Aapies!quote:Op woensdag 26 augustus 2020 13:33 schreef taxibabe het volgende:
Hopelijk kan iemand mij hier helpen, of misschien moet ik bij het dreumestopic vragen.
Meneer wil dus staan en stappen.. Tot nu toe kon het mooi op de blote voetjes, maar het begint nu wel kouder te worden. Maar (anti-slip)sokjes zijn toch te glad en heeft hij geen grip. Nu denk ik dat van die (oerlelijke) leren slofjes wel goed zijn voor hem om dan aan te hebben, ik ben al flink aan het zoeken, maar ik loop tegen een probleem... Meneer leeft op grote voet en heeft al maat 21, veel winkels gaan maar tot maat 19Iemand een idee waar ik zulke slofjes kan halen/bestellen?
Die wilde ik ook net noemen, van horen zeggen zijn ze heel fijn! Ik zie dat ze niet in schoenmaten werken maar in zoollengte. XL is 14 cm, dat heeft hij vast nog nietquote:
Oeh die zien er wel fijn uit! Daar ga ik er sowieso 2 paar van bestellen.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 13:38 schreef Takkie88 het volgende:
@:taxibabe; binnen loopt Sofie als het kouder wordt meestal op ewers antislip-sokken. Ook toen ze net begon met lopen.
Daar zit wel wat leuks tussen, maakt het voor de eerste stapjes nog wat uit welke? Ik vind deze wel leuk: https://baby-schoenen.nl/(...)deaudoverpakking-neequote:
Bij Kruidvat hebben ze volgens mij Bambino, zal vanmiddag ff daar naar binnen wippen!quote:Op woensdag 26 augustus 2020 14:36 schreef Quoi het volgende:
Of google naar Bambino babyslofjes. Wij hadden precies hetzelfde en hebben die slofjes versleten!
ik heb er al eens hier besteldquote:Op woensdag 26 augustus 2020 13:33 schreef taxibabe het volgende:
Hopelijk kan iemand mij hier helpen, of misschien moet ik bij het dreumestopic vragen.
Meneer wil dus staan en stappen.. Tot nu toe kon het mooi op de blote voetjes, maar het begint nu wel kouder te worden. Maar (anti-slip)sokjes zijn toch te glad en heeft hij geen grip. Nu denk ik dat van die (oerlelijke) leren slofjes wel goed zijn voor hem om dan aan te hebben, ik ben al flink aan het zoeken, maar ik loop tegen een probleem... Meneer leeft op grote voet en heeft al maat 21, veel winkels gaan maar tot maat 19Iemand een idee waar ik zulke slofjes kan halen/bestellen?
ik heb van deze van ali cadeau gekregen, maar o mijn god, wat stinken die dingenquote:Op woensdag 26 augustus 2020 14:31 schreef Hilmo het volgende:
Ik kocht de leren slofjes altijd bij eBay van een merk dat iedereen hier vijf jaar geleden aanraadde (carezoo ofzo?). Maar die zijn ook volop bij AliExpress te krijgen. Met echt wel leuke kleurtjes en plaatjes erop hoor.
https://a.aliexpress.com/_BOKvzM|
Ik vind ze leuk in elk geval. Wij kregen trouwens leren slofjes gemaakt door een atelier, gebaseerd op het geboortekaartjezo ontzettend leuk!
Oh wat sneu! Hopelijk zet de verbetering door met de paracetamol!quote:Op woensdag 26 augustus 2020 16:34 schreef Keroppi het volgende:
Toen de koorts vandaag opliep naar 40,1 heeft mijn vriend toch maar de huisarts gebeld. Advies: zetpil paracetamol en toch langskomen. Ik was uiteindelijk degene die met haar langskwam en de zetpil had blijkbaar al een hoop geholpen want e had al een stuk meer praatjes. Dus ik dacht: jahoor, dat wordt een ‘overbezorgde moeder aantekening’ in het dossier...”
Maar het arme schaap heeft oorontsteking. We wachten even af, meestal trekt de koorts weg na drie dagen. Anders herevaluatie en/of antibiotica.
Ondertussen zit ze de flapjes van haar Nijntje flapjes-boek te molesteren, dus ik zou zeggen dat ze aan de beterende hand is
Wat mij betreft banjert ze op de opvang ook gewoon op blote voeten rond, maar wij vervoeren haar op de fiets. En er komt een moment dat zelfs sokken voor onderweg misschien wat koud worden. Dus daarom zit ik ook naar dit soort opties te kijken.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 21:11 schreef Ticootje het volgende:
Taxi, hier heb ik kerstsokken met antislip van de action (kraamkado).
En we hebben schoenen voor de sier blijkt, want stappen met schoenen is echt not done.
Ik lever ze dus nog steeds af op blote voeten.
Ja, dat deed ze hier ook. Ik had daar zelf ook best last van.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 06:13 schreef Sunshine1982 het volgende:
Maakten jullie pasgeboren babies ook geluiden snachts? Vriend zegt dat hij geen oog dicht doet snachts met de baby op de kamer en wil eigenlijk al naar zolder verkassen. Ik ga er vaak vroeg uit met de baby zodat hij nog een beetje bij kan slapen.
Ik denk dat we moeten wachten totdat hij van de nachtvoeding af is omdat het vaak daarna begint. Ik denk dat hij te wakker is op dat moment om direct in slaap te vallen. Misschien ook nog tips daarvoor? We voeden hem al in een donkere kamer.
Oh? Dat is naar zeg. Had ik zelf geen last van. Dat kan dan treffen zijn. Die van eBay stonken sowieso niet.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 15:22 schreef Ynske het volgende:
ik
[..]
ik heb van deze van ali cadeau gekregen, maar o mijn god, wat stinken die dingen
Hij heeft een paar dagen een hele nachten liggen kreunen en daarna was het minder. Toen was het nog vanaf een uur of 5. Het went ook en na een tijd waren we moe genoeg om overal door te slapenquote:Op donderdag 27 augustus 2020 06:13 schreef Sunshine1982 het volgende:
Maakten jullie pasgeboren babies ook geluiden snachts? Vriend zegt dat hij geen oog dicht doet snachts met de baby op de kamer en wil eigenlijk al naar zolder verkassen. Ik ga er vaak vroeg uit met de baby zodat hij nog een beetje bij kan slapen.
Ik denk dat we moeten wachten totdat hij van de nachtvoeding af is omdat het vaak daarna begint. Ik denk dat hij te wakker is op dat moment om direct in slaap te vallen. Misschien ook nog tips daarvoor? We voeden hem al in een donkere kamer.
Jaa! Hier ook voornamelijk snachts die geluidjes en wapperen met de handen en soort van hijgen. Ik lig dan klaarwakker en als ik het niet meer hou gaat er nog een borst in omdat hij dan hopelijk in slaap valt en anders breng ik hem naar mijn man die daar beter tegen kan. Ik wil F nog niet verhuizen want het is zo makkelijk als hij wel na het drinken meteen slaapt. Dan leg ik hem zo over. Van de drie late voedingen, gaat hij er altijd 1 geluiden maken, vooral die rond middernacht , klaarwakker. Donkere kamer, luier schoon, alles hebben we al zo.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 06:13 schreef Sunshine1982 het volgende:
Dat was inderdaad een tip van de kraam, leg je baby wakker in bed. Het in slaap wiegen daar gaan ze aan wennen. Ben je dat straks elke nacht aan het doen...quote:Op donderdag 27 augustus 2020 08:08 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Hij heeft een paar dagen een hele nachten liggen kreunen en daarna was het minder. Toen was het nog vanaf een uur of 5. Het went ook en na een tijd waren we moe genoeg om overal door te slapen![]()
Wij legden m ook meestal slapend weg. Ik zou dat niet echt een goeie tip noemen.
Vriend heeft ook even geprotesteerd maar dat werd minder na een tijd.
Ja, ook vaak genoeg gehoord. Het zou nooit meer goedkomen als we dit deden. Heel leuke tip als je baby 9/10 keer in slaap valt aan de borst. Moest ik hem dan wakker maken voor het wegleggen?quote:Op donderdag 27 augustus 2020 08:10 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Dat was inderdaad een tip van de kraam, leg je baby wakker in bed. Het in slaap wiegen daar gaan ze aan wennen. Ben je dat straks elke nacht aan het doen...
Ik gaf mijn dochter bv en die heb ik s'avonds ook net zolang aan de tiet gehangen tot ze sliep. Overigens sliep ze vanaf avond 1 al alleen in haar bedje en kamertje. Ik was toen nog niet zo bezig met rooming inquote:Op donderdag 27 augustus 2020 08:27 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Ja, ook vaak genoeg gehoord. Het zou nooit meer goedkomen als we dit deden. Heel leuke tip als je baby 9/10 keer in slaap valt aan de borst. Moest ik hem dan wakker maken voor het wegleggen?![]()
Nu bij 9 maanden wordt hij rustig in mijn armen en begint zich dan af te zetten en te jengelen om aan te geven dat hij naar bed wilt. En valt daar in slaap. In zijn eigen kamer. Dat is langzaam zo gegroeid.
Nu zal het niet bij elke baby hetzelfde gaan, maar hier is het ondanks alle doemscenario's helemaal vanzelf goedgekomen. En een hele hoop stress gehad om niks.
Hier is het nooit makkelijk gegaan. De eerste weken sliep hij op iemand. Daarna in slaap gevoed of gewiegd. Hij had ook veel voedingen nodig elke nacht. Was allemaal slecht hoorden we. We zouden zoveel problemen krijgen.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 08:33 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik gaf mijn dochter bv en die heb ik s'avonds ook net zolang aan de tiet gehangen tot ze sliep. Overigens sliep ze vanaf avond 1 al alleen in haar bedje. Ik was toen nog niet zo bezig met rooming inHeeft toen voor zover ik weet geen problemen opgeleverd. Ze had elke nacht 1 nachtvoeding nodig en ik legde haar slapend weer in bed
Nu ik fv geef bij mijn zoon, werkt dat toch even wat anders wat dat betreft. Hij valt nauwelijks in slaap tijdens het flesje geven.
Strak instoppen of inbakeren kan helpen.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 06:13 schreef Sunshine1982 het volgende:
quote:Op donderdag 27 augustus 2020 08:41 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Hier is het nooit makkelijk gegaan. De eerste weken sliep hij op iemand. Daarna in slaap gevoed of gewiegd. Hij had ook veel voedingen nodig elke nacht. Was allemaal slecht hoorden we. We zouden zoveel problemen krijgen.
Nu gaat het elke avond zo: eerst borst, dan fles. Als hij klaar is met de fles dan duwt hij hem weg, trekt zijn slabbetje weg en rolt tegen mij aan. Als ik dan niet snel genoeg ben (omdat ik ff een paar minuutjes wil genieten) dan wordt bij boos. Zo van leg mij nu gewoon op bed, moeder
Die van mij had ook een paar dagen niet gepoept rond die leeftijd, kwam daarna gewoon weer op gang. Als ze maar blijven plassen. En ook dat 'ie opeens een keer langer sliep. Kan gebeuren, zou er niet teveel achter zoeken.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 10:51 schreef Nolita het volgende:
Sinds ik L extra goed observeer ivm mogelijk reflux zie ik dat ze niet tevreden is. Dat lijkt iedere dag toe te nemen. Dinsdag heeft ze nog wel even in haar bedje geslapen namelijk.
Vanochtend kwam ze niet verder dan 15 minuten. Kan reflux pas na enkele weken ontstaan / erger worden? Ik lees ook dat reflux en koemelkallergie wel eens verward worden. Ze heeft in de eerste weken wel prima uren geslapen in de box en kinderwagen. Ze heeft ook al een paar dagen niet gepoept en lijkt ook last van krampjes te hebben.
Kan ik haar op een of ander manier nog helpen, want ik voel me nu wat machteloos.![]()
Afgelopen nacht sliep ze van 22:00-4:15; laatste voeding had ze om 21:00 gehad. Is dit echt uitputting van de dag of lukt meer baby’s van 5-6 weken dit?
Mooi toch... kun jij ook langer slapenquote:Op donderdag 27 augustus 2020 11:17 schreef Nolita het volgende:
Dat langer slapen in de nacht is al anderhalve week, tegelijk met het minder overdag slapen.
Dat ze soms wel een aantal dagen niet poepen weet ik, maar dat ze er zo’n last van heeft lijkt me minder normaal.
Ja hier viel ze toen ze heel klein was ook tijdens de borstvoeding in slaap. Wij moesten haar zelfs actief wakker houden zodat ze voldoende dronk.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 08:27 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Ja, ook vaak genoeg gehoord. Het zou nooit meer goedkomen als we dit deden. Heel leuke tip als je baby 9/10 keer in slaap valt aan de borst. Moest ik hem dan wakker maken voor het wegleggen?![]()
Idem. En dat hele slaapgebrek werkt ook niet mee om helder en rationeel te denken heb ik gemerkt.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 15:38 schreef Keroppi het volgende:
Ik kan nu wel heldhaftig en stoer zeggen dat mensen zich niets van dit soort verhalen moeten aantrekken, maar als je in rustig vaarwater zit is het makkelijk praten. Ik heb me over dat hele slapen ook disproportioneel druk gemaakt.
Bij mijn baby kwamen de verborgen reflux klachten met 4 weken, vanaf week 5 heb ik haar op haar buik laten slapen en dat doet ze nu nog steeds (13 weken). Op haar buik slaapt ze veel rustiger en de tegendruk helpt ook voor krampjes. Cb zei dat ze t me nooit zouden adviseren maar wel snappen dat ik het haar laat doen. In het begin vond ik t erg spannend maar nu ben ik het wel gewend. Overdag hou ik haar in de gaten via babyfoon met camera.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 10:51 schreef Nolita het volgende:
Sinds ik L extra goed observeer ivm mogelijk reflux zie ik dat ze niet tevreden is. Dat lijkt iedere dag toe te nemen. Dinsdag heeft ze nog wel even in haar bedje geslapen namelijk.
Vanochtend kwam ze niet verder dan 15 minuten. Kan reflux pas na enkele weken ontstaan / erger worden? Ik lees ook dat reflux en koemelkallergie wel eens verward worden. Ze heeft in de eerste weken wel prima uren geslapen in de box en kinderwagen. Ze heeft ook al een paar dagen niet gepoept en lijkt ook last van krampjes te hebben.
Kan ik haar op een of ander manier nog helpen, want ik voel me nu wat machteloos.![]()
Afgelopen nacht sliep ze van 22:00-4:15; laatste voeding had ze om 21:00 gehad. Is dit echt uitputting van de dag of lukt meer baby’s van 5-6 weken dit?
Ik weet trouwens niet of je borstvoeding geeft? Ik laat mijn tsr weglopen omdat deze zo sterk is dat dit ook niet goed is voor het maagje (soms komen er 3 stralen uit als ze de borst loslaat, ze wordt dan helemaal onder gespoten), daarnaast zorg ik ook dat ik niet te volle borsten heb zodat mijn baby wat rustiger kan drinken (is alsnog maar 5 a 6 minuten helaas).quote:Op donderdag 27 augustus 2020 22:27 schreef Nolita het volgende:
Bedankt voor het meedenken en de tips.
De tweede poging in eigen bed slapen resulteerde in 23 minuten slaap. Nog geen slaapcyclus dus helaas. Daarop heb ik haar om 14:00 in de draagdoek gedaan en daarin heeft ze ruim 2 uur geslapen (tot ik haar zelf eruit haalde). Na de voeding heb ik haar vrij vlot in de kinderwagen kunnen leggen en op 1 mondje spuug na was ze redelijk comfortabel onderweg. Bij het binnenrijden was ze nog wakker, 2 minuten later sliep ze en heeft ze ruim 1 uur geslapen.Als bonus had ze ook nog een hele mooie poepluier vanavond. Sinds 14:00 dus weer een comfortabele baby vooralsnog.
Speen heeft ze sinds vorig weekend, ze accepteert de Bibs nog steeds gelukkig. Die heeft ze ook alleen overdag nodig.
De co-sleeper (next to me) hebben we nu heel schuin gezet, maar heeft nog geen enorm effect gehad dus op de slaapjes overdag. De nachten waren al prima. Op de buik slapen zou ik erg spannend vinden en pas als laatste redmiddel inzetten denk ik.![]()
Slapend wegleggen lukt hier overdag dus niet; ‘s nachts wel, maar ze is dan ook wel eens wakker bij wegleggen. Dat is ook geen probleem dan.
Al met al dus een fijn einde van de dag, ben benieuwd wat morgen weer brengt.
Het is weer bewezen, posten op fok helpt regelmatig verbetering in de hand.
Ik ben daardoor (overproductie) gaan blokvoeden, een borst per keer aanbieden. Vond t gewoon zielig om haar steeds bij beide borsten de druk eraf te laten drinken met verslikken enz.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 12:22 schreef Hilmo het volgende:
Poeh hier dezelfde problemen. Ook probleem van teveel kracht op de borst.
Inbakeren werkt echt top. Gebruik zelf een hydrofiele doek die je om de armen en romp wikkelt. De benen laat ik vrij. Zegmaar zoals hier: https://www.24baby.nl/baby/slapen/veilig-inbakeren-baby/ maar dan niets om de heupen en benen, zodat die vrij kunnen blijven bewegen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 12:22 schreef Hilmo het volgende:
Poeh hier dezelfde problemen. Ook probleem van teveel kracht op de borst. En nu de hele ochtend alleen maar een half uur in draagzak geslapenwel gapen. Maar slapen in box ho maar. Wel krijsen op een gegeven moment dus huilmomentje om zelf in slaap te vallen eindigde ook in drama. Toen draagzak bij man en stukje gelopen en meteen in dromenland maar eenmaal in box weer wakker
dat trucje werkte dus maar kort helaas. En lang dragen lukt mij niet helaas, hoogstens drie kwartier. Door de moeheid prop ik er maar steeds een borst in, valt hij in slaap na 1 borst (normaal twee overdag) en heeft weer snel honger. Nu maar net uit borstslaapje gehaald door luier te doen en nu tweede borst en zorgen dat hij wat drinkt zodat het hopelijk doorbroken wordt. Wat een gedoe zeg. Gister sliep hij weer teveel overdag en vannacht weer te weinig met veel krampen en gillen. Hij wou vooral tegen me aan liggen geloof ik maar dan kan ik niet lekker omrollen en cosleeper is dan toch niet genoeg tegen me aan. Inbakeren moet ik ook maar eens proberen anders. Draagzak en borst is enige wat tot nu toe werkt. Gelukkig is er nu allemaal geen visite want ik zou zenuwachtig worden met ook nog mensen om me heen en dit gestoei met slapen en voeden.
Ik ben trouwens ook een aantal keer naar de osteopaat geweest met haar. Vorige week vrijdag voor het laatst. Tja, of het heeft geholpen met de reflux durf ik niet te zeggen. Heb wel het idee dat ze er wat minder last van heeft. Hij heeft wel haar voorkeurshouding gecorrigeerd en wat andere dingen weggemasseerd. De man gaf zelf aan nu niks meer voor haar te kunnen oplossen, en reflux vaak ook iets is waar ze overheen moeten groeien. Toch geen slecht gevoel bij hoor, alleen voor de reflux was het helaas niet de magische oplossing.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 14:45 schreef Nolita het volgende:
Ik heb idd ook een stevige tsr en veel melk. De melk heeft wel eens in haar gezicht gespoten als ze los liet. Verslikken en onrustig drinken is vaak het geval (geweest), dat lijkt inmiddels wat beter te gaan. Ze drinkt meestal maar 1 borst per keer en dan rond de 5 minuten, heel soms richting de 10. Dat kan zeker ook een deel van het ongemak verklaren.
Nabijheid zal zeker ook een grote rol spelen ja, en terecht.
Had daar idd over gelezen. Maar dat werkt in sessies van drie uur toch? Vaak laat hij drie uur tussen de voedingen. Nou vandaag niet trouwens en had ik beter een paar keer 1 dezelfde borst kunnen aanbieden en niet wisselen. Snachts geef ik wel vaak vooral links omdat daar ook verslikt wordt maar geen volle borst gevoel en geen spuiten, alleen het eruit lopen soms. Rechts heeft wel een keer gespoten maar 1x. Verslikken gebeurd zelfs op een zo goed als lege borst, zo gek. Volgende week osteopaat. Ben benieuwd.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 14:16 schreef aeaeae het volgende:
[..]
Ik ben daardoor (overproductie) gaan blokvoeden, een borst per keer aanbieden. Vond t gewoon zielig om haar steeds bij beide borsten de druk eraf te laten drinken met verslikken enz.
Blokvoeden kun je ook in langere blokken doen hoorquote:Op vrijdag 28 augustus 2020 16:24 schreef Hilmo het volgende:
[..]
Had daar idd over gelezen. Maar dat werkt in sessies van drie uur toch? Vaak laat hij drie uur tussen de voedingen. Nou vandaag niet trouwens en had ik beter een paar keer 1 dezelfde borst kunnen aanbieden en niet wisselen. Snachts geef ik wel vaak vooral links omdat daar ook verslikt wordt maar geen volle borst gevoel en geen spuiten, alleen het eruit lopen soms. Rechts heeft wel een keer gespoten maar 1x. Verslikken gebeurd zelfs op een zo goed als lege borst, zo gek. Volgende week osteopaat. Ben benieuwd.
Inbakeren ga ik zeker proberen. Heb een hydrofiel klaar gelegd. Misschien vanavond al.
Nolita, snelle drinker zeg! Hier een kwartier gemiddeld. Net vier uur geslapen! Fokwet haha. Na de zoveelste borst. Zal hij nu wel de hele avond wakker zijn..
Blokvoeden is met een kleine baby vaak in blokken van 3 uur, anders wordt je borst te vol waardoor het niet meer te drinken is voor zo’n kleintje en dan komt ie ook niet meer leeg. Je kan er ook langere blokken van maken maar daar zou ik zeker niet mee starten. Mijn dochter komt soms vaker dan om de 3 uur, zeker s avonds en dan geef ik vaker dezelfde borst achter elkaar. Het is ook een beetje op gevoel welke borst ik het beste aan kan bieden. Een bijna lege borst heeft volgens mij vettere melk dus soms wil ze alleen even drinken om in slaap te vallen en dan bied ik die aan bijv.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 16:24 schreef Hilmo het volgende:
[..]
Had daar idd over gelezen. Maar dat werkt in sessies van drie uur toch? Vaak laat hij drie uur tussen de voedingen. Nou vandaag niet trouwens en had ik beter een paar keer 1 dezelfde borst kunnen aanbieden en niet wisselen. Snachts geef ik wel vaak vooral links omdat daar ook verslikt wordt maar geen volle borst gevoel en geen spuiten, alleen het eruit lopen soms. Rechts heeft wel een keer gespoten maar 1x. Verslikken gebeurd zelfs op een zo goed als lege borst, zo gek. Volgende week osteopaat. Ben benieuwd.
Inbakeren ga ik zeker proberen. Heb een hydrofiel klaar gelegd. Misschien vanavond al.
Nolita, snelle drinker zeg! Hier een kwartier gemiddeld. Net vier uur geslapen! Fokwet haha. Na de zoveelste borst. Zal hij nu wel de hele avond wakker zijn..
Hier was het ook links en nu rechts. Heb ergens gelezen dat tot een bepaalde leeftijd (dacht 3 jaar) het nog niks zegt.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 16:38 schreef B.ertha het volgende:
Voor inbaketen gebruikten wij de meyco swaddleme slaapzakjes, die vond ik heel fijn![]()
Te sterke tsr kan ik niet over meepraten.
Wanneer kun je zien of een baby linkshandig is? En maakt het iets uit? Ik heb het idee dat ie vaker met links grijpt.
Fawaka met jouquote:Op vrijdag 28 augustus 2020 23:59 schreef Nolita het volgende:
Als linkshandige moest ik even lachen over of linkshandigheid iets uitmaakt.Vroeger werd het eruit geslagen ja, bij mijn opa o.a.
![]()
Ik heb er geen last van (knippen heb ik met rechts geleerd, want anders deed de schaar het niet). Met sporten (handbal) had ik er juist voordeel van.![]()
Ik merkte dat onze ouders nogal alert waren op peuters’ links- of rechtshandigheid en riepen al snel ‘volgens mij is ze links hoor’.Ik zag vooral dat ze beide handen gebruikte. Inmiddels durf ik sinds dat ze 2,5 is te stellen dat ze rechtshandig is.
Nouja, ik bedoelde het juist ook zo van volgens mij maakt het tegenwoordig niet meer uit. M'n zoon is pas 8 maanden dus nu maakt het sowieso niks uit. Maar ik kan me ook voorstellen dat het ooit wel relevant is. Bv voor hoe je dingen aangeeft, linkshandige hulpmiddelen (zoals scharen), handig om op school te weten.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 23:59 schreef Nolita het volgende:
Als linkshandige moest ik even lachen over of linkshandigheid iets uitmaakt.Vroeger werd het eruit geslagen ja, bij mijn opa o.a.
![]()
Ik heb er geen last van (knippen heb ik met rechts geleerd, want anders deed de schaar het niet). Met sporten (handbal) had ik er juist voordeel van.![]()
Ik merkte dat onze ouders nogal alert waren op peuters’ links- of rechtshandigheid en riepen al snel ‘volgens mij is ze links hoor’.Ik zag vooral dat ze beide handen gebruikte. Inmiddels durf ik sinds dat ze 2,5 is te stellen dat ze rechtshandig is.
Ik heb een puckababy van Marktplaats en maar een keer gebruikt, mijn kleintje was er eigenlijk al net te groot voor toen. Het is duidelijk geen nieuw ding maar ik kocht em juist daarom, om eerst te proberen. Ik wil em best (kosteloos) naar je opsturen? Misschien helpt hetquote:Op zondag 30 augustus 2020 08:08 schreef Hilmo het volgende:
Oh jongens, zit hier te janken. Heb voor het eerst weer migraine en F was wakker/aan het huilen van 12 uur tot 5 uur vannacht. Toen voor derde keer maar borst gegeven (vooral linker consequent). Krampen, moe, luier, honger en zuigbehoefte was het allemaal. Mijn pink was beurs na een tijd van het zuigen. Vannacht gaan we onze speen proberen die we hebben uit babypakket. En morgen bibs Speen kopen want ik kan niet meer. Vandaag overdag inbakeren proberen met hydrofiel. Hoe lang laat je hem daarin wennen als hij huilt en zich eruit wil wringen?
Wat super lief! We hebben met hydrofiel nog niet echt geprobeerd dus probeer dat vandaag wel even. Vanochtend wakker, en niet huilend, ingewikkeld, en dat hield hij voor een half uur vol en toen had hij zich losgewurmd en beginnend huilen. Maar ik geef het nog wat kansen. Wie weet werkt het genoeg. Anders zal ik je aanbod onthoudenquote:Op zondag 30 augustus 2020 09:12 schreef LastRequest het volgende:
[..]
Ik heb een puckababy van Marktplaats en maar een keer gebruikt, mijn kleintje was er eigenlijk al net te groot voor toen. Het is duidelijk geen nieuw ding maar ik kocht em juist daarom, om eerst te proberen. Ik wil em best (kosteloos) naar je opsturen? Misschien helpt het
We wonen nogal in een uithoek en in de stad zit het in de binnenstad. Man gaat nu ze halen! Nu de avent maar proberen en ik kreeg ook de tip om wel gewoon vaker te voeden vannacht en beide borsten in nood, want clusteren doet hij overdag niet, dus grote kans dat hij dat dan savonds doet en huilt van honger, met schoppende beentjes van frustratie, kan natuurlijk ook. En als ik dat dan in blokken doe, dus elke drie uur 1 dezelfde borst, zou dat ook niet verkeerd zijn. Enige wat helpt snachts is die borst uiteindelijk.quote:Op zondag 30 augustus 2020 08:50 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ach HilmoToevallig heb ik gisteren de bibs speen gekocht in de prenatal. Is er geen prenatal in de buurt die vandaag open is?
Waar in het land zit je? Ik heb nogeen ongebruikte liggenquote:Op zondag 30 augustus 2020 11:35 schreef Hilmo het volgende:
[..]
Wat super lief! We hebben met hydrofiel nog niet echt geprobeerd dus probeer dat vandaag wel even. Vanochtend wakker, en niet huilend, ingewikkeld, en dat hield hij voor een half uur vol en toen had hij zich losgewurmd en beginnend huilen. Maar ik geef het nog wat kansen. Wie weet werkt het genoeg. Anders zal ik je aanbod onthouden
[..]
We wonen nogal in een uithoek en in de stad zit het in de binnenstad. Op bol zijn ze ook te koop zie ik,met leverdatum 2 sept... Denk dat ik dat maar doe. Nu de avent maar proberen en ik kreeg ook de tip om wel gewoon vaker te voeden vannacht en beide borsten in nood, want clusteren doet hij overdag niet, dus grote kans dat hij dat dan savonds doet en huilt van honger, met schoppende beentjes van frustratie, kan natuurlijk ook. En als ik dat dan in blokken doe, dus elke drie uur 1 dezelfde borst, zou dat ook niet verkeerd zijn. Enige wat helpt snachts is die borst uiteindelijk.
Zie het nu weer wat vrolijker in allemaal. Net na het wakker worden is niet de beste tijd haha. Net lekker gewandeld met elkaar omdat hij weer niet ging slapen voor een dik uur. Maar in draagzak zo in slaap. En nu weer voeden en nu kijken of hij gaat slapen.
Friesland. Maar man zit nu op de fiets met oudste zoon op ze te kopen, als ze daar op voorraad zijn in Leeuwardenquote:Op zondag 30 augustus 2020 12:01 schreef Ynske het volgende:
[..]
Waar in het land zit je? Ik heb nogeen ongebruikte liggen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 31 augustus 2020 09:38 schreef Bottoms_up het volgende:
Veel sterkte Quattro! Hopelijk gaat alles vlot en is ze er snel weer bovenop.Ook sterkte! Hoe groot of klein de ingreep ook is, het blijft moeilijk!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb je de mogelijkheid om je baby met blote billen te laten liggen? Dat hielp bij mijn baby wel bij de kapotte billen om ze te laten helen. Had dan een open luier eronder en daaronder zo’n matje uit kraampakket. Had m’n baby binnen in de zon liggen, wellicht nu te koud maar bij de verwarming een optie?quote:Op maandag 31 augustus 2020 13:35 schreef Hilmo het volgende:
Sterkte Quattro. Heftig lijkt me!
Nolita, ik moest lachen om je poep explosie. Die hebben we hier nog niet gehad. Wel nog steeds die enorm rode billen. Nou ja ze waren niet rood, ze lagen open bij de anus zeg maar en sinds een week (sinds ah eigen merk luiers, kan toeval zijn) zijn de billen eromheen ook rood. Ellendige billen. Had onze oudste ook zo erg. Nu verschonen we nóg vaker, zijn weer over op de Kruidvat luiers, hebben de uitwasbare billendoekjes met water en kokosolie alleen nog maar in gebruik, de schimmel creme van huisarts nog steeds 3x per dag en spruw moet over zijn (smeer nog twee dagen preventief gentiaan zoals LK had gezegd na een stopweek). Dan weet ik het ook niet meer. In nood gaan we een paar dagen pampers gebruiken maar Kruidvat ging op zich ook prima. Deppen ook al droog na het doekje met een droog washandje. Smeren zo nu en dan sudocreme tussendoor of heilwol ertussen. De boel ligt ook weer open gewoon.
Bedankt voor de tips dames, ook wat betreft inbakeren. Het hielp hier vanochtend voor geen meter dus weet niet of dat hier de tovertruuk is.. wat tot nu toe helpt is bij mij liggen. Vannacht ging alles een stuk beter en gistermiddag ook trouwens en dan is alles veel beter te doen. Die paar uur extra slaap maakt ook zoveel uit!gister overdag heb ik een keer liggend op bed gevoed want moe en wesp in de woonkamer. Vielen we samen wat in slaap. Daarna in cosleeper gelegd en tukte lekker door. Prima dus. Rond 18.00 ging het minder, overleggen lukte niet. Weer borst en blijven liggen en toen lukte het wel en konden we uren slapen. Bij wakker worden wel nog steeds krampjes maar dan wacht ik even met aanleggen. Geloof dat de krampjeshuil overgaat in 'waar is de borst' huil en dat verschil nauwelijks te horen is . Dat zou het ook allemaal verklaren. Geprobeerd aan te leggen en krampjes waren voorbij en gedronken. Heb maar wat op gevoel gewisseld tussen linker en rechter borst, soms twee, soms om en om, soms dezelfde. Het hielp wel had ik het idee. Gewoon voeden. Ik heb hem vannacht ook veel tegen me aan laten slapen. Dat werkte en na een uur ofzo voorzichtig in eigen bedje naast me. Soms werd hij dan wakker en huilen en dan ging borst er weer in. Ach ja. Dan nog maar even niet volgens het boekje.
Nu slaapt hij weer overdag niet. Draagzak werkt het beste en net borst weer. En nu op mij slapen.
Had deze tip al vaker gekregen maar zat vooral met praktische uitvoerbaarheid,wat als hij in een boogje plast? Morgen eens proberen! En dr leenarts meer over gelezenquote:Op maandag 31 augustus 2020 15:35 schreef aeaeae het volgende:
[..]
Heb je de mogelijkheid om je baby met blote billen te laten liggen? Dat hielp bij mijn baby wel bij de kapotte billen om ze te laten helen. Had dan een open luier eronder en daaronder zo’n matje uit kraampakket. Had m’n baby binnen in de zon liggen, wellicht nu te koud maar bij de verwarming een optie?
Nee niet los maar wel op de loopfiets, aan tafel, de bank, aan de roomdivider.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 22:05 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Wat mij betreft banjert ze op de opvang ook gewoon op blote voeten rond, maar wij vervoeren haar op de fiets. En er komt een moment dat zelfs sokken voor onderweg misschien wat koud worden. Dus daarom zit ik ook naar dit soort opties te kijken.
(Van de winter had ze nog zo'n skipakje met voetjes aan)
Lopen die van jou al los? Met de loopwagen gaat ze als een jekko en ze loopt al tijden erg rap langs meubels en muren, maar los is nog een brug te ver.
Dezequote:Op maandag 31 augustus 2020 18:41 schreef Hilmo het volgende:
[..]
Had deze tip al vaker gekregen maar zat vooral met praktische uitvoerbaarheid,wat als hij in een boogje plast? Morgen eens proberen! En dr leenarts meer over gelezen
Welke soort heb je dan sunshine?
Op een water dicht matje, bijvoorbeeld voor op een matras en een hydrofiel onder de billenquote:Op maandag 31 augustus 2020 18:41 schreef Hilmo het volgende:
[..]
Had deze tip al vaker gekregen maar zat vooral met praktische uitvoerbaarheid,wat als hij in een boogje plast? Morgen eens proberen! En dr leenarts meer over gelezen
Welke soort heb je dan sunshine?
quote:Op maandag 31 augustus 2020 09:48 schreef QuattroF het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Net tijdens het drinken weer een poepexplosie. Ben haar nog even rechtop aan het houden en ga zo maar eens kijken hoe erg het is.![]()
Normaal verschoon ik op ons bed in de nacht, maar dat ga ik maar niet proberen nu.
Hilmo wat sneu van de open billetjes, hopelijk snel ervan af!
quote:Op zondag 30 augustus 2020 23:09 schreef QuattroF het volgende:
Hoe is het onderzoek en de afspraak gegaan?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Met 5 weken?quote:Op woensdag 2 september 2020 11:21 schreef _aurum_ het volgende:
Wanneer zijn jullie begonnen met voorlezen? Of is er misschien iets anders wat we kunnen doen?
Eigenlijk wel zoals gehoopt.quote:Op woensdag 2 september 2020 16:49 schreef Nolita het volgende:
[..]
Hoe is het onderzoek en de afspraak gegaan?
Hier wisselt het. Is de voeding ergens tussen 2 en 4 dan kan ik haar redelijk makkelijk terug in de co-sleeper leggen en slaapt ze. Is het later dan 4 uur dan begint ze wat te kreunen, steunen, geluidjes maken. Ik probeer dan de speen en evt haar handje vasthouden. Als ze dan onrustig blijft dan geef ik haar aan vriend want dan ben ik lang genoeg wakker geweest.quote:Op donderdag 3 september 2020 09:02 schreef Sunshine1982 het volgende:
Op zoek naar tips! Ik merk dat mijn zoon het lastig vindt om weer in slaap te komen na een nachtvoeding. Hij blijft een tijdje wakker, hij maakt geluiden en soms huilt hij. Hadden jullie babies dit ook?
Ik lees elders veel reacties als laten huilen en laten gaan. Ik haal 'm er vaak weer uit om in slaap te wiegen aangezien ik zelf ook zo snel mogelijk weer wil pitten![]()
Hoe deden jullie dit oplossen? Of hoort het er gewoon bij?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |