abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194656312
De enige speen die Frum wilde was de Bibs-speen Nolita! Die pakte ze direct.
pi_194656350
BIBS speen werkte hier meteen O+
  FOK!fossiel vrijdag 21 augustus 2020 @ 07:24:32 #103
1455 Keroppi
kool kikker
pi_194657957
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 23:12 schreef Nolita het volgende:
Ze heeft ook veel zuigbehoefte maar accepteert geen speen (difrax, bibi, Avent geprobeerd). Onze pink accepteert ze wel heel gretig en helpt haar soms in slaap vallen. Lijkt me toch handig als we de pink kunnen vervangen door een speen. Wat zijn bij de baby’s hier gewilde spenen (in combi met borstvoeding)?
Hier hadden/hebben we de gewone Difrax (het model wat beter voor het gebit zou zijn was geen succes). Heeft wel even geduurd voordat ze die accepteerde.
Chick on a mission
pi_194658036
Een soothie speentje! Worden ook in het ziekenhuis gebruikt bij premature baby’s
pi_194658340
Wij hadden idd meteen difrax. Die hele mini dingen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_194658459
Onze kleine pakte eigenlijk ook alleen de bibs!
The rock candy's melted, only diamonds now remain
pi_194659014
Ik ga ook even kijken voor de BIBS speen. Hier ook een onrustige baby, veel huilen. Vooral 's avonds. Wij geven flesvoeding, maar ik snap er vrij weinig van eerlijk gezegd. Van kraamhulp mogen we 60 cc geven, maar hij lijkt nog honger te hebben als het flesje op is. Volgens verloskundige is dit zelfs nog teveel :? Ondertussen lees ik op diverse fora dat babies met het gewicht wat hij heeft meer voeding krijgen. Zo maar eens vragen aan de kraamhulp hoe dat zit. We hebben net nog wel een klein flesje na de 60 cc gegeven, hij bleef maar huilen. Zuigen op speen (even geen idee welke dat is) wilt hij niet, zuigen op vinger af en toe.

Een onrustige baby icm kraamtranen is geen goede combi :'(
pi_194659118
Bij ons werd juist alleen de avent geaccepteerd :D
Baby's :')
  vrijdag 21 augustus 2020 @ 10:02:18 #109
208890 June.
Seriously?
pi_194659431
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 23:12 schreef Nolita het volgende:

Ze heeft ook veel zuigbehoefte maar accepteert geen speen (difrax, bibi, Avent geprobeerd). Onze pink accepteert ze wel heel gretig en helpt haar soms in slaap vallen. Lijkt me toch handig als we de pink kunnen vervangen door een speen. Wat zijn bij de baby’s hier gewilde spenen (in combi met borstvoeding)?
Hier zijn we nog steeds fan van bibs spenen. Enige speen die T wilde hebben (en de befaamde pink inderdaad). Nu nog steeds, andere (ook die jij noemt) spuugt hij direct weer uit.

Edit: spuit11 zie ik al, er was nog een andere pagina :+
Shine bright like a diamond.
pi_194659608
Wij hebben het na een tijd opgegeven en hebben het altijd zonder speen gedaan. Hij wilde er al geen in zijn mond nemen dus het type maakte niet zoveel uit. Bibs ook niet. Het was zwaar en vaak genoeg scheef bekeken bij cb/ka alsof ik een zeikerd was die principieel geen speen wilde geven. Ik had daarom altijd eentje bij die ik kon geven met de boodschap 'veel succes'. Het is 1 iemand 1 keer gelukt.

Veel succes/sterkte. Het is niet fijn als ze zo onrustig zijn en niets lijkt te helpen.
  vrijdag 21 augustus 2020 @ 10:38:59 #111
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_194659959
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 09:43 schreef B.ertha het volgende:
Bij ons werd juist alleen de avent geaccepteerd :D
Baby's :')
Hier ook. Ik raad die nu ook vaak aan, aangezien wij er 4 getest hebben ofzo.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_194661136
De meeste stemmen voor de bibs, gaan we die eens proberen! :D

Sun ik heb geen ervaring met flesvoeding en dus met hoeveelheden. Maar als jullie echt denken dat het honger is zou ik het gewoon proberen? Wat ze te veel binnen krijgen gooien ze er in principe gewoon weer uit is mijn ervaring met borstvoeding..? Dus als dat gebeurt was het geen honger..
Aan flesvoeding zat wel een Max kwa hoeveelheid op een hele dag op basis van gewicht volgens mij? Maar lijkt me dat je daar met een newborn niet in de buurt komt nog?
pi_194662937
Nolita, hoe oud is jouw baby? Ik lees zoveel gelijkenissen!

Oh sun wat lastig :'( wij moesten kv geven bij thuiskomst en ik snapte ook niks van flesjes en tijden }:| werd er heel onzeker van. Bij bv had ik het idee dat ik gewoon kon voeden en dat het niet zoveel kwaad kon allemaal.

Zuigbehoefte hier ook erg. Altijd op zoek naar tepel en op pink enorm omhappen. Speen wil ik eigenlijk niet aan beginnen. Maar bibs raadde dacht ik kraam ook als enige aan in combi met bv.

Vanochtend sliep hij weer niet in. Ik pak draagzak, zet hem overeind tegen me aan, dikke boer en valt in slaap.. :P nou ja toch maar gedragen voor een uur, daarna losgemaakt, slaapt nog een uur verder in de box. Huppa. Ik ben in elk geval ontzettend gelukkig met de Hoppediz

[ Bericht 21% gewijzigd door Hilmo op 21-08-2020 14:21:29 ]
  vrijdag 21 augustus 2020 @ 14:33:27 #114
319308 Tink89
To live is to dance
pi_194663264
Hier allerlei spenen geprobeerd, prul wil alleen die van MAM. Lekker handig, die verkopen ze alleen bij kruidvat.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_194663604
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 14:10 schreef Hilmo het volgende:

Oh sun wat lastig :'( wij moesten kv geven bij thuiskomst en ik snapte ook niks van flesjes en tijden }:| werd er heel onzeker van. Bij bv had ik het idee dat ik gewoon kon voeden en dat het niet zoveel kwaad kon allemaal.

Zuigbehoefte hier ook erg. Altijd op zoek naar tepel en op pink enorm omhappen. Speen wil ik eigenlijk niet aan beginnen. Maar bibs raadde dacht ik kraam ook als enige aan in combi met bv.

Vanochtend sliep hij weer niet in. Ik pak draagzak, zet hem overeind tegen me aan, dikke boer en valt in slaap.. :P nou ja toch maar gedragen voor een uur, daarna losgemaakt, slaapt nog een uur verder in de box. Huppa. Ik ben in elk geval ontzettend gelukkig met de Hoppediz
Ze is van 15-7; schelen dus 2 weken volgens mij?
Zeker heel wat gelijkenis!

Hier heeft ze vanochtend weer 2,5 uur in de doek geslapen; sinds 11:30 wakker nu. Valt soms in slaap maar is snel weer wakker. Heb 1 poging tot wegleggen gedaan na een kwartier maar ook die mislukte helaas. In combinatie met peuter en vriend die aan het werk is, is dat best onhandig.
pi_194664811
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 14:10 schreef Hilmo het volgende:

Dat ivm met borstvoeding vind ik echt een beetje kolder.
Jen had een bibi speen, bram ook, leyla duimde, de tweeling heeft difrax en dat ging / gaat allemaal prima.

Belangrijk is dat als ze nog niet goed weten hoe ze de borst pakken dat je dan niet gaat klooien met een speen. Zodra ze goed drinken maakt het merk speen echt niet meer uit.
pi_194664823
Tweeling heeft vanaf dag 3/4 al een speentje, toen zaten ze zelfs nog niet op volledig borstvoeding.

Is tepel-speen verwarring niet al achterhaald?
pi_194665134
Gebruiken jullie voor het maken van gepureerde babyhapjes ook weleens diepvriesfruit? Bijvoorbeeld blokjes mango?
  vrijdag 21 augustus 2020 @ 17:01:27 #119
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_194665337
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 16:45 schreef QuattroF het volgende:
Gebruiken jullie voor het maken van gepureerde babyhapjes ook weleens diepvriesfruit? Bijvoorbeeld blokjes mango?
Ik vind diepvries fruit erg gesuikerd of geleiig Quattro.
Vers vond ik beter.
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_194665472
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 17:01 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Ik vind diepvries fruit erg gesuikerd of geleiig Quattro.
Vers vond ik beter.
Ja tot nu toe heb ik ook enkel vers gebruikt. Maar in de pakjes mango van de AH zit puur alleen mango. Dus ik dacht, misschien kan het wel?
pi_194665895
Tuurlijk kan dat quattro! ^O^

Hier heeft ze vandaag (verse) aardbei op, ze heeft heerlijk zitten knijpen en likken O+ Zo leuk dat leren eten weer *O*
  vrijdag 21 augustus 2020 @ 19:13:40 #122
319308 Tink89
To live is to dance
pi_194667566
Kan prima hoor, uit de diepvries!
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_194667579
Thanks! Ga ik dat eens proberen.
  vrijdag 21 augustus 2020 @ 19:31:23 #124
208890 June.
Seriously?
pi_194667814
Ik gebruik mango en zo ook uit de diepvries. Ook snel ontdooid en geprakt. Zo'n hele mango vind ik maar gedoe.
Shine bright like a diamond.
pi_194668682
Ja dat was ook mijn idee erachter June. Ik ga het proberen binnenkort! Ik heb nu eerst nog appel en perzik liggen.
pi_194674429
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 09:36 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik ga ook even kijken voor de BIBS speen. Hier ook een onrustige baby, veel huilen. Vooral 's avonds. Wij geven flesvoeding, maar ik snap er vrij weinig van eerlijk gezegd. Van kraamhulp mogen we 60 cc geven, maar hij lijkt nog honger te hebben als het flesje op is. Volgens verloskundige is dit zelfs nog teveel :? Ondertussen lees ik op diverse fora dat babies met het gewicht wat hij heeft meer voeding krijgen. Zo maar eens vragen aan de kraamhulp hoe dat zit. We hebben net nog wel een klein flesje na de 60 cc gegeven, hij bleef maar huilen. Zuigen op speen (even geen idee welke dat is) wilt hij niet, zuigen op vinger af en toe.

Een onrustige baby icm kraamtranen is geen goede combi :'(
Wij hebben ook flesvoeding gegeven aan de oudste, en dit verhaal is heel herkenbaar. We mochten van alle deskundigen niet meer geven dan ze al kreeg maar ja, wat moet je dan.. de hele tijd zitten met een hongerige ontevreden baby :N? Gewoon kijken wat hij doet als je meer geeft, volg je eigen gevoel hierin, en inderdaad wat al eerder is gezegd, alles wat ze teveel krijgen gooien ze er ook wel uit.
pi_194675295
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 08:33 schreef Framblij89 het volgende:

[..]

Wij hebben ook flesvoeding gegeven aan de oudste, en dit verhaal is heel herkenbaar. We mochten van alle deskundigen niet meer geven dan ze al kreeg maar ja, wat moet je dan.. de hele tijd zitten met een hongerige ontevreden baby :N? Gewoon kijken wat hij doet als je meer geeft, volg je eigen gevoel hierin, en inderdaad wat al eerder is gezegd, alles wat ze teveel krijgen gooien ze er ook wel uit.
We zijn gisteren gestart met 70 cc per flesje en we hebben een veel rustigere baby. Kraam zei dat je niet alleen naar gewicht moet kijken, maar ook naar hoe oud de baby is. Je kan moeilijk gelijk hele flessen naar binnen tanken en dat snap ik ook wel. Wat ik dan weer niet snap is dat hij al op de derde dag weer aankwam met te weinig voeding. Misschien ook een tip voor iedereen met onrustige babies: misschien wat meer voeding, ook al komen ze aan. Dat laatste zegt blijkbaar niet alles.

Even wat anders: ik heb voor vanmiddag bioscoop kaartjes gereserveerd voor mij en mijn dochter. Even samen wat leuks doen en ik voel me ook weer prima. Vriend zegt dat het niet heel erg praktisch is omdat de kraam ook vanmiddag komt. En die komt eigenlijk ook voor mij. Ik heb er helemaal niet aan gedacht. Zou het raar zijn dat ik vanmiddag naar de bios ga terwijl kraam bij mij thuis is?

[ Bericht 6% gewijzigd door Sunshine1982 op 22-08-2020 10:21:03 ]
  zaterdag 22 augustus 2020 @ 10:22:46 #128
149959 SQ
snelle trees
pi_194675380
Die kraam komt neem ik aan voornamelijk voor jou, sun?
disclaimer
pi_194675386
Met Frum hebben we dit ook gehad. Zowel met afgekolfde borstvoeding als met flesvoeding. Ze zat altijd echt aan de bovengrens.. Soms ook boven de liter per dag. Maar ze had het nodig. Inmiddels is het nu heel stabiel op 5 x 180 per dag en dat is perfect voor haar leeftijd en gewicht. Maar dat heeft best lang geduurd. Ik denk dat je altijd naar de behoefte van je kind moet kijken. Een gemiddelde ontstaat ook vanuit een hoge en lage behoefte.
pi_194675392
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 10:22 schreef SQ het volgende:
Die kraam komt neem ik aan voornamelijk voor jou, sun?
Ja :@ Best stom dat ik daar niet aan gedacht heb :@
pi_194678260
Ik ben benieuwd wat je uiteindelijk gedaan hebt Sun! :D

Vandaag kwam de bibs speen binnen en toen ze nog zuigbehoefte leek te hebben na de voeding heeft ze m n half uur gehad, waarna ze m al slapend liet gaan en nog 2 uur verder sliep. *O* Voor vandaag is de bibs geslaagd, het vorige record speen stond op 30 seconden haha. Ben benieuwd of het toeval was of blijft.

Doordat ze vandaag 1x 4 en daarna 3 uur tussen de voedingen liet, wat normaal is, maar hier overdag niet snel gebeurt, heb ik aan 1 borst enorme stuwing. Jeetje wat een pijn weer. Ben na 3 uur maar gaan kolven want kon niet meer en wist zeker dat ze zich zou gaan verslikken en frustreren. Ze heeft erna ook uit die borst gedronken maar doet nog pijn, oef.
pi_194678401
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 18:28 schreef Nolita het volgende:
Ik ben benieuwd wat je uiteindelijk gedaan hebt Sun! :D

Vandaag kwam de bibs speen binnen en toen ze nog zuigbehoefte leek te hebben na de voeding heeft ze m n half uur gehad, waarna ze m al slapend liet gaan en nog 2 uur verder sliep. *O* Voor vandaag is de bibs geslaagd, het vorige record speen stond op 30 seconden haha. Ben benieuwd of het toeval was of blijft.

Doordat ze vandaag 1x 4 en daarna 3 uur tussen de voedingen liet, wat normaal is, maar hier overdag niet snel gebeurt, heb ik aan 1 borst enorme stuwing. Jeetje wat een pijn weer. Ben na 3 uur maar gaan kolven want kon niet meer en wist zeker dat ze zich zou gaan verslikken en frustreren. Ze heeft erna ook uit die borst gedronken maar doet nog pijn, oef.
Ik ben gegaan. Om 2 uur waren we thuis, had ik nog 2 uur met de kraam thuis :)

Bij stuwing is een stevige bh zó belangrijk. Ik heb een stevige sportbh van de Hema en ik voel praktisch niks. Doe ik 'm uit om te douchen, dan doen ze echt weer heel zeer. En ze zijn echt huge, niet normaal :o
pi_194679235
Haha wel stoer van je sun, gewoon lekker naar de bios. Ik was toen de kraam er was, in overleg met haar, naar terug kom moment van sport gegaan, maar dat was een half uurtje weg ofzo. Ze had toen álle wasmanden weggewerkt en een plan van aanpak voor bv gemaakt met VK. Dat vond ze heerlijk in een stil huis (zoon was te spelen).

Nolita, schelen dan idd twee weken!
Wat goed zo'n succes vandaag. Hier precies zo. 4,5 uur tussen een voeding! Eerst draagzak vanochtend en toen tukte hij maar door in de box, snap er niets van. Mooi drie keer tussendoor kunnen kolven, aan linkerkant voor productie opschroeven. Nu ff volhouden voor een paar dagen en dan zal ik wel resultaat zien denk ik. Vandaag ook een paar keer binnen no time een boer na het drinken en dat scheelt toch echt in krampjes, merk ik.
  zaterdag 22 augustus 2020 @ 19:31:20 #134
149959 SQ
snelle trees
pi_194679280
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 18:36 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik ben gegaan. Om 2 uur waren we thuis, had ik nog 2 uur met de kraam thuis :)

Bij stuwing is een stevige bh zó belangrijk. Ik heb een stevige sportbh van de Hema en ik voel praktisch niks. Doe ik 'm uit om te douchen, dan doen ze echt weer heel zeer. En ze zijn echt huge, niet normaal :o
Heb je eigenlijk wel medicatie gekregen om die hormonen te onderdrukken? Want dat bestaat gewoon he! Scheelt een hoop pijn en ongemak ;)
disclaimer
pi_194679528
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 19:31 schreef SQ het volgende:

[..]

Heb je eigenlijk wel medicatie gekregen om die hormonen te onderdrukken? Want dat bestaat gewoon he! Scheelt een hoop pijn en ongemak ;)
Ik weet dat het bestaat, maar ik hoorde dat dat ook weer een hoop ongemakken met zich mee kan brengen.

Ach, weet ik eens hoe het is om een E cup te hebben :+
  zaterdag 22 augustus 2020 @ 20:01:02 #136
319308 Tink89
To live is to dance
pi_194679657
Ik grinnikte om een e cup huge noemen... Sorry. Wel vervelend van je stuwing joh, hormonen kunnen wel helpen, maar bijvoorbeeld veel munt(thee) ook. En zo zijn er vast nog meer huis tuin en keuken middeltjes.
pi_194679744
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 20:01 schreef Tink89 het volgende:
Ik grinnikte om een e cup huge noemen... Sorry. Wel vervelend van je stuwing joh, hormonen kunnen wel helpen, maar bijvoorbeeld veel munt(thee) ook. En zo zijn er vast nog meer huis tuin en keuken middeltjes.
Nouja, ik heb normaal een B/C cup, dus dan is E wel redelijk groot :P
pi_194679879
Mag je kraanwater aan een baby van 5 maanden geven? Heb ontdekt dat mijn schoonouders dat doen omdat het goedkoper is dan flessenwater.

Nochtans geven we steeds flessenwater mee als ons kind daar een hele dag is.

Ze zeiden ‘wij doen dat altijd zo. Dat kan geen kwaad hoor’
Blijkbaar deden heel wat ouders dat vroeger. (Vroeger=+30 jaar geleden)
Cindy De Vuyst
pi_194679978
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 20:17 schreef einzeinz het volgende:
Mag je kraanwater aan een baby van 5 maanden geven? Heb ontdekt dat mijn schoonouders dat doen omdat het goedkoper is dan flessenwater.

Jahoor. Ik meng de voeding met kraanwater. Mijn kraamhulp idem.
  zaterdag 22 augustus 2020 @ 20:27:02 #140
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_194680000
quote:

Waarom niet? Het enige waar je zeker van moet zijn is dat de leidingen in huis niet van lood zijn :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_194680142
In Nederland mag dat gewoon :Y

Ik heb met de meeste stuwing nog steeds hooguit een B/C cup ;(
  FOK!fossiel zaterdag 22 augustus 2020 @ 21:01:39 #142
1455 Keroppi
kool kikker
pi_194680457
quote:

Kan zoals gezegd gewoon met kraanwater. Maar ik vind ‘dat deden we vroeger ook gewoon’ altijd zo’n kulargument. Toen vervoerden ze babies ook nog los in een reiswieg op de achterbank van de auto. Maakt het nog steeds geen goed idee ;)
Chick on a mission
  zaterdag 22 augustus 2020 @ 21:10:50 #143
319308 Tink89
To live is to dance
pi_194680588
In Nederland geen probleem, maar je klinkt Vlaams? Geen idee hoe het leidingwater daar is...
pi_194680769
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 21:01 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Kan zoals gezegd gewoon met kraanwater. Maar ik vind ‘dat deden we vroeger ook gewoon’ altijd zo’n kulargument. Toen vervoerden ze babies ook nog los in een reiswieg op de achterbank van de auto. Maakt het nog steeds geen goed idee ;)
Ja precies :') Zo zijn jullie ook groot geworden! Ja, maar genoeg kinderen die dat niet kunnen navertellen!
pi_194681928
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 21:10 schreef Tink89 het volgende:
In Nederland geen probleem, maar je klinkt Vlaams? Geen idee hoe het leidingwater daar is...
Daar zit gewoon zeer veel kalk in. Voor de rest overal drinkbaar water.
Cindy De Vuyst
pi_194682221
Vlaanderen heeft gewoon prima drinkwater. Er zijn idd wel streken met erg hard water. Altijd ruw haar hebben na het wassen ;(
Ik zou zeggen als je het zelf goed genoeg vindt om te drinken zal het wel ok zijn.
Maar aan de andere kant vind ik het ook een kleine moeite van hun om het op jullie manier te doen. Goedkoper is geen argument als jullie de flessen meegeven.
pi_194683010
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 23:01 schreef Bottoms_up het volgende:
Vlaanderen heeft gewoon prima drinkwater. Er zijn idd wel streken met erg hard water. Altijd ruw haar hebben na het wassen ;(
Ik zou zeggen als je het zelf goed genoeg vindt om te drinken zal het wel ok zijn.
Maar aan de andere kant vind ik het ook een kleine moeite van hun om het op jullie manier te doen. Goedkoper is geen argument als jullie de flessen meegeven.
Enkele streken? Bijna heel Vlaanderen en Brussel heeft hard water. Geen idee hoe dat zit in de Ardennen enz.
Zeer veel kalk, maar niets dat dodelijk is natuurlijk.
Cindy De Vuyst
pi_194684119
Sun, wat tof en fijn voor je dochter ook dat je gewoon al met haar op pad bent gegaan!
Een stevige bh bij stuwing hmm. Ik heb een hele stevige sportbh, maar denk dat ik daar met stuwing in de kraamweek niet in had gepast. Het was toen zo gevoelig dat ik helemaal geen BH heb gedragen, het paste echt niet meer, tot het weer een stuk afgenomen was. Bedenk me net dat dat voedingstechnisch ook niet zou werken voor mij als ik steeds een hele bh uit zou moeten doen om te kunnen voeden.

Hilmo, fijn dat jij ook weer wat successen hebt gehad!
Vanwaar het kolven om de productie op te krikken trouwens? Heb je het idee dat hij niet voldoende binnen krijgt als je op verzoek voedt?

De laatste paar dagen slaapt L van 22:00/23:00 steeds tot 4:00 ongeveer, zo fijn!
pi_194684762
Wat gaven jullie de kraam op haar laatste dag?
pi_194684772
Wij hadden een kadobon voor haar favo broodjes zaak en een baddersetje met bruisballen enzo voor haar en haar dochters omdat ze had laten vallen dat ze meiden avonden zo leuk vond met ze O+
pi_194684791
quote:
1s.gif Op zondag 23 augustus 2020 08:52 schreef Zo-is-dat het volgende:
Wij hadden een kadobon voor haar favo broodjes zaak en een baddersetje met bruisballen enzo voor haar en haar dochters omdat ze had laten vallen dat ze meiden avonden zo leuk vond met ze O+
Ah, da's wel heel leuk :) Ik zat zelf te denken aan een bos bloemen. Denk dat zoiets altijd wel goed is :)
pi_194684880
Een bos bloemen heb ik gedaan Sun :) ze had een keer laten vallen dat paars haar lievelingskleur was dus de bos was ook met paarse bloemen :P
pi_194685180
Wij niks :@ zijn niet zo attent daarin. Maar heb haar wel in tranen gezegd hoe fijn ze was, en de mooiste kraamtijd ooit en ik haar zo dankbaar was. Dat leek me ook wel genoeg. maar wel attent als je er wel aan denkt. Ze zijn vaak veel van huis dus weet niet hoe praktisch bloemen zijn maar het gaat om het idee. Kan nooit fout zijn.

Nolita, linkerkant opkrikken omdat daar met kolven ook haast niks uit komt. De lactatiekundige gaf dat toen ook aan, die borst had opstart problemen omdat die volledig ingetrokken is en dus een tijd niet goed gedronken is. Rechts is de power borst, die stroomt over en had ik vorige week of twee weken geleden per ongeluk eens 170 ml uit gekolfd terwijl ik telefoneerde en de tijd wat vergat :') maar rechts kolf ik nu nooit want dat loopt prima en eerder teveel. Links maar 10 tot 30 ml als ik 10 min kolf. Hij dronk snachts ook alleen uit rechts omdat links strijd was en lastig aanhappen in donker. Dus dan kolfde ik links snachts. Vannacht voor het eerst niet gedaan. Hebben het liggend voeden weer ontdekt (deed ik bij R altijd snachts) en dan vallen we samen wat in slaap O+ hij wekt geregeld tsr op en drinkt super veel ook links! Ik kolfde daarom niet. Hij viel in slaap, na een uur ofzo leg ik hem in zijn bedje zonder boertje en huppa hij slaapt zonder wapperen en kreunen en krampjes verder O+ oh jongens in tijden niet zon harmonieuze nacht gehad. *O*

Oh ja hij heeft een enorme pus pukkel op zijn kin. Moet me inhouden om niet eraan te komen :') tips? Sudocreme ofzo? Ziet er zo goor uit nu.
pi_194685187
Wij ook bloemen :Y

Geven jullie pap? Hij is nu 8 maanden en krijgt fruit, droog brood en warm eten. Daarnaast 2x bv en 2x kv. Is pap dan extra of in plaats van brood? Is het nodig? En wanneer moet je beginnen met tussendoortjes?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 23 augustus 2020 @ 10:15:47 #155
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_194685241
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 08:51 schreef Sunshine1982 het volgende:
Niets, was blij dat ze ging... :')
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_194685796
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 23:56 schreef einzeinz het volgende:

[..]

Enkele streken? Bijna heel Vlaanderen en Brussel heeft hard water. Geen idee hoe dat zit in de Ardennen enz.
Zeer veel kalk, maar niets dat dodelijk is natuurlijk.
Op papier heet het misschien hard en verkopers van ontharders zullen het allemaal dramatisch hard vinden. Regionaal zijn er grote verschillen heb ik gemerkt: van het niet proeven/merken tot er dagelijks last van hebben.
Maar waar het hier om ging is het geven van kraanwater aan een baby. Als ik het water zelf niet zou drinken omdat het niet lekker is, zou ik het ook niet aan mijn baby geven. Veilig of niet.
pi_194685802
quote:
1s.gif Op zondag 23 augustus 2020 10:15 schreef Ynske het volgende:

[..]

Niets, was blij dat ze ging... :')
+1 en achteraf ook heel blij om. Ze mag blij zijn dat we de organisatie niet gebeld hebben om te klagen
pi_194685828
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 08:51 schreef Sunshine1982 het volgende:
Bos bloemen en een geboorte kaartje want blijkbaar sparen alle kraamverzorgsters die.
:]
pi_194685872
Helder wat betreft het kolven Hilmo, fijn dat de nacht ook zo goed ging. ^O^
Ik zou toch proberen van de pukkel af te blijven! ;)

Hier kreeg de kraam een doosje chocolaatjes.
pi_194685954
quote:

Goedkoper en mogelijk ook beter. Niet alles uit een fles is dus zomaar beter https://www.krnwtr.nl/is-bronwater-beter-voor-je-baby/
:]
pi_194686125
Volgens mij heeft Frum sinds 1,5 week ontdekt dat ze ook moeilijk kan zijn, of ze heeft het beruchte 4e sprongetje.. De nachten slaapt ze nog steeds goed door (21 tot 07). Maar overdag is het drama. Niet willen slapen, slecht willen eten, huilerig, hangerig, niks is goed. Ze wil alleen dat we met haar lopen, verder niet. Maar ja, daar worden wij ook een keer moe van. :’) Ze doet ook echt alleen hazenslaapjes overdag (20 minuten) en komt ‘s avonds slecht in slaap. Ik hoop dat het een faaaaaase is en niet blijvends.
pi_194686306
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 11:28 schreef QuattroF het volgende:
Volgens mij heeft Frum sinds 1,5 week ontdekt dat ze ook moeilijk kan zijn, of ze heeft het beruchte 4e sprongetje.. De nachten slaapt ze nog steeds goed door (21 tot 07). Maar overdag is het drama. Niet willen slapen, slecht willen eten, huilerig, hangerig, niks is goed. Ze wil alleen dat we met haar lopen, verder niet. Maar ja, daar worden wij ook een keer moe van. :’) Ze doet ook echt alleen hazenslaapjes overdag (20 minuten) en komt ‘s avonds slecht in slaap. Ik hoop dat het een faaaaaase is en niet blijvends.
Hoe oud is de jouwe? Ik kan nog bij mijn dochter herinneren dat zij hetzelfde had, met 8 maanden zoiets. Niks was inderdaad goed, alleen maar lopen lopen lopen. Kwam uiteindelijk wel goed, maar een slaper is ze nooit geweest.

En ik heb echt een shitload aan zwitsal gekregen. Ik denk dat ik wel een jaar mijn baby ervan in bad kan doen. En ik wilde juist geen zwitsal voor mijn baby gebruiken :'( :')
pi_194686460
quote:
1s.gif Op zondag 23 augustus 2020 11:41 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

En ik heb echt een shitload aan zwitsal gekregen. Ik denk dat ik wel een jaar mijn baby ervan in bad kan doen. En ik wilde juist geen zwitsal voor mijn baby gebruiken :'( :')
Ik heb ook een paar flessen in de kast en ik weiger ze te gebruiken. Die geur, bah.
Goed dat je het zegt. We geven volgende week iemand een klein presentje voor een zwangerschap. Denk dat ik ze er maar bij stop :7
pi_194686465
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 11:01 schreef wootahH het volgende:

[..]

Bos bloemen en een geboorte kaartje want blijkbaar sparen alle kraamverzorgsters die.
Ja geboortekaartje ook! Die hebben we nog nagezonden zelfs want hij was nog niet klaar toen ze ging _O- ze vroeg er expliciet om
pi_194686491
quote:
1s.gif Op zondag 23 augustus 2020 11:51 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]

Ik heb ook een paar flessen in de kast en ik weiger ze te gebruiken. Die geur, bah.
Goed dat je het zegt. We geven volgende week iemand een klein presentje voor een zwangerschap. Denk dat ik ze er maar bij stop :7
:D
pi_194686502
Oh wat ook heel leuk was. Een kadootje voor de baby na de onze O+ Het gezin voor ons was daar mee begonnen en wij hebben er direct een traditie van gemaakt. Het was zo leuk om direct na de geboorte al een kleinigheidje te krijgen! *O* na ons zijn alle gezinnen tot nu toe er mee door gegaan :D (zzp’er, volg haar op Facebook)
pi_194686605
quote:
1s.gif Op zondag 23 augustus 2020 11:41 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Hoe oud is de jouwe? Ik kan nog bij mijn dochter herinneren dat zij hetzelfde had, met 8 maanden zoiets. Niks was inderdaad goed, alleen maar lopen lopen lopen. Kwam uiteindelijk wel goed, maar een slaper is ze nooit geweest.

Bijna 5 maanden is ze nu! Oeh i love Zwitsal. O+
pi_194686950
Haha ja Zwitsal doorgeven aan een andere zwangere/baby, check :X of bewaren voor als ze 2/3 zijn, dan komt het minder precies vind ik hihi. Hier gelukkig nu niks van producten gekregen. Kregen ook een naam trein trouwens, ook leuk!

Dat van dat kolven was trouwens wel ff scherp, ging wel denken van hoe lang zou dat nog nodig zijn? Wordt dan zon gewoonte maar als hij genoeg krijgt, is het op een gegeven moment tijd om te stoppen natuurlijk.

Zo is dat,wat een leuk idee zeg!
Geboortekaartje hebben we niet eens gegeven maar hadden er ook niet veel over eigenlijk en weet niet of ze erop zat te wachten. Ik mis de kraam nu na drie weken nog steeds wel wat soms :D

Update pukkel: hij is door zijn eigen wrijving open gegaan en nu grotendeels weg. Hehe. :P
  FOK!fossiel zondag 23 augustus 2020 @ 16:04:13 #169
1455 Keroppi
kool kikker
pi_194689866
Hier ook nooit iets van Zwitsal gebruikt. In verband met veel eczeem in de genen parfumvrije verzorgingsmiddelen en Neutral wasmiddel. Tot nu toe valt het gelukkig mee, ze heeft een tijdje berg gehad (ik heb daar nog steeds in geringe mate de ‘volwassen’ variant van) maar dat heeft maar een paar maanden geduurd. Toen ze begon te tijgeren was er opeens eczeem, maar dat was gelukkig ook vrij vlot weer weg.

Mevrouw heeft hier al zeker een half uur het grootste plezier door de MaxiCosi als klimrek/schommelstoel/loungeset te gebruiken :D en zonder hulp gaan staan gaat ook elke dag beter :)
Chick on a mission
pi_194691441
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 12:01 schreef QuattroF het volgende:

[..]

Bijna 5 maanden is ze nu! Oeh i love Zwitsal. O+
Echt he?!

Wasmiddel, geurstokjes, geurzakjes.

Heerlijk!
pi_194691677
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 17:36 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Echt he?!

Wasmiddel, geurstokjes, geurzakjes.

Heerlijk!
Ja hier ook. Zo lekker!
pi_194692098
Mijn schoonmoeder vond hem vandaag lekker ruiken, 'naar Zwitsal zeker?'. Ik denk het niet }:|
Hij heeft deze week zijn nepkuchje perfectioneerd plus hij doet het op commando. Dat moeten we binnenkort toch eens inzetten als we ergens meer ruimte nodig hebben 8-)
pi_194692423
quote:
1s.gif Op zondag 23 augustus 2020 18:22 schreef Bottoms_up het volgende:
Mijn schoonmoeder vond hem vandaag lekker ruiken, 'naar Zwitsal zeker?'. Ik denk het niet }:|
Hij heeft deze week zijn nepkuchje perfectioneerd plus hij doet het op commando. Dat moeten we binnenkort toch eens inzetten als we ergens meer ruimte nodig hebben 8-)
Het idee alleen al! :’)
  FOK!fossiel zondag 23 augustus 2020 @ 18:57:18 #174
1455 Keroppi
kool kikker
pi_194692583
quote:
1s.gif Op zondag 23 augustus 2020 18:22 schreef Bottoms_up het volgende:

8-)
Chick on a mission
pi_194692737
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 18:43 schreef QuattroF het volgende:

[..]

Het idee alleen al! :’)
Zo erg is het gelukkig niet maar ik vond het wel toevallig dat ze erover begon.
Ik heb een grotere hekel aan babyverzorging met rozengeur. Dat is zo overheersend :r
  zondag 23 augustus 2020 @ 20:52:37 #176
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_194694510
Team Zwitsal hier.

Meneer heeft het staan aan de salontafel ontdekt, verder nog nergens haha. Overmorgen is hij 10 maanden. Het wordt allemaal steeds leuker O+

Over pap:
Wij geven het in de ochtend, als extra door de FV. Bij BV bleef het dun en ik wilde er niet nog meer bij doen. Nadeel is dat hij dan een Difrax L speen nodig heeft en z'n fles zo leeg tikt. Ging vooral in het begin heel snel.
Via lepel doe ik soms op dagen dat we vrij zijn. Op werkdagen is de fles sneller _O-

En dat nep kuchje. Geweldig. Hier is dat een beetje over, helaas :P
pi_194700865
Wij hebben de kraam en haar stagiaire allebei iets gegeven wat we gewoon door de week heen opgepikt hebben. De stagiaire vond bv. de happy socks van mijn man fantastisch dus hebben we haar een paar gekocht. De kraam zelf zei dat ze onze glazen zo mooi vond dus hebben we een doosje voor haar besteld. Vonden ze allebei heel leuk, ook omdat het aangaf dat we geluisterd hadden.

Papfles geef ik om 19:00, mini is nu ruim 5 maanden en krijgt het sinds drie weken. Ze krijgt dit nu:
7:00 180 ml + 3 + 3 forte
11:00 180 ml + 3 + 3 forte
15:00 180 ml + 3 + 3 forte
19:00 180 ml + 3 + 3 forte + 3 haverpap van biobim

Was op aanraden van het CB toen we van 5 naar 4 flessen gingen, dan werd de fles iets dikker en zou ze er langer op slapen. Werkt prima, misschien gaan we het ook wel weer afbouwen als ze wel eindelijk eens groente/fruit eet
pi_194709817
Hoe gaan jullie om met tijgerende/kruipende baby's en spullen? Hij heeft een enorme fascinatie ontwikkeld voor de roomba en het zou wel fijn zijn om die op de grond te laten staan.
Op zich vind ik het niet erg als hij ermee speelt maar hij begint heel hard te huilen als hij dat ding aan krijgt, hij is dan echt in paniek. Hem afleiden en ergens anders leggen werkt niet echt, hij gaat linea recta weer naar dat ding om op de aan knop te meppen. Hij is niet zo slim dus :')
Twijfel een beetje tussen tijdelijk dat ding ergens anders zetten of hem laten doen totdat hij zijn angst overwint (of het ding uit laat staan). Maar vrees soms voor die vingertjes. Ik vind het ook erg onaangenaam als hij over mijn tenen rijdt.
  dinsdag 25 augustus 2020 @ 09:06:35 #179
149959 SQ
snelle trees
pi_194709847
Past de roomba niet onder een kast of bank ergens? Zodat ie wat meer uit zicht is?
disclaimer
pi_194709978
Wij hebben iets voor de robot staan waardoor het ding helemaal ingeklemd staat, maar dus ook niet meer zo in het zicht. De lol was er zo snel af :P
pi_194710019
Nee, alle kasten en bank zijn lager. We hebben hem nu achter een stoel staan. Dan moeten we m telkens maar ff manueel ergens zetten om te gebruiken. Niet ideaal zo.

Ik zoek een beetje een balans tussen dingen wegzetten en hem de vrijheid geven om aan te klooien. Ik wil niet de overbezorgde moeder zijn die alles wat in de verste verte gevaarlijk kan zijn uit de weg ruimt.
  dinsdag 25 augustus 2020 @ 09:27:24 #182
149959 SQ
snelle trees
pi_194710201
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 09:17 schreef Bottoms_up het volgende:
Nee, alle kasten en bank zijn lager. We hebben hem nu achter een stoel staan. Dan moeten we m telkens maar ff manueel ergens zetten om te gebruiken. Niet ideaal zo.

Ik zoek een beetje een balans tussen dingen wegzetten en hem de vrijheid geven om aan te klooien. Ik wil niet de overbezorgde moeder zijn die alles wat in de verste verte gevaarlijk kan zijn uit de weg ruimt.
Nou ja, de roomba is op zich niet gevaarlijk toch?
Ik denk dat je m ook de kans moet hebben om oorzaak en gevolg te leren. Dat roomba aan = huilen. Na een tijdje weet hij het denk ik wel.

En verder, sja, beetje balans zoeken inderdaad. Wat is echt gevaar en wat kan een beetje pijnlijk zijn.
Wat ik altijd deed was het reduceren van punten waar ze hun schedel op konden doorboren (dus niet alle hoeken, maar wel overhangende tafelbladen), alles wat giftig was uit bereik houden, en alles wat ze makkelijk omver trekken ankeren. Glas uit grijpbereik. Want als je er de hele dag gestresst achteraan moet lopen is het voor jezelf ook geen doen.
disclaimer
pi_194710294
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 09:27 schreef SQ het volgende:

[..]

Nou ja, de roomba is op zich niet gevaarlijk toch?
Ik denk dat je m ook de kans moet hebben om oorzaak en gevolg te leren. Dat roomba aan = huilen. Na een tijdje weet hij het denk ik wel.

En verder, sja, beetje balans zoeken inderdaad. Wat is echt gevaar en wat kan een beetje pijnlijk zijn.
Wat ik altijd deed was het reduceren van punten waar ze hun schedel op konden doorboren (dus niet alle hoeken, maar wel overhangende tafelbladen), alles wat giftig was uit bereik houden, en alles wat ze makkelijk omver trekken ankeren. Glas uit grijpbereik. Want als je er de hele dag gestresst achteraan moet lopen is het voor jezelf ook geen doen.
Misschien zie ik idd een risico dat er niet is.
Hij zit natuurlijk net achter dat ding of half erop als hij m aan zet. En dan zie ik die kleine vingertjes op de grond...
Het ziet er waarschijnlijk veel erger uit dan het is. :)
  FOK!fossiel dinsdag 25 augustus 2020 @ 11:08:34 #184
1455 Keroppi
kool kikker
pi_194711501
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 09:34 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]

Misschien zie ik idd een risico dat er niet is.
Hij zit natuurlijk net achter dat ding of half erop als hij m aan zet. En dan zie ik die kleine vingertjes op de grond...
Het ziet er waarschijnlijk veel erger uit dan het is. :)
Hahaha ik herken je verhaal van de robotstofzuiger wel. Om een of andere reden vind ze ‘m nu totaal niet meer interessant. Wij hebben ‘m wel een tijdje buiten bereik gezet. Maar dat was meer omdat ik bang was dat de stofzuiger niet helemaal gebouwd was op een 8+ kg baby die haar volle gewicht erop gooide.

Ach ze is vandaag ziekjes. Gisteren al huilerig op het KDV en een beetje verhoging. De nacht ging wonderwel vrij prima maar om half zes was het huilen. Temperatuur was vanochtend 38,7 maar ze eet en drinkt gelukkig prima. Gelukkig was het sowieso mijn vrije dag. Ze ligt af en aan in mijn armen te slapen, dat heeft ze volgens mij voor het laatst gedaan toen ze 3 maanden was en een ochtendje was gaan wennen op het KDV.
Chick on a mission
pi_194712177
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 11:08 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Hahaha ik herken je verhaal van de robotstofzuiger wel. Om een of andere reden vind ze ‘m nu totaal niet meer interessant. Wij hebben ‘m wel een tijdje buiten bereik gezet. Maar dat was meer omdat ik bang was dat de stofzuiger niet helemaal gebouwd was op een 8+ kg baby die haar volle gewicht erop gooide.

Ach ze is vandaag ziekjes. Gisteren al huilerig op het KDV en een beetje verhoging. De nacht ging wonderwel vrij prima maar om half zes was het huilen. Temperatuur was vanochtend 38,7 maar ze eet en drinkt gelukkig prima. Gelukkig was het sowieso mijn vrije dag. Ze ligt af en aan in mijn armen te slapen, dat heeft ze volgens mij voor het laatst gedaan toen ze 3 maanden was en een ochtendje was gaan wennen op het KDV.
Oh als ze ziek zijn, zijn ze ineens weer heel erg klein he. Dan is in de armen van mama of papa de beste plek O+

Voor de robot maak ik mij niet zoveel zorgen. Na een heel avontuur in de tuin moet hij zo'n baby'tje ook wel aankunnen.
  FOK!fossiel dinsdag 25 augustus 2020 @ 12:58:28 #186
1455 Keroppi
kool kikker
pi_194712434
Gelukkig heb ik drinken, telefoon en afstandsbediening bij de hand want voorlopig kan ik geen kant op :)
Chick on a mission
pi_194712471
Ach Keroppi, zielig he zo'n klein baby'tje. En een hele handvol!
pi_194712742
Ach keroppi, hopelijk knapt ze snel op!

L is zo relax in de nachten! Ze komt meestal maar voor 1 nachtvoeding rond 4:00 en daarna tussen 7:00 en 8:00 weer. Na een voeding (Boertje) kan ik haar weg leggen en slaapt ze zelf weer in.
Overdag is dat een heel ander verhaal. Ze slaapt eigenlijk alleen op ons en pogingen tot wegleggen mislukken altijd. Waar de oudste in de wandelwagen of auto zo in slaap viel is L eigenlijk ook dan meestal niet tevreden. Als ze in slaap valt is het meestal in de newborn set van de tripptrapp, (die kan wel helemaal plat) maar dat is ook niet de bedoeling.

Vanochtend besloten haar boven in de co sleeper te leggen bij signalen, met het rolluik een beetje dicht. Poging 1 ging redelijk met een kort slaapje (30-40 minuten); poging 2 mislukte. Hoe doen anderen dat met meerdere kindjes? Want soms moet je natuurlijk even iets (koken, kind wegbrengen/ophalen van school of opvang, iets opruimen,m etc) en tijdens slaapjes zou ik graag mijn peuter 1 op 1 aandacht geven.
De Tiny love heeft hier het succes ook nog niet waar gemaakt, maar dat komt wellicht nog, ze is morgen 6 weken.
  dinsdag 25 augustus 2020 @ 16:52:06 #189
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_194715153
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 09:04 schreef Bottoms_up het volgende:
Hoe gaan jullie om met tijgerende/kruipende baby's en spullen? Hij heeft een enorme fascinatie ontwikkeld voor de roomba en het zou wel fijn zijn om die op de grond te laten staan.
Op zich vind ik het niet erg als hij ermee speelt maar hij begint heel hard te huilen als hij dat ding aan krijgt, hij is dan echt in paniek. Hem afleiden en ergens anders leggen werkt niet echt, hij gaat linea recta weer naar dat ding om op de aan knop te meppen. Hij is niet zo slim dus :')
Twijfel een beetje tussen tijdelijk dat ding ergens anders zetten of hem laten doen totdat hij zijn angst overwint (of het ding uit laat staan). Maar vrees soms voor die vingertjes. Ik vind het ook erg onaangenaam als hij over mijn tenen rijdt.
Hier heeft hij de robot 2x aangezet en bleef gefascineerd kijken. Schrok er niet van. Nu vindt hij hem al niet meer interessant. Dochter van een vriendin ging ook hysterisch huilen, maar ze blijft er na een aantal keer wel vanaf. Leermomentje denk ik dan.

Waterbak van de katten heeft hij ongeveer 5x omgegooid en die is ook niet meer interessant. Kattenbak staan altijd boven. Als die beneden stonden, danhad hij daar ook vast in gedoken :+

Wij hebben salontafels met een druk systeem. Die maakt hij ook open en ja, als hij het dicht duwt dan zitten z'n vingers er tussen. Natuurlijk houden we het in de gaten, maar hij zal er vast een keer tussen zitten. Ik ga er nu ook geen andere tafels voor kopen en hem echt de hele dag in de gaten houden ga ik ook niet doen.
  dinsdag 25 augustus 2020 @ 16:55:36 #190
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_194715227
Morgen trouwens baby zwemmen. We mogen maximaal 7 kindjes zijn en tot nu toe zijn we met 2. Ben benieuwd hoe hij het gaat vinden O+
pi_194717027
Herkenbaar Nolita, maar dan niet met meerdere kinderen. Helaas ook geen tips.

Zwemmen lijkt me ook zo leuk. Het plaatselijke zwembad start nog maar net weer volledig op, dus daar nog niet geweest. Over een paar weken Landal, dan kunnen we ook weer zwemmen. Een maand geleden was de swim trainer een dikke hit.

Ik merk trouwens dat vriend en ik soms heel anders erin staan. Hij zal veel sneller iets weghalen of hem helpen met een speeltje. Hij kan het ook niet aanzien als hij oefent/speelt met een kleine open beker. Ook al zit er maar een bodempje water in.

Oh ja en mag ik even *O* voor mijn kleine eter die op het kdv vandaag ineens 180 bv en 2 maal 150 kv wegtikt na vorige nacht wakker te worden en na in totaal 210 kv pas weer te gaan slapen :o
Vanavond at hij wel een stuk minder maar toch.

[ Bericht 28% gewijzigd door Bottoms_up op 25-08-2020 19:10:12 ]
  dinsdag 25 augustus 2020 @ 20:14:17 #192
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_194718442
Ja ben benieuwd :)

Het is hier weer een groot drama met naar bed brengen. Meneer zit net in z’n sprong en pff... Vannacht ook al een uur drama. Hij is super moe en als je hem pakt, dan blijft hij ook wat mopperen / krijsen / etc.
Telkens als je denkt; Yes, het gaat goed ^O^ dan volgt even later weer deze ellende }:|

Moet zeggen dat ik dat echt wel één van de pittige dingen vindt. En het bandje “het is een fase” afspelen in m’n hoofd werkt dan niet meer.
  FOK!fotograaf dinsdag 25 augustus 2020 @ 20:32:18 #193
148247 taxibabe
pi_194718813
Het is fase Automatic :P
Zonder gekheid, ik vind dat soms ook wel lastig. Hier heeft meneer Ik Wil, anders ga ik Krijsen fase.. met vandaag zijn eerste echte driftbui.. :X
Hij kon al een beetje staan aan de tafel en beetje stappen aan de hand. Maar nu kan hij zich echt goed optrekken aan de salontafel, boxrand, broekspijp etc.. dus nu wil hij alleen nog maar staan. Vanavond ook in zijn badje, pakt hij de badrand en gaat zo staan.. kreeg zowat een hartverzakking |:(
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh en hij begint volgens mij met dromen, hij wordt een paar keer huilend 'wakker' 's nachts, ff troosten, speen weer geven, muziekje aan en hij slaapt weer verder.

[ Bericht 6% gewijzigd door taxibabe op 25-08-2020 20:39:04 ]
  FOK!fossiel dinsdag 25 augustus 2020 @ 21:45:28 #194
1455 Keroppi
kool kikker
pi_194719598
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 20:32 schreef taxibabe het volgende:

Oh en hij begint volgens mij met dromen, hij wordt een paar keer huilend 'wakker' 's nachts, ff troosten, speen weer geven, muziekje aan en hij slaapt weer verder.
Geen idee of het dromen is, maar hier hebben we het ook gehad. Nu heeft ze regelmatig nog dat ze 1 a 2 seconden huilt, en dan weer in slaap valt. :?
Chick on a mission
pi_194723993
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 21:45 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Geen idee of het dromen is, maar hier hebben we het ook gehad. Nu heeft ze regelmatig nog dat ze 1 a 2 seconden huilt, en dan weer in slaap valt. :?
O ja mijn kleintje heeft dat ook ineens, die is ruim 5 maanden. Vannacht om half 2 zelfs hartverscheurend huilen, maar toen ze me zag was het goed en gingen de oogjes weer dicht :?
  FOK!fotograaf woensdag 26 augustus 2020 @ 10:12:31 #196
148247 taxibabe
pi_194724225
Ik weet ook niet zeker of het dromen is, maar als ik naar deze uitleg kijk zou het mij niet verbazen: https://www.ikenmama.nl/baby-maand-11-ontwikkeling-sprongen/

En hij heeft weer iets nieuws, als je hardop gaat lachen gaat hij ook hard meelachen. Ook als je met iemand in gesprek bent en je moet lachen, doet hij zo mee. Geniaal!
pi_194724332
Oh, wat schattig taxi. Zo leuk die ontwikkeling. O+

Vandaag is L alweer 6 weken en heb de nacontrole gehad. De vk zag dat bij L voeding omhoog kwam en dat ze dit weer wegslikte en moest meteen aan reflux denken. (Dit doet ze idd al sinds de geboorte). Zou volgens haar ook een verklaring kunnen zijn van het alleen maar bij ons (rechtop) slapen en weer wakker worden bij wegleggen. Ook de enorme zuigbehoefte kan daarmee verklaard worden.

Verklaring waarom de nachten dan goed gaan is dat ze dan misschien zo moe is dat ze langer slaapt (vannacht ook 5,5 uur aan 1 stuk). Of omdat ze in de avond net wat minder voeding binnen krijgt waardoor ze geen last heeft.

Ze adviseerde evt een osteopaat, iemand daar ervaring mee?

Ik weet het niet, maar ga er eens wat gerichter op letten en wat voorzorgsmaatregelen nemen om te kijken of dat helpt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Nolita op 26-08-2020 12:06:49 ]
  woensdag 26 augustus 2020 @ 11:04:25 #198
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_194724914
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 10:12 schreef taxibabe het volgende:
Ik weet ook niet zeker of het dromen is, maar als ik naar deze uitleg kijk zou het mij niet verbazen: https://www.ikenmama.nl/baby-maand-11-ontwikkeling-sprongen/

En hij heeft weer iets nieuws, als je hardop gaat lachen gaat hij ook hard meelachen. Ook als je met iemand in gesprek bent en je moet lachen, doet hij zo mee. Geniaal!
Ah... Dat is hier misschien ook aan de hand, haha. Gisteren was het naar bed gaan drama, maar heeft doorgeslapen tot 6.15 uur. Toen maar flesje in z’n bed en heeft hij nog een uurtje geslapen. Anders kwam het niet goed met zwemmen :+

Zwemmen was verder leuk O+
Hij ligt nu KO, hehe.
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 10:21 schreef Nolita het volgende:
Oh, wat schattig taxi. Zo leuk die ontwikkeling. O+

Vandaag is L alweer 6 weken en heb de nacontrole gehad. De vk zag dat bij L voeding omhoog kwam en dat ze dit weer wegslikte en moest meteen aan reflex denken. (Dit doet ze idd al sinds de geboorte). Zou volgens haar ook een verklaring kunnen zijn van het alleen maar bij ons (rechtop) slapen en weer wakker worden bij wegleggen. Ook de enorme zuigbehoefte kan daarmee verklaard worden.

Verklaring waarom de nachten dan goed gaan is dat ze dan misschien zo moe is dat ze langer slaapt (vannacht ook 5,5 uur aan 1 stuk). Of omdat ze in de avond net wat minder voeding binnen krijgt waardoor ze geen last heeft.

Ze adviseerde evt een osteopaat, iemand daar ervaring mee?

Ik weet het niet, maar ga er eens wat gerichter op letten en wat voorzorgsmaatregelen nemen om te kijken of dat helpt.
Hier geen ervaring met een osteopaat, maar dochter van m'n vriendin heeft er heel veel aan gehad! Zijn was toen ook vrij jong, dus wie weet!
  woensdag 26 augustus 2020 @ 11:07:36 #199
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_194724948
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 20:32 schreef taxibabe het volgende:
Het is fase Automatic :P
Zonder gekheid, ik vind dat soms ook wel lastig. Hier heeft meneer Ik Wil, anders ga ik Krijsen fase.. met vandaag zijn eerste echte driftbui.. :X
Hij kon al een beetje staan aan de tafel en beetje stappen aan de hand. Maar nu kan hij zich echt goed optrekken aan de salontafel, boxrand, broekspijp etc.. dus nu wil hij alleen nog maar staan. Vanavond ook in zijn badje, pakt hij de badrand en gaat zo staan.. kreeg zowat een hartverzakking |:(
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hehe, driftbuien zijn hier nog niet echt voorgekomen. Maar wel beginfases haha.
  FOK!fotograaf woensdag 26 augustus 2020 @ 13:33:23 #200
148247 taxibabe
pi_194726923
Hopelijk kan iemand mij hier helpen, of misschien moet ik bij het dreumestopic vragen.
Meneer wil dus staan en stappen.. Tot nu toe kon het mooi op de blote voetjes, maar het begint nu wel kouder te worden. Maar (anti-slip)sokjes zijn toch te glad en heeft hij geen grip. Nu denk ik dat van die (oerlelijke) leren slofjes wel goed zijn voor hem om dan aan te hebben, ik ben al flink aan het zoeken, maar ik loop tegen een probleem... Meneer leeft op grote voet en heeft al maat 21, veel winkels gaan maar tot maat 19 :') Iemand een idee waar ik zulke slofjes kan halen/bestellen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')