abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194684791
quote:
1s.gif Op zondag 23 augustus 2020 08:52 schreef Zo-is-dat het volgende:
Wij hadden een kadobon voor haar favo broodjes zaak en een baddersetje met bruisballen enzo voor haar en haar dochters omdat ze had laten vallen dat ze meiden avonden zo leuk vond met ze O+
Ah, da's wel heel leuk :) Ik zat zelf te denken aan een bos bloemen. Denk dat zoiets altijd wel goed is :)
pi_194684880
Een bos bloemen heb ik gedaan Sun :) ze had een keer laten vallen dat paars haar lievelingskleur was dus de bos was ook met paarse bloemen :P
pi_194685180
Wij niks :@ zijn niet zo attent daarin. Maar heb haar wel in tranen gezegd hoe fijn ze was, en de mooiste kraamtijd ooit en ik haar zo dankbaar was. Dat leek me ook wel genoeg. maar wel attent als je er wel aan denkt. Ze zijn vaak veel van huis dus weet niet hoe praktisch bloemen zijn maar het gaat om het idee. Kan nooit fout zijn.

Nolita, linkerkant opkrikken omdat daar met kolven ook haast niks uit komt. De lactatiekundige gaf dat toen ook aan, die borst had opstart problemen omdat die volledig ingetrokken is en dus een tijd niet goed gedronken is. Rechts is de power borst, die stroomt over en had ik vorige week of twee weken geleden per ongeluk eens 170 ml uit gekolfd terwijl ik telefoneerde en de tijd wat vergat :') maar rechts kolf ik nu nooit want dat loopt prima en eerder teveel. Links maar 10 tot 30 ml als ik 10 min kolf. Hij dronk snachts ook alleen uit rechts omdat links strijd was en lastig aanhappen in donker. Dus dan kolfde ik links snachts. Vannacht voor het eerst niet gedaan. Hebben het liggend voeden weer ontdekt (deed ik bij R altijd snachts) en dan vallen we samen wat in slaap O+ hij wekt geregeld tsr op en drinkt super veel ook links! Ik kolfde daarom niet. Hij viel in slaap, na een uur ofzo leg ik hem in zijn bedje zonder boertje en huppa hij slaapt zonder wapperen en kreunen en krampjes verder O+ oh jongens in tijden niet zon harmonieuze nacht gehad. *O*

Oh ja hij heeft een enorme pus pukkel op zijn kin. Moet me inhouden om niet eraan te komen :') tips? Sudocreme ofzo? Ziet er zo goor uit nu.
pi_194685187
Wij ook bloemen :Y

Geven jullie pap? Hij is nu 8 maanden en krijgt fruit, droog brood en warm eten. Daarnaast 2x bv en 2x kv. Is pap dan extra of in plaats van brood? Is het nodig? En wanneer moet je beginnen met tussendoortjes?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 23 augustus 2020 @ 10:15:47 #155
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_194685241
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 08:51 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wat gaven jullie de kraam op haar laatste dag?
Niets, was blij dat ze ging... :')
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_194685796
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 23:56 schreef einzeinz het volgende:

[..]

Enkele streken? Bijna heel Vlaanderen en Brussel heeft hard water. Geen idee hoe dat zit in de Ardennen enz.
Zeer veel kalk, maar niets dat dodelijk is natuurlijk.
Op papier heet het misschien hard en verkopers van ontharders zullen het allemaal dramatisch hard vinden. Regionaal zijn er grote verschillen heb ik gemerkt: van het niet proeven/merken tot er dagelijks last van hebben.
Maar waar het hier om ging is het geven van kraanwater aan een baby. Als ik het water zelf niet zou drinken omdat het niet lekker is, zou ik het ook niet aan mijn baby geven. Veilig of niet.
pi_194685802
quote:
1s.gif Op zondag 23 augustus 2020 10:15 schreef Ynske het volgende:

[..]

Niets, was blij dat ze ging... :')
+1 en achteraf ook heel blij om. Ze mag blij zijn dat we de organisatie niet gebeld hebben om te klagen
pi_194685828
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 08:51 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wat gaven jullie de kraam op haar laatste dag?
Bos bloemen en een geboorte kaartje want blijkbaar sparen alle kraamverzorgsters die.
:]
pi_194685872
Helder wat betreft het kolven Hilmo, fijn dat de nacht ook zo goed ging. ^O^
Ik zou toch proberen van de pukkel af te blijven! ;)

Hier kreeg de kraam een doosje chocolaatjes.
pi_194685954
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 20:17 schreef einzeinz het volgende:
Mag je kraanwater aan een baby van 5 maanden geven? Heb ontdekt dat mijn schoonouders dat doen omdat het goedkoper is dan flessenwater.

Nochtans geven we steeds flessenwater mee als ons kind daar een hele dag is.

Ze zeiden ‘wij doen dat altijd zo. Dat kan geen kwaad hoor’
Blijkbaar deden heel wat ouders dat vroeger. (Vroeger=+30 jaar geleden)
Goedkoper en mogelijk ook beter. Niet alles uit een fles is dus zomaar beter https://www.krnwtr.nl/is-bronwater-beter-voor-je-baby/
:]
pi_194686125
Volgens mij heeft Frum sinds 1,5 week ontdekt dat ze ook moeilijk kan zijn, of ze heeft het beruchte 4e sprongetje.. De nachten slaapt ze nog steeds goed door (21 tot 07). Maar overdag is het drama. Niet willen slapen, slecht willen eten, huilerig, hangerig, niks is goed. Ze wil alleen dat we met haar lopen, verder niet. Maar ja, daar worden wij ook een keer moe van. :’) Ze doet ook echt alleen hazenslaapjes overdag (20 minuten) en komt ‘s avonds slecht in slaap. Ik hoop dat het een faaaaaase is en niet blijvends.
pi_194686306
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 11:28 schreef QuattroF het volgende:
Volgens mij heeft Frum sinds 1,5 week ontdekt dat ze ook moeilijk kan zijn, of ze heeft het beruchte 4e sprongetje.. De nachten slaapt ze nog steeds goed door (21 tot 07). Maar overdag is het drama. Niet willen slapen, slecht willen eten, huilerig, hangerig, niks is goed. Ze wil alleen dat we met haar lopen, verder niet. Maar ja, daar worden wij ook een keer moe van. :’) Ze doet ook echt alleen hazenslaapjes overdag (20 minuten) en komt ‘s avonds slecht in slaap. Ik hoop dat het een faaaaaase is en niet blijvends.
Hoe oud is de jouwe? Ik kan nog bij mijn dochter herinneren dat zij hetzelfde had, met 8 maanden zoiets. Niks was inderdaad goed, alleen maar lopen lopen lopen. Kwam uiteindelijk wel goed, maar een slaper is ze nooit geweest.

En ik heb echt een shitload aan zwitsal gekregen. Ik denk dat ik wel een jaar mijn baby ervan in bad kan doen. En ik wilde juist geen zwitsal voor mijn baby gebruiken :'( :')
pi_194686460
quote:
1s.gif Op zondag 23 augustus 2020 11:41 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

En ik heb echt een shitload aan zwitsal gekregen. Ik denk dat ik wel een jaar mijn baby ervan in bad kan doen. En ik wilde juist geen zwitsal voor mijn baby gebruiken :'( :')
Ik heb ook een paar flessen in de kast en ik weiger ze te gebruiken. Die geur, bah.
Goed dat je het zegt. We geven volgende week iemand een klein presentje voor een zwangerschap. Denk dat ik ze er maar bij stop :7
pi_194686465
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 11:01 schreef wootahH het volgende:

[..]

Bos bloemen en een geboorte kaartje want blijkbaar sparen alle kraamverzorgsters die.
Ja geboortekaartje ook! Die hebben we nog nagezonden zelfs want hij was nog niet klaar toen ze ging _O- ze vroeg er expliciet om
pi_194686491
quote:
1s.gif Op zondag 23 augustus 2020 11:51 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]

Ik heb ook een paar flessen in de kast en ik weiger ze te gebruiken. Die geur, bah.
Goed dat je het zegt. We geven volgende week iemand een klein presentje voor een zwangerschap. Denk dat ik ze er maar bij stop :7
:D
pi_194686502
Oh wat ook heel leuk was. Een kadootje voor de baby na de onze O+ Het gezin voor ons was daar mee begonnen en wij hebben er direct een traditie van gemaakt. Het was zo leuk om direct na de geboorte al een kleinigheidje te krijgen! *O* na ons zijn alle gezinnen tot nu toe er mee door gegaan :D (zzp’er, volg haar op Facebook)
pi_194686605
quote:
1s.gif Op zondag 23 augustus 2020 11:41 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Hoe oud is de jouwe? Ik kan nog bij mijn dochter herinneren dat zij hetzelfde had, met 8 maanden zoiets. Niks was inderdaad goed, alleen maar lopen lopen lopen. Kwam uiteindelijk wel goed, maar een slaper is ze nooit geweest.

Bijna 5 maanden is ze nu! Oeh i love Zwitsal. O+
pi_194686950
Haha ja Zwitsal doorgeven aan een andere zwangere/baby, check :X of bewaren voor als ze 2/3 zijn, dan komt het minder precies vind ik hihi. Hier gelukkig nu niks van producten gekregen. Kregen ook een naam trein trouwens, ook leuk!

Dat van dat kolven was trouwens wel ff scherp, ging wel denken van hoe lang zou dat nog nodig zijn? Wordt dan zon gewoonte maar als hij genoeg krijgt, is het op een gegeven moment tijd om te stoppen natuurlijk.

Zo is dat,wat een leuk idee zeg!
Geboortekaartje hebben we niet eens gegeven maar hadden er ook niet veel over eigenlijk en weet niet of ze erop zat te wachten. Ik mis de kraam nu na drie weken nog steeds wel wat soms :D

Update pukkel: hij is door zijn eigen wrijving open gegaan en nu grotendeels weg. Hehe. :P
  FOK!fossiel zondag 23 augustus 2020 @ 16:04:13 #169
1455 Keroppi
kool kikker
pi_194689866
Hier ook nooit iets van Zwitsal gebruikt. In verband met veel eczeem in de genen parfumvrije verzorgingsmiddelen en Neutral wasmiddel. Tot nu toe valt het gelukkig mee, ze heeft een tijdje berg gehad (ik heb daar nog steeds in geringe mate de ‘volwassen’ variant van) maar dat heeft maar een paar maanden geduurd. Toen ze begon te tijgeren was er opeens eczeem, maar dat was gelukkig ook vrij vlot weer weg.

Mevrouw heeft hier al zeker een half uur het grootste plezier door de MaxiCosi als klimrek/schommelstoel/loungeset te gebruiken :D en zonder hulp gaan staan gaat ook elke dag beter :)
Chick on a mission
pi_194691441
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 12:01 schreef QuattroF het volgende:

[..]

Bijna 5 maanden is ze nu! Oeh i love Zwitsal. O+
Echt he?!

Wasmiddel, geurstokjes, geurzakjes.

Heerlijk!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_194691677
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 17:36 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Echt he?!

Wasmiddel, geurstokjes, geurzakjes.

Heerlijk!
Ja hier ook. Zo lekker!
pi_194692098
Mijn schoonmoeder vond hem vandaag lekker ruiken, 'naar Zwitsal zeker?'. Ik denk het niet }:|
Hij heeft deze week zijn nepkuchje perfectioneerd plus hij doet het op commando. Dat moeten we binnenkort toch eens inzetten als we ergens meer ruimte nodig hebben 8-)
pi_194692423
quote:
1s.gif Op zondag 23 augustus 2020 18:22 schreef Bottoms_up het volgende:
Mijn schoonmoeder vond hem vandaag lekker ruiken, 'naar Zwitsal zeker?'. Ik denk het niet }:|
Hij heeft deze week zijn nepkuchje perfectioneerd plus hij doet het op commando. Dat moeten we binnenkort toch eens inzetten als we ergens meer ruimte nodig hebben 8-)
Het idee alleen al! :’)
  FOK!fossiel zondag 23 augustus 2020 @ 18:57:18 #174
1455 Keroppi
kool kikker
pi_194692583
quote:
1s.gif Op zondag 23 augustus 2020 18:22 schreef Bottoms_up het volgende:

8-)
Chick on a mission
pi_194692737
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 18:43 schreef QuattroF het volgende:

[..]

Het idee alleen al! :’)
Zo erg is het gelukkig niet maar ik vond het wel toevallig dat ze erover begon.
Ik heb een grotere hekel aan babyverzorging met rozengeur. Dat is zo overheersend :r
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')