abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194656312
De enige speen die Frum wilde was de Bibs-speen Nolita! Die pakte ze direct.
pi_194656350
BIBS speen werkte hier meteen O+
  FOK!fossiel vrijdag 21 augustus 2020 @ 07:24:32 #103
1455 Keroppi
kool kikker
pi_194657957
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 23:12 schreef Nolita het volgende:
Ze heeft ook veel zuigbehoefte maar accepteert geen speen (difrax, bibi, Avent geprobeerd). Onze pink accepteert ze wel heel gretig en helpt haar soms in slaap vallen. Lijkt me toch handig als we de pink kunnen vervangen door een speen. Wat zijn bij de baby’s hier gewilde spenen (in combi met borstvoeding)?
Hier hadden/hebben we de gewone Difrax (het model wat beter voor het gebit zou zijn was geen succes). Heeft wel even geduurd voordat ze die accepteerde.
Chick on a mission
pi_194658036
Een soothie speentje! Worden ook in het ziekenhuis gebruikt bij premature baby’s
pi_194658340
Wij hadden idd meteen difrax. Die hele mini dingen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_194658459
Onze kleine pakte eigenlijk ook alleen de bibs!
The rock candy's melted, only diamonds now remain
pi_194659014
Ik ga ook even kijken voor de BIBS speen. Hier ook een onrustige baby, veel huilen. Vooral 's avonds. Wij geven flesvoeding, maar ik snap er vrij weinig van eerlijk gezegd. Van kraamhulp mogen we 60 cc geven, maar hij lijkt nog honger te hebben als het flesje op is. Volgens verloskundige is dit zelfs nog teveel :? Ondertussen lees ik op diverse fora dat babies met het gewicht wat hij heeft meer voeding krijgen. Zo maar eens vragen aan de kraamhulp hoe dat zit. We hebben net nog wel een klein flesje na de 60 cc gegeven, hij bleef maar huilen. Zuigen op speen (even geen idee welke dat is) wilt hij niet, zuigen op vinger af en toe.

Een onrustige baby icm kraamtranen is geen goede combi :'(
pi_194659118
Bij ons werd juist alleen de avent geaccepteerd :D
Baby's :')
  vrijdag 21 augustus 2020 @ 10:02:18 #109
208890 June.
Seriously?
pi_194659431
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 23:12 schreef Nolita het volgende:

Ze heeft ook veel zuigbehoefte maar accepteert geen speen (difrax, bibi, Avent geprobeerd). Onze pink accepteert ze wel heel gretig en helpt haar soms in slaap vallen. Lijkt me toch handig als we de pink kunnen vervangen door een speen. Wat zijn bij de baby’s hier gewilde spenen (in combi met borstvoeding)?
Hier zijn we nog steeds fan van bibs spenen. Enige speen die T wilde hebben (en de befaamde pink inderdaad). Nu nog steeds, andere (ook die jij noemt) spuugt hij direct weer uit.

Edit: spuit11 zie ik al, er was nog een andere pagina :+
Shine bright like a diamond.
pi_194659608
Wij hebben het na een tijd opgegeven en hebben het altijd zonder speen gedaan. Hij wilde er al geen in zijn mond nemen dus het type maakte niet zoveel uit. Bibs ook niet. Het was zwaar en vaak genoeg scheef bekeken bij cb/ka alsof ik een zeikerd was die principieel geen speen wilde geven. Ik had daarom altijd eentje bij die ik kon geven met de boodschap 'veel succes'. Het is 1 iemand 1 keer gelukt.

Veel succes/sterkte. Het is niet fijn als ze zo onrustig zijn en niets lijkt te helpen.
  vrijdag 21 augustus 2020 @ 10:38:59 #111
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_194659959
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 09:43 schreef B.ertha het volgende:
Bij ons werd juist alleen de avent geaccepteerd :D
Baby's :')
Hier ook. Ik raad die nu ook vaak aan, aangezien wij er 4 getest hebben ofzo.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_194661136
De meeste stemmen voor de bibs, gaan we die eens proberen! :D

Sun ik heb geen ervaring met flesvoeding en dus met hoeveelheden. Maar als jullie echt denken dat het honger is zou ik het gewoon proberen? Wat ze te veel binnen krijgen gooien ze er in principe gewoon weer uit is mijn ervaring met borstvoeding..? Dus als dat gebeurt was het geen honger..
Aan flesvoeding zat wel een Max kwa hoeveelheid op een hele dag op basis van gewicht volgens mij? Maar lijkt me dat je daar met een newborn niet in de buurt komt nog?
pi_194662937
Nolita, hoe oud is jouw baby? Ik lees zoveel gelijkenissen!

Oh sun wat lastig :'( wij moesten kv geven bij thuiskomst en ik snapte ook niks van flesjes en tijden }:| werd er heel onzeker van. Bij bv had ik het idee dat ik gewoon kon voeden en dat het niet zoveel kwaad kon allemaal.

Zuigbehoefte hier ook erg. Altijd op zoek naar tepel en op pink enorm omhappen. Speen wil ik eigenlijk niet aan beginnen. Maar bibs raadde dacht ik kraam ook als enige aan in combi met bv.

Vanochtend sliep hij weer niet in. Ik pak draagzak, zet hem overeind tegen me aan, dikke boer en valt in slaap.. :P nou ja toch maar gedragen voor een uur, daarna losgemaakt, slaapt nog een uur verder in de box. Huppa. Ik ben in elk geval ontzettend gelukkig met de Hoppediz

[ Bericht 21% gewijzigd door Hilmo op 21-08-2020 14:21:29 ]
  vrijdag 21 augustus 2020 @ 14:33:27 #114
319308 Tink89
To live is to dance
pi_194663264
Hier allerlei spenen geprobeerd, prul wil alleen die van MAM. Lekker handig, die verkopen ze alleen bij kruidvat.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_194663604
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 14:10 schreef Hilmo het volgende:

Oh sun wat lastig :'( wij moesten kv geven bij thuiskomst en ik snapte ook niks van flesjes en tijden }:| werd er heel onzeker van. Bij bv had ik het idee dat ik gewoon kon voeden en dat het niet zoveel kwaad kon allemaal.

Zuigbehoefte hier ook erg. Altijd op zoek naar tepel en op pink enorm omhappen. Speen wil ik eigenlijk niet aan beginnen. Maar bibs raadde dacht ik kraam ook als enige aan in combi met bv.

Vanochtend sliep hij weer niet in. Ik pak draagzak, zet hem overeind tegen me aan, dikke boer en valt in slaap.. :P nou ja toch maar gedragen voor een uur, daarna losgemaakt, slaapt nog een uur verder in de box. Huppa. Ik ben in elk geval ontzettend gelukkig met de Hoppediz
Ze is van 15-7; schelen dus 2 weken volgens mij?
Zeker heel wat gelijkenis!

Hier heeft ze vanochtend weer 2,5 uur in de doek geslapen; sinds 11:30 wakker nu. Valt soms in slaap maar is snel weer wakker. Heb 1 poging tot wegleggen gedaan na een kwartier maar ook die mislukte helaas. In combinatie met peuter en vriend die aan het werk is, is dat best onhandig.
pi_194664811
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 14:10 schreef Hilmo het volgende:

Dat ivm met borstvoeding vind ik echt een beetje kolder.
Jen had een bibi speen, bram ook, leyla duimde, de tweeling heeft difrax en dat ging / gaat allemaal prima.

Belangrijk is dat als ze nog niet goed weten hoe ze de borst pakken dat je dan niet gaat klooien met een speen. Zodra ze goed drinken maakt het merk speen echt niet meer uit.
pi_194664823
Tweeling heeft vanaf dag 3/4 al een speentje, toen zaten ze zelfs nog niet op volledig borstvoeding.

Is tepel-speen verwarring niet al achterhaald?
pi_194665134
Gebruiken jullie voor het maken van gepureerde babyhapjes ook weleens diepvriesfruit? Bijvoorbeeld blokjes mango?
  vrijdag 21 augustus 2020 @ 17:01:27 #119
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_194665337
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 16:45 schreef QuattroF het volgende:
Gebruiken jullie voor het maken van gepureerde babyhapjes ook weleens diepvriesfruit? Bijvoorbeeld blokjes mango?
Ik vind diepvries fruit erg gesuikerd of geleiig Quattro.
Vers vond ik beter.
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_194665472
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 17:01 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Ik vind diepvries fruit erg gesuikerd of geleiig Quattro.
Vers vond ik beter.
Ja tot nu toe heb ik ook enkel vers gebruikt. Maar in de pakjes mango van de AH zit puur alleen mango. Dus ik dacht, misschien kan het wel?
pi_194665895
Tuurlijk kan dat quattro! ^O^

Hier heeft ze vandaag (verse) aardbei op, ze heeft heerlijk zitten knijpen en likken O+ Zo leuk dat leren eten weer *O*
  vrijdag 21 augustus 2020 @ 19:13:40 #122
319308 Tink89
To live is to dance
pi_194667566
Kan prima hoor, uit de diepvries!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_194667579
Thanks! Ga ik dat eens proberen.
  vrijdag 21 augustus 2020 @ 19:31:23 #124
208890 June.
Seriously?
pi_194667814
Ik gebruik mango en zo ook uit de diepvries. Ook snel ontdooid en geprakt. Zo'n hele mango vind ik maar gedoe.
Shine bright like a diamond.
pi_194668682
Ja dat was ook mijn idee erachter June. Ik ga het proberen binnenkort! Ik heb nu eerst nog appel en perzik liggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')