abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194763606
@_aurum_ mij lijkt zo'n skipak helemaal niet handig. Ik heb nu idd een voetenzak. In de wagenbak had ik een wikkeldeken van wallaboo, dat was heel fijn. Maar jouw baby zal daar nu al te groot voor zijn.

Hier ook geen tips qua tsr, die van mij was treurig.

Wel een heel onrustige baby die ook niet graag ingebakerd werd (in elk geval niet in een puckababy). We hebben veel gehad aan het laken van Fedde&Kees. Toen was hij al randje te oud voor hun slaapzak maar ik denk dat die ook een succes zou geweest zijn. Daarmee kan je de armpjes vastritsen aan het lichaam. Beetje prijzig maar het laken hebben we vlot verkocht op marktplaats voor iets meer dan de helft van de nieuwprijs.

@B.ertha Ik zie weinig verschil qua grijpen maar als we iets geven zoals een maisvinger en hij neemt het met zijn linkerhand aan dan pakt hij het meestal over in zijn rechterhand. Dus een licht vermoeden voor rechtshandig (als dat op deze leeftijd iets wil zeggen).
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 19:29:40 #248
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_194766259
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 16:38 schreef B.ertha het volgende:
Voor inbaketen gebruikten wij de meyco swaddleme slaapzakjes, die vond ik heel fijn :)
Te sterke tsr kan ik niet over meepraten.

Wanneer kun je zien of een baby linkshandig is? En maakt het iets uit? Ik heb het idee dat ie vaker met links grijpt.
Hier was het ook links en nu rechts. Heb ergens gelezen dat tot een bepaalde leeftijd (dacht 3 jaar) het nog niks zegt.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_194770807
Als linkshandige moest ik even lachen over of linkshandigheid iets uitmaakt. :+ Vroeger werd het eruit geslagen ja, bij mijn opa o.a. :{
Ik heb er geen last van (knippen heb ik met rechts geleerd, want anders deed de schaar het niet). Met sporten (handbal) had ik er juist voordeel van. :)
Ik merkte dat onze ouders nogal alert waren op peuters’ links- of rechtshandigheid en riepen al snel ‘volgens mij is ze links hoor’. :') Ik zag vooral dat ze beide handen gebruikte. Inmiddels durf ik sinds dat ze 2,5 is te stellen dat ze rechtshandig is.
pi_194772927
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 23:59 schreef Nolita het volgende:
Als linkshandige moest ik even lachen over of linkshandigheid iets uitmaakt. :+ Vroeger werd het eruit geslagen ja, bij mijn opa o.a. :{
Ik heb er geen last van (knippen heb ik met rechts geleerd, want anders deed de schaar het niet). Met sporten (handbal) had ik er juist voordeel van. :)
Ik merkte dat onze ouders nogal alert waren op peuters’ links- of rechtshandigheid en riepen al snel ‘volgens mij is ze links hoor’. :') Ik zag vooral dat ze beide handen gebruikte. Inmiddels durf ik sinds dat ze 2,5 is te stellen dat ze rechtshandig is.
Fawaka met jou :')
pi_194772999
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 23:59 schreef Nolita het volgende:
Nouja, ik bedoelde het juist ook zo van volgens mij maakt het tegenwoordig niet meer uit. M'n zoon is pas 8 maanden dus nu maakt het sowieso niks uit. Maar ik kan me ook voorstellen dat het ooit wel relevant is. Bv voor hoe je dingen aangeeft, linkshandige hulpmiddelen (zoals scharen), handig om op school te weten.
pi_194789031
Oh jongens, zit hier te janken. Heb voor het eerst weer migraine en F was wakker/aan het huilen van 12 uur tot 5 uur vannacht. Toen voor derde keer maar borst gegeven (vooral linker consequent). Krampen, moe, luier, honger en zuigbehoefte was het allemaal. Mijn pink was beurs na een tijd van het zuigen. Vannacht gaan we onze speen proberen die we hebben uit babypakket. En morgen bibs Speen kopen want ik kan niet meer. Vandaag overdag inbakeren proberen met hydrofiel. Hoe lang laat je hem daarin wennen als hij huilt en zich eruit wil wringen?
pi_194789213
Och Hilmo wat vervelend :{ hopelijk vind ie het speentje wat jullie hebben heel fijn.

Als hij inbakeren niet fijn vind denk ik dat er aan laten wennen niet perse goed gaat. Een minder strak inbaker systeem zoals een puckababy zou misschien wel nog wat kunnen zijn om te proberen dan
pi_194789247
Ach Hilmo :* Toevallig heb ik gisteren de bibs speen gekocht in de prenatal. Is er geen prenatal in de buurt die vandaag open is?

[ Bericht 34% gewijzigd door Sunshine1982 op 30-08-2020 08:58:13 ]
pi_194789364
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 08:08 schreef Hilmo het volgende:
Oh jongens, zit hier te janken. Heb voor het eerst weer migraine en F was wakker/aan het huilen van 12 uur tot 5 uur vannacht. Toen voor derde keer maar borst gegeven (vooral linker consequent). Krampen, moe, luier, honger en zuigbehoefte was het allemaal. Mijn pink was beurs na een tijd van het zuigen. Vannacht gaan we onze speen proberen die we hebben uit babypakket. En morgen bibs Speen kopen want ik kan niet meer. Vandaag overdag inbakeren proberen met hydrofiel. Hoe lang laat je hem daarin wennen als hij huilt en zich eruit wil wringen?
Ik heb een puckababy van Marktplaats en maar een keer gebruikt, mijn kleintje was er eigenlijk al net te groot voor toen. Het is duidelijk geen nieuw ding maar ik kocht em juist daarom, om eerst te proberen. Ik wil em best (kosteloos) naar je opsturen? Misschien helpt het :*
The rock candy's melted, only diamonds now remain
pi_194789509
Sterkte Hilmo! Wij laten haar 5 Mons protesteren als ze ingebakerd is, we horen ook ah huilt je dat het protest is en niet dat ze echt wat mankeert.

Wij bakeren overdag nog steeds met hydrofiel doek in, puckababy werd ze bij ons juist onrustig van want half los.ze lag Beesel de tijd tegen het materiaal aan te duwen/ stoten.

Hoop dat je je snel beter voelt
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_194791027
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 09:12 schreef LastRequest het volgende:

[..]

Ik heb een puckababy van Marktplaats en maar een keer gebruikt, mijn kleintje was er eigenlijk al net te groot voor toen. Het is duidelijk geen nieuw ding maar ik kocht em juist daarom, om eerst te proberen. Ik wil em best (kosteloos) naar je opsturen? Misschien helpt het :*
Wat super lief! We hebben met hydrofiel nog niet echt geprobeerd dus probeer dat vandaag wel even. Vanochtend wakker, en niet huilend, ingewikkeld, en dat hield hij voor een half uur vol en toen had hij zich losgewurmd en beginnend huilen. Maar ik geef het nog wat kansen. Wie weet werkt het genoeg. Anders zal ik je aanbod onthouden O+
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2020 08:50 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ach Hilmo :* Toevallig heb ik gisteren de bibs speen gekocht in de prenatal. Is er geen prenatal in de buurt die vandaag open is?
We wonen nogal in een uithoek en in de stad zit het in de binnenstad. Man gaat nu ze halen! Nu de avent maar proberen en ik kreeg ook de tip om wel gewoon vaker te voeden vannacht en beide borsten in nood, want clusteren doet hij overdag niet, dus grote kans dat hij dat dan savonds doet en huilt van honger, met schoppende beentjes van frustratie, kan natuurlijk ook. En als ik dat dan in blokken doe, dus elke drie uur 1 dezelfde borst, zou dat ook niet verkeerd zijn. Enige wat helpt snachts is die borst uiteindelijk.
Zie het nu weer wat vrolijker in allemaal. Net na het wakker worden is niet de beste tijd haha. Net lekker gewandeld met elkaar omdat hij weer niet ging slapen voor een dik uur. Maar in draagzak zo in slaap. En nu weer voeden en nu kijken of hij gaat slapen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Hilmo op 30-08-2020 13:34:35 (Man gaat speen halen) ]
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 30 augustus 2020 @ 12:01:57 #258
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_194791427
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 11:35 schreef Hilmo het volgende:

[..]

Wat super lief! We hebben met hydrofiel nog niet echt geprobeerd dus probeer dat vandaag wel even. Vanochtend wakker, en niet huilend, ingewikkeld, en dat hield hij voor een half uur vol en toen had hij zich losgewurmd en beginnend huilen. Maar ik geef het nog wat kansen. Wie weet werkt het genoeg. Anders zal ik je aanbod onthouden O+
[..]

We wonen nogal in een uithoek en in de stad zit het in de binnenstad. Op bol zijn ze ook te koop zie ik,met leverdatum 2 sept... Denk dat ik dat maar doe. Nu de avent maar proberen en ik kreeg ook de tip om wel gewoon vaker te voeden vannacht en beide borsten in nood, want clusteren doet hij overdag niet, dus grote kans dat hij dat dan savonds doet en huilt van honger, met schoppende beentjes van frustratie, kan natuurlijk ook. En als ik dat dan in blokken doe, dus elke drie uur 1 dezelfde borst, zou dat ook niet verkeerd zijn. Enige wat helpt snachts is die borst uiteindelijk.
Zie het nu weer wat vrolijker in allemaal. Net na het wakker worden is niet de beste tijd haha. Net lekker gewandeld met elkaar omdat hij weer niet ging slapen voor een dik uur. Maar in draagzak zo in slaap. En nu weer voeden en nu kijken of hij gaat slapen.
Waar in het land zit je? Ik heb nogeen ongebruikte liggen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_194793065
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 12:01 schreef Ynske het volgende:

[..]

Waar in het land zit je? Ik heb nogeen ongebruikte liggen
Friesland. Maar man zit nu op de fiets met oudste zoon op ze te kopen, als ze daar op voorraad zijn in Leeuwarden :) edit: hij heeft er twee gekocht! Vanavond testen, nu in kokend water

Tweede hydrofiele inbaker poging ging best aardig. eerst wat sputteren maar hij gaf zich snel over ook al was hij losgewurmd. Toen toch een uur geslapen ^O^ nu weer borst.

[ Bericht 3% gewijzigd door Hilmo op 30-08-2020 15:08:49 ]
pi_194801663
Hoe is het vandaag verder gegaan @Hilmo? Misschien wordt F. van zingen rustig? Ik doe dat weleens voor A. en ik merk wel dat hij rustig wordt daarvan. Of wat neuriën kan ook.
  zondag 30 augustus 2020 @ 21:58:50 #261
327807 Mariposas
יה&#14
pi_194802450
@Hilmo Als je baby baat heeft bij inbakeren, zou je een Pacco inbakerdoek gebruiken. Daar kan je echt goed mee inbakeren zoals inbakeren bedoeld is. Bij zo’n Puckababy Piep zitten de armen in de slaapzak en niet echt strak. Met een swaddle doek zoals bijvoorbeeld die van Meyco kun je al iets strakker inbakeren, maar niet zo goed als de Pacco. Echte wurmers werken zich daar zo uit. Maar niet alles baby’s hebben ook dat strakke inbakeren nodig.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mariposas op 30-08-2020 22:24:37 ]
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_194802831
@Hilmo ons CB had een Pacco om uit te lenen om te proberen. Ze deden het ook ter plekke voor met mijn baby. Misschien kan dat bij jullie ook?
pi_194803392
Hilmo, hopelijk gaan jullie een betere nacht in nu. :*

Hier had L vorige week gewoon even haar dagen niet denk ik. Sinds dit weekend doet ze het echt heel goed dag en nacht. Gisteren veel voorbereidingen moeten doen voor de verjaardag van peuter en ze sliep gewoon 4 uur lang in de kinderwagen op de gang. :o Op een gegeven moment maar even gecheckt of ze nog in leven was. :@
Tijdens het feestje vanmiddag heeft ze fijn in de doek geslapen.

En een half uur voor het ochtend feestje had ze een poepexplosie in het kwadraat. Zoveel poep heb ik nog nooit in 1 keer gezien. Het zat overal, en veeel. Ze heeft dit eigenlijk nooit, waar peuter bijna dagelijks lekkende spuitluiers had, maar dit heb ik bij haar ook nooit gezien. Vanavond gebeurde het nog eens maar dat stelde niets voor bij vanochtend. Ik hoop dat het bij deze keren blijft want het 1x per week wasjes kunnen blijven doen bevalt me wel tov de vorige keer toen ook dagelijks een ‘poep’was draaide. :X
pi_194803519
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_194804860
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_194805768
Lees mijn eigen post terug en die autocorrect functie op mijn foon is echt top :X

@QuAtRo: :* Sterkte! En voor de rest eigenlijk alles wat Nolita zegt

Miepie gaat door een sprongetje, dus de afgelopen nachten haar op bed leggen was drama, ze wilde niet inslapen en zat zichzelf in de weg -O- Dus veel troosten, knuffelen en wachten tot ze vermoeid genoeg was om wel te willen slapen.

Overdag is ze dan wel weer beter te pas, maar ook dan wil ze lekker dicht bij je zijn O+
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_194805921
Ach Quattro, wat naar. Dikke knuffel en heel veel sterkte.
pi_194806133
Veel sterkte Quattro! Hopelijk gaat alles vlot en is ze er snel weer bovenop.

SPOILER
pi_194806213
SPOILER
pi_194806215
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 09:38 schreef Bottoms_up het volgende:
Veel sterkte Quattro! Hopelijk gaat alles vlot en is ze er snel weer bovenop.

SPOILER
Ook sterkte! Hoe groot of klein de ingreep ook is, het blijft moeilijk!
pi_194809382
Sterkte Quattro. Heftig lijkt me!

Nolita, ik moest lachen om je poep explosie. Die hebben we hier nog niet gehad. Wel nog steeds die enorm rode billen. Nou ja ze waren niet rood, ze lagen open bij de anus zeg maar en sinds een week (sinds ah eigen merk luiers, kan toeval zijn) zijn de billen eromheen ook rood. Ellendige billen. Had onze oudste ook zo erg. Nu verschonen we nóg vaker, zijn weer over op de Kruidvat luiers, hebben de uitwasbare billendoekjes met water en kokosolie alleen nog maar in gebruik, de schimmel creme van huisarts nog steeds 3x per dag en spruw moet over zijn (smeer nog twee dagen preventief gentiaan zoals LK had gezegd na een stopweek). Dan weet ik het ook niet meer. In nood gaan we een paar dagen pampers gebruiken maar Kruidvat ging op zich ook prima. Deppen ook al droog na het doekje met een droog washandje. Smeren zo nu en dan sudocreme tussendoor of heilwol ertussen. De boel ligt ook weer open gewoon.

Bedankt voor de tips dames, ook wat betreft inbakeren. Het hielp hier vanochtend voor geen meter dus weet niet of dat hier de tovertruuk is.. wat tot nu toe helpt is bij mij liggen. Vannacht ging alles een stuk beter en gistermiddag ook trouwens en dan is alles veel beter te doen. Die paar uur extra slaap maakt ook zoveel uit! _O_ gister overdag heb ik een keer liggend op bed gevoed want moe en wesp in de woonkamer. Vielen we samen wat in slaap. Daarna in cosleeper gelegd en tukte lekker door. Prima dus. Rond 18.00 ging het minder, overleggen lukte niet. Weer borst en blijven liggen en toen lukte het wel en konden we uren slapen. Bij wakker worden wel nog steeds krampjes maar dan wacht ik even met aanleggen. Geloof dat de krampjeshuil overgaat in 'waar is de borst' huil en dat verschil nauwelijks te horen is . Dat zou het ook allemaal verklaren. Geprobeerd aan te leggen en krampjes waren voorbij en gedronken. Heb maar wat op gevoel gewisseld tussen linker en rechter borst, soms twee, soms om en om, soms dezelfde. Het hielp wel had ik het idee. Gewoon voeden. Ik heb hem vannacht ook veel tegen me aan laten slapen. Dat werkte en na een uur ofzo voorzichtig in eigen bedje naast me. Soms werd hij dan wakker en huilen en dan ging borst er weer in. Ach ja. Dan nog maar even niet volgens het boekje.

Nu slaapt hij weer overdag niet. Draagzak werkt het beste en net borst weer. En nu op mij slapen.
pi_194810846
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2020 13:35 schreef Hilmo het volgende:
Sterkte Quattro. Heftig lijkt me!

Nolita, ik moest lachen om je poep explosie. Die hebben we hier nog niet gehad. Wel nog steeds die enorm rode billen. Nou ja ze waren niet rood, ze lagen open bij de anus zeg maar en sinds een week (sinds ah eigen merk luiers, kan toeval zijn) zijn de billen eromheen ook rood. Ellendige billen. Had onze oudste ook zo erg. Nu verschonen we nóg vaker, zijn weer over op de Kruidvat luiers, hebben de uitwasbare billendoekjes met water en kokosolie alleen nog maar in gebruik, de schimmel creme van huisarts nog steeds 3x per dag en spruw moet over zijn (smeer nog twee dagen preventief gentiaan zoals LK had gezegd na een stopweek). Dan weet ik het ook niet meer. In nood gaan we een paar dagen pampers gebruiken maar Kruidvat ging op zich ook prima. Deppen ook al droog na het doekje met een droog washandje. Smeren zo nu en dan sudocreme tussendoor of heilwol ertussen. De boel ligt ook weer open gewoon.

Bedankt voor de tips dames, ook wat betreft inbakeren. Het hielp hier vanochtend voor geen meter dus weet niet of dat hier de tovertruuk is.. wat tot nu toe helpt is bij mij liggen. Vannacht ging alles een stuk beter en gistermiddag ook trouwens en dan is alles veel beter te doen. Die paar uur extra slaap maakt ook zoveel uit! _O_ gister overdag heb ik een keer liggend op bed gevoed want moe en wesp in de woonkamer. Vielen we samen wat in slaap. Daarna in cosleeper gelegd en tukte lekker door. Prima dus. Rond 18.00 ging het minder, overleggen lukte niet. Weer borst en blijven liggen en toen lukte het wel en konden we uren slapen. Bij wakker worden wel nog steeds krampjes maar dan wacht ik even met aanleggen. Geloof dat de krampjeshuil overgaat in 'waar is de borst' huil en dat verschil nauwelijks te horen is . Dat zou het ook allemaal verklaren. Geprobeerd aan te leggen en krampjes waren voorbij en gedronken. Heb maar wat op gevoel gewisseld tussen linker en rechter borst, soms twee, soms om en om, soms dezelfde. Het hielp wel had ik het idee. Gewoon voeden. Ik heb hem vannacht ook veel tegen me aan laten slapen. Dat werkte en na een uur ofzo voorzichtig in eigen bedje naast me. Soms werd hij dan wakker en huilen en dan ging borst er weer in. Ach ja. Dan nog maar even niet volgens het boekje.

Nu slaapt hij weer overdag niet. Draagzak werkt het beste en net borst weer. En nu op mij slapen.
Heb je de mogelijkheid om je baby met blote billen te laten liggen? Dat hielp bij mijn baby wel bij de kapotte billen om ze te laten helen. Had dan een open luier eronder en daaronder zo’n matje uit kraampakket. Had m’n baby binnen in de zon liggen, wellicht nu te koud maar bij de verwarming een optie?
pi_194811106
Ik heb spul van Dr. Leenarts voor luieruitslag. Ik heb het ook op een smetplek gedept. Werkt prima :)
pi_194813686
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 15:35 schreef aeaeae het volgende:

[..]

Heb je de mogelijkheid om je baby met blote billen te laten liggen? Dat hielp bij mijn baby wel bij de kapotte billen om ze te laten helen. Had dan een open luier eronder en daaronder zo’n matje uit kraampakket. Had m’n baby binnen in de zon liggen, wellicht nu te koud maar bij de verwarming een optie?
Had deze tip al vaker gekregen maar zat vooral met praktische uitvoerbaarheid,wat als hij in een boogje plast? Morgen eens proberen! En dr leenarts meer over gelezen
Welke soort heb je dan sunshine?
pi_194814762
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 22:05 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Wat mij betreft banjert ze op de opvang ook gewoon op blote voeten rond, maar wij vervoeren haar op de fiets. En er komt een moment dat zelfs sokken voor onderweg misschien wat koud worden. Dus daarom zit ik ook naar dit soort opties te kijken.

(Van de winter had ze nog zo'n skipakje met voetjes aan O+ )

Lopen die van jou al los? Met de loopwagen gaat ze als een jekko en ze loopt al tijden erg rap langs meubels en muren, maar los is nog een brug te ver.
Nee niet los maar wel op de loopfiets, aan tafel, de bank, aan de roomdivider.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_194815706
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 18:41 schreef Hilmo het volgende:

[..]

Had deze tip al vaker gekregen maar zat vooral met praktische uitvoerbaarheid,wat als hij in een boogje plast? Morgen eens proberen! En dr leenarts meer over gelezen
Deze

https://www.etos.nl/produ(...)L77suYUaAprPEALw_wcB
pi_194816172
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 18:41 schreef Hilmo het volgende:

[..]

Op een water dicht matje, bijvoorbeeld voor op een matras en een hydrofiel onder de billen ^O^

Hier proberen we elke dag wel blote billen tijd te doen. Ze is dan meteen heel fanatiek met bewegen, hup die tenen in de mond O+
pi_194816202
Hilmo, wij knoopten een hydrofiele doek heel losjes in een driehoekje als een soort ouderwetse luier. Als hij die nat plaste, hadden we dat meteen door en deden we weer een luier aan. Je kunt dan ook een nieuwe doek omdoen natuurlijk. Zo vaak plassen baby's ook weer niet.

Of tijdens tummy time, maar dat kan hij vast nog niet zo lang.
pi_194820894
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 09:48 schreef QuattroF het volgende:
SPOILER
SPOILER
Net tijdens het drinken weer een poepexplosie. Ben haar nog even rechtop aan het houden en ga zo maar eens kijken hoe erg het is. :X
Normaal verschoon ik op ons bed in de nacht, maar dat ga ik maar niet proberen nu.

Hilmo wat sneu van de open billetjes, hopelijk snel ervan af!
pi_194822060
Wat is dit forum toch heerlijk O+ bedankt weer. Gisteravond nog bij Etos drs leenarts billenzalf besteld en we gaan als hij zo klaar is met poepen de blote billen tijd doen. Het is mooi weer dus wasjes ga ik toch al draaien, kan al die plaswas er mooi bij. Hydrofiel ga ik er losjes om doen ^O^ en op beval matje idd. kan alles daarna mooi in de was want poepen en plassen gaat hier bijna continu door.edit: dat wordt wat later, eerst ben ik volledig ondergespuugd, toen weer drinken, kort slaapje, weer drinken en nu slaapt hij op me dus dat wordt later haha. We zitten nog lekker onder de spuug en melk en F ook nog onder de poep vlekken zie ik. Leven van een moeder :')

[ Bericht 23% gewijzigd door Hilmo op 01-09-2020 10:11:21 ]
pi_194827113
Eh ik weet niet hoe jullie baby's dat doen met blote billen tijd maar wij hadden hem gedoucht, toen afgedroogd, bloot in hydrofiel met badcape op en extra handdoeken erbij. Hij wou drinken dus prima. Toen was hij in slaap en kwam er toch een poep explosie. Ik hem in schone hydrofiel in de box, de enorm vieze poep uitspoelen met overal stukjes }:| en net zei man, hij heeft de volgende volgeplast.. zoiets moet je dus niet doen als je alleen thuis bent, wat een ellende. Hij blijft maar poepen en plassen... Even is het goed en dan gaat ie weer. Werkt dit niet alleen bij grotere baby's?
Edit: nog twee poep explosies door drie lagen heen, dus nu is er voldoende was gecreëerd en ik ben er klaar mee. Blote billen werkt voor ons niet dus ik ga over op smeren van die zalf en daar moet het maar mee over gaan. Hopen dat die ellendige vlekken er nog uit gaan. Alles zit nu in de biotex en morgen in zon buiten hangen.

[ Bericht 19% gewijzigd door Hilmo op 01-09-2020 14:56:15 ]
pi_194828597
Oh dat is wel extreem dan! Nouja, je hebt het geprobeerd en het werkt niet voor jou, prima toch? :s)
Voor ons werkte het prima want hij poepte gerust een week niet en heeft ook nooit de luier-uit-dus-meteen-plassen-reflex gehad. Wij hebben dus nog nooit een poep of plasongeluk gehad :7
pi_194828670
Hilmo die vlekken gaan er gewoon uit in de zon hoor! Ook zonder weken in biotex.

Hier wasbare luiers. Bewaar ik “droog”. Eerst spoel programma en dan 60 graden was. Zitten er nog gele bv vlekken op dan zijn die in no time hélemaal verdwenen in de zon, zo leuk is dat! *O* ik doe lang niet altijd die moeite want t is enkel kleurstof en met vlek dus ook schoon maar het werkt wel top als ik het wel doe ^O^

En zoveel poepen zal er wel aan bijdrage dat ie makkelijk zere billen krijgt, daar valt niet tegenop te verschonen zo :o
pi_194842116
Miepie zit in d'r sprongetje en heel haar slaapritme is anders, als we haar nu op bed leggen dan ligt ze eerst te zingen en te keuvelen. Soms doet ze een klein tukkie (20 mins) en dan begint ze te huilen. Nieuw is dat ze haar handjes uitsteekt dat ze een knuffel wil O+ Meestal sussen we d'r dan met idd een knuffel en wat extra melk en dan valt ze wel in slaap.

Twijfel nu een beetje of het niet tijd is om voor het slapen gaan te gaan voorlezen, zodat we samen een rustmomentje hebben (nu is het wassen & pyjama aan, dan melk en naar bedje). Wanneer zijn jullie begonnen met voorlezen? Of is er misschien iets anders wat we kunnen doen?

Miepie is nu zo'n 6 maanden oud :Y
pi_194842760
@Aurum Wat wij doen is naar boven gaan, wassen, schone luier, slaapzak aan en op de stoel in haar kamer haar laatste flesje melk. Dit doen we al in het donker in stilte (of fluisteren) met een klein nachtlampje aan. Na het flesje leggen we haar dan weg. Dat gaat vooralsnog goed bij Frum. Ze is 5 maanden.
pi_194842865
Wij lezen een boekje tussen slaapzak aan en de laatste fles. Ik denk dat we dat consequent doen vanaf hij in zijn eigen kamer slaapt, bij 7 maanden. Ervoor af en toe.
Soms lezen we meer dan 1 afhankelijk van hoe laat het is en zijn humeur maar we eindigen altijd met dezelfde, met als thema slapen gaan. Dat is ook heel kort. Hij weet nu ook goed genoeg wat er gaat gebeuren want als dat boekje dicht gaat begint hij te miepen voor zijn fles.

We hebben een paar mooie voorleesboeken maar beperken het nu meestal tot kartonnen boekjes. Iets veiliger voor zijn grijpgrage handjes :)
pi_194843006
Oh en boekjes lezen we voor nu vooral overdag. Dat gaat nog wel veranderen denk ik.
  woensdag 2 september 2020 @ 12:28:27 #288
149959 SQ
snelle trees
pi_194843294
ik heb mijn zoon nog nooit een boekje voorgelezen voor het slapen gaan, die is inmiddels 3,5. Heb het wel eens geprobeerd maar hij houdt zijn eigen bedritueel het liefst zo kort mogelijk :')
De dochter doet er daarentegen altijd een uur over, dus dat compenseert weer.
Naja, wat ik wil zeggen, is dat een uitgebreid ritueel niet altijd noodzaak is, elk kind is daar anders in :P
disclaimer
  woensdag 2 september 2020 @ 15:12:55 #289
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_194846304
Ik heb diverse keren proberen voor te lezen, maar hij duwt de boekjes telkens weg haha.

Wij gaan altijd rond 19.00 naar boven, dan doen we z’n luier en pyjama aan. Op ons bed geven we dan z’n fles (doet hij zelf) en als hij klaar is, bloeit hij weer helemaal op. We ‘spelen’ dan even op bed, poetsen tanden (vaak drama als we z’n tandenborstel afpakken) en heel soms een boekje. Daarna terug naar zijn slaapkamer om z’n slaapzak aan te doen en in bed.

Als we hem in bed leggen, pakt hij automatisch z’n tutje en stopt hij hem in z’n mond. De ene keer legt hij zichzelf meteen weg en de andere keer moppert hij wat.

Hij is nu 10maanden en dit doen we sinds 7maanden (sinds ik gestopt ben met BV).
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_194848105
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 23:09 schreef QuattroF het volgende:
SPOILER
Hoe is het onderzoek en de afspraak gegaan? :*
  FOK!fossiel woensdag 2 september 2020 @ 20:32:08 #291
1455 Keroppi
kool kikker
pi_194852586
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 11:21 schreef _aurum_ het volgende:
Wanneer zijn jullie begonnen met voorlezen? Of is er misschien iets anders wat we kunnen doen?

Met 5 weken? :D En nee dan begrijpen ze er natuurlijk niets van, maar we proberen haar gewoon te conditioneren.

We hebben daar een paar hele korte boekjes voor. Ik wil niet weten hoevaak ik 'Nijntje kleed zich aan' inmiddels heb gelezen :P
Chick on a mission
pi_194854183
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 16:49 schreef Nolita het volgende:

[..]

Hoe is het onderzoek en de afspraak gegaan? :*
Eigenlijk wel zoals gehoopt.

SPOILER
pi_194858971
SPOILER
pi_194859396
@QuattroF: Fijn dat jullie een datum hebben en dat haar darmpjes er goed uitzagen :Y Ik hoop op een voorspoedige ingreep <3

Gisteraaf naar boven gegaan en op haar kamer melk gegeven, daarna de kamer "klaargemaakt" om te gaan slapen en haar in bed gelegd. Ze was nog even ah zingen en daarna is ze lekker gaan slapen O+

Is jullie geheugen ook zo slecht :X Ik ben tegenwoordig zooooo slecht in het leggen van verbanden, als in ik weet waar ik naartoe wil maar ik kom niet op de woorden. Dus namen van personen herinner ik me niet meer, maar dan weet ik dat mevrouw X haar kindje op die school zit en haar man zo en zo heet. Dus wel alles eromheen maar niet de naam van de persoon :') En als ik moe ben dan is het nog erger :X

Trekt dit nog weg :')

En om positief te eindigen :+ Voor de 2e keer ongesteld geworden maar het valt me allezins mee, het is veel minder dan voor de zwangerschap (hoelang het duurt en kramp). Het bloed is ook veel roder van kleur, weet niet of dat er iets mee te maken heeft.
pi_194859423
Dat trekt niet echt meer weg geloof ik :P althans, niet bij mij.
Je kan het wel trainen!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_194859543
Ojee aurum, dat is wel heel lastig. Ik ben zelf ook vergeetachtig dus ik hoop dat het wegtrekt. Fijn dat het slapen zo goed ging!

Quattro, wat goed dat de onderzoeken er zo goed uitzagen! Hopelijk gaat alles dan voorspoedig en kan je meisje na deze ene ingreep gezond opgroeien O+
pi_194859608
Op zoek naar tips! Ik merk dat mijn zoon het lastig vindt om weer in slaap te komen na een nachtvoeding. Hij blijft een tijdje wakker, hij maakt geluiden en soms huilt hij. Hadden jullie babies dit ook?

Ik lees elders veel reacties als laten huilen en laten gaan. Ik haal 'm er vaak weer uit om in slaap te wiegen aangezien ik zelf ook zo snel mogelijk weer wil pitten :O

Hoe deden jullie dit oplossen? Of hoort het er gewoon bij?
pi_194860179
Fijn dat het onderzoek meeviel quattro!

Hier ook vergeetachtig. Tijdens een sollicitatie gesprek in mei ging het voor mijn idee zo slecht. Maar blijkbaar viel het nog mee (want aangenomen). Ik merk dat het beter wordt nu ik weer werk (en meer slaap, klein detail). Plus moeten inwerken dus er wordt wel wat gevraagd mentaal.

Laten huilen of niet is heel persoonlijk. Wij deden dat principieel niet maar dat werkte ook gewoon niet. Als hij bij ons wilde zijn dan hield hij toch niet op. De enige keren dat ik wegliep was als ik het echt niet meer trok en als vriend thuis was nam hij dan over.
Na een tijd merkten we dat hij soms na ff een half minuutje krijsen rustig werd en kon slapen. Maar dan zat ik hij hem, zelfs wang tegen wang. Maar toen herkenden we de verschillende huiltjes al beter.
Enige tip die ik zou geven is: doe wat goed voelt, niet wat iedereen zegt.
Prot heeft de eerste weken heel veel op iemand geslapen, ook 's nachts. En slaapt nu hele nachten alleen in zijn bed op zijn eigen kamer.
  donderdag 3 september 2020 @ 11:29:14 #299
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_194861772
Sun, mijn zoon werd de eerste zes weken elke nacht rond 2 uur wakker, en bleef dan wakker tot 3 uur. Het was zijn wakker-uurtje. Voor mijn gevoel was het overdag vooral slapen-huilen-luier-voeden en dan viel hij meestal aan de borst alweer in slaap. Maar 's nachts zat hij me dan een uur lang aan te staren :D
Na zes weken sliep hij door, toen was hij overdag ook actiever. Daarna werd hij wel weer elke keer 's nachts wakker maar dan sliep hij na een voeding (meestal) weer verder.
pi_194861901
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 09:02 schreef Sunshine1982 het volgende:
Op zoek naar tips! Ik merk dat mijn zoon het lastig vindt om weer in slaap te komen na een nachtvoeding. Hij blijft een tijdje wakker, hij maakt geluiden en soms huilt hij. Hadden jullie babies dit ook?

Ik lees elders veel reacties als laten huilen en laten gaan. Ik haal 'm er vaak weer uit om in slaap te wiegen aangezien ik zelf ook zo snel mogelijk weer wil pitten :O

Hoe deden jullie dit oplossen? Of hoort het er gewoon bij?
Hier wisselt het. Is de voeding ergens tussen 2 en 4 dan kan ik haar redelijk makkelijk terug in de co-sleeper leggen en slaapt ze. Is het later dan 4 uur dan begint ze wat te kreunen, steunen, geluidjes maken. Ik probeer dan de speen en evt haar handje vasthouden. Als ze dan onrustig blijft dan geef ik haar aan vriend want dan ben ik lang genoeg wakker geweest. :@
Bij hem valt ze dan op zijn borst in slaap en hij ook..
Echt huilen doet ze in de nacht gelukkig (nog) niet.

Vanochtend naar het cb geweest. Nieuwe stats met 7 weken: 56,6 cm en 5025 gram. Ze gaat zo snel! Maar wel keurig op haar lijntje.
In de GroeiGids app kun je de curves van (in mijn geval) beide kinderen aanvinken. Ze groeit op lengte en gewicht een lijntje hoger dan de oudste. Grappig om te zien.
pi_194878250
Vannacht wel een redelijke nacht gehad, 1 nachtvoedingen daarna kon ik hem als ik wilde gelijk wegleggen. Ik laat hem na een nachtvoeding altijd nog een paar minuten bij mij zitten, direct wegleggen met een bups melk in zijn maagje lijkt me ook niet fantastisch liggen. Zo kan het nog even zakken.

@Hilmo hoe bevalt de crème?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')