Ik vind het tamelijk absurd dat het erop lijkt dat nertsbedrijven die geruimd zijn kennelijk weer opnieuw mogen starten. Het is echt niet meer van deze tijd en in 2024 geloof ik moeten ze toch stoppen.quote:Op zondag 9 augustus 2020 13:10 schreef Za het volgende:
Het ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit (LNV) meldt dat er opnieuw coronabesmettingen zijn aangetroffen bij twee nertsenbedrijven. Het gaat om pelsdierhouderijen in Elsendorp (gemeente Gemert-Bakel, Noord-Brabant) en Vredepeel (gemeente Venray, Limburg).
Volgens het ministerie gaat het in totaal om achttienduizend besmette moederdieren. Alle dieren worden zo spoedig mogelijk geruimd. Het ministerie test wekelijks kadavers van nertsenbedrijven, om zo tijdig op te kunnen treden wanneer besmettingen worden waargenomen.
Ja maar ja maar.... Bontjassen! Die hebben we nu echt gewoon hard nodig hoor!quote:Op zondag 9 augustus 2020 13:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind het tamelijk absurd dat het erop lijkt dat nertsbedrijven die geruimd zijn kennelijk weer opnieuw mogen starten. Het is echt niet meer van deze tijd en in 2024 geloof ik moeten ze toch stoppen.
Ze wilden het eerst wel eerder gaan verbieden maar geloof niet dat het doorgang heeft gekregen.quote:Op zondag 9 augustus 2020 13:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind het tamelijk absurd dat het erop lijkt dat nertsbedrijven die geruimd zijn kennelijk weer opnieuw mogen starten. Het is echt niet meer van deze tijd en in 2024 geloof ik moeten ze toch stoppen.
In Nederland nog niet eens. Het is volgens mij vrijwel allemaal voor de export.quote:Op zondag 9 augustus 2020 13:35 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja maar ja maar.... Bontjassen! Die hebben we nu echt gewoon hard nodig hoor!
Dat ontgaat veel mensen als het over dieren en dierenleed gaat.quote:Op zondag 9 augustus 2020 13:36 schreef Noek het volgende:
[..]
Ze wilden het eerst wel eerder gaan verbieden maar geloof niet dat het doorgang heeft gekregen.
Waarop zo'n Fokker zegt over de ruiming:'Het is onnodig om gezonde dieren dood te maken."
De ironie ontging hem volledig.
Voor de ruiming worden ze ook wel goed gecompenseerd volgens mij en dan mogen ze in oktober weer nieuwe dieren een armoedig leven geven. Zo uit mijn hoofd.quote:Op zondag 9 augustus 2020 13:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat ontgaat veel mensen als het over dieren en dierenleed gaat.
Ik snap niet dat men deze mensen voor vier jaar nog opnieuw laten beginnen. Wat mij betreft gooien ze er wat geld tegenaan om deze bedrijven te laten stoppen en iets anders te gaan doen. Omscholing. andersoortig bedrijf opstarten, daar mag best wat subsidie tegenaan.
vorige week is er minder getest en we gingen van 1.3% besmet naar 2.3% besmet.quote:Op zondag 9 augustus 2020 13:28 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Ja omdat er meer getest wordt
Lekker blindstaren op dat cijfertje en negeren dat er maar in een paar gemeentes significante stijgingen waar te nemen waren.quote:Op zondag 9 augustus 2020 13:40 schreef Predator40 het volgende:
[..]
vorige week is er minder getest en we gingen van 1.3% besmet naar 2.3% besmet.
dus die vlieger gaat niet op
Ik meen ook oktober gelezen te hebben. Dan mogen ze nog drie jaar hun goddelijke gang gaan met deze diertjes. Onbegrijpelijk.quote:Op zondag 9 augustus 2020 13:39 schreef Noek het volgende:
[..]
Voor de ruiming worden ze ook wel goed gecompenseerd volgens mij en dan mogen ze in oktober weer nieuwe dieren een armoedig leven geven. Zo uit mijn hoofd.
is gewoon een feit, niks meer niks minderquote:Op zondag 9 augustus 2020 13:42 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Lekker blindstaren op dat cijfertje en negeren dat er maar in een paar gemeentes significante stijgingen waar te nemen waren.
Jongeren (jaja) zijn hier volgens mij nooit mee gestopt onderling. Als je dat in ogenschouw neemt vallen die cijfers nu echt reuze mee.quote:Op zondag 9 augustus 2020 13:25 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Yep. Zit hier lekker aan het water, uit de buurt van anderen, muziekje in mn oren, relaxed.
Komen er net twee boten elkaar voorbij met per boot een stuk of 10 man erin. Blijken die mensen uit die boten elkaar te kennen: "heeeey!!!"
Vervolgens meren beide boten aan aan de overkant, stappen al die plusminus 20 mensen uit en beginnen elkaar uitgebreid te omhelzen, handen te geven etc.
En dan verbaasd zijn dat er overal weer corona uitbraken zijn. Tsssjaa.
Nou nou, als dit al persoonlijk is.quote:Op zondag 9 augustus 2020 13:49 schreef Predator40 het volgende:
[..]
en we worden weer persoonlijk......
In klinische settings wordt 60%+ aangeraden om een hele reeks ziektekiemen en bacteriën te doden, en omdat veelvuldig wassen met alcohol minder de handen irriteert dan zeep. Voor corona lijkt zeep zelf al super effectief te zijn.quote:Op zondag 9 augustus 2020 13:11 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Er moet wel meer dan 70% alcohol in die dispencer vloeistof zitten, anders gaat dat virus nog niet dood.
Gisteren zag ik iemand zijn handen insmeren met dat schoonmaakspul voor het karretje.
Was heel gemeen van mij maar ik moest wel een beetje lachen.
Alles waarbij je niet op de inhoud reageert is persoonlijk.quote:Op zondag 9 augustus 2020 13:49 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nou nou, als dit al persoonlijk is.
Maar je ontkent dus dat het maar in een paar gemeentes mis is gegaan?
Dit ging over de inhoud. En verder totaal oneens.quote:Op zondag 9 augustus 2020 13:51 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Alles waarbij je niet op de inhoud reageert is persoonlijk.
Dat slaat echt helemaal nergens op.quote:Op zondag 9 augustus 2020 13:51 schreef tesssssssss het volgende:
Alles waarbij je niet op de inhoud reageert is persoonlijk.
Iedereen die mij een hand geeft, geef ik een hand terug ook tijdens corona. Ik doe het niet uit mezelf , omdat 9 van de 10 het nu ook niet doet. Zie het probleem ook niet zo. Als je maar gewoon thuis blijft als je ziek bent... en dat doen de meeste gewoon. Iemand die de hele tijd loopt te hoesten en te rochelen ga ik geen hand schudden, ook niet toen er nog geen corona was.quote:Op zondag 9 augustus 2020 13:25 schreef dick_laurent het volgende:
Yep. Zit hier lekker aan het water, uit de buurt van anderen, muziekje in mn oren, relaxed.
Komen er net twee boten elkaar voorbij met per boot een stuk of 10 man erin. Blijken die mensen uit die boten elkaar te kennen: "heeeey!!!"
Vervolgens meren beide boten aan aan de overkant, stappen al die plusminus 20 mensen uit en beginnen elkaar uitgebreid te omhelzen, handen te geven etc.
Okee, wat jij wiltquote:Op zondag 9 augustus 2020 13:52 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dit ging over de inhoud. En verder totaal oneens.
Ik heb een flesje chloorhexiidine, dat is vloeibaar en dat kan ik ook in een flacconetje in mijn tas doen.quote:Op zondag 9 augustus 2020 13:51 schreef speknek het volgende:
[..]
In klinische settings wordt 60%+ aangeraden om een hele reeks ziektekiemen en bacteriën te doden, en omdat veelvuldig wassen met alcohol minder de handen irriteert dan zeep. Voor corona lijkt zeep zelf al super effectief te zijn.
Je moet je kapje dan ook bij de elastieken afdoen.quote:Op zondag 9 augustus 2020 11:45 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dit is precies een van de redenen waarom mondkapjes in de praktijk gewoon niet werken. Je kapje zal maar het virus opvangen. Vervolgens pak je het kapje vast en daarna je eten zonder handen te reinigen elke keer nadat je je kapje hebt op/af gedaan. In een optimale wereld werken ze gewoon, maar in de praktijk is het gewoon een maatregel voor de sier.
Dus je schreeuwt om het hardst om inhoud, maar zelf kom je niet verder dan iedereen die het niet met je eens is weg te zetten als viruswaanzin gekkiequote:Op zondag 9 augustus 2020 13:58 schreef Predator40 het volgende:
[..]
discussies op inhoud zijn kansloos met de viruswaanzin gekkies, lekker laten gaan ja
De vraag is natuurlijk wel hoeveel procent van de mensen dit ook daadwerkelijk goed doet.quote:Op zondag 9 augustus 2020 14:00 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je moet je kapje dan ook bij de elastieken afdoen.
iedereen ? nee alleen diegenen die het duidelijk zijnquote:Op zondag 9 augustus 2020 14:01 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dus je schreeuwt om het hardst om inhoud, maar zelf kom je niet verder dan iedereen die het niet met je eens is weg te zetten als viruswaanzin gekkie.
Ik vind het altijd wel grappig dat mensen bij een discussie iedereen die het niet met hun eens is gek noemt. Vooral nu met social media zie je het heel vaak. Links/rechts, woke of racist, brexit of geen brexit, corona is verschrikkelijk of maar een ordinair griepje. Het is natuurlijk heel makkelijk om de andere kant dom en gek te noemen, maar de andere partij doet dat precies hetzelfde...quote:Op zondag 9 augustus 2020 13:58 schreef Predator40 het volgende:
discussies op inhoud zijn kansloos met de viruswaanzin gekkies, lekker laten gaan ja
Echter, als je het stuk zelf leest zie je dat je deze uitspraak wel in haar context moet zien: https://www.trouw.nl/opin(...)is-zinloos~be59d81b/quote:De directe aanleiding voor de actie van Jacquie was een ingezonden stuk van epidemioloog Sander Borgsteede, gisteren in Trouw. "Willen we de zwakkeren blijven beschermen totdat er en vaccin voorhanden is, of zijn we bereid te accepteren dat zwakkere, oudere mensen eerder overlijden", schreef hij daarin.
Oh dan kun je mij niet bedoelen. Kun je mooi even antwoord geven op m'n vraagquote:Op zondag 9 augustus 2020 14:02 schreef Predator40 het volgende:
[..]
iedereen ? nee alleen diegenen die het duidelijk zijn
Uiteraard. Maar de vraag is tweeledig: werken mondkapjes überhaupt versus werken mondkapjes gegeven de manier waarop mensen ze gebruiken. En in hoeverre kun je mensen trainen om ze continu goed te gebruiken.quote:Op zondag 9 augustus 2020 14:02 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De vraag is natuurlijk wel hoeveel procent van de mensen dit ook daadwerkelijk goed doet.
waarom specificeren op gemeenten ?quote:Op zondag 9 augustus 2020 14:03 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Oh dan kun je mij niet bedoelen. Kun je mooi even antwoord geven op m'n vraag.
Er is ook nog een optie om die mondkapjes te gebruiken samen met ontsmettingsmiddel voor je handen.quote:Op zondag 9 augustus 2020 14:04 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Uiteraard. Maar de vraag is tweeledig: werken mondkapjes überhaupt versus werken mondkapjes gegeven de manier waarop mensen ze gebruiken. En in hoeverre kun je mensen trainen om ze continu goed te gebruiken.
We specificeren nu eenmaal al sinds het uitbreken van de pandemie in gemeenten dus het lijkt me nogal raar om dit nu ineens niet meer te doen.quote:Op zondag 9 augustus 2020 14:05 schreef Predator40 het volgende:
[..]
waarom specificeren op gemeenten ?
De volgende stap word het specificeren op wijken ? "oh maar in mijn wijk waren maar 0 besmettingen dus het valt wel mee"
en trouwens, ik woon 10 minuten van Rotterdam af dus voor mij is meer besmettingen dan wel van toepassing.
Handen wassen blijft sowieso een kernmaatregel, wel of geen mondkapjes.quote:Op zondag 9 augustus 2020 14:07 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Er is ook nog een optie om die mondkapjes te gebruiken samen met ontsmettingsmiddel voor je handen.
niet alleen gekleurd, het slaat ook de plank mis voor de nederlandse situatie, want het beleid is niet gemaakt om de zwakkere te beschermen.quote:Op zondag 9 augustus 2020 14:03 schreef DireStraits7 het volgende:
De NOS weer met een gekleurd stuk hoor...
https://nos.nl/artikel/23(...)aar-over-mensen.html
[..]
Echter, als je het stuk zelf leest zie je dat je deze uitspraak wel in haar context moet zien: https://www.trouw.nl/opin(...)is-zinloos~be59d81b/
In het stuk van de NOS lijkt het alsof Borgsteede een retorische vraag stelt. In werkelijkheid kiest hij juist geen kant, maar stelt wel dat er een kant gekozen moet worden en geen 'halfslachtig' (onduidelijk) beleid.
je bedoelt met grote steden amsterdan en rotterdam?quote:Op zondag 9 augustus 2020 14:09 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
We specificeren nu eenmaal al sinds het uitbreken van de pandemie in gemeenten dus het lijkt me nogal raar om dit nu ineens niet meer te doen.
Het is een feit dat al weken buiten de grote steden er slechts sporadisch ergens anders haardjes zijn. Die worden vervolgens doorgaans vrij snel geblust.
En ondertussen ontstaat in de omgeving bij in het wild levende marterachtigen die 's nachts bij deze farms op zoek gaan naar eten een steeds groter covid reservoir. IMOquote:Op zondag 9 augustus 2020 13:39 schreef Noek het volgende:
Voor de ruiming worden ze ook wel goed gecompenseerd volgens mij en dan mogen ze in oktober weer nieuwe dieren een armoedig leven geven. Zo uit mijn hoofd.
Ik snap de oproep wel. Het gaat ook niet zozeer om het Nederlandse beleid, maar wel over het sentiment dat onder een toch wel behoorlijke groep in Nederland.quote:Op zondag 9 augustus 2020 14:15 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
niet alleen gekleurd, het slaat ook de plank mis voor de nederlandse situatie, want het beleid is niet gemaakt om de zwakkere te beschermen.
snap ik, het aantal mensen in de risicogroep is ook groot. Ik geloof meer dan een miljoen mensen.quote:Op zondag 9 augustus 2020 14:18 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik snap de oproep wel. Het gaat ook niet zozeer om het Nederlandse beleid, maar wel over het sentiment dat onder een toch wel behoorlijke groep in Nederland.
Maak je niet druk. Wie weet zitten ze op andere dagen bij elkaar op schoot of hebben ze vrijstelling van afdtand voor hun sport of zijn ze één grote commune. Mogelijk hebben ze al Corona gehad, immuun of vinden dat zij alles prima doen. Tal van mogelijkheden waarom zij vrijelijk besluiten dat contact samen daar te willen hebben.quote:Op zondag 9 augustus 2020 13:25 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Risicogroep dreigt net zo'n containerbegrip te worden als lockdown. Hoe definieer je een risicogroep? En het ene risico is uiteraard het andere niet.quote:Op zondag 9 augustus 2020 14:19 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
snap ik, het aantal mensen in de risicogroep is ook groot. Ik geloof meer dan een miljoen mensen.
klopt helemaal. Ik ben geen dokter, ik weet niet of iemand in een risicogroep behoort of niet. Nou ja, bij copd is het wel logisch, maar verder hou ik me er niet mee bezig.quote:Op zondag 9 augustus 2020 14:20 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Risicogroep dreigt net zo'n containerbegrip te worden als lockdown. Hoe definieer je een risicogroep? En het ene risico is uiteraard het andere niet.
Je kunt je bijvoorbeeld afvragen of mensen met astma reeel gezien wel tot die risicogroep behoren.quote:Op zondag 9 augustus 2020 14:21 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
klopt helemaal. Ik ben geen dokter, ik weet niet of iemand in een risicogroep behoort of niet. Nou ja, bij copd is het wel logisch, maar verder hou ik me er niet mee bezig.
of ze zijn niet verbaasd dat de coronaaantallen weer toenemen, dat kan ook nog.quote:Op zondag 9 augustus 2020 14:20 schreef Vallon het volgende:
[..]
Maak je niet druk. Wie weet zitten ze op andere dagen bij elkaar op schoot of hebben ze vrijstelling van afdtand voor hun sport of zijn ze één grote commune. Mogelijk hebben ze al Corona gehad, immuun of vinden dat zij alles prima doen. Tal van mogelijkheden waarom zij vrijelijk besluiten dat contact samen daar te willen hebben.
Wat zijn de risicogroepen bij het nieuwe coronavirus?quote:Op zondag 9 augustus 2020 14:21 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
klopt helemaal. Ik ben geen dokter, ik weet niet of iemand in een risicogroep behoort of niet. Nou ja, bij copd is het wel logisch, maar verder hou ik me er niet mee bezig.
dat kan. Ik vraag me meestal geen dingen af waar ik geen verstand van heb en wat eigenlijk ook niks uitmaakt voor mij.quote:Op zondag 9 augustus 2020 14:24 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Je kunt je bijvoorbeeld afvragen of mensen met astma reeel gezien wel tot die risicogroep behoren.
Je was uiteraard vervangend voor het algemenere 'men'.quote:Op zondag 9 augustus 2020 14:26 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dat kan. Ik vraag me meestal geen dingen af waar ik geen verstand van heb en wat eigenlijk ook niks uitmaakt voor mij.
Dat zijn er weer genoeg.quote:Op zondag 9 augustus 2020 14:20 schreef _serial_ het volgende:
#COVID19NL statistieken t.o.v. gisteren:
Positief getest: 578
Totaal: 58564 (+577 ivm -1 corr.)
Opgenomen: 7
Totaal: 11978 (+7 ivm 0 corr.)
Volgende.quote:In een natuurgebied ten noordwesten van Amsterdam heeft de politie vannacht een illegaal feest beëindigd met meer dan 200 jongeren, meldt een wijkagent. Volgens hem hadden ze een feest met "muziek, drank en lachgas" en was het op "geen enkele wijze" coronaproof.
Dan weet je wel meteen dat je de discussie gewonnen hebt. Geen argumenten meer blijkbaar, dus dan een mening maar af doen als onzin afkomstig van een viruswaanzin gekkie. Zelfde geldt voor de users die anderen wegzetten als bange vrouwtjes of paniekzaaiers zonder inhoudelijk te reageren overigens.quote:Op zondag 9 augustus 2020 14:01 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dus je schreeuwt om het hardst om inhoud, maar zelf kom je niet verder dan iedereen die het niet met je eens is weg te zetten als viruswaanzin gekkie.
dat kan, maar het kan door zoveel dingen veroorzaakt zijn. Maar volgens de GGD was daar wel de oorzaak.quote:Op zondag 9 augustus 2020 14:27 schreef Za het volgende:
GGD Friesland: 14 mensen besmet door 1 persoon in de buitenlucht.
Veertien mensen besmet met corona na feest in Dokkum
In het Friese Dokkum zijn zeker veertien mensen besmet met corona door één bezoeker van een thuisfeestje.
Volgens de Friese GGD heeft het virus zich voornamelijk verspreid 'op een terras in de buitenlucht'. De meeste besmette mensen zijn jongeren die elkaar kenden.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)gen-daling-patienten
14 mensen besmet op een terras, hoe kunnen ze dat beweren, dat is wereldwijd nog nooit vertoond.
Aannemelijker is een gore WC die na elke doortrekbeurt de gasten besmeurt met aërosolen. IMO
Ja gaat altijd neer op neer met dalingen en stijgingen. Op zich is met opnames gelijk gebleven tegenover vorige week en cijfers overlijdens blijft ook erg laag.quote:
Ik geloof dit ook niet.quote:Op zondag 9 augustus 2020 14:27 schreef Za het volgende:
GGD Friesland: 14 mensen besmet door 1 persoon in de buitenlucht.
Veertien mensen besmet met corona na feest in Dokkum
In het Friese Dokkum zijn zeker veertien mensen besmet met corona door één bezoeker van een thuisfeestje.
Volgens de Friese GGD heeft het virus zich voornamelijk verspreid 'op een terras in de buitenlucht'. De meeste besmette mensen zijn jongeren die elkaar kenden.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)gen-daling-patienten
14 mensen besmet op een terras, hoe kunnen ze dat beweren, dat is wereldwijd nog nooit vertoond.
Aannemelijker is een gore WC die na elke doortrekbeurt de gasten besmeurt met aërosolen. IMO
Gaat altijd maar door, die jongeren.quote:Op zondag 9 augustus 2020 14:29 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Volgende.
Vooral al die jongeren met een foei naar huis blijven sturen, weet je tenminste zeker dat er morgen weer tien van die feestjes zijn.
Jij gelooft er vast in dat je buiten geen conrona kan krijgenquote:
Ja, echt kut al die jongeren. Allemaal hetzelfde.quote:Op zondag 9 augustus 2020 14:30 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Gaat altijd maar door, die jongeren.
Terecht ook, het is niet anders dat ze niet willen luisteren.quote:Op zondag 9 augustus 2020 14:33 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, echt kut al die jongeren. Allemaal hetzelfde.
Je mag ook best nieuwsberichten posten van uit de hand gelopen feestjes van de Zonnebloem of de Katholieke Ouderenbond hoor.quote:Op zondag 9 augustus 2020 14:33 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, echt kut al die jongeren. Allemaal hetzelfde.
Ja. alweeeeeeeeeeeeeeeeeeer in Brabantquote:
Allemaal gerelateerd aan de moskee misschien ?quote:
Zat nieuwsberichten een paar maanden terug dat de ouderen er gewoon nog lekker op uit gingen. Maar toen was het fout om ouderen te generaliseren. Want ook toen gooide je het vooral op de jongeren. Maar dat is allemaal anders uiteraard. Weet ook niet waarom ik het blijf proberen.quote:Op zondag 9 augustus 2020 14:34 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Je mag ook best nieuwsberichten posten van uit de hand gelopen feestjes van de Zonnebloem of de Katholieke Ouderenbond hoor.
Oh wacht, die zijn er niet.
Misschien is dat wel een van de grootste problemen in dit topic: dat discussies kennelijk gewonnen kunnen en moeten worden.quote:Op zondag 9 augustus 2020 14:29 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dan weet je wel meteen dat je de discussie gewonnen hebt.
Want corona wordt overgebracht door (in)directe huidcontacten ?quote:Op zondag 9 augustus 2020 14:15 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Handen wassen blijft sowieso een kernmaatregel, wel of geen mondkapjes.
Ik zit in Rotterdam op school(hbo). Het plan was vlak voor de zomervakantie om in september weer normale lessen te geven. denken jullie dat dit nog doorgaat?quote:Op zondag 9 augustus 2020 14:38 schreef _serial_ het volgende:
Status 09-08
Positief getest 58.564, toename: 577
Ziekenhuisopnames 11.978 (20,5% van positief getest), toename: 7
IC-opnames 2.955 (5,0% van positief getest)
Overleden 6.157 (10,5% van positief getest), toename: 0
Uitschieters (+5 of meer)
+107 Rotterdam (was +53)
+82 Amsterdam (was +97)
+41 Bergen op Zoom !!! (was +19)
+30 Den haag (was +45)
+20 Utrecht (was +17)
+12 Gouda (was +11)
+9 Tilburg (was +5)
+9 Vlaardingen (was +1)
+8 Zaanstad (was +1)
+7 Purmerend (was +2)
+7 Schiedam (was +5)
+6 Arnhem (was +3)
+6 Barendrecht (was +2)
+6 Dordrecht (was +4)
+6 Leiden (was +2)
+6 Venlo (was +2)
+5 Bodengraven (was +0)
+5 Capelle ad IJsel (was +3)
+5 Ede (was +1)
+5 Nijmegen (was +0)
Zolang er niets georganiseerd mag worden zul je deze zaken in toenemende mate gaan zien, en helemaal als straks iedereen weer binnenzit.quote:Op zondag 9 augustus 2020 14:29 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Volgende.
Vooral al die jongeren met een foei naar huis blijven sturen, weet je tenminste zeker dat er morgen weer tien van die feestjes zijn.
Het lijkt me stug dat dat überhaupt kan. De afstandsregels leiden er in de meeste onderwijsgebouwen toe dat les op locatie nog niet op de normale manier mogelijk is.quote:Op zondag 9 augustus 2020 14:43 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ik zit in Rotterdam op school(hbo). Het plan was vlak voor de zomervakantie om in september weer normale lessen te geven. denken jullie dat dit nog doorgaat?
Een vriend van mij doet planning op Hoge School Rotterdam, en die heeft de klassen in 3en moeten opdelen, het wordt zoals het er nu naar uitziet een combinatie van school/digitaal. Maar dat is nog even verder afwachten.quote:Op zondag 9 augustus 2020 14:43 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ik zit in Rotterdam op school(hbo). Het plan was vlak voor de zomervakantie om in september weer normale lessen te geven. denken jullie dat dit nog doorgaat?
"valt best mee" comments incomingquote:
Groot deel wel waarschijnlijk ja. Ze hebben daar zelfs een teststraat naast de moskee ingericht.quote:Op zondag 9 augustus 2020 14:40 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Allemaal gerelateerd aan de moskee misschien ?
https://www.bndestem.nl/b(...)en-op-zoom~acc9ae06/
Ja, voor bepaalde groepen is 'er mag niets georganiseerd worden' een heel ingewikkeld concept.quote:Op zondag 9 augustus 2020 14:43 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Zolang er niets georganiseerd mag worden zul je deze zaken in toenemende mate gaan zien, en helemaal als straks iedereen weer binnenzit.
Ik had wel gelezen dat ze in de moskee in Amsterdam 1,5 meter afstand hielden en mondkapjes droegen,quote:Op zondag 9 augustus 2020 14:40 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Allemaal gerelateerd aan de moskee misschien ?
https://www.bndestem.nl/b(...)en-op-zoom~acc9ae06/
Voor andere is het weer wat lastiger te relatieveren en beetje om te denken. Ook niets mis mee.quote:Op zondag 9 augustus 2020 14:46 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Ja, voor bepaalde groepen is 'er mag niets georganiseerd worden' een heel ingewikkeld concept.
Niet zo gek hè, aangezien het wederom meevalt.quote:Op zondag 9 augustus 2020 14:44 schreef Predator40 het volgende:
[..]
"valt best mee" comments incoming
Nee dat is juist geen containerbegrip. Ik denk dat je dat zelf samen met je behandelend arts, uitmaakt of & waarvoor iemand specifiek kwetsbaar is. Die arts zal vanuit zijn kunde; je adviseren om in jouw situatie; dingen te doen of juist te laten. Daarna treed je toe tot een "groep" kwetsbaren die beperkingen heeft wat weer niet zegt dat je dat voor alles, altijd en iedereen bent uitgesloten.quote:Op zondag 9 augustus 2020 14:20 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Risicogroep dreigt net zo'n containerbegrip te worden als lockdown. Hoe definieer je een risicogroep? En het ene risico is uiteraard het andere niet.
Hittegolfpiek komt pas over ruim twee weken.quote:
En ik maar denken dat de cijfers alweer verdubbeld zouden zijn deze week. Werd voorspelt dat we eind deze week al rond de 1000 dagelijkse besmettingen zouden zitten.quote:Op zondag 9 augustus 2020 14:52 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Niet zo gek hè, aangezien het wederom meevalt.
Denk dat er in Nederland meer mensen aan de gevolgen van de hitte overlijden deze weken dan aan corona eerlijk gezegd.quote:Op zondag 9 augustus 2020 14:52 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Hittegolfpiek komt pas over ruim twee weken.
De grote collegezalen kan 80 man in nu. Dat is voldoende om een aantal dingen fysiek te kunnen doen.quote:Op zondag 9 augustus 2020 14:44 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Het lijkt me stug dat dat überhaupt kan. De afstandsregels leiden er in de meeste onderwijsgebouwen toe dat les op locatie nog niet op de normale manier mogelijk is.
Lijkt inderdaad redelijk stabiel op dit moment, hopen dat het zo blijftquote:Op zondag 9 augustus 2020 14:54 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En ik maar denken dat de cijfers alweer verdubbeld zouden zijn deze week. Werd voorspelt dat we eind deze week al rond de 1000 dagelijkse besmettingen zouden zitten.
Fijn dat de ziekenhuizen nog steeds stabiel lijken. Weinig aan de hand nog. Houden zo.
Nou, dat kan nog wel eens tegen vallen als het echt aan die airco-systemen zou liggen.quote:Op zondag 9 augustus 2020 14:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Denk dat er in Nederland meer mensen aan de gevolgen van de hitte overlijden deze weken dan aan corona eerlijk gezegd.
Ah, dat is nog redelijk.quote:Op zondag 9 augustus 2020 14:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De grote collegezalen kan 80 man in nu. Dat is voldoende om een aantal dingen fysiek te kunnen doen.
De universiteit streeft er naar dat iedereen 1 dag fysiek kan komen.
Ja. En Den Haag en Utrecht in mindere mate. Bergen op Zoom nestelt zich daar nu tussen, maar zal ook wel weer zakken straks. Daar is sws een uitbraak bij een moskee en hebben honderden mensen zich laten testen in een nieuwe teststraat.quote:Op zondag 9 augustus 2020 14:16 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
je bedoelt met grote steden amsterdan en rotterdam?
Mooi dat er fysiek onderwijs plaats kan vinden, maar wat is het ook tegelijkertijd ontzettend balen dat het op deze manier moet nu. Voor studenten, en zeker ook de eerstejaars, hoop ik echt dat dit snel beter wordt en weer normaal kan.quote:Op zondag 9 augustus 2020 14:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De grote collegezalen kan 80 man in nu. Dat is voldoende om een aantal dingen fysiek te kunnen doen.
De universiteit streeft er naar dat iedereen 1 dag fysiek kan komen.
Omdat er amper corona doden zijn worden we nu doodgegooid met het aantal besmettingen. Het lijkt wel het nieuws van de dag iedere dag!quote:Op zondag 9 augustus 2020 14:54 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En ik maar denken dat de cijfers alweer verdubbeld zouden zijn deze week. Werd voorspelt dat we eind deze week al rond de 1000 dagelijkse besmettingen zouden zitten.
Fijn dat de ziekenhuizen nog steeds stabiel lijken. Weinig aan de hand nog. Houden zo.
Jawel, al meermaals.quote:Op zondag 9 augustus 2020 14:27 schreef Za het volgende:
Kortom: risico is individueel en zeer contextafhankelijk, dus je spreekt niet over 'de risicogroep'. Bedankt dat je mijn punt bevestigt.quote:Op zondag 9 augustus 2020 14:52 schreef Vallon het volgende:
[..]
Nee dat is juist geen containerbegrip. Ik denk dat je dat zelf samen met je behandelend arts, uitmaakt of & waarvoor iemand specifiek kwetsbaar is. Die arts zal vanuit zijn kunde; je adviseren om in jouw situatie; dingen te doen of juist te laten. Daarna treed je toe tot een "groep" kwetsbaren die beperkingen heeft wat weer niet zegt dat je dat voor alles, altijd en iedereen bent uitgesloten.
Kwetsbaar is geen salomons oordeel noch een diskwalificatie om mensen daarmee op te (mogen) bergen, zoals bij een ongerichte lock-down.
Pun intended?quote:Op zondag 9 augustus 2020 15:05 schreef leolinedance het volgende:
Omdat er amper corona doden zijn worden we nu doodgegooid met het aantal besmettingen.
Oke waar hebben we het dan over. Mensen zouden wat meer zelf moeten nadenken en zich niet gek laten maken door onze onbetrouwbare overheid en propagerende media.quote:Op zondag 9 augustus 2020 15:10 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja sorry, dat was een grapje,
Ik zal het niet meer doen. Ben er een beetje melig van.
Mijn excuses.
0 doden per dag.
Ik probeer wel altijd zelf zoveel mogelijk na te denken.quote:Op zondag 9 augustus 2020 15:15 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Oke waar hebben we het dan over. Mensen zouden wat meer zelf moeten nadenken en zich niet gek laten maken door de overheid.
Je weet best dat ziekenhuisopnames en doden zich pas na 2 weken manifesteren, ik spreek jou over 2 weken nog wel !!!!quote:Op zondag 9 augustus 2020 14:54 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Waarschijnlijk minder vaak dan de overheidquote:Op zondag 9 augustus 2020 15:16 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik probeer wel altijd zelf zoveel mogelijk na te denken.![]()
Gaat ook wel eens mis.
Over twee weken ben ik op vakantie.Yes!quote:Op zondag 9 augustus 2020 15:17 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Je weet best dat ziekenhuisopnames en doden zich pas na 2 weken manifesteren, ik spreek jou over 2 weken nog wel !!!!
Nee, maar ieder nieuwsblok op de radio komen ze wel voorbij.quote:Op zondag 9 augustus 2020 15:14 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Pun intended?
En overdrijven is ook wel een vak... Je doet net alsof die aantallen op de matrixborden boven de snelweg staan.
Levensgevaarlijkquote:Op zondag 9 augustus 2020 15:18 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Over twee weken ben ik op vakantie.
Wordt straks wel interssante ontwikkeling als de kennis en kunde van digitaal onderwijs toeneemt. en wat dat gaat doen met de benodigde personele bezetting en ook dure gebouwen.quote:Op zondag 9 augustus 2020 14:44 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Een vriend van mij doet planning op Hoge School Rotterdam, en die heeft de klassen in 3en moeten opdelen, het wordt zoals het er nu naar uitziet een combinatie van school/digitaal. Maar dat is nog even verder afwachten.
De nieuwe situatie schept in elk geval een hoop mogelijkheden.quote:Op zondag 9 augustus 2020 15:21 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wordt straks wel interssante ontwikkeling als de kennis en kunde van digitaal onderwijs toeneemt. en wat dat gaat doen met de benodigde personele bezetting en ook dure gebouwen.
Het zou zo maar kunnen dat je op schaal gezien, effectief met flink minder onderwijzend persoon toe kunt.
Sws al op het voortgezet waar je de algemene basisstof ook prima (vaak beter) remote via colléges elders kunt op doen. De meeste bachelors in spé, zullen reeds of doorgaans het engels prima begrijpen of alsnog vakmatig vloeiend (moeten) oppikken. Zo niet, dan kun je er maar beter niet aan beginnen.
Nu kost het allemaal nog veel tijd om adhoc digitaal lessen in elkaar te schroeven (door ongeoefenden die maar net zijn gewend aan powerpoint). Ik kan mij straks zo voorstellen dat het "nieuwe" onderwijs primair gaat bestaan uit centraal gemaakt materiaal. Kinderen die die extra uitleg of aandacht; nodig hebben, krijgen dat in doelgroepjes die remote worden gecoached om ze op de kennisweg te houden.
Sws is onderwijs tegenwoordig veelal goed mogelijk en via vrij toegankelijke bronnen, diepgaande kennis over onderwerpen op te doen en het niet nodig is om dat traag in een lokaal tot je te nemen. Menig leerling kan dan lesmatig doorstomen ipv te vertragen omdat een onderwijzer iets nader moet uitleggen.
Vanaf begin juni wordt nu al gezegd "Wacht maar over 2 weken", en het gaat nu nog steeds best goed. Tuurlijk zijn de cijfers over het aantal besmettingen niet geweldig, maar dat er nagenoeg geen nieuwe IC-opnames per dag zijn laat ook zien dat de behandelmethodes in de ziekenhuizen ontzettend verbeterd zijn.quote:Op zondag 9 augustus 2020 15:17 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Je weet best dat ziekenhuisopnames en doden zich pas na 2 weken manifesteren, ik spreek jou over 2 weken nog wel !!!!
Lijkt me sterk aangezien de ziekenhuiscijfers ook nog erg laag zijn tot nu toe. Dus die zorg komt er nog niet aan te pas. Ik denk dat het komt doordat we nu minder gevallen hebben dan in maart/april (toen we dezelfde cijfers zagen, maar er een heel stuk minder getest werd) en doordat onze weerstand nu een stuk beter is in de zomer.quote:Op zondag 9 augustus 2020 15:24 schreef chratnox het volgende:
[..]
Vanaf begin juni wordt nu al gezegd "Wacht maar over 2 weken", en het gaat nu nog steeds best goed. Tuurlijk zijn de cijfers over het aantal besmettingen niet geweldig, maar dat er nagenoeg geen nieuwe IC-opnames per dag zijn laat ook zien dat de behandelmethodes in de ziekenhuizen ontzettend verbeterd zijn.
Wat mij betreft moeten we op blijven letten, maar zeggen dat we nu in dezelfde situatie als in maart komen doen we de zorg echt mee tekort.
Naar mijn idee betekent het (vooral dankzij de zorg in mijn ogen) dat het een stuk minder dodelijk is geworden.
Welk punt.quote:Op zondag 9 augustus 2020 15:11 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Kortom: risico is individueel en zeer contextafhankelijk, dus je spreekt niet over 'de risicogroep'. Bedankt dat je mijn punt bevestigt.
Ik dacht dat je bij een test-straat binnen 48 uur een telefoontje krijgt.quote:Op zondag 9 augustus 2020 15:31 schreef Wirelessmouse het volgende:
Weet iemand of je ergens kunt zien hoe lang je op de uitslag van je test moet wachten in de provincie Utrecht ? Ik heb deze gisteren gedaan vanwege wat verschijnselen en kom net terug van het strand en was mijn telefoon vergeten maar bij thuiskomst nog geen bericht.
Duurt best wel lang
Een vriend van mijn heeft na ruim 70 uur zijn uitslag nog niet, nu is het schijnbaar zo dat je hoe langer je wacht, hoe groter de kans is dat je negatief bent, en natuurlijk blijft hij thuis, maar het is toch wel zuur hij door de traagheid het vrijgezellenfeest van een van zijn beste vrienden heeft moeten missen, hoe begrijpelijk het absoluut is dat het het zolang je uitslag hebt, thuis moet blijven.quote:Op zondag 9 augustus 2020 15:31 schreef Wirelessmouse het volgende:
Weet iemand of je ergens kunt zien hoe lang je op de uitslag van je test moet wachten in de provincie Utrecht ? Ik heb deze gisteren gedaan vanwege wat verschijnselen en kom net terug van het strand en was mijn telefoon vergeten maar bij thuiskomst nog geen bericht.
Duurt best wel lang
Waarom ga je naar het strand als je in afwachting bent van je testresultaat?quote:Op zondag 9 augustus 2020 15:31 schreef Wirelessmouse het volgende:
Duurt best wel lang
Wat heb je voor verschijnselen?quote:Op zondag 9 augustus 2020 15:31 schreef Wirelessmouse het volgende:
Duurt best wel lang
Wat ik altijd wel heb in de zomer... niezen, loopneus, prikkende ogen. Meestal door airco's, droog gras, pollen etc.quote:Op zondag 9 augustus 2020 15:38 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Wat heb je voor verschijnselen?
Slechte luchtkwaliteit begint nu ook een dingetje te worden wat dat betreft.quote:Op zondag 9 augustus 2020 15:41 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Wat ik altijd wel heb in de zomer... niezen, loopneus, prikkende ogen. Meestal door airco's, droog gras, pollen etc.
Er zullen ongetwijfeld nieuwe kansen en functies ontstaan.quote:Op zondag 9 augustus 2020 15:23 schreef hooibaal het volgende:
[..]
De nieuwe situatie schept in elk geval een hoop mogelijkheden.
quote:Op zondag 9 augustus 2020 15:31 schreef Wirelessmouse het volgende:
Duurt best wel lang
Geen koorts of hoesten?quote:Op zondag 9 augustus 2020 15:41 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Wat ik altijd wel heb in de zomer... niezen, loopneus, prikkende ogen. Meestal door airco's, droog gras, pollen etc.
dat was altijd al een dingetje hoor....quote:Op zondag 9 augustus 2020 15:42 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Slechte luchtkwaliteit begint nu ook een dingetje te worden wat dat betreft.
Nee dat niet, dus het zal wel loslopen.quote:Op zondag 9 augustus 2020 15:44 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Geen koorts of hoesten?
Als alles goed verloopt krijg je binnen 48 uur de uitslag, maar dat hoeft niet altijd zo te zijn.
Succes!quote:Op zondag 9 augustus 2020 15:47 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Nee dat niet, dus het zal wel loslopen.
Ik hoop het ook, voor anderen....quote:Op zondag 9 augustus 2020 15:47 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Nee dat niet, dus het zal wel loslopen.
Goede trollpoging, 8/10quote:Op zondag 9 augustus 2020 15:31 schreef Wirelessmouse het volgende:
Duurt best wel lang
Als je nog naar de kroeg of de ikea wil, doe het dus voor 26 november.quote:Vos: “Op 1 december is dat het verschil tussen 213 doden per dag versus 7 doden. En het kan best zijn dat we het niet helemaal juist hebben. Maar om nou te zeggen, als bijna het enige land in de wereld: we geloven de onderzoeksresultaten niet, en deze redelijk eenvoudige maatregel willen we niet gebruiken, daar zakt mijn mond van open.”
In Nederland verwacht het IHME-model dat bij ongewijzigd beleid die omslag rond 26 november nodig zal zijn. Tenzij er dus een streng, en breed nagevolgd mondkapjesbeleid komt.
Heb je een bron voor het hele artikel?quote:Op zondag 9 augustus 2020 16:48 schreef hooibaal het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Als je nog naar de kroeg of de ikea wil, doe het dus voor 26 november.
Ik wilde het net vragen. Bron aub.quote:Op zondag 9 augustus 2020 16:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Heb je een bron voor het hele artikel?
Trouw. Heb 'm net weggeklikt, maar het staat op de voorpagina.quote:Op zondag 9 augustus 2020 16:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dikke prima, december is de perfecte maand voor een lockdownquote:Op zondag 9 augustus 2020 16:48 schreef hooibaal het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Waar is die grafiek op gebaseerdquote:Op zondag 9 augustus 2020 16:48 schreef hooibaal het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
https://www.trouw.nl/wete(...)er-op-slot~b642d199/quote:Op zondag 9 augustus 2020 16:53 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Trouw. Heb 'm net weggeklikt, maar het staat op de voorpagina.
Ik vind het prettig zelf te lezen en te bepalen welk deel ik er het belangrijkst uit vind en in welke context het geplaatst moet wordenquote:Op zondag 9 augustus 2020 16:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik wilde het net vragen. Bron aub.
IHMEquote:Op zondag 9 augustus 2020 16:54 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Waar is die grafiek op gebaseerd
Was vergeten erbij te plakken, sorry.quote:Op zondag 9 augustus 2020 16:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind het prettig zelf te lezen en te bepalen welk deel ik er het belangrijkst uit vind en in welke context het geplaatst moet worden
Als je er " het strand in Scheveningen" bij had gezegd was het een 10 geweest.quote:Op zondag 9 augustus 2020 16:55 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Vooruit, dat strandgedeelte was onzin.
Ja mensen doen alsof het bijzonder is... dat je minder kans hebt om te overlijden aan een virus als je gezonder bentquote:Op zondag 9 augustus 2020 15:15 schreef tesssssssss het volgende:
Iemand met overgewicht, hartklachten, diabetes,en COPD van 92 heeft een hoger risico dan iemand die bejaard is maar verder gezond.
Er zijn ook genoeg bejaarden die het virus overleven.
(ik overdrijf expres een beetje in dat eerste geval)
Is maar goed dat we zien dat het aantal besmettingen volledig is gestabiliseerd in landen waar de mondkap plicht er wel is. Oh, wacht. Mondkapjes kunnen echt wel iets helpen bij goed gebruik, maar zoveel betwijfel ik sterk.quote:Op zondag 9 augustus 2020 16:48 schreef hooibaal het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Gezien die toespraak van Aboutaleb begrijpen zelfs burgemeesters niet eens hoe je zo'n ding goed moet gebruiken.quote:Op zondag 9 augustus 2020 17:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Is maar goed dat we zien dat het aantal besmettingen volledig is gestabiliseerd in landen waar de mondkap plicht er wel is. Oh, wacht. Mondkapjes kunnen echt wel iets helpen bij goed gebruik, maar zoveel betwijfel ik sterk.
Zal vast in de agenda zetten dat we eind november weer in volledige lockdown gaan.
Hoeveel er precies getest is deze week heb ik nog niet terug kunnen vinden (info zal er dinsdag pas zijn gok ik), maar las wel dat ze heel wat meer gebeld zijn na die toespraak inderdaad. Volgens mij ging het die specifieke avond om niet 300 geplande afspraken, maar rond de 2000 zo uit m'n hoofd.quote:Op zondag 9 augustus 2020 17:19 schreef Elan het volgende:
Hoe nu die 600 te interpreteren? Gewoon weer dramatisch, of zit er een maar aan. Er is ook weer meer getest na de toespraak van Rutte begreep ik?
Welke toespraak van Aboutaleb? Ik bedoel, waar kan ik die vinden?quote:Op zondag 9 augustus 2020 17:20 schreef Elan het volgende:
[..]
Gezien die toespraak van Aboutaleb begrijpen zelfs burgemeesters niet eens hoe je zo'n ding goed moet gebruiken.
quote:Op zondag 9 augustus 2020 17:35 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Welke toespraak van Aboutaleb? Ik bedoel, waar kan ik die vinden?
Dank jequote:Op zondag 9 augustus 2020 17:40 schreef Elan het volgende:
[..]
Lekker 30x aanraken dat kapje, je moet je Coronahoofdstad tenslotte met verve verdedigen
Dat zou hopelijk een verklaring zijn, mensen moeten blijkbaar als kleine kinderen aan de hand genomen worden alvorens ze hun verantwoordelijkheid kunnen nemen.quote:Op zondag 9 augustus 2020 17:32 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hoeveel er precies getest is deze week heb ik nog niet terug kunnen vinden (info zal er dinsdag pas zijn gok ik), maar las wel dat ze heel wat meer gebeld zijn na die toespraak inderdaad. Volgens mij ging het die specifieke avond om niet 300 geplande afspraken, maar rond de 2000 zo uit m'n hoofd.
Edit: bron: https://www.google.nl/amp(...)atests-ingepland.amp
Kunnen mensen niet een keer stoppen met dit soort onzin onderzoeken, tot nu toe komen die nooit uitquote:Op zondag 9 augustus 2020 16:54 schreef capricia het volgende:
[..]
https://www.trouw.nl/wete(...)er-op-slot~b642d199/
Daarmee decimeer je het dus van een potentieel beschermingsmiddel naar een verpreidingsmiddel.quote:Op zondag 9 augustus 2020 17:41 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dank je![]()
Dat doen echt heel veel mensen de hele tijd aan dat mondkapje zitten plukken.
Hij zal wel aandelen hebben in de mondkapjes industriequote:Op zondag 9 augustus 2020 17:44 schreef Michie_ het volgende:
[..]
Kunnen mensen niet een keer stoppen met dit soort onzin onderzoeken, tot nu toe komen die nooit uit
Heb je wel eens gezien hoe mensen die dingen dragen? Geen wonder dat de besmettingen toenemen. Ook hier wordt weer zeer slecht op gehandhaafd.quote:Op zondag 9 augustus 2020 17:51 schreef Discombobulate het volgende:
We zien toch overal de besmettingen toenemen ondanks mondkapjes?
En anders maar in maart. Of augustus volgend jaar.quote:Op zondag 9 augustus 2020 17:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Is maar goed dat we zien dat het aantal besmettingen volledig is gestabiliseerd in landen waar de mondkap plicht er wel is. Oh, wacht. Mondkapjes kunnen echt wel iets helpen bij goed gebruik, maar zoveel betwijfel ik sterk.
Zal vast in de agenda zetten dat we eind november weer in volledige lockdown gaan.
Jawel, en dus kun je net zo goed geen mondkapjesplicht instellen, want het werkt toch niet.quote:Op zondag 9 augustus 2020 17:54 schreef Richestorags het volgende:
Heb je wel eens gezien hoe mensen die dingen dragen?
Ja vorige week heb ik een artikel er over gepost uit de Volkskrant en the lancet. Is het onmogelijk nee maar de kans is wel heel erg klein.quote:Op zondag 9 augustus 2020 12:22 schreef Tarado het volgende:
zijn er inmiddels al wat meer wetenschappelijke rapporten over de overdraagbaarheid via deurknoppen, winkelkarretjes etc.?
Ja, het is toch niet zo moeilijk, gewoon dat ding opzetten, en eraf blijven.quote:Op zondag 9 augustus 2020 18:14 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Jawel, en dus kun je net zo goed geen mondkapjesplicht instellen, want het werkt toch niet.
Ja, maar waarom is de kans dan klein als dit er staat?quote:Op zondag 9 augustus 2020 18:16 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ja vorige week heb ik een artikel er over gepost uit de Volkskrant en the lancet. Is het onmogelijk nee maar de kans is wel heel erg klein.
Ja in een griep virus hielp het.quote:Op zondag 9 augustus 2020 17:44 schreef Michie_ het volgende:
[..]
Kunnen mensen niet een keer stoppen met dit soort onzin onderzoeken, tot nu toe komen die nooit uit
Griep is er toch nog steeds?quote:Op zondag 9 augustus 2020 18:26 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ja in een griep virus hielp het.
Dat we anno 2020 allemaal 1,5 meter afstand moeten houden en legio andere maatregelen hebben doet er dan niet toe.
Hoe weet je dat zonder mondkapjes de besmettingen nog niet veel meer waren toegenomen dan?quote:Op zondag 9 augustus 2020 17:51 schreef Discombobulate het volgende:
Wat heeft mondkapjes en besmetting via deurknoppen en winkelwagentjes met elkaar te maken?quote:Op zondag 9 augustus 2020 18:20 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, maar waarom is de kans dan klein als dit er staat?
"De dag dat Mark Rutte zei dat die “waarschijnlijk heel weinig doen om de overdracht van het virus te voorkomen”, publiceerde Vos' Institute for Health Metrics and Evaluation (IHME) de nieuwste resultaten. En voor land na land, van Afghanistan tot Zimbabwe, beloven die grafieken de laagste besmettingscijfers en het minste aantal doden wanneer 95 procent van de bevolking in het openbaar mond en neus bedekt. Vos: “Theoretisch is het mogelijk het zo hoog op te krikken, en we hebben het ook in de werkelijkheid gezien in Chili, Hong Kong en Singapore.”
Met deze cijfers behoort Nederland tot de landen waar de coronapandemie het hardst heeft toegeslagen. Naar schatting 1,6 miljoen Nederlanders hebben al COVID-19 gehadquote:Uitkomst: de oversterfte door corona van week 11 t/m 30 wordt geschat op 10584 met een ondergrens van 8897 en een bovengrens van 12240. Naast elke 10 geregistreerde corona-sterfgevallen zijn er dus tussen de 5 en 10 mensen overleden aan corona die niet geregistreerd werden.
Als mensen ze half op hebben of zelfs alleen onder hun kin hangen en ook 30 keer aanraken dan heeft het ook weinig zin denk ik.quote:Op zondag 9 augustus 2020 17:51 schreef Discombobulate het volgende:
Sorry, ik ben echt even helemaal de draad kwijt.quote:Op zondag 9 augustus 2020 18:42 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Wat heeft mondkapjes en besmetting via deurknoppen en winkelwagentjes met elkaar te maken?
Hopelijk weten we het te rekken tot februari/maart, we gaan in november verhuizen, lockdown zou wat onpraktisch zijn. Zou fijn zijn als het virus daar rekening mee kan houden. Virus word neer gezet als een menselijk entiteit, dus kan hij me vast tegemoet komen.quote:Op zondag 9 augustus 2020 18:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En anders maar in maart. Of augustus volgend jaar.
Ik heb een reminder in de agenda gezet, 1 week van tevoren, vanaf 19 november hamsteren en elke avond uit eten plus kroegbezoek na afloop.quote:Op zondag 9 augustus 2020 17:44 schreef Michie_ het volgende:
[..]
In Azië hebben ze natuurlijk wel wat ervaring ermee.quote:Op zondag 9 augustus 2020 19:00 schreef Injetta het volgende:
[..]
Als mensen ze half op hebben of zelfs alleen onder hun kin hangen en ook 30 keer aanraken dan heeft het ook weinig zin denk ik.
Het is ook zo benauwd dat het bijna niet te doen is om het zonder aanraken of af en toe afdoen lang op te houden.
Ik verbaas me over hoe ze in Azië zo makkelijk met die kapjes lijken te kunnen omgaan.
Heeft het ergens geregend vandaag?? Ik was er midden in gaan staan...quote:Op zondag 9 augustus 2020 19:20 schreef F.Sinatra het volgende:
Vandaag ook weer prachtig voorbeeld van het bizarre denken van sommigen. In een vrij druk park was een groepje 70+ nogal bezig met iedereen de les te lezen die in hun ogen de corona regels overtrad. Het gaat regenen en een grote groep gaat schuilen in een soort afgesloten hok. Zeker 50 man dicht bij elkaar. Wie staat er tussen? Juist ja.
Hef jezelf dan op joh.
Waarom ben je boos? Hoe meer mensen corona al hebben gehad hoe beter...quote:Op zondag 9 augustus 2020 18:43 schreef Gretzl het volgende:
Met deze cijfers behoort Nederland tot de landen waar de coronapandemie het hardst heeft toegeslagen. Naar schatting 1,6 miljoen Nederlanders hebben al COVID-19 gehad
Benoemen dat het een PhD-student is om te doen alsof het een expert is... Hierna weer een draadje van Bert Slagter of een artikel van Bessems?quote:Op zondag 9 augustus 2020 18:43 schreef Gretzl het volgende:
Weet niet of deze vandaag of gisteren al voorbij gekomen is. Interessante analyse over de werkelijke coronasterfte in Nederland. Twitterdraadje is afkomstig van een PhD-student die al vanaf het begin van de crisis uitgebreid over de cijfers/statistieken tweet, en ook door VWS is gevraagd om het beleid te evalueren
[ twitter ]
TLDR
[..]
Met deze cijfers behoort Nederland tot de landen waar de coronapandemie het hardst heeft toegeslagen. Naar schatting 1,6 miljoen Nederlanders hebben al COVID-19 gehad
De regen was over de grensquote:Op zondag 9 augustus 2020 19:55 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Heeft het ergens geregend vandaag?? Ik was er midden in gaan staan...
[..]
Waarom ben je boos? Hoe meer mensen corona al hebben gehad hoe beter...
Ook zo mooi z'n datum erbij.quote:Op zondag 9 augustus 2020 16:48 schreef hooibaal het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
https://www.trouw.nl/wete(...)er-op-slot~b642d199/quote:Op zondag 9 augustus 2020 16:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee iddquote:Op zondag 9 augustus 2020 18:13 schreef Wirelessmouse het volgende:
Het aantal COVID-patiënten dat op de Intensive Care verblijft, bedraagt 31. Dat is 3 meer dan de dag ervoor.
Drie er bij op de IC, geen goed nieuws.
Als ik serieus genomen wil worden zou ik als ik hem was in elk geval niet om semi-populair te doen een mondkapje in zijn profielfoto shoppen.quote:Op zondag 9 augustus 2020 19:57 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Benoemen dat het een PhD-student is om te doen alsof het een expert is... Hierna weer een draadje van Bert Slagter of een artikel van Bessems?
Dat wordt nog gevaarlijk voor Mark, dan.quote:Op zondag 9 augustus 2020 20:01 schreef miss_sly het volgende:
Na Lang Frans en die rare vrouw vindt Engel het ook wel een theoretische optie dat er een aanslag op Rutte wordt gepleegd:
https://twitter.com/sviruswaanzin/status/1292439325284737030?s=21
Echt zo'n typisch "alles is liefde, laten we samen knuffelen en kan iemand Rutte even kapot schieten?" hippie dus.quote:Op zondag 9 augustus 2020 20:01 schreef miss_sly het volgende:
Na Lang Frans en die rare vrouw vindt Engel het ook wel een theoretische optie dat er een aanslag op Rutte wordt gepleegd:
Jawel, want onbewust zit je ontzettend vaak aan je gezicht. Ik werk zelf in een laboratorium en ik kan je vertellen dat hoe vaak ik in het begin iets besmet heb ondanks handschoenen en mondkap. Zoiets gewoonte maken, zoals niet aan je gezicht zitten per ongeluk of onbewust, kost je echt maanden. En ik betrap mezelf er nog steeds wel op dat ik met handschoenen aan op werk aan m'n gezicht zit doordat ik spontaan jeuk heb oid.quote:Op zondag 9 augustus 2020 18:17 schreef tesssssssss het volgende:
Ja, het is toch niet zo moeilijk, gewoon dat ding opzetten, en eraf blijven.
Ik vind het lachwekkend, wat een doetje. Wat moet Rutte angstig zijn zeg.quote:Op zondag 9 augustus 2020 20:01 schreef miss_sly het volgende:
Verdachten hè. Onschuldig tenzij schuldig bevonden.quote:Op zondag 9 augustus 2020 21:14 schreef Ven1972 het volgende:
Echt erg dat sommige politici's worden bedreigd met de dood vanwege het beleid rondom corona...Waarom???? Als het zo is, moeten die daders zo snel worden opgepakt!
Ja, dat weet ik dat je onbewust heel vaak aan je gezicht zit, daarom heb ik ook altijd zo een flaconnetje bij met ontsmettingsmiddel voor onderweg.quote:Op zondag 9 augustus 2020 21:11 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Jawel, want onbewust zit je ontzettend vaak aan je gezicht. Ik werk zelf in een laboratorium en ik kan je vertellen dat hoe vaak ik in het begin iets besmet heb ondanks handschoenen en mondkap. Zoiets gewoonte maken, zoals niet aan je gezicht zitten per ongeluk of onbewust, kost je echt maanden. En ik betrap mezelf er nog steeds wel op dat ik met handschoenen aan op werk aan m'n gezicht zit doordat ik spontaan jeuk heb oid.
Dat soort kneuzen zou helemaal geen podium meer mogen krijgen.quote:Op zondag 9 augustus 2020 21:18 schreef OscarMopperkont het volgende:
Ben het zeker niet met een hoop maatregelen eens, maar mensen met de dood bedreigen is wel
Ja dat ook, wie doet dat zoiets... Jongeren mensen??? Denk het wel, zodat sommige jongeren het ook persconferentie hebben gezien afgelopen donderdag en daarna gaan ze hiermee premier met de dood bedreigen. Echt gek zijn ze echt wel in hun hoofd.quote:Op zondag 9 augustus 2020 21:16 schreef galantis het volgende:
[..]
Verdachten hè. Onschuldig tenzij schuldig bevonden.
En die van het terras in Dokkum ook.quote:Op zondag 9 augustus 2020 21:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
Die haard in Bergen op Zoom gaat ook lekker trouwens, +41.
Is nu eenmaal hip in zijn bubbel. De bubbel waar Gretzl ook onderdeel van uitmaakt. Hierin zijn mensen met een artikel op FTM of een PhD student de experts.quote:Als ik serieus genomen wil worden zou ik als ik hem was in elk geval niet om semi-populair te doen een mondkapje in zijn profielfoto shoppen.
Bijna 130 in een week daar.quote:Op zondag 9 augustus 2020 21:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
Die haard in Bergen op Zoom gaat ook lekker trouwens, +41.
Jezus christus man.quote:Op zondag 9 augustus 2020 18:13 schreef Wirelessmouse het volgende:
Het aantal COVID-patiënten dat op de Intensive Care verblijft, bedraagt 31. Dat is 3 meer dan de dag ervoor.
Nogal wel ja, het stijgt en daalt wel lichtjes paar weken lang.quote:Op zondag 9 augustus 2020 21:46 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Jezus christus man.
Is al tijdje dat het schommelt.
Omlaag = schommelingen.quote:Op zondag 9 augustus 2020 21:46 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Jezus christus man.
Is al tijdje dat het schommelt.
quote:Op zondag 9 augustus 2020 18:13 schreef Wirelessmouse het volgende:
Wacht maar... Over 2 weken...quote:Op zondag 9 augustus 2020 21:48 schreef galantis het volgende:
[..]
Omlaag = schommelingen.
Omhoog = apocalyps.
Godsammequote:Op zondag 9 augustus 2020 21:31 schreef hooibaal het volgende:
[..]
En die van het terras in Dokkum ook.
Wat is er in Dokkum aan de hand dan?quote:Op zondag 9 augustus 2020 21:31 schreef hooibaal het volgende:
[..]
En die van het terras in Dokkum ook.
1 iemand die 14 andere heeft besmet.quote:Op zondag 9 augustus 2020 22:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wat is er in Dokkum aan de hand dan?
Eentje was naar een thuisfeestje geweest en daarna heeft hij dertien anderen besmet op een terras.quote:
ook zaak om het flaconnetje en waar je dat op bergt, vrij van besmetting te houden.quote:Op zondag 9 augustus 2020 21:18 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik dat je onbewust heel vaak aan je gezicht zit, daarom heb ik ook altijd zo een flaconnetje bij met ontsmettingsmiddel voor onderweg.
Je hebt ook wel gelijk je moet jezelf aanleren om dat kapje meteen goed te zetten en er dan niet meer aan te komen.
Dat is inderdaad wel moeilijk , maar niet onmogelijk
Hoe krijg je het voor elkaar om in je eentje op een terras 13 mensen te besmetten dan?quote:Op zondag 9 augustus 2020 22:22 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Eentje was naar een thuisfeestje geweest en daarna heeft hij dertien anderen besmet op een terras.
18 inmiddels, laten we het niet bagatelliseren aubquote:
Door bepaald soort code in het virus zelf. Kunnen ze met grote zekerheid zeggen van wie het af komt.quote:Op zondag 9 augustus 2020 22:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hoe krijg je het voor elkaar om in je eentje op een terras 13 mensen te besmetten dan?
En hoe weten ze dat die 13 allemaal tot die ene persoon te herleiden zijn?
ja, ik heb alleen dit artikel gelezen.quote:Op zondag 9 augustus 2020 22:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hoe krijg je het voor elkaar om in je eentje op een terras 13 mensen te besmetten dan?
En hoe weten ze dat die 13 allemaal tot die ene persoon te herleiden zijn?
Een feestje dus? Dat is al heel wat anders dan dat je op een terras zit en 13 willekeurige andere bezoekers besmet.quote:Op zondag 9 augustus 2020 22:26 schreef galantis het volgende:
[..]
18 inmiddels, laten we het niet bagatelliseren aub
De eerste serieuze feest-haard in het noorden waar ik over hoor. Hier gingen waarschijnlijk al honderden feestjes aan vooraf.
Eentje was naar een feestje geweest. Daarna was hij bij zijn vrienden op een terras gaan zitten. Toen heeft hij de rest besmet.quote:Op zondag 9 augustus 2020 22:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Een feestje dus? Dat is al heel wat anders dan dat je op een terras zit en 13 willekeurige andere bezoekers besmet.
Yep, voor besmetting zijn net als voor zwanger worden, er twee nodig.quote:Op zondag 9 augustus 2020 21:44 schreef galantis het volgende:
Wat mooi zou zijn is dat de haardjes alle rotte appels eruit werken en immuun maken. Dus dat het virus slechts rondgaat onder hen die zich niet aan de regels houden en (vanzelfsprekend) niet overspringt naar mensen die zich wel aan de regels houden.
Zelfs al zou dit evt wel gebeuren dan zou het daarna snel uitdoven. Want als het zich verder uitbreidt betekent dat dat óók mensen daarbuiten zich structureel niet aan de regels houden.
U en ik lopen eigenlijk allemaal gevaar.quote:
Een thuisfeestje lees ik ja. Waarschijnlijk dan een 'terras' in de tuin bij iemand thuis ofzo.quote:Op zondag 9 augustus 2020 22:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Een feestje dus? Dat is al heel wat anders dan dat je op een terras zit en 13 willekeurige andere bezoekers besmet.
Als jij in je eentje op een terras 13 man weet te besmetten heb je wel wat meer gedaan dan alleen een paar biertjes drinken.quote:Op zondag 9 augustus 2020 22:29 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Eentje was naar een feestje geweest. Daarna was hij bij zijn vrienden op een terras gaan zitten. Toen heeft hij de rest besmet.
Waar heb jij dat gelezen van die 18?quote:Op zondag 9 augustus 2020 22:26 schreef galantis het volgende:
[..]
18 inmiddels, laten we het niet bagatelliseren aub
De eerste serieuze feest-haard in het noorden waar ik over hoor. Hier gingen waarschijnlijk al honderden feestjes aan vooraf.
Dikke orgie op het terras.quote:Op zondag 9 augustus 2020 22:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als jij in je eentje op een terras 13 man weet te besmetten heb je wel wat meer gedaan dan alleen een paar biertjes drinken.
Niet alles op de jongeren gooien. Beetje irritant.quote:Op zondag 9 augustus 2020 21:22 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ja dat ook, wie doet dat zoiets... Jongeren mensen??? Denk het wel, zodat sommige jongeren het ook persconferentie hebben gezien afgelopen donderdag en daarna gaan ze hiermee premier met de dood bedreigen. Echt gek zijn ze echt wel in hun hoofd.
Ik kan alleen afgaan op wat er in dat artikel staat.quote:Op zondag 9 augustus 2020 22:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als jij in je eentje op een terras 13 man weet te besmetten heb je wel wat meer gedaan dan alleen een paar biertjes drinken.
https://www.waldnet.nl/wn(...)we_besmettingen.htmlquote:Op zondag 9 augustus 2020 22:32 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Waar heb jij dat gelezen van die 18?
Ik vind dat dat best snel gaat.quote:Op zondag 9 augustus 2020 22:40 schreef galantis het volgende:
[..]
https://www.waldnet.nl/wn(...)we_besmettingen.html
Het doet er niet zover toe waar dat terras was. Kennelijk is er op dat terras te weinig afstand gehouden en zijn mensen besmet.quote:Op zondag 9 augustus 2020 22:42 schreef tesssssssss het volgende:
https://www.waldnet.nl/wn(...)ette_14_anderen.html
"De rondgang van het virus begon vorige maand op een feestje in huiselijke kring waar één persoon aanwezig was die corona bij zich droeg. Uit onderzoek blijkt dat het virus zich daarna voornamelijk op een terras in de buitenlucht lijkt te hebben verspreid. Zoals het er nu naar uit ziet, kenden de meeste jongeren die erbij betrokkenen zijn elkaar."
Dus jah.
Dan weet ik nog niet waar dat terras was.
Exact, maar dit schijnt nogal moeilijk te worden begrepen.quote:Op zondag 9 augustus 2020 22:30 schreef Vallon het volgende:
[..]
Yep, voor besmetting zijn net als voor zwanger worden, er twee nodig.
[..]
Ik heb nog wat gevondenquote:Op zondag 9 augustus 2020 22:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het doet er niet zover toe waar dat terras was. Kennelijk is er op dat terras te weinig afstand gehouden en zijn mensen besmet.
Er wordt wel heel wanhopig gezocht naar besmettingen in de buitenlucht en als ze dan iets vinden, dan zijn alternatieve verklaringen niet nodig. Net als Sjaak van der Gouw die een voorbeeld aanhaalde van een BBQ waar mensen besmet raakten. Alsof men daar dan alleen maar buiten zit...quote:Op zondag 9 augustus 2020 22:42 schreef tesssssssss het volgende:
"De rondgang van het virus begon vorige maand op een feestje in huiselijke kring waar één persoon aanwezig was die corona bij zich droeg. Uit onderzoek blijkt dat het virus zich daarna voornamelijk op een terras in de buitenlucht lijkt te hebben verspreid. Zoals het er nu naar uit ziet, kenden de meeste jongeren die erbij betrokkenen zijn elkaar."
Dus jah.
Of allemaal gebruik hebben gemaakt van hetzelfde toilet of in het spetterende windje zaten van een langsrijdende wielrenner die wat kwam halen of brengen. Kan zelfs dat leuke hondje geweest zijn die iedereen kwispelend gedag blafte. Of de kat die kwam aanschurken of het vaatdoekje om de tafel schoon te maken.quote:Op zondag 9 augustus 2020 22:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het doet er niet zover toe waar dat terras was. Kennelijk is er op dat terras te weinig afstand gehouden en zijn mensen besmet.
Spetterende windjes van een langsrijdende wielrenner?quote:Op zondag 9 augustus 2020 22:54 schreef Vallon het volgende:
[..]
Of allemaal gebruik gemaakt van hetzelfde toilet of zaten in het spetterende windje zaten van een langsrijdende wielrenner die wat kwam halen of brengen. Ik denk dat je dat niet zomaar een (eigen/schuld) oorzaak -en gevolg kunt concluderen. Dat statistisch er wat een grotere kans is op besmetting bij kleine afstanden, wil niet zeggen dat er geen andere mogelijkheden zijn.
Het virus heeft geen afzender, hoe graag mensen dat ook willen denken. Voor je het weet wordt er e.o.a. groep gemakshalve met een schuld opgezadeld.
Ik ben er niet op uit om iemand de schuld te geven, maar dit is wel een opvallende uitbraak, omdat het ook de eerste in Friesland is.quote:Op zondag 9 augustus 2020 22:54 schreef Vallon het volgende:
[..]
Of allemaal gebruik hebben gemaakt van hetzelfde toilet of in het spetterende windje zaten van een langsrijdende wielrenner die wat kwam halen of brengen. Kan zelfs dat leuke hondje geweest zijn die iedereen kwispelend gedag blafte. Of de kat die kwam aanschurken of het vaatdoekje om de tafel schoon te maken.
Ik denk dat je dat niet zomaar een (eigen/schuld) oorzaak -en gevolg kunt concluderen. Dat statistisch er een grotere kans is op besmetting bij kleine afstanden, wil niet zeggen dat er ineens geen andere mogelijkheden zijn.
Het virus heeft geen afzender, hoe graag mensen dat ook willen denken. Voor je het weet wordt er e.o.a. groep gemakshalve met een schuld opgezadeld.
Maar dat was het dus niet, hè.quote:Op zondag 9 augustus 2020 22:59 schreef tesssssssss het volgende:
Het hadden ook een groep bejaarde jeu de boulers kunnen zijn wat mij betreft.
Dit ja.quote:Op zondag 9 augustus 2020 23:00 schreef miss_sly het volgende:
Ik begrijp werkelijk niet waarom moet worden bestreden dat deze besmettingen buiten hebben plaatsgevonden en dat deze groep op dat moment de maatregelen niet in acht hebben genomen. Ik weet dat er mensen zijn die menen dat buiten vrijwel onmogelijk is besmet te worden, maar zelfs dat betekent nog steeds niet dat het dus ook nooit kan gebeuren.
Het is toch ook verder een op zichzelf staande situatie en het laat alleen zien dat ook buiten enige voorzichtigheid als in afstand verstandig kan zijn.
Dit.quote:Op zondag 9 augustus 2020 23:02 schreef hooibaal het volgende:
De kans op buiten besmet raken is ongetwijfeld klein, maar naar mate het aantal bijeenkomsten van grotere groepen stijgt en de gehouden afstand daalt, dan volgen er dus wel degelijk een keer besmettingen. Zoals hier.
Ik vind het nogal wazig opgeschreven. Dus enkele jongeren hebben elkaar aangestoken op een feestje, en daarna zijn er enkelen op een terras geweest die het daar weer aan mensen hebben doorgegeven, of zo.quote:Op zondag 9 augustus 2020 22:42 schreef tesssssssss het volgende:
Dus jah.
Heeft waarschijnlijk te maken met de leeftijdscategorie waarin de besmettingen zitten. We weten dat jongeren relatief een laag risico lopen op opname.quote:Op zondag 9 augustus 2020 23:03 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
De ic aantallen en overlijdens willen nog niet echt meestijgen met de besmettingen valt mij op. Is het gevaar niet gewoon geweken?
In Friesland zijn net als elders vaker uitbraken geweest. Waken dat er geen snelle, vooral makkelijk welgevallige, conclusies worden getrokken. Ik ga verder benieuwd zijn of het cluster zelf medische gevolgen gaat hebben of dat het niets te betekenen heeft en een geïsoleerd geval blijft.quote:Op zondag 9 augustus 2020 22:59 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik ben er niet op uit om iemand de schuld te geven, maar dit is wel een opvallende uitbraak, omdat het ook de eerste in Friesland is.
Het hadden ook een groep bejaarde jeu de boulers kunnen zijn wat mij betreft.
Hier is nog een ander artikel.quote:Op zondag 9 augustus 2020 23:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik vind het nogal wazig opgeschreven. Dus enkele jongeren hebben elkaar aangestoken op een feestje, en daarna zijn er enkelen op een terras geweest die het daar weer aan mensen hebben doorgegeven, of zo.
Owh okee, dan heb ik dat over het hoofd gezien van die uitbraken.quote:Op zondag 9 augustus 2020 23:05 schreef Vallon het volgende:
[..]
In Friesland zijn net als elders vaker uitbraken geweest. Waken dat er geen snelle, vooral makkelijk welgevallige, conclusies worden getrokken. Ik ga verder benieuwd zijn of het cluster zelf medische gevolgen gaat hebben of dat het niets te betekenen heeft en een geïsoleerd geval blijft.
Dat zou inderdaad een verklaring kunnen zijn. Hoewel het meest recente epidemiologisch rapport van het RIVM weliswaar een relatief hoge stijging laat zien in de 20-29 leeftijdsgroep zijn de stijgingen in de 60 - 80 ook niet mals.quote:Op zondag 9 augustus 2020 23:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Heeft waarschijnlijk te maken met de leeftijdscategorie waarin de besmettingen zitten. We weten dat jongeren relatief een laag risico lopen op opname.
Er zijn ondertussen al vier besmettingen bij gekomen.quote:Op zondag 9 augustus 2020 23:05 schreef Vallon het volgende:
[..]
In Friesland zijn net als elders vaker uitbraken geweest. Waken dat er geen snelle, vooral makkelijk welgevallige, conclusies worden getrokken. Ik ga verder benieuwd zijn of het cluster zelf medische gevolgen gaat hebben of dat het niets te betekenen heeft en een geïsoleerd geval blijft.
Hopelijk snel een lockdown met mondkapjesplicht.quote:Op zondag 9 augustus 2020 23:09 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Er zijn ondertussen al vier besmettingen bij gekomen.
Ja ik ook. Ik las ook dat er enkelen al klachten hadden. Die ontwikkel je niet in 5 minuten dus heb het idee dat er tweemaal iets heeft plaatsgevonden.quote:Op zondag 9 augustus 2020 23:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik vind het nogal wazig opgeschreven. Dus enkele jongeren hebben elkaar aangestoken op een feestje, en daarna zijn er enkelen op een terras geweest die het daar weer aan mensen hebben doorgegeven, of zo.
Ja maar Duitsers in Nederland verbázen zich over onze laksheid hoor, vlak dat niet uit.quote:Op zondag 9 augustus 2020 23:14 schreef EnterToets het volgende:
Van het weekend in Duitsland geweest waar je verplicht een mondkapje op moet doen, maar manmanman. Dat verplichten en vervolgens rijen en liften volplempen met mensen omdat ze toch denken dat ze veilig zijn.. dit krijg je er dus van.
https://nos.nl/liveblog/2(...)-verpleeghuizen.htmlquote:Als het aantal coronabesmettingen in Bergen op Zoom niet daalt, wil burgemeester Frank Petter mogelijk een mondkapjesplicht instellen. Dat zei hij tegen Hart van Nederland. "We moeten geen enkel middel schuwen", zei hij. Bergen op Zoom heeft na Rotterdam en Amsterdam relatief de meeste positieve testen. Vorige week werden er 104 nieuwe coronabesmettingen geregistreerd in de gemeente
Wat ik gezien heb in Duitsland vind ik vele male erger. Schijnveiligheid is heeeel gevaarlijk.quote:Op zondag 9 augustus 2020 23:15 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja maar Duitsers in Nederland verbázen zich over onze laksheid hoor, vlak dat niet uit.
"We moeten geen enkel middel schuwen"quote:Op zondag 9 augustus 2020 23:17 schreef hooibaal het volgende:
Mogelijk maatregelen in Bergen op Zoom om het tij te keren:
[..]
https://nos.nl/liveblog/2(...)-verpleeghuizen.html
Die in verpleeghuizen klinkt zeer logisch 👌quote:Op zondag 9 augustus 2020 23:17 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Oh jee, je moet een mondkapje op. Ze horror.quote:Op zondag 9 augustus 2020 23:24 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
"We moeten geen enkel middel schuwen"
Levensgevaarlijk dat ongekozen burgemeesters vergaande maatregelen kunnen gaan toepassen in het kader van 'volksgezondheid'. Al voelen ze zichzelf waarschijnlijk redders van mensenlevens. Hallucinant...
Frank Petter wil geen gezichtsverlies dus Frank Petter gaat voor laaghangend fruit.quote:Op zondag 9 augustus 2020 23:17 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Het is niet te hopen dat die gasten op dat terras nog meer mensen hebben besmet die ze niet meer kunnen achterhalen.quote:Op zondag 9 augustus 2020 23:17 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Het lijkt mij sowieso verstandig om eens te gaan onderzoeken en evalueren welke maatregelen welk effect hebben en dus ook welke maatregel het beste bij een bepaalde situatie past. Kortom maatwerk.quote:Op zondag 9 augustus 2020 23:27 schreef galantis het volgende:
[..]
Frank Petter wil geen gezichtsverlies dus Frank Petter gaat voor laaghangend fruit.
Lijkt mij verstandig eens na te gaan waar deze besmettingen worden opgedaan en daar deze 'niets schuwende middelen' op in te zetten.
Klopt, inderdaad de horror. Ik zie niks in een samenleving waarin iedereen voor iedereen een gevaar is. Zeker als het effect zeer twijfelachtig is of misschien wel averechts.quote:Op zondag 9 augustus 2020 23:27 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Oh jee, je moet een mondkapje op. Ze horror.
Her is extreem heftig. Leven is hier in BG al bijna een half jaar welhaast onmogelijk door al die mondkapjes. In OV en winkels.quote:Op zondag 9 augustus 2020 23:27 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Oh jee, je moet een mondkapje op. Ze horror.
Jah, dat is bikkelen.quote:Op zondag 9 augustus 2020 23:41 schreef Dven het volgende:
[..]
Her is extreem heftig. Leven is hier in BG al bijna een half jaar welhaast onmogelijk door al die mondkapjes. In OV en winkels.
De populatie daalt inmiddels. Niet door het virus maar door alle mondkapdoden! Waanzin!!quote:
We moeten eigenlijk een stille tocht organiseren, maar dat mag denk ik weer niet zonder mondkapjes.quote:Op zondag 9 augustus 2020 23:45 schreef Dven het volgende:
[..]
De populatie daalt inmiddels. Niet door het virus maar door alle mondkapdoden! Waanzin!!
Ja, die mondkapjesplicht gaat echt helpen.quote:Op zondag 9 augustus 2020 23:17 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Ondertussen doen ze het stukken beter dan Nederland.quote:Op zondag 9 augustus 2020 23:14 schreef EnterToets het volgende:
Van het weekend in Duitsland geweest waar je verplicht een mondkapje op moet doen, maar manmanman. Dat verplichten en vervolgens rijen en liften volplempen met mensen omdat ze toch denken dat ze veilig zijn.. dit krijg je er dus van.
Dat is wel een puntje ja. Dan maar een rouwregister online.quote:Op zondag 9 augustus 2020 23:54 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
We moeten eigenlijk een stille tocht organiseren, maar dat mag denk ik weer niet zonder mondkapjes.
quote:Op zondag 9 augustus 2020 23:54 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
We moeten eigenlijk een stille tocht organiseren, maar dat mag denk ik weer niet zonder mondkapjes.
En dat ondanks de mondkapjes.quote:Op zondag 9 augustus 2020 23:58 schreef Dven het volgende:
[..]
Ondertussen doen ze het stukken beter dan Nederland.
Er is helemaal niks mis mee te beweren dat 1 persoon 14 anderen op een terras besmet heeft, of dat er vorige week honderden mensen besmet zijn geraakt op het strand van Zandvoort door 1 langs hollende Spaanse toerist, of 22 mensen door de hond van de buren gezeten in hun achtertuin, mits je dat hebt kunnen vaststellen.quote:Op zondag 9 augustus 2020 23:00 schreef miss_sly het volgende:
Ik begrijp werkelijk niet waarom moet worden bestreden dat deze besmettingen buiten hebben plaatsgevonden en dat deze groep op dat moment de maatregelen niet in acht hebben genomen. Ik weet dat er mensen zijn die menen dat buiten vrijwel onmogelijk is besmet te worden, maar zelfs dat betekent nog steeds niet dat het dus ook nooit kan gebeuren.
Dat staat toch in dat artikel dat ze dat onderzocht hebben?quote:Op maandag 10 augustus 2020 00:11 schreef Za het volgende:
[..]
Er is helemaal niks mis mee te beweren dat 1 persoon 14 anderen op een terras besmet heeft, of dat er vorige week honderden mensen besmet zijn geraakt op het strand van Zandvoort door 1 langs hollende Spaanse toerist, of 22 mensen door de hond van de buren gezeten in hun achtertuin, mits je dat hebt kunnen vaststellen.
En dat is niet zo, en daarom is het onzin, en daarom wordt het bestreden.
Men kan wel van alles gaan beweren.
Exact. Gelijk zo in België. Leuk dat je in de broodjeszaak 10x je mondkapje op en af moet doen, maar als in de Antwerpse ghetto iedereen schijt heeft heb je er nog geen ene fuck aan.quote:Op zondag 9 augustus 2020 23:17 schreef EnterToets het volgende:
[..]
Wat ik gezien heb in Duitsland vind ik vele male erger. Schijnveiligheid is heeeel gevaarlijk.
Hoeveel minder doden zijn er in Duitsland dan?quote:Op zondag 9 augustus 2020 23:58 schreef Dven het volgende:
[..]
Ondertussen doen ze het stukken beter dan Nederland.
Tuurlijk is dat zo. Dat weet iedereen met gezond verstand, maar je moet wat voor de bühne.quote:Op maandag 10 augustus 2020 00:18 schreef inslagenreuring het volgende:
Dat hele bron en contactonderzoek is toch 1 grote fluke.
Nauwkeurig vaststellen wat en waar is niet te doen.
Nee, maar dan kunnen ze toch ook niet vaststelllen hoeveel mensen die gasten in Dokkum besmet hebben?quote:Op maandag 10 augustus 2020 00:18 schreef inslagenreuring het volgende:
Dat hele bron en contactonderzoek is toch 1 grote fluke.
Nauwkeurig vaststellen wat en waar is niet te doen.
Nee dat kan ook niet.quote:Op maandag 10 augustus 2020 00:22 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nee, maar dan kunnen ze toch ook niet vaststelllen hoeveel mensen die gasten in Dokkum besmet hebben?
Nou, anyway, dat horen we dan vanzelf wel weer.
Vervelende is wel dat er conclusies op worden getrokken en maatregelen op worden ingesteld.quote:Op maandag 10 augustus 2020 00:21 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Tuurlijk is dat zo. Dat weet iedereen met gezond verstand, maar je moet wat voor de bühne.
Dat kun je niet onderzoeken.quote:Op maandag 10 augustus 2020 00:15 schreef tesssssssss het volgende:
Dat staat toch in dat artikel dat ze dat onderzocht hebben?
Dat kan misschien deels, maar kost zoveel resources dat het gewoon niet te doen is. En dan gaat dit nog om een groep waarvan het bekend is dat ze het hebben. Hoeveel mensen lopen er rond waarvan we geen enkel idee hebben dat ze corona hebben en met wie ze in aanraking zijn geweest?quote:Op maandag 10 augustus 2020 00:22 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nee, maar dan kunnen ze toch ook niet vaststelllen hoeveel mensen die gasten in Dokkum besmet hebben?
Nou, anyway, dat horen we dan vanzelf wel weer.
Dat gaat al maanden zo. Gelukkig valt het in Nederland nog mee wat dat betreft.quote:Op maandag 10 augustus 2020 00:24 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Nee dat kan ook niet.
[..]
Vervelende is wel dat er conclusies op worden getrokken en maatregelen op worden ingesteld.
Je kunt alles onderzoeken. De vraag is alleen of je een zinnig resultaat krijgt.quote:
ja ik had vandaag in een artikel gelezen dat Fauci zei dat dat 40 % is die Corona hebben zonder symtomen.quote:Op maandag 10 augustus 2020 00:24 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat kan misschien deels, maar kost zoveel resources dat het gewoon niet te doen is. En dan gaat dit nog om een groep waarvan het bekend is dat ze het hebben. Hoeveel mensen lopen er rond waarvan we geen enkel idee hebben dat ze corona hebben en met wie ze in aanraking zijn geweest?
En daarom is het ook voor de bühne. Je krijgt geen zinnig resultaat. Er komen zo veel mensen terug van vakantie waar we geen enkel idee van hebben met wie die in aanraking geweest zijn. Dan is zo'n onderzoekje maar een druppel op een gloeiende plaat.quote:Op maandag 10 augustus 2020 00:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je kunt alles onderzoeken. De vraag is alleen of je een zinnig resultaat krijgt.
Als dat waar is heeft dat onderzoek dus nog veel minder zin. Daarom is het maar goed dat contactonderzoek wordt ingeperkt.quote:Op maandag 10 augustus 2020 00:29 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
ja ik had vandaag in een artikel gelezen dat Fauci zei dat dat 40 % is die Corona hebben zonder symtomen.
Dat zou kunnen. Maar dat het een druppel op een gloeiende plaat zou zijn zegt natuurlijk niks over de betrouwbaarheid van het onderzoek.quote:Op maandag 10 augustus 2020 00:30 schreef leolinedance het volgende:
[..]
En daarom is het ook voor de bühne. Je krijgt geen zinnig resultaat. Er komen zo veel mensen terug van vakantie waar we geen enkel idee van hebben met wie die in aanraking geweest zijn. Dan is zo'n onderzoekje maar een druppel op een gloeiende plaat.
https://www.usnews.com/ne(...)mic-is-far-from-overquote:Op maandag 10 augustus 2020 00:32 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Als dat waar is heeft dat onderzoek dus nog veel minder zin. Daarom is het maar goed dat contactonderzoek wordt ingeperkt.
Dat klopt. Maar wat hebben we aan het resultaat?quote:Op maandag 10 augustus 2020 00:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat zou kunnen. Maar dat het een druppel op een gloeiende plaat zou zijn zegt natuurlijk niks over de betrouwbaarheid van het onderzoek.
Gaat erom dat als ze positief zijn met welke mensen in Nederland ze in contact zijn geweest sinds terugkeer. Met wie ze in het buitenland contact hebben gehad boeit niet tenzij ook Nederlandersquote:Op maandag 10 augustus 2020 00:30 schreef leolinedance het volgende:
[..]
En daarom is het ook voor de bühne. Je krijgt geen zinnig resultaat. Er komen zo veel mensen terug van vakantie waar we geen enkel idee van hebben met wie die in aanraking geweest zijn. Dan is zo'n onderzoekje maar een druppel op een gloeiende plaat.
Nou je kunt er onder ander mee zien waar de besmettingen plaatsvinden. Is dat op terrassen? In huizen? Voetbalstadions? Cafés? En daar kun je beleid op maken.quote:Op maandag 10 augustus 2020 00:36 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar wat hebben we aan het resultaat?
Maar als je geen symptomen hebt laat je je niet testen.quote:Op maandag 10 augustus 2020 00:37 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Gaat erom dat als ze positief zijn met welke mensen in Nederland ze in contact zijn geweest sinds terugkeer. Met wie ze in het buitenland contact hebben gehad boeit niet tenzij ook Nederlanders
Daar is het veel te wisselvallig voor. Er is nog niet één branche uitgesprongen toch? Blijkbaar kunnen we gewoon met 15000 man op een plein demonstreren zonder probleem.quote:Op maandag 10 augustus 2020 00:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nou je kunt er onder ander mee zien waar de besmettingen plaatsvinden. Is dat op terrassen? In huizen? Voetbalstadions? Cafés? En daar kun je beleid op maken.
Dat is ook een functie, naast TTI.
Ja dat komt waarschijnlijk omdat daar toevallig geen besmette persoon zonder symptomen was.quote:Op maandag 10 augustus 2020 00:43 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Daar is het veel te wisselvallig voor. Er is nog niet één branche uitgesprongen toch? Blijkbaar kunnen we gewoon met 15000 man op een plein demonstreren zonder probleem.
Als dat al probleemloos kan, hoe kunnen we dan ooit zeggen dat bijvoorbeeld terrassen funest zijn? Dat kan helemaal niet. Daarom is het ook zo vreemd dat er wel 30 mensen in een broodjeszaak van 90m2 mogen zitten, maar een voetbalstadion waar er 50.000 in kunnen slechts 3.000 toeschouwers mag bevatten.quote:Op maandag 10 augustus 2020 00:50 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja dat komt waarschijnlijk omdat daar toevallig geen besmette persoon zonder symptomen was.
Met ook niet.
Compleet mee eens, deelde hem iets eerder op de zondag ook. Toen kwam er van dezelfde user(s) direct weer kritiek dat het een twitterdraad betrof. Daar snap ik niks van. Ik neem aan dat de meesten hier rondhangen om informatie op te doen en uit te wisselen. En af en toe in debat te gaan.quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 20:08 schreef capricia het volgende:
Ik vind dit draadje zeer interessant:
Haha, ik hoop maar dat je sarcastisch bent. Bijna 1 op de 10 Nederlanders is ongelofelijk veel als je bedenkt dat de RIVM er in februari nog vanuit ging dat ze de epidemie konden indammen. Ik vraag me wel eens af hoeveel mensen er gevrijwaard gebleven waren van COVID-19 als er vanaf het begin werk was gemaakt van het bron- en contactonderzoekquote:Op zondag 9 augustus 2020 19:55 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Waarom ben je boos? Hoe meer mensen corona al hebben gehad hoe beter...
Durf dat niet te zeggen. Mondkapjes houden vanzelfsprekend niet alles tegen. Er is eigenlijk nog steeds maar weinig bekend over het besmettingsrisico in treinen en bussen. Zou verwachten dat de ventilatie een belangrijke rol speelt. Met zoveel mensen op elkaar is de recirculatie van de lucht vrij essentieel te noemen.Volgens NS-topman Van Boxtel werkt de ventilatie in hun treinen nu al even goed als in vliegtuigen en proberen ze het nog verder te verbeteren, maar hoe betrouwbaar is deze uitspraak?quote:Op maandag 10 augustus 2020 01:15 schreef Elan het volgende:
Zag net beelden voorbij komen van overvolle treinen richting de stranden, nou moet je daar wel een kapje op maar dat is eigenlijk toch ook gewoon vragen om meer besmettingen?
https://www.rtlnieuws.nl/(...)in-reizen-omt-coronaquote:De NS trekt volgens Van Boxtel alles uit de kast om de reiziger veilig te vervoeren. Zo is er ventilatie geïnstalleerd in de treinen, die gelijk is aan de ventilatie in het vliegtuig.
Uit welke Duitse statistieken blijkt dan zo duidelijk dat die vermeende, maar niet-bewezen schijnveiligheid voor een hoger aantal besmettingen zorgt?quote:Op zondag 9 augustus 2020 23:17 schreef EnterToets het volgende:
[..]
Wat ik gezien heb in Duitsland vind ik vele male erger. Schijnveiligheid is heeeel gevaarlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |