https://www.waldnet.nl/wn(...)we_besmettingen.htmlquote:Op zondag 9 augustus 2020 22:32 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Waar heb jij dat gelezen van die 18?
Ik vind dat dat best snel gaat.quote:Op zondag 9 augustus 2020 22:40 schreef galantis het volgende:
[..]
https://www.waldnet.nl/wn(...)we_besmettingen.html
Het doet er niet zover toe waar dat terras was. Kennelijk is er op dat terras te weinig afstand gehouden en zijn mensen besmet.quote:Op zondag 9 augustus 2020 22:42 schreef tesssssssss het volgende:
https://www.waldnet.nl/wn(...)ette_14_anderen.html
"De rondgang van het virus begon vorige maand op een feestje in huiselijke kring waar één persoon aanwezig was die corona bij zich droeg. Uit onderzoek blijkt dat het virus zich daarna voornamelijk op een terras in de buitenlucht lijkt te hebben verspreid. Zoals het er nu naar uit ziet, kenden de meeste jongeren die erbij betrokkenen zijn elkaar."
Dus jah.
Dan weet ik nog niet waar dat terras was.
Exact, maar dit schijnt nogal moeilijk te worden begrepen.quote:Op zondag 9 augustus 2020 22:30 schreef Vallon het volgende:
[..]
Yep, voor besmetting zijn net als voor zwanger worden, er twee nodig.
[..]
Ik heb nog wat gevondenquote:Op zondag 9 augustus 2020 22:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het doet er niet zover toe waar dat terras was. Kennelijk is er op dat terras te weinig afstand gehouden en zijn mensen besmet.
Er wordt wel heel wanhopig gezocht naar besmettingen in de buitenlucht en als ze dan iets vinden, dan zijn alternatieve verklaringen niet nodig. Net als Sjaak van der Gouw die een voorbeeld aanhaalde van een BBQ waar mensen besmet raakten. Alsof men daar dan alleen maar buiten zit...quote:Op zondag 9 augustus 2020 22:42 schreef tesssssssss het volgende:
"De rondgang van het virus begon vorige maand op een feestje in huiselijke kring waar één persoon aanwezig was die corona bij zich droeg. Uit onderzoek blijkt dat het virus zich daarna voornamelijk op een terras in de buitenlucht lijkt te hebben verspreid. Zoals het er nu naar uit ziet, kenden de meeste jongeren die erbij betrokkenen zijn elkaar."
Dus jah.
Of allemaal gebruik hebben gemaakt van hetzelfde toilet of in het spetterende windje zaten van een langsrijdende wielrenner die wat kwam halen of brengen. Kan zelfs dat leuke hondje geweest zijn die iedereen kwispelend gedag blafte. Of de kat die kwam aanschurken of het vaatdoekje om de tafel schoon te maken.quote:Op zondag 9 augustus 2020 22:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het doet er niet zover toe waar dat terras was. Kennelijk is er op dat terras te weinig afstand gehouden en zijn mensen besmet.
Spetterende windjes van een langsrijdende wielrenner?quote:Op zondag 9 augustus 2020 22:54 schreef Vallon het volgende:
[..]
Of allemaal gebruik gemaakt van hetzelfde toilet of zaten in het spetterende windje zaten van een langsrijdende wielrenner die wat kwam halen of brengen. Ik denk dat je dat niet zomaar een (eigen/schuld) oorzaak -en gevolg kunt concluderen. Dat statistisch er wat een grotere kans is op besmetting bij kleine afstanden, wil niet zeggen dat er geen andere mogelijkheden zijn.
Het virus heeft geen afzender, hoe graag mensen dat ook willen denken. Voor je het weet wordt er e.o.a. groep gemakshalve met een schuld opgezadeld.
Ik ben er niet op uit om iemand de schuld te geven, maar dit is wel een opvallende uitbraak, omdat het ook de eerste in Friesland is.quote:Op zondag 9 augustus 2020 22:54 schreef Vallon het volgende:
[..]
Of allemaal gebruik hebben gemaakt van hetzelfde toilet of in het spetterende windje zaten van een langsrijdende wielrenner die wat kwam halen of brengen. Kan zelfs dat leuke hondje geweest zijn die iedereen kwispelend gedag blafte. Of de kat die kwam aanschurken of het vaatdoekje om de tafel schoon te maken.
Ik denk dat je dat niet zomaar een (eigen/schuld) oorzaak -en gevolg kunt concluderen. Dat statistisch er een grotere kans is op besmetting bij kleine afstanden, wil niet zeggen dat er ineens geen andere mogelijkheden zijn.
Het virus heeft geen afzender, hoe graag mensen dat ook willen denken. Voor je het weet wordt er e.o.a. groep gemakshalve met een schuld opgezadeld.
Maar dat was het dus niet, hè.quote:Op zondag 9 augustus 2020 22:59 schreef tesssssssss het volgende:
Het hadden ook een groep bejaarde jeu de boulers kunnen zijn wat mij betreft.
Dit ja.quote:Op zondag 9 augustus 2020 23:00 schreef miss_sly het volgende:
Ik begrijp werkelijk niet waarom moet worden bestreden dat deze besmettingen buiten hebben plaatsgevonden en dat deze groep op dat moment de maatregelen niet in acht hebben genomen. Ik weet dat er mensen zijn die menen dat buiten vrijwel onmogelijk is besmet te worden, maar zelfs dat betekent nog steeds niet dat het dus ook nooit kan gebeuren.
Het is toch ook verder een op zichzelf staande situatie en het laat alleen zien dat ook buiten enige voorzichtigheid als in afstand verstandig kan zijn.
Dit.quote:Op zondag 9 augustus 2020 23:02 schreef hooibaal het volgende:
De kans op buiten besmet raken is ongetwijfeld klein, maar naar mate het aantal bijeenkomsten van grotere groepen stijgt en de gehouden afstand daalt, dan volgen er dus wel degelijk een keer besmettingen. Zoals hier.
Ik vind het nogal wazig opgeschreven. Dus enkele jongeren hebben elkaar aangestoken op een feestje, en daarna zijn er enkelen op een terras geweest die het daar weer aan mensen hebben doorgegeven, of zo.quote:Op zondag 9 augustus 2020 22:42 schreef tesssssssss het volgende:
Dus jah.
Heeft waarschijnlijk te maken met de leeftijdscategorie waarin de besmettingen zitten. We weten dat jongeren relatief een laag risico lopen op opname.quote:Op zondag 9 augustus 2020 23:03 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
De ic aantallen en overlijdens willen nog niet echt meestijgen met de besmettingen valt mij op. Is het gevaar niet gewoon geweken?
In Friesland zijn net als elders vaker uitbraken geweest. Waken dat er geen snelle, vooral makkelijk welgevallige, conclusies worden getrokken. Ik ga verder benieuwd zijn of het cluster zelf medische gevolgen gaat hebben of dat het niets te betekenen heeft en een geïsoleerd geval blijft.quote:Op zondag 9 augustus 2020 22:59 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik ben er niet op uit om iemand de schuld te geven, maar dit is wel een opvallende uitbraak, omdat het ook de eerste in Friesland is.
Het hadden ook een groep bejaarde jeu de boulers kunnen zijn wat mij betreft.
Hier is nog een ander artikel.quote:Op zondag 9 augustus 2020 23:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik vind het nogal wazig opgeschreven. Dus enkele jongeren hebben elkaar aangestoken op een feestje, en daarna zijn er enkelen op een terras geweest die het daar weer aan mensen hebben doorgegeven, of zo.
Owh okee, dan heb ik dat over het hoofd gezien van die uitbraken.quote:Op zondag 9 augustus 2020 23:05 schreef Vallon het volgende:
[..]
In Friesland zijn net als elders vaker uitbraken geweest. Waken dat er geen snelle, vooral makkelijk welgevallige, conclusies worden getrokken. Ik ga verder benieuwd zijn of het cluster zelf medische gevolgen gaat hebben of dat het niets te betekenen heeft en een geïsoleerd geval blijft.
Dat zou inderdaad een verklaring kunnen zijn. Hoewel het meest recente epidemiologisch rapport van het RIVM weliswaar een relatief hoge stijging laat zien in de 20-29 leeftijdsgroep zijn de stijgingen in de 60 - 80 ook niet mals.quote:Op zondag 9 augustus 2020 23:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Heeft waarschijnlijk te maken met de leeftijdscategorie waarin de besmettingen zitten. We weten dat jongeren relatief een laag risico lopen op opname.
Er zijn ondertussen al vier besmettingen bij gekomen.quote:Op zondag 9 augustus 2020 23:05 schreef Vallon het volgende:
[..]
In Friesland zijn net als elders vaker uitbraken geweest. Waken dat er geen snelle, vooral makkelijk welgevallige, conclusies worden getrokken. Ik ga verder benieuwd zijn of het cluster zelf medische gevolgen gaat hebben of dat het niets te betekenen heeft en een geïsoleerd geval blijft.
Hopelijk snel een lockdown met mondkapjesplicht.quote:Op zondag 9 augustus 2020 23:09 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Er zijn ondertussen al vier besmettingen bij gekomen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |