abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
pi_194473088
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 14:02 schreef Predator40 het volgende:

[..]

iedereen ? nee alleen diegenen die het duidelijk zijn :P
Oh dan kun je mij niet bedoelen. Kun je mooi even antwoord geven op m'n vraag :).
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_194473109
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 14:02 schreef -XOR- het volgende:

[..]

De vraag is natuurlijk wel hoeveel procent van de mensen dit ook daadwerkelijk goed doet.
Uiteraard. Maar de vraag is tweeledig: werken mondkapjes überhaupt versus werken mondkapjes gegeven de manier waarop mensen ze gebruiken. En in hoeverre kun je mensen trainen om ze continu goed te gebruiken.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van twee à drie weken terug: COR / Het datavertragingstopic
pi_194473118
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 14:03 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Oh dan kun je mij niet bedoelen. Kun je mooi even antwoord geven op m'n vraag :).
waarom specificeren op gemeenten ?

De volgende stap word het specificeren op wijken ? "oh maar in mijn wijk waren maar 0 besmettingen dus het valt wel mee"

en trouwens, ik woon 10 minuten van Rotterdam af dus voor mij is meer besmettingen dan wel van toepassing.
pi_194473155
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 14:04 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Uiteraard. Maar de vraag is tweeledig: werken mondkapjes überhaupt versus werken mondkapjes gegeven de manier waarop mensen ze gebruiken. En in hoeverre kun je mensen trainen om ze continu goed te gebruiken.
Er is ook nog een optie om die mondkapjes te gebruiken samen met ontsmettingsmiddel voor je handen.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_194473173
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 14:05 schreef Predator40 het volgende:

[..]

waarom specificeren op gemeenten ?

De volgende stap word het specificeren op wijken ? "oh maar in mijn wijk waren maar 0 besmettingen dus het valt wel mee"

en trouwens, ik woon 10 minuten van Rotterdam af dus voor mij is meer besmettingen dan wel van toepassing.
We specificeren nu eenmaal al sinds het uitbreken van de pandemie in gemeenten dus het lijkt me nogal raar om dit nu ineens niet meer te doen.

Het is een feit dat al weken buiten de grote steden er slechts sporadisch ergens anders haardjes zijn. Die worden vervolgens doorgaans vrij snel geblust.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_194473276
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 14:07 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Er is ook nog een optie om die mondkapjes te gebruiken samen met ontsmettingsmiddel voor je handen.
Handen wassen blijft sowieso een kernmaatregel, wel of geen mondkapjes.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van twee à drie weken terug: COR / Het datavertragingstopic
pi_194473283
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 14:03 schreef DireStraits7 het volgende:
De NOS weer met een gekleurd stuk hoor...
https://nos.nl/artikel/23(...)aar-over-mensen.html
[..]

Echter, als je het stuk zelf leest zie je dat je deze uitspraak wel in haar context moet zien: https://www.trouw.nl/opin(...)is-zinloos~be59d81b/

In het stuk van de NOS lijkt het alsof Borgsteede een retorische vraag stelt. In werkelijkheid kiest hij juist geen kant, maar stelt wel dat er een kant gekozen moet worden en geen 'halfslachtig' (onduidelijk) beleid.
niet alleen gekleurd, het slaat ook de plank mis voor de nederlandse situatie, want het beleid is niet gemaakt om de zwakkere te beschermen.
pi_194473295
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 14:09 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

We specificeren nu eenmaal al sinds het uitbreken van de pandemie in gemeenten dus het lijkt me nogal raar om dit nu ineens niet meer te doen.

Het is een feit dat al weken buiten de grote steden er slechts sporadisch ergens anders haardjes zijn. Die worden vervolgens doorgaans vrij snel geblust.
je bedoelt met grote steden amsterdan en rotterdam?
pi_194473331
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 13:39 schreef Noek het volgende:

Voor de ruiming worden ze ook wel goed gecompenseerd volgens mij en dan mogen ze in oktober weer nieuwe dieren een armoedig leven geven. Zo uit mijn hoofd.
En ondertussen ontstaat in de omgeving bij in het wild levende marterachtigen die 's nachts bij deze farms op zoek gaan naar eten een steeds groter covid reservoir. IMO
pi_194473337
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 14:15 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

niet alleen gekleurd, het slaat ook de plank mis voor de nederlandse situatie, want het beleid is niet gemaakt om de zwakkere te beschermen.
Ik snap de oproep wel. Het gaat ook niet zozeer om het Nederlandse beleid, maar wel over het sentiment dat onder een toch wel behoorlijke groep in Nederland.
pi_194473351
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 14:18 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik snap de oproep wel. Het gaat ook niet zozeer om het Nederlandse beleid, maar wel over het sentiment dat onder een toch wel behoorlijke groep in Nederland.
snap ik, het aantal mensen in de risicogroep is ook groot. Ik geloof meer dan een miljoen mensen.
pi_194473360
#COVID19NL statistieken t.o.v. gisteren:

Positief getest: 578
Totaal: 58564 (+577 ivm -1 corr.)

Opgenomen: 7
Totaal: 11978 (+7 ivm 0 corr.)
and there was some silence
  zondag 9 augustus 2020 @ 14:20:23 #38
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194473366
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 13:25 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Yep. Zit hier lekker aan het water, uit de buurt van anderen, muziekje in mn oren, relaxed.
Komen er net twee boten elkaar voorbij met per boot een stuk of 10 man erin. Blijken die mensen uit die boten elkaar te kennen: "heeeey!!!"
Vervolgens meren beide boten aan aan de overkant, stappen al die plusminus 20 mensen uit en beginnen elkaar uitgebreid te omhelzen, handen te geven etc.

En dan verbaasd zijn dat er overal weer corona uitbraken zijn. Tsssjaa.
Maak je niet druk. Wie weet zitten ze op andere dagen bij elkaar op schoot of hebben ze vrijstelling van afdtand voor hun sport of zijn ze één grote commune. Mogelijk hebben ze al Corona gehad, immuun of vinden dat zij alles prima doen. Tal van mogelijkheden waarom zij vrijelijk besluiten dat contact samen daar te willen hebben.
Hegel: "De waarheid is subjectief"
pi_194473371
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 14:19 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

snap ik, het aantal mensen in de risicogroep is ook groot. Ik geloof meer dan een miljoen mensen.
Risicogroep dreigt net zo'n containerbegrip te worden als lockdown. Hoe definieer je een risicogroep? En het ene risico is uiteraard het andere niet.
pi_194473386
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 14:20 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Risicogroep dreigt net zo'n containerbegrip te worden als lockdown. Hoe definieer je een risicogroep? En het ene risico is uiteraard het andere niet.
klopt helemaal. Ik ben geen dokter, ik weet niet of iemand in een risicogroep behoort of niet. Nou ja, bij copd is het wel logisch, maar verder hou ik me er niet mee bezig.
  Moderator zondag 9 augustus 2020 @ 14:23:07 #41
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_194473406
twitter
  zondag 9 augustus 2020 @ 14:24:07 #42
458878 -XOR-
uitsluitend
pi_194473424
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 14:21 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

klopt helemaal. Ik ben geen dokter, ik weet niet of iemand in een risicogroep behoort of niet. Nou ja, bij copd is het wel logisch, maar verder hou ik me er niet mee bezig.
Je kunt je bijvoorbeeld afvragen of mensen met astma reeel gezien wel tot die risicogroep behoren.
It was a bright cold day in April, and the clocks were striking thirteen.
pi_194473445
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 14:20 schreef Vallon het volgende:

[..]

Maak je niet druk. Wie weet zitten ze op andere dagen bij elkaar op schoot of hebben ze vrijstelling van afdtand voor hun sport of zijn ze één grote commune. Mogelijk hebben ze al Corona gehad, immuun of vinden dat zij alles prima doen. Tal van mogelijkheden waarom zij vrijelijk besluiten dat contact samen daar te willen hebben.
of ze zijn niet verbaasd dat de coronaaantallen weer toenemen, dat kan ook nog.
pi_194473449
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 14:21 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Wat zijn de risicogroepen bij het nieuwe coronavirus?
Mensen die ouder zijn dan 70 jaar
Mensen die ouder zijn dan 70 jaar hebben een verhoogd risico op ernstig beloop van COVID-19. Dat blijkt uit internationaal onderzoek. Ook in Nederland is de helft van de patiënten die met COVID-19 in het ziekenhuis zijn opgenomen ouder dan 69 jaar. Van de overledenen (die getest zijn) is driekwart ouder dan 76 jaar.
Kwetsbare ouderen die moeite hebben om hun zelfredzaamheid te behouden, lopen meer risico dan vitale ouderen. Kwetsbaarheid neemt toe met de leeftijd en kan zich uiten op verschillende gebieden. De ene kwetsbare oudere heeft bijvoorbeeld hulp nodig bij de lichamelijke verzorging terwijl de andere heel vergeetachtig is en naar de dagbesteding gaat.
Volwassenen (ouder dan 18 jaar) met onderliggende ziekten
Volwassenen met bepaalde onderliggende aandoeningen hebben ook een groter risico op een ernstig beloop van COVID-19. Het gaat om (één van) de volgende aandoeningen:
Mensen met chronische luchtweg- of longproblemen die onder behandeling van een longarts zijn.
Chronische hartpatiënten die daardoor in aanmerking komen voor een griepprik.
Mensen met suikerziekte die slecht ingesteld zijn en/of met complicaties.
Mensen met een nierziekte die moeten dialyseren of wachten op een niertransplantatie.
Mensen met een verminderde weerstand tegen infecties doordat zij medicijnen gebruiken voor een auto-immuunziekte en mensen die een orgaan of stamceltransplantatie hebben ondergaan. Mensen die een bloedziekte hebben. Mensen met een verminderde weerstand doordat ze weerstand verlagende medicijnen nemen. Kankerpatiënten tijdens of binnen 3 maanden na chemotherapie en/of bestraling. Mensen met ernstige afweerstoornissen waarvoor zij behandeling nodig hebben van een arts. Mensen die geen milt hebben, of een milt die niet functioneert, lopen geen extra risico op ernstige COVID-19, maar wel op een mogelijke (secundaire) infectie met pneumokokken.
Mensen met een hiv humaan immunodeficientievirus -infectie die (nog) niet onder behandeling zijn van een arts of met een hivinfectie met een CD4 cluster of differentiation 4 cluster of differentiation 4 getal onder <200/mm2.
Mensen met ernstige leverziekte.
Mensen met zeer ernstig overgewicht.

https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/risicogroepen
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_194473457
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 14:24 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Je kunt je bijvoorbeeld afvragen of mensen met astma reeel gezien wel tot die risicogroep behoren.
dat kan. Ik vraag me meestal geen dingen af waar ik geen verstand van heb en wat eigenlijk ook niks uitmaakt voor mij.
  zondag 9 augustus 2020 @ 14:27:05 #46
458878 -XOR-
uitsluitend
pi_194473492
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 14:26 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

dat kan. Ik vraag me meestal geen dingen af waar ik geen verstand van heb en wat eigenlijk ook niks uitmaakt voor mij.
Je was uiteraard vervangend voor het algemenere 'men'.
It was a bright cold day in April, and the clocks were striking thirteen.
pi_194473494
GGD Friesland: 14 mensen besmet door 1 persoon in de buitenlucht.

Veertien mensen besmet met corona na feest in Dokkum
In het Friese Dokkum zijn zeker veertien mensen besmet met corona door één bezoeker van een thuisfeestje.
Volgens de Friese GGD heeft het virus zich voornamelijk verspreid 'op een terras in de buitenlucht'. De meeste besmette mensen zijn jongeren die elkaar kenden.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)gen-daling-patienten

14 mensen besmet op een terras, hoe kunnen ze dat beweren, dat is wereldwijd nog nooit vertoond.

Aannemelijker is een gore WC die na elke doortrekbeurt de gasten besmeurt met aërosolen. IMO
  zondag 9 augustus 2020 @ 14:27:32 #48
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_194473499
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 14:20 schreef _serial_ het volgende:
#COVID19NL statistieken t.o.v. gisteren:

Positief getest: 578
Totaal: 58564 (+577 ivm -1 corr.)

Opgenomen: 7
Totaal: 11978 (+7 ivm 0 corr.)
Dat zijn er weer genoeg.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  Moderator zondag 9 augustus 2020 @ 14:28:27 #49
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_194473520
Een risico groep blijft ook niet zo zwart-wit he, iemand met astma en 20 kg overgewicht die 40 jaar is, is anders dan iemand van 60 jaar die rookt, diabetes en hartproblemen heeft. Allebei risicogroep, maar toch heel anders.
  zondag 9 augustus 2020 @ 14:29:25 #50
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_194473542
quote:
In een natuurgebied ten noordwesten van Amsterdam heeft de politie vannacht een illegaal feest beëindigd met meer dan 200 jongeren, meldt een wijkagent. Volgens hem hadden ze een feest met "muziek, drank en lachgas" en was het op "geen enkele wijze" coronaproof.
Volgende.

Vooral al die jongeren met een foei naar huis blijven sturen, weet je tenminste zeker dat er morgen weer tien van die feestjes zijn.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')