Oh dan kun je mij niet bedoelen. Kun je mooi even antwoord geven op m'n vraagquote:Op zondag 9 augustus 2020 14:02 schreef Predator40 het volgende:
[..]
iedereen ? nee alleen diegenen die het duidelijk zijn
Uiteraard. Maar de vraag is tweeledig: werken mondkapjes überhaupt versus werken mondkapjes gegeven de manier waarop mensen ze gebruiken. En in hoeverre kun je mensen trainen om ze continu goed te gebruiken.quote:Op zondag 9 augustus 2020 14:02 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De vraag is natuurlijk wel hoeveel procent van de mensen dit ook daadwerkelijk goed doet.
waarom specificeren op gemeenten ?quote:Op zondag 9 augustus 2020 14:03 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Oh dan kun je mij niet bedoelen. Kun je mooi even antwoord geven op m'n vraag.
Er is ook nog een optie om die mondkapjes te gebruiken samen met ontsmettingsmiddel voor je handen.quote:Op zondag 9 augustus 2020 14:04 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Uiteraard. Maar de vraag is tweeledig: werken mondkapjes überhaupt versus werken mondkapjes gegeven de manier waarop mensen ze gebruiken. En in hoeverre kun je mensen trainen om ze continu goed te gebruiken.
We specificeren nu eenmaal al sinds het uitbreken van de pandemie in gemeenten dus het lijkt me nogal raar om dit nu ineens niet meer te doen.quote:Op zondag 9 augustus 2020 14:05 schreef Predator40 het volgende:
[..]
waarom specificeren op gemeenten ?
De volgende stap word het specificeren op wijken ? "oh maar in mijn wijk waren maar 0 besmettingen dus het valt wel mee"
en trouwens, ik woon 10 minuten van Rotterdam af dus voor mij is meer besmettingen dan wel van toepassing.
Handen wassen blijft sowieso een kernmaatregel, wel of geen mondkapjes.quote:Op zondag 9 augustus 2020 14:07 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Er is ook nog een optie om die mondkapjes te gebruiken samen met ontsmettingsmiddel voor je handen.
niet alleen gekleurd, het slaat ook de plank mis voor de nederlandse situatie, want het beleid is niet gemaakt om de zwakkere te beschermen.quote:Op zondag 9 augustus 2020 14:03 schreef DireStraits7 het volgende:
De NOS weer met een gekleurd stuk hoor...
https://nos.nl/artikel/23(...)aar-over-mensen.html
[..]
Echter, als je het stuk zelf leest zie je dat je deze uitspraak wel in haar context moet zien: https://www.trouw.nl/opin(...)is-zinloos~be59d81b/
In het stuk van de NOS lijkt het alsof Borgsteede een retorische vraag stelt. In werkelijkheid kiest hij juist geen kant, maar stelt wel dat er een kant gekozen moet worden en geen 'halfslachtig' (onduidelijk) beleid.
je bedoelt met grote steden amsterdan en rotterdam?quote:Op zondag 9 augustus 2020 14:09 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
We specificeren nu eenmaal al sinds het uitbreken van de pandemie in gemeenten dus het lijkt me nogal raar om dit nu ineens niet meer te doen.
Het is een feit dat al weken buiten de grote steden er slechts sporadisch ergens anders haardjes zijn. Die worden vervolgens doorgaans vrij snel geblust.
En ondertussen ontstaat in de omgeving bij in het wild levende marterachtigen die 's nachts bij deze farms op zoek gaan naar eten een steeds groter covid reservoir. IMOquote:Op zondag 9 augustus 2020 13:39 schreef Noek het volgende:
Voor de ruiming worden ze ook wel goed gecompenseerd volgens mij en dan mogen ze in oktober weer nieuwe dieren een armoedig leven geven. Zo uit mijn hoofd.
Ik snap de oproep wel. Het gaat ook niet zozeer om het Nederlandse beleid, maar wel over het sentiment dat onder een toch wel behoorlijke groep in Nederland.quote:Op zondag 9 augustus 2020 14:15 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
niet alleen gekleurd, het slaat ook de plank mis voor de nederlandse situatie, want het beleid is niet gemaakt om de zwakkere te beschermen.
snap ik, het aantal mensen in de risicogroep is ook groot. Ik geloof meer dan een miljoen mensen.quote:Op zondag 9 augustus 2020 14:18 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik snap de oproep wel. Het gaat ook niet zozeer om het Nederlandse beleid, maar wel over het sentiment dat onder een toch wel behoorlijke groep in Nederland.
Maak je niet druk. Wie weet zitten ze op andere dagen bij elkaar op schoot of hebben ze vrijstelling van afdtand voor hun sport of zijn ze één grote commune. Mogelijk hebben ze al Corona gehad, immuun of vinden dat zij alles prima doen. Tal van mogelijkheden waarom zij vrijelijk besluiten dat contact samen daar te willen hebben.quote:Op zondag 9 augustus 2020 13:25 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Yep. Zit hier lekker aan het water, uit de buurt van anderen, muziekje in mn oren, relaxed.
Komen er net twee boten elkaar voorbij met per boot een stuk of 10 man erin. Blijken die mensen uit die boten elkaar te kennen: "heeeey!!!"
Vervolgens meren beide boten aan aan de overkant, stappen al die plusminus 20 mensen uit en beginnen elkaar uitgebreid te omhelzen, handen te geven etc.
En dan verbaasd zijn dat er overal weer corona uitbraken zijn. Tsssjaa.
Risicogroep dreigt net zo'n containerbegrip te worden als lockdown. Hoe definieer je een risicogroep? En het ene risico is uiteraard het andere niet.quote:Op zondag 9 augustus 2020 14:19 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
snap ik, het aantal mensen in de risicogroep is ook groot. Ik geloof meer dan een miljoen mensen.
klopt helemaal. Ik ben geen dokter, ik weet niet of iemand in een risicogroep behoort of niet. Nou ja, bij copd is het wel logisch, maar verder hou ik me er niet mee bezig.quote:Op zondag 9 augustus 2020 14:20 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Risicogroep dreigt net zo'n containerbegrip te worden als lockdown. Hoe definieer je een risicogroep? En het ene risico is uiteraard het andere niet.
Je kunt je bijvoorbeeld afvragen of mensen met astma reeel gezien wel tot die risicogroep behoren.quote:Op zondag 9 augustus 2020 14:21 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
klopt helemaal. Ik ben geen dokter, ik weet niet of iemand in een risicogroep behoort of niet. Nou ja, bij copd is het wel logisch, maar verder hou ik me er niet mee bezig.
of ze zijn niet verbaasd dat de coronaaantallen weer toenemen, dat kan ook nog.quote:Op zondag 9 augustus 2020 14:20 schreef Vallon het volgende:
[..]
Maak je niet druk. Wie weet zitten ze op andere dagen bij elkaar op schoot of hebben ze vrijstelling van afdtand voor hun sport of zijn ze één grote commune. Mogelijk hebben ze al Corona gehad, immuun of vinden dat zij alles prima doen. Tal van mogelijkheden waarom zij vrijelijk besluiten dat contact samen daar te willen hebben.
Wat zijn de risicogroepen bij het nieuwe coronavirus?quote:Op zondag 9 augustus 2020 14:21 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
klopt helemaal. Ik ben geen dokter, ik weet niet of iemand in een risicogroep behoort of niet. Nou ja, bij copd is het wel logisch, maar verder hou ik me er niet mee bezig.
dat kan. Ik vraag me meestal geen dingen af waar ik geen verstand van heb en wat eigenlijk ook niks uitmaakt voor mij.quote:Op zondag 9 augustus 2020 14:24 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Je kunt je bijvoorbeeld afvragen of mensen met astma reeel gezien wel tot die risicogroep behoren.
Je was uiteraard vervangend voor het algemenere 'men'.quote:Op zondag 9 augustus 2020 14:26 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dat kan. Ik vraag me meestal geen dingen af waar ik geen verstand van heb en wat eigenlijk ook niks uitmaakt voor mij.
Dat zijn er weer genoeg.quote:Op zondag 9 augustus 2020 14:20 schreef _serial_ het volgende:
#COVID19NL statistieken t.o.v. gisteren:
Positief getest: 578
Totaal: 58564 (+577 ivm -1 corr.)
Opgenomen: 7
Totaal: 11978 (+7 ivm 0 corr.)
Volgende.quote:In een natuurgebied ten noordwesten van Amsterdam heeft de politie vannacht een illegaal feest beëindigd met meer dan 200 jongeren, meldt een wijkagent. Volgens hem hadden ze een feest met "muziek, drank en lachgas" en was het op "geen enkele wijze" coronaproof.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |