abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194469997
Namensites:
http://www.behindthename.com/
http://www.voornamelijk.nl
http://www.babynamen.nl
http://babynamen.familyberry.com/
http://www.meertens.knaw.nl/nvb/
http://wij.nl/zwanger-info-babynamen/namen-top-10-namenteller
http://www.babynamenoverzicht.nl/
http://www.naamwijzer.nl/broerzusvoornaam.php

Hieronder een zeer gedateerde lijst met namen van OUD-kinderen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo ongeveer heel vaak komt hier de vraag voorbij waarom n.amen vaak met p.untjes worden g.eschreven. Dit is zodat het allemaal wat minder makkelijk te googlen is en je gewoon publiekelijk kan klagen over je buurvrouw die haar pasgeboren dochter Shenayneh heeft genoemd. Zonder angst voor represailles. Dus daarom.
pi_194556316
Hier in de buurt een meisje geboren met de naam H.ope. Moeder heeft al een dochter met de naam F.aith. Nog een meisje met de naam Love erbij en het is compleet.
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 20:09:16 #3
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194558868
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 17:03 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hier in de buurt een meisje geboren met de naam H.ope. Moeder heeft al een dochter met de naam F.aith. Nog een meisje met de naam Love erbij en het is compleet.
Of Charity.
Ook deze drie zussen uit de tweede eeuw: https://en.wikipedia.org/wiki/Saints_Faith,_Hope_and_Charity
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_194560832
quote:
Misschien fan van deze:

;)
pi_194562569
quote:
Leuk hoor, maar ik kan F.aith echt niet normaal uitspreken :'(
pi_194563952
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 22:32 schreef Magica het volgende:

[..]

Leuk hoor, maar ik kan F.aith echt niet normaal uitspreken :'(
Ik kom niet verder dan Feet.
pi_194565713
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 21:29 schreef MorganLeFay het volgende:

[..]

Misschien fan van deze:
[ afbeelding ]
;)
Of as the world turns, daar zaten ze ook in
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_194681184
Pleegdochtertje van mijn broer en zwager heeft Xsenna. Snap niet echt waarom die s erin zit.

Buren hebben laatst een tweeling gekregen met de namen Boris-Jan en Chiara-Mae, vind die 2 namen niet bij elkaar passen.
pi_194772985
Kennis heeft een dochter gekregen, Lana. Zo op het eerste oog een leuke en normale naam, maar als je ziet welk woord er komt als je de naam achterstevoren bekijkt.... Het zou voor mij wel een partypooper zijn :@
  zaterdag 29 augustus 2020 @ 08:42:05 #10
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194773394
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 07:22 schreef Sunshine1982 het volgende:
Kennis heeft een dochter gekregen, Lana. Zo op het eerste oog een leuke en normale naam, maar als je ziet welk woord er komt als je de naam achterstevoren bekijkt.... Het zou voor mij wel een partypooper zijn :@
Lol, één van onze meiden heeft een vriendinnetje die Lana heet. Dit krijg ik niet meer uit mijn kop.

En ik kan het niet eens delen met m'n man want dan heeft Lana geen leven meer :+ .
Resistance is futile.
pi_194773608
Ik weet niet of ik het hier al eens geschreven had na de geboorte van F maar we hebben dus gekozen voor de vernoeming van mijn vader in de tweede naam. Ik twijfelde toen voor de geboorte nog wat, ook of mijn vader dat überhaupt wel zou waarderen. Nou enorm dus. Hij was stil en ontroerd zei hij me later aan de telefoon O+ hij is de jongste niet meer, boven de 80 al. Toen ze op kraamvisite waren, zei hij, die naam zal gebruikt worden bij bijzondere gebeurtenissen, zoals trouwen en misschien diploma uitreiking enzo, en toen zei ik dan over 18 jaar ofzo horen we jouw naam op die manier weer terug, zo ben je er toch wat bij :'( O+ want dan leeft hij sowieso niet meer, kunnen we wel vanuit gaan. Ik moest wel slikken bij dat idee. Maar zo blij dat we hiervoor gekozen hebben!
  zaterdag 29 augustus 2020 @ 10:59:57 #12
403520 Sway-
La vie est belle
pi_194774819
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 09:17 schreef Hilmo het volgende:
Ik weet niet of ik het hier al eens geschreven had na de geboorte van F maar we hebben dus gekozen voor de vernoeming van mijn vader in de tweede naam. Ik twijfelde toen voor de geboorte nog wat, ook of mijn vader dat überhaupt wel zou waarderen. Nou enorm dus. Hij was stil en ontroerd zei hij me later aan de telefoon O+ hij is de jongste niet meer, boven de 80 al. Toen ze op kraamvisite waren, zei hij, die naam zal gebruikt worden bij bijzondere gebeurtenissen, zoals trouwen en misschien diploma uitreiking enzo, en toen zei ik dan over 18 jaar ofzo horen we jouw naam op die manier weer terug, zo ben je er toch wat bij :'( O+ want dan leeft hij sowieso niet meer, kunnen we wel vanuit gaan. Ik moest wel slikken bij dat idee. Maar zo blij dat we hiervoor gekozen hebben!
Mooie gedachte O+
pi_194775495
Mooi Hilmo!

De naam die ik op 1 heb voor een meisje al sinds M geboren werd..... ik krijg komend schooljaar een jongen in de klas met die naam (hij is enigzins uniseks, gebruikelijker als roepnaam voor een meisje en niet veel-voorkomend...)

-O- ik kan die koppeling echt niet loslaten, zeker als ik die ll in de klas heb in het jaar dat ik beval dus ik denk dat ie van de lijst gaat...
Kwak
  zaterdag 29 augustus 2020 @ 11:50:56 #14
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194775595
Misschien valt hij mee en krijg je er een koppeling van een leuk, intelligent kind door ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 29 augustus 2020 @ 11:51:55 #15
149959 SQ
snelle trees
pi_194775609
Oh dat is wel balen Kwak. Heb je nog andere opties?

Ik ga hulp vragen, we komen er nog niet helemaal uit. Ik heb dus zowel een jongensnaam als een meisjesnaam nodig. Mijn man schiet mijn favorieten af en ik de zijne. Wat ik dus leuk vind zijn dingen als oscar en olivier en hij zit meer in de bobbie / charlie hoek nu :P
(Je zou zeggen dat we dit moeten kunnen he, bij een derde :'))
Anyway, wat vind ik leuk:
Niet te buitenlands
Liefst dus een naam die je uitspreekt zoals je m schrijft (in het Nederlands :P)
1 a 2 lettergrepen
Niet te lieflijk
Niet te hip en vernieuwend :+
disclaimer
pi_194775638
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 11:43 schreef kwakz0r het volgende:
Mooi Hilmo!

De naam die ik op 1 heb voor een meisje al sinds M geboren werd..... ik krijg komend schooljaar een jongen in de klas met die naam (hij is enigzins uniseks, gebruikelijker als roepnaam voor een meisje en niet veel-voorkomend...)

-O- ik kan die koppeling echt niet loslaten, zeker als ik die ll in de klas heb in het jaar dat ik beval dus ik denk dat ie van de lijst gaat...
Vooral voor kinderen lastig lijkt me.

Ik kreeg in groep 3 of 4 een D.iederik in de klas. Echter, dat was de achternaam van een ander kind in de klas. Daar worden dan echt wel wat opmerkingen over gemaakt.
  zaterdag 29 augustus 2020 @ 11:55:55 #17
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194775670
Een Oscar/Olivier naam die je kunt afkorten tot een Bobbie/Charlie naam? Dan kan bb hem gewoon Ollie noemen terwijl hij Olivier heet?

Bij wijze van spreken dan :+
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 29 augustus 2020 @ 11:58:33 #18
149959 SQ
snelle trees
pi_194775700
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 11:55 schreef Leandra het volgende:
Een Oscar/Olivier naam die je kunt afkorten tot een Bobbie/Charlie naam? Dan kan bb hem gewoon Ollie noemen terwijl hij Olivier heet?

Bij wijze van spreken dan :+
Haha nee, zo rollen we niet :D
disclaimer
  zaterdag 29 augustus 2020 @ 12:02:06 #19
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194775738
Dus niet "Hij heet Oscar Olivier, we noemen hem Ozzy Ollie"? Bummer :{
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_194775779
@SQ Hm, Thomas?

quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 09:17 schreef Hilmo het volgende:
Wat lief en mooi. O+
pi_194775797
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 11:51 schreef SQ het volgende:

Ik ga hulp vragen, we komen er nog niet helemaal uit. Ik heb dus zowel een jongensnaam als een meisjesnaam nodig. Mijn man schiet mijn favorieten af en ik de zijne. Wat ik dus leuk vind zijn dingen als oscar en olivier en hij zit meer in de bobbie / charlie hoek nu :P
Niet te buitenlands
Liefst dus een naam die je uitspreekt zoals je m schrijft (in het Nederlands :P)
1 a 2 lettergrepen
Niet te lieflijk
Ik vind het een beetje moeilijk wat het verschil is tussen beide groepen namen en wat een middenweg zou zijn, maar zoiets?

Olaf? Nathan? Milo?

Benthem? Lexi?

[ Bericht 2% gewijzigd door Zusje123 op 29-08-2020 12:07:34 (Te vroeg op verzenden. ) ]
  zaterdag 29 augustus 2020 @ 12:39:30 #22
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_194776366
Wat mooi van die vernoeming @Hilmo!

En wat enorm jammer van je eerstekeus naam Kwak. Ik ben enorm nieuwsgierig nu natuurlijk O-) . Wil je vriend deze naam ook?

Ik ga nadenken voor SQ. Wil je andere voorletters of maakt dat niet uit?

Jongensnamen:
Abel
Brent
Boris
Chris
Freek
Hein
Ingmar
Joep
Jurre
Lennart
Melle
Niels
Otis
Ravi
Tijn
Ties
Tijmen

Meisjesnamen:
Aaf
Clara
Floor
Hasse
Jonne
Janne
Loes
Nina
Pleun
Renske
Vera
Wende

Zo, siblings van kinderen met de namen van de jouwe en nog wat randoms. Het is een wankel en nog een subjectief evenwicht tussen hip en ouderwets merk ik. Nou ja, dingen afschieten kan je ook verder helpen :P.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zaterdag 29 augustus 2020 @ 12:39:56 #23
319308 Tink89
To live is to dance
pi_194776375
SQ:

Ravi
Lenne (uniseks, lekker snel klaar)
Jip
Boaz
Noa
Noah
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_194776733
SQ:

Jongen

Driek
Hannes
Han
Dries
Jan
Piet
Teun

Meisje

Hanne
Janne
Jans
Janske
Lieve
Fien
Rosie
Elise
Sien
Fietje

Het ís mogelijk dat onze namen hier tussen zitten O-)
pi_194777026
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 12:39 schreef Lemijn het volgende:
Wat mooi van die vernoeming @:Hilmo!

En wat enorm jammer van je eerstekeus naam Kwak. Ik ben enorm nieuwsgierig nu natuurlijk O-) . Wil je vriend deze naam ook?

Ik ga nadenken voor SQ. Wil je andere voorletters of maakt dat niet uit?

Jongensnamen:
Abel
Brent
Boris
Chris
Freek
Hein
Ingmar
Joep
Jurre
Lennart
Melle
Niels
Otis
Ravi
Tijn
Ties
Tijmen

Meisjesnamen:
Aaf
Clara
Floor
Hasse
Jonne
Janne
Loes
Nina
Pleun
Renske
Vera
Wende

Zo, siblings van kinderen met de namen van de jouwe en nog wat randoms. Het is een wankel en nog een subjectief evenwicht tussen hip en ouderwets merk ik. Nou ja, dingen afschieten kan je ook verder helpen :P.
Ja, we hadden zelfs de tweede en derde naam er al bij, sinds 2014 haha.

Iemand zei dat de associatie ook positief kan zijn, maar ik vind et echt ongemakkelijk om letterlijk de naam van iemand uit mijn klas te gebruiken. Voelt teveel als vernoemen.

De naam is W.ies trouwens.
Kwak
pi_194777061
Tweede en derde naam zijn vernoemingen, ongeschikt als eerste naam want te ouderwets. En W.ies is ook een indirecte vernoeming naar mijn oma F.roukje L.ouise trouwens (en ja, elke keer als ik Famke Louise hoor moet ik dus aan mijn oma denken).

Vriend en ik waren aan t grappen dat onze nummers 1 voor jongen en meisje maar 1 letter schelen

W.ies en T.ies :') maar op T.ies was ik alweer een beetje afgeknapt.
Kwak
pi_194777236
@SQ Maxim voor een jongen?
  zaterdag 29 augustus 2020 @ 14:31:29 #28
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_194777894
Wat jammer van de Wieskans. Ik wist niet dat die ook voor een jongen kon eigenlijk!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zaterdag 29 augustus 2020 @ 14:48:47 #29
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_194778119
Louis / Lou is ook een toffe naam!
Ik had vandaag iemand aan de lijn met een tweeling die Lois en Louwie heet, dat vond ik dan weer net too much ...
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  zaterdag 29 augustus 2020 @ 17:08:33 #30
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194780475
@SQ: Robin. Kan voor jongen en meisje. Voor beide leuk ook O+.
KuikenGuppy
  zaterdag 29 augustus 2020 @ 17:11:38 #31
149959 SQ
snelle trees
pi_194780524
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 17:08 schreef Burdie het volgende:
@:SQ: Robin. Kan voor jongen en meisje. Voor beide leuk ook O+.
Ja hij staat wel op de gezamenlijke lijst maar ik vrees een beetje dat dit een naam is die ik leuk vind omdat de rest van fok m ook leuk vindt.
En verder heb ik een beetje het probleem dat veel mensen in mijn directe omgeving een vergelijkbare smaak hebben. Dus ik zie veel namen die ik heel leuk vind, maar toch liever niet gebruik. Moeilijk!

Ik denk oprecht wel dat dit stukje makkelijker is als je weet of het een jongen of een meisje is :')
disclaimer
pi_194780915
Wellicht een lijstje maken met 2 jongens- en meisjesnamen, die jullie uiteraard allebei tof vinden, en dan pas na de geboorte kiezen.
pi_194781708
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 13:52 schreef Sunshine1982 het volgende:
@:SQ Maxim voor een jongen?
Hier staat Maxime op de lijst voor een meisje :D.

Robin vind ik inderdaad ook leuk, wel leuker voor een meisje dan voor een jongen overigens.

Lijkt me lastig @SQ, jullie lijken niet helemaal op 1 lijn te zitten haha. En dan moet je ook nog eens twee namen uitkiezen!
pi_194781919
@SQ

Mijn longlist jongens

Abel
Arne
Art
Arthur
Bram
Casper
David
Daniël
Dirk
Erik
Ewald
Holger
Hotse
Ilvar
Ingmar
Iskander
Iven
Jaap
Jacob
Jasper
Jelmar
Jelte
Jeroen
Julius
Jurjen
Kees
Kjeld
Koen
Marcus
Mels
Midas
Odin
Ole
Oscar
Pelle
Pieter
Reider
Roald
Teun
Ties
Tove
Waldemar
Wessel
Willem
Wouter
Ype
Ysbrand

Mijn longlist meisjes
Ada
Alma
Beate
Berenice
Bodil
Ciska
Digna
Ella
Elli
Eva
Geerte
Hadewych
Hanne
Ida
Imme
Irene
Isolde
Jonna
Juliet
Katja
Leda
Lena
Lidewey / Lidewei
Lilou
Lucy/Lucie
Machteld
Maeve
Malin
Marei
Maren
Margit
Marijke
Maxine
Mia
Minke
Nore
Olga
Ronja
Selma
Tirza
Thekla
Tonke
Una/Oona
Vera
Vesper
Yfke
Ylva
Zelda
Zoë of Zoey
pi_194782722
Ik ken alleen Lidewij met een lange ij trouwens!
Kwak
pi_194782885
Maren vind ik ook zo mooi O+ Of Karlijn, ook erg leuk.
pi_194789511
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 17:11 schreef SQ het volgende:

[..]

Ik denk oprecht wel dat dit stukje makkelijker is als je weet of het een jongen of een meisje is :')
Eens!
Wij zijn er ondertussen voor een meisje uit, voor een jongetje nog altijd niet! (Morgen 37 weken 🎉).
Zul je zien dat het een jongetje word hè!
Ik zei gisterenavond tegen vriendlief dat ‘als het zo moet’ ze me woensdag bij de echo maar het geslacht moeten vertellen..
  zondag 30 augustus 2020 @ 09:33:16 #38
149959 SQ
snelle trees
pi_194789529
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 09:31 schreef Ggirl het volgende:

[..]

Eens!
Wij zijn er ondertussen voor een meisje uit, voor een jongetje nog altijd niet! (Morgen 37 weken 🎉).
Zul je zien dat het een jongetje word hè!
Ik zei gisterenavond tegen vriendlief dat ‘als het zo moet’ ze me woensdag bij de echo maar het geslacht moeten vertellen..
Dat neemt ook alleen het probleem maar weg als het een meisje is :P
disclaimer
pi_194793236
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 19:30 schreef kwakz0r het volgende:
Ik ken alleen Lidewij met een lange ij trouwens!
Ik ook, en 1 met een y die wel als een ij wordt uitgesproken.....
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_194793890
Deze namen al ooit gespot? :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(van Twitter)
pi_194793916
quote:
86s.gif Op zondag 30 augustus 2020 14:22 schreef Blues het volgende:
SPOILER
(van Twitter)
Wauw. Wel hip voor mensen uit Goedereede :')
pi_194793961
Ik ging googlen en het staat al op Reddit :o

Vind R.osephine eigenlijk best leuk!
  zondag 30 augustus 2020 @ 15:03:32 #43
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194794538
Ik vind het wel heel gemaakt. En over de namen van de nu geboren baby zeg ik dit; Louise is wel leuk ja.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 30 augustus 2020 @ 15:19:33 #44
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194794861
quote:
10s.gif Op zondag 30 augustus 2020 14:24 schreef Aure het volgende:

[..]

Wauw. Wel hip voor mensen uit Goedereede :')
Zij is presentatrice bij RTL.
KuikenGuppy
pi_194796169
quote:
SPOILER
(van Twitter)
Jemig :X Dat is gewoon apart doen om het apart doen volgens mij :{
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_194796190
quote:
SPOILER
(van Twitter)
:'(
Protège moi de mes désirs.
  zondag 30 augustus 2020 @ 16:19:01 #47
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194796308
Sowieso bijzonder allemaal aldus deze site:
Rosephine Sanne Eloise (07/12/2012)
Vosse Melief (27/05/2015)
Beline Maart (02/01/2018)

Tsja.... ik denk niet dat bekenden van het stel nog heel erg verbaasd zijn over "Wonnemoed Katoene Louise".
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_194796328
quote:
SPOILER
(van Twitter)
Ach wie weet gebruiken ze gewoon louise als roepnaam :) niks aan t handje
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zondag 30 augustus 2020 @ 16:30:45 #49
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194796548
Wonnemoed :')
Resistance is futile.
  zondag 30 augustus 2020 @ 16:34:11 #50
149959 SQ
snelle trees
pi_194796631
quote:
SPOILER
(van Twitter)
Jup, arme wonnemoed gaat compleet viraal :')
disclaimer
pi_194797222
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2020 16:34 schreef SQ het volgende:

[..]

Jup, arme wonnemoed gaat compleet viraal :')
Sorry :'( :D :P
pi_194797672
quote:
SPOILER
(van Twitter)
Vind er geen eentje van leuk :@ .
pi_194797955
Grappig, op de site van SVB kan je zien hoe vaak een naam aan een kind gegeven is. Tot een aantal jaar terug.

De namen van onze kinderen komen niet vaak voor.
SPOILER
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
  zondag 30 augustus 2020 @ 19:43:20 #54
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_194799807
Wonnemoed O+
Katoene vind ik dan weer niks. De combinatie ook niet trouwens.
Welmoed vind ik ook mooi, zoveel scheelt het niet.
Ik denk dat het ook een kwestie van wennen is :)
  maandag 31 augustus 2020 @ 10:05:00 #55
319308 Tink89
To live is to dance
pi_194806359
Wonnemoed vind ik grensje van kindermishandeling eigenlijk...jeetje zeg.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_194807608
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 10:05 schreef Tink89 het volgende:
Wonnemoed vind ik grensje van kindermishandeling eigenlijk...jeetje zeg.
:') Hahaha. Ja echt vreselijk. Welmoed, no offense Ceviche, vind ik ook vreselijk. Voelt een beetje als je kind Barmhartig of Lef noemen of een andere deugd. Maar hey, is persoonlijk en is prima.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_194808141
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 11:44 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

:') Hahaha. Ja echt vreselijk. Welmoed, no offense Ceviche, vind ik ook vreselijk. Voelt een beetje als je kind Barmhartig of Lef noemen of een andere deugd. Maar hey, is persoonlijk en is prima.
Welmoed is dan in elk geval nog een naam. https://www.meertens.knaw.nl/nvb/naam/is/welmoed

En mening naam is natuurlijk van origine een deugd-vernoeming of iets dergelijks. ;)
  maandag 31 augustus 2020 @ 12:29:20 #58
346653 Ceviche
pi_194808364
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 11:44 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

Ik zit er niet mee hoor :D
Ik vind andere namen dan weer verschrikkelijk. Die zoete namen van de kinderen van Nicolette van Dam (kiki-kate en lolo-lulu ofzo) of de kinderen van Angela Schijf (Mens, Zus, bloem). Vooral de combinatie.
Maar dat vinden anderen weer mooi.
Ben wel altijd een beetje bang om zoons naam hier voorbij te zien komen, daar vinden een hoop mensen ook wat van denk ik :D
  maandag 31 augustus 2020 @ 13:14:29 #59
403520 Sway-
La vie est belle
pi_194809070
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 12:29 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Ik vind andere namen dan weer verschrikkelijk. Die zoete namen van de kinderen van Nicolette van Dam (kiki-kate en lolo-lulu ofzo) of de kinderen van Angela Schijf (Mens, Zus, bloem). Vooral de combinatie.
Ben wel altijd een beetje bang om zoons naam hier voorbij te zien komen, daar vinden een hoop mensen ook wat van denk ik :D
Nu ben ik wel benieuwd naar die naam :P
pi_194809111
Lolo-lulu :D
  maandag 31 augustus 2020 @ 13:47:13 #61
346653 Ceviche
pi_194809576
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2020 13:14 schreef Sway- het volgende:

[..]

Nu ben ik wel benieuwd naar die naam :P
Dan ben ik niet meer incognito ;( Hij is de enige in NL met die naam, vandaar. Staat ook niet bij Meertens.
Maar het is oud-engels (dus niet zelf geknutseld) en het zit een beetje in de Welmoed hoek :D
  maandag 31 augustus 2020 @ 13:47:44 #62
403520 Sway-
La vie est belle
pi_194809592
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 13:47 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Dan ben ik niet meer incognito ;( Hij is de enige in NL met die naam, vandaar. Staat ook niet bij Meertens.
Maar het is oud-engels (dus niet zelf geknutseld) en het zit een beetje in de Welmoed hoek :D
Haha oké, helaas maar begrijpelijk.
pi_194809897
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 12:29 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Lola-lily of lily-lola maar ik dacht de eerste variant
  maandag 31 augustus 2020 @ 14:27:34 #64
403520 Sway-
La vie est belle
pi_194810128
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 14:09 schreef F_r het volgende:

[..]

Lola-lily of lily-lola maar ik dacht de eerste variant
Ja de eerste inderdaad maar ze gebruiken alleen Kiki en Lola.
pi_194810366
@SQ, bij de namen van je oudste twee vind ik voor een meisje Saar, Noor of Veerle wel mooi. Voor een jongen (S)tijn, Pim, Niek, Joost of Raf.

[ Bericht 1% gewijzigd door Phaidra op 31-08-2020 15:32:56 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 31 augustus 2020 @ 16:47:10 #66
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194811778
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 11:51 schreef SQ het volgende:

Niet te buitenlands
1 a 2 lettergrepen
Niet te lieflijk
Zeger
Laurens
Hessel
Hidde
Frederik

Laurien

Verder kom ik ff niet :+
Resistance is futile.
  maandag 31 augustus 2020 @ 16:53:09 #67
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194811873
@SQ

Joost, Willem, Lars, Tim, Bram, Joep.

Mirjam, Lotte, Anne, Roos, Linde, Benthe.
KuikenGuppy
  Manager PR/Moderator maandag 31 augustus 2020 @ 17:05:29 #68
269689 crew  Viv
pi_194812063
@SQ Ik vind de namen van jullie kinders zo heerlijk nuchter en Hollands, apart dat jouw man nu in een heel andere hoek zit. :D

Voor een jongen vind ik Bram leuk passen bij de rest (en voldoet ook aan je wensenlijstje). Voor een meisje.. lastig, Floor of zo.
  maandag 31 augustus 2020 @ 17:09:39 #69
149959 SQ
snelle trees
pi_194812128
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 17:05 schreef Viv het volgende:
@:SQ Ik vind de namen van jullie kinders zo heerlijk nuchter en Hollands, apart dat jouw man nu in een heel andere hoek zit. :D

Voor een jongen vind ik Bram leuk passen bij de rest (en voldoet ook aan je wensenlijstje). Voor een meisje.. lastig, Floor of zo.
Deze zitten er wel dichtbij :D beiden op de shortlist :')
disclaimer
  maandag 31 augustus 2020 @ 17:09:55 #70
149959 SQ
snelle trees
pi_194812137
bedankt voor de inspiratie trouwens! O+
disclaimer
  maandag 31 augustus 2020 @ 17:15:29 #71
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194812216
Ik zit een beetje te miepen over de spelling. Het is de hele tijd Elliot geweest en dat wil m'n vent. Maar Eliot, Elliott en Eliott zijn ook geldige opties.

Ik ben ook wel gecharmeerd van Elliott, want dubbel L en dubbel T bekt fijner dan dubbel L en één T, of één L en dubbel T, of één L en één T.

:')
Resistance is futile.
  maandag 31 augustus 2020 @ 17:20:15 #72
403520 Sway-
La vie est belle
pi_194812281
quote:
7s.gif Op maandag 31 augustus 2020 17:15 schreef Seven. het volgende:
Ik zit een beetje te miepen over de spelling. Het is de hele tijd Elliot geweest en dat wil m'n vent. Maar Eliot, Elliott en Eliott zijn ook geldige opties.

Ik ben ook wel gecharmeerd van Elliott, want dubbel L en dubbel T bekt fijner dan dubbel L en één T, of één L en dubbel T, of één L en één T.

Ik zou het bij de originele keuze houden. De tweede L is er met een reden, de tweede T voegt minder toe, denk ik. Leuke naam btw :)
pi_194812289
quote:

Dubbel t zou ik niet doen, want dan krijg je altijd problemen met mensen die het verkeerd schrijven. Qua uitspraak maakt het niets uit toch? Die dubbel t? Is het trouwens een jongens of meisjes naam?
pi_194812343
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2020 16:53 schreef Burdie het volgende:
@:SQ

Joost, Willem, Lars, Tim, Bram, Joep.

Mirjam, Lotte, Anne, Roos, Linde, Benthe.
Met Benthe krijg je ook schrijf problemen. Dan mag je kind elke keer uit gaan leggen dat het Benthe met h is in plaats van Bente zonder h. Linde doet mij denken aan chocolade. Joep krijg je poep grappen mee. Willem is een ouwe lullen naam. Ik heb liever ook geen Mirjam. Neem dan wel abrikozenjam.
pi_194812362
Wij hebben Eliot als een van de volgnamen, maar dat is bewust zo gespeld als verwijzing naar de schrijver. Zonder die verwijzing zou ik het bij Elliot houden, dat is de meest standaard spelling.
pi_194812366
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2020 17:20 schreef Sway- het volgende:

[..]

Ik zou het bij de originele keuze houden. De tweede L is er met een reden, de tweede T voegt minder toe, denk ik. Leuke naam btw :)
Dit 100%. Een speciale naam klinkt leuk maar is alles behalve praktisch.
pi_194812403
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 14:45 schreef Phaidra het volgende:
@:SQ, bij de namen van je oudste twee vind ik voor een meisje Saar, Noor of Veerle wel mooi. Voor een jongen (S)tijn, Pim, Niek, Joost of Raf.
Raf of rat? :')

Edit: zou dan Rafaël of Raphael doen, en dan eventueel thuis aanspreken met Raf, maar Raf zelf vind ik zo'n afgerafelde naam.

[ Bericht 9% gewijzigd door jameshond7 op 31-08-2020 17:33:32 ]
  maandag 31 augustus 2020 @ 17:26:38 #78
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194812426
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2020 17:20 schreef Sway- het volgende:

[..]

Thanks! Ik ken zelf een Elliott. En de Elliott uit ET is er één met dubbel T.

quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 17:20 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Dubbel t zou ik niet doen, want dan krijg je altijd problemen met mensen die het verkeerd schrijven. Qua uitspraak maakt het niets uit toch? Die dubbel t? Is het trouwens een jongens of meisjes naam?
Qua uitspraak geen verschil, het is een jongensnaam. Qua spelling zijn alle varianten OK in de UK en de States.

Ik denk dus dat je in Nederland sowieso moet spellen. Net als mijn eigen voornaam, meestal leg ik dat uit als Engelse spelling maar ik heb alles al voorbij zien komen als dat niet expliciet vermeld wordt :+

Ik denk wel dat je gemiddelde Nederlander het als eerste op Elliot zal houden. Hmm.
Resistance is futile.
  maandag 31 augustus 2020 @ 17:30:49 #79
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194812515
Er zijn 114 Elliot's in Nederland waarvan 1-4 in onze gemeente. 30 Elliott's, geen een in onze gemeente.
Resistance is futile.
  maandag 31 augustus 2020 @ 17:31:49 #80
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194812533
Heb je ook nog wat bij te dragen @jameshond7?
KuikenGuppy
pi_194812621
quote:
15s.gif Op maandag 31 augustus 2020 17:31 schreef Burdie het volgende:
Heb je ook nog wat bij te dragen @:jameshond7?
Ik draag toch wat bij? Waar ben je het niet mee eens? Die -moed naam wordt compleet afgezeken (snap ik), maar die 'Raf' vind ik minstens net zo gek.
  maandag 31 augustus 2020 @ 17:37:56 #82
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194812676
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2020 17:35 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Ik draag toch wat bij? Waar ben je het niet mee eens? Die -moed naam wordt compleet afgezeken (snap ik), maar die 'Raf' vind ik minstens net zo gek.
Nee, je zeikt alleen maar alles af.
Kom zelf eens met een suggestie?

Oh, je heb je post aangepast.
Dan nog is het niet chique om vooral te komen zeiken.
KuikenGuppy
  Licht Ontvlambaar maandag 31 augustus 2020 @ 17:42:09 #83
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_194812789
SQ, voor een jongen zou ik Joost, Job of Loek wel leuk vinden bij jullie stel. En voor een meisje Floor, Fleur of Lien.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_194813594
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2020 17:42 schreef Sjeen het volgende:
SQ, voor een jongen zou ik Joost, Job of Loek wel leuk vinden bij jullie stel. En voor een meisje Floor, Fleur of Lien.
Bij Loek denk ik hier aan;
(edit: plaatjes doen het geen meter op de mobiel, maar ik denk dat iedereen wel moet denken aan die reclame leeuw)

Maar zonder grappen. Ik denk juist dat het belangrijk is om na te denken welke associaties mensen bij een bepaalde naam hebben. Bij iedereen met de naam Joep denkt een klein kind gelijk aan poep. Dat moet je toch zien zitten.

Bijzondere spelling zou ik ook niet aan beginnen, want hoe bijzonderde het is, hoe meer problemen mensen krijgen met de schrijfwijze en hoe vaker je mensen moet verbeteren. Je wilt niet je hele leven lang moeten zeggen dat je naam met 2t's wordt geschreven in plaats van 1.

Ik vind die stoere moderne namen vaak vrij kinderachtig klinken. Misschien juist omdat deze vrij modern zijn en daarom veel bij kleine kinderen voorkomen.

Klassieke namen doen het altijd goed, zoals Raphael of Dante. Op een enkele uitzondering na, zoals Michelangelo, die je juist weer veel op het woonwagenkamp tegenkomt. Ik hou zelf wel van die lange namen die je makkelijk kan afkorten. Dus naam op papier Ferdinand, maar thuis 'Fer'. Of Lonneke en thuis aanspreken met 'Lon'.

Welmoed vind ik wel een leuke naam, maar over het algemeen vind ik het verschrikkelijk als mensen hun kinderen noemen naar opa's of oma's. Leuk als tweede naam, maar je wilt je eigen kind geen Marietje of Jos of Geerd willen noemen.

Ik zou kinderen ook niet willen vernoemen naar (levende) personen, want je weet maar nooit wat voor associaties je later bij die persoon krijgt

Moet je je voorstellen dat je als turn liefhebber je kind Yuri noemt en vervolgens op het nieuws hoort dat Yuri een coke-snuiver is. Moet er niet aan denken.

Namen moeten in het buitenland ook goed uit te spreken zijn en daar geen gekke gedachtes bij mensen op laten doen. Dus ik zou een kind niet Dik noemen oid.

Ik vind namen zoals Megan, Morgan en Germaine wel leuk, maar het moet wel bij de achternaam passen. Voor jongens vind ik de Hollandse namen zoals Sander of Dennis wel leuk.

Of dus die lange namen waarvan de afkorting ook leuk is als roepnaam. Ik denk dat je een afkorting van een lettergreep ook wel fijn vindt als je je kind vaak moet roepen. Op papier vind ik die korte namen dan weer niets.

[ Bericht 1% gewijzigd door jameshond7 op 31-08-2020 18:40:18 ]
pi_194813767
Collega van mij is vader geworden van een dochtertje afgelopen zaterdag. Het meisje heet Biba.

Vraag me af hoe ze aan die naam zijn gekomen, misschien dankzij de Biba boerderij?
  Licht Ontvlambaar maandag 31 augustus 2020 @ 19:18:45 #86
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_194814263
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2020 18:35 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

(edit: plaatjes doen het geen meter op de mobiel, maar ik denk dat iedereen wel moet denken aan die reclame leeuw)

Maar zonder grappen. Ik denk juist dat het belangrijk is om na te denken welke associaties mensen bij een bepaalde naam hebben. Bij iedereen met de naam Joep denkt een klein kind gelijk aan poep. Dat moet je toch zien zitten.

Bijzondere spelling zou ik ook niet aan beginnen, want hoe bijzonderde het is, hoe meer problemen mensen krijgen met de schrijfwijze en hoe vaker je mensen moet verbeteren. Je wilt niet je hele leven lang moeten zeggen dat je naam met 2t's wordt geschreven in plaats van 1.

Ik vind die stoere moderne namen vaak vrij kinderachtig klinken. Misschien juist omdat deze vrij modern zijn en daarom veel bij kleine kinderen voorkomen.

Klassieke namen doen het altijd goed, zoals Raphael of Dante. Op een enkele uitzondering na, zoals Michelangelo, die je juist weer veel op het woonwagenkamp tegenkomt. Ik hou zelf wel van die lange namen die je makkelijk kan afkorten. Dus naam op papier Ferdinand, maar thuis 'Fer'. Of Lonneke en thuis aanspreken met 'Lon'.

Welmoed vind ik wel een leuke naam, maar over het algemeen vind ik het verschrikkelijk als mensen hun kinderen noemen naar opa's of oma's. Leuk als tweede naam, maar je wilt je eigen kind geen Marietje of Jos of Geerd willen noemen.

Ik zou kinderen ook niet willen vernoemen naar (levende) personen, want je weet maar nooit wat voor associaties je later bij die persoon krijgt

Moet je je voorstellen dat je als turn liefhebber je kind Yuri noemt en vervolgens op het nieuws hoort dat Yuri een coke-snuiver is. Moet er niet aan denken.

Namen moeten in het buitenland ook goed uit te spreken zijn en daar geen gekke gedachtes bij mensen op laten doen. Dus ik zou een kind niet Dik noemen oid.

Ik vind namen zoals Megan, Morgan en Germaine wel leuk, maar het moet wel bij de achternaam passen. Voor jongens vind ik de Hollandse namen zoals Sander of Dennis wel leuk.

Of dus die lange namen waarvan de afkorting ook leuk is als roepnaam. Ik denk dat je een afkorting van een lettergreep ook wel fijn vindt als je je kind vaak moet roepen. Op papier vind ik die korte namen dan weer niets.
Ieder zijn ding :)

Die leeuw is overigens al eeuwen niet meer tv.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_194814326
quote:
14s.gif Op maandag 31 augustus 2020 19:18 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ieder zijn ding :)

Die leeuw is overigens al eeuwen niet meer tv.
Ik dacht dat er afgelopen jaar een actie was om die leeuw terug te halen?
edit: https://m.hln.be/showbizz(...)op-een-dag~a381ceea/

Ik zal verder niet meer off-topic gaan hier :')
  maandag 31 augustus 2020 @ 19:39:40 #88
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_194814685
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2020 18:35 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Ik denk dat ik het op alle vlakken met je oneens ben.
En hoe makkelijk je naam ook is dan moet je hem alsnog spellen omdat mensen van een Luc een Luke maken of Lucas of Luuk
pi_194815149
Mijn zus heeft echt een hele eenvoudige naam, maar moet hem altijd spellen.
SPOILER
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_194815163
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 11:43 schreef kwakz0r het volgende:
Mooi Hilmo!

Dit snap ik dus niet. Dat je een naam zo lang op het oog hebt, maar vervolgens niet wilt geven omdat je een kind in de klas krijgt met die naam. Een toekomstige dochter zal die jongen toch nooit kennen en na een jaar is die jongen weer bij je uit de klas en hoor je er nooit meer wat van (beetje overdreven), terwijl zo'n naam voor altijd bij blijft. Ben je niet bang dat je spijt krijgt als je uiteindelijk toch voor een andere naam kiest en mogelijk zelfs een jaar later alsnog een kind met die nieuwe naam in de klas krijgt?
pi_194815188
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2020 19:54 schreef LeSage het volgende:
Mijn zus heeft echt een hele eenvoudige naam, maar moet hem altijd spellen.
SPOILER
Die gaat zeker op hockey?
pi_194815224
quote:

Ik zou het zo laten zoals je nu hebt. Google leert dat Elliot als voornaam doorgaans met 1 T is en als achternaam met dubbel T, dus dan "klopt" het ook nog eens mooi :P.
pi_194815283
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 19:55 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

:O
pi_194815287
@SQ

Sjoerd
Rens
Teun
Joris
Job
Vik
Cas
Dorus
Jur/Jurre

Mirthe
Hanne
Janne
Meerle
Lieke
Lotte
Anne
pi_194815305
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 19:55 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Ja, toevallig gingen wij allemaal op hockey.
pi_194815315
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 17:23 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Met Benthe krijg je ook schrijf problemen. Dan mag je kind elke keer uit gaan leggen dat het Benthe met h is in plaats van Bente zonder h. Linde doet mij denken aan chocolade. Joep krijg je poep grappen mee. Willem is een ouwe lullen naam. Ik heb liever ook geen Mirjam. Neem dan wel abrikozenjam.
Benthe met h komt tegenwoordig volgens mij vaker voor dan zonder h, of in elk geval minstens net zo vaak. En Willem O+.
pi_194815445
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 19:59 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Benthe met h komt tegenwoordig volgens mij vaker voor dan zonder h, of in elk geval minstens net zo vaak. En Willem O+.
Willem staat al tijden op mijn shortlist voor een hypothetisch 3e kind O+ _O-
pi_194815513
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2020 20:03 schreef LeSage het volgende:

[..]

Willem staat al tijden op mijn shortlist voor een hypothetisch 3e kind O+ _O-
Ik vind Willem leuk! Bij mij staat Benthe op de lijst, met h O+.

Oh en mijn moeder twijfelde heel erg toen ik geboren werd tussen hoe ik nu heet en Puck, haha. Als ik een jongen was geweest had ik Joost geheten, die heb ik ook al voorbij zien komen.
pi_194816285
@SQ
Mij schiet Linde opeens te binnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')