abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194469997
Namensites:
http://www.behindthename.com/
http://www.voornamelijk.nl
http://www.babynamen.nl
http://babynamen.familyberry.com/
http://www.meertens.knaw.nl/nvb/
http://wij.nl/zwanger-info-babynamen/namen-top-10-namenteller
http://www.babynamenoverzicht.nl/
http://www.naamwijzer.nl/broerzusvoornaam.php

Hieronder een zeer gedateerde lijst met namen van OUD-kinderen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo ongeveer heel vaak komt hier de vraag voorbij waarom n.amen vaak met p.untjes worden g.eschreven. Dit is zodat het allemaal wat minder makkelijk te googlen is en je gewoon publiekelijk kan klagen over je buurvrouw die haar pasgeboren dochter Shenayneh heeft genoemd. Zonder angst voor represailles. Dus daarom.
pi_194556316
Hier in de buurt een meisje geboren met de naam H.ope. Moeder heeft al een dochter met de naam F.aith. Nog een meisje met de naam Love erbij en het is compleet.
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 20:09:16 #3
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194558868
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 17:03 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hier in de buurt een meisje geboren met de naam H.ope. Moeder heeft al een dochter met de naam F.aith. Nog een meisje met de naam Love erbij en het is compleet.
Of Charity.
Ook deze drie zussen uit de tweede eeuw: https://en.wikipedia.org/wiki/Saints_Faith,_Hope_and_Charity
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_194560832
quote:
Misschien fan van deze:

;)
pi_194562569
quote:
Leuk hoor, maar ik kan F.aith echt niet normaal uitspreken :'(
pi_194563952
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 22:32 schreef Magica het volgende:

[..]

Leuk hoor, maar ik kan F.aith echt niet normaal uitspreken :'(
Ik kom niet verder dan Feet.
pi_194565713
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 21:29 schreef MorganLeFay het volgende:

[..]

Misschien fan van deze:
[ afbeelding ]
;)
Of as the world turns, daar zaten ze ook in
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_194681184
Pleegdochtertje van mijn broer en zwager heeft Xsenna. Snap niet echt waarom die s erin zit.

Buren hebben laatst een tweeling gekregen met de namen Boris-Jan en Chiara-Mae, vind die 2 namen niet bij elkaar passen.
pi_194772985
Kennis heeft een dochter gekregen, Lana. Zo op het eerste oog een leuke en normale naam, maar als je ziet welk woord er komt als je de naam achterstevoren bekijkt.... Het zou voor mij wel een partypooper zijn :@
  zaterdag 29 augustus 2020 @ 08:42:05 #10
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194773394
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 07:22 schreef Sunshine1982 het volgende:
Kennis heeft een dochter gekregen, Lana. Zo op het eerste oog een leuke en normale naam, maar als je ziet welk woord er komt als je de naam achterstevoren bekijkt.... Het zou voor mij wel een partypooper zijn :@
Lol, één van onze meiden heeft een vriendinnetje die Lana heet. Dit krijg ik niet meer uit mijn kop.

En ik kan het niet eens delen met m'n man want dan heeft Lana geen leven meer :+ .
Resistance is futile.
pi_194773608
Ik weet niet of ik het hier al eens geschreven had na de geboorte van F maar we hebben dus gekozen voor de vernoeming van mijn vader in de tweede naam. Ik twijfelde toen voor de geboorte nog wat, ook of mijn vader dat überhaupt wel zou waarderen. Nou enorm dus. Hij was stil en ontroerd zei hij me later aan de telefoon O+ hij is de jongste niet meer, boven de 80 al. Toen ze op kraamvisite waren, zei hij, die naam zal gebruikt worden bij bijzondere gebeurtenissen, zoals trouwen en misschien diploma uitreiking enzo, en toen zei ik dan over 18 jaar ofzo horen we jouw naam op die manier weer terug, zo ben je er toch wat bij :'( O+ want dan leeft hij sowieso niet meer, kunnen we wel vanuit gaan. Ik moest wel slikken bij dat idee. Maar zo blij dat we hiervoor gekozen hebben!
  zaterdag 29 augustus 2020 @ 10:59:57 #12
403520 Sway-
La vie est belle
pi_194774819
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 09:17 schreef Hilmo het volgende:
Ik weet niet of ik het hier al eens geschreven had na de geboorte van F maar we hebben dus gekozen voor de vernoeming van mijn vader in de tweede naam. Ik twijfelde toen voor de geboorte nog wat, ook of mijn vader dat überhaupt wel zou waarderen. Nou enorm dus. Hij was stil en ontroerd zei hij me later aan de telefoon O+ hij is de jongste niet meer, boven de 80 al. Toen ze op kraamvisite waren, zei hij, die naam zal gebruikt worden bij bijzondere gebeurtenissen, zoals trouwen en misschien diploma uitreiking enzo, en toen zei ik dan over 18 jaar ofzo horen we jouw naam op die manier weer terug, zo ben je er toch wat bij :'( O+ want dan leeft hij sowieso niet meer, kunnen we wel vanuit gaan. Ik moest wel slikken bij dat idee. Maar zo blij dat we hiervoor gekozen hebben!
Mooie gedachte O+
pi_194775495
Mooi Hilmo!

De naam die ik op 1 heb voor een meisje al sinds M geboren werd..... ik krijg komend schooljaar een jongen in de klas met die naam (hij is enigzins uniseks, gebruikelijker als roepnaam voor een meisje en niet veel-voorkomend...)

-O- ik kan die koppeling echt niet loslaten, zeker als ik die ll in de klas heb in het jaar dat ik beval dus ik denk dat ie van de lijst gaat...
Kwak
  zaterdag 29 augustus 2020 @ 11:50:56 #14
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194775595
Misschien valt hij mee en krijg je er een koppeling van een leuk, intelligent kind door ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 29 augustus 2020 @ 11:51:55 #15
149959 SQ
snelle trees
pi_194775609
Oh dat is wel balen Kwak. Heb je nog andere opties?

Ik ga hulp vragen, we komen er nog niet helemaal uit. Ik heb dus zowel een jongensnaam als een meisjesnaam nodig. Mijn man schiet mijn favorieten af en ik de zijne. Wat ik dus leuk vind zijn dingen als oscar en olivier en hij zit meer in de bobbie / charlie hoek nu :P
(Je zou zeggen dat we dit moeten kunnen he, bij een derde :'))
Anyway, wat vind ik leuk:
Niet te buitenlands
Liefst dus een naam die je uitspreekt zoals je m schrijft (in het Nederlands :P)
1 a 2 lettergrepen
Niet te lieflijk
Niet te hip en vernieuwend :+
disclaimer
pi_194775638
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 11:43 schreef kwakz0r het volgende:
Mooi Hilmo!

De naam die ik op 1 heb voor een meisje al sinds M geboren werd..... ik krijg komend schooljaar een jongen in de klas met die naam (hij is enigzins uniseks, gebruikelijker als roepnaam voor een meisje en niet veel-voorkomend...)

-O- ik kan die koppeling echt niet loslaten, zeker als ik die ll in de klas heb in het jaar dat ik beval dus ik denk dat ie van de lijst gaat...
Vooral voor kinderen lastig lijkt me.

Ik kreeg in groep 3 of 4 een D.iederik in de klas. Echter, dat was de achternaam van een ander kind in de klas. Daar worden dan echt wel wat opmerkingen over gemaakt.
  zaterdag 29 augustus 2020 @ 11:55:55 #17
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194775670
Een Oscar/Olivier naam die je kunt afkorten tot een Bobbie/Charlie naam? Dan kan bb hem gewoon Ollie noemen terwijl hij Olivier heet?

Bij wijze van spreken dan :+
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 29 augustus 2020 @ 11:58:33 #18
149959 SQ
snelle trees
pi_194775700
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 11:55 schreef Leandra het volgende:
Een Oscar/Olivier naam die je kunt afkorten tot een Bobbie/Charlie naam? Dan kan bb hem gewoon Ollie noemen terwijl hij Olivier heet?

Bij wijze van spreken dan :+
Haha nee, zo rollen we niet :D
disclaimer
  zaterdag 29 augustus 2020 @ 12:02:06 #19
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194775738
Dus niet "Hij heet Oscar Olivier, we noemen hem Ozzy Ollie"? Bummer :{
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_194775779
@SQ Hm, Thomas?

quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 09:17 schreef Hilmo het volgende:
Wat lief en mooi. O+
pi_194775797
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 11:51 schreef SQ het volgende:
Oh dat is wel balen Kwak. Heb je nog andere opties?

Ik ga hulp vragen, we komen er nog niet helemaal uit. Ik heb dus zowel een jongensnaam als een meisjesnaam nodig. Mijn man schiet mijn favorieten af en ik de zijne. Wat ik dus leuk vind zijn dingen als oscar en olivier en hij zit meer in de bobbie / charlie hoek nu :P
(Je zou zeggen dat we dit moeten kunnen he, bij een derde :'))
Anyway, wat vind ik leuk:
Niet te buitenlands
Liefst dus een naam die je uitspreekt zoals je m schrijft (in het Nederlands :P)
1 a 2 lettergrepen
Niet te lieflijk
Niet te hip en vernieuwend :+
Ik vind het een beetje moeilijk wat het verschil is tussen beide groepen namen en wat een middenweg zou zijn, maar zoiets?

Olaf? Nathan? Milo?

Benthem? Lexi?

[ Bericht 2% gewijzigd door Zusje123 op 29-08-2020 12:07:34 (Te vroeg op verzenden. ) ]
  zaterdag 29 augustus 2020 @ 12:39:30 #22
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_194776366
Wat mooi van die vernoeming @Hilmo!

En wat enorm jammer van je eerstekeus naam Kwak. Ik ben enorm nieuwsgierig nu natuurlijk O-) . Wil je vriend deze naam ook?

Ik ga nadenken voor SQ. Wil je andere voorletters of maakt dat niet uit?

Jongensnamen:
Abel
Brent
Boris
Chris
Freek
Hein
Ingmar
Joep
Jurre
Lennart
Melle
Niels
Otis
Ravi
Tijn
Ties
Tijmen

Meisjesnamen:
Aaf
Clara
Floor
Hasse
Jonne
Janne
Loes
Nina
Pleun
Renske
Vera
Wende

Zo, siblings van kinderen met de namen van de jouwe en nog wat randoms. Het is een wankel en nog een subjectief evenwicht tussen hip en ouderwets merk ik. Nou ja, dingen afschieten kan je ook verder helpen :P.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zaterdag 29 augustus 2020 @ 12:39:56 #23
319308 Tink89
To live is to dance
pi_194776375
SQ:

Ravi
Lenne (uniseks, lekker snel klaar)
Jip
Boaz
Noa
Noah
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_194776733
SQ:

Jongen

Driek
Hannes
Han
Dries
Jan
Piet
Teun

Meisje

Hanne
Janne
Jans
Janske
Lieve
Fien
Rosie
Elise
Sien
Fietje

Het ís mogelijk dat onze namen hier tussen zitten O-)
pi_194777026
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 12:39 schreef Lemijn het volgende:
Wat mooi van die vernoeming @:Hilmo!

En wat enorm jammer van je eerstekeus naam Kwak. Ik ben enorm nieuwsgierig nu natuurlijk O-) . Wil je vriend deze naam ook?

Ik ga nadenken voor SQ. Wil je andere voorletters of maakt dat niet uit?

Jongensnamen:
Abel
Brent
Boris
Chris
Freek
Hein
Ingmar
Joep
Jurre
Lennart
Melle
Niels
Otis
Ravi
Tijn
Ties
Tijmen

Meisjesnamen:
Aaf
Clara
Floor
Hasse
Jonne
Janne
Loes
Nina
Pleun
Renske
Vera
Wende

Zo, siblings van kinderen met de namen van de jouwe en nog wat randoms. Het is een wankel en nog een subjectief evenwicht tussen hip en ouderwets merk ik. Nou ja, dingen afschieten kan je ook verder helpen :P.
Ja, we hadden zelfs de tweede en derde naam er al bij, sinds 2014 haha.

Iemand zei dat de associatie ook positief kan zijn, maar ik vind et echt ongemakkelijk om letterlijk de naam van iemand uit mijn klas te gebruiken. Voelt teveel als vernoemen.

De naam is W.ies trouwens.
Kwak
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')