Sorryquote:Op zondag 30 augustus 2020 16:34 schreef SQ het volgende:
[..]
Jup, arme wonnemoed gaat compleet viraal
quote:Op zondag 30 augustus 2020 14:22 schreef Blues het volgende:
Deze namen al ooit gespot?
Vind er geen eentje van leukSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.(van Twitter).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
quote:Op maandag 31 augustus 2020 10:05 schreef Tink89 het volgende:
Wonnemoed vind ik grensje van kindermishandeling eigenlijk...jeetje zeg.
Welmoed is dan in elk geval nog een naam. https://www.meertens.knaw.nl/nvb/naam/is/welmoedquote:Op maandag 31 augustus 2020 11:44 schreef Rebubbled het volgende:
[..]Hahaha. Ja echt vreselijk. Welmoed, no offense Ceviche, vind ik ook vreselijk. Voelt een beetje als je kind Barmhartig of Lef noemen of een andere deugd. Maar hey, is persoonlijk en is prima.
Ik zit er niet mee hoorquote:Op maandag 31 augustus 2020 11:44 schreef Rebubbled het volgende:
[..]Hahaha. Ja echt vreselijk. Welmoed, no offense Ceviche, vind ik ook vreselijk. Voelt een beetje als je kind Barmhartig of Lef noemen of een andere deugd. Maar hey, is persoonlijk en is prima.
Nu ben ik wel benieuwd naar die naamquote:Op maandag 31 augustus 2020 12:29 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Ik zit er niet mee hoor![]()
Ik vind andere namen dan weer verschrikkelijk. Die zoete namen van de kinderen van Nicolette van Dam (kiki-kate en lolo-lulu ofzo) of de kinderen van Angela Schijf (Mens, Zus, bloem). Vooral de combinatie.
Maar dat vinden anderen weer mooi.
Ben wel altijd een beetje bang om zoons naam hier voorbij te zien komen, daar vinden een hoop mensen ook wat van denk ik
Dan ben ik niet meer incognitoquote:Op maandag 31 augustus 2020 13:14 schreef Sway- het volgende:
[..]
Nu ben ik wel benieuwd naar die naam
Haha oké, helaas maar begrijpelijk.quote:Op maandag 31 augustus 2020 13:47 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Dan ben ik niet meer incognitoHij is de enige in NL met die naam, vandaar. Staat ook niet bij Meertens.
Maar het is oud-engels (dus niet zelf geknutseld) en het zit een beetje in de Welmoed hoek
Lola-lily of lily-lola maar ik dacht de eerste variantquote:Op maandag 31 augustus 2020 12:29 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Ik zit er niet mee hoor![]()
Ik vind andere namen dan weer verschrikkelijk. Die zoete namen van de kinderen van Nicolette van Dam (kiki-kate en lolo-lulu ofzo) of de kinderen van Angela Schijf (Mens, Zus, bloem). Vooral de combinatie.
Maar dat vinden anderen weer mooi.
Ben wel altijd een beetje bang om zoons naam hier voorbij te zien komen, daar vinden een hoop mensen ook wat van denk ik
Ja de eerste inderdaad maar ze gebruiken alleen Kiki en Lola.quote:Op maandag 31 augustus 2020 14:09 schreef F_r het volgende:
[..]
Lola-lily of lily-lola maar ik dacht de eerste variant
Zegerquote:Op zaterdag 29 augustus 2020 11:51 schreef SQ het volgende:
Oh dat is wel balen Kwak. Heb je nog andere opties?
Ik ga hulp vragen, we komen er nog niet helemaal uit. Ik heb dus zowel een jongensnaam als een meisjesnaam nodig. Mijn man schiet mijn favorieten af en ik de zijne. Wat ik dus leuk vind zijn dingen als oscar en olivier en hij zit meer in de bobbie / charlie hoek nu
(Je zou zeggen dat we dit moeten kunnen he, bij een derde)
Anyway, wat vind ik leuk:
Niet te buitenlands
Liefst dus een naam die je uitspreekt zoals je m schrijft (in het Nederlands)
1 a 2 lettergrepen
Niet te lieflijk
Niet te hip en vernieuwend
Deze zitten er wel dichtbijquote:Op maandag 31 augustus 2020 17:05 schreef Viv het volgende:
@:SQ Ik vind de namen van jullie kinders zo heerlijk nuchter en Hollands, apart dat jouw man nu in een heel andere hoek zit.![]()
Voor een jongen vind ik Bram leuk passen bij de rest (en voldoet ook aan je wensenlijstje). Voor een meisje.. lastig, Floor of zo.
Ik zou het bij de originele keuze houden. De tweede L is er met een reden, de tweede T voegt minder toe, denk ik. Leuke naam btwquote:Op maandag 31 augustus 2020 17:15 schreef Seven. het volgende:
Ik zit een beetje te miepen over de spelling. Het is de hele tijd Elliot geweest en dat wil m'n vent. Maar Eliot, Elliott en Eliott zijn ook geldige opties.
Ik ben ook wel gecharmeerd van Elliott, want dubbel L en dubbel T bekt fijner dan dubbel L en één T, of één L en dubbel T, of één L en één T.
Dubbel t zou ik niet doen, want dan krijg je altijd problemen met mensen die het verkeerd schrijven. Qua uitspraak maakt het niets uit toch? Die dubbel t? Is het trouwens een jongens of meisjes naam?quote:Op maandag 31 augustus 2020 17:15 schreef Seven. het volgende:
Ik zit een beetje te miepen over de spelling. Het is de hele tijd Elliot geweest en dat wil m'n vent. Maar Eliot, Elliott en Eliott zijn ook geldige opties.
Ik ben ook wel gecharmeerd van Elliott, want dubbel L en dubbel T bekt fijner dan dubbel L en één T, of één L en dubbel T, of één L en één T.
Met Benthe krijg je ook schrijf problemen. Dan mag je kind elke keer uit gaan leggen dat het Benthe met h is in plaats van Bente zonder h. Linde doet mij denken aan chocolade. Joep krijg je poep grappen mee. Willem is een ouwe lullen naam. Ik heb liever ook geen Mirjam. Neem dan wel abrikozenjam.quote:Op maandag 31 augustus 2020 16:53 schreef Burdie het volgende:
@:SQ
Joost, Willem, Lars, Tim, Bram, Joep.
Mirjam, Lotte, Anne, Roos, Linde, Benthe.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |