Dit 100%. Een speciale naam klinkt leuk maar is alles behalve praktisch.quote:Op maandag 31 augustus 2020 17:20 schreef Sway- het volgende:
[..]
Ik zou het bij de originele keuze houden. De tweede L is er met een reden, de tweede T voegt minder toe, denk ik. Leuke naam btw
Raf of rat?quote:Op maandag 31 augustus 2020 14:45 schreef Phaidra het volgende:
@:SQ, bij de namen van je oudste twee vind ik voor een meisje Saar, Noor of Veerle wel mooi. Voor een jongen (S)tijn, Pim, Niek, Joost of Raf.
Thanks! Ik ken zelf een Elliott. En de Elliott uit ET is er één met dubbel T.quote:Op maandag 31 augustus 2020 17:20 schreef Sway- het volgende:
[..]
Ik zou het bij de originele keuze houden. De tweede L is er met een reden, de tweede T voegt minder toe, denk ik. Leuke naam btw
Qua uitspraak geen verschil, het is een jongensnaam. Qua spelling zijn alle varianten OK in de UK en de States.quote:Op maandag 31 augustus 2020 17:20 schreef jameshond7 het volgende:
[..]
Dubbel t zou ik niet doen, want dan krijg je altijd problemen met mensen die het verkeerd schrijven. Qua uitspraak maakt het niets uit toch? Die dubbel t? Is het trouwens een jongens of meisjes naam?
Ik draag toch wat bij? Waar ben je het niet mee eens? Die -moed naam wordt compleet afgezeken (snap ik), maar die 'Raf' vind ik minstens net zo gek.quote:Op maandag 31 augustus 2020 17:31 schreef Burdie het volgende:
Heb je ook nog wat bij te dragen @:jameshond7?
Nee, je zeikt alleen maar alles af.quote:Op maandag 31 augustus 2020 17:35 schreef jameshond7 het volgende:
[..]
Ik draag toch wat bij? Waar ben je het niet mee eens? Die -moed naam wordt compleet afgezeken (snap ik), maar die 'Raf' vind ik minstens net zo gek.
Bij Loek denk ik hier aan;quote:Op maandag 31 augustus 2020 17:42 schreef Sjeen het volgende:
SQ, voor een jongen zou ik Joost, Job of Loek wel leuk vinden bij jullie stel. En voor een meisje Floor, Fleur of Lien.
Ieder zijn dingquote:Op maandag 31 augustus 2020 18:35 schreef jameshond7 het volgende:
[..]
Bij Loek denk ik hier aan;
(edit: plaatjes doen het geen meter op de mobiel, maar ik denk dat iedereen wel moet denken aan die reclame leeuw)
Maar zonder grappen. Ik denk juist dat het belangrijk is om na te denken welke associaties mensen bij een bepaalde naam hebben. Bij iedereen met de naam Joep denkt een klein kind gelijk aan poep. Dat moet je toch zien zitten.
Bijzondere spelling zou ik ook niet aan beginnen, want hoe bijzonderde het is, hoe meer problemen mensen krijgen met de schrijfwijze en hoe vaker je mensen moet verbeteren. Je wilt niet je hele leven lang moeten zeggen dat je naam met 2t's wordt geschreven in plaats van 1.
Ik vind die stoere moderne namen vaak vrij kinderachtig klinken. Misschien juist omdat deze vrij modern zijn en daarom veel bij kleine kinderen voorkomen.
Klassieke namen doen het altijd goed, zoals Raphael of Dante. Op een enkele uitzondering na, zoals Michelangelo, die je juist weer veel op het woonwagenkamp tegenkomt. Ik hou zelf wel van die lange namen die je makkelijk kan afkorten. Dus naam op papier Ferdinand, maar thuis 'Fer'. Of Lonneke en thuis aanspreken met 'Lon'.
Welmoed vind ik wel een leuke naam, maar over het algemeen vind ik het verschrikkelijk als mensen hun kinderen noemen naar opa's of oma's. Leuk als tweede naam, maar je wilt je eigen kind geen Marietje of Jos of Geerd willen noemen.
Ik zou kinderen ook niet willen vernoemen naar (levende) personen, want je weet maar nooit wat voor associaties je later bij die persoon krijgt
Moet je je voorstellen dat je als turn liefhebber je kind Yuri noemt en vervolgens op het nieuws hoort dat Yuri een coke-snuiver is. Moet er niet aan denken.
Namen moeten in het buitenland ook goed uit te spreken zijn en daar geen gekke gedachtes bij mensen op laten doen. Dus ik zou een kind niet Dik noemen oid.
Ik vind namen zoals Megan, Morgan en Germaine wel leuk, maar het moet wel bij de achternaam passen. Voor jongens vind ik de Hollandse namen zoals Sander of Dennis wel leuk.
Of dus die lange namen waarvan de afkorting ook leuk is als roepnaam. Ik denk dat je een afkorting van een lettergreep ook wel fijn vindt als je je kind vaak moet roepen. Op papier vind ik die korte namen dan weer niets.
Ik dacht dat er afgelopen jaar een actie was om die leeuw terug te halen?quote:Op maandag 31 augustus 2020 19:18 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ieder zijn ding![]()
Die leeuw is overigens al eeuwen niet meer tv.
Ik denk dat ik het op alle vlakken met je oneens ben.quote:Op maandag 31 augustus 2020 18:35 schreef jameshond7 het volgende:
[..]
Bij Loek denk ik hier aan;
(edit: plaatjes doen het geen meter op de mobiel, maar ik denk dat iedereen wel moet denken aan die reclame leeuw)
Maar zonder grappen. Ik denk juist dat het belangrijk is om na te denken welke associaties mensen bij een bepaalde naam hebben. Bij iedereen met de naam Joep denkt een klein kind gelijk aan poep. Dat moet je toch zien zitten.
Bijzondere spelling zou ik ook niet aan beginnen, want hoe bijzonderde het is, hoe meer problemen mensen krijgen met de schrijfwijze en hoe vaker je mensen moet verbeteren. Je wilt niet je hele leven lang moeten zeggen dat je naam met 2t's wordt geschreven in plaats van 1.
Ik vind die stoere moderne namen vaak vrij kinderachtig klinken. Misschien juist omdat deze vrij modern zijn en daarom veel bij kleine kinderen voorkomen.
Klassieke namen doen het altijd goed, zoals Raphael of Dante. Op een enkele uitzondering na, zoals Michelangelo, die je juist weer veel op het woonwagenkamp tegenkomt. Ik hou zelf wel van die lange namen die je makkelijk kan afkorten. Dus naam op papier Ferdinand, maar thuis 'Fer'. Of Lonneke en thuis aanspreken met 'Lon'.
Welmoed vind ik wel een leuke naam, maar over het algemeen vind ik het verschrikkelijk als mensen hun kinderen noemen naar opa's of oma's. Leuk als tweede naam, maar je wilt je eigen kind geen Marietje of Jos of Geerd willen noemen.
Ik zou kinderen ook niet willen vernoemen naar (levende) personen, want je weet maar nooit wat voor associaties je later bij die persoon krijgt
Moet je je voorstellen dat je als turn liefhebber je kind Yuri noemt en vervolgens op het nieuws hoort dat Yuri een coke-snuiver is. Moet er niet aan denken.
Namen moeten in het buitenland ook goed uit te spreken zijn en daar geen gekke gedachtes bij mensen op laten doen. Dus ik zou een kind niet Dik noemen oid.
Ik vind namen zoals Megan, Morgan en Germaine wel leuk, maar het moet wel bij de achternaam passen. Voor jongens vind ik de Hollandse namen zoals Sander of Dennis wel leuk.
Of dus die lange namen waarvan de afkorting ook leuk is als roepnaam. Ik denk dat je een afkorting van een lettergreep ook wel fijn vindt als je je kind vaak moet roepen. Op papier vind ik die korte namen dan weer niets.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
Dit snap ik dus niet. Dat je een naam zo lang op het oog hebt, maar vervolgens niet wilt geven omdat je een kind in de klas krijgt met die naam. Een toekomstige dochter zal die jongen toch nooit kennen en na een jaar is die jongen weer bij je uit de klas en hoor je er nooit meer wat van (beetje overdreven), terwijl zo'n naam voor altijd bij blijft. Ben je niet bang dat je spijt krijgt als je uiteindelijk toch voor een andere naam kiest en mogelijk zelfs een jaar later alsnog een kind met die nieuwe naam in de klas krijgt?quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 11:43 schreef kwakz0r het volgende:
Mooi Hilmo!
De naam die ik op 1 heb voor een meisje al sinds M geboren werd..... ik krijg komend schooljaar een jongen in de klas met die naam (hij is enigzins uniseks, gebruikelijker als roepnaam voor een meisje en niet veel-voorkomend...)ik kan die koppeling echt niet loslaten, zeker als ik die ll in de klas heb in het jaar dat ik beval dus ik denk dat ie van de lijst gaat...
quote:Op maandag 31 augustus 2020 19:54 schreef LeSage het volgende:
Mijn zus heeft echt een hele eenvoudige naam, maar moet hem altijd spellen.Die gaat zeker op hockey?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zou het zo laten zoals je nu hebt. Google leert dat Elliot als voornaam doorgaans met 1 T is en als achternaam met dubbel T, dus dan "klopt" het ook nog eens mooiquote:Op maandag 31 augustus 2020 17:15 schreef Seven. het volgende:
Ik zit een beetje te miepen over de spelling. Het is de hele tijd Elliot geweest en dat wil m'n vent. Maar Eliot, Elliott en Eliott zijn ook geldige opties.
Ik ben ook wel gecharmeerd van Elliott, want dubbel L en dubbel T bekt fijner dan dubbel L en één T, of één L en dubbel T, of één L en één T.
Ja, toevallig gingen wij allemaal op hockey.quote:
Benthe met h komt tegenwoordig volgens mij vaker voor dan zonder h, of in elk geval minstens net zo vaak. En Willemquote:Op maandag 31 augustus 2020 17:23 schreef jameshond7 het volgende:
[..]
Met Benthe krijg je ook schrijf problemen. Dan mag je kind elke keer uit gaan leggen dat het Benthe met h is in plaats van Bente zonder h. Linde doet mij denken aan chocolade. Joep krijg je poep grappen mee. Willem is een ouwe lullen naam. Ik heb liever ook geen Mirjam. Neem dan wel abrikozenjam.
Willem staat al tijden op mijn shortlist voor een hypothetisch 3e kindquote:Op maandag 31 augustus 2020 19:59 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Benthe met h komt tegenwoordig volgens mij vaker voor dan zonder h, of in elk geval minstens net zo vaak. En Willem.
Ik vind Willem leuk! Bij mij staat Benthe op de lijst, met hquote:Op maandag 31 augustus 2020 20:03 schreef LeSage het volgende:
[..]
Willem staat al tijden op mijn shortlist voor een hypothetisch 3e kind![]()
Als het echt de nummer 1 blijft en ik krijg m niet uit mijn hoofd dan noemen we de baby gewoon zo. Maar ik zoek nu wel naar andere namen.quote:Op maandag 31 augustus 2020 19:54 schreef jameshond7 het volgende:
[..]
Dit snap ik dus niet. Dat je een naam zo lang op het oog hebt, maar vervolgens niet wilt geven omdat je een kind in de klas krijgt met die naam. Een toekomstige dochter zal die jongen toch nooit kennen en na een jaar is die jongen weer bij je uit de klas en hoor je er nooit meer wat van (beetje overdreven), terwijl zo'n naam voor altijd bij blijft. Ben je niet bang dat je spijt krijgt als je uiteindelijk toch voor een andere naam kiest en mogelijk zelfs een jaar later alsnog een kind met die nieuwe naam in de klas krijgt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |