inderdaad. Want als hij safe is dan melden ze dat meestal direct.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 20:41 schreef Sphinxxx het volgende:
Betekent ook weinig goeds dat er nog geen officiele berichtgeving is.
Die kan voorlopig (of langer) als fietskoerier aan de slagquote:Op woensdag 5 augustus 2020 20:42 schreef Evans het volgende:
Dit is het meest debiele wat ik in een sprint gezien heb. Cav was er niks bij. Groenewegen zal in ieder geval een peloton tegen zich krijgen en terecht.
Nounou klein duwtje... Die jacobsen mag ook wel wat spieren kweken en z'n lichaam er beter inzetten. Laat zich gewoon klem rijden.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 20:42 schreef Evans het volgende:
Dit is het meest debiele wat ik in een sprint gezien heb. Cav was er niks bij. Groenewegen zal in ieder geval een peloton tegen zich krijgen en terecht.
Wel een goeie, die rijden ook als idioten.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 20:42 schreef AllesKaputt het volgende:
[..]
Die kan voorlopig (of langer) als fietskoerier aan de slag
Wat had hij moeten doen dan ...quote:Op woensdag 5 augustus 2020 20:43 schreef RipCity het volgende:
[..]
Nounou klein duwtje... Die jacobsen mag ook wel wat spieren kweken en z'n lichaam er beter inzetten. Laat zich gewoon klem rijden.
Mja, die ligt in coma in het ziekenhuis. Daar ga je doorgaans niet snel van af. Niet in uren. Vanavond laat zullen we wel een update krijgen en anders morgen.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 20:41 schreef Sphinxxx het volgende:
Als Schotte zegt dat hij er voor vreest dan is dat weinig hoopvolquote:Op woensdag 5 augustus 2020 20:41 schreef Sphinxxx het volgende:
Ik lees dat hij in levensgevaar is. Zwaar hersentrauma. Mogelijk een verbrijzeld gehemelte.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 20:42 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
inderdaad. Want als hij safe is dan melden ze dat meestal direct.
Ergens ook belachelijk. Nu gooi je die Groenewegen onder de bus. Laat die man eerst zijn kant van het verhaal doen voor je met zulke zware teksten komt.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 20:43 schreef franklop het volgende:
The Union Cycliste Internationale (UCI) strongly condemns the dangerous behaviour of rider Dylan Groenewegen (Jumbo-Wisma), who sent Fabio Jakobsen (Deceuninck-Quickstep) into the barriers a few metres from the finish, causing a collective crash at the end of the first stage of the Tour of Poland.
Groenewegen was disqualified from the race by the commissaires' panel.
The UCI, which considers the behaviour unacceptable, immediately referred the matter to the Disciplinary Commission to request the imposition of sanctions commensurate with the seriousness of the facts.
Our Federation is wholeheartedly with the affected riders.
Bron; uci
Is zoiets uberhaupt te repareren, als dat kapot is?quote:Op woensdag 5 augustus 2020 20:44 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ik lees dat hij in levensgevaar is. Zwaar hersentrauma. Mogelijk een verbrijzeld gehemelte.
Cav is een totaaldebiel. Voor dit filmpje keek ie nog even waar Viviani zat.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 20:42 schreef Evans het volgende:
De beelden spreken voor zich.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 20:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ergens ook belachelijk. Nu gooi je die Groenewegen onder de bus. Laat die man eerst zijn kant van het verhaal doen voor je met zulke zware teksten komt.
Met platen en schroeven denk ikquote:Op woensdag 5 augustus 2020 20:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Is zoiets uberhaupt te repareren, als dat kapot is?
Ik ben geen dokter, maar ik denk dat deze gast blij mag zijn als hij straks kan lopen en zijn geestelijke vermogens niet zijn aangetastquote:Op woensdag 5 augustus 2020 20:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Is zoiets uberhaupt te repareren, als dat kapot is?
Nog maar 3 weken!quote:Op woensdag 5 augustus 2020 20:46 schreef Koffieplanter het volgende:
Jeetje, dit begint steeds meer op TDF te lijken.
Eens, maar hoe vaak zien we niet in sport dat het echt zwaar mis moet gaan voordat er nagedacht wordt.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 20:47 schreef Zorro het volgende:
Hoewel de actie van Groenewegen belachelijk is wordt er wel een beetje hypocriet gedaan. Net als of dit niet veel vaker gebeurt. Alleen heeft het dan veel minder gevolgen omdat iemand net niet valt, of gewoon op het asfalt dondert en met schaafplekken wegkomt of zo.
Maar omdat de gevolgen nu zo groot zijn is de actie ineens veel erger.
Begrijp me niet verkeerd, het is belachelijk en moet flink aangepakt worden, maar dat zou veel vaker moeten gebeuren en niet alleen nu omdat er ernstige gevolgen zijn. Dit gebeurt juist OMDAT het nooit serieus wordt bestraft.
.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 20:47 schreef Zorro het volgende:
Hoewel de actie van Groenewegen belachelijk is wordt er wel een beetje hypocriet gedaan. Net als of dit niet veel vaker gebeurt. Alleen heeft het dan veel minder gevolgen omdat iemand net niet valt, of gewoon op het asfalt dondert en met schaafplekken wegkomt of zo.
Begrijp me niet verkeerd, het is belachelijk en moet flink aangepakt worden, maar dat zou veel vaker moeten gebeuren en niet alleen nu omdat er ernstige gevolgen zijn. Dit gebeurt juist OMDAT het nooit serieus wordt bestraft.
Eens. Alhoewel ik het altijd achterlijk vind is het nu inderdaad puur vanwege de gevolgen dat er een straf aan hangt.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 20:47 schreef Zorro het volgende:
Hoewl de actie van Groenewegen belachelijk is wordt er wel een beetje hypocriet gedaan. Net als of dit niet veel vaker gebeurt. Alleen heeft het dan veel minder gevolgen omdat iemand net niet valt, of gewoon op het asfalt dondert en met schaafplekken wegkomt of zo.
Dat doet echt af aan je waardeoordeel hierover?quote:Op woensdag 5 augustus 2020 20:48 schreef vuvuzela het volgende:
Jakobsen is overigens ook een Nederlander zag ik in een nieuwsbericht.
Ehm ja , de 2 grote Nederlandse sprinters...quote:Op woensdag 5 augustus 2020 20:48 schreef vuvuzela het volgende:
Jakobsen is overigens ook een Nederlander zag ik in een nieuwsbericht. Is er in het verleden meer gebeurd tussen deze twee dat Groenewegen dit nu doet?
Impliceer je dat Dylan dit bewust deed?quote:Op woensdag 5 augustus 2020 20:48 schreef vuvuzela het volgende:
Jakobsen is overigens ook een Nederlander zag ik in een nieuwsbericht. Is er in het verleden meer gebeurd tussen deze twee dat Groenewegen dit nu doet?
Daar gaat die echt niet over nadenken bij 80 km/h uur hoor als Jacobse 't met z'n zus of moeder heeft gedaan..quote:Op woensdag 5 augustus 2020 20:48 schreef vuvuzela het volgende:
Jakobsen is Nederlands kampioen. En nee.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 20:48 schreef vuvuzela het volgende:
Dagjesvolkquote:Op woensdag 5 augustus 2020 20:48 schreef vuvuzela het volgende:
Betekent dat dat jij straks ostentatief je vertrek uit die subforum gaat aankondigen?quote:Op woensdag 5 augustus 2020 20:46 schreef Koffieplanter het volgende:
Jeetje, dit begint steeds meer op TDF te lijken.
Nee, maar ben aan het zoeken naar verklaringen. Of is het gebruikelijk om elkaar weg te drukken?quote:Op woensdag 5 augustus 2020 20:49 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Dat doet echt af aan je waardeoordeel hierover?
Zeker niet, maar dit geheel terzijde.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 20:47 schreef Spanky78 het volgende:
Daar zullen we groenewegen misschien niet zien.
Als het geen Nederlander was geweest was Greenways gewoon een goede jongen die echt voor de winst gaat, nu is het een hondenlul.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 20:49 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Dat doet echt af aan je waardeoordeel hierover?
Dit zijn zover ik kan zien juist de 'veilige' dranghekken die door UCI verplicht gesteld is in laatste meters. Geen pootjes aan de wegkant en bovendien ook nog eens reclame ervoor waardoor het een glad geheel is.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 20:45 schreef Spanky78 het volgende:
Ik vind overigens dat ze de organisatie ook mogen aanklagen wegens dergelijke dranghekken.
Ik vind dat helemaal niet belachelijk. Als ik jou een flinke klap verkoop met een knuppel en jij hebt alleen een beetje pijn heb ik een mishandeling gepleegd. Overlijdt je heb ik me schuldig gemaakt aan doodslag. Precies dezelfde klap.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 20:48 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Eens. Alhoewel ik het altijd achterlijk vind is het nu inderdaad puur vanwege de gevolgen dat er een straf aan hangt.
Als je het gedrag wilt voorkomen moeten ze standaard veel strenger zijn met jurering. Dat vind ik bij wielrennen altijd zo corrupt als de neten.
helemaal mee eens. Ze moeten de regels consequent toepassen. Als je bijvoorbeeld naar het NK op de weg van 2018 kijkt dan is wat vd Poel daar doet om ruimte te krijgen ook niet ongevaarlijk.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 20:48 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Eens. Alhoewel ik het altijd achterlijk vind is het nu inderdaad puur vanwege de gevolgen dat er een straf aan hangt.
Als je het gedrag wilt voorkomen moeten ze standaard veel strenger zijn met jurering. Dat vind ik bij wielrennen altijd zo corrupt als de neten.
Als Dylan bij Team Sky had gereden had iedereen hier de doodstraf voor hem geeist.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 20:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als het geen Nederlander was geweest was Greenways gewoon een goede jongen die echt voor de winst gaat, nu is het een hondenlul.
Nu doet alleen onze forumbelg dat.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 20:52 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Als Dylan bij Team Sky had gereden had iedereen hier de doodstraf voor hem geeist.
Als Poels een zware val maakte bij Sky, werd er zelfs gelachen.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 20:52 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Als Dylan bij Team Sky had gereden had iedereen hier de doodstraf voor hem geeist.
Vernoemd naar Casartelli.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 20:52 schreef Mykonos het volgende:
Het is wel te bizar voor woorden dat dit exact, op de dag precies, een jaar na Bjorg Lambrecht gebeurt, en in dezelfde koers ook nog.
Of de jaarlijkse Downhill sprint.... altijd al levensgevaarlijk geweest.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 20:45 schreef Spanky78 het volgende:
Ik vind overigens dat ze de organisatie ook mogen aanklagen wegens dergelijke dranghekken.
En nu?quote:Op woensdag 5 augustus 2020 20:54 schreef Frozen-assassin het volgende:
Hier ontsnapt Cavendish aan erger omdat hij daar gelukkig meeglijdt met boarding.
Sorry.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 20:54 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Als Poels een zware val maakte bij Sky, werd er zelfs gelachen.
quote:UPDATE – Koersarts Ronde van Polen: “Situatie Fabio Jakobsen levensbedreigend”
De situatie van Fabio Jakobsen zou levensbedreigend zijn. Dat laat koersarts Barbara Jerschina weten aan het Poolse nazosie.pl.
“We hebben alles gedaan wat we konden”, zo laat zij weten. “De werkomstandigheden waren zeer moeilijk. Er is sprake van zeer ernstig hersenletsel en een gebroken gehemelte, dus er waren problemen met intubatie, maar we hebben via buizen zuurstof bij hem aangebracht. We hebben de vitale functies gehandhaafd. Het hart werkte nog goed en hield de juiste druk in stand.”
Toch is de situatie van Jakobsen zeer zorgwekkend te noemen. “Hij heeft zeer ernstige verwondingen opgelopen. De situatie is levensbedreigend. Hij heeft ook heel erg veel bloed verloren. Hij leeft nog en hij is bij ons. Hopelijk winnen we…”
Jakobsen is naar het St. Barbara’s ziekenhuis in Sosnowiec gebracht.
Dit klinkt allesbehalve hoopvolquote:
Dat was ook zo naar, ik was als jochie aan het kijken. Indrukwekkend op een verkeerde manier.quote:
okquote:Op woensdag 5 augustus 2020 21:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dat bericht heb ik nu al 40-45x gezien
Heel slecht. Hersenletsel is nooit goed en zwaar hersenletsel doet het ergste vrezen.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 20:58 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dit klinkt allesbehalve hoopvol
Blijkbaar probeert iedereen er mee te scoren. Misschien is een apart topic en het daar in de OP beter?quote:
Echt goed nieuws gaan we niet meer krijgen vandaag, hopelijk blijft definitief slecht nieuws uit.quote:
Die wilde ik ook noemen.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 21:04 schreef Momo het volgende:
Ik heb hier een Stig Broekcx gevoel bij...
Bij Goolaerts kan ik me dat niet echt herinneren, misschien omdat dat toch een veel kleinere naam was. Dat maakt iets absoluut niet minder erg, begrijp me niet verkeerd, maar iemand als Jakobsen heb je toch al met enige regelmaat bewust om zeges zien strijden. Lara van Ruijven deed me daarom ook meer dan een shorttracker zou doen die alleen maar in de middenmoot rijdt (en ook daar is het één niet minder erg dan het ander).quote:Op woensdag 5 augustus 2020 21:02 schreef Aguero het volgende:
[..]
Echt goed nieuws gaan we niet meer krijgen vandaag, hopelijk blijft definitief slecht nieuws uit.
Zelfde drukkende, onzekere gevoel als toen met Goolaerts.
Dit lijkt me eigenlijk wel een beetje einde carriere voor Groenewegen. Hij gaat sowieso een hele lange schorsing krijgen van de UCI. En waarschijnlijk ook van zijn ploeg, in het meest extreme geval ontslaan ze hem zelfs. En wanneer hij terugkeert in het peloton zal hij een paria zijn en waarschijnlijk door alles en iedereen gehaat worden.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 21:05 schreef TheVulture het volgende:
Ik hoop voor Groenewegen dat ie erdoor komt, maar hoe dan ook lijkt me dit al een zware last om mee te dragen
Treurig maar realistisch, dat gun je zo iemand ook niet. Achterlijke actie, maar om nou te denken dat hij hem bewust de hekken in heeft gejaagd..quote:Op woensdag 5 augustus 2020 21:07 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Dit lijkt me eigenlijk wel een beetje einde carriere voor Groenewegen. Hij gaat sowieso een hele lange schorsing krijgen van de UCI. En waarschijnlijk ook van zijn ploeg, in het meest extreme geval ontslaan ze hem zelfs. En wanneer hij terugkeert in het peloton zal hij een paria zijn en waarschijnlijk door alles en iedereen gehaat worden.
En dan hebben we het nog niet eens over de eventuele mentale problemen die hij hier aan overhoudt..
Ik denk niet dat hij ontslagen gaat worden oid. UCI zal hem wel zwaar bestraffen, die reageren al uit emotie.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 21:07 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Dit lijkt me eigenlijk wel een beetje einde carriere voor Groenewegen. Hij gaat sowieso een hele lange schorsing krijgen van de UCI. En waarschijnlijk ook van zijn ploeg, in het meest extreme geval ontslaan ze hem zelfs. En wanneer hij terugkeert in het peloton zal hij een paria zijn en waarschijnlijk door alles en iedereen gehaat worden.
En dan hebben we het nog niet eens over de eventuele mentale problemen die hij hier aan overhoudt..
Groenewegen heeft vaker rare dingen gedaan en dit was helaas wel een bewuste actie. Het kan dat het impulsief was maar dit was bewust iemand de hekken in duwen.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 21:08 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Treurig maar realistisch, dat gun je zo iemand ook niet. Achterlijke actie, maar om nou te denken dat hij hem bewust de hekken in heeft gejaagd..
Is nog nooit een lange schorsing voor zoiets uitgevaardigd. En lijkt mij voorbarig om hem gelijk te ontslaan. Het is niet dat hij het expres deed.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 21:07 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Bewust iemand blokken, ok. Bewust iemand de hekken in duwen (dus met het daadwerkelijke doel om iemand de hekken in te duwen en dus hevig ten val te brengen), dat geloof ik simpelweg niet.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 21:11 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Groenewegen heeft vaker rare dingen gedaan en dit was helaas wel een bewuste actie. Het kan dat het impulsief was maar dit was bewust iemand de hekken in duwen.
Hij weet niet dat rechts van hem een hek zit ofzo? Of hoe moet ik dit voor me zien?quote:Op woensdag 5 augustus 2020 21:16 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Bewust iemand blokken, ok. Bewust iemand de hekken in duwen (dus met het daadwerkelijke doel om iemand de hekken in te duwen en dus hevig ten val te brengen), dat geloof ik simpelweg niet.
De actie om het gat dicht te gooien, is bewust, maar hij gaat niet bewust iemand de hekken in rijden inderdaad. Dit soort acties gebeuren wel vaker, waarschijnlijk heeft elke topsprinter dit wel eens gehad. Alleen dit keer zijn de gevolgen echt extreem, mede ook door de enorm hoge snelheid.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 21:08 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Treurig maar realistisch, dat gun je zo iemand ook niet. Achterlijke actie, maar om nou te denken dat hij hem bewust de hekken in heeft gejaagd..
Maar dan wordt iemand weer terug de weg op geslingerd, met alle gevolgen van dien.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 21:16 schreef Chia het volgende:
Waarom staan er bij zo'n soort sprint niet gewoon van die stootkussens zoals bij schaatsen? Ook niet ideaal misschien, maar ondertussen moeten er toch wel betere opties zijn dan deze hekken die een val zoveel gruwelijker maken.
Een renner die terug het parcours op komt is natuurlijk ook niet ongevaarlijk..quote:Op woensdag 5 augustus 2020 21:16 schreef Chia het volgende:
Waarom staan er bij zo'n soort sprint niet gewoon van die stootkussens zoals bij schaatsen? Ook niet ideaal misschien, maar ondertussen moeten er toch wel betere opties zijn dan deze hekken die een val zoveel gruwelijker maken.
Dan wordt t helemaal wildwest, want het is safe en kan toch niks gebeuren.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 21:16 schreef Chia het volgende:
Dagjesmensenquote:Op woensdag 5 augustus 2020 20:48 schreef vuvuzela het volgende:
Bij het schaatsen gaat dat meestal wel goed omdat er maar 1 ander schaatst. Vraag het Urben.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 21:17 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar dan wordt iemand weer terug de weg op geslingerd, met alle gevolgen van dien.
Was maar een voorbeeld, bedoelde puur dat er anno 2020 betere afscheidingen te bedenken moeten zijn dan deze hekken.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 21:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Een renner die terug het parcours op komt is natuurlijk ook niet ongevaarlijk..
Ik denk niet dat hij bij 100% alles uit je lichaam persen ook nog bewust denkt om iemand het hek in te rijden, nee. Wel om iemand te blokken en zo te winnen (ook al mag dat niet).quote:Op woensdag 5 augustus 2020 21:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hij weet niet dat rechts van hem een hek zit ofzo? Of hoe moet ik dit voor me zien?
Hoe had dit anders af kunnen lopen? Jakobsen zat er vol langs en hij blijft knijpen en deelt een elleboog uit. Dat de gevolgen zo groot zijn had hij niet kunnen weten maar dat hij grote kans had om iemand ten val te brengen wist hij echt wel. Jakobsen zat er al veel te ver naast om nog in te houden.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 21:16 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Bewust iemand blokken, ok. Bewust iemand de hekken in duwen (dus met het daadwerkelijke doel om iemand de hekken in te duwen en dus hevig ten val te brengen), dat geloof ik simpelweg niet.
Dat gebeurde nu ook nog. Werd in ieder geval nog door 1 renner geraaktquote:Op woensdag 5 augustus 2020 21:17 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar dan wordt iemand weer terug de weg op geslingerd, met alle gevolgen van dien.
Het enige wat ik me zou kunnen bedenken is een brede weg, met ruim voor de afzetting lijnen. Kom over die lijnen en je wordt teruggezet (maar valt niet). Minder gevaarlijk, wel risico dat je je plek verliest.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 21:18 schreef Chia het volgende:
[..]
Was maar een voorbeeld, bedoelde puur dat er anno 2020 betere afscheidingen te bedenken moeten zijn dan deze hekken.
Niet, vandaar ook dat ik het er echt wel mee eens ben (zoals iedereen denk ik) dat het een achterlijke actie was.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 21:19 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Hoe had dit anders af kunnen lopen? Jakobsen zat er vol langs en hij blijft knijpen en deelt een elleboog uit. Dat de gevolgen zo groot zijn had hij niet kunnen weten maar dat hij grote kans had om iemand ten val te brengen wist hij echt wel. Jakobsen zat er al veel te ver naast om nog in te houden.
die finish is ook belachelijk en daar moeten ze ook zeker iets aan doenquote:Op woensdag 5 augustus 2020 21:22 schreef Burner82 het volgende:
Niemand wil dit. Maar Groenewegen de schuld te geven, is het makkelijkste. Ze komen met bijna 80 km/u richting de finish, dan is 1 mini-beweging al genoeg.
Dat is ook de insteek van zo'n beetje elke renner op Twitter momenteelquote:Op woensdag 5 augustus 2020 21:24 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
die finish is ook belachelijk en daar moeten ze ook zeker iets aan doen
Groenewegen weet precies wat de gevolgen kunnen zijn van het op deze manier blokken van een tegenstander en tóch doet hij het. Iemand op deze manier blokken = iemand opzettelijk de hekken in duwen.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 21:16 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dan krijg je wel dat iemand een ander die lage afscheiding op probeert te drukken? Net als je in de F1 vaak zietquote:Op woensdag 5 augustus 2020 21:24 schreef 4-elements het volgende:
Sowieso zou de finisihplaats voor een massasprint aan meer regels moeten voldoen. Niet bergafwaarts. Minimale breedte (al zoeken ze vaak dan alsnog de hekken op) van de weg. Misschien eerst een lage afscheiding en twee meter verder de hekken? Dat als ze over de lage afscheiding gaan, niet mee mogen sprinten.
Wellicht. Maar dan knallen ze in ieder geval niet gelijk de hekken in.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 21:25 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dan krijg je wel dat iemand een ander die lage afscheiding op probeert te drukken? Net als je in de F1 vaak ziet
Bij het Shorttrack gaat het ook goed.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 21:18 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Bij het schaatsen gaat dat meestal wel goed omdat er maar 1 ander schaatst. Vraag het Urben.
Met Jakobsen zelf op het moment niet echt, ik denk dat hij weinig meekrijgt van het hele gebeuren..quote:Op woensdag 5 augustus 2020 21:27 schreef Lavenderr het volgende:
Ik weet gewoon niet met wie ik meer medelijden heb. Tragisch is het
Ik denk dat het ook vaak goed gaat omdat de renner die wordt weggedrukt eieren voor z'n geld kiest. Hebben andere topsprinters zich al uitgelaten over hoe ver Groenewegen vandaag over de schreef ging? Die kunnen die nuances natuurlijk beter inschatten.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 21:16 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Daar heb je veel meer ruimte natuurlijk.. En daar vallen ze ook regelmatig met meerdere tegelijkquote:Op woensdag 5 augustus 2020 21:27 schreef Collide het volgende:
[..]
Bij het Shorttrack gaat het ook goed.
Je gaat natuurlijk niet minder hard sprinten omdat iets niet de Tour de France is.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 21:31 schreef TLC het volgende:
Voor zo'n lullige wedstrijd ga je toch ook niet als een mongool sprinten
Sterkte Fabio Jakobsen !
Niet helemaal vergelijkbaar.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 21:27 schreef Collide het volgende:
[..]
Bij het Shorttrack gaat het ook goed.
Bij topsprinters denk ik niet meteen aan welbespraakte, rationele, intelligente, objectieve beschouwers.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 21:29 schreef Aguero het volgende:
[..]
Ik denk dat het ook vaak goed gaat omdat de renner die wordt weggedrukt eieren voor z'n geld kiest. Hebben andere topsprinters zich al uitgelaten over hoe ver Groenewegen vandaag over de schreef ging? Die kunnen die nuances natuurlijk beter inschatten.
Ik denk niet dat hij dit zo extreem gewild had, maar hij maakte wel bewust deze beweging.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 21:31 schreef Burner82 het volgende:
Alle internethelden die met 70/80 km/uur wel precies weten welke beweging ze maken mogen zich nu melden..
Het is gewoon idioot om te denken dat Groenewegen dit zou willen. Het is fucked up voor Fabio..
Welke beweging hebben we het over? Hij week uit naar rechts, richting de hekken. Daarna kwamen ze in aanraking met elkaar. Snap dat het lijkt op een schouderduw van Groenewegen, maar daarmee probeert hij vooral zelf in balans te blijven. Hij probeert niet bewust Jakobsen de vangrail in te katapulteren.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 21:32 schreef Collide het volgende:
[..]
Ik denk niet dat hij dit zo extreem gewild had, maar hij maakte wel bewust deze beweging.
Downhill sprinten, gaat nergens over idd. Waar foutjes in een reguliere massasprint al gevaarlijk zijn, hebben dezelfde acties met snelheden van 80km/u+ zo veel heftigere concequentiesquote:Op woensdag 5 augustus 2020 21:24 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
die finish is ook belachelijk en daar moeten ze ook zeker iets aan doen
quote:Op woensdag 5 augustus 2020 21:36 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Hij trekt naar rechts, dat klopt. Maar als hij dat zo bewust doet, had Jakobsen ook bewust kunnen remmen..
Nee, zo werkt dat niet.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 21:36 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Hij trekt naar rechts, dat klopt. Maar als hij dat zo bewust doet, had Jakobsen ook bewust kunnen remmen..
Dat vraag je op Fok? Hier zitten geen chirurgenquote:Op woensdag 5 augustus 2020 21:36 schreef Chaes het volgende:
Verbrijzelde luchtpijp en gehemelte... Jezus. Is dat ooit nog operatief te herstellen?
Je kunt toch liften?quote:Op woensdag 5 augustus 2020 21:36 schreef Muskusboktor57 het volgende:
[..]
Ja, en alle renners die achter Fabio zitten dan?
Vast wel iemand met een medische achtergrondquote:Op woensdag 5 augustus 2020 21:38 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Dat vraag je op Fok? Hier zitten geen chirurgen
Dat naar rechts trekken is 100% bewust.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 21:36 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Rennen of even inhouden in een sprint gebeurt regelmatig hoor. Alleen ga je dat in dit geval niet verwachten van Jakobsen..quote:Op woensdag 5 augustus 2020 21:36 schreef Muskusboktor57 het volgende:
[..]
Ja, en alle renners die achter Fabio zitten dan?
Zag die al vaker gedeeld worden, maar vond dat wel meevallen eigenlijk. En sowieso totaal onvergelijkbaar met vandaag.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 21:39 schreef Patroon het volgende:
Niet de eerste keer dat Dylan een dergelijke actie deed: https://sporza.be/nl/2016(...)t-een-deb-1-2783982/
Je kunt ook iemand afsnijden he.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 21:41 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Dan zat de ander in een gat dat er niet was..
Sprinters staan sowieso vaak niet stil bij welke risico’s ze nemen op die momentenquote:Op woensdag 5 augustus 2020 21:39 schreef Beregd het volgende:
[..]
Dat naar rechts trekken is 100% bewust.
Dat hij er niet bij stil gestaan heeft dat het wel eens nare gevolgen kan hebben, is gewoon dwaas.
Waarschijnlijk dan ook zwaar gezichtstrauma. Dat gehemelte splijt niet uit zichzelf, dan ligt zijn gezicht ook open daarquote:Op woensdag 5 augustus 2020 21:36 schreef Chaes het volgende:
Verbrijzelde luchtpijp en gehemelte... Jezus. Is dat ooit nog operatief te herstellen?
Dat gat was er, kijk nog eens terugquote:Op woensdag 5 augustus 2020 21:41 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Dat gat was er gewoon, ruim zelfsquote:Op woensdag 5 augustus 2020 21:41 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Alleen was het gat er gewoon duidelijk wel en zat Jacobsen er al naast toen Groenewegen toch de deur dicht gooide..quote:Op woensdag 5 augustus 2020 21:41 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Jup, regelmatig. Maar niet echt in de laatste paar meter.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 21:40 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Rennen of even inhouden in een sprint gebeurt regelmatig hoor. Alleen ga je dat in dit geval niet verwachten van Jakobsen..
goede vergelijking jaquote:Op woensdag 5 augustus 2020 21:43 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Als Verstappen het doet bij Hamilton, staan we op de banken... kom op... het zijn 2wielers, minibandjes en 80 km/uur.......
Vergelijk het met de motorsport dan: A komt op het rechte stuk uit de slipstream van B, aan de kant van de pitmuur. B trekt gelijk volle bak richting pitmuur, waardoor A hard tegen die muur geduwd wordt en onderuit gaat.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 21:43 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Als Verstappen het doet bij Hamilton, staan we op de banken... kom op... het zijn 2wielers, minibandjes en 80 km/uur.......
Erg populair had hij zich inderdaad nog niet gemaakt in het peleton. Ook in zijn interviews met "ik knecht niet, ik win" gedoe.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 21:39 schreef Patroon het volgende:
Niet de eerste keer dat Dylan een dergelijke actie deed: https://sporza.be/nl/2016(...)t-een-deb-1-2783982/
Mwa, in de jaren 90 vonden ze Abdou ook al een dikke lul.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 21:42 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Sprinters staan sowieso vaak niet stil bij welke risico’s ze nemen op die momenten
"podium of jodium"quote:Op woensdag 5 augustus 2020 21:45 schreef Beregd het volgende:
[..]
Erg populair had hij zich inderdaad nog niet gemaakt in het peleton. Ook in zijn interviews met "ik knecht niet, ik win" gedoe.
Als ik aan een lul denk in combinatie met sprinter denk ik niet gelijk aan Groenewegen.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 21:45 schreef Beregd het volgende:
[..]
Erg populair had hij zich inderdaad nog niet gemaakt in het peleton. Ook in zijn interviews met "ik knecht niet, ik win" gedoe.
Ook dan wel.. maar dat is niet heel relevant in dit geval.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 21:43 schreef Muskusboktor57 het volgende:
[..]
Jup, regelmatig. Maar niet echt in de laatste paar meter.
Dagjesvolk.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 21:47 schreef Koffieplanter het volgende:
Grijp eens in. @:Rellende_Rotscholier
Jawel.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 21:47 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ook dan wel.. maar dat is niet heel relevant in dit geval.
Je moet jezelf niet overschatten.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 21:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dagjesvolk.
Zo blijken mijn bijdrages gelukkig niet eens zo vervelend.
Dit. Heb het nog maar eens teruggekeken. Heb in het verleden wel ergere dingen gezien. En je kunt van elke topsprinter wel fragmenten terugvinden waarbij hij van zijn lijn afwijkt.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 21:41 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Zag die al vaker gedeeld worden, maar vond dat wel meevallen eigenlijk. En sowieso totaal onvergelijkbaar met vandaag.
Naast mijn schoenen lopen is inderdaad niet verstandig.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 21:48 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Je moet jezelf niet overschatten.
Dit klinkt als Maniquote:Op woensdag 5 augustus 2020 21:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dagjesvolk.
Zo blijken mijn bijdrages gelukkig niet eens zo vervelend.
quote:Op woensdag 5 augustus 2020 21:49 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Dit. Heb het nog maar eens teruggekeken. Heb in het verleden wel ergere dingen gezien. En je kunt van elke topsprinter wel fragmenten terugvinden waarbij hij van zijn lijn afwijkt.
Och nee toch, 500 franc.quote:
Dat vonden de meesten ook terecht meen ik mij te herinneren.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 21:52 schreef Burner82 het volgende:
[..]
En iedereen gaat nu juichen, maar was boos toen toen Sagan uit de tour werd gegooid?
Ja, best goed zelfs.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 21:36 schreef Chaes het volgende:
Dylan is waarschijnlijk ook voor het leven getraumatiseerd. Zou die zich ooit nog met volle overgave in een massasprint kunnen storten?quote:Op woensdag 5 augustus 2020 21:53 schreef lytsewiete het volgende:
Al hadden ze een miljoen boete gegeven.
Dylan had graag betaald om Fabio heel te krijgen.
In mijn herinnering vonden velen de diskwalificatie van Sagan juist onterecht. Maar misschien laat mijn geheugen mij inmiddels in de steek..quote:Op woensdag 5 augustus 2020 21:58 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Ik niet. Als je met 70-80 km/uur op 2 smalle bandjes de snelste wilt zijn, kan het fout gaan.
Goede samenvatting welquote:Op woensdag 5 augustus 2020 20:47 schreef Zorro het volgende:
Er zijn gewoon regels.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 22:03 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Omdat het met 80 km gaat, moet je het maar niet doen?
Daar is nu niets zinnigs over te zeggen. Maar eerst moet hij er door komen en in een stabiele situatie komen voordat je daar over na kan gaan denkenquote:Op woensdag 5 augustus 2020 21:59 schreef Chaes het volgende:
[..]
Hoopgevend. Maar lijkt me niet dat we Jakobsen ooit nog op dit niveau zien terugkeren..
Valt wel mee toch? Een letterlijke quote.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 22:04 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
klikbeet bij zulke dingen
quote:Op woensdag 5 augustus 2020 22:05 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Hij hield zijn lijn. al was die scheef.
Een kleine beweging heeft met deze snelheid wel meer impact dan bij een “normale” sprint, maar dat staat los van de actie zelf inderdaad.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 21:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
Achja omdat het 80 km gaat mag je lekker alles doen wat je wilt.
En als je het toch doet: 500 Zwitserse Frank boete!!!!!!1!!quote:Op woensdag 5 augustus 2020 22:08 schreef beantherio het volgende:
Iemand haalde net even de Formule 1 aan maar bij het wielrennen mogen ze ook wel eens zoiets als "track limits" gaan hanteren. Als in een lijn een halve meter van de hekken af waar je niet over mag komen bij het sprinten of zo.
Welnee, ingrijpen doen ze nooit. Dat zien we wel met afkortingen nemen via fietspaadjes, wordt nimmer tegen opgetreden.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 22:10 schreef AllesKaputt het volgende:
[..]
En als je het toch doet: 500 Zwitserse Frank boete!!!!!!1!!
waarschijnlijk de hoogste boete die de wedstrijdcommisaris kan gevenquote:Op woensdag 5 augustus 2020 22:10 schreef AllesKaputt het volgende:
[..]
Dan nog kan de laatste 500 meter telkens hetzelfde worden opgebouwd. Veiliger dan nu. Iets met lijnen, waarbuiten je niet mag komen. Dan zullen ze nog de randjes gaan opzoeken, maar knallen ze in ieder geval niet in de hekken omdat die meters achter de lijn staan.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 22:10 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Probleem is, ze rijden geen rondjes over hetzelfde circuit.
Lijkt mij ook dat dit los staat van een eventuele straf of schorsing die men later nog kan uitdelen.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 22:12 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
waarschijnlijk de hoogste boete die de wedstrijdcommisaris kan geven
Ik zie dat probleem niet perse: het is een kwestie van lijnen uitzetten bij de finish. Bij een sprint word het peloton trouwens toch een veel dunnere sliert dus je kunt dan prima de toegestane baan wat vernauwen met lijnen voor "track limits".quote:Op woensdag 5 augustus 2020 22:10 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Probleem is, ze rijden geen rondjes over hetzelfde circuit.
Gewoon net als bij Formule 1 5 plekken teruggezet worden of zo. Of een tijdstraf.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 22:10 schreef AllesKaputt het volgende:
[..]
Probleem is: je wordt door een ander die lijn over geduwd. Dus dan? Moet je dan stoppen met sprinten? Of die ander?quote:Op woensdag 5 augustus 2020 22:08 schreef beantherio het volgende:
Iemand haalde net even de Formule 1 aan maar bij het wielrennen mogen ze ook wel eens zoiets als "track limits" gaan hanteren. Als in een lijn een halve meter van de hekken af waar je niet over mag komen bij het sprinten of zo.
Een tijdstraf in een eendagswedstrijd ja! Dat zal ze leren!!quote:Op woensdag 5 augustus 2020 22:14 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik zie dat probleem niet perse: het is een kwestie van lijnen uitzetten bij de finish. Bij een sprint word het peloton trouwens toch een veel dunnere sliert dus je kunt dan prima de toegestane baan wat vernauwen met lijnen voor "track limits".
[..]
Gewoon net als bij Formule 1 5 plekken teruggezet worden of zo. Of een tijdstraf.
Daar zijn vast ook prima regels voor te bedenken. Sowieso hangen er bij dit soort evenementen zat camera's waarvan de beelden bekeken kan worden en er achteraf straffen kunnen worden uitgedeeld. En het moet natuurlijk ook leiden tot gedragsverandering: als men weet dat er straf volgt (bijv. doordat je een tegenstander over de lijn duwt) dan doe je dat niet meer.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 22:16 schreef caspervc het volgende:
[..]
Probleem is: je wordt door een ander die lijn over geduwd. Dus dan? Moet je dan stoppen met sprinten? Of die ander?
Tja logisch als je ziet dat hij met z’n lijf tegen die finishpaal klapt. Denk dat hij blij mag zijn als hij ooit weer op een wedstrijdfiets zit...quote:
Geen hersenschade klinkt al veel hoopvoller dan eerdere berichten.quote:
Het is maar een idee. Ik vind het gewoon bizar dat dit soort ongelukken kunnen gebeuren. Bij een professionele sport als wielrennen moeten ze dat toch wel kunnen voorkomen.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 22:16 schreef AllesKaputt het volgende:
[..]
Een tijdstraf in een eendagswedstrijd ja! Dat zal ze leren!!
quote:Op woensdag 5 augustus 2020 22:19 schreef beantherio het volgende:
[..]
een professionele sport als wielrennen
Er zal eerder wereldvrede uitbreken dan dat wielrennen een veilige sport zal zijn. Also sprach AllesKaputt.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 22:19 schreef beantherio het volgende:
[..]
Het is maar een idee. Ik vind het gewoon bizar dat dit soort ongelukken kunnen gebeuren. Bij een professionele sport als wielrennen moeten ze dat toch wel kunnen voorkomen.
Tja, het blijft vaak houtje touwtje in het wielrennen. Echte serieuze veiligheidsmaatregelen blijven al jaren uit. Vaste regels voor locaties van een massasprint bijvoorbeeld.quote:
We zijn allemaal een beetje geschrokken. Hopelijk begrijp je dat.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 22:25 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Kan iedereen even kalm doen? Ja bedankt.
Dat lijkt me dan weer nietquote:Op woensdag 5 augustus 2020 22:25 schreef Lospedrosa het volgende:
Zou dit einde carrière zijn voor Dylan?
Ik denk het toch wel.
Beter terugduwen. Daar ging Dylan van uit.quote:
Zijn bio zegt dat hij een Poolse journalist is.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 22:27 schreef ThePlaneteer het volgende:
Wie is deze gast met zoveel inside info?
want hij kan nu ineens niet meer fietsen?quote:Op woensdag 5 augustus 2020 22:25 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik denk het toch wel.
Poolse journalist ter plaatsequote:Op woensdag 5 augustus 2020 22:27 schreef ThePlaneteer het volgende:
Lijkt me een Poolquote:Op woensdag 5 augustus 2020 22:27 schreef ThePlaneteer het volgende:
Nee, natuurlijk niet.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 22:25 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik denk het toch wel.
Wat een taaie lichamen die topsporters, hij zit over een half jaar weer op de fiets.quote:
Die wint volgend seizoen gewoon weer een hoopquote:Op woensdag 5 augustus 2020 22:25 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik denk het toch wel.
Er is enorm veel te verbeteren qua veiligheid in het wielrennen, maar ook al maak je het zo veilig als het maar kan, dit soort ongelukken kunnen altijd gebeuren omdat renners (of sporters in het algemeen) altijd risico’s zullen blijven nemen.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 22:19 schreef beantherio het volgende:
[..]
Het is maar een idee. Ik vind het gewoon bizar dat dit soort ongelukken kunnen gebeuren. Bij een professionele sport als wielrennen moeten ze dat toch wel kunnen voorkomen.
Daar teken ik voor!quote:Op woensdag 5 augustus 2020 22:29 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wat een taaie lichamen die topsporters, hij zit over een half jaar weer op de fiets.
Ik ben wel benieuwd of hij nog een beetje geaccepteerd gaat worden in het peloton..quote:Op woensdag 5 augustus 2020 22:29 schreef franklop het volgende:
[..]
Die wint volgend seizoen gewoon weer een hoop
Dit seizoen ook nog wel, denk ikquote:Op woensdag 5 augustus 2020 22:29 schreef franklop het volgende:
[..]
Einde carrière zal het niet zijn nee. Maar ik vraag mij wel af of hij zich straks weer vol overgave in een sprint durft te gooien.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 22:29 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet.
Yep, die zullen hem wel uitkotsen. Terecht.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 22:30 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd of hij nog een beetje geaccepteerd gaat worden in het peloton..
Worden Cavendish en Sagan nog geaccepteerd?quote:Op woensdag 5 augustus 2020 22:30 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd of hij nog een beetje geaccepteerd gaat worden in het peloton..
Gewoon de ziekenhuisdirecteur, die zegt dat. Zoals aangegeven.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 22:14 schreef Burner82 het volgende:
[..]
De arts via tv via twitter, zegt dat het iets beter gaat...
Zal best, maar ik heb wel voor de laatste keer voor hem zitten juichen.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 22:29 schreef franklop het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 5 augustus 2020 22:31 schreef Tjacka het volgende:
Ik wens de familie Jakobsen heel veel sterkte toe.
Ik denk dat dat wel meevalt eigenlijk.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 22:32 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Yep, die zullen hem wel uitkotsen. Terecht.
Vraag me af of Jumbo met hem verder wil. Dit is gewoon hele slechte publiciteit.
Die situaties waren in de verste verte niet vergelijkbaar met wat Groenewegen heeft gedaan imo.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 22:32 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Worden Cavendish en Sagan nog geaccepteerd?
Nee, die mag een schouderduw krijgen met dat hysterische wijf.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 22:33 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
[ twitter ]
Ook de altijd sympathieke Groenewegen?
Wil niemand meer naast rijdenquote:Op woensdag 5 augustus 2020 22:30 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Strobalen?quote:Op woensdag 5 augustus 2020 22:32 schreef Breekfast het volgende:
Is er bij de finish in sprintetappes niet iets te bedenken als vervanging van het hekwerk? Een beetje zoals de bandenstapel in de formule 1?
Kan ie wel makkelijker winnen in de sprint.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 22:34 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Wil niemand meer naast rijden
Ik vergelijk het ook niet.. Maar geeft wel aan hoe hij is.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 21:41 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Zag die al vaker gedeeld worden, maar vond dat wel meevallen eigenlijk. En sowieso totaal onvergelijkbaar met vandaag.
Heb wel ergere dingen in sprints gezien dan dit. Het verschil is de uitkomst van de valpartij.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 22:34 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Die situaties waren in de verste verte niet vergelijkbaar met wat Groenewegen heeft gedaan imo.
Ook zoiets: waarom geen foam-achtige barrieres voor het stuk dichtbij de finish? Het klinkt niet erg ingewikkeld.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 22:32 schreef Breekfast het volgende:
Is er bij de finish in sprintetappes niet iets te bedenken als vervanging van het hekwerk? Een beetje zoals de bandenstapel in de formule 1?
Kennen we de actie van Theo Bos nog?quote:Op woensdag 5 augustus 2020 22:32 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Worden Cavendish en Sagan nog geaccepteerd?
Je wil niet dat ze terugstuiteren en de rest van het peloton meenemen.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 22:36 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ook zoiets: waarom geen foam-achtige barrieres voor het stuk dichtbij de finish? Het klinkt niet erg ingewikkeld.
Moeten ze een afslag er in makenquote:Op woensdag 5 augustus 2020 22:37 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Je wil niet dat ze terugstuiteren en de rest van het peloton meenemen.
Inderdaad, zoiets ja. Zacht materiaal wat de klap deels opvangt. Zou toch iets op te verzinnen moeten zijn.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 22:36 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ook zoiets: waarom geen foam-achtige barrieres voor het stuk dichtbij de finish? Het klinkt niet erg ingewikkeld.
Foam en geen rubber. Of iets anders wat beter werkt. Er is vast wel een instelling die kan onderzoeken hoe je de schade bij valpartijen bij de finish kunt beperken.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 22:37 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Die vond ik extremer dan Groenewegen vandaag. Kreeg ook een schorsing van een maand, dat gebeurt bijna nooit in het wielrennenquote:Op woensdag 5 augustus 2020 22:37 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Kennen we de actie van Theo Bos nog?
Legendarisch!
Ik hoop inderdaad dat ze er eens serieus werk van gaan maken.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 22:38 schreef beantherio het volgende:
[..]
Foam en geen rubber. Of iets anders wat beter werkt. Er is vast wel een instelling die kan onderzoeken hoe je de schade bij valpartijen bij de finish kunt beperken.
Je kunt iets hebben wat wel omvalt als je er hard tegenaan rijdt maar wat uit zacht materiaal bestaat en de klap deels kan opvangen.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 22:37 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Nee. Daarom dient Dylan dezelfde straf te krijgen als andere renners in vergelijkbare gevallen. Dus meestal is dat diskwalificatie en niet meer mogen starten in de ronde.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 22:39 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Dus de straf moet afhankelijk zijn van de ernst van de verwondingen?
Pat is zie-dend. Dat blijft ie nog wel even.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 22:28 schreef Szura het volgende:
Evenepoel en Senechal hebben hun tweets verwijderd, daar is ingegrepen. Maar tegen Pat durven ze vast niet te zeggen dat ie z’n tweets moet wissen.
Gaat toch best volwassen hier? Of mis ik een hoop veegpartijen?quote:Op woensdag 5 augustus 2020 22:42 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Even serieus gasten, ik ben op vakantie. Kan iedereen even enigszins volwassen doen?
Dr gebeurd niets?quote:Op woensdag 5 augustus 2020 22:42 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Even serieus gasten, ik ben op vakantie. Kan iedereen even enigszins volwassen doen?
Niet meerquote:
Ik heb net wat onzin weggegooid ja.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 22:42 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Gaat toch best volwassen hier? Of mis ik een hoop veegpartijen?
veel plezier!quote:Op woensdag 5 augustus 2020 22:42 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Al die vervelende theorieën en dat idiote gespeculeer mag wel een tandje minder. Probeer het in mijn afwezigheid enigszins bij de feiten te houden.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 22:45 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
veel plezier!
Het is druk maar gaat er toch beschaafd aan toe over het algemeen?
Je bent niet de enige mod hier toch?quote:Op woensdag 5 augustus 2020 22:42 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Is natuurlijk niet makkelijk in dit soort situaties, dan regeert de emotie snel. Zie je op alle fronten, ook dat bijvoorbeeld Evenepoel z'n tweet moest verwijderen.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 22:46 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Al die vervelende theorieën en dat idiote gespeculeer mag wel een tandje minder. Probeer het in mijn afwezigheid enigszins bij de feiten te houden.
Dit. Heb net 6 gemiste pagina's doorgewerkt. Speculatie houd je altijd in dit soort situatie en dat kun je ook niemand verwijten. T is geen Sovjet-forum.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 22:48 schreef 4-elements het volgende:
Vind de discussie hier een stuk beschaafder dan in veel andere topics her en der.
Hij viel zeker wel over de finish. Werd zelfs nog door Sarreau geraakt geloof ikquote:Op woensdag 5 augustus 2020 22:49 schreef Bill_Hillie het volgende:
Even een ander ding wat ik misschien heb gemist, maar waarom is Fabio Jakobsen eigenlijk aangewezen als winnaar. Hij viel toch niet over de finish of wel? Lijkt me dan eerder dat Marc Sarreau de winnaar zou moeten zijn.
Jawel, hij kwam als 2de over de finishquote:Op woensdag 5 augustus 2020 22:49 schreef Bill_Hillie het volgende:
Even een ander ding wat ik misschien heb gemist, maar waarom is Fabio Jakobsen eigenlijk aangewezen als winnaar. Hij viel toch niet over de finish of wel? Lijkt me dan eerder dat Marc Sarreau de winnaar zou moeten zijn.
De foto bij dit artikel zegt wat anders: https://www.ad.nl/wielren(...)h-jakobsen~a51e1f11/quote:Op woensdag 5 augustus 2020 22:51 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Jawel, hij kwam als 2de over de finish
Oke ja nou terecht wel dan natuurlijk. Had ook geen zin om de finish weer te gaan kijken om het zeker te weten.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 22:50 schreef franklop het volgende:
[..]
Hij viel zeker wel over de finish. Werd zelfs nog door Sarreau geraakt geloof ik
Bwahahaquote:Op woensdag 5 augustus 2020 22:49 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Dit. Heb net 6 gemiste pagina's doorgewerkt. Speculatie houd je altijd in dit soort situatie en dat kun je ook niemand verwijten. T is geen Sovjet-forum.
Gadverdamme, onder de oksel van Groenewegen door zie je z’n gezicht...quote:Op woensdag 5 augustus 2020 22:51 schreef 4-elements het volgende:
[..]
De foto bij dit artikel zegt wat anders: https://www.ad.nl/wielren(...)h-jakobsen~a51e1f11/
Daarop is ook te zien dat Jakobsen flink bij zijn hoofd geraakt is trouwens.
Flink maxillair trauma, maar opzicht ook wel weer positief voor enig herstel, je gezicht is je kreukelzone voor je brein.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 22:56 schreef Szura het volgende:
[..]
Gadverdamme, onder de oksel van Groenewegen door zie je z’n gezicht...
Als je die tweet van die Pawel leest heeft ie volgens de directeur craniocerebral trauma,dat heeft wel met hersenen/schedel te maken.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 22:31 schreef luxerobots het volgende:
Ook de ziekenhuisdirecteur bevestigt dat er geen hersenschade is.
Ziekenhuisdirecteur: Geen hersenletsel bij Jakobsen
Fabio Jakobsen heeft geen hersenletsel opgelopen bij zijn zware valpartij in de Ronde van Polen, meldt de adjunct-directeur van het ziekenhuis in Sosnowiec in gesprek met de Poolse sportzender TVP Sport. Ook is het ruggenmerg intact gebleven. Wel heeft Jakobsen schade opgelopen aan zijn borst. Zijn situatie is op dit moment stabiel, maar in levensgevaar. https://www.nu.nl/wielren(...)ewegen-in-polen.html
Dankzij een of andere Italiaanse regisseur staan de beelden van het hoofd van Weylandt nog helder op m’n netvlies, dat was er nog erger aan toe.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 23:01 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Flink maxillair trauma, maar opzicht ook wel weer positief voor enig herstel, je gezicht is je kreukelzone voor je brein.
Als die impact op je slaap/voorhoofd komt kan je het dikwijls vergeten.
Altijd raar die dubbele berichtgeving.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 23:03 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Als je die tweet van die Pawel leest heeft ie volgens de directeur craniocerebral trauma,dat heeft wel met hersenen/schedel te maken.
Maar goed, hopen op goed nieuws morgen.
Pools is dan ook een moeilijke taal.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 23:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Altijd raar die dubbele berichtgeving.
Permanent hopelijk.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 22:51 schreef Szura het volgende:
Zou Nine ook een Twitterverbod hebben gekregen?
kijk mij eens op vakantie zijn postquote:Op woensdag 5 augustus 2020 22:42 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Dat hele stuk.. Thijs man manquote:Op woensdag 5 augustus 2020 22:54 schreef Szura het volgende:
Tachtig, vijfentachtig kilometer per uur gaat het. De weg loopt naar beneden en is bepaald niet breed. Op kop Dylan Groenewegen, schuin rechts achter hem Fabio Jakobsen. De finish is niet ver meer, maar met iedere pedaalslag verliest Groenewegen terrein. Hij probeert Jakobsen op te sluiten door langzaam maar zeker richting de hekken te sturen, maar Jakobsen laat zich er niet door afschrikken. Groenewegen heeft twee keuzes: Jakobsen door een klein kiertje laten sprinten of de deur dicht smijten.
Hij maakt de verkeerde.
Een moment later klapt Jakobsen in de dranghekken, die als twijgjes breken. Hij raakt een fotograaf, de jurybus, het asfalt. En het lijkt erop dat de impact zo hard is dat zijn helm deels wordt afgerukt.
En dat tijdens Covid-19. Onverantwoorde Mods.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 23:09 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
kijk mij eens op vakantie zijn post
Thijs komt nog steeds met 'fotograaf'?quote:Op woensdag 5 augustus 2020 22:54 schreef Szura het volgende:
Tachtig, vijfentachtig kilometer per uur gaat het. De weg loopt naar beneden en is bepaald niet breed. Op kop Dylan Groenewegen, schuin rechts achter hem Fabio Jakobsen. De finish is niet ver meer, maar met iedere pedaalslag verliest Groenewegen terrein. Hij probeert Jakobsen op te sluiten door langzaam maar zeker richting de hekken te sturen, maar Jakobsen laat zich er niet door afschrikken. Groenewegen heeft twee keuzes: Jakobsen door een klein kiertje laten sprinten of de deur dicht smijten.
Hij maakt de verkeerde.
Een moment later klapt Jakobsen in de dranghekken, die als twijgjes breken. Hij raakt een fotograaf, de jurybus, het asfalt. En het lijkt erop dat de impact zo hard is dat zijn helm deels wordt afgerukt.
Thijs is een dagjesmensquote:Op woensdag 5 augustus 2020 23:13 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Thijs komt nog steeds met 'fotograaf'?
Misschien is dat wel deel van het probleem waardoor ie zo wegvalt in de hekken.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 23:18 schreef Chiappucci het volgende:
[ afbeelding ]
Nog een geluk dat er niet zoveel mensen stonden als vorig jaar...
Ja. Dat was ook verschrikkelijk om te zien. In t topic was t meteen duidelijk dat het heel ernstig was.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 23:04 schreef Szura het volgende:
[..]
Dankzij een of andere Italiaanse regisseur staan de beelden van het hoofd van Weylandt nog helder op m’n netvlies, dat was er nog erger aan toe.
Van wie is dat stuk?quote:Op woensdag 5 augustus 2020 23:21 schreef ThePlaneteer het volgende:
https://www.theroadbook.co.uk/2020/08/05/to-fabio-ned-boulting/
Wist niet dat ie naar Casartelli vernoemd was. Brrr
Ned Boulting denk ik? Gezien de titel.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |