jaquote:Op zondag 2 augustus 2020 18:15 schreef F1gamer het volgende:
Heeft Renault al een protest ingediend tegen Racing Point?
Maar er zou bij deze GP een uitslag komen of is dat volgende week?quote:
Ze willen het ergens deze week afhandelenquote:Op zondag 2 augustus 2020 18:19 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Maar er zou bij deze GP een uitslag komen of is dat volgende week?
Die weg is wel een stuk trickier om door te komen dan z'n brede ruime bocht + dat hij dan de pitlimit had gehad.quote:Op zondag 2 augustus 2020 18:16 schreef Toekito het volgende:
[..]
Dan had die in de pits over de finishlijn gereden. Die ligt vrij vroeg daar dus dan had Max hem ook niet gewonnen denk ik.
De lekke band wel. Of was dit van daar voor?quote:Op zondag 2 augustus 2020 18:10 schreef Peterselieman het volgende: [..] mwah, wetende dat de band in slechte staat is noem ik geen force majeure als de plank te veel versleten is.
Limiter ligt bijna op de finish meen ik. Samen met dat je dan rechtdoor kan ipv remmen denk ik dat hij het net gehaald had.quote:Op zondag 2 augustus 2020 18:22 schreef opreis het volgende:
[..]
Die weg is wel een stuk trickier om door te komen dan z'n brede ruime bocht + dat hij dan de pitlimit had gehad.
Maar het blijft mijn vraag of het legaal is om buiten te blijven met zulke schade.
het gebeurde nadat de band lek geraakt was.quote:Op zondag 2 augustus 2020 18:22 schreef Starflyer het volgende:
[..]
De lekke band wel. Of was dit van daar voor?
Dat mag niet (meer)quote:Op zondag 2 augustus 2020 18:16 schreef Toekito het volgende:
[..]
Dan had die in de pits over de finishlijn gereden. Die ligt vrij vroeg daar dus dan had Max hem ook niet gewonnen denk ik.
Schumacher deed het op Silverstone een keer. De pits inrijden, straf uitzitten, finishen in de pits en daarna nog een ronde knallen naar de vlag.quote:Op zondag 2 augustus 2020 18:23 schreef Toekito het volgende:
[..]
Limiter ligt bijna op de finish meen ik. Samen met dat je dan rechtdoor kan ipv remmen denk ik dat hij het net gehaald had.
Kampioenschap is beslistquote:Op zondag 2 augustus 2020 18:24 schreef vosss het volgende:
Godverdomme wat had die Lewis weer schijtmazzel zeg
Toch goeie punten voor Max 19 stuks
Nu verder bier drinken
Doei
Oude puntentelling, oude manier vd stand weergeven. Nostalgiequote:
Weet ik. Ik had het over plek 2 in de eindstand. Die is nog haalbaar voor Max. Hoger niet meer.quote:
Als die !@#$ geluksvogel ook 0 had gescoord, was het kampioenschap wijd open geweest.quote:Op zondag 2 augustus 2020 18:35 schreef vosss het volgende:
[..]
Weet ik. Ik had het over plek 2 in de eindstand. Die is nog haalbaar voor Max. Hoger niet meer.
Veel warmer (is de weersvoorspelling) + zachtere compoundsquote:Op zondag 2 augustus 2020 18:41 schreef spectrumanalyser het volgende:
volgende week zenden ze de herhaling uit.
Technisch gezien wel ja. Maar ik neem aan dat iedereen wel beter weet.quote:Op zondag 2 augustus 2020 18:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als die !@#$ geluksvogel ook 0 had gescoord, was het kampioenschap wijd open geweest.
2e kans voor Hulk danquote:Op zondag 2 augustus 2020 18:50 schreef Starflyer het volgende:
Volgens Ted Kravitz mag Perez volgende week niet rijden. De FIA houdt de 10 dagen quarantaine aan.
Hopelijk lukt het volgende week wel met de Hulk.quote:Op zondag 2 augustus 2020 18:50 schreef Starflyer het volgende:
Volgens Ted Kravitz mag Perez volgende week niet rijden. De FIA houdt de 10 dagen quarantaine aan.
Eindelijk.quote:Op zondag 2 augustus 2020 18:55 schreef Starflyer het volgende:
Woensdag uitspraak in de copy/paste zaak tegen RP.
[ twitter ]
Bij Ziggo riepen ze dat ook al. Het kan bijna niet andersquote:Op zondag 2 augustus 2020 18:59 schreef Starflyer het volgende:
Toch een lekke band voor Kvyat?
[ twitter ]
Zou me niet verbazen. Rechtsachter (? Iig achter) leek lek.quote:Op zondag 2 augustus 2020 18:59 schreef Starflyer het volgende:
Toch een lekke band voor Kvyat?
[ twitter ]
Kijk de beelden ook maar terug. Loopvlak van de rechterachterband is al los voordat de auto iets raakt.quote:Op zondag 2 augustus 2020 19:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Bij Ziggo riepen ze dat ook al. Het kan bijna niet anders
Ik zag het pas na de "spin". Maar dan had ik iig rechtsachter goed onthoudenquote:Op zondag 2 augustus 2020 19:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Kijk de beelden ook maar terug. Loopvlak van de rechterachterband is al los voordat de auto iets raakt.
Deed hij toch ook? En ja, dat is nieuwswaardig.quote:Op zondag 2 augustus 2020 19:04 schreef Gruj0 het volgende:
Op de NOS is het Russische bashuurtje al aangebroken.
Ze moesten en zouden laten zien hoe Kvyat de camera wegtikt.
Ik vind dat niet nieuwswaardig, die crash wel.quote:Op zondag 2 augustus 2020 19:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Deed hij toch ook? En ja, dat is nieuwswaardig.
Ik denk van wel (het laatste).quote:Op zondag 2 augustus 2020 19:05 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Ik vind dat niet nieuwswaardig, die crash wel.
Stel Max had de camera weggetikt, zou dat in de air zijn gegooid door de NOS? NEE 1 DIKKE NEE.
quote:Op zondag 2 augustus 2020 19:04 schreef Gruj0 het volgende:
Op de NOS is het Russisch bashuurtje al aangebroken.
Ze moesten en zouden laten zien hoe Kvyat de camera wegtikt.
Vandaag niet gereden, dus Hulk mag voor het eerst weer een F1-race over de volle afstand rijden in de enorme hittequote:Op zondag 2 augustus 2020 18:50 schreef Starflyer het volgende:
Volgens Ted Kravitz mag Perez volgende week niet rijden. De FIA houdt de 10 dagen quarantaine aan.
Bizar dat de NOS een momentje laat zien dat men overal laat zienquote:Op zondag 2 augustus 2020 19:04 schreef Gruj0 het volgende:
Op de NOS is het Russisch bashuurtje al aangebroken.
Ze moesten en zouden laten zien hoe Kvyat de camera wegtikt.
Olavquote:Op zondag 2 augustus 2020 19:29 schreef maniack28 het volgende:
Net herhaling gekeken. Man man wat zit Olaf er vaak naast.
VET moet niet zo verschrikkelijk zitten zeiken.quote:Op zondag 2 augustus 2020 19:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
VET niet blij: https://www.motorsport.co(...)c_campaign=widget-22
"As it is now, we're getting nowhere, there's something fundamentally wrong somewhere, with me or with the car."quote:Op zondag 2 augustus 2020 19:31 schreef heywoodu het volgende:
[..]
VET moet niet zo verschrikkelijk zitten zeiken.
Als hij 'or with the car' weghaalt heeft hij gelijk.quote:Op zondag 2 augustus 2020 19:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
"As it is now, we're getting nowhere, there's something fundamentally wrong somewhere, with me or with the car."
Z’n hele weekend sloeg nergens op eigenlijk, ook al met problemen in de vrije trainingen.. zal het ook niet heel leuk vinden dat hij (net als in Oostenrijk-1) een “onbestuurbare auto” heeft, terwijl Leclerc (met wat geluk) gewoon 2x podium rijdt.quote:Op zondag 2 augustus 2020 19:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
VET niet blij: https://www.motorsport.co(...)c_campaign=widget-22
Dat kan niet anders inderdaad, prutser is het ook!quote:Op zondag 2 augustus 2020 19:34 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Als hij 'or with the car' weghaalt heeft hij gelijk.
Nou nee, maar uit alles spuit gewoon een totaal gebrek aan motivatie of iets dergelijks, wetende dat hij toch vertrekt. Ik vind het pijnlijk om te zien.quote:Op zondag 2 augustus 2020 19:39 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dat kan niet anders inderdaad, prutser is het ook!
Lol Ik maakte mij gister terecht zorgen over zijn banden.quote:Op zaterdag 1 augustus 2020 22:11 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Nou met zijn spin vandaag.... heeft hij wel genoeg gele banden.
Thanksquote:Op zondag 2 augustus 2020 19:43 schreef Starflyer het volgende:
Een gescheurde bout is de oorzaak van het niet starten van Hulkenberg.
https://www.racefans.net/(...)-put-hulkenberg-out/
Nou, inderdaad. Had echt veel te maken met lekke banden...quote:Op zondag 2 augustus 2020 19:45 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Lol Ik maakte mij gister terecht zorgen over zijn banden.
Daarom kan hij ook beter voor Aston Martin kiezen. Bij Red Bull zou hij voor de 3e keer verslagen worden door een teamgenoot.quote:Op zondag 2 augustus 2020 19:41 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou nee, maar uit alles spuit gewoon een totaal gebrek aan motivatie of iets dergelijks, wetende dat hij toch vertrekt. Ik vind het pijnlijk om te zien.
Die soap rondom zijn vertrek zal hem ook niet echt koud laten denk ik.quote:Op zondag 2 augustus 2020 19:41 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou nee, maar uit alles spuit gewoon een totaal gebrek aan motivatie of iets dergelijks, wetende dat hij toch vertrekt. Ik vind het pijnlijk om te zien.
Pilav is lekkerquote:
Nee joh. Combi van zoet en hartig toch?quote:
https://www.eefkooktzo.nl/kip-pilav-met-perzik-en-rijst/quote:Op zondag 2 augustus 2020 19:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee joh. Combi van zoet en hartig toch?
Nóg ergerquote:Op zondag 2 augustus 2020 19:53 schreef F1gamer het volgende:
[..]
https://www.eefkooktzo.nl/kip-pilav-met-perzik-en-rijst/
Dat hartige valt heel erg mee.
Oh, zeker, maar als je die onboard-beelden zag in Oostenrijk, was het ook wel echt een gevecht, die auto is gewoon slecht en dan had hij dit weekend genoeg andere problemen met de auto.quote:Op zondag 2 augustus 2020 19:41 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou nee, maar uit alles spuit gewoon een totaal gebrek aan motivatie of iets dergelijks, wetende dat hij toch vertrekt. Ik vind het pijnlijk om te zien.
Ik ga er spontaan slecht van schrijven.quote:
quote:Op zondag 2 augustus 2020 19:59 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Ik ga er spontaan slecht van schrijven.
Tering, wat een verschil met 2015quote:
Prutsers inderdaad!quote:Op zondag 2 augustus 2020 20:07 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Ferrari heeft veel te lang vastgehouden aan de Kimi Vettel lineup dat is wel duidelijk.
oef, die is pijnlijkquote:
Kimi werd volledig weggereden door Alonso en doet het nu ook heel matig tov Gio. Vettel al verslagen door Ricciardo en nu weer door Leclerc....quote:
Denk ook niet dat het met Sainz gaat werken. Ze hadden eigenlijk voor Lewis moeten gaan, maar die blijft lekker waar hij zit.quote:Op zondag 2 augustus 2020 20:15 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Kimi werd volledig weggereden door Alonso en doet het nu ook heel matig tov Gio. Vettel al verslagen door Ricciardo en nu weer door Leclerc....
Volgens Kravitz zou het al rond zijn maar is de aankondiging uitgesteld door de ziekte van Perez.quote:Op zondag 2 augustus 2020 19:50 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Daarom kan hij ook beter voor Aston Martin kiezen. Bij Red Bull zou hij voor de 3e keer verslagen worden door een teamgenoot.
Dat niet alleen, maar op het moment dat Verstappen stopte was dat de meest logische keuze. Het punt oprapen voor de snelste ronde. Dat er iets met Hamilton zou gebeuren was toch nog niet bekend.quote:Op zondag 2 augustus 2020 20:17 schreef Starflyer het volgende:
Het was überhaupt maar de vraag of Verstappen de finish had gehaald zonder bandenwissel. Er zaten 50 sneetjes in volgens Horner.
Site die ik eerder las had het niet over 50 sneetjes, maar een scheur van 50 cmquote:Op zondag 2 augustus 2020 20:17 schreef Starflyer het volgende:
Het was überhaupt maar de vraag of Verstappen de finish had gehaald zonder bandenwissel. Er zaten 50 sneetjes in volgens Horner.
https://www.racefans.net/(...)0-cuts-in-it-horner/
Ze laten Perez dus nog even extra lijden.quote:Op zondag 2 augustus 2020 20:20 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Volgens Kravitz zou het al rond zijn maar is de aankondiging uitgesteld door de ziekte van Perez.
Dat zou een DNF zijn geweest.quote:Op zondag 2 augustus 2020 20:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Site die ik eerder las had het niet over 50 sneetjes, maar een scheur van 50 cm![]()
Waarbij de snelste ronde ook zomaar naar Bottas had kunnen gaan natuurlijk, zo'n zekerheidje was dat ook niet. Maar die werd opgehouden door Vettel (en geen idee of hij het anders gehaald had)quote:Op zondag 2 augustus 2020 20:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat niet alleen, maar op het moment dat Verstappen stopte was dat de meest logische keuze. Het punt oprapen voor de snelste ronde. Dat er iets met Hamilton zou gebeuren was toch nog niet bekend.
Die zal het vast al weten. Las een paar weken terug al (via via van de Mexicaanse ESPN) dat het 2 augustus bekend gemaakt zou worden.quote:Op zondag 2 augustus 2020 20:33 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Ze laten Perez dus nog even extra lijden.
[..]
Dat zou een DNF zijn geweest.
Ik vind hem een brutale coureur, maar zo'n behandeling verdient niemand. Van de recente spelers Jolyon, Kvyat, Gasly, Hulkenberg, Vettel. Nu komt Sergio erbij.quote:Op zondag 2 augustus 2020 20:38 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Die zal het vast al weten. Las een paar weken terug al (via via van de Mexicaanse ESPN) dat het 2 augustus bekend gemaakt zou worden.
Waarbij zo'n lijst ook weer niet zoveel zegt met al die wijzigingen qua puntentellingen natuurlijk. Hamilton heeft nu na 4 races al 88 punten, voor 2010 moesten zelfs topcoureurs hun best doen om dat aantal in een heel seizoen bij elkaar te rijden.quote:Op zondag 2 augustus 2020 20:35 schreef Arnhemunited het volgende:
Overigens heeft Max na vandaag in totaal 1000 punten bij elkaar gereden in z'n F1 carrière.
12e op de all-time lijst.
Nog 47,50 punt nodig om Webber in te halen.
Haas zal zeker wat aan de line-up gaan doen. Bij Alfa Romeo is Kimi bezig aan zijn laatste seizoen, dat is ook duidelijkquote:Op zondag 2 augustus 2020 20:39 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Ik vind hem een brutale coureur, maar zo'n behandeling verdient niemand. Van de recente spelers Jolyon, Kvyat, Gasly, Hulkenberg, Vettel. Nu komt Sergio erbij.Hij zal waarschijnlijk geen stoeltje vinden, tenzij HAAS bereid is Grosjean eruit te gooien.
Hij zou in onderhandeling zijn met Alfa. En een flinke zak geld meekrijgen omdat zijn contract nog doorloopt tot en met 2022.quote:Op zondag 2 augustus 2020 20:39 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Ik vind hem een brutale coureur, maar zo'n behandeling verdient niemand. Van de recente spelers Jolyon, Kvyat, Gasly, Hulkenberg, Vettel. Nu komt Sergio erbij.Hij zal waarschijnlijk geen stoeltje vinden, tenzij HAAS bereid is Grosjean eruit te gooien.
Dat ^^quote:Op zondag 2 augustus 2020 20:40 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Waarbij zo'n lijst ook weer niet zoveel zegt met al die wijzigingen qua puntentellingen natuurlijk. Hamilton heeft nu na 4 races al 88 punten, voor 2010 moesten zelfs topcoureurs hun best doen om dat aantal in een heel seizoen bij elkaar te rijden.
Kimi moet sws weg. Hij voegt niks toe. Laat hem een andere hobby zoeken.quote:Op zondag 2 augustus 2020 20:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Haas zal zeker wat aan de line-up gaan doen. Bij Alfa Romeo is Kimi bezig aan zijn laatste seizoen, dat is ook duidelijk
Niet meer dan terecht, dat hij een flinke zak geld meekrijgt. Bij Alfa zou hij mooi passen ja.quote:Op zondag 2 augustus 2020 20:43 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Hij zou in onderhandeling zijn met Alfa. En een flinke zak geld meekrijgen omdat zijn contract nog doorloopt tot en met 2022.
En mijn bron:
https://twitter.com/motorsport_geek/status/1283452088173957120
Waarom zou hij mooi bij Alfa passen?quote:Op zondag 2 augustus 2020 20:45 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Kimi moet sws weg. Hij voegt niks toe. Laat hem een andere hobby zoeken.
[..]
Niet meer dan terecht, dat hij een flinke zak geld meekrijgt. Bij Alfa zou hij mooi passen ja.
Omdat jonger dan Kimi, kan mss meer uit de auto halen als Ferrari wat meer voortgang boekt met de PU en omdat er nergens anders plek is. Waar zou jij hem stallen dan? Bij Williams? Die zijn nog erger dan Alfa.quote:Op zondag 2 augustus 2020 20:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waarom zou hij mooi bij Alfa passen?
Alfa is ook een dikke achteruitgang.quote:Op zondag 2 augustus 2020 20:48 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Omdat jonger dan Kimi, kan mss meer uit de auto halen als Ferrari wat meer voortgang boekt met de PU en omdat er nergens anders plek is. Waar zou jij hem stallen dan? Bij Williams? Die zijn nog erger dan Alfa.
https://www.fia.com/sites(...)20at%20Turn%2018.pdfquote:The Stewards reviewed video evidence and determined that Albon was predominantly
at fault for the collision at Turn 18. Passes at Turn 18 are unusual and difficult to
execute. While Albon appeared to be the faster car the Stewards determined that he
attempted the pass too late and the gap on the inside of Car 20 was always going to
diminish. It appeared that he attempted to back out of the pass at the last second. The
Stewards took into account that Magnussen had a slower exit from Turn 17.
Williams heeft een merc achterin liggen. En gezien de kwalificaties van Russel heeft dat ding wel potentie.quote:Op zondag 2 augustus 2020 20:48 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Omdat jonger dan Kimi, kan mss meer uit de auto halen als Ferrari wat meer voortgang boekt met de PU en omdat er nergens anders plek is. Waar zou jij hem stallen dan? Bij Williams? Die zijn nog erger dan Alfa.
Haas?quote:Op zondag 2 augustus 2020 20:48 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Omdat jonger dan Kimi, kan mss meer uit de auto halen als Ferrari wat meer voortgang boekt met de PU en omdat er nergens anders plek is. Waar zou jij hem stallen dan? Bij Williams? Die zijn nog erger dan Alfa.
Typisch dat het toch weer een Haas is die hard de deur dicht smijt.quote:Op zondag 2 augustus 2020 20:51 schreef ChevyCaprice het volgende:
Toelichting op de straf van Albon.
[..]
https://www.fia.com/sites(...)20at%20Turn%2018.pdf
Moet wel Grosjean eruit. Maar al Perez als overlegt met Alfa zou ik liever daarheen gaan. Die staan wat dichter bij Ferrari en zijn imo technologisch wat sterker dan HAAS.quote:
Iedereen weet dat Magnussen zijn plek met hand en tand verdedigd.quote:Op zondag 2 augustus 2020 20:52 schreef daNpy het volgende:
[..]
Typisch dat het toch weer een Haas is die hard de deur dicht smijt.
Die “vertalen” alle punten naar het huidige puntensysteem, zo te zien, anders zou Schumi niet bovenaan staanquote:Op zondag 2 augustus 2020 20:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat ^^
Deze site zegt overigens iets anders trouwens: https://www.formula1points.com
Typisch dat toch weer Albon contact maakt.quote:Op zondag 2 augustus 2020 20:52 schreef daNpy het volgende:
[..]
Typisch dat het toch weer een Haas is die hard de deur dicht smijt.
Lijkt me eerlijker, jou niet?quote:Op zondag 2 augustus 2020 20:58 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Die “vertalen” alle punten naar het huidige puntensysteem, zo te zien, anders zou Schumi niet bovenaan staan
Was de laatste ronde niet de outlap van Bottas?quote:Op zondag 2 augustus 2020 20:34 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Waarbij de snelste ronde ook zomaar naar Bottas had kunnen gaan natuurlijk, zo'n zekerheidje was dat ook niet. Maar die werd opgehouden door Vettel (en geen idee of hij het anders gehaald had)
Nee, die ging dezelfde ronde als Verstappen naar binnen.quote:Op zondag 2 augustus 2020 21:01 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Was de laatste ronde niet de outlap van Bottas?
Bottas ging in dezelfde ronde naar binnen als Max, die had dus ook 1 kans, maar werd toen geblokkeerd door Vettel..quote:Op zondag 2 augustus 2020 21:01 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Was de laatste ronde niet de outlap van Bottas?
Dat zekerquote:Op zondag 2 augustus 2020 21:02 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Oh zeker, maar dan is het toch logisch dat het een ander stand oplevert?
Aha, einde ronde 50 dus. Ging zo snel allemaal dat ik de tel even kwijt wasquote:Op zondag 2 augustus 2020 21:03 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Nee, die ging dezelfde ronde als Verstappen naar binnen.
Die blockte hem flink jaquote:Op zondag 2 augustus 2020 21:04 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Aha, einde ronde 50 dus. Ging zo snel allemaal dat ik de tel even kwijt was![]()
Wel mooi dat Vettel hem nog achter zich hield
https://www.reddit.com/r/(...)app&utm_source=sharequote:Op zondag 2 augustus 2020 21:04 schreef Fer het volgende:
Hoe is Ricciardo naar voren gekomen de laatste ronde? Ging Norris van het gas toen Saintz een klapband kreeg?
Ja, zeer slim is dat.quote:Op zondag 2 augustus 2020 20:54 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Iedereen weet dat Magnussen zijn plek met hand en tand verdedigd.
Begin je nu ook al met trollenquote:Op zondag 2 augustus 2020 21:00 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Typisch dat toch weer Albon contact maakt.
Ricciardo zat al heel dicht achter Norris die worstelde met de banden. De inhaalactie vond in de voorlaatste ronde plaatsquote:Op zondag 2 augustus 2020 21:04 schreef Fer het volgende:
Hoe is Ricciardo naar voren gekomen de laatste ronde? Ging Norris van het gas toen Saintz een klapband kreeg?
Doet ze wel vaker hoorquote:
Eindigde ook nog dicht achter Leclerc, had hem wel een podium gegund eigenlijk.quote:Op zondag 2 augustus 2020 21:08 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
https://www.reddit.com/r/(...)app&utm_source=share
uit het gedrang halen om via een andere manier plaatsen te kunnen winnen.quote:Op zondag 2 augustus 2020 21:11 schreef opgebaarde het volgende:
Wat was de logica van RBR om Albon op gekke momenten binnen te halen?
Het is ronde 1, iedereen zit dicht op elkaar. Hij maakt een fout en verliest tijd in een bocht ervoorquote:Op zondag 2 augustus 2020 21:12 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik denk dat Magnussen Albon nooit op die plek naast zich verwachtte en dus helemaal niet in zijn spiegel heeft gekeken.
Zijn eerste pitstop was 2(?) ronde na de eerste SC. Als ze dat tijdens de SC hadden gedaan had dat iets van 12 seconde gescheeld. Nu kwam hij die 12 seconde achter de hele trein.quote:Op zondag 2 augustus 2020 21:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
uit het gedrang halen om via een andere manier plaatsen te kunnen winnen.
Die vroege pitstop was ook een check om schade te controleren na het pootje haken van MAG denk ik.quote:Op zondag 2 augustus 2020 21:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
uit het gedrang halen om via een andere manier plaatsen te kunnen winnen.
Maar ook dan was stoppen tijdens de SC logischer toch?quote:Op zondag 2 augustus 2020 21:17 schreef daNpy het volgende:
[..]
Die vroege pitstop was ook een check om schade te controleren na het pootje haken van GRO denk ik.
Ja dat wel ja.quote:Op zondag 2 augustus 2020 21:18 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar ook dan was stoppen tijdens de SC logischer toch?
Je bedoelt Magnussen. Ze hadden Albon beter tijdens de 1e SC pitten ipv 1 ronde nadat de 1e SC weg was.quote:Op zondag 2 augustus 2020 21:17 schreef daNpy het volgende:
[..]
Die vroege pitstop was ook een check om schade te controleren na het pootje haken van GRO denk ik.
Ja, MAG idd. En ik vind het ook vreemd dat ze niet van de SC gebruik hebben gemaakt. Misschien pas iets gemerkt toen het gas er weer op ging, ik weet het ook niet.quote:Op zondag 2 augustus 2020 21:19 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Je bedoelt Magnussen. Ze hadden Albon beter tijdens de 1e SC pitten ipv 1 ronde nadat de 1e SC weg was.
Ik denk dat het is, want anders verklaart die pitstop niet.quote:Op zondag 2 augustus 2020 21:20 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja, MAG idd. En ik vind het ook vreemd dat ze niet van de SC gebruik hebben gemaakt. Misschien pas iets gemerkt toen het gas er weer op ging, ik weet het ook niet.
Hij krijgt gewoon (express) een ruk Fiat, of hij is héél precies in hoe de auto moet rijden en Leclerc krijgt daar voorrang in bij Ferrari.quote:Op zondag 2 augustus 2020 21:22 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Der Seb maakte een aangeslagen indruk bij RTL Duitsland en leek niet te weten waar het gebrek aan snelheid aan lag. Er gaat toch ergens iets niet goed als je op waarde geklopt wordt door Gasly.
Ja maar ook hun moeten íets proberen, anders is het gewoon achteraan sluiten. Met nóg een SC had Grosjean wellicht goede zaken kunnen doen. Achteraan reden ze toch al...quote:Op zondag 2 augustus 2020 21:22 schreef F1gamer het volgende:
[..]
De strategie van Grosjean is ook een kansloze.
Die van Medium naar Hard begrijp ik niet. Ze hadden beter naar softs kunnen gaan, kijkend naar het aantal ronden dat nog moest worden afgelegd.quote:Op zondag 2 augustus 2020 21:27 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja maar ook hun moeten íets proberen, anders is het gewoon achteraan sluiten. Met nóg een SC had Grosjean wellicht goede zaken kunnen doen. Achteraan reden ze toch al...
misschien wel alle driequote:Op zondag 2 augustus 2020 21:26 schreef daNpy het volgende:
[..]
Hij krijgt gewoon (express) een ruk Fiat, of hij is héél precies in hoe de auto moet rijden en Leclerc krijgt daar voorrang in bij Ferrari.
Hij schoof niet alles af op de auto en zei misschien ligt het wel aan mezelf. Dat hoor je toch niet vaak van rijders in de F1. Hij lijkt het helemaal kwijt te zijn.quote:Op zondag 2 augustus 2020 21:26 schreef daNpy het volgende:
[..]
Hij krijgt gewoon (express) een ruk Fiat, of hij is héél precies in hoe de auto moet rijden en Leclerc krijgt daar voorrang in bij Ferrari.
Hij had net als Albon "weinig"meters kunnen maken dit weekend.quote:Op zondag 2 augustus 2020 21:29 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Hij schoof niet alles af op de auto en zei misschien ligt het wel aan mezelf. Dat hoor je toch niet vaak van rijders in de F1. Hij lijkt het helemaal kwijt te zijn.
Bingoquote:
Nee die snapte ik ook niet, zo laat in de wedstrijd.quote:Op zondag 2 augustus 2020 21:28 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Die van Medium naar Hard begrijp ik niet. Ze hadden beter naar softs kunnen gaan, kijkend naar het aantal ronden dat nog moest worden afgelegd.
Hij zal niet lekker in zijn vel zitten, maar dat zit ie al jaren niet. Is ook gewoon een pipodepasta team en dat breekt je op een gegeven moment wel op.quote:Op zondag 2 augustus 2020 21:29 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Hij schoof niet alles af op de auto en zei misschien ligt het wel aan mezelf. Dat hoor je toch niet vaak van rijders in de F1. Hij lijkt het helemaal kwijt te zijn.
Hadden zij überhaupt nog wel een setje softs?quote:Op zondag 2 augustus 2020 21:28 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Die van Medium naar Hard begrijp ik niet. Ze hadden beter naar softs kunnen gaan, kijkend naar het aantal ronden dat nog moest worden afgelegd.
Gewoon te lang doorgereden.quote:Op zondag 2 augustus 2020 21:39 schreef Peterselieman het volgende:
Pirelli gaat de lekke banden onderzoeken
De enige juiste verklaringquote:
Ze begonnen in ieder geval professioneel met dat zakje.quote:Op zondag 2 augustus 2020 21:39 schreef Peterselieman het volgende:
Pirelli gaat de lekke banden onderzoeken
^^quote:Op zondag 2 augustus 2020 21:46 schreef Marcoss het volgende:
Het is toch ook logisch dat die banden kapot gaan en je er niet eeuwig op door kan rijden? Snap wel dat ze het gaat onderzoeken, maar er werd ook gewoon te lang doorgereden..
Een check bij de band van Kvyat lijkt me dan belangrijker.
Benieuwd van Van de Grint hierover gaan zeggen morgen.quote:Op zondag 2 augustus 2020 21:46 schreef Marcoss het volgende:
Het is toch ook logisch dat die banden kapot gaan en je er niet eeuwig op door kan rijden? Snap wel dat ze het gaat onderzoeken, maar er werd ook gewoon te lang doorgereden..
Een check bij de band van Kvyat lijkt me dan belangrijker.
True. Leek er nu minder te zijn. Al voelden ze allemaal vibratiesquote:Op zondag 2 augustus 2020 21:48 schreef Starflyer het volgende:
Meestal rijden ze dan tegen een cliff aan waardoor ze seconden per ronde verliezen voordat ze kapot gaan. Dan weten ze dat ze moeten wisselen.
Was gisteren ook in de DTM.
Klopt. Het is ook niet zo dat het een ouderwetse klapper wasquote:Op zondag 2 augustus 2020 21:46 schreef Marcoss het volgende:
Het is toch ook logisch dat die banden kapot gaan en je er niet eeuwig op door kan rijden? Snap wel dat ze het gaat onderzoeken, maar er werd ook gewoon te lang doorgereden..
en die bij Giovinazzi in de training.quote:Een check bij de band van Kvyat lijkt me dan belangrijker.
Nu kan je je afvragen wat voor excuus dat is.quote:Op zondag 2 augustus 2020 21:12 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik denk dat Magnussen Albon nooit op die plek naast zich verwachtte en dus helemaal niet in zijn spiegel heeft gekeken.
Magnussen raakte de kerb en daardoor kwam er een gat waar Albon voor ging. Magnussen gooide de deur dicht en schakelde zichzelf daarmee uit, en Albon krijgt de straf. Ik vind het een onterechte straf.quote:Op zondag 2 augustus 2020 21:52 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Nu kan je je afvragen wat voor excuus dat is.
In het document stond dat het een ongebruikelijke en moeilijke plek is om in te halen. Klopt ook wel maarja, so what?
als ik het goed heb gezien, verloor Bottas in de twee of drie ronden voor de lekke band een seconden of vijf op Verstappen. Dus er was al wel wat aan de handquote:Op zondag 2 augustus 2020 21:46 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Op een of andere manier blijven die Pirelli banden toch gammele producten. Op 'normale' banden zou je, als je er te lang op rijdt, uiteindelijk zoveel grip en tijd verliezen dat je ze uit pure ellende gaat wisselen maar die van Pirelli vallen op een geven moment zonder waarschuwing uit elkaar. Ik kan me niet herinneren dat dit in het GoodYear/ Bridgestone tijdperk zo werkte.
Lewis gaf bijvoorbeeld aan vooraf geen enkele indicatie of gevoel gehad te hebben dat de band op het punt van klappen stond. Dus zo logisch lijkt het me niet dat een band van het een op het andere moment opeens kapot gaat. Negen teams hebben zo lang op de harde band gereden, ik denk niet dat hun allemaal achterlijk zijn.quote:Op zondag 2 augustus 2020 21:46 schreef Marcoss het volgende:
Het is toch ook logisch dat die banden kapot gaan en je er niet eeuwig op door kan rijden? Snap wel dat ze het gaat onderzoeken, maar er werd ook gewoon te lang doorgereden..
Ja zo werkt het normaal gesproken in de racerij als er geen Pirelli producten in het spel zijn.quote:Op zondag 2 augustus 2020 21:48 schreef Starflyer het volgende:
Meestal rijden ze dan tegen een cliff aan waardoor ze seconden per ronde verliezen voordat ze kapot gaan. Dan weten ze dat ze moeten wisselen.
Was gisteren ook in de DTM.
Magnussen zit ook fout wat mij betreft. Maar ik denk niet dat hij, zoals sommige mensen hier aangaven, bezig was om zijn plek met hand en tand te verdedigen. Hij verwachtte Albon daar simpelweg niet.quote:Op zondag 2 augustus 2020 21:52 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Nu kan je je afvragen wat voor excuus dat is.
In het document stond dat het een ongebruikelijke en moeilijke plek is om in te halen. Klopt ook wel maarja, so what?
mwah, ze zaten al heel erg op het randje met de banden en het waren geen ouderwetse klapbanden.quote:Op zondag 2 augustus 2020 21:53 schreef DaMook het volgende:
Ik denk dat de afgebroken voorvleugel iets te maken heeft met de lekke banden. Kwam wel heel kort na elkaar en meteen meerdere. Stukjes carbon ?
Is waarschijnlijk een keus die de F1 gemaakt heeft en niet per definitie een fout van Pirelliquote:Op zondag 2 augustus 2020 21:48 schreef Starflyer het volgende:
Meestal rijden ze dan tegen een cliff aan waardoor ze seconden per ronde verliezen voordat ze kapot gaan. Dan weten ze dat ze moeten wisselen.
Was gisteren ook in de DTM.
Zoals in de uitleg staat was hij too late. Hij zat er dus niet ver genoeg naast. Je moet minimaal halverwege zitten op de apex bij een inhaalactie aan de binnenkant om geen schuld te krijgen. Daar zat hij nog niet. Dus imho terechte straf.quote:Op zondag 2 augustus 2020 21:55 schreef tja77 het volgende:
[..]
Magnussen raakte de kerb en daardoor kwam er een gat waar Albon voor ging. Magnussen gooide de deur dicht en schakelde zichzelf daarmee uit, en Albon krijgt de straf. Ik vind het een onterechte straf.
Ja dat is ook wel zo. Wat dat betreft heeft max het misschien zelfs wel slim gedaan, maar dat zulleen we nooit weten. Maar toch..quote:Op zondag 2 augustus 2020 22:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mwah, ze zaten al heel erg op het randje met de banden en het waren geen ouderwetse klapbanden.
Blijf het gek vinden dat Gio een reprimande daar voor kreeg.quote:Op zondag 2 augustus 2020 21:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Klopt. Het is ook niet zo dat het een ouderwetse klapper was
[..]
en die bij Giovinazzi in de training.
Albon had bij de apex halverwege kunnen zitten maar hij ging van zijn gas af toen hij zich realiseerde dat Magnussen de deur dicht zou gooien:quote:Op zondag 2 augustus 2020 22:05 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Zoals in de uitleg staat was hij too late. Hij zat er dus niet ver genoeg naast. Je moet minimaal halverwege zitten op de apex bij een inhaalactie aan de binnenkant om geen schuld te krijgen. Daar zat hij nog niet. Dus imho terechte straf.
Blijf erbij dat het een race-incident was.quote:Op zondag 2 augustus 2020 22:05 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Zoals in de uitleg staat was hij too late. Hij zat er dus niet ver genoeg naast. Je moet minimaal halverwege zitten op de apex bij een inhaalactie aan de binnenkant om geen schuld te krijgen. Daar zat hij nog niet. Dus imho terechte straf.
Hamilton had daar nog genoeg ruimte om verder naar rechts te gaan en dus plaats te maken. Albon kon nergens meer heen want zal al op de kerb. Toch wel een belangrijk verschil.quote:Op zondag 2 augustus 2020 22:11 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Albon had bij de apex halverwege kunnen zitten maar hij ging van zijn gas af toen hij zich realiseerde dat Magnussen de deur dicht zou gooien:
Eigenlijk een schoolvoorbeeld van een racing incident. Je zou alleen Magnussen kunnen verwijten dat hij niet op zit te letten. Het klopt niet dat Albon hier straf heeft gekregen.
Gaat niet gebeurenquote:Op zondag 2 augustus 2020 22:41 schreef MakkieR het volgende:
Kan RBR eigenlijk nog een protest aantekenen omtrent het rijden van een onveilige Mercedes auto met drie wielen.
Met andere woorden, heeft Hamilton door zijn actie geen andere F1 coureurs ( achterblijvers ) in gevaar gebracht.
Dat zie je soms ook als een F1 auto de pitsstraat verlaat met drie banden, dan mag hij toch ook niet een heel rondje rijden terug naar de pitsstraat. ik weet het, het is wens denken.
Zoiets kan ook tegen je werken als het je zelf overkomtquote:Op zondag 2 augustus 2020 22:41 schreef MakkieR het volgende:
Kan RBR eigenlijk nog een protest aantekenen omtrent het rijden van een onveilige Mercedes auto met drie wielen.
Met andere woorden, heeft Hamilton door zijn actie geen andere F1 coureurs ( achterblijvers ) in gevaar gebracht.
Dat zie je soms ook als een F1 auto de pitsstraat verlaat met drie banden, dan mag hij toch ook niet een heel rondje rijden terug naar de pitsstraat. ik weet het, het is wens denken.
Vier wielen en de band zat er nog omheen. Geen gevaarlijke situatie, geen rondslingerende delen van de band.quote:Op zondag 2 augustus 2020 22:41 schreef MakkieR het volgende:
Kan RBR eigenlijk nog een protest aantekenen omtrent het rijden van een onveilige Mercedes auto met drie wielen.
Met andere woorden, heeft Hamilton door zijn actie geen andere F1 coureurs ( achterblijvers ) in gevaar gebracht.
Dat zie je soms ook als een F1 auto de pitsstraat verlaat met drie banden, dan mag hij toch ook niet een heel rondje rijden terug naar de pitsstraat. ik weet het, het is wens denken.
Staat mij ook bijquote:Op zondag 2 augustus 2020 22:45 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Zoiets kan ook tegen je werken als het je zelf overkomt
Vraag Vettel maar eens naar de “Verstappen rule”, hij klaagde er volgens mij over en was ook zelf de eerste die de straf ontving.
(als m’n geheugen me niet in de steek laat)
Dit en als het al een protest was, dan moet het bijvoorbeeld de plank zijn geweestquote:
Scheelde niet veel.quote:Op zondag 2 augustus 2020 22:47 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Vier wielen en de band zat er nog omheen. Geen gevaarlijke situatie, geen rondslingerende delen van de band.
Waar ze weer door de lekke band onderuit zouden komen.quote:Op zondag 2 augustus 2020 22:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dit en als het al een protest was, dan moet het bijvoorbeeld de plank zijn geweest
quote:
Wat? We hebben tijdens de FP's of Q's gezien hoe snel een band in stukken kan vervallen?quote:
Gaan we weer..quote:Op zondag 2 augustus 2020 22:53 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Wat? We hebben tijdens de FP's of Q's gezien hoe snel een band in stukken kan vervallen?
Jij hebt zeker eigen sensors aan die band staan dat je dit zeker weet.
quote:Op zondag 2 augustus 2020 22:53 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Wat? We hebben tijdens de FP's of Q's gezien hoe snel een band in stukken kan vervallen?
Jij hebt zeker eigen sensors aan die band staan dat je dit zeker weet.
quote:Op zondag 2 augustus 2020 22:51 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Net niet is nog steeds helemaal niet
Gaan we weer.quote:Op zondag 2 augustus 2020 22:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Gaan we weer..![]()
Was die band aan stukken? Nee. Feit. Klaar
*rolls eyes*quote:Op zondag 2 augustus 2020 22:55 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Gaan we weer.
LEZEN: Ik zei ook niet dat die aan stukken was, maar dat het niet veel scheelde.
Maar wat wil je daar mee zeggen?quote:Op zondag 2 augustus 2020 22:55 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Gaan we weer.
LEZEN: Ik zei ook niet dat die aan stukken was, maar dat het niet veel scheelde. Als Lewis langer had door moeten rijden waren de dingen ervan af gevlogen zoals bij Leclerc vorig jaar in Monaco geloof ik.
Dat ze dit soort dingen moeten herzien. Dat de band om de velg zat betekent niet dat de voorvleugel niet over de baan scheurde en misschien wel troep achter liet die schade kon toebrengen aan andere wagens.quote:Op zondag 2 augustus 2020 22:58 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Maar wat wil je daar mee zeggen?
Band was trouwens na de uitrij ronde nog steeds om de velg.
Maar wat wil je nou allemaal dan? Auto's diskwalificeren wanneer ze een lekke band krijgen?quote:Op zondag 2 augustus 2020 23:00 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Dat ze dit soort dingen moeten herzien. Dat de band om de velg zat betekent niet dat de voorvleugel niet over de baan scheurde en misschien wel troep achter liet die schade kon toebrengen aan andere wagens.
Dus met een lekke band mogen ze niet meer verder rijden?quote:Op zondag 2 augustus 2020 23:00 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Dat ze dit soort dingen moeten herzien. Dat de band om de velg zat betekent niet dat de voorvleugel niet over de baan scheurde en misschien wel troep achter liet die schade kon toebrengen aan andere wagens.
Dat is dus iets wat de FIA uit moet maken.quote:Op zondag 2 augustus 2020 23:02 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dus met een lekke band mogen ze niet meer verder rijden?
Lewis verloor 30 seconden gozer. Hou nou maar op met deze onzin.quote:Op zondag 2 augustus 2020 23:03 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Dat is dus iets wat de FIA uit moet maken.![]()
Waarom zou iemand met een lekke band na de pit niet verder mogen rijden maar iemand die nog 2/4e van de baan moet of zo, wel
Met een SC moet je je snelheid toch ook beperken? Waarom niet met een lekke band? Lewis ging best rap en de linkervoorkant van de wagen scheurde over de baan.
Neemt niet weg dat hij door bleef drukken.quote:Op zondag 2 augustus 2020 23:05 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Lewis verloor 30 seconden gozer. Hou nou maar op met deze onzin.
Hij probeert een F1 race te winnen.quote:Op zondag 2 augustus 2020 23:05 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat hij door bleef drukken.
Hij zei wel dat hij ervoor vreesde dat hij de laatste 2 bochten niet ging houden omdat hij het wat harder ging dat eigenlijk kon op dat moment.quote:Op zondag 2 augustus 2020 23:05 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Lewis verloor 30 seconden gozer. Hou nou maar op met deze onzin.
Die anderen proberen punten te behalen.quote:Op zondag 2 augustus 2020 23:06 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Hij probeert een F1 race te winnen.
Wat rommelig zo’n live-stream.quote:Op zondag 2 augustus 2020 23:05 schreef Yashaaaaa het volgende:
https://www.twitch.tv/landonorris
Norris is live hoogtepunten aan het terug kijken van de race van vandaag
quote:Op zondag 2 augustus 2020 23:09 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Wat rommelig zo’n live-stream.
Ze gaan daar niets aan veranderen. Waarom zouden ze?quote:Op zondag 2 augustus 2020 23:08 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Die anderen proberen punten te behalen.
We zien wel hoe dit de komende races opgepakt wordt door de FIA. Zal vast weer gebeuren.
Ik opper ook geen DSQ, maar het verminderen van de snelheid totdat een wegvliegend stuk weinig impact heeft, wel.quote:Op zondag 2 augustus 2020 23:08 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Hij zei wel dat hij ervoor vreesde dat hij de laatste 2 bochten niet ging houden omdat hij het wat harder ging dat eigenlijk kon op dat moment.
Maar DSQ zou nergens op slaan inderdaad
Nja ik denk dat het Hamilton niet bang had gemaakt, maar het had de strijd zogenaamd nog wat langer open gehouden ja.quote:Op zondag 2 augustus 2020 23:05 schreef Marcoss het volgende:
Vooral zonde dat juist Hamilton zo laat lek reed en het nog kon houden, terwijl het bij Bottas net iets eerder gebeurt en hij puntloos blijft...
Anderson was zoveel leuker geweest voor het WK.
Er vloog niets af.quote:Op zondag 2 augustus 2020 23:10 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Ik opper ook geen DSQ, maar het verminderen van de snelheid totdat een wegvliegend stuk weinig impact heeft, wel.
Stapvoets?quote:Op zondag 2 augustus 2020 23:10 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Ik opper ook geen DSQ, maar het verminderen van de snelheid totdat een wegvliegend stuk weinig impact heeft, wel.
De halo is er ook met een reden.quote:Op zondag 2 augustus 2020 23:10 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ze gaan daar niets aan veranderen. Waarom zouden ze?
En een los wiel na een pitstop is wat anders dan een lekke band waarbij alle wielen er nog op zitten.
De hele tijd geluidjes erdoor als iemand abonneert enzo. Leuk dat je het linkje neerzet hoor, maar viel het viel me zo op.quote:Op zondag 2 augustus 2020 23:10 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]??
Is toch mooi dat ie dit doet en deelt met zijn fans.
Dat zeg ik ook niet. Van de band vloog niets af niet nee, maar van de voorvleugel kan je dat niet met zekerheid zeggen of wel?quote:
Aeroscreen dan maar. Visueel ook mooierquote:Op zondag 2 augustus 2020 23:12 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
De halo is er ook met een reden.
Er hoeft maar 1x een stuk band tegen het vizier of de helm van een coureur te komen en er komen direct maatregelen tegen.
Ik zit al 30 jaar naar klapbanden te kijken en de FIA heeft nog nooit "maatregelen" genomen, wat dat ook zou mogen betekenen in jouw belevingswereld.quote:Op zondag 2 augustus 2020 23:12 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
De halo is er ook met een reden.
Er hoeft maar 1x een stuk band tegen het vizier of de helm van een coureur te komen en er komen direct maatregelen tegen.
O ja, dat is twitch bij populaire streamers. zit 26.000 man te kijken.quote:Op zondag 2 augustus 2020 23:12 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
De hele tijd geluidjes erdoor als iemand abonneert enzo. Leuk dat je het linkje neerzet hoor, maar viel het viel me zo op.
Dat ding vind ik juist foei lelijk.quote:Op zondag 2 augustus 2020 23:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Aeroscreen dan maar. Visueel ook mooier
Ieder zijn/haar smaakquote:Op zondag 2 augustus 2020 23:16 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Dat ding vind ik juist foei lelijk.
Dakje erop, want er kan ook een vogel precies op het vizier schijten.
Nee, maar gewoon verplicht bij de eerste kans een pitstop maken is toch niet teveel gevraagd? Ik vind het raar dat een auto waar eventueel nog stukken van kunnen afvliegen door mag rijden terwijl er andere auto's met 300km/h over de baan denderen. Rustig naar de pits rijden is één, de pits voorbijrijden terwijl je nog steeds zo snel mogelijk rijdt is weer wat anders.quote:Op zondag 2 augustus 2020 23:01 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Maar wat wil je nou allemaal dan? Auto's diskwalificeren wanneer ze een lekke band krijgen?
Je gaat in de laatste ronde toch niet de pits in? Normaal gesproken gaat iedereen direct nieuwe banden halen. Dus dat hoef je niet te gaan verplichtenquote:Op zondag 2 augustus 2020 23:18 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nee, maar gewoon verplicht bij de eerste kans een pitstop maken is toch niet teveel gevraagd? Ik vind het raar dat een auto waar eventueel nog stukken van kunnen afvliegen door mag rijden terwijl er andere auto's met 300km/h over de baan denderen. Rustig naar de pits rijden is één, de pits voorbijrijden terwijl je nog steeds zo snel mogelijk rijdt is weer wat anders.
In de laatste ronde slaat dat toch nergens op? Naar de pitstraat rijden mag wel in jouw beleving maar naar start/finish rijden is te gevaarlijk?quote:Op zondag 2 augustus 2020 23:18 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nee, maar gewoon verplicht bij de eerste kans een pitstop maken is toch niet teveel gevraagd? Ik vind het raar dat een auto waar eventueel nog stukken van kunnen afvliegen door mag rijden terwijl er andere auto's met 300km/h over de baan denderen. Rustig naar de pits rijden is één, de pits voorbijrijden terwijl je nog steeds zo snel mogelijk rijdt is weer wat anders.
Volgens mij bedoelt hij VEILIG naar de pitstraat rijden (gelimiteerde snelheid), dus je mag wel over de finish heen maar niet met 250+km/ph daarover heen denderen. Is dat zo moeilijk te begrijpen?quote:Op zondag 2 augustus 2020 23:22 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
In de laatste ronde slaat dat toch nergens op? Naar de pitstraat rijden mag wel in jouw beleving maar naar start/finish rijden is te gevaarlijk?
Jij denkt vanuit je huiskamer beter te kunnen beoordelen met welke snelheid je met een lekke band kunt rijden dan zesvoudig wereldkampioen Formule 1 Lewis Hamilton?quote:Op zondag 2 augustus 2020 23:23 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Volgens mij bedoelt hij VEILIG naar de pitstraat rijden (gelimiteerde snelheid), dus je mag wel over de finish heen maar niet met 250+km/ph daarover heen denderen. Is dat zo moeilijk te begrijpen?
Nee. Geen protest. Geen under investigation.quote:Op zondag 2 augustus 2020 23:24 schreef chufi het volgende:
Misschien krijgt het nog wel een staartje
Nee. Staat niets over snelheid.quote:Op zondag 2 augustus 2020 23:23 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Volgens mij bedoelt hij VEILIG naar de pitstraat rijden (gelimiteerde snelheid), dus je mag wel over de finish heen maar niet met 250+km/ph daarover heen denderen. Is dat zo moeilijk te begrijpen?
quote:Op zondag 2 augustus 2020 23:18 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nee, maar gewoon verplicht bij de eerste kans een pitstop maken is toch niet teveel gevraagd?
Nee natuurlijk niet. Dit is een hersenspinsel van iemand van het Fok forum, niemand in de F1 paddock ligt er verder wakker van.quote:Op zondag 2 augustus 2020 23:24 schreef chufi het volgende:
Misschien krijgt het nog wel een staartje
Er zijn regels waarbij je een zwarte vlag kan krijgen als je te lang doorrijdt met een auto waar brokstukken vanaf breken.quote:Op zondag 2 augustus 2020 23:18 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nee, maar gewoon verplicht bij de eerste kans een pitstop maken is toch niet teveel gevraagd? Ik vind het raar dat een auto waar eventueel nog stukken van kunnen afvliegen door mag rijden terwijl er andere auto's met 300km/h over de baan denderen. Rustig naar de pits rijden is één, de pits voorbijrijden terwijl je nog steeds zo snel mogelijk rijdt is weer wat anders.
Nee, natuurlijk niet. Laat dat lekker de FIA uitmaken. Zal vast opnieuw voorkomen.quote:Op zondag 2 augustus 2020 23:26 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Jij denkt vanuit je huiskamer beter te kunnen beoordelen met welke snelheid je met een lekke band kunt rijden dan zesvoudig wereldkampioen Formule 1 Lewis Hamilton?
quote:Op zondag 2 augustus 2020 23:05 schreef Yashaaaaa het volgende:
https://www.twitch.tv/landonorris
Norris is live hoogtepunten aan het terug kijken van de race van vandaag
Ik was je 7 minuten voorquote:Op zondag 2 augustus 2020 22:58 schreef Max23 het volgende:
https://www.twitch.tv/landonorris
Lando Norris live op twitch op na te beschouwen
Morgen toch weekend voor hemquote:Op maandag 3 augustus 2020 00:14 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Godverdomme, vanmiddag een GP gereden en nu zit 'ie, richting middernacht UK tijd, rustig COD te streamen.
Ja, want pitstraat komt voor S/F. Je moet gewoon de eerste mogelijkheid pakken om je auto weer te herstellen. Hamilton deed niets verkeerd vandaag en volgde de regels hoor, maar ik vind de regels gewoon raar. Een auto dat een gevaarlijke situatie zou kunnen opleveren moet gewoon verplicht worden om de pitstraat in te rijden zodra die er langs komt.quote:Op zondag 2 augustus 2020 23:22 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
In de laatste ronde slaat dat toch nergens op? Naar de pitstraat rijden mag wel in jouw beleving maar naar start/finish rijden is te gevaarlijk?
Nou dit dus. Het heeft nu geen gevaarlijke situatie opgeleverd, maar dat had ook anders gekund. Hij reed echt niet heel rustig .... Ik reken het Lewis niet eens aan. Die gasten moeten gewoon racen en het maximale presteren. Ik vind de regels gewoon krom.quote:Op zondag 2 augustus 2020 23:43 schreef PirE het volgende:
[..]
Er zijn regels waarbij je een zwarte vlag kan krijgen als je te lang doorrijdt met een auto waar brokstukken vanaf breken.
In theorie zou je het Hamilton aan kunnen rekenen als er in het stuk ingang pits/ start/finish een stuk band losslaat waarbij er brokstukken op de baan komen. Dat is niet gebeurd maar de mogelijkheid is er wel als ik het goed herinner.
Nou ik kan me voorstellen dat zo'n band altijd eraf kan schieten en met een gangetje van dik 200 km/uur. Laat nou net in een bocht daar een medewerker staan die de band tegen zijn hoofd krijgt. Zo'n situatie lijkt mij niet ondenkbaar.quote:Op zondag 2 augustus 2020 22:47 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Vier wielen en de band zat er nog omheen. Geen gevaarlijke situatie, geen rondslingerende delen van de band.
Als die band toch al lek is gebeurt er niet zoveel als het rubber van het wiel afkomt hoor.quote:Op maandag 3 augustus 2020 01:31 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Nou ik kan me voorstellen dat zo'n band altijd eraf kan schieten en met een gangetje van dik 200 km/uur. Laat nou net in een bocht daar een medewerker staan die de band tegen zijn hoofd krijgt. Zo'n situatie lijkt mij niet ondenkbaar.
Gewoon standaard instellen, lekke band, dan ben je uitgeschakeld. verplicht je auto aan de kant zetten en rode vlag zodat de auto verwijderd kan worden. Is niet leuk als het je overkomt, maar het is ook niet leuk als je motorpech hebt, dan moet je ook verplicht stoppen. Het zou de Formule 1 wel interessanter maken, waar je dan makkelijker je punten kunt verliezen.
Ik hoop dat je aan het trollen bent want dit slaat echt helemaal nergens op. Als je een lekke band hebt verplicht stoppen en een rode vlag uithangen... Heb je vanmiddag voor het eerst in je leven een autorace gekeken?quote:Op maandag 3 augustus 2020 01:31 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Nou ik kan me voorstellen dat zo'n band altijd eraf kan schieten en met een gangetje van dik 200 km/uur. Laat nou net in een bocht daar een medewerker staan die de band tegen zijn hoofd krijgt. Zo'n situatie lijkt mij niet ondenkbaar.
Gewoon standaard instellen, lekke band, dan ben je uitgeschakeld. verplicht je auto aan de kant zetten en rode vlag zodat de auto verwijderd kan worden. Is niet leuk als het je overkomt, maar het is ook niet leuk als je motorpech hebt, dan moet je ook verplicht stoppen. Het zou de Formule 1 wel interessanter maken, waar je dan makkelijker je punten kunt verliezen.
Inderdaad ja. Het is een race, geen toertochtquote:Op zondag 2 augustus 2020 21:52 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
In het document stond dat het een ongebruikelijke en moeilijke plek is om in te halen. Klopt ook wel maarja, so what?
Uhm, nee, op meerdere punten zitten er enorme verschillen in.quote:Op zondag 2 augustus 2020 22:14 schreef 4-elements het volgende:
Vind Albon/Magnussen nogal lijken op Albon/Hamilton in Oostenrijk.
Dan had Ham gewonnen en Bottas tweede. Want Sainz ging eerst, dan was iedereen naar binnen gegaan.quote:Op maandag 3 augustus 2020 01:31 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Nou ik kan me voorstellen dat zo'n band altijd eraf kan schieten en met een gangetje van dik 200 km/uur. Laat nou net in een bocht daar een medewerker staan die de band tegen zijn hoofd krijgt. Zo'n situatie lijkt mij niet ondenkbaar.
Gewoon standaard instellen, lekke band, dan ben je uitgeschakeld. verplicht je auto aan de kant zetten en rode vlag zodat de auto verwijderd kan worden. Is niet leuk als het je overkomt, maar het is ook niet leuk als je motorpech hebt, dan moet je ook verplicht stoppen. Het zou de Formule 1 wel interessanter maken, waar je dan makkelijker je punten kunt verliezen.
Ham zat al in de laatste ronde, dus hij kon de pits niet meer in. Nouja om bij het vallen van de vlag te finishen in de pits is ook weer zoiets.quote:Op zondag 2 augustus 2020 23:18 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nee, maar gewoon verplicht bij de eerste kans een pitstop maken is toch niet teveel gevraagd? Ik vind het raar dat een auto waar eventueel nog stukken van kunnen afvliegen door mag rijden terwijl er andere auto's met 300km/h over de baan denderen. Rustig naar de pits rijden is één, de pits voorbijrijden terwijl je nog steeds zo snel mogelijk rijdt is weer wat anders.
Dat is wel erg naïef gedacht.quote:Op maandag 3 augustus 2020 02:01 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Als die band toch al lek is gebeurt er niet zoveel als het rubber van het wiel afkomt hoor.
Dan bepaal je voor dit soort cases een finishlijn IN de pitstraat. Dan zit je zelf safe EN de anderen ook.quote:Op maandag 3 augustus 2020 09:00 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ham zat al in de laatste ronde, dus hij kon de pits niet meer in. Nouja om bij het vallen van de vlag te finishen in de pits is ook weer zoiets.
Als lekke banden zo levensgevaarlijk zijn, in jouw belevingswereld, dan is het toch gevaarlijker om door de pitstraat te rijden waar mensen lopen dan het is om over start/finish te rijden?quote:Op maandag 3 augustus 2020 09:13 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Dat is wel erg naïef gedacht.
In het wiel zitten geloof ik niet alleen rubberen bestandsdelen maar ook vezels om de constructie bestendig te houden en de levensduur van de band groter te maken. En als die vezels losser worden krijg je spartelende delen die gelanceerd worden op het moment dat een vezel helemaal loslaat. Kan de vloer beschadigen, andere auto's (loskomende rubber of vloeronderdelen).
Zie vanaf 1.25. Dit is op lage snelheid dan Lewis en slechts een van de talloze voorbeelden. Kijk hoeveel er van de wagen afvliegt. Allemaal door een band.
[..]
Dan bepaal je voor dit soort cases een finishlijn IN de pitstraat. Dan zit je zelf safe EN de anderen ook.
In de pitstraat heb je een pitlimiet, die kan bij een lekke band nog meer naar beneden. Je hoeft niet aan het uiteinde van de pit te finishen. Ze kunnen ook een "emergency" finish line aan het begin van de straat opstellen of zo.quote:Op maandag 3 augustus 2020 09:34 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Als lekke banden zo levensgevaarlijk zijn, in jouw belevingswereld, dan is het toch gevaarlijker om door de pitstraat te rijden waar mensen lopen dan het is om over start/finish te rijden?
Wat een onzin discussie is dit zeg. Mijn hemel.
Van meerdere individuen dan.quote:Op maandag 3 augustus 2020 09:36 schreef Gruj0 het volgende:
Dat over onzindiscussie is gelukkig maar de mening van een individu.
Tot nu tel ik er daar maar 1 van.quote:Op maandag 3 augustus 2020 09:49 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Zo zijn er dan ook weer meerdere individuen die het geen onzindiscussie vinden.
quote:Motor van Mercedes levert 1022 pk aan Hamilton en Bottas in kwalificaties
Ziek verschil.quote:Honda staat het dichtst bij Mercedes als het gaat om pure kracht. De motorfabrikant loopt 28 pk achter. Renault blijft nu 37 pk achter, terwijl Ferrari 42 pk minder gebruikt dan Mercedes.
Is dat niet gewoon verplicht? Weet niet of je "zomaar" de auto na de finish in de pits kan parkeren. En waarschijnlijk weet Hamilton ook wel met welke snelheid de risico's op verdere schade heel klein is. Dat had hij vlak daarvoor al kunnen beoordelen, denk ikquote:Op maandag 3 augustus 2020 10:41 schreef Nebelwerfer het volgende:
Dat hij de ere ronde ging rijden vond ik wel een beetje opvallend.
Ging nergens meer over en kans op schade is aanwezig natuurlijk.
Maleisië godenbaan!quote:Op maandag 3 augustus 2020 10:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
Gerucht: wellicht een GP in Jerez ipv een GP in zowel Maleisië als Vietnam: https://www.gptoday.net/n(...)jk-tweede-spaanse-gp
Andere benzine 🤔quote:Op maandag 3 augustus 2020 10:52 schreef Gruj0 het volgende:
https://www.gptoday.net/n(...)tas-in-kwalificaties
[..]
[..]
Ziek verschil.
Hij ging daarmee wel tegen het advies van zijn team in. Op de boordradio hoor je nadat hij over de finish komt zijn engineer meerdere malen zeggen "stop the car".quote:Op maandag 3 augustus 2020 10:59 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Is dat niet gewoon verplicht? Weet niet of je "zomaar" de auto na de finish in de pits kan parkeren. En waarschijnlijk weet Hamilton ook wel met welke snelheid de risico's op verdere schade heel klein is. Dat had hij vlak daarvoor al kunnen beoordelen, denk ik
valt me nog mee, scheelt natuurlijk wel in de setup, Ferrari schijnt echt met weinig (in verhouding) downforce te rijdenquote:Op maandag 3 augustus 2020 10:52 schreef Gruj0 het volgende:
https://www.gptoday.net/n(...)tas-in-kwalificaties
[..]
[..]
Ziek verschil.
Ah, dat had ik gemist, dat is wel vaag dan ja.quote:Op maandag 3 augustus 2020 11:18 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Hij ging daarmee wel tegen het advies van zijn team in. Op de boordradio hoor je nadat hij over de finish komt zijn engineer meerdere malen zeggen "stop the car".
quote:Op maandag 3 augustus 2020 11:29 schreef opreis het volgende:
Alleen BHP zegt ook niet alles, er zijn zoveel dingen dingen waarop de prestaties van een motor op beoordeeld kunnen worden.
-Gewicht van de motor zelf
-Effecientie van de motor (hoef je minder benzine=gewicht mee te nemen)
-Betrouwbaarheid van de motor
-"Party modes" en hoe lang deze ingezet kunnen worden tijdens een race(s)
-vorm van de motor
Eens.quote:Op maandag 3 augustus 2020 08:25 schreef daNpy het volgende:
[..]
Inderdaad ja. Het is een race, geen toertocht
Je wil dat ze laten racen en niet te pietluttig zijn, maar als ze er wel een punt van maken kun je het je wel voorstellen.quote:Op maandag 3 augustus 2020 11:18 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Hij ging daarmee wel tegen het advies van zijn team in. Op de boordradio hoor je nadat hij over de finish komt zijn engineer meerdere malen zeggen "stop the car".
Ben het er wel mee eens. Het vergt talent om dit soort dingen te kunnen controleren.quote:
% gezien weinig, denk dat je meer behaalt met een goed chassis, dan met de sterkste motor.quote:Op maandag 3 augustus 2020 10:52 schreef Gruj0 het volgende:
https://www.gptoday.net/n(...)tas-in-kwalificaties
[..]
[..]
Ziek verschil.
Bij de pluspunten kan je ook nog wel de trofeeën zetten. Eindelijk weer een keer mooie.quote:Op maandag 3 augustus 2020 12:10 schreef bianconeri het volgende:
Mooie race. Veel aan de hand.
Positieve uitschieters:
-Hamilton, tja wanneer niet
-Max, ook praktisch altijd. Helaas voor hem de keus gemaakt voor de snelste ronde want anders bijna zeker winst.
Alleen door een probleem bij Mercedes ga je kunnen winnen, hoe vaak zou zoiets nog gaan gebeuren bij beide Mercs?
-Leclerc. Krijgt zoveel meer uit die Ferrari, gewoon op podium. Gewoon sneller dan de rest. Top.
-Gasly. Echt super, reed vol vertrouwen en lef.
-Renault en Mclaren. Liepen prima.
Negatief:
-Kimi. Tijd voor pensioen.
-RP en Stroll. Dat ging echt niet zeg...
-Albon, crashen, bagger quali, bagger race. Terechte penalty. Hij had de bocht niet, had daar niet moeten zitten.
Anders dan bij Lewis vs Albon in Oostenrijk, Lewis was toen de verdedigende partij en kon geen kant op.
Albon nu ook niet maar was de aanvallende partij en zat er echt maar net, dus hoorde daar dan niet.
Hoe kan hij nog steeds niet ontslagen zijn?
-Vettel. Wat is er aan de hand bij hem?
Bijzondere race, op naar de volgende race!
Hopelijk zijn Olav en Jack dan al met pensioen.
Is het niet zo dat de auto zelf het parc ferme moet halen?quote:Op maandag 3 augustus 2020 12:18 schreef shiz het volgende:
Ze wilde de band ook preserveren voor het onderzoek naar de precieze oorzaak. Dan is het niet handig dat je in er nog een ronde tegenaan smijt en er zowat alleen nog een smeulend hoopje as van overblijft. Als je crew zegt 'stop the car, Lewis' dan ga je daar toch niet je eigen plan trekken en er een victorylap aan vast smijten 'nee joh, wil best', er was toch geen crowd, dus voor wie behalve jezelf doe je het dan?Alles voor een beetje cameratime natuurlijk. Typisch. Diva.
Dat is nou precies een van de dingen die verhelderd zou kunnen worden door bandenregels op te stellen in dit soort situaties.quote:Op maandag 3 augustus 2020 12:27 schreef daNpy het volgende:
[..]
Is het niet zo dat de auto zelf het parc ferme moet halen?
Ik zie niet direct een overtake knop, maar waarom zou McLaren dit niet hebben? Ze racen met eenzelfde PU.quote:Op maandag 3 augustus 2020 12:30 schreef spectrumanalyser het volgende:
de overtake functie bij Renault doet ook wel wat.
als je ziet hoe snel Ricciardo inloopt op Lando Norris nadat ie de overtake knop heeft ingedrukt
https://www.reddit.com/r/(...)do_overtaking_norris
Absoluutquote:Op maandag 3 augustus 2020 11:34 schreef Tarado het volgende:
[..]maar we zijn het er toch wel over eens dat Mercedes hun zaak wat dat betreft het beste op orde heeft?
Is het niet vaker gebeurd dat ze over de streep komen en dan geen peut meer hebben?quote:Op maandag 3 augustus 2020 12:27 schreef daNpy het volgende:
[..]
Is het niet zo dat de auto zelf het parc ferme moet halen?
Die hebben dat wel, al vergeten dat ze L4NDO naar fastest lap (en binnen time penalty) coachte?quote:Op maandag 3 augustus 2020 12:32 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Ik zie niet direct een overtake knop, maar waarom zou McLaren dit niet hebben? Ze racen met eenzelfde PU.
Alle auto's hebben dat. Het is een knop voor het gebruiken van de opgeslagen energie van de MGU-K om extra pk's te verkrijgen.quote:Op maandag 3 augustus 2020 12:32 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Ik zie niet direct een overtake knop, maar waarom zou McLaren dit niet hebben? Ze racen met eenzelfde PU.
Er gebeurde niks met die auto joh, Lewis voelt dat heus wel goed aan.quote:Op maandag 3 augustus 2020 12:18 schreef shiz het volgende:
Ze wilde de band ook preserveren voor het onderzoek naar de precieze oorzaak. Dan is het niet handig dat je in er nog een ronde tegenaan smijt en er zowat alleen nog een smeulend hoopje as van overblijft. Als je crew zegt 'stop the car, Lewis' dan ga je daar toch niet je eigen plan trekken en er een victorylap aan vast smijten 'nee joh, wil best', er was toch geen crowd, dus voor wie behalve jezelf doe je het dan?Alles voor een beetje cameratime natuurlijk. Typisch. Diva.
Klopt. Verstappen won op Bottas een seconde of vijf in vijf ronden (tot ronde 49).quote:Op maandag 3 augustus 2020 09:29 schreef spectrumanalyser het volgende:
aan het einde van de race kreeg ik de indruk dat Max dichter bij de Mercedessen kwam. het was dan wellicht een tiende per ronde, maar toch.
Ja een paar stukjes koolstofvezel, boeiendquote:Op maandag 3 augustus 2020 09:13 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Dat is wel erg naïef gedacht.
In het wiel zitten geloof ik niet alleen rubberen bestandsdelen maar ook vezels om de constructie bestendig te houden en de levensduur van de band groter te maken. En als die vezels losser worden krijg je spartelende delen die gelanceerd worden op het moment dat een vezel helemaal loslaat. Kan de vloer beschadigen, andere auto's (loskomende rubber of vloeronderdelen).
Zie vanaf 1.25. Dit is op lage snelheid dan Lewis en slechts een van de talloze voorbeelden. Kijk hoeveel er van de wagen afvliegt. Allemaal door een band.
[..]
Dan bepaal je voor dit soort cases een finishlijn IN de pitstraat. Dan zit je zelf safe EN de anderen ook.
Als je een betrouwbare motor hebt met meer vermogen moet de rest dat verschil eerst goedmaken met het chassis.quote:Op maandag 3 augustus 2020 12:25 schreef THEFXR het volgende:
[..]
% gezien weinig, denk dat je meer behaalt met een goed chassis, dan met de sterkste motor.
wat een onzin man, hij wint die race en is daar uiteraard blij mee na zo'n laatste ronde, terug lopen is ook een dingetje en hij zal zelf wel aangevoeld hebben of het wel of niet kon.quote:Op maandag 3 augustus 2020 12:18 schreef shiz het volgende:
Ze wilde de band ook preserveren voor het onderzoek naar de precieze oorzaak. Dan is het niet handig dat je in er nog een ronde tegenaan smijt en er zowat alleen nog een smeulend hoopje as van overblijft. Als je crew zegt 'stop the car, Lewis' dan ga je daar toch niet je eigen plan trekken en er een victorylap aan vast smijten 'nee joh, wil best', er was toch geen crowd, dus voor wie behalve jezelf doe je het dan?Alles voor een beetje cameratime natuurlijk. Typisch. Diva.
simpeler? dat lijkt me toch stug maar als je een surplus aan vermogen hebt kan je ook met een surplus aan downforce rijdenquote:Op maandag 3 augustus 2020 12:53 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Als je een betrouwbare motor hebt met meer vermogen moet de rest dat verschil eerst goedmaken met het chassis.
Doordat merc zoveel uit de motor haalt kunnen ze de rest van de auto simpeler houden en zal men minder snel problemen hebben met afstellingen enzo.
Snelheid die je uit de motor haalt hoef je niet meer uit de auto te halen.quote:Op maandag 3 augustus 2020 12:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
simpeler? dat lijkt me toch stug maar als je een surplus aan vermogen hebt kan je ook met een surplus aan downforce rijden
dit is echt zo'n voor net zo achter als breed opmerking, daar kan weinig mee en ook geen antwoord op m'n vraag waarom die Mercedes aero simpeler zou zijnquote:Op maandag 3 augustus 2020 13:01 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Snelheid die je uit de motor haalt hoef je niet meer uit de auto te halen.
RB haalt al jaren podiums terwijl men doorgaans een zwakkere motor heeft. Dit doen ze ook nooit bij de eerste races, wat mij logisch lijkt als je een downforce pakket hebt wat moeilijker te doorgronden is.
O dat.quote:Op maandag 3 augustus 2020 12:41 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Alle auto's hebben dat. Het is een knop voor het gebruiken van de opgeslagen energie van de MGU-K om extra pk's te verkrijgen.
quote:Op maandag 3 augustus 2020 12:52 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ja een paar stukjes koolstofvezel, boeiendgebeurde niks heftigs.
Hamiltonquote:Op maandag 3 augustus 2020 14:28 schreef opgebaarde het volgende:
Voor de mensen die gisteren DotD hebben gestemd. Als je inlogt en kijkt naar gisteren, staat er dan nog dezelfde naam of is zie je nu Hamilton staan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |