Als lekke banden zo levensgevaarlijk zijn, in jouw belevingswereld, dan is het toch gevaarlijker om door de pitstraat te rijden waar mensen lopen dan het is om over start/finish te rijden?quote:Op maandag 3 augustus 2020 09:13 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Dat is wel erg naïef gedacht.
In het wiel zitten geloof ik niet alleen rubberen bestandsdelen maar ook vezels om de constructie bestendig te houden en de levensduur van de band groter te maken. En als die vezels losser worden krijg je spartelende delen die gelanceerd worden op het moment dat een vezel helemaal loslaat. Kan de vloer beschadigen, andere auto's (loskomende rubber of vloeronderdelen).
Zie vanaf 1.25. Dit is op lage snelheid dan Lewis en slechts een van de talloze voorbeelden. Kijk hoeveel er van de wagen afvliegt. Allemaal door een band.
[..]
Dan bepaal je voor dit soort cases een finishlijn IN de pitstraat. Dan zit je zelf safe EN de anderen ook.
In de pitstraat heb je een pitlimiet, die kan bij een lekke band nog meer naar beneden. Je hoeft niet aan het uiteinde van de pit te finishen. Ze kunnen ook een "emergency" finish line aan het begin van de straat opstellen of zo.quote:Op maandag 3 augustus 2020 09:34 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Als lekke banden zo levensgevaarlijk zijn, in jouw belevingswereld, dan is het toch gevaarlijker om door de pitstraat te rijden waar mensen lopen dan het is om over start/finish te rijden?
Wat een onzin discussie is dit zeg. Mijn hemel.
Van meerdere individuen dan.quote:Op maandag 3 augustus 2020 09:36 schreef Gruj0 het volgende:
Dat over onzindiscussie is gelukkig maar de mening van een individu.
Zo zijn er dan ook weer meerdere individuen die het geen onzindiscussie vinden.quote:
Tot nu tel ik er daar maar 1 van.quote:Op maandag 3 augustus 2020 09:49 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Zo zijn er dan ook weer meerdere individuen die het geen onzindiscussie vinden.
Bij Ferrari kunnen ze vast wel zo iemand als jou gebruiken dan.quote:
quote:Motor van Mercedes levert 1022 pk aan Hamilton en Bottas in kwalificaties
Ziek verschil.quote:Honda staat het dichtst bij Mercedes als het gaat om pure kracht. De motorfabrikant loopt 28 pk achter. Renault blijft nu 37 pk achter, terwijl Ferrari 42 pk minder gebruikt dan Mercedes.
Is dat niet gewoon verplicht? Weet niet of je "zomaar" de auto na de finish in de pits kan parkeren. En waarschijnlijk weet Hamilton ook wel met welke snelheid de risico's op verdere schade heel klein is. Dat had hij vlak daarvoor al kunnen beoordelen, denk ikquote:Op maandag 3 augustus 2020 10:41 schreef Nebelwerfer het volgende:
Dat hij de ere ronde ging rijden vond ik wel een beetje opvallend.
Ging nergens meer over en kans op schade is aanwezig natuurlijk.
Maleisië godenbaan!quote:Op maandag 3 augustus 2020 10:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
Gerucht: wellicht een GP in Jerez ipv een GP in zowel Maleisië als Vietnam: https://www.gptoday.net/n(...)jk-tweede-spaanse-gp
Andere benzine 🤔quote:Op maandag 3 augustus 2020 10:52 schreef Gruj0 het volgende:
https://www.gptoday.net/n(...)tas-in-kwalificaties
[..]
[..]
Ziek verschil.
Hij ging daarmee wel tegen het advies van zijn team in. Op de boordradio hoor je nadat hij over de finish komt zijn engineer meerdere malen zeggen "stop the car".quote:Op maandag 3 augustus 2020 10:59 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Is dat niet gewoon verplicht? Weet niet of je "zomaar" de auto na de finish in de pits kan parkeren. En waarschijnlijk weet Hamilton ook wel met welke snelheid de risico's op verdere schade heel klein is. Dat had hij vlak daarvoor al kunnen beoordelen, denk ik
valt me nog mee, scheelt natuurlijk wel in de setup, Ferrari schijnt echt met weinig (in verhouding) downforce te rijdenquote:Op maandag 3 augustus 2020 10:52 schreef Gruj0 het volgende:
https://www.gptoday.net/n(...)tas-in-kwalificaties
[..]
[..]
Ziek verschil.
Ah, dat had ik gemist, dat is wel vaag dan ja.quote:Op maandag 3 augustus 2020 11:18 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Hij ging daarmee wel tegen het advies van zijn team in. Op de boordradio hoor je nadat hij over de finish komt zijn engineer meerdere malen zeggen "stop the car".
maar we zijn het er toch wel over eens dat Mercedes hun zaak wat dat betreft het beste op orde heeft?quote:Op maandag 3 augustus 2020 11:29 schreef opreis het volgende:
Alleen BHP zegt ook niet alles, er zijn zoveel dingen dingen waarop de prestaties van een motor op beoordeeld kunnen worden.
-Gewicht van de motor zelf
-Effecientie van de motor (hoef je minder benzine=gewicht mee te nemen)
-Betrouwbaarheid van de motor
-"Party modes" en hoe lang deze ingezet kunnen worden tijdens een race(s)
-vorm van de motor
brilliant brilliant brilliant, vermoeiend die Brittenquote:
Eens.quote:Op maandag 3 augustus 2020 08:25 schreef daNpy het volgende:
[..]
Inderdaad ja. Het is een race, geen toertocht
Je wil dat ze laten racen en niet te pietluttig zijn, maar als ze er wel een punt van maken kun je het je wel voorstellen.quote:Op maandag 3 augustus 2020 11:18 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Hij ging daarmee wel tegen het advies van zijn team in. Op de boordradio hoor je nadat hij over de finish komt zijn engineer meerdere malen zeggen "stop the car".
Ben het er wel mee eens. Het vergt talent om dit soort dingen te kunnen controleren.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |