Hé heeft Zandvoort eindelijk zijn Grade One binnen?quote:Op zaterdag 25 juli 2020 12:59 schreef Sjoerd102 het volgende:
Al is de vraag of op die oude stukken het asfalt nog goed is, en er bv nog vangrail staat.
hier een overzicht van alle circuits die een Grade 1 hebben en dus een F1 grand prix zouden mogen organiseren (als overzicht niet meer helemaal actueel)
https://en.wikipedia.org/(...)ircuits_by_FIA_Grade
niet dat ik weet. Het zou een formaliteit moeten zijn, aldus berichten van eind meiquote:Op zaterdag 25 juli 2020 22:25 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Hé heeft Zandvoort eindelijk zijn Grade One binnen?
quote:Op zaterdag 25 juli 2020 22:25 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Hé heeft Zandvoort eindelijk zijn Grade One binnen?
Nürburgring*quote:
Neurenbergring FTW!quote:Op zaterdag 25 juli 2020 23:43 schreef ChevyCaprice het volgende:
Hoorde Van Gameren gister ook “Nurnburgring” zeggen.
De Nordschleife en Norisring, bijna hetzelfde!quote:Op zaterdag 25 juli 2020 23:58 schreef Sabata het volgende:
Toch een belangrijke typo, Nurnbergring is namelijk de oude naam van stratencircuit Norisring, scheelt toch 441km
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
Liever niet idd, 2x achter elkaar op 1 circuit is erg genoeg.quote:Op zondag 26 juli 2020 10:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
Seidl accepteert de triple headers voor dit seizoen, maar wil niet dat die de norm worden in de toekomst: https://f1i.com/news/3784(...)standard-for-f1.html
Ah zo, kan me daar ook wel iets bij voorstellen, helemaal als het op 3 verschillende circuits isquote:Op zondag 26 juli 2020 10:29 schreef Starflyer het volgende:
Het gaat niet om het circuit, maar drie weekenden achter elkaar racen.
Corona heeft ook zo zijn voordelen inderdaad. Maar hoe kan het dat ineens Imola en de Nürbergring veilig genoeg zijn voor de F1?quote:
Ze zijn allebei grade 1.quote:Op zondag 26 juli 2020 13:57 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Corona heeft ook zo zijn voordelen inderdaad. Maar hoe kan het dat ineens Imola en de Nürbergring veilig genoeg zijn voor de F1?
Staat los van veiligheid. Hebben beide grade1quote:Op zondag 26 juli 2020 13:57 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Corona heeft ook zo zijn voordelen inderdaad. Maar hoe kan het dat ineens Imola en de Nürbergring veilig genoeg zijn voor de F1?
Waar? De Nürburgring is nou niet echt bepaald smal.quote:Op zondag 26 juli 2020 18:44 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Die muurtjes langs de Nürbergring staan wel vrij dicht op het circuit.
Denk dat hij de nurburgring met de oude nurburgring (nordschleife) verward.quote:Op zondag 26 juli 2020 19:17 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Waar? De Nürburgring is nou niet echt bepaald smal.
Of ben je in de war met de Nordschleiffe?
Ah inderdaad.quote:Op zondag 26 juli 2020 19:17 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Waar? De Nürburgring is nou niet echt bepaald smal.
Of ben je in de war met de Nordschleiffe?
Geen cheaten en daarom moeten ze ermee stoppen?quote:Op zondag 26 juli 2020 23:17 schreef bianconeri het volgende:
Het is ook mogelijk eindelijk bekend wat Ferrari gedaan heeft vorig jaar, waar ze mee sjoemelden.
Als dat ook daadwerkelijk waar is wat ze met de slang deden dan kunnen de Ferrari haters zich echt stil gaan houden want dan is echt overduidelijk dat het geen cheaten was maar gewoon het zoeken van een mazen.
Iets wat al zo lang gedaan wordt.
Eerlijk gezegd denk ik niet dat er hier zoveel Ferrari haters zijn hoor. Ik weet wel dat er een paar Ferrari fanboys zijn die zich op hun pikkie getrapt voelen wanneer er hier gelachen wordt om de zoveelste actie van Faalari.quote:Op zondag 26 juli 2020 23:17 schreef bianconeri het volgende:
Het is ook mogelijk eindelijk bekend wat Ferrari gedaan heeft vorig jaar, waar ze mee sjoemelden.
Als dat ook daadwerkelijk waar is wat ze met de slang deden dan kunnen de Ferrari haters zich echt stil gaan houden want dan is echt overduidelijk dat het geen cheaten was maar gewoon het zoeken van een mazen.
Iets wat al zo lang gedaan wordt.
Dit dus. Er zijn helemaal niet zoveel Ferrari haters, het is een geweldig mooi team met een rijke historie. Het zijn de Ferrari fans die zich altijd zo aangesproken voelen en in de verdediging schieten.quote:Op maandag 27 juli 2020 07:34 schreef tja77 het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd denk ik niet dat er hier zoveel Ferrari haters zijn hoor. Ik weet wel dat er een paar Ferrari fanboys zijn die zich op hun pikkie getrapt voelen wanneer er hier gelachen wordt om de zoveelste actie van Faalari.
Nope, kijk maar eens wat er gezegd wordt over wat Ferrari wss gedaan heeft.quote:Op zondag 26 juli 2020 23:42 schreef mikieu het volgende:
[..]
Geen cheaten en daarom moeten ze ermee stoppen?
:'
Er zijn wel een paar echt haters. Die ook het verschil niet snappen tussen cheaten en een maas in de wet vinden.quote:Op maandag 27 juli 2020 07:34 schreef tja77 het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd denk ik niet dat er hier zoveel Ferrari haters zijn hoor. Ik weet wel dat er een paar Ferrari fanboys zijn die zich op hun pikkie getrapt voelen wanneer er hier gelachen wordt om de zoveelste actie van Faalari.
Meer inspuiten dan toegestaan alleen na de sensor waardoor het niet gemeten wordt is per definitie valsspelen..quote:Op maandag 27 juli 2020 09:23 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nope, kijk maar eens wat er gezegd wordt over wat Ferrari wss gedaan heeft.
Dat is het omzuilen van een regel, niet het iets doen wat verboden is. Oftewel een maas gevonden.
[..]
Er zijn wel een paar echt haters. Die ook het verschil niet snappen tussen cheaten en een maas in de wet vinden.
Maar ik denk sowieso dat iedereen die iets met F1 heeft iets met Ferrari heeft. Hoeft niet veel te zijn, maar iedereen zal wat met Ferrari hebben.
En helaas is het dit jaar idd een beetje Faalari als je het zo wil noemen.
De regel in mensen taal zegt: je mag niet meer dan xx brandstof verbruiken. Dit wordt gemeten door de sensor.quote:Op maandag 27 juli 2020 09:23 schreef bianconeri het volgende:
Nope, kijk maar eens wat er gezegd wordt over wat Ferrari wss gedaan heeft.
Dat is het omzuilen van een regel, niet het iets doen wat verboden is. Oftewel een maas gevonden.
Lewis vliegt uit de bocht.quote:Lewis Hamilton onder vuur na kritiek op Bill Gates
Lewis Hamilton krijgt geregeld de handen op elkaar vanwege zijn maatschappelijke betrokkenheid, maar lijkt het nu te hebben verbruid bij een gedeelte van zijn fans. Na een post op sociale media met betrekking tot Bill Gates krijgt de Formule 1-coureur van alle kanten kritiek.
Hamilton deelde maandagochtend via een Instagram een bericht van internetpersoonlijkheid King Bach, waarin een interview met Bill Gates werd gedeeld, met als begeleidende tekst: „Ik weet nog wanneer ik mijn eerste leugen vertelde.”
De miljardair heeft miljoenen euro’s gedoneerd voor onderzoek naar een vaccin tegen het coronavirus. In het vraaggesprek wijst hij complottheorieën over het plaatsen van microchips in de vaccins naar het rijk der fabelen.
Hamilton, een groot promoter van Black Lives Matter, heeft maar liefst 18,3 miljoen volgers op Instagram. Velen van hen reageren vol ongeloof op het bericht van de Mercedes-rijder en wijzen hem op zijn invloed als bekend persoon.
Zij vinden dat de Brit angst zaait voor een eventueel vaccin, terwijl dat juist het coronavirus uit de wereld kan helpen en herinneren hem eraan dat er momenteel geen bewijzen zijn omtrent de geruchten over de chips.
https://www.telegraaf.nl/(...)ritiek-op-bill-gates
Wat zegt hij daarin want dit sloeg helemaal nergens opquote:Op maandag 27 juli 2020 15:52 schreef ChevyCaprice het volgende:
Hij heeft het alweer ontzenuwd met zijn nieuwe story post. Jammer haters
Ik zit te zoeken maar kan zo nog niets vinden. Alleen screenshots van de posts over Gates. Ook op zijn insta zie ik geen bericht verder. Of moet je hem dan volgen?quote:Op maandag 27 juli 2020 15:52 schreef ChevyCaprice het volgende:
Hij heeft het alweer ontzenuwd met zijn nieuwe story post. Jammer haters
quote:Op maandag 27 juli 2020 16:18 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wat zegt hij daarin want dit sloeg helemaal nergens op
quote:Op maandag 27 juli 2020 16:32 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Ik zit te zoeken maar kan zo nog niets vinden. Alleen screenshots van de posts over Gates. Ook op zijn insta zie ik geen bericht verder. Of moet je hem dan volgen?
In het begin een beetje damage control maar later gaat hij toch nog twijfel zaaien over vaccinaties. "However after watching this video, I felt it showed that there is still a lot of uncertainty about the side effects..."quote:Op maandag 27 juli 2020 16:36 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
[..]
[ afbeelding ]
https://www.instagram.com/lewishamilton/?hl=nl
Hamilton heeft iets teveel jensen.nl gekeken.quote:
Dus daarom noemde hij Bill Gates een leugenaar?quote:Op maandag 27 juli 2020 16:36 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
[..]
[ afbeelding ]
https://www.instagram.com/lewishamilton/?hl=nl
quote:comment from Albon over the radio was also quite illuminating. “I don’t understand how I can have massive understeer through Three and then I arrive at Four and have oversteer.”
quote:“Since the regs changes of 2019 [principally the simplified endplates and the restriction of the under-nose vanes], the vortices you’re creating at the front end of the car can be quite unstable. Especially if you are running a lot of rake. The car is articulating around the front bib of the floor and that rake is increasing quite quickly as you slow down – and that makes that whole flow quite volatile. You can see in the tunnel the vortices can even suddenly switch from inboard to outboard. It could be the amount of steering lock or a crosswind – it’s so on the edge.”
quote:It seems, in other words, as if the high-rake concept might just be plain wrong for the regulations as conceived since last year
Zelfs dat niet, want dat kost tokens. Ferrari schijnt die aan de versnellingsbak te willen spenderen volgens AMuS en niet aan de smalle neus.quote:Op maandag 27 juli 2020 22:32 schreef Peterselieman het volgende:
ouch. Dat een optisch kleine verandering aan de voorvleugel zulke grote gevolgen heeft ...
ik denk dat Ferrari die conclusie ondertussen ook getrokken heeft en dat we volgend jaar veel auto's zullen zien die een kopie van de Benz zijn.
Daar mag je Bernie voor bedanken.quote:Op maandag 27 juli 2020 22:37 schreef Nattekat het volgende:
De reglementswijzigingen van 2017 hebben gewoon 3 jaar Mercedes dominantie in de hand gewerkt dus. Geweldig.
Ik heb het al eerder gelezen. Na Oostenrijk ging het daar al over. Dat werd o.a. gezegd door Gary Anderson.quote:Op maandag 27 juli 2020 23:44 schreef Ener-G het volgende:
Het probleem met de RBR is juist dat ze niet weten wat de oorzaak is. In de simulator is de wagen wel snel.
Als er een maximale fuelflow is vastgelegd en jij gaat willens en wetens de metingen saboteren, dan is dat gewoon valsspelen. Ik snap dat dat concept voor jou wat gecompliceerd is, maar voor de rest van de wereld niet.quote:Op maandag 27 juli 2020 09:23 schreef bianconeri het volgende:
Dat is het omzuilen van een regel, niet het iets doen wat verboden is.
Nee, het gaat om brandstof doorstroming.quote:Op maandag 27 juli 2020 09:38 schreef boegschroef het volgende:
[..]
De regel in mensen taal zegt: je mag niet meer dan xx brandstof verbruiken. Dit wordt gemeten door de sensor.
Gedacht wordt dat ze meer verbruiken en de sensor voor de gek houden, dan houdt je je niet aan de regel en is het 'valsspelen'
Als de regel zou zijn: de sensor mag niet meer aangeven dan xx verbruikte brandstof dan zou je gelijk hebben.
btw, ik ben niet specifiek een rb of ferrari fan, ik kijk naar de f1 om wat er gebeurd en niet voor een specifiek team
Max fuelflow is niet beperkt op momenten dat de motor minder nodig heeft, als je dat dan hetzelfde houd en er daarna voordeel mee pakt, dan houd je je alsnog aan. die regel. Heel slim gedaan. Dat dit nu met 2 fuelflow meters niet meer kan is opzich begrijpelijk. Van de andere kant hadden ze het ook gewoon kunnen delen met andere teams en het gewoon allemaal doen.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 02:31 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Als er een maximale fuelflow is vastgelegd en jij gaat willens en wetens de metingen saboteren, dan is dat gewoon valsspelen. Ik snap dat dat concept voor jou wat gecompliceerd is, maar voor de rest van de wereld niet.
zo simpel lag het nietquote:Op dinsdag 28 juli 2020 08:42 schreef DaMook het volgende:
[..]
Max fuelflow is niet beperkt op momenten dat de motor minder nodig heeft, als je dat dan hetzelfde houd en er daarna voordeel mee pakt, dan houd je je alsnog aan. die regel. Heel slim gedaan. Dat dit nu met 2 fuelflow meters niet meer kan is opzich begrijpelijk. Van de andere kant hadden ze het ook gewoon kunnen delen met andere teams en het gewoon allemaal doen.
Dat mag expliciet niet. Als je meer brandstof langs de sensor stuurt dan je op dat moment nodig hebt of ook daadwerkelijk verbruikt, dan moet die brandstof ergens achter de sensor opgevangen en bewaart worden. Dat is expliciet door de regels verboden.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 08:42 schreef DaMook het volgende:
[..]
Max fuelflow is niet beperkt op momenten dat de motor minder nodig heeft, als je dat dan hetzelfde houd en er daarna voordeel mee pakt, dan houd je je alsnog aan. die regel. Heel slim gedaan. Dat dit nu met 2 fuelflow meters niet meer kan is opzich begrijpelijk. Van de andere kant hadden ze het ook gewoon kunnen delen met andere teams en het gewoon allemaal doen.
En de teams. Die stemmen op dit soort bullshit regels.quote:
Ja, ze zijn geducht op een comeback van RedBullquote:Op dinsdag 28 juli 2020 10:29 schreef Fyodor het volgende:
Heeft underdog Toto al bekend gemaakt welk team hij dit weekend als bedreiging gaat zien voor de overwinning?
Er is zoveel expliciet verboden. Wanneer de FIA het niet controleert, is er geen strafmaatregel en dus niet fouts gebeurd (geparafraseerd van M. Rutte).quote:Op dinsdag 28 juli 2020 09:41 schreef TagForce het volgende:
[..]
Dat mag expliciet niet. Als je meer brandstof langs de sensor stuurt dan je op dat moment nodig hebt of ook daadwerkelijk verbruikt, dan moet die brandstof ergens achter de sensor opgevangen en bewaart worden. Dat is expliciet door de regels verboden.
De FIA controleert dit zeker wel. Sommige zaken zijn in stilstand echter moeilijk te controleren... Een container waar een glas benzine in kan worden opgeslagen valt ook bij stilstand wel op. Wingflex is inderdaad zo'n ding wat lastig is te controleren als de auto stil staat. Er is een controle op door simpelweg een gewicht aan de vleugel te hangen en te zien hoeveel deze doorbuigt, echter is die te omzeilen door je vleugel zo te ontwerpen dat ie pas buigt bij meer kracht. Het risico zit hem echter in het feit dat wanneer er videobeelden van zijn dat de vleugel flext je alsnog hangt. Dat is een technische beperking van de FIA (ze kunnen moeilijk een 350km/h windtunnel meenemen naar de GPs), waarvan de FIA ook zegt dat ze daar vrij weinig aan kunnen doen tenzij er bewijs van tijdens het rijden komt.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 10:37 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Er is zoveel expliciet verboden. Wanneer de FIA het niet controleert, is er geen strafmaatregel en dus niet fouts gebeurd (geparafraseerd van M. Rutte).
Daarbij spelen alle teams vals, en het is aan de FIA om er voor te zorgen dat ze gepakt worden. Maar wanneer de FIA de wingload test al 20 jaar niet heeft veranderd, ligt het toch echt aan de FIA zelf, dat vleugels kunnen flexen.
Zo ook met de motor, de FIA is blijkbaar niet in staan om zijn eigen regels te handhaven. Dan is het tijd voor nieuwe regels of een nieuwe manier van handhaven.
Ja, daarom veranderd de FIA nu de flextest, omdat ze goed aan het handhaven zijn.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 11:01 schreef TagForce het volgende:
[..]
De FIA controleert dit zeker wel. Sommige zaken zijn in stilstand echter moeilijk te controleren... Een container waar een glas benzine in kan worden opgeslagen valt ook bij stilstand wel op. Wingflex is inderdaad zo'n ding wat lastig is te controleren als de auto stil staat. Er is een controle op door simpelweg een gewicht aan de vleugel te hangen en te zien hoeveel deze doorbuigt, echter is die te omzeilen door je vleugel zo te ontwerpen dat ie pas buigt bij meer kracht. Het risico zit hem echter in het feit dat wanneer er videobeelden van zijn dat de vleugel flext je alsnog hangt. Dat is een technische beperking van de FIA (ze kunnen moeilijk een 350km/h windtunnel meenemen naar de GPs), waarvan de FIA ook zegt dat ze daar vrij weinig aan kunnen doen tenzij er bewijs van tijdens het rijden komt.
De FIA is prima in staat zijn eigen regels te handhaven. Mocht er, in het geval van een maas in de regels, toch een team zijn die de regels weet te omzeilen, of een grijs gebied wil betreden waarvan de FIA het bestaan niet wist dan kan de FIA twee dingen doen: De regels aanpassen zodat het grijze gebied niet grijs meer is: DAS systeem van Mercedes is vanaf 2021 wel verboden, maar valt nu nog 'binnen de regels'. Of het controle systeem verbeteren zodat het gesjoemel niet meer mogelijk is, en het team wat de overtreding maakte alsnog bestraffen: Ferrari, hoewel er van bestraffen eigenlijk geen sprake was voor zover wij kunnen beoordelen.
Racing point natuurlijkquote:Op dinsdag 28 juli 2020 10:29 schreef Fyodor het volgende:
Heeft underdog Toto al bekend gemaakt welk team hij dit weekend als bedreiging gaat zien voor de overwinning?
Als aanvulling hier het bericht: https://www.mclaren.com/r(...)d-luxury-super-cars/quote:Op dinsdag 28 juli 2020 11:11 schreef nils7 het volgende:
Het officiële bericht dat Gulf met McLaren in zee gaat is de deur uit.
Vrijdag warm (tegen de 30 graden). Zondag een stuk minder warm (rond de 20 graden). Verder geen regen of iets.quote:
Bedankt voor de info.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 11:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Vrijdag warm (tegen de 30 graden). Zondag een stuk minder warm (rond de 20 graden). Verder geen regen of iets.
De Renault voldeed prima aan de technische regels, waar elke race op wordt gecontroleerd. Alleen sportief gezien niet, wat pas duidelijk werd na een protest van Racing Point. Tegen de Ferrari motor is nooit geprotesteerd, alleen gevraagd om verduidelijking van de regels, wat een aantal Technical Directives heeft opgeleverd.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 11:11 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Ja, daarom veranderd de FIA nu de flextest, omdat ze goed aan het handhaven zijn.
Er wordt helemaal niet gepakt aan de hand van videobeelden, er valt namelijk niets hard te maken.
De FIA is zo goed in het schrijven en handhaven van regels dat we afgelopen jaar 2 illegale auto's hadden die niet bestraft zijn, de renault was namelijk ook illegaal en kwam iedere race weer door de controle.
Aan de hand van videobeelden worden protesten ingediend, aan de hand van protesten wordt een onderzoek gestart, en aan de hand van die onderzoeken worden testen uitgevoerd. Aan die hand van die uitkomsten worden dan weer conclusies getrokken, en als die zijn dat de regels zijn overtreden dan wordt er gestraft. Dat is ook exact de reden dat het DAS systeem van Mercedes onder de loep werd genomen. De videobeelden van de testdagen, in combinatie met de videobeelden van de eerste vrije training in Oostenrijk, en het daaropvolgende protest van Red Bull.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 11:11 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Ja, daarom veranderd de FIA nu de flextest, omdat ze goed aan het handhaven zijn.
Er wordt helemaal niet gepakt aan de hand van videobeelden, er valt namelijk niets hard te maken.
Dat is weer zo'n lastig geval wat eigenlijk niet goed te controleren is tijdens stilstand en de tijd die er is voor de technische keuring. De enige manier om dat te voorkomen is een spec-serie van de F1 maken, en alles te verzegelen. Maar, ook hier weer, aan de hand van video en telemetry werd er door Racing Point een protest ingediend. Dat deden ze na de Japanse GP, maar ze waren al veel langer bezig met dat protest. Uiteindelijk is door de FIA de (standaard) ECU verzegeld en in beslag genomen, en de stuurtjes van Renault voor een uitgebreide controle.quote:De FIA is zo goed in het schrijven en handhaven van regels dat we afgelopen jaar 2 illegale auto's hadden die niet bestraft zijn, de renault was namelijk ook illegaal en kwam iedere race weer door de controle.
Het DAS systeem is niet ontwikkeld in samenspraak met de FIA. De FIA heeft bij de eerste iteraties van het DAS systeem gezegd dat het niet mocht en dat een dergelijk systeem alleen was toegestaan (binnen de huidige regels) als het via het stuurwiel bediend werd, waarop de huidige implementatie tot stand is gekomen.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 12:30 schreef Dauthi het volgende:
Het DAS systeem was al goedgekeurd door de FIA voordat iemand het gezien had, omdat het is ontwikkeld in samenspraak met diezelfde FIA.
En om het te voorkomen kan je juist door met minder regelgeving ipv meer.
Hoe meer regels, hoe meer interpretatie, hoe meer loopholes en bureaucratisch gereutel en beslissingen bij stewards en CAS.
Een spec series is voor F1 onbespreekbaar, dus daar gaan we geen woorden aan vuil maken.
https://www.autosport.com(...)could-make-das-legalquote:Allison says the team planned to run DAS in 2019 using a lever system on the steering wheel, but the FIA turned down that arrangement, and suggested that the whole wheel would have to move.
"It was really quite difficult indeed," he said in a Mercedes video on DAS.
"And in fact we first wanted to introduce this in 2019.
"We took our ideas to the FIA, showed them, explained why we thought it was legal. And they begrudgingly agreed that dual-axis steering was actually legal.
"But they didn't much like the way we'd done it, because the second axis we were getting from a lever on the wheel, rather than that whole wheel movement.
"And so they said, 'No, you're going to have to move the whole wheel in and out.'
quote:Op dinsdag 28 juli 2020 12:30 schreef Dauthi het volgende:
Het DAS systeem was al goedgekeurd door de FIA voordat iemand het gezien had, omdat het is ontwikkeld in samenspraak met diezelfde FIA.
En om het te voorkomen kan je juist door met minder regelgeving ipv meer.
Hoe meer regels, hoe meer interpretatie, hoe meer loopholes en bureaucratisch gereutel en beslissingen bij stewards en CAS.
Een spec series is voor F1 onbespreekbaar, dus daar gaan we geen woorden aan vuil maken.
Heren, is het een idee bronnen te posten? Want op deze manier is het "welles - nietes"quote:Op dinsdag 28 juli 2020 12:45 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Het DAS systeem is niet ontwikkeld in samenspraak met de FIA. De FIA heeft bij de eerste iteraties van het DAS systeem gezegd dat het niet mocht en dat een dergelijk systeem alleen was toegestaan (binnen de huidige regels) als het via het stuurwiel bediend werd, waarop de huidige implementatie tot stand is gekomen.
Definitieve goedkeuring werd pas na het protest gegeven.
Zie editquote:Op dinsdag 28 juli 2020 12:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
[..]
Heren, is het een idee bronnen te posten? Want op deze manier is het "welles - nietes"
quote:"We gaan door een moeilijke periode die lang geleden al is begonnen. De realiteit is dat we ook dit seizoen weer niet competitief zijn", zegt Elkann dinsdag in een interview met La Gazzetta dello Sport.
"Je hebt het in de eerste races kunnen zien en het zal vaker gaan voorkomen. We zijn nu bezig het fundament voor 2022 te leggen. Ik heb er vertrouwen in dat we dan weer echt mee gaan doen en kunnen winnen."
bron
zie #71quote:Op dinsdag 28 juli 2020 13:25 schreef Lionheaad het volgende:
Ferrari kopman probeert de druk van de ketel te halen bij het F1 team.
[..]
Dat is in samenspraak. Je gaat als team naar de FIA, mag dit? Nee, het mag alleen zo en zo, okay dan bouwen we dat.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 12:45 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Het DAS systeem is niet ontwikkeld in samenspraak met de FIA. De FIA heeft bij de eerste iteraties van het DAS systeem gezegd dat het niet mocht en dat een dergelijk systeem alleen was toegestaan (binnen de huidige regels) als het via het stuurwiel bediend werd, waarop de huidige implementatie tot stand is gekomen.
[..]
https://www.autosport.com(...)could-make-das-legal
Definitieve goedkeuring werd pas na het protest gegeven.
Dat is de overtuiging van Ralf Schumacher. Niet ondersteund door enig bewijs of vermoedens vanuit andere hoeken. Sterker nog, Marko laat doorschemeren dat hij zich verbaast dat Mercedes blijkbaar NIET inhoudt om te zorgen dat ze hun voorsprong niet door de FIA te zien weggenomen zoals Red Bull in de Vettel jaren wel deed.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 17:28 schreef Newone82 het volgende:
Als dit klopt is het RIP seizoenen 2020 en 2021.
Mercedes zou maar met 4/5 vermogen rijden.
https://www.gptoday.net/n(...)ent-van-het-vermogen
gewoon weer de eerste helft van het seizoen de titel veilig stellen, dan is de voorsprong voor volgend jaar ook veilig want de tweede helft van het seizoen laat je een paar races lopen.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 17:34 schreef TagForce het volgende:
[..]
Dat is de overtuiging van Ralf Schumacher. Niet ondersteund door enig bewijs of vermoedens vanuit andere hoeken. Sterker nog, Marko laat doorschemeren dat hij zich verbaast dat Mercedes blijkbaar NIET inhoudt om te zorgen dat ze hun voorsprong niet door de FIA te zien weggenomen zoals Red Bull in de Vettel jaren wel deed.
daar zijn de sportkranten het niet mee eens.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 13:25 schreef Lionheaad het volgende:
Ferrari kopman probeert de druk van de ketel te halen bij het F1 team.
[..]
Dus Vettel reed wel in de beste auto.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 17:34 schreef TagForce het volgende:
[..]
Dat is de overtuiging van Ralf Schumacher. Niet ondersteund door enig bewijs of vermoedens vanuit andere hoeken. Sterker nog, Marko laat doorschemeren dat hij zich verbaast dat Mercedes blijkbaar NIET inhoudt om te zorgen dat ze hun voorsprong niet door de FIA te zien weggenomen zoals Red Bull in de Vettel jaren wel deed.
het probleem is dat de teams te veel inspraak hebben. Er is nooit geprobeerd om de voorsprong van Mercedes af te remmen. Met de artikelen van gisteren erbij kun je nu al stellen dat de Benz in 2021 weer kampioen wordt, tenzij ze het zelf verkloten.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 17:28 schreef Newone82 het volgende:
Als dit klopt is het RIP seizoenen 2020 en 2021.
Mercedes zou maar met 4/5 vermogen rijden.
https://www.gptoday.net/n(...)ent-van-het-vermogen
Misschien het artikel wat je linkt lezen?quote:Op dinsdag 28 juli 2020 18:38 schreef Newone82 het volgende:
Zo die race engineer van Ricciardo was een aanwinst, waarom ze die dan naar de fabriek hebben geschopt van RB?
Top dat die terug is vanaf Silverstone!
https://nl.motorsport.com(...)rek-renault/4513313/
Nieuwe regels komen toch al in 2022 dus waarom zouden ze zich inhouden?quote:Op dinsdag 28 juli 2020 17:34 schreef TagForce het volgende:
[..]
Dat is de overtuiging van Ralf Schumacher. Niet ondersteund door enig bewijs of vermoedens vanuit andere hoeken. Sterker nog, Marko laat doorschemeren dat hij zich verbaast dat Mercedes blijkbaar NIET inhoudt om te zorgen dat ze hun voorsprong niet door de FIA te zien weggenomen zoals Red Bull in de Vettel jaren wel deed.
80% van het vermogen lijkt me wel overdreven, maar zodra ze in een race een comfortabele voorsprong hebben gaan de zeker wel op een zuinigere/minder belastende engine mode over.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 19:20 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Nieuwe regels komen toch al in 2022 dus waarom zouden ze zich inhouden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |