abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 25 juli 2020 @ 22:25:14 #1
277319 Tinos85
Gewoon lekker
  zaterdag 25 juli 2020 @ 22:25:49 #2
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_194259867
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 12:59 schreef Sjoerd102 het volgende:
Al is de vraag of op die oude stukken het asfalt nog goed is, en er bv nog vangrail staat.
hier een overzicht van alle circuits die een Grade 1 hebben en dus een F1 grand prix zouden mogen organiseren (als overzicht niet meer helemaal actueel)
https://en.wikipedia.org/(...)ircuits_by_FIA_Grade
Hé heeft Zandvoort eindelijk zijn Grade One binnen?
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 25 juli 2020 @ 22:37:25 #3
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_194260089
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 22:25 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

Hé heeft Zandvoort eindelijk zijn Grade One binnen?
niet dat ik weet. Het zou een formaliteit moeten zijn, aldus berichten van eind mei
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 25 juli 2020 @ 22:46:43 #4
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_194260255
Ik vind de aerocreen esthetisch mooier. Heeft nog in de verte wat weg van oude racewagens met een schermpje O+
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zaterdag 25 juli 2020 @ 22:50:34 #5
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_194260308
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 22:25 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

Hé heeft Zandvoort eindelijk zijn Grade One binnen?
:N Niet dat ik weet iig. Zou een formaliteit zijn en vlak voor de race uitgegeven worden. Maar die race is er dit jaar niet van gekomen. En ook nooit meer gehoord/gelezen dat de grade 1 alsnog is uitgedeeld.

[ Bericht 7% gewijzigd door Whiskers2009 op 26-07-2020 10:32:53 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_194260715
Nurnburgring hopelijk met publiek
U MAD?
  Moderator zaterdag 25 juli 2020 @ 23:15:40 #7
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_194260772
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 23:12 schreef de_boswachter het volgende:
Nurnburgring hopelijk met publiek
Nürburgring*
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Moderator zaterdag 25 juli 2020 @ 23:43:07 #8
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_194261370
Hoorde Van Gameren gister ook “Nurnburgring” zeggen.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_194261630
Toch een belangrijke typo, Nurnbergring is namelijk de oude naam van stratencircuit Norisring, scheelt toch 441km
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  zaterdag 25 juli 2020 @ 23:58:35 #10
37887 Dauthi
Progressive
pi_194261635
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
  zondag 26 juli 2020 @ 00:01:29 #11
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_194261698
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 23:15 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Nürburgring*
Klopt
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 26 juli 2020 @ 10:04:38 #12
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_194264432
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 23:43 schreef ChevyCaprice het volgende:
Hoorde Van Gameren gister ook “Nurnburgring” zeggen.
Neurenbergring FTW!
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zondag 26 juli 2020 @ 10:09:23 #13
131800 Tarado
capô de fusca
pi_194264477
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 23:12 schreef de_boswachter het volgende:
Nurnburgring hopelijk met publiek
ik denk niet dat ze daar al aan beginnen, vergt ook meer van de organisatie
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 26 juli 2020 @ 10:12:34 #14
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_194264500
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 23:58 schreef Sabata het volgende:
Toch een belangrijke typo, Nurnbergring is namelijk de oude naam van stratencircuit Norisring, scheelt toch 441km
De Nordschleife en Norisring, bijna hetzelfde!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zondag 26 juli 2020 @ 10:17:51 #15
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_194264539
Seidl accepteert de triple headers voor dit seizoen, maar wil niet dat die de norm worden in de toekomst: https://f1i.com/news/3784(...)standard-for-f1.html
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 26 juli 2020 @ 10:25:56 #16
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_194264623
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2020 10:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
Seidl accepteert de triple headers voor dit seizoen, maar wil niet dat die de norm worden in de toekomst: https://f1i.com/news/3784(...)standard-for-f1.html
Liever niet idd, 2x achter elkaar op 1 circuit is erg genoeg.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zondag 26 juli 2020 @ 10:29:08 #17
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_194264648
Het gaat niet om het circuit, maar drie weekenden achter elkaar racen.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  zondag 26 juli 2020 @ 10:33:16 #18
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_194264694
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2020 10:29 schreef Starflyer het volgende:
Het gaat niet om het circuit, maar drie weekenden achter elkaar racen.
Ah zo, kan me daar ook wel iets bij voorstellen, helemaal als het op 3 verschillende circuits is :P
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zondag 26 juli 2020 @ 12:35:32 #19
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194265847
Imola terug _O_
pi_194266525
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 12:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
Imola terug _O_
Corona heeft ook zo zijn voordelen inderdaad. Maar hoe kan het dat ineens Imola en de Nürbergring veilig genoeg zijn voor de F1?
U MAD?
  Moderator / Redactie Sport zondag 26 juli 2020 @ 14:07:57 #21
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_194266648
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 13:57 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Corona heeft ook zo zijn voordelen inderdaad. Maar hoe kan het dat ineens Imola en de Nürbergring veilig genoeg zijn voor de F1?
Ze zijn allebei grade 1.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zondag 26 juli 2020 @ 16:22:57 #22
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_194267946
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 13:57 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Corona heeft ook zo zijn voordelen inderdaad. Maar hoe kan het dat ineens Imola en de Nürbergring veilig genoeg zijn voor de F1?
Staat los van veiligheid. Hebben beide grade1
Net efkes anges
pi_194269542
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 14:07 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ze zijn allebei grade 1.
Die muurtjes langs de Nürbergring staan wel vrij dicht op het circuit.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 26 juli 2020 @ 18:52:19 #24
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_194269656
Dat staan ze wel op meer circuits.

Het gaat om de gevaarpunten, of daar voldoende uitloopruimte is.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 26 juli 2020 @ 19:17:01 #25
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_194270000
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2020 18:44 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Die muurtjes langs de Nürbergring staan wel vrij dicht op het circuit.
Waar? De Nürburgring is nou niet echt bepaald smal.

Of ben je in de war met de Nordschleiffe?
  zondag 26 juli 2020 @ 19:27:26 #26
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_194270191
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2020 19:17 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

Waar? De Nürburgring is nou niet echt bepaald smal.

Of ben je in de war met de Nordschleiffe?
Denk dat hij de nurburgring met de oude nurburgring (nordschleife) verward.
Net efkes anges
pi_194270213
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2020 19:17 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

Waar? De Nürburgring is nou niet echt bepaald smal.

Of ben je in de war met de Nordschleiffe?
Ah inderdaad.
pi_194273881
Het is ook mogelijk eindelijk bekend wat Ferrari gedaan heeft vorig jaar, waar ze mee sjoemelden.
Als dat ook daadwerkelijk waar is wat ze met de slang deden dan kunnen de Ferrari haters zich echt stil gaan houden want dan is echt overduidelijk dat het geen cheaten was maar gewoon het zoeken van een mazen.
Iets wat al zo lang gedaan wordt.
pi_194274139
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 23:17 schreef bianconeri het volgende:
Het is ook mogelijk eindelijk bekend wat Ferrari gedaan heeft vorig jaar, waar ze mee sjoemelden.
Als dat ook daadwerkelijk waar is wat ze met de slang deden dan kunnen de Ferrari haters zich echt stil gaan houden want dan is echt overduidelijk dat het geen cheaten was maar gewoon het zoeken van een mazen.
Iets wat al zo lang gedaan wordt.
Geen cheaten en daarom moeten ze ermee stoppen?

:')

Lees de regels nog maar eens.

Naja reageer weer op deze troll.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 27 juli 2020 @ 00:04:01 #30
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_194274371
Raceweek *O*
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_194275180
JAAAAA |:)
Hopelijk is Mercedes wat minder dominant :+
SOONY
  Moderator maandag 27 juli 2020 @ 07:25:22 #32
446930 crew  ESF1Gamer
pi_194275245
*O* RACEWEEK *O*
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  maandag 27 juli 2020 @ 07:34:37 #33
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_194275280
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 23:17 schreef bianconeri het volgende:
Het is ook mogelijk eindelijk bekend wat Ferrari gedaan heeft vorig jaar, waar ze mee sjoemelden.
Als dat ook daadwerkelijk waar is wat ze met de slang deden dan kunnen de Ferrari haters zich echt stil gaan houden want dan is echt overduidelijk dat het geen cheaten was maar gewoon het zoeken van een mazen.
Iets wat al zo lang gedaan wordt.
Eerlijk gezegd denk ik niet dat er hier zoveel Ferrari haters zijn hoor. Ik weet wel dat er een paar Ferrari fanboys zijn die zich op hun pikkie getrapt voelen wanneer er hier gelachen wordt om de zoveelste actie van Faalari.
pi_194275837
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2020 07:34 schreef tja77 het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd denk ik niet dat er hier zoveel Ferrari haters zijn hoor. Ik weet wel dat er een paar Ferrari fanboys zijn die zich op hun pikkie getrapt voelen wanneer er hier gelachen wordt om de zoveelste actie van Faalari.
Dit dus. Er zijn helemaal niet zoveel Ferrari haters, het is een geweldig mooi team met een rijke historie. Het zijn de Ferrari fans die zich altijd zo aangesproken voelen en in de verdediging schieten.
pi_194275969
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 23:42 schreef mikieu het volgende:

[..]

Geen cheaten en daarom moeten ze ermee stoppen?

:'
Nope, kijk maar eens wat er gezegd wordt over wat Ferrari wss gedaan heeft.
Dat is het omzuilen van een regel, niet het iets doen wat verboden is. Oftewel een maas gevonden.

quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2020 07:34 schreef tja77 het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd denk ik niet dat er hier zoveel Ferrari haters zijn hoor. Ik weet wel dat er een paar Ferrari fanboys zijn die zich op hun pikkie getrapt voelen wanneer er hier gelachen wordt om de zoveelste actie van Faalari.
Er zijn wel een paar echt haters. Die ook het verschil niet snappen tussen cheaten en een maas in de wet vinden.
Maar ik denk sowieso dat iedereen die iets met F1 heeft iets met Ferrari heeft. Hoeft niet veel te zijn, maar iedereen zal wat met Ferrari hebben.

En helaas is het dit jaar idd een beetje Faalari als je het zo wil noemen.
pi_194276047
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 09:23 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Nope, kijk maar eens wat er gezegd wordt over wat Ferrari wss gedaan heeft.
Dat is het omzuilen van een regel, niet het iets doen wat verboden is. Oftewel een maas gevonden.
[..]

Er zijn wel een paar echt haters. Die ook het verschil niet snappen tussen cheaten en een maas in de wet vinden.
Maar ik denk sowieso dat iedereen die iets met F1 heeft iets met Ferrari heeft. Hoeft niet veel te zijn, maar iedereen zal wat met Ferrari hebben.

En helaas is het dit jaar idd een beetje Faalari als je het zo wil noemen.
Meer inspuiten dan toegestaan alleen na de sensor waardoor het niet gemeten wordt is per definitie valsspelen..

Als je 150 rijdt op de snelweg en er is geen controle of wat dan ook mag dat niet ineens hoor, al helemaal geen ‘maas in de wet’

Je moet nog even met je andere accounts reageren, is toch nog iemand het met je eens (y)
pi_194276120
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 09:23 schreef bianconeri het volgende:

Nope, kijk maar eens wat er gezegd wordt over wat Ferrari wss gedaan heeft.
Dat is het omzuilen van een regel, niet het iets doen wat verboden is. Oftewel een maas gevonden.

De regel in mensen taal zegt: je mag niet meer dan xx brandstof verbruiken. Dit wordt gemeten door de sensor.
Gedacht wordt dat ze meer verbruiken en de sensor voor de gek houden, dan houdt je je niet aan de regel en is het 'valsspelen'

Als de regel zou zijn: de sensor mag niet meer aangeven dan xx verbruikte brandstof dan zou je gelijk hebben.

btw, ik ben niet specifiek een rb of ferrari fan, ik kijk naar de f1 om wat er gebeurd en niet voor een specifiek team ;)
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_194280603
quote:
Lewis Hamilton onder vuur na kritiek op Bill Gates

Lewis Hamilton krijgt geregeld de handen op elkaar vanwege zijn maatschappelijke betrokkenheid, maar lijkt het nu te hebben verbruid bij een gedeelte van zijn fans. Na een post op sociale media met betrekking tot Bill Gates krijgt de Formule 1-coureur van alle kanten kritiek.

Hamilton deelde maandagochtend via een Instagram een bericht van internetpersoonlijkheid King Bach, waarin een interview met Bill Gates werd gedeeld, met als begeleidende tekst: „Ik weet nog wanneer ik mijn eerste leugen vertelde.”

De miljardair heeft miljoenen euro’s gedoneerd voor onderzoek naar een vaccin tegen het coronavirus. In het vraaggesprek wijst hij complottheorieën over het plaatsen van microchips in de vaccins naar het rijk der fabelen.

Hamilton, een groot promoter van Black Lives Matter, heeft maar liefst 18,3 miljoen volgers op Instagram. Velen van hen reageren vol ongeloof op het bericht van de Mercedes-rijder en wijzen hem op zijn invloed als bekend persoon.

Zij vinden dat de Brit angst zaait voor een eventueel vaccin, terwijl dat juist het coronavirus uit de wereld kan helpen en herinneren hem eraan dat er momenteel geen bewijzen zijn omtrent de geruchten over de chips.

https://www.telegraaf.nl/(...)ritiek-op-bill-gates
Lewis vliegt uit de bocht.
  maandag 27 juli 2020 @ 15:47:54 #39
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_194280662
:') !

Laat hem lekker z'n helm inruilen voor een aluhoedje en voor de rest van z'n dagen lekker in een apocalypse bunker zelf-isoleren. :W
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  Moderator maandag 27 juli 2020 @ 15:52:42 #40
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_194280727
Hij heeft het alweer ontzenuwd met zijn nieuwe story post. Jammer haters :W
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_194280963
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2020 15:52 schreef ChevyCaprice het volgende:
Hij heeft het alweer ontzenuwd met zijn nieuwe story post. Jammer haters :W
Wat zegt hij daarin want dit sloeg helemaal nergens op
pi_194281091
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2020 15:52 schreef ChevyCaprice het volgende:
Hij heeft het alweer ontzenuwd met zijn nieuwe story post. Jammer haters :W
Ik zit te zoeken maar kan zo nog niets vinden. Alleen screenshots van de posts over Gates. Ook op zijn insta zie ik geen bericht verder. Of moet je hem dan volgen?
  Moderator maandag 27 juli 2020 @ 16:36:19 #43
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_194281118
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2020 16:18 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Wat zegt hij daarin want dit sloeg helemaal nergens op
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 16:32 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Ik zit te zoeken maar kan zo nog niets vinden. Alleen screenshots van de posts over Gates. Ook op zijn insta zie ik geen bericht verder. Of moet je hem dan volgen?

https://www.instagram.com/lewishamilton/?hl=nl
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  maandag 27 juli 2020 @ 16:40:22 #44
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_194281148
Ik heb wel een liedje voor Hamlap.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_194281163
quote:
In het begin een beetje damage control maar later gaat hij toch nog twijfel zaaien over vaccinaties. "However after watching this video, I felt it showed that there is still a lot of uncertainty about the side effects..."

Dat is wel de standaard BNW manier van onderzoek, een filmpje kijken en dan er uitgesproken mening over hebben.
pi_194281258
Beetje idee van schoenmaker, blijf bij je leest.
Dat hele end racism is hij ook helemaal niet geschikt voor behalve dat hij zelf een kleurtje heeft.
  Moderator maandag 27 juli 2020 @ 16:58:19 #47
446930 crew  ESF1Gamer
pi_194281306
quote:
11s.gif Op maandag 27 juli 2020 15:43 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Lewis vliegt uit de bocht.
Hamilton heeft iets teveel jensen.nl gekeken.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_194281464
quote:
Dus daarom noemde hij Bill Gates een leugenaar?

Dit excuus klopt gewoon niet, dit is de PR man van Mercedes. Lewis is deze keer hard door de mand gevallen.
pi_194286016
RBR is de klos en kan het (dit jaar) niet oplossen

https://www.motorsportmag(...)ear-of-its-f1-rivals

quote:
comment from Albon over the radio was also quite illuminating. “I don’t understand how I can have massive understeer through Three and then I arrive at Four and have oversteer.”
quote:
“Since the regs changes of 2019 [principally the simplified endplates and the restriction of the under-nose vanes], the vortices you’re creating at the front end of the car can be quite unstable. Especially if you are running a lot of rake. The car is articulating around the front bib of the floor and that rake is increasing quite quickly as you slow down – and that makes that whole flow quite volatile. You can see in the tunnel the vortices can even suddenly switch from inboard to outboard. It could be the amount of steering lock or a crosswind – it’s so on the edge.”
quote:
It seems, in other words, as if the high-rake concept might just be plain wrong for the regulations as conceived since last year
  Redactie Frontpage / Sport maandag 27 juli 2020 @ 22:32:48 #50
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_194286274
ouch. Dat een optisch kleine verandering aan de voorvleugel zulke grote gevolgen heeft ...

ik denk dat Ferrari die conclusie ondertussen ook getrokken heeft en dat we volgend jaar veel auto's zullen zien die een kopie van de Benz zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator / Redactie Sport maandag 27 juli 2020 @ 22:37:17 #51
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_194286343
De reglementswijzigingen van 2017 hebben gewoon 3 jaar Mercedes dominantie in de hand gewerkt dus. Geweldig.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_194286504
Dat wisten we toch al?
  maandag 27 juli 2020 @ 23:43:00 #53
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_194287379
quote:
11s.gif Op maandag 27 juli 2020 22:32 schreef Peterselieman het volgende:
ouch. Dat een optisch kleine verandering aan de voorvleugel zulke grote gevolgen heeft ...

ik denk dat Ferrari die conclusie ondertussen ook getrokken heeft en dat we volgend jaar veel auto's zullen zien die een kopie van de Benz zijn.
Zelfs dat niet, want dat kost tokens. Ferrari schijnt die aan de versnellingsbak te willen spenderen volgens AMuS en niet aan de smalle neus.

Het probleem met de RBR is juist dat ze de smalle Mercedes neus met cape gekopieerd hebben dat niet goed met de hoge rake werkt. De neus van vorig jaar deed dat beter.

[ Bericht 0% gewijzigd door Starflyer op 27-07-2020 23:57:01 ]
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_194287394
Het probleem met de RBR is juist dat ze niet weten wat de oorzaak is. In de simulator is de wagen wel snel.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  maandag 27 juli 2020 @ 23:45:10 #55
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_194287400
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 22:37 schreef Nattekat het volgende:
De reglementswijzigingen van 2017 hebben gewoon 3 jaar Mercedes dominantie in de hand gewerkt dus. Geweldig.
Daar mag je Bernie voor bedanken.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  maandag 27 juli 2020 @ 23:47:20 #56
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_194287429
Zanardi is afgelopen zaterdag nogmaals geopereerd: https://www.nu.nl/formule(...)lijft-zorgelijk.html
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 27 juli 2020 @ 23:59:32 #57
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_194287601
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 23:44 schreef Ener-G het volgende:
Het probleem met de RBR is juist dat ze niet weten wat de oorzaak is. In de simulator is de wagen wel snel.
Ik heb het al eerder gelezen. Na Oostenrijk ging het daar al over. Dat werd o.a. gezegd door Gary Anderson.

https://the-race.com/form(...)-instability-puzzle/
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  dinsdag 28 juli 2020 @ 02:31:58 #58
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_194288492
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 09:23 schreef bianconeri het volgende:

Dat is het omzuilen van een regel, niet het iets doen wat verboden is.
Als er een maximale fuelflow is vastgelegd en jij gaat willens en wetens de metingen saboteren, dan is dat gewoon valsspelen. Ik snap dat dat concept voor jou wat gecompliceerd is, maar voor de rest van de wereld niet.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 28 juli 2020 @ 08:39:36 #59
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_194289950
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 09:38 schreef boegschroef het volgende:

[..]

De regel in mensen taal zegt: je mag niet meer dan xx brandstof verbruiken. Dit wordt gemeten door de sensor.
Gedacht wordt dat ze meer verbruiken en de sensor voor de gek houden, dan houdt je je niet aan de regel en is het 'valsspelen'

Als de regel zou zijn: de sensor mag niet meer aangeven dan xx verbruikte brandstof dan zou je gelijk hebben.

btw, ik ben niet specifiek een rb of ferrari fan, ik kijk naar de f1 om wat er gebeurd en niet voor een specifiek team ;)
Nee, het gaat om brandstof doorstroming.

Ik denk dan dat ferarri op momenten dat de doorstroming normaal laag zou zijn (bocht) gewoon de brandstof door liet lopen op toegestaan limiet waardoor ze er daarna wel voordeel van hadden. Inprincipe niets. mis mee als ze maar voldoen aan de andere regel en dat is, aan het eind van de race xx brandstof overhouden.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  dinsdag 28 juli 2020 @ 08:42:29 #60
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_194289971
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 02:31 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Als er een maximale fuelflow is vastgelegd en jij gaat willens en wetens de metingen saboteren, dan is dat gewoon valsspelen. Ik snap dat dat concept voor jou wat gecompliceerd is, maar voor de rest van de wereld niet.
Max fuelflow is niet beperkt op momenten dat de motor minder nodig heeft, als je dat dan hetzelfde houd en er daarna voordeel mee pakt, dan houd je je alsnog aan. die regel. Heel slim gedaan. Dat dit nu met 2 fuelflow meters niet meer kan is opzich begrijpelijk. Van de andere kant hadden ze het ook gewoon kunnen delen met andere teams en het gewoon allemaal doen.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  dinsdag 28 juli 2020 @ 08:54:49 #61
131800 Tarado
capô de fusca
pi_194290041
quote:
99s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 08:42 schreef DaMook het volgende:

[..]

Max fuelflow is niet beperkt op momenten dat de motor minder nodig heeft, als je dat dan hetzelfde houd en er daarna voordeel mee pakt, dan houd je je alsnog aan. die regel. Heel slim gedaan. Dat dit nu met 2 fuelflow meters niet meer kan is opzich begrijpelijk. Van de andere kant hadden ze het ook gewoon kunnen delen met andere teams en het gewoon allemaal doen.
zo simpel lag het niet
pi_194290521
quote:
99s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 08:42 schreef DaMook het volgende:

[..]

Max fuelflow is niet beperkt op momenten dat de motor minder nodig heeft, als je dat dan hetzelfde houd en er daarna voordeel mee pakt, dan houd je je alsnog aan. die regel. Heel slim gedaan. Dat dit nu met 2 fuelflow meters niet meer kan is opzich begrijpelijk. Van de andere kant hadden ze het ook gewoon kunnen delen met andere teams en het gewoon allemaal doen.
Dat mag expliciet niet. Als je meer brandstof langs de sensor stuurt dan je op dat moment nodig hebt of ook daadwerkelijk verbruikt, dan moet die brandstof ergens achter de sensor opgevangen en bewaart worden. Dat is expliciet door de regels verboden.
  dinsdag 28 juli 2020 @ 09:44:14 #63
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_194290548
En dat wordt ook niet door de tweede sensor gedetecteerd. Het ging er echt om tussen de meetpulsen door meer brandstof naar de motor te sturen.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  dinsdag 28 juli 2020 @ 10:18:08 #64
37887 Dauthi
Progressive
pi_194290983
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2020 23:45 schreef Starflyer het volgende:

[..]

Daar mag je Bernie voor bedanken.
En de teams. Die stemmen op dit soort bullshit regels.


Over bullshit regels gesproken.

Zelfs met Brawn erbij is de FIA niet instaat om duidelijke regels te schrijven die maar op 1 manier te interpreteren zijn.
https://www.motorsport.co(...)gical-seidl/4844966/
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
pi_194291106
Heeft underdog Toto al bekend gemaakt welk team hij dit weekend als bedreiging gaat zien voor de overwinning? :)
Andrei Arlovski is a Belarusian heavyweight who has been in the MMA game for quite some time. His first professional fight dates back to 540 B.C. where Leonidas won as the underdog in Sparta
  dinsdag 28 juli 2020 @ 10:32:16 #66
37887 Dauthi
Progressive
pi_194291133
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 10:29 schreef Fyodor het volgende:
Heeft underdog Toto al bekend gemaakt welk team hij dit weekend als bedreiging gaat zien voor de overwinning? :)
Ja, ze zijn geducht op een comeback van RedBull :+
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
  dinsdag 28 juli 2020 @ 10:37:07 #67
37887 Dauthi
Progressive
pi_194291198
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 09:41 schreef TagForce het volgende:

[..]

Dat mag expliciet niet. Als je meer brandstof langs de sensor stuurt dan je op dat moment nodig hebt of ook daadwerkelijk verbruikt, dan moet die brandstof ergens achter de sensor opgevangen en bewaart worden. Dat is expliciet door de regels verboden.
Er is zoveel expliciet verboden. Wanneer de FIA het niet controleert, is er geen strafmaatregel en dus niet fouts gebeurd (geparafraseerd van M. Rutte).
Daarbij spelen alle teams vals, en het is aan de FIA om er voor te zorgen dat ze gepakt worden. Maar wanneer de FIA de wingload test al 20 jaar niet heeft veranderd, ligt het toch echt aan de FIA zelf, dat vleugels kunnen flexen.

Zo ook met de motor, de FIA is blijkbaar niet in staan om zijn eigen regels te handhaven. Dan is het tijd voor nieuwe regels of een nieuwe manier van handhaven.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
pi_194291485
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 10:37 schreef Dauthi het volgende:

[..]

Er is zoveel expliciet verboden. Wanneer de FIA het niet controleert, is er geen strafmaatregel en dus niet fouts gebeurd (geparafraseerd van M. Rutte).
Daarbij spelen alle teams vals, en het is aan de FIA om er voor te zorgen dat ze gepakt worden. Maar wanneer de FIA de wingload test al 20 jaar niet heeft veranderd, ligt het toch echt aan de FIA zelf, dat vleugels kunnen flexen.

Zo ook met de motor, de FIA is blijkbaar niet in staan om zijn eigen regels te handhaven. Dan is het tijd voor nieuwe regels of een nieuwe manier van handhaven.
De FIA controleert dit zeker wel. Sommige zaken zijn in stilstand echter moeilijk te controleren... Een container waar een glas benzine in kan worden opgeslagen valt ook bij stilstand wel op. Wingflex is inderdaad zo'n ding wat lastig is te controleren als de auto stil staat. Er is een controle op door simpelweg een gewicht aan de vleugel te hangen en te zien hoeveel deze doorbuigt, echter is die te omzeilen door je vleugel zo te ontwerpen dat ie pas buigt bij meer kracht. Het risico zit hem echter in het feit dat wanneer er videobeelden van zijn dat de vleugel flext je alsnog hangt. Dat is een technische beperking van de FIA (ze kunnen moeilijk een 350km/h windtunnel meenemen naar de GPs), waarvan de FIA ook zegt dat ze daar vrij weinig aan kunnen doen tenzij er bewijs van tijdens het rijden komt.

De FIA is prima in staat zijn eigen regels te handhaven. Mocht er, in het geval van een maas in de regels, toch een team zijn die de regels weet te omzeilen, of een grijs gebied wil betreden waarvan de FIA het bestaan niet wist dan kan de FIA twee dingen doen: De regels aanpassen zodat het grijze gebied niet grijs meer is: DAS systeem van Mercedes is vanaf 2021 wel verboden, maar valt nu nog 'binnen de regels'. Of het controle systeem verbeteren zodat het gesjoemel niet meer mogelijk is, en het team wat de overtreding maakte alsnog bestraffen: Ferrari, hoewel er van bestraffen eigenlijk geen sprake was voor zover wij kunnen beoordelen.
  dinsdag 28 juli 2020 @ 11:11:27 #69
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_194291621
Het officiële bericht dat Gulf met McLaren in zee gaat is de deur uit.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  dinsdag 28 juli 2020 @ 11:11:34 #70
37887 Dauthi
Progressive
pi_194291623
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 11:01 schreef TagForce het volgende:

[..]

De FIA controleert dit zeker wel. Sommige zaken zijn in stilstand echter moeilijk te controleren... Een container waar een glas benzine in kan worden opgeslagen valt ook bij stilstand wel op. Wingflex is inderdaad zo'n ding wat lastig is te controleren als de auto stil staat. Er is een controle op door simpelweg een gewicht aan de vleugel te hangen en te zien hoeveel deze doorbuigt, echter is die te omzeilen door je vleugel zo te ontwerpen dat ie pas buigt bij meer kracht. Het risico zit hem echter in het feit dat wanneer er videobeelden van zijn dat de vleugel flext je alsnog hangt. Dat is een technische beperking van de FIA (ze kunnen moeilijk een 350km/h windtunnel meenemen naar de GPs), waarvan de FIA ook zegt dat ze daar vrij weinig aan kunnen doen tenzij er bewijs van tijdens het rijden komt.


De FIA is prima in staat zijn eigen regels te handhaven. Mocht er, in het geval van een maas in de regels, toch een team zijn die de regels weet te omzeilen, of een grijs gebied wil betreden waarvan de FIA het bestaan niet wist dan kan de FIA twee dingen doen: De regels aanpassen zodat het grijze gebied niet grijs meer is: DAS systeem van Mercedes is vanaf 2021 wel verboden, maar valt nu nog 'binnen de regels'. Of het controle systeem verbeteren zodat het gesjoemel niet meer mogelijk is, en het team wat de overtreding maakte alsnog bestraffen: Ferrari, hoewel er van bestraffen eigenlijk geen sprake was voor zover wij kunnen beoordelen.
Ja, daarom veranderd de FIA nu de flextest, omdat ze goed aan het handhaven zijn.
Er wordt helemaal niet gepakt aan de hand van videobeelden, er valt namelijk niets hard te maken.

De FIA is zo goed in het schrijven en handhaven van regels dat we afgelopen jaar 2 illegale auto's hadden die niet bestraft zijn, de renault was namelijk ook illegaal en kwam iedere race weer door de controle.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
  dinsdag 28 juli 2020 @ 11:24:49 #71
131800 Tarado
capô de fusca
pi_194291823
twitter
pi_194291862
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 10:29 schreef Fyodor het volgende:
Heeft underdog Toto al bekend gemaakt welk team hij dit weekend als bedreiging gaat zien voor de overwinning? :)
Racing point natuurlijk
pi_194291977
Wat is de weersverwachting?
  dinsdag 28 juli 2020 @ 11:34:10 #74
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_194291994
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 11:11 schreef nils7 het volgende:
Het officiële bericht dat Gulf met McLaren in zee gaat is de deur uit.
Als aanvulling hier het bericht: https://www.mclaren.com/r(...)d-luxury-super-cars/
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 28 juli 2020 @ 11:35:52 #75
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_194292017
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 11:33 schreef potjecreme het volgende:
Wat is de weersverwachting?
Vrijdag warm (tegen de 30 graden). Zondag een stuk minder warm (rond de 20 graden). Verder geen regen of iets.
pi_194292028
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 11:35 schreef Tijn het volgende:

[..]

Vrijdag warm (tegen de 30 graden). Zondag een stuk minder warm (rond de 20 graden). Verder geen regen of iets.
Bedankt voor de info.
  dinsdag 28 juli 2020 @ 12:04:25 #77
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_194292444
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 11:11 schreef Dauthi het volgende:

[..]

Ja, daarom veranderd de FIA nu de flextest, omdat ze goed aan het handhaven zijn.
Er wordt helemaal niet gepakt aan de hand van videobeelden, er valt namelijk niets hard te maken.

De FIA is zo goed in het schrijven en handhaven van regels dat we afgelopen jaar 2 illegale auto's hadden die niet bestraft zijn, de renault was namelijk ook illegaal en kwam iedere race weer door de controle.
De Renault voldeed prima aan de technische regels, waar elke race op wordt gecontroleerd. Alleen sportief gezien niet, wat pas duidelijk werd na een protest van Racing Point. Tegen de Ferrari motor is nooit geprotesteerd, alleen gevraagd om verduidelijking van de regels, wat een aantal Technical Directives heeft opgeleverd.

De auto's worden tijdens scrutineering ook niet tot in detail gecontroleerd (is veel te ingrijpend en kost teveel tijd), maar in grote lijnen wordt gekeken of de auto in overeenstemming is met het technische reglement. Pas na een protest wordt er veel strenger gecontroleerd, zoals bleek na het protest van Racing Point tegen Renault, Renault tegen Racing Point en Red Bull Racing tegen DAS.

En op basis van de videobeelden worden geen teams aangepakt vanwege flexibele vleugels, maar worden wel de meetmethoden aangescherpt, zodat ze de volgende keer wel aan de eisen moeten voldoen. Dat is al vaker gebeurd dat de meetmethoden voor flexibele vleugels zijn aangescherpt. RBR werd daardoor in 2014 gediskwalificeerd.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_194292599
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 11:11 schreef Dauthi het volgende:

[..]

Ja, daarom veranderd de FIA nu de flextest, omdat ze goed aan het handhaven zijn.
Er wordt helemaal niet gepakt aan de hand van videobeelden, er valt namelijk niets hard te maken.
Aan de hand van videobeelden worden protesten ingediend, aan de hand van protesten wordt een onderzoek gestart, en aan de hand van die onderzoeken worden testen uitgevoerd. Aan die hand van die uitkomsten worden dan weer conclusies getrokken, en als die zijn dat de regels zijn overtreden dan wordt er gestraft. Dat is ook exact de reden dat het DAS systeem van Mercedes onder de loep werd genomen. De videobeelden van de testdagen, in combinatie met de videobeelden van de eerste vrije training in Oostenrijk, en het daaropvolgende protest van Red Bull.

quote:
De FIA is zo goed in het schrijven en handhaven van regels dat we afgelopen jaar 2 illegale auto's hadden die niet bestraft zijn, de renault was namelijk ook illegaal en kwam iedere race weer door de controle.
Dat is weer zo'n lastig geval wat eigenlijk niet goed te controleren is tijdens stilstand en de tijd die er is voor de technische keuring. De enige manier om dat te voorkomen is een spec-serie van de F1 maken, en alles te verzegelen. Maar, ook hier weer, aan de hand van video en telemetry werd er door Racing Point een protest ingediend. Dat deden ze na de Japanse GP, maar ze waren al veel langer bezig met dat protest. Uiteindelijk is door de FIA de (standaard) ECU verzegeld en in beslag genomen, en de stuurtjes van Renault voor een uitgebreide controle.

Daarom protesteert Renault nu ook elke GP tegen de Racing Point. Een protest zorgt er voor dat de uitslag niet vastgelegd kan worden, en dat de FIA de tijd krijgt om een goede controle te doen.
  dinsdag 28 juli 2020 @ 12:30:13 #79
37887 Dauthi
Progressive
pi_194292716
Het DAS systeem was al goedgekeurd door de FIA voordat iemand het gezien had, omdat het is ontwikkeld in samenspraak met diezelfde FIA.

En om het te voorkomen kan je juist door met minder regelgeving ipv meer.
Hoe meer regels, hoe meer interpretatie, hoe meer loopholes en bureaucratisch gereutel en beslissingen bij stewards en CAS.


Een spec series is voor F1 onbespreekbaar, dus daar gaan we geen woorden aan vuil maken.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
  dinsdag 28 juli 2020 @ 12:45:23 #80
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_194292914
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 12:30 schreef Dauthi het volgende:
Het DAS systeem was al goedgekeurd door de FIA voordat iemand het gezien had, omdat het is ontwikkeld in samenspraak met diezelfde FIA.

En om het te voorkomen kan je juist door met minder regelgeving ipv meer.
Hoe meer regels, hoe meer interpretatie, hoe meer loopholes en bureaucratisch gereutel en beslissingen bij stewards en CAS.

Een spec series is voor F1 onbespreekbaar, dus daar gaan we geen woorden aan vuil maken.
Het DAS systeem is niet ontwikkeld in samenspraak met de FIA. De FIA heeft bij de eerste iteraties van het DAS systeem gezegd dat het niet mocht en dat een dergelijk systeem alleen was toegestaan (binnen de huidige regels) als het via het stuurwiel bediend werd, waarop de huidige implementatie tot stand is gekomen.
quote:
Allison says the team planned to run DAS in 2019 using a lever system on the steering wheel, but the FIA turned down that arrangement, and suggested that the whole wheel would have to move.

"It was really quite difficult indeed," he said in a Mercedes video on DAS.

"And in fact we first wanted to introduce this in 2019.

"We took our ideas to the FIA, showed them, explained why we thought it was legal. And they begrudgingly agreed that dual-axis steering was actually legal.

"But they didn't much like the way we'd done it, because the second axis we were getting from a lever on the wheel, rather than that whole wheel movement.

"And so they said, 'No, you're going to have to move the whole wheel in and out.'
https://www.autosport.com(...)could-make-das-legal

Definitieve goedkeuring werd pas na het protest gegeven.

[ Bericht 30% gewijzigd door Starflyer op 28-07-2020 13:09:36 ]
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  dinsdag 28 juli 2020 @ 12:56:32 #81
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_194293041
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 12:30 schreef Dauthi het volgende:
Het DAS systeem was al goedgekeurd door de FIA voordat iemand het gezien had, omdat het is ontwikkeld in samenspraak met diezelfde FIA.

En om het te voorkomen kan je juist door met minder regelgeving ipv meer.
Hoe meer regels, hoe meer interpretatie, hoe meer loopholes en bureaucratisch gereutel en beslissingen bij stewards en CAS.


Een spec series is voor F1 onbespreekbaar, dus daar gaan we geen woorden aan vuil maken.
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 12:45 schreef Starflyer het volgende:

[..]

Het DAS systeem is niet ontwikkeld in samenspraak met de FIA. De FIA heeft bij de eerste iteraties van het DAS systeem gezegd dat het niet mocht en dat een dergelijk systeem alleen was toegestaan (binnen de huidige regels) als het via het stuurwiel bediend werd, waarop de huidige implementatie tot stand is gekomen.

Definitieve goedkeuring werd pas na het protest gegeven.
Heren, is het een idee bronnen te posten? Want op deze manier is het "welles - nietes" :P
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 28 juli 2020 @ 13:09:45 #82
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_194293222
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 12:56 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

[..]

Heren, is het een idee bronnen te posten? Want op deze manier is het "welles - nietes" :P
Zie edit
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  dinsdag 28 juli 2020 @ 13:25:25 #83
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_194293399
Ferrari kopman probeert de druk van de ketel te halen bij het F1 team.

quote:
"We gaan door een moeilijke periode die lang geleden al is begonnen. De realiteit is dat we ook dit seizoen weer niet competitief zijn", zegt Elkann dinsdag in een interview met La Gazzetta dello Sport.

"Je hebt het in de eerste races kunnen zien en het zal vaker gaan voorkomen. We zijn nu bezig het fundament voor 2022 te leggen. Ik heb er vertrouwen in dat we dan weer echt mee gaan doen en kunnen winnen."
bron
wordt aan gewerkt....ben net terug
  dinsdag 28 juli 2020 @ 13:26:36 #84
131800 Tarado
capô de fusca
pi_194293410
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 13:25 schreef Lionheaad het volgende:
Ferrari kopman probeert de druk van de ketel te halen bij het F1 team.
[..]

zie #71 :)
  dinsdag 28 juli 2020 @ 13:28:02 #85
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_194293418
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 13:26 schreef Tarado het volgende:

[..]

zie #71 :)
:@
wordt aan gewerkt....ben net terug
  dinsdag 28 juli 2020 @ 14:19:04 #86
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_194293978
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 13:09 schreef Starflyer het volgende:

[..]

Zie edit
^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 28 juli 2020 @ 15:22:16 #87
37887 Dauthi
Progressive
pi_194294985
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 12:45 schreef Starflyer het volgende:

[..]

Het DAS systeem is niet ontwikkeld in samenspraak met de FIA. De FIA heeft bij de eerste iteraties van het DAS systeem gezegd dat het niet mocht en dat een dergelijk systeem alleen was toegestaan (binnen de huidige regels) als het via het stuurwiel bediend werd, waarop de huidige implementatie tot stand is gekomen.
[..]

https://www.autosport.com(...)could-make-das-legal

Definitieve goedkeuring werd pas na het protest gegeven.
Dat is in samenspraak. Je gaat als team naar de FIA, mag dit? Nee, het mag alleen zo en zo, okay dan bouwen we dat.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
pi_194296954
Als dit klopt is het RIP seizoenen 2020 en 2021.

Mercedes zou maar met 4/5 vermogen rijden.

https://www.gptoday.net/n(...)ent-van-het-vermogen
pi_194297031
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 17:28 schreef Newone82 het volgende:
Als dit klopt is het RIP seizoenen 2020 en 2021.

Mercedes zou maar met 4/5 vermogen rijden.

https://www.gptoday.net/n(...)ent-van-het-vermogen
Dat is de overtuiging van Ralf Schumacher. Niet ondersteund door enig bewijs of vermoedens vanuit andere hoeken. Sterker nog, Marko laat doorschemeren dat hij zich verbaast dat Mercedes blijkbaar NIET inhoudt om te zorgen dat ze hun voorsprong niet door de FIA te zien weggenomen zoals Red Bull in de Vettel jaren wel deed.
pi_194297129
Dat Red Bull destijds dus inhield voor de schijn is ook wel F'ed Up. Mercedes leek dat idd ook te doen na de zomerstop vorig jaar.

Idd minder regels is beter, meer vrijheid om tot de snelste oplossing te komen. Interessanter voor de fans de zichtbare diversiteit in auto's.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 28 juli 2020 @ 17:54:21 #91
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_194297252
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 17:34 schreef TagForce het volgende:

[..]

Dat is de overtuiging van Ralf Schumacher. Niet ondersteund door enig bewijs of vermoedens vanuit andere hoeken. Sterker nog, Marko laat doorschemeren dat hij zich verbaast dat Mercedes blijkbaar NIET inhoudt om te zorgen dat ze hun voorsprong niet door de FIA te zien weggenomen zoals Red Bull in de Vettel jaren wel deed.
gewoon weer de eerste helft van het seizoen de titel veilig stellen, dan is de voorsprong voor volgend jaar ook veilig want de tweede helft van het seizoen laat je een paar races lopen.

Nog even het maximale uit dit reglement halen qua wereldtitels.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 28 juli 2020 @ 17:54:28 #92
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_194297255
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 13:25 schreef Lionheaad het volgende:
Ferrari kopman probeert de druk van de ketel te halen bij het F1 team.
[..]

daar zijn de sportkranten het niet mee eens.
pi_194297738
Nieuwe race engineer Albon, oude race engineer van Ricciardo

https://www.motorsport.co(...)er-red-bull/4845448/

[ Bericht 7% gewijzigd door Newone82 op 28-07-2020 18:38:23 ]
  dinsdag 28 juli 2020 @ 18:31:51 #94
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_194297816
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 17:34 schreef TagForce het volgende:

[..]

Dat is de overtuiging van Ralf Schumacher. Niet ondersteund door enig bewijs of vermoedens vanuit andere hoeken. Sterker nog, Marko laat doorschemeren dat hij zich verbaast dat Mercedes blijkbaar NIET inhoudt om te zorgen dat ze hun voorsprong niet door de FIA te zien weggenomen zoals Red Bull in de Vettel jaren wel deed.
Dus Vettel reed wel in de beste auto.
pi_194297875
Zo die race engineer van Ricciardo was een aanwinst, waarom ze die dan naar de fabriek hebben geschopt van RB?

Top dat die terug is vanaf Silverstone!

https://nl.motorsport.com(...)rek-renault/4513313/
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 juli 2020 @ 18:43:08 #97
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_194297937
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 17:28 schreef Newone82 het volgende:
Als dit klopt is het RIP seizoenen 2020 en 2021.

Mercedes zou maar met 4/5 vermogen rijden.

https://www.gptoday.net/n(...)ent-van-het-vermogen
het probleem is dat de teams te veel inspraak hebben. Er is nooit geprobeerd om de voorsprong van Mercedes af te remmen. Met de artikelen van gisteren erbij kun je nu al stellen dat de Benz in 2021 weer kampioen wordt, tenzij ze het zelf verkloten.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_194298337
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 18:38 schreef Newone82 het volgende:
Zo die race engineer van Ricciardo was een aanwinst, waarom ze die dan naar de fabriek hebben geschopt van RB?

Top dat die terug is vanaf Silverstone!

https://nl.motorsport.com(...)rek-renault/4513313/
Misschien het artikel wat je linkt lezen?

"t tweetal vormde sinds de overstap van Ricciardo naar Red Bull een team maar de engineer wilde minder reizen en meer tijd met zijn familie doorbrengen. Daarom werd hij overgeplaatst naar een functie in de fabriek."
  dinsdag 28 juli 2020 @ 19:20:58 #99
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_194298431
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 17:34 schreef TagForce het volgende:

[..]

Dat is de overtuiging van Ralf Schumacher. Niet ondersteund door enig bewijs of vermoedens vanuit andere hoeken. Sterker nog, Marko laat doorschemeren dat hij zich verbaast dat Mercedes blijkbaar NIET inhoudt om te zorgen dat ze hun voorsprong niet door de FIA te zien weggenomen zoals Red Bull in de Vettel jaren wel deed.
Nieuwe regels komen toch al in 2022 dus waarom zouden ze zich inhouden?
pi_194298797
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 19:20 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

Nieuwe regels komen toch al in 2022 dus waarom zouden ze zich inhouden?
80% van het vermogen lijkt me wel overdreven, maar zodra ze in een race een comfortabele voorsprong hebben gaan de zeker wel op een zuinigere/minder belastende engine mode over.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')