abonnement Unibet Coolblue
pi_194292028
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 11:35 schreef Tijn het volgende:

[..]

Vrijdag warm (tegen de 30 graden). Zondag een stuk minder warm (rond de 20 graden). Verder geen regen of iets.
Bedankt voor de info.
  dinsdag 28 juli 2020 @ 12:04:25 #77
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_194292444
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 11:11 schreef Dauthi het volgende:

[..]

Ja, daarom veranderd de FIA nu de flextest, omdat ze goed aan het handhaven zijn.
Er wordt helemaal niet gepakt aan de hand van videobeelden, er valt namelijk niets hard te maken.

De FIA is zo goed in het schrijven en handhaven van regels dat we afgelopen jaar 2 illegale auto's hadden die niet bestraft zijn, de renault was namelijk ook illegaal en kwam iedere race weer door de controle.
De Renault voldeed prima aan de technische regels, waar elke race op wordt gecontroleerd. Alleen sportief gezien niet, wat pas duidelijk werd na een protest van Racing Point. Tegen de Ferrari motor is nooit geprotesteerd, alleen gevraagd om verduidelijking van de regels, wat een aantal Technical Directives heeft opgeleverd.

De auto's worden tijdens scrutineering ook niet tot in detail gecontroleerd (is veel te ingrijpend en kost teveel tijd), maar in grote lijnen wordt gekeken of de auto in overeenstemming is met het technische reglement. Pas na een protest wordt er veel strenger gecontroleerd, zoals bleek na het protest van Racing Point tegen Renault, Renault tegen Racing Point en Red Bull Racing tegen DAS.

En op basis van de videobeelden worden geen teams aangepakt vanwege flexibele vleugels, maar worden wel de meetmethoden aangescherpt, zodat ze de volgende keer wel aan de eisen moeten voldoen. Dat is al vaker gebeurd dat de meetmethoden voor flexibele vleugels zijn aangescherpt. RBR werd daardoor in 2014 gediskwalificeerd.
No Dyson Barrier is going to stop me!
pi_194292599
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 11:11 schreef Dauthi het volgende:

[..]

Ja, daarom veranderd de FIA nu de flextest, omdat ze goed aan het handhaven zijn.
Er wordt helemaal niet gepakt aan de hand van videobeelden, er valt namelijk niets hard te maken.
Aan de hand van videobeelden worden protesten ingediend, aan de hand van protesten wordt een onderzoek gestart, en aan de hand van die onderzoeken worden testen uitgevoerd. Aan die hand van die uitkomsten worden dan weer conclusies getrokken, en als die zijn dat de regels zijn overtreden dan wordt er gestraft. Dat is ook exact de reden dat het DAS systeem van Mercedes onder de loep werd genomen. De videobeelden van de testdagen, in combinatie met de videobeelden van de eerste vrije training in Oostenrijk, en het daaropvolgende protest van Red Bull.

quote:
De FIA is zo goed in het schrijven en handhaven van regels dat we afgelopen jaar 2 illegale auto's hadden die niet bestraft zijn, de renault was namelijk ook illegaal en kwam iedere race weer door de controle.
Dat is weer zo'n lastig geval wat eigenlijk niet goed te controleren is tijdens stilstand en de tijd die er is voor de technische keuring. De enige manier om dat te voorkomen is een spec-serie van de F1 maken, en alles te verzegelen. Maar, ook hier weer, aan de hand van video en telemetry werd er door Racing Point een protest ingediend. Dat deden ze na de Japanse GP, maar ze waren al veel langer bezig met dat protest. Uiteindelijk is door de FIA de (standaard) ECU verzegeld en in beslag genomen, en de stuurtjes van Renault voor een uitgebreide controle.

Daarom protesteert Renault nu ook elke GP tegen de Racing Point. Een protest zorgt er voor dat de uitslag niet vastgelegd kan worden, en dat de FIA de tijd krijgt om een goede controle te doen.
  dinsdag 28 juli 2020 @ 12:30:13 #79
37887 Dauthi
Progressive
pi_194292716
Het DAS systeem was al goedgekeurd door de FIA voordat iemand het gezien had, omdat het is ontwikkeld in samenspraak met diezelfde FIA.

En om het te voorkomen kan je juist door met minder regelgeving ipv meer.
Hoe meer regels, hoe meer interpretatie, hoe meer loopholes en bureaucratisch gereutel en beslissingen bij stewards en CAS.


Een spec series is voor F1 onbespreekbaar, dus daar gaan we geen woorden aan vuil maken.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
  dinsdag 28 juli 2020 @ 12:45:23 #80
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_194292914
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 12:30 schreef Dauthi het volgende:
Het DAS systeem was al goedgekeurd door de FIA voordat iemand het gezien had, omdat het is ontwikkeld in samenspraak met diezelfde FIA.

En om het te voorkomen kan je juist door met minder regelgeving ipv meer.
Hoe meer regels, hoe meer interpretatie, hoe meer loopholes en bureaucratisch gereutel en beslissingen bij stewards en CAS.

Een spec series is voor F1 onbespreekbaar, dus daar gaan we geen woorden aan vuil maken.
Het DAS systeem is niet ontwikkeld in samenspraak met de FIA. De FIA heeft bij de eerste iteraties van het DAS systeem gezegd dat het niet mocht en dat een dergelijk systeem alleen was toegestaan (binnen de huidige regels) als het via het stuurwiel bediend werd, waarop de huidige implementatie tot stand is gekomen.
quote:
Allison says the team planned to run DAS in 2019 using a lever system on the steering wheel, but the FIA turned down that arrangement, and suggested that the whole wheel would have to move.

"It was really quite difficult indeed," he said in a Mercedes video on DAS.

"And in fact we first wanted to introduce this in 2019.

"We took our ideas to the FIA, showed them, explained why we thought it was legal. And they begrudgingly agreed that dual-axis steering was actually legal.

"But they didn't much like the way we'd done it, because the second axis we were getting from a lever on the wheel, rather than that whole wheel movement.

"And so they said, 'No, you're going to have to move the whole wheel in and out.'
https://www.autosport.com(...)could-make-das-legal

Definitieve goedkeuring werd pas na het protest gegeven.

[ Bericht 30% gewijzigd door Starflyer op 28-07-2020 13:09:36 ]
No Dyson Barrier is going to stop me!
  dinsdag 28 juli 2020 @ 12:56:32 #81
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_194293041
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 12:30 schreef Dauthi het volgende:
Het DAS systeem was al goedgekeurd door de FIA voordat iemand het gezien had, omdat het is ontwikkeld in samenspraak met diezelfde FIA.

En om het te voorkomen kan je juist door met minder regelgeving ipv meer.
Hoe meer regels, hoe meer interpretatie, hoe meer loopholes en bureaucratisch gereutel en beslissingen bij stewards en CAS.


Een spec series is voor F1 onbespreekbaar, dus daar gaan we geen woorden aan vuil maken.
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 12:45 schreef Starflyer het volgende:

[..]

Het DAS systeem is niet ontwikkeld in samenspraak met de FIA. De FIA heeft bij de eerste iteraties van het DAS systeem gezegd dat het niet mocht en dat een dergelijk systeem alleen was toegestaan (binnen de huidige regels) als het via het stuurwiel bediend werd, waarop de huidige implementatie tot stand is gekomen.

Definitieve goedkeuring werd pas na het protest gegeven.
Heren, is het een idee bronnen te posten? Want op deze manier is het "welles - nietes" :P
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 28 juli 2020 @ 13:09:45 #82
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_194293222
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 12:56 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

[..]

Heren, is het een idee bronnen te posten? Want op deze manier is het "welles - nietes" :P
Zie edit
No Dyson Barrier is going to stop me!
  dinsdag 28 juli 2020 @ 13:25:25 #83
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_194293399
Ferrari kopman probeert de druk van de ketel te halen bij het F1 team.

quote:
"We gaan door een moeilijke periode die lang geleden al is begonnen. De realiteit is dat we ook dit seizoen weer niet competitief zijn", zegt Elkann dinsdag in een interview met La Gazzetta dello Sport.

"Je hebt het in de eerste races kunnen zien en het zal vaker gaan voorkomen. We zijn nu bezig het fundament voor 2022 te leggen. Ik heb er vertrouwen in dat we dan weer echt mee gaan doen en kunnen winnen."
bron
wordt aan gewerkt....ben net terug
  dinsdag 28 juli 2020 @ 13:26:36 #84
131800 Tarado
capô de fusca
pi_194293410
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 13:25 schreef Lionheaad het volgende:
Ferrari kopman probeert de druk van de ketel te halen bij het F1 team.
[..]

zie #71 :)
  dinsdag 28 juli 2020 @ 13:28:02 #85
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_194293418
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 13:26 schreef Tarado het volgende:

[..]

zie #71 :)
:@
wordt aan gewerkt....ben net terug
  dinsdag 28 juli 2020 @ 14:19:04 #86
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_194293978
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 13:09 schreef Starflyer het volgende:

[..]

Zie edit
^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 28 juli 2020 @ 15:22:16 #87
37887 Dauthi
Progressive
pi_194294985
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 12:45 schreef Starflyer het volgende:

[..]

Het DAS systeem is niet ontwikkeld in samenspraak met de FIA. De FIA heeft bij de eerste iteraties van het DAS systeem gezegd dat het niet mocht en dat een dergelijk systeem alleen was toegestaan (binnen de huidige regels) als het via het stuurwiel bediend werd, waarop de huidige implementatie tot stand is gekomen.
[..]

https://www.autosport.com(...)could-make-das-legal

Definitieve goedkeuring werd pas na het protest gegeven.
Dat is in samenspraak. Je gaat als team naar de FIA, mag dit? Nee, het mag alleen zo en zo, okay dan bouwen we dat.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
pi_194296954
Als dit klopt is het RIP seizoenen 2020 en 2021.

Mercedes zou maar met 4/5 vermogen rijden.

https://www.gptoday.net/n(...)ent-van-het-vermogen
pi_194297031
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 17:28 schreef Newone82 het volgende:
Als dit klopt is het RIP seizoenen 2020 en 2021.

Mercedes zou maar met 4/5 vermogen rijden.

https://www.gptoday.net/n(...)ent-van-het-vermogen
Dat is de overtuiging van Ralf Schumacher. Niet ondersteund door enig bewijs of vermoedens vanuit andere hoeken. Sterker nog, Marko laat doorschemeren dat hij zich verbaast dat Mercedes blijkbaar NIET inhoudt om te zorgen dat ze hun voorsprong niet door de FIA te zien weggenomen zoals Red Bull in de Vettel jaren wel deed.
pi_194297129
Dat Red Bull destijds dus inhield voor de schijn is ook wel F'ed Up. Mercedes leek dat idd ook te doen na de zomerstop vorig jaar.

Idd minder regels is beter, meer vrijheid om tot de snelste oplossing te komen. Interessanter voor de fans de zichtbare diversiteit in auto's.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 28 juli 2020 @ 17:54:21 #91
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_194297252
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 17:34 schreef TagForce het volgende:

[..]

Dat is de overtuiging van Ralf Schumacher. Niet ondersteund door enig bewijs of vermoedens vanuit andere hoeken. Sterker nog, Marko laat doorschemeren dat hij zich verbaast dat Mercedes blijkbaar NIET inhoudt om te zorgen dat ze hun voorsprong niet door de FIA te zien weggenomen zoals Red Bull in de Vettel jaren wel deed.
gewoon weer de eerste helft van het seizoen de titel veilig stellen, dan is de voorsprong voor volgend jaar ook veilig want de tweede helft van het seizoen laat je een paar races lopen.

Nog even het maximale uit dit reglement halen qua wereldtitels.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 28 juli 2020 @ 17:54:28 #92
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_194297255
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 13:25 schreef Lionheaad het volgende:
Ferrari kopman probeert de druk van de ketel te halen bij het F1 team.
[..]

daar zijn de sportkranten het niet mee eens.
pi_194297738
Nieuwe race engineer Albon, oude race engineer van Ricciardo

https://www.motorsport.co(...)er-red-bull/4845448/

[ Bericht 7% gewijzigd door Newone82 op 28-07-2020 18:38:23 ]
  dinsdag 28 juli 2020 @ 18:31:51 #94
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_194297816
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 17:34 schreef TagForce het volgende:

[..]

Dat is de overtuiging van Ralf Schumacher. Niet ondersteund door enig bewijs of vermoedens vanuit andere hoeken. Sterker nog, Marko laat doorschemeren dat hij zich verbaast dat Mercedes blijkbaar NIET inhoudt om te zorgen dat ze hun voorsprong niet door de FIA te zien weggenomen zoals Red Bull in de Vettel jaren wel deed.
Dus Vettel reed wel in de beste auto.
pi_194297875
Zo die race engineer van Ricciardo was een aanwinst, waarom ze die dan naar de fabriek hebben geschopt van RB?

Top dat die terug is vanaf Silverstone!

https://nl.motorsport.com(...)rek-renault/4513313/
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 juli 2020 @ 18:43:08 #97
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_194297937
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 17:28 schreef Newone82 het volgende:
Als dit klopt is het RIP seizoenen 2020 en 2021.

Mercedes zou maar met 4/5 vermogen rijden.

https://www.gptoday.net/n(...)ent-van-het-vermogen
het probleem is dat de teams te veel inspraak hebben. Er is nooit geprobeerd om de voorsprong van Mercedes af te remmen. Met de artikelen van gisteren erbij kun je nu al stellen dat de Benz in 2021 weer kampioen wordt, tenzij ze het zelf verkloten.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_194298337
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 18:38 schreef Newone82 het volgende:
Zo die race engineer van Ricciardo was een aanwinst, waarom ze die dan naar de fabriek hebben geschopt van RB?

Top dat die terug is vanaf Silverstone!

https://nl.motorsport.com(...)rek-renault/4513313/
Misschien het artikel wat je linkt lezen?

"t tweetal vormde sinds de overstap van Ricciardo naar Red Bull een team maar de engineer wilde minder reizen en meer tijd met zijn familie doorbrengen. Daarom werd hij overgeplaatst naar een functie in de fabriek."
  dinsdag 28 juli 2020 @ 19:20:58 #99
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_194298431
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 17:34 schreef TagForce het volgende:

[..]

Dat is de overtuiging van Ralf Schumacher. Niet ondersteund door enig bewijs of vermoedens vanuit andere hoeken. Sterker nog, Marko laat doorschemeren dat hij zich verbaast dat Mercedes blijkbaar NIET inhoudt om te zorgen dat ze hun voorsprong niet door de FIA te zien weggenomen zoals Red Bull in de Vettel jaren wel deed.
Nieuwe regels komen toch al in 2022 dus waarom zouden ze zich inhouden?
pi_194298797
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 19:20 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

Nieuwe regels komen toch al in 2022 dus waarom zouden ze zich inhouden?
80% van het vermogen lijkt me wel overdreven, maar zodra ze in een race een comfortabele voorsprong hebben gaan de zeker wel op een zuinigere/minder belastende engine mode over.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')