Bedankt voor de info.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 11:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Vrijdag warm (tegen de 30 graden). Zondag een stuk minder warm (rond de 20 graden). Verder geen regen of iets.
De Renault voldeed prima aan de technische regels, waar elke race op wordt gecontroleerd. Alleen sportief gezien niet, wat pas duidelijk werd na een protest van Racing Point. Tegen de Ferrari motor is nooit geprotesteerd, alleen gevraagd om verduidelijking van de regels, wat een aantal Technical Directives heeft opgeleverd.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 11:11 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Ja, daarom veranderd de FIA nu de flextest, omdat ze goed aan het handhaven zijn.
Er wordt helemaal niet gepakt aan de hand van videobeelden, er valt namelijk niets hard te maken.
De FIA is zo goed in het schrijven en handhaven van regels dat we afgelopen jaar 2 illegale auto's hadden die niet bestraft zijn, de renault was namelijk ook illegaal en kwam iedere race weer door de controle.
Aan de hand van videobeelden worden protesten ingediend, aan de hand van protesten wordt een onderzoek gestart, en aan de hand van die onderzoeken worden testen uitgevoerd. Aan die hand van die uitkomsten worden dan weer conclusies getrokken, en als die zijn dat de regels zijn overtreden dan wordt er gestraft. Dat is ook exact de reden dat het DAS systeem van Mercedes onder de loep werd genomen. De videobeelden van de testdagen, in combinatie met de videobeelden van de eerste vrije training in Oostenrijk, en het daaropvolgende protest van Red Bull.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 11:11 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Ja, daarom veranderd de FIA nu de flextest, omdat ze goed aan het handhaven zijn.
Er wordt helemaal niet gepakt aan de hand van videobeelden, er valt namelijk niets hard te maken.
Dat is weer zo'n lastig geval wat eigenlijk niet goed te controleren is tijdens stilstand en de tijd die er is voor de technische keuring. De enige manier om dat te voorkomen is een spec-serie van de F1 maken, en alles te verzegelen. Maar, ook hier weer, aan de hand van video en telemetry werd er door Racing Point een protest ingediend. Dat deden ze na de Japanse GP, maar ze waren al veel langer bezig met dat protest. Uiteindelijk is door de FIA de (standaard) ECU verzegeld en in beslag genomen, en de stuurtjes van Renault voor een uitgebreide controle.quote:De FIA is zo goed in het schrijven en handhaven van regels dat we afgelopen jaar 2 illegale auto's hadden die niet bestraft zijn, de renault was namelijk ook illegaal en kwam iedere race weer door de controle.
Het DAS systeem is niet ontwikkeld in samenspraak met de FIA. De FIA heeft bij de eerste iteraties van het DAS systeem gezegd dat het niet mocht en dat een dergelijk systeem alleen was toegestaan (binnen de huidige regels) als het via het stuurwiel bediend werd, waarop de huidige implementatie tot stand is gekomen.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 12:30 schreef Dauthi het volgende:
Het DAS systeem was al goedgekeurd door de FIA voordat iemand het gezien had, omdat het is ontwikkeld in samenspraak met diezelfde FIA.
En om het te voorkomen kan je juist door met minder regelgeving ipv meer.
Hoe meer regels, hoe meer interpretatie, hoe meer loopholes en bureaucratisch gereutel en beslissingen bij stewards en CAS.
Een spec series is voor F1 onbespreekbaar, dus daar gaan we geen woorden aan vuil maken.
https://www.autosport.com(...)could-make-das-legalquote:Allison says the team planned to run DAS in 2019 using a lever system on the steering wheel, but the FIA turned down that arrangement, and suggested that the whole wheel would have to move.
"It was really quite difficult indeed," he said in a Mercedes video on DAS.
"And in fact we first wanted to introduce this in 2019.
"We took our ideas to the FIA, showed them, explained why we thought it was legal. And they begrudgingly agreed that dual-axis steering was actually legal.
"But they didn't much like the way we'd done it, because the second axis we were getting from a lever on the wheel, rather than that whole wheel movement.
"And so they said, 'No, you're going to have to move the whole wheel in and out.'
quote:Op dinsdag 28 juli 2020 12:30 schreef Dauthi het volgende:
Het DAS systeem was al goedgekeurd door de FIA voordat iemand het gezien had, omdat het is ontwikkeld in samenspraak met diezelfde FIA.
En om het te voorkomen kan je juist door met minder regelgeving ipv meer.
Hoe meer regels, hoe meer interpretatie, hoe meer loopholes en bureaucratisch gereutel en beslissingen bij stewards en CAS.
Een spec series is voor F1 onbespreekbaar, dus daar gaan we geen woorden aan vuil maken.
Heren, is het een idee bronnen te posten? Want op deze manier is het "welles - nietes"quote:Op dinsdag 28 juli 2020 12:45 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Het DAS systeem is niet ontwikkeld in samenspraak met de FIA. De FIA heeft bij de eerste iteraties van het DAS systeem gezegd dat het niet mocht en dat een dergelijk systeem alleen was toegestaan (binnen de huidige regels) als het via het stuurwiel bediend werd, waarop de huidige implementatie tot stand is gekomen.
Definitieve goedkeuring werd pas na het protest gegeven.
Zie editquote:Op dinsdag 28 juli 2020 12:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
[..]
Heren, is het een idee bronnen te posten? Want op deze manier is het "welles - nietes"
quote:"We gaan door een moeilijke periode die lang geleden al is begonnen. De realiteit is dat we ook dit seizoen weer niet competitief zijn", zegt Elkann dinsdag in een interview met La Gazzetta dello Sport.
"Je hebt het in de eerste races kunnen zien en het zal vaker gaan voorkomen. We zijn nu bezig het fundament voor 2022 te leggen. Ik heb er vertrouwen in dat we dan weer echt mee gaan doen en kunnen winnen."
bron
zie #71quote:Op dinsdag 28 juli 2020 13:25 schreef Lionheaad het volgende:
Ferrari kopman probeert de druk van de ketel te halen bij het F1 team.
[..]
quote:
quote:
Dat is in samenspraak. Je gaat als team naar de FIA, mag dit? Nee, het mag alleen zo en zo, okay dan bouwen we dat.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 12:45 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Het DAS systeem is niet ontwikkeld in samenspraak met de FIA. De FIA heeft bij de eerste iteraties van het DAS systeem gezegd dat het niet mocht en dat een dergelijk systeem alleen was toegestaan (binnen de huidige regels) als het via het stuurwiel bediend werd, waarop de huidige implementatie tot stand is gekomen.
[..]
https://www.autosport.com(...)could-make-das-legal
Definitieve goedkeuring werd pas na het protest gegeven.
Dat is de overtuiging van Ralf Schumacher. Niet ondersteund door enig bewijs of vermoedens vanuit andere hoeken. Sterker nog, Marko laat doorschemeren dat hij zich verbaast dat Mercedes blijkbaar NIET inhoudt om te zorgen dat ze hun voorsprong niet door de FIA te zien weggenomen zoals Red Bull in de Vettel jaren wel deed.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 17:28 schreef Newone82 het volgende:
Als dit klopt is het RIP seizoenen 2020 en 2021.
Mercedes zou maar met 4/5 vermogen rijden.
https://www.gptoday.net/n(...)ent-van-het-vermogen
gewoon weer de eerste helft van het seizoen de titel veilig stellen, dan is de voorsprong voor volgend jaar ook veilig want de tweede helft van het seizoen laat je een paar races lopen.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 17:34 schreef TagForce het volgende:
[..]
Dat is de overtuiging van Ralf Schumacher. Niet ondersteund door enig bewijs of vermoedens vanuit andere hoeken. Sterker nog, Marko laat doorschemeren dat hij zich verbaast dat Mercedes blijkbaar NIET inhoudt om te zorgen dat ze hun voorsprong niet door de FIA te zien weggenomen zoals Red Bull in de Vettel jaren wel deed.
daar zijn de sportkranten het niet mee eens.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 13:25 schreef Lionheaad het volgende:
Ferrari kopman probeert de druk van de ketel te halen bij het F1 team.
[..]
Dus Vettel reed wel in de beste auto.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 17:34 schreef TagForce het volgende:
[..]
Dat is de overtuiging van Ralf Schumacher. Niet ondersteund door enig bewijs of vermoedens vanuit andere hoeken. Sterker nog, Marko laat doorschemeren dat hij zich verbaast dat Mercedes blijkbaar NIET inhoudt om te zorgen dat ze hun voorsprong niet door de FIA te zien weggenomen zoals Red Bull in de Vettel jaren wel deed.
het probleem is dat de teams te veel inspraak hebben. Er is nooit geprobeerd om de voorsprong van Mercedes af te remmen. Met de artikelen van gisteren erbij kun je nu al stellen dat de Benz in 2021 weer kampioen wordt, tenzij ze het zelf verkloten.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 17:28 schreef Newone82 het volgende:
Als dit klopt is het RIP seizoenen 2020 en 2021.
Mercedes zou maar met 4/5 vermogen rijden.
https://www.gptoday.net/n(...)ent-van-het-vermogen
Misschien het artikel wat je linkt lezen?quote:Op dinsdag 28 juli 2020 18:38 schreef Newone82 het volgende:
Zo die race engineer van Ricciardo was een aanwinst, waarom ze die dan naar de fabriek hebben geschopt van RB?
Top dat die terug is vanaf Silverstone!
https://nl.motorsport.com(...)rek-renault/4513313/
Nieuwe regels komen toch al in 2022 dus waarom zouden ze zich inhouden?quote:Op dinsdag 28 juli 2020 17:34 schreef TagForce het volgende:
[..]
Dat is de overtuiging van Ralf Schumacher. Niet ondersteund door enig bewijs of vermoedens vanuit andere hoeken. Sterker nog, Marko laat doorschemeren dat hij zich verbaast dat Mercedes blijkbaar NIET inhoudt om te zorgen dat ze hun voorsprong niet door de FIA te zien weggenomen zoals Red Bull in de Vettel jaren wel deed.
80% van het vermogen lijkt me wel overdreven, maar zodra ze in een race een comfortabele voorsprong hebben gaan de zeker wel op een zuinigere/minder belastende engine mode over.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 19:20 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Nieuwe regels komen toch al in 2022 dus waarom zouden ze zich inhouden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |