abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / Redactie Sport maandag 27 juli 2020 @ 22:37:17 #51
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_194286343
De reglementswijzigingen van 2017 hebben gewoon 3 jaar Mercedes dominantie in de hand gewerkt dus. Geweldig.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_194286504
Dat wisten we toch al?
  maandag 27 juli 2020 @ 23:43:00 #53
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_194287379
quote:
11s.gif Op maandag 27 juli 2020 22:32 schreef Peterselieman het volgende:
ouch. Dat een optisch kleine verandering aan de voorvleugel zulke grote gevolgen heeft ...

ik denk dat Ferrari die conclusie ondertussen ook getrokken heeft en dat we volgend jaar veel auto's zullen zien die een kopie van de Benz zijn.
Zelfs dat niet, want dat kost tokens. Ferrari schijnt die aan de versnellingsbak te willen spenderen volgens AMuS en niet aan de smalle neus.

Het probleem met de RBR is juist dat ze de smalle Mercedes neus met cape gekopieerd hebben dat niet goed met de hoge rake werkt. De neus van vorig jaar deed dat beter.

[ Bericht 0% gewijzigd door Starflyer op 27-07-2020 23:57:01 ]
No Dyson Barrier is going to stop me!
pi_194287394
Het probleem met de RBR is juist dat ze niet weten wat de oorzaak is. In de simulator is de wagen wel snel.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  maandag 27 juli 2020 @ 23:45:10 #55
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_194287400
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 22:37 schreef Nattekat het volgende:
De reglementswijzigingen van 2017 hebben gewoon 3 jaar Mercedes dominantie in de hand gewerkt dus. Geweldig.
Daar mag je Bernie voor bedanken.
No Dyson Barrier is going to stop me!
  maandag 27 juli 2020 @ 23:47:20 #56
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_194287429
Zanardi is afgelopen zaterdag nogmaals geopereerd: https://www.nu.nl/formule(...)lijft-zorgelijk.html
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 27 juli 2020 @ 23:59:32 #57
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_194287601
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 23:44 schreef Ener-G het volgende:
Het probleem met de RBR is juist dat ze niet weten wat de oorzaak is. In de simulator is de wagen wel snel.
Ik heb het al eerder gelezen. Na Oostenrijk ging het daar al over. Dat werd o.a. gezegd door Gary Anderson.

https://the-race.com/form(...)-instability-puzzle/
No Dyson Barrier is going to stop me!
  dinsdag 28 juli 2020 @ 02:31:58 #58
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_194288492
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 09:23 schreef bianconeri het volgende:

Dat is het omzuilen van een regel, niet het iets doen wat verboden is.
Als er een maximale fuelflow is vastgelegd en jij gaat willens en wetens de metingen saboteren, dan is dat gewoon valsspelen. Ik snap dat dat concept voor jou wat gecompliceerd is, maar voor de rest van de wereld niet.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 28 juli 2020 @ 08:39:36 #59
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_194289950
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 09:38 schreef boegschroef het volgende:

[..]

De regel in mensen taal zegt: je mag niet meer dan xx brandstof verbruiken. Dit wordt gemeten door de sensor.
Gedacht wordt dat ze meer verbruiken en de sensor voor de gek houden, dan houdt je je niet aan de regel en is het 'valsspelen'

Als de regel zou zijn: de sensor mag niet meer aangeven dan xx verbruikte brandstof dan zou je gelijk hebben.

btw, ik ben niet specifiek een rb of ferrari fan, ik kijk naar de f1 om wat er gebeurd en niet voor een specifiek team ;)
Nee, het gaat om brandstof doorstroming.

Ik denk dan dat ferarri op momenten dat de doorstroming normaal laag zou zijn (bocht) gewoon de brandstof door liet lopen op toegestaan limiet waardoor ze er daarna wel voordeel van hadden. Inprincipe niets. mis mee als ze maar voldoen aan de andere regel en dat is, aan het eind van de race xx brandstof overhouden.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  dinsdag 28 juli 2020 @ 08:42:29 #60
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_194289971
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 02:31 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Als er een maximale fuelflow is vastgelegd en jij gaat willens en wetens de metingen saboteren, dan is dat gewoon valsspelen. Ik snap dat dat concept voor jou wat gecompliceerd is, maar voor de rest van de wereld niet.
Max fuelflow is niet beperkt op momenten dat de motor minder nodig heeft, als je dat dan hetzelfde houd en er daarna voordeel mee pakt, dan houd je je alsnog aan. die regel. Heel slim gedaan. Dat dit nu met 2 fuelflow meters niet meer kan is opzich begrijpelijk. Van de andere kant hadden ze het ook gewoon kunnen delen met andere teams en het gewoon allemaal doen.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  dinsdag 28 juli 2020 @ 08:54:49 #61
131800 Tarado
capô de fusca
pi_194290041
quote:
99s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 08:42 schreef DaMook het volgende:

[..]

Max fuelflow is niet beperkt op momenten dat de motor minder nodig heeft, als je dat dan hetzelfde houd en er daarna voordeel mee pakt, dan houd je je alsnog aan. die regel. Heel slim gedaan. Dat dit nu met 2 fuelflow meters niet meer kan is opzich begrijpelijk. Van de andere kant hadden ze het ook gewoon kunnen delen met andere teams en het gewoon allemaal doen.
zo simpel lag het niet
pi_194290521
quote:
99s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 08:42 schreef DaMook het volgende:

[..]

Max fuelflow is niet beperkt op momenten dat de motor minder nodig heeft, als je dat dan hetzelfde houd en er daarna voordeel mee pakt, dan houd je je alsnog aan. die regel. Heel slim gedaan. Dat dit nu met 2 fuelflow meters niet meer kan is opzich begrijpelijk. Van de andere kant hadden ze het ook gewoon kunnen delen met andere teams en het gewoon allemaal doen.
Dat mag expliciet niet. Als je meer brandstof langs de sensor stuurt dan je op dat moment nodig hebt of ook daadwerkelijk verbruikt, dan moet die brandstof ergens achter de sensor opgevangen en bewaart worden. Dat is expliciet door de regels verboden.
  dinsdag 28 juli 2020 @ 09:44:14 #63
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_194290548
En dat wordt ook niet door de tweede sensor gedetecteerd. Het ging er echt om tussen de meetpulsen door meer brandstof naar de motor te sturen.
No Dyson Barrier is going to stop me!
  dinsdag 28 juli 2020 @ 10:18:08 #64
37887 Dauthi
Progressive
pi_194290983
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2020 23:45 schreef Starflyer het volgende:

[..]

Daar mag je Bernie voor bedanken.
En de teams. Die stemmen op dit soort bullshit regels.


Over bullshit regels gesproken.

Zelfs met Brawn erbij is de FIA niet instaat om duidelijke regels te schrijven die maar op 1 manier te interpreteren zijn.
https://www.motorsport.co(...)gical-seidl/4844966/
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
pi_194291106
Heeft underdog Toto al bekend gemaakt welk team hij dit weekend als bedreiging gaat zien voor de overwinning? :)
Andrei Arlovski is a Belarusian heavyweight who has been in the MMA game for quite some time. His first professional fight dates back to 540 B.C. where Leonidas won as the underdog in Sparta
  dinsdag 28 juli 2020 @ 10:32:16 #66
37887 Dauthi
Progressive
pi_194291133
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 10:29 schreef Fyodor het volgende:
Heeft underdog Toto al bekend gemaakt welk team hij dit weekend als bedreiging gaat zien voor de overwinning? :)
Ja, ze zijn geducht op een comeback van RedBull :+
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
  dinsdag 28 juli 2020 @ 10:37:07 #67
37887 Dauthi
Progressive
pi_194291198
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 09:41 schreef TagForce het volgende:

[..]

Dat mag expliciet niet. Als je meer brandstof langs de sensor stuurt dan je op dat moment nodig hebt of ook daadwerkelijk verbruikt, dan moet die brandstof ergens achter de sensor opgevangen en bewaart worden. Dat is expliciet door de regels verboden.
Er is zoveel expliciet verboden. Wanneer de FIA het niet controleert, is er geen strafmaatregel en dus niet fouts gebeurd (geparafraseerd van M. Rutte).
Daarbij spelen alle teams vals, en het is aan de FIA om er voor te zorgen dat ze gepakt worden. Maar wanneer de FIA de wingload test al 20 jaar niet heeft veranderd, ligt het toch echt aan de FIA zelf, dat vleugels kunnen flexen.

Zo ook met de motor, de FIA is blijkbaar niet in staan om zijn eigen regels te handhaven. Dan is het tijd voor nieuwe regels of een nieuwe manier van handhaven.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
pi_194291485
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 10:37 schreef Dauthi het volgende:

[..]

Er is zoveel expliciet verboden. Wanneer de FIA het niet controleert, is er geen strafmaatregel en dus niet fouts gebeurd (geparafraseerd van M. Rutte).
Daarbij spelen alle teams vals, en het is aan de FIA om er voor te zorgen dat ze gepakt worden. Maar wanneer de FIA de wingload test al 20 jaar niet heeft veranderd, ligt het toch echt aan de FIA zelf, dat vleugels kunnen flexen.

Zo ook met de motor, de FIA is blijkbaar niet in staan om zijn eigen regels te handhaven. Dan is het tijd voor nieuwe regels of een nieuwe manier van handhaven.
De FIA controleert dit zeker wel. Sommige zaken zijn in stilstand echter moeilijk te controleren... Een container waar een glas benzine in kan worden opgeslagen valt ook bij stilstand wel op. Wingflex is inderdaad zo'n ding wat lastig is te controleren als de auto stil staat. Er is een controle op door simpelweg een gewicht aan de vleugel te hangen en te zien hoeveel deze doorbuigt, echter is die te omzeilen door je vleugel zo te ontwerpen dat ie pas buigt bij meer kracht. Het risico zit hem echter in het feit dat wanneer er videobeelden van zijn dat de vleugel flext je alsnog hangt. Dat is een technische beperking van de FIA (ze kunnen moeilijk een 350km/h windtunnel meenemen naar de GPs), waarvan de FIA ook zegt dat ze daar vrij weinig aan kunnen doen tenzij er bewijs van tijdens het rijden komt.

De FIA is prima in staat zijn eigen regels te handhaven. Mocht er, in het geval van een maas in de regels, toch een team zijn die de regels weet te omzeilen, of een grijs gebied wil betreden waarvan de FIA het bestaan niet wist dan kan de FIA twee dingen doen: De regels aanpassen zodat het grijze gebied niet grijs meer is: DAS systeem van Mercedes is vanaf 2021 wel verboden, maar valt nu nog 'binnen de regels'. Of het controle systeem verbeteren zodat het gesjoemel niet meer mogelijk is, en het team wat de overtreding maakte alsnog bestraffen: Ferrari, hoewel er van bestraffen eigenlijk geen sprake was voor zover wij kunnen beoordelen.
  dinsdag 28 juli 2020 @ 11:11:27 #69
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_194291621
Het officiële bericht dat Gulf met McLaren in zee gaat is de deur uit.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  dinsdag 28 juli 2020 @ 11:11:34 #70
37887 Dauthi
Progressive
pi_194291623
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 11:01 schreef TagForce het volgende:

[..]

De FIA controleert dit zeker wel. Sommige zaken zijn in stilstand echter moeilijk te controleren... Een container waar een glas benzine in kan worden opgeslagen valt ook bij stilstand wel op. Wingflex is inderdaad zo'n ding wat lastig is te controleren als de auto stil staat. Er is een controle op door simpelweg een gewicht aan de vleugel te hangen en te zien hoeveel deze doorbuigt, echter is die te omzeilen door je vleugel zo te ontwerpen dat ie pas buigt bij meer kracht. Het risico zit hem echter in het feit dat wanneer er videobeelden van zijn dat de vleugel flext je alsnog hangt. Dat is een technische beperking van de FIA (ze kunnen moeilijk een 350km/h windtunnel meenemen naar de GPs), waarvan de FIA ook zegt dat ze daar vrij weinig aan kunnen doen tenzij er bewijs van tijdens het rijden komt.


De FIA is prima in staat zijn eigen regels te handhaven. Mocht er, in het geval van een maas in de regels, toch een team zijn die de regels weet te omzeilen, of een grijs gebied wil betreden waarvan de FIA het bestaan niet wist dan kan de FIA twee dingen doen: De regels aanpassen zodat het grijze gebied niet grijs meer is: DAS systeem van Mercedes is vanaf 2021 wel verboden, maar valt nu nog 'binnen de regels'. Of het controle systeem verbeteren zodat het gesjoemel niet meer mogelijk is, en het team wat de overtreding maakte alsnog bestraffen: Ferrari, hoewel er van bestraffen eigenlijk geen sprake was voor zover wij kunnen beoordelen.
Ja, daarom veranderd de FIA nu de flextest, omdat ze goed aan het handhaven zijn.
Er wordt helemaal niet gepakt aan de hand van videobeelden, er valt namelijk niets hard te maken.

De FIA is zo goed in het schrijven en handhaven van regels dat we afgelopen jaar 2 illegale auto's hadden die niet bestraft zijn, de renault was namelijk ook illegaal en kwam iedere race weer door de controle.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
  dinsdag 28 juli 2020 @ 11:24:49 #71
131800 Tarado
capô de fusca
pi_194291823
twitter
pi_194291862
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 10:29 schreef Fyodor het volgende:
Heeft underdog Toto al bekend gemaakt welk team hij dit weekend als bedreiging gaat zien voor de overwinning? :)
Racing point natuurlijk
pi_194291977
Wat is de weersverwachting?
  dinsdag 28 juli 2020 @ 11:34:10 #74
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_194291994
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 11:11 schreef nils7 het volgende:
Het officiële bericht dat Gulf met McLaren in zee gaat is de deur uit.
Als aanvulling hier het bericht: https://www.mclaren.com/r(...)d-luxury-super-cars/
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 28 juli 2020 @ 11:35:52 #75
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_194292017
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 11:33 schreef potjecreme het volgende:
Wat is de weersverwachting?
Vrijdag warm (tegen de 30 graden). Zondag een stuk minder warm (rond de 20 graden). Verder geen regen of iets.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')