Zelfs dat niet, want dat kost tokens. Ferrari schijnt die aan de versnellingsbak te willen spenderen volgens AMuS en niet aan de smalle neus.quote:Op maandag 27 juli 2020 22:32 schreef Peterselieman het volgende:
ouch. Dat een optisch kleine verandering aan de voorvleugel zulke grote gevolgen heeft ...
ik denk dat Ferrari die conclusie ondertussen ook getrokken heeft en dat we volgend jaar veel auto's zullen zien die een kopie van de Benz zijn.
Daar mag je Bernie voor bedanken.quote:Op maandag 27 juli 2020 22:37 schreef Nattekat het volgende:
De reglementswijzigingen van 2017 hebben gewoon 3 jaar Mercedes dominantie in de hand gewerkt dus. Geweldig.
Ik heb het al eerder gelezen. Na Oostenrijk ging het daar al over. Dat werd o.a. gezegd door Gary Anderson.quote:Op maandag 27 juli 2020 23:44 schreef Ener-G het volgende:
Het probleem met de RBR is juist dat ze niet weten wat de oorzaak is. In de simulator is de wagen wel snel.
Als er een maximale fuelflow is vastgelegd en jij gaat willens en wetens de metingen saboteren, dan is dat gewoon valsspelen. Ik snap dat dat concept voor jou wat gecompliceerd is, maar voor de rest van de wereld niet.quote:Op maandag 27 juli 2020 09:23 schreef bianconeri het volgende:
Dat is het omzuilen van een regel, niet het iets doen wat verboden is.
Nee, het gaat om brandstof doorstroming.quote:Op maandag 27 juli 2020 09:38 schreef boegschroef het volgende:
[..]
De regel in mensen taal zegt: je mag niet meer dan xx brandstof verbruiken. Dit wordt gemeten door de sensor.
Gedacht wordt dat ze meer verbruiken en de sensor voor de gek houden, dan houdt je je niet aan de regel en is het 'valsspelen'
Als de regel zou zijn: de sensor mag niet meer aangeven dan xx verbruikte brandstof dan zou je gelijk hebben.
btw, ik ben niet specifiek een rb of ferrari fan, ik kijk naar de f1 om wat er gebeurd en niet voor een specifiek team
Max fuelflow is niet beperkt op momenten dat de motor minder nodig heeft, als je dat dan hetzelfde houd en er daarna voordeel mee pakt, dan houd je je alsnog aan. die regel. Heel slim gedaan. Dat dit nu met 2 fuelflow meters niet meer kan is opzich begrijpelijk. Van de andere kant hadden ze het ook gewoon kunnen delen met andere teams en het gewoon allemaal doen.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 02:31 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Als er een maximale fuelflow is vastgelegd en jij gaat willens en wetens de metingen saboteren, dan is dat gewoon valsspelen. Ik snap dat dat concept voor jou wat gecompliceerd is, maar voor de rest van de wereld niet.
zo simpel lag het nietquote:Op dinsdag 28 juli 2020 08:42 schreef DaMook het volgende:
[..]
Max fuelflow is niet beperkt op momenten dat de motor minder nodig heeft, als je dat dan hetzelfde houd en er daarna voordeel mee pakt, dan houd je je alsnog aan. die regel. Heel slim gedaan. Dat dit nu met 2 fuelflow meters niet meer kan is opzich begrijpelijk. Van de andere kant hadden ze het ook gewoon kunnen delen met andere teams en het gewoon allemaal doen.
Dat mag expliciet niet. Als je meer brandstof langs de sensor stuurt dan je op dat moment nodig hebt of ook daadwerkelijk verbruikt, dan moet die brandstof ergens achter de sensor opgevangen en bewaart worden. Dat is expliciet door de regels verboden.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 08:42 schreef DaMook het volgende:
[..]
Max fuelflow is niet beperkt op momenten dat de motor minder nodig heeft, als je dat dan hetzelfde houd en er daarna voordeel mee pakt, dan houd je je alsnog aan. die regel. Heel slim gedaan. Dat dit nu met 2 fuelflow meters niet meer kan is opzich begrijpelijk. Van de andere kant hadden ze het ook gewoon kunnen delen met andere teams en het gewoon allemaal doen.
En de teams. Die stemmen op dit soort bullshit regels.quote:
Ja, ze zijn geducht op een comeback van RedBullquote:Op dinsdag 28 juli 2020 10:29 schreef Fyodor het volgende:
Heeft underdog Toto al bekend gemaakt welk team hij dit weekend als bedreiging gaat zien voor de overwinning?
Er is zoveel expliciet verboden. Wanneer de FIA het niet controleert, is er geen strafmaatregel en dus niet fouts gebeurd (geparafraseerd van M. Rutte).quote:Op dinsdag 28 juli 2020 09:41 schreef TagForce het volgende:
[..]
Dat mag expliciet niet. Als je meer brandstof langs de sensor stuurt dan je op dat moment nodig hebt of ook daadwerkelijk verbruikt, dan moet die brandstof ergens achter de sensor opgevangen en bewaart worden. Dat is expliciet door de regels verboden.
De FIA controleert dit zeker wel. Sommige zaken zijn in stilstand echter moeilijk te controleren... Een container waar een glas benzine in kan worden opgeslagen valt ook bij stilstand wel op. Wingflex is inderdaad zo'n ding wat lastig is te controleren als de auto stil staat. Er is een controle op door simpelweg een gewicht aan de vleugel te hangen en te zien hoeveel deze doorbuigt, echter is die te omzeilen door je vleugel zo te ontwerpen dat ie pas buigt bij meer kracht. Het risico zit hem echter in het feit dat wanneer er videobeelden van zijn dat de vleugel flext je alsnog hangt. Dat is een technische beperking van de FIA (ze kunnen moeilijk een 350km/h windtunnel meenemen naar de GPs), waarvan de FIA ook zegt dat ze daar vrij weinig aan kunnen doen tenzij er bewijs van tijdens het rijden komt.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 10:37 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Er is zoveel expliciet verboden. Wanneer de FIA het niet controleert, is er geen strafmaatregel en dus niet fouts gebeurd (geparafraseerd van M. Rutte).
Daarbij spelen alle teams vals, en het is aan de FIA om er voor te zorgen dat ze gepakt worden. Maar wanneer de FIA de wingload test al 20 jaar niet heeft veranderd, ligt het toch echt aan de FIA zelf, dat vleugels kunnen flexen.
Zo ook met de motor, de FIA is blijkbaar niet in staan om zijn eigen regels te handhaven. Dan is het tijd voor nieuwe regels of een nieuwe manier van handhaven.
Ja, daarom veranderd de FIA nu de flextest, omdat ze goed aan het handhaven zijn.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 11:01 schreef TagForce het volgende:
[..]
De FIA controleert dit zeker wel. Sommige zaken zijn in stilstand echter moeilijk te controleren... Een container waar een glas benzine in kan worden opgeslagen valt ook bij stilstand wel op. Wingflex is inderdaad zo'n ding wat lastig is te controleren als de auto stil staat. Er is een controle op door simpelweg een gewicht aan de vleugel te hangen en te zien hoeveel deze doorbuigt, echter is die te omzeilen door je vleugel zo te ontwerpen dat ie pas buigt bij meer kracht. Het risico zit hem echter in het feit dat wanneer er videobeelden van zijn dat de vleugel flext je alsnog hangt. Dat is een technische beperking van de FIA (ze kunnen moeilijk een 350km/h windtunnel meenemen naar de GPs), waarvan de FIA ook zegt dat ze daar vrij weinig aan kunnen doen tenzij er bewijs van tijdens het rijden komt.
De FIA is prima in staat zijn eigen regels te handhaven. Mocht er, in het geval van een maas in de regels, toch een team zijn die de regels weet te omzeilen, of een grijs gebied wil betreden waarvan de FIA het bestaan niet wist dan kan de FIA twee dingen doen: De regels aanpassen zodat het grijze gebied niet grijs meer is: DAS systeem van Mercedes is vanaf 2021 wel verboden, maar valt nu nog 'binnen de regels'. Of het controle systeem verbeteren zodat het gesjoemel niet meer mogelijk is, en het team wat de overtreding maakte alsnog bestraffen: Ferrari, hoewel er van bestraffen eigenlijk geen sprake was voor zover wij kunnen beoordelen.
Racing point natuurlijkquote:Op dinsdag 28 juli 2020 10:29 schreef Fyodor het volgende:
Heeft underdog Toto al bekend gemaakt welk team hij dit weekend als bedreiging gaat zien voor de overwinning?
Als aanvulling hier het bericht: https://www.mclaren.com/r(...)d-luxury-super-cars/quote:Op dinsdag 28 juli 2020 11:11 schreef nils7 het volgende:
Het officiële bericht dat Gulf met McLaren in zee gaat is de deur uit.
Vrijdag warm (tegen de 30 graden). Zondag een stuk minder warm (rond de 20 graden). Verder geen regen of iets.quote:
Bedankt voor de info.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 11:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Vrijdag warm (tegen de 30 graden). Zondag een stuk minder warm (rond de 20 graden). Verder geen regen of iets.
De Renault voldeed prima aan de technische regels, waar elke race op wordt gecontroleerd. Alleen sportief gezien niet, wat pas duidelijk werd na een protest van Racing Point. Tegen de Ferrari motor is nooit geprotesteerd, alleen gevraagd om verduidelijking van de regels, wat een aantal Technical Directives heeft opgeleverd.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 11:11 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Ja, daarom veranderd de FIA nu de flextest, omdat ze goed aan het handhaven zijn.
Er wordt helemaal niet gepakt aan de hand van videobeelden, er valt namelijk niets hard te maken.
De FIA is zo goed in het schrijven en handhaven van regels dat we afgelopen jaar 2 illegale auto's hadden die niet bestraft zijn, de renault was namelijk ook illegaal en kwam iedere race weer door de controle.
Aan de hand van videobeelden worden protesten ingediend, aan de hand van protesten wordt een onderzoek gestart, en aan de hand van die onderzoeken worden testen uitgevoerd. Aan die hand van die uitkomsten worden dan weer conclusies getrokken, en als die zijn dat de regels zijn overtreden dan wordt er gestraft. Dat is ook exact de reden dat het DAS systeem van Mercedes onder de loep werd genomen. De videobeelden van de testdagen, in combinatie met de videobeelden van de eerste vrije training in Oostenrijk, en het daaropvolgende protest van Red Bull.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 11:11 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Ja, daarom veranderd de FIA nu de flextest, omdat ze goed aan het handhaven zijn.
Er wordt helemaal niet gepakt aan de hand van videobeelden, er valt namelijk niets hard te maken.
Dat is weer zo'n lastig geval wat eigenlijk niet goed te controleren is tijdens stilstand en de tijd die er is voor de technische keuring. De enige manier om dat te voorkomen is een spec-serie van de F1 maken, en alles te verzegelen. Maar, ook hier weer, aan de hand van video en telemetry werd er door Racing Point een protest ingediend. Dat deden ze na de Japanse GP, maar ze waren al veel langer bezig met dat protest. Uiteindelijk is door de FIA de (standaard) ECU verzegeld en in beslag genomen, en de stuurtjes van Renault voor een uitgebreide controle.quote:De FIA is zo goed in het schrijven en handhaven van regels dat we afgelopen jaar 2 illegale auto's hadden die niet bestraft zijn, de renault was namelijk ook illegaal en kwam iedere race weer door de controle.
Het DAS systeem is niet ontwikkeld in samenspraak met de FIA. De FIA heeft bij de eerste iteraties van het DAS systeem gezegd dat het niet mocht en dat een dergelijk systeem alleen was toegestaan (binnen de huidige regels) als het via het stuurwiel bediend werd, waarop de huidige implementatie tot stand is gekomen.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 12:30 schreef Dauthi het volgende:
Het DAS systeem was al goedgekeurd door de FIA voordat iemand het gezien had, omdat het is ontwikkeld in samenspraak met diezelfde FIA.
En om het te voorkomen kan je juist door met minder regelgeving ipv meer.
Hoe meer regels, hoe meer interpretatie, hoe meer loopholes en bureaucratisch gereutel en beslissingen bij stewards en CAS.
Een spec series is voor F1 onbespreekbaar, dus daar gaan we geen woorden aan vuil maken.
https://www.autosport.com(...)could-make-das-legalquote:Allison says the team planned to run DAS in 2019 using a lever system on the steering wheel, but the FIA turned down that arrangement, and suggested that the whole wheel would have to move.
"It was really quite difficult indeed," he said in a Mercedes video on DAS.
"And in fact we first wanted to introduce this in 2019.
"We took our ideas to the FIA, showed them, explained why we thought it was legal. And they begrudgingly agreed that dual-axis steering was actually legal.
"But they didn't much like the way we'd done it, because the second axis we were getting from a lever on the wheel, rather than that whole wheel movement.
"And so they said, 'No, you're going to have to move the whole wheel in and out.'
quote:Op dinsdag 28 juli 2020 12:30 schreef Dauthi het volgende:
Het DAS systeem was al goedgekeurd door de FIA voordat iemand het gezien had, omdat het is ontwikkeld in samenspraak met diezelfde FIA.
En om het te voorkomen kan je juist door met minder regelgeving ipv meer.
Hoe meer regels, hoe meer interpretatie, hoe meer loopholes en bureaucratisch gereutel en beslissingen bij stewards en CAS.
Een spec series is voor F1 onbespreekbaar, dus daar gaan we geen woorden aan vuil maken.
Heren, is het een idee bronnen te posten? Want op deze manier is het "welles - nietes"quote:Op dinsdag 28 juli 2020 12:45 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Het DAS systeem is niet ontwikkeld in samenspraak met de FIA. De FIA heeft bij de eerste iteraties van het DAS systeem gezegd dat het niet mocht en dat een dergelijk systeem alleen was toegestaan (binnen de huidige regels) als het via het stuurwiel bediend werd, waarop de huidige implementatie tot stand is gekomen.
Definitieve goedkeuring werd pas na het protest gegeven.
Zie editquote:Op dinsdag 28 juli 2020 12:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
[..]
Heren, is het een idee bronnen te posten? Want op deze manier is het "welles - nietes"
quote:"We gaan door een moeilijke periode die lang geleden al is begonnen. De realiteit is dat we ook dit seizoen weer niet competitief zijn", zegt Elkann dinsdag in een interview met La Gazzetta dello Sport.
"Je hebt het in de eerste races kunnen zien en het zal vaker gaan voorkomen. We zijn nu bezig het fundament voor 2022 te leggen. Ik heb er vertrouwen in dat we dan weer echt mee gaan doen en kunnen winnen."
bron
zie #71quote:Op dinsdag 28 juli 2020 13:25 schreef Lionheaad het volgende:
Ferrari kopman probeert de druk van de ketel te halen bij het F1 team.
[..]
Dat is in samenspraak. Je gaat als team naar de FIA, mag dit? Nee, het mag alleen zo en zo, okay dan bouwen we dat.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 12:45 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Het DAS systeem is niet ontwikkeld in samenspraak met de FIA. De FIA heeft bij de eerste iteraties van het DAS systeem gezegd dat het niet mocht en dat een dergelijk systeem alleen was toegestaan (binnen de huidige regels) als het via het stuurwiel bediend werd, waarop de huidige implementatie tot stand is gekomen.
[..]
https://www.autosport.com(...)could-make-das-legal
Definitieve goedkeuring werd pas na het protest gegeven.
Dat is de overtuiging van Ralf Schumacher. Niet ondersteund door enig bewijs of vermoedens vanuit andere hoeken. Sterker nog, Marko laat doorschemeren dat hij zich verbaast dat Mercedes blijkbaar NIET inhoudt om te zorgen dat ze hun voorsprong niet door de FIA te zien weggenomen zoals Red Bull in de Vettel jaren wel deed.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 17:28 schreef Newone82 het volgende:
Als dit klopt is het RIP seizoenen 2020 en 2021.
Mercedes zou maar met 4/5 vermogen rijden.
https://www.gptoday.net/n(...)ent-van-het-vermogen
gewoon weer de eerste helft van het seizoen de titel veilig stellen, dan is de voorsprong voor volgend jaar ook veilig want de tweede helft van het seizoen laat je een paar races lopen.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 17:34 schreef TagForce het volgende:
[..]
Dat is de overtuiging van Ralf Schumacher. Niet ondersteund door enig bewijs of vermoedens vanuit andere hoeken. Sterker nog, Marko laat doorschemeren dat hij zich verbaast dat Mercedes blijkbaar NIET inhoudt om te zorgen dat ze hun voorsprong niet door de FIA te zien weggenomen zoals Red Bull in de Vettel jaren wel deed.
daar zijn de sportkranten het niet mee eens.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 13:25 schreef Lionheaad het volgende:
Ferrari kopman probeert de druk van de ketel te halen bij het F1 team.
[..]
Dus Vettel reed wel in de beste auto.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 17:34 schreef TagForce het volgende:
[..]
Dat is de overtuiging van Ralf Schumacher. Niet ondersteund door enig bewijs of vermoedens vanuit andere hoeken. Sterker nog, Marko laat doorschemeren dat hij zich verbaast dat Mercedes blijkbaar NIET inhoudt om te zorgen dat ze hun voorsprong niet door de FIA te zien weggenomen zoals Red Bull in de Vettel jaren wel deed.
het probleem is dat de teams te veel inspraak hebben. Er is nooit geprobeerd om de voorsprong van Mercedes af te remmen. Met de artikelen van gisteren erbij kun je nu al stellen dat de Benz in 2021 weer kampioen wordt, tenzij ze het zelf verkloten.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 17:28 schreef Newone82 het volgende:
Als dit klopt is het RIP seizoenen 2020 en 2021.
Mercedes zou maar met 4/5 vermogen rijden.
https://www.gptoday.net/n(...)ent-van-het-vermogen
Misschien het artikel wat je linkt lezen?quote:Op dinsdag 28 juli 2020 18:38 schreef Newone82 het volgende:
Zo die race engineer van Ricciardo was een aanwinst, waarom ze die dan naar de fabriek hebben geschopt van RB?
Top dat die terug is vanaf Silverstone!
https://nl.motorsport.com(...)rek-renault/4513313/
Nieuwe regels komen toch al in 2022 dus waarom zouden ze zich inhouden?quote:Op dinsdag 28 juli 2020 17:34 schreef TagForce het volgende:
[..]
Dat is de overtuiging van Ralf Schumacher. Niet ondersteund door enig bewijs of vermoedens vanuit andere hoeken. Sterker nog, Marko laat doorschemeren dat hij zich verbaast dat Mercedes blijkbaar NIET inhoudt om te zorgen dat ze hun voorsprong niet door de FIA te zien weggenomen zoals Red Bull in de Vettel jaren wel deed.
80% van het vermogen lijkt me wel overdreven, maar zodra ze in een race een comfortabele voorsprong hebben gaan de zeker wel op een zuinigere/minder belastende engine mode over.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 19:20 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Nieuwe regels komen toch al in 2022 dus waarom zouden ze zich inhouden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |