Gielquote:Op dinsdag 23 februari 2021 16:20 schreef Againzender het volgende:
En dan begint natuurlijk nu de omroeppolitiek: wie gaat het tijdslot van de bonanza innemen?
Annemieke had natuurlijk destijds het slot al gekregen, maar dat werd getorpedeerd door BNN/VARA.
Ik heb al zo lang niet meer naar 3fm geluisterd... zou die hele frank ook niet herkennen van zijn radio werk...quote:Op dinsdag 23 februari 2021 16:55 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Als Radio 2 een beetje redelijke luistercijfers wil houden, houden ze Frank zo ver mogelijk van die zender vandaan.
Sander, die bij 3fm in de ochtend zit, lijkt me voor Radio 2 nog wel bruikbaar.
quote:
Hij heeft iets licht wazigs over zich wat ik iig niet met Radio 2 match. Érg (stadse) millennial, misschien wel te typisch. En itt tot Sander (toch ook een beetje alternatief) lijkt hij me niet zo makkelijk om te vormen tot een dj die in het profiel past.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 17:00 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik heb al zo lang niet meer naar 3fm geluisterd... zou die hele frank ook niet herkennen van zijn radio werk...
Uhh ja...quote:Op dinsdag 23 februari 2021 17:17 schreef Againzender het volgende:
Maar dit is dus ook gelijk de laatste week van Stenders op 2?
Ik vind het geweldig nieuws. Ben heel benieuwd wat er allemaal gaat veranderen bij Veronica, en hoe dit allemaal uit zal gaan pakken.quote:We hebben nog twee Bonanza's en één vrijdagavond te gaan op Radio 2.
Ik was graag tot 30 juni doorgegaan op deze prachtige zender maar ik heb er alle begrip voor dat ze besloten hebben dit feestje wat in te korten.
Een Stenders die helemaal los kan gaan geeft de beste radio, dus wat dat betreft ben ik ook zeer benieuwd wat er gaat gebeuren!quote:Op dinsdag 23 februari 2021 17:19 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Uhh ja...
Zo lees ik in zijn statement;
[..]
Ik vind het geweldig nieuws. Ben heel benieuwd wat er allemaal gaat veranderen bij Veronica, en hoe dit allemaal uit zal gaan pakken.
Ze zijn niet allemáál slecht. Er zitten er iig een paar tussen die het verdienen om van het zinkende schip af getrokken te worden.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 17:25 schreef DJ11 het volgende:
Waarom zou het succesvolle Radio 2 in vredesnaam DJ's moeten weghalen bij het noodlijdende 3FM? Luistercijfers gezien vandaag? Alweer een historisch dieptepunt voor 3FM. Het is alsof Ajax zich versterkt met de verdedigers van FC Emmen...
3FM is als zender verkloot door verkeerd beleid, dat wil niet zeggen dat de er onder de individuele DJ's geen spelers van topniveau zitten die in de hoogste regionen kunnen meedraaien. Een 3FM DJ zou zomaar een Lasse Schone kunnen zijnquote:Op dinsdag 23 februari 2021 17:25 schreef DJ11 het volgende:
Waarom zou het succesvolle Radio 2 in vredesnaam DJ's moeten weghalen bij het noodlijdende 3FM? Luistercijfers gezien vandaag? Alweer een historisch dieptepunt voor 3FM. Het is alsof Ajax zich versterkt met de verdedigers van FC Emmen...
Begrijpelijk dat Stenders weggaat bij Radio 2. Hij krijgt de kans om een radiozender compleet naar zijn hand te zetten. Die taak is hem wel toevertrouwd. Hij ergerde zich overduidelijk en publiekelijk aan de koers van Radio 2, met al die middelmatige (of nog slechtere) nieuwe muziek van Nederlandse bodem.
Het gerucht gaat dat Gijs Staverman mogelijk naar Radio 10 verkast. En de zenderbaas van de NPO wil sowieso een vrouw in de dagprogrammering. Dat criterium - we leven in de tijd van identity politics, diversiteit en inclusiviteit - is belangrijker dan kwaliteit.
Er zijn toch best vrouwelijke dj’s aanwezig op radio 2 die goed genoeg zijn (even los van persoonlijke smaak).quote:Op dinsdag 23 februari 2021 17:25 schreef DJ11 het volgende:
Begrijpelijk dat Stenders weggaat bij Radio 2. Hij krijgt de kans om een radiozender compleet naar zijn hand te zetten. Die taak is hem wel toevertrouwd. Hij ergerde zich overduidelijk en publiekelijk aan de koers van Radio 2, met al die middelmatige (of nog slechtere) nieuwe muziek van Nederlandse bodem.
Het gerucht gaat dat Gijs Staverman mogelijk naar Radio 10 verkast. En de zenderbaas van de NPO wil sowieso een vrouw in de dagprogrammering. Dat criterium - we leven in de tijd van identity politics, diversiteit en inclusiviteit - is belangrijker dan kwaliteit.
Giel is best een logische optie. Schijnt het ook best leuk te doen, naar verluid.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 17:02 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]dan zou de geschiedenis zich wel heel erg herhalen stenders in de middag -> giel in de middag, stenders in de ochtend -> giel in de ochtend, stenders bonanza -> giel bonanza...
of staan er nu wat pijltjes verkeerd... middag ben ik niet zeker van maar zowel stenders als giel hebben in het 2-6 slot gezeten.
Ik denk dat je wie het ook wordt gewoon een kans moet geven. Ook Giel is veranderd, dus waarom niet? Is zelfs een vrij logische keuze als je het mij vraagt.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 17:50 schreef Gretzl het volgende:
Jammer dat Giel waarschijnlijk zowel het tijdstip van de Boonanza gaat overnemen als de spot naast Leo Blokhuis bij de Verrukkelijke 15. Zit ik echt niet op te wachten.
Gun Rob de overstap wel, maar het blijft jammer dat ie naar zo’n suffe formatzender als Veronica gaat. Het lijkt me sterk dat ie in z’n eentje zoveel invloed krijgt dat hij er een veel alternatievere, diverse zender van kan maken?
Giel kan dit wel, hij valt ook goed in voor Van Inkel moet ik zeggen. Maar een DJ die al lang bij Radio 2 zit zal het heel raar vinden als Giel nu opeens zo'n prominente plek krijgt.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 17:52 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ik denk dat je wie het ook wordt gewoon een kans moet geven. Ook Giel is veranderd, dus waarom niet? Is zelfs een vrij logische keuze als je het mij vraagt.
Precies. Dat laatste is wel heel erg belangrijk.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 18:22 schreef Againzender het volgende:
[..]
Giel kan dit wel, hij valt ook goed in voor Van Inkel moet ik zeggen. Maar een DJ die al lang bij Radio 2 zit zal het heel raar vinden als Giel nu opeens zo'n prominente plek krijgt.
Maar ja, Giel zit wel bij de goede omroep.
Veronica zit nog steeds vast aan zijn kavelvoorwaarden.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 20:02 schreef Kentekenplaat het volgende:
Als Stenders echt zijn gang mag gaan kan het nog wel eens wat worden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Huh? Veronica was tot tien jaar geleden mijn favoriete zender. 80's- en 90's-muziek. Nu is het meer een 538 geworden, alleen maar meuk van nu. Ik hoop dat De Mol van Veronica een alternatieve zender maakt (commerciële Kink), Radio 10 meer oldies en 538 voor de smakeloze jeugdquote:Op dinsdag 23 februari 2021 20:16 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Veronica zit nog steeds vast aan zijn kavelvoorwaarden.
Dus maximale spreektijd en zeer beperkte nieuwe muziek.
Andersom juist. Stenders had het slot bij Avrotros, ging naar BNNVARA en toen zei Avrotros “Ho es effe, wij willen onze tijd houden” en hadden Annemieke daar neergezet. Radio 2 zelf vond dat niet leuk en toen is er schoorvoetend voor deze matige Polderoplossing gekozen.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 16:20 schreef Againzender het volgende:
En dan begint natuurlijk nu de omroeppolitiek: wie gaat het tijdslot van de bonanza innemen?
Annemieke had natuurlijk destijds het slot al gekregen, maar dat werd getorpedeerd door BNN/VARA.
Mag een vriendelijke jongen zijn geworden, maar van zijn muzieksmaak blijf ik alsnog ver weg.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 17:52 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ik denk dat je wie het ook wordt gewoon een kans moet geven. Ook Giel is veranderd, dus waarom niet? Is zelfs een vrij logische keuze als je het mij vraagt.
Hoe dan?quote:Op dinsdag 23 februari 2021 20:16 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Veronica zit nog steeds vast aan zijn kavelvoorwaarden.
Dus maximale spreektijd en zeer beperkte nieuwe muziek.
quote:Radio Veronica is dus vanaf 1 juli mijn verantwoordelijkheid.
En dan ook volledig. Ik ga mijn werk daar in grote vrijheid doen, daar heb ik uiteraard voor gezorgd.
Geen zorgen dus over maar 300 titels of strenge regels. Anything goes. Het opnieuw uitvinden van het radiowiel.
Het is al begonnen.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 16:20 schreef Againzender het volgende:
quote:Op woensdag 24 februari 2021 01:09 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Hoe dan?
Dit, terwijl ik dit lees in Stenders zn persoonlijke statement;
[..]
Ik citeer:quote:Op dinsdag 23 februari 2021 22:28 schreef Djeez het volgende:
[..]
Huh? Veronica was tot tien jaar geleden mijn favoriete zender. 80's- en 90's-muziek. Nu is het meer een 538 geworden, alleen maar meuk van nu. Ik hoop dat De Mol van Veronica een alternatieve zender maakt (commerciële Kink), Radio 10 meer oldies en 538 voor de smakeloze jeugd
Blijf het kolder vinden, die beperkingen. Zeker voor de commerciële zenders.quote:Op woensdag 24 februari 2021 07:49 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
[..]
Ik citeer:
Op Kavel A2 is conform artikel 4 van de vergunningsvoorschriften een programmatische beperking gelegd. Tussen 07.00 uur en 19.00 uur dient het programma voor tenminste uit 85% muziek te bestaan, en bestaat de muziek voor ten hoogste 4,3 procent uit muziek die staat of heeft gestaan in de gangbare hitlijsten voor popmuziek, waarbij hitnoteringen ouder dan vijf jaar niet meetellen. Daarnaast mag er op de kavel in deze tijdsperiode geen (moderne) klassieke- of jazzmuziek worden uitgezonden.
Kerstige UI trouwens wolfrolf. Is dat een gagball?quote:Op woensdag 24 februari 2021 07:49 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
[..]
Ik citeer:
Op Kavel A2 is conform artikel 4 van de vergunningsvoorschriften een programmatische beperking gelegd. Tussen 07.00 uur en 19.00 uur dient het programma voor tenminste uit 85% muziek te bestaan, en bestaat de muziek voor ten hoogste 4,3 procent uit muziek die staat of heeft gestaan in de gangbare hitlijsten voor popmuziek, waarbij hitnoteringen ouder dan vijf jaar niet meetellen. Daarnaast mag er op de kavel in deze tijdsperiode geen (moderne) klassieke- of jazzmuziek worden uitgezonden.
Mee eens hoor jimmy! Maar dit is wel waar robbie stenders mee zal moeten dealen.quote:Op woensdag 24 februari 2021 07:57 schreef Bronson het volgende:
[..]
Blijf het kolder vinden, die beperkingen. Zeker voor de commerciële zenders.
Neen, een fluitje.quote:Op woensdag 24 februari 2021 07:58 schreef Bronson het volgende:
[..]
Kerstige UI trouwens wolfrolf. Is dat een gagball?
quote:AvroTros wil Schollaardt op plek Stenders: ‘Ik hoop dat NPO zich alle ellende nog herinnert’
De overstap van Rob Stenders van NPO Radio 2 naar Veronica maakt de weg vrij voor Annemieke Schollaardt. Zij zou al in de zomer van 2017 van 3FM de plek van Stenders overnemen, maar hij bleef toen op het laatste moment zitten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.ad.nl/show/av(...)-herinnert~a8073e1a/
[ Bericht 1% gewijzigd door Gretzl op 24-02-2021 09:52:23 ]Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
Inderdaad, te idioot voor woorden. Ik kan me nog indenken dat je zoiets vastlegt voor bijvoorbeeld een jazz-zender of bij klassieke muziek. Dat je ook echt verplicht bent om die muziek uit te zenden als je zo'n kavel krijgt. Maar bij zenders als Veronica en Radio 10 zou je zulke beperkingen niet moeten hebben. Of in elk geval een stuk minder strikt.quote:Op woensdag 24 februari 2021 07:57 schreef Bronson het volgende:
[..]
Blijf het kolder vinden, die beperkingen. Zeker voor de commerciële zenders.
quote:Op woensdag 24 februari 2021 09:40 schreef Gretzl het volgende:
[ afbeelding ]
Go Annemieke![]()
[ afbeelding ]
[..]Nu moet gezegd worden dat de beslissing van Radio 2 best te begrijpen viel - Annemieke kwam met een kopie van het format van Stenders. Maar dan is nu ook de logische stap om haar wel op die plek te zetten. Hoewel ik denk dat zij met minder interessante verzoeknummers komt dan Stenders (iets meer recente indie, dat is wel een plus, maar qua oude muziek wel weer wat veiliger), vind ik het wel een logische stap.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.ad.nl/show/av(...)-herinnert~a8073e1a/[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Het idee is dat luisteraars met verzoeknummers komen, niet de DJ's. De kans bestaat dat een trouwe schare Stenders-fans met hem meeverhuist naar Veronica. Afhankelijk van het uitzendtijdstip van de Platenbonanza (pal tegenover Annemieke?) zou je dan wel een ander publiek kunnen hebben qua verzoekjes.quote:Op woensdag 24 februari 2021 10:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nu moet gezegd worden dat de beslissing van Radio 2 best te begrijpen viel - Annemieke kwam met een kopie van het format van Stenders. Maar dan is nu ook de logische stap om haar wel op die plek te zetten. Hoewel ik denk dat zij met minder interessante verzoeknummers komt dan Stenders (iets meer recente indie, dat is wel een plus, maar qua oude muziek wel weer wat veiliger), vind ik het wel een logische stap.
Jij weet net zo goed als ik dat dit niet zo werkt. Als ik de komende 3 maanden elke dag ga zeveren om een nummer van Sonic Youth (laten we voor het gemak Kool Thing pakken ofzo), no way dat die dan ook maar 1x gedraaid gaat worden.quote:Op woensdag 24 februari 2021 13:37 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Het idee is dat luisteraars met verzoeknummers komen, niet de DJ's.
In ieder geval ook al een all-time record, want voor de Verrukkelijke 15-periode in de jaren 80 had Talking Heads (16 weken met Slippery People) tot nu toe de langste notering.quote:Op zondag 28 februari 2021 18:14 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Alle records van een lijst die nog geen 10 maanden bestaat
evt vergelijkingen met de jaren '80 versie gaan qua samenstelling ook niet bepaald meer op
Terechte klacht, alleen maar verschrikkelijke muziek. Allemaal dezelfde eenheidsworst die je ook op 538 al hoort. Sinds deze week gaat de radio op 5 of op 10quote:Op woensdag 3 maart 2021 19:37 schreef Nielojram75 het volgende:
Wat een aderlating, het platenpaleis..
Die jingle...
En hij draait ook nog eens Borsatan..
Wat zijn de alternatieven in dit tijdslot? Welke zender?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |