Het mooiste zou zijn dat het tijdslot naar Annemieke & AvroTros gaat.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 16:20 schreef Againzender het volgende:
En dan begint natuurlijk nu de omroeppolitiek: wie gaat het tijdslot van de bonanza innemen?
Annemieke had natuurlijk destijds het slot al gekregen, maar dat werd getorpedeerd door BNN/VARA.
Wel in een grote rol!quote:Radio Velona was de eerste, ergens in de seventies. Ik luisterde naar Radio Veronica, Lex deed de Top40 en ik presenteerde meteen daarna de nummers 1 t/m 40, in die volgorde, op mijn imaginaire radiostation Velona.
Dat leek op Veronica, het was een merk wekker of zo en ik fantaseerde hardop dat het 'echt' werd uitgezonden.
En met het raam maar ver genoeg open leek het ook zo.
Ietsjes ouder strikte ik vrienden voor datzelfde radiostation. Met daarbij de oprechte gelofte dat het programma werd uitgezonden, dat de ontvangst het einde van de straat zeker zou redden als de antenne de goede kant op bewoog. Ik maakte een programmering, een Velona Top30/50, inclusief natuurlijk een zogenaamd gedrukt exemplaar van het dj-schema en alle lijsten. Ik zeg gedrukt, maar als ik het nu beschouw leek het verdacht veel op de inktdrukkunst.
Ook had ik op vrijdag een nachtprogrammering.
Met cassettebandjes en op het hele uur het ANP-nieuws en daarna het volgende programma.
Ik viel wel eens in slaap en zette de wekker dan een uur verder om het volgende cassettebandje erin te stoppen. Het werd nog steeds niet uitgezonden maar ik was er erg druk mee.
De wens om een eigen radiostation te hebben is nooit verstild.
Ik heb met KXradio een behoorlijke poging in de richting gedaan en heb dat als fantastisch ervaren.
Het heeft misschien het grote publiek niet bereikt maar we hebben een heerlijke tijd gehad.
Caroline en ik hebben samen nog wel eens overwogen om een bieding op een FM-frequentie te doen. Onze spaarpotten lieten dat geheel niet toe. Maar de berekeningen waren er, de programmering lag er, het idee was er. We hebben alle rijke mensen die we kenden én degenen die nog niet in de privé-klapper stonden maar wel in de Quote 500 gestalkt om met ons dat radiostation te gaan maken.
We waren een end maar het uiteindelijke prijskaartje was nog te weinig om de rijksoverheid te overtuigen ons toe te laten.
Het heeft me nooit helemaal meer los gelaten en toen kwam dus Radio Veronica, juist díe zender ook, met het verzoek of ik hun zender wilde runnen.
Ik zit echt heerlijk bij BNNVARA en Radio 2. Dus heb er onverantwoord lang over na moeten denken. Wil ik dit? Moet ik dit doen? Waarom zou je? Je zit toch fantastisch en je geniet elke dag van de Bonanza en de grote vrijheid waarmee ik het programma kan maken, de geweldige verhalen en platen van jullie, het vertrouwen, beter kan bijna niet.
En toch was daar de programmadirecteur van Radio Velona die influisterde: “gozer, als je het nu niet doet, doe je het nooit meer”. Ik wil jullie meer dan danken voor alle prachtige verhalen, en schitterende liedjes die jullie hebben aangedragen. Het klinkt wat pathetisch maar alleen jullie inbreng maakt deze show en daardoor de onvoorspelbaarheid van de muziek, zó de moeite waard.
Zoveel dank ook aan NPO Radio 2 en mijn geliefde omroep BNNVARA, ook voor het mogelijk maken om mij -zonder keurslijf- gewoon deze schets elke dag te laten maken. Daar heb je een groot vertrouwen voor nodig en dat heb ik gekregen van hen. Voor géén geld zou ik vertrekken bij deze heerlijke clubs als ik alleen maar het programma zou verplaatsen maar om daarbij ook Radio Velona/Radio Veronica nu echt te kunnen maken naar eigen inzicht, dat kon ik uiteindelijk niet laten liggen.
Radio Veronica is dus vanaf 1 juli mijn verantwoordelijkheid.
En dan ook volledig. Ik ga mijn werk daar in grote vrijheid doen, daar heb ik uiteraard voor gezorgd.
Geen zorgen dus over maar 300 titels of strenge regels. Anything goes. Het opnieuw uitvinden van het radiowiel.
Een zeer egoïstische en weinig revolutionaire beslissing heb ik al genomen: Caroline en ik gaan meteen weer de Bonanza doen. Het radiomaken gaat dus op dezelfde voet verder.
We hebben nog twee Bonanza's en één vrijdagavond te gaan op Radio 2.
Ik was graag tot 30 juni doorgegaan op deze prachtige zender maar ik heb er alle begrip voor dat ze besloten hebben dit feestje wat in te korten.
That's the story morning glory.
XR
Kans lijkt me klein. Zendtijd is van BNNVARA en die gaan dat tijdslot vast niet zomaar opgeven.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 16:35 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Het mooiste zou zijn dat het tijdslot naar Annemieke & AvroTros gaat.
Die gast met lang haar van 3FM naar R2 ofzo.. hoe heet die.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 16:46 schreef peaceman het volgende:
[..]
Kans lijkt me klein. Zendtijd is van BNNVARA en die gaan dat tijdslot vast niet zomaar opgeven.
Ben we benieuwd wat er voor in de plaats komt.
Als Radio 2 een beetje redelijke luistercijfers wil houden, houden ze Frank zo ver mogelijk van die zender vandaan.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 16:52 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Die gast met lang haar van 3FM naar R2 ofzo.. hoe heet die.
Gielquote:Op dinsdag 23 februari 2021 16:20 schreef Againzender het volgende:
En dan begint natuurlijk nu de omroeppolitiek: wie gaat het tijdslot van de bonanza innemen?
Annemieke had natuurlijk destijds het slot al gekregen, maar dat werd getorpedeerd door BNN/VARA.
Ik heb al zo lang niet meer naar 3fm geluisterd... zou die hele frank ook niet herkennen van zijn radio werk...quote:Op dinsdag 23 februari 2021 16:55 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Als Radio 2 een beetje redelijke luistercijfers wil houden, houden ze Frank zo ver mogelijk van die zender vandaan.
Sander, die bij 3fm in de ochtend zit, lijkt me voor Radio 2 nog wel bruikbaar.
quote:
Hij heeft iets licht wazigs over zich wat ik iig niet met Radio 2 match. Érg (stadse) millennial, misschien wel te typisch. En itt tot Sander (toch ook een beetje alternatief) lijkt hij me niet zo makkelijk om te vormen tot een dj die in het profiel past.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 17:00 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik heb al zo lang niet meer naar 3fm geluisterd... zou die hele frank ook niet herkennen van zijn radio werk...
Uhh ja...quote:Op dinsdag 23 februari 2021 17:17 schreef Againzender het volgende:
Maar dit is dus ook gelijk de laatste week van Stenders op 2?
Ik vind het geweldig nieuws. Ben heel benieuwd wat er allemaal gaat veranderen bij Veronica, en hoe dit allemaal uit zal gaan pakken.quote:We hebben nog twee Bonanza's en één vrijdagavond te gaan op Radio 2.
Ik was graag tot 30 juni doorgegaan op deze prachtige zender maar ik heb er alle begrip voor dat ze besloten hebben dit feestje wat in te korten.
Een Stenders die helemaal los kan gaan geeft de beste radio, dus wat dat betreft ben ik ook zeer benieuwd wat er gaat gebeuren!quote:Op dinsdag 23 februari 2021 17:19 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Uhh ja...
Zo lees ik in zijn statement;
[..]
Ik vind het geweldig nieuws. Ben heel benieuwd wat er allemaal gaat veranderen bij Veronica, en hoe dit allemaal uit zal gaan pakken.
Ze zijn niet allemáál slecht. Er zitten er iig een paar tussen die het verdienen om van het zinkende schip af getrokken te worden.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 17:25 schreef DJ11 het volgende:
Waarom zou het succesvolle Radio 2 in vredesnaam DJ's moeten weghalen bij het noodlijdende 3FM? Luistercijfers gezien vandaag? Alweer een historisch dieptepunt voor 3FM. Het is alsof Ajax zich versterkt met de verdedigers van FC Emmen...
3FM is als zender verkloot door verkeerd beleid, dat wil niet zeggen dat de er onder de individuele DJ's geen spelers van topniveau zitten die in de hoogste regionen kunnen meedraaien. Een 3FM DJ zou zomaar een Lasse Schone kunnen zijnquote:Op dinsdag 23 februari 2021 17:25 schreef DJ11 het volgende:
Waarom zou het succesvolle Radio 2 in vredesnaam DJ's moeten weghalen bij het noodlijdende 3FM? Luistercijfers gezien vandaag? Alweer een historisch dieptepunt voor 3FM. Het is alsof Ajax zich versterkt met de verdedigers van FC Emmen...
Begrijpelijk dat Stenders weggaat bij Radio 2. Hij krijgt de kans om een radiozender compleet naar zijn hand te zetten. Die taak is hem wel toevertrouwd. Hij ergerde zich overduidelijk en publiekelijk aan de koers van Radio 2, met al die middelmatige (of nog slechtere) nieuwe muziek van Nederlandse bodem.
Het gerucht gaat dat Gijs Staverman mogelijk naar Radio 10 verkast. En de zenderbaas van de NPO wil sowieso een vrouw in de dagprogrammering. Dat criterium - we leven in de tijd van identity politics, diversiteit en inclusiviteit - is belangrijker dan kwaliteit.
Er zijn toch best vrouwelijke dj’s aanwezig op radio 2 die goed genoeg zijn (even los van persoonlijke smaak).quote:Op dinsdag 23 februari 2021 17:25 schreef DJ11 het volgende:
Begrijpelijk dat Stenders weggaat bij Radio 2. Hij krijgt de kans om een radiozender compleet naar zijn hand te zetten. Die taak is hem wel toevertrouwd. Hij ergerde zich overduidelijk en publiekelijk aan de koers van Radio 2, met al die middelmatige (of nog slechtere) nieuwe muziek van Nederlandse bodem.
Het gerucht gaat dat Gijs Staverman mogelijk naar Radio 10 verkast. En de zenderbaas van de NPO wil sowieso een vrouw in de dagprogrammering. Dat criterium - we leven in de tijd van identity politics, diversiteit en inclusiviteit - is belangrijker dan kwaliteit.
Giel is best een logische optie. Schijnt het ook best leuk te doen, naar verluid.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 17:02 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]dan zou de geschiedenis zich wel heel erg herhalen stenders in de middag -> giel in de middag, stenders in de ochtend -> giel in de ochtend, stenders bonanza -> giel bonanza...
of staan er nu wat pijltjes verkeerd... middag ben ik niet zeker van maar zowel stenders als giel hebben in het 2-6 slot gezeten.
Ik denk dat je wie het ook wordt gewoon een kans moet geven. Ook Giel is veranderd, dus waarom niet? Is zelfs een vrij logische keuze als je het mij vraagt.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 17:50 schreef Gretzl het volgende:
Jammer dat Giel waarschijnlijk zowel het tijdstip van de Boonanza gaat overnemen als de spot naast Leo Blokhuis bij de Verrukkelijke 15. Zit ik echt niet op te wachten.
Gun Rob de overstap wel, maar het blijft jammer dat ie naar zo’n suffe formatzender als Veronica gaat. Het lijkt me sterk dat ie in z’n eentje zoveel invloed krijgt dat hij er een veel alternatievere, diverse zender van kan maken?
Giel kan dit wel, hij valt ook goed in voor Van Inkel moet ik zeggen. Maar een DJ die al lang bij Radio 2 zit zal het heel raar vinden als Giel nu opeens zo'n prominente plek krijgt.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 17:52 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ik denk dat je wie het ook wordt gewoon een kans moet geven. Ook Giel is veranderd, dus waarom niet? Is zelfs een vrij logische keuze als je het mij vraagt.
Precies. Dat laatste is wel heel erg belangrijk.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 18:22 schreef Againzender het volgende:
[..]
Giel kan dit wel, hij valt ook goed in voor Van Inkel moet ik zeggen. Maar een DJ die al lang bij Radio 2 zit zal het heel raar vinden als Giel nu opeens zo'n prominente plek krijgt.
Maar ja, Giel zit wel bij de goede omroep.
Veronica zit nog steeds vast aan zijn kavelvoorwaarden.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 20:02 schreef Kentekenplaat het volgende:
Als Stenders echt zijn gang mag gaan kan het nog wel eens wat worden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Huh? Veronica was tot tien jaar geleden mijn favoriete zender. 80's- en 90's-muziek. Nu is het meer een 538 geworden, alleen maar meuk van nu. Ik hoop dat De Mol van Veronica een alternatieve zender maakt (commerciële Kink), Radio 10 meer oldies en 538 voor de smakeloze jeugdquote:Op dinsdag 23 februari 2021 20:16 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Veronica zit nog steeds vast aan zijn kavelvoorwaarden.
Dus maximale spreektijd en zeer beperkte nieuwe muziek.
Andersom juist. Stenders had het slot bij Avrotros, ging naar BNNVARA en toen zei Avrotros “Ho es effe, wij willen onze tijd houden” en hadden Annemieke daar neergezet. Radio 2 zelf vond dat niet leuk en toen is er schoorvoetend voor deze matige Polderoplossing gekozen.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 16:20 schreef Againzender het volgende:
Mag een vriendelijke jongen zijn geworden, maar van zijn muzieksmaak blijf ik alsnog ver weg.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 17:52 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ik denk dat je wie het ook wordt gewoon een kans moet geven. Ook Giel is veranderd, dus waarom niet? Is zelfs een vrij logische keuze als je het mij vraagt.
Hoe dan?quote:Op dinsdag 23 februari 2021 20:16 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Veronica zit nog steeds vast aan zijn kavelvoorwaarden.
Dus maximale spreektijd en zeer beperkte nieuwe muziek.
quote:Radio Veronica is dus vanaf 1 juli mijn verantwoordelijkheid.
En dan ook volledig. Ik ga mijn werk daar in grote vrijheid doen, daar heb ik uiteraard voor gezorgd.
Geen zorgen dus over maar 300 titels of strenge regels. Anything goes. Het opnieuw uitvinden van het radiowiel.
Het is al begonnen.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 16:20 schreef Againzender het volgende:
quote:Op woensdag 24 februari 2021 01:09 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Hoe dan?
Dit, terwijl ik dit lees in Stenders zn persoonlijke statement;
[..]
Ik citeer:quote:Op dinsdag 23 februari 2021 22:28 schreef Djeez het volgende:
[..]
Huh? Veronica was tot tien jaar geleden mijn favoriete zender. 80's- en 90's-muziek. Nu is het meer een 538 geworden, alleen maar meuk van nu. Ik hoop dat De Mol van Veronica een alternatieve zender maakt (commerciële Kink), Radio 10 meer oldies en 538 voor de smakeloze jeugd
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |