SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo ongeveer heel vaak komt hier de vraag voorbij waarom n.amen vaak met p.untjes worden g.eschreven. Dit is zodat het allemaal wat minder makkelijk te googlen is en je gewoon publiekelijk kan klagen over je buurvrouw die haar pasgeboren dochter Shenayneh heeft genoemd. Zonder angst voor represailles. Dus daarom.
quote:Op woensdag 15 juli 2020 08:17 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Dat kan nog best eens tegenvallen hoor. Ik kan mijn klasgenootjes met buitenlandse roots op 1 hand tellen. En dat is over mijn hele opleiding, van basisschool tot universiteit.
Oh! Dat had ik gewoon gemist. Hoe spreek je dat uit danquote:Op woensdag 15 juli 2020 08:44 schreef Leandra het volgende:
Dat was wel de grap gisteren bij "Een huis vol" toen de Buddenbrucks te horen kregen dat hun kleindochter Djëvaina zal gaan heten.
Reactie; "moeilijk uit te spreken"
Nou, zoals ik het lees Djee-ie-veena, maar dan moet je even de aflevering van gisteren terugkijken om het Miguel en Chayenne te horen uitspreken.quote:Op woensdag 15 juli 2020 08:45 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Oh! Dat had ik gewoon gemist. Hoe spreek je dat uit dan
Ga ik even doen jaquote:Op woensdag 15 juli 2020 08:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou, zoals ik het lees Djee-ie-veena, maar dan moet je even de aflevering van gistereb terugkijken om het Miguel en Chayenne te horen uitspreken.
Ik hoopte op Kees of Mieke, maar helaas...quote:Op woensdag 15 juli 2020 08:50 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ga ik even doen jaIk had ook niet verwacht dat ze met een degelijke naam op de proppen zouden komen eigenlijk.
Mijn god. Er komt er dus nog een bij?quote:Op woensdag 15 juli 2020 08:44 schreef Leandra het volgende:
Dat was wel de grap gisteren bij "Een huis vol" toen de Buddenbrucks te horen kregen dat hun kleindochter Djëvaina zal gaan heten.
Reactie; "moeilijk uit te spreken"
Volgende generatie...quote:Op woensdag 15 juli 2020 09:03 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Mijn god. Er komt er dus nog een bij?
Bij de oudste zoon. Niet meer bij Thailaquote:Op woensdag 15 juli 2020 09:03 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Mijn god. Er komt er dus nog een bij?
Dat trema is dus totaal overbodigquote:Op woensdag 15 juli 2020 09:11 schreef Sunshine1982 het volgende:
Djeeveena. Ok. Ik had iets als Djevaina verwacht als ik naam zo las.
Oh well, als zij maar blij ermee zijn. Zij vinden vast de naam die wij hebben uitgekozen helemaal niks
Yep, een quarantainereeks, maandag begonnen, dus je loopt nog niet heel erg achterquote:Op woensdag 15 juli 2020 17:02 schreef littledrummergirl het volgende:
Oeh is "een huis vol" er weer? Ik ga terugkijken
Zo had ik idd ook een lollige Nederlandse leraar die de sch in mijn naam niet als sj uitsprak (zoals moet) maar als sg.quote:Op woensdag 15 juli 2020 08:37 schreef vencodark het volgende:
Ik had een leraar Nederlands die ook de meest voorkomende Engelse namen gewoon uitsprak zoals het er stond. Uit dwarsheid.
Joey werd Joehie en Alice werd voor hem Allies.
Meesterlijke actie van je moederquote:Op woensdag 15 juli 2020 17:24 schreef BE het volgende:
[..]
Zo had ik idd ook een lollige Nederlandse leraar die de sch in mijn naam niet als sj uitsprak (zoals moet) maar als sg.
Hij heette zelf Nauta. Dus mijn moeder ging naar het eerstvolgende 10-minuten gesprek, noemde hem stug 10 minuten lang Meneer Na-uta en toen was het afgelopen.![]()
Top actie! Mijn leraar had een Hollandse naam dus daar kon je niets aan verkloten.quote:Op woensdag 15 juli 2020 17:24 schreef BE het volgende:
[..]
Zo had ik idd ook een lollige Nederlandse leraar die de sch in mijn naam niet als sj uitsprak (zoals moet) maar als sg.
Hij heette zelf Nauta. Dus mijn moeder ging naar het eerstvolgende 10-minuten gesprek, noemde hem stug 10 minuten lang Meneer Na-uta en toen was het afgelopen.![]()
Dat wist ik nietquote:Op woensdag 15 juli 2020 17:24 schreef BE het volgende:
[..]
die de sch in mijn naam niet als sj uitsprak (zoals moet) maar als sg.
quote:Op woensdag 15 juli 2020 18:02 schreef lily het volgende:
[..]
Dat wist ik niet![]()
Wel cool van je moeder
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wie helpt deze mama?
Protège moi de mes désirs.
Ik vraag me steeds af of dat gezin in Duitsland echt hun kind "toettie" hebben genoemdquote:Op woensdag 15 juli 2020 20:37 schreef Smart_ass het volgende:
Is hier al ooit eens een lijstje met namen gepost uit “een huis vol”? Ben heel benieuwd namelijk.
Hadden ze het maar gedaanquote:Op donderdag 16 juli 2020 21:53 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Ik vraag me steeds af of dat gezin in Duitsland echt hun kind "toettie" hebben genoemd
quote:
Ik kan me niet voorstellen dat je dat als “sge” uitspreekt. Nou ken ik ook iemand met dezelfde naam waar het wel als “sje” wordt gespeld, misschien scheelt dat welquote:Op woensdag 15 juli 2020 19:51 schreef BE het volgende:
[..]Het is ook niet echt voor de hand liggend. De meeste mensen hebben geen idee wat ze er mee aan moeten.
Maar dit was natuurlijk wel met opzet.
En mijn moeder heeft wel haar op d'r tanden.![]()
Ik dreigde vroeger ook altijd met 'je krijgt ruzie met mijn moeder hoor!' als mensen me niet bij mijn volledige naam noemden.
'Ja, maar je bent nu geen klein meisje meer, dus niet meer meisje, maar meis.' zeg maar. En ik haaaaaaaat het echt als mensen me bij de verkorte versie noemen.![]()
quote:Op donderdag 16 juli 2020 21:18 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
DaVinsjiSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wie helpt deze mama?
DaBomb
Dafunk
DaftPunk
Dadaist
Dapper
Daarom
Daftpunkquote:Op donderdag 16 juli 2020 22:19 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
DaVinsji
DaBomb
Dafunk
DaftPunk
Dadaist
Dapper
Daarom
Spel het dan tenminste als Dafyddquote:Op donderdag 16 juli 2020 22:21 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Daftpunk![]()
David zal wel te normaal zijn?
Of D’ävid. Onzinnige trema’s zijn ook helemaal hipquote:
We moeten ook maar meedoen, niet? Anders zijn we zo saaiquote:Op donderdag 16 juli 2020 22:42 schreef MaJo het volgende:
[..]
Of D’ävid. Onzinnige trema’s zijn ook helemaal hip
Ik zie echt niet hoe ik de naam die we nu gekozen hebben kunnen verhippen, dat is best jammer jaquote:Op donderdag 16 juli 2020 22:43 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
We moeten ook maar meedoen, niet? Anders zijn we zo saai
DaevonSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wie helpt deze mama?
Davino
Damarcus
Damarion
![]()
Maar hoe spreek je dat uit? Da-avid?quote:Op donderdag 16 juli 2020 22:42 schreef MaJo het volgende:
[..]
Deshawn voor een jongen en Djenai voor een meisje.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wie helpt deze mama?
Eventueel D'jenai.
![]()
Bij voorkeur met DA dus dat wordt dan Dashawnquote:Op donderdag 16 juli 2020 23:47 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Deshawn voor een jongen en Djenai voor een meisje.
Eventueel D'jenai.
![]()
Jaweeeel, alle namen zijn te verhippen!quote:Op donderdag 16 juli 2020 22:46 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik zie echt niet hoe ik de naam die we nu gekozen hebben kunnen verhippen, dat is best jammer ja![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar doe maar gewoon niet
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
Xavi (vind ik trouwens wel een leuke maan maar dat je de x als een dj uitspreekt, kan ik niet aan wennen)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wie helpt deze mama?Resistance is futile.
Nee gewoon David, de apostrof en de trema's zijn puur voor de sierquote:Op donderdag 16 juli 2020 23:39 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Maar hoe spreek je dat uit? Da-avid?
The only Dafydd in the village?quote:Op vrijdag 17 juli 2020 20:10 schreef mousemicky het volgende:
[..]de Welshe spelling. Mooi als je daar woont, hier roept t misschien wat te veel vragen op
Heel lelijk eigenlijk geen eentje. Maar als ik kijk naar de top 10 namen voor jongens, vind ik Levi het minst.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 17:27 schreef Smart_ass het volgende:
Wat is nou een naam die (vrij) populair is en die jullie heel lelijk vinden? Ben wel benieuwd.
Sem is gewoon veel te veel gegeven. In het het begin vond ik het een leuke naam, zo'n beetje wanneer de Sem van Wendy van Dijk geboren werd. Daarna gingen alle remmen los bij de Nederlandse ouders en heette een tijdje lang bekant ieder jongetje Semquote:Op zaterdag 18 juli 2020 17:37 schreef Tink89 het volgende:
Van de top 10 van ouders van nu van 2019 vind ik mila, tess, puck bij de meisjes niet zo. Bij de jongens vind ik sem en teun niet geweldig. De rest wel oke. Julia en Levi vind ik de enige echt toffe namen uit die lijst.
https://www.oudersvannu.n(...)ste-namen-en-trends/
Post die eensquote:Op zaterdag 18 juli 2020 17:42 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Sem is gewoon veel te veel gegeven. In het het begin vond ik het een leuke naam, zo'n beetje wanneer de Sem van Wendy van Dijk geboren werd. Daarna gingen alle remmen los bij de Nederlandse ouders en heette een tijdje lang bekant ieder jongetje Sem
Wat ik wel grappig vind is dat de Vlaamse top 10 er totaal anders uit ziet![]()
Twee van de drie namen van onze zoon staan in die top10. Een geluk dat ik hier woonquote:Op zaterdag 18 juli 2020 17:42 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Wat ik wel grappig vind is dat de Vlaamse top 10 er totaal anders uit ziet![]()
Is Jip zijn naam opeens een top 10 naamquote:Op zaterdag 18 juli 2020 17:47 schreef Sunshine1982 het volgende:
1. Arthur
2. Liam
3. Louis
4. Noah
5. Adam
6. Jules
7. Lucas
8. Victor
9. Gabriel
10. Mohamed
Vlaamse top 10 2019 jongens
In Vlaanderen hèquote:Op zaterdag 18 juli 2020 17:49 schreef Aure het volgende:
[..]
Is Jip zijn naam opeens een top 10 naamwas ook wel te verwachten
Ik vind het grappig dat Arthur daar op 1 staat, terwijl je die in Nederland niet heel vaak hoort.quote:
Het is de bedoeling dat baby's ook ouder gaan worden.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 17:54 schreef Smart_ass het volgende:
Ik vind Arthur dus best leuk! Maar mijn vriend vindt het niets. Ik vind Arthur wel altijd een beetje een volwassenen naam. Klinkt zo oud voor een baby ofzo.
In de top 100 van de jongens vind ik alles met een X wel echt walgelijk. Dex, Xavi, Jaxx, Jax. Alleen Felix is dan iets minder walgelijk, maar associeer ik toch vooral met kattenquote:Op zaterdag 18 juli 2020 17:46 schreef Smart_ass het volgende:
Maar ik zei (vrij) populair! Ik heb naar de top 100 gekeken.
Helemaal eens!! Ik vind Jax en Jaxx ook niets, en Felix is voor mij echt een kattennaam, net zoals Boris voor mij gewoon echt een hondennaam is. Lynn vind ik best prima maar Lizzy vind ik ook helemaal niets. Klinkt zo kinderachtig. Ben je straks 50+ en dan heet je Lizzy.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 17:57 schreef Aure het volgende:
[..]
In de top 100 van de jongens vind ik alles met een X wel echt walgelijk. Dex, Xavi, Jaxx, Jax. Alleen Felix is dan iets minder walgelijk, maar associeer ik toch vooral met katten
Bij de meisjes vind ik Lynn en Lizzy echt lelijk.
Mijn 60+ buurvrouw wordt Liz/Lizzy genoemd, ik gok dat haar naam Elizabeth is. Maar het klopt helemaal bij haarquote:Op zaterdag 18 juli 2020 18:00 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Helemaal eens!! Ik vind Jax en Jaxx ook niets, en Felix is voor mij echt een kattennaam, net zoals Boris voor mij gewoon echt een hondennaam is. Lynn vind ik best prima maar Lizzy vind ik ook helemaal niets. Klinkt zo kinderachtig. Ben je straks 50+ en dan heet je Lizzy.
Och en vergeet alle Lux-en nu niet hè.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 17:57 schreef Aure het volgende:
[..]
In de top 100 van de jongens vind ik alles met een X wel echt walgelijk. Dex, Xavi, Jaxx, Jax. Alleen Felix is dan iets minder walgelijk, maar associeer ik toch vooral met katten
Bij de meisjes vind ik Lynn en Lizzy echt lelijk.
Ik heb een vriendin die we Liz noemen, maar ze heet Elizabeth. Vind ik toch anders dan dat je iemand echt Lizzy als naam geeft.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 18:43 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Mijn 60+ buurvrouw wordt Liz/Lizzy genoemd, ik gok dat haar naam Elizabeth is. Maar het klopt helemaal bij haar
Die staan nog niet in de top 100quote:Op zaterdag 18 juli 2020 18:44 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Och en vergeet alle Lux-en nu niet hè.
Mee eens hoorquote:Op zaterdag 18 juli 2020 18:50 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ik heb een vriendin die we Liz noemen, maar ze heet Elizabeth. Vind ik toch anders dan dat je iemand echt Lizzy als naam geeft.
Ik vind Kobe juist mooi als het uitgesproken wordt zoals de Amerikaanse basketballer (waarvan de vernoeming juist weer Japans isquote:Op zaterdag 18 juli 2020 18:13 schreef Bottoms_up het volgende:
Lekker tegen alle trends in vind ik 99% van namen met 1 lettergreep niks.
Qua Vlaamse namen heb ik Kobe altijd mooi gevonden. Maar ik vrees dat mensen vooral gaan denken dat ie vernoemd is naar een verongelukte basketballer. Inclusief foute uitspraak.
Ach, ieder zijn smaak tochquote:Op zaterdag 18 juli 2020 23:20 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik vind Kobe juist mooi als het uitgesproken wordt zoals de Amerikaanse basketballer (waarvan de vernoeming juist weer Japans is) In het Nederlands komt het weer zo boers over of zo
Gelukkig is "onze" naam nog niet langsgekomen als lelijke naam, ik zou dat toch wel een beetje lastig vinden
+1quote:Op zaterdag 18 juli 2020 18:13 schreef Bottoms_up het volgende:
Dat is ook wat mij wat tegenstaat aan dit "laten we roepen wat we lelijk vinden" eigenlijk.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 23:20 schreef MaJo het volgende:
[..]
Gelukkig is "onze" naam nog niet langsgekomen als lelijke naam, ik zou dat toch wel een beetje lastig vinden
Dat zijn niet de namen die nu afgezeken werden hè, nu werd van de top 10-100 ineens geroepen wat mensen echt lelijk vinden, dat is wat anders dan nummer 594 D'Shawn.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 23:24 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ach, ieder zijn smaak tochIk vind het belangrijk dat naam nu kan, maar ook als diegene volwassen is. En dat het een naam is waarbij diegene serieus genomen wordt later. Als ik een advocaat nodig heb en die heet D'Shawn ofzo, zou ik dat toch een beetje weird vinden. Misschien erg kortzichtig, maar tsja.
Ik moest ook wel even slikken bij Amber als 'vreselijk' ja.quote:Op zondag 19 juli 2020 08:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is ook wat mij wat tegenstaat aan dit "laten we roepen wat we lelijk vinden" eigenlijk.
Vooral omdat het om heel gewone namen gaat en niet om G'arDyen-Ahndjel.
Doet me denken aan The Bold en The Beautiful. En een enorme vierkante kin.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 21:55 schreef Sunshine1982 het volgende:
Mason vind ik ook niet heel erg mooi nee.
quote:Op zondag 19 juli 2020 09:21 schreef Bottoms_up het volgende:
Er is een hele bevolkingsgroep die die 'rare' namen geweldig vindt. Maar die mag je gerust afkraken want dat zijn toch maar tokkies. Maar kom niet aan onze 'normale' namen. Wat een elitair gedoe.
Daar heb je ook helemaal gelijk in, mijn reactie was wat kortzichtig geformuleerd wat dat betreft.quote:Op zondag 19 juli 2020 09:21 schreef Bottoms_up het volgende:
Er is een hele bevolkingsgroep die die 'rare' namen geweldig vindt. Maar die mag je gerust afkraken want dat zijn toch maar tokkies. Maar kom niet aan onze 'normale' namen. Wat een elitair gedoe.
Jaaa Joep is echt een Joepquote:Op zondag 19 juli 2020 09:00 schreef Wolken het volgende:
Amber![]()
Hier word Joep eigenlijk door iedereen Joepie genoemd ( en door mijn vader Joepiedepoepie) . Als hij straks 18 is zal hij wel weer gewoon met zijn normale naam aangesproken worden ga ik vanuit.
En verder maakt het mij niet uit of mensen het een hondennaam, tokkienaam of wat dan ook vinden, wij zijn er nog steeds super blij mee en past perfect bij hem.
quote:Op zondag 19 juli 2020 09:21 schreef Bottoms_up het volgende:
Maar zeggen ze dan ook tegen je dat ze die namen niet mooi vinden?quote:Op zondag 19 juli 2020 09:58 schreef Jentin het volgende:
[..]![]()
Mijn schoonmoeder laat nog steeds (na twee jaar) geen mogelijkheid onbenut om te zeggen dat we onze dochter Romée als roepnaam hadden moeten geven (is nu haar derde naam), want dat vindt ze mooier dan haar daadwerkelijke roepnaam. En toen ik na de geboorte van onze oudste tegen mijn tante zei hoe hij heet, zei ze: ‘Oh. Tja, dat is ook een naam.’
Beide namen zijn apostrof- en stille-x-loos, maar er zijn meer mensen in mijn familie/vriendenkring die ze vreselijk vinden. Nou ja, dan moeten ze hun kinderen vooral anders noemen. Ik vind ze prachtig
Hahaha, hoe vaak ik ook wel niet heb gehoord dat mensen een hond of kat hebben met Bas zijn naamquote:Op zondag 19 juli 2020 09:00 schreef Wolken het volgende:
En verder maakt het mij niet uit of mensen het een hondennaam
Oh dan mag het wel? Gekke redenering.quote:Op zondag 19 juli 2020 08:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is ook wat mij wat tegenstaat aan dit "laten we roepen wat we lelijk vinden" eigenlijk.
Vooral omdat het om heel gewone namen gaat en niet om G'arDyen-Ahndjel.
Als het zo ter sprake komt, ja hoorquote:Op zondag 19 juli 2020 10:00 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Maar zeggen ze dan ook tegen je dat ze die namen niet mooi vinden?
Hoe heet prul dan?quote:Op zondag 19 juli 2020 12:41 schreef Tink89 het volgende:
Mijn broertje zei toen ik hem belde dat prul geboren was 'alien? Echt?'
Mijn dochter heeft blijkbaar dezelfde naam als het huisdier van iemand hier. Weet niet meer wie.quote:Op zondag 19 juli 2020 10:17 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Hahaha, hoe vaak ik ook wel niet heb gehoord dat mensen een hond of kat hebben met Bas zijn naam. Maar ook veel complimenten gehad, vooral ook op de combinatie met zijn 2e naam.
En jouw Joep
Mijn broer deed dat ook bij Elin 🤐quote:Op zondag 19 juli 2020 12:41 schreef Tink89 het volgende:
Mijn broertje zei toen ik hem belde dat prul geboren was 'alien? Echt?'
Haha Vlekkie.quote:Op zondag 19 juli 2020 13:19 schreef vencodark het volgende:
[..]
Mijn dochter heeft blijkbaar dezelfde naam als het huisdier van iemand hier. Weet niet meer wie.![]()
En mijn zoon heeft een klasgenoot met dezelfde naam als de kat van mijn ouders.
Gebeurt gewoon. Zolang je je kind geen Vlekkie noemt, valt dat ook allemaal wel mee.
Nou dit inderdaad. Het was gewoon een algemene vraag, welke namen mensen nìet mooi vinden. Vind overigens ook niet dat namen echt afgezeken worden, en iedereen heeft nu eenmaal een andere smaak. Want als het over zogenaamde “tokkie of ghetto” namen gaat dan mag iedereen die wel de grond in boren. Anyways, laten we het maar weer hebben over wat we mooi vinden dan.quote:Op zondag 19 juli 2020 09:53 schreef Bottoms_up het volgende:
Ik snap ook niet echt waar de lange tenen vandaan komen. Er zal toch altijd iemand zijn die jouw gekozen naam vreselijk vindt. Ik maak mij daar geen illusies over. Vrienden met 3 kinderen met elk een korte Hollandse naam zullen onze klassieke 2 lettergreep naam hoogstens meh vinden. Over de spelling zullen er ook een boel meningen zijn. Dat weet je toch al?
Bovendien wordt hier wel vaker gezegd dat een naam vreselijk is. Bijvoorbeeld als iemand om lijstjes ter inspiratie vraagt.
Heb ik met Milo!quote:Op zondag 19 juli 2020 13:36 schreef Donna het volgende:
[..]
Haha Vlekkie.
Ik vind Max ook altijd een leuke naam, maar er zullen zeker veel honden (en wat katten) die naam hebben.
Mijn vriendin had een aantal jaren geleden een hond met de naam Benthe. Die hond keek (en was) super onnozel. Als ik nu een kind zie met die naam denk ik automatisch aan die hond.
Ik deel hem niet online, maar kleurdoos heeft een dochter met dezelfde naam en het antwoord al gegeven.quote:Op zondag 19 juli 2020 12:51 schreef MaJo het volgende:
[..]
Hoe heet prul dan?
Het belangrijkste is natuurlijk dat je zelf echt achter de naam staat en deze mooi vindt
Ik vind Nora heel mooiquote:Op zondag 19 juli 2020 14:11 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Nou dit inderdaad. Het was gewoon een algemene vraag, welke namen mensen nìet mooi vinden. Vind overigens ook niet dat namen echt afgezeken worden, en iedereen heeft nu eenmaal een andere smaak. Want als het over zogenaamde “tokkie of ghetto” namen gaat dan mag iedereen die wel de grond in boren. Anyways, laten we het maar weer hebben over wat we mooi vinden dan.
Ik vind Nora ook mooi, Noor ook overigens. Ohh dat vroeg ik me al af ja, of jullie uit de naam zijn. Mag ondertussen ook wel natuurlijk, hahaquote:Op zondag 19 juli 2020 14:25 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik vind Nora heel mooi![]()
En de naam van onze toekomstige zoon. Al moest ik daar even aan wennen, mijn dochter en vriend vinden het een mooie naam. Bij Nora had ik wel direct, dit wordt hem.
Mijne ook! 20 jaar geleden...quote:Op zondag 19 juli 2020 14:31 schreef Declan-Harp het volgende:
Mijn kat heette Mila voor het in de top 10 stond
Prachtige naamquote:
Yup. Ik was wel verbaasd dat het nu zo'n populaire naam is. Maar ik weet al hoe dat komt: die kinderen zijn nog te jong om naar school te gaan.quote:Op zondag 19 juli 2020 18:30 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Prachtige naamVoor zowel kat als kind.
Waar zou het wegkomen?quote:Op zondag 19 juli 2020 18:34 schreef Moonah het volgende:
[..]
Yup. Ik was wel verbaasd dat het nu zo'n populaire naam is. Maar ik weet al hoe dat komt: die kinderen zijn nog te jong om naar school te gaan.
(leerkracht hier)
Geen idee! Ik heb indertijd de naam zelf verzonnen, geloof ik...quote:Op zondag 19 juli 2020 18:36 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Waar zou het wegkomen?
De mijne was vernoemd naar Mila Kunis.
Nou ik weet wel dat ik hier voortaan geen dieren meer een naam geef die voor ons ook heel goed hadden gekund voor een kind. Midas het konijn hupst hier in de tuin rond, dus die naam viel gelijk af voor onsquote:Op zondag 19 juli 2020 13:19 schreef vencodark het volgende:
[..]
Mijn dochter heeft blijkbaar dezelfde naam als het huisdier van iemand hier. Weet niet meer wie.![]()
En mijn zoon heeft een klasgenoot met dezelfde naam als de kat van mijn ouders.
Gebeurt gewoon. Zolang je je kind geen Vlekkie noemt, valt dat ook allemaal wel mee.
quote:Op zondag 19 juli 2020 18:42 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Nou ik weet wel dat ik hier voortaan geen dieren meer een naam geef die voor ons ook heel goed hadden gekund voor een kind. Midas het konijn hupst hier in de tuin rond, dus die naam viel gelijk af voor ons
Emmaquote:Op zondag 19 juli 2020 18:36 schreef MevrouwCactus het volgende:
Mijn kat heet Bucket, die staat niet in de top10 volgens mij.
Hij blijft wel gewoon op ons lijstje voor ooit met een volgend kindje. Gaat ook heel lekker samen met Basquote:
Maar heb je dat vooral bij meisjes/jongensnamen? Of gewoon bij allebei?quote:Op zondag 19 juli 2020 19:46 schreef SQ het volgende:
Ik vind sowieso bijna alle namen in eerste instantie stom als ik nadenk over namen voor mijn volgende kind. Dat wil dan niet zeggen dat ik die naam an sich vreselijk vind, maar dat ik gewoon niet voor me zie dat mijn kind zo heet.
Maar goed, ik zal toch op een zeker punt serieus hier over na moeten denken
Vooral bij meisjesnamen.quote:Op zondag 19 juli 2020 19:50 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Maar heb je dat vooral bij meisjes/jongensnamen? Of gewoon bij allebei?
quote:Op zondag 19 juli 2020 13:19 schreef vencodark het volgende:
[..]
Zel of De Zel, Zellie.quote:Op zondag 19 juli 2020 19:54 schreef SacreCoeur het volgende:
De hond van mijn broer had Ezra als naam en mijn vriend was degene die dat raar vond. Ik vond het niet boeiendwas al blij dat ik uberhaupt een aantal jongensnamen mooi vond. Meisjesnamen vind ik heel veel mooi.
[..]
Ben benieuwd of jullie de naam hetzelfde afkorten als wij.
Hahaha.quote:Op zondag 19 juli 2020 20:01 schreef vencodark het volgende:
[..]
Zel of De Zel, Zellie.![]()
En zichzelf noemt ze Z.elza.
Of Bellie! Of Belletje.quote:Op zondag 19 juli 2020 20:03 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Hahaha.
Wij zeggen Zellie(s) of Zels.
Dat is inderdaad niet afkorten maar bijnaam geven.quote:Op zondag 19 juli 2020 20:34 schreef SQ het volgende:
Een naam van 5 letters afkorten door er een naam van zes of meer letters van te maken, dat heb ik nog nooit gehoord
Ik had hem al begrepenquote:Op zondag 19 juli 2020 14:15 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik deel hem niet online, maar kleurdoos heeft een dochter met dezelfde naam en het antwoord al gegeven.
Ik heb dat nog steeds met Noa. Onze poes heet zo en vind het nog steeds de mooiste meisjesnaam die er isquote:Op zondag 19 juli 2020 18:42 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Nou ik weet wel dat ik hier voortaan geen dieren meer een naam geef die voor ons ook heel goed hadden gekund voor een kind. Midas het konijn hupst hier in de tuin rond, dus die naam viel gelijk af voor ons
Lesje geleerd: geef je huisdier de lelijkste naam zodat een mooie niet afvalt voor je kindquote:Op zondag 19 juli 2020 22:18 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik had hem al begrepenIk dacht dat ze misschien A.line heette
[..]
Ik heb dat nog steeds met Noa. Onze poes heet zo en vind het nog steeds de mooiste meisjesnaam die er isAan de andere kant past het ook echt bij haar
Dat zal ik zeker doen bij een volgendequote:Op zondag 19 juli 2020 22:25 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Lesje geleerd: geef je huisdier de lelijkste naam zodat een mooie niet afvalt voor je kind
Ik kan me voorstellen dat ouders hun kind bijvoorbeeld een hele stoere naam geven (bijvoorbeeld Beer of Rover) en het kind in kwestie uiteindelijk een klein en gevoelig mannetje wordt, ze het bij nader inzien minder goed vinden passen.quote:Op maandag 20 juli 2020 03:10 schreef Smart_ass het volgende:
https://www.babybytes.nl/(...)t-spijt-van-babynaam
Dit lijkt me wel echt naar. Vooral dat sommige mensen een bepaalde naam niet bij hun kind vinden passen. Ben heel benieuwd hoe dat werkt.
Dat werkt simpel denk ik.quote:Op maandag 20 juli 2020 03:10 schreef Smart_ass het volgende:
https://www.babybytes.nl/(...)t-spijt-van-babynaam
Dit lijkt me wel echt naar. Vooral dat sommige mensen een bepaalde naam niet bij hun kind vinden passen. Ben heel benieuwd hoe dat werkt.
Dat kan niet zomaar. Je moet er een zwaarwichtig belang voor hebben, de rechtbank kan zo'n verzoekschrift weigeren. Ik zou een andere roepnaam kiezen, denk ik.quote:Op maandag 20 juli 2020 10:32 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Dat werkt simpel denk ik.
Betalen en officieel veranderen.
Roepnaam veranderen en iedereen daar maar lekker aan laten wennen.
Ik vind de 3 dagen die je hebt hier in Nederland echt belachelijk.
Wij hadden er ook wel langer over willen doen.
Ze doen 9 van de 10 keer niet zo heel moeilijk.quote:Op maandag 20 juli 2020 10:44 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Dat kan niet zomaar. Je moet er een zwaarwichtig belang voor hebben, de rechtbank kan zo'n verzoekschrift weigeren. Ik zou een andere roepnaam kiezen, denk ik.
Mijn kinderen zijn in Zweden geboren en daar is het volstrekt normaal om in de eerste maanden te switchen tussen namen. Best bijzonder, maar wel begrijpelijk eigenlijkquote:Op maandag 20 juli 2020 10:32 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Bij mij zou dat zo zijn, maar mijn vader besloot op het gemeentehuis Helena achter Anna Maria te laten zetten.quote:Op maandag 20 juli 2020 11:42 schreef Aure het volgende:
Ohja ik ben er ook zo eentje van "hier hebbie "Anna Maria" maar we noemen dr Helena"![]()
Ik ben het wel gewend maar met officiële dingen kan dat echt zo irritant zijn
Nee, ik gebruik het Anna Maria, we noemen haar Helena gewoon als voorbeeld.quote:Op maandag 20 juli 2020 13:28 schreef MaJo het volgende:
Heten jullie nou allebei A.M.H. of is dit bij wijze van spreken?
Dat is ook wel weer zo. Ik kan me ook wel voorstellen dat als ik heel jong kinderen had gekregen ik nu niet meer blij zou zijn met de naam aangezien smaak toch verandert door de jaren heen.quote:Op maandag 20 juli 2020 06:10 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat ouders hun kind bijvoorbeeld een hele stoere naam geven (bijvoorbeeld Beer of Rover) en het kind in kwestie uiteindelijk een klein en gevoelig mannetje wordt, ze het bij nader inzien minder goed vinden passen.
Overigens is Mumsnet wel een heel eh, typisch forum en niet per se representatief voor de Britse bevolking (net zoals FOK dat niet is voor Nederland).
Maar zo simpel vind ik dat eigenlijk ook weer niet. Maar inderdaad wel de enige manier om het echt officieel te veranderen natuurlijk. Ik wist helemaal niet dat je maar 3 dagen hebt! Maargoed je bent natuurlijk ook een tijdje zwanger.quote:Op maandag 20 juli 2020 10:32 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Dat werkt simpel denk ik.
Betalen en officieel veranderen.
Roepnaam veranderen en iedereen daar maar lekker aan laten wennen.
Wij hadden er iets meer omdat de geboorte op vrijdag was en het weekend telt niet mee natuurlijk.quote:Op maandag 20 juli 2020 14:05 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Maar zo simpel vind ik dat eigenlijk ook weer niet. Maar inderdaad wel de enige manier om het echt officieel te veranderen natuurlijk. Ik wist helemaal niet dat je maar 3 dagen hebt! Maargoed je bent natuurlijk ook een tijdje zwanger.
Dit had ik dus precies zoquote:Op maandag 20 juli 2020 13:39 schreef MaJo het volgende:
Ah okDat dacht ik eigenlijk wel maar omdat jullie er zo op door gingen leek het opeens zo echt
Maar weet je dat dan bijv. na 3 weken wel?quote:Op maandag 20 juli 2020 14:08 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
...maar je weet niet (althans ik vond dat heel lastig) wat bij je kindje past.
Nee, 3 weken is ook te kort.quote:Op maandag 20 juli 2020 14:17 schreef twist02 het volgende:
[..]
Dit had ik dus precies zo
[..]
Maar weet je dat dan bijv. na 3 weken wel?
Is niet vervelend bedoeld, maar ik kon de eerste weken/maanden ook echt nog niet voorzien wat voor 'types' mijn kinderen zouden worden, of hoe hun karakter zich bijv. zou ontwikkelen.
En zelfs qua bouw (dat voorbeeld over een stoere naam bij een wat 'ielig' jongetje) kan dat nog behoorlijk veranderen over tijd.
Nu heb ik sowieso makkelijk praten, want wij waren er beide keren al ruim voor de UD over uit wat het zou worden. En dat hielp mij juist om al zó gewend te zijn aan de naam, dat geen enkele andere naam nog een optie leek toen ze er eenmaal waren
Ik weet nog dat ik het ook altijd heel raar vond als iemand zei 'Wat een leuke naam!' terwijl dat natuurlijk hartstikke lief wasMaar voor mij waren de namen toen al zó vertrouwd dat het logisch was dat ze zo heetten ofzo.
toch hopelijk wel inclusief volledige namenlijst van het hele gezin plus foto's van de mormels?quote:Op maandag 20 juli 2020 14:03 schreef Smart_ass het volgende:
Was overigens wel weer mooi om op facebook tig reacties te lezen van mensen die wèl blij zij met de naam van hun kroost en dat allemaal even wilde laten weten.
Ah zo, ja dat zou wel een idee zijn ja.quote:Op maandag 20 juli 2020 14:29 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Nee, 3 weken is ook te kort.
Ik zou liever een aantal maanden zien of dat je binnen 2 jaar de naam kosteloos 1x mag veranderen.
Ik denk dat er iig een stuk minder hormonale unieke namen zouden zijnquote:Op maandag 20 juli 2020 14:41 schreef twist02 het volgende:
[..]
Ah zo, ja dat zou wel een idee zijn ja.
Ik ben wel heel benieuwd hoeveel mensen daar gebruiken van zouden maken, tot 2 jaar
Ik denk dat dat echt iets is dat van vroeger stamt, toen hoefde je helemaal niet na te denken over de namen van de kinderen, want die werden gewoon vernoemd, dus bij de geboorte zag je wel of het een Johannes of Johanna werd.quote:Op maandag 20 juli 2020 14:08 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Wij hadden er iets meer omdat de geboorte op vrijdag was en het weekend telt niet mee natuurlijk.
Volgens mij is NL wel èèn van de weinige landen waar je zo kort de tijd hebt.
Natuurlijk ben je 9 maanden zwanger (vroeggeboorte daargelaten) maar je weet niet (althans ik vond dat heel lastig) wat bij je kindje past.
Je hebt gelijk; in het eerdere voorbeeld stond 'klein en gevoelig', my badquote:Op maandag 20 juli 2020 15:00 schreef Bottoms_up het volgende:
Ielige jongens kunnen ook stoer zijn...
#irritatiepuntje
Jazeker!quote:Op maandag 20 juli 2020 14:35 schreef SQ het volgende:
[..]
toch hopelijk wel inclusief volledige namenlijst van het hele gezin plus foto's van de mormels?#lekkerergeren
Djëvaina zag ik. Waarom?quote:Op donderdag 16 juli 2020 22:42 schreef MaJo het volgende:
[..]
Maar dan had je weer het dilemma naar welke van de 4 ouders je het ging vernoemenquote:Op maandag 20 juli 2020 14:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik denk dat dat echt iets is dat van vroeger stamt, toen hoefde je helemaal niet na te denken over de namen van de kinderen, want die werden gewoon vernoemd, dus bij de geboorte zag je wel of het een Johannes of Johanna werd.
daar waren ongetwijfeld vaste regels voor...quote:Op maandag 20 juli 2020 17:24 schreef MaJo het volgende:
[..]
Maar dan had je weer het dilemma naar welke van de 4 ouders je het ging vernoemen
Daar zat ik ook aan te denken, dat zal best! Zoiets van eerst naar de moeder van de vrouw, dan naar die van de man etc.quote:Op maandag 20 juli 2020 17:32 schreef watmoetikkiezen het volgende:
[..]
daar waren ongetwijfeld vaste regels voor...
Nee hoor, dat lag redelijk duidelijk vast, maar kon qua regio nog wel verschillen.quote:Op maandag 20 juli 2020 17:24 schreef MaJo het volgende:
[..]
Maar dan had je weer het dilemma naar welke van de 4 ouders je het ging vernoemen
Oudste zoon naar vader man. Oudste dochter naar moeder vrouw. Daarna vrij spel denk ik 😅quote:Op maandag 20 juli 2020 17:34 schreef MaJo het volgende:
[..]
Daar zat ik ook aan te denken, dat zal best! Zoiets van eerst naar de moeder van de vrouw, dan naar die van de man etc.
Wow, wel gemakkelijk zo'n systeemquote:Op maandag 20 juli 2020 17:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee hoor, dat lag redelijk duidelijk vast, maar kon qua regio nog wel verschillen.
Oudste zoon naar vader van vader, 2de zoon naar vader van moeder.
Oudste dochter naar moeder van moeder, 2de dochter naar moeder van vader.
Zoon 3 kon dan naar moeder van vader en zoon 4 naar moeder van moeder.
Dochter 3 kon naar vader van moeder en dochter 4 naar vader van vader.
Volgorde voor 3 en 4 kon je ook nog omdraaien natuurlijk.
Maar je kon op die manier al 4 kinderen van ieder geslacht venoemen.
Mijn ouders hebben mij overigens naar beide oma's genoemd (1ste naam van moeder van moeder, 2de naam naar moeder van vader, 3de naam = roepnaam (en vertaling van naam van moeder van vader)).
Mijn zusje is naar beide opa's genoemd; 1ste naam van vader van vader, 2de (en roepnaam) naar vader van moeder.
Ik vond het vooral heel gek. Mijn stoere naam paste niet bij de kleine baby die hij was. Hij moest nog in zijn naam groeien of zoquote:Op maandag 20 juli 2020 14:17 schreef twist02 het volgende:
[..]
Dit had ik dus precies zo
[..]
Maar weet je dat dan bijv. na 3 weken wel?
Is niet vervelend bedoeld, maar ik kon de eerste weken/maanden ook echt nog niet voorzien wat voor 'types' mijn kinderen zouden worden, of hoe hun karakter zich bijv. zou ontwikkelen.
En zelfs qua bouw (dat voorbeeld over een stoere naam bij een wat 'ielig' jongetje) kan dat nog behoorlijk veranderen over tijd.
Nu heb ik sowieso makkelijk praten, want wij waren er beide keren al ruim voor de UD over uit wat het zou worden. En dat hielp mij juist om al zó gewend te zijn aan de naam, dat geen enkele andere naam nog een optie leek toen ze er eenmaal waren
Ik weet nog dat ik het ook altijd heel raar vond als iemand zei 'Wat een leuke naam!' terwijl dat natuurlijk hartstikke lief wasMaar voor mij waren de namen toen al zó vertrouwd dat het logisch was dat ze zo heetten ofzo.
Daar kun je dan ook nog best wat fantasie bij gebruiken, hoewel Paul wat minder mogelijkheden geeft dan Johannes denk ik.quote:Op maandag 20 juli 2020 17:42 schreef MaJo het volgende:
[..]
Wow, wel gemakkelijk zo'n systeemDan zou onze zoon gewoon Paul heten, geen gedoe verder. Had ik nog best prima gevonden eigenlijk
Ja met een naam als Johannes valt nog wel te variëren, met Paul is dat lastiger. Ik vind de namen van onze ouders allemaal best prima maar toch vind ik het ook leuk dat je zelf kunt kiezen wat er bij jou als stel past.quote:Op maandag 20 juli 2020 17:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Daar kun je dan ook nog best wat fantasie bij gebruiken, hoewel Paul wat minder mogelijkheden geeft dan Johannes denk ik.
En reken maar dat het regelmatig voorkwam dat kinderen 2 opa's hadden die Johannes heetten, en dan wellicht nog een oma Johanna erbij ook, dus dan krijg je allerlei varianten van Jan, Johan, John, Hannes, Hans enz, en met de meisjesnamen idem.
nou, leuke 2e naam dan! reken maar dat opa zich vereerd voelt!quote:Op maandag 20 juli 2020 17:42 schreef MaJo het volgende:
[..]
Wow, wel gemakkelijk zo'n systeemDan zou onze zoon gewoon Paul heten, geen gedoe verder. Had ik nog best prima gevonden eigenlijk
De tweede naam lag al een tijdje vast maar we beginnen nu toch te twijfelen. Opa in kwestie leeft niet meer (en oma ook niet) dus qua verering is het geen mustquote:Op maandag 20 juli 2020 17:50 schreef watmoetikkiezen het volgende:
[..]
nou, leuke 2e naam dan! reken maar dat opa zich vereerd voelt!
Ik vind "stoer" sowieso zo'n nietszeggend woord. Dat is hier dan weer een irritatiepuntjequote:Op maandag 20 juli 2020 15:00 schreef Bottoms_up het volgende:
Ielige jongens kunnen ook stoer zijn...
#irritatiepuntje
Wij deden voor kind 1:quote:Op maandag 20 juli 2020 17:51 schreef Leandra het volgende:
En in de jaren 50/60/70 werden de gezinnen kleiner, dus met maximaal 2 kinderen in gedachten kreeg je dan van die "Geertruida Johanna, we noemen haar Trudy" en later "Geertruida Johanna, we noemen haar Naomi"
2 grootouders in 1 keer vernoemd.
Tenzij kind 3 een dochter wordt, dan kunnen jullie weer verderquote:Op maandag 20 juli 2020 17:58 schreef Burdie het volgende:
[..]
Wij deden voor kind 1:
Naamkind Naamopa1 Naamopa2 Naamvader
En voor kind 2:
Naamkind Naamoma1 Naamoma2 Naammoeder
Nou werd kind 2 een jongen, dus hij kreeg de mannelijke variant van de namen van de oma's en mama, waarbij Naamkind en mannelijke versie van Naamoma1 dusdanig op elkaar leken dat we die hebben samengevoegd.
Bij een evt derde hebben we dus geen namen meer te vergeven. Denk dat we die maar Henk noemen dan, ongeacht geslacht.
Lekker helder verhaal weer, Burdie. Lekker kort ook.
Agreed. Maak er dan maar van: ielige jongens kunnen alles zijn wat niet-ielige jongens zijn. Maar dat klinkt niet zo vlotjesquote:Op maandag 20 juli 2020 17:55 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik vind "stoer" sowieso zo'n nietszeggend woord. Dat is hier dan weer een irritatiepuntje.
De vrouwen zijn ook al vernoemd.quote:Op maandag 20 juli 2020 18:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Tenzij kind 3 een dochter wordt, dan kunnen jullie weer verder
Ik herken dit gevoel wel een beetjequote:Op maandag 20 juli 2020 18:13 schreef Burdie het volgende:
Maar even hè. Een naam die niet bij het kind past en spijt van de keuze? Bij ons ging het qua gevoel zo:
Tijdens de zwangerschap voelde het als een groot geheim.
De eerste paar dagen voelde het alsof we een groot geheim hadden verklapt, én het voelde gek dat iedereen een door ons verzonnen feit als waarheid aannam. Alsof we hadden bedacht dat we "tafel" voortaan "boekoe" zouden noemen, en iedereen dat ook echt ging doen.
En na een paar weken voelde alsof het kind nooit anders had geheten. Zo heet hij nu eenmaal, kan ik ook niks aan doen 🤷. Net zoals de buurman gewoon Jan heet, en de juf gewoon Maartje.
Daarom snap ik ook niks van dat spijt-verhaal, ik heb er toch ook geen spijt van dat de buurman Jan heet?quote:
Daarom vind ik het dus moeilijk voor te stellen dat mensen spijt hebben omdat een naam niet past. Want ik zou dan denken van, je kind heet al zo vanaf de geboorte dus je kunt het je niet anders voorstellen toch? Maargoed er zijn ook mensen die hebben meerdere namen in gedachten en als de baby geboren is dan pas kiezen. Omdat ze een bepaalde naam dan het beste bij de baby vinden passen. Ach ja, iedereen doet het anders. Ik hoop in elk geval niet dat wij ooit spijt gaan krijgen, maar de tijd zal het uitwijzenquote:Op maandag 20 juli 2020 18:13 schreef Burdie het volgende:
Maar even hè. Een naam die niet bij het kind past en spijt van de keuze? Bij ons ging het qua gevoel zo:
De eerste paar dagen voelde het alsof we een groot geheim hadden verklapt, én het voelde gek dat iedereen een door ons verzonnen feit als waarheid aannam. Alsof we hadden bedacht dat we "tafel" voortaan "boekoe" zouden noemen, en iedereen dat ook echt ging doen.
En na een paar weken voelde alsof het kind nooit anders had geheten. Zo heet hij nu eenmaal, kan ik ook niks aan doen 🤷. Net zoals de buurman gewoon Jan heet, en de juf gewoon Maartje.
Ik herken dit wel! Ik moest echt wennen aan U. bij z’n naam te noemen. Noemde hem daarom de eerste paar weken bij koosnaampjes. De naam heeft echt moeten groeien bij mij, en dat terwijl we 100% zeker waren van de naam.quote:Op maandag 20 juli 2020 18:13 schreef Burdie het volgende:
Herkenbaarquote:Op maandag 20 juli 2020 18:13 schreef Burdie het volgende:
Wow daar had je wel serieus goed over nagedachtquote:Op maandag 20 juli 2020 18:22 schreef Leandra het volgende:
ik ben ook blij dat ik op mijn 25ste van een jongen beviel en niet van een meisje, hoewel ik al wel bedacht had dat haar roepnaam dan Kay zou worden dus dat is al stukken minder erg dan de Kayleigh (naar het liedje) die ze als eerste naam nou krijgen.
Kayleigh Amber Yasmin, bewust met een Y want dan zouden haar initialen ook al Kay zijn
Zo blij dat het een jongen was
Ik ken iemand van de middelbare school die tóen een hond had die Bram heette.quote:Op maandag 20 juli 2020 11:18 schreef Mrmime het volgende:
Ik ben zelf in de 40 en heb een naam die nu vrij populair is. Ken niemand van mijn leeftijd die zo heet. Wel is het een naam waarvan ik vaak hoor: “oh zo heet de kat van mijn tante / de pony van de buren ook”.
Mijn eerste vriendje (waar ik een jaar of zes mee samen ben geweest) hadden thuis een hond die hetzelfde heette als ik. Was toch wel apart.
Oh dat doen er tegenwoordig best veelquote:Op maandag 20 juli 2020 18:52 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Wow daar had je wel serieus goed over nagedacht![]()
.
Mijn moeder heet Helena Catharina.quote:Op maandag 20 juli 2020 11:42 schreef Aure het volgende:
Ohja ik ben er ook zo eentje van "hier hebbie "Anna Maria" maar we noemen dr Helena"![]()
Ja maar die is nog wel te herleiden toch?quote:Op maandag 20 juli 2020 19:08 schreef vencodark het volgende:
[..]
Mijn moeder heet Helena Catharina.
Lenie dus.
Zeker maar ik wist niet dat dat het punt was.quote:Op maandag 20 juli 2020 19:11 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja maar die is nog wel te herleiden toch?
Ik vind lenie iig geen rare afgeleide van Helena
Ik ben er ook zo een. Ik snap nog steeds niet waarom mijn ouders dat gedaan hebben.quote:Op maandag 20 juli 2020 11:42 schreef Aure het volgende:
Mijn dochter had dan Lindsay geheten omdat ik helemaal fan was van Lindsay Lohan. Zo blij dat ik toen geen kind heb gekregen.quote:Op maandag 20 juli 2020 18:18 schreef Smart_ass het volgende:
Als ik een jonge tiendermoeder was geworden waarschijnlijk wel, want dan had onze dochter Samantha geheten en daar ben ik nu niet meer zo van gecharmeerd.
Hele jonge tienermoeder trouwens, toen was ik 14 ofzo.
Er zit bij mij nog wel enige logica achter, maar dat maakt het niet minder irritantquote:Op maandag 20 juli 2020 19:23 schreef madam-april het volgende:
[..]
Ik ben er ook zo een. Ik snap nog steeds niet waarom mijn ouders dat gedaan hebben.
Bij mij zit er echt 0 logica achter.quote:Op maandag 20 juli 2020 19:28 schreef Aure het volgende:
[..]
Er zit bij mij nog wel enige logica achter, maar dat maakt het niet minder irritant
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh dat vind ik echt teveel moeite hoor. Kijk ik houd er wel rekening mee dat ze niet L.U.L. oid als voorletters krijgen, maar verder zou ‘t me een worst wezenquote:Op maandag 20 juli 2020 19:04 schreef SQ het volgende:
[..]
Oh dat doen er tegenwoordig best veel
Logician (ook een fokker) had dat volgens mij ook bij haar 2 jongste kinderen.
Haha ja same here.quote:Op maandag 20 juli 2020 19:27 schreef madam-april het volgende:
[..]
Mijn dochter had dan Lindsay geheten omdat ik helemaal fan was van Lindsay Lohan. Zo blij dat ik toen geen kind heb gekregen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 20 juli 2020 19:30 schreef madam-april het volgende:
[..]
Bij mij zit er echt 0 logica achter.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.maar zo lijkt het bij mij ook hoor, als je het verhaal erachter niet weet.
Ze hebben van 2 namen 1 naam gemaakt. Dat is mijn roepnaam. En van die 2 namen hebben ze de officiële namen gepakt en dat zijn mijn officiële namen![]()
Ik kan er even geen goed voorbeeld bij verzinnen helaas![]()
quote:Op maandag 20 juli 2020 19:35 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Haha ja same here.Gaat superSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Wel uuhm.. creatiefquote:Op maandag 20 juli 2020 19:41 schreef Aure het volgende:
[..]maar zo lijkt het bij mij ook hoor, als je het verhaal erachter niet weet.
Ze hebben van 2 namen 1 naam gemaakt. Dat is mijn roepnaam. En van die 2 namen hebben ze de officiële namen gepakt en dat zijn mijn officiële namen![]()
Ik kan er even geen goed voorbeeld bij verzinnen helaas
Zoiets als Julia Anne, roepnaam Julianne?quote:Op maandag 20 juli 2020 19:41 schreef Aure het volgende:
[..]maar zo lijkt het bij mij ook hoor, als je het verhaal erachter niet weet.
Ik kan er even geen goed voorbeeld bij verzinnen helaas
Sowieso.... de twee namen die mijn zoon heeft betekenen ook "Hij die bij het baken woont" en "van de zee".quote:Op maandag 20 juli 2020 18:52 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Wow daar had je wel serieus goed over nagedacht![]()
.
Ik denk meer van Trudie (van Geertruida) en Hanne (van Johanna) en dat zij dan Ruhanne als roepnaam heeft en dat Geertruida en Johanna haar officiële namen zijn.quote:Op maandag 20 juli 2020 20:36 schreef Kyara het volgende:
[..]
Zoiets als Julia Anne, roepnaam Julianne?
Ja eerder dat eerste voorbeeld waarin de roepnaam niet super veel weg heeft van de officiële namen.quote:Op maandag 20 juli 2020 21:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik denk meer van Trudie (van Geertruida) en Hanne (van Johanna) en dat zij dan Ruhanne als roepnaam heeft en dat Geertruida en Johanna haar officiële namen zijn.
Of idd Julia en Anne, maar dat Julia eigenlijk Julliëtte heet en Anna eigenlijk Annelein, en dat haar officiële namen dan Juliëtte Annelein. Bijvoorbeeld.
Maar dat staat hierboven toch uitgebreid uitgelegd? Ze wilden zich houden aan de tradities van vernoemen, maar konden daar geen leuke roepnaam van bouwen. Of bedoel je dat je niet snapt dat ze zich aan die regels hielden? En ik neem aan dat de traditie bij jou dus stoptquote:Op maandag 20 juli 2020 19:23 schreef madam-april het volgende:
[..]
Ik ben er ook zo een. Ik snap nog steeds niet waarom mijn ouders dat gedaan hebben.
Ik ben van 1990, mijn ouders waren idd wel ouderwets met vernoemen. In hun defense, ze begonnen al met vernoemen (en kinderen) in 1977 haha.quote:Op maandag 20 juli 2020 20:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Sowieso.... de twee namen die mijn zoon heeft betekenen ook "Hij die bij het baken woont" en "van de zee".
Wat dat betreft is het 19 jaar later met de jongste veel makkelijker gegaan: naar beide opa's en gewoon een roepnaam (= eerste naam) die we mooi vonden.
Maar goed, bij mijn oudste was er maar één opa dus vernoemen vond ik daarom ook wat lastiger, plus dat het 1991 was, de hele wereld was toen anders en vernoemen hopeloos ouderwets.
Daarom mijn Noorse boskat zo genoemdquote:Op maandag 20 juli 2020 18:22 schreef Leandra het volgende:
Kayleigh (naar het liedje) die ze als eerste naam nou krijgen.
Ik ook! En toch heb ik 2 jongens met een naam van 1 lettergreepquote:Op zaterdag 18 juli 2020 18:13 schreef Bottoms_up het volgende:
Die staat nu toch wel bovenaan je lijstje denk ik?quote:Op maandag 20 juli 2020 23:31 schreef Seven. het volgende:
M'n nichtje van 5 wist nog een leuke naam voor onze zoon: Korat![]()
Ben niet zo goed met leeftijden, maar geloof halverwege 50. Vaak genoeg voor mij opa aangezien. Hij en mijn moeder schelen 20 jaar.quote:Op donderdag 23 juli 2020 17:27 schreef ViviRAWRS het volgende:
Ik zou het in jouw geval ook doen.
Al in de 90!Hoe oud was hij toen jij geboren werd?
Ik vind er 3 leuk, 1 mwah en de rest echt helemaal niks.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 12:41 schreef maily het volgende:
Een schattig namenrijtje in een overlijdensadvertentie:
Jort, Revi, Sibel, Lindert, Daphnis, Jippe, Pieke, Keeke, Ward, Ollie, Fiep, Zus, Heddeke, Tjebbe.
Heddeke en Tjebbe klinkt Friesquote:Op vrijdag 31 juli 2020 12:41 schreef maily het volgende:
Een schattig namenrijtje in een overlijdensadvertentie:
Jort, Revi, Sibel, Lindert, Daphnis, Jippe, Pieke, Keeke, Ward, Ollie, Fiep, Zus, Heddeke, Tjebbe.
Lindert, Pieke, Jippe, Keeke en Ward ook.quote:
Ik ook en ik ben Fries haha.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 15:35 schreef MaJo het volgende:
[..]
Lindert, Pieke, Jippe, Keeke en Ward ook.
Ik vind het er echt uitzien als een rijtje willekeurige zelfbedachte namen
We hebben een O.livierquote:Op vrijdag 31 juli 2020 17:29 schreef littledrummergirl het volgende:
Als ik een oscar had zou ik m ook ollie noemen![]()
Oscar werd geveto'd hier
Brabo hier, wij zeiden "tut"quote:Op vrijdag 31 juli 2020 21:23 schreef Clubsoda het volgende:
Ik ken ook een Ward. Ik vind het niets. En Fiep , zo noemen Brabo's toch een speen? Bij Fiep Westendorp vind ik het wel snoezig maar zo los staat het raar.
Wij ookquote:
Limburgse die 13 jaar in Brabant woonde en nu weer in Limburg. Getrouwd met een brabo. Wij zeggen Fiepquote:
Pieke en Ward echt Fries ja? Jeetje. Nooit van gehoord.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 17:56 schreef SQ het volgende:
Ik ken een pieke en een ward en dat zijn beiden brabo'smaar inderdaad, het zijn wel Friese namen.
Van pieke weet ik het niet zeker maar van Ward wel.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 21:54 schreef Donna het volgende:
[..]
Pieke en Ward echt Fries ja? Jeetje. Nooit van gehoord.
Tjibbe wel en Lindert ook.
En Zus.
Pieke is ook Limburgs in elk geval. En in Zuid Limburg hebben we het nooit over een fiep.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 21:55 schreef SQ het volgende:
[..]
Van pieke weet ik het niet zeker maar van Ward wel.
Dat is niet zo vreemd, je verwacht toch niet dat allemaal mensen "afdeling" hetenquote:Op vrijdag 31 juli 2020 22:19 schreef SQ het volgende:
Oh verrek, ik zie nu dat Ward inderdaad Engels is
Was echt in de volle overtuiging dat het Fries was
Er zijn wel veel plaatsnamen met ward erin hier in Frieslandquote:Op vrijdag 31 juli 2020 22:19 schreef SQ het volgende:
Oh verrek, ik zie nu dat Ward inderdaad Engels is
Was echt in de volle overtuiging dat het Fries was
Haha ja, zou dat het zijn?quote:Op vrijdag 31 juli 2020 23:40 schreef Donna het volgende:
[..]
Er zijn wel veel plaatsnamen met ward erin hier in Friesland
Is het niet van Arthur?quote:Op vrijdag 31 juli 2020 23:36 schreef Smart_ass het volgende:
Ohh van Edward dan ofzo? Klinkt inderdaad totaal niet Engels nee.
Ja, ik had mijn eindconclusie inderdaad van Googlequote:Op zaterdag 1 augustus 2020 07:57 schreef vencodark het volgende:
https://www.babynames.com/name/ward
Gewoon Google hé.
Ik zag het.quote:Op zaterdag 1 augustus 2020 07:58 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja, ik had mijn eindconclusie inderdaad van Google
Maar dan heet je "wrat"quote:Op zaterdag 1 augustus 2020 10:41 schreef LeSage het volgende:
Ik ken dan weer de naam Wart. Met een T dus. Die zat in een cabaretgroep met zijn broer Tim en een vriend die Bor heet![]()
Klinkt mij daarom ook helemaal niet als een gekke naam.
Voor de stats: Brabander en ‘fiep’ inderdaad. Als iemand speen of tut zegt moet ik altijd even denken wat men bedoelt.
Is het een roepnaam dan, want Meertens kent hem niet: https://www.meertens.knaw.nl/nvb/naam/is/Werdinaerquote:Op zaterdag 1 augustus 2020 11:11 schreef Rewimo het volgende:
In onze familie komt de naam Werdinaer voor. Die ben ik ergens anders nog nooit tegengekomen. In de wandelgangen overigens Werdi.
Ja, het is een roepnaam. De broer van mijn opa heette zo. En daarvoor kwam de naam ook geregeld voor in de familie. Oude naam dus, kan me voorstellen dat ie van voor Meertens isquote:Op zaterdag 1 augustus 2020 11:21 schreef Leandra het volgende:
Is het een roepnaam dan, want Meertens kent hem niet: https://www.meertens.knaw.nl/nvb/naam/is/Werdinaer
Meertens gaat terug tot 1870 en als hij nu weer voor de afgelopen 3 jaar gegeven is dan zou hij erin moeten staan.quote:Op zaterdag 1 augustus 2020 11:22 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ja, het is een roepnaam. De broer van mijn opa heette zo. En daarvoor kwam de naam ook geregeld voor in de familie. Oude naam dus, kan me voorstellen dat ie van voor Meertens is
Het was een officiële doopnaam:quote:Op zaterdag 1 augustus 2020 11:26 schreef Leandra het volgende:
Meertens gaat terug tot 1870 en als hij nu weer voor de afgelopen 3 jaar gegeven is dan zou hij erin moeten staan.
Tenzij de naam dus niet als officiële naam gegeven is, maar dat lijkt me met zo'n bijzondere naam wat onhandig als ouder.
Dan is het vreemd dat Meertens hem niet kent....quote:Op zaterdag 1 augustus 2020 11:27 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Het was een officiële doopnaam:
Jacobus Werdinaer (Born 1513)
(even uit de stamboom geplukt)
Mijn opa was meen ik uit 1906 en zijn broer was een paar jaar ouder.
Edit: die was uit 1905: Pieter Werdinaer (1905)
Heb inderdaad ook maar even gegoogled, ik riep uiteraard ook maar watquote:Op zaterdag 1 augustus 2020 07:57 schreef vencodark het volgende:
https://www.babynames.com/name/ward
Gewoon Google hé.
Maar spreek je die h uit of niet?quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 13:01 schreef Mineola het volgende:
Ik spot zojuist een F.inh![]()
Geen idee of het unique of juist authentique is
Bijzonder is het in ieder geval!quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 13:01 schreef Mineola het volgende:
Ik spot zojuist een F.inh![]()
Geen idee of het unique of juist authentique is
Zo heet het zoontje van m'n vriend z'n neef ook. Was wennen na alle Finnen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 14:11 schreef Malteser het volgende:
[..]
Bijzonder is het in ieder geval!
Hier een V.inn in onze woonplaats....
Weet ik niet, ik las het ergens!quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 13:34 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Maar spreek je die h uit of niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |