Tenzij kind 3 een dochter wordt, dan kunnen jullie weer verderquote:Op maandag 20 juli 2020 17:58 schreef Burdie het volgende:
[..]
Wij deden voor kind 1:
Naamkind Naamopa1 Naamopa2 Naamvader
En voor kind 2:
Naamkind Naamoma1 Naamoma2 Naammoeder
Nou werd kind 2 een jongen, dus hij kreeg de mannelijke variant van de namen van de oma's en mama, waarbij Naamkind en mannelijke versie van Naamoma1 dusdanig op elkaar leken dat we die hebben samengevoegd.
Bij een evt derde hebben we dus geen namen meer te vergeven. Denk dat we die maar Henk noemen dan, ongeacht geslacht.
Lekker helder verhaal weer, Burdie. Lekker kort ook.
Agreed. Maak er dan maar van: ielige jongens kunnen alles zijn wat niet-ielige jongens zijn. Maar dat klinkt niet zo vlotjesquote:Op maandag 20 juli 2020 17:55 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik vind "stoer" sowieso zo'n nietszeggend woord. Dat is hier dan weer een irritatiepuntje.
De vrouwen zijn ook al vernoemd.quote:Op maandag 20 juli 2020 18:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Tenzij kind 3 een dochter wordt, dan kunnen jullie weer verder
Ik herken dit gevoel wel een beetjequote:Op maandag 20 juli 2020 18:13 schreef Burdie het volgende:
Maar even hè. Een naam die niet bij het kind past en spijt van de keuze? Bij ons ging het qua gevoel zo:
Tijdens de zwangerschap voelde het als een groot geheim.
De eerste paar dagen voelde het alsof we een groot geheim hadden verklapt, én het voelde gek dat iedereen een door ons verzonnen feit als waarheid aannam. Alsof we hadden bedacht dat we "tafel" voortaan "boekoe" zouden noemen, en iedereen dat ook echt ging doen.
En na een paar weken voelde alsof het kind nooit anders had geheten. Zo heet hij nu eenmaal, kan ik ook niks aan doen 🤷. Net zoals de buurman gewoon Jan heet, en de juf gewoon Maartje.
Daarom snap ik ook niks van dat spijt-verhaal, ik heb er toch ook geen spijt van dat de buurman Jan heet?quote:
Daarom vind ik het dus moeilijk voor te stellen dat mensen spijt hebben omdat een naam niet past. Want ik zou dan denken van, je kind heet al zo vanaf de geboorte dus je kunt het je niet anders voorstellen toch? Maargoed er zijn ook mensen die hebben meerdere namen in gedachten en als de baby geboren is dan pas kiezen. Omdat ze een bepaalde naam dan het beste bij de baby vinden passen. Ach ja, iedereen doet het anders. Ik hoop in elk geval niet dat wij ooit spijt gaan krijgen, maar de tijd zal het uitwijzenquote:Op maandag 20 juli 2020 18:13 schreef Burdie het volgende:
Maar even hè. Een naam die niet bij het kind past en spijt van de keuze? Bij ons ging het qua gevoel zo:
De eerste paar dagen voelde het alsof we een groot geheim hadden verklapt, én het voelde gek dat iedereen een door ons verzonnen feit als waarheid aannam. Alsof we hadden bedacht dat we "tafel" voortaan "boekoe" zouden noemen, en iedereen dat ook echt ging doen.
En na een paar weken voelde alsof het kind nooit anders had geheten. Zo heet hij nu eenmaal, kan ik ook niks aan doen 🤷. Net zoals de buurman gewoon Jan heet, en de juf gewoon Maartje.
Ik herken dit wel! Ik moest echt wennen aan U. bij z’n naam te noemen. Noemde hem daarom de eerste paar weken bij koosnaampjes. De naam heeft echt moeten groeien bij mij, en dat terwijl we 100% zeker waren van de naam.quote:Op maandag 20 juli 2020 18:13 schreef Burdie het volgende:
Herkenbaarquote:Op maandag 20 juli 2020 18:13 schreef Burdie het volgende:
Wow daar had je wel serieus goed over nagedachtquote:Op maandag 20 juli 2020 18:22 schreef Leandra het volgende:
ik ben ook blij dat ik op mijn 25ste van een jongen beviel en niet van een meisje, hoewel ik al wel bedacht had dat haar roepnaam dan Kay zou worden dus dat is al stukken minder erg dan de Kayleigh (naar het liedje) die ze als eerste naam nou krijgen.
Kayleigh Amber Yasmin, bewust met een Y want dan zouden haar initialen ook al Kay zijn
Zo blij dat het een jongen was
Ik ken iemand van de middelbare school die tóen een hond had die Bram heette.quote:Op maandag 20 juli 2020 11:18 schreef Mrmime het volgende:
Ik ben zelf in de 40 en heb een naam die nu vrij populair is. Ken niemand van mijn leeftijd die zo heet. Wel is het een naam waarvan ik vaak hoor: “oh zo heet de kat van mijn tante / de pony van de buren ook”.
Mijn eerste vriendje (waar ik een jaar of zes mee samen ben geweest) hadden thuis een hond die hetzelfde heette als ik. Was toch wel apart.
Oh dat doen er tegenwoordig best veelquote:Op maandag 20 juli 2020 18:52 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Wow daar had je wel serieus goed over nagedacht![]()
.
Mijn moeder heet Helena Catharina.quote:Op maandag 20 juli 2020 11:42 schreef Aure het volgende:
Ohja ik ben er ook zo eentje van "hier hebbie "Anna Maria" maar we noemen dr Helena"![]()
Ik ben het wel gewend maar met officiële dingen kan dat echt zo irritant zijn
Ja maar die is nog wel te herleiden toch?quote:Op maandag 20 juli 2020 19:08 schreef vencodark het volgende:
[..]
Mijn moeder heet Helena Catharina.
Lenie dus.
Zeker maar ik wist niet dat dat het punt was.quote:Op maandag 20 juli 2020 19:11 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja maar die is nog wel te herleiden toch?
Ik vind lenie iig geen rare afgeleide van Helena
Ik ben er ook zo een. Ik snap nog steeds niet waarom mijn ouders dat gedaan hebben.quote:Op maandag 20 juli 2020 11:42 schreef Aure het volgende:
Ohja ik ben er ook zo eentje van "hier hebbie "Anna Maria" maar we noemen dr Helena"![]()
Ik ben het wel gewend maar met officiële dingen kan dat echt zo irritant zijn
Mijn dochter had dan Lindsay geheten omdat ik helemaal fan was van Lindsay Lohan. Zo blij dat ik toen geen kind heb gekregen.quote:Op maandag 20 juli 2020 18:18 schreef Smart_ass het volgende:
Als ik een jonge tiendermoeder was geworden waarschijnlijk wel, want dan had onze dochter Samantha geheten en daar ben ik nu niet meer zo van gecharmeerd.
Hele jonge tienermoeder trouwens, toen was ik 14 ofzo.
Er zit bij mij nog wel enige logica achter, maar dat maakt het niet minder irritantquote:Op maandag 20 juli 2020 19:23 schreef madam-april het volgende:
[..]
Ik ben er ook zo een. Ik snap nog steeds niet waarom mijn ouders dat gedaan hebben.
Bij mij zit er echt 0 logica achter.quote:Op maandag 20 juli 2020 19:28 schreef Aure het volgende:
[..]
Er zit bij mij nog wel enige logica achter, maar dat maakt het niet minder irritant
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh dat vind ik echt teveel moeite hoor. Kijk ik houd er wel rekening mee dat ze niet L.U.L. oid als voorletters krijgen, maar verder zou ‘t me een worst wezenquote:Op maandag 20 juli 2020 19:04 schreef SQ het volgende:
[..]
Oh dat doen er tegenwoordig best veel
Logician (ook een fokker) had dat volgens mij ook bij haar 2 jongste kinderen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |