Jaaa Joep is echt een Joepquote:Op zondag 19 juli 2020 09:00 schreef Wolken het volgende:
Amber![]()
Hier word Joep eigenlijk door iedereen Joepie genoemd ( en door mijn vader Joepiedepoepie) . Als hij straks 18 is zal hij wel weer gewoon met zijn normale naam aangesproken worden ga ik vanuit.
En verder maakt het mij niet uit of mensen het een hondennaam, tokkienaam of wat dan ook vinden, wij zijn er nog steeds super blij mee en past perfect bij hem.
quote:Op zondag 19 juli 2020 09:21 schreef Bottoms_up het volgende:
Er is een hele bevolkingsgroep die die 'rare' namen geweldig vindt. Maar die mag je gerust afkraken want dat zijn toch maar tokkies. Maar kom niet aan onze 'normale' namen. Wat een elitair gedoe.
Maar zeggen ze dan ook tegen je dat ze die namen niet mooi vinden?quote:Op zondag 19 juli 2020 09:58 schreef Jentin het volgende:
[..]![]()
Mijn schoonmoeder laat nog steeds (na twee jaar) geen mogelijkheid onbenut om te zeggen dat we onze dochter Romée als roepnaam hadden moeten geven (is nu haar derde naam), want dat vindt ze mooier dan haar daadwerkelijke roepnaam. En toen ik na de geboorte van onze oudste tegen mijn tante zei hoe hij heet, zei ze: ‘Oh. Tja, dat is ook een naam.’
Beide namen zijn apostrof- en stille-x-loos, maar er zijn meer mensen in mijn familie/vriendenkring die ze vreselijk vinden. Nou ja, dan moeten ze hun kinderen vooral anders noemen. Ik vind ze prachtig
Hahaha, hoe vaak ik ook wel niet heb gehoord dat mensen een hond of kat hebben met Bas zijn naamquote:Op zondag 19 juli 2020 09:00 schreef Wolken het volgende:
En verder maakt het mij niet uit of mensen het een hondennaam
Oh dan mag het wel? Gekke redenering.quote:Op zondag 19 juli 2020 08:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is ook wat mij wat tegenstaat aan dit "laten we roepen wat we lelijk vinden" eigenlijk.
Vooral omdat het om heel gewone namen gaat en niet om G'arDyen-Ahndjel.
Als het zo ter sprake komt, ja hoorquote:Op zondag 19 juli 2020 10:00 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Maar zeggen ze dan ook tegen je dat ze die namen niet mooi vinden?
Hoe heet prul dan?quote:Op zondag 19 juli 2020 12:41 schreef Tink89 het volgende:
Mijn broertje zei toen ik hem belde dat prul geboren was 'alien? Echt?'
Mijn dochter heeft blijkbaar dezelfde naam als het huisdier van iemand hier. Weet niet meer wie.quote:Op zondag 19 juli 2020 10:17 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Hahaha, hoe vaak ik ook wel niet heb gehoord dat mensen een hond of kat hebben met Bas zijn naam. Maar ook veel complimenten gehad, vooral ook op de combinatie met zijn 2e naam.
En jouw Joep
Mijn broer deed dat ook bij Elin 🤐quote:Op zondag 19 juli 2020 12:41 schreef Tink89 het volgende:
Mijn broertje zei toen ik hem belde dat prul geboren was 'alien? Echt?'
Haha Vlekkie.quote:Op zondag 19 juli 2020 13:19 schreef vencodark het volgende:
[..]
Mijn dochter heeft blijkbaar dezelfde naam als het huisdier van iemand hier. Weet niet meer wie.![]()
En mijn zoon heeft een klasgenoot met dezelfde naam als de kat van mijn ouders.
Gebeurt gewoon. Zolang je je kind geen Vlekkie noemt, valt dat ook allemaal wel mee.
Nou dit inderdaad. Het was gewoon een algemene vraag, welke namen mensen nìet mooi vinden. Vind overigens ook niet dat namen echt afgezeken worden, en iedereen heeft nu eenmaal een andere smaak. Want als het over zogenaamde “tokkie of ghetto” namen gaat dan mag iedereen die wel de grond in boren. Anyways, laten we het maar weer hebben over wat we mooi vinden dan.quote:Op zondag 19 juli 2020 09:53 schreef Bottoms_up het volgende:
Ik snap ook niet echt waar de lange tenen vandaan komen. Er zal toch altijd iemand zijn die jouw gekozen naam vreselijk vindt. Ik maak mij daar geen illusies over. Vrienden met 3 kinderen met elk een korte Hollandse naam zullen onze klassieke 2 lettergreep naam hoogstens meh vinden. Over de spelling zullen er ook een boel meningen zijn. Dat weet je toch al?
Bovendien wordt hier wel vaker gezegd dat een naam vreselijk is. Bijvoorbeeld als iemand om lijstjes ter inspiratie vraagt.
Heb ik met Milo!quote:Op zondag 19 juli 2020 13:36 schreef Donna het volgende:
[..]
Haha Vlekkie.
Ik vind Max ook altijd een leuke naam, maar er zullen zeker veel honden (en wat katten) die naam hebben.
Mijn vriendin had een aantal jaren geleden een hond met de naam Benthe. Die hond keek (en was) super onnozel. Als ik nu een kind zie met die naam denk ik automatisch aan die hond.
Ik deel hem niet online, maar kleurdoos heeft een dochter met dezelfde naam en het antwoord al gegeven.quote:Op zondag 19 juli 2020 12:51 schreef MaJo het volgende:
[..]
Hoe heet prul dan?
Het belangrijkste is natuurlijk dat je zelf echt achter de naam staat en deze mooi vindt
Ik vind Nora heel mooiquote:Op zondag 19 juli 2020 14:11 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Nou dit inderdaad. Het was gewoon een algemene vraag, welke namen mensen nìet mooi vinden. Vind overigens ook niet dat namen echt afgezeken worden, en iedereen heeft nu eenmaal een andere smaak. Want als het over zogenaamde “tokkie of ghetto” namen gaat dan mag iedereen die wel de grond in boren. Anyways, laten we het maar weer hebben over wat we mooi vinden dan.
Ik vind Nora ook mooi, Noor ook overigens. Ohh dat vroeg ik me al af ja, of jullie uit de naam zijn. Mag ondertussen ook wel natuurlijk, hahaquote:Op zondag 19 juli 2020 14:25 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik vind Nora heel mooi![]()
En de naam van onze toekomstige zoon. Al moest ik daar even aan wennen, mijn dochter en vriend vinden het een mooie naam. Bij Nora had ik wel direct, dit wordt hem.
Mijne ook! 20 jaar geleden...quote:Op zondag 19 juli 2020 14:31 schreef Declan-Harp het volgende:
Mijn kat heette Mila voor het in de top 10 stond
Prachtige naamquote:
Yup. Ik was wel verbaasd dat het nu zo'n populaire naam is. Maar ik weet al hoe dat komt: die kinderen zijn nog te jong om naar school te gaan.quote:Op zondag 19 juli 2020 18:30 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Prachtige naamVoor zowel kat als kind.
Waar zou het wegkomen?quote:Op zondag 19 juli 2020 18:34 schreef Moonah het volgende:
[..]
Yup. Ik was wel verbaasd dat het nu zo'n populaire naam is. Maar ik weet al hoe dat komt: die kinderen zijn nog te jong om naar school te gaan.
(leerkracht hier)
Geen idee! Ik heb indertijd de naam zelf verzonnen, geloof ik...quote:Op zondag 19 juli 2020 18:36 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Waar zou het wegkomen?
De mijne was vernoemd naar Mila Kunis.
Nou ik weet wel dat ik hier voortaan geen dieren meer een naam geef die voor ons ook heel goed hadden gekund voor een kind. Midas het konijn hupst hier in de tuin rond, dus die naam viel gelijk af voor onsquote:Op zondag 19 juli 2020 13:19 schreef vencodark het volgende:
[..]
Mijn dochter heeft blijkbaar dezelfde naam als het huisdier van iemand hier. Weet niet meer wie.![]()
En mijn zoon heeft een klasgenoot met dezelfde naam als de kat van mijn ouders.
Gebeurt gewoon. Zolang je je kind geen Vlekkie noemt, valt dat ook allemaal wel mee.
quote:Op zondag 19 juli 2020 18:42 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Nou ik weet wel dat ik hier voortaan geen dieren meer een naam geef die voor ons ook heel goed hadden gekund voor een kind. Midas het konijn hupst hier in de tuin rond, dus die naam viel gelijk af voor ons
Emmaquote:Op zondag 19 juli 2020 18:36 schreef MevrouwCactus het volgende:
Mijn kat heet Bucket, die staat niet in de top10 volgens mij.
Hij blijft wel gewoon op ons lijstje voor ooit met een volgend kindje. Gaat ook heel lekker samen met Basquote:
Maar heb je dat vooral bij meisjes/jongensnamen? Of gewoon bij allebei?quote:Op zondag 19 juli 2020 19:46 schreef SQ het volgende:
Ik vind sowieso bijna alle namen in eerste instantie stom als ik nadenk over namen voor mijn volgende kind. Dat wil dan niet zeggen dat ik die naam an sich vreselijk vind, maar dat ik gewoon niet voor me zie dat mijn kind zo heet.
Maar goed, ik zal toch op een zeker punt serieus hier over na moeten denken
Vooral bij meisjesnamen.quote:Op zondag 19 juli 2020 19:50 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Maar heb je dat vooral bij meisjes/jongensnamen? Of gewoon bij allebei?
quote:Op zondag 19 juli 2020 13:19 schreef vencodark het volgende:
[..]
Zel of De Zel, Zellie.quote:Op zondag 19 juli 2020 19:54 schreef SacreCoeur het volgende:
De hond van mijn broer had Ezra als naam en mijn vriend was degene die dat raar vond. Ik vond het niet boeiendwas al blij dat ik uberhaupt een aantal jongensnamen mooi vond. Meisjesnamen vind ik heel veel mooi.
[..]
Ben benieuwd of jullie de naam hetzelfde afkorten als wij.
Hahaha.quote:Op zondag 19 juli 2020 20:01 schreef vencodark het volgende:
[..]
Zel of De Zel, Zellie.![]()
En zichzelf noemt ze Z.elza.
Of Bellie! Of Belletje.quote:Op zondag 19 juli 2020 20:03 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Hahaha.
Wij zeggen Zellie(s) of Zels.
Dat is inderdaad niet afkorten maar bijnaam geven.quote:Op zondag 19 juli 2020 20:34 schreef SQ het volgende:
Een naam van 5 letters afkorten door er een naam van zes of meer letters van te maken, dat heb ik nog nooit gehoord
Ik had hem al begrepenquote:Op zondag 19 juli 2020 14:15 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik deel hem niet online, maar kleurdoos heeft een dochter met dezelfde naam en het antwoord al gegeven.
Ik heb dat nog steeds met Noa. Onze poes heet zo en vind het nog steeds de mooiste meisjesnaam die er isquote:Op zondag 19 juli 2020 18:42 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Nou ik weet wel dat ik hier voortaan geen dieren meer een naam geef die voor ons ook heel goed hadden gekund voor een kind. Midas het konijn hupst hier in de tuin rond, dus die naam viel gelijk af voor ons
Lesje geleerd: geef je huisdier de lelijkste naam zodat een mooie niet afvalt voor je kindquote:Op zondag 19 juli 2020 22:18 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik had hem al begrepenIk dacht dat ze misschien A.line heette
[..]
Ik heb dat nog steeds met Noa. Onze poes heet zo en vind het nog steeds de mooiste meisjesnaam die er isAan de andere kant past het ook echt bij haar
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |