SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Handige linkjes naar leuke topics:
ESF / Monster-playlist: alle ESF optredens ooit
ESF / Overzicht ESF-LAND VAN DE WEEK topics
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat?
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat? #2
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat? #3
ESF / BEWAARTOPIC - overwinning ESF 2019
Onze top 50 eurovisieliedjes:
De 50 favorieten van het leukste songfestival forum van Nederland!
ESF_FOK Twitter
https://twitter.com/ESF_FOK
Oeh dat klinkt wel handig!quote:Op zondag 12 juli 2020 22:35 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Hij houdt je beweging bij. En in de dagboek kan je de routes die je hebt afgelegd zien.
Zeg nooit nooit.quote:Op zondag 12 juli 2020 22:39 schreef molloot200 het volgende:
JA ik weet dat ik nooit meer een topic zou openen maar dit was een foutje
Goede TTquote:Op zondag 12 juli 2020 22:39 schreef molloot200 het volgende:
JA ik weet dat ik nooit meer een topic zou openen maar dit was een foutje
Sowieso een vreemde man, altijd al raar gevoel bij gehad.quote:Op zondag 12 juli 2020 22:43 schreef Em31 het volgende:
Gommers kan toch zelf ook nee zeggen, wat een vreemde discussie.
Gommers moet vooral z'n werk doen, volgens mij is hij daar echt heel goed in. Maar het is wel zo'n iemand die zich vervolgens niet te veel met andere zaken bezig moet gaan houdenquote:Op zondag 12 juli 2020 22:59 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Sowieso een vreemde man, altijd al raar gevoel bij gehad.
Weet niet of je doelt op die racismediscussie bij Op1, maar daar knapte ik wel op hem af.quote:Op zondag 12 juli 2020 23:02 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Gommers moet vooral z'n werk doen, volgens mij is hij daar echt heel goed in. Maar het is wel zo'n iemand die zich vervolgens niet te veel met andere zaken bezig moet gaan houden
Ik vind hem wel oké verder, maar Fidan deed net alsof hij niets anders kon dan ja zeggen. Vind het een beetje dubbel. Ja het is raar dat ze het willen horen, maar als het écht niet kan, waarom dan niet gewoon nee zeggen.quote:Op zondag 12 juli 2020 22:59 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Sowieso een vreemde man, altijd al raar gevoel bij gehad.
Is daar een voorbeeld vanquote:Op zondag 12 juli 2020 23:07 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Weet niet of je doelt op die racismediscussie bij Op1, maar daar knapte ik wel op hem af.
Ja, hoewel je dat wel vaker hebt natuurlijk als je songtitels letterlijk gaat vertalenquote:Op zondag 12 juli 2020 22:56 schreef molloot200 het volgende:
https://www.sporcle.com/g(...)-2020-songs-in-dutch
Grappige Sporcle waardoor ik weer besefte hoe lelijk de Nederlandse taal eigenlijk is
Ja er zijn er leuke te vinden. Ik dacht eens even kijken wat ik voor quizzen krijg als ik Eurovision 2020 intypquote:Op zondag 12 juli 2020 23:19 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ja, hoewel je dat wel vaker hebt natuurlijk als je songtitels letterlijk gaat vertalenWel echt toffe quizzen zijn dat
Je hebt ze ook andersom; dat je een Engelstalige titel krijgt en die in de taal van het gastland erbij moet zoeken.
Nee die dingen zelf zeker niet inderdaad. Het lijkt er meer op dat voor veel mensen die hot topics minder belangrijk zijn daar dan wat wij op basis van onze media zouden denken. Dat maakt het allemaal niet minder zorgwekkend. Maar als we willen begrijpen waarom iemand aan de macht komt, moeten we ook willen begrijpen hoe de mensen die op die persoon hebben gestemd denken.quote:Op zondag 12 juli 2020 22:38 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ik zie gewoon niet in waarom je over bepaalde dingen genuanceerder zou moeten denken als het over behoorlijk extreme dingen gaat.
Het zure van dat laatste is natuurlijk wel dat die mensen niet echt lijken te begrijpen hoe ze moeten stemmen om echt vooruit te gaan. Natuurlijk wil je dat het anders gaat als je niet echt uitzicht hebt op verbetering, alleen is een stem op de partij die je alleen maar verder naar beneden trapt dan niet heel tactisch. Vind dat oprecht wel sneu om te zien, die mensen gun je ook een beter levenquote:Op zondag 12 juli 2020 23:22 schreef Strani het volgende:
[..]
Nee die dingen zelf zeker niet inderdaad. Het lijkt er meer op dat voor veel mensen die hot topics minder belangrijk zijn daar dan wat wij op basis van onze media zouden denken. Dat maakt het allemaal niet minder zorgwekkend. Maar als we willen begrijpen waarom iemand aan de macht komt, moeten we ook willen begrijpen hoe de mensen die op die persoon hebben gestemd denken.
Zelfde met Trump: Het is heel makkelijk om al zijn fans te zien als complete idioten. Maar toen ik in een programma van Eva Jinek in de VS keek naar mensen die zo arm waren dat ze massaal naar een grote tent kwamen waar vrijwillige tandartsen nog enige orde in de tandenchaos probeerden aan te brengen, snapte ik ook wel dat als ik in zo'n situatie zat, ik ook zou stemmen op iemand die hele andere dingen belooft dan degene die op dat moment president is. Wat voor debiel het verder ook is.
Ik vind dat wel lastig hoor. Die mensen zitten nu al aan de grond dus wat hebben ze te verliezen als ze op iemand stemmen die een volledig andere mentaliteit lijkt te hebben dan de vorige presidenten? Als zij na acht jaar Obama de indruk hebben dat de Democraten veel praten maar weinig doen, dan snap ik de wanhoop wel.quote:Op zondag 12 juli 2020 23:28 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Het zure van dat laatste is natuurlijk wel dat die mensen niet echt lijken te begrijpen hoe ze moeten stemmen om echt vooruit te gaan. Natuurlijk wil je dat het anders gaat als je niet echt uitzicht hebt op verbetering, alleen is een stem op de partij die je alleen maar verder naar beneden trapt dan niet heel tactisch. Vind dat oprecht wel sneu om te zien, die mensen gun je ook een beter leven
Maar als je ook geen vertrouwen hebt in de partij die de afgelopen acht jaar de dienst uitmaakte heb je in een tweepartijenstelsel weinig opties overquote:Op zondag 12 juli 2020 23:28 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Het zure van dat laatste is natuurlijk wel dat die mensen niet echt lijken te begrijpen hoe ze moeten stemmen om echt vooruit te gaan. Natuurlijk wil je dat het anders gaat als je niet echt uitzicht hebt op verbetering, alleen is een stem op de partij die je alleen maar verder naar beneden trapt dan niet heel tactisch. Vind dat oprecht wel sneu om te zien, die mensen gun je ook een beter leven
Probleem zit ‘m dan ook wel in die indruk natuurlijk. Die mensen volgen of begrijpen de politiek te weinig om in te zien dat de Republikeinen 6 jaar lang van alles stelselmatig geblokkeerd hebben. Waarin een zender als Fox News ook een grote rol speelt uiteraard. Zo’n groep mensen zou dan eigenlijk ook beter af zijn als ze zich zouden scharen achter kandidaten als Sanders, los wat je verder van hem vindt, die ook wel tegen het Democratische establishment is, maar een visie heeft die de onderlaag daadwerkelijk verder zou kunnen helpen.quote:Op zondag 12 juli 2020 23:30 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik vind dat wel lastig hoor. Die mensen zitten nu al aan de grond dus wat hebben ze te verliezen als ze op iemand stemmen die een volledig andere mentaliteit lijkt te hebben dan de vorige presidenten? Als zij na acht jaar Obama de indruk hebben dat de Democraten veel praten maar weinig doen, dan snap ik de wanhoop wel.
Klopt. Als je jezelf er een beetje in verdiept dan is in veel gevallen wel te begrijpen waarom iemand ergens op stemt en hoe het komt dat iemand/een partij heel populair is.quote:Op zondag 12 juli 2020 23:22 schreef Strani het volgende:
[..]
Nee die dingen zelf zeker niet inderdaad. Het lijkt er meer op dat voor veel mensen die hot topics minder belangrijk zijn daar dan wat wij op basis van onze media zouden denken. Dat maakt het allemaal niet minder zorgwekkend. Maar als we willen begrijpen waarom iemand aan de macht komt, moeten we ook willen begrijpen hoe de mensen die op die persoon hebben gestemd denken.
Zelfde met Trump: Het is heel makkelijk om al zijn fans te zien als complete idioten. Maar toen ik in een programma van Eva Jinek in de VS keek naar mensen die zo arm waren dat ze massaal naar een grote tent kwamen waar vrijwillige tandartsen nog enige orde in de tandenchaos probeerden aan te brengen, snapte ik ook wel dat als ik in zo'n situatie zat, ik ook zou stemmen op iemand die hele andere dingen belooft dan degene die op dat moment president is. Wat voor debiel het verder ook is.
Ja, daarvoor is de kennis inderdaad te ontoereikend (en vaak de intelligentie ook, dat moeten we ook niet vergeten).quote:Op zondag 12 juli 2020 23:34 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Probleem zit ‘m dan ook wel in die indruk natuurlijk. Die mensen volgen of begrijpen de politiek te weinig om in te zien dat de Republikeinen 6 jaar lang van alles stelselmatig geblokkeerd hebben. Waarin een zender als Fox News ook een grote rol speelt uiteraard. Zo’n groep mensen zou dan eigenlijk ook beter af zijn als ze zich zouden scharen achter kandidaten als Sanders, los wat je verder van hem vindt, die ook wel tegen het Democratische establishment is, maar een visie heeft die de onderlaag daadwerkelijk verder zou kunnen helpen.
Het hangt er heel erg vanaf hoe de informatie tot iemand komt. In heel veel gevallen kijkt, luisterd en leest iemand vooral iets uit een of een beperkt aantal bronnen. Als die dan iets op een bepaalde manier brengen die ook nog eens heel erg aansluiten bij hoe je denkt. Dan is een stem op een bepaalde partij vrij gemakkelijk gemaakt.quote:Op zondag 12 juli 2020 23:30 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik vind dat wel lastig hoor. Die mensen zitten nu al aan de grond dus wat hebben ze te verliezen als ze op iemand stemmen die een volledig andere mentaliteit lijkt te hebben dan de vorige presidenten? Als zij na acht jaar Obama de indruk hebben dat de Democraten veel praten maar weinig doen, dan snap ik de wanhoop wel.
Precies. Als je niet meerdere bronnen raadpleegt (dat geldt voor iedereen), dan kan je eigen mening behoorlijk gekleurd raken. Daardoor kun je zelfs de feiten gaan ontkennen.quote:Op zondag 12 juli 2020 23:34 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Probleem zit ‘m dan ook wel in die indruk natuurlijk. Die mensen volgen of begrijpen de politiek te weinig om in te zien dat de Republikeinen 6 jaar lang van alles stelselmatig geblokkeerd hebben. Waarin een zender als Fox News ook een grote rol speelt uiteraard. Zo’n groep mensen zou dan eigenlijk ook beter af zijn als ze zich zouden scharen achter kandidaten als Sanders, los wat je verder van hem vindt, die ook wel tegen het Democratische establishment is, maar een visie heeft die de onderlaag daadwerkelijk verder zou kunnen helpen.
Absoluut, ik heb er zelf ook regelmatig last van.quote:Op zondag 12 juli 2020 23:40 schreef Redefine het volgende:
Het probleem zit m er ook wel in dat we als mens steeds meer een confirmation bias krijgen. Het is heel lastig om onszelf echt open te stellen voor andere inzichten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |