abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 8 juli 2020 @ 11:38:06 #151
8369 speknek
Another day another slay
pi_193987156
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 11:14 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dat soort berichten worden hier nauwelijks vermeld.
Dat is omdat de Daily Mail natuurlijk een rioolblad is, die graag dingen verdraait om een conservatief punt te maken. Nou hebben de BLM protesten ongetwijfeld dingen op scherp gezet, maar het grootste probleem is natuurlijk de plotselinge werkloosheid en armoede door corona.

quote:
This is lawless New York – a city that was once America’s glittering crown jewel but which risks descending into mob rule.
:')

quote:
There have been 38 murders over the last 28 days, twice as much as the same period last year, according to NYPD stats as of up to June 14. So far this year, there have been 159 murders, which is 25% higher than last year, the stats show.

This year's murder count is on par with New York's murder total five years ago and is well below the elevated murder totals of the decades before that, NYPD data shows.
https://edition.cnn.com/2(...)ity-crime/index.html
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 8 juli 2020 @ 18:14:00 #152
323401 Kijkertje
met filter
pi_193993812
quote:
14s.gif Op woensdag 8 juli 2020 09:39 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Sinds juni is de politie vooral bezig met de protesten/rellen. Er is dus een machtsvacuüm waar vooral bendes gretig gebruik van maken.
[..]

Nee er is geen machtsvacuum, er is genoeg politie en 'defund the police' is al helemaal geen oorzaak zoals je beweerde in je post omdat dat nog helemaal niet is ingegaan. 'Defund the police' beoogt ook helemaal niet minder politie-inzet bij criminaliteit. Het heeft als doel een gedeelte van de exorbitante fondsen die de politie krijgt toegewezen ingezet gaat worden ter voorkoming van die criminaliteit:

quote:
What does it mean to defund the police?

Defunding the police does not necessarily mean getting rid of the police altogether. Rather, it would mean reducing police budgets and reallocating those funds to crucial and oft-neglected areas like education, public health, housing, and youth services. (Some activists want to abolish the police altogether; defunding is a separate but connected cause.) It’s predicated on the belief that investing in communities would act as a better deterrent to crime by directly addressing societal problems like poverty, mental illness, and homelessness — issues that advocates say police are poorly equipped to handle, and yet are often tasked with. According to some estimates, law enforcement spends 21 percent of its time responding to and transporting people with mental illnesses. Police are also frequently dispatched to deal with people experiencing homelessness, causing them to be incarcerated at a disproportionate rate.
Afgezien van het feit dat criminaliteit in de zomermaanden altijd omhoog gaat is de toename ervan deels natuurlijk wel toe te rekenen aan de sociale onrust als gevolg van gewelddadig optreden van de politie. Dat was na de moord op Michael Brown in 2014 ook het geval. Mensen zijn dan minder geneigd om de politie in te schakelen omdat het vertrouwen weg is, gaan zelf het recht in handen te nemen en getuigen houden uit angst hun mond.

Een uitgebreid artikel in de NYT (wel een gedegen bron itt de Daily Mail ( :') )

Gun Violence Spikes in N.Y.C., Intensifying Debate Over Policing

waaruit:

quote:
Homicides rose nationally in the aftermath of the unrest ignited by the 2014 killing of Michael Brown in Ferguson, Mo. It went up 15 to 20 percent in the largest cities before subsiding again after two years, Mr. Rosenfeld said. When discontent with the police ran high, people were less likely to call them, deciding to settle matters themselves and driving violence up, he said.

“There is every reason to believe that we will see an increase in homicides and other violent crimes associated with the current unrest,” he said.
en dat er genoeg politie-inzet is maar medewerking vanuit de community ontbreekt:

quote:
Some of those neighborhoods are now seeing an influx of officers deployed as part of the police department’s annual Summer All Out strategy, in which officers in desk jobs and other duties are redeployed to the street to discourage violence.

About 300 officers have been sent this year to neighborhoods like East Harlem in Manhattan, Mott Haven in the Bronx, East New York in Brooklyn and Jamaica in Queens. Those neighborhoods struggle with conflicts between crews and gangs that police say fuel half of the shootings in the city.

So far this year, police have solved just 28 percent of shootings with an arrest, Chief LiPetri said, even though that proportion is normally around half.

Often, investigators know who is responsible for a shooting but lack sufficient evidence to make an arrest. Victims often refuse to cooperate with police investigations, and witnesses are afraid of retaliation if they come forward.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  woensdag 8 juli 2020 @ 20:18:11 #153
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_193996024

Goede samenvatting hoe een deel van links helemaal is doorgeslagen
Ik ben inmiddels overleden
  woensdag 8 juli 2020 @ 23:59:47 #154
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_194000485
Voor de mensen die denken dat 'defund the police' betekent dat het hele politie-apparaat opgeheven wordt, jullie zijn echt in de minderheid hoor :D

kylegriffin1 twitterde op woensdag 08-07-2020 om 22:45:13 Monmouth poll:

77% of Americans believe those who use the phrase 'Defund the Police' really just want to change the way police departments operate.

Only 18% believe that people who use this phrase actually want to get rid of police departments. reageer retweet
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  donderdag 9 juli 2020 @ 00:52:52 #156
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194000543
quote:
10s.gif Op donderdag 9 juli 2020 00:39 schreef Kijkertje het volgende:
Voor de mensen die denken dat 'defund the police' betekent dat het hele politie-apparaat opgeheven wordt, jullie zijn echt in de minderheid hoor :D

kylegriffin1 twitterde op woensdag 08-07-2020 om 22:45:13 Monmouth poll:

77% of Americans believe those who use the phrase 'Defund the Police' really just want to change the way police departments operate.

Only 18% believe that people who use this phrase actually want to get rid of police departments. reageer retweet
Dat weten ze hier ook wel, want dat is al 23 keer uitgelegd. Het is alleen veel leuker om er een karikatuur van te maken om er daarna lekker de spot mee te drijven. Niet alleen leuker, maar ook veel makkelijker: je hoeft het dan ook niet meer te hebben over de fundamentele problemen van het politieapparaat aldaar, en hoe je de noodzakelijke hervorming daarvan het beste aan kan pakken.

Die act begint ondertussen aardig vermoeiend te worden.
Huilen dan.
pi_194000573
quote:
7s.gif Op donderdag 9 juli 2020 00:52 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Dat weten ze hier ook wel, want dat is al 23 keer uitgelegd. Het is alleen veel leuker om er een karikatuur van te maken om er daarna lekker de spot mee te drijven. Niet alleen leuker, maar ook veel makkelijker: je hoeft het dan ook niet meer te hebben over de fundamentele problemen van het politieapparaat aldaar, en hoe je de noodzakelijke hervorming daarvan het beste aan kan pakken.

Die act begint ondertussen aardig vermoeiend te worden.
Joetoepjes dumpen en daar dan generaliserende conclusies aan verbinden :')
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  User die altijd boos en kwaad is 2022 donderdag 9 juli 2020 @ 01:19:49 #158
491163 Viesdik
pi_194000669
-

[ Bericht 100% gewijzigd door Viesdik op 09-07-2020 01:21:06 ]
  donderdag 9 juli 2020 @ 01:21:15 #159
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_194000679
quote:
10s.gif Op donderdag 9 juli 2020 00:39 schreef Kijkertje het volgende:
Voor de mensen die denken dat 'defund the police' betekent dat het hele politie-apparaat opgeheven wordt, jullie zijn echt in de minderheid hoor :D

Wie denken dat dan? Volgens mij was dat van begin af aan al duidelijk.
pi_194000692
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2020 01:21 schreef AchJa het volgende:

[..]

Wie denken dat dan? Volgens mij was dat van begin af aan al duidelijk.
Weet niet precies meer wie het was/ waren maar daar was een tijdje geleden een discussie over.

Het wordt trouwens ook in een ad van Trump/ de Republikeinen gesuggereerd dus ik neem aan dat een heleboel van zijn fans dat voor zoete koek slikken. ;)
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Beste debater 2022 donderdag 9 juli 2020 @ 01:26:22 #161
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_194000705
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 12:32 schreef Aurelius het volgende:
Ik denk echt dat de Democraten de geest uit de fles hebben gelaten. Ze hebben hun ziel verkocht aan extreem-links. Zelfs als ze winnen, hoe denken ze dit onder controle te krijgen / op te lossen?
Zoals de Republikeinen dat sinds Reagan met de evangelicals hebben gedaan?

Als dat hetzelfde wordt, zijn ze inderdaad de sjaak en verworden ze tot buikspreekpoppen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 donderdag 9 juli 2020 @ 01:27:29 #162
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_194000709
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 11:58 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Een pro-antifa opinieartikel posten als feiten en dan zeiken dat ik niet inhoudelijk reageer. :W
[..]

In tegenstelling tot de WaPo posten die "useful idiots" op twitter geen meningen, maar laten ze gewoon zien wat er werkelijk ter plaatse gebeurt, waarna je je eigen mening kunt vormen. Maar goed, ik snap dat het lastig is als je geconfronteerd wordt met zaken die niet in je wereldbeeld passen.
Voor libertarische Ayn Rand adepten is alles en iedereen Antifa.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 9 juli 2020 @ 02:02:59 #163
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_194000858
Ik ben inmiddels overleden
pi_194000918
quote:
Nee ook zij zegt niet dat er niets voor in de plaats komt.

Interview in artikel:

Ilhan Omar defends idea of dismantling Minneapolis Police Department

quote:
"A new way forward can't be put in place if we have a department that is having a crisis of credibility, if we have a department that's led by a chief who's suited for racism, if we have a department that hasn't solved homicide — half of the homicides in Minneapolis police department go unsolved. There have been cases where they've destroyed rape kits. And so you can't really reform a department that is rotten to the root. What you can do is rebuild.

And so this is our opportunity, as a city, to come together, have the conversation of what public safety looks like, who enforces the most dangerous crimes that take place in our community, and just like San Francisco did — right now, they're moving towards a process where there is a separation of the kind of crimes that solicit the help of, you know, officers, and the kind of crimes that we should have someone else respond to."
En het verschilt natuurlijk ook per departement. Sommige departementen zijn zo verrot (dat is al eens gebeurd) dat de hele club ontslagen werd, dat er enkelen weer terug in dienst zijn genomen aangevuld met nieuw personeel en dat een gedeelte van de taken overgenomen wordt door burgerinstellingen. Natuurlijk kunnen steden niet zonder politie.

Blijkt maar weer hoe ontzettend beperkt en dus misleidend een enkele uitspraak op YouTube kan zijn omdat het een momentopname is en mensen er de hele verkeerde conclusies uit trekken. De alt-rechtse propagandamachine maakt er dankbaar gebruik van en mensen als jij trappen erin :')

[ Bericht 1% gewijzigd door Kijkertje op 09-07-2020 02:42:22 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  donderdag 9 juli 2020 @ 02:49:00 #165
117098 Hathor
Effe niet
pi_194000971
quote:
Dat is een moslimgekkie, heeft een muilkorf nodig.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  donderdag 9 juli 2020 @ 02:52:25 #166
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_194000976
quote:
Seer sgokkond!1! :(

*Trekt bordkartonnen Terminatorafbeelding omver*
Searchers after horror haunt strange, far places.
  donderdag 9 juli 2020 @ 02:52:40 #167
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_194000977
Als ze het zelfde bereiken als toen in Zuid Afrika (daar gingen ze de politie ook hervormen door allemaal ongetrainde / onopgeleide zwarten tot agent te bombarderen) , dat was/s ook zo een succes (ik meen ooit daar iets over gelezen te hebben een aantal jaar terug , maar pin me er niet op vast)
Maar we zullen zien , de 'crime rates' in New York , Baltimore , Chicage en Minneapolis schieten nu al als een raket omhoog.
Ik ben inmiddels overleden
pi_194001240
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 02:52 schreef Enchanter het volgende:
Als ze het zelfde bereiken als toen in Zuid Afrika (daar gingen ze de politie ook hervormen door allemaal ongetrainde / onopgeleide zwarten tot agent te bombarderen) , dat was/s ook zo een succes (ik meen ooit daar iets over gelezen te hebben een aantal jaar terug , maar pin me er niet op vast)
Maar we zullen zien , de 'crime rates' in New York , Baltimore , Chicage en Minneapolis schieten nu al als een raket omhoog.
Het is ook niet alsof dit soort veranderingen van vandaag op morgen gaan gebeuren he! Als ze er al komen. Daar gaat een heel (democratisch) proces aan vooraf. Plannen moeten eerst goedgekeurd worden in de gemeenteraad en vervolgens kunnen inwoners er ook nog eens over stemmen.

Minneapolis City Council members questioned on plans to remake police

Dat de criminilateitscijfers omhoog schieten in de grote steden is altijd het geval in dit soort tijden van sociale onrust. Dat heeft niets te maken met het wel of niet hervormen van de politie in de toekomst.

[ Bericht 2% gewijzigd door Kijkertje op 09-07-2020 04:27:39 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  donderdag 9 juli 2020 @ 21:26:14 #169
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_194013546
8)7 8)7 8)7
realDonaldTrump twitterde op woensdag 01-07-2020 om 15:48:48 NYC is cutting Police $'s by ONE BILLION DOLLARS, and yet the @NYCMayor is going to paint a big, expensive, yellow Black Lives Matter sign on Fifth Avenue, denigrating this luxury Avenue. This will further antagonize New York's Finest, who LOVE New York & vividly remember the.... reageer retweet


[ Bericht 40% gewijzigd door Bocaj op 09-07-2020 21:47:53 ]
pi_194013635
Prioriteiten. En dit terwijl een record aantal politieagenten met (vervroegd) pensioen gaan.

https://www.foxbusiness.c(...)t-applications-surge

NYC wordt rap weer net zo’n shithole als in de jaren ‘70.
pi_194013748
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 21:30 schreef Aurelius het volgende:
Prioriteiten. En dit terwijl een record aantal politieagenten met (vervroegd) pensioen gaan.

https://www.foxbusiness.c(...)t-applications-surge

NYC wordt rap weer net zo’n shithole als in de jaren ‘70.
Nu je er toch bent, heb je ook nog een repliek op de post van Kijkertje hierboven als reactie op een eerdere post van jou?
pi_194013871
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 21:35 schreef SnertMetChoco het volgende:
Nu je er toch bent, heb je ook nog een repliek op de post van Kijkertje hierboven als reactie op een eerdere post van jou?
Welke post?
pi_194013910
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 21:40 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Welke post?
NWS / BLM demonstraties in de VS #36
pi_194014063
Ja. Die zag ik. Maar ik hield eigenlijk op met lezen toen hij stelde dat ik beweerde dat het huidige geweld kwam door ‘defund the police’, terwijl ik duidelijk zei dat het kwam omdat de politie nu vooral bezig is met rellen en demonstraties. Gevolgen van eventueel beleid dat uit ‘defund the police’ voortkomt moet nog blijken.

Ben beetje klaar met die slinkse tactiek om mensen woorden in de mond te leggen. :W

NYT als bron neem ik al lang niet meer serieus.

En nee, voor de duidelijkheid, ik geloof ook niet dat defund the police betekent dat het hele politiecorps wordt afgeschaafd. Ook ik ben voor strengere selectie, betere training en demilitarisatie.
pi_194014265
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 21:51 schreef Aurelius het volgende:
Ja. Die zag ik. Maar ik hield eigenlijk op met lezen toen hij stelde dat ik beweerde dat het huidige geweld kwam door ‘defund the police’, terwijl ik duidelijk zei dat het kwam omdat de politie nu vooral bezig is met rellen en demonstraties. Gevolgen van eventueel beleid dat uit ‘defund the police’ voortkomt moet nog blijken.

Ben beetje klaar met die slinkse tactiek om mensen woorden in de mond te leggen. :W
Maar je zei:
quote:
Minderheden blijken de grootste slachtoffers van "defund the police" in de grote steden. Wie had dat voorspeld?

... gevolgd door wat tweets over geweld ...
Hoe is dat woorden in de mond leggen?

quote:
NYT als bron neem ik al lang niet meer serieus.
Dat mag natuurlijk. Maar ik vind het dan wel weer vreemd dat jij, net als vele anderen die zoiets zeggen nieuws met veel meer opinie en een slechter track record wel weer betrouwbaarder lijkt te achten (fox news, daily caller, nypost). Althans, dat maak ik op uit het feit dat je die dan geregeld aanhaalt.

Het lijkt er meer op dat je eerst je politieke kleur kiest en dan media kiest die daar leuk bij kleuren, waarbij je de rest als onbetrouwbaar afschildert. In plaats van dat je eerst een selectie maakt op basis van betrouwbaarheid en dan pas kijkt naar politieke kleur.

quote:
En nee, voor de duidelijkheid, ik geloof ook niet dat defund the police betekent dat het hele politiecorps wordt afgeschaafd. Ook ik ben voor strengere selectie, betere training en demilitarisatie.
Da's prettig te lezen. Het staat zoals ik het begrijp ook voor verschuiving van budget naar sociale projecten als zaken ondernemen tegen verslaving, dak- en thuislozen helpen ... dat soort dingen, wat (in mijn optiek) eigenlijk geen politietaken zijn.
  donderdag 9 juli 2020 @ 22:13:32 #176
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_194014486
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 22:01 schreef SnertMetChoco het volgende:
Maar je zei:

Hoe is dat woorden in de mond leggen?
Dit is niet iets wat we hier zelf verzonnen hebben he:

quote:
We need the police. The police are the first responders to a broad range of public-safety issues and serious crime. Crime will not end if we abolish or defund the police. If the police are defunded, there will be delayed response when people who are in need call 911, fewer police on the street in neighborhoods and communities, and lack of police capacity to respond to serious crimes that present significant threats to public safety. If we defund the police, those most affected will be the poor and the marginalized. Wealthy neighborhoods will hire private security as they are already doing, and poorer neighborhoods will have to fend for themselves even more than they already have to. Delays in police response and lack of police capacity will increase fear of crime, render victims of crime helpless and wreak havoc on communities, especially communities of color, even more so than is already the case.
The movement to defund the police is wrong, and here’s why, door:
Jacqueline B. Helfgott is professor and director of the Seattle University Department of Criminal Justice Crime and Justice Research Center. She serves on the Seattle Police Department’s Crisis Intervention Committee.

Het lijkt me dat deze persoon redelijk in de materie zit.
pi_194014503
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 22:01 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Maar je zei:
[..]

Hoe is dat woorden in de mond leggen?
Ik bedoelde dat minderheden grote kans hebben om op termijn het slachtoffer te worden van minder politie. Politie zal zich terugtrekken uit achterstandswijken waardoor bendes vrij spel krijgen. Zoals nu omdat ze het te druk hebben met de protesten.

quote:
Dat mag natuurlijk. Maar ik vind het dan wel weer vreemd dat jij, net als vele anderen die zoiets zeggen nieuws met veel meer opinie en een slechter track record wel weer betrouwbaarder lijkt te achten (fox news, daily caller, nypost). Althans, dat maak ik op uit het feit dat je die dan geregeld aanhaalt.

Het lijkt er meer op dat je eerst je politieke kleur kiest en dan media kiest die daar leuk bij kleuren, waarbij je de rest als onbetrouwbaar afschildert. In plaats van dat je eerst een selectie maakt op basis van betrouwbaarheid en dan pas kijkt naar politieke kleur.
Maar dat doen mensen die continu de NYT, WaPo, CNN, etc als bron aanhalen. Media die ook een flinke track record hebben van misleiding en politiek gekleurheid. Zie bijvoorbeeld Covington.

quote:
Da's prettig te lezen. Het staat zoals ik het begrijp ook voor verschuiving van budget naar sociale projecten als zaken ondernemen tegen verslaving, dak- en thuislozen helpen ... dat soort dingen, wat (in mijn optiek) eigenlijk geen politietaken zijn.
Ik ben benieuwd hoe dat zal uitpakken. Ik heb er weinig vertrouwen in.
pi_194014568
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 22:13 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dit is niet iets wat we hier zelf verzonnen hebben he:
[..]

The movement to defund the police is wrong, and here’s why, door:
Jacqueline B. Helfgott is professor and director of the Seattle University Department of Criminal Justice Crime and Justice Research Center. She serves on the Seattle Police Department’s Crisis Intervention Committee.

Het lijkt me dat deze persoon redelijk in de materie zit.
De claim was niet of hij dat verzon (ik zal later eens kijken naar de inhoud van je link, want dat oogt zeker interessant), maar hij gaf aan dat hem woorden in de mond waren gelegd. Hij noemde het zelfs een slinkse taktiek waar hij klaar mee was. Dat vind ik volstrekt geen faire interpretatie van de onderlinge discussie die tot dan toe gevoerd was. Je denkt daar anders over? En zo ja, hoezo dan?
  donderdag 9 juli 2020 @ 22:23:58 #179
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_194014688
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 22:17 schreef SnertMetChoco het volgende:

De claim was niet of hij dat verzon (ik zal later eens kijken naar de inhoud van je link, want dat oogt zeker interessant), maar hij gaf aan dat hem woorden in de mond waren gelegd. Hij noemde het zelfs een slinkse taktiek waar hij klaar mee was. Dat vind ik volstrekt geen faire interpretatie van de onderlinge discussie die tot dan toe gevoerd was. Je denkt daar anders over? En zo ja, hoezo dan?
Omdat hij helemaal niet stelde dat er meer geweld zou zijn door het defunden van the police. Hij stelde dat de minderheden de grootste slachtoffers worden van het defunden. Dat is een wezenlijk verschil. En dat is dus ook wat uit die link van mij blijkt.
pi_194014699
In SF nemen ze alvast het voortouw. Ze maken het strafbaar om (als blanke) de politie te bellen als je vermoed dat gekleurde mensen iets strafbaars aan het doen zijn, maar dit achteraf niet het geval blijkt te zijn.

Zo haal je het wel uit je hoofd om de politie te bellen bij vermoeden van onraad.

https://nypost.com/2020/0(...)op-racist-911-calls/

Valse aangifte doen is al strafbaar overigens. Zoals die mevrouw in NY met die vogelaar. Dit is echt wat anders.

De naam is wel grappig verzonnen, dat moet ik toegeven.
  donderdag 9 juli 2020 @ 22:28:30 #181
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194014780
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2020 22:24 schreef Aurelius het volgende:
In SF nemen ze alvast het voortouw. Ze maken het strafbaar om (als blanke) de politie te bellen als je vermoed dat gekleurde mensen iets strafbaars aan het doen zijn, maar dit achteraf niet het geval blijkt te zijn.
Dat staat er helemaal niet.
quote:
Zo haal je het wel uit je hoofd om de politie te bellen bij vermoeden van onraad.

https://nypost.com/2020/0(...)op-racist-911-calls/

Valse aangifte doen is al strafbaar overigens. Zoals die mevrouw in NY met die vogelaar. Dit is echt wat anders.

De naam is wel grappig verzonnen, dat moet ik toegeven.
Oh, hoe is dit anders behalve onderscheid maken tussen 'valse aangifte' en 'valse aangiftes met racistische component'?
Huilen dan.
pi_194014822
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2020 22:24 schreef Aurelius het volgende:
In SF nemen ze alvast het voortouw. Ze maken het strafbaar om (als blanke) de politie te bellen als je vermoed dat gekleurde mensen iets strafbaars aan het doen zijn, maar dit achteraf niet het geval blijkt te zijn.

Zo haal je het wel uit je hoofd om de politie te bellen bij vermoeden van onraad.

https://nypost.com/2020/0(...)op-racist-911-calls/

Valse aangifte doen is al strafbaar overigens. Zoals die mevrouw in NY met die vogelaar. Dit is echt wat anders.

De naam is wel grappig verzonnen, dat moet ik toegeven.
Dat is natuurlijk niet wat er staat.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_194014837
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2020 22:14 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Ik bedoelde dat minderheden grote kans hebben om op termijn het slachtoffer te worden van minder politie. Politie zal zich terugtrekken uit achterstandswijken waardoor bendes vrij spel krijgen. Zoals nu omdat ze het te druk hebben met de protesten.
Ok, het is goed dat je aangeeft dat je het anders bedoelde en dat het NU dus niks te maken heeft met defund the police. De actuele tweets hadden dus geen betrekking op defund the police, maar op andere inzet vanwege protesten als ik je goed begrijp.

Echter is het maar de vraag of "defund the police" leidt tot minder politieinzet. Althans, ten opzichte van vraag naar politie, omdat als je criminaliteit voorkomt, je handen vrij maakt. Dit is zeg maar waar het opiniestuk wat AchJa postte een rol gaat spelen net als waar Kijkertje het over had.

quote:
Maar dat doen mensen die continu de NYT, WaPo, CNN, etc als bron aanhalen. Media die ook een flinke track record hebben van misleiding en politiek gekleurheid. Zie bijvoorbeeld Covington.
Mja, ik ben een beetje beducht om hier weer de zoveelste media-discussie over te gaan voeren, want dat komt echt overal weer terug lijkt het. Wat ik wel wil zeggen is dat je CNN echt niet gelijk kunt stellen met NYT of WaPo. De laatste twee zijn veel betere media.

Het feit dat ik dit zeg gaat je niet overtuigen, maar het verschil zit hem in geschreven media vs 24/7 tv-nieuws. Fox News is in mijn ogen echt nog veel rukker dan CNN, wat ik ook betrekkelijk ruk acht, net als MSNBC. Maar de precieze rangorde maakt me niet eens zoveel uit. Geschreven nieuws doorgaans >>> tv nieuws.

quote:
Ik ben benieuwd hoe dat zal uitpakken. Ik heb er weinig vertrouwen in.
Ik heb geen idee hoeveel vertrouwen ik waar in moet stellen ... woon er niet, heb er niks mee te maken en om de lokale politiek ook nauwgezet te volgen is echt niet te doen, daarvoor is het een te groot land. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door SnertMetChoco op 09-07-2020 22:36:36 ]
pi_194014856
quote:
7s.gif Op donderdag 9 juli 2020 22:28 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Dat staat er helemaal niet.
[..]

Oh, hoe is dit anders behalve onderscheid maken tussen 'valse aangifte' en 'valse aangiftes met racistische component'?

Het is vooral anders in de zin dat het bellen van 911 wat anders is dan aangifte doen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_194014857
Hoe moet ik Caren dan lezen?

Misschien zijn de intenties wel goed. Maar ik vind het toch wel iets te kort door de bocht. Het schrikt wel af om de politie te bellen als je potentieel gestraft wordt wanneer er achteraf eigenlijk niks aan de hand blijkt te zijn.

[ Bericht 49% gewijzigd door Aurelius op 09-07-2020 22:44:44 ]
pi_194014916
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 22:23 schreef AchJa het volgende:

[..]

Omdat hij helemaal niet stelde dat er meer geweld zou zijn door het defunden van the police. Hij stelde dat de minderheden de grootste slachtoffers worden van het defunden. Dat is een wezenlijk verschil. En dat is dus ook wat uit die link van mij blijkt.
Maar hij stelde met voorbeelden van het heden dat minderheden nu al die gevolgen zouden voelen van "defund the police".
pi_194014938
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 22:35 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Maar hij stelde met voorbeelden van het heden dat minderheden nu al die gevolgen zouden voelen van "defund the police".
Nee, dat stelde ik niet. En dat heb ik intussen nogmaals meerdere keren nader toegelicht. :O
pi_194014955
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2020 22:36 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Nee, dat stelde ik niet. En dat heb ik intussen nogmaals meerdere keren nader toegelicht. :O
Je bedoelde dat niet, en daar heb ik vrede mee. Je stelde het in mijn optiek wel.
  donderdag 9 juli 2020 @ 22:38:06 #189
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_194014963
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 22:35 schreef SnertMetChoco het volgende:

Maar hij stelde met voorbeelden van het heden dat minderheden nu al die gevolgen zouden voelen van "defund the police".
Ik lees dat nergens maar @Aurelius legt het zelf ook uit.
pi_194014980
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 22:38 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik lees dat nergens maar @:Aurelius legt het zelf ook uit.
Hij zegt dat hij wat anders bedoelde dan hij schreef ja. Daar kunnen we het in principe gauw over eens zijn.
pi_194015035
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 22:38 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Hij zegt dat hij wat anders bedoelde dan hij schreef ja. Daar kunnen we het in principe gauw over eens zijn.
Volgens mij schreef ik het wel goed, maar heb jij het anders opgevat. Vandaar mijn toelichting. Daar kunnen we het idd over eens zijn. :+
pi_194015118
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2020 22:41 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Volgens mij schreef ik het wel goed, maar heb jij het anders opgevat. Vandaar mijn toelichting. Daar kunnen we het idd over eens zijn. :+
Dit begint wat pietluttig te worden, maar ik ben hier zeker niet te groot voor. :P Je schreef:

"Draadje met cijfers. Minderheden blijken de grootste slachtoffers van "defund the police" in de grote steden. Wie had dat voorspeld?"

Gevolgd door een draad met alleen maar cijfers uit het heden en verleden, waar Kijkertje tegen ageerde:


Dus "blijken de grootste slachtoffers" plus cijfers vanuit het heden en verleden... de enige conclusie hier is dat je het over het nu had.

Vervolgens zeg je dat je de toekomst bedoelde. Ik wil niet in twijfel trekken wat je bedoelde, want ik kan niet in je hoofd kijken, maar dat is simpelweg niet wat je schreef. That's all.
pi_194015187
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 22:45 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Dit begint wat pietluttig te worden, maar ik ben hier zeker niet te klein voor. :P Je schreef:

"Draadje met cijfers. Minderheden blijken de grootste slachtoffers van "defund the police" in de grote steden. Wie had dat voorspeld?"

Gevolgd door een draad met alleen maar cijfers uit het heden en verleden, waar Kijkertje tegen ageerde:
[ afbeelding ]

Vervolgens zeg je dat je de toekomst bedoelde. Ik wil niet in twijfel trekken wat je bedoelde, want ik kan niet in je hoofd kijken, maar dat is simpelweg niet wat je schreef. That's all.
Het is alweer een tijdje geleden. Maar ik bedoelde dus potentieel. Niet in het heden.

Die reeks tweets zeggen idd iets over de huidige situatie. Mijn punt was dat het met minder politie alleen maar erger wordt.
  donderdag 9 juli 2020 @ 22:49:55 #194
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_194015215

Mooie compilatie weer liefdevolle linkse mensen O+
Ik ben inmiddels overleden
pi_194015379
quote:
10s.gif Op donderdag 9 juli 2020 00:39 schreef Kijkertje het volgende:
Voor de mensen die denken dat 'defund the police' betekent dat het hele politie-apparaat opgeheven wordt, jullie zijn echt in de minderheid hoor :D

kylegriffin1 twitterde op woensdag 08-07-2020 om 22:45:13 Monmouth poll:

77% of Americans believe those who use the phrase 'Defund the Police' really just want to change the way police departments operate.

Only 18% believe that people who use this phrase actually want to get rid of police departments. reageer retweet
Volgens mij heeft niemand het over opheffen, maar als je fondsen weghaalt bij de politie betekent het automatisch minder agenten op straat. De grootste kostenpost bij elke organisatie is nog altijd personeel. Dus wil je serieuze besparingen realiseren dan betekent dat bijna automatisch minder mensen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_194015386
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2020 22:49 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Het is alweer een tijdje geleden. Maar ik bedoelde dus potentieel. Niet in het heden.

Die reeks tweets zeggen idd iets over de huidige situatie. Mijn punt was dat het met minder politie alleen maar erger wordt.

Fair enough, dat is iets wat m.i. wel ter discussie staat. Hoewel ik niet zeker weet of het uitgangspunt van fysiek minder politieagenten iets is wat beoogd wordt met defund the police. Ik kan me voorstellen dat dat verschilt per gemeente en geëvalueerd wordt op basis van voortgang van die lokale sociale projecten (hoewel dat waarschijnlijk mijn Nederlandse blik is op hoe lokale politiek daar zou kunnen werken).

[ Bericht 0% gewijzigd door SnertMetChoco op 09-07-2020 23:06:25 ]
pi_194015564
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 22:56 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Volgens mij heeft niemand het over opheffen, maar als je fondsen weghaalt bij de politie betekent het automatisch minder agenten op straat. De grootste kostenpost bij elke organisatie is nog altijd personeel. Dus wil je serieuze besparingen realiseren dan betekent dat bijna automatisch minder mensen.
Nee, dat is geen automatisme. Ze hebben bv. ook veel budget om op te treden tegen drugsverslaving. Dan kun je wel in strikte zin gelijk hebben dat het een agent minder is die dat gaat doen, maar dan gaat iemand die beter weet hoe om te gaan met drugsverslaving om met die problematiek. Hoe dan ook was die ene agent niet bezig met het bestrijden van criminaliteit en de gedachte is dat de andere aanpak leidt tot minder problematiek en criminaliteit.
  donderdag 9 juli 2020 @ 23:02:45 #198
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194015578
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 22:56 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Volgens mij heeft niemand het over opheffen, maar als je fondsen weghaalt bij de politie betekent het automatisch minder agenten op straat. De grootste kostenpost bij elke organisatie is nog altijd personeel. Dus wil je serieuze besparingen realiseren dan betekent dat bijna automatisch minder mensen.
Als ze minder te doen krijgen, dan heb je er ook minder nodig. Wanneer al dat extra budget van de afgelopen jaren in plaats van in meer politie, zware voertuigen, wapens, etc, geïnvesteerd was in verslavingszorg, daklozenopvang, etc, dan was je al een heel eind op weg geweest.

Verder moet je je afvragen of de politie wel taken moet uitvoeren waarvoor ze helemaal niet opgeleid zijn.
Huilen dan.
pi_194015731
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 22:49 schreef Enchanter het volgende:

Mooie compilatie weer liefdevolle linkse mensen O+
Nu je er toch bent, heb je ook nog een repliek op de post van Kijkertje hierboven als reactie op een eerdere post van jou?
pi_194015957
quote:
7s.gif Op donderdag 9 juli 2020 23:02 schreef Isdatzo het volgende:
Wanneer al dat extra budget van de afgelopen jaren in plaats van in meer politie, zware voertuigen, wapens, etc, geïnvesteerd was in verslavingszorg, daklozenopvang, etc, dan was je al een heel eind op weg geweest.
Ze zaten al krap door personeelskosten geloof ik. Vooral pensioenen. Daarom hebben ze juist al die militaire zooi. Die kunnen ze voor een appel en een ei van het leger overnemen. Allemaal boventallig materiaal uit Irak en Afghanistan. Een APC is goedkoper dan een normale politiewagen.

quote:
The 1033 Program transfers surplus weapons, vehicles and other supplies from the U.S. Department of Defense to law enforcement agencies across the country at almost no cost.
Maar wederom, ik zie meer heil in strengere selectie, betere beloning om betere mensen aan te trekken en meer training & begeleiding. Wat het leger ook doet zeg maar.

Kunnen ze ook iets doen aan al die zwarten die elkaar vermoorden in de binnensteden. Of zijn die zware levens niet belangrijk?

[ Bericht 4% gewijzigd door Aurelius op 09-07-2020 23:35:05 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')