Whiskers2009 | vrijdag 3 juli 2020 @ 16:07 |
# Hoe kan je een F1 Superlicentie krijgen | |
shiz | vrijdag 3 juli 2020 @ 16:08 |
🏎️💨 s🅱️inalla Alex | |
Sjemmert | vrijdag 3 juli 2020 @ 16:08 |
Die Honda heeft te veel power | |
pmponer | vrijdag 3 juli 2020 @ 16:08 |
protest incomming | |
Mansjester | vrijdag 3 juli 2020 @ 16:08 |
Het openen van een nieuw deel duurde nog langer dan de titelaspiraties van Max | |
_UserName_ | vrijdag 3 juli 2020 @ 16:08 |
Heb de spin van Albon niet gezien | |
Xylos | vrijdag 3 juli 2020 @ 16:08 |
Niet erg overtuigend wat Red Bull laat zien. | |
Newone82 | vrijdag 3 juli 2020 @ 16:08 |
Heel veel onderstuur. Die Red Bull is matig. En maar praatjes hebben. | |
StephanL | vrijdag 3 juli 2020 @ 16:08 |
Albon ook, gaat goed met de Honda aangedreven auto’s. Te veel power denk ik | |
chufi | vrijdag 3 juli 2020 @ 16:08 |
pmponer | vrijdag 3 juli 2020 @ 16:08 |
zomaar 180 pk erbij in de bocht | |
Whiskers2009 | vrijdag 3 juli 2020 @ 16:09 |
Daarom deed ik het maar | |
Bensel | vrijdag 3 juli 2020 @ 16:09 |
kan ook zijn omdat de aero the aggressief is afgesteld. Dat waren ze de laatste jaren gewend ivm gebrek aan power | |
_UserName_ | vrijdag 3 juli 2020 @ 16:09 |
Dank Wilde als kind of newbe geen 2 topics openen achtereen | |
shiz | vrijdag 3 juli 2020 @ 16:09 |
De RB heeft nog geen RedBull gedronken of partymode aan. | |
TjjWester | vrijdag 3 juli 2020 @ 16:10 |
De red bull lijkt een serieus probleem te hebben. Hamilton gaat rechtsstreeks naar het kampioenschap............. | |
HiDiHo | vrijdag 3 juli 2020 @ 16:10 |
| |
_UserName_ | vrijdag 3 juli 2020 @ 16:10 |
Waarom ook partymode aan in een vrije training? | |
Newone82 | vrijdag 3 juli 2020 @ 16:10 |
Zijn dezelfde problem als in testen Barca. Denk het niet | |
Kleffe_Dop | vrijdag 3 juli 2020 @ 16:10 |
Bij Sky nu ook de kanttekening dat de Red Bull ook in de winter regelmatig achterstevoren stond. | |
_UserName_ | vrijdag 3 juli 2020 @ 16:10 |
Ook jij dank, gevaarlijk plekje om tot stilstand te komen. | |
Newone82 | vrijdag 3 juli 2020 @ 16:10 |
Klopt. Red Bull lachwekkend slecht. | |
shiz | vrijdag 3 juli 2020 @ 16:10 |
Drom, davitamon | |
Newone82 | vrijdag 3 juli 2020 @ 16:11 |
Exact hetzelde probleem dus. Prutsers | |
pmponer | vrijdag 3 juli 2020 @ 16:11 |
Wat is Lec eigenlijk aan het doen, zo ver achter Seb Max heeft even wat tweaks gehaald | |
shiz | vrijdag 3 juli 2020 @ 16:12 |
Dat is gewoon om de concurrentie op een verkeerd been te zetten. Rondjes met hoopgevende data ff verstoren met een kunstmatige oopsie, dan lijkt het rondje niks, maar ondertussen zijn ze bij RB veel wijzer. | |
_UserName_ | vrijdag 3 juli 2020 @ 16:12 |
Ik vind de bijna halve seconde tussen de Mercedessen en Perez wel zorgwekkend | |
Weltschmerz | vrijdag 3 juli 2020 @ 16:12 |
Die 160 pk die ineens erbij komt weer? | |
Justevo | vrijdag 3 juli 2020 @ 16:12 |
Nitwit. | |
Sjemmert | vrijdag 3 juli 2020 @ 16:13 |
Red Bull in de tank even wat meer vleugel | |
Starflyer | vrijdag 3 juli 2020 @ 16:13 |
Dat is de winat die Mercedes ten opzichte van vorig jaar geboekt heeft. | |
Newone82 | vrijdag 3 juli 2020 @ 16:13 |
Ondertussen op 1 van de korste tracks zet Mercedes de concurrentie op 0.6 seconde (!). Gelukkig maar een kort seizoen | |
_UserName_ | vrijdag 3 juli 2020 @ 16:14 |
Geloof er niks van. Ik denk dat het meer te maken heeft met DAS systeem | |
spectrumanalyser | vrijdag 3 juli 2020 @ 16:14 |
weet ook niet zo goed wat je aan deze tijden kunt aflezen. ze rijden toch niet met dezelfde tankinhoud. | |
alpeko | vrijdag 3 juli 2020 @ 16:15 |
Nou ja, concurrentie? Eigenlijk op de 2019 versie van zichzelf. | |
pmponer | vrijdag 3 juli 2020 @ 16:15 |
Ik ben maar een noob, maar heeft iemand van de specialisten de long runs al vergeleken? (of zijn die er nog niet geweest) | |
Newone82 | vrijdag 3 juli 2020 @ 16:15 |
Mercedes laat ook niet alles zien. Dat is nog het engste. Saai seizoen incoming | |
_UserName_ | vrijdag 3 juli 2020 @ 16:16 |
Dan zou ik maar stoppen met kijken | |
Starflyer | vrijdag 3 juli 2020 @ 16:16 |
Dat is toch ook winst ten opzichte van vorig jaar? Perez rijdt in een 2019 Mercedes. Hamilton met een 2020 Mercedes. | |
_UserName_ | vrijdag 3 juli 2020 @ 16:17 |
Dan moeten ze dit jaar dus extra hun best doen gezien DAS in 2021 niet meer mag. | |
pmponer | vrijdag 3 juli 2020 @ 16:17 |
Dan zou je zeggen dat de Merc slechter is geworden, want ik denk wel dat Ham .5 op Perez pakt met hetzelfde materiaal | |
Newone82 | vrijdag 3 juli 2020 @ 16:18 |
Las op een forum. Wel mooi: Toto should buy clown outfits for Marko and Christian. Hyped themselves up just to trip and fall spectacularly so far | |
Starflyer | vrijdag 3 juli 2020 @ 16:18 |
Hij pakt niet eens zoveel op Bottas die ik lager inschat | |
_UserName_ | vrijdag 3 juli 2020 @ 16:18 |
Vettel en Verstappen in een team? Dat denk ik niet, zijn het te grote namen voor en Vettel wil niet als 2e man rijden. | |
alpeko | vrijdag 3 juli 2020 @ 16:19 |
2-3 tienden max. Perez is ook geen prutser. Niveautje Bottas. Plus dat de kans groot is dat RP iets meer risico neemt nu al dan Mercedes. | |
Dven | vrijdag 3 juli 2020 @ 16:19 |
ok | |
Dven | vrijdag 3 juli 2020 @ 16:20 |
Had niet verwacht dat het getroll bij de allereerste dag aan vrije trainingen alweer zo heftig zou zijn. | |
Starflyer | vrijdag 3 juli 2020 @ 16:20 |
Bottas met problemen? | |
pmponer | vrijdag 3 juli 2020 @ 16:20 |
dat staatje, zou ham dan inhouden op rechte stukken | |
shiz | vrijdag 3 juli 2020 @ 16:20 |
When the lights go out, the bullshit stops Geen woorden, maar daden... in de RACE. | |
Evenstar | vrijdag 3 juli 2020 @ 16:20 |
Blijkbaar mag het hier gewoon. | |
Newone82 | vrijdag 3 juli 2020 @ 16:21 |
Puh long run op gele band valt tegen .. Max 0,5sec langzamer dan Lewis in S3 met gele band! | |
_UserName_ | vrijdag 3 juli 2020 @ 16:21 |
Bij een persoon valt het inderdaad erg op. Jammer wel. | |
Dven | vrijdag 3 juli 2020 @ 16:22 |
Mwoah | |
Starflyer | vrijdag 3 juli 2020 @ 16:23 |
| |
Newone82 | vrijdag 3 juli 2020 @ 16:23 |
Perez rijd zelfde tijden als Max in de long runs. Hamilton duidelijk de snelste | |
spectrumanalyser | vrijdag 3 juli 2020 @ 16:24 |
verrassende rondes van Ricciardo op de medium band. | |
TjjWester | vrijdag 3 juli 2020 @ 16:25 |
Hij heeft weinig andere keuze als hij in de f1 wilt blijven bij een goed team. | |
RealistAtheist | vrijdag 3 juli 2020 @ 16:25 |
Beetje jammer dit alweer inderdaad. | |
TjjWester | vrijdag 3 juli 2020 @ 16:26 |
Je kunt niet ontkennen dat red bull en ferrari op zijn zachts gezegd nogal teleurstellend zijn. Ik vrees serieus voor een saai seizoen.. | |
HiDiHo | vrijdag 3 juli 2020 @ 16:26 |
_UserName_ | vrijdag 3 juli 2020 @ 16:26 |
Dus dan zou Albon, Kvyat of Gasly eruit gaan bij AT of RB.. Of een overstap maken. Misschien is het wel gewoon klaar na dit seizoen voor Vettel, doet immers ook al een tijdje mee. | |
Kleffe_Dop | vrijdag 3 juli 2020 @ 16:27 |
Sky past wat mentale gymnastiek toe om die Car Performance cijfers relevant te maken. | |
TjjWester | vrijdag 3 juli 2020 @ 16:27 |
Gewoon klaar zou de meest logische stap zijn maar dat schijnt vettel niet te willen. | |
Sjemmert | vrijdag 3 juli 2020 @ 16:27 |
Max rijd zelfde pace als RP en Renault. Vettel zag er goed uit op de hards volgens mij. | |
shiz | vrijdag 3 juli 2020 @ 16:28 |
Denk dit. Wil geen tweede viool spelen en niemand heeft zin in een eigenwijze diva die niet luistert. GT Masters of Nordschleife Taxi fahrten dan maar? | |
_UserName_ | vrijdag 3 juli 2020 @ 16:29 |
Dan zal hij genoegen moeten nemen met een stoeltje buiten RB of Mercedes. Alles of niks is geen optie. Wellicht kan hij nog een jaartje bij Renault, die motor kent hij wel vanuit zijn RB tijdperk (of reed RB met Vettel niet met een renault motor?) | |
Newone82 | vrijdag 3 juli 2020 @ 16:30 |
Klopt. Teleurstellend allemaal | |
alpeko | vrijdag 3 juli 2020 @ 16:30 |
Klopt. RB Renault in Vettel tijdperk | |
TjjWester | vrijdag 3 juli 2020 @ 16:30 |
Stel dat vettel bereid is financieel wat in te leveren, belooft zich aan te passen aan max(doet hij niet) dan zou het me niet verbazen als red bull serieus geïnteresseerd is. Albon doet het leuk maar is niet het nieuwe wereldwonder. | |
RealistAtheist | vrijdag 3 juli 2020 @ 16:30 |
Ik denk dat je daar nu nog niet heel veel over kan zeggen. Dat Mercedes niet ineens slechter zou gaan presteren kon iedereen wel voorspellen denk ik. Ik durf pas na dit weekend mijn conclusies te trekken. Dat gezegd hebbende, de mensen die zich nu alweer zitten te verkneukelen omdat Verstappen een keertje de grindbak pakt is gewoon ontzettend sneu. | |
pmponer | vrijdag 3 juli 2020 @ 16:31 |
Nou toch lekker top 10 voor RB | |
StephanL | vrijdag 3 juli 2020 @ 16:32 |
Einde tijdperk Red Bull | |
H0D3NPYL | vrijdag 3 juli 2020 @ 16:32 |
Zei de commentator net dat de race 17 ronden is ? Wel zichzelf gecorrigeerd dat het 71 is | |
Starflyer | vrijdag 3 juli 2020 @ 16:33 |
Hij zou (net als Alonso) in gesprek zijn met Racing Point (Aston Martin Racing volgend jaar) voor 2021 volgens de Gazetta dello Sport | |
HiDiHo | vrijdag 3 juli 2020 @ 16:33 |
VacaLoca | vrijdag 3 juli 2020 @ 16:34 |
(nog) geen machtsvertoon van Red Bull. Morgenmiddag maar eens zien. | |
Whiskers2009 | vrijdag 3 juli 2020 @ 16:34 |
https://www.gptoday.net/n(...)mst-sebastian-vettel | |
#ANONIEM | vrijdag 3 juli 2020 @ 16:34 |
Ik hoorde ook 17. | |
shiz | vrijdag 3 juli 2020 @ 16:34 |
Morgen weten we hoe het duiveltje daadwerkelijk in het doosje zit. En zondag op racepace en racecraft gewoon hattrick, Maxterclass, whop chop. | |
pmponer | vrijdag 3 juli 2020 @ 16:35 |
Dat zou wat zijn een threepeat | |
shiz | vrijdag 3 juli 2020 @ 16:36 |
Dat is als iemand die gaat vechten met een hand op z'n rug als handicap omdat 'ie weet dat 'ie toch wel wint. | |
nils7 | vrijdag 3 juli 2020 @ 16:36 |
Hij zit er goed bij, Lewis | |
H0D3NPYL | vrijdag 3 juli 2020 @ 16:36 |
Tot morgen | |
HiDiHo | vrijdag 3 juli 2020 @ 16:36 |
Morgen weer verder | |
Starflyer | vrijdag 3 juli 2020 @ 16:37 |
Voor 2022, niet volgend jaar. Sowieso zijn er dan nog wat junioren die mogelijk kunnen doorstromen zoals Sette Camara, Vips en Daruvala. | |
Whiskers2009 | vrijdag 3 juli 2020 @ 16:37 |
Dat weet ik Het ging er echter over of RBR mogelijk nog interesse zou kunnen hebben in Vettel. | |
chiren | vrijdag 3 juli 2020 @ 16:38 |
Gvd kan ik f1tvpro ook met Sky commentaar krijgen of zitten we in NL aan Ziggo vast? Of kan ik mn NordVPN op de UK zetten en dan alsnog Sky krijgen? | |
HiDiHo | vrijdag 3 juli 2020 @ 16:40 |
6 talen | |
_UserName_ | vrijdag 3 juli 2020 @ 16:40 |
Het was een mooie dag met Formule 1 na dik een half jaar. Morgen wederom present. | |
aesop | vrijdag 3 juli 2020 @ 16:42 |
Redbull het zesde team op basis van deze ranglijst. Die zijn aan het sandbaggen als een malle. | |
HiDiHo | vrijdag 3 juli 2020 @ 16:43 |
Ik hoop dat ze er iets van geleerd hebben | |
JosMert | vrijdag 3 juli 2020 @ 16:44 |
Het wordt (helaas) weer zo’n jaar... Goede hoop had met men Red Bull Racing in het begin van het jaar. Red Bull Racing wilde daarom ook dat de GP in Australië gewoon door zou gaan, want zij meenden er dit seizoen echt klaar voor te zijn. Ook afgelopen week had men bij Red Bull Racing zelfs nog wat “grootspraak”, maar nu zijn we dan echt begonnen en hoe... WAT EEN DECEPTIE! Mercedes blijkt wederom oppermachtig. De “kloon (2019) Mercedes” van Racing Point, de McLarens en zelfs de Renaults staan gewoon voor Red Bull Racing. Dit laatste had ik aan het eind van vorig seizoen al voorspeld (namelijk voor wat betreft McLaren en Racing Point), maar toen werd dit door velen afgedaan als “onzin”. Helaas blijkt mijn destijdse voorgevoel (gebaseerd op de voortekenen die toen al voorzichtig zichtbaar werden) nu dan toch waarheid te worden en gezien de huidige prestaties van Renault lijkt het nog erger te worden dan verwacht. En het gat tussen Verstappen en P1 is maar liefst 0,911 seconde! Een gat dat niet te overbruggen is in enkele weken. Wederom een verloren seizoen voor Red Bull Racing. Ligt het aan een gebrek aan vermogen van Honda? Is Adrian Newey zijn mojo kwijt? Met de budget-cap in het verschiet, denk ik dat Red Bull Racing wel eens niet (meer) de ideale plek voor een kampioenschap kan zijn. Ik zet - naast uiteraard Mercedes - mijn geld voor 2021 alvast op McLaren. Wie weet gaat Ricciardo dan toch nog eens kampioen worden. | |
spectrumanalyser | vrijdag 3 juli 2020 @ 16:45 |
Ja, hallo. wat is de betekenis van een vrije training? hele tijd niet hebben kunnen racen. het gaat nog ietsjes stroef misschien. geef ze nog een kans zeg. | |
pmponer | vrijdag 3 juli 2020 @ 16:45 |
Dat kan je wel zo stellen, maar ik zit nu nog ziggo te kijken en max ligt gewoon op P1 Het was wel duidelijk dat RB aan het zoeken was naar de ideale setup. Albon, zei dat de auto te veel rechtdoor wilde in de wat snellere bochten. | |
AMDB | vrijdag 3 juli 2020 @ 16:45 |
F1 TV subscription maar gecanceld. Heb voor een jaar maar ga een refund aanvragen als dit morgen niet gefixed is. Cancellation als statement gedaan zodat ze hopelijk intern escaleren. Ook voor het eerst een review in de Play Store achtergelaten. | |
Dven | vrijdag 3 juli 2020 @ 16:47 |
ok | |
beantherio | vrijdag 3 juli 2020 @ 16:47 |
Zoveel tekst besteden aan een troll-poging. Het kan ook korter hoor. | |
Justevo | vrijdag 3 juli 2020 @ 16:48 |
Haha. | |
HiDiHo | vrijdag 3 juli 2020 @ 16:48 |
Mooie beelden van vorig jaar nu bij zig-go | |
bianconeri | vrijdag 3 juli 2020 @ 16:49 |
Wel hele opluchting dat deze 2 vrije trainingen zonder Jack en Olav waren zeg. Pfoeee wat een vooruitgang is dat zeg! Niet de hele vrije training moeten aanhoren hoe geweldig Jack en Olav zijn en moeten aanzien hoeveel van de training die mannen missen maar ten minste wat aandacht voor de training en F1 zelf. | |
PzKpfw | vrijdag 3 juli 2020 @ 16:50 |
Mercedes gewoon weer met de snelste wagen, precies zoals ik al had verwacht. Dat mensen zich de illusie hadden gemaakt dat Verstappen deze keer wel van begin af aan mee kon doen voor de overwinning | |
alpeko | vrijdag 3 juli 2020 @ 16:51 |
Wacht nu eerst de Q maar af. Die 9 tienden zou ik me niet blind op staren. Volgens mij niet op soft neergezet. | |
bianconeri | vrijdag 3 juli 2020 @ 16:51 |
Mercedes lijkt dit jaar gewoon weer duidelijk oppermachtig te zijn. Ook Ferrari lijkt er dit jaar bij te hangen, RBR ja die hangt er ook bij maar dat was te verwachten. Wel goed om te zien dat Williams er niet een paar seconden achter bungelt, zou leuk zijn als die ook in actie te zien zijn. Al valt Latifi dan wel tegen. | |
JosMert | vrijdag 3 juli 2020 @ 16:51 |
Op reddit las ik dit Mercedes is so far ahead, I mean the Red Bull Ring is a short track and the time difference is massive, they will most likely win every race this year (and possibly in 2021 as well) | |
bianconeri | vrijdag 3 juli 2020 @ 16:51 |
Dat hoorde je alleen maar op dit forum hoor. Waar geen F1 fans zitten maar vooral Max fanboys. | |
JosMert | vrijdag 3 juli 2020 @ 16:51 |
Was zeker weten op soft. | |
_UserName_ | vrijdag 3 juli 2020 @ 16:52 |
Ik moet zeggen dat ik het niet heel gek anders vond dan anders, wel wat luchtiger op een of andere manier. Wellicht omdat dat geheven van Jack en Olav er niet was. | |
aesop | vrijdag 3 juli 2020 @ 16:52 |
Button op Sky:Verder reed Max zijn snelle ronde met een beschadigde voorvleugel volgens Horner. Ik geloof er nog in. | |
Mansjester | vrijdag 3 juli 2020 @ 16:53 |
Mand | |
PzKpfw | vrijdag 3 juli 2020 @ 16:54 |
Als die jankbal maar niet wint | |
MakkieR | vrijdag 3 juli 2020 @ 16:54 |
Er automatisch vanuit gaan dat Verstappen de eerste rijder is. Hoeveel kampioenschappen heeft Vettel gewonnen bij RBR en hoeveel heeft Verstappen er gewonnen. Als ik iets geleerd heb bij RBR, dan is dat veranderingen binnen dat team heel erg snel kunnen gaan. | |
_UserName_ | vrijdag 3 juli 2020 @ 16:56 |
Veranderingen gaan snel, Max is de onbetwiste nummer een bij RB, Vettel zal zich moeten bewijzen. Of denk je dat ze Vettel als eerste rijder aantrekken en Max (die veel meer ervaring heeft met Honda) als tweede rijder laten rijden? | |
mikieu | vrijdag 3 juli 2020 @ 16:56 |
FP1&2, staat Mercedes bovenaan zijn ze dominant, staat RB bovenaan is het nog maar FP1&2. | |
beantherio | vrijdag 3 juli 2020 @ 16:57 |
Het is wonderbaarlijk dat op dit forum mensen jaar in jaar uit steeds maar weer de wildste conclusies durven trekken o.b.v. vrijdag-resultaten. Leren ze nooit iets of zo? | |
Nebelwerfer | vrijdag 3 juli 2020 @ 17:06 |
Vroeg me ook al af wanneer men hiermee zou stoppen. Wel benieuwd naar de reacties van de coureurs. Die zeggen vaak meer. | |
raptorix | vrijdag 3 juli 2020 @ 17:07 |
Mercedes is idd al jarenlang de snelste, maar als ze niet vanaf pole starten dan zie je gelijk dat ze het zwaar hebben. | |
beantherio | vrijdag 3 juli 2020 @ 17:08 |
Verstappen reed in ieder geval met een kapotte voorvleugel blijkt nu. | |
Newone82 | vrijdag 3 juli 2020 @ 17:10 |
17:03 – Max Verstappen beleefde op het oog niet de beste vrijdag uit zijn carrière, maar houdt onverminderd hoop voor de Grand Prix van Oostenrijk. Volgens de Nederlander is het beeld van de vrije trainingen enigszins vertekend. Zo reed hij tijdens de tweede sessie zijn snelste rondetijd met een kapotte voorvleugel. Op de eerste actiedag in Oostenrijk heeft vooral Mercedes spierballen getoond. Met het innovatieve DAS-systeem, productieve oefensessies en bovenal toptijden. Problemen kende het Zuid-Duitse merk in tegenstelling tot Red Bull nauwelijks. Bij de formatie van Verstappen gingen beide coureurs minimaal eenmaal in de rondte - een spin dus - en Verstappen maakte tijdens de tweede training nog een extra uitstapje door het grind. Hij sloot de trainingen uiteindelijk af met een derde en achtste plaats. Misschien niet het allerbeste begin van dit weekend, maar reden tot zorg is het allerminst. "Het was op zich best een goede dag, de rondetijden zeggen nu toch nog niks. Ook doordat ik mijn snelste rondetijd heb neergezet met een kapotte voorvleugel", legt Verstappen tegenover Sky Sports F1 uit. "Verder kunnen we er best wel vertrouwen in hebben. Er zijn natuurlijk altijd dingen die beter kunnen, maar over het algemeen was het wel een aardige dag. Ik kijk nu vooral uit naar morgen", duidt de Limburger op de kwalificatie Bron:gpupdate | |
Zorro | vrijdag 3 juli 2020 @ 17:11 |
Daarom is de nieuwe vorm van straffen ook lachwekkend. Bij valse start geen drivethrough maar een tijdstraf. Dus als Mercedes niet op pole staat gewoon valse start, dan rijden ze vooraan en maken een gat van 20 seconden. Tijdstrafje van hooguit 10 seconden en klaar. | |
Whiskers2009 | vrijdag 3 juli 2020 @ 17:12 |
Dat was altijd al hoor.. | |
mikieu | vrijdag 3 juli 2020 @ 17:14 |
Niet echt kunnen kijken door werk, reed Mercedes met DAS? (Actief dan) Zag 2x rook bij de roze merc? Daar nog iets over gehoord? | |
Whiskers2009 | vrijdag 3 juli 2020 @ 17:14 |
Die waren er nooit bij FP1 en FP2... | |
Whiskers2009 | vrijdag 3 juli 2020 @ 17:15 |
Ja. Nee. | |
mikieu | vrijdag 3 juli 2020 @ 17:16 |
Thanks | |
_UserName_ | vrijdag 3 juli 2020 @ 17:19 |
Oh, dacht dat Olav altijd wel op de grid was met de VT's en kwali | |
Whiskers2009 | vrijdag 3 juli 2020 @ 17:20 |
Bij FP 3 pas dacht ik. | |
_UserName_ | vrijdag 3 juli 2020 @ 17:21 |
Zal nu ook wel anders zijn, meende te horen dat ze er het hele weekend niet bij zijn. | |
Whiskers2009 | vrijdag 3 juli 2020 @ 17:23 |
Zijn ze inderdaad niet. | |
Predator40 | vrijdag 3 juli 2020 @ 17:26 |
waaruit blijkt dat Ferrari erbij hangt ???? | |
nils7 | vrijdag 3 juli 2020 @ 17:28 |
Zolang die Renault er voor staat zal t wel flink sandbaggen zijn of low engine mode | |
#ANONIEM | vrijdag 3 juli 2020 @ 17:30 |
Nog nooit eerder fp1 en 2 gekeken dus? | |
#ANONIEM | vrijdag 3 juli 2020 @ 17:31 |
En Jezus Christus, de trolletjes hebben ook een half jaar tandenknarsend op hun zolder gezeten. 2 vrije trainingetjes en ze hebben hun hele zak al weer geleegd. | |
beantherio | vrijdag 3 juli 2020 @ 17:33 |
Ze hebben een lange winter gehad die arme zielen.. | |
Predator40 | vrijdag 3 juli 2020 @ 17:34 |
vergeet de Ferrari fans niet he | |
TjjWester | vrijdag 3 juli 2020 @ 17:35 |
Hebben ze bij ferrari niet toegegeven dat hun ontwerp volledig fout iss?? Of is dat weer een roddel. | |
pmponer | vrijdag 3 juli 2020 @ 17:36 |
Wacht maar Seb gaat vlammen | |
ChevyCaprice | vrijdag 3 juli 2020 @ 17:37 |
Morgen hopelijk JackGOD bij FP3. | |
Starflyer | vrijdag 3 juli 2020 @ 17:40 |
Nee, ze komen in Hongarije pas met upgrades. Niet in Oostenrijk, inderdaad. Maar ik verwacht ze morgen zosls gebruikelijk wel bij VT3 in het commentaarhokje. | |
_UserName_ | vrijdag 3 juli 2020 @ 17:40 |
Ook niet. Wegens corona zijn ze er het hele weekend niet. | |
_UserName_ | vrijdag 3 juli 2020 @ 17:41 |
Ook dan niet, met de race ook niet. Er zijn restricties. Ook Sky zal niet op de baan zijn zondag naar wat ik begreep. | |
Starflyer | vrijdag 3 juli 2020 @ 17:43 |
Niet in Oostenrijk, maar wel bij Ziggo | |
ChevyCaprice | vrijdag 3 juli 2020 @ 17:43 |
Niet op het circuit, wel gewoon vanuit de studio. Wie gaf nu commentaar bij Ziggo dan? | |
Whiskers2009 | vrijdag 3 juli 2020 @ 17:44 |
Hij doet vast het commentaar zoals altijd bij FP3. Daarvoor hoef je niet ter plaatse te zijn | |
Whiskers2009 | vrijdag 3 juli 2020 @ 17:44 |
Winkelman. En die was ook niet op het circuit. | |
Breekfast | vrijdag 3 juli 2020 @ 17:44 |
Voorvleugel van Max was beschadigd:
| |
ChevyCaprice | vrijdag 3 juli 2020 @ 17:45 |
Precies. Die zit altijd gewoon in een studiootje. | |
_UserName_ | vrijdag 3 juli 2020 @ 17:45 |
Is commentaar dan niet ter plaatse? Is dat altijd vanuit de studio? | |
Whiskers2009 | vrijdag 3 juli 2020 @ 17:45 |
| |
ChevyCaprice | vrijdag 3 juli 2020 @ 17:47 |
FP1 en FP2 altijd vanuit de studio, de rest (normaal gesproken) ter plaatse. En nu alles vanuit de studio, totdat Mol en Plooij er weer bij zijn. Naar verluidt vanaf Silverstone, maar dat is afhankelijk van bepaalde zaken. | |
_UserName_ | vrijdag 3 juli 2020 @ 17:49 |
Voor GB zijn geen restricties wat ik hoorde, in ieder geval, ze hoeven niet 2 weken in quarantaine wat eerder wel was. | |
Starflyer | vrijdag 3 juli 2020 @ 17:50 |
Sinds dat vandaag bekend is gemaakt, inderdaad. Ook lekker voor de monteurs, want dan kunnen ze ook weer tussendoor naar huis zonder in quarantaine te hoeven.
| |
NaturalScience | vrijdag 3 juli 2020 @ 17:58 |
Dit is zulke onzin allemaal. Vorig jaar was de Ferrari VEEL sneller dan de Merc in de eerste vrije trainingen en wintertests..... | |
DKUp | vrijdag 3 juli 2020 @ 18:04 |
Wat is de de Mercedes lelijk in het zwart | |
Whiskers2009 | vrijdag 3 juli 2020 @ 18:08 |
Vind ik best meevallen Wel ff wennen Maar dat vind ik ook mbt het uiterlijk vd Alpha Tauri | |
#ANONIEM | vrijdag 3 juli 2020 @ 18:09 |
Dat had ik ook AT en Williams is bij snelle beelden nog wel lastig. En de helm van Albon is Oranje volgens mij(ben een beetje kleurenblind), vind ik irritant bij onboard. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-07-2020 18:13:02 ] | |
Peterselieman | vrijdag 3 juli 2020 @ 18:11 |
heb ik nog wat gemist vandaag? | |
#ANONIEM | vrijdag 3 juli 2020 @ 18:13 |
Roses are Red, violets are Blue, Mercedes One Two. | |
Whiskers2009 | vrijdag 3 juli 2020 @ 18:14 |
Dat is idd bizar ja, dat de bovenkant vd helm v Albon oranje is | |
Whiskers2009 | vrijdag 3 juli 2020 @ 18:14 |
- [ Bericht 100% gewijzigd door Whiskers2009 op 03-07-2020 18:14:48 ] | |
#ANONIEM | vrijdag 3 juli 2020 @ 18:16 |
Wacht, nu ben ik in de war, is ie nu wel of niet Oranje?
| |
daNpy | vrijdag 3 juli 2020 @ 18:20 |
Ja maar die illegale motorupdate is er nu af | |
Sinister-D- | vrijdag 3 juli 2020 @ 18:22 |
Ja is indd echt oranje. Waarom dat dat bizar zou moeten zijn weet ik niet. Net zo bizar als dat Hamilton voor dit jaar paars gekozen zeker..... | |
#ANONIEM | vrijdag 3 juli 2020 @ 18:24 |
Op de foto's is ie mooier. | |
opreis | vrijdag 3 juli 2020 @ 18:25 |
RB protest tegen DAS ingediend. Dit wordt een soap
| |
opgebaarde | vrijdag 3 juli 2020 @ 18:26 |
Ferrari heeft uitgelegd waarom ze tijdens de wintertests zo snel waren. Namelijk dat ze bijna de volledige snelheid van de auto gebruikten omdat de auto niet goed was. | |
Whiskers2009 | vrijdag 3 juli 2020 @ 18:27 |
Omdat teamgenoot van Max. Die Mr Oranje is... | |
Whiskers2009 | vrijdag 3 juli 2020 @ 18:28 |
Que? | |
Predator40 | vrijdag 3 juli 2020 @ 18:28 |
De FIA en Mercedes tegen RB, dit word een soap inderdaad | |
ESF1Gamer | vrijdag 3 juli 2020 @ 18:29 |
Ik zie een Ferrari bij RB aansluiten en misschien wat F1.5 teams. | |
Whiskers2009 | vrijdag 3 juli 2020 @ 18:29 |
Dank voor de info | |
#ANONIEM | vrijdag 3 juli 2020 @ 18:31 |
Irritant is het wel. Let nu op het Alex Album logootje | |
Starflyer | vrijdag 3 juli 2020 @ 18:45 |
Dus er kan nog meer verwacht worden van de RBR. | |
opgebaarde | vrijdag 3 juli 2020 @ 18:45 |
Oke | |
opreis | vrijdag 3 juli 2020 @ 18:51 |
Ik denk dat dat niet alleen voor Honda geldt | |
mikieu | vrijdag 3 juli 2020 @ 18:51 |
Vorig jaar was Max P9 in fp2 | |
beantherio | vrijdag 3 juli 2020 @ 18:55 |
Artikel 10.2 (specifiek 10.2.2) heb ik tijdens de tests zelf al eens genoemd als artikel waar DAS me toch wel behoorlijk mee in strijd lijkt te zijn: Ik ben benieuwd hoe de stewards dit gaan uitleggen. | |
spectrumanalyser | vrijdag 3 juli 2020 @ 18:55 |
Vorig jaar liet Max Verstappen uit beleefdheid eerst vijf auto's passeren bij de start van de race. | |
ChevyCaprice | vrijdag 3 juli 2020 @ 18:56 |
10.2.3 No adjustment may be made to any suspension system while the car is in motion. | |
Peterselieman | vrijdag 3 juli 2020 @ 18:59 |
Was een eerste uitleg niet dat DAS los stond van de ophanging? Dan zou je kunnen zeggen dat het te maken heeft met de besturing van de auto. | |
beantherio | vrijdag 3 juli 2020 @ 19:00 |
Artikel 3.8 is toch ook wel een lastige. Speciaal onderdeeltje b:
| |
Starflyer | vrijdag 3 juli 2020 @ 19:03 |
Dan mag je ook niet sturen Het hele idee van DAS is dat het door het stuurwiel bediend wordt en dus geen onderdeel is van de ophanging maar het stuursysteem. | |
Donderkonijn | vrijdag 3 juli 2020 @ 19:05 |
Dat lijkt me vrij onmogelijk aangezien dat systeem de stand van de wielen veranderd ener dus wel iets inde ophanging moet geburen om dat voor elkaar te krijgen. Of je moet in magie geloven. | |
beantherio | vrijdag 3 juli 2020 @ 19:06 |
Het stuurwiel is bij DAS juist datgene waarmee aanpassingen worden gemaakt aan de ophanging. | |
Starflyer | vrijdag 3 juli 2020 @ 19:06 |
Dat gebeurt met sturen ook | |
Predator40 | vrijdag 3 juli 2020 @ 19:08 |
er is een verschil tussen normaal sturen en de banking en/of hoogte van de banden te veranderen tijdens het rijden. | |
Donderkonijn | vrijdag 3 juli 2020 @ 19:08 |
True, maar dat verandert de configuratie van de ophanging niet. DAS doet dat wel. | |
Starflyer | vrijdag 3 juli 2020 @ 19:09 |
Ja, dat is toch niet anders dan als je stuurt? | |
Donderkonijn | vrijdag 3 juli 2020 @ 19:09 |
Jawel. | |
Starflyer | vrijdag 3 juli 2020 @ 19:10 |
Het enige wat DAS doet is beide banden iets naar binnen sturen. | |
Sinister-D- | vrijdag 3 juli 2020 @ 19:10 |
Heeft ie al langer dan dat ie teamgenoot is van Max. Moet ie dat dan maar gaan vervangen gewoonweg omdat ie onverwacht in hetzelfde team komt als een Nederlander | |
Donderkonijn | vrijdag 3 juli 2020 @ 19:12 |
Nee, lees je eens in . Het doet veel meer onder water. | |
beantherio | vrijdag 3 juli 2020 @ 19:15 |
Tja, maar de stuurinrichting wordt expliciet beschreven in de technische reglementen (met de voorwaarden waar het aan moet voldoen) en DAS niet. | |
Peterselieman | vrijdag 3 juli 2020 @ 19:16 |
De vraag is in hoeverre het veranderen van de Toe verwoord is in de regels | |
Starflyer | vrijdag 3 juli 2020 @ 19:18 |
Heb ik gedaan. Hier wordt het uitvoerig beschreven https://motorsport.tech/f(...)em-another-advantage
| |
Starflyer | vrijdag 3 juli 2020 @ 19:18 |
Omdat DAS met de stuurinrichting bestuurd wordt. | |
Starflyer | vrijdag 3 juli 2020 @ 19:19 |
Niet dit jaar, wel volgend jaar. | |
trein2000 | vrijdag 3 juli 2020 @ 19:21 |
Precies. Het wordt er mee bestuurt maar is er geen onderdeel van. Zou ik zeggen als RB. | |
beantherio | vrijdag 3 juli 2020 @ 19:21 |
Zekers, maar omdat DAS niet in de reglementen staat beschreven kun je je afvragen of dat zoveel uitmaakt. In ieder geval mogen de stewards er nu een ei over leggen: ik ben erg benieuwd. | |
Predator40 | vrijdag 3 juli 2020 @ 19:29 |
het is dus wel vreemd dat het dit jaar wel is toegestaan en volgend jaar niet...... | |
Starflyer | vrijdag 3 juli 2020 @ 19:33 |
Omdat er nu niet in de regels staat dat de afstand tussen de banden niet mag veranderen en volgend jaar wel. Om dat dit jaar nog in de regels te krijgen hadden alle teams hier voor moeten stemmen omdat het te dicht op het seizoen was. Voor volgend jaar hoeft dat niet. Edit: Dit is er toegevoegd https://www.fia.com/sites(...)5_-_2020-06-19_1.pdf | |
bianconeri | vrijdag 3 juli 2020 @ 19:53 |
Nee | |
Whiskers2009 | vrijdag 3 juli 2020 @ 19:54 |
Wel | |
bianconeri | vrijdag 3 juli 2020 @ 19:54 |
Klopt hoor. Whiskers kletst maar wat. Alleen de rol tussen Jack en Olav ruilde om. Ze zijn er wel.... Alleen niet vanaf de grid. | |
vosss | vrijdag 3 juli 2020 @ 19:55 |
RB goden | |
bianconeri | vrijdag 3 juli 2020 @ 19:56 |
Nee dat is niet vreemd. Het was een vaag systeem wat er mee tussendoor kon voor nu. En achteraf denken ze bij de FIA dat ze dit dus toch niet willen en gaan ze het verbieden, maar dat kun je moeilijk tussendoor doen. Maar goed denken andere teams anders over dus ga je hetzelfde verhaal krijgen zoals vorig jaar. Behalve dat het DAS systeem overduidelijk zichtbaar is. | |
bianconeri | vrijdag 3 juli 2020 @ 19:57 |
Wat is daar nou goden aan? Gewoon weer gejank en net als vorig jaar gaan we weer het hele jaar door gejank krijgen van RB. | |
vosss | vrijdag 3 juli 2020 @ 20:00 |
Gejank? Dat is gewoon illegaal. En vorig jaar gejank? Je doelt op de valsspelers uit Italië die prompt daarop nergens meer te bekennen waren? Terecht dat ze protest aandienen. Zowel nu als ook vorig jaar. | |
#ANONIEM | vrijdag 3 juli 2020 @ 20:03 |
Fp1 en fp2 wordt al jaren door Winkelman gedaan. | |
#ANONIEM | vrijdag 3 juli 2020 @ 20:04 |
Edit: was al gepost. [ Bericht 97% gewijzigd door #ANONIEM op 03-07-2020 20:05:09 ] | |
Marcoss | vrijdag 3 juli 2020 @ 20:20 |
Winkelman deed altijd al FP1 en FP2 vanuit de studio ja en dan s’avonds de samenvatting bij F1-café. FP3 deed Sjek commentaar en Olav vanuit de pits en kwali en race andersom. Olav en Sjek zijn altijd al wel aanwezig op vrijdag voor allerlei items/interviews en Olav sowieso altijd met een item voor F1-café + een interview met Max over hoe de vrijdag gegaan was.. Ze zijn nu niet op locatie, dat zal qua commentaar niks uitmaken, alleen mis je de info vanuit de pits + de items/interviews met de coureurs, tenzij op een andere manier natuurlijk. | |
DeeBee | vrijdag 3 juli 2020 @ 20:31 |
Definitief einde tijdperk RBR voordat het zelfs begonnen was. | |
Starflyer | vrijdag 3 juli 2020 @ 20:36 |
Dit! bianconeri kletst maar wat! | |
spectrumanalyser | vrijdag 3 juli 2020 @ 20:59 |
aan vrije trainingen ga ik geen oordeel koppelen. het gaat om data verzamelen en setups uitproberen. heerlijk om weer echte Formule 1 auto's op de baan te zien. Formule 2 is ook prettig, ik hoor dit motorgeluid graag. | |
#ANONIEM | vrijdag 3 juli 2020 @ 21:11 |
Dat doet die ook al jaren. | |
Whiskers2009 | vrijdag 3 juli 2020 @ 21:15 |
Zeg ik. Maar bianconeri.. | |
Whiskers2009 | vrijdag 3 juli 2020 @ 21:15 |
^^ | |
Whiskers2009 | vrijdag 3 juli 2020 @ 21:16 |
True | |
Whiskers2009 | vrijdag 3 juli 2020 @ 21:17 |
Ok, nu braaf | |
beantherio | vrijdag 3 juli 2020 @ 21:26 |
Morgen eindelijk weer een kwalificatie! Ik word er helemaal emotioneel van... EDIT: DE CRIMINELE MOORDDADIGE DT-SPELFOUT DIE 3rr0r AAN DE KAAK HEEFT GESTELD GECORRIGEERD. [ Bericht 27% gewijzigd door beantherio op 03-07-2020 21:37:31 ] | |
3rr0r | vrijdag 3 juli 2020 @ 21:28 |
ik wordt | |
Zipportal | vrijdag 3 juli 2020 @ 21:37 |
| |
Evenstar | vrijdag 3 juli 2020 @ 21:49 |
Irritant dat RB hier ook best alleen in staat. Ferrari heeft geen poot om op te staan na vorig jaar. Racing Point heeft een Mercedes motor, Mclaren krijgt volgend jaar een Mercedes motor, Williams rijdt ook met Mercedes rond. Vallen dus al meteen vier teams af. Zou toch op z'n minst verwachten dat de nep Bulls zich bij protest aansluiten. Verwacht bizard weinig van protest eigenlijk. Mercedes en Ferrari komen wel vaker weg met dingen die niet helemaal in orde zijn of net de grenzen overschreiden. | |
Evenstar | vrijdag 3 juli 2020 @ 21:51 |
Als je dit leest dan is het toch gewoon illegaal? | |
Starflyer | vrijdag 3 juli 2020 @ 21:53 |
| |
Pino112 | vrijdag 3 juli 2020 @ 21:57 |
Denken jullie aan de manager? | |
ShaoliN | vrijdag 3 juli 2020 @ 22:00 |
Ferrari achter de Renault en racing point. Ik geloof het nog niet zo. | |
RubenSosa | vrijdag 3 juli 2020 @ 22:02 |
Ja Ricciardo en Sainz jr | |
spectrumanalyser | vrijdag 3 juli 2020 @ 22:11 |
Alles is gewoon naar wens verlopen Natuurlijk, misschien bepaalde mensen in dit topic maken zich zorgen over de snelheid maar dat heb ik niet Rondetijden vertellen niet alles en het was ook niet de meest vloeiende sessie dus ik kijk uit naar morgen
| |
#ANONIEM | vrijdag 3 juli 2020 @ 22:11 |
Het enige wat DAS doet is stuur stangen aanpassen. Niet de ophanging of aerodynamica, beetje grijs gebied. Slim gevonden. | |
Whiskers2009 | vrijdag 3 juli 2020 @ 22:13 |
Toch illegaal voor 2021 | |
Evenstar | vrijdag 3 juli 2020 @ 22:16 |
Ja, klopt. Toch verandert het aerodynamica wel degelijk denk ik (indirect) en dat is waar RB het op wil gooien. Zeker slim gevonden. | |
Starflyer | vrijdag 3 juli 2020 @ 22:17 |
Vettel en Leclerc zijn in ieder geval niet happy met hun Ferrari https://www.racefans.net/(...)-grip-and-downforce/ | |
Starflyer | vrijdag 3 juli 2020 @ 22:18 |
Dat doet sturen ook. Dit is niet anders. | |
#ANONIEM | vrijdag 3 juli 2020 @ 22:18 |
Ja, door wijziging in Reglement. Maar dan kun je ook zeggen dat sturen zelf de aerodynamica aanpast. | |
Peterselieman | vrijdag 3 juli 2020 @ 22:25 |
De Italiaanse Williams | |
spectrumanalyser | vrijdag 3 juli 2020 @ 22:28 |
Vettel is vandaag jarig. 33 jaar | |
Starflyer | vrijdag 3 juli 2020 @ 22:57 |
DAS lijkt niet voor aero winst gebruikt te worden maar om de banden beter op te warmen. De banden gaan van toe-out naar toe-in. Het lijkt alleen in outlaps gebruikt te worden en niet in een snelle ronde of long runs. https://the-race.com/form(...)and-what-it-reveals/ | |
Whiskers2009 | vrijdag 3 juli 2020 @ 23:01 |
Ok, en wat betekent dat tav het legaal verklaren voor 2020 door de FIA en het protest van RBR? /Moe. Braindead. | |
Tarado | vrijdag 3 juli 2020 @ 23:02 |
we weten het morgen | |
Whiskers2009 | vrijdag 3 juli 2020 @ 23:03 |
Da's al bijna | |
opgebaarde | vrijdag 3 juli 2020 @ 23:05 |
Dus morgen al duidelijkheid of het protest van RBR gegrond wordt verklaard? | |
Tarado | vrijdag 3 juli 2020 @ 23:06 |
ja voor FP3 zelfs dus maximaal 13 uur | |
Tarado | vrijdag 3 juli 2020 @ 23:07 |
ja voor FP3 wordt het bekend gemaakt | |
Starflyer | vrijdag 3 juli 2020 @ 23:07 |
Niets. Doel maakt niet uit. Het is of legaal of illegaal. | |
Whiskers2009 | vrijdag 3 juli 2020 @ 23:09 |
Legaal dus lijkt me. Maanden geleden al zo verklaard door de FIA ( legaal voor 2020, illegaal voor 2021). Of mis ik iets en zie jij kansen voor RBR? | |
ChevyCaprice | vrijdag 3 juli 2020 @ 23:11 |
Gefeliciteerd | |
Whiskers2009 | vrijdag 3 juli 2020 @ 23:12 |
Jonkie | |
Starflyer | vrijdag 3 juli 2020 @ 23:16 |
Kans is klein dat het illegaal verklaard wordt, denk ik. Maar goed, Renault reed ook al jaren met een technisch legale brake-assist rond, dat echter volgens de sporting regulations illegaal was. Dus niets is onmogelijk. | |
Whiskers2009 | vrijdag 3 juli 2020 @ 23:18 |
True. Bij de FIA is niks onmogelijk. Wacht het wel braaf af dan... | |
beantherio | vrijdag 3 juli 2020 @ 23:29 |
Wat je in ieder geval mist is dat FIA niet het laatste woord hebben over de uitleg van de regels: die verantwoordelijkheid ligt bij de stewards. En die zullen sowieso met een sluitende uitleg moeten komen over waarom het legaal zou zijn terwijl er meerdere artikelen in het technisch reglement zijn die dat tegenspreken. | |
Starflyer | vrijdag 3 juli 2020 @ 23:32 |
Welke dan? In feite sturen ze de wielen (onafhankelijk) ook op het rechte stuk. Ik ben geen regel in de huidige reglementen tegengekomen waar in staat dat het niet mag. In die van volgend jaar wel. Maar dat telt nu niet. | |
Whiskers2009 | vrijdag 3 juli 2020 @ 23:38 |
Huh? | |
bedachtzaam | vrijdag 3 juli 2020 @ 23:50 |
Het gaat er juist om dat de banden koeler blijven en minder slijten tijdens de race. Dat is de werking van dit systeem. | |
Starflyer | vrijdag 3 juli 2020 @ 23:51 |
Dat dacht men, maar dat is niet waar het volgens The Race voor gebruikt werd. | |
bedachtzaam | vrijdag 3 juli 2020 @ 23:54 |
Als dat niet zo zou zijn dan is het een redelijk duur en nutteloos extra gewicht waar ze alle races mee zullen rijden. Zo gek zijn ze niet bij Mercedes. | |
Whiskers2009 | vrijdag 3 juli 2020 @ 23:55 |
Ok, spoor bijster. Artikel v The Race graag (link). | |
Whiskers2009 | vrijdag 3 juli 2020 @ 23:56 |
- [ Bericht 100% gewijzigd door Whiskers2009 op 03-07-2020 23:56:23 ] | |
Starflyer | zaterdag 4 juli 2020 @ 00:04 |
https://the-race.com/form(...)and-what-it-reveals/ | |
Whiskers2009 | zaterdag 4 juli 2020 @ 00:07 |
Dank! | |
chufi | zaterdag 4 juli 2020 @ 00:09 |
mooi | |
beantherio | zaterdag 4 juli 2020 @ 00:50 |
In artikelen 3.8 en 10.2 van het technisch reglement worden allerlei beperkingen opgelegd aan het manipuleren van de ophanging. De werking van DAS lijkt daar haaks op te staan. Inmiddels lijken de stewards trouwens uitspraak gedaan te hebben en die keuren het alsnog goed: https://www.gpupdate.net/(...)-mercedes-is-legaal/ . Ik heb de concrete uitspraak nog niet gezien maar ik ben benieuwd hoe ze het onderbouwen. | |
beantherio | zaterdag 4 juli 2020 @ 01:01 |
De tekst van de uitspraak: https://www.fia.com/sites(...)t%20-%20Car%2077.pdf Ze gooien het heel erg op het idee dat DAS onderdeel is van de stuurinrichting en niet van de ophanging (waarbij het blijkbaar zou mogen). Daarmee missen ze het punt dat DAS nu juist de ophanging manipuleert middels de stuurinrichting, maar dat is blijkbaar ook niet ingebracht door RBR als bezwaar. Ik blijf het shady vinden en de uitleg niet zo sterk, maar veel maakt dat niet meer uit. En verrassend is deze uitspraak sowieso niet. | |
Evenstar | zaterdag 4 juli 2020 @ 01:16 |
Had het ook niet anders verwacht. Mercedes gaf al aan dat ze hier samen met FIA aan hebben gewerkt. Zou gek zijn als het nu opeens verboden zou worden, terwijl FIA ze de hele tijd alle ruimte gaf. Kan mij ook niet vinden in uitleg van de stewards. Ze draaien het zo dat het opeens een onderdeel van stuurinrichting is en dus daarom wel mag. | |
ChevyCaprice | zaterdag 4 juli 2020 @ 01:30 |
Mooi | |
ChevyCaprice | zaterdag 4 juli 2020 @ 01:44 |
Zag een fragment waarin Bottas het gebruikte en het zag er nou niet ongelofelijk stabiel uit trouwens. Dus ik denk wel dat het puur om banden te warmen is en niet zozeer in de race of een hot lap. | |
Newone82 | zaterdag 4 juli 2020 @ 05:13 |
DAS legaal. Zozo. | |
#ANONIEM | zaterdag 4 juli 2020 @ 06:53 |
Het is ook een onderdeel van de stuurinrichting. Er staat nergens dat de wielen ten alle tijden dezelfde kant op moeten sturen. Helaas, slim bedacht. | |
VacaLoca | zaterdag 4 juli 2020 @ 07:00 |
Bewegende onderdelen willen nog wel eens kapot gaan. 1 DNF vanwege DAS en het geeft meer nadeel dan voordeel. | |
Starflyer | zaterdag 4 juli 2020 @ 07:41 |
Er wordt waarschijnlijk gebruik gemaakt van een dubbele stuurarm om de banden naar binnen te sturen. Veel meer is het niet. | |
Starflyer | zaterdag 4 juli 2020 @ 07:59 |
Hier staat de uitspraak uitgelegd https://the-race.com/form(...)-favour-of-mercedes/ | |
vosss | zaterdag 4 juli 2020 @ 08:34 |
Kan ja. Maar je kan het net zo goed de andere kant op redeneren. Beetje jammer deze uitspraak. Wel verwacht, maar toch. | |
opgebaarde | zaterdag 4 juli 2020 @ 08:35 |
Sainz heeft een goed reactievermogen, op je remmen van Räikkönen https://streamable.com/tiyfz8 | |
StephanL | zaterdag 4 juli 2020 @ 08:56 |
Al bekend wanneer Red Bull DAS gaat installeren? Ik heb begrepen dat wanner het legaal bevonden werd, ze het binnen enkele races ook konden installeren. Beter hebben ze het al ontwikkeld en bij hun | |
DeeBee | zaterdag 4 juli 2020 @ 08:58 |
Ja ze schroeven het er vanmiddag op gr. gr. Overigens veegt Merc met iedereen lachend de vloer aan, DAS of niet, dat maakt geen verschil. | |
Tarado | zaterdag 4 juli 2020 @ 09:07 |
waarom jammer, wel leuk juist als iets innovatiefs binnen de regels valt | |
opreis | zaterdag 4 juli 2020 @ 09:09 |
Dat ze het tijdens de fp's daarvoor lijken te gebruiken betekend niet dat ze het niet tijdens de kwali of race constant gaan gebruiken. Ze zouden in principe gewoon een rondje met toe in gereden kunnen hebben om te kijken hoe de auto daarmee in de bochten reageerde. Daarna een rondje met toe out om te kijken hoe de auto op de rechte stukken reageerde en vervolgens gewoon die rondjes over elkaar leggen om te kijken op welke stukken je het beste met toe in of out kan rijden. Ik denk echt niet dat ze z'n heel systeem gaan bouwen + op de wagen zetten (is ook gewicht/neemt ruimte in van andere systemen) alleen voor outlaps om een beetje meer warmte te krijgen in de banden. | |
vosss | zaterdag 4 juli 2020 @ 09:12 |
ja eens, daar draait de f1 ook wel een beetje om, maar ik had liever gezien dat een klein team zo'n loophole had gevonden | |
Predator40 | zaterdag 4 juli 2020 @ 09:13 |
De hele FIA is toch een grote aanfluiting....eerst de schikking met Ferarri en nu dit weer. volgende de eigen FIA regels is het DAS systeem illegaal, maar omdat de FIA Mercedes een advies heeft gegeven kunnen ze het nu niet meer illegaal verklaren. dat is toch ook geen uitleg waarom het precies legaal is ? het is precies hetzelfde als de geheime schikking met Ferrari die niet bekend word gemaakt. totaal niet transparant. | |
Starflyer | zaterdag 4 juli 2020 @ 09:14 |
Zoveel extra gewicht is het niet lijkt me (hooguit paar kilo) wat te compenseren is met de ballast die ze aan boord hebben. En de Mercedes stond erom bekend soms problemen te hebben met het opwarmen van de banden. | |
Predator40 | zaterdag 4 juli 2020 @ 09:14 |
dat is het hem juist, het valt niet binnen de regels.....maar omdat de FIA mercedes advies heeft gegeven zitten ze nu in een benauwde positie en kunnen ze het niet illegaal verklaren. wat een prutsers bij de FIA weer. | |
Asschen_sukar | zaterdag 4 juli 2020 @ 09:14 |
De regels voor volgend jaar zeggen dat het illegaal is, voor dit jaar staat er niks over in de regels. Dit blijft toch waarom de formule 1 leuk is, die constante innovaties. | |
Predator40 | zaterdag 4 juli 2020 @ 09:15 |
er staat zeker wel wat over in de regels, niet wat betreft het DAS ysteem maar over het aanpassen van bepaalde zaken tijdens het rijden. en dat moet de FIA eigenlijk gewoon uitleggen waarom die regels niet worden overtreden met dat DAS systeem. | |
Starflyer | zaterdag 4 juli 2020 @ 09:16 |
Waar staat dat? Het is legaal omdat het onderdeel is van de stuurinrichting. Dat staat ook in de uitspraak. | |
Predator40 | zaterdag 4 juli 2020 @ 09:17 |
makkelijk gezegd natuurlijk .....en Ferrari heeft ook niet gecheat met de fuel sesnsor zeker, daarom hebben ze een geheime schikking de hele FIA een een grote grap | |
Tarado | zaterdag 4 juli 2020 @ 09:19 |
door jou ook makkelijk gezegd, de ene zaak is de andere niet | |
Predator40 | zaterdag 4 juli 2020 @ 09:21 |
feit is dat ze totaal niet transparant zijn. en hoe kan een toezichthouders in hemelsnaam advies geven hoe zoiets te bouwen ? | |
Starflyer | zaterdag 4 juli 2020 @ 09:21 |
Aangezien er geen andere onderdelen gebruikt worden dan dat er normaal voor het sturen gebruikt wordt klopt de uitspraak wat mij betreft wel. | |
_UserName_ | zaterdag 4 juli 2020 @ 09:22 |
Ik ben toch wel benieuwd hoe snel RB dit nu zal gaan gebruiken, er is een definitieve uitspraak nu over het DAS systeem? | |
Predator40 | zaterdag 4 juli 2020 @ 09:24 |
ja, en het zal vast op de plank liggen nu, misschien na deze triple header ? of ze hebben het al ingebouwd en gaan het vandaag gelijk gebruiken ( zou wat zijn ) zou me niks verbazen trouwens als het DAS systeem van RB wel illegaal word verklaard omdat de FIA geen advies erover gegeven heeft | |
Tarado | zaterdag 4 juli 2020 @ 09:24 |
wel eens al waren de tegenargumenten van Red Bull ook wel redelijk | |
_UserName_ | zaterdag 4 juli 2020 @ 09:27 |
Dat zou wel een bazenactie zijn ja Des te zuurder dat het zou zijn als het van RB wel illegaal wordt verklaard. | |
Predator40 | zaterdag 4 juli 2020 @ 09:27 |
De FIA kan toch niet zeggen: wij hebben advies gegeven erover dus het is legaal ? moeten ze niet beargumenteren waarom het precies legaal is ? | |
_UserName_ | zaterdag 4 juli 2020 @ 09:29 |
Hebben ze ook gedaan: het is geen onderdeel van de ophanging maar van de stuurinrichting, het argument wat werd aangevoerd is daarmee van tafel. | |
Starflyer | zaterdag 4 juli 2020 @ 09:31 |
Heb je de uitspraak gelezen? Daar staat dat in. | |
daNpy | zaterdag 4 juli 2020 @ 09:31 |
Op het rechte stuk levert een stuk minder drag op dus 1. zal het banden eerder minder warmen 2. is het tijdens de race echt wel nuttig om bandenslijtage te minderen en oververhitting te voorkomen. | |
daNpy | zaterdag 4 juli 2020 @ 09:32 |
Daar lijkt het wel weer op ja | |
opgebaarde | zaterdag 4 juli 2020 @ 09:37 |
Hij heeft het ook over 'advies geven'. Gewoon lekker laten gaan, iedereen heeft recht op zijn emotie | |
Predator40 | zaterdag 4 juli 2020 @ 09:37 |
heb jij een glazen bol ???? en tevens leuk man....mercedes standaard 1-2....RB 3-4 zonder enige gevechten op de baan beetje treintje rijden. dan haak ik snel af dit seizoen | |
Starflyer | zaterdag 4 juli 2020 @ 09:38 |
Volgens The Race gaat het systeem van toe-out naar toe-in en wordt het vooral gebruikt om de banden extra op te warmen voor een snel rondje. Tijdens de long runs zou het niet gebruikt zijn. | |
Tarado | zaterdag 4 juli 2020 @ 09:42 |
ondertussen bij Ferrari
|