abonnement Unibet Coolblue
pi_193829049


Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.



Het was ooit APT, P&T en het toch wel zo vaak gebruikte PTT. Het werdt via een kort pauze als TPG en TNT uiteindelijk de Postnl. Omdat het nog niet verwarrend genoeg was, namen we Sandd er nog maar bij. Hoewel we verdwalen in alle namen, weten de aanwezige postbodes, postbezorgers en postsorteerders de weg naar dit topic en alle huizen in Nederland wel te vinden.

De pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere PostNL'ers zul je hier niet vinden. Maar wij willen je best helpen met vragen over je poststuk en we zullen zeker 'de bezorger er op aanspreken'.

Op de site van de postNL kun je de Posttarieven, Adressen en Postcodes opzoeken. Ga je verhuizen, dan vinden de bezorgers en nieuwe bewoners het wel fijn als je een Verhuisservice neemt. We zijn er natuurlijk ook voor bedrijven.

Oh en natuurlijk zijn wij je favoriete en minst favoriete bezorger, dus complimenten en klachten zijn er ook.



Voor de medewerkers natuurlijk de zo belangrijke betaaldata:


Overuurtjes maken we standaard. En die worden zo uitbetaald:


Meelezen, de weg kwijt, wordt het je gewoon te veel? We hebben hieronder nog even de meest gebruikte afkortingen en termen voor je uitgepuzzeld:

HAH = Huis aan Huis folders
HSM = HuisNummerSorteermachine
VOS = Vroege Ochtend Sortering
TC/TL = Teamcoach/Teamleider
VBL/VBG = Voorbereidingslocatie/gebied
CVL = Centrale voorbereidingslocatie
Afschrijven = (Verkeerd gesorteerde) post herstellen/retourneren m.b.v. sticker
SP = Senior Planner
OR/OC = Ondernemingsraad
TOT = Toeslag Onregelmatige Tijdstippen
VM = Vestigingsmanager
Piekdag = Dag dat het druk is
Daldag = Dag dat het rustig is
X-wijken = Wijken met dinsdag, donderdag en zaterdag piek
Y-wijken = Wijken met woensdag en vrijdag piek
Postvest/kangoeroebuidel = Jas-tas combinatie om post te dragen
SKNJ = Sinterklaas, Kerst, Nieuwjaar
Postboy = Kar voor post
Depot = Plek waar post gebracht wordt
Retailer = Winkels waar pakjes gebracht/gehaald kunnen worden



pi_193829502
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 12:46 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

het werk is gewoon zo zwaar(en onderbetaald) dat 40uur never mogelijk is,en van 15uur kun je niets,ja een kartonnen doos in een hoekje.
Zeker. Een keer bij de vergadering voor de zomerperiode zei TL ook dat veel uitzendbureaus niet eens meer in zee willen met PostNL voor zomerkrachten, want ze betalen gewoon zo slecht.
Veel van mijn directe collega's gebruiken het baantje om wat bij te verdienen, zoals studenten of iemand die thuis blijft en voor de kinderen zorgt met een partner fulltime werkt. Dan kan je ook niet verwachten dat ze constant invallen en wijken erbij nemen, ieder heeft zo zijn planning en activiteiten.
Daarnaast zijn mensen natuurlijk ook steeds minder gemotiveerd, door naast het lage loon, ook alle bezuinigingen, waardoor de sorteerkwaliteit achteruit gaat, we op straat moeten sorteren, steeds lagere basistijden etc etc. Ik werk nu in een gebied waar alles redelijk op orde is en wijken wegkomen. Als er dan een keer wijken open blijven staan zijn er altijd wel wat mensen te vinden die een halve of hele willen doen, om collega's te helpen en ervoor te zorgen dat bewoners netjes hun post krijgen.
Hiervoor heb ik echter in een gebied gewerkt waar altijd veel wijken open stonden, dan kan je maar blijven invallen en elke week veel meer werken. Bovendien weet de admie je ook te vinden als je een keer ja zegt, dan blijven ze maar bellen. Hierom heb ik ook nooit ja gezegd om een wijk op maandag te lopen die niet weg kwam op zaterdag, voor je het weet wordt je elke maandag gevraagd. Eerst zat die huis aan huis er dan ook nog bij, het is niet zo dat ze de post dan voorrang geven als het anders niet weg komt.
Doordat er daar altijd te weinig bezetting was, werden nieuwe collega's ook niet meer goed ingewerkt, 1 of 2 dagen ipv 3.(En dan ook nog erop aangesproken worden dat ze teveel plussen.) Voordat ze hun wijk een beetje kenden werden ze ook al op andere wijken ingezet, ook op andere depots ingepland zonder hierover te bellen. Behalve dat de nieuwe bezorgers dan soms niet eens doorhadden dat ze niet de A wijk van het ene depot hadden maar van het andere, moesten ze zelf ook maar uitzoeken waar dat depot ergens was. Dat zorgt ook voor een groot verloop, en als de nieuwe collega's al blijven willen ze ook vaak niets extra's meer doen.
pi_193834118
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 11:33 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Misschien liggen ze op de AliExpress Berg.
Ik vrees dat dit nog zo gaat zijn ook :X

Trackingsite zei arrived country of destination dus ik nam toch aan NL dan, maar alie tracking zegt dat het in Luik aangekomen is. Pakje dat later besteld is en pas daar aangekomen is nadat die pakjes gevonden zijn, komt morgen. Dus ik denk dat de rest inderdaad wel eens daar kon liggen :(
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_193834902
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 19:20 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Ik vrees dat dit nog zo gaat zijn ook :X

Trackingsite zei arrived country of destination dus ik nam toch aan NL dan, maar alie tracking zegt dat het in Luik aangekomen is. Pakje dat later besteld is en pas daar aangekomen is nadat die pakjes gevonden zijn, komt morgen. Dus ik denk dat de rest inderdaad wel eens daar kon liggen :(
echt erg zo ook die persoonlijke items
pi_193836629
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 19:20 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Ik vrees dat dit nog zo gaat zijn ook :X

Trackingsite zei arrived country of destination dus ik nam toch aan NL dan, maar alie tracking zegt dat het in Luik aangekomen is. Pakje dat later besteld is en pas daar aangekomen is nadat die pakjes gevonden zijn, komt morgen. Dus ik denk dat de rest inderdaad wel eens daar kon liggen :(
Ik vrees dat er van mij ook iets op de Aliberg ligt. Ook bij mijn pakje loopt het spoor dood in Luik.
Ik vraag me ondertussen wel af om hoeveel pakketjes het in totaal gaat. Ik heb inmiddels al een flink aantal berichten voorbij zien komen van mensen die een pakketje vanuit Luik niet hebben ontvangen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_193837583
Ik heb nog een klein beetje hoop dat de mijne gewoon wat later zijn.. 3 zijn de 19e in Luik aangekomen. Nog niet zo heel lang geleden, maar wel voordat die berg ontdekt werd. Maar pakje dat daar de 24e aan kwam, wordt morgen bezorgd.
Ook nog 2 dingen al meer dan 2 maand onderweg zonder tracking, dat duurt toch ook wel lang. En ik zag dat ik pas over een maand aan kan geven dat ik het niet heb ontvangen :')

Al gaat het gelukkig maar om wat kleine dingetjes zoals een hoes voor mijn telefoon. Het net iets duurdere spul komt er nou toevallig wel aan :D en ik was nog bang voor extra kosten omdat ik 2 dingen van 1 verkoper gekocht had en het zat over de invoergrens, maar dat brengen ze niet meer aan de deur volgens mij.. als je moet betalen. Dus dat is dan nog weer een mazzeltje.

Haal sowieso al nooit meer wat duurdere dingen uit China. 1x iets ontvangen dat stuk was en het heeft heel erg veel gedoe opgeleverd om geld terug te krijgen. Maar precies die zelfde telefoonhoesjes zijn hier in NL 5x zo duur, dus die bestel ik er wel :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_193856514
Scenario's zijn nog niet terug zie ik. Niet compatible met zomerdal ofzo? :')

Mijn katten zijn blij het hun interactieve speelgoed dat gister binnen kwam, de rest van de pakjes nog altijd geen update. Had begrepen dat op die berg de niet waardevolle dingen veelal nog gewoon in de verzendverpakking lagen, dus zelfs als het daar ligt komt het wellicht ooit nog :P
Bij jou nog updates, Rafierafie?

Zie net een bericht van een collega dat het superdruk is, lekker dan :(

[ Bericht 13% gewijzigd door VixenFromHell op 30-06-2020 13:03:25 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  dinsdag 30 juni 2020 @ 14:32:59 #8
248074 Abdoe
Werkt met de ellebogen
pi_193859109
Weten we ook gelijk waarom de scenario's er niet meer staan. Druk en tijd eraf halen rijmt natuurlijk niet met elkaar, dus dan geven we maar niks meer aan. Het is verdomme ook elk jaar hetzelfde, zodra het "zomerdal" begint is het stervensdruk. :')
  dinsdag 30 juni 2020 @ 15:10:18 #9
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_193859675
Idd, we doen er 15 minuten af en ik moet er 35 bijplussen... En het is echt niet dat ze dat niet hebben zien aankomen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_193861097
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 14:32 schreef Abdoe het volgende:
Weten we ook gelijk waarom de scenario's er niet meer staan. Druk en tijd eraf halen rijmt natuurlijk niet met elkaar, dus dan geven we maar niks meer aan. Het is verdomme ook elk jaar hetzelfde, zodra het "zomerdal" begint is het stervensdruk. :')
Dat zei ik hier op het depot ook al, echt elk jaar hetzelfde liedje idd :X
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_193864550
Eerste dag 'zomerdal' gelijk stervensdruk. Klopt geen zak van :(

En helemaal nat geworden in de namiddag :r
pi_193865601
Toch wel heel opvallend dat dan ineens de scenario's weg zijn. Verder maken ze mij niet wijs dat ze niet wisten dat deze troep zou komen.
pi_193865736
Zag vanmiddag nog dat protest voor 14 euro per uur bij het hq. Kijk, ik gun het iedereen hoor, maar kom op, 14 euro om post te bezorgen?

Dan kom ik weer lopen hoor...
pi_193866265
Voor mensen met chinapakjes vast in Luik.. ik lees her en der dat eea ook gewoon compleet vast loopt in die hub daar. Dus dan is er nog hoop ;)
Maar betalen voor snelle verzending heeft zo totaal geen nut meer. Zonde van het geld nu..

En ik heb zo geen zin in mijn 2 grote Y wijken morgen :'(
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_193869130
Ik heb er vandaag ook niet zoveel zin in. Ik heb zo’n gruwelijke hekel aan regen :@
I solemnly swear i'm up to no good
pi_193869267
Gisteren was het bij mij echt heel druk, dus ik moest veel plussen. Nu zijn ineens de basistijden van gisteren aangepast (2 min naar boven ofzo) en zijn al mijn plus minuten weg. Wat zijn dat voor geintjes?
pi_193870200
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 22:37 schreef Yreal het volgende:
Zag vanmiddag nog dat protest voor 14 euro per uur bij het hq. Kijk, ik gun het iedereen hoor, maar kom op, 14 euro om post te bezorgen?

Dan kom ik weer lopen hoor...
En ik vind de argumenten erbij ook een beetje raar "ja mensen kunnen van dit loon niet rondkomen".
Maar postbezorger is toch ook meer bedoeld als bijbaan. Zo raar is het toch niet dat je niet kunt rondkomen met een baantje van over het algemeen maximaal 15 uur per week?
pi_193870560
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 10:39 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

En ik vind de argumenten erbij ook een beetje raar "ja mensen kunnen van dit loon niet rondkomen".
Maar postbezorger is toch ook meer bedoeld als bijbaan. Zo raar is het toch niet dat je niet kunt rondkomen met een baantje van over het algemeen maximaal 15 uur per week?
Het is wmbt dan ook nuttiger om mensen een realistische baan te geven. Gewoon een "vast" salaris en niet meer zeiken over 5minuten meer of minder.

Maak je mensen blijer mee dan 50 euro extra. Denk ik.
  woensdag 1 juli 2020 @ 13:52:40 #19
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_193873394
Mwah, ik vind ook dat we te weinig betaald worden voor wat we er allemaal voor moeten doen en de hoeveelheid flexibiliteit die er van ons gevraagd wordt. 14 euro is misschien wat overdreven. Maar met mijn 10 jaar ervaring vind ik 12/13 euro wel beter in de richting komen.
Let wel, ik doe mijn werk grotendeels zonder steun van een tl of manager en moet vrijwel elk probleem zelf oplossen. De helft van de collega's in mijn depot leunt op mijn ervaring en kennis.

Vind het niet meer dan redelijk dat daar iets tegenover staat. Het voelt nog steeds wat knullig dat je na 3 jaar geen tredes meer hebt om omhoog te gaan.

Vandaag was het trouwens weer druk. Een daldag met makrogidsen... Altijd leuk.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_193873584
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 13:52 schreef V__L_N het volgende:
Mwah, ik vind ook dat we te weinig betaald worden voor wat we er allemaal voor moeten doen en de hoeveelheid flexibiliteit die er van ons gevraagd wordt. 14 euro is misschien wat overdreven. Maar met mijn 10 jaar ervaring vind ik 12/13 euro wel beter in de richting komen.
Let wel, ik doe mijn werk grotendeels zonder steun van een tl of manager en moet vrijwel elk probleem zelf oplossen. De helft van de collega's in mijn depot leunt op mijn ervaring en kennis.

Vind het niet meer dan redelijk dat daar iets tegenover staat. Het voelt nog steeds wat knullig dat je na 3 jaar geen tredes meer hebt om omhoog te gaan.

Vandaag was het trouwens weer druk. Een daldag met makrogidsen... Altijd leuk.
Dat je na 3 jaar niet meer kunt stijgen vind ik ook raar. Maar 14 euro eisen als minimum uurloon vind ik nogal absurd en ook niet erg reeel.
  woensdag 1 juli 2020 @ 14:29:50 #21
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_193874053
Fnv wil gewoon voor iedereen een verhoging van het minimumloon naar 14 euro. https://www.fnv.nl/acties/sta-op-voor-14 Niet alleen voor postbezorgers dus. Ze hebben gelijk als ze zeggen dat de loonsongelijkheid in nederland te hoog is.Niet werken loont soms meer dan wel werken. En mensen die wel werken kunnen met een minimumloon nauwelijks rondkomen omdat de vaste lasten te hoog zijn.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  woensdag 1 juli 2020 @ 14:36:59 #22
220317 24Fan
Ik ben 12, wat is dit?
pi_193874170
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 13:52 schreef V__L_N het volgende:
Mwah, ik vind ook dat we te weinig betaald worden voor wat we er allemaal voor moeten doen en de hoeveelheid flexibiliteit die er van ons gevraagd wordt. 14 euro is misschien wat overdreven. Maar met mijn 10 jaar ervaring vind ik 12/13 euro wel beter in de richting komen.
Let wel, ik doe mijn werk grotendeels zonder steun van een tl of manager en moet vrijwel elk probleem zelf oplossen. De helft van de collega's in mijn depot leunt op mijn ervaring en kennis.

Vind het niet meer dan redelijk dat daar iets tegenover staat. Het voelt nog steeds wat knullig dat je na 3 jaar geen tredes meer hebt om omhoog te gaan.

Vandaag was het trouwens weer druk. Een daldag met makrogidsen... Altijd leuk.
Tja, zaterdagwerkers, die veelal voornamelijk als postbezorgers worden ingezet, hebben nog een oud contract met dito salaris a 12-13 euro in het uur. Een zaterdagbezorger of gewone postbezorger heeft praktisch een kwart minder loon per uur.. Triest wel..
₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ₂₄fᵃⁿ
pi_193876706
Duurt wel lang voordat een zaterdagwerker aan die 12-13 euro zit. Zaterdagbestellers waren vaak jong en zaten dus in de jeugdschalen. Vervolgens ga je op je 22e naar schaaljaar 0. En dan moet je nog 13 jaar voordat je het maximale loon heb. Vrij weinig die dat halen.

Verschil is vergoeding voor de fiets is dan wel aanzienlijk.
pi_193876846
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 14:29 schreef V__L_N het volgende:
Fnv wil gewoon voor iedereen een verhoging van het minimumloon naar 14 euro. https://www.fnv.nl/acties/sta-op-voor-14 Niet alleen voor postbezorgers dus. Ze hebben gelijk als ze zeggen dat de loonsongelijkheid in nederland te hoog is.Niet werken loont soms meer dan wel werken. En mensen die wel werken kunnen met een minimumloon nauwelijks rondkomen omdat de vaste lasten te hoog zijn.
Mja, maar dan zouden de overige lonen ook flink moeten stijgen. Want het komt op mij niet echt eerlijk over als anderen die al rond de 14 euro zaten hetzelfde loon houden, terwijl
anderen er ineens veel meer bij krijgen.
  woensdag 1 juli 2020 @ 18:10:48 #25
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_193877244
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 17:48 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Mja, maar dan zouden de overige lonen ook flink moeten stijgen. Want het komt op mij niet echt eerlijk over als anderen die al rond de 14 euro zaten hetzelfde loon houden, terwijl
anderen er ineens veel meer bij krijgen.
Maar als alle lonen flink stijgen, dan stijgen de loonkosten voor de bedrijven ook flink wat zich weer vertaald in hogere prijzen en dus hogere inflatie. En wat heb je aan 25% meer loon als de prijzen 25% stijgen?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_193877258
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 09:30 schreef Originele_gebruikersnaam het volgende:
Gisteren was het bij mij echt heel druk, dus ik moest veel plussen. Nu zijn ineens de basistijden van gisteren aangepast (2 min naar boven ofzo) en zijn al mijn plus minuten weg. Wat zijn dat voor geintjes?
het kost ze geen kloten ,ze pakken sowieso al 9% van de bange mensen,er moet maar eens een eind aan komen dat gerommel met de zomer en de rest van de zaken.
pi_193877288
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 10:39 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

En ik vind de argumenten erbij ook een beetje raar "ja mensen kunnen van dit loon niet rondkomen".
Maar postbezorger is toch ook meer bedoeld als bijbaan. Zo raar is het toch niet dat je niet kunt rondkomen met een baantje van over het algemeen maximaal 15 uur per week?
er zijn plenty mensen die dit moeten doen,en als je 25uur hebt kun je bijna niets meer erbij doen,zo gesloopt raak je,vandaar de 14 euro dan is het wat meer op een totaal
  woensdag 1 juli 2020 @ 18:14:16 #28
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_193877300
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 14:29 schreef V__L_N het volgende:
Fnv wil gewoon voor iedereen een verhoging van het minimumloon naar 14 euro. https://www.fnv.nl/acties/sta-op-voor-14 Niet alleen voor postbezorgers dus. Ze hebben gelijk als ze zeggen dat de loonsongelijkheid in nederland te hoog is.Niet werken loont soms meer dan wel werken. En mensen die wel werken kunnen met een minimumloon nauwelijks rondkomen omdat de vaste lasten te hoog zijn.
En dan blijkt ook nog eens dat de inkomensongelijkheid in Nederland veel groter is dan bijv. het CBS beweert. De topinkomens in Nederland hebben namelijk allerlei handige trucjes om de belasting te ontwijken, zodat hun inkomen op papier veel lager lijkt dan het in werkelijkheid is. En het CBS baseert zich dus op verkeerde cijfers: https://www.volkskrant.nl(...)onacrisis~b8c20a2fe/
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_193877304
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 13:52 schreef V__L_N het volgende:
Mwah, ik vind ook dat we te weinig betaald worden voor wat we er allemaal voor moeten doen en de hoeveelheid flexibiliteit die er van ons gevraagd wordt. 14 euro is misschien wat overdreven. Maar met mijn 10 jaar ervaring vind ik 12/13 euro wel beter in de richting komen.
Let wel, ik doe mijn werk grotendeels zonder steun van een tl of manager en moet vrijwel elk probleem zelf oplossen. De helft van de collega's in mijn depot leunt op mijn ervaring en kennis.

Vind het niet meer dan redelijk dat daar iets tegenover staat. Het voelt nog steeds wat knullig dat je na 3 jaar geen tredes meer hebt om omhoog te gaan.

Vandaag was het trouwens weer druk. Een daldag met makrogidsen... Altijd leuk.
na 3 jr aan je max dat werkt vandaag de dag niet meer,en inderdaad je moet veel meer verschillende dingen doen,wat denk je aan slijtage die 10 eu pm is ook veel te weinig,en zo zijn er nog veel meer zaken die beter moeten.
pi_193877313
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 14:03 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Dat je na 3 jaar niet meer kunt stijgen vind ik ook raar. Maar 14 euro eisen als minimum uurloon vind ik nogal absurd en ook niet erg reeel.
jij mag het met 9 eu doen?
pi_193877319
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 14:36 schreef 24Fan het volgende:

[..]

Tja, zaterdagwerkers, die veelal voornamelijk als postbezorgers worden ingezet, hebben nog een oud contract met dito salaris a 12-13 euro in het uur. Een zaterdagbezorger of gewone postbezorger heeft praktisch een kwart minder loon per uur.. Triest wel..
dit dus,en de meesten werken ook op zaterdag
pi_193877332
Zag laatst een collega noemen dat je bij 10+ jaar in dienst ook net iets meer verdient.. is dat zo? Ik heb dat nooit eerder gehoord. Bezorger gaat het dan om. Ik dacht dat je dan allaaaang de laatste stijging gehad had, buiten het jaarlijkse omhoog gaan van het min loon dan.

Ik dacht overigens ook dat het de eerste 3 jaar was... maar in de cao zie ik dit:

1 (12 maanden na in dienst treden)
2 (36 maanden na in dienst treden)
3 (24 maanden na indeling trede 2)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_193877482
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 18:15 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

jij mag het met 9 eu doen?
Dat is het punt niet. Als het minimumloon 14 euro wordt, hoe zit het dan met mensen die dat nu al verdienen? Hebben die ineens nog maar minimumloon. Dat is gewoon raar. Maar als alle lonen zoveel zouden stijgen, dan wordt alles inderdaad duurder en heb je er nog niks aan
pi_193878452
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 18:26 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Dat is het punt niet. Als het minimumloon 14 euro wordt, hoe zit het dan met mensen die dat nu al verdienen? Hebben die ineens nog maar minimumloon. Dat is gewoon raar. Maar als alle lonen zoveel zouden stijgen, dan wordt alles inderdaad duurder en heb je er nog niks aan
Dan hebben die mensen ineens het minimumloon ja, dat zal mogelijk een raar idee voor ze zijn, maar ze verdienen nog steeds even veel als daarvoor. Het is dan ook niet nodig om alle lonen te laten stijgen.
  woensdag 1 juli 2020 @ 20:00:47 #35
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_193878941
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 18:26 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Dat is het punt niet. Als het minimumloon 14 euro wordt, hoe zit het dan met mensen die dat nu al verdienen? Hebben die ineens nog maar minimumloon. Dat is gewoon raar. Maar als alle lonen zoveel zouden stijgen, dan wordt alles inderdaad duurder en heb je er nog niks aan
Het gaat er niet om dat die mensen 14 euro verdienen. Het gaat er om dat iemand die minimumloon verdiend en fulltime werkt bijna niet rond kan komen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_193878995
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 19:30 schreef Bladblazer het volgende:

[..]

Dan hebben die mensen ineens het minimumloon ja, dat zal mogelijk een raar idee voor ze zijn, maar ze verdienen nog steeds even veel als daarvoor. Het is dan ook niet nodig om alle lonen te laten stijgen.
Dat klopt niet. De prijzen zullen even hard mee stijgen en degene die dus 14 euro verdiende gaan er dan keihard op achteruit.
pi_193879005
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 18:26 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Dat is het punt niet. Als het minimumloon 14 euro wordt, hoe zit het dan met mensen die dat nu al verdienen? Hebben die ineens nog maar minimumloon. Dat is gewoon raar. Maar als alle lonen zoveel zouden stijgen, dan wordt alles inderdaad duurder en heb je er nog niks aan
Dat is wel heel kort door de bocht. Heel veel van jouw spullen en diensten komen sowieso uit het buitenland, niet zelden van een compleet ander continent vandaan zelfs. Daar heeft een verhoging hier geen direct effect op.

En verder is de factor arbeid als percentage van de kostprijs tegenwoordig erg laag.

Het is dus zeker niet zo dat als je iedereen die loonsverhoging zou geven alle prijzen dan exact zoveel stijgen dat je niks meer aan je loonsverhoging hebt.
pi_193879785
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 20:04 schreef lololo het volgende:

[..]

Dat is wel heel kort door de bocht. Heel veel van jouw spullen en diensten komen sowieso uit het buitenland, niet zelden van een compleet ander continent vandaan zelfs. Daar heeft een verhoging hier geen direct effect op.

En verder is de factor arbeid als percentage van de kostprijs tegenwoordig erg laag.

Het is dus zeker niet zo dat als je iedereen die loonsverhoging zou geven alle prijzen dan exact zoveel stijgen dat je niks meer aan je loonsverhoging hebt.
Levensmiddelen zoals boodschappen zullen enorm stijgen in prijs (kijk daar alleen al naar het winkelpersoneel wat verhoogd loon krijgt en dat moet middels de producten terugverdiend worden) Maar ook huren / energiekosten en zorgpremie's. Deze zijn grotendeels namelijk gebaseerd op inkomen. Stijgt het inkomen gaan die kosten gewoon mee stijgen.

Als ik nu kijk naar het Postbezorgers CAO met de laatste verhoging per maand. Die ben ik alleen al kwijt aan mijn zorgpremie verhoging van dit jaar. Dan zijn de boodschappen weer behoorlijk gestegen en ga ik er gewoon op achteruit en dan heb ik het nog niet eens over alle andere kosten.

[ Bericht 4% gewijzigd door LibriCarruci op 01-07-2020 21:17:36 (aanvulling) ]
pi_193884517
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2020 21:16 schreef LibriCarruci het volgende:
Levensmiddelen zoals boodschappen zullen enorm stijgen in prijs
door de BTW stijging zijn die dat al, meer dan de verhouding loonsverhoging in de afgelopen jaren me dunkt
pi_193884953
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 18:17 schreef VixenFromHell het volgende:
Zag laatst een collega noemen dat je bij 10+ jaar in dienst ook net iets meer verdient.. is dat zo? Ik heb dat nooit eerder gehoord. Bezorger gaat het dan om. Ik dacht dat je dan allaaaang de laatste stijging gehad had, buiten het jaarlijkse omhoog gaan van het min loon dan.

Ik dacht overigens ook dat het de eerste 3 jaar was... maar in de cao zie ik dit:

1 (12 maanden na in dienst treden)
2 (36 maanden na in dienst treden)
3 (24 maanden na indeling trede 2)
Klopt. Het blijft weinig, maar je gaat na 5 jaar in dienst inderdaad ook nog een trede omhoog. Dat is al zeker 2 cao's zo.
pi_193885000
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 19:30 schreef Bladblazer het volgende:

[..]

Dan hebben die mensen ineens het minimumloon ja, dat zal mogelijk een raar idee voor ze zijn, maar ze verdienen nog steeds even veel als daarvoor. Het is dan ook niet nodig om alle lonen te laten stijgen.
Keep on dreaming. Als het minimumloon substantieel stijgt, heeft dat direct invloed op de eerstvolgende cao-onderhandelingen. Zelfs bij ons postbezorgers. Want nu krijg je na 1,3 en 5 jaar een kleine loonsverhoging. Die willen we dan natuurlijk ook behouden.

Jij denkt dat werknemers die nu 150% van het minimumloon verdienen (die 14 euro dus), het prima vinden dat ze straks het minimumloon verdienen? Terwijl de prijzen substantieel zullen stijgen, want loonkosten hoger, en dat moet toch ergens terugverdiend worden. Dan kun je met die 14 euro dus aanzienlijk minder dan je nu kunt.
pi_193885330
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 08:56 schreef Ranunculus het volgende:

[..]

Klopt. Het blijft weinig, maar je gaat na 5 jaar in dienst inderdaad ook nog een trede omhoog. Dat is al zeker 2 cao's zo.
hebben we het over tredes of schalen, substantieel verschil

schaal 1 blijft en dat heeft een plafond, 10 jaar of 40 jaar gaat geen verschil maken

[ Bericht 4% gewijzigd door liedetector op 02-07-2020 09:41:07 ]
pi_193885578
Mijn collega heeft gewoon op een oudere loonstrook gekeken, daarom komt zij op een lager uurloon uit. Waarom die ander dan aangeeft dat je voor een uurloon van zo en zoveel wel 10 jaar in dienst moet zijn.. :?

Ik snapte al niet waar dat vandaan kwam, maar het klopt dus ook gewoon niet :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_193885600
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 09:49 schreef VixenFromHell het volgende:
Mijn collega heeft gewoon op een oudere loonstrook gekeken, daarom komt zij op een lager uurloon uit. Waarom die ander dan aangeeft dat je voor een uurloon van zo en zoveel wel 10 jaar in dienst moet zijn.. :?

Ik snapte al niet waar dat vandaan kwam, maar het klopt dus ook gewoon niet :P
lol, ja dat kan ook nog natuurlijk
  donderdag 2 juli 2020 @ 18:51:00 #45
220317 24Fan
Ik ben 12, wat is dit?
pi_193892985
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 17:40 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Duurt wel lang voordat een zaterdagwerker aan die 12-13 euro zit. Zaterdagbestellers waren vaak jong en zaten dus in de jeugdschalen. Vervolgens ga je op je 22e naar schaaljaar 0. En dan moet je nog 13 jaar voordat je het maximale loon heb. Vrij weinig die dat halen.

Verschil is vergoeding voor de fiets is dan wel aanzienlijk.
Zaterdagbestellerscontract wordt dan ook al dik 10 jaar niet meer gegeven. Diegene die nu nog over zijn werken dan ook al minstens 10-11-12 jaar bij postnl, waarvan er vast nog wel een aantal zijn die er misschien al decennia werken, zoals de aloude postbodes.
₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ₂₄fᵃⁿ
pi_193894206
Mja, ik ben in dienst gekomen als een zaterdagbezorger en dat is ook al ruim 12 jaar geleden
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_193895925
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 18:14 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

na 3 jr aan je max dat werkt vandaag de dag niet meer,en inderdaad je moet veel meer verschillende dingen doen,wat denk je aan slijtage die 10 eu pm is ook veel te weinig,en zo zijn er nog veel meer zaken die beter moeten.
Het systeem gaat veel dieper dan de meeste mensen denken. PostNL is er bij gebaat het loon zo laag mogelijk te houden evenals de contracten.

https://www.rijksoverheid(...)en%20of%20te%20nemen.
pi_193901205
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 21:56 schreef LibriCarruci het volgende:

[..]

Het systeem gaat veel dieper dan de meeste mensen denken. PostNL is er bij gebaat het loon zo laag mogelijk te houden evenals de contracten.

https://www.rijksoverheid(...)en%20of%20te%20nemen.
Interesseert me weinig waar postnl mee gebaat is, het zou wel verklaren waarom ik ineens ver onder mijn uren zit en consequent afgewezen wordt op geboden wijken. Schimmig beleid zijn ze goed in.
Dat er meer loon moet komen lijkt me duidelijk, vergeet niet dat je zelf je schoenen, fiets, broek etc regelt en onderhoudt. (Die 8 euro per maand is te weinig).
Maar postbezorgers zullen zich nooit (meer) als een opstellen: Astrid met haar zes uur contractje vind het allemaal prima, Peter denkt aan de mensen die door onze eventuele loonsverhoging scheef gaan kijken en Jan interesseert het sowieso niet, want uitkering. En de (meestal veelwerkende) kritische medewerkers worden zo gefrustreerd dat ze of opbranden of weggaan.
pi_193901423
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 08:17 schreef Bezorgertje het volgende:

[..]

Interesseert me weinig waar postnl mee gebaat is, het zou wel verklaren waarom ik ineens ver onder mijn uren zit en consequent afgewezen wordt op geboden wijken. Schimmig beleid zijn ze goed in.
Dat er meer loon moet komen lijkt me duidelijk, vergeet niet dat je zelf je schoenen, fiets, broek etc regelt en onderhoudt. (Die 8 euro per maand is te weinig).
Maar postbezorgers zullen zich nooit (meer) als een opstellen: Astrid met haar zes uur contractje vind het allemaal prima, Peter denkt aan de mensen die door onze eventuele loonsverhoging scheef gaan kijken en Jan interesseert het sowieso niet, want uitkering. En de (meestal veelwerkende) kritische medewerkers worden zo gefrustreerd dat ze of opbranden of weggaan.
door die extra kosten,gemaakt om de werkzaamheden te verrichten zak je onder het minimumloon,en dat is verboden.
  vrijdag 3 juli 2020 @ 09:14:33 #51
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_193901681
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 08:45 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

door die extra kosten,gemaakt om de werkzaamheden te verrichten zak je onder het minimumloon,en dat is verboden.
Klopt, maar omdat die kosten niet zichtbaar zijn op je loonstrookje is er niks aan de hand. Dat is ook de reden dat bij postbezorgers de vakbondscontributie niet meer rechtstreeks op het loon wordt ingehouden maar van je bankrekening geïncasseerd. Ik snap de logica erachter ook niet helemaal, maar dat is wel hoe het zit.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_193907616
Als ik - tijd heb ingevuld. Krijg ik daarna vaak een rooster wijziging waarin de diensttijd is terug gezet naar de tijd die ik gelopen heb. Waarom is dat?
I solemnly swear i'm up to no good
  vrijdag 3 juli 2020 @ 16:18:14 #53
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_193908062
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 15:48 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Als ik - tijd heb ingevuld. Krijg ik daarna vaak een rooster wijziging waarin de diensttijd is terug gezet naar de tijd die ik gelopen heb. Waarom is dat?
,,Het merendeel van de verlaagde standaard looptijden is haalbaar, kijk maar naar de data".

Zoiets?
pi_193908086
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 16:18 schreef Zelva het volgende:

[..]

,,Het merendeel van de verlaagde standaard looptijden is haalbaar, kijk maar naar de data".

Zoiets?
Oh ja tuurlijk :’) fijn bedrijf is dat PostNL geworden.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_193909083
Vandaag een collega met 2 Y wijken. De ene had 11 tassen en de andere 12 🤣🤣 Zomerdal 🤣🤣
pi_193911224
Hoppa, meertijd afgekeurd :( Wat zal ik zeggen?

Hoeveelheid post kwam niet overeen met de zomerdal? Piekwijk die ik had, was echt stervensdruk ;(
pi_193911822
Sommige wijken hadden npl,met pakjes die net niet in de bus pastten. Die moesten meer dan 3 uur bijplussen.
  zaterdag 4 juli 2020 @ 09:56:38 #58
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_193919744
Ik sta aan het eind van het tijdvak 10 minuten in de min. Dus krijg ik volgende week vast een extra piek wijk van 3 uur op mijn rooster... Wat denk je zelf :R
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  zaterdag 4 juli 2020 @ 17:22:23 #59
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_193926152
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 15:48 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Als ik - tijd heb ingevuld. Krijg ik daarna vaak een rooster wijziging waarin de diensttijd is terug gezet naar de tijd die ik gelopen heb. Waarom is dat?
Dat is omdat je gemind hebt. Als je mint (en het wordt goedgekeurd) dan wordt je diensttijd ook korter. De basistijd blijft gewoon hetzelfde. Als je plust, en het wordt goedgekeurd, zul je zien dat je diensttijd met de gepluste tijd wordt opgehoogd.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_193926214
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 17:22 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dat is omdat je gemind hebt. Als je mint (en het wordt goedgekeurd) dan wordt je diensttijd ook korter. De basistijd blijft gewoon hetzelfde. Als je plust, en het wordt goedgekeurd, zul je zien dat je diensttijd met de gepluste tijd wordt opgehoogd.
nee andersom is dat niet bij mij.
I solemnly swear i'm up to no good
  zaterdag 4 juli 2020 @ 17:29:19 #61
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_193926284
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 19:38 schreef Thomas-sama het volgende:
Hoppa, meertijd afgekeurd :( Wat zal ik zeggen?

Hoeveelheid post kwam niet overeen met de zomerdal? Piekwijk die ik had, was echt stervensdruk ;(
De TC heeft het afgekeurd. Jij hoeft niks te zeggen, aangezien je al een reden hebt opgegeven toen je de plustijd indiende. Je TC mag met een uitleg komen waarom hij de tijd afkeurde, en als hij dat niet doet, of hij komt met een reden waar jij het niet mee eens bent, dan zou ik een oranje kaart indienen bij de procesmanager.

Overigens begrijp ik niet goed waarom een TC plustijd uberhaupt af kan keuren. De afspraak met de OR is immers "gewerkte tijd is betaalde tijd", dus daar volgt dan toch automatisch uit dat gepluste tijd goedgekeurd MOET worden? Tenzij je natuurlijk de boel belazert en de TC daar onomstotelijk bewijs van heeft.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_193967206
Mijn chinapakjes zijn inmiddels vertrokken uit Luik, lijkt het :D

Edit: Ja mooi. Maandag in handen van PostNL, dinsdag gesorteerd, woensdag.. geen melding bezorger onderweg. Levering alweer opgeschoven naar morgen. Dat andere pakje was toen wel gewoon meteen de dag er na in huis.

Iemand anders al wat binnen? :P

[ Bericht 52% gewijzigd door VixenFromHell op 08-07-2020 16:06:39 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_194008894
quote:
Beste collega,

Het scenario 'dagzwaarte' in de Mijnwerk-app zal vanaf volgende week voorlopig niet beschikbaar zijn. Bij je loop komt dan de tekst: 'niet beschikbaar'.

Waarom is de dagzwaarte tijdelijk niet beschikbaar?

Vanaf oktober 2019 werken we met de dagzwaarte en na de samenvoeging met Sandd kregen we al de nodige signalen dat het te veel afwijkt van wat jij als bezorger ziet bij aankomst op het depot. Het scenario sloot dus onvoldoende aan bij de praktijk. Ook na een aantal verbeteringen de afgelopen maanden bleek dat je er als bezorger niet op kunt vertrouwen. Daarom is besloten het tijdelijk uit te zetten.

Hoe nu verder?

Komende maanden werken we meerdere oplossingen uit en testen we het kleinschalig. Als de dagzwaarte weer goed aansluit op de praktijk zullen we deze weer landelijk laten tonen in de app.

Heb je vragen neem dan contact op met je leidinggevende.

Met vriendelijke groet,
Sipke Spoelstra
Directeur Operations
Mooi dat ze voorlopig stoppen met die scenario's, maar waarom heeft het 10 maanden geduurd voordat het management door kreeg dat ze niet klopen? Wij, eenvoudige productiemedewerkers hadden het binnen een paar dagen al in de gaten.

Dat het door de overname van Sandd komt dat de scenario's niet meer kloppen is natuurlijk kolder, daarvoor klopten ze ook al voor geen meter.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_194009036
Vind het toch wel jammer, scenario heel druk heb ik wel eens gebruikt als extra argument bij een bezwaar.

Ik zie heel erg op tegen de komende twee weken. Het lijkt erop dat het halve depot met vakantie is, waaronder 1 van onze flexibele krachten (degene die altijd het meeste doet). Ben heel benieuwd naar het rooster zometeen. Ben niet van plan om me compleet uit de naad te gaan werken tot aan mijn eigen vakantie, en dan meteen er na ook weer omdat er dan ook weer een paar weg zijn en dan komt de drukke septemberperiode ook zo alweer.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En een wonder, 2 van mijn china zendingen zijn eindelijk binnen ;) dus niet gejat in Luik :P

Het rooster viel zowaar mee :D ben wel nieuwsgierig hoe ze alles dan geregeld hebben, maar dat is natuurlijk niet te zien.

[ Bericht 4% gewijzigd door VixenFromHell op 09-07-2020 18:03:19 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_194010417
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 17:46 schreef VixenFromHell het volgende:
Vind het toch wel jammer, scenario heel druk heb ik wel eens gebruikt als extra argument bij een bezwaar.

Ik zie heel erg op tegen de komende twee weken. Het lijkt erop dat het halve depot met vakantie is, waaronder 1 van onze flexibele krachten (degene die altijd het meeste doet). Ben heel benieuwd naar het rooster zometeen. Ben niet van plan om me compleet uit de naad te gaan werken tot aan mijn eigen vakantie, en dan meteen er na ook weer omdat er dan ook weer een paar weg zijn en dan komt de drukke septemberperiode ook zo alweer.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En een wonder, 2 van mijn china zendingen zijn eindelijk binnen ;) dus niet gejat in Luik :P

Het rooster viel zowaar mee :D ben wel nieuwsgierig hoe ze alles dan geregeld hebben, maar dat is natuurlijk niet te zien.
over die pakketten van Luik las ik ergens dat het een trailer van dhl was
pi_194010433
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 17:38 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Mooi dat ze voorlopig stoppen met die scenario's, maar waarom heeft het 10 maanden geduurd voordat het management door kreeg dat ze niet klopen? Wij, eenvoudige productiemedewerkers hadden het binnen een paar dagen al in de gaten.

Dat het door de overname van Sandd komt dat de scenario's niet meer kloppen is natuurlijk kolder, daarvoor klopten ze ook al voor geen meter.
dat andere bericht mag je wel een loupe bij hebben :)
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 9 juli 2020 @ 20:42:48 #68
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_194012588
wat is dat voor oudelullenkar?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_194014373
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 17:46 schreef VixenFromHell het volgende:
En een wonder, 2 van mijn china zendingen zijn eindelijk binnen ;) dus niet gejat in Luik :P
Mijn pakketje is ook eindelijk aangekomen. Sinds Luik is het er niet beter op geworden.

quote:
10s.gif Op donderdag 9 juli 2020 20:42 schreef Peterselieman het volgende:
wat is dat voor oudelullenkar?
Uit de reacties op het artikel op nu.nl:
quote:
Aha... Ik heb er van de week al één zien rijden dan. Ik associeerde het voertuig eerst met een minder-valide persoon en vond het cool dat ook die dan post konden bezorgen. Alhoewel ik mij dan afvroeg waarom bezorger in kwestie dan wel dat stukje naar de deur kon lopen.
Ik moet zeggen dat ik het er ook niet vind uitzien.
Een van de gebruikers van zo'n geval vertelde op mijnpostnl al dat de capaciteit van de accu's niet voldoende is om een hele dag met dat ding te rijden.
pi_194014844
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 17:29 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

De TC heeft het afgekeurd. Jij hoeft niks te zeggen, aangezien je al een reden hebt opgegeven toen je de plustijd indiende. Je TC mag met een uitleg komen waarom hij de tijd afkeurde, en als hij dat niet doet, of hij komt met een reden waar jij het niet mee eens bent, dan zou ik een oranje kaart indienen bij de procesmanager.

Overigens begrijp ik niet goed waarom een TC plustijd uberhaupt af kan keuren. De afspraak met de OR is immers "gewerkte tijd is betaalde tijd", dus daar volgt dan toch automatisch uit dat gepluste tijd goedgekeurd MOET worden? Tenzij je natuurlijk de boel belazert en de TC daar onomstotelijk bewijs van heeft.
Het is idd bezopen dat ze überhaupt een proces hebben waarin tijden goedgekeurd moeten worden. En dat je als het afgekeurd wordt daar over moet gaan lopen steggelen met een kaart :') .

Dat doen ze gewoon om het onaantrekkelijk te maken om je druk te gaan maken over 20 minuten.
pi_194016681
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 17:29 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Overigens begrijp ik niet goed waarom een TC plustijd uberhaupt af kan keuren. De afspraak met de OR is immers "gewerkte tijd is betaalde tijd", dus daar volgt dan toch automatisch uit dat gepluste tijd goedgekeurd MOET worden? Tenzij je natuurlijk de boel belazert en de TC daar onomstotelijk bewijs van heeft.
Zou het kunnen dat teamcoaches worden afgerekend op teveel goedgekeurde plustijd?
pi_194018254
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 00:08 schreef blijevis het volgende:

[..]

Zou het kunnen dat teamcoaches worden afgerekend op teveel goedgekeurde plustijd?
bij gezeik moeten ze het zelf maar gaan bezorgen,is het probleem gauw uit de wereld
pi_194018555
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 00:08 schreef blijevis het volgende:

[..]

Zou het kunnen dat teamcoaches worden afgerekend op teveel goedgekeurde plustijd?
Er word gewerkt met budgetten per gebied. Als jij als leidinggevende constant en veel over jou budget heen gaat dan zal je dit moeten verantwoorden. Daarnaast weet ik dat er van bovenaf momenteel heel veel druk staat op de tijden. Alle teamleiders moeten hun tijden (min en plus uren) verantwoorden naar de regiomanager en die moet alles weer verantwoorden naar Den Haag.
  vrijdag 10 juli 2020 @ 18:04:30 #74
248074 Abdoe
Werkt met de ellebogen
pi_194025848
De scenario's staan er gewoon weer in, voor volgende week ook. Vandaag "Heel Rustig", uiteraard was het net zo druk als normaal. :')
  vrijdag 10 juli 2020 @ 18:41:17 #75
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_194026305
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 18:04 schreef Abdoe het volgende:
De scenario's staan er gewoon weer in, voor volgende week ook. Vandaag "Heel Rustig", uiteraard was het net zo druk als normaal. :')
Ik heb volgende week bijna elke dag scenario normaal, zoals altijd. Nou ja, het maakt nou toch niet meer uit, aangezien het management nu eindelijk zelf zwart op wit toegeeft dat de scenario's niet kloppen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  vrijdag 10 juli 2020 @ 18:47:01 #76
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_194026374
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 18:04 schreef Abdoe het volgende:
De scenario's staan er gewoon weer in, voor volgende week ook. Vandaag "Heel Rustig", uiteraard was het net zo druk als normaal. :')
PostNL was er dit jaar ook wel erg vroeg bij met de zomerdalkorting. Al vanaf week 27, terwijl bij ons de schoolvakanties pas in week 30 beginnen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_194026564
quote:
PostNL doet altijd alsof hun er niks aan kunnen doen en de schuld volledig bij de bezorger ligt. Nou sorry hoor maar als je kijkt wat er tegenwoordig allemaal aangenomen word. Er is geen enkele wijk controle. Als de opleider zegt dat het niks word worden ze toch aangenomen en door hun proeftijd gelaten. Constant rouleren van mensen ipv je goede mensen te belonen en zo langer binnen je bedrijf te houden. Post dumpen is niet meer af en toe maar op regelmatige basis en de teamleiders leren er NOOIT van want exact dezelfde fouten worden morgen weer gemaakt.
pi_194028052
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 08:58 schreef LibriCarruci het volgende:

[..]

Er word gewerkt met budgetten per gebied. Als jij als leidinggevende constant en veel over jou budget heen gaat dan zal je dit moeten verantwoorden. Daarnaast weet ik dat er van bovenaf momenteel heel veel druk staat op de tijden. Alle teamleiders moeten hun tijden (min en plus uren) verantwoorden naar de regiomanager en die moet alles weer verantwoorden naar Den Haag.
Ik heb een keer meegemaakt dat begin januari de basistijden verlaagd waren. Naast het feit dat daar van veel wijken de basistijd al te krap was, was het ook nog een redelijk drukke januari maand ipv de rustigere maand die het vaak was. Dat resulteerde dus in veel bijplussen. Hierdoor was de teamleider blijkbaar al in 1 maand door zijn budget van het hele kwartaal heen en kreeg hij natuurlijk op zijn kop. Toen is er ook een tijdje de regel geweest dat je al bij meer dan 10 minuten bijplussen een melding moest maken in de app, met uitleg waarom je meer dan 10 minuten moest plussen...
Ze zeggen dus altijd wel ondanks de krappere basistijden, is gewerkte tijd nog steeds betaalde tijd, en je kan altijd plussen, maar hier zit ook een limiet aan. Ook daarom is het dus belangrijk om de basistijden tegen verdere verkorting te verdedigen.
pi_194028235
Onze eigen teamleider is er over het algemeen wel redelijk makkelijk in, als je in de top zoveel staat qua plustijd krijg je wel de vraag waarom, maar heb niet gehoord dat er dingen afgekeurd zijn ooit. Wel dat er mensen geweest zijn waarvan ze gewoon vonden dat die te traag waren en dat daar discussie over was. Maar de vervangende teamleider keurt iedere keer vanalles af en daar komt dan een hoop gezeik van. Die heeft waarschijnlijk er geen trek in om daar zelf op aan gesproken te worden. Heel ander type is dat ook, en niet heel erg populair. Niet bij ons (ook niet toen hij nog onze TL was), en voor zover ik begrepen heb op kantoor ook niet zo.

[ Bericht 2% gewijzigd door VixenFromHell op 10-07-2020 21:31:55 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  vrijdag 10 juli 2020 @ 21:47:21 #81
248074 Abdoe
Werkt met de ellebogen
pi_194028549
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 18:41 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik heb volgende week bijna elke dag scenario normaal, zoals altijd. Nou ja, het maakt nou toch niet meer uit, aangezien het management nu eindelijk zelf zwart op wit toegeeft dat de scenario's niet kloppen.
Ik heb het idee dat PostNL vooral van de scenario's Druk en Heel Druk af wil. Dat zorgt voor te veel plussen waarschijnlijk. Na de "evaluatie" bestaat er voortaan alleen nog maar Heel Rustig, Rustig, Normaal en Niet Bekend. _O_
pi_194028717
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 21:47 schreef Abdoe het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat PostNL vooral van de scenario's Druk en Heel Druk af wil. Dat zorgt voor te veel plussen waarschijnlijk. Na de "evaluatie" bestaat er voortaan alleen nog maar Heel Rustig, Rustig, Normaal en Niet Bekend. _O_
of loop gratis in je eigen tijd
  vrijdag 10 juli 2020 @ 22:35:26 #83
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_194029279
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 21:47 schreef Abdoe het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat PostNL vooral van de scenario's Druk en Heel Druk af wil. Dat zorgt voor te veel plussen waarschijnlijk. Na de "evaluatie" bestaat er voortaan alleen nog maar Heel Rustig, Rustig, Normaal en Niet Bekend. _O_
Als ze dat gaan doen, dan kom ik ze wel even een opfriscursus statistiek geven. Scenario druk betekent immers meer post dan gemiddeld, normaal is even veel als gemiddeld, en rustig is minder dan gemiddeld.Het is statistisch niet mogelijk om altijd op of onder het gemiddelde te zitten, en nooit er boven. Bij individuele wijken wel, maar niet landelijk. Dat zou immers in strijd zijn met de definitie van gemiddeld. Dat is net zoiets als die grap dat iedere automobilist denk dat íe beter rijdt dan de gemiddelde automobilist.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_194029898
Oh bij mij stond er vandaag rustig. Rustig amehoela :')
I solemnly swear i'm up to no good
  vrijdag 10 juli 2020 @ 23:11:41 #85
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_194030000
Ik vermoed dat ze gewoon helemaal gaan stoppen met die scenarios. Denk dat dat berichtje over die partijpost de nieuwe oplossing wordt. Nu even testen in de zomer of dat werkt. Daarna permanent invoeren. Het is minder werk en mensen kunnen er niet meer over zeuren. Want als je dan meer volume hebt zeggen ze gewoon "ja die partij was niet aangemeld"
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_194033565
Je had er sowieso toch ook al niet zo gruwelijk veel aan omdat ze de ochtend zelf nog wijzigen. En tegen die tijd kan bezwaar maken ook allang niet meer. Stond hele week bij dienst van vandaag Heel Rustig en NU wisselt dat uiteraard ineens naar normaal. Wat in de prakijk waarschijnlijk betekent Heel Druk. Ik heb ook het idee dat er veel vaker rustig of normaal stond dan druk/heel druk. Terwijl de ervaring op het depot toch vaak was: wat druk!

Wel blij dat ik bezwaar heb gemaakt op de 3e wijk die op mijn rooster stond voor vandaag, dan zou het waarschijnlijk weer echt een latertje geworden zijn. En met scenario heel rustig zijn veel mensen natuurlijk toch sneller geneigd om er dan maar wat bij te nemen... oeps en dan is het ineens toch heel druk, succes er mee! :W ... nouja, not me.

[ Bericht 20% gewijzigd door VixenFromHell op 11-07-2020 12:19:07 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_194039051
quote:
Niet dat het wat uitmaakt, maar het is wel duidelijk nog post van Sandd uit de Sanddtijd. Aan de frankeeraanduidingen en het ontbreken van codeerregels en oranje streepjes op de foto hier is dat goed te zien.

[ Bericht 2% gewijzigd door bmp80 op 11-07-2020 17:31:41 ]
pi_194039280
Heeft iemand zijn 20minuten voor het "werkoverleg" al geboekt gekregen?
  zaterdag 11 juli 2020 @ 19:21:18 #89
248074 Abdoe
Werkt met de ellebogen
pi_194040730
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 17:41 schreef LibriCarruci het volgende:
Heeft iemand zijn 20minuten voor het "werkoverleg" al geboekt gekregen?
Ohja dat was ik alweer bijna vergeten. Daar rekent men natuurlijk ook op.
pi_194041591
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 17:41 schreef LibriCarruci het volgende:
Heeft iemand zijn 20minuten voor het "werkoverleg" al geboekt gekregen?
Nee
  zaterdag 11 juli 2020 @ 21:24:18 #91
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_194042408
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 21:47 schreef Abdoe het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat PostNL vooral van de scenario's Druk en Heel Druk af wil. Dat zorgt voor te veel plussen waarschijnlijk. Na de "evaluatie" bestaat er voortaan alleen nog maar Heel Rustig, Rustig, Normaal en Niet Bekend. _O_
Je vergeet het scenario 'Niet Normaal zo Rustig'.
pi_194042517
Dat zomerdal slaat dit jaar echt helemaal nergens meer op. Ik heb tot nu toe zonder uitzondering elke dag moeten bijplussen. Op meerdere dagen zou ik het niet eens met de normale looptijd hebben gered.

Ik vind de timing van het afschaffen van de scenario's wel weer erg opvallend. Al sinds de invoering klopt er geen ene hol die scenario's en net nu tijdens het zomerdal wordt het ineens afgeschaft.
Kunnen ze die takenlijst dan niet ook meteen in de prullenbak pleuren? Ook die klopt vaker niet dan wel.

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 17:41 schreef LibriCarruci het volgende:
Heeft iemand zijn 20minuten voor het "werkoverleg" al geboekt gekregen?
Hier ook niets. Schokkend... Dat zagen we niet aankomen natuurlijk.
pi_194043741
Het lijkt ook iedere keer erger te worden met het zomerdal, en in december krijg je er niet gelijk tijd bij. Hier willen ze dan in de zomer extra wijken bij je dumpen, maar met kerst halen ze dan geen wijken bij mensen weg. Ik vind het ook gewoon raar dat ze wel weten dat die kampioenen tussen de post zitten en toch gelijk de tijden te verlagen. Toch verbaas ik me iedere keer weer wat een slechte werkgever dit kutbedrijf wel niet is, net als je denkt dat het niet erger kan verzinnen ze weer wat nieuws.

Overigens hadden ze met kerst hier een keer dat ze bij voorbereiden een piekwijk niet af hadden gekregen. Hadden ze het restant een dag later op het depot gezet, maar gelukkig heeft die bezorer toen alleen de dalpost meegenomen en de post van de piekdag laten staan :Y
pi_194047948
Ben aan het proberen mijn dubbel afgeboekte uren van ergens in Mei terug te krijgen. Ben nu drie HR telefoontjes verder en iedereen "ziet wat er fout is". Mijn tc heeft een terugboekopdracht gedaan die niemand terug kan vinden en het eindreslultaat is totnutoe 0,0. Maandag maar weer bellen, het lijkt wel werkverschaffing.
pi_194048102
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 07:54 schreef Bezorgertje het volgende:
Ben aan het proberen mijn dubbel afgeboekte uren van ergens in Mei terug te krijgen. Ben nu drie HR telefoontjes verder en iedereen "ziet wat er fout is". Mijn tc heeft een terugboekopdracht gedaan die niemand terug kan vinden en het eindreslultaat is totnutoe 0,0. Maandag maar weer bellen, het lijkt wel werkverschaffing.
Bel- en uitzoektijd wel plussen natuurlijk :) . En als het te lang gaat duren, wil een mailtje aan je PM of de OR nog weleens helpen.
pi_194048115
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 17:41 schreef LibriCarruci het volgende:
Heeft iemand zijn 20minuten voor het "werkoverleg" al geboekt gekregen?
Nee. Maar ik geef ze nog even. Je had tot 10 juli om 't filmpje te bekijken. Lijkt me dat ze pas na die deadline een check doen wie recht heeft op die 20 minuten.
  dinsdag 14 juli 2020 @ 13:51:52 #99
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_194084012
Vorige week is hier de vakantie begonnen. Merkte vandaag voor het eerst iets van het zomerdal. Wel een gigantisch lading china pakketjes in alle onmogelijke vormen weer.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_194084107
Iedere koopwoning een mailing van een vastgoedbedrijf :r
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  dinsdag 14 juli 2020 @ 16:19:56 #101
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_194086552
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 13:51 schreef V__L_N het volgende:
Vorige week is hier de vakantie begonnen. Merkte vandaag voor het eerst iets van het zomerdal. Wel een gigantisch lading china pakketjes in alle onmogelijke vormen weer.
Bij ons begint de schoolvakantie volgende week pas. Hier nog weinig van een zomerdal te merken. Ja, iets minder TV-gidsen omdat sommigen vorige week dubbel waren, maar omdat de gidsen die we deze week hadden ook weer dubbele waren, merk je eigenlijk alleen een daling in het aantal stuks post, maar niet in kg's. Zeker omdat ook Linda en Kampioen weer van de partij waren.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_194103077
0:20 is bijgeboekt op dinsdag
  woensdag 15 juli 2020 @ 20:16:36 #103
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_194104851
Hier niet...
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_194104995
Ik weet dat ik hier niet mag postan als. non-medewerker. maar moet het toch vragen. Heerst er nu verhoogde crisis binnen Postnl?

Ik weet dat Postnl ook als douane speelt. De laatste weken is het namelijk erger gesteld met de levering van pakketten uit het buitenland dan zijn lfs tijdens de lockdown :cow:
Meldingen in de Ppstnl app doen ook vreemd. Pakketten worden geleverd en blijven vast op onderweg zonder update. Levertijdens verschuiven telkens een dag op en verdwijnen dan volledig.
gs0bkfBl..
pi_194105373
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 20:16 schreef V__L_N het volgende:
Hier niet...
Gaat ook niet allemaal tegelijk, ligt er maar net aan wanneer de tc de lijst met namen doorgeeft aan de planner en wanneer de planner vervolgens dan tijd heeft om het erbij te zetten.
pi_194105642
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2020 20:27 schreef Hoofdkraker_ het volgende:
Ik weet dat ik hier niet mag postan als. non-medewerker. maar moet het toch vragen. Heerst er nu verhoogde crisis binnen Postnl?

Ik weet dat Postnl ook als douane speelt. De laatste weken is het namelijk erger gesteld met de levering van pakketten uit het buitenland dan zijn lfs tijdens de lockdown :cow:
Meldingen in de Ppstnl app doen ook vreemd. Pakketten worden geleverd en blijven vast op onderweg zonder update. Levertijdens verschuiven telkens een dag op en verdwijnen dan volledig.
Ik heb het ook met pakketten geen idee wat het is.
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 15 juli 2020 @ 22:52:34 #107
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_194107374
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 20:55 schreef gelestipjes het volgende:
Gaat ook niet allemaal tegelijk, ligt er maar net aan wanneer de tc de lijst met namen doorgeeft aan de planner en wanneer de planner vervolgens dan tijd heeft om het erbij te zetten.
Oh die zelfde planner administratief medewerker die al 3,5 week een vakantie moet goedkeuren en die geen tijd heeft om te overleggen met mensen over dat ze extra worden ingeroosterd...

Ik vermoed dat die 20 minuten in 2021 zullen worden geboekt.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_194107654
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 22:52 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Oh die zelfde planner administratief medewerker die al 3,5 week een vakantie moet goedkeuren en die geen tijd heeft om te overleggen met mensen over dat ze extra worden ingeroosterd...

Ik vermoed dat die 20 minuten in 2021 zullen worden geboekt.
Er stond wel bij dat het in week 29 geboekt moet worden.
pi_194108981
Hier zijn er drie planners tegelijk op vakantie: de boodschap aan ons postbezorgers is niet meer dan een tegelijk , maar bij de admi's is dat allemaal anders en is de boodschap niet bellen..Gisteren trouwens echt veel post, china maakt een inhaalslag, mailings van bedrijven zijn er weer volop en scanpakjes zijn blijknaar niet aan te slepen. Gelukkig wordt dat keurig gemeld op de site en is de zomerdalkorting even ingetrokken. (Grapje)
pi_194111747
Hier staat ook al ruim 3 weken een verlofaavraag open. Gaat om verlof dat nog 3 maanden weg was. Hoeven ze ook niet te proberen om alsnog af te wijzen :D

Met pakketten uit China is er iig in Luik een fors probleem, pakjes die wekenlang daar liggen en de tracking zegt dan dat het in country of destination is. Tracking gaat ook niet zo best soms idd, ik had ook een pakje waar wat raars mee leek te zijn. Iedere keer sorry vertraagd we leveren zsm, en dan de dag erna stond er nog steeds dat ie de dag er voor zou komen :')
Uiteindelijk wel bezorgd maar hij bleef in de app als verwacht staan. International parcel tracking gaf wel aan gesorteerd, onderweg, en bezorgd. Toen maar verwijderd uit de app.

NRP 2 is ook in aantocht:

quote:
We willen op een aantal plaatsen verspreid over het land de post gaan bezorgen met elektrische vervoersmiddelen, denk hierbij aan een elektrische fiets en bakfiets. Tevens willen we de lopen groter maken zodat je post kunt bezorgen in een groter gebied. De elektrische vervoersmiddelen gaan we opladen en stallen in nieuwe, grote depots. Het voornemen is om 35 van deze Nieuwe route van de post (NRP)-depots te openen in het eerste halfjaar van 2021. Dit is nog onder voorbehoud van het advies van de OR en het definitieve besluit van de directeur Operations. De locaties van deze NRP-depots zijn op dit moment nog niet bekend. Met deze aanpassing in onze processen kunnen we de kosten verlagen en houden we de post betaalbaar voor onze klanten.
Moeten ook toiletten komen op deze depots. Vraag me af wie dat schoon gaat maken, ik zie PostNL er eigenlijk niet echt voor aan om een schoonmaker in dienst te nemen hiervoor. Op kleinschalige kantoortjes etc moeten de medewerkers dat vaak zelf doen. Zou me niets verbazen als ze daar een bezorger voor willen strikken. Dat er een toilet komt is wel positief *O*

[ Bericht 22% gewijzigd door VixenFromHell op 16-07-2020 12:59:43 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_194112790
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 12:08 schreef VixenFromHell het volgende:
NRP 2 is ook in aantocht:
[..]

Moeten ook toiletten komen op deze depots. Vraag me af wie dat schoon gaat maken, ik zie PostNL er eigenlijk niet echt voor aan om een schoonmaker in dienst te nemen hiervoor. Op kleinschalige kantoortjes etc moeten de medewerkers dat vaak zelf doen. Zou me niets verbazen als ze daar een bezorger voor willen strikken. Dat er een toilet komt is wel positief *O*
Op ons depot waar wij een wc met keukentje hebben is inderdaad een postbezorger verantwoordelijk voor de schoonmaak, deze mag de tijd schrijven die ze hiervoor nodig heeft.

Ik ben benieuwd, Grotere wijken/wijken samenvoegen betekend ook dat er minder personeel nodig is en nu we door het extra Sandd personeel al bijna geen overuren kunnen draaien...
pi_194112970
Nu nog sorteerkasten in die nieuwe depots, een kapstok plaatsen en een teamcoach aanstellen. Dan hoeft de post niet meer in de VBL voorbereid te worden, dat kunnen we zelf wel. En dan noemen we het postkantoor.
pi_194114783
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 12:08 schreef VixenFromHell het volgende:
Hier staat ook al ruim 3 weken een verlofaavraag open. Gaat om verlof dat nog 3 maanden weg was. Hoeven ze ook niet te proberen om alsnog af te wijzen :D

Met pakketten uit China is er iig in Luik een fors probleem, pakjes die wekenlang daar liggen en de tracking zegt dan dat het in country of destination is. Tracking gaat ook niet zo best soms idd, ik had ook een pakje waar wat raars mee leek te zijn. Iedere keer sorry vertraagd we leveren zsm, en dan de dag erna stond er nog steeds dat ie de dag er voor zou komen :')
Uiteindelijk wel bezorgd maar hij bleef in de app als verwacht staan. International parcel tracking gaf wel aan gesorteerd, onderweg, en bezorgd. Toen maar verwijderd uit de app.

NRP 2 is ook in aantocht:
[..]

Moeten ook toiletten komen op deze depots. Vraag me af wie dat schoon gaat maken, ik zie PostNL er eigenlijk niet echt voor aan om een schoonmaker in dienst te nemen hiervoor. Op kleinschalige kantoortjes etc moeten de medewerkers dat vaak zelf doen. Zou me niets verbazen als ze daar een bezorger voor willen strikken. Dat er een toilet komt is wel positief *O*
Die WC's zijn natuurlijk allemaal leuk en aardig. Maar die wijken worden veel groter dus dan je alsnog niet tussendoor naar het toilet. Het Depot zie je pas weer als je klaar bent natuurlijk.
  donderdag 16 juli 2020 @ 16:16:11 #114
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_194115256
Die wijken liggen ook nog veel verder. Dus denk inderdaad niet dat je even 10 km gaat terug fietsen.

Verder blijf ik het gewoon een geschift plan vinden. Eerst wil je allemaal part-timers die een paar uurtjes per dag hebben. En dan ineens ga je weer terug naar mensen die een hele werkdag vrij moeten hebben.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_194116938
Volgende week 4 uur bovenop mijn 12 uurs contract ingepland (op basis van zomerdaltijden uiteraard), naast een grote wijk nog een andere kleine wijk compleet aan de andere kant van het depot met ook een andere retailer. Ja doei, ik kom met die grote al aan mijn uren, zeker als ik ook nog naar de retailer moet die ver weg zit (en dat moet regelmatig). Daar ga ik dus niet mee akkoord :W
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_194117525
NRP2 is een gedrocht, heb daar echt geen trek in :(
pi_194117700
Lees ook al dat je met de bakfiets langzaam door de bocht moet omdat ie anders snel kantelt, en dat je echt moet leren rijden met zo'n ding. Hopelijk ga ik het allemaal niet meer mee maken :r

Meeste mensen op ons depot kunnen/willen volgens mij dan ook geen piekwijk meer, en voor sommigen is zelfs een dalwijk te veel om medische redenen. Nou zullen ze dan waarschijnlijk ook wel mensen kwijt willen als de wijken groter worden.. :X. Zijn er hier wel die al 10 jaar redelijk met plezier werken maar gewoon niet meer dan een uurtje of 2 kunnen lopen.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_194117854
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 16:16 schreef V__L_N het volgende:
Die wijken liggen ook nog veel verder. Dus denk inderdaad niet dat je even 10 km gaat terug fietsen.

Verder blijf ik het gewoon een geschift plan vinden. Eerst wil je allemaal part-timers die een paar uurtjes per dag hebben. En dan ineens ga je weer terug naar mensen die een hele werkdag vrij moeten hebben.
Snap ik niet. Een hele dag vrij is toch geen werkdag?
  donderdag 16 juli 2020 @ 20:38:43 #119
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_194119215
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 19:18 schreef blijevis het volgende:

[..]

Snap ik niet. Een hele dag vrij is toch geen werkdag?
Je moet de hele dag vrij houden voor de postnl. Ze willen dat je 5 uur gaat werken + reistijd. Dat is een werkdag. Kan je niks anders meer.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_194119554
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2020 13:23 schreef the_X het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd, Grotere wijken/wijken samenvoegen betekend ook dat er minder personeel nodig is en nu we door het extra Sandd personeel al bijna geen overuren kunnen draaien...
Waarom minder personeel nodig? Als je op je depot nu bijv. 20 wijken van 2 uur hebt en dat worden er 10 van 4 uur, dan heb je toch nog steeds voor 40 uur werk?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_194120869
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 20:53 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Waarom minder personeel nodig? Als je op je depot nu bijv. 20 wijken van 2 uur hebt en dat worden er 10 van 4 uur, dan heb je toch nog steeds voor 40 uur werk?
ik ben het met je eens,ze zullen wel met een eindberekening komen van ipv 40uur maar 35(tijdkorting)
pi_194121442
Ik vraag me af hoe ze dat op gaan lossen met de mensen die geen grote wijken willen gaan lopen en ik denk toch wel dat de meerderheid hier dat niet van plan is. Hier is 2 uur voor de meeste toch wel het max van wat ze willen doen, die tijden mag je toch zo al een uur extra voor rekenen met alle uitloop, en dan gaan ze op drukke dagen weer moeilijk doen als je dan niet de hele wijk wilt lopen :r

Ja, we kunnen er nu niks meer aan doen :r
Iemand zal die wijk toch moeten bezorgen :r
Of, de ergste van allemaal, je mag de tijd gewoon plussen :r :r :r
pi_194123027
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 22:53 schreef zerebus het volgende:
Ik vraag me af hoe ze dat op gaan lossen met de mensen die geen grote wijken willen gaan lopen en ik denk toch wel dat de meerderheid hier dat niet van plan is. Hier is 2 uur voor de meeste toch wel het max van wat ze willen doen, die tijden mag je toch zo al een uur extra voor rekenen met alle uitloop, en dan gaan ze op drukke dagen weer moeilijk doen als je dan niet de hele wijk wilt lopen :r

Ja, we kunnen er nu niks meer aan doen :r
Iemand zal die wijk toch moeten bezorgen :r
Of, de ergste van allemaal, je mag de tijd gewoon plussen :r :r :r
Wat denk je er van dat je voor de grote wijken een Rijbewijs nodig gaat hebben? Je gaat tenslotte op een E-Scooter rijden, de E-Bikes komen beschikbaar voor de kleinere wijken (2.5 uur)

Valt een persoon van een grote wijk dus uit, zullen ze of iemand met een rijbewijs moeten hebben als vervanger (die logischerwijs al een wijk van 5 uur op zijn naam heeft) of ze moeten die wijk weer gaan splitten onder 2 mensen met 2 E-Bikes.
  vrijdag 17 juli 2020 @ 08:53:42 #124
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_194124548
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 01:08 schreef LibriCarruci het volgende:

[..]

Wat denk je er van dat je voor de grote wijken een Rijbewijs nodig gaat hebben? Je gaat tenslotte op een E-Scooter rijden, de E-Bikes komen beschikbaar voor de kleinere wijken (2.5 uur)

Valt een persoon van een grote wijk dus uit, zullen ze of iemand met een rijbewijs moeten hebben als vervanger (die logischerwijs al een wijk van 5 uur op zijn naam heeft) of ze moeten die wijk weer gaan splitten onder 2 mensen met 2 E-Bikes.
Nee, dat klopt niet. De e-scooters zullen alleen gebruikt worden voor wijken die nu ook al met een benzinescooter gedaan worden. Voor de overige wijken zijn er e-bikes en e-bakfietsen, en daar is geen rijbewijs voor nodig.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_194139897
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 17:54 schreef Thomas-sama het volgende:
0:20 is bijgeboekt op dinsdag
Hier nu ook.
pi_194142623
Meer mensen problemen met het scannen van pakketten?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_194142932
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 12:59 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Meer mensen problemen met het scannen van pakketten?
Jazeker, veel gevallen dat de scanner geen fout aangeeft maar hij toch niet doorkomt. Ook heel veel dubbel gescand wat in het echt niet zo is. Resultaat is dat ik aan het einde van de loop tien keer een fototje van mijn hond upload met de melding afgeleverd ;)

Ps: twintig minuten gisteren bijgeboekt
pi_194143094
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 13:34 schreef Bezorgertje het volgende:

[..]

Jazeker, veel gevallen dat de scanner geen fout aangeeft maar hij toch niet doorkomt. Ook heel veel dubbel gescand wat in het echt niet zo is. Resultaat is dat ik aan het einde van de loop tien keer een fototje van mijn hond upload met de melding afgeleverd ;)

Ps: twintig minuten gisteren bijgeboekt
Oh bij mij doet hij echt helemaal niks.
I solemnly swear i'm up to no good
  zaterdag 18 juli 2020 @ 16:42:58 #129
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_194145504
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 13:34 schreef Bezorgertje het volgende:

[..]

Jazeker, veel gevallen dat de scanner geen fout aangeeft maar hij toch niet doorkomt. Ook heel veel dubbel gescand wat in het echt niet zo is. Resultaat is dat ik aan het einde van de loop tien keer een fototje van mijn hond upload met de melding afgeleverd ;)

Ps: twintig minuten gisteren bijgeboekt
Hier hetzelfde. Precies sinds die update. Of de scan komt niet door, of hij komt meerdere keren door zodat ik elke keer als ik mijn telefoon pak het bericht "fout: taak is al verwerkt" meermaals moet wegtikken
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_194151071
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 13:34 schreef Bezorgertje het volgende:

[..]

Jazeker, veel gevallen dat de scanner geen fout aangeeft maar hij toch niet doorkomt. Ook heel veel dubbel gescand wat in het echt niet zo is. Resultaat is dat ik aan het einde van de loop tien keer een fototje van mijn hond upload met de melding afgeleverd ;)

Ps: twintig minuten gisteren bijgeboekt
Ik heb dat regelmatig, maar ik zet aan het eind alles gewoon op niet in tas. Er zijn bij mij ook altad wel een aantal dingen die wel in de lijst staan, maar die ik niet heb en ik voel er niks voor om te gaan onthouden waar ik nou wel en niet iets gehad heb. Bovendien moeten ze maar gewoon voor een app zorgen die wel goed werkt.
  zaterdag 18 juli 2020 @ 22:38:28 #131
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_194152261
Zo doe ik het ook. Ik scan alles met de scanner. Kijk niet wat wel of niet lukt, gewoon bliepen en doorgaan. Aan het einde van m'n loop kijk ik wat ik niet had, dat gaat dan op niet in mijn tas. Wat ik extra heb is leuk, wat klopte ook leuk. Maar ga me echt niet bezig houden met die lijsten. Die zijn zo vaak fout. Als de klant z'n pakje maar heeft.

Ze hebben inderdaad gisteren 20 minuten geboekt. Vandaag 25 minuten bijgeplust voor een huis-aan-huis verspreiding (onaangekondigd, duh). Van de verwacht min tijd dit tijdvak, naar inmiddels dik in de plus met nog 2 weken te gaan.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_194153598
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 08:53 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Nee, dat klopt niet. De e-scooters zullen alleen gebruikt worden voor wijken die nu ook al met een benzinescooter gedaan worden. Voor de overige wijken zijn er e-bikes en e-bakfietsen, en daar is geen rijbewijs voor nodig.
Er worden 1000 scooters vervangen voor 600 elektrische driewielscooters. Dit houd dus in dat de scooterwijken dus ongeveer 1,5 keer zo groot worden. Feitelijk gezien worden dus circa 400 ''normale wijken'' scooterwijken, Dus bij uitval op de betreffende depots moet je back ups achter de hand hebben met rijbewijs.
  zondag 19 juli 2020 @ 00:25:44 #133
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_194153897
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 23:55 schreef LibriCarruci het volgende:

[..]

Er worden 1000 scooters vervangen voor 600 elektrische driewielscooters. Dit houd dus in dat de scooterwijken dus ongeveer 1,5 keer zo groot worden. Feitelijk gezien worden dus circa 400 ''normale wijken'' scooterwijken, Dus bij uitval op de betreffende depots moet je back ups achter de hand hebben met rijbewijs.
Huh, wat? :? Die rekensom klopt van geen kanten.

Als je straks 400 scooters minder hebt en dus ook 400 scooterwijken minder, dan heb je toch niet ineens 400 scooterwijken meer?

In plaats van 1000 scooterwijken van elk zeg 300 adressen, heb je straks 600 wijken van 500 adressen. Zo moet je het zien.

Bovendien zal PostNL bij het samenvoegen van deze wijken ook weer flink in de looptijd snijden. Dus stel je scooterwijk telt 300 adressen waar je 3 uur voor krijgt, dan krijg je voor die 500 adressen bijv. 4 uur.

Dus waar je eerst elke dag 3000 uur werk had voor de scooterbezorgers, is dat straks nog maar 2400 uur. Dus de kans dat je dan ineens meer scooterbezorgers (dus mensen met rijbewijs AM) nodig hebt dan nu lijkt me niet heel groot. ;)
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_194187359
er is weer een nieuwe editie uit:

https://www.rodemorgen.nl(...)%20beweging-mail.pdf
pi_194195272
Onverwachte mailing van de gemeente, latertje vandaag :(
pi_194196432
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 19:15 schreef Thomas-sama het volgende:
Onverwachte mailing van de gemeente, latertje vandaag :(
zomerdal -13% yes in their dreams
pi_194205543
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 19:15 schreef Thomas-sama het volgende:
Onverwachte mailing van de gemeente, latertje vandaag :(
Zo irritant is dat he? Vervelend ook dat ze dat soort partijen niet gewoon even melden.

Hier ook gebeurd tijdje terug, 2x achter elkaar. De eerste keer miste de achterkant vd brief :') maar dus ook alle wijken op dezelfde dag.. dus dat was fijn voor iedereen met een dalwijk. Dat had ik de eerste keer niet, maar de 2e keer had ik wel een dalwijk er bij. Collega's met Y wijken waren toen ook flink pissig, want die waren 2x de lul met een extra piekdag, waardoor hun week dus eigenlijk 4 piekdagen kreeg :X
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  woensdag 22 juli 2020 @ 14:11:21 #139
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_194207508
Mijn hemel, nu moeten we weer een chatfunctie in dat ding...
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  woensdag 22 juli 2020 @ 16:42:19 #140
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_194209110
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 14:11 schreef V__L_N het volgende:
Mijn hemel, nu moeten we weer een chatfunctie in dat ding...
In de Mijn Werk App bedoel je? Er zit al een chatfunctie in, (voor chatten met de OR), maar niemand gebruikt 'm nog
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_194209207
Was het niet de bedoeling dat we zelf een nieuw fleecevest kunnen bestellen? Ik heb net even gekeken op die kledingsite, maar ik zie hem niet staan in die enorm lange lijst.
  woensdag 22 juli 2020 @ 18:41:03 #142
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_194210529
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 16:42 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

In de Mijn Werk App bedoel je? Er zit al een chatfunctie in, (voor chatten met de OR), maar niemand gebruikt 'm nog
Die chat met de or werkt al een paar jaar niet meer.

Nee, we hebben nu nieuwe chat functie. Je kunt chatten met een medewerker van it, hr of administratie. Komt straks apart in het menu te staan. Het wordt in gedeeltes uitgerolt, dus je krijgt het vanzelf.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_194224354
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 14:59 schreef the_X het volgende:
Het X/Y systeem blijft bestaan:

https://mijnpostnl.nl/per(...)geert-op-voorstel-or
Ik had er ook geen seconde op gerekend dat PostNL dit voorstel van de OR zou aannemen. Hoewel een goed plan, was dit voorstel zo volslagen kansloos dat ik me afvraag waarom de OR het uberhaupt heeft ingediend.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_194251122
He, de chat is bij mij opeens verdwenen. We hebben in plaats daarvan een "assistent" voor IT/HR/admi. Is dat alleen hier of overal?
  zaterdag 25 juli 2020 @ 14:30:28 #146
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_194253640
Schreef ik hier boven al iets over. Wij hadden de eerste 2 dagen de chat er ook nog in staan. Maar omdat die al 2 jaar niet meer in gebruik is hebben ze die er uit gehaald.

Die assistent is bedoeld zodat je kan chatten met it/hr/admi. Hebben we bericht over gehad in app, wordt landelijk geleidelijk uitgerolt.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_194254555
Dat gezeik met die app houdt ook niet op, is het zo nou moeilijk een stabiele app te maken?
pi_194255731
Kan je al scannen ThinkPink?

Bottendaal: we hebben het wel over een postapp.. Heb met de laatste versie ook vaak oorlog: geen internet is de ergste, dan is iemvaak behoorlijk wat pakjes vergeten. Hoest verder in de stad? Zie er wel vaak wijken openstaan, biedt er ook op, maar krijg ze nooit meer ivm onenigheid over de reisvergoeding. Mis de gezelligheid daar wel ;)

RafieRafie: het werd inderdaad wel vol trots aangekondigd in de nieuwe cao.
pi_194256065
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 15:50 schreef Bottendaal het volgende:
Dat gezeik met die app houdt ook niet op, is het zo nou moeilijk een stabiele app te maken?
En dat terwijl er schijnbaar intensief getest wordt door een groepje postbezorgers voordat hij aan ons allen uitgegeven wordt! :')
  dinsdag 28 juli 2020 @ 23:19:51 #151
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_194301852
Goh, en daar is weer de 2 maandelijkse opleving van tl/rm. Verplicht minnen of plussen, als je precies uitkomt (wat volgens hem niet kan) dan moet je 1 minuut plussen.

Walgelijk gezeik. 95 van de 165 zouden het nu doen. Ik geloof d'r geen moer van.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  dinsdag 28 juli 2020 @ 23:26:13 #152
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_194301916
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 23:19 schreef V__L_N het volgende:
Goh, en daar is weer de 2 maandelijkse opleving van tl/rm. Verplicht minnen of plussen, als je precies uitkomt (wat volgens hem niet kan) dan moet je 1 minuut plussen.

Walgelijk gezeik. 95 van de 165 zouden het nu doen. Ik geloof d'r geen moer van.
Ik zou het melden bij de OR. Minnen is op vrijwillige basis, plussen ook.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_194302262
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 23:19 schreef V__L_N het volgende:
Verplicht minnen of plussen, als je precies uitkomt (wat volgens hem niet kan) dan moet je 1 minuut plussen.
Wat ook grappig is: je kunt niet zodanig minnen dat je op nul uitkomt.
Stel je wordt voor x minuten ingeroosterd voor een taak, maar dan blijkt dat je die taak niet hoeft te doen of kunt doen, om wat voor reden dan ook.
Je kunt dan niet x minuten minnen op die taak, de app accepteert dat niet en maakt er x-1 minuten minnen van, zodat je volgens het systeem toch 1 minuut aan die taak hebt besteed.
  woensdag 29 juli 2020 @ 09:58:07 #154
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_194304413
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 23:26 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik zou het melden bij de OR. Minnen is op vrijwillige basis, plussen ook.
Ik heb hem meteen doorgestuurd naar de or. De vorige keer hebben ze me beloofd het te bespreken met de directie operations. Maar toch komt het nu dan na 2 maanden weet boven...
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_194330815
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 09:58 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Ik heb hem meteen doorgestuurd naar de or. De vorige keer hebben ze me beloofd het te bespreken met de directie operations. Maar toch komt het nu dan na 2 maanden weet boven...
Bij mij speelt hetzelfde gedoe sinds begin mei. Ik heb de or hier ook over gemaild, maar ze negeren mijn berichten stelselmatig.
  donderdag 30 juli 2020 @ 23:55:59 #156
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_194332696
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 21:57 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Bij mij speelt hetzelfde gedoe sinds begin mei. Ik heb de or hier ook over gemaild, maar ze negeren mijn berichten stelselmatig.
Inmiddels heb ik ook geen reactie. Als ik morgen tijd heb ga ik even een mail opstellen en rechtstreeks sturen naar een or-lid waar ik de gegevens van heb. Dan zal ik ook zeggen dat er meerdere mensen zijn die hebben geprobeerd dit onder hun aandacht te brengen en genegeerd worden.

Wij zitten in de zelfde regio toch?
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  vrijdag 31 juli 2020 @ 09:12:51 #157
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_194335304
Ik ben geen medewerker maar heb een vraag.
Afgelopen week naar Leuven gereden en toen viel mij op dat PostNL echt enorme distributiecentra heeft in Belgie.
Weet iemand waarom dat is? Ze hebben toch geen pakketdienst in Belgie?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_194335762
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 09:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Ik ben geen medewerker maar heb een vraag.
Afgelopen week naar Leuven gereden en toen viel mij op dat PostNL echt enorme distributiecentra heeft in Belgie.
Weet iemand waarom dat is? Ze hebben toch geen pakketdienst in Belgie?
Ze zijn ook actief in Belgie. Er is ook een postnl.be met eigen klantenservice afdeling en alles :Y
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_194363104
Voor de E-Bikers onder ons, Afgelopen December (ongeveer) moesten wij nieuwe voorwaarden tekenen voor de E-Bike. Dit ging door middel van een knop in de app in de takenlijst. Echter zijn deze voorwaarden bij mij verdwenen en niet in mijn personeelsdossier gezet. Heeft iemand deze PDF toevallig nog?
pi_194422308
Nog een beetje te doen in deze hitte?
pi_194424559
Ik moet volgende week weer aan de slag en dan start er ook weer een nieuwe medewerker, hopelijk gaat dat goed :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_194451180
Van facebook geplukt:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_194454932
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 22:30 schreef Rafierafie het volgende:
Van facebook geplukt:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 22:30 schreef Rafierafie het volgende:
Van facebook geplukt:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
als ze een held zijn gaan ze er en persona op af,altijd weer stiekem via het fb
pi_194457257
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 22:30 schreef Rafierafie het volgende:
Van facebook geplukt:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:')
Nu weet ik weer waarom dit topic begon als "TPG vs Kutklanten"
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 13:52:08 #165
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_194457458
Je moet toch iets hebben om je druk over te maken in deze tijd.

Iedereen al klaar of gaan jullie vanavond?
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_194461852
20 minuten afgekeurd omdat Calamiteiten zonder uitleg.. Ik word moe van sommige mensen. TL is zeker niet buiten gekomen.
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 18:40:17 #167
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_194462065
Gewoon basistijd invullen en afkeuren mag niet.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_194462619
basistijd mag niet meer
pi_194462772
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 18:26 schreef Thomas-sama het volgende:
20 minuten afgekeurd omdat Calamiteiten zonder uitleg.. Ik word moe van sommige mensen. TL is zeker niet buiten gekomen.
wat een eikel
pi_194463422
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 19:11 schreef Thomas-sama het volgende:
basistijd mag niet meer
Onzin. Als je structureel op een wijk moet plussen, dan staat de basistijd niet goed.

En verder wat VLN zegt. Afkeuren mag niet zomaar. Je bent níet verplicht om bij plussen een melding te maken. Als je teamleider vragen heeft over je plustijd moet hij/zij contact met je opnemen. En als hij dan nog niet overtuigd is, zal hij een keer met je mee moeten lopen.

Mijn advies: neem contact op met je OC-lid of stuur je verhaal naar de OR.
pi_194463536
Hoe kun je daar iets bijzetten dan? Je kunt toch alleen iets aanvinken?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_194469657
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 20:13 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Hoe kun je daar iets bijzetten dan? Je kunt toch alleen iets aanvinken?
Ze willen dat je een losse melding maakt via Mijn Meldingen
pi_194469678
Gezeik zeg. 30 plus is gewoon calamiteit en langzaam werken. TL even goed confronteren en het hogerop zoeken dmv oranje kaart. Wat denken die slavendrijvers wel. Ongehoord hoe slecht ze met hun personeel omgaan..
pi_194471762
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 08:44 schreef LibriCarruci het volgende:

[..]

Ze willen dat je een losse melding maakt via Mijn Meldingen
Oh oke is mij nog nooit verteld haha.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_194474474
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 12:14 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Oh oke is mij nog nooit verteld haha.
Volgens mij is dat ook geen landelijk beleid. Bij ons hoef je geen verdere toelichting te verschaffen anders dan de standaardopties die je kunt selecteren als je plust. Alleen als je echt heel veel uitloop hebt (bijv. 2 uur uitloop op een wijk van 2.30) wordt het wel gewaardeerd als je even een kort berichtje aan de TC stuurt
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_194484349
Brand bij distributiecentrum PostNL in Amersfoort
Vrachtwagens aangestoken (?), had zo naar het gebouw kunnen overslaan.
pi_194490565
quote:
Balen man. Wat brutaal. Ben je verzekerd voor zoiets? Het bedrijf zal wel zeggen dat je niet met de auto mag bezorgen. Valt dit onder WA?
Trouwens, wat zijn dat voor rare zakken in die rode bak op de foto?
pi_194491633
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 16:31 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Balen man. Wat brutaal. Ben je verzekerd voor zoiets? Het bedrijf zal wel zeggen dat je niet met de auto mag bezorgen. Valt dit onder WA?
Trouwens, wat zijn dat voor rare zakken in die rode bak op de foto?
Ik weet niet wat dit voor zakken zijn, het lijken me speciale zendingen. Ik denk dan ook niet dat het hier een postbezorger betreft in de CAO-technische zin van het woord, want die bezorgen over het algemeen niet vanuit zo'n rode bak (en niet op maandag). Wellicht iemand van het autobedrijf of een speciale koeriersdienst? Het hoeft niet eens iemand van PostNL te zijn, die rode kratjes worden door jan en alleman gebruikt, je ziet ze zelfs op platenbeurzen opduiken.

Of het onder de WA-verzekering valt? De WA-verzekering dekt over het algemeen de schade die jij aan andermans eigendommen veroorzaakt, en niet de schade die iemand anders (de autodief dus) aan jouw eigendommen veroorzaakt. Het zou theoretisch onder de WA-verzekering van de autodief kunnen vallen, maar iok denk niet dat een WA-verzekering criminele activiteiten dekt.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_194551832
Hm volgende week 2 verschillende soorten NPL.. zal het zeker 1 zijn voor de leden en 1 aan de bewoners van :X
Zaterdag 2 piekwijken dus dan zeker elk adres langs..
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_194571821
quote:
Tja, het is natuurlijk zuur maar als je er bewust voor kiest iets via de goedkoopst mogelijke weg te verzenden, dan heb je geen T&T en is het bij zoekraken moeilijk te achterhalen waar het gebleven is. Dat er in zo'n geval geen schadevergoeding wordt betaald is jammer maar begrijpelijk, want de afzender kan immers niet aantonen dat hij uberhaupt iets verzonden heeft.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 22:59:17 #183
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_194579522
Okee, dus mijn tl belde vandaag om te vragen naar 30 minuten bijplussen van de week... Maar hij zat even niet goed op te letten en versprak zich wat. Tl's krijgen dus nog steeds een overzicht van hoeveelheid post en wat dat voor tijd daar dan ongeveer bij hoort. Weten we dat ook weer.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_194582423
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 22:59 schreef V__L_N het volgende:
Okee, dus mijn tl belde vandaag om te vragen naar 30 minuten bijplussen van de week... Maar hij zat even niet goed op te letten en versprak zich wat. Tl's krijgen dus nog steeds een overzicht van hoeveelheid post en wat dat voor tijd daar dan ongeveer bij hoort. Weten we dat ook weer.
Dat is toch ook geen geheim? Iedere ochtend gaat er gewoon zo'n mail de deur uit.
pi_194582453
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 22:59 schreef V__L_N het volgende:
Okee, dus mijn tl belde vandaag om te vragen naar 30 minuten bijplussen van de week... Maar hij zat even niet goed op te letten en versprak zich wat. Tl's krijgen dus nog steeds een overzicht van hoeveelheid post en wat dat voor tijd daar dan ongeveer bij hoort. Weten we dat ook weer.
Bellen over 30 minuten? In een week dat de mussen dood van het dak vallen? Kunnen die lui niet uit zichzelf bedenken dat je met dat soort temperaturen veel langzamer werkt? Of is dit gewoon een soort intimidatietechniek?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_194583351
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 08:51 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Bellen over 30 minuten? In een week dat de mussen dood van het dak vallen? Kunnen die lui niet uit zichzelf bedenken dat je met dat soort temperaturen veel langzamer werkt? Of is dit gewoon een soort intimidatietechniek?
Nee. De vraag op zich is niet raar, en gewoon volgens de regels. Als voor TL niet duidelijk is waarom er "zoveel" geplust is (bv omdat bezorger dat op andere dagen niet heeft gedaan, of collega's veel minder hebben geplust) - dan mag de TL bellen om uitleg. Hij mag de plustijd niet afkeuren.

Maar c'est le ton qui fait la musique. En ik lees in het bericht geen negatieve of intimiderende toon.
pi_194583379
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 08:47 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Dat is toch ook geen geheim? Iedere ochtend gaat er gewoon zo'n mail de deur uit.
Precies. Het kan voor je TL een indicatie zijn om te beslissen wie hij wel/niet gaat bellen over plustijd. Hij mag dat overzicht alleen niet gebruiken als argument om je plustijd af te keuren ("er was weinig post, dus je mag niet zoveel plussen").
  zondag 16 augustus 2020 @ 10:52:01 #188
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_194583694
Okee, dan waren we hier als enige allemaal niet op de hoogte. Het is een beetje raar om te horen dat je scenario heel rustig was en dat je dus eigenlijk geen tijd nodig had. Terwijl die scenario's dus afgeschaft waren omdat ze niet betrouwbaar waren.

Bellen over 30 minuten op een daldag is niet 100% gek denk ik. Wel de tweede keer dat ie het doet, maar ze zitten hier zo achter de tijden aan dat het me niet verbaast. Beetje intimideren en hopen dat mensen laag blijven hoort daar bij. Het was verder geen probleem trouwens. Had 2 tassen pakjes en normaal loop ik op daldag uit een schoudertas, maar dat gaat dan niet. Dat betekend een hoop afsnijders over trappen niet. Dus extra tijd en dat blijft moeilijk te volgen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_194584084
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 10:52 schreef V__L_N het volgende:
Okee, dan waren we hier als enige allemaal niet op de hoogte. Het is een beetje raar om te horen dat je scenario heel rustig was en dat je dus eigenlijk geen tijd nodig had. Terwijl die scenario's dus afgeschaft waren omdat ze niet betrouwbaar waren.

Bellen over 30 minuten op een daldag is niet 100% gek denk ik. Wel de tweede keer dat ie het doet, maar ze zitten hier zo achter de tijden aan dat het me niet verbaast. Beetje intimideren en hopen dat mensen laag blijven hoort daar bij. Het was verder geen probleem trouwens. Had 2 tassen pakjes en normaal loop ik op daldag uit een schoudertas, maar dat gaat dan niet. Dat betekend een hoop afsnijders over trappen niet. Dus extra tijd en dat blijft moeilijk te volgen.
Maar die scenario's waren er meestal al vrij ver van tevoren. In de mail krijgen ze meestal meer actuele gegevens omdat voorbereiden dan de werkelijke hoeveelheid al heeft kunnen constateren. Dat is dan natuurlijk alsnog vrij globaal en niet op wijkniveau, dus je kan in jouw wijk alsnog een mailing hebben ondanks dat het over het geheel gezien wel rustig was,maar daarom bellen ze dan dus even,omdat ze dat dan wel graag weten.
pi_194588621
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 10:14 schreef Ranunculus het volgende:

[..]

Nee. De vraag op zich is niet raar, en gewoon volgens de regels. Als voor TL niet duidelijk is waarom er "zoveel" geplust is (bv omdat bezorger dat op andere dagen niet heeft gedaan, of collega's veel minder hebben geplust) - dan mag de TL bellen om uitleg. Hij mag de plustijd niet afkeuren.

Maar c'est le ton qui fait la musique. En ik lees in het bericht geen negatieve of intimiderende toon.
Ik beweer ook nergens dat de TC geen recht heeft om te bellen. Ik vind het alleen raar dat zo'n TC niet zelf kan bedenken dat mensen met bloedheet weer wellicht wat langzamer lopen. En dat niet iedereen plust als het warm is, daar kan ik legio redenen voor bedenken. De ene persoon kan beter tegen de warmte dan anderen, de ene wijk is veel schaduwrijker dan de andere, etc.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_194590635
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 10:14 schreef Ranunculus het volgende:

[..]
Maar c'est le ton qui fait la musique. En ik lees in het bericht geen negatieve of intimiderende toon.
Même si ce n'est pas interdit, c'était le code orange en raison de la chaleur dans une grande partie du pays. S'il commence à pleurnicher à propos de l'heure, il a perdu la tête.
pi_194590943
Hier ook een teamleider die in de Whatsapp groep zet dat je niet onder Basistijd mag bijplussen als dat gedaan wordt. Loop al bijna een half jaar een wijk waar ik altijd 15-20 minuten langer over doe, dus dat is echt wel de verkeerde basistijd, maar moet het volgens TL onder Meer post bijplussen.

Overigens weer tenenkrommend, zo'n bericht met bedankt voor jullie inzet in de hitte, terwijl er niks voor ons gedaan wordt om te ondersteunen.
Zo kan het ook:
https://www.ad.nl/ad-werk(...)an-de-baas~abffc344/
En die zitten sowieso nog lekker binnen te werken ook..
  Redactie Frontpage / Sport zondag 16 augustus 2020 @ 18:15:15 #194
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_194590996
Luister je naar de TL of ga je het gesprek aan om de basistijd van de wijk eindelijk goed te zetten?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_194591087
quote:
11s.gif Op zondag 16 augustus 2020 18:15 schreef Peterselieman het volgende:
Luister je naar de TL of ga je het gesprek aan om de basistijd van de wijk eindelijk goed te zetten?
Ik zou ook gewoon de echte reden blijven gebruiken. Basistijd niet goed.
Edit, of nou ja, wat maakt het eigenlijk uit. Als hij het maar goedkeurt.
pi_194593838
De scenario's zijn er nog gewoon. Ze zijn alleen niet meer zichtbaar in de app.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_194594628
Hier willen ze tegenwoordig dat je bezwaar maakt voor vrijdagmiddag, maar het rooster kun je nog steeds pas vanaf donderdagavond bekijken. Ik heb het vermoeden dat het is zodat iedereen minder tijd heeft om over de drukke dagen na e denken en dat ze hopen dat er daardoor meer mensen akkoord gaan.

Niet iets waar ik me overigens aan ga houden. Volgens mij staat er ook ergens dat je tot zondag de tijd hebt om bezwaar te maken.
  zondag 16 augustus 2020 @ 23:38:20 #198
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_194596543
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 11:24 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Maar die scenario's waren er meestal al vrij ver van tevoren. In de mail krijgen ze meestal meer actuele gegevens omdat voorbereiden dan de werkelijke hoeveelheid al heeft kunnen constateren. Dat is dan natuurlijk alsnog vrij globaal en niet op wijkniveau, dus je kan in jouw wijk alsnog een mailing hebben ondanks dat het over het geheel gezien wel rustig was,maar daarom bellen ze dan dus even,omdat ze dat dan wel graag weten.
Niks globaals aan hoor. Ging specifiek over mijn wijk.

quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 16:06 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik beweer ook nergens dat de TC geen recht heeft om te bellen. Ik vind het alleen raar dat zo'n TC niet zelf kan bedenken dat mensen met bloedheet weer wellicht wat langzamer lopen. En dat niet iedereen plust als het warm is, daar kan ik legio redenen voor bedenken. De ene persoon kan beter tegen de warmte dan anderen, de ene wijk is veel schaduwrijker dan de andere, etc.
In dit geval was zijn informatie gewoon niet correct en had ie zelf te weinig wijkkennis. Maar als het alleen warmte was geweest dan had ie wel een sneer kunnen krijgen. Hij weet allang dat ik niet tegen de warmte kan en mocht ie het vergeten dan ben ik meer dan bereid hem daar aan te herinneren (al dan niet met een paar herinneringen aan ziekteverlof voor warmte).

quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 18:11 schreef Bladblazer het volgende:
Hier ook een teamleider die in de Whatsapp groep zet dat je niet onder Basistijd mag bijplussen als dat gedaan wordt. Loop al bijna een half jaar een wijk waar ik altijd 15-20 minuten langer over doe, dus dat is echt wel de verkeerde basistijd, maar moet het volgens TL onder Meer post bijplussen
Print screentje van maken en naar de or sturen. Ze reageren slecht, maar hoe meer mensen dit soort dingen aan de kaak stellen hoe meer druk ze krijgen om wat te doen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_194597921
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 21:05 schreef Rafierafie het volgende:
De scenario's zijn er nog gewoon. Ze zijn alleen niet meer zichtbaar in de app.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
vrij zal die postcode zooi er wel bij zitten aan de getallen te zien
pi_194628739
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 18:19 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Ik zou ook gewoon de echte reden blijven gebruiken. Basistijd niet goed.
Edit, of nou ja, wat maakt het eigenlijk uit. Als hij het maar goedkeurt.
Dat dacht ik dus ook, zo lang ik mijn tijd maar betaald krijgt. Ik heb het wel gemeld bij een OR lid die ik ken.

quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 23:38 schreef V__L_N het volgende:

Print screentje van maken en naar de or sturen. Ze reageren slecht, maar hoe meer mensen dit soort dingen aan de kaak stellen hoe meer druk ze krijgen om wat te doen.
Heb ik gedaan.
pi_194650844
Wordt zwoegen volgende week met de Kampioen en de Consumentengids. En hier een mailing van een winkelketen die hier zeer veel klanten heeft ;(
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_194653409
kwalijke zaak,ik zie o.d de BD ertussen,etc..

https://www.nhnieuws.nl/n(...)doorgeven-aan-postnl
pi_194655549
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 21:05 schreef Rafierafie het volgende:
De scenario's zijn er nog gewoon. Ze zijn alleen niet meer zichtbaar in de app.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik neem aan dat weight 50 staat voor "heel rustig"? En dan 75 voor rustig, 100 normaal, 125 druk en 150 heel druk? Dan heb ik toch de afgelopen weken overwegend scenario normaal gehad. _O-
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_194658568
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 22:43 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik neem aan dat weight 50 staat voor "heel rustig"? En dan 75 voor rustig, 100 normaal, 125 druk en 150 heel druk? Dan heb ik toch de afgelopen weken overwegend scenario normaal gehad. _O-
Ik weet niet precies welke waarde voor wat staat. Ik heb tot nu toe in ieder geval nog niets boven de 100 voorbij zien komen. Als je de gegevens van je eigen wijken wil inkijken, moet je even kijken op dat deel van mijnwerk waar wij eigenlijk niet welkom zijn.
pi_194658703
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 08:54 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Ik weet niet precies welke waarde voor wat staat. Ik heb tot nu toe in ieder geval nog niets boven de 100 voorbij zien komen. Als je de gegevens van je eigen wijken wil inkijken, moet je even kijken op dat deel van mijnwerk waar wij eigenlijk niet welkom zijn.
Ik had al gevonden waar het staat. Op dezelfde plek waar ze de start- en stoptijd van je wijk bijhouden en of je pakjes gescand hebt of handmatig een status gegeven. ;) Je kunt trouwens de scenario's van al je collega's van hetzelfde depot inzien. Het laagste wat ik gezien heb is 50, het hoogste 125, maar het is natuurlijk "zomerdal", dus ik verwacht ook nog wel eens een 150 te zien.

Zouden het trouwens willekeurige getallen zijn of percentages? (Afgerond, uiteraard). Dat zou betekenen dat bijv. scenario druk 13 tot 37 meer post is dan normaal, en 38% of meer post dan normaal heet dan heel druk, etc.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_194659130
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 22:43 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik neem aan dat weight 50 staat voor "heel rustig"? En dan 75 voor rustig, 100 normaal, 125 druk en 150 heel druk? Dan heb ik toch de afgelopen weken overwegend scenario normaal gehad. _O-
Dat denk ik ook ja. Laagste dat ik gezien heb was ook 50, en ik heb zo niets boven de 100 gezien nog. Nouja, ze kloppen waarschijnlijk ook nog steeds niet ;) Edit: nu net nog even gespiekt, een Y wijk had voor dinsdag en vrijdag komende week 125 staan nu.

In het overzichtje staat dan alleen 100, maar als je ergens op klikt zie je wel staan 100%.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_194661602
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 20:53 schreef ophaling10 het volgende:
kwalijke zaak,ik zie o.d de BD ertussen,etc..

https://www.nhnieuws.nl/n(...)doorgeven-aan-postnl
Tja het is alweer voormalig Sandd. Hopen dat deze 'collega' niet bij ons beland is.
  vrijdag 21 augustus 2020 @ 14:43:05 #208
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_194663427
Ik had voor afgelopen woensdag 150. Toen was het inderdaad ook druk. Ging dik over mijn tijd heen.
Voor de woensdag ervoor 100. Dat was de dag waarover mijn tl belde omdat het heel rustig zou zijn.

Gisteren had ik 50 en was het een redelijk normale dag. Vandaag 100 en het was weer drukker.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_194664009
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 08:54 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Ik weet niet precies welke waarde voor wat staat. Ik heb tot nu toe in ieder geval nog niets boven de 100 voorbij zien komen. Als je de gegevens van je eigen wijken wil inkijken, moet je even kijken op dat deel van mijnwerk waar wij eigenlijk niet welkom zijn.
Oh ik weet wel dat je door het veranderen van een lettertje in de URL depots kan zien die niet op je lijst staan, maar dit deel is mij nog niet bekend.
pi_194670637
Was het bij jullie afgelopen week ook zoveel?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_194670710
Mijn Y wijk viel op de daldagen mee, woensdag heel druk en vandaag een redelijke hoeveelheid. Lekkere miljoenenjacht meuk. Morgen op de X wijken nog een keer :r
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_194714344
Zien jullie ook een toename qua buitenbussen? Steeds meer mensen kiezen voor een voordeur zonder brievenbus, nieuwbouw wordt ook steeds meer zo opgeleverd. Ook leuk als je daar dan komt als het echt net opgeleverd is en nog niemand heeft een bus geplaatst... :')

Toevallig net nog weer van deze kleine busdoosjes gehad die niet pasten, vanwege de schuine antidiefstal rand (daar is die toch voor?)



En dan is het een mooie bus met flink wat ruimte eronder.. nutteloos op die manier :')

Zaterdag ook deze waar dus zelfs zo'n dunne kartonnen bol envelop niet in kan:



Krijg nu steeds vaker de neiging om op kennisgevingen te zetten dat de bus niet voldoet, maar daar komt waarschijnlijk dan wel een keer een klacht van -O-
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_194715122
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 16:16 schreef VixenFromHell het volgende:
Zien jullie ook een toename qua buitenbussen? Steeds meer mensen kiezen voor een voordeur zonder brievenbus, nieuwbouw wordt ook steeds meer zo opgeleverd.
[..]
Krijg nu steeds vaker de neiging om op kennisgevingen te zetten dat de bus niet voldoet, maar daar komt waarschijnlijk dan wel een keer een klacht van -O-
Vooral bussen die na een oprit van 20 meter aan de muur geschroefd zijn. Er zijn hele straten waar de bussen te ver van de weg staan, en niemand doet er wat aan.
En we hadden eerst kennisgevingen om mensen te wijzen op hun verkeerde brievenbussen. Dus eigenlijk zou je er geen gezeik mee moeten krijgen.



[ Bericht 26% gewijzigd door bmp80 op 25-08-2020 16:56:53 ]
pi_194715764
Ik sta er sowieso ook wel van te kijken hoe gruwelijk veel brievenbussen er te koop zijn die gewoon niet voldoen. Ergste zijn die bussen waar nog niet eens zo'n dik blad als de Linda in past. Verwachten ze dan dat je daar steeds voor aan gaat bellen of zo? Ik heb wel eens een dik reisboek naar de retailer gebracht _O-
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_194715848
Drukke dag vandaag. Landleven, bijna hah-blaadje van Zorg&Zekerheid en de Consumentengids. En straks ook nog Kampioenen. Hoezo zomerdal? :(
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_194715910
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 17:53 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik sta er sowieso ook wel van te kijken hoe gruwelijk veel brievenbussen er te koop zijn die gewoon niet voldoen. Ergste zijn die bussen waar nog niet eens zo'n dik blad als de Linda in past. Verwachten ze dan dat je daar steeds voor aan gaat bellen of zo? Ik heb wel eens een dik reisboek naar de retailer gebracht _O-
Daar begin ik niet aan. Pakjes gaan naar de retailer, tijdschriften niet. Die laat ik er als ze er niet verder in passen gewoon half uit steken. En als er al een dikke zaterdagkrant in de bus zit stuur ik de post gewoon retour o.v.v. "volle brievenbus".

Als het trouwens een beetje goedkope bussen zijn, dan kun je die antidiefstalstrippen gewoon met je blote handen omvouwen. Is de inwerpopening tenminste weer wat groter.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_194716790
Ik moest er toch al heen en het leek me wel een mooi lesje ivm te kleine bus :D
Maar volgens mij hangt het nu ook samen met al die maatregelen om duurzamer en energiezuiniger te leven, geen bus meer in de voordeur. Zou me niets verbazen als mensen dan geld krijgen uit een of ander potje daarvoor, en dan mooi een nieuwe voordeur.

Tijd terug hier ook een heel stuk met van die duurzame woningen opgeleverd, die mensen moesten dus allemaal hun eigen buitenbus plaatsen. 2 maand na oplevering heeft een enkeling nog steeds een plastic bak als 'brievenbus'. En het is iedere keer bij al die verschillende bussen maar afwachten of iets erin gaat passen of niet. Komt dan allemaal nog bovenop de lading buitenlandse niet passende pakjes, lekker iedere keer naar de retail ;(

Het is deze week inderdaad niet rustig, wel leuk dat ze het zomerdal zo lang gemaakt hebben :X
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 25 augustus 2020 @ 19:07:59 #218
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_194717238
Waarom niet overleggen met de TC? Eigenlijk zouden dat soort mensen de extra kosten die jij voor het bedrijf maakt gefactureerd moeten krijgen.

Aankondigen dat pakjes retour gaan wil ook wel helpen, zeker als je het ook doet
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_194720925
Morgen in de storm bezorgen, zin an :r
  dinsdag 25 augustus 2020 @ 23:47:07 #220
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_194721230
Ik heb een stuk of 100 van dat soort bussen in mijn wijk. Draai d'r bijna gestoord op op sommige dagen. Heb aan tl om die kennisgevingen gevraagd, maar blijkbaar zijn ze er niet meer.

Ik heb een stukje in mijn wijk waar mensen wedstrijdjes doen wie de domste (en duurste) brievenbus kan ophangen volgens mij. Dit is zo'n kroonjuweel. Dat hangen ze dan tegen een muur. Vervolgens kan de klep niet helemaal open want het ding is maar 5 cm diep. En echt de reden die je dan krijgt: Ja hij past zo mooi bij de deur... :(



Nog erger zijn de mensen die zo'n bus onmogelijk ophangen. Dan kunnen zij makkelijk de post pakken, maar hang ik half naast de trap of over een bloembak de post er in te douwen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_194723814
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 23:28 schreef Thomas-sama het volgende:
Morgen in de storm bezorgen, zin an :r
Meh ;(

Mijn 'geluk' is nog wel dat ik geen vaste wijk heb, en dat het wisselt hoeveel last ik heb vd bussen. Sommige wijken zijn er nog weinig. Maar het is wel aan een opmars bezig heb ik het idee.
En niet meer extra werken helpt ook wat :D

Hm... ik zie ineens die scenario's niet meer :o

[ Bericht 7% gewijzigd door VixenFromHell op 26-08-2020 11:04:22 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_194725003
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 18:50 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik moest er toch al heen en het leek me wel een mooi lesje ivm te kleine bus :D
Maar volgens mij hangt het nu ook samen met al die maatregelen om duurzamer en energiezuiniger te leven, geen bus meer in de voordeur. Zou me niets verbazen als mensen dan geld krijgen uit een of ander potje daarvoor, en dan mooi een nieuwe voordeur.

Tijd terug hier ook een heel stuk met van die duurzame woningen opgeleverd, die mensen moesten dus allemaal hun eigen buitenbus plaatsen. 2 maand na oplevering heeft een enkeling nog steeds een plastic bak als 'brievenbus'. En het is iedere keer bij al die verschillende bussen maar afwachten of iets erin gaat passen of niet. Komt dan allemaal nog bovenop de lading buitenlandse niet passende pakjes, lekker iedere keer naar de retail ;(

Het is deze week inderdaad niet rustig, wel leuk dat ze het zomerdal zo lang gemaakt hebben :X
Om de Beng normen te halen mag een brievenbus idd niet meer toegepast worden vanwege de toch en isolatie eisen.

Overigens snap ik niet waarom PostNL niet zelf mooie brievenbussen verkopen die wel voldoen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_194725185
Wat een drama gisteren... Eerst had ik een onaangekondigde HAH-mailing in een wijk waar blijkbaar garageboxen en stroomkasten(?!) een huisnummer hebben, dus ik kon een stuk of 30 brieven retour sturen. En dan, als ik klaar ben met de 2e en laatste wijk van de dag, springt de app opeens op "geen dienst". WTF?! En vandaag staan de wijken van gisteren er natuurlijk wel in, maar zonder de plusuren van de HAH-mailing. Dat kan ik weer leuk gaan uitleggen...
pi_194726842
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 17:53 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik sta er sowieso ook wel van te kijken hoe gruwelijk veel brievenbussen er te koop zijn die gewoon niet voldoen. Ergste zijn die bussen waar nog niet eens zo'n dik blad als de Linda in past. Verwachten ze dan dat je daar steeds voor aan gaat bellen of zo? Ik heb wel eens een dik reisboek naar de retailer gebracht _O-
Die Linda ja... ik moet meteen aan een bepaald adres denken. Dat zou je in elke brievenbus gewoon kwijt moeten kunnen, maar ik moest er bijna elke week voor aanbellen.
Ik had ook een adres waar ze wel zo'n groene buitenbus hadden, maar de klep lag er los op. Elke week vergat ik dat wel een keer, waarna dat ding weer op de grond lag. Kun je nog afstappen. Ik heb wel eens gedacht dat ik eigenlijk 's nachts daar langs zou moeten rijden en die klep gewoon meenemen. Dan moeten ze het ding wel repareren.
pi_194726848
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 11:10 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Overigens snap ik niet waarom PostNL niet zelf mooie brievenbussen verkopen die wel voldoen.
Ze hebben volgens mij wel eens een actie samen met de Gamma gehad.
pi_194730683
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 11:10 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Om de Beng normen te halen mag een brievenbus idd niet meer toegepast worden vanwege de toch en isolatie eisen.

Overigens snap ik niet waarom PostNL niet zelf mooie brievenbussen verkopen die wel voldoen.
Die had je vroeger wel, ontworpen nota bene door Friso Kramer, die je bij PTT Post zelf kon bestellen. Maar op een gegeven moment was de mal versleten en is PostNL gestopt met de verkoop. Als alternatief werd deze bus toen geopperd. Deze voldoen wel aan de afmetingseisen, maar zijn kwalitatief veel minder. Ze zijn slecht afgewerkt en hebben scherpe randen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_194730760
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 21:05 schreef Rafierafie het volgende:
De scenario's zijn er nog gewoon. Ze zijn alleen niet meer zichtbaar in de app.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En ineens zijn ze weer verdwenen van de site, net als de start- en stoptijden en de scanpakjes. Zou de leiding van PostNL hier dan toch stiekum mee lezen?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  woensdag 26 augustus 2020 @ 17:52:50 #228
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_194731186
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 17:04 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

En ineens zijn ze weer verdwenen van de site, net als de start- en stoptijden en de scanpakjes. Zou de leiding van PostNL hier dan toch stiekum mee lezen?
Ik heb al langer het idee dat hier iemand meeleest. Dus ja, vast wel.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_194731313
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 17:52 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Ik heb al langer het idee dat hier iemand meeleest. Dus ja, vast wel.
Heb ik trouwens al gezegd dat het management van PostNL uitsluitend zeer integere en capabele mensen telt, elke reorganisatie een belachelijk groot succes is, en bij ons werkelijk iedereen zeer enthousiast over het postvest is? ;)
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_194731690
Lag het dus idd niet aan mij. Misschien hebben ze ook wel vastgelegd door wie dit linkje bezocht is.

Hoi PostNL :W
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_194733641
Die kleine buitenbrievenbussen zie ik ook steeds meer. Een tijdje terug nog een idioot kleine waar het klepje net breed genoeg was voor een standaard kerstkaart, die je dan ook nog om zou moeten buigen ook omdat het ook een superdun ding was met klep aan de voorkant...
Dat ze dat soort dingen nog steeds verkopen :?
Verkopers denken natuurlijk ook alleen maar dat als mensen ze nog kopen dat dat weer geld oplevert. Op zijn minst zou er duidelijk gemaakt moeten worden welke bussen wel en niet aan de eisen voldoen.

EDIT: Verbaasd mij inderdaad niets dat PostNL hier mee leest. Onder de nieuwsberichten op de Mijn PostNL site zag ik iemand een keer het postvest gekscherend het bomvest noemen. Gelijk een manager die eronder reageerde dat hij de betreffende werknemer had gemeld bij zijn/haar teamleider.. :')

[ Bericht 24% gewijzigd door Bladblazer op 26-08-2020 19:52:12 ]
pi_194734441
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 19:46 schreef Bladblazer het volgende:
Die kleine buitenbrievenbussen zie ik ook steeds meer. Een tijdje terug nog een idioot kleine waar het klepje net breed genoeg was voor een standaard kerstkaart, die je dan ook nog om zou moeten buigen ook omdat het ook een superdun ding was met klep aan de voorkant...
Dat ze dat soort dingen nog steeds verkopen :?
Verkopers denken natuurlijk ook alleen maar dat als mensen ze nog kopen dat dat weer geld oplevert. Op zijn minst zou er duidelijk gemaakt moeten worden welke bussen wel en niet aan de eisen voldoen.

EDIT: Verbaasd mij inderdaad niets dat PostNL hier mee leest. Onder de nieuwsberichten op de Mijn PostNL site zag ik iemand een keer het postvest gekscherend het bomvest noemen. Gelijk een manager die eronder reageerde dat hij de betreffende werknemer had gemeld bij zijn/haar teamleider.. :')
het mooiste zijn die pakketdingen,geen gezeur met post die wat grotr is en pakketten helemaal super,
maar veel mensen denken dat ze boven de wet staan,en of kijken neer op het werk en dan krijg je zoek het maar uit.
pi_194734469
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 18:16 schreef VixenFromHell het volgende:
Lag het dus idd niet aan mij. Misschien hebben ze ook wel vastgelegd door wie dit linkje bezocht is.

Hoi PostNL :W
je wordt sowieso gelogd daar
pi_194734988
Nouja ze kunnen er toch vast niets mee als je een kijkje genomen hebt op de 'unlimited edition' :')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_194735412
Die pakket brievenbussen zijn tof! Als wij onze voordeur gaan vervangen komt er ook zo’n ding in de voortuin te staan.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_194736332
De vorige keer dat we het verboden deel van de site bespraken hier, gebeurde exact hetzelfde. Toen konden we er ook een periode daarna niets meer vinden. Wel treurig gedrag van PostNL dit. Ze hebben toch niets te verbergen?
  woensdag 26 augustus 2020 @ 23:06:11 #237
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_194737545
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 22:20 schreef Rafierafie het volgende:
De vorige keer dat we het verboden deel van de site bespraken hier, gebeurde exact hetzelfde. Toen konden we er ook een periode daarna niets meer vinden. Wel treurig gedrag van PostNL dit. Ze hebben toch niets te verbergen?
Dit is de reden ook dat ik vermoed dat ze meelezen. Ze kunnen verder er niks mee, als het goed is zijn we allemaal anoniem verder. Maar dit is vrij bijzonder wel.

quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 21:36 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Die pakket brievenbussen zijn tof! Als wij onze voordeur gaan vervangen komt er ook zo’n ding in de voortuin te staan.
Wij hadden zo'n ding. Tot ze hem met oudjaar opbliezen... :( Stelletje eikels, die krengen zijn niet goedkoop.
Dus nu heb ik een houten zelfgemaakte variant. Onderin gaat de post. Bovenin zit een klep die naar boven open gaat. Als je hem dicht laat vallen valt ie in een slot tot iemand hem losdraait. Na legen til ik hem iets op en laat ik hem open.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_194744627
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 17:00 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Die had je vroeger wel, ontworpen nota bene door Friso Kramer, die je bij PTT Post zelf kon bestellen. Maar op een gegeven moment was de mal versleten en is PostNL gestopt met de verkoop. Als alternatief werd deze bus toen geopperd. Deze voldoen wel aan de afmetingseisen, maar zijn kwalitatief veel minder. Ze zijn slecht afgewerkt en hebben scherpe randen.
En esthetisch niet mooi. Mensen willen een mooie zwart of naturel metalen brievenbus. Voorzie daar dan in of test er een paar en geef keurmerken uit.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_194745444
Yay, Sipke is blij met een loyale medewerker zoals ik :P

[ Bericht 50% gewijzigd door VixenFromHell op 28-08-2020 12:29:15 (Toch maar weer weg, who knows wie er mee lezen) ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_194793884
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 11:25 schreef Originele_gebruikersnaam het volgende:En dan, als ik klaar ben met de 2e en laatste wijk van de dag, springt de app opeens op "geen dienst". WTF?! En vandaag staan de wijken van gisteren er natuurlijk wel in, maar zonder de plusuren van de HAH-mailing. Dat kan ik weer leuk gaan uitleggen...
Dit gebeurde gisteren weer.. Dit is nu al de 3de keer dat dit gebeurt. Heeft iemand hier een verklaring voor? Het ligt niet aan de app, want als ik naar mijn rooster op de PC kijk staat er ook "geen dienst".
pi_194828924
Hm ik heb daar nooit last van.

Vandaag hier alle wijken veel loterijpakjes... Zowel NPL als Vrienden. En net zoals vorige week veel Iddink 'buspakjes' met schoolboeken die niet in de bus passen :(
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_194837647
Is er iemand hier die de documenten in het personeelsdossier daadwerkelijk kan bekijken?
Als ik op het downloadknopje klik gebeurt er helemaal niets.
pi_194840750
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 23:17 schreef Rafierafie het volgende:
Is er iemand hier die de documenten in het personeelsdossier daadwerkelijk kan bekijken?
Als ik op het downloadknopje klik gebeurt er helemaal niets.
Heb even getest, hier werkt het wel. Mijn eerste gedachte was adblock, maar hier stonden alle ad blokkerende zaken wel aan. Zowel de zelf geinstalleerde als degene die in de browser gebakken zit. Maar toch, kan zoiets het zijn? Ik heb er meerdere aangeklikt, krijg ik een popup om een pdf te openen. Krijgen jullie trouwens nog elk jaar een beoordeling? Laatste in mijn dossier is al erg oud :o

Wat denken jullie? Kunnen ze het zien als je inlogt op de site, of de app opent? Ik heb nu al een paar keer gehad dat ik zie dat er gebeld is, vervolgens kijk ik even welke wijken er open staan... en spontaan bellen ze dan weer. Alsof ze kunnen zien dat ik actief ben op de site/app :{
Ze hebben er hier nogal moeite mee dat ik niet zoveel meer beschikbaar ben :')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_194842395
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 09:53 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Heb even getest, hier werkt het wel. Mijn eerste gedachte was adblock, maar hier stonden alle ad blokkerende zaken wel aan. Zowel de zelf geinstalleerde als degene die in de browser gebakken zit. Maar toch, kan zoiets het zijn? Ik heb er meerdere aangeklikt, krijg ik een popup om een pdf te openen. Krijgen jullie trouwens nog elk jaar een beoordeling? Laatste in mijn dossier is al erg oud :o

Wat denken jullie? Kunnen ze het zien als je inlogt op de site, of de app opent? Ik heb nu al een paar keer gehad dat ik zie dat er gebeld is, vervolgens kijk ik even welke wijken er open staan... en spontaan bellen ze dan weer. Alsof ze kunnen zien dat ik actief ben op de site/app :{
Ze hebben er hier nogal moeite mee dat ik niet zoveel meer beschikbaar ben :')
mooi he lekker laten bellen,.nog een tip een 2e telnr kunnen ze je niet bereiken :) of de werktel nr doorschakelen naar een niet bestaand nr
pi_194842581
Mja als je niet terugbelt of mailt, dan gaat de teamleider er op een gegeven moment wel achteraan. Heb nu gemaild dat ik niets extra's kan doen, hopelijk bellen ze nu morgen of overmorgen niet weer. Snap dat ze met een flink probleem zitten, maar dat is niet mijn probleem.
1 of 2 jaar terug belden ze ook nog een keer naar het telefoonnr van mijn ouders toen ze me op mijn mobiel niet konden bereiken, terwijl ik al jaaaaaaaren gewoon een mobiel nr heb en ook al een flink aantal jaar daar niet meer woon :') (en nee dat was geen noodsituatie). Nummer was volgens mij gewoon nooit uit het systeem gehaald ondanks dat ze daar ook al jaren niet meer heen gebeld hadden.

Oh en voor wie zich dat afvraagt.. ik bleef die dag na het werk bij mijn ouders eten en had waarschijnlijk de app nog draaien op de achtergrond.......

[ Bericht 21% gewijzigd door VixenFromHell op 02-09-2020 12:08:55 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  woensdag 2 september 2020 @ 13:58:08 #246
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_194844834
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2020 14:22 schreef Originele_gebruikersnaam het volgende:

[..]

Dit gebeurde gisteren weer.. Dit is nu al de 3de keer dat dit gebeurt. Heeft iemand hier een verklaring voor? Het ligt niet aan de app, want als ik naar mijn rooster op de PC kijk staat er ook "geen dienst".
Sinds de update van vorige week woensdag gebeurd mij dit ook steeds weer. Op mijn pc klopt het wel steeds, maar op de app val ik er gewoon uit. Dan worden gescande pakketjes niet goed opgeslagen, plustijd ook niet. Denk echt dat het de app is.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_194846594
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 09:53 schreef VixenFromHell het volgende:
1 of 2 jaar terug belden ze ook nog een keer naar het telefoonnr van mijn ouders toen ze me op mijn mobiel niet konden bereiken, terwijl ik al jaaaaaaaren gewoon een mobiel nr heb en ook al een flink aantal jaar daar niet meer woon :')
DIT HEB IK OOK GEHAD
Ik weet niet wanneer ik ooit het nummer van mijn ouders opgegeven heb, misschien toen ik begon in 2011???? Maar dat staat nu nergens meer, hoe komen ze er dan aan? Planner belde serieus mijn ouders "Waar is bmp80???" en mijn moeder: "Uhm... aan het werk toch?" Hij maakt ze nog ongerust.

quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 09:53 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Krijgen jullie trouwens nog elk jaar een beoordeling? Laatste in mijn dossier is al erg oud :o
Jaaaa ik wel, zelfs met een geschreven stukje (voorbereider nu).
pi_194847389
Mijn hemel, wat een hoop post deze week totnutoe. Als kers op de taart een mailing met gigantische enveloppen van de kpn voor echt elk adres. (Glasvezel) Post komt natuurlijk later en incompleet..

De bezetting is hier wel op orde nu, echt veel nieuwe mensen die verder nergens een baantje kunnen scoren. Het verloop is ook wel heel groot, continu ploeteren is duidelijk niet ieders ding ;)

Deze update van de app is wel een van de slechtste: geen verbinding, pakjes weer weg en zelfs geen dienst komen elke dag voorbij hier.
pi_194849498
twitter


Het is op de foto gezet incl herstelsticker.. lijkt me dat het dan los in de bus gegooid is en geen partijpost meer :?

Al gebeurt het idd wel, mijn vader vroeg daar laatst ook al naar met een vage foto vd Kampioen.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_194852757
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 15:31 schreef bmp80 het volgende:

[..]

DIT HEB IK OOK GEHAD
Ik weet niet wanneer ik ooit het nummer van mijn ouders opgegeven heb, misschien toen ik begon in 2011???? Maar dat staat nu nergens meer, hoe komen ze er dan aan? Planner belde serieus mijn ouders "Waar is bmp80???" en mijn moeder: "Uhm... aan het werk toch?" Hij maakt ze nog ongerust.

Hahaha ik ook. Dat was al weer een tijd geleden, postcodeloterij prijs viel op de pc van mijn depot, en toen moest ook nog alles die dag weggebracht worden ipv verdeeld over de week, dus ze waren iedereen al om 8 uur 's ochtends aan het bellen dat de prijzen erbij zaten en dat je al om half 9 pakjes weg kon gaan brengen. Maar ipv dat ze mij belden hadden ze mijn ouders uit bed gebeld :')
Was die dag een piekdag, had 1 normale wijk en 1 echt kleine(bijna de kleinste van het hele bezorggebied), en ondanks dat een collega nog een paar tassen pakjes van mijn wijk had bezorgd was ik toch nog van 9 uur tot half 6 bezig geweest.. :')
Volgens mij hadden sommige wijken incl de post wel 18 tassen. Blij dat die prijzen nu wel verspreid over de week bezorgd mogen worden..
pi_194855687
Ik zou die pakjes niet op 1 dag weg hebben gebracht, ik heb voor mezelf al jaren terug besloten dat ik maximaal 1 tas per dag doe. Ik ga ook regelmatig over het aantal dagen heen als ze weer met die agenda's komen, zeker als je op bepaalde dagen dan niet zou mogen bezorgen. Ik maak dan trouwens wel netjes bezwaar tegen het rooster, maar ik heb het idee dat ze dat meestal niet lezen. Ik zorg wel voor een kopie van het bezwaar en ik geef duidelijk aan dat het mij niet in die tijd gaat lukken, zodat ik aan kan tonen dat ik het aangegeven heb. Dan komen ze ook weer met dat je ook op maandag of in de ochtend kan bezorgen, en dat je mag plussen. Vervolgens lukt het ze niet om uit te leggen hoe dat gaat voorkomen dat je wat extra doet.

Ik heb ook weleens kritiek gehad dat ik mijn telefoon 's ochtends uit had staan en dat ik zo lastig bereikbaar ben. Vervolgens kijk ik op mijn mail en zie ik dat ze niks gestuurd hebben, dus zo hard proberen ze het blijkbaar niet. Lijkt wel alsof die minkukels verwachten dat je de hele dag beschikbaar bent, erg fijn als je ook andere verplichtingen hebt.
pi_194857343
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 17:54 schreef VixenFromHell het volgende:
[ twitter ]

Het is op de foto gezet incl herstelsticker.. lijkt me dat het dan los in de bus gegooid is en geen partijpost meer :?

Al gebeurt het idd wel, mijn vader vroeg daar laatst ook al naar met een vage foto vd Kampioen.
Ik zag vanochtend dit in de app:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_194859701
Damn :D ja het faalt nogal eens. Soms krijgen mensen ook echt gewoon post van een ander te zien, duidelijk leesbaar en alles.

En misschien was dat telefoontje aan mijn ouders dan toch toeval :P dat het kwam toen ik daar ook was.

Mijn bereikbaarheid is ook wel een.. lastige :') ik heb mijn telefoon meestal op stil staan omdat ik niet zo goed tegen onverwachte telefoontjes kan. Heel lang flink telefoonangst gehad maar vooral ook de laatste jaren met solliciteren etc trok ik het niet meer. Met een sollicitatieplicht heb je vaak veel tegelijk lopen, altijd weer een verrassing waar je dan over gebeld wordt. Raakte vaak in paniek als de telefoon ging. Heb er dan liever de controle over door terug te bellen, dat is voor het werk ook wel gewoon handig. Kun je even checken welke dienst er open staat en of je dat wil of niet. Ik bel ze ook vrijwel altijd terug, heel soms mail ik. De vorige planner appte gewoon, dat was ook wel fijn. Genoeg mensen hier ook die het negeren als ze geen zin hebben in iets extra's, maar ik kan dat niet zo. Voelt voor mij asociaal om helemaal niet te reageren.

[ Bericht 27% gewijzigd door VixenFromHell op 03-09-2020 09:30:02 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_194864136
@VixenFromHell Hoe staat er eigenlijk voor met die cursus/opleiding die je wilde gaan doen?
pi_194866456
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 22:32 schreef zerebus het volgende:
Ik zou die pakjes niet op 1 dag weg hebben gebracht, ik heb voor mezelf al jaren terug besloten dat ik maximaal 1 tas per dag doe. Ik ga ook regelmatig over het aantal dagen heen als ze weer met die agenda's komen, zeker als je op bepaalde dagen dan niet zou mogen bezorgen. Ik maak dan trouwens wel netjes bezwaar tegen het rooster, maar ik heb het idee dat ze dat meestal niet lezen. Ik zorg wel voor een kopie van het bezwaar en ik geef duidelijk aan dat het mij niet in die tijd gaat lukken, zodat ik aan kan tonen dat ik het aangegeven heb. Dan komen ze ook weer met dat je ook op maandag of in de ochtend kan bezorgen, en dat je mag plussen. Vervolgens lukt het ze niet om uit te leggen hoe dat gaat voorkomen dat je wat extra doet.
Ja op 1 dag zou ik nu ook niet meer doen hoor. Ik probeer het nu zo gelijkmatig over de dagen heen te verdelen dat ik er zo weinig mogelijk tijd mee kwijt ben. Stel dat ik een keer een drukke dag heb kan ik dat altijd nog doorschuiven naar een rustigere. Veel collega's doen het ook graag op maandag gelijk alles, dat ze er van af zijn. Maar behalve dat ik geen zin heb om op mijn vrije dag te werken kost dat ook nog eens extra tijd, omdat je speciaal voor die pakjes door je wijk loopt, ik doe het liever tegelijkertijd met de post. Ook niet ideaal maar het kost wel minder tijd.
Maar ja voor diegenen die niet extra tijd willen werken is dat inderdaad eigenlijk niet te doen, tenzij je over het aantal dagen heen gaat.
pi_194867703
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 13:41 schreef Rafierafie het volgende:
@:VixenFromHell Hoe staat er eigenlijk voor met die cursus/opleiding die je wilde gaan doen?
Inmiddels een paar weken mee bezig!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh en weten jullie misschien nog dat er een artikel op Mijn PostNL stond over een proef met een nieuwe werkwijze voor de planning? Hier hoort schijnbaar ook bij dat ze gewoon inplannen ipv overleggen en dat het de bedoeling is dat je dan bezwaar maakt als het niet oke is. Dat had ik een tijd terug al ergens gelezen, weet niet meer of dat hier was of in de reacties op intranet.. Denken jullie dat dat goed werkt in de praktijk?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 1% gewijzigd door VixenFromHell op 03-09-2020 16:59:19 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_194868818
Ik dacht dat dat veranderen in de planning betekende dat ze straks centraal vanuit 1 ruimte gingen werken?

Dat wijken op het rooster gooien en niks zeggen flikken ze hier ook. Tenminste... Bij mij wel, mijn nieuwe sandd collega bellen ze gewoon. Kijk bij mij hebben ze gewoon peg. Ik zeg altijd nee als ze zomaar iets op m'n rooster zetten. Heb het inmiddels al 10x uitgelegd aan ze. Ik werk niet alleen voor de postnl, ik heb een bedrijf en een lijf om rekening mee te houden. Als je het vraagt kan er misschien wel wat geregeld worden. Maar als je niks vraagt gaat het niet gebeuren.

Elke keer het zelfde slappe excuus: we hebben geen tijd om iedereen te vragen of ze kunnen. En daar speel ik dus niet in mee. Je kan op zijn minst moeite doen en als je zelfs geen enkele vorm van moeite wil doen, dan ga ik dat ook niet doen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_194868976
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 17:46 schreef V__L_N het volgende:
Ik dacht dat dat veranderen in de planning betekende dat ze straks centraal vanuit 1 ruimte gingen werken?
Ja, maar als ik het goed begrijp is het ook de bedoeling dat ze minder rechtstreeks met ons communiceren. Niet meer bellen en overleggen, maar inplannen en dan kan de bezorger bezwaar maken via het systeem. En je krijgt bij bellen etc minder te maken met een vaste planner, want ze nemen elkaars werk over. De basisplanning wordt nog wel door een vaste gedaan. Zo begreep ik het.

Gewoon maar wat inplannen gebeurde hier ook eerder al wel hoor, maar ik begreep dat dat nu onderdeel wordt vd nieuwe werkwijze. Ik vind het allemaal maar zeer matig, steeds onpersoonlijker en dus niet meer gewoon in overleg etc want dat is lastig en tijdrovend..... Ja, ze hopen gewoon dat veel mensen de moeite niet nemen om bezwaar te maken, of niet durven misschien. Mij lijkt bezwaar maken wat dat betreft makkelijker dan aan de telefoon nee zeggen tegen de planner :P

Er wordt ook weer gerommeld met de basistijden. Paar maanden geleden nieuwe basistijden afgesproken voor een wijk. Waren ze tijdens zomerdal ineens meer dan toen afgesproken (heel vreemd)... en nu had een collega vandaag ineens weer minder. Ik had vorige week do ruim 2 uur, hij vandaag 1u35 op dezelfde wijk. Sta ik er volgende week za op ingepland, 35 minuten minder dan destijds afgesproken was. Wtf :{ en dat is dan leuk, daar gaat de planning vanuit ook natuurlijk.. de ingeroosterde tijd }:|

[ Bericht 6% gewijzigd door VixenFromHell op 03-09-2020 18:14:59 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_194875654
Ik kwam vandaag weer wat nieuws tegen: kaas in een brievenbuspakketje. Waarom?? Lijkt me lekker als je pakketje vertraging oploopt. :r
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 16:45 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Inmiddels een paar weken mee bezig!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh en weten jullie misschien nog dat er een artikel op Mijn PostNL stond over een proef met een nieuwe werkwijze voor de planning? Hier hoort schijnbaar ook bij dat ze gewoon inplannen ipv overleggen en dat het de bedoeling is dat je dan bezwaar maakt als het niet oke is. Dat had ik een tijd terug al ergens gelezen, weet niet meer of dat hier was of in de reacties op intranet.. Denken jullie dat dat goed werkt in de praktijk?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lekker dat je nu eindelijk bezig bent met die opleiding. Lijkt me wel uitermate frustrerend dat je continu afhankelijk bent van anderen die over jouw toekomst beslissen.

Wat dat inplannen betreft vind ik het geen enkel probleem als ze extra wijken op mijn rooster zetten. Als ik bezwaar heb gemaakt ga ik simpelweg geen extra wijk lopen. Over het algemeen wordt er bij ons niet echt moeilijk gedaan als je bezwaar indient. Zo hoort het ook.
pi_194878761
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 23:46 schreef Rafierafie het volgende:
Ik kwam vandaag weer wat nieuws tegen: kaas in een brievenbuspakketje. Waarom?? Lijkt me lekker als je pakketje vertraging oploopt. :r
[..]

Lekker dat je nu eindelijk bezig bent met die opleiding. Lijkt me wel uitermate frustrerend dat je continu afhankelijk bent van anderen die over jouw toekomst beslissen.

Wat dat inplannen betreft vind ik het geen enkel probleem als ze extra wijken op mijn rooster zetten. Als ik bezwaar heb gemaakt ga ik simpelweg geen extra wijk lopen. Over het algemeen wordt er bij ons niet echt moeilijk gedaan als je bezwaar indient. Zo hoort het ook.
Kaas :o ze sturen wel allerlei soorten etenswaren per post tegenwoordig ja. Hoop gedoe als het te laat komt, dan zijn mensen natuurlijk boos want het kan weggegooid worden. Ook erg zonde dan..

Ja precies, daar wil ik ook zo graag vanaf. Ook al meerdere keren afgewezen omdat ik niet per direct kon beginnen en een ander wel. Erg zuur. Maar het voornaamste probleem is een gebrek aan relevante werkervaring,. daarom wilde ik zo graag een kans om dat ergens op te kunnen doen. Dit wordt een combinatie van studie en praktijkervaring op doen en de bedoeling is dat je ook bij dat bedrijf aan de slag gaat :Y

Met de planning is het natuurlijk wel zo dat ik geen vaste wijken heb, maar ik kijk dan naar de uren. Laatst ook een voorstel (mbt welke wijken) gedaan om mooi aan mijn uren te komen, maar nee die wijken konden er dus niet af. Klopt eigenlijk gewoon niet, ik heb een contract voor een X aantal uur.

Nu heb ik ook weer een bezwaar staan, maar dat is wat lastiger
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door VixenFromHell op 04-09-2020 09:49:03 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_194879244
De keren dat ik een extra wijk heb gelopen ben ik daarover eerst gebeld. En zo hoort het eigenlijk ook toch.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_194889516
Hoe kan het dat een wijk op mijn rooster stond als 1u05, en nu onder open diensten voor 1u30?!
Wat is dat gerommel met die tijden toch...
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_194889546
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 20:16 schreef VixenFromHell het volgende:
Hoe kan het dat een wijk op mijn rooster stond als 1u05, en nu onder open diensten voor 1u30?!
Wat is dat gerommel met die tijden toch...
Bonustijd om bezorgers te lokken :P
pi_194889582
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 20:16 schreef VixenFromHell het volgende:
Hoe kan het dat een wijk op mijn rooster stond als 1u05, en nu onder open diensten voor 1u30?!
Wat is dat gerommel met die tijden toch...
Als ie op open lopen komt zit de aflooptijd er ook bij in, tenzij ze die handmatig hebben verwijderd. Lijkt me alleen sterk dat dat 25 minuten is.
pi_194889645
Het wordt allemaal wel gek zo. Aangegeven dat er bij een bepaalde wijk maanden geleden een nieuwe basistijd afgesproken was en dat ie voor 35 minuten minder (= weer de oude tijd) nu weer op het rooster stond. Kreeg bericht terug dat het gecorrigeerd is.. staat ie ineens op 45 minuten boven de afgesproken tijd 8)7

Die ene wijk was iig een postbodewijk die ik al jaren niet meer gelopen heb. Ben wel blij dat ie eraf is, geen fijne route en ik zag er nu 3 tassen post en 1 tas pakjes voor staan (en het zijn geen blokken flats oid). No way dat die te doen is in een uurtje.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_194890346
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2020 14:22 schreef Originele_gebruikersnaam het volgende:

[..]

Dit gebeurde gisteren weer.. Dit is nu al de 3de keer dat dit gebeurt. Heeft iemand hier een verklaring voor? Het ligt niet aan de app, want als ik naar mijn rooster op de PC kijk staat er ook "geen dienst".
Nu gebeurt dit gvd alweer. En natuurlijk staan de wijken er morgen weer in met een aantal minuten basistijd erbij.. Ik ga de IT desk maar eens bellen... (die zijn er natuurlijk niet op zaterdag?)
pi_194891752
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 20:16 schreef VixenFromHell het volgende:
Hoe kan het dat een wijk op mijn rooster stond als 1u05, en nu onder open diensten voor 1u30?!
Wat is dat gerommel met die tijden toch...
Dat gebeurt hier ook steeds. Dan zie je een wijk staan bij open lopen, je biedt, hij wordt toegewezen, en dan krijg je ineens veel minder tijd dan de tijd die bij open lopen stond.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_194892086
Bij mij staan er vrijwel alleen maar rare ongelijke (zomerdal?) tijden in die lijst. Dat is al meer dan een jaar zo. En dat is ook bij ons nooit de tijd die je daadwerkelijk krijgt voor een wijk. Zo ziet het er bij mij uit:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kom deze net tegen: PostNL track & trace: "FUCKJEWS" :o

[ Bericht 9% gewijzigd door Rafierafie op 04-09-2020 22:36:52 ]
pi_194892513
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En ja die zag ik ook voorbij komen op twitter :X
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  vrijdag 4 september 2020 @ 23:47:49 #270
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_194893669
Ik bied nooit op lopen. Maar sinds de nieuwste update zie je wel elke keer cijfers staan hoeveel wijken er open staan. Voor volgende week 45 stuks... Pfff ben benieuwd hoeveel er morgen nog staan.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_194971417
Grmbl. Nieuwe collega kan niet inloggen in de app, dus ik zei dat hij dan maar even contact op moest nemen met de (vervangende) teamleider. Blijkt dat hij dat al gedaan had, en dat deze gezegd heeft dat hij dat maar aan mij moest vragen :( alsof ik zoiets op kan lossen.

En.. erg beschamend om een complete pakjestas in de oranje bus te moeten gooien. Verkeerd label, hoorde op een ander depot.. komen ze niet meer ophalen tegenwoordig :X.
App kon het ook niet aan, veel scans kort na elkaar. Wilde alles netjes scannen en op Herstel in proces zetten, maar hij bleef na een paar scans steeds hangen op 1%. Na afsluiten en weer openen was de taak verwerkt en direct al niet meer aan te passen, dus dat pakje staat nu wel op afgeleverd :')

[ Bericht 25% gewijzigd door VixenFromHell op 10-09-2020 16:25:24 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_194997851
quote:
We gaan de bezorging dit jaar anders doen dan de afgelopen jaren. In plaats van aanlevering op maandag van alle pakjes, leveren we de tassen met pakjes dagelijks op de depots. Op die manier hebben we minder ruimte en minder rolcontainers nodig. Wat betekent dat precies voor de bezorging?

Aanlevering van tassen met pakjes van dinsdag t/m vrijdag in week 39 en 40
Op dinsdag en donderdag in beide weken worden tassen voor X-lopen aangeleverd
Op woensdag en vrijdag in beide weken worden tassen voor Y-lopen aangeleverd
Aanlevering kan gebeuren met een extra rit of tegelijk met de normale postrit
Ben je ingepland voor een loop waarvoor op die dag pakjes NPL worden aangeleverd? Dan bezorg je ook de pakjes die op die dag zijn aangeleverd.
De aantallen pakjes NPL per loop worden vooraf met je gedeeld > uiterlijk op dinsdag 15 september. Op die manier weet je voor het accepteren van je weekplanning hoeveel pakjes je kan verwachten.
De bezorging doe je tegelijk met de bezorging van de normale post. De pakjes zitten elke dag verdeeld over de hele loop.
Zijn er voor jouw loop veel pakjes en denk je dat je niet alles kan bezorgen? Bel dan met jouw teamleider, zodat jullie kunnen afstemmen of separate bezorging voor jou een oplossing kan zijn.
Heb je langer gewerkt door de bezorging van de NPL pakjes? Geef dit dan aan onder ‘Speciale producten’.
Begrijp ik hier uit nou goed dat je in totaal 4 dagen hebt voor alle pakjes, en dat je ze weg moet brengen op de piekdagen? En ook nu mogen ze dus weer niet apart van de post bezorgd worden. Fijn dit, de laatste 2 weken zijn hier steeds al extreem veel tassen zonder die meuk. De eerste week mis ik gelukkig, maar ik ga zeker wel vasthouden aan mijn contracturen die andere week :W

Zag ook een bericht dat PostNL een proef gaat doen met Tradler, een soort medewerkers beloningsprogramma... eerder al bij Sandd gedaan

quote:
Het Spaanse Tradler heeft met Sandd ook al een Nederlandse klant voor hun open 'employee recognition' platform. Vanuit andere tools, en uiteraard een eigen survey tool, kun je bijvoorbeeld performance data, het % doelen gehaald en 360 graden resultaten, health data, learning data etc verzamelen om punten te verdienen in het platform. Hoe je die punten kunt verzilveren is uiteraard aan de klant om te bepalen en in te richten.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_194998196
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 09:37 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Begrijp ik hier uit nou goed dat je in totaal 4 dagen hebt voor alle pakjes, en dat je ze weg moet brengen op de piekdagen? En ook nu mogen ze dus weer niet apart van de post bezorgd worden. Fijn dit, de laatste 2 weken zijn hier steeds al extreem veel tassen zonder die meuk. De eerste week mis ik gelukkig, maar ik ga zeker wel vasthouden aan mijn contracturen die andere week :W

Zag ook een bericht dat PostNL een proef gaat doen met Tradler, een soort medewerkers beloningsprogramma... eerder al bij Sandd gedaan
[..]

Dus de pakjes worden over 4 dagen verdeeld aangeleverd, de pakjes moeten tegelijk met de gewone post van die dag worden bezorgd, maar tegelijkertijd is de kans groot dat post en pakjes niet tegelijk worden aangeleverd, maar in separate ritten? Dus dan komt rit 1 met mijn post, maar dan moet ik uit mijn neus zitten vreten en wachten tot de extra rit met de agenda's komt?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_194998437
quote:
We gaan de bezorging dit jaar anders doen dan de afgelopen jaren. In plaats van aanlevering op maandag van alle pakjes, leveren we de tassen met pakjes dagelijks op de depots. Op die manier hebben we minder ruimte en minder rolcontainers nodig.
:?

Want op maandag zijn de agenda's groter dan op andere dagen?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  vrijdag 11 september 2020 @ 10:31:14 #275
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_194998572
Ik val eerder over het bericht over werken op maandag in december. Als niet genoeg mensen zich gaan aanmelden gaan ze mensen verplichten...
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_194998641
Oh die stond er net bij mij nog niet in. Fuck dat. Dat is geen vaste werkdag, flikker op met je verplicht komen werken :r

Enige positieve trouwens met die agenda's is dat het duidelijk is wie ze dan weg moet brengen. Daar ging het eerdere keren nogal eens mee mis, met mensen die wisselende wijken lopen, mensen die geen daldagen lopen, wijken waar soms bezorgers en soms postbodes lopen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 34% gewijzigd door VixenFromHell op 11-09-2020 10:56:56 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_194998971
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 10:31 schreef V__L_N het volgende:
Ik val eerder over het bericht over werken op maandag in december. Als niet genoeg mensen zich gaan aanmelden gaan ze mensen verplichten...
Ja leuk hoe zouden ze dat loten eigenlijk gaan doen. Het gaat weer om alleen de Y lopen en de rouw en medische post vd X lopen. Gaan de mensen met vaste X wijken ook meeloten, of gaat het alleen om de bezorgers van Y wijken en flexibele krachten.... :{ hoe dit in zijn werk gaat, moeten ze nog bekend maken. Maar hier liepen ze er de vorige keer ook tegen aan dat mensen met X wijken wel wilden lopen, maar alleen hun eigen wijk. Die dus niet gedaan hoefde te worden.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_195000270
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 10:21 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

:?

Want op maandag zijn de agenda's groter dan op andere dagen?
Zal wel om de ruimte op de depot's gaan. Nu staan niet al die containers er in één keer natuurlijk. En je kan de oude weer meenemen als de volgende lading komt.
pi_195000828
Ik heb al gevraagd of ze voor één van mijn wijken en uitzondering willen maken en de pakjes op een daldag willen aanleveren, want een keer terug naar het depot is al gauw een half uur, maar nee, dat kon niet.
  vrijdag 11 september 2020 @ 13:13:18 #280
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_195001509
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 11:01 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Ja leuk hoe zouden ze dat loten eigenlijk gaan doen. Het gaat weer om alleen de Y lopen en de rouw en medische post vd X lopen. Gaan de mensen met vaste X wijken ook meeloten, of gaat het alleen om de bezorgers van Y wijken en flexibele krachten.... :{ hoe dit in zijn werk gaat, moeten ze nog bekend maken. Maar hier liepen ze er de vorige keer ook tegen aan dat mensen met X wijken wel wilden lopen, maar alleen hun eigen wijk. Die dus niet gedaan hoefde te worden.
Vorig jaar heb ik wel de Y wijk van mijn collega gelopen. Die had 2 tassen ofzo. En de rest van de week had ze er veel minder dan ik. Dus ik heb haar deel weggelopen, een vrije dag ingeleverd en mocht de rest van de week me voor mijn X wijk een breuk lopen... Dankje de koekoek, dit jaar pas ik ook.

Gezien het feit dat het december is sta ik toch dik in de plus. Recht op weigeren van overuren is een reden om zo'n extra dag te werken, dus ga kunnen ze op hun kop staan. Ik heb dit jaar een 4 daags kerstweekend.

quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2020 12:43 schreef zevenmijlslaars het volgende:
Ik heb al gevraagd of ze voor één van mijn wijken en uitzondering willen maken en de pakjes op een daldag willen aanleveren, want een keer terug naar het depot is al gauw een half uur, maar nee, dat kon niet.
Ik heb al een mailtje klaarstaan. Wacht even de aantallen volgende week af. Maar ik ga vriendelijke bedanken voor de agenda's op piekdagen. Of ze zoeken iemand anders of het wordt een daldag. Heb op piekdagen al een wijk van 3,5 uur. Hoef daar geen agenda's bij. Die kunnen makkelijk op een daldag.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_195002146
Aandeel PNL staat weer wat hoger dan in December!
Procentje of 170%, thx allen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_195010560
Lekker weer met dat vrijwillig verplicht komen werken. Ik heb 2 X-wijken, dus dan zou ik op mijn vrije dag moeten komen opdraven voor 1 rouwkaart en 3 trombosebrieven? Werktijd 10 minuten, plus 4 hele minuten toeslag. Maar wel 50 minuten woon-werkverkeer in eigen tijd. :(
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_195010984
Ik vraag me af of ze dat werken op maandag überhaupt wel kunnen verplichten, kan zo snel niks in de cao vinden. Verder denk ik dat een heleboel mensen dan ineens andere verplichtingen hebben. Welke dat zijn en of dat niet op een andere dag kan gaat ze natuurlijk geen zak aan.
pi_195012344
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 21:50 schreef zerebus het volgende:
Ik vraag me af of ze dat werken op maandag überhaupt wel kunnen verplichten, kan zo snel niks in de cao vinden. Verder denk ik dat een heleboel mensen dan ineens andere verplichtingen hebben. Welke dat zijn en of dat niet op een andere dag kan gaat ze natuurlijk geen zak aan.
En daar steekt het meest walgelijke stukje uit de cao voor postbezorgers de kop op:
quote:
3.4 Voldoen aan redelijke opdrachten

1. Je voldoet aan in redelijkheid te geven opdrachten van de werkgever.
2. Als de werkgever het nodig vindt, voer je ook andere werkzaamheden uit dan jouw gebruikelijke werkzaamheden. Of je werkt op een andere plaats van tewerkstelling. Het moet hier gaan om een redelijke opdracht met in de regel een tijdelijk karakter. Dit wordt vooraf met je overlegd.
3. Als de werkgever het nodig vindt, verricht je ook arbeid boven de arbeidsduur die met jou is overeengekomen in je arbeidsovereenkomst. Het moet hier gaan om een incidentele en redelijke opdracht. Dit wordt vooraf met je overlegd.
Ik heb sterk het vermoeden dat ze deze in gaan zetten. Alleen, wie bepaalt wat redelijk is? Het voorbeeld dat Kramerica-Industries hierboven geeft, vind ik verre van redelijk.
Het meest schokkende vind ik nog dat de medezeggenschap hier doodleuk mee akkoord is gegaan.
  vrijdag 11 september 2020 @ 22:57:43 #285
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_195012586
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 21:33 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Lekker weer met dat vrijwillig verplicht komen werken. Ik heb 2 X-wijken, dus dan zou ik op mijn vrije dag moeten komen opdraven voor 1 rouwkaart en 3 trombosebrieven? Werktijd 10 minuten, plus 4 hele minuten toeslag. Maar wel 50 minuten woon-werkverkeer in eigen tijd. :(
Als ze iedereen gaan verplichten 1 dag te werken. Dan heb je de ene dag het halve bestand aan bezorgers om Y-wijken te doen en dan de andere week de andere helft om ook die zelfde Y-wijken te doen. Als het goed is zijn er net zoveel X als y wijken en dat is dus de helft. Waarschijnlijk voegen ze dus die paar stukken post voor aanliggende X wijken er gewoon bij.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_195016127
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 22:48 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

En daar steekt het meest walgelijke stukje uit de cao voor postbezorgers de kop op:
[..]

Ik heb sterk het vermoeden dat ze deze in gaan zetten. Alleen, wie bepaalt wat redelijk is? Het voorbeeld dat Kramerica-Industries hierboven geeft, vind ik verre van redelijk.
Het meest schokkende vind ik nog dat de medezeggenschap hier doodleuk mee akkoord is gegaan.
Daar vielen we hier toen volgens mij ook al over.
Toen ging het ook met name over dat werken na 17.00 niet verplicht was en ze dat zo misschien af wilden dwingen.

Mbt de X wijken hebben ze het hier gewoon zo gedaan dat 1 iemand een heel gebied van 5+ wijken deed. Daar is dus wel iemand voor nodig met kennis ervan, maar het was dus niet zo dat iemand voor 10 minuten werken kwam.

Zo te zien krijg ik vandaag een mailing van de gemeente zelf binnen, ik woon in een Y wijk :') dat geintje hebben ze hier de afgelopen maanden ook al tig keer geflikt nu. Gelukkig loop ik een X wijk vandaag en is het er maar eentje.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_195022694
Is er eigenlijk een verschil tussen X en Y wijken? Behalve dan dat de piek dagen anders zijn. Wordt bij een X wijk de tijdschriften gewoon anders uitgesmeerd? Dus over 3 dagen ipv bij mijn Y wijken over twee dagen.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_195022754
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 17:00 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Is er eigenlijk een verschil tussen X en Y wijken? Behalve dan dat de piek dagen anders zijn. Wordt bij een X wijk de tijdschriften gewoon anders uitgesmeerd? Dus over 3 dagen ipv bij mijn Y wijken over twee dagen.
Ja, klopt. Bij een Y-wijk heb je maar 2 piekdagen ipv 3 bij X, dus bij een Y-wijk zijn de piekdagen gemiddeld 50% drukker
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_195022955
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 17:04 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ja, klopt. Bij een Y-wijk heb je maar 2 piekdagen ipv 3 bij X, dus bij een Y-wijk zijn de piekdagen gemiddeld 50% drukker
Ah ja zoiets vermoedde ik al.

Op woensdag en vrijdag is het altijd best wel veel ja met mijn twee Y wijken _O-
I solemnly swear i'm up to no good
pi_195029743
Mwah de praktijk voor de x wijken is tegenwoordig wel dat de dinsdag en donderdag super drukke piekdagen zijn en de zaterdag een heel rustige piekdag is.
Ik heb regelmatig op mijn dinsdag en donderdag meer tassen dan mijn collega op haar woensdag en vrijdag. 6 of 7 tassen is geen uitzondering meer sinds we sandd hebben overgenomen. Daar waar je dan op zaterdag er maar 3 of 4 hebt. Daldagen hebben dan weer maar 3 bundeltjes van 5/6 cm. Plus 1 of 2 of 3 tassen pakjes. Want we pleuren steeds meer pakjes op daldagen.

Overigens staat er op het intraweb wat reacties over agenda's bezorgen op piekdagen. Dat is dus inderdaad zo afgesproken. Als je anders wil moet je dat afspreken met je tl. Het is opzich niet verboden.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_195030023
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 23:02 schreef V__L_N het volgende:
Mwah de praktijk voor de x wijken is tegenwoordig wel dat de dinsdag en donderdag super drukke piekdagen zijn en de zaterdag een heel rustige piekdag is.
Ik heb regelmatig op mijn dinsdag en donderdag meer tassen dan mijn collega op haar woensdag en vrijdag. 6 of 7 tassen is geen uitzondering meer sinds we sandd hebben overgenomen. Daar waar je dan op zaterdag er maar 3 of 4 hebt. Daldagen hebben dan weer maar 3 bundeltjes van 5/6 cm. Plus 1 of 2 of 3 tassen pakjes. Want we pleuren steeds meer pakjes op daldagen.

Overigens staat er op het intraweb wat reacties over agenda's bezorgen op piekdagen. Dat is dus inderdaad zo afgesproken. Als je anders wil moet je dat afspreken met je tl. Het is opzich niet verboden.
Bij de X-wijken is de zaterdag inderdaad wel de rustigste van de 3 piekdagen. Maar bij ons zijn de piekdagen van de Y-wijken over het algemeen genomen wel een stuk drukker dan die van de X-wijken.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_195030456
Sommige medewerkers van jullie moeten even een cursus Nederlands nemen en normaal leren omgaan met rolcontainers. Of doen jullie dat vaker; al telefonerend (in het arabisch) met een hoop kabaal die karren door smalle deuren rammen?

Is ook echt een belachelijke vertoning naar je klanten toe.

[ Bericht 24% gewijzigd door Pendule op 12-09-2020 23:58:57 ]
pi_195032404
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2020 23:35 schreef Pendule het volgende:
Dit is niet de klantendienst en wij zijn ook niet hun leidinggevenden. Neem contact op met de klantendienst (zakelijk). Wat je klacht betreft, je hebt denk ik wel gelijk. Het zijn waarschijnlijk wel subcontractors. Als er een veel klachten over een bepaalde subco binnenkomen, gaan ze daar niet meer mee in zee.
pi_195032885
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2020 23:35 schreef Pendule het volgende:
Sommige medewerkers van jullie moeten even een cursus Nederlands nemen en normaal leren omgaan met rolcontainers. Of doen jullie dat vaker; al telefonerend (in het arabisch) met een hoop kabaal die karren door smalle deuren rammen?

Is ook echt een belachelijke vertoning naar je klanten toe.
Ja, dat doe ik altijd. Dat is mijn hobby. Ik heb er speciaal een LOI-cursus Arabisch voor gevolgd. ;)
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_195033979
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 23:02 schreef V__L_N het volgende:

Overigens staat er op het intraweb wat reacties over agenda's bezorgen op piekdagen. Dat is dus inderdaad zo afgesproken. Als je anders wil moet je dat afspreken met je tl. Het is opzich niet verboden.
Voor mensen met een vaste wijk zal er in de praktijk misschien inderdaad best wat mogelijk zijn. Je loopt immers elke dag dezelfde wijk.

Ik ben als flexibele heel benieuwd wat mijn rooster gaat zijn in die week dat ik er weer ben. Ze geven mij nu vaak op woensdag 2 Y wijken en dan loop ik alleen die dag deze 2 wijken. Krijg sowieso vaak didoza een X wijk (of 2) en woensdag haast altijd 2 Y wijken. Dan zou ik dubbel de pineut zijn :X
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_195034277
Ik ben er anders niet blij mee. Ik heb dan wel vaste wijken naar wel twee Y wijken en als ik dan ook die boekjes nog mee moet nemen blijf ik heen en weer fietsen.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_195034492
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 07:57 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Dit is niet de klantendienst en wij zijn ook niet hun leidinggevenden. Neem contact op met de klantendienst (zakelijk). Wat je klacht betreft, je hebt denk ik wel gelijk. Het zijn waarschijnlijk wel subcontractors. Als er een veel klachten over een bepaalde subco binnenkomen, gaan ze daar niet meer mee in zee.
Heb ik al eens gedaan. Haalt weinig uit. Heb ook wel eens collega’s van jullie over de vloer gehad die er schande over spreken. Lijkt me ook niet fijn voor jullie in de kantine: lekker tussen gasten zitten die geen woord zeggen.

Ik denk dat ze uiteindelijk wel genoeg klachten gaan binnen krijgen van verschillende ondernemers. Die mensen hebben wel een PostNL shirtje aan en je wilt niet dat die je bedrijf zo’n beeld geven.
  zondag 13 september 2020 @ 11:21:16 #299
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_195034881
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2020 10:59 schreef Pendule het volgende:

[..]

Heb ik al eens gedaan. Haalt weinig uit. Heb ook wel eens collega’s van jullie over de vloer gehad die er schande over spreken. Lijkt me ook niet fijn voor jullie in de kantine: lekker tussen gasten zitten die geen woord zeggen.
We hebben geen kantine. Alleen een garagebox zonder stoelen.

quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 10:26 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Voor mensen met een vaste wijk zal er in de praktijk misschien inderdaad best wat mogelijk zijn. Je loopt immers elke dag dezelfde wijk.

Ik ben als flexibele heel benieuwd wat mijn rooster gaat zijn in die week dat ik er weer ben. Ze geven mij nu vaak op woensdag 2 Y wijken en dan loop ik alleen die dag deze 2 wijken. Krijg sowieso vaak didoza een X wijk (of 2) en woensdag haast altijd 2 Y wijken. Dan zou ik dubbel de pineut zijn :X
Vind het ook een kut idee allemaal dit. Snap niet dat ze het niet gewoon op maandag brengen zodat je elke dag 1 of 2 tassen kan brengen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_195035077
Toen ze op maandag brachten, werd het vaak door mensen ook op maandag gedaan. Op een gegeven moment is gezegd dat mag niet meer (de klant wilde het niet), maar waarschijnlijk werd het toen alsnog door mensen op maandag gedaan ondanks instructie om het niet te doen.

De laatste keer met NPL pakjes werkten ze met batches die op bepaalde dagen weg moesten, maar dat verliep ook niet echt vlekkeloos. Was voor veel mensen onduidelijk hoe dit nou in elkaar zat. Dit is wel simpeler.

En door de pakjes over de hele wijk te verspreiden per lading, proberen ze ook te forceren dat je ze dan maar tegelijk met de post doet. Eerder kon je gewoon een tas pakken en zo 2 straten volledig doen, dat vond ik veel handiger. Ook als het wel naast de post gedaan wordt. Nu moet je steeds goed in de gaten houden voor elke adressen je pakjes hebt....

Als ik een vaste wijk zou hebben, zou ik gewoon even bespreken om het toch op de daldagen te doen iig.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_195051316
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2020 23:35 schreef Pendule het volgende:
Sommige medewerkers van jullie moeten even een cursus Nederlands nemen en normaal leren omgaan met rolcontainers. Of doen jullie dat vaker; al telefonerend (in het arabisch) [...]
Dat iemand in het Arabisch telefoneert betekent niet dat zo iemand het Nederlands niet beheerst.
quote:
[...]met een hoop kabaal die karren door smalle deuren rammen?
Door deuren, of door deuropeningen? Dat maakt nogal een verschil :-)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')