abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 juli 2020 @ 16:19:56 #101
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_194086552
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 13:51 schreef V__L_N het volgende:
Vorige week is hier de vakantie begonnen. Merkte vandaag voor het eerst iets van het zomerdal. Wel een gigantisch lading china pakketjes in alle onmogelijke vormen weer.
Bij ons begint de schoolvakantie volgende week pas. Hier nog weinig van een zomerdal te merken. Ja, iets minder TV-gidsen omdat sommigen vorige week dubbel waren, maar omdat de gidsen die we deze week hadden ook weer dubbele waren, merk je eigenlijk alleen een daling in het aantal stuks post, maar niet in kg's. Zeker omdat ook Linda en Kampioen weer van de partij waren.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_194103077
0:20 is bijgeboekt op dinsdag
  woensdag 15 juli 2020 @ 20:16:36 #103
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_194104851
Hier niet...
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_194104995
Ik weet dat ik hier niet mag postan als. non-medewerker. maar moet het toch vragen. Heerst er nu verhoogde crisis binnen Postnl?

Ik weet dat Postnl ook als douane speelt. De laatste weken is het namelijk erger gesteld met de levering van pakketten uit het buitenland dan zijn lfs tijdens de lockdown :cow:
Meldingen in de Ppstnl app doen ook vreemd. Pakketten worden geleverd en blijven vast op onderweg zonder update. Levertijdens verschuiven telkens een dag op en verdwijnen dan volledig.
gs0bkfBl..
pi_194105373
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 20:16 schreef V__L_N het volgende:
Hier niet...
Gaat ook niet allemaal tegelijk, ligt er maar net aan wanneer de tc de lijst met namen doorgeeft aan de planner en wanneer de planner vervolgens dan tijd heeft om het erbij te zetten.
pi_194105642
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2020 20:27 schreef Hoofdkraker_ het volgende:
Ik weet dat ik hier niet mag postan als. non-medewerker. maar moet het toch vragen. Heerst er nu verhoogde crisis binnen Postnl?

Ik weet dat Postnl ook als douane speelt. De laatste weken is het namelijk erger gesteld met de levering van pakketten uit het buitenland dan zijn lfs tijdens de lockdown :cow:
Meldingen in de Ppstnl app doen ook vreemd. Pakketten worden geleverd en blijven vast op onderweg zonder update. Levertijdens verschuiven telkens een dag op en verdwijnen dan volledig.
Ik heb het ook met pakketten geen idee wat het is.
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 15 juli 2020 @ 22:52:34 #107
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_194107374
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 20:55 schreef gelestipjes het volgende:
Gaat ook niet allemaal tegelijk, ligt er maar net aan wanneer de tc de lijst met namen doorgeeft aan de planner en wanneer de planner vervolgens dan tijd heeft om het erbij te zetten.
Oh die zelfde planner administratief medewerker die al 3,5 week een vakantie moet goedkeuren en die geen tijd heeft om te overleggen met mensen over dat ze extra worden ingeroosterd...

Ik vermoed dat die 20 minuten in 2021 zullen worden geboekt.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_194107654
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 22:52 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Oh die zelfde planner administratief medewerker die al 3,5 week een vakantie moet goedkeuren en die geen tijd heeft om te overleggen met mensen over dat ze extra worden ingeroosterd...

Ik vermoed dat die 20 minuten in 2021 zullen worden geboekt.
Er stond wel bij dat het in week 29 geboekt moet worden.
pi_194108981
Hier zijn er drie planners tegelijk op vakantie: de boodschap aan ons postbezorgers is niet meer dan een tegelijk , maar bij de admi's is dat allemaal anders en is de boodschap niet bellen..Gisteren trouwens echt veel post, china maakt een inhaalslag, mailings van bedrijven zijn er weer volop en scanpakjes zijn blijknaar niet aan te slepen. Gelukkig wordt dat keurig gemeld op de site en is de zomerdalkorting even ingetrokken. (Grapje)
pi_194111747
Hier staat ook al ruim 3 weken een verlofaavraag open. Gaat om verlof dat nog 3 maanden weg was. Hoeven ze ook niet te proberen om alsnog af te wijzen :D

Met pakketten uit China is er iig in Luik een fors probleem, pakjes die wekenlang daar liggen en de tracking zegt dan dat het in country of destination is. Tracking gaat ook niet zo best soms idd, ik had ook een pakje waar wat raars mee leek te zijn. Iedere keer sorry vertraagd we leveren zsm, en dan de dag erna stond er nog steeds dat ie de dag er voor zou komen :')
Uiteindelijk wel bezorgd maar hij bleef in de app als verwacht staan. International parcel tracking gaf wel aan gesorteerd, onderweg, en bezorgd. Toen maar verwijderd uit de app.

NRP 2 is ook in aantocht:

quote:
We willen op een aantal plaatsen verspreid over het land de post gaan bezorgen met elektrische vervoersmiddelen, denk hierbij aan een elektrische fiets en bakfiets. Tevens willen we de lopen groter maken zodat je post kunt bezorgen in een groter gebied. De elektrische vervoersmiddelen gaan we opladen en stallen in nieuwe, grote depots. Het voornemen is om 35 van deze Nieuwe route van de post (NRP)-depots te openen in het eerste halfjaar van 2021. Dit is nog onder voorbehoud van het advies van de OR en het definitieve besluit van de directeur Operations. De locaties van deze NRP-depots zijn op dit moment nog niet bekend. Met deze aanpassing in onze processen kunnen we de kosten verlagen en houden we de post betaalbaar voor onze klanten.
Moeten ook toiletten komen op deze depots. Vraag me af wie dat schoon gaat maken, ik zie PostNL er eigenlijk niet echt voor aan om een schoonmaker in dienst te nemen hiervoor. Op kleinschalige kantoortjes etc moeten de medewerkers dat vaak zelf doen. Zou me niets verbazen als ze daar een bezorger voor willen strikken. Dat er een toilet komt is wel positief *O*

[ Bericht 22% gewijzigd door VixenFromHell op 16-07-2020 12:59:43 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_194112790
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 12:08 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]

Moeten ook toiletten komen op deze depots. Vraag me af wie dat schoon gaat maken, ik zie PostNL er eigenlijk niet echt voor aan om een schoonmaker in dienst te nemen hiervoor. Op kleinschalige kantoortjes etc moeten de medewerkers dat vaak zelf doen. Zou me niets verbazen als ze daar een bezorger voor willen strikken. Dat er een toilet komt is wel positief *O*
Op ons depot waar wij een wc met keukentje hebben is inderdaad een postbezorger verantwoordelijk voor de schoonmaak, deze mag de tijd schrijven die ze hiervoor nodig heeft.

Ik ben benieuwd, Grotere wijken/wijken samenvoegen betekend ook dat er minder personeel nodig is en nu we door het extra Sandd personeel al bijna geen overuren kunnen draaien...
pi_194112970
Nu nog sorteerkasten in die nieuwe depots, een kapstok plaatsen en een teamcoach aanstellen. Dan hoeft de post niet meer in de VBL voorbereid te worden, dat kunnen we zelf wel. En dan noemen we het postkantoor.
pi_194114783
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 12:08 schreef VixenFromHell het volgende:
Hier staat ook al ruim 3 weken een verlofaavraag open. Gaat om verlof dat nog 3 maanden weg was. Hoeven ze ook niet te proberen om alsnog af te wijzen :D

Met pakketten uit China is er iig in Luik een fors probleem, pakjes die wekenlang daar liggen en de tracking zegt dan dat het in country of destination is. Tracking gaat ook niet zo best soms idd, ik had ook een pakje waar wat raars mee leek te zijn. Iedere keer sorry vertraagd we leveren zsm, en dan de dag erna stond er nog steeds dat ie de dag er voor zou komen :')
Uiteindelijk wel bezorgd maar hij bleef in de app als verwacht staan. International parcel tracking gaf wel aan gesorteerd, onderweg, en bezorgd. Toen maar verwijderd uit de app.

[..]

Die WC's zijn natuurlijk allemaal leuk en aardig. Maar die wijken worden veel groter dus dan je alsnog niet tussendoor naar het toilet. Het Depot zie je pas weer als je klaar bent natuurlijk.
  donderdag 16 juli 2020 @ 16:16:11 #114
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_194115256
Die wijken liggen ook nog veel verder. Dus denk inderdaad niet dat je even 10 km gaat terug fietsen.

Verder blijf ik het gewoon een geschift plan vinden. Eerst wil je allemaal part-timers die een paar uurtjes per dag hebben. En dan ineens ga je weer terug naar mensen die een hele werkdag vrij moeten hebben.
Loesje
pi_194116938
Volgende week 4 uur bovenop mijn 12 uurs contract ingepland (op basis van zomerdaltijden uiteraard), naast een grote wijk nog een andere kleine wijk compleet aan de andere kant van het depot met ook een andere retailer. Ja doei, ik kom met die grote al aan mijn uren, zeker als ik ook nog naar de retailer moet die ver weg zit (en dat moet regelmatig). Daar ga ik dus niet mee akkoord :W
pi_194117525
NRP2 is een gedrocht, heb daar echt geen trek in :(
pi_194117700
Lees ook al dat je met de bakfiets langzaam door de bocht moet omdat ie anders snel kantelt, en dat je echt moet leren rijden met zo'n ding. Hopelijk ga ik het allemaal niet meer mee maken :r

Meeste mensen op ons depot kunnen/willen volgens mij dan ook geen piekwijk meer, en voor sommigen is zelfs een dalwijk te veel om medische redenen. Nou zullen ze dan waarschijnlijk ook wel mensen kwijt willen als de wijken groter worden.. :X. Zijn er hier wel die al 10 jaar redelijk met plezier werken maar gewoon niet meer dan een uurtje of 2 kunnen lopen.
pi_194117854
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 16:16 schreef V__L_N het volgende:
Die wijken liggen ook nog veel verder. Dus denk inderdaad niet dat je even 10 km gaat terug fietsen.

Verder blijf ik het gewoon een geschift plan vinden. Eerst wil je allemaal part-timers die een paar uurtjes per dag hebben. En dan ineens ga je weer terug naar mensen die een hele werkdag vrij moeten hebben.
Snap ik niet. Een hele dag vrij is toch geen werkdag?
  donderdag 16 juli 2020 @ 20:38:43 #119
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_194119215
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 19:18 schreef blijevis het volgende:

[..]

Snap ik niet. Een hele dag vrij is toch geen werkdag?
Je moet de hele dag vrij houden voor de postnl. Ze willen dat je 5 uur gaat werken + reistijd. Dat is een werkdag. Kan je niks anders meer.
Loesje
pi_194119554
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2020 13:23 schreef the_X het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd, Grotere wijken/wijken samenvoegen betekend ook dat er minder personeel nodig is en nu we door het extra Sandd personeel al bijna geen overuren kunnen draaien...
Waarom minder personeel nodig? Als je op je depot nu bijv. 20 wijken van 2 uur hebt en dat worden er 10 van 4 uur, dan heb je toch nog steeds voor 40 uur werk?
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_194120869
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 20:53 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Waarom minder personeel nodig? Als je op je depot nu bijv. 20 wijken van 2 uur hebt en dat worden er 10 van 4 uur, dan heb je toch nog steeds voor 40 uur werk?
ik ben het met je eens,ze zullen wel met een eindberekening komen van ipv 40uur maar 35(tijdkorting)
pi_194121442
Ik vraag me af hoe ze dat op gaan lossen met de mensen die geen grote wijken willen gaan lopen en ik denk toch wel dat de meerderheid hier dat niet van plan is. Hier is 2 uur voor de meeste toch wel het max van wat ze willen doen, die tijden mag je toch zo al een uur extra voor rekenen met alle uitloop, en dan gaan ze op drukke dagen weer moeilijk doen als je dan niet de hele wijk wilt lopen :r

Ja, we kunnen er nu niks meer aan doen :r
Iemand zal die wijk toch moeten bezorgen :r
Of, de ergste van allemaal, je mag de tijd gewoon plussen :r :r :r
pi_194123027
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 22:53 schreef zerebus het volgende:
Ik vraag me af hoe ze dat op gaan lossen met de mensen die geen grote wijken willen gaan lopen en ik denk toch wel dat de meerderheid hier dat niet van plan is. Hier is 2 uur voor de meeste toch wel het max van wat ze willen doen, die tijden mag je toch zo al een uur extra voor rekenen met alle uitloop, en dan gaan ze op drukke dagen weer moeilijk doen als je dan niet de hele wijk wilt lopen :r

Ja, we kunnen er nu niks meer aan doen :r
Iemand zal die wijk toch moeten bezorgen :r
Of, de ergste van allemaal, je mag de tijd gewoon plussen :r :r :r
Wat denk je er van dat je voor de grote wijken een Rijbewijs nodig gaat hebben? Je gaat tenslotte op een E-Scooter rijden, de E-Bikes komen beschikbaar voor de kleinere wijken (2.5 uur)

Valt een persoon van een grote wijk dus uit, zullen ze of iemand met een rijbewijs moeten hebben als vervanger (die logischerwijs al een wijk van 5 uur op zijn naam heeft) of ze moeten die wijk weer gaan splitten onder 2 mensen met 2 E-Bikes.
  vrijdag 17 juli 2020 @ 08:53:42 #124
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_194124548
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 01:08 schreef LibriCarruci het volgende:

[..]

Wat denk je er van dat je voor de grote wijken een Rijbewijs nodig gaat hebben? Je gaat tenslotte op een E-Scooter rijden, de E-Bikes komen beschikbaar voor de kleinere wijken (2.5 uur)

Valt een persoon van een grote wijk dus uit, zullen ze of iemand met een rijbewijs moeten hebben als vervanger (die logischerwijs al een wijk van 5 uur op zijn naam heeft) of ze moeten die wijk weer gaan splitten onder 2 mensen met 2 E-Bikes.
Nee, dat klopt niet. De e-scooters zullen alleen gebruikt worden voor wijken die nu ook al met een benzinescooter gedaan worden. Voor de overige wijken zijn er e-bikes en e-bakfietsen, en daar is geen rijbewijs voor nodig.
pi_194139897
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 17:54 schreef Thomas-sama het volgende:
0:20 is bijgeboekt op dinsdag
Hier nu ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')