abonnement Unibet Coolblue
  maandag 4 mei 2020 @ 11:42:32 #1
416020 K44S
The bearded man
pi_192939053


Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.



Het was ooit APT, P&T en het toch wel zo vaak gebruikte PTT. Het werdt via een kort pauze als TPG en TNT uiteindelijk de Postnl. Omdat het nog niet verwarrend genoeg was, namen we Sandd er nog maar bij. Hoewel we verdwalen in alle namen, weten de aanwezige postbodes, postbezorgers en postsorteerders de weg naar dit topic en alle huizen in Nederland wel te vinden.

De pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere PostNL'ers zul je hier niet vinden. Maar wij willen je best helpen met vragen over je poststuk en we zullen zeker 'de bezorger er op aanspreken'.

Op de site van de postNL kun je de Posttarieven, Adressen en Postcodes opzoeken. Ga je verhuizen, dan vinden de bezorgers en nieuwe bewoners het wel fijn als je een Verhuisservice neemt. We zijn er natuurlijk ook voor bedrijven.

Oh en natuurlijk zijn wij je favoriete en minst favoriete bezorger, dus complimenten en klachten zijn er ook.



Voor de medewerkers natuurlijk de zo belangrijke betaaldata:


Overuurtjes maken we standaard. En die worden zo uitbetaald:


Meelezen, de weg kwijt, wordt het je gewoon te veel? We hebben hieronder nog even de meest gebruikte afkortingen en termen voor je uitgepuzzeld:

HAH = Huis aan Huis folders
HSM = HuisNummerSorteermachine
VOS = Vroege Ochtend Sortering
TC/TL = Teamcoach/Teamleider
VBL/VBG = Voorbereidingslocatie/gebied
CVL = Centrale voorbereidingslocatie
Afschrijven = (Verkeerd gesorteerde) post herstellen/retourneren m.b.v. sticker
SP = Senior Planner
OR/OC = Ondernemingsraad
TOT = Toeslag Onregelmatige Tijdstippen
VM = Vestigingsmanager
Piekdag = Dag dat het druk is
Daldag = Dag dat het rustig is
X-wijken = Wijken met dinsdag, donderdag en zaterdag piek
Y-wijken = Wijken met woensdag en vrijdag piek
Postvest/kangoeroebuidel = Jas-tas combinatie om post te dragen
SKNJ = Sinterklaas, Kerst, Nieuwjaar
Postboy = Kar voor post
Depot = Plek waar post gebracht wordt
Retailer = Winkels waar pakjes gebracht/gehaald kunnen worden



The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_192939424
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 11:41 schreef K44S het volgende:
Ik lees veel klacht m.b.t scannen en +'ne -'en dit geldt met name voor de pakketbezorger of ook de postbezorger?

Ik heb trouwens nog een andere vraag:
Stel, ik loop een wijk binnen een halfuur (waarvoor die die ene uur is gerekend), wordt er dan gerekend voor dat ene uur? of dat ene halfur?
Ik snap je vraag over het scannen en plussen niet helemaal. Ik denk eigenlijk niet dat pakketbezorgers dezelfde app met dat plussen gebruiken. Alles wat je hier over scannen en plussen leest gaat over postbezorgers. Maar op Twitter zijn er m.n. klachten over pakketbezorgers.
Als er een uur voor je wijk staat, en plust of mint niet, krijg je een uur betaald. Ook als je looptijd bijvoorbeeld op 0:33 eindigt. Je teamleider zou dan graag hebben dat je 0:30 mintijd invult. Maar je bent wel gek als je dat doet.
pi_192940192
Ligt ook wel aan de situatie vind ik. Hier is een wijk met veel nieuwbouw en waar nog volop bij gaat komen, daar staat nu op sommige dagen gewoon een uur teveel voor. Iemand heeft die tijden opgegeven en ook gekregen, maar het is bekend dat dit nu nog veel te ruim is. Daarbij min ik wel altijd. Verbaas me er wel over dat er zoveel tijd gegeven is en dat die tijd zo blijft staan. Meestal komt het er toch echt pas bij als je al maanden niet meer uit komt met je tijd, omdat die nieuwe straten er al zo lang bij zitten inmiddels.

Al min ik sowieso soms ook wel, komt toch bijna nooit voor. Ik plus vele malen meer dan dat ik min en normaal gaat het ook maar om een paar minuutjes. Vind het geen probleem om in een week bijv 10 minuutjes te minnen, want er is dan toch wel meer dan een uur aan plustijd ook :P. Al ben ik er wel voorzichtiger in geworden. Ze hebben laten zien er niet vies van te zijn om collega's te confronteren met de snellere looptijd van een ander. Ook als die snellere looptijd in een extreem rustige periode was. Of dagen waarop je om de een of andere reden gewoon maar de helft had van wat je normaal had.

Een situatie waarin ik het niet gedaan heb, was toen een wijk niet geleverd was. Ze hadden aangegeven dat je de tijd mocht schrijven die je kwijt was (sommige mensen hadden toch een paar briefjes nog of waren voor niets er heen gefietst), maar niet meer dan dat. Ik had 2 dalwijken die beide compleet ontbraken, maar dat er ineens geen werk was voor mij vond ik niet mijn probleem. Ik had wel rekening gehouden met een werkdag en mijn middag vrij gehouden. Mijn wijken stonden niet in het lijstje met niet geleverde wijken, dus mij hebben ze uberhaupt ook niet verzocht om te minnen :D

Maar dat bericht over dat plussen/minnen.. ugh. Ik rond wel alles af en als ik reistijd heb verdeel ik dat altijd over de wijken. Je kan ook nog steeds maar 1 reden invullen... dus het is niet alsof ik dan aan kan geven 10 min reistijd, en 5 min meer post oid.
De tijden zijn ook vanaf inladen depot t/m laatste adres dus 2 wijken in 1x mee nemen is dan ook lastig als je tot op de minuut correcte tijden wil. En dingen door elkaar heen lopen doe ik soms ook idd. Als dat bericht hier komt, en dat vrees ik dan wel.. dan wordt dat echt kut :(
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_192940568
quote:
0s.gif [b]Op
je bent de nieuwe titel vergeten :)
pi_192943212
Ik vraag me vooral af wat ze willen gaan doen als we niet iedere dag minnen of plussen.
Volgen er dan maatregelen? En wat zouden die maatregelen dan inhouden? Dit hele verhaal lijkt me niets meer dan pure bluf. Helaas zijn veel collega's niet op de hoogte van de geldende regels en zullen dus braaf deze nieuwe instructies opvolgen.
  maandag 4 mei 2020 @ 19:49:28 #6
416020 K44S
The bearded man
pi_192947100
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 12:06 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Ik snap je vraag over het scannen en plussen niet helemaal. Ik denk eigenlijk niet dat pakketbezorgers dezelfde app met dat plussen gebruiken. Alles wat je hier over scannen en plussen leest gaat over postbezorgers. Maar op Twitter zijn er m.n. klachten over pakketbezorgers.
Als er een uur voor je wijk staat, en plust of mint niet, krijg je een uur betaald. Ook als je looptijd bijvoorbeeld op 0:33 eindigt. Je teamleider zou dan graag hebben dat je 0:30 mintijd invult. Maar je bent wel gek als je dat doet.
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 16:11 schreef Rafierafie het volgende:
Ik vraag me vooral af wat ze willen gaan doen als we niet iedere dag minnen of plussen.
Volgen er dan maatregelen? En wat zouden die maatregelen dan inhouden? Dit hele verhaal lijkt me niets meer dan pure bluf. Helaas zijn veel collega's niet op de hoogte van de geldende regels en zullen dus braaf deze nieuwe instructies opvolgen.
Dit
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_192947188
Het gaat hier over postbezorgers. Maar wat bedoelde je dat je er klachten over las? Bedoel je de klachten van teamleiders? Ik denk dat @Rafierafie gelijk heeft hier en dat dit gewoon bluf is. Desnoods kun je zeggen dat je precies de diensttijd hebt benut voor je route.
  maandag 4 mei 2020 @ 20:19:13 #8
416020 K44S
The bearded man
pi_192947845
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 19:52 schreef bmp80 het volgende:
Het gaat hier over postbezorgers. Maar wat bedoelde je dat je er klachten over las? Bedoel je de klachten van teamleiders? Ik denk dat @:Rafierafie gelijk heeft hier en dat dit gewoon bluf is. Desnoods kun je zeggen dat je precies de diensttijd hebt benut voor je route.
Ik dacht dit ging over pakketbezorgers.

Ik ben wel nieuwsgierig naar de mogelijke consequenties
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_192948620
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 09:23 schreef Kramerica-Industries het volgende:
De kwartaalcijfers zijn bekend: https://mijnpostnl.nl/nie(...)eerste-kwartaal-2020. Zoals te verwachten blijft PostNL doorzeuren over volumedaling en noodzaak tot bezuiniging, en weten ze zelfs de flinke volumestijging die wij het eerste kwartaal gehad hebben toch nog om te buigen naar een volumedaling van 12,8%.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wel weer een mooie tegenstrijdige kop, een solide resultaat en daarna zeuren over volumedaling, ondanks dat ik nu bijna 2 keer zoveel heb als vorig jaar. Krijg toch het idee dat de managers vooral erg tevreden zijn over zichzelf. Dat ze een winst van 6 miljoen om hebben weten te zetten naar een verlies van 12 miljoen is natuurlijk niet zo belangrijk. Of zouden dat 'eenmalige' kosten van de overname van sandd zijn? Net zoals ze 'eenmalige' kosten hebben ivm de NRP, en 'eenmalige' kosten ivm de combiblunder en zo zijn er altijd wel meervoudige 'eenmalige' kosten.
pi_192989964
Hm in de (niet werk) app een poststuk dat niet voor mij is, had al gehoord dat dat voor kon komen. Straatnaam en postcode zitten half achter het venster, maar de laatste letter vd postcode is toch wel duidelijk anders.

Wordt toch nog wel regelmatig over geklaagd en mensen twijfelen ook of dat qua privacy wel kan allemaal.

Lijkt er ook op dat de post hier ruim een uur later dan normaal gaat zijn, was er al bang voor dat scenario 'normaal' niet uit zou komen en staat inmiddels op Heel Druk met heel veel pakjes.

[ Bericht 23% gewijzigd door VixenFromHell op 07-05-2020 12:06:21 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_192994146
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 09:39 schreef VixenFromHell het volgende:
Nou ja, de inhoud is geheim, maar de envelop misschien niet. Goede vraag hoor, ik weet niet of het echt zo werkt.

Net in de post een briefje dat we bij voorbereiden en sorteren ook werkleding krijgen. Iedereen krijgt twee shirtjes opgestuurd. Maar ik denk niet dat het verplicht is. Zelf vind ik het wel fijn omdat je dan niet hoeft te kiezen 's ochtends.
  donderdag 7 mei 2020 @ 18:00:12 #13
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_192998218
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 09:39 schreef VixenFromHell het volgende:
Hm in de (niet werk) app een poststuk dat n

Lijkt er ook op dat de post hier ruim een uur later dan normaal gaat zijn, was er al bang voor dat scenario 'normaal' niet uit zou komen en staat inmiddels op Heel Druk met heel veel pakjes.
Bij mij houdt de app vol dat het vandaag "normaal" was. Met Kampioen, Eigen Huis Magazine, en al het plaatwerk van dinsdag. :')
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_192998909
1,5 uur geplust, herladen bij een wijk ver van depot, veel pakjes en naar een retailer ver weg :(

[ Bericht 11% gewijzigd door VixenFromHell op 08-05-2020 10:29:31 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_193001621
6,5 uur gelopen, helemaal kapot ;(
pi_193002048
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 18:00 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Bij mij houdt de app vol dat het vandaag "normaal" was. Met Kampioen, Eigen Huis Magazine, en al het plaatwerk van dinsdag. :')
Echt belachelijk dat ze willen dat je die kutkampioenen en dat eigen huis juist vandaag doet, die kunnen best op een andere dag
  donderdag 7 mei 2020 @ 21:17:56 #17
416020 K44S
The bearded man
pi_193002228
5 uur en 45 min hier :').

Kwaliteit van veel bundels waren ruk.
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 20:51 schreef Thomas-sama het volgende:
6,5 uur gelopen, helemaal kapot ;(
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_193002879
Viel het hier nog mee met net iets minder dan 5 uur :')

Mag hopen dat nou dan wel ook meteen al die drukte weer geweest is. Maar scenario rustig zal zaterdag wel weer veranderen in heel druk....
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_193007683
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 21:10 schreef zerebus het volgende:

[..]

Echt belachelijk dat ze willen dat je die kutkampioenen en dat eigen huis juist vandaag doet, die kunnen best op een andere dag
Kampioenen kunnen idd verschoven worden, eigenhuis hebben ze afspraken mee dus die dag staat vast
pi_193013767
Vraagje voor de postbezorgers:

De laatste tijd is de post vaak een dag vertraagd. Begrijpelijk natuurlijk, gezien de omstandigheden. Nu is er echter iets gebeurd wat ik niet begrijp, mbt post die ik verwacht:

Poststuk 1: is dinsdag op de bus gedaan, donderdag zichtbaar op de PostNL app, nog niet ontvangen
Poststuk 2: is donderdag op de bus gedaan, vrijdag (vandaag) zichtbaar op de PostNL app, zojuist netjes ontvangen

Het zijn beiden bubbelenveloppen die door de brievenbus kunnen.

Hoe kan het dat poststuk 1 nog niet is aangekomen maar poststuk 2 wel, terwijl 1 eerder is verzonden en eerder zichtbaar was in de app? Welke logica zit daar achter? Ik hoop niet dat het zoek is.. Maak me een beetje zorgen.

Misschien nog een gekke vraag, maar gebeurt het weleens dat een postbezorger twee rondjes op een dag doet en dat ik Poststuk 1 misschien alsnog vandaag krijg? De post komt hier al jaren tussen 16-17u, vandaag om 12u.

[ Bericht 7% gewijzigd door Boond0ck op 08-05-2020 13:54:56 ]
pi_193014525
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 13:32 schreef Boond0ck het volgende:
Waarom is mijn brief vertraagd?
De brieven komen misschien uit dezelfde brievenbus, maar ze kunnen elkaar in de sorteermachines weer kwijtraken. De post wordt in het sorteercentrum al automatisch gescand en dat gaat naar de app. Er zitten nog verschillende stappen in het proces waar je brief vertraging kan hebben opgelopen. Wat er precies is gebeurd, is niet te zeggen. Er zijn coronamaatregelen doorgevoerd om er voor te zorgen dat er 1,5 afstand tussen de collega's blijft. Als gevolg daarvan loopt een gedeelte van de post vertraging op. Maar eigenlijk zou het niet zo lang moeten duren. Het meest logische is als je de brief zaterdag krijgt. Het kan zijn — maar het hoeft niet — dat er "HERSTEL" op staat, of dat er een extra sticker op is geplakt. Dan is hij in de verkeerde loop terecht gekomen, of er is iets mis gegaan met de codering. Ik hoop dat je je brief snel krijgt.

Waarom krijg ik de post om 12 uur?
De meeste depots zijn om 12 uur al beleverd. Als een andere bezorger de route loopt waar jouw adres in valt, kan die dus eventueel eerder beginnen. De post moet voor 18 uur op de mat liggen, en je reguliere bezorger kan 's ochtends ook een andere route hebben. Er is ook een doemscenario dat er een extra ronde gelopen wordt omdat het gisteren niet gelukt is. Dan zou het dus voor kunnen komen dat er twee bezorgers komen. Maar dat is zeldzaam.

[ Bericht 1% gewijzigd door bmp80 op 08-05-2020 14:23:23 ]
pi_193014613
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 14:16 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Waarom is mijn brief vertraagd?
De brieven komen misschien uit dezelfde brievenbus, maar ze kunnen elkaar in de sorteermachines weer kwijtraken. De post wordt in het sorteercentrum al automatisch gescand en dat gaat naar de app. Er zitten nog verschillende stappen in het proces waar je brief vertraging kan hebben opgelopen. Wat er precies is gebeurd, is niet te zeggen. Er zijn coronamaatregelen doorgevoerd om er voor te zorgen dat er 1,5 afstand tussen de collega's blijft. Als gevolg daarvan loopt een gedeelte van de post vertraging op. Het meest logische is als je de brief zaterdag krijgt. Het kan zijn — maar het hoeft niet — dat er "HERSTEL" op staat, of dat er een extra sticker op is geplakt. Dan is hij in de verkeerde loop terecht gekomen, of er is iets mis gegaan met de codering. Ik hoop dat je je brief snel krijgt.

Waarom krijg ik de post om 12 uur?
De meeste depots zijn om 12 uur al beleverd. Als een andere bezorger de route loopt waar jouw adres in valt, kan die dus eventueel eerder beginnen. De post moet voor 18 uur op de mat liggen, en je reguliere bezorger kan 's ochtends ook een andere route hebben. Er is ook een doemscenario dat er een extra ronde gelopen wordt omdat het gisteren niet gelukt is. Dan zou het dus voor kunnen komen dat er twee bezorgers komen. Maar dat is zeldzaam.
Dank voor de uitleg. :) Hopelijk krijg ik het morgen.

Ik krijg soms inderdaad post met een extra sticker erop, vroeg me al af wat dat was.

Ik vond dit vooral opvallend omdat de post hier altijd laat in de middag is, alsof mijn straat zo'n beetje aan het einde van de route ligt voor de bezorger(s?). En dan nu ineens om 12u. Mijn boerenverstand denkt dan: was dit een hele rustige dag en was de bezorger snel klaar? Maar waar is mijn eerste poststuk dan? ;(
  vrijdag 8 mei 2020 @ 15:14:33 #23
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_193015371
Rustige dagen bestaan niet echt op dit moment. Wel kan het zijn dat de normale bezorger nog meer wijken loopt en deze bezorger bv niet.

Je poststuk zit natuurlijk ergens in het sorteerproces, maar alles gaat langzamere door de Corona.

Overigens mag post in deze tijd tot 8 uur 's avonds worden bezorgd.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_193020583
Gezeik gehad om meertijd.. blijkbaar willen ze dat je de basistijden haalt |:(
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 8 mei 2020 @ 20:24:10 #25
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_193020740
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 20:15 schreef Thomas-sama het volgende:
Gezeik gehad om meertijd.. blijkbaar willen ze dat je de basistijden haalt |:(
Dan is de door jou geclaimde tijd toch de basistijd?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_193021705
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 14:23 schreef Boond0ck het volgende:

[..]

Dank voor de uitleg. :) Hopelijk krijg ik het morgen.

Ik krijg soms inderdaad post met een extra sticker erop, vroeg me al af wat dat was.

Ik vond dit vooral opvallend omdat de post hier altijd laat in de middag is, alsof mijn straat zo'n beetje aan het einde van de route ligt voor de bezorger(s?). En dan nu ineens om 12u. Mijn boerenverstand denkt dan: was dit een hele rustige dag en was de bezorger snel klaar? Maar waar is mijn eerste poststuk dan? ;(
Er kan iets anders aan de hand zijn. Misschien was je reguliere bezorger ziek of een dagje vrij en werd
jouw wijk door een vervanger bezorgd. Bezorgers hebben vaak meerdere wijken op een dag.
Als jouw reguliere bezorger de gewoonte had om jouw wijk als laatste te doen, dan ben je gewend om de post laat in de middag te ontvangen. Maar het zou best kunnen dat het voor de vervanger beter uitkwam om jouw wijk als eerste te doen, zodat je voor deze keer de post vroeger ontvangt dan je gewend bent.

Wat betreft je eerste poststuk:
Je mag er van uitgaan dat de bezorger alle post die hij of zij op een dag meekrijgt, deze op dezelfde dag bezorgt. Als post een of meer dagen vertraagd is dan ligt dat vaak niet aan de bezorger. De bezorger is de laatste schakel in de keten, en er kan eerder in de keten van alles misgaan. Het zou best kunnen dat jouw eerste poststuk door bijvoorbeeld een sorteerfout in een verkeerde wijk is terechtgekomen .
Zo'n fout wordt meestal wel hersteld, maar kan zorgen voor een aantal dagen vertraging.
  vrijdag 8 mei 2020 @ 23:06:14 #27
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_193023593
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 20:15 schreef Thomas-sama het volgende:
Gezeik gehad om meertijd.. blijkbaar willen ze dat je de basistijden haalt |:(
Hoe bedoel je, basistijd? Er is toch nog geen officiele basistijd. De evaluatie daarvan is uitgesteld.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_193029337
Dinsdag en woensdag een lading extra buitenlandse pakjes, en dat melden ze uiteraard pas nadat het rooster al goedgekeurd is :') woensdag 2 Y wijken die toch altijd al heel druk zijn :X

Viel me wel mee dat ze hier niets gezegd hebben over mijn plustijd van donderdag.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_193032637
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 11:39 schreef VixenFromHell het volgende:
Dinsdag en woensdag een lading extra buitenlandse pakjes, en dat melden ze uiteraard pas nadat het rooster al goedgekeurd is :') woensdag 2 Y wijken die toch altijd al heel druk zijn :X

Viel me wel mee dat ze hier niets gezegd hebben over mijn plustijd van donderdag.
Inderdaad.. Ik heb woensdag 3 wijken. Twee druk en één heel druk. Ik zal mijn plannen voor die avond alvast afzeggen..
pi_193036875
Ik krijg toch wel ergens het idee dat die oplichters wel degelijk eerder wisten dat ze die teringpakjes volgende week extra zouden doen en dat ze bewust gewacht hebben tot de meeste het rooster al goedgekeurd hadden.
pi_193039822
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 21:24 schreef zerebus het volgende:
Ik krijg toch wel ergens het idee dat die oplichters wel degelijk eerder wisten dat ze die teringpakjes volgende week extra zouden doen en dat ze bewust gewacht hebben tot de meeste het rooster al goedgekeurd hadden.
Ken je Hanlon's razor (het is waarschijnlijker dat er sprake is van stupiditeit dan van kwade opzet)?
pi_193044085
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 23:04 schreef blijevis het volgende:

[..]

Ken je Hanlon's razor (het is waarschijnlijker dat er sprake is van stupiditeit dan van kwade opzet)?
blij dat jij daar nog oin geloofd
pi_193063716
Van Facebook:

quote:
FNV Postbezorgers

Wel of niet verplicht om te minnen?
Onlangs heeft PostNL zonder succes via de OR geprobeerd om de WTR (tijdelijk) naar beneden bij te stellen met een bepaald percentage omdat er minder post is als gevolg van de corona-crisis. Heel toevallig (ahum) volgde een week later een stormvloed aan oproepen/instructies van procesmanagers en teamleiders die stelden dat men verplicht was te minnen op de basistijd omdat het zo rustig was. Er kwamen zelfs termen als "niet vrijblijvend" voorbij. Alsof het jullie plicht is te minnen.
Wat je teamleider of manager ook zegt of schrijft: er bestaat geen verplichting om te minnen. Om meerdere redenen.
Ten eerste: er is geen wettekst die jou verplicht om te minnen op jouw dienst. Sterker nog: de wet stelt dat eventuele tijd die jij over houdt door bijv. minder post een bedrijfsrisico is dat niet op jou als medewerker afgewenteld mag worden (art. 7:628 lid 1 Burgerlijk Wetboek);
Ten tweede staat er geen artikel in de cao voor Postbezorgers dat jou verplicht om te minnen;
Tot slot bestaat er ook géén afspraak tussen de OR en PostNL die jou verplicht om te minnen.
Dus PostNL kan/mag jou niet verplichten om te minnen. Punt. Einde discussie!
Wtf?
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_193064130
Ik vind het zo walgelijk he. Via allerlei campagnes leuk doen alsof ze waardering hebben voor het personeel en dan ondertussen dit proberen. Hier is het al tijden overwegend druk (erg druk) en los van of ze je kunnen verplichten of niet, er valt uberhaupt amper iets te minnen. Misschien dat er over de gehele periode bekeken iets minder zakelijke mailingen zijn of zo, maar mijn ervaring is dat het op een enkele dag na echt NIET rustig is. 2 of 3 pakjestassen zijn geen uitzondering meer en ik zie toch echt nog regelmatig een mailing voor bijna elk adres. Iedereen moet steeds juist plussen en fors ook. Echt... van de pot gerukt dit, wat een bedrijf :(

Nou was dat van die berichten om te minnen al bekend hier, maar dat van die WTR was nieuws voor mij iig. 8)7
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  maandag 11 mei 2020 @ 14:54:22 #35
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_193065955
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 12:41 schreef VixenFromHell het volgende:
Van Facebook:
[..]

Wtf?
Ik ben geen jurist, maar ik vraag mij wel af of de interpretatie die de FNV aan dit wetsartikel geeft de juiste is.

quote:
Boek 7. Bijzondere overeenkomsten
Titel 10. Arbeidsovereenkomst
Afdeling 2. Loon
Artikel 628
1.
De werknemer behoudt het recht op het naar tijdruimte vastgestelde loon indien hij de overeengekomen arbeid niet heeft verricht door een oorzaak die in redelijkheid voor rekening van de werkgever behoort te komen
Volgens mij staat hier enkel in dat je in principe altijd recht hebt op het contractueel vastgestelde loon (lees: uitbetaling van je contracturen), ook als er onvoldoende werk beschikbaar is. Er staat dus NIET dat minnen niet is toegestaan, enkel dat minuren NOOIT op je contractueel afgesproken salaris mogen worden ingehouden. Aangezien minuren aan het eind van het tijdvak altijd worden kwijtgescholden handelt PostNL volgens mij niet in strijd met dit wetsartikel.

Om misverstanden te voorkomen: ik ben mordicus tegen minnen, maar ik vraag mij wel af of dit door de FNV aangedragen wetsartikel hier de juiste juridische onderbouwing voor is.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  maandag 11 mei 2020 @ 14:55:07 #36
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_193065970
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 13:09 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik vind het zo walgelijk he. Via allerlei campagnes leuk doen alsof ze waardering hebben voor het personeel en dan ondertussen dit proberen. Hier is het al tijden overwegend druk (erg druk) en los van of ze je kunnen verplichten of niet, er valt uberhaupt amper iets te minnen. Misschien dat er over de gehele periode bekeken iets minder zakelijke mailingen zijn of zo, maar mijn ervaring is dat het op een enkele dag na echt NIET rustig is. 2 of 3 pakjestassen zijn geen uitzondering meer en ik zie toch echt nog regelmatig een mailing voor bijna elk adres. Iedereen moet steeds juist plussen en fors ook. Echt... van de pot gerukt dit, wat een bedrijf :(
Er zijn hier wel dagen dat er gemind zou kunnen worden. Bv als ze 'vergeten' de brievenbus pakjes aan te leven, of als er afgebroken wordt. Maar dan wordt je weer de volgende dag doodgegooit met spullen. Alsof we na 8 weken niet zouden moeten weten hoe het moet. Ipv wordt de verschuif tactiek elke week groter en extremer.

quote:
Nou was dat van die berichten om te minnen al bekend hier, maar dat van die WTR was nieuws voor mij iig. 8)7
Ik wel, stond van de week iets over in de reacties op het personeelsforum. Vond het toen ook al te ziek voor woorden. Die gasten moeten een keer een dagje mee lopen op straat.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  Redactie Frontpage / Sport maandag 11 mei 2020 @ 20:52:19 #37
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_193071934
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 14:54 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik ben geen jurist, maar ik vraag mij wel af of de interpretatie die de FNV aan dit wetsartikel geeft de juiste is.
[..]

Volgens mij staat hier enkel in dat je in principe altijd recht hebt op het contractueel vastgestelde loon (lees: uitbetaling van je contracturen), ook als er onvoldoende werk beschikbaar is. Er staat dus NIET dat minnen niet is toegestaan, enkel dat minuren NOOIT op je contractueel afgesproken salaris mogen worden ingehouden. Aangezien minuren aan het eind van het tijdvak altijd worden kwijtgescholden handelt PostNL volgens mij niet in strijd met dit wetsartikel.

Om misverstanden te voorkomen: ik ben mordicus tegen minnen, maar ik vraag mij wel af of dit door de FNV aangedragen wetsartikel hier de juiste juridische onderbouwing voor is.
het klopt imo wat jij denkt. Het artikel gaat over een gewerkte periode, niet over een specifieke dag. Maar het is ook niet zo dat het bedrijf je verplicht mag laten minnen. Dat kan alleen in onderling overleg afgesproken worden. Net zoals dat overwerk eigenlijk ook een afspraak tussen jou en jouw leidinggevende zou moeten zijn.

In de praktijk werkt het wat minder makkelijk, al probeert PostNL in theorie door X en Y-wijken de werktijden wat meer gelijk over de week te verdelen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_193072157
En vervolgens heb je een gebied met alleen maar x wijken en een gebied met alleen maar y wijken, geven ze individuele bezorgers alleen maar x wijken of alleen maar y wijken omdat er anders te veel verloren gaat aan reistijd 8)7

Dat ze van plan waren wat van de basistijden af te halen is trouwens ook nieuw voor mij. Ik vind dat ook eigenlijk te idioot voor woorden, er zijn juist veel meer kaarten en er zit ook nog steeds spam van de oplichterijen tussen. Ik vind dat er ook eigenlijk wel een verbod op die spam mag komen :Y
pi_193082323
Veel belstukken in de extra pakjestas :r
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_193082880
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 13:43 schreef VixenFromHell het volgende:
Veel belstukken in de extra pakjestas :r
Hier was de inhoud van die extra tas echt alleen maar belpakjes! En een extra pakketjes tas bij allebei de wijken (een x en een y) ik dacht dat vandaag de x en morgen de y was?

Oh en natuurlijk een app die het niet meer doet!

[ Bericht 3% gewijzigd door the_X op 12-05-2020 14:31:29 ]
  dinsdag 12 mei 2020 @ 14:32:53 #41
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_193083077
Ik had heel veel pakketjes. Maar het meeste waren geen chinezen. Maar een paar, wat inderdaad wel allemaal belpakketjes waren. En dan vooral in de hoogbouw waar mensen steeds moeilijk doen over naar beneden komen. Denk dat ongeveer 3,5 tas binnenlands was en 0,5 tas chinezen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_193083142
6 belpakjes voor 1 adres, dat schiet op. Bij een andere geen gehoor, maar die kan ik straks wel nog een keer proberen.

En Y zou morgen moeten zijn ja. Zouden al wel nu in de app staan, als die het doet :')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_193084367
die app gaat goed: omdat hij maar op bezig bleef staan dacht ik thuis de telefoon te herstarten. Resultaat is dat mijn lopen weer vers op start staan met pakjes en al. Laat het maar even, ze zullen er wel van weten..
pi_193090128
Rare app.
Mijn tc moest destijds toch wel lachen toen ik hem op stop had gezet na mijn loop, maar hij op de achtergrond blijkbaar bleef doorlopen. Na een loop van 72 uur heeft hij mij gebeld en hem toch maar handmatig op stop gezet. 😊😎😂

[ Bericht 0% gewijzigd door Globetrottertje2 op 12-05-2020 20:22:42 (Typefoutje bedankt) ]
pi_193090838
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 20:21 schreef Globetrottertje2 het volgende:
Rare app.
Mijn tc moest destijds toch wel lachen toen ik hem op stop had gezet na mijn loop, maar hij op de achtergrond blijkbaar bleef doorlopen. Na een loop van 72 uur heeft hij mij gebeld en hem toch maar handmatig op stop gezet. 😊😎😂
Interessant; er wordt ook beweerd dat de teamcoach alleen maar kan zien dat een loop gestart is.
pi_193093233
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 20:52 schreef blijevis het volgende:

[..]

Interessant; er wordt ook beweerd dat de teamcoach alleen maar kan zien dat een loop gestart is.
Start, stop, begintijd, eindtijd en totale tijd worden allemaal precies vastgelegd. Denken ze echt dat we debiel zijn? Ik geloof dat het inmiddels geen geheim meer is dat al die info wordt opgeslagen.
pi_193098259
Hij kon wel zien dat de loop niet gestopt was. Kon er wel hartelijk om lachen. Ik zei "Je kunt het altijd proberen he?" 😂😂😂
  woensdag 13 mei 2020 @ 09:58:20 #48
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_193099018
Ik krijg regelmatig appjes dat ik vergeten ben te stoppen. Dus dat weten ze heus wel. Overigens stoppen de loops tegenwoordig automatisch na 10 uur. Weet alleen niet wat er gebeurd als er nog pakketjes open staan.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_193099401
Hm, mijn Y wijken hebben niet meer pakjes dan normaal en maar 6 met een buitenlandse code. Dat waren er gister op 1 X wijk toch veel meer. Gisteren al weggebracht.. of zou het fout gegaan zijn met de app en heb ik er ineens zo toch een stuk meer. We gaan het zien... :o
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  maandag 18 mei 2020 @ 15:14:27 #50
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_193192692
In de laatste nieuwsbrief van de OR wordt ook nog even het minnen aangekaart


quote:
Verplicht minnen door postbezorgers

In het Detailontwerp Bezorgen staat dat voor postbezorgers betaalde tijd gewerkte tijd is en gewerkte tijd is betaalde tijd. Postbezorgers kunnen zodoende voor de wijk die zij lopen tijd bij plussen of minnen. Dit is altijd afhankelijk van de praktijk. De afgelopen periode zijn er dagen geweest (met name na een feestdag) waarop er minder post was dan gebruikelijk om te bezorgen. De OR heeft signalen gekregen dat er gecommuniceerd is, dat minnen op deze dagen verplicht zou zijn. De OR heeft bij het bedrijf aangegeven dat dit niet verplicht gesteld kan worden en heeft er bij het bedrijf op aangedrongen dit te corrigeren. Een postbezorger mag altijd minnen maar dit is zeker geen verplichting.
Het is dus kennelijk toch niet zo dat de hele praktijk van het minnen onrechtmatig zou zijn, maar minnen is in welk geval NIET verplicht en dus altijd op VRIJWILLIGE basis.

Wat dan wel weer de vraag oproept waarom iemand in vredesnaam zou minnen. En als minnen puur vrijwillig is, dan slaat de kreet "gewerkte tijd is betaalde tijd" ook nergens op. Want dat suggereert ook dat als je minder gewerkt hebt, je ook recht hebt op minder betaling. En dat is toch echt in strijd met het Burgerlijk Wetboek.

[ Bericht 9% gewijzigd door Kramerica-Industries op 18-05-2020 15:21:32 ]
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_193195805
Bij mij staan alle piekwijken deze week op heel rustig/rustig. Ik geloof er geen zak van :')
  dinsdag 19 mei 2020 @ 08:46:41 #52
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_193202107
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 19:33 schreef Thomas-sama het volgende:
Bij mij staan alle piekwijken deze week op heel rustig/rustig. Ik geloof er geen zak van :')
Bij mij alledrie m'n wijken "heel rustig". Dat kan nooit, want voor de X-wijken gaan ze de post van donderdag verdelen over dinsdag en zaterdag. Dus dan zou ik meer post dan gemiddeld moeten hebben, niet minder. Gelukkig is onze TC inmiddels ook doordrongen van het feit dat die scenario's totaal niet kloppen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  dinsdag 19 mei 2020 @ 09:31:52 #53
248074 Abdoe
Werkt met de ellebogen
pi_193202669
Er staat hier ook "heel rustig" bij alle wijken elke dag, wat is dit nu weer voor iets. :')
  dinsdag 19 mei 2020 @ 09:44:41 #54
416020 K44S
The bearded man
pi_193202823
Wellicht staat "heel rustig" deze week voor "heel rustig (lopen)"...

Ben het met jullie eens, het is verdacht.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
  dinsdag 19 mei 2020 @ 10:10:48 #55
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_193203167
Klopt niet:

quote:
We hebben vastgesteld dat deze week een fout zit in de verdeling van het postvolume per dag. De oorzaak is de feestdag die deze week op donderdag valt. Door deze fout zijn de scenario's in de Mijn werk-app niet betrouwbaar en kunnen een verkeerd beeld geven. Zodra het probleem is opgelost zullen we jullie informeren.
Excuses voor het ongemak.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  dinsdag 19 mei 2020 @ 16:27:09 #56
416020 K44S
The bearded man
pi_193208013
Vreemd genoeg was er -voor mijn doen- minder post dan normaal.

Wel lekker.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
  woensdag 20 mei 2020 @ 15:58:12 #57
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_193225300
Salarisstrookje met vakantiegeld staat online.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  woensdag 20 mei 2020 @ 17:38:32 #58
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_193226961
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 16:27 schreef K44S het volgende:
Vreemd genoeg was er -voor mijn doen- minder post dan normaal.

Wel lekker.
Bij mij viel het gisteren ook nog mee, maar een groot deel van de donderdagpost die gisteren bij mijn X-wijk had moeten zitten, zat er vandaag pas bij.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  woensdag 20 mei 2020 @ 17:43:51 #59
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_193227039
Zo hee, de smartphonevergoeding is maar liefst met 56 cent verhoogd. Zo komt die Samsung Galaxy Fold wel heel dichtbij :')
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_193227174
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 17:43 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Zo hee, de smartphonevergoeding is maar liefst met 56 cent verhoogd. Zo komt die Samsung Galaxy Fold wel heel dichtbij :')
Heb je hem niet gelijk besteld? ;)

En wel allemaal netjes minnen vrijdag he! Want dan schijnt het weer super rustig te worden! (Hebben er tenminste bericht over gehad...)

[ Bericht 78% gewijzigd door the_X op 20-05-2020 18:05:05 ]
  woensdag 20 mei 2020 @ 18:17:55 #61
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_193227639
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 17:51 schreef the_X het volgende:

[..]

Heb je hem niet gelijk besteld? ;)

En wel allemaal netjes minnen vrijdag he! Want dan schijnt het weer super rustig te worden! (Hebben er tenminste bericht over gehad...)
Als ik de app moet geloven is het de hele week al "heel rustig". Weinig van gemerkt met Libelles en TV-gidsen in mijn dalwijk, afgemaakt met een mailing van Yves Rocher, Futurum Shop en een hele tas ramvol pakjes
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  woensdag 20 mei 2020 @ 19:03:28 #62
416020 K44S
The bearded man
pi_193228474
Vandaag was een prima dag, één tas met pakjes en de andere met de reguliere post.

Mooi man.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_193252444
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 17:51 schreef the_X het volgende:

[..]

Heb je hem niet gelijk besteld? ;)

En wel allemaal netjes minnen vrijdag he! Want dan schijnt het weer super rustig te worden! (Hebben er tenminste bericht over gehad...)
hebben ze dat bericht weer rondgezonden? alsnog na alle "positieve"reactie's erover.
pi_193253681
Weet iemand dit.. is bijzonder verlof op basis van je ingeplande uren, of op basis van je gemiddelde van die dag? Het zal gaan om een dag waar het rooster nu al van bekend is, dus ik vermoed het eerste?
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  vrijdag 22 mei 2020 @ 11:52:55 #65
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_193254967
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 10:17 schreef VixenFromHell het volgende:
Weet iemand dit.. is bijzonder verlof op basis van je ingeplande uren, of op basis van je gemiddelde van die dag? Het zal gaan om een dag waar het rooster nu al van bekend is, dus ik vermoed het eerste?
Volgens mij moet je bij het aanvragen van het verlof zelf aangeven hoeveel uur je wil dat ze afboeken. Alleen bij VoF pakken ze automatisch het 13-weeks gemiddelde
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_193255882
Heb nu een datum gekregen en even via de app bezwaar gemaakt en verlof aangevraagd. Stond iets bij dat ze bij reeds ingeplande diensten automatisch de diensttijd pakken. Die ligt een half uur lager dan mijn gemiddelde, heb wel mijn gemiddelde aangevraagd. Bij geen reactie bel ik er nog wel achteraan uiteraard.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zag ook dat ik op 5 mei Geen Dienst op het rooster heb staan :? hadden collega's ook, begreep ik. Die hebben er achteraan gemaild (vorige week al), maar is wel mooie boel als ze het alleen fixen voor degenen die het aankaarten :{

[ Bericht 16% gewijzigd door VixenFromHell op 22-05-2020 13:08:50 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_193257322
Mijn 2 X wijken zijn trouwens heel druk, dat gaat echt flink uitlopen. Eerste nog niet eens op de helft en basistijd al bijna op :X
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_193259899
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 14:51 schreef VixenFromHell het volgende:
Mijn 2 X wijken zijn trouwens heel druk, dat gaat echt flink uitlopen. Eerste nog niet eens op de helft en basistijd al bijna op :X
ja ik heb zelfs wijken met 8 zakken stampvol gezien
pi_193260413
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 12:59 schreef VixenFromHell het volgende:
Zag ook dat ik op 5 mei Geen Dienst op het rooster heb staan :? hadden collega's ook, begreep ik. Die hebben er achteraan gemaild (vorige week al), maar is wel mooie boel als ze het alleen fixen voor degenen die het aankaarten :{
Dat moet idd VOF zijn. Bij geen dienst krijg je niks.
pi_193261190
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 17:44 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

ja ik heb zelfs wijken met 8 zakken stampvol gezien
Jij was toch gestopt bij de post?
pi_193261543
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 18:23 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Dat moet idd VOF zijn. Bij geen dienst krijg je niks.
Las nog wel een bericht dat eea niet klopt op Mijn Werk momenteel, ze hebben het over saldo's. Ik denk dan aan verlofsaldo, maar misschien klopt er wel meer niet. Maar laat het ze nog wel weten. Eerst stond er wel gewoon VOF. Was er met kerst niet ook zoiets, dat het ineens weg was.. :N

Hier in 1 wijk in meerdere straten een Aan de bewoners van mailing en begreep dat het in andere dalwijken ook zat. Naast de dikke stapels blauwe brieven die er ook op daldagen tussen zitten. Het einde zal toch wel een keer in zicht komen mag ik hopen :')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_193263668
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 19:44 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Las nog wel een bericht dat eea niet klopt op Mijn Werk momenteel, ze hebben het over saldo's. Ik denk dan aan verlofsaldo, maar misschien klopt er wel meer niet. Maar laat het ze nog wel weten. Eerst stond er wel gewoon VOF. Was er met kerst niet ook zoiets, dat het ineens weg was.. :N

Volgens mij bedoelen ze het
totaalsaldo van de overuren van deze periode. Bij mij was er namelijk weer 1 week aan uren verdwenen uit het overzicht vanmorgen en daarna volgde dat bericht.

VOF en dat het na een week ineens verdwijnt en wijzigt naar geen dienst gebeurd bij mij altijd meerdere keren per jaar, moet het altijd laten corrigeren door mijn teamleider. Erg vervelend en snap niet dat dit zo vaak mis kan gaan in een systeem.
  vrijdag 22 mei 2020 @ 22:44:35 #73
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_193265442
Vandaag kreeg ik het samenvoegingskadootje, de powerbank. Volgens hebben ze dat al een maand geleden aangekondigd ofzo.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  zaterdag 23 mei 2020 @ 07:40:44 #74
327191 RobertNL
For your gear.
pi_193270144
Weer een afgekeurd model uit de U.K.? Of dit keer wel een fatsoenlijke.

De vorige keer kregen we toen eerst die platte (gevaarlijke). En daarna zo'n ronde (metalen). Onder dat metaal zat een powerbank die is verkocht in de UK, maar met een terugroepactie is teruggehaald :').
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_193271034
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 07:40 schreef RobertNL het volgende:
Weer een afgekeurd model uit de U.K.? Of dit keer wel een fatsoenlijke.

De vorige keer kregen we toen eerst die platte (gevaarlijke). En daarna zo'n ronde (metalen). Onder dat metaal zat een powerbank die is verkocht in de UK, maar met een terugroepactie is teruggehaald :').

Really? Dat die eerste niet goed was wist ik maar dit.. :X fail.

Die powerbank verspreiding is wel een beetje apart ja. Wij kregen hem.. vorige week geloof ik, maar anderen hadden hem toen al een paar weken volgens mij.

Klopt bij jullie allemaal die 5 mei nog wel dan? Hoorde van nog een collega dat het bij hem ook niet klopte :o lijkt me dan toch wel een groter probleem achter zitten.

Even opgezocht.. deze is het volgens mij? https://www.vanhelden.nl/(...)-basic-2200-mah-4200
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  zaterdag 23 mei 2020 @ 09:55:42 #76
327191 RobertNL
For your gear.
pi_193271163
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 09:42 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Really? Dat die eerste niet goed was wist ik maar dit.. :X fail.

Die powerbank verspreiding is wel een beetje apart ja. Wij kregen hem.. vorige week geloof ik, maar anderen hadden hem toen al een paar weken volgens mij.

Klopt bij jullie allemaal die 5 mei nog wel dan? Hoorde van nog een collega dat het bij hem ook niet klopte :o lijkt me dan toch wel een groter probleem achter zitten.

Even opgezocht.. deze is het volgens mij? https://www.vanhelden.nl/(...)-basic-2200-mah-4200
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.independent.c(...)arging-10440289.html
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_193271655
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 19:44 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Las nog wel een bericht dat eea niet klopt op Mijn Werk momenteel, ze hebben het over saldo's. Ik denk dan aan verlofsaldo, maar misschien klopt er wel meer niet. Maar laat het ze nog wel weten. Eerst stond er wel gewoon VOF. Was er met kerst niet ook zoiets, dat het ineens weg was.. :N
Bij VOF wordt na een week ongeveer je 13-weeks gemiddelde ingevuld. Als er geen dienst komt te staan heeft je teamcoach je gewoon uit het rooster gehaald. Je ziet dan ook dat de tijd niet in het 'totaal uren week' wordt meegeteld. Echt een streek dus, en ik zou er zeker achteraan gaan (en misschien je collega's inlichten). Ik moet zeggen dat ze dit bij ons gewoon netjes doen. Ik kan ook gewoon nog terugbladeren naar voorgaande weken, zoals week 1 of 19, waar nog steeds VOF met een urenaantal staat. Het bericht in Mijnwerk gaat ergens anders over.
pi_193271797
Ja het ging er laatst op onze appgroep ook al over, waarbij 1 collega aangaf dat het niet klopte. Een tweede reageerde dat het bij haar wel klopte, maar op haar screenshot stond geen dienst 8)7 ben er inmiddels achter dat het bij nog eentje weg is. Helemaal teruggekeken, kerst en nieuwjaar staan er nog wel gewoon keurig in. Zelfs die ene minuut met pasen staat er nog in. Ik denk hierbij nu eigenlijk niet aan opzet, maar dat er ergens wat mis is gegaan. De collega die het vorige week ontdekte op haar rooster, heeft volgens mij al via de mail aan de bel getrokken. Eigenlijk had ik het ook gewoon meteen toen moeten checken, maar in eerste instantie stond er wel VOF dus ik dacht dat er niets aan de hand was :')

Ik ben wel van plan om het door te geven, ik wacht nog op reactie over mijn bezwaar en bijzonder verlof aanvraag van gister. Als daar eind vd ochtend geen reactie op is zal ik er achteraan moeten bellen, want anders is mijn planner alweer naar huis }:|
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_193271809
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 10:50 schreef VixenFromHell het volgende:
Als je op die dag nooit werkt, dat is wat anders. Maar als het gewoon normaal een werkdag is, dan moet je dat gewoon betaald krijgen.

Edit: nog even voor de volledigheid de cao-artikelen die dit regelen:
Cao PostNL: art. 4.9.2
Cao Postbezorgers: art. 4.2.2

[ Bericht 11% gewijzigd door bmp80 op 23-05-2020 10:58:11 (cao-artikelen) ]
pi_193271848
Zijn wel allemaal mensen die normaal op dinsdag gewoon zouden werken ja. In 2 gevallen gaat het om mensen die wel rondom 5 mei verlof hadden. Maar goed, dat doen veel mensen, zo ook deze week. Dan zet je minder eigen verlofuren in.

Edit: De uren staan wel in het systeem, heb er bewijs van gezien. Was niet de eerste die er naar vroeg inderdaad. Dat wij Geen Dienst zien, is dus wel een fout.

Ik vind het wel onhandig dat dingen als bezwaar en verlofaanvragen alleen bekeken worden door de eigen planner, terwijl die halve dagen werkt. En er was ook niet naar ons gecommuniceerd dat dat op zaterdag juist het andere dagdeel is :') het is wel geregeld nu, maar dat was dus inderdaad na een dag uberhaupt nog niet bekeken.

[ Bericht 56% gewijzigd door VixenFromHell op 23-05-2020 13:05:58 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_193284734
Kan iemand mij vertellen hoe dat officieel zit wanneer je ziek bent? Is dat contract uren of 13de weekse gemiddelde?
pi_193284912
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 05:42 schreef liedetector het volgende:
Kan iemand mij vertellen hoe dat officieel zit wanneer je ziek bent? Is dat contract uren of 13de weekse gemiddelde?
In principe het 13-weeks gemiddelde. Maar bij allebei de artikelen staat dat als dat gemiddelde uitzonderlijk hoog of laag is, ze ook naar de meeruren van een heel jaar mogen kijken.

Cao PostNL: art. 11.4.6
Cao Postbezorgers: art. 8.4.5

quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 10:54 schreef VixenFromHell het volgende:
Edit: De uren staan wel in het systeem, heb er bewijs van gezien. Was niet de eerste die er naar vroeg inderdaad. Dat wij Geen Dienst zien, is dus wel een fout.
Raar, maar het zal wel goed zijn dan.
pi_193284939
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 07:25 schreef bmp80 het volgende:

[..]

In principe het 13-weeks gemiddelde. Maar bij allebei de artikelen staat dat als dat gemiddelde uitzonderlijk hoog of laag is, ze ook naar de meeruren van een heel jaar mogen kijken.

Cao PostNL: art. 11.4.6
Cao Postbezorgers: art. 8.4.5
[..]

Raar, maar het zal wel goed zijn dan.
thnx, maar is 25 op een 20 uurs contract extreem hoog?
snap er geen reet van en overweeg stappen
pi_193284949
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 07:31 schreef liedetector het volgende:

[..]

thnx, maar is 25 op een 20 uurs contract extreem hoog?
snap er geen reet van en overweeg stappen
Nee, dan moet je gewoon 25 uur doorbetaald krijgen. Maar normaal gesproken gaat alles automatisch, volgens mij hoeft niemand er aan te zitten. Dus dan is het raar als je het niet krijgt.
pi_193284966
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 07:36 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Nee, dan moet je gewoon 25 uur doorbetaald krijgen. Maar normaal gesproken gaat alles automatisch, volgens mij hoeft niemand er aan te zitten. Dus dan is het raar als je het niet krijgt.
staat echt bewust op de minuut op contracturen, ben er ook best pissig om
pi_193285002
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 07:41 schreef liedetector het volgende:

[..]

staat echt bewust op de minuut op contracturen, ben er ook best pissig om
Ja, snap ik. Sowieso zeggen dat je niet zeker bent of het wel klopt. Misschien zeggen ze wel o ja je hebt gelijk en corrigeren ze het. Of ze hebben een goede verklaring (ben benieuwd...). Anders kun je alsnog over de regels beginnen. Als het dan nog niet opgelost wordt, dan ben je het met je TC niet eens over de uitbetaalde uren, en dan kun je misschien daarna de oranje kaart gebruiken (is eigenlijk alleen voor de afgelopen week) of die melding voor de procesmanager.
pi_193285043
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 08:01 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Ja, snap ik. Sowieso zeggen dat je niet zeker bent of het wel klopt. Misschien zeggen ze wel o ja je hebt gelijk en corrigeren ze het. Of ze hebben een goede verklaring (ben benieuwd...). Anders kun je alsnog over de regels beginnen. Als het dan nog niet opgelost wordt, dan ben je het met je TC niet eens over de uitbetaalde uren, en dan kun je misschien daarna de oranje kaart gebruiken (is eigenlijk alleen voor de afgelopen week) of die melding voor de procesmanager.
Al die scenarios spelen in mijn hoofd en laatste woord is nog niet gevallen (is ook meteen dat je 13de weekse daalt natuurlijk), maar dank voor de goeie input, ik laat het weten als ik dinsdag eerst met TC gesproken heb en als dat niks doen eventueel filiaalmanager, levert dat niks op zijn er nog wat opties (lastige is dat ik nu een inval TC heb gehad die pas sinds dinsdag andere unit heeft, dus het wordt vogelen, maar verdenk die van upfucken, is het expres hoop ik (ze is nieuw) dat ze ook snel weer weg is (maak nooit een voorbereider een blauwbloesje denk ik dan, zeker niet als er geen tijd is voor opleiding))
pi_193286298
Wat vervelend dat je met zoiets bezig moet als je ziek bent... beterschap en succes, hoop dat het snel opgelost wordt! En hoop dat het geen opzet is, dat zou toch wel heel smerig zijn :{

quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 07:25 schreef bmp80 het volgende:

Raar, maar het zal wel goed zijn dan.
Ja. Er stond keurig netjes bij die week mijn gemiddelde van dinsdag aan feestdag uren en het totaal in hun overzicht is ook anders dan het totaal dat ik op mijn werk zie. Of ze moeten het gauw aangepast hebben en gedaan hebben alsof ze van niks wisten, maar daar ga ik maar niet vanuit :P heb wel screenshots teruggestuurd van hoe het er bij ons in de app en op pc uit ziet, want het probleem speelt bij meerdere mensen uit ons team. Als er wat fout gaat, kunnen ze er hopelijk wat mee. Anders krijg je met hemelvaart misschien hetzelfde en komen er weer telefoontjes en mailtjes.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_193286596
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 10:46 schreef VixenFromHell het volgende:
Wat vervelend dat je met zoiets bezig moet als je ziek bent... beterschap en succes, hoop dat het snel opgelost wordt! En hoop dat het geen opzet is, dat zou toch wel heel smerig zijn :{
[..]

Ja. Er stond keurig netjes bij die week mijn gemiddelde van dinsdag aan feestdag uren en het totaal in hun overzicht is ook anders dan het totaal dat ik op mijn werk zie. Of ze moeten het gauw aangepast hebben en gedaan hebben alsof ze van niks wisten, maar daar ga ik maar niet vanuit :P heb wel screenshots teruggestuurd van hoe het er bij ons in de app en op pc uit ziet, want het probleem speelt bij meerdere mensen uit ons team. Als er wat fout gaat, kunnen ze er hopelijk wat mee. Anders krijg je met hemelvaart misschien hetzelfde en komen er weer telefoontjes en mailtjes.

dank je wel...en zo voelt het wel!
pi_193288933
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 07:41 schreef liedetector het volgende:

[..]

staat echt bewust op de minuut op contracturen, ben er ook best pissig om
Fout in het systeem. Heb ik ook gehad vorige keer dat ik ziek was. (Voor zover ik weet kunnen planners/teamleiders niet meer rommelen met je VOF /ziektedagen etc. Alles gaat automatisch, dit ivm privacy wetgeving.) Verzoek indienen bij je teamleider die moet dit voor je corrigeren. (Dit kun je niet inzien in de app dus is het wachten tot je jou salarisstrook hebt ontvangen) mochten de uren er dan niet bij zitten moet je contact opnemen met HR en die moeten je salaris dan herberekenen en de uitbetaling is dan de maand er op bij het volgende salaris.

Bij mij gaat het ook vaak fout met het systeem maar het word altijd netjes opgelost door teamleider/HR.
pi_193289103
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 10:36 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Bij VOF wordt na een week ongeveer je 13-weeks gemiddelde ingevuld. Als er geen dienst komt te staan heeft je teamcoach je gewoon uit het rooster gehaald. Je ziet dan ook dat de tijd niet in het 'totaal uren week' wordt meegeteld. Echt een streek dus, en ik zou er zeker achteraan gaan (en misschien je collega's inlichten). Ik moet zeggen dat ze dit bij ons gewoon netjes doen. Ik kan ook gewoon nog terugbladeren naar voorgaande weken, zoals week 1 of 19, waar nog steeds VOF met een urenaantal staat. Het bericht in Mijnwerk gaat ergens anders over.
Dit komt niet door de teamleider. Ik heb al meerdere malen gehad dat ik de hele week op VOF stond en dinsdag rond 20:00 / 21:00 s'avonds worden de VOF uren zichtbaar in de app mits het berekenen fout gaat, dan word VOF er uit gemikt en op geen dienst gezet. Dit is puur een systeemfout, een teamleider sluit namelijk rond 17;00 op Dinsdag de week af en daarna kunnen planners en teamleiders niks meer aan jou rooster van die week wijzigen.
pi_193290616
@LibriCarruci
Waarom gaat het bij vrijwel iedereen goed, terwijl jij regelmatig last hebt van systeemfouten? Wat gaat er dan precies fout in het systeem? Wat is de systeemfout?
pi_193291241
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 10:46 schreef VixenFromHell het volgende:
Wat vervelend dat je met zoiets bezig moet als je ziek bent... beterschap en succes, hoop dat het snel opgelost wordt! En hoop dat het geen opzet is, dat zou toch wel heel smerig zijn :{
[..]

Ja. Er stond keurig netjes bij die week mijn gemiddelde van dinsdag aan feestdag uren en het totaal in hun overzicht is ook anders dan het totaal dat ik op mijn werk zie. Of ze moeten het gauw aangepast hebben en gedaan hebben alsof ze van niks wisten, maar daar ga ik maar niet vanuit :P heb wel screenshots teruggestuurd van hoe het er bij ons in de app en op pc uit ziet, want het probleem speelt bij meerdere mensen uit ons team. Als er wat fout gaat, kunnen ze er hopelijk wat mee. Anders krijg je met hemelvaart misschien hetzelfde en komen er weer telefoontjes en mailtjes.

dank je wel...en zo voelt het wel!
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 14:31 schreef LibriCarruci het volgende:
is puur een systeemfout, een teamleider sluit namelijk rond 17;00 op Dinsdag de week af en daarna kunnen planners en teamleiders niks meer aan jou rooster van die week wijzigen.
daar zit ook een deel van de klacht (begint met een TC die niet goed iets aangeeft) en nu dus (ging om vorige weken niet deze) klopt er nog niets van....wachten op loon duurt maand en vind ik beetje belachelijk, want mijn info is dat het niet klopt
pi_193291379
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 16:44 schreef bmp80 het volgende:
@:LibriCarruci
Waarom gaat het bij vrijwel iedereen goed, terwijl jij regelmatig last hebt van systeemfouten? Wat gaat er dan precies fout in het systeem? Wat is de systeemfout?
Er zijn wel meer mensen die er last van hebben. dat kaarten jullie zelf hierboven ook aan (geen dienst in het rooster etc). Daarnaast ook de 1 minuut die op 2e Paasdag bij veel mensen is geboekt en daar het 13weeks gemiddelde had moeten gelden. Afgelopen week dat overuren uit de mijnwerk app worden verwijderd en er later een bericht naar buiten komt dat het zsm gecorrigeerd word.

Bericht vanuit de OR:

Vrij op Feestdag (VOF)
In april, mei en juni vieren we in Nederland een aantal feestdagen. Op deze feestdagen krijgen alle medewerkers van PostNL hun salaris doorbetaald. Je krijgt dan de uren van het rooster of het gemiddelde betaald van de afgelopen 13 weken. Deze afspraak geldt ook voor de maandagen. Normaal gesproken werkt een medewerker niet of nauwelijks op maandag. Maar de afgelopen periode kan het zijn dat een medewerker (vrijwillig) op maandag heeft gewerkt, bijvoorbeeld om de kookboeken weg te brengen, de niet 24 uurs post te sorteren of een loop te bezorgen die zaterdag niet bezorgd kon worden. Deze medewerkers hebben dan een ander 13 weeks gemiddelde dan de medewerkers die niet op maandag hebben gewerkt. De OR heeft signalen gekregen dat dit niet overal goed is geregistreerd. Dit wordt nu door het bedrijf opnieuw beoordeeld en daar waar nodig alsnog gecorrigeerd. Medewerkers die onterecht te weinig tijd hebben gekregen voor 2e Paasdag en/of Koningsdag krijgen deze tijd alsnog uitbetaald in juni. Mocht je hier vragen over hebben: neem contact op met je leidinggevende. Kom je er samen niet uit: stuur een mail naar or-operations@postnl.nl.

Het gaat gewoonweg te vaak fout op landelijke basis. Het systeem lijkt gewoon te brak met te veel storingen. Ik geloof niet dat het moedwillig is maar ik denk wel dat het ze niet intresseert omdat het toch altijd in hun voordeel werkt (mensen die er niet achter komen of het laten zitten etc)
pi_193291416
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 17:38 schreef liedetector het volgende:

[..]


[..]

daar zit ook een deel van de klacht (begint met een TC die niet goed iets aangeeft) en nu dus (ging om vorige weken niet deze) klopt er nog niets van....wachten op loon duurt maand en vind ik beetje belachelijk, want mijn info is dat het niet klopt
Begrijp het. Hij hoort hiervan gewoon op de hoogte te zijn en het te corrigeren. Kom je er niet uit bel HR en geef aan dat je urenregistratie niet klopt en het 13weeks gemiddelde had moeten gelden en je er van uit gaat dat ze het regelen en het dus bij je eerstvolgende loon zit omdat je het geld niet kan missen.
pi_193291486
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 17:50 schreef LibriCarruci het volgende:

[..]

Begrijp het. Hij hoort hiervan gewoon op de hoogte te zijn en het te corrigeren. Kom je er niet uit bel HR en geef aan dat je urenregistratie niet klopt en het 13weeks gemiddelde had moeten gelden en je er van uit gaat dat ze het regelen en het dus bij je eerstvolgende loon zit omdat je het geld niet kan missen.
eens en gelukkig mijn eigen TC weer terug en net al lekker mee zitten appen, ja ja ook op zondag.....maar is meer omdat leuk contact ook dan klacht.... invaller die van toeten nog blazen weet en het gaat foet (wat ik maar wilde zeggen, dat daar vaak wel het probleem begint)
pi_193320071
er is weer een nieuwe editie uit

https://www.rodemorgen.nl(...)%20beweging-mail.pdf
pi_193323134
Zo te zien is er weer geen belasting afgedragen over mijn vakantiegeld. Op de strook staat bijzonder tarief 0%. Is daar nog iets aan te doen?

Dit heeft me een paar jaar geleden enorm veel gedoe opgeleverd ivm aanvullende uitkering, dingen korten en vervolgens in eerste instantie de naheffing vd belasting niet willen compenseren :X

Is de enige manier om contact op te nemen telefonisch? :(

[ Bericht 16% gewijzigd door VixenFromHell op 26-05-2020 17:03:41 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_193327432
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 16:57 schreef VixenFromHell het volgende:
Zo te zien is er weer geen belasting afgedragen over mijn vakantiegeld. Op de strook staat bijzonder tarief 0%. Is daar nog iets aan te doen?

Dit heeft me een paar jaar geleden enorm veel gedoe opgeleverd ivm aanvullende uitkering, dingen korten en vervolgens in eerste instantie de naheffing vd belasting niet willen compenseren :X

Is de enige manier om contact op te nemen telefonisch? :(
Contact opnemen met HR en aangeven dat ze dit op je volgende salaris/loonstrook moeten corrigeren.
Je kunt via de website www.mijnpostnl.nl inloggen: dan klik je op de 3 streepjes rechtsbovenin. dan schuift er een menu uit en kies je de optie: Service & Contact en vervolgens kies je Online melden. Dan komt het bij de juiste afdeling terecht.

Overigens is bij mij het VOF van hemelvaart weer verkeerd berekend. Ik mis ruim 40 minuten vergeleken met mijn 13weeks gemiddelde.

[ Bericht 6% gewijzigd door LibriCarruci op 26-05-2020 21:44:48 ]
pi_193327445


[ Bericht 100% gewijzigd door LibriCarruci op 26-05-2020 20:58:13 ]
pi_193329614
Hm ik vond daar een online contact mogelijkheid voor IT, Security en Integriteit.

Maar aan de ontvangstbevestiging te zien werkt het mailadres (dat nog wel te vinden is) nog steeds :Y. Volgende maand verrekenen is ook niet ideaal, maar beter dan dat ik hier volgend jaar weer mee aan de slag moet :(
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  dinsdag 26 mei 2020 @ 22:58:56 #102
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_193329899
Hier ook niks afgedragen over vakantiegeld. Vorig jaar was dat nog 250 euro.Ik zal er morgen eens iemand naar laten kijken. Bellen duurt weken.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_193329967
https://help.bitcare.com/(...)adzaam-aan-te-passen

Mijn jaarsalaris zit ws net rond de grens ...
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  dinsdag 26 mei 2020 @ 23:12:58 #104
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_193330196
Daar zit ik wel echt ver boven. Toch even goed kijken dan.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_193330688
Hm de grens ligt volgens de BD voor 2020 zo te zien op 7850. En dan leggen ze je salaris van 2019 er naast om in te schatten in welk tarief je valt dus..

En als je dan echt net rond de grens zat en je verdient dit jaar 100 euro meer dan kan het dus al fout zitten.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_193340132
HR reageerde via de mail toch wel netjes snel. Eerst een verkeerd antwoord, dat een dergelijke correctie niet mogelijk was en suggestie om het te compenseren door de LHK stop te zetten. Daarna kwam heel snel nog een bericht van een andere medewerker dat aanpassen wel mogelijk is. Ik ga er vanuit dat dat dan idd via het volgende salaris zal zijn, dat had ik in mijn mail ook geopperd. Het is natuurlijk allemaal al overgemaakt. Anders maar even aan denken dat ik eea begin volgend jaar even check en dan indien nodig vooraf even contact leggen.

hr.services moet je dan hebben ;)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  woensdag 27 mei 2020 @ 19:12:42 #107
416020 K44S
The bearded man
pi_193341171
Foi!

Staat er in de app"10 pakketten" verdeelt over 2 weken. Dan zou je denken: mooi, dat is hooguit 2 tassen per wijk.

Nee dus, totaal :7 tassen. 3 tassen met reguliere post. 4 met pakjes :')

Als het allemaal doorgaat dan is het volume gelukkig niet meer het geval (1 Juli sportscholen weer open).
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_193356775
Wat ik vandaag toch weer had..

Geen gewone combibundel,maar twee bundels met machinepost en grote post (tijdschriften enz.) door elkaar, maar wel gecombineerd in een "combibundel" 8)7 8)7

Waar the fuck is de voorbereiding mee bezig?

Van die scenario's klopt ook helemaal geen ruk.

Gisteren een 'normale' wijk met 5 zakken post en een 'drukke' wijk met welgeteld 2 bundels post 8)7
  donderdag 28 mei 2020 @ 18:39:28 #109
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_193357078
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 18:18 schreef Originele_gebruikersnaam het volgende:
Wat ik vandaag toch weer had..

Geen gewone combibundel,maar twee bundels met machinepost en grote post (tijdschriften enz.) door elkaar, maar wel gecombineerd in een "combibundel" 8)7 8)7

Waar the fuck is de voorbereiding mee bezig?

Van die scenario's klopt ook helemaal geen ruk.

Gisteren een 'normale' wijk met 5 zakken post en een 'drukke' wijk met welgeteld 2 bundels post 8)7
Die scenario's hebben nog nooit geklopt. Ik heb tegenwoordig elke dag "scenario normaal" of het nu veel is of weinig. Ze kunnen net zo goed stoppen met die onzin, want op deze manier is het van nul en generlei waarde. Nu heb ik gelukkig de mazzel dat mijn TC ook weet dat de scenario's vaak niet kloppen, dus hij zal je niet gaan bellen als je ondanks "scenario normaal" toch geplust hebt, maar ik weet van dit forum en van Mijn Werk dat er genoeg TC's zijn voor wie de scenario's een soort boven elke kritiek verheven heilige boodschap zijn, dus in dat opzicht doen de scenario's meer kwaad dan goed.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_193358059
Hier heeft het nabellen op zich niet zo te maken met de scenario's. TC moet aan leidinggevende uitleggen waarom er veel plustijd is, dus de mensen die het meest geplust hebben krijgen een berichtje om het toe te lichten. De enkele keer dat mij gevraagd is, werd verder ook niet moeilijk gedaan om de toelichting of een scenario erbij gehaald. Wel is de vraag erg vervelend als het echt gewoon heeeeeeel druk was en je krijgt dan zo'n berichtje nadat je je uit de naad gewerkt hebt (en zij echt wel wisten dat partij X er bij zat voor elk adres), daar zijn hier wel eens mensen boos om geworden.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_193358156
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 18:39 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Die scenario's hebben nog nooit geklopt. Ik heb tegenwoordig elke dag "scenario normaal" of het nu veel is of weinig. Ze kunnen net zo goed stoppen met die onzin, want op deze manier is het van nul en generlei waarde. Nu heb ik gelukkig de mazzel dat mijn TC ook weet dat de scenario's vaak niet kloppen, dus hij zal je niet gaan bellen als je ondanks "scenario normaal" toch geplust hebt, maar ik weet van dit forum en van Mijn Werk dat er genoeg TC's zijn voor wie de scenario's een soort boven elke kritiek verheven heilige boodschap zijn, dus in dat opzicht doen de scenario's meer kwaad dan goed.
Ik heb begrepen dat de scenario's puur op de machinepost gebaseerd zijn. Grove post en pakketten worden dus niet in de berekening meegenomen. En daarom gaan de scenario's dus ook nooit kloppen.
pi_193358183
Oh ja dat zal ook wel, dat gaat immers door de machine. Die zal dan wel tellen hoeveel stukken het zijn... en nee, dan zal het nooit kloppen idd.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  donderdag 28 mei 2020 @ 20:49:52 #113
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_193359140
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 19:49 schreef LibriCarruci het volgende:

[..]

Ik heb begrepen dat de scenario's puur op de machinepost gebaseerd zijn. Grove post en pakketten worden dus niet in de berekening meegenomen. En daarom gaan de scenario's dus ook nooit kloppen.
Ik heb dat ook wel eens gehoord, maar het lijkt me sterk. Grote post en pakketten gaan toch ook door machines? Niet door de HSM of SMX, maar dat wordt op sorteercentra (niet te verwarren met VBL's) toch ook machinaal gesorteerd?

In elk geval lijkt het me sterk dat deze niet op enig moment geteld worden. Want hoe kan PostNL dan ooit aangeven hoeveel % de volumes gedaald zijn als het grootste deel nooit geteld wordt? En hoe weten ze hoeveel klanten moeten betalen als ze niet van elke klant weten hoeveel stuks deze verstuurd heeft?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_193359313
quote:
Als je die link volgt dan lijkt er iets vreemds aan de hand:
quote:
Tot een inkomen van 7098 is het bijzonder tarief 0%
Bij een inkomen tussen de 7099 en 10469 is het bijzonder tarief 36,65 - 1,75 = 34,9%
Bij een inkomen tussen de 10470 en 19389 is het bijzonder tarief 36,55 - 28,71 = 7,84%
Bij een inkomen tussen de 19390 en 20384 is het bijzonder tarief 36,55 - 0 = 36,55%
Bij een inkomen tussen de 20385 en 34060 is het bijzonder tarief 38,10 + 5,15 = 43,25%
Bij een inkomen tussen de 34061 en 68507 is het bijzonder tarief 38,10 + 11,15 = 49,25%
Bij een inkomen tussen de 68508 en 97966 is het bijzonder tarief 51.75 + 6 = 57,75%
Bij een inkomen van 97967 of hoger is het percentage 51.75%
Over het algemeen is het zo dat het tarief stijgt naarmate je meer verdient,
wat je ook zou verwachten.
Maar vreemd genoeg lijkt dat niet op te gaan voor de op-twee-na-laagste schaal.
Hebben we hier te maken met een plak-en-knipfout van help.bitcare.com of is dit werkelijk de bedoeling van de belastingdienst?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 28 mei 2020 @ 21:02:03 #115
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_193359354
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 20:59 schreef blijevis het volgende:

[..]

Als je die link volgt dan lijkt er iets vreemds aan de hand:
[..]

Over het algemeen is het zo dat het tarief stijgt naarmate je meer verdient,
wat je ook zou verwachten.
Maar vreemd genoeg lijkt dat niet op te gaan voor de op-twee-na-laagste schaal.
Hebben we hier te maken met een plak-en-knipfout van help.bitcare.com of is dit werkelijk de bedoeling van de belastingdienst?
Het bijzondere tarief in die schaal klopt echt
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 28 mei 2020 @ 21:58:12 #116
416020 K44S
The bearded man
pi_193360257
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 19:49 schreef LibriCarruci het volgende:

[..]

Ik heb begrepen dat de scenario's puur op de machinepost gebaseerd zijn. Grove post en pakketten worden dus niet in de berekening meegenomen. En daarom gaan de scenario's dus ook nooit kloppen.
Dit zou niet eens zo'n gek idee zijn.

Dinsdag zou ik 10 pakketjes hebben ( 5 om 5 per wijk) totaal was dus die 4 zakken "vol". Dan wel zonder barcode voor het scannen.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_193369144
Zucht, specialist van HR zegt dat ik dubbele (en dus teveel) LHK heb en het bij postnl dan uit zou moeten zetten. Op papier is dit idd zo (bij beide toegepast), alleen bij de reguliere inkomsten houdt de gemeente rekening met de korting die ik op mijn salaris krijg. Normaal klopt dit keurig en komt er ook geen naheffing. LHK stopzetten mag ik ook sowieso niet, dus dat is geen oplossing :(
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_193401979
Nou dat was een zware week zeg. Ben toe aan een rustig dagje, waar de leiding weer nadrukkelijk aanspoort om te minnen! :')
pi_193402670
Ja.. ik zag het ook weer voorbij komen :X
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  zondag 31 mei 2020 @ 16:58:55 #120
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_193403186
Als ze willen dat ik ga minnen mogen ze eerst mijn basistijd fatsoenlijk aanpassen aan de volumestijging sinds begin dit jaar dankzij de overname van Sandd. Van die zogenaamde 12% extra tijd erbij heb ik maar weinig gezien, en aanpassing gaat pas op z'n vroegst in het najaar plaats vinden.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_193403565
Tegen die tijd is aanpassing naar boven niet meer nodig ivm de volumedalingen :O
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_193409580
Weer wat nieuws:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_193410612
Nee :W ding is van mij, flikker maar mooi op met dat moeten.

De app afsluiten en weer openen werkt hier prima als ie begint te zeuren dat ie geen verbinding heeft of als de vinkjes grijs blijven.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  maandag 1 juni 2020 @ 00:35:41 #124
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_193412009
Ik zag het inderdaad voorbij komen. Ik wordt ook een beetje kotsmisselijk van dat zinnetje "bijna alle bezorgers in onze regio..." Toevallig dat iedereen die je het vraagt, het dan net niet doet.

Bovendien is het trouwens bs. Wifi verzwakt helemaal niet het mobiele signaal. Hooguit dat die wrakkige app niet in staat is om om te schakelen, maar dat neemt ie dan maar lekker op met de afdeling it.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_193417744
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 00:35 schreef V__L_N het volgende:
Ik zag het inderdaad voorbij komen. Ik wordt ook een beetje kotsmisselijk van dat zinnetje "bijna alle bezorgers in onze regio..." Toevallig dat iedereen die je het vraagt, het dan net niet doet.

Bovendien is het trouwens bs. Wifi verzwakt helemaal niet het mobiele signaal. Hooguit dat die wrakkige app niet in staat is om om te schakelen, maar dat neemt ie dan maar lekker op met de afdeling it.
straks weer dat zomer geleuter
  maandag 1 juni 2020 @ 14:45:13 #126
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_193418836
Zomerdal geleuter bedoel je?
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_193424588
Vraag me bij dat data verhaal toch af waarom geen enkele andere app dat probleem heeft, komt op mij over alsof de wil om een fatsoenlijke app te ontwikkelen en betalen gewoon ontbreekt. Als ze mij proberen te verplichten de app op die manier te gebruiken gooi ik de hele app gewoon van mijn telefoon af :W

Hoorde verder nog ergens dat ze het werkoverleg via skype willen gaan doen, en dan dus verwachten dat iedereen een account heeft of gaat maken :W Ik verwacht dat het een heel rustig overleg gaat worden :Y
  maandag 1 juni 2020 @ 23:00:54 #128
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_193428042
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 20:45 schreef zerebus het volgende:
Vraag me bij dat data verhaal toch af waarom geen enkele andere app dat probleem heeft, komt op mij over alsof de wil om een fatsoenlijke app te ontwikkelen en betalen gewoon ontbreekt. Als ze mij proberen te verplichten de app op die manier te gebruiken gooi ik de hele app gewoon van mijn telefoon af :W

Hoorde verder nog ergens dat ze het werkoverleg via skype willen gaan doen, en dan dus verwachten dat iedereen een account heeft of gaat maken :W Ik verwacht dat het een heel rustig overleg gaat worden :Y
Ik heb bij die app ook nog nooit gemerkt dat er echt een probleem was. En ik start altijd op via wifi. Die zogenaamd up-to-date aflever gegevens kloppen uberhaupt nooit. Hoe vaak dat ik geen tijdswaarschuwing krijg bv.

Dat werkoverleg via skype ga ik ook niet doen. Doe dat gewoon per depot steeds met een paar man. Stomzinnig geneuzel.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_193429864
Wat is er met het rooster aan de hand? Als ik een paar weken terugkijk zie ik dat er bij dagen dat ik gewerkt heb "geen dienst" staat. Soms is het een dag die wegvalt en soms bijna de hele week.
De plusuren t/m deze week zijn ook een beetje te weinig, maar niet zoveel als de uren die weg zijn gevallen :S

Het is maar goed dat ik zelf ook mijn uren bijhou...

[ Bericht 5% gewijzigd door Originele_gebruikersnaam op 02-06-2020 01:36:25 ]
pi_193430808
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 14:45 schreef V__L_N het volgende:
Zomerdal geleuter bedoel je?
ja die is het
pi_193430827
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 20:45 schreef zerebus het volgende:
Vraag me bij dat data verhaal toch af waarom geen enkele andere app dat probleem heeft, komt op mij over alsof de wil om een fatsoenlijke app te ontwikkelen en betalen gewoon ontbreekt. Als ze mij proberen te verplichten de app op die manier te gebruiken gooi ik de hele app gewoon van mijn telefoon af :W

Hoorde verder nog ergens dat ze het werkoverleg via skype willen gaan doen, en dan dus verwachten dat iedereen een account heeft of gaat maken :W Ik verwacht dat het een heel rustig overleg gaat worden :Y
op managers wordt niet echt bespaard,ben benieuwd of ze vanaf schaal 7 ook met tijdklokken rondsjouwen,het totale probleem op de nutteloze besparingen wordt ook niet echt minder.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 15:35:39 #132
416020 K44S
The bearded man
pi_193437267
Dit is mijn laatste week bij de PostNL, contract wordt niet verlengd en de sportscholen gaan waarschijnlijk per 1 Juli weer open.

Zal jullie geen reed interesseren :9
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
  dinsdag 2 juni 2020 @ 18:10:13 #133
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_193439832
Ik had scenario normaal, dus ik hoef niet te minnen ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_193443965
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:10 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ik had scenario normaal, dus ik hoef niet te minnen ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Minnen? Ik neem aan dat je flink hebt geplust met zo'n hoeveelheid. Ik kan me voorstellen dat je flink moe bent. Gelukkig kun je de rest van de week rustig aan doen met de EH en kampioen.
pi_193451876
Als ik nog eens kijk naar die tabellen voor bijzonder tarief, dan valt een inkomen op bijstandsniveau volgens mij helemaal niet in dat 34,zoveel tarief.. maar in het volgende, weer lagere tarief. Dat tarief waarvan blijevis zich afvroeg of dat correct was. Mijn inkomsten hier worden altijd aangevuld tot dat niveau.

Toch was dat 34% tarief de afgelopen 2 jaar wel wat PostNL inhield en kwam mijn belastingaanslag op 0 terecht, dus dat lijkt mij correct. Ik ben niet bepaald een belastingexpert, dus ik snap het niet meer. Heeft mijn uitkering uberhaupt invloed op dat tarief, of werkt dat soms allemaal weer net anders... aaaargh 8)7
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_193467487
32 scanpakjes :X :'( :r

2 Y wijken en een X wijk vandaag.

De Y wijken waren gister teringdruk met inderdaad de Kampioen :( dus dat zal de X wijk nu ook wel zijn. Het zou me niets verbazen als het scenario idd alleen gebaseerd is op de machinepost.

Mis steeds ook veel pakjes, vooral buitenlandse met LT codes. Komt er binnenkort weer een extra zak vol? :')

Ennn ik zie nu ook dat ik voor de uitvaart van vorige week verlof heb gekregen op basis vd ingeplande dienst en niet het gemiddelde dat ik aangevraagd had. Scheelt 20 minuten of zo.. manmanman :(

[ Bericht 7% gewijzigd door VixenFromHell op 04-06-2020 23:07:05 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_193480734
quote:
Hoe is het mogelijk dat er vanuit die hoek altijd zulke positieve berichten komen? Als zij hun leden zouden vragen of ze een loonsverhoging nodig vinden, zou het resultaat waarschijnlijk zijn dat het merendeel vindt dat het uurloon al hoog genoeg is. :|W
pi_193483215
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 23:24 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Hoe is het mogelijk dat er vanuit die hoek altijd zulke positieve berichten komen? Als zij hun leden zouden vragen of ze een loonsverhoging nodig vinden, zou het resultaat waarschijnlijk zijn dat het merendeel vindt dat het uurloon al hoog genoeg is. :|W
Waarschijnlijk kirren ze in koor hoe geweldig het is en slapen ze met hun postvest aan ;)
Want de toon is veel belangrijker dan de feiten en de leiding is heilig. En volgens een OR lid van de bvpp hebben we het erg goed voor zo'n makkelijk baantje..

[ Bericht 0% gewijzigd door Bezorgertje op 05-06-2020 06:55:35 (Vroeg) ]
  vrijdag 5 juni 2020 @ 09:29:42 #140
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_193484566
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 06:54 schreef Bezorgertje het volgende:

[..]

Waarschijnlijk kirren ze in koor hoe geweldig het is en slapen ze met hun postvest aan ;)
Want de toon is veel belangrijker dan de feiten en de leiding is heilig. En volgens een OR lid van de bvpp hebben we het erg goed voor zo'n makkelijk baantje..
Erg goed? Vergeleken met sommige deelnemers aan de platform-economie (Uber-chauffeurs, Deliveroo-bezorgers, etc) en illegale arbeidsmigranten hebben we het niet slecht, maar daar is dan ook alles mee gezegd. Was dit toevallig met een OR-lid met een van origine Friese achternaam?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  vrijdag 5 juni 2020 @ 09:36:45 #141
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_193484648
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 06:54 schreef Bezorgertje het volgende:

[..]

Waarschijnlijk kirren ze in koor hoe geweldig het is en slapen ze met hun postvest aan ;)
Je gaat er nu wel van uit dat de respondenten allemaal postbezorgers zijn. Maar bij de BVPP zitten leden uit alle onderdelen van het bedrijf. Als jij op een kantoor van PostNL werkt (of vanuit huis mag/kan werken zoals TC's) zul je al snel vinden dat het goed geregeld is qua coronamaatregelen. En, geloof het of niet, in mijn gebied is het voor de postbezorgers zelf ook best goed geregeld. Toegegeven, na een wat trage start met rare flesjes aftersun, maar nu worden we nog net niet doodgegooid met handgel. Bij Voorbereiden schijnt het veel slechter geregeld te zijn, daar is het ook moeilijker afstand houden, en je staat binnen, in een slecht geventileerd gebouw. Dus dat zijn dat wellicht die 25% die vonden dat de leiding onvoldoende gedaan heeft.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_193485233
OR heeft een voorstel ingediend om terug te gaan naar elke dag ongeveer evenveel post!!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zou mooi zijn. Dit roepen we op ons depot ook al een hele tijd, dat dat zoveel beter zou zijn.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  vrijdag 5 juni 2020 @ 11:03:24 #143
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_193485930
Mooi voorstel, maar ik weet nu al wat de directie van PostNL met dit voorstel gaat doen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_193486562
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 11:03 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Mooi voorstel, maar ik weet nu al wat de directie van PostNL met dit voorstel gaat doen.
https://www.manutan.nl/bl(...)19/11/Documenten.jpg
  vrijdag 5 juni 2020 @ 15:44:06 #145
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_193490145
Die x en y wijken waren toch voor nrp3.0 belangrijk. Voor straks als je hele grote bakfietswijken hebt met post in kratjes en niet meer in tassen. Denk niet dat het bedrijf daar van af wil.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_193490945
Ben er ook bang voor hoor.. en dat hele plan met die bakfietsen is ook ruk :X

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_193493855
Hallo iedereen. Ik werk al langer als postbezorger bij Postnl en las hier al een tijdje mee maar nu ook zelf een account aangemaakt.

Ik denk ook niet dat het management het voorstel van de OR accepteert. Ze moeten dan daarmee ook toegeven dat het hele plan slecht was, allemaal ego's die niet gekwetst willen worden..

Die bakfietsen e.d. hoef ik ook niet, maar gewoon elektrische bedrijfsfietsen wil ik wel. Sowieso zijn bedrijfsfietsen fijn want die 17,50 per kwartaal aan fietsvergoeding is echt veeeeel te laag voor de daadwerkelijke kosten, met dit werk slijten fietsen idoot snel. Daarnaast is het gewoon fysiek zwaar werk, dat heb ik zelf ook gemerkt door overbelaste knieëen. Elke keer weer opnieuw optrekken met volgeladen fietstassen gaat met elekrische ondersteuning natuurlijk een stuk lichter.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 20:40:31 #148
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_193494204
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 20:15 schreef Bladblazer het volgende:
Hallo iedereen. Ik werk al langer als postbezorger bij Postnl en las hier al een tijdje mee maar nu ook zelf een account aangemaakt.

Ik denk ook niet dat het management het voorstel van de OR accepteert. Ze moeten dan daarmee ook toegeven dat het hele plan slecht was, allemaal ego's die niet gekwetst willen worden..

Die bakfietsen e.d. hoef ik ook niet, maar gewoon elektrische bedrijfsfietsen wil ik wel. Sowieso zijn bedrijfsfietsen fijn want die 17,50 per kwartaal aan fietsvergoeding is echt veeeeel te laag voor de daadwerkelijke kosten, met dit werk slijten fietsen idoot snel. Daarnaast is het gewoon fysiek zwaar werk, dat heb ik zelf ook gemerkt door overbelaste knieëen. Elke keer weer opnieuw optrekken met volgeladen fietstassen gaat met elekrische ondersteuning natuurlijk een stuk lichter.
Ik kamp op dit moment met mijn knieën. Er knakt de hele tijd iets in mijn knieholte bij het fietsen en ik heb ook een duidelijke voelbare verdikte pees.

——

Deze week is gewoon niet leuk meer. Kei veel post, postcodeloterij ellende.. ben er klaar mee, morgen weer :’)

[ Bericht 0% gewijzigd door Thinkk-Pinkk op 05-06-2020 21:11:10 ]
I solemnly swear i'm up to no good
pi_193494369
Ik vraag me met die bakfietsen alleen wel af of de wijken niet te groot worden. Ik ga echt geen dagen van 4 uur of meer maken
pi_193499992
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 20:52 schreef zerebus het volgende:
Ik vraag me met die bakfietsen alleen wel af of de wijken niet te groot worden. Ik ga echt geen dagen van 4 uur of meer maken
Het idee van nrp2 (e-bakfietsen en e-bikes) is dat degenen met een groot contract en/of degenen die lange dagen willen maken de piekwijken krijgen. Die zijn dan inderdaad lang, 3:30-5:00 uur. Wil je niet zulke lange dagen, dan krijg je een dalwijk. Die zijn ongeveer 2-2:30 uur.

De bakfietsen worden voor de piekwijken gebruikt, de gewone e-bikes voor de dalwijken.
pi_193500005
Verder is het nog maar de vraag of die bakfietsen/nrp2 landelijk ingevoerd gaan worden. De eerste pilot tijden terug was zeer positief, maar ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat uit de nieuwere pilots blijkt dat het toch niet echt geld oplevert. En tja, daar gaat het uiteindelijk om.
pi_193500018
Vraag aan alle collega-bezorgers: hebben jullie inmiddels bij de VOF op die drie maandagen de juiste tijd gekregen (13weeks gemiddelde, dus niet slechts 1 minuut)?
pi_193500296
Redden jullie eigenlijk de tijden die voor een wijk staan in de app?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_193500362
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 08:22 schreef Ranunculus het volgende:
Vraag aan alle collega-bezorgers: hebben jullie inmiddels bij de VOF op die drie maandagen de juiste tijd gekregen (13weeks gemiddelde, dus niet slechts 1 minuut)?
13weeks gemiddelde op maandag is alleen voor degenen die ook daadwerkelijk geregeld werken op maandag. Dat doen de meesten niet. Degenen die onterecht maar 1 minuut gekregen hebben omdat ze wel maandagen werken hebben de extra tijd van die andere vof maandagen als het goed is er bijgekregen op pinkstermaandag.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 09:03:54 #155
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_193500384
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 08:18 schreef Ranunculus het volgende:

[..]

Het idee van nrp2 (e-bakfietsen en e-bikes) is dat degenen met een groot contract en/of degenen die lange dagen willen maken de piekwijken krijgen. Die zijn dan inderdaad lang, 3:30-5:00 uur. Wil je niet zulke lange dagen, dan krijg je een dalwijk. Die zijn ongeveer 2-2:30 uur.

De bakfietsen worden voor de piekwijken gebruikt, de gewone e-bikes voor de dalwijken.
Op mijn depot zitten niet veel mensen te wachten op een wijk van 5 uur, zelfs niet degenen met grote contracten. Mij lijkt het ook niks. Ik heb liever 2 wijken van 2,5 uur of, nog beter, 2 van 2 en 1 van 1. Dat is toch niks? Vijf uur achter elkaar moeten lopen zonder behoorlijke pauze of sanitaire stop? Ik kan nu tussen mijn wijken door op het depot even rustig zitten en wat eten (koffie zetten) en naar het toilet. Op straat wordt dat lastiger, zeker bij koud en/of nat weer. Ik hoop echt vurig dat het niet doorgaat en dat blijkt dat de evt. besparing van minder fietstijd teniet wordt gedaan door de veel hogere aanschafprijzen van de bakfietsen.

Overigens vraag ik me af of je wel echt bespaart qua fietstijd. Nu heb je in de meeste gebieden nog veel kleine, centraal gelegen depots. Die worden dan straks vervangen door een veel kleiner aanral reuzedepots waar dan die e-bikes en e-bakfietsen geparkeerd staan. Dat betekent dat je veel verder moet rijden naar je wijk en na afloop ook nog eens helemaal terug naar het depot om je vervoermiddel weer in te leveren, terwijl je voorheen na de laatste brievenbus je tijd kon stoppen en gelijk naar huis kon.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  zaterdag 6 juni 2020 @ 09:06:55 #156
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_193500420
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 08:55 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Redden jullie eigenlijk de tijden die voor een wijk staan in de app?
Dat verschilt. Sommigen zijn goed te doen, bij anderen hou je zo een half uur over, en weer anderen zijn onhaalbaar. Mijn ervaring is dat dit per postcodegebied enorm uiteen kan lopen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_193500438
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 09:02 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

13weeks gemiddelde op maandag is alleen voor degenen die ook daadwerkelijk geregeld werken op maandag. Dat doen de meesten niet. Degenen die onterecht maar 1 minuut gekregen hebben omdat ze wel maandagen werken hebben de extra tijd van die andere vof maandagen als het goed is er bijgekregen op pinkstermaandag.
Dit jaar is wat anders dan normaal. Heel veel van ons hebben namelijk kookboeken op een maandag weggebracht. En dan heb je wél een 13weeks op maandag op deze feestdagen. Blijkbaar hebben een hoop teamleiders dit handmatig op 1 laten zetten. En dat mag niet.
pi_193500487
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 09:03 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Op mijn depot zitten niet veel mensen te wachten op een wijk van 5 uur, zelfs niet degenen met grote contracten. Mij lijkt het ook niks. Ik heb liever 2 wijken van 2,5 uur of, nog beter, 2 van 2 en 1 van 1. Dat is toch niks? Vijf uur achter elkaar moeten lopen zonder behoorlijke pauze of sanitaire stop? Ik kan nu tussen mijn wijken door op het depot even rustig zitten en wat eten (koffie zetten) en naar het toilet. Op straat wordt dat lastiger, zeker bij koud en/of nat weer.

De meesten van ons hebben een garagebox als depot. Geen stoel, geen toilet, geen water. Of ik nu daar pauzeer of op een bankje onderweg, dat maakt hier niet veel verschil. Sanitaire stops maakten we vóór corona bij huisarts, winkel of school. (Nu fiets ik indien nodig naar huis, betaalde tijd).
pi_193500794
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 09:08 schreef Ranunculus het volgende:

[..]

Dit jaar is wat anders dan normaal. Heel veel van ons hebben namelijk kookboeken op een maandag weggebracht. En dan heb je wél een 13weeks op maandag op deze feestdagen. Blijkbaar hebben een hoop teamleiders dit handmatig op 1 laten zetten. En dat mag niet.
Ze hebben dat afgesproken met de OR. Het merendeel heeft die boeken niet op maandag weggebracht maar gewoon samen met de post. Alles op 1 minuut laten zetten was gewoon landelijk beleid alleen zijn ze gedeeltelijk teruggefloten door de OR omdat ook mensen die wel werken op maandagen maar 1 minuut kregen. Toen is er een lijst gekomen van mensen die wel recht hadden op meer tijd,en de rest mocht gewoon weer op 1 minuut worden gezet. Was overigens maar een kort lijstje van mensen die wel recht hadden op meer tijd.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 09:47:41 #160
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_193500917
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 09:12 schreef Ranunculus het volgende:

[..]

De meesten van ons hebben een garagebox als depot. Geen stoel, geen toilet, geen water. Of ik nu daar pauzeer of op een bankje onderweg, dat maakt hier niet veel verschil. Sanitaire stops maakten we vóór corona bij huisarts, winkel of school. (Nu fiets ik indien nodig naar huis, betaalde tijd).
Moet je wel een winkel of school in je wijk hebben, of vlak bij je huis lopen. Overigens heeft bij ons zelfs het meest verpauperde depot nog wel een tafeltje en een paar (klap) stoelen. En je zit tenminste uit de regen en uit de wind.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_193500991
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 09:34 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Ze hebben dat afgesproken met de OR. Het merendeel heeft die boeken niet op maandag weggebracht maar gewoon samen met de post. Alles op 1 minuut laten zetten was gewoon landelijk beleid alleen zijn ze gedeeltelijk teruggefloten door de OR omdat ook mensen die wel werken op maandagen maar 1 minuut kregen. Toen is er een lijst gekomen van mensen die wel recht hadden op meer tijd,en de rest mocht gewoon weer op 1 minuut worden gezet. Was overigens maar een kort lijstje van mensen die wel recht hadden op meer tijd.
Zit jij in de OR? Ik heb iets anders gehoord. Namelijk dat op 1 minuut zetten alleen mocht als gecontroleerd was dat de bezorger níet op maandag boeken bezorgd had. En in plaats daarvan blijkt het bij iedereen op 1 gezet te zijn. Mij is niets gevraagd, en ik heb mijn tijd pas gekregen nadat ik daar zelf over aan de bel trok. Omgekeerde wereld.
pi_193501027
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 09:47 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Moet je wel een winkel of school in je wijk hebben, of vlak bij je huis lopen. Overigens heeft bij ons zelfs het meest verpauperde depot nog wel een tafeltje en een paar (klap) stoelen. En je zit tenminste uit de regen en uit de wind.
Geluksvogels. Ik wil ook een tafel en stoel. Hier kan ik alleen op de koude, vuile, betonnen vloer zitten. En ja, ik fiets nu op lange dagen inderdaad tussendoor 10 minuten heen en 10 minuten terug naar huis. Zodra mijn teamleider daarover waagt te klagen, mag hij een toilet op het depot voor me regelen.
pi_193501126
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 09:03 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Op mijn depot zitten niet veel mensen te wachten op een wijk van 5 uur, zelfs niet degenen met grote contracten. Mij lijkt het ook niks. Ik heb liever 2 wijken van 2,5 uur of, nog beter, 2 van 2 en 1 van 1. Dat is toch niks? Vijf uur achter elkaar moeten lopen zonder behoorlijke pauze of sanitaire stop? Ik kan nu tussen mijn wijken door op het depot even rustig zitten en wat eten (koffie zetten) en naar het toilet. Op straat wordt dat lastiger, zeker bij koud en/of nat weer. Ik hoop echt vurig dat het niet doorgaat en dat blijkt dat de evt. besparing van minder fietstijd teniet wordt gedaan door de veel hogere aanschafprijzen van de bakfietsen.

Overigens vraag ik me af of je wel echt bespaart qua fietstijd. Nu heb je in de meeste gebieden nog veel kleine, centraal gelegen depots. Die worden dan straks vervangen door een veel kleiner aanral reuzedepots waar dan die e-bikes en e-bakfietsen geparkeerd staan. Dat betekent dat je veel verder moet rijden naar je wijk en na afloop ook nog eens helemaal terug naar het depot om je vervoermiddel weer in te leveren, terwijl je voorheen na de laatste brievenbus je tijd kon stoppen en gelijk naar huis kon.
ze willen veel te veel,er heerst te veel onrust nu.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 10:33:24 #164
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_193501505
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 09:58 schreef Ranunculus het volgende:

[..]

Geluksvogels. Ik wil ook een tafel en stoel. Hier kan ik alleen op de koude, vuile, betonnen vloer zitten. En ja, ik fiets nu op lange dagen inderdaad tussendoor 10 minuten heen en 10 minuten terug naar huis. Zodra mijn teamleider daarover waagt te klagen, mag hij een toilet op het depot voor me regelen.
Dat is dan tenminste nog 1 voordeel van dat NRP 2. Je gaat betere depots krijgen, niet meer die kale garageboxen waar vaak nog niet eens stroom is. Dat scheelt ook weer in de klachten van omwonenden. Elke dag ouwehoerende postbezorgers die bij de depots rondhangen, hun peuken en elastieken op straat gooien en hun fiets tegen jouw garagedeur aan kwakken.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  zaterdag 6 juni 2020 @ 10:42:57 #165
248074 Abdoe
Werkt met de ellebogen
pi_193501627
Ik vind mijn depot wel prima, hoewel het klein is en idd geen elektriciteit. Er hangt ergens een lantaarn die nog over is uit de Tweede Wereldoorlog ten tijde van de verduistering volgens mij, dus je ziet geen reet als het wat donker is. Maar wel een tafel en wat stoelen. En lekker rustig.

Het contact met de omwonenden is overigens ook prima, rondhangende postbezorgers die hun afval op straat gooien en met fietsen smijten heb ik hier nog niet gezien. Beetje respectloze omschrijving van de collega's, het is niet overal zo. Zelfs geen rokers hier. ^O^ (Ik heb ook wel eens rare figuren gezien natuurlijk, dus ik snap waar het vandaan komt)
pi_193501729
Ik ben de met fietsen smijtende bezorger.. of nou ja hij valt iedere keer om :')
I solemnly swear i'm up to no good
  zaterdag 6 juni 2020 @ 14:38:35 #167
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_193504550
Mwah, we waren hier bijna testcase geweest van dat nrp2. Ze konden alleen geen groot genoege locatie huren/vinden. Maar het gebied waar ze in keken voor het depot lag op ruim 6 km van mijn kleine depot. Dat zou dus elke dag 12 km/half uur extra fietsen zijn. Doe mij dan maar dat depot zonder tafel/stoel/toilet.

En dat gestumper met elektrische fietsen/bakfietsen in mijn loopwijk lijkt me ook niks.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_193504580
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 08:20 schreef Ranunculus het volgende:
Verder is het nog maar de vraag of die bakfietsen/nrp2 landelijk ingevoerd gaan worden. De eerste pilot tijden terug was zeer positief, maar ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat uit de nieuwere pilots blijkt dat het toch niet echt geld oplevert. En tja, daar gaat het uiteindelijk om.
zeist was de eerste grote pilot, vanaf aankomende dinsdag zijn die wijken kleiner geworden kan ik je vertellen! ze waren echt te groot dus is er in gesneden per volgende week. Daar concludeer ik uit dat die pilot toch niet helemaal geslaagd is
pi_193505473
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 14:40 schreef liedetector het volgende:

[..]
Daar concludeer ik uit dat die pilot toch niet helemaal geslaagd is
Dat is vast niet wat we in het volgende propagandablaadje te lezen krijgen.
pi_193505832
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 16:18 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Dat is vast niet wat we in het volgende propagandablaadje te lezen krijgen.
nee maar waarom dan aanpassen? action speaks louder then words
pi_193513479
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 20:40 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ik kamp op dit moment met mijn knieën. Er knakt de hele tijd iets in mijn knieholte bij het fietsen en ik heb ook een duidelijke voelbare verdikte pees.

Bij mij begon het vrij plotseling, na een keer mijn been buigen kwam er ineens een flinke pijnscheut die ook niet echt meer weg ging en waarna het pijnlijk bleef om mijn been te buigen. Normaal lopen ging nog wel, maar traplopen of bij fietsen helemaal was het erg pijnlijk, dus bezorgen ook niet echt een feest.. De dag daarna had ik er eigenlijk nog meer last van, dus maar eens naar de fysiotherapeut gegaan, die mijn knie getaped had. Daarna nog een keer terug gekomen voor opnieuw te tapen en met oefeningen erbij ging het langzamerhand steeds beter. Nu kan ik gewoon weer mijn been helemaal strekken en buigen zonder enige pijn, maar mijn knie is nog wel gevoelig en ook wel wat pijnlijk na een werkdag. De andere knie ook, omdat ik daar in het begin mee gecompenseerd heb. Het gaat wel steeds beter, maar dat laatste beetje schiet nog niet echt op.
Trouwens wel een goede reden om eigen grenzen aan te geven als er gebeld word dat ze nog met open wijken zitten, ik werk nu strikt mijn contracturen, niets meer ;)

Ik krijg de fysio niet vergoed, maar kan het wel aanraden, als het erger wordt schiet je er ook niet mee op.
pi_193584303
Altijd fijn, onaangekondigd een mailing vd gemeente voor elk adres. Zowel in de X als Y wijken :X blij dat ik alleen 1 X wijk heb...
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_193584910
Rechtbank Rotterdam vernietigt vergunning overname Sandd door PostNL


Denk niet dat het veel uitmaakt, want de ACM besluit tegen de fusie was toch al overruled door de minister en terugdraaien is wel tikkeltje te laat.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_193587645
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 15:23 schreef _serial_ het volgende:
Rechtbank Rotterdam vernietigt vergunning overname Sandd door PostNL


Denk niet dat het veel uitmaakt, want de ACM besluit tegen de fusie was toch al overruled door de minister en terugdraaien is wel tikkeltje te laat.
Ik zie niet gebeuren dat de overname (het was geen fusie) wordt teruggedraaid. Hoe moeten ze dat doen? De overname is al lang afgerond! De bezorgers van Sandd zijn in dienst gekomen van PostNL of met een regeling vertrokken, het wagenpark en de gebouwen zijn verkocht en de eigenaren van Sandd hebben miljoenen ontvangen. Dat is niet meer terug te draaien. Terugdraaien zou een financiele strop zijn voor PostNL, terwijl PostNL niets fout heeft gedaan. Hooguit heeft de staatssecretaris een fout gemaakt.

Het enige wat ik mij voor kan stellen is dat de 2 postbedrijven die de zaak hebben aangespannen bij de Rotterdamse rechter, als zij aan kunnen tonen dat zij schade hebben geleden door de vergunning, recht hebben op een schadevergoeding. Te betalen door de staatssecretaris welteverstaan.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  vrijdag 12 juni 2020 @ 13:14:11 #176
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_193600098
Postnl heeft intern een reactie staan: https://mijnpostnl.nl/nie(...)ging-postnl-en-sandd

quote:
Hoe gaat nu het verder?
De staat moet nu bepalen hoe zij gaat reageren op deze uitspraak. Wij hebben er alle vertrouwen in dat zij daarbij rekening houdt met het belang van de verzenders en ontvangers van post, alle werkenden in de postsector en de toekomst van de Nederlandse postvoorziening. Door de samenvoeging blijft het mogelijk om overal in Nederland vijf dagen per week post te versturen en ontvangen ondanks de dalende postvolumes, wat in de afgelopen maanden nog is versterkt door de gevolgen van Covid-19. En dankzij de samenvoeging blijft de werkgelegenheid in de postsector als geheel zo veel mogelijk behouden.
Ik merk ander niks van die dalende postvolumes :(
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_193601004
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 13:14 schreef V__L_N het volgende:
Postnl heeft intern een reactie staan: https://mijnpostnl.nl/nie(...)ging-postnl-en-sandd
[..]

Ik merk ander niks van die dalende postvolumes :(
je bent niet de enige

*okay anders misschien nu loodzware Djozers gehad en zijn die er nu niet....
pi_193601380
Dalende postvolumes, nee ik merk het ook niet echt, ik was vorige week donderdag 19:30 klaar.
En het aantal pakjes is tijdens de Corona crisis schrikbarend gestegen
pi_193602086
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 14:18 schreef liedetector het volgende:

[..]

je bent niet de enige

*okay anders misschien nu loodzware Djozers gehad en zijn die er nu niet....
Djozer hebben we al lang gehad. Die komen altijd aan het einde van het jaar. Ik heb er genoeg rondgebracht in mijn vaste wijk. Misschien zijn ze je niet opgevallen omdat ze nu een meer reguliere vorm hebben gekregen in plaats van dat onmogelijke vierkante ontwerp.
pi_193607538
Ben wel benieuwd wat ze met die uitspraak gaan doen, lijkt me dat het niet zonder gevolgen kan blijven. Dat ze iets te snel alles samen hebben zitten voegen valt het bedrijf toch wel te verwijten lijkt me, maar wat dat voor gevolgen heeft wat betreft een vergoeding om alles weer terug te draaien is niet duidelijk.

Kan natuurlijk ook dat het bedrijf verplicht onderdelen af moet stoten, een deel van de bezorging aan concurrenten uit moet besteden, of juist dat ze de concurrentie tegen lagere tarieven toegang moeten geven tot het netwerk.
  zaterdag 13 juni 2020 @ 00:08:45 #181
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_193609508
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 22:11 schreef zerebus het volgende:
Ben wel benieuwd wat ze met die uitspraak gaan doen, lijkt me dat het niet zonder gevolgen kan blijven. Dat ze iets te snel alles samen hebben zitten voegen valt het bedrijf toch wel te verwijten lijkt me, maar wat dat voor gevolgen heeft wat betreft een vergoeding om alles weer terug te draaien is niet duidelijk.

Kan natuurlijk ook dat het bedrijf verplicht onderdelen af moet stoten, een deel van de bezorging aan concurrenten uit moet besteden, of juist dat ze de concurrentie tegen lagere tarieven toegang moeten geven tot het netwerk.
PostNL heeft niks te snel gedaan. Zodra je een vergunning hebt mag je fuseren. Er is geen regel dat je dan nog een x-aantal maanden moet wachten of zo. De vergunning kregen we al in september vorig jaar, dus dat er nu na 9 maanden een rechter aan komt kakken met "het mag toch niet" is gewoon te laat.

En een deel van de bezorging uitbesteden aan concurrenten? Welke concurrenten? Het verwijt is toch juist dat PostNL door deze overname nagenoeg monopolist is op de briefpostmarkt? Er is dus geen concurrentie van betekenis. En voor zover ik weet is PostNL nu al verplicht concurrenten toegang te geven tot ons netwerk tegen kostprijs. Alleen is onze kostprijs hoger dan die van Sandd omdat wij 5 dagen per week bezorgen, ons aan de postwet moeten houden en ons personeel betere (of moet ik zeggen: minder slechte) arbeidsvoorwaarden heeft.

En wat zouden we moeten afstoten? Het autobedrijf? De sorteercentra? En aan wie dan? En op welke manier zou dat dan concurrentie bevorderen?

Deze uitspraak is mosterd na de maaltijd. De overname heeft al lang en breed plaatsgevonden, dat kun je niet meer terug draaien.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_193610089
Ze kunnen de universele postdienst uitbesteden aan lokale bezorgers waar mogelijk, zodat die kunnen groeien en landelijk kunnen gaan opereren, Verder kunnen ze de pakketdienst en buitenlandse activiteiten afstoten of kunnen ze inderdaad de tarieven van sandd gaan hanteren. Daarnaast is een overname altijd terug te draaien, kost soms alleen wat meer. Lijkt me in elk geval duidelijk dat wanneer deze uitspraak definitief geworden is er toch iets mee zal moeten gebeuren.
pi_193611037
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 01:06 schreef zerebus het volgende:
Ze kunnen de universele postdienst uitbesteden aan lokale bezorgers waar mogelijk, zodat die kunnen groeien en landelijk kunnen gaan opereren,
Je bedoelt de PostNL bezorgers afschaffen en (alleen) de bezorging door lokale bedrijfjes laten doen? Hoe krijgen die dan de post? Juist de UPD is onmogelijk door lokale partijen uit te voeren. Je moet hiervoor een landelijke dekking hebben, zowel voor collectie (brievenbussen legen) als bezorging. 1 Kleine lokale partij kan dat dus niet. Dan zullen ze partners in het hele land moeten vinden en meer dan intensief samenwerken. En hoe doe je dat het voordeligst? Precies, fuseren....
pi_193611048
Pakketten afstoten is wel het domste dat je kunt doen. Dat is nu juist het winstgevende deel van het bedrijf. Bij een vijandige overname (en dat is wat vóór de overname van Sandd dreigde) is de briefpost het eerste wat zal worden afgestoten, want verliesgevend.
pi_193611611
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 22:11 schreef zerebus het volgende:


Kan natuurlijk ook dat het bedrijf verplicht onderdelen af moet stoten, een deel van de bezorging aan concurrenten uit moet besteden,
als dit gaat gebeuren wordt het net zo n zooitje als voorhen(met de bezorging)
pi_193611741
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 18:09 schreef Kramerica-Industries het volgende:

Het enige wat ik mij voor kan stellen is dat de 2 postbedrijven die de zaak hebben aangespannen bij de Rotterdamse rechter, als zij aan kunnen tonen dat zij schade hebben geleden door de vergunning, recht hebben op een schadevergoeding. Te betalen door de staatssecretaris welteverstaan.
Dit denk ik ook. Alles is allang afgerond. En met hoger beroep en dergelijke gaat het nog langer slepen. Dat gaat echt niet over een hele tijd toch nog weer teruggedraaid worden. Wat hierboven staat, lijkt me de meest uitvoerbare oplossing en denk ik ook het meest logische om te doen.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  zaterdag 13 juni 2020 @ 10:25:44 #187
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_193611955
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 01:06 schreef zerebus het volgende:
Ze kunnen de universele postdienst uitbesteden aan lokale bezorgers waar mogelijk, zodat die kunnen groeien en landelijk kunnen gaan opereren, Verder kunnen ze de pakketdienst en buitenlandse activiteiten afstoten of kunnen ze inderdaad de tarieven van sandd gaan hanteren. Daarnaast is een overname altijd terug te draaien, kost soms alleen wat meer. Lijkt me in elk geval duidelijk dat wanneer deze uitspraak definitief geworden is er toch iets mee zal moeten gebeuren.
Wat zou het oplossen om buitenlandse activiteiten of de pakketdienst af te stoten? Dan blijft PostNL toch nog steeds nagenoeg monopolist in NL op briefpostgebied? Op welke manier zijn de eisers (RM Netherlands, Vos Postverspreiding en Kiesjefolders) daarbij gebaat?

Als PostNL de tarieven van Sandd moet gaan hanteren zijn we binnen de kortste keren failliet. Sandd hanteerde (verkapt) stukloon, GTIBT kenden ze niet.

De UPD afstoten is onmogelijk. Een bedrijf kan alleen de UPD verzorgen als het landelijke dekking heeft. Die paar kleine briefpostconcurrenten hebben de capaciteiten en het netwerk niet om landelijke dekking te verzorgen, zelfs al zouden ze hun krachten bundelen. Dan moeten ze ineens 5x per week gaan bezorgen, overal brievenbussen en postagentschappen openen, etc.

En dat een overname altijd terug te draaien is? Hoe dan? Weet jij een voorbeeld van een teruggedraaide overname? En dan in een situatie waarin het echt gaat om twee bedrijven die exact hetzelfde werk deden en wiens activiteiten helemaal met elkaar vervlochten zijn geraakt? Dus GEEN scenario waarin het enkel gaat om een pakket aandelen dat van eigenaar is gewisseld?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  zaterdag 13 juni 2020 @ 10:29:59 #188
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_193612003
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 08:06 schreef Ranunculus het volgende:

[..]

Je bedoelt de PostNL bezorgers afschaffen en (alleen) de bezorging door lokale bedrijfjes laten doen? Hoe krijgen die dan de post? Juist de UPD is onmogelijk door lokale partijen uit te voeren. Je moet hiervoor een landelijke dekking hebben, zowel voor collectie (brievenbussen legen) als bezorging. 1 Kleine lokale partij kan dat dus niet. Dan zullen ze partners in het hele land moeten vinden en meer dan intensief samenwerken. En hoe doe je dat het voordeligst? Precies, fuseren....
Het zou theoretisch wel kunnen, maar PostNL kan natuurlijk niet zomaar al die 25.000 bezorgers gaan ontslaan. Als ze de UPD zouden uitbesteden aan een concurrent, dan zou die concurrent wel de bezorgers moeten overnemen. Een beetje op dezelfde manier zoals het gaat bij openbare aanbestedingen binnen het OV. In mijn regio bestaat de concurrentie op briefpostvlak eigenlijk alleen uit een streekpostbedrijfje waar 3 man en een paardenkop werkt, en de sociale werkplaats.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  zaterdag 13 juni 2020 @ 10:36:24 #189
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_193612055
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 10:03 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Dit denk ik ook. Alles is allang afgerond. En met hoger beroep en dergelijke gaat het nog langer slepen. Dat gaat echt niet over een hele tijd toch nog weer teruggedraaid worden. Wat hierboven staat, lijkt me de meest uitvoerbare oplossing en denk ik ook het meest logische om te doen.
De enige andere optie die ik zie is PostNL weer nationaliseren. Dan zijn we nog steeds monopolist, maar is het een staatsmonopolie, en daar heeft de ACM in de regel geen bezwaren tegen. Dan is het risico van stijgende tarieven ook verdwenen want de overheid heeft geen aandeelhouders en hoeft ook geen winst te maken.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_193614300
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 14:47 schreef VixenFromHell het volgende:
Altijd fijn, onaangekondigd een mailing vd gemeente voor elk adres. Zowel in de X als Y wijken :X blij dat ik alleen 1 X wijk heb...
Doen ze het gewoon nog een keer. En nu heb ik een X en Y wijk, en op de Y wijk dus ook letterlijk elk adres post :(
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_193616680
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 14:01 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Doen ze het gewoon nog een keer. En nu heb ik een X en Y wijk, en op de Y wijk dus ook letterlijk elk adres post :(
Tikt wel lekker aan $$$ :P
pi_193617354
Eerste brief miste de achterkant ... :')

Gemeente flikt dit vaker, last minute een partij aanleveren die meteen bezorgd moet worden overal :(

2 uur langer bezig geweest door die meuk..
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_193618796
Hier ook, alleen dan van de belasting. Ik vind het eigenlijk gewoon misleiding, een rooster met daltijden aangeven en vervolgens voor elk adres post in de tas gooien.

Ik wordt ook misselijk van die domme opmerking elke keer dat je de tijd kan plussen, dan mogen ze me toch een keer uit gaan leggen hoe plussen helpt om afspraken te halen.
pi_193619087
Het was wel een hele blauwe week idd.

Ik had vorige week postcodeloterij pakjes echt tassen en tassen vol.. dat was echt .. ietwat minder prettig.

Hier doet een bedrijf een actie dus bijna iedereen kreeg zo’n folder. Agja beter nu dan wanneer het regent ;)

Ik doe het werk bij de post erbij. En doe het nog niet zo lang. Hoe gaat dat eigenlijk met uren boven je contract. Is dat tijd voor tijd of wordt dat gewoon uitbetaald?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_193619159
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 19:14 schreef VixenFromHell het volgende:
Eerste brief miste de achterkant ... :')

Gemeente flikt dit vaker, last minute een partij aanleveren die meteen bezorgd moet worden overal :(

2 uur langer bezig geweest door die meuk..
Die gemeente betaalt dan ook het dure 24 uurs tarief. Voor PostNL is dat gunstig, voor jou als bezorger irritant als het een dalwijk is.
pi_193619218
Wij hadden paar weken terug mailing van de gemeente over lood in waterleidingen..
pi_193619235
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 21:30 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Het was wel een hele blauwe week idd.

Ik doe het werk bij de post erbij. En doe het nog niet zo lang. Hoe gaat dat eigenlijk met uren boven je contract. Is dat tijd voor tijd of wordt dat gewoon uitbetaald?
Standaard worden die uren een maand later uitbetaald. Meeruren worden bekeken per emolumentenperiode van 4 of 5 weken (zie de openingspost), en dan dus de maand daarna betaalt.

Als je wil kun je ook kiezen voor meeruren-in-vrije-tijd (mivt). Dat moet je bij je teamleider aangeven. Dan worden die meeruren na afloop van de periode op je vakantiekaart bijgeschreven.

Mivt heeft een klein addertje als je een aanvullende uitkering hebt. Je mag tot 4x je contracturen als mivt opsparen. Dat wordt eenmaal per jaar (april?) gecontroleerd en het teveel wordt dan alsnog uitbetaald. Dat is zuur als je daardoor een uitkering moet terugbetalen. Dus: mivt en uitkering, zorg dan dat je op tijd die vrije uren opneemt.
pi_193619291
Op mijnpostnl is het hele mivt verhaal ook te vinden.
Personeelsinfo > vrij nemen > meeruren vrije tijd
pi_193619486
Ah zal daar eens kijken bedankt voor de gegeven info iig.

Ik heb geen uitkering. Wel een tweede andere baan maar dat zou niet uit moeten maken.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_193619792
Hier wordt bij veel plustijd door de vervangende TL nu gewoon gezegd dat het 1x goedgekeurd wordt en daarna niet meer als het meer is dan een half uur of zo.

Maar dit soort partijen.. melden ze sinds de scenario's sowieso niet meer. Half 7 klaar.. als ik het maar geweten had he, dan was ik eerder begonnen.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_193620765
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 22:09 schreef VixenFromHell het volgende:
Hier wordt bij veel plustijd door de vervangende TL nu gewoon gezegd dat het 1x goedgekeurd wordt en daarna niet meer als het meer is dan een half uur of zo.

Maar dit soort partijen.. melden ze sinds de scenario's sowieso niet meer. Half 7 klaar.. als ik het maar geweten had he, dan was ik eerder begonnen.
Tijd afkeuren dus.. hoe durven ze. Wat is er gebeurd met gewerkte tijd is betaalde tijd :?
pi_193620813
Ja zelf nog niet meegemaakt gelukkig (komt vanzelf een keer..) maar collega wel. Gezeik :( en het hoort idd niet :N
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_193624080
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 22:09 schreef VixenFromHell het volgende:
Hier wordt bij veel plustijd door de vervangende TL nu gewoon gezegd dat het 1x goedgekeurd wordt en daarna niet meer als het meer is dan een half uur of zo.
Hier is de oranje kaart voor gemaakt. Zo'n teamleider wordt echt wel snel teruggefloten. :R
pi_193624787
Ohja thanks! Als ik collega weer zie zal ik hem dat even tippen. 2e keer dat ie meer uitloop had was het idd afgekeurd en heb het idee dat hij het er anders bij gaat laten zitten. Heeft een hekel aan die berichten over de uitloop. Zijn ook best wat mensen (myself included) die het liefst niet met deze TL communiceren :X
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  zondag 14 juni 2020 @ 11:20:26 #205
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_193625055
Als je die tekst op papier hebt in een mail of whatsapp. Even doorsturen naar de or. Ik heb vorige maand de dwang om te minnen daar aangekaart. Ze zijn helemaal niet zo blij me die gang van zaken. Maar ze kunnen er niks mee omdat ze geen onderbouwde meldingen krijgen over zulke dingen. Als ze bewijs hebben (en zeker als het een groep betreft) dan kunnen ze er wat mee.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_193625735
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 09:19 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Hier is de oranje kaart voor gemaakt. Zo'n teamleider wordt echt wel snel teruggefloten. :R
Precies. Die oranje kaart gaat geloof ik rechtstreeks naar de regiomanager. (Je kunt - als je dat wilt - als tussenstap ook je PM mailen, staat ook bij de opties).
pi_193625988
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 09:19 schreef bmp80 het volgende:

[..]

. Zo'n teamleider wordt echt wel snel teruggefloten. :R
die kan uiteindelijk als pbz aan de gang :)
pi_193626793
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 12:47 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

die kan uiteindelijk als pbz aan de gang :)
En dan goed in de gaten houden of hij wel genoeg mint :P
pi_193627530
Ooit het trapje opgeklommen van postbode naar teamleider, en dan zo hoppa van het trapje af kicken helemaal naar onder :P

Ja het is wel jammer. De vaste teamleider moet zich net zo goed houden aan bepaalde dingen die opgelegd zijn zoals nabellen bij veel plussen, maar die toont iig begrip en accepteert je uitleg doorgaans wel gewoon. En keurt de tijd goed.
Sommige mensen zijn helaas wat minder geschikt voor een dergelijke functie :X

Al is het bij PostNL sowieso gewoon een cultuur van wantrouwen :N
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_193628342
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 15:28 schreef VixenFromHell het volgende:
Ooit het trapje opgeklommen van postbode naar teamleider, en dan zo hoppa van het trapje af kicken helemaal naar onder :P

Ja het is wel jammer. De vaste teamleider moet zich net zo goed houden aan bepaalde dingen die opgelegd zijn zoals nabellen bij veel plussen, maar die toont iig begrip en accepteert je uitleg doorgaans wel gewoon. En keurt de tijd goed.
Sommige mensen zijn helaas wat minder geschikt voor een dergelijke functie :X

Al is het bij PostNL sowieso gewoon een cultuur van wantrouwen :N
als je zo'n "functie" adoreert hoor je er gewoon te zijn voor je mensen.
pi_193647005
Ik weet niet waar die plustijd aan ligt, maar als dat mogelijk is zou ik de extra tijd anders gewoon over meerdere dagen of wijken verdelen. Vergeet dan niet de tijd die je nodig hebt om het allemaal uit te rekenen en door te geven ook te plussen :Y

[ Bericht 1% gewijzigd door zerebus op 15-06-2020 21:57:20 ]
  dinsdag 16 juni 2020 @ 19:57:17 #212
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_193660664
Heeft er iemand al iets gehoord over zomerdal? Volgens mij waren ze vorig jaar toch al eerder met tijden rondsturen?
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_193661143
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 19:57 schreef V__L_N het volgende:
Heeft er iemand al iets gehoord over zomerdal? Volgens mij waren ze vorig jaar toch al eerder met tijden rondsturen?
Wat ik hoorde gaat dat in de 1ste week van juli in. (kan het mis hebben, hoeveel tijd er af gaat weet ik niet)
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 16 juni 2020 @ 20:44:41 #214
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_193661272
Sipke zal volgende week met het bericht komen dat binnenkort alle looptijden kloppen. Je hoeft dan niet meer te plussen. De app zal daarop ook aangepast worden om het je makkelijker te maken. Ze zijn het nu aan het testen. Als je er korter over doet moet je wel minnen. Plussen kan en hoeft niet meer.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_193661409
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 19:57 schreef V__L_N het volgende:
Heeft er iemand al iets gehoord over zomerdal? Volgens mij waren ze vorig jaar toch al eerder met tijden rondsturen?
Vroeg het me ook al af. Normaal is rond deze tijd het werkoverleg, maar dat gaat natuurlijk in de normale vorm nu niet. Volgens mij gingen ze tests doen met videomeetings, en keken ze naar andere vormen voor het overleg. Meer heb ik daar niet meer over gehoord. 0,0 info mbt gang van zaken verder nog, en de vaste TL is pas de eerste week van juli weer terug.

Wel jammer allemaal, want ik had nog wel kritische vragen, vooral rondom dat willen verlagen vd WTR ivm corona (dat het rustig zou zijn). Dat is nou echt iets dat je wil vragen op een overleg waar de rest ook bij zit, maar helaas :')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_193662468
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 19:57 schreef V__L_N het volgende:
Heeft er iemand al iets gehoord over zomerdal? Volgens mij waren ze vorig jaar toch al eerder met tijden rondsturen?
Ook ik heb daar nog niets over gehoord. Het enige wat ik kon vinden over het zomerdal staat in de pdf die je vindt bij dit artikel op de pagina van de OR.
  dinsdag 16 juni 2020 @ 23:07:31 #217
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_193663606
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 22:00 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Ook ik heb daar nog niets over gehoord. Het enige wat ik kon vinden over het zomerdal staat in de pdf die je vindt bij dit artikel op de pagina van de OR.
En daar hebben ze het over 3 juni een voorstel. Dat was dan weer 2 weken geleden. Ik geloof dat het niet zo veel kan schelen dat ze het straks bij de bezorgers gewoon 3 dagen van te voren aankondigen ofzo.

Wel interessant om te lezen dat daar zo even terloops wordt gemeld dat de post volumes met 12% zijn toegenomen en pakjes met 30%. Dat hebben ze verder overal mooi onder de tafel geschoven.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  dinsdag 16 juni 2020 @ 23:13:18 #218
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_193663707
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 19:57 schreef V__L_N het volgende:
Heeft er iemand al iets gehoord over zomerdal? Volgens mij waren ze vorig jaar toch al eerder met tijden rondsturen?
Wij kregen een nieuwsbericht, met daarin de volgende kortingspercentages.
week 27: -8%
week 28: -9%
week 29: -9%
week 30: -13%
week 31: -10%
week 32: -13%
week 33: -11%
week 34: -11%
week 35: -8%

De kortingspercentages zijn wat lager dan vorig jaar, maar daar staat tegenover dat het zomerdal een week eerder begint en een week later eindigt. Het duurt nu de volledige maand juli en augustus. Terwijl PostNL heus wel weet dat medio augustus de volumes al weer behoorlijk aantrekken.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  dinsdag 16 juni 2020 @ 23:20:29 #219
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_193663853
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 23:07 schreef V__L_N het volgende:

Wel interessant om te lezen dat daar zo even terloops wordt gemeld dat de post volumes met 12% zijn toegenomen en pakjes met 30%. Dat hebben ze verder overal mooi onder de tafel geschoven.
Er staat niet dat de postvolumes met 12% zijn toegenomen. Er staat dat de werktijdregeling per 1 februari met 12% is opgehoogd. Dus wijken hebben gemiddeld 12% meer looptijd gekregen. De stijging van de postvolumes is veel groter dan 12%. Bij ons is tijdens eerdere werkoverleggen gezegd dat de overname van Sandd voor 30% extra volume zou zorgen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_193665974
Hoe het toch kan dat dit vrije leuke werk toch voelt als slavenwerk? Ik zou het niet weten ;). Heb ik mijn telefoon ondertussen niet al meer dan twee jaar? Hoor er namelijk helemaal niets van..
  woensdag 17 juni 2020 @ 09:56:34 #221
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_193667323
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 23:13 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Wij kregen een nieuwsbericht, met daarin de volgende kortingspercentages.
week 27: -8%
week 28: -9%
week 29: -9%
week 30: -13%
week 31: -10%
week 32: -13%
week 33: -11%
week 34: -11%
week 35: -8%

De kortingspercentages zijn wat lager dan vorig jaar, maar daar staat tegenover dat het zomerdal een week eerder begint en een week later eindigt. Het duurt nu de volledige maand juli en augustus. Terwijl PostNL heus wel weet dat medio augustus de volumes al weer behoorlijk aantrekken.
Hee, jij wel en wij niet?

Vorig jaar ging er 6% in de eerste en laatste 2 weken af en 11% in de middelste 4. Dus dat is 1 week extra dit jaar en veel meer tijd er af. Had kunnen weten dat ze wel weer zulke getallen zouden gebruiken.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  woensdag 17 juni 2020 @ 10:03:34 #222
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_193667382
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 09:56 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Hee, jij wel en wij niet?

Vorig jaar ging er 6% in de eerste en laatste 2 weken af en 11% in de middelste 4. Dus dat is 1 week extra dit jaar en veel meer tijd er af. Had kunnen weten dat ze wel weer zulke getallen zouden gebruiken.
Ik heb in mijn agenda gekeken. Daar staat dat vorig jaar het zomerdal liep van week 28 t/m 34, en de kortingspercentages als volgt waren: -10/-10/-10/-15/-15/-10/-10

De achterliggende gedachte is natuurlijk dat we nu ook de post van Sandd hebben, en dus ook de zomerse volumedaling van Sandd erbij krijgen ;)
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  woensdag 17 juni 2020 @ 10:10:10 #223
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_193667458
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 10:03 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik heb in mijn agenda gekeken. Daar staat dat vorig jaar het zomerdal liep van week 28 t/m 34, en de kortingspercentages als volgt waren: -10/-10/-10/-15/-15/-10/-10

De achterliggende gedachte is natuurlijk dat we nu ook de post van Sandd hebben, en dus ook de zomerse volumedaling van Sandd erbij krijgen ;)
Ik heb de tijden gepakt van vorig jaar en omgerekend. Kan me ook herinneren dat we vorig jaar precies op het laatste moment een wijziging kregen.
Enfin, die oprekking van weken is wel weer idioot. Net als dat het dus 1,5 week van te voren bekend wordt gemaakt. En die tijden zijn gewoon bizar hoog.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_193674800
Politie zoekt eigenaar postzegels
Da's tegenwoordig toch de waarde van 1 rolletje? :D
pi_193700897
Salarisstrook online
  vrijdag 19 juni 2020 @ 23:07:44 #226
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_193705607
En allemaal keurig het werkoverleg filmpje gekeken?
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_193706385
Nee moest dat vanavond al? Wilde dat morgen doen.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_193708883
quote:
Hoe zit het met de vergoeding voor het werkoverleg?
Als je het filmpje via de link hebt bekeken, krijg je 20 minuten betaald. Het filmpje zelf duurt korter. Mocht je lange tijd met verlof zijn en het filmpje pas na 2 weken bekijken, geef dit dan even aan bij de admi. Dan krijg je dit alsnog vergoed. De extra tijd is voor het geval je extra tijd nodig hebt om in te loggen, of om vragen aan je teamleider te sturen als je die nog hebt. Je teamleider zal alle vragen verzamelen en via een mail naar alle postbezorgers versturen.
Daar maak ik uit op dat je goed zit als je hem binnen 2 weken bekijkt.

Heb hem net even gekeken.... gebruik ik nou al die tijd al mijn stuurtas verkeerd? :')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  zaterdag 20 juni 2020 @ 10:10:45 #229
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_193709076
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 09:46 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Daar maak ik uit op dat je goed zit als je hem binnen 2 weken bekijkt.

Heb hem net even gekeken.... gebruik ik nou al die tijd al mijn stuurtas verkeerd? :')
Had wel willen zien hoe ze dat bij een kar deden. Al die pakjes zo netjes. De gewone tassen zijn daar namelijk te smal voor :{
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_193709119
Iedereen hier heeft die stuurtas andersom zitten *O*

Ik gooi er altijd bundels post in, en dan zet ik de pakjes die er bij horen achter dat tussenschotje zodat ze (met het adres) in het zicht zitten.

De andere pakjes stop ik dan liefst bij in de tas waar ze bij horen, maar dat past vaak niet. Soms doe ik alle pakjes in 1 fietstas en dan zijn er altijd een paar die niet goed passen en schuin moeten staan.. dan is de tas zo vol. En het worden er alleen maar meer en meer :'(

De hele tas met pakjes gewoon maar op de bagagedrager kan ook, maar ik zet hem dan niet vast met een snelbinder oid en dan pleurt steeds bij een hobbeltje die tas eraf _O-
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_193717655
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 10:16 schreef VixenFromHell het volgende:
De hele tas met pakjes gewoon maar op de bagagedrager kan ook, maar ik zet hem dan niet vast met een snelbinder oid en dan pleurt steeds bij een hobbeltje die tas eraf _O-
Pakjestas op de bagagedrager doe ik ook zonder snelbinders. Liggend met de hengsels naar voren,
en dan de hengsels met postelastiek aan het zadel binden. Blijft prima liggen.
pi_193729852
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 22:51 schreef blijevis het volgende:

[..]

Pakjestas op de bagagedrager doe ik ook zonder snelbinders. Liggend met de hengsels naar voren,
en dan de hengsels met postelastiek aan het zadel binden. Blijft prima liggen.
Zo doe ik het ook altijd. :Y

Het was wel duidelijk dat dat filmpje met de grootste zorg in elkaar is gezet. Mijn linkeroor bloedde ervan. Ik heb het grootste gedeelte maar zonder geluid gekeken.
Bovendien heb ik er het volste vertrouwen in dat we zonder gedoe die 20 minuten krijgen. Als zoiets centraal geregeld wordt, loopt het namelijk nooit fout.
  zondag 21 juni 2020 @ 23:21:57 #234
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_193731299
Ik zet mijn pakketjes tas wel altijd onder de bagagestieken want al die krappe bochten op opritten _O- dan blijf ik rapen.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_193733958
Ik doe altijd zo'n hengsel van de tas om het zadel heen. Moet je wel zorgen dat je de goede kant pakt, want met het 'zippertje' van de rits onder je kont zit het wat minder :+
  maandag 22 juni 2020 @ 10:03:36 #236
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_193734099
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 21:59 schreef Rafierafie het volgende:

[..]
Bovendien heb ik er het volste vertrouwen in dat we zonder gedoe die 20 minuten krijgen. Als zoiets centraal geregeld wordt, loopt het namelijk nooit fout.
Ik hoop vooral dat ze het nog even deze week er bij zetten en niet uitstellen tot over 2 weken. Dan kunnen ze het snieky verrekenen met de minuren die ik vrijwel zeker ga opbouwen.
Maar goed, ik ben er wel vrij zeker van dat dat weer eens gaat gebeuren.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_193735187
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 10:03 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Ik hoop vooral dat ze het nog even deze week er bij zetten en niet uitstellen tot over 2 weken. Dan kunnen ze het snieky verrekenen met de minuren die ik vrijwel zeker ga opbouwen.
Maar goed, ik ben er wel vrij zeker van dat dat weer eens gaat gebeuren.
Zal deze week niet meer komen. In een nieuw nieuwsbericht over het filmpje staat al:
"Let op: er kunnen enkele weken voorbij gaan voordat alle gegevens verzameld zijn en dus ook voordat de 20 minuten geboekt worden."
  maandag 22 juni 2020 @ 12:55:00 #238
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_193735883
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 11:47 schreef Bladblazer het volgende:

[..]

Zal deze week niet meer komen. In een nieuw nieuwsbericht over het filmpje staat al:
"Let op: er kunnen enkele weken voorbij gaan voordat alle gegevens verzameld zijn en dus ook voordat de 20 minuten geboekt worden."
Dus krijg ik er niks voor. Nu zou het bij mijn overuren komen, straks gebruiken ze het om minuren weg te werken. Zooooo aardig dat ze inplaats van 10 minuten 20 uitbetalen... Eigenlijk betalen ze dus weer niks. Net als vorig jaar met het werkoverleg.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_193736936
Heel aardig die extra 10 minuten idd, kun je mooi een extra postzegel van kopen :P
pi_193740508
Ik zou de tijd gewoon nu extra bijplussen en dan pas verrekenen met plustijd op het moment dat ze uit zichzelf die tijd ingevoerd hebben. Ik heb er ook geen enkel vertrouwen in dat alles goed gaat komen als je blijft wachten tot ze zelf de tijd geboekt hebben, denk maar aan de puinhopen rondom hemelvaart waarbij er ineens 'geen dienst' op het rooster stond.
pi_193757527
Missen jullie ook meeruren? Ik mis 2:25, dat komt precies overeen met de 2de week van juni.
pi_193759440
Ik ben een aandeelhouder in PostNL. Werknemers moeten niet zo veel zeuren en gewoon ''werken''. Als je dat werken noemt..
pi_193759896
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 20:04 schreef Thomas-sama het volgende:
Missen jullie ook meeruren? Ik mis 2:25, dat komt precies overeen met de 2de week van juni.
Bij mij klopt het inderdaad ook niet.

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 21:53 schreef Werkperd het volgende:
Ik ben een aandeelhouder in PostNL. Werknemers moeten niet zo veel zeuren en gewoon ''werken''. Als je dat werken noemt..
Bedankt voor de tip.
pi_193759985
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 21:53 schreef Werkperd het volgende:
Ik ben een aandeelhouder in PostNL. Werknemers moeten niet zo veel zeuren en gewoon ''werken''. Als je dat werken noemt..
Aandeelhouders moeten niet zo veel zeuren en gewoon aandelen houden.
pi_193760033
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 21:53 schreef Werkperd het volgende:
Ik ben een aandeelhouder in PostNL. Werknemers moeten niet zo veel zeuren en gewoon ''werken''. Als je dat werken noemt..
dat ben ik ook,hier nog wat nieuws
https://www.bnnvara.nl/ar(...)echter-slepen-waarom
pi_193760304
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 22:27 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

dat ben ik ook,hier nog wat nieuws
https://www.bnnvara.nl/ar(...)echter-slepen-waarom
Ja onbegrijpelijk. Zij moeten dankbaar zijn voor het brood dat ze kunnen verdienen bij PostNL zonder dat zij voor iets afgestudeerd zijn.
pi_193760424
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 20:04 schreef Thomas-sama het volgende:
Missen jullie ook meeruren? Ik mis 2:25, dat komt precies overeen met de 2de week van juni.
Klopt. 2e week was eerst meegerekend in de totaaltijd maar is er na een paar dagen weer uitgeknikkert.
pi_193762193
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 21:53 schreef Werkperd het volgende:
Ik ben een aandeelhouder in PostNL. Werknemers moeten niet zo veel zeuren en gewoon ''werken''. Als je dat werken noemt..
Ik hoop echt dat je een misplaatste grap maakt. Ga jij maar eens een keer post lopen met veel te zware tassen, dikke bundels, postvest, combiblunder etc.. En plussen is natuurlijk uit den boze. En dat allemaal voor een schamel uurloon.
pi_193763320
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 00:29 schreef Originele_gebruikersnaam het volgende:

[..]

Ik hoop echt dat je een misplaatste grap maakt. Ga jij maar eens een keer post lopen met veel te zware tassen, dikke bundels, postvest, combiblunder etc.. En plussen is natuurlijk uit den boze. En dat allemaal voor een schamel uurloon.
Had het meer over pakketbezorgers.
pi_193763441
Ga nou gewoon niet in op dat getroll ..
I solemnly swear i'm up to no good
pi_193763641
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 20:04 schreef Thomas-sama het volgende:
Missen jullie ook meeruren? Ik mis 2:25, dat komt precies overeen met de 2de week van juni.
Nu nog steeds? Het afsluiten van de week gaan in de app nogal raar. Op dinsdag lijkt het alsof meer/minuren getal is bijgewerkt, maar dat is exclusief wijzigingen die in het weekend of daarna zijn ingevoerd. Op woensdagochtend is dat opeens wél verwerkt.

Mijn advies (na eindeloos bellen, narekenen, uitzoeken): negeer het getal op dinsdag. Pas als het woensdagochtend nog steeds niet klopt, trek dan aan de bel.
pi_193764095
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 07:55 schreef Ranunculus het volgende:

[..]

Nu nog steeds? Het afsluiten van de week gaan in de app nogal raar. Op dinsdag lijkt het alsof meer/minuren getal is bijgewerkt, maar dat is exclusief wijzigingen die in het weekend of daarna zijn ingevoerd. Op woensdagochtend is dat opeens wél verwerkt.

Mijn advies (na eindeloos bellen, narekenen, uitzoeken): negeer het getal op dinsdag. Pas als het woensdagochtend nog steeds niet klopt, trek dan aan de bel.
Je hebt helemaal gelijk. Alleen dit gaat over een week eerder die eerst was mee genomen in het totaaloverzicht op woensdag en er vrijdag of zaterdag weer uitgegooid is.
pi_193765513
Heb even gekeken en geteld, maar hier klopt het wel. Die week had ik best veel plusuren en die tellen zo te zien hier wel gewoon mee.

Vraag me af of ze ook weer chinapakjes opsparen. Ik heb er de laatste tijd opvallend weinig bij gehad en ik wacht zelf nog op een paar die al eventjes in NL zijn.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_193766014
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 10:54 schreef VixenFromHell het volgende:
Vraag me af of ze ook weer chinapakjes opsparen. Ik heb er de laatste tijd opvallend weinig bij gehad en ik wacht zelf nog op een paar die al eventjes in NL zijn.
Misschien liggen ze op de AliExpress Berg.
pi_193768575
Ik verzuip bijna in de China pakketjes. Maar ben benieuwd er is van mij vandaag een pakketje uit China in Nederland aangekomen dus we gaan het zien.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_193768586
Sorry, ik ben geen medewerker.
  woensdag 24 juni 2020 @ 15:23:51 #257
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_193768921
Code geel voor 3/4 van nederland. Hier niet en dus moet ik weer gaan vragen of het asjeblieft 's avonds kan. Nou voorruit tot 9 uur dan.

Ik dacht dat een goed plan het beter zou maken. Nee inplaats daarvan denken we nu helemaal niet meer mee.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  woensdag 24 juni 2020 @ 17:24:42 #258
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_193770559
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 15:23 schreef V__L_N het volgende:
Code geel voor 3/4 van nederland. Hier niet en dus moet ik weer gaan vragen of het asjeblieft 's avonds kan. Nou voorruit tot 9 uur dan.

Ik dacht dat een goed plan het beter zou maken. Nee inplaats daarvan denken we nu helemaal niet meer mee.
Je mag toch ivm Covid19 sowieso al tot 20.00 uur bezorgen?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  woensdag 24 juni 2020 @ 17:44:41 #259
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_193770824
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 17:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Je mag toch ivm Covid19 sowieso al tot 20.00 uur bezorgen?
Ja, daarom is dat uurtje echt een enorme handreiking. Fantastisch toch :)

In de vorige jaren mocht het bij zulke dagen tot 22.00 uur. Hoefde je het alleen maar netjes te vragen. Dus dit is weer een beetje ....

Maar goed, als ik om half 6 weg ga vermijd ik nog steeds wel het meest warme van de dag.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_193771400
Wel jammer dat er in de titel meteen naar de postbode gewezen wordt :N

Ik ben ook al eens beschuldigd van het stelen van iets... een usb stick die waarschijnlijk in het sorteercentrum eruit gevlogen is. En een keer beschuldigd van het open maken en kijken in post, want het zat aan de achterkant niet meer vastgeplakt :X dat laatste gebeurt sowieso vaak. Ook paar keer (oude) TL op beschuldigende toon aan de telefoon gehad omdat er op een bepaald adres steeds pakjes niet aan kwamen. Er liepen daar verschillende mensen en hij wist maar van 1 zending zeker dat dat op mijn dag had moeten komen. Ik wist van niets.. maar zou me niets verbazen als zulke dingen ook nog eens in je dossier genoteerd worden ergens. Ook regelmatig aangesproken ivm binnen gekomen klachten, en dan was het een collega die het gedaan had. Pakjes in de tuin, verstopt, geklaag over een volle buitenbus oa. Toch fijn voor iemand die eigenlijk wel altijd braaf alle regeltjes volgt :')

Op twitter lees ik ook regelmatig allerlei beschuldigingen :N

In ieder geval niet leuk om onterecht van dingen beschuldigd te worden :{
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_193771939
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 18:31 schreef VixenFromHell het volgende:
Wel jammer dat er in de titel meteen naar de postbode gewezen wordt :N

Ik ben ook al eens beschuldigd van het stelen van iets... een usb stick die waarschijnlijk in het sorteercentrum eruit gevlogen is. En een keer beschuldigd van het open maken en kijken in post, want het zat aan de achterkant niet meer vastgeplakt :X dat laatste gebeurt sowieso vaak. Ook paar keer (oude) TL op beschuldigende toon aan de telefoon gehad omdat er op een bepaald adres steeds pakjes niet aan kwamen. Er liepen daar verschillende mensen en hij wist maar van 1 zending zeker dat dat op mijn dag had moeten komen. Ik wist van niets.. maar zou me niets verbazen als zulke dingen ook nog eens in je dossier genoteerd worden ergens. Ook regelmatig aangesproken ivm binnen gekomen klachten, en dan was het een collega die het gedaan had. Pakjes in de tuin, verstopt, geklaag over een volle buitenbus oa. Toch fijn voor iemand die eigenlijk wel altijd braaf alle regeltjes volgt :')

Op twitter lees ik ook regelmatig allerlei beschuldigingen :N

In ieder geval niet leuk om onterecht van dingen beschuldigd te worden :{
Vandaag kwam een boze bewoner me achterna omdat hij volgens de
PostNL Mijn Post app vijf stuks post had moeten krijgen, en ik had er maar twee bezorgd (er zaten maar twee stuks post voor dat adres in mijn tas).
Zo'n gast eist dan van je dat je uitlegt wat je met die andere drie poststukken hebt gedaan.
Heel vervelend.

Waarom biedt PostNL eigenlijk zo'n app aan,
als ze hun bezorgproces zo slecht op orde hebben dat ze niet kunnen garanderen dat de informatie in de app overeenkomt met wat er in de tassen van de bezorgers zit?
pi_193771945
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 18:31 schreef VixenFromHell het volgende:
Wel jammer dat er in de titel meteen naar de postbode gewezen wordt :N

Ik ben ook al eens beschuldigd van het stelen van iets... een usb stick die waarschijnlijk in het sorteercentrum eruit gevlogen is. En een keer beschuldigd van het open maken en kijken in post, want het zat aan de achterkant niet meer vastgeplakt :X dat laatste gebeurt sowieso vaak. Ook paar keer (oude) TL op beschuldigende toon aan de telefoon gehad omdat er op een bepaald adres steeds pakjes niet aan kwamen. Er liepen daar verschillende mensen en hij wist maar van 1 zending zeker dat dat op mijn dag had moeten komen. Ik wist van niets.. maar zou me niets verbazen als zulke dingen ook nog eens in je dossier genoteerd worden ergens. Ook regelmatig aangesproken ivm binnen gekomen klachten, en dan was het een collega die het gedaan had. Pakjes in de tuin, verstopt, geklaag over een volle buitenbus oa. Toch fijn voor iemand die eigenlijk wel altijd braaf alle regeltjes volgt :')

Op twitter lees ik ook regelmatig allerlei beschuldigingen :N

In ieder geval niet leuk om onterecht van dingen beschuldigd te worden :{
het wordt tijd voor de grote bezem bij het management
pi_193771963
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 19:06 schreef blijevis het volgende:

[..]

Vandaag kwam een boze bewoner me achterna omdat hij volgens de
PostNL Mijn Post app vijf stuks post had moeten krijgen, en ik had er maar twee bezorgd (er zaten maar twee stuks post voor dat adres in mijn tas).
Zo'n gast eist dan van je dat je uitlegt wat je met die andere drie poststukken hebt gedaan.
Heel vervelend.

Waarom biedt PostNL eigenlijk zo'n app aan,
als ze hun bezorgproces zo slecht op orde hebben dat ze niet kunnen garanderen dat de informatie in de app overeenkomt met wat er in de tassen van de bezorgers zit?
die app is ruk want sedert een dag of 10 zie je niet wat voor post er komt
pi_193772319
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 19:08 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

die app is ruk want sedert een dag of 10 zie je niet wat voor post er komt
Ja net zoals bij onze app.. een update en vervolgens is ie stuk :')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_193772509
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 18:17 schreef ophaling10 het volgende:
https://www.gelderlander.(...)vertrouwen~a239de9d/
[...]
Het kaartje kwam aan. Maar zonder bon. De enveloppe is ergens onderweg open gemaakt, en daarbij is de tegoedbon verdwenen. „Met dikke tape was het dichtgeplakt”, vertelt de Needenaar. „Nou, dat hebben wij niet gedaan.”
[...]
Het zou ook heel goed kunnen dat de envelop niet is opengemaakt,
maar stukgegaan tijdens het transport of tijdens het sorteerproces.

Tegoedbonnen zijn tegenwoordig vaak van hard plastic, formaat bankpas.
Als je zo'n ding in een papieren envelop doet, en je schudt een paar keer met die envelop, dan scheurt de pas door de rand van de envelop naar buiten. Hetzelfde geldt voor sleutels en voor muntgeld, eigenlijk voor alles met een harde rand.
Dit soort zaken moet je gewoon niet in een papieren envelop versturen.
pi_193773450
Als je een tijd bij de post hebt gewerkt, dan weet je precies hoe je dingen niet moet verzenden :P
De meeste mensen hebben daar totaal geen weet van en klagen dus al snel bij PostNL terwijl de verpakking slecht was. Zie ook regelmatig boeken met alleen een dun papiertje er om heen, blijkbaar kunnen mensen niet bedenken dat dat niet handig is :|W . Maar dat dingen er in de sortering door heen vliegen, dat weten ze niet. Tot het een keer fout gaat en de klantenservice (of 1 van ons) het uit legt.

De china pakjes waar ik het over had zijn volgens de T&T aangekomen in land van bestemming, dus ik hoop toch dat ze niet op die berg in Belgie liggen :P
Wel 2 dingen zonder T&T die na ruim 2 maanden er nog steeds niet zijn. Misschien die dan :')
Mijn straf voor toch weer eea in china bestellen :P

[ Bericht 30% gewijzigd door VixenFromHell op 24-06-2020 20:47:47 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  woensdag 24 juni 2020 @ 20:53:56 #268
248074 Abdoe
Werkt met de ellebogen
pi_193773906
Hier weer een mailtje gehad dat het deze week rustig is en je "kritisch" naar je tijd moet kijken. :') De brutaliteit, terwijl je met 33 graden buiten loopt.
pi_193776166
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 20:17 schreef VixenFromHell het volgende:
[...] Tot het een keer fout gaat en de klantenservice (of 1 van ons) het uit legt.
Helaas is de reactie van de klantenservice vaak iets in de trant van
"Oeps wat vervelend dat dit is gebeurd, we zullen de bezorger er op aanspreken",
wat bij de klager dan weer het vooroordeel bevestigt dat de bezorger het gedaan heeft.
pi_193778552
quote:
13s.gif Op woensdag 24 juni 2020 20:53 schreef Abdoe het volgende:
Hier weer een mailtje gehad dat het deze week rustig is en je "kritisch" naar je tijd moet kijken. :') De brutaliteit, terwijl je met 33 graden buiten loopt.
En ik weet ook niet hoe het bij jullie is, maar bij mij is het ook helemaal niet rustig. Gisteren had ik zelfs uitgesproken veel post in mijn Y-wijk, hoewel PostNL ongetwijfeld puur naar het aantal poststukken kijkt, en niet naar het aantal kilo's, zodat 100 loterijbrieven even zwaar meetellen als 100 dubbelnummers van Linda.

Tot nu toe heb ik ook gewoon Scenario Normaal, net als de vorige weken. Niet dat dit zoveel zegt, want ik heb altijd Scenario Normaal, of ik nou meer of minder post dan anders heb.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  donderdag 25 juni 2020 @ 09:42:03 #271
248074 Abdoe
Werkt met de ellebogen
pi_193778962
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 08:57 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

En ik weet ook niet hoe het bij jullie is, maar bij mij is het ook helemaal niet rustig. Gisteren had ik zelfs uitgesproken veel post in mijn Y-wijk, hoewel PostNL ongetwijfeld puur naar het aantal poststukken kijkt, en niet naar het aantal kilo's, zodat 100 loterijbrieven even zwaar meetellen als 100 dubbelnummers van Linda.

Tot nu toe heb ik ook gewoon Scenario Normaal, net als de vorige weken. Niet dat dit zoveel zegt, want ik heb altijd Scenario Normaal, of ik nou meer of minder post dan anders heb.
Het is hier ook helemaal niet rustig inderdaad, er staat zelfs Druk voor één van mijn wijken vandaag. Om te kotsen dit gemanipuleer. Als de teamcoach zich ook weer eens op het depot laat zien (wat zelden gebeurt), is zijn eerste opmerking steevast: "het is niet veel vandaag hè". Dit ben ik overigens wel gewend van de voorbereiding ook, teamcoaches waren er altijd expert in om om 6 uur zichzelf even te laten zien, op te merken hoe weinig post er is en weer te verdwijnen voor de komende 3 a 4 uur, iedereen met fronsende wenkbrauwen achterlatend. Zal wel in de functieomschrijving staan ofzo.
pi_193779183
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 23:18 schreef blijevis het volgende:

[..]

Helaas is de reactie van de klantenservice vaak iets in de trant van
"Oeps wat vervelend dat dit is gebeurd, we zullen de bezorger er op aanspreken",
wat bij de klager dan weer het vooroordeel bevestigt dat de bezorger het gedaan heeft.
Mwaaaah, ik heb op twitter best vaak gezien dat ze aangaven dat dingen op hoge snelheid door de machines gaan, en dat inhoud er dan uit kan vliegen. Dus het kan wel :D

En dat mailtje.. ja bizar weer. De tassen waren erg vol en zwaar door al die dubbelnummers, ook de tv gidsen hadden veelal een dubber nummer. Had in 1 wijk in meerdere straten ook enveloppen dat er een prijs gewonnen was. Toch kwam het scenario uit op rustig. Ga toch weg :N plustijd maar uitgelegd want die wijk staat ook nog eens veel te krap EN ik moest naar de retailer. Zonder gemor goedgekeurd! Is eigenlijk een postbodewijk, maar die kunnen dat vast ook niet in die tijd. Of vliegt die post op magische wijze de bus in als ze het die kant op gooien _O-

Maar op een dergelijke toon mailen met zulke hitte is sowieso nogal triest. Dan kost alles sowieso al meer tijd, je gaat echt niet op volle snelheid met zulke temperaturen :(
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_193781025
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 18:31 schreef VixenFromHell het volgende:
Wel jammer dat er in de titel meteen naar de postbode gewezen wordt :N

Ik ben ook al eens beschuldigd van het stelen van iets... een usb stick die waarschijnlijk in het sorteercentrum eruit gevlogen is. En een keer beschuldigd van het open maken en kijken in post, want het zat aan de achterkant niet meer vastgeplakt :X dat laatste gebeurt sowieso vaak.
USB sticks gaan er ALTIJD uit. Dat kun je gewoon niet los in een gewone envelop doen. Heb er vorige week nog een los gezien. Ook een pasje is vragen om problemen idd. En dingen die op de achterkant van een briefje geplakt worden helemaal. Armbandjes, kettinkjes, hartstikke leuk, maar de mensen moeten van die enveloppen met bubbelplastic kopen.
Wij weten idd precies welke dingen de reis door de sorteermachines niet overleven, maar mensen snappen het echt niet. Wat ik helemaal vervelend vind, is dat mensen zo achterdochtig zijn. Al zijn er 10 mogelijke redenen, sommige mensen zeggen meteen dat er diefstal in het spel is. Zo'n beschuldiging zou ik nooit maken als het maar een vaag vermoeden is.
Hier gaat in elk geval elke dag een grote envelop vol met dat soort kleine spulletjes naar onbestelbare stukken.

[ Bericht 2% gewijzigd door bmp80 op 25-06-2020 12:19:36 ]
  donderdag 25 juni 2020 @ 14:43:00 #274
248074 Abdoe
Werkt met de ellebogen
pi_193783267
Tja voor mensen die direct allerlei beschuldigingen uiten heb ik maar één opmerking: zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten.
pi_193786479
Volgende week elke dag Scenario "Niet Bekend". _O-
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_193786562
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 18:06 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Volgende week elke dag Scenario "Niet Bekend". _O-
Ik zag het ja. Heb op woensdag een dienst staan die ik eigenlijk liever niet meer wil (ietsje veel), maar de rest vd week heb ik weinig te doen (wel relaxed) en het wordt koel dus ik neig naar aangeven dat ik het die ene keer nog wil doen en daarna niet meer. Niet dat de scenario's nou heel betrouwbaar zijn, maar als er nu scenario heel druk staat dan maak ik er wel bezwaar op.

Gaat om dezelfde wijk als gister. Had altijd een combi met een andere wijk, die op papier even lang duurt maar in de praktijk is deze andere gewoon zowat een uur langer. Die wijk die ik eerder had is naar een vakantiekracht gegaan en nu zadelen ze me op met een rotwijk die eigenlijk bij de postbodes hoort.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_193788042
jaapdebruijn twitterde op donderdag 25-06-2020 om 19:44:38 @MariskaKoster @PostNL Er wordt nog maar drie dagen per week post besteld toch? reageer retweet
PostNL twitterde op donderdag 25-06-2020 om 19:54:00 @jaapdebruijn Ik neem aan dat je bezorgd bedoelt, kan dat kloppen? Er wordt overigens 5 dagen per week post bezorgd. reageer retweet
:')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  donderdag 25 juni 2020 @ 20:42:22 #279
248074 Abdoe
Werkt met de ellebogen
pi_193788694
Als de klantenservice zelfs nog nooit van de term "post bestellen" heeft gehoord is het wel heel treurig gesteld.
pi_193789125
quote:
Wordt hoog tijd, vraag me alleen af of ze er op deze manier iets mee gaan doen. Staken in december lijkt me iig een stuk effectiever
pi_193796299
Hier zijn de saldo's inmiddels bijgewerkt en klopt het weer.
  vrijdag 26 juni 2020 @ 15:45:36 #283
248074 Abdoe
Werkt met de ellebogen
pi_193807631
Begin me toch af te vragen of nieuwe bezorgers wel fatsoenlijke spullen krijgen, ik zie ze steeds vaker met een bomvest lopen. Misschien dat het ook nog aan een slechte opleiding op kantoor kan liggen. Aan de opleiding op het depot kan het iig niet liggen want degene die dat doet sorteert de post gewoon.

Als ze geen schoudertas meer krijgen vrees ik eigenlijk ook dat wij ze straks ook niet meer kunnen krijgen als ze versleten zijn.
pi_193809557
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 21:57 schreef zerebus het volgende:
Begin me toch af te vragen of nieuwe bezorgers wel fatsoenlijke spullen krijgen, ik zie ze steeds vaker met een bomvest lopen. Misschien dat het ook nog aan een slechte opleiding op kantoor kan liggen. Aan de opleiding op het depot kan het iig niet liggen want degene die dat doet sorteert de post gewoon.

Als ze geen schoudertas meer krijgen vrees ik eigenlijk ook dat wij ze straks ook niet meer kunnen krijgen als ze versleten zijn.
Je wordt nu ingewerkt met zo'n stom vest aan. Ik heb hem na 3 dagen aan de wilgen gehangen. Schoudertas zie je bij ons trouwens niemand meer mee. Ik heb daar vroeger nog wel mee gelopen. IK gooi tijdschriften en pakketjes gewoon in mijn stuurtas.
I solemnly swear i'm up to no good
  zaterdag 27 juni 2020 @ 09:17:41 #286
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_193812256
Vraagje. Kreeg net een appje dat de aanlevering 1 tot 2 uur vertraagd is. 33 minuten voor de normale aanlevering. Wordt wachttijd dan nog betaald? Kan het nergens vinden.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_193812666
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 23:50 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Je wordt nu ingewerkt met zo'n stom vest aan. Ik heb hem na 3 dagen aan de wilgen gehangen. Schoudertas zie je bij ons trouwens niemand meer mee. Ik heb daar vroeger nog wel mee gelopen. IK gooi tijdschriften en pakketjes gewoon in mijn stuurtas.
Ik gebruik het vest niet (meestal voeg ik elke bundel snel even samen..) maar ik laat de nieuwe mensen wel met het vest lopen. De TL wil mensen graag de keuze geven, en de meesten nemen dus de eerste keer het vest niet mee. Maar mijn ervaring is dat veruit de meeste nieuwe mensen het vest WEL fijn vinden en hem blijven gebruiken. Dus daarom dring ik er wel op aan dat ze hem proberen. Leg ook uit dat veel mensen bij ons op een andere manier hebben leren werken en er daarom niet aan kunnen wennen. Zodat ze ook snappen waarom oa ik hem niet gebruik ;)

quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 09:17 schreef V__L_N het volgende:
Vraagje. Kreeg net een appje dat de aanlevering 1 tot 2 uur vertraagd is. 33 minuten voor de normale aanlevering. Wordt wachttijd dan nog betaald? Kan het nergens vinden.
Ik kan alleen dit nog zo vinden:

quote:
Op dit moment is de OR in gesprek met het bedrijf om nieuwe afspraken over wachttijd te maken. De informatie hierover volgt zo spoedig mogelijk.
Het was eerder zo dat bij tijdig meedelen, in ieder geval een deel niet betaald hoefde te worden, maar weet niet meer hoeveel en hoe vroeg het meegedeeld moest zijn. Gaat ook pas lopen na de uiterste aanlevertijd.
In een topic van vorig jaar lees ik nu dit veranderd zou zijn en dat er bij mededeling inderdaad niet meer betaald hoeft te worden :X maar ik kan er bij PostNL ook niets meer over vinden.

[ Bericht 5% gewijzigd door VixenFromHell op 27-06-2020 10:15:08 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  zaterdag 27 juni 2020 @ 10:18:01 #288
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_193812765
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 09:17 schreef V__L_N het volgende:
Vraagje. Kreeg net een appje dat de aanlevering 1 tot 2 uur vertraagd is. 33 minuten voor de normale aanlevering. Wordt wachttijd dan nog betaald? Kan het nergens vinden.
Volgens de meest recente afspraken wordt wachttijd altijd uitbetaald. Vroeger had je zo'n regel dat wanneer de vertraging tijdig gemeld werd het eerste half uur (?) niet uitbetaald hoefde te worden, maar die regel is afgeschaft.

De actuele regels staan nu hier: https://mijnpostnl.nl/per(...)gestelde-vragen.html
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_193812815
Oh dat is fijn om te weten! Verandert nogal eens dan, denk ik :P

Niet dat ze hier nog echt te laat zijn. Ze komen meestal al zowat een uur voor de uiterste tijd.
Zag toen straks om half 10 al wel de postbodes rijden, wel lekker vroeg.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  zaterdag 27 juni 2020 @ 10:48:58 #290
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_193813036
Kramerica: thanks. Ik kan op de site echt niks vinden. Lijkt wel alsof er een hoop informatie verdwenen is met het opzetten van de nieuwe site

Ik wacht nog steeds. Dus dat is al 1,5 uur
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_193817500
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 10:48 schreef V__L_N het volgende:
Kramerica: thanks. Ik kan op de site echt niks vinden. Lijkt wel alsof er een hoop informatie verdwenen is met het opzetten van de nieuwe site

Ik wacht nog steeds. Dus dat is al 1,5 uur
belachelijk lang 1,5 uur, ik had lekker de boel de boel gelaten en toedeloe,je hebt ook een leven naast de post.
pi_193817674
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 17:56 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

belachelijk lang 1,5 uur, ik had lekker de boel de boel gelaten en toedeloe,je hebt ook een leven naast de post.
gelukkig is iedereen anders!
  zaterdag 27 juni 2020 @ 20:09:37 #293
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_193819466
Uiteindelijk was het 2.15 uur. Ik trek daar ook wel redelijk de grens. Gelukkig was m'n programma voor de middag leeg. Dan kan het, anders zeg ik dat ook wel gewoon. Eerder gehad dat er dan gewoon een ander voor moet komen.

Persoonlijk vind ik het vervelender dat ik een groot deel van de tijd met een voormalig sanddwerker heb moeten wachten. En die is heel negatief, zelfcentrisch en inflexibel. Dus dat is niet prettig. Vooral niet omdat ze zich met haar y wijk van nog geen 2 uur heel zielig voelde vandaag.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_193820197
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 20:09 schreef V__L_N het volgende:
Uiteindelijk was het 2.15 uur. Ik trek daar ook wel redelijk de grens. Gelukkig was m'n programma voor de middag leeg. Dan kan het, anders zeg ik dat ook wel gewoon. Eerder gehad dat er dan gewoon een ander voor moet komen.

Persoonlijk vind ik het vervelender dat ik een groot deel van de tijd met een voormalig sanddwerker heb moeten wachten. En die is heel negatief, zelfcentrisch en inflexibel. Dus dat is niet prettig. Vooral niet omdat ze zich met haar y wijk van nog geen 2 uur heel zielig voelde vandaag.
dat is net zo n vogel als binnen intranet :)
pi_193821607
quote:
Rare actie. Wat heeft een fatsoenlijk loon te maken met de verjaardag van Verhagen?
pi_193822052
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 20:09 schreef V__L_N het volgende:
Uiteindelijk was het 2.15 uur. Ik trek daar ook wel redelijk de grens. Gelukkig was m'n programma voor de middag leeg. Dan kan het, anders zeg ik dat ook wel gewoon. Eerder gehad dat er dan gewoon een ander voor moet komen.

Persoonlijk vind ik het vervelender dat ik een groot deel van de tijd met een voormalig sanddwerker heb moeten wachten. En die is heel negatief, zelfcentrisch en inflexibel. Dus dat is niet prettig. Vooral niet omdat ze zich met haar y wijk van nog geen 2 uur heel zielig voelde vandaag.
Hah, de Sandd medewerkers op mijn depot zijn hardere werkers dan een aantal die al jaren bij PostNL zitten :P
Die willen ook lekker extra werken, verschillende wijken. Veel van de vaste PostNL bezorgers hebben maar 1 (vast) wijkje, doen vrijwel nooit eens iets extra en werken veelal niet eens alle dagen meer. Een aantal vinden het allemaal toch wel erg druk en zwaar hoor.

Eentje die maar 3 dagen meer werkt zou eigenlijk ook nog wel vd zaterdag af willen en zet op een klein contract steeds veel plusuren om in MIVT en heeft dus vaak vrij. Heeft een rotwijk waar dus steeds anderen mee opgescheept worden, maar wanneer het ging om de route uitbreiden, de basistijd en de loopvolgorde had alleen die bezorger inspraak (gebeurt ook vaker..). Het omzetten naar MIVT komt veel voor en dan zijn sommige mensen om de haverklap vrij. Zijn vrijwel allemaal mensen die het werk niet nodig hebben, maar gewoon een beetje iets te doen willen hebben.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_193826974
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 22:05 schreef blijevis het volgende:

[..]

Rare actie. Wat heeft een fatsoenlijk loon te maken met de verjaardag van Verhagen?
misschien kunnen de meeste pbz wel geen enkele verjaardag vieren,verder een mooi moment om iets aan te bieden.
pi_193827806
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 22:05 schreef blijevis het volgende:

[..]

Rare actie. Wat heeft een fatsoenlijk loon te maken met de verjaardag van Verhagen?
Wie jarig is die trakteert 🤣🤣
pi_193827967
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 22:24 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Hah, de Sandd medewerkers op mijn depot zijn hardere werkers dan een aantal die al jaren bij PostNL zitten :P
Die willen ook lekker extra werken, verschillende wijken. Veel van de vaste PostNL bezorgers hebben maar 1 (vast) wijkje, doen vrijwel nooit eens iets extra en werken veelal niet eens alle dagen meer. Een aantal vinden het allemaal toch wel erg druk en zwaar hoor.

Eentje die maar 3 dagen meer werkt zou eigenlijk ook nog wel vd zaterdag af willen en zet op een klein contract steeds veel plusuren om in MIVT en heeft dus vaak vrij. Heeft een rotwijk waar dus steeds anderen mee opgescheept worden, maar wanneer het ging om de route uitbreiden, de basistijd en de loopvolgorde had alleen die bezorger inspraak (gebeurt ook vaker..). Het omzetten naar MIVT komt veel voor en dan zijn sommige mensen om de haverklap vrij. Zijn vrijwel allemaal mensen die het werk niet nodig hebben, maar gewoon een beetje iets te doen willen hebben.
Tja, dat is het gevolg van dat PostNL graag kleinere contracten aanbiedt. Ik kan me er ook wel wat bij voorstellen, stel dat je met een 6 uurs contract komt werken, dan heb je daarvoor gekozen en wil je waarschijnlijk ook niet meer. Bovendien is een wijk extra lopen op zo'n klein contract ook in verhouding meer werk / zwaarder. Als je 15 uur per week loopt en je neemt een wijk van 2.5 uur erbij, stelt dat in verhouding niet zoveel voor, maar met 6 uur lopen is die wijk van 2.5 uur bijna 50% extra werk.
pi_193828624
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 11:43 schreef LibriCarruci het volgende:

[..]

Wie jarig is die trakteert 🤣🤣
dat is ook waar :)
pi_193828643
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 11:56 schreef Bladblazer het volgende:

[..]

Tja, dat is het gevolg van dat PostNL graag kleinere contracten aanbiedt. Ik kan me er ook wel wat bij voorstellen, stel dat je met een 6 uurs contract komt werken, dan heb je daarvoor gekozen en wil je waarschijnlijk ook niet meer. Bovendien is een wijk extra lopen op zo'n klein contract ook in verhouding meer werk / zwaarder. Als je 15 uur per week loopt en je neemt een wijk van 2.5 uur erbij, stelt dat in verhouding niet zoveel voor, maar met 6 uur lopen is die wijk van 2.5 uur bijna 50% extra werk.
het werk is gewoon zo zwaar(en onderbetaald) dat 40uur never mogelijk is,en van 15uur kun je niets,ja een kartonnen doos in een hoekje.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')