abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193500005
Verder is het nog maar de vraag of die bakfietsen/nrp2 landelijk ingevoerd gaan worden. De eerste pilot tijden terug was zeer positief, maar ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat uit de nieuwere pilots blijkt dat het toch niet echt geld oplevert. En tja, daar gaat het uiteindelijk om.
pi_193500018
Vraag aan alle collega-bezorgers: hebben jullie inmiddels bij de VOF op die drie maandagen de juiste tijd gekregen (13weeks gemiddelde, dus niet slechts 1 minuut)?
pi_193500296
Redden jullie eigenlijk de tijden die voor een wijk staan in de app?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_193500362
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 08:22 schreef Ranunculus het volgende:
Vraag aan alle collega-bezorgers: hebben jullie inmiddels bij de VOF op die drie maandagen de juiste tijd gekregen (13weeks gemiddelde, dus niet slechts 1 minuut)?
13weeks gemiddelde op maandag is alleen voor degenen die ook daadwerkelijk geregeld werken op maandag. Dat doen de meesten niet. Degenen die onterecht maar 1 minuut gekregen hebben omdat ze wel maandagen werken hebben de extra tijd van die andere vof maandagen als het goed is er bijgekregen op pinkstermaandag.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 09:03:54 #155
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_193500384
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 08:18 schreef Ranunculus het volgende:

[..]

Het idee van nrp2 (e-bakfietsen en e-bikes) is dat degenen met een groot contract en/of degenen die lange dagen willen maken de piekwijken krijgen. Die zijn dan inderdaad lang, 3:30-5:00 uur. Wil je niet zulke lange dagen, dan krijg je een dalwijk. Die zijn ongeveer 2-2:30 uur.

De bakfietsen worden voor de piekwijken gebruikt, de gewone e-bikes voor de dalwijken.
Op mijn depot zitten niet veel mensen te wachten op een wijk van 5 uur, zelfs niet degenen met grote contracten. Mij lijkt het ook niks. Ik heb liever 2 wijken van 2,5 uur of, nog beter, 2 van 2 en 1 van 1. Dat is toch niks? Vijf uur achter elkaar moeten lopen zonder behoorlijke pauze of sanitaire stop? Ik kan nu tussen mijn wijken door op het depot even rustig zitten en wat eten (koffie zetten) en naar het toilet. Op straat wordt dat lastiger, zeker bij koud en/of nat weer. Ik hoop echt vurig dat het niet doorgaat en dat blijkt dat de evt. besparing van minder fietstijd teniet wordt gedaan door de veel hogere aanschafprijzen van de bakfietsen.

Overigens vraag ik me af of je wel echt bespaart qua fietstijd. Nu heb je in de meeste gebieden nog veel kleine, centraal gelegen depots. Die worden dan straks vervangen door een veel kleiner aanral reuzedepots waar dan die e-bikes en e-bakfietsen geparkeerd staan. Dat betekent dat je veel verder moet rijden naar je wijk en na afloop ook nog eens helemaal terug naar het depot om je vervoermiddel weer in te leveren, terwijl je voorheen na de laatste brievenbus je tijd kon stoppen en gelijk naar huis kon.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  zaterdag 6 juni 2020 @ 09:06:55 #156
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_193500420
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 08:55 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Redden jullie eigenlijk de tijden die voor een wijk staan in de app?
Dat verschilt. Sommigen zijn goed te doen, bij anderen hou je zo een half uur over, en weer anderen zijn onhaalbaar. Mijn ervaring is dat dit per postcodegebied enorm uiteen kan lopen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_193500438
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 09:02 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

13weeks gemiddelde op maandag is alleen voor degenen die ook daadwerkelijk geregeld werken op maandag. Dat doen de meesten niet. Degenen die onterecht maar 1 minuut gekregen hebben omdat ze wel maandagen werken hebben de extra tijd van die andere vof maandagen als het goed is er bijgekregen op pinkstermaandag.
Dit jaar is wat anders dan normaal. Heel veel van ons hebben namelijk kookboeken op een maandag weggebracht. En dan heb je wél een 13weeks op maandag op deze feestdagen. Blijkbaar hebben een hoop teamleiders dit handmatig op 1 laten zetten. En dat mag niet.
pi_193500487
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 09:03 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Op mijn depot zitten niet veel mensen te wachten op een wijk van 5 uur, zelfs niet degenen met grote contracten. Mij lijkt het ook niks. Ik heb liever 2 wijken van 2,5 uur of, nog beter, 2 van 2 en 1 van 1. Dat is toch niks? Vijf uur achter elkaar moeten lopen zonder behoorlijke pauze of sanitaire stop? Ik kan nu tussen mijn wijken door op het depot even rustig zitten en wat eten (koffie zetten) en naar het toilet. Op straat wordt dat lastiger, zeker bij koud en/of nat weer.

De meesten van ons hebben een garagebox als depot. Geen stoel, geen toilet, geen water. Of ik nu daar pauzeer of op een bankje onderweg, dat maakt hier niet veel verschil. Sanitaire stops maakten we vóór corona bij huisarts, winkel of school. (Nu fiets ik indien nodig naar huis, betaalde tijd).
pi_193500794
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 09:08 schreef Ranunculus het volgende:

[..]

Dit jaar is wat anders dan normaal. Heel veel van ons hebben namelijk kookboeken op een maandag weggebracht. En dan heb je wél een 13weeks op maandag op deze feestdagen. Blijkbaar hebben een hoop teamleiders dit handmatig op 1 laten zetten. En dat mag niet.
Ze hebben dat afgesproken met de OR. Het merendeel heeft die boeken niet op maandag weggebracht maar gewoon samen met de post. Alles op 1 minuut laten zetten was gewoon landelijk beleid alleen zijn ze gedeeltelijk teruggefloten door de OR omdat ook mensen die wel werken op maandagen maar 1 minuut kregen. Toen is er een lijst gekomen van mensen die wel recht hadden op meer tijd,en de rest mocht gewoon weer op 1 minuut worden gezet. Was overigens maar een kort lijstje van mensen die wel recht hadden op meer tijd.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 09:47:41 #160
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_193500917
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 09:12 schreef Ranunculus het volgende:

[..]

De meesten van ons hebben een garagebox als depot. Geen stoel, geen toilet, geen water. Of ik nu daar pauzeer of op een bankje onderweg, dat maakt hier niet veel verschil. Sanitaire stops maakten we vóór corona bij huisarts, winkel of school. (Nu fiets ik indien nodig naar huis, betaalde tijd).
Moet je wel een winkel of school in je wijk hebben, of vlak bij je huis lopen. Overigens heeft bij ons zelfs het meest verpauperde depot nog wel een tafeltje en een paar (klap) stoelen. En je zit tenminste uit de regen en uit de wind.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_193500991
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 09:34 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Ze hebben dat afgesproken met de OR. Het merendeel heeft die boeken niet op maandag weggebracht maar gewoon samen met de post. Alles op 1 minuut laten zetten was gewoon landelijk beleid alleen zijn ze gedeeltelijk teruggefloten door de OR omdat ook mensen die wel werken op maandagen maar 1 minuut kregen. Toen is er een lijst gekomen van mensen die wel recht hadden op meer tijd,en de rest mocht gewoon weer op 1 minuut worden gezet. Was overigens maar een kort lijstje van mensen die wel recht hadden op meer tijd.
Zit jij in de OR? Ik heb iets anders gehoord. Namelijk dat op 1 minuut zetten alleen mocht als gecontroleerd was dat de bezorger níet op maandag boeken bezorgd had. En in plaats daarvan blijkt het bij iedereen op 1 gezet te zijn. Mij is niets gevraagd, en ik heb mijn tijd pas gekregen nadat ik daar zelf over aan de bel trok. Omgekeerde wereld.
pi_193501027
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 09:47 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Moet je wel een winkel of school in je wijk hebben, of vlak bij je huis lopen. Overigens heeft bij ons zelfs het meest verpauperde depot nog wel een tafeltje en een paar (klap) stoelen. En je zit tenminste uit de regen en uit de wind.
Geluksvogels. Ik wil ook een tafel en stoel. Hier kan ik alleen op de koude, vuile, betonnen vloer zitten. En ja, ik fiets nu op lange dagen inderdaad tussendoor 10 minuten heen en 10 minuten terug naar huis. Zodra mijn teamleider daarover waagt te klagen, mag hij een toilet op het depot voor me regelen.
pi_193501126
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 09:03 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Op mijn depot zitten niet veel mensen te wachten op een wijk van 5 uur, zelfs niet degenen met grote contracten. Mij lijkt het ook niks. Ik heb liever 2 wijken van 2,5 uur of, nog beter, 2 van 2 en 1 van 1. Dat is toch niks? Vijf uur achter elkaar moeten lopen zonder behoorlijke pauze of sanitaire stop? Ik kan nu tussen mijn wijken door op het depot even rustig zitten en wat eten (koffie zetten) en naar het toilet. Op straat wordt dat lastiger, zeker bij koud en/of nat weer. Ik hoop echt vurig dat het niet doorgaat en dat blijkt dat de evt. besparing van minder fietstijd teniet wordt gedaan door de veel hogere aanschafprijzen van de bakfietsen.

Overigens vraag ik me af of je wel echt bespaart qua fietstijd. Nu heb je in de meeste gebieden nog veel kleine, centraal gelegen depots. Die worden dan straks vervangen door een veel kleiner aanral reuzedepots waar dan die e-bikes en e-bakfietsen geparkeerd staan. Dat betekent dat je veel verder moet rijden naar je wijk en na afloop ook nog eens helemaal terug naar het depot om je vervoermiddel weer in te leveren, terwijl je voorheen na de laatste brievenbus je tijd kon stoppen en gelijk naar huis kon.
ze willen veel te veel,er heerst te veel onrust nu.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 10:33:24 #164
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_193501505
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 09:58 schreef Ranunculus het volgende:

[..]

Geluksvogels. Ik wil ook een tafel en stoel. Hier kan ik alleen op de koude, vuile, betonnen vloer zitten. En ja, ik fiets nu op lange dagen inderdaad tussendoor 10 minuten heen en 10 minuten terug naar huis. Zodra mijn teamleider daarover waagt te klagen, mag hij een toilet op het depot voor me regelen.
Dat is dan tenminste nog 1 voordeel van dat NRP 2. Je gaat betere depots krijgen, niet meer die kale garageboxen waar vaak nog niet eens stroom is. Dat scheelt ook weer in de klachten van omwonenden. Elke dag ouwehoerende postbezorgers die bij de depots rondhangen, hun peuken en elastieken op straat gooien en hun fiets tegen jouw garagedeur aan kwakken.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  zaterdag 6 juni 2020 @ 10:42:57 #165
248074 Abdoe
Werkt met de ellebogen
pi_193501627
Ik vind mijn depot wel prima, hoewel het klein is en idd geen elektriciteit. Er hangt ergens een lantaarn die nog over is uit de Tweede Wereldoorlog ten tijde van de verduistering volgens mij, dus je ziet geen reet als het wat donker is. Maar wel een tafel en wat stoelen. En lekker rustig.

Het contact met de omwonenden is overigens ook prima, rondhangende postbezorgers die hun afval op straat gooien en met fietsen smijten heb ik hier nog niet gezien. Beetje respectloze omschrijving van de collega's, het is niet overal zo. Zelfs geen rokers hier. ^O^ (Ik heb ook wel eens rare figuren gezien natuurlijk, dus ik snap waar het vandaan komt)
pi_193501729
Ik ben de met fietsen smijtende bezorger.. of nou ja hij valt iedere keer om :')
I solemnly swear i'm up to no good
  zaterdag 6 juni 2020 @ 14:38:35 #167
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_193504550
Mwah, we waren hier bijna testcase geweest van dat nrp2. Ze konden alleen geen groot genoege locatie huren/vinden. Maar het gebied waar ze in keken voor het depot lag op ruim 6 km van mijn kleine depot. Dat zou dus elke dag 12 km/half uur extra fietsen zijn. Doe mij dan maar dat depot zonder tafel/stoel/toilet.

En dat gestumper met elektrische fietsen/bakfietsen in mijn loopwijk lijkt me ook niks.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_193504580
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 08:20 schreef Ranunculus het volgende:
Verder is het nog maar de vraag of die bakfietsen/nrp2 landelijk ingevoerd gaan worden. De eerste pilot tijden terug was zeer positief, maar ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat uit de nieuwere pilots blijkt dat het toch niet echt geld oplevert. En tja, daar gaat het uiteindelijk om.
zeist was de eerste grote pilot, vanaf aankomende dinsdag zijn die wijken kleiner geworden kan ik je vertellen! ze waren echt te groot dus is er in gesneden per volgende week. Daar concludeer ik uit dat die pilot toch niet helemaal geslaagd is
pi_193505473
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 14:40 schreef liedetector het volgende:

[..]
Daar concludeer ik uit dat die pilot toch niet helemaal geslaagd is
Dat is vast niet wat we in het volgende propagandablaadje te lezen krijgen.
pi_193505832
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 16:18 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Dat is vast niet wat we in het volgende propagandablaadje te lezen krijgen.
nee maar waarom dan aanpassen? action speaks louder then words
pi_193513479
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 20:40 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ik kamp op dit moment met mijn knieën. Er knakt de hele tijd iets in mijn knieholte bij het fietsen en ik heb ook een duidelijke voelbare verdikte pees.

Bij mij begon het vrij plotseling, na een keer mijn been buigen kwam er ineens een flinke pijnscheut die ook niet echt meer weg ging en waarna het pijnlijk bleef om mijn been te buigen. Normaal lopen ging nog wel, maar traplopen of bij fietsen helemaal was het erg pijnlijk, dus bezorgen ook niet echt een feest.. De dag daarna had ik er eigenlijk nog meer last van, dus maar eens naar de fysiotherapeut gegaan, die mijn knie getaped had. Daarna nog een keer terug gekomen voor opnieuw te tapen en met oefeningen erbij ging het langzamerhand steeds beter. Nu kan ik gewoon weer mijn been helemaal strekken en buigen zonder enige pijn, maar mijn knie is nog wel gevoelig en ook wel wat pijnlijk na een werkdag. De andere knie ook, omdat ik daar in het begin mee gecompenseerd heb. Het gaat wel steeds beter, maar dat laatste beetje schiet nog niet echt op.
Trouwens wel een goede reden om eigen grenzen aan te geven als er gebeld word dat ze nog met open wijken zitten, ik werk nu strikt mijn contracturen, niets meer ;)

Ik krijg de fysio niet vergoed, maar kan het wel aanraden, als het erger wordt schiet je er ook niet mee op.
pi_193584303
Altijd fijn, onaangekondigd een mailing vd gemeente voor elk adres. Zowel in de X als Y wijken :X blij dat ik alleen 1 X wijk heb...
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_193584910
Rechtbank Rotterdam vernietigt vergunning overname Sandd door PostNL


Denk niet dat het veel uitmaakt, want de ACM besluit tegen de fusie was toch al overruled door de minister en terugdraaien is wel tikkeltje te laat.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_193587645
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 15:23 schreef _serial_ het volgende:
Rechtbank Rotterdam vernietigt vergunning overname Sandd door PostNL


Denk niet dat het veel uitmaakt, want de ACM besluit tegen de fusie was toch al overruled door de minister en terugdraaien is wel tikkeltje te laat.
Ik zie niet gebeuren dat de overname (het was geen fusie) wordt teruggedraaid. Hoe moeten ze dat doen? De overname is al lang afgerond! De bezorgers van Sandd zijn in dienst gekomen van PostNL of met een regeling vertrokken, het wagenpark en de gebouwen zijn verkocht en de eigenaren van Sandd hebben miljoenen ontvangen. Dat is niet meer terug te draaien. Terugdraaien zou een financiele strop zijn voor PostNL, terwijl PostNL niets fout heeft gedaan. Hooguit heeft de staatssecretaris een fout gemaakt.

Het enige wat ik mij voor kan stellen is dat de 2 postbedrijven die de zaak hebben aangespannen bij de Rotterdamse rechter, als zij aan kunnen tonen dat zij schade hebben geleden door de vergunning, recht hebben op een schadevergoeding. Te betalen door de staatssecretaris welteverstaan.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  vrijdag 12 juni 2020 @ 13:14:11 #176
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_193600098
Postnl heeft intern een reactie staan: https://mijnpostnl.nl/nie(...)ging-postnl-en-sandd

quote:
Hoe gaat nu het verder?
De staat moet nu bepalen hoe zij gaat reageren op deze uitspraak. Wij hebben er alle vertrouwen in dat zij daarbij rekening houdt met het belang van de verzenders en ontvangers van post, alle werkenden in de postsector en de toekomst van de Nederlandse postvoorziening. Door de samenvoeging blijft het mogelijk om overal in Nederland vijf dagen per week post te versturen en ontvangen ondanks de dalende postvolumes, wat in de afgelopen maanden nog is versterkt door de gevolgen van Covid-19. En dankzij de samenvoeging blijft de werkgelegenheid in de postsector als geheel zo veel mogelijk behouden.
Ik merk ander niks van die dalende postvolumes :(
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_193601004
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 13:14 schreef V__L_N het volgende:
Postnl heeft intern een reactie staan: https://mijnpostnl.nl/nie(...)ging-postnl-en-sandd
[..]

Ik merk ander niks van die dalende postvolumes :(
je bent niet de enige

*okay anders misschien nu loodzware Djozers gehad en zijn die er nu niet....
pi_193601380
Dalende postvolumes, nee ik merk het ook niet echt, ik was vorige week donderdag 19:30 klaar.
En het aantal pakjes is tijdens de Corona crisis schrikbarend gestegen
pi_193602086
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 14:18 schreef liedetector het volgende:

[..]

je bent niet de enige

*okay anders misschien nu loodzware Djozers gehad en zijn die er nu niet....
Djozer hebben we al lang gehad. Die komen altijd aan het einde van het jaar. Ik heb er genoeg rondgebracht in mijn vaste wijk. Misschien zijn ze je niet opgevallen omdat ze nu een meer reguliere vorm hebben gekregen in plaats van dat onmogelijke vierkante ontwerp.
pi_193607538
Ben wel benieuwd wat ze met die uitspraak gaan doen, lijkt me dat het niet zonder gevolgen kan blijven. Dat ze iets te snel alles samen hebben zitten voegen valt het bedrijf toch wel te verwijten lijkt me, maar wat dat voor gevolgen heeft wat betreft een vergoeding om alles weer terug te draaien is niet duidelijk.

Kan natuurlijk ook dat het bedrijf verplicht onderdelen af moet stoten, een deel van de bezorging aan concurrenten uit moet besteden, of juist dat ze de concurrentie tegen lagere tarieven toegang moeten geven tot het netwerk.
  zaterdag 13 juni 2020 @ 00:08:45 #181
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_193609508
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 22:11 schreef zerebus het volgende:
Ben wel benieuwd wat ze met die uitspraak gaan doen, lijkt me dat het niet zonder gevolgen kan blijven. Dat ze iets te snel alles samen hebben zitten voegen valt het bedrijf toch wel te verwijten lijkt me, maar wat dat voor gevolgen heeft wat betreft een vergoeding om alles weer terug te draaien is niet duidelijk.

Kan natuurlijk ook dat het bedrijf verplicht onderdelen af moet stoten, een deel van de bezorging aan concurrenten uit moet besteden, of juist dat ze de concurrentie tegen lagere tarieven toegang moeten geven tot het netwerk.
PostNL heeft niks te snel gedaan. Zodra je een vergunning hebt mag je fuseren. Er is geen regel dat je dan nog een x-aantal maanden moet wachten of zo. De vergunning kregen we al in september vorig jaar, dus dat er nu na 9 maanden een rechter aan komt kakken met "het mag toch niet" is gewoon te laat.

En een deel van de bezorging uitbesteden aan concurrenten? Welke concurrenten? Het verwijt is toch juist dat PostNL door deze overname nagenoeg monopolist is op de briefpostmarkt? Er is dus geen concurrentie van betekenis. En voor zover ik weet is PostNL nu al verplicht concurrenten toegang te geven tot ons netwerk tegen kostprijs. Alleen is onze kostprijs hoger dan die van Sandd omdat wij 5 dagen per week bezorgen, ons aan de postwet moeten houden en ons personeel betere (of moet ik zeggen: minder slechte) arbeidsvoorwaarden heeft.

En wat zouden we moeten afstoten? Het autobedrijf? De sorteercentra? En aan wie dan? En op welke manier zou dat dan concurrentie bevorderen?

Deze uitspraak is mosterd na de maaltijd. De overname heeft al lang en breed plaatsgevonden, dat kun je niet meer terug draaien.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_193610089
Ze kunnen de universele postdienst uitbesteden aan lokale bezorgers waar mogelijk, zodat die kunnen groeien en landelijk kunnen gaan opereren, Verder kunnen ze de pakketdienst en buitenlandse activiteiten afstoten of kunnen ze inderdaad de tarieven van sandd gaan hanteren. Daarnaast is een overname altijd terug te draaien, kost soms alleen wat meer. Lijkt me in elk geval duidelijk dat wanneer deze uitspraak definitief geworden is er toch iets mee zal moeten gebeuren.
pi_193611037
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 01:06 schreef zerebus het volgende:
Ze kunnen de universele postdienst uitbesteden aan lokale bezorgers waar mogelijk, zodat die kunnen groeien en landelijk kunnen gaan opereren,
Je bedoelt de PostNL bezorgers afschaffen en (alleen) de bezorging door lokale bedrijfjes laten doen? Hoe krijgen die dan de post? Juist de UPD is onmogelijk door lokale partijen uit te voeren. Je moet hiervoor een landelijke dekking hebben, zowel voor collectie (brievenbussen legen) als bezorging. 1 Kleine lokale partij kan dat dus niet. Dan zullen ze partners in het hele land moeten vinden en meer dan intensief samenwerken. En hoe doe je dat het voordeligst? Precies, fuseren....
pi_193611048
Pakketten afstoten is wel het domste dat je kunt doen. Dat is nu juist het winstgevende deel van het bedrijf. Bij een vijandige overname (en dat is wat vóór de overname van Sandd dreigde) is de briefpost het eerste wat zal worden afgestoten, want verliesgevend.
pi_193611611
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 22:11 schreef zerebus het volgende:


Kan natuurlijk ook dat het bedrijf verplicht onderdelen af moet stoten, een deel van de bezorging aan concurrenten uit moet besteden,
als dit gaat gebeuren wordt het net zo n zooitje als voorhen(met de bezorging)
pi_193611741
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 18:09 schreef Kramerica-Industries het volgende:

Het enige wat ik mij voor kan stellen is dat de 2 postbedrijven die de zaak hebben aangespannen bij de Rotterdamse rechter, als zij aan kunnen tonen dat zij schade hebben geleden door de vergunning, recht hebben op een schadevergoeding. Te betalen door de staatssecretaris welteverstaan.
Dit denk ik ook. Alles is allang afgerond. En met hoger beroep en dergelijke gaat het nog langer slepen. Dat gaat echt niet over een hele tijd toch nog weer teruggedraaid worden. Wat hierboven staat, lijkt me de meest uitvoerbare oplossing en denk ik ook het meest logische om te doen.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  zaterdag 13 juni 2020 @ 10:25:44 #187
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_193611955
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 01:06 schreef zerebus het volgende:
Ze kunnen de universele postdienst uitbesteden aan lokale bezorgers waar mogelijk, zodat die kunnen groeien en landelijk kunnen gaan opereren, Verder kunnen ze de pakketdienst en buitenlandse activiteiten afstoten of kunnen ze inderdaad de tarieven van sandd gaan hanteren. Daarnaast is een overname altijd terug te draaien, kost soms alleen wat meer. Lijkt me in elk geval duidelijk dat wanneer deze uitspraak definitief geworden is er toch iets mee zal moeten gebeuren.
Wat zou het oplossen om buitenlandse activiteiten of de pakketdienst af te stoten? Dan blijft PostNL toch nog steeds nagenoeg monopolist in NL op briefpostgebied? Op welke manier zijn de eisers (RM Netherlands, Vos Postverspreiding en Kiesjefolders) daarbij gebaat?

Als PostNL de tarieven van Sandd moet gaan hanteren zijn we binnen de kortste keren failliet. Sandd hanteerde (verkapt) stukloon, GTIBT kenden ze niet.

De UPD afstoten is onmogelijk. Een bedrijf kan alleen de UPD verzorgen als het landelijke dekking heeft. Die paar kleine briefpostconcurrenten hebben de capaciteiten en het netwerk niet om landelijke dekking te verzorgen, zelfs al zouden ze hun krachten bundelen. Dan moeten ze ineens 5x per week gaan bezorgen, overal brievenbussen en postagentschappen openen, etc.

En dat een overname altijd terug te draaien is? Hoe dan? Weet jij een voorbeeld van een teruggedraaide overname? En dan in een situatie waarin het echt gaat om twee bedrijven die exact hetzelfde werk deden en wiens activiteiten helemaal met elkaar vervlochten zijn geraakt? Dus GEEN scenario waarin het enkel gaat om een pakket aandelen dat van eigenaar is gewisseld?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  zaterdag 13 juni 2020 @ 10:29:59 #188
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_193612003
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 08:06 schreef Ranunculus het volgende:

[..]

Je bedoelt de PostNL bezorgers afschaffen en (alleen) de bezorging door lokale bedrijfjes laten doen? Hoe krijgen die dan de post? Juist de UPD is onmogelijk door lokale partijen uit te voeren. Je moet hiervoor een landelijke dekking hebben, zowel voor collectie (brievenbussen legen) als bezorging. 1 Kleine lokale partij kan dat dus niet. Dan zullen ze partners in het hele land moeten vinden en meer dan intensief samenwerken. En hoe doe je dat het voordeligst? Precies, fuseren....
Het zou theoretisch wel kunnen, maar PostNL kan natuurlijk niet zomaar al die 25.000 bezorgers gaan ontslaan. Als ze de UPD zouden uitbesteden aan een concurrent, dan zou die concurrent wel de bezorgers moeten overnemen. Een beetje op dezelfde manier zoals het gaat bij openbare aanbestedingen binnen het OV. In mijn regio bestaat de concurrentie op briefpostvlak eigenlijk alleen uit een streekpostbedrijfje waar 3 man en een paardenkop werkt, en de sociale werkplaats.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  zaterdag 13 juni 2020 @ 10:36:24 #189
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_193612055
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 10:03 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Dit denk ik ook. Alles is allang afgerond. En met hoger beroep en dergelijke gaat het nog langer slepen. Dat gaat echt niet over een hele tijd toch nog weer teruggedraaid worden. Wat hierboven staat, lijkt me de meest uitvoerbare oplossing en denk ik ook het meest logische om te doen.
De enige andere optie die ik zie is PostNL weer nationaliseren. Dan zijn we nog steeds monopolist, maar is het een staatsmonopolie, en daar heeft de ACM in de regel geen bezwaren tegen. Dan is het risico van stijgende tarieven ook verdwenen want de overheid heeft geen aandeelhouders en hoeft ook geen winst te maken.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_193614300
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 14:47 schreef VixenFromHell het volgende:
Altijd fijn, onaangekondigd een mailing vd gemeente voor elk adres. Zowel in de X als Y wijken :X blij dat ik alleen 1 X wijk heb...
Doen ze het gewoon nog een keer. En nu heb ik een X en Y wijk, en op de Y wijk dus ook letterlijk elk adres post :(
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_193616680
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 14:01 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Doen ze het gewoon nog een keer. En nu heb ik een X en Y wijk, en op de Y wijk dus ook letterlijk elk adres post :(
Tikt wel lekker aan $$$ :P
pi_193617354
Eerste brief miste de achterkant ... :')

Gemeente flikt dit vaker, last minute een partij aanleveren die meteen bezorgd moet worden overal :(

2 uur langer bezig geweest door die meuk..
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_193618796
Hier ook, alleen dan van de belasting. Ik vind het eigenlijk gewoon misleiding, een rooster met daltijden aangeven en vervolgens voor elk adres post in de tas gooien.

Ik wordt ook misselijk van die domme opmerking elke keer dat je de tijd kan plussen, dan mogen ze me toch een keer uit gaan leggen hoe plussen helpt om afspraken te halen.
pi_193619087
Het was wel een hele blauwe week idd.

Ik had vorige week postcodeloterij pakjes echt tassen en tassen vol.. dat was echt .. ietwat minder prettig.

Hier doet een bedrijf een actie dus bijna iedereen kreeg zo’n folder. Agja beter nu dan wanneer het regent ;)

Ik doe het werk bij de post erbij. En doe het nog niet zo lang. Hoe gaat dat eigenlijk met uren boven je contract. Is dat tijd voor tijd of wordt dat gewoon uitbetaald?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_193619159
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 19:14 schreef VixenFromHell het volgende:
Eerste brief miste de achterkant ... :')

Gemeente flikt dit vaker, last minute een partij aanleveren die meteen bezorgd moet worden overal :(

2 uur langer bezig geweest door die meuk..
Die gemeente betaalt dan ook het dure 24 uurs tarief. Voor PostNL is dat gunstig, voor jou als bezorger irritant als het een dalwijk is.
pi_193619218
Wij hadden paar weken terug mailing van de gemeente over lood in waterleidingen..
pi_193619235
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 21:30 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Het was wel een hele blauwe week idd.

Ik doe het werk bij de post erbij. En doe het nog niet zo lang. Hoe gaat dat eigenlijk met uren boven je contract. Is dat tijd voor tijd of wordt dat gewoon uitbetaald?
Standaard worden die uren een maand later uitbetaald. Meeruren worden bekeken per emolumentenperiode van 4 of 5 weken (zie de openingspost), en dan dus de maand daarna betaalt.

Als je wil kun je ook kiezen voor meeruren-in-vrije-tijd (mivt). Dat moet je bij je teamleider aangeven. Dan worden die meeruren na afloop van de periode op je vakantiekaart bijgeschreven.

Mivt heeft een klein addertje als je een aanvullende uitkering hebt. Je mag tot 4x je contracturen als mivt opsparen. Dat wordt eenmaal per jaar (april?) gecontroleerd en het teveel wordt dan alsnog uitbetaald. Dat is zuur als je daardoor een uitkering moet terugbetalen. Dus: mivt en uitkering, zorg dan dat je op tijd die vrije uren opneemt.
pi_193619291
Op mijnpostnl is het hele mivt verhaal ook te vinden.
Personeelsinfo > vrij nemen > meeruren vrije tijd
pi_193619486
Ah zal daar eens kijken bedankt voor de gegeven info iig.

Ik heb geen uitkering. Wel een tweede andere baan maar dat zou niet uit moeten maken.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_193619792
Hier wordt bij veel plustijd door de vervangende TL nu gewoon gezegd dat het 1x goedgekeurd wordt en daarna niet meer als het meer is dan een half uur of zo.

Maar dit soort partijen.. melden ze sinds de scenario's sowieso niet meer. Half 7 klaar.. als ik het maar geweten had he, dan was ik eerder begonnen.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')