13weeks gemiddelde op maandag is alleen voor degenen die ook daadwerkelijk geregeld werken op maandag. Dat doen de meesten niet. Degenen die onterecht maar 1 minuut gekregen hebben omdat ze wel maandagen werken hebben de extra tijd van die andere vof maandagen als het goed is er bijgekregen op pinkstermaandag.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 08:22 schreef Ranunculus het volgende:
Vraag aan alle collega-bezorgers: hebben jullie inmiddels bij de VOF op die drie maandagen de juiste tijd gekregen (13weeks gemiddelde, dus niet slechts 1 minuut)?
Op mijn depot zitten niet veel mensen te wachten op een wijk van 5 uur, zelfs niet degenen met grote contracten. Mij lijkt het ook niks. Ik heb liever 2 wijken van 2,5 uur of, nog beter, 2 van 2 en 1 van 1. Dat is toch niks? Vijf uur achter elkaar moeten lopen zonder behoorlijke pauze of sanitaire stop? Ik kan nu tussen mijn wijken door op het depot even rustig zitten en wat eten (koffie zetten) en naar het toilet. Op straat wordt dat lastiger, zeker bij koud en/of nat weer. Ik hoop echt vurig dat het niet doorgaat en dat blijkt dat de evt. besparing van minder fietstijd teniet wordt gedaan door de veel hogere aanschafprijzen van de bakfietsen.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 08:18 schreef Ranunculus het volgende:
[..]
Het idee van nrp2 (e-bakfietsen en e-bikes) is dat degenen met een groot contract en/of degenen die lange dagen willen maken de piekwijken krijgen. Die zijn dan inderdaad lang, 3:30-5:00 uur. Wil je niet zulke lange dagen, dan krijg je een dalwijk. Die zijn ongeveer 2-2:30 uur.
De bakfietsen worden voor de piekwijken gebruikt, de gewone e-bikes voor de dalwijken.
Dat verschilt. Sommigen zijn goed te doen, bij anderen hou je zo een half uur over, en weer anderen zijn onhaalbaar. Mijn ervaring is dat dit per postcodegebied enorm uiteen kan lopen.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 08:55 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Redden jullie eigenlijk de tijden die voor een wijk staan in de app?
Dit jaar is wat anders dan normaal. Heel veel van ons hebben namelijk kookboeken op een maandag weggebracht. En dan heb je wél een 13weeks op maandag op deze feestdagen. Blijkbaar hebben een hoop teamleiders dit handmatig op 1 laten zetten. En dat mag niet.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 09:02 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
13weeks gemiddelde op maandag is alleen voor degenen die ook daadwerkelijk geregeld werken op maandag. Dat doen de meesten niet. Degenen die onterecht maar 1 minuut gekregen hebben omdat ze wel maandagen werken hebben de extra tijd van die andere vof maandagen als het goed is er bijgekregen op pinkstermaandag.
De meesten van ons hebben een garagebox als depot. Geen stoel, geen toilet, geen water. Of ik nu daar pauzeer of op een bankje onderweg, dat maakt hier niet veel verschil. Sanitaire stops maakten we vóór corona bij huisarts, winkel of school. (Nu fiets ik indien nodig naar huis, betaalde tijd).quote:Op zaterdag 6 juni 2020 09:03 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Op mijn depot zitten niet veel mensen te wachten op een wijk van 5 uur, zelfs niet degenen met grote contracten. Mij lijkt het ook niks. Ik heb liever 2 wijken van 2,5 uur of, nog beter, 2 van 2 en 1 van 1. Dat is toch niks? Vijf uur achter elkaar moeten lopen zonder behoorlijke pauze of sanitaire stop? Ik kan nu tussen mijn wijken door op het depot even rustig zitten en wat eten (koffie zetten) en naar het toilet. Op straat wordt dat lastiger, zeker bij koud en/of nat weer.
Ze hebben dat afgesproken met de OR. Het merendeel heeft die boeken niet op maandag weggebracht maar gewoon samen met de post. Alles op 1 minuut laten zetten was gewoon landelijk beleid alleen zijn ze gedeeltelijk teruggefloten door de OR omdat ook mensen die wel werken op maandagen maar 1 minuut kregen. Toen is er een lijst gekomen van mensen die wel recht hadden op meer tijd,en de rest mocht gewoon weer op 1 minuut worden gezet. Was overigens maar een kort lijstje van mensen die wel recht hadden op meer tijd.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 09:08 schreef Ranunculus het volgende:
[..]
Dit jaar is wat anders dan normaal. Heel veel van ons hebben namelijk kookboeken op een maandag weggebracht. En dan heb je wél een 13weeks op maandag op deze feestdagen. Blijkbaar hebben een hoop teamleiders dit handmatig op 1 laten zetten. En dat mag niet.
Moet je wel een winkel of school in je wijk hebben, of vlak bij je huis lopen. Overigens heeft bij ons zelfs het meest verpauperde depot nog wel een tafeltje en een paar (klap) stoelen. En je zit tenminste uit de regen en uit de wind.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 09:12 schreef Ranunculus het volgende:
[..]
De meesten van ons hebben een garagebox als depot. Geen stoel, geen toilet, geen water. Of ik nu daar pauzeer of op een bankje onderweg, dat maakt hier niet veel verschil. Sanitaire stops maakten we vóór corona bij huisarts, winkel of school. (Nu fiets ik indien nodig naar huis, betaalde tijd).
Zit jij in de OR? Ik heb iets anders gehoord. Namelijk dat op 1 minuut zetten alleen mocht als gecontroleerd was dat de bezorger níet op maandag boeken bezorgd had. En in plaats daarvan blijkt het bij iedereen op 1 gezet te zijn. Mij is niets gevraagd, en ik heb mijn tijd pas gekregen nadat ik daar zelf over aan de bel trok. Omgekeerde wereld.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 09:34 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ze hebben dat afgesproken met de OR. Het merendeel heeft die boeken niet op maandag weggebracht maar gewoon samen met de post. Alles op 1 minuut laten zetten was gewoon landelijk beleid alleen zijn ze gedeeltelijk teruggefloten door de OR omdat ook mensen die wel werken op maandagen maar 1 minuut kregen. Toen is er een lijst gekomen van mensen die wel recht hadden op meer tijd,en de rest mocht gewoon weer op 1 minuut worden gezet. Was overigens maar een kort lijstje van mensen die wel recht hadden op meer tijd.
Geluksvogels. Ik wil ook een tafel en stoel. Hier kan ik alleen op de koude, vuile, betonnen vloer zitten. En ja, ik fiets nu op lange dagen inderdaad tussendoor 10 minuten heen en 10 minuten terug naar huis. Zodra mijn teamleider daarover waagt te klagen, mag hij een toilet op het depot voor me regelen.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 09:47 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Moet je wel een winkel of school in je wijk hebben, of vlak bij je huis lopen. Overigens heeft bij ons zelfs het meest verpauperde depot nog wel een tafeltje en een paar (klap) stoelen. En je zit tenminste uit de regen en uit de wind.
ze willen veel te veel,er heerst te veel onrust nu.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 09:03 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Op mijn depot zitten niet veel mensen te wachten op een wijk van 5 uur, zelfs niet degenen met grote contracten. Mij lijkt het ook niks. Ik heb liever 2 wijken van 2,5 uur of, nog beter, 2 van 2 en 1 van 1. Dat is toch niks? Vijf uur achter elkaar moeten lopen zonder behoorlijke pauze of sanitaire stop? Ik kan nu tussen mijn wijken door op het depot even rustig zitten en wat eten (koffie zetten) en naar het toilet. Op straat wordt dat lastiger, zeker bij koud en/of nat weer. Ik hoop echt vurig dat het niet doorgaat en dat blijkt dat de evt. besparing van minder fietstijd teniet wordt gedaan door de veel hogere aanschafprijzen van de bakfietsen.
Overigens vraag ik me af of je wel echt bespaart qua fietstijd. Nu heb je in de meeste gebieden nog veel kleine, centraal gelegen depots. Die worden dan straks vervangen door een veel kleiner aanral reuzedepots waar dan die e-bikes en e-bakfietsen geparkeerd staan. Dat betekent dat je veel verder moet rijden naar je wijk en na afloop ook nog eens helemaal terug naar het depot om je vervoermiddel weer in te leveren, terwijl je voorheen na de laatste brievenbus je tijd kon stoppen en gelijk naar huis kon.
Dat is dan tenminste nog 1 voordeel van dat NRP 2. Je gaat betere depots krijgen, niet meer die kale garageboxen waar vaak nog niet eens stroom is. Dat scheelt ook weer in de klachten van omwonenden. Elke dag ouwehoerende postbezorgers die bij de depots rondhangen, hun peuken en elastieken op straat gooien en hun fiets tegen jouw garagedeur aan kwakken.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 09:58 schreef Ranunculus het volgende:
[..]
Geluksvogels. Ik wil ook een tafel en stoel. Hier kan ik alleen op de koude, vuile, betonnen vloer zitten. En ja, ik fiets nu op lange dagen inderdaad tussendoor 10 minuten heen en 10 minuten terug naar huis. Zodra mijn teamleider daarover waagt te klagen, mag hij een toilet op het depot voor me regelen.
zeist was de eerste grote pilot, vanaf aankomende dinsdag zijn die wijken kleiner geworden kan ik je vertellen! ze waren echt te groot dus is er in gesneden per volgende week. Daar concludeer ik uit dat die pilot toch niet helemaal geslaagd isquote:Op zaterdag 6 juni 2020 08:20 schreef Ranunculus het volgende:
Verder is het nog maar de vraag of die bakfietsen/nrp2 landelijk ingevoerd gaan worden. De eerste pilot tijden terug was zeer positief, maar ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat uit de nieuwere pilots blijkt dat het toch niet echt geld oplevert. En tja, daar gaat het uiteindelijk om.
Dat is vast niet wat we in het volgende propagandablaadje te lezen krijgen.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 14:40 schreef liedetector het volgende:
[..]
Daar concludeer ik uit dat die pilot toch niet helemaal geslaagd is
nee maar waarom dan aanpassen? action speaks louder then wordsquote:Op zaterdag 6 juni 2020 16:18 schreef bmp80 het volgende:
[..]
Dat is vast niet wat we in het volgende propagandablaadje te lezen krijgen.
Bij mij begon het vrij plotseling, na een keer mijn been buigen kwam er ineens een flinke pijnscheut die ook niet echt meer weg ging en waarna het pijnlijk bleef om mijn been te buigen. Normaal lopen ging nog wel, maar traplopen of bij fietsen helemaal was het erg pijnlijk, dus bezorgen ook niet echt een feest.. De dag daarna had ik er eigenlijk nog meer last van, dus maar eens naar de fysiotherapeut gegaan, die mijn knie getaped had. Daarna nog een keer terug gekomen voor opnieuw te tapen en met oefeningen erbij ging het langzamerhand steeds beter. Nu kan ik gewoon weer mijn been helemaal strekken en buigen zonder enige pijn, maar mijn knie is nog wel gevoelig en ook wel wat pijnlijk na een werkdag. De andere knie ook, omdat ik daar in het begin mee gecompenseerd heb. Het gaat wel steeds beter, maar dat laatste beetje schiet nog niet echt op.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 20:40 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik kamp op dit moment met mijn knieën. Er knakt de hele tijd iets in mijn knieholte bij het fietsen en ik heb ook een duidelijke voelbare verdikte pees.
Ik zie niet gebeuren dat de overname (het was geen fusie) wordt teruggedraaid. Hoe moeten ze dat doen? De overname is al lang afgerond! De bezorgers van Sandd zijn in dienst gekomen van PostNL of met een regeling vertrokken, het wagenpark en de gebouwen zijn verkocht en de eigenaren van Sandd hebben miljoenen ontvangen. Dat is niet meer terug te draaien. Terugdraaien zou een financiele strop zijn voor PostNL, terwijl PostNL niets fout heeft gedaan. Hooguit heeft de staatssecretaris een fout gemaakt.quote:Op donderdag 11 juni 2020 15:23 schreef _serial_ het volgende:
Rechtbank Rotterdam vernietigt vergunning overname Sandd door PostNL
Denk niet dat het veel uitmaakt, want de ACM besluit tegen de fusie was toch al overruled door de minister en terugdraaien is wel tikkeltje te laat.
Ik merk ander niks van die dalende postvolumesquote:Hoe gaat nu het verder?
De staat moet nu bepalen hoe zij gaat reageren op deze uitspraak. Wij hebben er alle vertrouwen in dat zij daarbij rekening houdt met het belang van de verzenders en ontvangers van post, alle werkenden in de postsector en de toekomst van de Nederlandse postvoorziening. Door de samenvoeging blijft het mogelijk om overal in Nederland vijf dagen per week post te versturen en ontvangen ondanks de dalende postvolumes, wat in de afgelopen maanden nog is versterkt door de gevolgen van Covid-19. En dankzij de samenvoeging blijft de werkgelegenheid in de postsector als geheel zo veel mogelijk behouden.
je bent niet de enigequote:Op vrijdag 12 juni 2020 13:14 schreef V__L_N het volgende:
Postnl heeft intern een reactie staan: https://mijnpostnl.nl/nie(...)ging-postnl-en-sandd
[..]
Ik merk ander niks van die dalende postvolumes
Djozer hebben we al lang gehad. Die komen altijd aan het einde van het jaar. Ik heb er genoeg rondgebracht in mijn vaste wijk. Misschien zijn ze je niet opgevallen omdat ze nu een meer reguliere vorm hebben gekregen in plaats van dat onmogelijke vierkante ontwerp.quote:Op vrijdag 12 juni 2020 14:18 schreef liedetector het volgende:
[..]
je bent niet de enige
*okay anders misschien nu loodzware Djozers gehad en zijn die er nu niet....
PostNL heeft niks te snel gedaan. Zodra je een vergunning hebt mag je fuseren. Er is geen regel dat je dan nog een x-aantal maanden moet wachten of zo. De vergunning kregen we al in september vorig jaar, dus dat er nu na 9 maanden een rechter aan komt kakken met "het mag toch niet" is gewoon te laat.quote:Op vrijdag 12 juni 2020 22:11 schreef zerebus het volgende:
Ben wel benieuwd wat ze met die uitspraak gaan doen, lijkt me dat het niet zonder gevolgen kan blijven. Dat ze iets te snel alles samen hebben zitten voegen valt het bedrijf toch wel te verwijten lijkt me, maar wat dat voor gevolgen heeft wat betreft een vergoeding om alles weer terug te draaien is niet duidelijk.
Kan natuurlijk ook dat het bedrijf verplicht onderdelen af moet stoten, een deel van de bezorging aan concurrenten uit moet besteden, of juist dat ze de concurrentie tegen lagere tarieven toegang moeten geven tot het netwerk.
Je bedoelt de PostNL bezorgers afschaffen en (alleen) de bezorging door lokale bedrijfjes laten doen? Hoe krijgen die dan de post? Juist de UPD is onmogelijk door lokale partijen uit te voeren. Je moet hiervoor een landelijke dekking hebben, zowel voor collectie (brievenbussen legen) als bezorging. 1 Kleine lokale partij kan dat dus niet. Dan zullen ze partners in het hele land moeten vinden en meer dan intensief samenwerken. En hoe doe je dat het voordeligst? Precies, fuseren....quote:Op zaterdag 13 juni 2020 01:06 schreef zerebus het volgende:
Ze kunnen de universele postdienst uitbesteden aan lokale bezorgers waar mogelijk, zodat die kunnen groeien en landelijk kunnen gaan opereren,
als dit gaat gebeuren wordt het net zo n zooitje als voorhen(met de bezorging)quote:Op vrijdag 12 juni 2020 22:11 schreef zerebus het volgende:
Kan natuurlijk ook dat het bedrijf verplicht onderdelen af moet stoten, een deel van de bezorging aan concurrenten uit moet besteden,
Dit denk ik ook. Alles is allang afgerond. En met hoger beroep en dergelijke gaat het nog langer slepen. Dat gaat echt niet over een hele tijd toch nog weer teruggedraaid worden. Wat hierboven staat, lijkt me de meest uitvoerbare oplossing en denk ik ook het meest logische om te doen.quote:Op donderdag 11 juni 2020 18:09 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Het enige wat ik mij voor kan stellen is dat de 2 postbedrijven die de zaak hebben aangespannen bij de Rotterdamse rechter, als zij aan kunnen tonen dat zij schade hebben geleden door de vergunning, recht hebben op een schadevergoeding. Te betalen door de staatssecretaris welteverstaan.
Wat zou het oplossen om buitenlandse activiteiten of de pakketdienst af te stoten? Dan blijft PostNL toch nog steeds nagenoeg monopolist in NL op briefpostgebied? Op welke manier zijn de eisers (RM Netherlands, Vos Postverspreiding en Kiesjefolders) daarbij gebaat?quote:Op zaterdag 13 juni 2020 01:06 schreef zerebus het volgende:
Ze kunnen de universele postdienst uitbesteden aan lokale bezorgers waar mogelijk, zodat die kunnen groeien en landelijk kunnen gaan opereren, Verder kunnen ze de pakketdienst en buitenlandse activiteiten afstoten of kunnen ze inderdaad de tarieven van sandd gaan hanteren. Daarnaast is een overname altijd terug te draaien, kost soms alleen wat meer. Lijkt me in elk geval duidelijk dat wanneer deze uitspraak definitief geworden is er toch iets mee zal moeten gebeuren.
Het zou theoretisch wel kunnen, maar PostNL kan natuurlijk niet zomaar al die 25.000 bezorgers gaan ontslaan. Als ze de UPD zouden uitbesteden aan een concurrent, dan zou die concurrent wel de bezorgers moeten overnemen. Een beetje op dezelfde manier zoals het gaat bij openbare aanbestedingen binnen het OV. In mijn regio bestaat de concurrentie op briefpostvlak eigenlijk alleen uit een streekpostbedrijfje waar 3 man en een paardenkop werkt, en de sociale werkplaats.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 08:06 schreef Ranunculus het volgende:
[..]
Je bedoelt de PostNL bezorgers afschaffen en (alleen) de bezorging door lokale bedrijfjes laten doen? Hoe krijgen die dan de post? Juist de UPD is onmogelijk door lokale partijen uit te voeren. Je moet hiervoor een landelijke dekking hebben, zowel voor collectie (brievenbussen legen) als bezorging. 1 Kleine lokale partij kan dat dus niet. Dan zullen ze partners in het hele land moeten vinden en meer dan intensief samenwerken. En hoe doe je dat het voordeligst? Precies, fuseren....
De enige andere optie die ik zie is PostNL weer nationaliseren. Dan zijn we nog steeds monopolist, maar is het een staatsmonopolie, en daar heeft de ACM in de regel geen bezwaren tegen. Dan is het risico van stijgende tarieven ook verdwenen want de overheid heeft geen aandeelhouders en hoeft ook geen winst te maken.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 10:03 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Dit denk ik ook. Alles is allang afgerond. En met hoger beroep en dergelijke gaat het nog langer slepen. Dat gaat echt niet over een hele tijd toch nog weer teruggedraaid worden. Wat hierboven staat, lijkt me de meest uitvoerbare oplossing en denk ik ook het meest logische om te doen.
Doen ze het gewoon nog een keer. En nu heb ik een X en Y wijk, en op de Y wijk dus ook letterlijk elk adres postquote:Op donderdag 11 juni 2020 14:47 schreef VixenFromHell het volgende:
Altijd fijn, onaangekondigd een mailing vd gemeente voor elk adres. Zowel in de X als Y wijkenblij dat ik alleen 1 X wijk heb...
Tikt wel lekker aan $$$quote:Op zaterdag 13 juni 2020 14:01 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Doen ze het gewoon nog een keer. En nu heb ik een X en Y wijk, en op de Y wijk dus ook letterlijk elk adres post
Die gemeente betaalt dan ook het dure 24 uurs tarief. Voor PostNL is dat gunstig, voor jou als bezorger irritant als het een dalwijk is.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 19:14 schreef VixenFromHell het volgende:
Eerste brief miste de achterkant ...
Gemeente flikt dit vaker, last minute een partij aanleveren die meteen bezorgd moet worden overal
2 uur langer bezig geweest door die meuk..
Standaard worden die uren een maand later uitbetaald. Meeruren worden bekeken per emolumentenperiode van 4 of 5 weken (zie de openingspost), en dan dus de maand daarna betaalt.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 21:30 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Het was wel een hele blauwe week idd.
Ik doe het werk bij de post erbij. En doe het nog niet zo lang. Hoe gaat dat eigenlijk met uren boven je contract. Is dat tijd voor tijd of wordt dat gewoon uitbetaald?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |