abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  Moderator zaterdag 23 mei 2020 @ 09:55:42 #76
327191 crew  RobertNL
For your gear.
pi_193271163
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 09:42 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Really? Dat die eerste niet goed was wist ik maar dit.. :X fail.

Die powerbank verspreiding is wel een beetje apart ja. Wij kregen hem.. vorige week geloof ik, maar anderen hadden hem toen al een paar weken volgens mij.

Klopt bij jullie allemaal die 5 mei nog wel dan? Hoorde van nog een collega dat het bij hem ook niet klopte :o lijkt me dan toch wel een groter probleem achter zitten.

Even opgezocht.. deze is het volgens mij? https://www.vanhelden.nl/(...)-basic-2200-mah-4200
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.independent.c(...)arging-10440289.html
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_193271655
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 19:44 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Las nog wel een bericht dat eea niet klopt op Mijn Werk momenteel, ze hebben het over saldo's. Ik denk dan aan verlofsaldo, maar misschien klopt er wel meer niet. Maar laat het ze nog wel weten. Eerst stond er wel gewoon VOF. Was er met kerst niet ook zoiets, dat het ineens weg was.. :N
Bij VOF wordt na een week ongeveer je 13-weeks gemiddelde ingevuld. Als er geen dienst komt te staan heeft je teamcoach je gewoon uit het rooster gehaald. Je ziet dan ook dat de tijd niet in het 'totaal uren week' wordt meegeteld. Echt een streek dus, en ik zou er zeker achteraan gaan (en misschien je collega's inlichten). Ik moet zeggen dat ze dit bij ons gewoon netjes doen. Ik kan ook gewoon nog terugbladeren naar voorgaande weken, zoals week 1 of 19, waar nog steeds VOF met een urenaantal staat. Het bericht in Mijnwerk gaat ergens anders over.
pi_193271797
Ja het ging er laatst op onze appgroep ook al over, waarbij 1 collega aangaf dat het niet klopte. Een tweede reageerde dat het bij haar wel klopte, maar op haar screenshot stond geen dienst 8)7 ben er inmiddels achter dat het bij nog eentje weg is. Helemaal teruggekeken, kerst en nieuwjaar staan er nog wel gewoon keurig in. Zelfs die ene minuut met pasen staat er nog in. Ik denk hierbij nu eigenlijk niet aan opzet, maar dat er ergens wat mis is gegaan. De collega die het vorige week ontdekte op haar rooster, heeft volgens mij al via de mail aan de bel getrokken. Eigenlijk had ik het ook gewoon meteen toen moeten checken, maar in eerste instantie stond er wel VOF dus ik dacht dat er niets aan de hand was :')

Ik ben wel van plan om het door te geven, ik wacht nog op reactie over mijn bezwaar en bijzonder verlof aanvraag van gister. Als daar eind vd ochtend geen reactie op is zal ik er achteraan moeten bellen, want anders is mijn planner alweer naar huis }:|
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_193271809
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 10:50 schreef VixenFromHell het volgende:
Als je op die dag nooit werkt, dat is wat anders. Maar als het gewoon normaal een werkdag is, dan moet je dat gewoon betaald krijgen.

Edit: nog even voor de volledigheid de cao-artikelen die dit regelen:
Cao PostNL: art. 4.9.2
Cao Postbezorgers: art. 4.2.2

[ Bericht 11% gewijzigd door bmp80 op 23-05-2020 10:58:11 (cao-artikelen) ]
pi_193271848
Zijn wel allemaal mensen die normaal op dinsdag gewoon zouden werken ja. In 2 gevallen gaat het om mensen die wel rondom 5 mei verlof hadden. Maar goed, dat doen veel mensen, zo ook deze week. Dan zet je minder eigen verlofuren in.

Edit: De uren staan wel in het systeem, heb er bewijs van gezien. Was niet de eerste die er naar vroeg inderdaad. Dat wij Geen Dienst zien, is dus wel een fout.

Ik vind het wel onhandig dat dingen als bezwaar en verlofaanvragen alleen bekeken worden door de eigen planner, terwijl die halve dagen werkt. En er was ook niet naar ons gecommuniceerd dat dat op zaterdag juist het andere dagdeel is :') het is wel geregeld nu, maar dat was dus inderdaad na een dag uberhaupt nog niet bekeken.

[ Bericht 56% gewijzigd door VixenFromHell op 23-05-2020 13:05:58 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_193284734
Kan iemand mij vertellen hoe dat officieel zit wanneer je ziek bent? Is dat contract uren of 13de weekse gemiddelde?
pi_193284912
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 05:42 schreef liedetector het volgende:
Kan iemand mij vertellen hoe dat officieel zit wanneer je ziek bent? Is dat contract uren of 13de weekse gemiddelde?
In principe het 13-weeks gemiddelde. Maar bij allebei de artikelen staat dat als dat gemiddelde uitzonderlijk hoog of laag is, ze ook naar de meeruren van een heel jaar mogen kijken.

Cao PostNL: art. 11.4.6
Cao Postbezorgers: art. 8.4.5

quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 10:54 schreef VixenFromHell het volgende:
Edit: De uren staan wel in het systeem, heb er bewijs van gezien. Was niet de eerste die er naar vroeg inderdaad. Dat wij Geen Dienst zien, is dus wel een fout.
Raar, maar het zal wel goed zijn dan.
pi_193284939
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 07:25 schreef bmp80 het volgende:

[..]

In principe het 13-weeks gemiddelde. Maar bij allebei de artikelen staat dat als dat gemiddelde uitzonderlijk hoog of laag is, ze ook naar de meeruren van een heel jaar mogen kijken.

Cao PostNL: art. 11.4.6
Cao Postbezorgers: art. 8.4.5
[..]

Raar, maar het zal wel goed zijn dan.
thnx, maar is 25 op een 20 uurs contract extreem hoog?
snap er geen reet van en overweeg stappen
pi_193284949
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 07:31 schreef liedetector het volgende:

[..]

thnx, maar is 25 op een 20 uurs contract extreem hoog?
snap er geen reet van en overweeg stappen
Nee, dan moet je gewoon 25 uur doorbetaald krijgen. Maar normaal gesproken gaat alles automatisch, volgens mij hoeft niemand er aan te zitten. Dus dan is het raar als je het niet krijgt.
pi_193284966
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 07:36 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Nee, dan moet je gewoon 25 uur doorbetaald krijgen. Maar normaal gesproken gaat alles automatisch, volgens mij hoeft niemand er aan te zitten. Dus dan is het raar als je het niet krijgt.
staat echt bewust op de minuut op contracturen, ben er ook best pissig om
pi_193285002
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 07:41 schreef liedetector het volgende:

[..]

staat echt bewust op de minuut op contracturen, ben er ook best pissig om
Ja, snap ik. Sowieso zeggen dat je niet zeker bent of het wel klopt. Misschien zeggen ze wel o ja je hebt gelijk en corrigeren ze het. Of ze hebben een goede verklaring (ben benieuwd...). Anders kun je alsnog over de regels beginnen. Als het dan nog niet opgelost wordt, dan ben je het met je TC niet eens over de uitbetaalde uren, en dan kun je misschien daarna de oranje kaart gebruiken (is eigenlijk alleen voor de afgelopen week) of die melding voor de procesmanager.
pi_193285043
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 08:01 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Ja, snap ik. Sowieso zeggen dat je niet zeker bent of het wel klopt. Misschien zeggen ze wel o ja je hebt gelijk en corrigeren ze het. Of ze hebben een goede verklaring (ben benieuwd...). Anders kun je alsnog over de regels beginnen. Als het dan nog niet opgelost wordt, dan ben je het met je TC niet eens over de uitbetaalde uren, en dan kun je misschien daarna de oranje kaart gebruiken (is eigenlijk alleen voor de afgelopen week) of die melding voor de procesmanager.
Al die scenarios spelen in mijn hoofd en laatste woord is nog niet gevallen (is ook meteen dat je 13de weekse daalt natuurlijk), maar dank voor de goeie input, ik laat het weten als ik dinsdag eerst met TC gesproken heb en als dat niks doen eventueel filiaalmanager, levert dat niks op zijn er nog wat opties (lastige is dat ik nu een inval TC heb gehad die pas sinds dinsdag andere unit heeft, dus het wordt vogelen, maar verdenk die van upfucken, is het expres hoop ik (ze is nieuw) dat ze ook snel weer weg is (maak nooit een voorbereider een blauwbloesje denk ik dan, zeker niet als er geen tijd is voor opleiding))
pi_193286298
Wat vervelend dat je met zoiets bezig moet als je ziek bent... beterschap en succes, hoop dat het snel opgelost wordt! En hoop dat het geen opzet is, dat zou toch wel heel smerig zijn :{

quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 07:25 schreef bmp80 het volgende:

Raar, maar het zal wel goed zijn dan.
Ja. Er stond keurig netjes bij die week mijn gemiddelde van dinsdag aan feestdag uren en het totaal in hun overzicht is ook anders dan het totaal dat ik op mijn werk zie. Of ze moeten het gauw aangepast hebben en gedaan hebben alsof ze van niks wisten, maar daar ga ik maar niet vanuit :P heb wel screenshots teruggestuurd van hoe het er bij ons in de app en op pc uit ziet, want het probleem speelt bij meerdere mensen uit ons team. Als er wat fout gaat, kunnen ze er hopelijk wat mee. Anders krijg je met hemelvaart misschien hetzelfde en komen er weer telefoontjes en mailtjes.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_193286596
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 10:46 schreef VixenFromHell het volgende:
Wat vervelend dat je met zoiets bezig moet als je ziek bent... beterschap en succes, hoop dat het snel opgelost wordt! En hoop dat het geen opzet is, dat zou toch wel heel smerig zijn :{
[..]

Ja. Er stond keurig netjes bij die week mijn gemiddelde van dinsdag aan feestdag uren en het totaal in hun overzicht is ook anders dan het totaal dat ik op mijn werk zie. Of ze moeten het gauw aangepast hebben en gedaan hebben alsof ze van niks wisten, maar daar ga ik maar niet vanuit :P heb wel screenshots teruggestuurd van hoe het er bij ons in de app en op pc uit ziet, want het probleem speelt bij meerdere mensen uit ons team. Als er wat fout gaat, kunnen ze er hopelijk wat mee. Anders krijg je met hemelvaart misschien hetzelfde en komen er weer telefoontjes en mailtjes.

dank je wel...en zo voelt het wel!
pi_193288933
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 07:41 schreef liedetector het volgende:

[..]

staat echt bewust op de minuut op contracturen, ben er ook best pissig om
Fout in het systeem. Heb ik ook gehad vorige keer dat ik ziek was. (Voor zover ik weet kunnen planners/teamleiders niet meer rommelen met je VOF /ziektedagen etc. Alles gaat automatisch, dit ivm privacy wetgeving.) Verzoek indienen bij je teamleider die moet dit voor je corrigeren. (Dit kun je niet inzien in de app dus is het wachten tot je jou salarisstrook hebt ontvangen) mochten de uren er dan niet bij zitten moet je contact opnemen met HR en die moeten je salaris dan herberekenen en de uitbetaling is dan de maand er op bij het volgende salaris.

Bij mij gaat het ook vaak fout met het systeem maar het word altijd netjes opgelost door teamleider/HR.
pi_193289103
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 10:36 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Bij VOF wordt na een week ongeveer je 13-weeks gemiddelde ingevuld. Als er geen dienst komt te staan heeft je teamcoach je gewoon uit het rooster gehaald. Je ziet dan ook dat de tijd niet in het 'totaal uren week' wordt meegeteld. Echt een streek dus, en ik zou er zeker achteraan gaan (en misschien je collega's inlichten). Ik moet zeggen dat ze dit bij ons gewoon netjes doen. Ik kan ook gewoon nog terugbladeren naar voorgaande weken, zoals week 1 of 19, waar nog steeds VOF met een urenaantal staat. Het bericht in Mijnwerk gaat ergens anders over.
Dit komt niet door de teamleider. Ik heb al meerdere malen gehad dat ik de hele week op VOF stond en dinsdag rond 20:00 / 21:00 s'avonds worden de VOF uren zichtbaar in de app mits het berekenen fout gaat, dan word VOF er uit gemikt en op geen dienst gezet. Dit is puur een systeemfout, een teamleider sluit namelijk rond 17;00 op Dinsdag de week af en daarna kunnen planners en teamleiders niks meer aan jou rooster van die week wijzigen.
pi_193290616
@LibriCarruci
Waarom gaat het bij vrijwel iedereen goed, terwijl jij regelmatig last hebt van systeemfouten? Wat gaat er dan precies fout in het systeem? Wat is de systeemfout?
pi_193291241
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 10:46 schreef VixenFromHell het volgende:
Wat vervelend dat je met zoiets bezig moet als je ziek bent... beterschap en succes, hoop dat het snel opgelost wordt! En hoop dat het geen opzet is, dat zou toch wel heel smerig zijn :{
[..]

Ja. Er stond keurig netjes bij die week mijn gemiddelde van dinsdag aan feestdag uren en het totaal in hun overzicht is ook anders dan het totaal dat ik op mijn werk zie. Of ze moeten het gauw aangepast hebben en gedaan hebben alsof ze van niks wisten, maar daar ga ik maar niet vanuit :P heb wel screenshots teruggestuurd van hoe het er bij ons in de app en op pc uit ziet, want het probleem speelt bij meerdere mensen uit ons team. Als er wat fout gaat, kunnen ze er hopelijk wat mee. Anders krijg je met hemelvaart misschien hetzelfde en komen er weer telefoontjes en mailtjes.

dank je wel...en zo voelt het wel!
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 14:31 schreef LibriCarruci het volgende:
is puur een systeemfout, een teamleider sluit namelijk rond 17;00 op Dinsdag de week af en daarna kunnen planners en teamleiders niks meer aan jou rooster van die week wijzigen.
daar zit ook een deel van de klacht (begint met een TC die niet goed iets aangeeft) en nu dus (ging om vorige weken niet deze) klopt er nog niets van....wachten op loon duurt maand en vind ik beetje belachelijk, want mijn info is dat het niet klopt
pi_193291379
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 16:44 schreef bmp80 het volgende:
@:LibriCarruci
Waarom gaat het bij vrijwel iedereen goed, terwijl jij regelmatig last hebt van systeemfouten? Wat gaat er dan precies fout in het systeem? Wat is de systeemfout?
Er zijn wel meer mensen die er last van hebben. dat kaarten jullie zelf hierboven ook aan (geen dienst in het rooster etc). Daarnaast ook de 1 minuut die op 2e Paasdag bij veel mensen is geboekt en daar het 13weeks gemiddelde had moeten gelden. Afgelopen week dat overuren uit de mijnwerk app worden verwijderd en er later een bericht naar buiten komt dat het zsm gecorrigeerd word.

Bericht vanuit de OR:

Vrij op Feestdag (VOF)
In april, mei en juni vieren we in Nederland een aantal feestdagen. Op deze feestdagen krijgen alle medewerkers van PostNL hun salaris doorbetaald. Je krijgt dan de uren van het rooster of het gemiddelde betaald van de afgelopen 13 weken. Deze afspraak geldt ook voor de maandagen. Normaal gesproken werkt een medewerker niet of nauwelijks op maandag. Maar de afgelopen periode kan het zijn dat een medewerker (vrijwillig) op maandag heeft gewerkt, bijvoorbeeld om de kookboeken weg te brengen, de niet 24 uurs post te sorteren of een loop te bezorgen die zaterdag niet bezorgd kon worden. Deze medewerkers hebben dan een ander 13 weeks gemiddelde dan de medewerkers die niet op maandag hebben gewerkt. De OR heeft signalen gekregen dat dit niet overal goed is geregistreerd. Dit wordt nu door het bedrijf opnieuw beoordeeld en daar waar nodig alsnog gecorrigeerd. Medewerkers die onterecht te weinig tijd hebben gekregen voor 2e Paasdag en/of Koningsdag krijgen deze tijd alsnog uitbetaald in juni. Mocht je hier vragen over hebben: neem contact op met je leidinggevende. Kom je er samen niet uit: stuur een mail naar or-operations@postnl.nl.

Het gaat gewoonweg te vaak fout op landelijke basis. Het systeem lijkt gewoon te brak met te veel storingen. Ik geloof niet dat het moedwillig is maar ik denk wel dat het ze niet intresseert omdat het toch altijd in hun voordeel werkt (mensen die er niet achter komen of het laten zitten etc)
pi_193291416
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 17:38 schreef liedetector het volgende:

[..]


[..]

daar zit ook een deel van de klacht (begint met een TC die niet goed iets aangeeft) en nu dus (ging om vorige weken niet deze) klopt er nog niets van....wachten op loon duurt maand en vind ik beetje belachelijk, want mijn info is dat het niet klopt
Begrijp het. Hij hoort hiervan gewoon op de hoogte te zijn en het te corrigeren. Kom je er niet uit bel HR en geef aan dat je urenregistratie niet klopt en het 13weeks gemiddelde had moeten gelden en je er van uit gaat dat ze het regelen en het dus bij je eerstvolgende loon zit omdat je het geld niet kan missen.
pi_193291486
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 17:50 schreef LibriCarruci het volgende:

[..]

Begrijp het. Hij hoort hiervan gewoon op de hoogte te zijn en het te corrigeren. Kom je er niet uit bel HR en geef aan dat je urenregistratie niet klopt en het 13weeks gemiddelde had moeten gelden en je er van uit gaat dat ze het regelen en het dus bij je eerstvolgende loon zit omdat je het geld niet kan missen.
eens en gelukkig mijn eigen TC weer terug en net al lekker mee zitten appen, ja ja ook op zondag.....maar is meer omdat leuk contact ook dan klacht.... invaller die van toeten nog blazen weet en het gaat foet (wat ik maar wilde zeggen, dat daar vaak wel het probleem begint)
pi_193320071
er is weer een nieuwe editie uit

https://www.rodemorgen.nl(...)%20beweging-mail.pdf
pi_193323134
Zo te zien is er weer geen belasting afgedragen over mijn vakantiegeld. Op de strook staat bijzonder tarief 0%. Is daar nog iets aan te doen?

Dit heeft me een paar jaar geleden enorm veel gedoe opgeleverd ivm aanvullende uitkering, dingen korten en vervolgens in eerste instantie de naheffing vd belasting niet willen compenseren :X

Is de enige manier om contact op te nemen telefonisch? :(

[ Bericht 16% gewijzigd door VixenFromHell op 26-05-2020 17:03:41 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_193327432
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 16:57 schreef VixenFromHell het volgende:
Zo te zien is er weer geen belasting afgedragen over mijn vakantiegeld. Op de strook staat bijzonder tarief 0%. Is daar nog iets aan te doen?

Dit heeft me een paar jaar geleden enorm veel gedoe opgeleverd ivm aanvullende uitkering, dingen korten en vervolgens in eerste instantie de naheffing vd belasting niet willen compenseren :X

Is de enige manier om contact op te nemen telefonisch? :(
Contact opnemen met HR en aangeven dat ze dit op je volgende salaris/loonstrook moeten corrigeren.
Je kunt via de website www.mijnpostnl.nl inloggen: dan klik je op de 3 streepjes rechtsbovenin. dan schuift er een menu uit en kies je de optie: Service & Contact en vervolgens kies je Online melden. Dan komt het bij de juiste afdeling terecht.

Overigens is bij mij het VOF van hemelvaart weer verkeerd berekend. Ik mis ruim 40 minuten vergeleken met mijn 13weeks gemiddelde.

[ Bericht 6% gewijzigd door LibriCarruci op 26-05-2020 21:44:48 ]
pi_193327445


[ Bericht 100% gewijzigd door LibriCarruci op 26-05-2020 20:58:13 ]
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')