abonnement bol.com Unibet Coolblue
  woensdag 24 juni 2020 @ 10:55:06 #1
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_193765523
President:
Donald Trump

Vice President:
Mike Pence
SPOILER: Het Kabinet-Trump
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Amerikaans Congres:



Political groups house:
Democratic (235)
Republican (197)
Vacant (3)

Political groups Senate:
Republican (53)
Democratic (45)
Independents (2)

SPOILER: Overzicht van lopende onderzoeken
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Hoe werkt een impeachment?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic normale bronnen. Hier te verifiëren: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen:
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_193765592
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 10:49 schreef Chivaz het volgende:

[..]

De federale overheid kan en mag ingrijpen op verzoek van de gouverneur. De president is daar geen keizer die kan doen en laten wat hij wilt.
Trump is het daar zelf overigens niet helemaal mee eens:

https://video.foxnews.com/v/6149258839001#sp=show-clips

Dit neemt natuurlijk niet weg dat je wel leiderschap kan tonen en kan samenwerken met de gouverneurs om tot een eenduidige aanpak te komen en duidelijkheid te scheppen. Een leider is niet per se een keizer natuurlijk.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
  Overall beste user 2022 woensdag 24 juni 2020 @ 11:10:26 #3
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_193765717
Wel een beetje een show-off die Biden.

Gewoon met één hand. Patser.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_193765730
Wat vinden we van het feit dat trump heeft besloten om in Amerika voor alle (tijdelijk) arbeids immigranten tot eind van het jaar geen visa meer te verstrekken. Dit heeft hij gedaan om de interne markt te stimuleren, maar heeft natuurlijk ook gevolgen voor kenniswerkers die het merendeel van de arbeidsmigranten zijn.

Maar ook bijvoorbeeld buitenlandse journalisten die daar een paar maanden de verkiezingen willen gaan verslaan gaan dit niet legaal kunnen doen. :')


Factbox: Who Is Affected by Trump's New Rules on Work Visas?
pi_193765800
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 11:11 schreef Basp1 het volgende:
Wat vinden we van het feit dat trump heeft besloten om in Amerika voor alle (tijdelijk) arbeids immigranten tot eind van het jaar geen visa meer te verstrekken. Dit heeft hij gedaan om de interne markt te stimuleren, maar heeft natuurlijk ook gevolgen voor kenniswerkers die het merendeel van de arbeidsmigranten zijn.

Maar ook bijvoorbeeld buitenlandse journalisten die daar een paar maanden de verkiezingen willen gaan verslaan gaan dit niet legaal kunnen doen. :')

Factbox: Who Is Affected by Trump's New Rules on Work Visas?

Ik deel de analyses in Foreign Policy en Nature.
Ik hoor ook altijd uit de mond van de Trumpfanboys dat je migratie moet inrichten zodat hoogwaardige kenniswerkers het land in kunnen komen en kansarme profiteurs moeten worden geweigerd, maar dit is nou juist het weren van die hoogwaardige kenniswerkers. Dat de Amerikaanse innovatie voor een groot deel drijft op het feit dat ze het beste buitenlandse talent weten aan te trekken lijkt aan Trump en zijn aanhang voorbij te gaan.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 24 juni 2020 @ 11:18:59 #6
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_193765835
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 11:11 schreef Basp1 het volgende:
Wat vinden we van het feit dat trump heeft besloten om in Amerika voor alle (tijdelijk) arbeids immigranten tot eind van het jaar geen visa meer te verstrekken. Dit heeft hij gedaan om de interne markt te stimuleren, maar heeft natuurlijk ook gevolgen voor kenniswerkers die het merendeel van de arbeidsmigranten zijn.
Volgens mij zeggen alle onderzoeken en experts dat dergelijke inperkingen van migratie slecht zijn voor de economie. Nu ben ik geen expert, maar het zal wel slecht zijn voor de economie dan. Je hebt er ook relatief veel Amerikanen mee, als die daardoor hun collega's/partners kwijt raken, lijkt me.
pi_193765908
Er hebben overigens wel degelijk artikelen en opiniestukken in de Volkskrant gestaan waar vragen gesteld werden over de aanpak van deze crisis.

Luisteren we in de coronacrisis niet teveel naar een klein groepje deskundigen?
Evalueren wat er fout is gegaan moet juist wel zo snel mogelijk.
Komen we alleen met medische experts door de crisis?
Zijn we te laat voor testen, traceren, isoleren?
Testen, testen, testen zegt de WHO, waarom doen we dat dan niet?

en dat is nog maar een kleine greep uit de headlines via een simpele zoekvraag.

Zelf een mening vormen door fact checken? Helaas is dat iets te hoog gegrepen voor luie lieden als Chivaz, voorgekauwde memes verspreiden die passen bij de eigen onderbuik is immers veel gemakkelijker.
pi_193766174
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 10:13 schreef VoMy het volgende:

[..]

Maar dit is helemaal niet zo. Bijvoorbeeld die 'travelban', dat is een wassen neus. Het lijkt heel wat en het klinkt misschien stoer, maar zolang je binnenlands geen beleid voert tegen corona, heb je er vrijwel niets aan als de meeste besmettingen al binnenlands plaats vinden.

Verder is de VS veel groter dan Nederland. Wat je altijd krijgt, is dat er bepaalde plaatsen zijn waar het virus het eerst uitbreekt - in Europa was dat Italië, in de VS was dat Washington/Californië volgens mij. Daarna schiet het over naar andere gebieden en dan is het zaak om het in de nieuwe gebieden niet teveel uit de hand te laten lopen en in te dammen. In Nederland was er enige vertraging in ingrijpen omdat het virus in Zuid-Nederland ongemerkt verder om zich heen had gegrepen dan werd gedacht. Dat had beter gekund, maar daarna is de boel in quarantaine gegaan en zijn er reisrestricties opgelegd. Net zoals in de meeste andere EU-landen. Dat werkte goed en nu kunnen steeds meer maatregelen worden teruggedraaid.

Zoals het in Europa uit de hand is gelopen in Noord-Italië en in Spanje, is het in de VS uit de hand gelopen in New York en omstreken. Dat lag niet per se aan Trump, het is ook een beetje een toevalsproces en de ernst van de ziekte werd ernstig onderschat in New York, ook door een De Blasio.

Maar wat wel aan Trump ligt, en dat is waar zijn verantwoordelijkheid vooral ligt, is dat hij nooit een duidelijk gestructureerd idee heeft geschetst hoe er omgegaan moet worden met dit virus. Hij heeft het van begin tot einde gepolitiseerd, waardoor benodigde maatregelen gelabeld werden als tegen Trump. Hij heeft geen binnenlandse reisbeperkingen opgelegd (wat natuurlijk wel had gemoeten), waardoor het virus zich op z'n gemak kon verspreiden naar alle gebieden waar het nog niet was. In plaats van een rechtlijnige boodschap, waarbij hij de maatregelen die per staat genomen werden ondersteunde, ondermijnde hij voornamelijk alle acties om corona in te dammen.

Zoveel hoeft en kan je helemaal niet doen als president, vooral omdat de VS zo groot zijn dat eenvormige nationale maatregelen helemaal niet effectief zijn - juist per staat een benadering die past bij de ernst van de situatie is wat je wil (precies zoals het ook in de EU gaat, omdat de EU bestaat uit losse landen). Maar datgene wat hij had kunnen doen, heeft ie dan ook niet goed gedaan, terwijl hij de hele tijd trots is op de niets uithalende acties die hij wel heeft uitgevoerd.
Eens hoor.

Het was niet zo handig van me op die vraag zo direct te beantwoorden, zie ik aan mijn quote-notificaties. In mijn overige, langere, posts gaf ik al aan dat die travel ban niet super zinvol was, en steeds opnieuw benadruk ik dat de communicatie van Rutte veel en veel beter is. Maar je kan ook een narratief brengen met punten waarin de VS het beter heeft gedaan dan Nederland, en dan heb ik het met name over ventilators en testen.

Voor de duidelijkheid, ik wilde twee punten maken:
A) Deze hele discussie begon met iemand die het belachelijk vond dat Trump zich verdedigde door wat positieve punten van de VS te noemen. Wat mij betreft is dit zoeken naar een stok om mee te slaan: elke politicus zal dit doen.
B) Nederlandse media hadden wat mij betreft beter geïnformeerd en kritischer mogen zijn op Rutte c.s., eigenlijk zo kritisch als Amerikaanse media op Trump. Er zijn goede kritische stukken verschenen in Nederland. Maar bij persconferenties was het niveau bij vlagen dramatisch laag, dat Rutte in staat heeft gesteld gigantisch te scoren en de VVD tot grote hoogten stuwt. Hier wordt de beruchte vraag van de NOS als voorbeeld gegeven dat Nederlandse media kritisch is. Nee, dit is een voorbeeld van een dramatisch niveau van de media waardoor een leider die een welbespraakt is kan floreren.
pi_193766371
quote:
7s.gif Op woensdag 24 juni 2020 11:44 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Eens hoor.

Het was niet zo handig van me op die vraag zo direct te beantwoorden, zie ik aan mijn quote-notificaties. In mijn overige, langere, posts gaf ik al aan dat die travel ban niet super zinvol was, en steeds opnieuw benadruk ik dat de communicatie van Rutte veel en veel beter is. Maar je kan ook een narratief brengen met punten waarin de VS het beter heeft gedaan dan Nederland, en dan heb ik het met name over ventilators en testen.

Voor de duidelijkheid, ik wilde twee punten maken:
A) Deze hele discussie begon met iemand die het belachelijk vond dat Trump zich verdedigde door wat positieve punten van de VS te noemen. Wat mij betreft is dit zoeken naar een stok om mee te slaan: elke politicus zal dit doen.
B) Nederlandse media hadden wat mij betreft beter geïnformeerd en kritischer mogen zijn op Rutte c.s., eigenlijk zo kritisch als Amerikaanse media op Trump. Er zijn goede kritische stukken verschenen in Nederland. Maar bij persconferenties was het niveau bij vlagen dramatisch laag, dat Rutte in staat heeft gesteld gigantisch te scoren en de VVD tot grote hoogten stuwt. Hier wordt de beruchte vraag van de NOS als voorbeeld gegeven dat Nederlandse media kritisch is. Nee, dit is een voorbeeld van een dramatisch niveau van de media waardoor een leider die een welbespraakt is kan floreren.
Weet je waarom Rutte kon floreren? Omdat hij over het algemeen uitstekend voorbereid op het podium verscheen. De premier is een dossiertijger die zich altijd uitvoering inleest. Iedereen die wel eens een Kamerdebat heeft gevolgd, kan dat beamen. Voor vragenstellers is het daardoor lastig om Rutte te verrassen.

Dat is het grote verschil met Trump. Die bereid zich niet voor en begint te freewheelen zodra er een inhoudelijke vraag wordt gesteld, waarna hij allerlei onzinnige uitlatingen beginnen te doen.

Daarom doet Rutte het goed en slaat Trump een modderfiguur. Niet omdat het journaille niet kritisch genoeg zou zijn.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 24 juni 2020 @ 12:28:43 #10
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_193766804
Laten we vooral niet toegeven aan de journalistieke reflex om Rutte op te hemelen omdat we Trump willen neersabelen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_193766833
Als Trump niet zo opzichtig en doorzichtig zou bluffen zou men hem misschien ook minder bij voorbaat kritisch benaderen. Even zijn niet al te florissante cv als president buiten beschouwing gelaten. En covid-19 is nog niet klaar in de vs heh. Sterker, als dit beleid zo doorgaat wordt het een ramp zodra het weer kouder wordt. Houd maar eens verkiezingen als niemand naar buiten durft.
What Would Goku Do
pi_193766869
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 11:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Weet je waarom Rutte kon floreren? Omdat hij over het algemeen uitstekend voorbereid op het podium verscheen. De premier is een dossiertijger die zich altijd uitvoering inleest. Iedereen die wel eens een Kamerdebat heeft gevolgd, kan dat beamen. Voor vragenstellers is het daardoor lastig om Rutte te verrassen.

Dat is het grote verschil met Trump. Die bereid zich niet voor en begint te freewheelen zodra er een inhoudelijke vraag wordt gesteld, waarna hij allerlei onzinnige uitlatingen beginnen te doen.

Daarom doet Rutte het goed en slaat Trump een modderfiguur. Niet omdat het journaille niet kritisch genoeg zou zijn.
Je zegt het goed: iedereen die ooit een Kamerdebat heeft gevolgd weet dat. Eigenlijk blijkt het uit praktisch elk interview dat Rutte communicatief uitstekend is en daarbij zeer goed op de hoogte. Maar goed, dat weten we nu al een jaar of 10, dus ik kan er met mijn verstand echt niet bij dat mensen daar nu pas achter komen. Dus dat hij nu floreert moet wel komen doordat mensen vinden dat hij deze specifieke crisis goed aangepakt heeft. En dat beeld van de mensen vind ik niet geheel terecht, en dat was vermoedelijk ook anders geweest als Rutte beter ondervraagd was.

Overigens haalde Rutte ook weer een slimme politieke truc uit door de moeilijke inhoudelijke onderwerpen aan de Jonge over te laten, die inderdaad een paar keer flink liep te schutteren.
pi_193766942
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 12:32 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:


Overigens haalde Rutte ook weer een slimme politieke truc uit door de moeilijke inhoudelijke onderwerpen aan de Jonge over te laten, die inderdaad een paar keer flink liep te schutteren.
faucie stond langs trump bij vele briefings maar mocht nooit iets inhoudelijks zeggen. Alleen maar lovenswaardig om de deskundigen bij inhoudelijke vragen naar voren te schuiven. ^O^
pi_193767002
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 12:36 schreef Basp1 het volgende:

[..]

faucie stond langs trump bij vele briefings maar mocht nooit iets inhoudelijks zeggen. Alleen maar lovenswaardig om de deskundigen bij inhoudelijke vragen naar voren te schuiven. ^O^
Fauci en Hugo de Jonge hebben een iets andere positie he? Fauci heeft op briefings een stuk meer mogen zeggen dan Jaap van Dissel, als je de vergelijking toch wil trekken.

Alleen was het probleem dat Fauci Trump vaak subtiel tegensprak, en dat kan The Donald uiteraard vrij slecht hebben.
pi_193767011
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 12:32 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Je zegt het goed: iedereen die ooit een Kamerdebat heeft gevolgd weet dat. Eigenlijk blijkt het uit praktisch elk interview dat Rutte communicatief uitstekend is en daarbij zeer goed op de hoogte. Maar goed, dat weten we nu al een jaar of 10, dus ik kan er met mijn verstand echt niet bij dat mensen daar nu pas achter komen. Dus dat hij nu floreert moet wel komen doordat mensen vinden dat hij deze specifieke crisis goed aangepakt heeft. En dat beeld van de mensen vind ik niet geheel terecht, en dat was vermoedelijk ook anders geweest als Rutte beter ondervraagd was.

Overigens haalde Rutte ook weer een slimme politieke truc uit door de moeilijke inhoudelijke onderwerpen aan de Jonge over te laten, die inderdaad een paar keer flink liep te schutteren.
Weet je waarom Rutte lof oogst? Omdat hij op het hoogtepunt van de coronacrisis rust, vertrouwen en standvastigheid uitstraalde.

Want de meeste Nederlanders snappen wel dat de regering ook fouten maakt tijdens deze crisis. Daar mag/moet je het kabinet uiteraard op aanspreken, maar tegelijkertijd beseft iedereen ook wel dat we met een unieke situatie hebben te maken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_193767052
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 12:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Weet je waarom Rutte lof oogst? Omdat hij op het hoogtepunt van de coronacrisis rust, vertrouwen en standvastigheid uitstraalde.

Want de meeste Nederlanders snappen wel dat de regering ook fouten maakt tijdens deze crisis. Daar mag/moet je het kabinet uiteraard op aanspreken, maar tegelijkertijd beseft iedereen ook wel dat we met een unieke situatie hebben te maken.
Ik vind dat uitstekend hoor, maar ik had echt niets anders van Rutte verwacht.

Al bij al presteert Rutte tijdens de coronacrisis gewoon zoals hij meestal presteert: matig qua beleid, uitstekend qua communicatie.
pi_193767100
Maar goed, de Amerikaanse politiek dus. :P

FiveThirtyEight had nog een aardige longread over de GOP en kiezers uit minderheidsgroepen:
https://fivethirtyeight.com/features/the-republican-choice/
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_193767177
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 12:47 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ik vind dat uitstekend hoor, maar ik had echt niets anders van Rutte verwacht.

Al bij al presteert Rutte tijdens de coronacrisis gewoon zoals hij meestal presteert: matig qua beleid, uitstekend qua communicatie.
Weet niet in hoeverre het beleid matig was. Denk dat we daar pas iets zinnigs over kunnen zeggen als de rook is opgetrokken.

Vooralsnog lijkt de intelligente lockdown en de financiële steun aan noodlijdende ondernemers een redelijk verstandig keuze te zijn geweest.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_193767201
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 12:47 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ik vind dat uitstekend hoor, maar ik had echt niets anders van Rutte verwacht.

Al bij al presteert Rutte tijdens de coronacrisis gewoon zoals hij meestal presteert: matig qua beleid, uitstekend qua communicatie.
Bovendien is het nu eenmaal onmogelijk om een goede debater met veel parate kennis door kritische vragen klem te zetten. Zij hebben zoveel trainingen gevolgd dat ze zich altijd kunnen bevrijden uit de situatie.Het enige dat je zou kunnen doen is achteraf duiding geven aan de antwoorden en concluderen dat het antwoord niet zo best was. Maar dat doe je dan in het artikel of tv-item en voor je eigen achterban/luisteraars.
beter een knipoog dan een blauw oog
  Redactie Games woensdag 24 juni 2020 @ 13:30:15 #20
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_193767540
nytimes twitterde op woensdag 24-06-2020 om 13:00:09 Joe Biden has a commanding, 14-point lead over President Trump in the 2020 race, a new New York Times/Siena College poll of registered voters shows. Biden has a big lead with women and nonwhite voters and has made inroads with some GOP-leaning groups. https://t.co/8wlva4Yq30 reageer retweet
Toegegeven, Clinton leidde ook met 12 procentpunten rond deze tijd in 2016. Maar er zijn ook verschillen, bijvoorbeeld dat Biden ook punten wegkaapt van Trump bij blanken en laagopgeleiden, en dat is toch voornamelijk Trump's aanhang. Ik denk dat deze verkiezing toch meer een "fuck Trump" dan een "yay Biden" wordt.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
  woensdag 24 juni 2020 @ 13:39:47 #21
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_193767672
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 13:30 schreef Puddington het volgende:
nytimes twitterde op woensdag 24-06-2020 om 13:00:09 Joe Biden has a commanding, 14-point lead over President Trump in the 2020 race, a new New York Times/Siena College poll of registered voters shows. Biden has a big lead with women and nonwhite voters and has made inroads with some GOP-leaning groups. https://t.co/8wlva4Yq30 reageer retweet
Toegegeven, Clinton leidde ook met 12 procentpunten rond deze tijd in 2016. Maar er zijn ook verschillen, bijvoorbeeld dat Biden ook punten wegkaapt van Trump bij blanken en laagopgeleiden, en dat is toch voornamelijk Trump's aanhang.
Tja.als ze pas 4 jaar zien dat ze een verkeerde keuze hebben gemaakt en er nu pas voor uit komen, lijkt me heel wel mogelijk dat Trump NIET wordt herkozen. Ik wil de kiezers niet de kost geven die vanuit schaamte niet willen zeggen op wie ze hebben gestemd, en op wie ze in 2020 gaan stemmen. Ik denk dat er best wel veel twijfelaars onder de MAGA-perjes verstopt zitten. Je kiest niet alleen een president , maar ook een regering die ten dienste van je belangen staat. Trump staat vooralsnog alleen ten dienste van zichzelf. En van iemand als Mitch McConnell moet je het niet hebben als Average Joe.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_193767836
quote:
7s.gif Op woensdag 24 juni 2020 11:44 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Maar je kan ook een narratief brengen met punten waarin de VS het beter heeft gedaan dan Nederland, en dan heb ik het met name over ventilators en testen.

Hoezo hebben de Amerikanen het beter gedaan met beademingsapparaten trouwens? Zover ik weet is het in Nederland uiteindelijk niet tot een acuut tekort gekomen. Dat terwijl de staten in de VS wekenlang moord en brand hebben geschreeuwd.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 juni 2020 @ 13:59:37 #23
426493 crew  PippenScottie
pi_193767900
Nate_Cohn twitterde op woensdag 24-06-2020 om 12:06:51 Joe Biden holds a commanding 14 point lead in the first NYT/Siena national survey, 50 to 36 percent https://t.co/fnGaZUHo0F reageer retweet
-
  woensdag 24 juni 2020 @ 14:22:23 #24
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_193768196
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 13:53 schreef archito het volgende:

[..]

Hoezo hebben de Amerikanen het beter gedaan met beademingsapparaten trouwens? Zover ik weet is het in Nederland uiteindelijk niet tot een acuut tekort gekomen. Dat terwijl de staten in de VS wekenlang moord en brand hebben geschreeuwd.
inderdaad.en daar was een gegronde reden voor.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  woensdag 24 juni 2020 @ 14:30:31 #25
8369 speknek
Another day another slay
pi_193768297
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 13:53 schreef archito het volgende:
Hoezo hebben de Amerikanen het beter gedaan met beademingsapparaten trouwens? Zover ik weet is het in Nederland uiteindelijk niet tot een acuut tekort gekomen. Dat terwijl de staten in de VS wekenlang moord en brand hebben geschreeuwd.
Ik denk dat ratjetoe het vooral over een narratief had, wat altijd een kant eenzijdig belicht. In ons geval is het ook niet tot een tekort gekomen omdat we een gezondheidszorg hebben die gevallen met weinig kans sowieso niet snel behandelt. In de VS overleeft 30% van de mensen aan de ventilatie het. In Nederlands 50%. Dat is niet omdat onze ventilatoren zoveel beter zijn.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')