abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 juni 2020 @ 12:40:21 #101
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_193638674
Dit leek me ook wel interessant om eens op te googlen :

https://www.odmp.org/search/year/2019

Gunfire komt redelijk vaak voor. En dat zijn dan alleen maar de dodelijke slachtoffers.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 15 juni 2020 @ 12:42:34 #102
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193638705
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 12:23 schreef Eufonie het volgende:

[..]

:') 'Do not move!' roepen ook naar iemand waar een heel magazijn ingeschoten is :')
Op 3:05 zie je zijn arm bewegen
pi_193638815
quote:
6s.gif Op maandag 15 juni 2020 12:42 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Op 3:05 zie je zijn arm bewegen
Dat is vrijwel zeker Abnormal posturing, een gevolg van ernstige hersenschade. Grote kans dat de man al hersendood is. Nu zal iemand dat binnen de situatie niet direct hoeven te herkennen, maar dat maakt het roepen van 'Do not move!' na een magazijn in iemand leegschieten niet minder absurdistisch.

Je ziet dat zijn handen/armen zich naar de borst pogen te positioneren ook:

Decorticate posturing, with elbows, wrists and fingers flexed, and legs extended and rotated inward.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_193638869
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 09:24 schreef MCH het volgende:
Mag de politie in Nederland iemand neerknallen die wegrent?
Volgens mij is het tegenwoordig de norm als je weet dat iemand bijvoorbeeld met een vuurwapen bewapend is en mogelijk ergens anders slachtoffers kan maken, word soms ook wel gedaan als men met een voertuig vlucht in bijvoorbeeld een druk gebied. Maar volgens mij dienen ze wel een waarschuwings schot uit te voeren.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_193639065
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2020 19:58 schreef wpor het volgende:

[..]

Die houding van die agent stond me ook totaal niet aan. 10 minuten lang die vent naar z'n vinger laten kijken, plotseling arresteren, hij deed het erom. Rechtvaardigt dat de actie van de arrestant? Nee. Maar ik had zeker niet zoveel geduld gehad als deze arrestant en zou me zeker apart behandeld voelen. Hele vreemde sfeer, ook zeker door die mafklapper van een agent.
Je liegt.
2 minuten en 8 seconden duurde het vingerstaren. Verder houdt de agent zich zeer exact aan alle opgelegde procedures. Dat jij het niet eens bent met die procedures doet uiteraard niet ter zake en dat jij zoveel geduld niet zou hebben geeft slechts weer hoe jij hier in staat.
Ik mag en zal het niet voor je wensen, maar een ontmoeting met een dronken bestuurder terwijl jullie beiden rijden doet je wellicht van standpunt wijzigen.
“Computers are incredibly fast, accurate and stupid; humans are incredibly slow, inaccurate and brilliant; together they are powerful beyond imagination.”
  Moderator maandag 15 juni 2020 @ 13:12:07 #106
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193639136
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 13:06 schreef BekiekUtMoar het volgende:
Je liegt.
doe ff normaal joh
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_193639163
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 13:12 schreef sp3c het volgende:

[..]

doe ff normaal joh
Oh? Leugens mogen niet gemeld worden van jou? Gedachtenpolitie iemand?
“Computers are incredibly fast, accurate and stupid; humans are incredibly slow, inaccurate and brilliant; together they are powerful beyond imagination.”
pi_193639364
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 13:06 schreef BekiekUtMoar het volgende:

[..]

Je liegt.
2 minuten en 8 seconden duurde het vingerstaren. Verder houdt de agent zich zeer exact aan alle opgelegde procedures. Dat jij het niet eens bent met die procedures doet uiteraard niet ter zake en dat jij zoveel geduld niet zou hebben geeft slechts weer hoe jij hier in staat.
Ik mag en zal het niet voor je wensen, maar een ontmoeting met een dronken bestuurder terwijl jullie beiden rijden doet je wellicht van standpunt wijzigen.
Ik heb inderdaad gelogen, sorry man. Het was geen 10 minuten. Zo voelde het wel. Welke procedures bedoel je precies?

Bedankt voor je slotzin ook. Jij vond niet dat de agent nogal haantjesgedrag vertoonde? Agent nr.1 had daar een stuk minder last van.

Overigens zeg ik helemaal niks over het feit dat het wel of niet raar is dat hij dronken in een auto zit? En je weet ook niet of ik vind dat hij nog mag rijden zo of absoluut niet?
pi_193639426
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 13:26 schreef wpor het volgende:

[..]

Ik heb inderdaad gelogen, sorry man. Het was geen 10 minuten. Zo voelde het wel. Welke procedures bedoel je precies?

Bedankt voor je slotzin ook. Jij vond niet dat de agent nogal haantjesgedrag vertoonde? Agent nr.1 had daar een stuk minder last van.

Overigens zeg ik helemaal niks over het feit dat het wel of niet raar is dat hij dronken in een auto zit? En je weet ook niet of ik vind dat hij nog mag rijden zo of absoluut niet?
De onverdraagzaamheid jegens de politie spat van je respons. En de procedures die uiteindelijk leidden tot zijn aanhouding zijn die zoals die door alle agenten in de VS gevolgd dienen te worden.
pi_193639537
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 13:30 schreef BekiekUtMoar het volgende:

[..]

De onverdraagzaamheid jegens de politie spat van je respons. En de procedures die uiteindelijk leidden tot zijn aanhouding zijn die zoals die door alle agenten in de VS gevolgd dienen te worden.
Nee hoor. Ik ben totaal niet onverdraagzaam jegens de politie. Ik ben gewoon aan het observeren. Tegenwoordig moet je vaak disclaimers plaatsen dus bij deze: ik ben nog kritischer op de arrestant.

Er loopt een onderzoek om te bekijken of de procedures goed zijn gevolgd. Maar fijn dat jij al weet dat hij ze perfect gevolgd heeft.
  Moderator maandag 15 juni 2020 @ 13:38:20 #111
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193639540
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 13:13 schreef BekiekUtMoar het volgende:

[..]

Oh? Leugens mogen niet gemeld worden van jou? Gedachtenpolitie iemand?
we het is toch overduidelijk bij wijze van?

stel je niet zo aan
pi_193639666
quote:
13s.gif Op maandag 15 juni 2020 09:18 schreef Yon_Wip het volgende:
Daarbij was het natuurlijk wel dom om weg te rennen, dit had sowieso slecht gestaan in de rechtbank. Betekent niet dat politie voor eigen rechter kan spelen.
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 09:24 schreef MCH het volgende:
Mag de politie in Nederland iemand neerknallen die wegrent?
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 12:27 schreef MrBadGuy het volgende:
Dronken, je verzetten tegen arrestatie, een wapen afpakken en dan wegrennen.... tja, om daarom iemand neer te schieten gaat wel heel ver, maar het is verder geen gemis voor de samenleving. Als deze dronken man blank was geweest, dan had niemand zich er druk over gemaakt.
Jullie laten een nogal belangrijk detail weg wanneer jullie spreken over iemand neerschieten die wegrent. Namelijk dat tijdens het wegrennen Brooks zich omdraaide en met de taser schoot richting de agenten.
pi_193639860
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2020 13:48 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

[..]

[..]

Jullie laten een nogal belangrijk detail weg wanneer jullie spreken over iemand neerschieten die wegrent. Namelijk dat tijdens het wegrennen Brooks zich omdraaide en met de taser schoot richting de agenten.
Dan is ie terecht doodgeschoten naar mijn mening.
  Moderator maandag 15 juni 2020 @ 14:03:08 #114
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193639914
terecht doodgeschoten vind ik lelijk

de agent heeft terecht geschoten, dat de goede man daardoor is komen te overlijden is een beetje zijn probleem
pi_193639921
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 13:38 schreef wpor het volgende:

[..]

Nee hoor. Ik ben totaal niet onverdraagzaam jegens de politie. Ik ben gewoon aan het observeren. Tegenwoordig moet je vaak disclaimers plaatsen dus bij deze: ik ben nog kritischer op de arrestant.

Er loopt een onderzoek om te bekijken of de procedures goed zijn gevolgd. Maar fijn dat jij al weet dat hij ze perfect gevolgd heeft.
Volgens mij was de agent heel redelijk. Geeft hem alle kans om de nuchterheid test rustig te doorlopen. Hij vraagt bijvoorbeeld volgens de procedure o.a. of Brooks comfortabel in zijn schoenen loopt alvorens hij in een lijn moet lopen. Dan begint Brooks een lulverhaal op te hangen dat zijn schoenen net nieuw zijn en nog niet ingelopen zijn ofzo. De agent geeft hem duidelijk aan dat als hij wil hij ook op blote voeten de test mag doen maar uiteindelijk beslist hij toch maar zijn schoenen aan te houden. Vervolgens vraagt agent nog aan Brooks; op een schaal van 1 tot 10, waar 1 compleet nuchter is en 10 compleet buiten zinnen, hoe voel je je ? Brooks antwoord dat hij een 10 is en compleet buiten zinnen is en zich goed voelt. De agent legt Brooks uit dat hij waarschijnlijk de vraag niet goed begrepen heeft en stelt hem nog een keer in iets andere bewoording waarna Brooks zich herstelt en aangeeft dat hij 1 is en zich compleet nuchter voelt.
pi_193640055
Na wat meer beeld is de situatie wat minder achterlijk dan ik als eerste dacht, maar ik snap niet waarom jullie die agent verdedigen. Een dronken net nog bewusteloze man weet een taser af te pakken. Hoe dan? Vervolgens richt hij dit niet dodelijke wapen op de agenten en wordt hij doorzeefd. Nu moet je geen wapen richten op de agenten, maar het is absoluut niet redelijk om iemand dood te maken, omdat je in het ergste geval de pijn uit je tasertraining herbeleefd.
pi_193640782
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 14:14 schreef Glazenmaker het volgende:
Na wat meer beeld is de situatie wat minder achterlijk dan ik als eerste dacht, maar ik snap niet waarom jullie die agent verdedigen. Een dronken net nog bewusteloze man weet een taser af te pakken. Hoe dan? Vervolgens richt hij dit niet dodelijke wapen op de agenten en wordt hij doorzeefd. Nu moet je geen wapen richten op de agenten, maar het is absoluut niet redelijk om iemand dood te maken, omdat je in het ergste geval de pijn uit je tasertraining herbeleefd.
Denk nou eens na, die agent is uitgeschakeld als hij getaserd wordt. Vervolgens zou meneer neger zijn pistool af kunnen pakken. Volledig terecht dat deze meneer doodgeschoten is. Wanneer gaan we weer normaal doen, op deze aardbol?
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  maandag 15 juni 2020 @ 15:11:04 #118
491303 Yon_Wip
Horecatopper
pi_193640830
quote:

[..]

[..]

[..]

Een dronken man je wapen laten ontfutselen :') daarvoor moet je alleen al ontslagen worden.

Ja, hij had een wapen. Nog zie ik andere opties dan hem te vermoorden.

[ Bericht 28% gewijzigd door Yon_Wip op 15-06-2020 15:14:04 (Quote faal) ]
  maandag 15 juni 2020 @ 15:30:35 #119
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193641178
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 15:11 schreef Yon_Wip het volgende:

[..]

Een dronken man je wapen laten ontfutselen :') daarvoor moet je alleen al ontslagen worden.

Ja, hij had een wapen. Nog zie ik andere opties dan hem te vermoorden.

Ze hebben hem niet vermoord.

Hij is uitgeschakeld door hem neer te schieten. Dat is wat anders dan vermoorden.
  maandag 15 juni 2020 @ 15:40:34 #120
491303 Yon_Wip
Horecatopper
pi_193641328
quote:
6s.gif Op maandag 15 juni 2020 15:30 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Ze hebben hem niet vermoord.

Hij is uitgeschakeld door hem neer te schieten. Dat is wat anders dan vermoorden.
Ja, dan gaan we natuurlijk naar een discussie wat meer over taal en de inhoud daarvan gaat. Dit zien we natuurlijk regelmatig terug in de discussies afgelopen weken. Het constant herformuleren door verschillende partijen schiet ook niet op. Laten we zien waarvoor hij wordt veroordeeld (als hij dat wordt).

Ik denk dat mijn punt uiteindelijk meer is dat er een weer een onnodige dode is, ongeacht wat de aanleiding is. Hieruit blijkt weer dat de VS een gigantisch probleem heeft met wapens en hoe agenten burgers zien (als gewapende bandits). Ik ben soms heel blij dat ik in Nederland leef.
pi_193641629
quote:
10s.gif Op maandag 15 juni 2020 15:40 schreef Yon_Wip het volgende:

[..]

Ja, dan gaan we natuurlijk naar een discussie wat meer over taal en de inhoud daarvan gaat. Dit zien we natuurlijk regelmatig terug in de discussies afgelopen weken. Het constant herformuleren door verschillende partijen schiet ook niet op. Laten we zien waarvoor hij wordt veroordeeld (als hij dat wordt).

Ik denk dat mijn punt uiteindelijk meer is dat er een weer een onnodige dode is, ongeacht wat de aanleiding is. Hieruit blijkt weer dat de VS een gigantisch probleem heeft met wapens en hoe agenten burgers zien (als gewapende bandits). Ik ben soms heel blij dat ik in Nederland leef.
Klopt. Er zijn teveel incidenten waarbij onnodig veel politiegeweld eraan te pas is gekomen. Ze moeten de wapenwet afschaffen, zodat de burgers niet meer zo makkelijk aan een wapen kunnen komen. Daarna moeten die Amerikaanse agenten allemaal in Nederland een opleiding tot politie-agent volgen.
West-Melanesia
pi_193641643
quote:
10s.gif Op maandag 15 juni 2020 15:40 schreef Yon_Wip het volgende:

[..]

Overal ter wereld wordt je neergeschoten als je een politieagent probeert te taseren.

Misschien dat zwarten kunnen stoppen met het uithalen van halsbrekende toeren zodra er een politieagent in zicht is? Dat zou al een hoop schelen.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_193641677
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Overal ter wereld wordt je neergeschoten als je een politieagent probeert te taseren.

Misschien dat zwarten kunnen stoppen met het uithalen van halsbrekende toeren zodra er een politieagent in zicht is? Dat zou al een hoop schelen.
Los van dit zijn er nog steeds teveel incidenten waarbij onnodig doden zijn gevallen.
West-Melanesia
pi_193642670
quote:

[..]

Ik weet niet of je dit enkel aan zwarte Amerikanen kan toeschrijven. Er zullen geheid genoeg blanken en Hispanics zijn die zich ook verzetten. Wel kun je je afvragen waarom mensen dit doen, en tevens zal het de hele retoriek over zwarte Amerikanen die disproportioneel worden neergeschoten door (blanke) agenten er enkel voor zorgen dat nog meer zwarte Amerikanen zich gaan verzetten bij een arrestatie. Immers wordt dat dan per definitie geïnterpreteerd als racisme. Wat heel raar is, want volgens die denkwijze zouden zwarte Amerikanen dus het recht moeten krijgen om misdaden te plegen en vervolgens daarmee weg te komen.

quote:

[..]

[..]

[..]

Dit dus inderdaad :). Op dat moment handelt de agent uit zelfverdediging en mag hij de verdachte neerschieten.

quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:02 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Los van dit zijn er nog steeds teveel incidenten waarbij onnodig doden zijn gevallen.
In Amerika? Dat valt enorm mee wetende dat er meer wapens zijn dan inwoners. Als het mij goed herinner iets van 120 per 100.
pi_193642786
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 17:13 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Ik weet niet of je dit enkel aan zwarte Amerikanen kan toeschrijven. Er zullen geheid genoeg blanken en Hispanics zijn die zich ook verzetten. Wel kun je je afvragen waarom mensen dit doen, en tevens zal het de hele retoriek over zwarte Amerikanen die disproportioneel worden neergeschoten door (blanke) agenten er enkel voor zorgen dat nog meer zwarte Amerikanen zich gaan verzetten bij een arrestatie. Immers wordt dat dan per definitie geïnterpreteerd als racisme. Wat heel raar is, want volgens die denkwijze zouden zwarte Amerikanen dus het recht moeten krijgen om misdaden te plegen en vervolgens daarmee weg te komen.
[..]

Dit dus inderdaad :). Op dat moment handelt de agent uit zelfverdediging en mag hij de verdachte neerschieten.
[..]

In Amerika? Dat valt enorm mee wetende dat er meer wapens zijn dan inwoners. Als het mij goed herinner iets van 120 per 100.
Dat zijn veel wapens ja.
West-Melanesia
pi_193643054
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 15:07 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Denk nou eens na, die agent is uitgeschakeld als hij getaserd wordt. Vervolgens zou meneer neger zijn pistool af kunnen pakken. Volledig terecht dat deze meneer doodgeschoten is. Wanneer gaan we weer normaal doen, op deze aardbol?
Als die agent alleen was geweest, dan had je misschien een punt. Bovendien had de agent zijn kruit al verschoten met de taser, dus hij kon niet eens taseren zonder de agent aan te raken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2020 17:36:20 ]
pi_193643117
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 17:35 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Als die agent alleen was geweest, dan had je misschien een punt. Bovendien had de agent zijn kruit al verschoten met de taser, dus hij kon niet eens taseren zonder de agent aan te raken.
Klopt, of als ze tegenover een groep stonden.
West-Melanesia
pi_193643165
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 17:13 schreef Dejannn het volgende:

[..]

[..]

[..]

Slappe borrelpraat. Je eerste alinea staat vol met onzin.

Die agent is geen moment in levensgevaar geweest, dus het is helemaal niet redelijk om dan maar iemand dood te maken.

Ik kan je ook een filmpje opsturen van een blanke meneer die huilend en smekend op de grond tegenstrijdige commando's krijgt van een Amerikaanse agent en daarna overhoop wordt geschoten met een machinegeweer als hij zich daar begrijpelijk niet aan kan houden. De beste agent loopt vrij rond en krijgt nu een PTSD pensioen voor de rest van zijn leven, want eigenlijk was hij het slachtoffer. De hoeveelheid dodelijke politie-incidenten is niet alleen door de wapens (genoeg landen in Europa waar je ook een arsenaal kan hebben), maar met jaren van propaganda over hoe gevaarlijk dat beroep wel niet is, terwijl het best meevalt, slechte training en bijna nooit gevolgen als je over de scheef gaat als agent.
pi_193643442
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 17:44 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Slappe borrelpraat. Je eerste alinea staat vol met onzin.

Die agent is geen moment in levensgevaar geweest, dus het is helemaal niet redelijk om dan maar iemand dood te maken.

Ik kan je ook een filmpje opsturen van een blanke meneer die huilend en smekend op de grond tegenstrijdige commando's krijgt van een Amerikaanse agent en daarna overhoop wordt geschoten met een machinegeweer als hij zich daar begrijpelijk niet aan kan houden. De beste agent loopt vrij rond en krijgt nu een PTSD pensioen voor de rest van zijn leven, want eigenlijk was hij het slachtoffer. De hoeveelheid dodelijke politie-incidenten is niet alleen door de wapens (genoeg landen in Europa waar je ook een arsenaal kan hebben), maar met jaren van propaganda over hoe gevaarlijk dat beroep wel niet is, terwijl het best meevalt, slechte training en bijna nooit gevolgen als je over de scheef gaat als agent.
Agenten in de VS mogen hun wapen gebruiken als ze in gevaar zijn. En als er iemand een taser op je richt is dat het geval en dus mogen ze dan schieten. Dit wordt ook bevestigd door een voormalig agent (linkje was eerder in dit topic gepost volgens mij :))

Betreffende dat filmpje van Tony Timpa, daar ben ik mij bewust van. Maar dat staat los van deze situatie.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2020 18:10:22 ]
  maandag 15 juni 2020 @ 18:18:25 #130
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193643554
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 18:08 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Agenten in de VS mogen hun wapen gebruiken als ze in gevaar zijn. En als er iemand een taser op je richt is dat het geval en dus mogen ze dan schieten. Dit wordt ook bevestigd door een voormalig agent (linkje was eerder in dit topic gepost volgens mij :))

Betreffende dat filmpje van Tony Timpa, daar ben ik mij bewust van. Maar dat staat los van deze situatie.
Dat het mag klopt, de discussie gaat er echter om of je dit wel zou moeten willen.
pi_193643668
quote:

[..]

Ik mag een hele hoop dingen doen die jouw leven behoorlijk kunnen verzieken. Dat maakt die handelingen niet automatisch goed ofzo.
  maandag 15 juni 2020 @ 18:30:02 #132
117098 Hathor
Effe niet
pi_193643685
Ik snap de discussie niet zo, een man zit in beschonken toestand achter het stuur en lijkt te slapen. Dat alleen is al reden genoeg tot staanhouding, want de man kan in die toetand sowieso niet zijn weg vervolgen. Bovendien stond hij hinderlijk geparkeerd en blokkeerde de drivethrough van Wendy's, ook niet echt acceptabel. Vervolgens krijgt meneer een bijdehandte bek als de politie hem vragen stelt, verzet zich als men besluit hem te arresteren, begint er vervolgens als een dolle op los te meppen, en ontfutselt een van de agenten een taser, slaat op de vlucht en gebruikt tijdens die vlucht de taser op een van de achtervolgende agenten. Ik zou zeggen opgeruimd staat netjes, ik zie liever dat ze hem voor zijn flikker schieten dan dat hij in dronken toestand iemand doodrijdt. Maar goed, ik snap het....het is weer eens white cop vs black victim , reden genoeg voor alle rellennegers in Atlanta om dan maar meteen het restaurant waar het zich afspeelde tot de grond toe af te branden. Niet goed over nagedacht, want waar moet je nou je chickenwings gaan halen?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  maandag 15 juni 2020 @ 21:10:36 #133
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_193646340
quote:
Hij zou in zijn proeftijd hebben gezeten dus hij zal in paniek zijn geraakt bij het idee dat hij terug de bak in moest.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_193646451
quote:

[..]

Agenten in de VS mogen hun wapen gebruiken als ze in gevaar zijn. En als er iemand een taser op je richt is dat het geval en dus mogen ze dan schieten.
Maar in dit geval rende de arrestant bij hem vandaan en is op meters afstand twee keer in zijn rug geschoten. Dan kan het een boefje zijn, maar ik zie niet hoe hier het ultieme geweldsmiddel gerechtvaardigd is.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2020 21:17:36 ]
  maandag 15 juni 2020 @ 21:24:21 #135
117098 Hathor
Effe niet
pi_193646565
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 21:10 schreef Elpis het volgende:

[..]

Hij zou in zijn proeftijd hebben gezeten dus hij zal in paniek zijn geraakt bij het idee dat hij terug de bak in moest.
Daar had ie aan moeten denken voordat hij met zijn bezopen kop achter het stuur kroop.
pi_193646677
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2020 21:16 schreef recursief het volgende:

[..]

Maar in dit geval rende de arrestant bij hem vandaan en is op meters afstand twee keer in zijn rug geschoten. Dan kan het een boefje zijn, maar ik zie niet hoe hier het ultieme geweldsmiddel gerechtvaardigd is.
Dan heb je de beelden niet goed bekeken. Die kerel keer zich om er richt de taser op de agent. Dan mag de agent zijn wapen gebruiken volgens de aanwezige wetten in Georgia (en ik neem aan ook elders in de VS).
pi_193646712
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 21:29 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Dan heb je de beelden niet goed bekeken. Die kerel keer zich om er richt de taser op de agent. Dan mag de agent zijn wapen gebruiken volgens de aanwezige wetten in Georgia (en ik neem aan ook elders in de VS).
Op meters afstand. Taser was deployed, en daarna werd er geschoten.
pi_193646750
quote:

[..]

Misschien moet je eens gewoon niet zo fucking racistisch doen.
"Pools are perfect for holding water"
  dinsdag 16 juni 2020 @ 00:07:52 #139
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_193649116
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 18:30 schreef Hathor het volgende:
Ik snap de discussie niet zo, een man zit in beschonken toestand achter het stuur en lijkt te slapen. Dat alleen is al reden genoeg tot staanhouding, want de man kan in die toetand sowieso niet zijn weg vervolgen. Bovendien stond hij hinderlijk geparkeerd en blokkeerde de drivethrough van Wendy's, ook niet echt acceptabel. Vervolgens krijgt meneer een bijdehandte bek als de politie hem vragen stelt, verzet zich als men besluit hem te arresteren, begint er vervolgens als een dolle op los te meppen, en ontfutselt een van de agenten een taser, slaat op de vlucht en gebruikt tijdens die vlucht de taser op een van de achtervolgende agenten. Ik zou zeggen opgeruimd staat netjes, ik zie liever dat ze hem voor zijn flikker schieten dan dat hij in dronken toestand iemand doodrijdt. Maar goed, ik snap het....het is weer eens white cop vs black victim , reden genoeg voor alle rellennegers in Atlanta om dan maar meteen het restaurant waar het zich afspeelde tot de grond toe af te branden. Niet goed over nagedacht, want waar moet je nou je chickenwings gaan halen?
^O^ _O_
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_193679667
agent die de verdachte doodschoot is aangeklaagd voor moord en zit vast, zonder borgsom, hij kan levenslang krijgen.
dat jullie het weten
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_193679704
hoe zit het eigenlijk daar in de gevangenissen? Als ik hem was zou ik gaan aansluiten bij een groep, de Aryan Brotherhood o.i.d. bijvoorbeeld, voor de nodige bescherming tegen andere groeperingen.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
I stand with (the) Netherlands. w/
  donderdag 18 juni 2020 @ 01:58:12 #142
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_193679716
Als hij niet rijdt hoort hij toch niet gearresteerd te worden?
===================

https://www.nrc.nl/nieuws(...)meprotesten-a4002750

De 27-jarige Brooks werd door de politieagenten gewekt omdat hij lag te slapen in zijn auto op de parkeerplaats. De agenten wilden hem vervolgens arresteren omdat hij met alcohol op achter het stuur zat.
pi_193679769
Mogelijke politiestaking in Atlanta momenteel.

[ Bericht 14% gewijzigd door XXMLGBR4SHOTSNIPEPOWNAGEx op 18-06-2020 03:57:19 ]
2.
  donderdag 18 juni 2020 @ 03:21:44 #144
117098 Hathor
Effe niet
pi_193679845
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 02:31 schreef XXMLGBR4SHOTSNIPEPOWNAGEx het volgende:
Politiestaking in Atlanta momenteel.
logisch.
pi_193679877
Gaat het hierover?

RealJamesWoods twitterde op donderdag 18-06-2020 om 01:10:46 Watch to the end. Judge for yourself. https://t.co/E8Do6BYimp reageer retweet
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef @Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_193679917
quote:
4s.gif Op donderdag 18 juni 2020 03:36 schreef SpaceOddity het volgende:
Gaat het hierover?

RealJamesWoods twitterde op donderdag 18-06-2020 om 01:10:46 Watch to the end. Judge for yourself. https://t.co/E8Do6BYimp reageer retweet
Mag hopen van niet. Als ze deze agent gaan achtervolgen kan je elke agent wel naar huis sturen.

Agent houdt zich zelfs in naar mijn mening.
  donderdag 18 juni 2020 @ 06:55:24 #148
338108 SecretStoryWous
Geld verdienen met Jort Kelder
pi_193680207
Echt onbegrijpelijk dit. Vast voor moord en wellicht de doodstraf, dit heeft toch een politieke kleur...
Dit is gewoon raar :l
  donderdag 18 juni 2020 @ 06:58:09 #149
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_193680217
quote:
14s.gif Op donderdag 18 juni 2020 06:55 schreef SecretStoryWous het volgende:
Echt onbegrijpelijk dit. Vast voor moord en wellicht de doodstraf, dit heeft toch een politieke kleur...
Die man wordt gewoon geslachtofferd.
  donderdag 18 juni 2020 @ 08:04:28 #150
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_193680431
De district attorney staat op video te verklaren dat een taser een "dodelijk wapen" is.

jason_howerton twitterde op donderdag 18-06-2020 om 01:48:19 I have a feeling this video of the DA in the Rayshard Brooks case claiming TWO WEEKS ago that a taser is a “deadly weapon” is going to be used by the defense in court.

https://t.co/NdcUlEadQN reageer retweet
Implicatie op dit moment is dat een taser een dodelijk wapen is in de handen van een politieman/-vrouw (tegen twee studenten) en in de handen van een crimineel die op de vlucht slaat blijkbaar niet.

De GA Bureau of Investigation was nog niet klaar met het onderzoek en werd niet op de hoogte gebracht over deze aanklachten.

GBI_GA twitterde op woensdag 17-06-2020 om 23:28:56 Statement on last Friday’s OIS in Atlanta. The GBI was not aware of today’s press conference before it was conducted. We were not consulted on the charges filed by the District Attorney. (1/2) reageer retweet
De DA is bovendien zelf onderwerp van onderzoek vanwege zelfverrijking via een liefdadigheidsfonds.

GBI opens probe of Fulton DA Paul Howard over use of nonprofit funds

En hij is in een run-off verkiezingsstrijd verwikkeld, omdat hij achter de uitdager eindigde.

Fulton County DA faces election runoff battle while under state investigation

Het is niet ondenkbaar dat het optreden van de DA en buitenproportionele aanklachten politiek ingegeven zijn; voor electoraal gewin.

Daarnaast is het ook niet ondenkbaar dat het optreden van de DA leidt tot een nieuwe crisis bij vrijspraak (bijvoorbeeld voor vervolgingsmisbruik). Rellen en plunderen 2.0 rondom november?
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')