Als die agent alleen was geweest, dan had je misschien een punt. Bovendien had de agent zijn kruit al verschoten met de taser, dus hij kon niet eens taseren zonder de agent aan te raken.quote:Op maandag 15 juni 2020 15:07 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Denk nou eens na, die agent is uitgeschakeld als hij getaserd wordt. Vervolgens zou meneer neger zijn pistool af kunnen pakken. Volledig terecht dat deze meneer doodgeschoten is. Wanneer gaan we weer normaal doen, op deze aardbol?
Klopt, of als ze tegenover een groep stonden.quote:Op maandag 15 juni 2020 17:35 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als die agent alleen was geweest, dan had je misschien een punt. Bovendien had de agent zijn kruit al verschoten met de taser, dus hij kon niet eens taseren zonder de agent aan te raken.
Slappe borrelpraat. Je eerste alinea staat vol met onzin.quote:Op maandag 15 juni 2020 17:13 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Ik weet niet of je dit enkel aan zwarte Amerikanen kan toeschrijven. Er zullen geheid genoeg blanken en Hispanics zijn die zich ook verzetten. Wel kun je je afvragen waarom mensen dit doen, en tevens zal het de hele retoriek over zwarte Amerikanen die disproportioneel worden neergeschoten door (blanke) agenten er enkel voor zorgen dat nog meer zwarte Amerikanen zich gaan verzetten bij een arrestatie. Immers wordt dat dan per definitie geïnterpreteerd als racisme. Wat heel raar is, want volgens die denkwijze zouden zwarte Amerikanen dus het recht moeten krijgen om misdaden te plegen en vervolgens daarmee weg te komen.
[..]
Dit dus inderdaad. Op dat moment handelt de agent uit zelfverdediging en mag hij de verdachte neerschieten.
[..]
In Amerika? Dat valt enorm mee wetende dat er meer wapens zijn dan inwoners. Als het mij goed herinner iets van 120 per 100.
Agenten in de VS mogen hun wapen gebruiken als ze in gevaar zijn. En als er iemand een taser op je richt is dat het geval en dus mogen ze dan schieten. Dit wordt ook bevestigd door een voormalig agent (linkje was eerder in dit topic gepost volgens mijquote:Op maandag 15 juni 2020 17:44 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Slappe borrelpraat. Je eerste alinea staat vol met onzin.
Die agent is geen moment in levensgevaar geweest, dus het is helemaal niet redelijk om dan maar iemand dood te maken.
Ik kan je ook een filmpje opsturen van een blanke meneer die huilend en smekend op de grond tegenstrijdige commando's krijgt van een Amerikaanse agent en daarna overhoop wordt geschoten met een machinegeweer als hij zich daar begrijpelijk niet aan kan houden. De beste agent loopt vrij rond en krijgt nu een PTSD pensioen voor de rest van zijn leven, want eigenlijk was hij het slachtoffer. De hoeveelheid dodelijke politie-incidenten is niet alleen door de wapens (genoeg landen in Europa waar je ook een arsenaal kan hebben), maar met jaren van propaganda over hoe gevaarlijk dat beroep wel niet is, terwijl het best meevalt, slechte training en bijna nooit gevolgen als je over de scheef gaat als agent.
Dat het mag klopt, de discussie gaat er echter om of je dit wel zou moeten willen.quote:Op maandag 15 juni 2020 18:08 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Agenten in de VS mogen hun wapen gebruiken als ze in gevaar zijn. En als er iemand een taser op je richt is dat het geval en dus mogen ze dan schieten. Dit wordt ook bevestigd door een voormalig agent (linkje was eerder in dit topic gepost volgens mij)
Betreffende dat filmpje van Tony Timpa, daar ben ik mij bewust van. Maar dat staat los van deze situatie.
Ik mag een hele hoop dingen doen die jouw leven behoorlijk kunnen verzieken. Dat maakt die handelingen niet automatisch goed ofzo.quote:Op maandag 15 juni 2020 18:08 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Agenten in de VS mogen hun wapen gebruiken als ze in gevaar zijn. En als er iemand een taser op je richt is dat het geval en dus mogen ze dan schieten. Dit wordt ook bevestigd door een voormalig agent (linkje was eerder in dit topic gepost volgens mij)
Betreffende dat filmpje van Tony Timpa, daar ben ik mij bewust van. Maar dat staat los van deze situatie.
Hij zou in zijn proeftijd hebben gezeten dus hij zal in paniek zijn geraakt bij het idee dat hij terug de bak in moest.quote:Op maandag 15 juni 2020 16:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Misschien dat zwarten kunnen stoppen met het uithalen van halsbrekende toeren zodra er een politieagent in zicht is? Dat zou al een hoop schelen.
Maar in dit geval rende de arrestant bij hem vandaan en is op meters afstand twee keer in zijn rug geschoten. Dan kan het een boefje zijn, maar ik zie niet hoe hier het ultieme geweldsmiddel gerechtvaardigd is.quote:Op maandag 15 juni 2020 18:08 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Agenten in de VS mogen hun wapen gebruiken als ze in gevaar zijn. En als er iemand een taser op je richt is dat het geval en dus mogen ze dan schieten.
Daar had ie aan moeten denken voordat hij met zijn bezopen kop achter het stuur kroop.quote:Op maandag 15 juni 2020 21:10 schreef Elpis het volgende:
[..]
Hij zou in zijn proeftijd hebben gezeten dus hij zal in paniek zijn geraakt bij het idee dat hij terug de bak in moest.
Dan heb je de beelden niet goed bekeken. Die kerel keer zich om er richt de taser op de agent. Dan mag de agent zijn wapen gebruiken volgens de aanwezige wetten in Georgia (en ik neem aan ook elders in de VS).quote:Op maandag 15 juni 2020 21:16 schreef recursief het volgende:
[..]
Maar in dit geval rende de arrestant bij hem vandaan en is op meters afstand twee keer in zijn rug geschoten. Dan kan het een boefje zijn, maar ik zie niet hoe hier het ultieme geweldsmiddel gerechtvaardigd is.
Op meters afstand. Taser was deployed, en daarna werd er geschoten.quote:Op maandag 15 juni 2020 21:29 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Dan heb je de beelden niet goed bekeken. Die kerel keer zich om er richt de taser op de agent. Dan mag de agent zijn wapen gebruiken volgens de aanwezige wetten in Georgia (en ik neem aan ook elders in de VS).
Misschien moet je eens gewoon niet zo fucking racistisch doen.quote:Op maandag 15 juni 2020 16:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Overal ter wereld wordt je neergeschoten als je een politieagent probeert te taseren.
Misschien dat zwarten kunnen stoppen met het uithalen van halsbrekende toeren zodra er een politieagent in zicht is? Dat zou al een hoop schelen.
quote:Op maandag 15 juni 2020 18:30 schreef Hathor het volgende:
Ik snap de discussie niet zo, een man zit in beschonken toestand achter het stuur en lijkt te slapen. Dat alleen is al reden genoeg tot staanhouding, want de man kan in die toetand sowieso niet zijn weg vervolgen. Bovendien stond hij hinderlijk geparkeerd en blokkeerde de drivethrough van Wendy's, ook niet echt acceptabel. Vervolgens krijgt meneer een bijdehandte bek als de politie hem vragen stelt, verzet zich als men besluit hem te arresteren, begint er vervolgens als een dolle op los te meppen, en ontfutselt een van de agenten een taser, slaat op de vlucht en gebruikt tijdens die vlucht de taser op een van de achtervolgende agenten. Ik zou zeggen opgeruimd staat netjes, ik zie liever dat ze hem voor zijn flikker schieten dan dat hij in dronken toestand iemand doodrijdt. Maar goed, ik snap het....het is weer eens white cop vs black victim , reden genoeg voor alle rellennegers in Atlanta om dan maar meteen het restaurant waar het zich afspeelde tot de grond toe af te branden. Niet goed over nagedacht, want waar moet je nou je chickenwings gaan halen?
logisch.quote:Op donderdag 18 juni 2020 02:31 schreef XXMLGBR4SHOTSNIPEPOWNAGEx het volgende:
Politiestaking in Atlanta momenteel.
twitter:RealJamesWoods twitterde op donderdag 18-06-2020 om 01:10:46Watch to the end. Judge for yourself. https://t.co/E8Do6BYimp reageer retweet
Mag hopen van niet. Als ze deze agent gaan achtervolgen kan je elke agent wel naar huis sturen.quote:Op donderdag 18 juni 2020 03:36 schreef SpaceOddity het volgende:
Gaat het hierover?twitter:RealJamesWoods twitterde op donderdag 18-06-2020 om 01:10:46Watch to the end. Judge for yourself. https://t.co/E8Do6BYimp reageer retweet
Die man wordt gewoon geslachtofferd.quote:Op donderdag 18 juni 2020 06:55 schreef SecretStoryWous het volgende:
Echt onbegrijpelijk dit. Vast voor moord en wellicht de doodstraf, dit heeft toch een politieke kleur...
Implicatie op dit moment is dat een taser een dodelijk wapen is in de handen van een politieman/-vrouw (tegen twee studenten) en in de handen van een crimineel die op de vlucht slaat blijkbaar niet.twitter:jason_howerton twitterde op donderdag 18-06-2020 om 01:48:19I have a feeling this video of the DA in the Rayshard Brooks case claiming TWO WEEKS ago that a taser is a “deadly weapon” is going to be used by the defense in court.
https://t.co/NdcUlEadQN reageer retweet
De DA is bovendien zelf onderwerp van onderzoek vanwege zelfverrijking via een liefdadigheidsfonds.twitter:GBI_GA twitterde op woensdag 17-06-2020 om 23:28:56Statement on last Friday’s OIS in Atlanta. The GBI was not aware of today’s press conference before it was conducted. We were not consulted on the charges filed by the District Attorney. (1/2) reageer retweet
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |