abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 14 juni 2020 @ 22:37:03 #76
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193633315
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 22:21 schreef TigerXtrm het volgende:
Wapen van politie afpakken = instant kogel. Zeker in de VS, en hier in Nederland zou dat bijna niet anders zijn. Al zou men hier misschien nog 2 keer nadenken voor ze de trekker overhalen.
lijkt me sterk

schien dat ze in de VS nu 2 keer nadenken maar dat is misschien ook een keer nodig
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_193633763
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 22:37 schreef sp3c het volgende:

[..]

lijkt me sterk

schien dat ze in de VS nu 2 keer nadenken maar dat is misschien ook een keer nodig
Probleem in de VS is gewoon dat je als politie agent letterlijk iedereen als vuurwapen gevaarlijk moet behandelen, waardoor een agent altijd op scherp staat.

Neemt niet weg dat er echt wel een probleem is bij Amerikaanse politie, maar het ligt ook grotendeels aan het feit dat letterlijk iedere burger een wapen voor handen kan hebben. Al met al heeft de Nederlandse politie daar geen last van en kunnen ze zich het dus veroorloven om een stuk relaxter te zijn in hun omgang.
No amount of money ever bought a second of time.
  zondag 14 juni 2020 @ 23:06:53 #78
66083 Platina
78th Element
pi_193633879
Hier hebben we in Nederland een mooi gezegde voor.

"Eigen schuld, dikke bult"

Bedenk jullie ook dat z'n agent op dat moment vol adrenaline zit en zichzelf bedreigt voelt, wie weet wat het volgende geweest was als ze hem niet gestopt hadden. J

Wegrennen is overigens wat anders dan je omdraaien en richting de politie vuren.
pi_193636220
Je kunt direct weer zien wie achterlijk is, diegene die hierover gaan rellen. Een enkeltje afrika had beter bij ze gepast. Daarbij zijn dit de echte racisten, als het een blanke was dan was het stil.

Dit is gewoon terecht wat er gebeurd is.
pi_193636337
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 08:59 schreef trippleh het volgende:
Je kunt direct weer zien wie achterlijk is, diegene die hierover gaan rellen. Een enkeltje afrika had beter bij ze gepast. Daarbij zijn dit de echte racisten, als het een blanke was dan was het stil.

Dit is gewoon terecht wat er gebeurd is.
Maar verder zijn we niet racistisch of zo.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  maandag 15 juni 2020 @ 09:18:21 #81
491303 Yon_Wip
Horecatopper
pi_193636390
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 23:06 schreef Platina het volgende:
Hier hebben we in Nederland een mooi gezegde voor.

"Eigen schuld, dikke bult"

Bedenk jullie ook dat z'n agent op dat moment vol adrenaline zit en zichzelf bedreigt voelt, wie weet wat het volgende geweest was als ze hem niet gestopt hadden. J

Wegrennen is overigens wat anders dan je omdraaien en richting de politie vuren.
Niet mee eens. Zoals we zien in andere landen dan de VS zien we dat het heel goed mogelijk is om iemand tegen te houden zonder direct een kogel in zijn rug te stoppen. Probleem is dat de politie zich daar 'warriors' voelen. Dat moet ook, elke dopey kan daar aan een wapen komen. Er is dus een fundamenteel probleem waar agressie meer agressie uitlokt.

Een politieagent doet niet aan rechtspreken, die moet iemand tegenhouden en gevangen nemen zodat rechters een vonnis kunnen uitspreken (wat ook de doodstraf kan zijn in cowboy-land).

Daarbij was het natuurlijk wel dom om weg te rennen, dit had sowieso slecht gestaan in de rechtbank. Betekent niet dat politie voor eigen rechter kan spelen.
pi_193636429
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 22:19 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Dat is niet helemaal wat ze zei. Sowieso is het niet aan de burgemeester om uiteindelijk te bepalen of het buitensporig was of niet. Daarbij denk ik dat ze weinig keus hadden anders had je weer rellen enzo. Alhoewel dat alsnog gewoon doorgaat.

"Officers attempted to arrest Mr. Brooks. While attempting to handcuff Mr Brooks he tussled with the officers and was able to take the taser of one of the arresting officers. As Mr Brooks ran away he turned over his shoulder and appears to fire the taser at one of the officers. The officer in turn shot Mr Brooks with his service weapon. While there may be debate as to wether this was an appropriate use of deadly force. I firmly believe that there is a clear distinction between what you can do and what you should do. I do not believe that this was a justified use of deadly force and have called for the immediate termination of the officer."

Dat er niet meer agenten in verzet komen, denk niet dat het de leukste tijden zijn in Amerika om agent te zijn nu.
pi_193636433
Mag de politie in Nederland iemand neerknallen die wegrent?
  maandag 15 juni 2020 @ 09:26:58 #84
491303 Yon_Wip
Horecatopper
pi_193636455
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 09:24 schreef MCH het volgende:
Mag de politie in Nederland iemand neerknallen die wegrent?
Kan, maar volgens mij ben je behoorlijk de sjaak als je je niet aan de regels houdt en er komt sowieso een onderzoek.

https://www.politie.nl/themas/schietincident.html
pi_193636458
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 09:26 schreef Yon_Wip het volgende:

[..]

Kan, maar volgens mij ben je behoorlijk de sjaak als je je niet aan de regels houdt en er komt sowieso een onderzoek.

https://www.politie.nl/themas/schietincident.html
Kan is niet mag.
  maandag 15 juni 2020 @ 09:28:42 #86
491303 Yon_Wip
Horecatopper
pi_193636468
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 09:27 schreef MCH het volgende:

[..]

Kan is niet mag.
https://wetten.overheid.nl/BWBR0006589/2013-01-01#Hoofdstuk2_2

Klopt. Volgens mij is het dusdanig ingeperkt dat je het beter niet kan doen.
  maandag 15 juni 2020 @ 09:45:32 #87
3542 Gia
User under construction
pi_193636610
Vond die eerste agent vriendelijk en rustig. Die tweede gedroeg zich alsof hij de jongere agent weleens even zou laten zien hoe je dit aanpakt. Haantjesgedrag.

Dit was niet okay. Was het racisme? Geen idee. Is uit het geheel niet op te maken. Veronderstellen dat dit echt niet was gebeurd als hij blank was, slaat nergens op. Een veronderstelling is geen bewijs.

Toch was de dood van deze jongen niet nodig geweest. Eén keer schieten was ook wel genoeg geweest. Waarom meteen 3x achter elkaar?
pi_193636706
In de rug schieten mag ook niet, zelfs niet in de vs
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193636716
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 09:55 schreef sjorsie1982 het volgende:
In de rug schieten mag ook niet, zelfs niet in de vs
bron?
pi_193636737
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 09:56 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

bron?
Een tv documentaire van jaren geleden.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193636746
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 09:57 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Een tv documentaire van jaren geleden.
:D

Oke dan.
  maandag 15 juni 2020 @ 10:03:52 #92
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193636798
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 09:45 schreef Gia het volgende:
Vond die eerste agent vriendelijk en rustig. Die tweede gedroeg zich alsof hij de jongere agent weleens even zou laten zien hoe je dit aanpakt. Haantjesgedrag.

Dit was niet okay. Was het racisme? Geen idee. Is uit het geheel niet op te maken. Veronderstellen dat dit echt niet was gebeurd als hij blank was, slaat nergens op. Een veronderstelling is geen bewijs.

Toch was de dood van deze jongen niet nodig geweest. Eén keer schieten was ook wel genoeg geweest. Waarom meteen 3x achter elkaar?
Gewoon een magazijn leegknallen :P

pi_193637461
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 09:45 schreef Gia het volgende:

Ja klopt, ik denk dat 1x schieten ook genoeg was geweest. 3x schieten een beetje too much in deze situatie. Een complete magazijn legen al helemaal en wie dat grappig vindt is niet helemaal lekker denk ik.
West-Melanesia
  maandag 15 juni 2020 @ 11:11:46 #94
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_193637598
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 10:59 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Ja klopt, ik denk dat 1x schieten ook genoeg was geweest. 3x schieten een beetje too much in deze situatie. Een complete magazijn legen al helemaal en wie dat grappig vindt is niet helemaal lekker denk ik.
Als je 2x mis schiet is een derde keer niet zo raar
pi_193637634
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 11:11 schreef the-eye het volgende:

[..]

Als je 2x mis schiet is een derde keer niet zo raar
Dat klopt
West-Melanesia
pi_193637963
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 09:26 schreef Yon_Wip het volgende:

[..]

En in Amerika lijkt het wel alsof ontslag het ergste is wat een misdragende politieagent kan overkomen. Pas als er dan weer filmpjes opduiken en protesterend publiek ontstaat gaat de overheid pas een serieus onderzoek opstarten.

Ik zou het logischer gevonden hebben als bij alle gemeld geweld door politie een seieus onafhankelijk onderzoek zou gestart worden.
pi_193638338
Had je maar moeten luisteren. Voorkomen is beter dan genezen.
pi_193638486
quote:
:') 'Do not move!' roepen ook naar iemand waar een heel magazijn ingeschoten is :')
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_193638524
Dronken, je verzetten tegen arrestatie, een wapen afpakken en dan wegrennen.... tja, om daarom iemand neer te schieten gaat wel heel ver, maar het is verder geen gemis voor de samenleving. Als deze dronken man blank was geweest, dan had niemand zich er druk over gemaakt.
pi_193638557
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 12:27 schreef MrBadGuy het volgende:
Dronken, je verzetten tegen arrestatie, een wapen afpakken en dan wegrennen.... tja, om daarom iemand neer te schieten gaat wel heel ver, maar het is verder geen gemis voor de samenleving. Als deze dronken man blank was geweest, dan had niemand zich er druk over gemaakt.
En zeker geen onbekende van de politie ook:

quote:
"Sanchez had an extensive criminal history, which included assault, battery, robbery, drug possession, possession of stolen property, gang activity, weapons violations, controlled substance violations, parole violations, DUI, unlawful discharge of a weapon at a person from a car, and attempted murder. Sanchez served time in prison, and was recently released from parole. As a convicted felon, he was prohibited from possessing a firearm."
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')