Ik kan echt niet naar hem luisteren, ongeacht inhoud. Hij lijkt wel chronisch kapot van de drugs.quote:Op woensdag 10 juni 2020 00:53 schreef DonDruiper het volgende:
https://www.geenstijl.nl/5153833/black-laughs-matter/
Die reacties.. HEERLIJK
Ik reageer op anekdotisch bewijs waarbij je nmm terecht de vraag kunt stellen of het echt op basis van afkomst is of dat het zo gevoeld wordt.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 19:25 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Juist ja. Niet aangenomen worden is niet aangenomen worden. Of dat nu komt door je afkomst of capaciteiten, dat maakt verder weinig uit.
Iedereen gaat er anders mee om, maar je kunt dus niet zeggen dat "het niet bestaat in Nederland"quote:Op dinsdag 9 juni 2020 17:36 schreef descon het volgende:
Zo'n adoptie vriend had ik ook...die maakte er een flauwe grap over de vooroordelen en ging verder. Hij ervaarde het meer in de eerste indruk maar dat ie daarna bekend stond als een "goeie" en dan had ie er juist meer profijt van.
Die eerste indruk begreep ie opzich ook wel, had zelf ook relatief meer gezeik met de getinte medemens dan blanke medemens.
Het is niet vervelend als mensen geïnteresseerd zijn in je afkomst. De assumptie en boodschap is alleen: "Je bent niet van hier." dat kan best gaan schuren als je niet beter weet dan dat je "van hier" bent.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 17:41 schreef Gia het volgende:
Hij is uit Afrika geadopteerd, dan kun je toch gewoon zeggen "uit Ethiopië" of zo.
Waarom moet je dat vervelend vinden als mensen geïnteresseerd zijn in je afkomst?
Het gaat er niet om wat jij vindt. Of hoe jij het ervaart.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 18:36 schreef Weltschmerz het volgende:
Anekdotisch is niet het probleem, wel dat het geen bewijs is van de digen die hier boven aanhaalde.
[..]
Ik heb het ook weleens andersom gehad, dat ik bedoel waar uit Nederland. Maar ik vind het ook weer niet zo'n vervelende vraag, wat maakt dat nou uit? Het lijkt me vooral vervelend voor geadopteerden, die overigens ook wel eens heel lompe persoonlijke vragen krijgen of ze ook op zoek gaan naar hun biologische ouders zoals in dat tv-programma. Aangekeken en anders behandeld vind ik moeilijk. HOe weet je dat zonder vergelijkingsmateriaal? Ik wordt ook weleens aangekeken dat ik denk heb ik spinazie tussen mijn tanden en in mij haar of zo.
Deurbeleid is ook altijd een moeilijke, het is niet dat blanken overal altijd naar binnen mogen maar volgens mij wel vaker. Ik kan niet zeggen dat het altijd onbegrijpelijk is dat bijvoorbeeld groepjes Marokkaanse jongens geweigerd worden, als de Marokkaanse meisjes met hun hoofddoek thuis moeten zitten kuis te wezen dan is er sowieso al een probleem met het evenwicht in uitgaansgelegenheden, nog los van de groepsdynamiek.
Dat is niet voorbehouden aan allochtonen. Geweigerd worden om je huidskleur echter wel.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 18:49 schreef AchJa het volgende:
Alsof dat alleen voorbehouden is aan allochtonen...
Dat was die keer toen jij paprika's ging kopen, of niet?quote:Op woensdag 10 juni 2020 00:41 schreef Gia het volgende:
Heb ook wel een anekdote.
Was een jaar of wat geleden in een winkel en kwam daar een moeder tegen van een oud klasgenootje van mijn zoon. Lang niet gezien. We raken aan de praat, over de kinderen, wat ze nu doen, enz.
Komt er een negerin aan, compleet met 'hoofdtooi', die tegen ons begint uit te varen, vanuit het niets!
We stonden niet in de weg, waren niet luidruchtig, maar we waren racistisch, volgens mevrouw.
Want wij, twee oewitten, stonden daar gezellig te babbelen, maar niet met haar. Zeker omdat ze zoewart was.
Waar gebeurd. Verzin het niet.
Probleem word groter gemaakt dan het is. Hierdoor worden de verschillen benadrukt en het probleem alleen maar groter gemaakt.quote:Op woensdag 10 juni 2020 07:54 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Iedereen gaat er anders mee om, maar je kunt dus niet zeggen dat "het niet bestaat in Nederland"
[..]
Het is niet vervelend als mensen geïnteresseerd zijn in je afkomst. De assumptie en boodschap is alleen: "Je bent niet van hier." dat kan best gaan schuren als je niet beter weet dan dat je "van hier" bent.
[..]
Het gaat er niet om wat jij vindt. Of hoe jij het ervaart.Heb je wel eens naar zo'n protesteerder geluisterd?
![]()
En ook institutioneel racsime is "begrijpelijk", althans het is uit te leggen. Maar het is nog steeds racsime. Dat is een beetje de kern van de boodschap, als ik het goed begrijp.
[..]
Dat is niet voorbehouden aan allochtonen. Geweigerd worden om je huidskleur echter wel.
Mensen zeggen dat "racsime" niet bestaat in Nederland, maar daarna vrolijk uitleggen dat het begrijpelijk is dat alle Marokkanen geweigerd worden omdat Marokkanen dat ernaar gemaakt hebben.
Dat.![]()
Dat is zeggen dat verdrinking in Nederland niet voorkomt, dat er alleen mensen doodgaan aan zuurstofgebrek omdat ze te lang onder water blijven.
Dat.
En vanuit het andere kamp worden problemen gebagatelliseerd of helemaal ontkent. Hierdoor worden mensen vocaler om gehoord te worden en worden de problemen alleen maar groter gemaakt.quote:Op woensdag 10 juni 2020 08:19 schreef descon het volgende:
Probleem word groter gemaakt dan het is. Hierdoor worden de verschillen benadrukt en het probleem alleen maar groter gemaakt.
Mensen moeten eens minder in die slachtoffer rol gaan zitten en wat maken van hun leven.quote:Op woensdag 10 juni 2020 08:20 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
En vanuit het andere kamp worden problemen gebagatelliseerd of helemaal ontkent. Hierdoor worden mensen vocaler om gehoord te worden en worden de problemen alleen maar groter gemaakt.
Mensen mogen zelf bepalen wat ze belangrijk vinden en waar ze hun tijd aan besteden.quote:Op woensdag 10 juni 2020 08:29 schreef descon het volgende:
Mensen moeten eens minder in die slachtoffer rol gaan zitten en wat maken van hun leven.
Alleen maar zeiken dat het kut is heeft niemand geholpen op de lange termijn. Kun je gelijk hebben of niet.
"Privilege is when you think something is not a problem because you aren't affected personally"quote:Op dinsdag 9 juni 2020 19:06 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Het spandoek wat ik plaatste beschrijft iets wat bepaalde anderen doen.
Dat is geen afwentelen.
Je reactie doet me denken aan dit:
Doet me denken aan deze foto uit een Amerikaanse demonstratie
[ afbeelding ]
fun fact, negers spelen al langer ijshockey dan Nederlandersquote:Op woensdag 10 juni 2020 00:43 schreef Hathor het volgende:
[..]
Spek is een hockeynegert, das weer net even wat anders.
Dat noem ik dan ook geen racisme. Een van de bezwaren die ik heb tegen de anti-racisten is dat ze een extreem brede definitie van racisme hanteren. Als we dit soort zaken racisme gaan noemen moeten we concluderen dat er acceptabel racisme bestaat.quote:Op woensdag 10 juni 2020 07:54 schreef SicSicSics het volgende:
Mensen zeggen dat "racsime" niet bestaat in Nederland, maar daarna vrolijk uitleggen dat het begrijpelijk is dat alle Marokkanen geweigerd worden omdat Marokkanen dat ernaar gemaakt hebben.
Als het beter voor je voelt, dan noemen we het toch discriminatie.quote:Op woensdag 10 juni 2020 08:55 schreef Kaji het volgende:
Dat noem ik dan ook geen racisme. Een van de bezwaren die ik heb tegen de anti-racisten is dat ze een extreem brede definitie van racisme hanteren. Als we dit soort zaken racisme gaan noemen moeten we concluderen dat er acceptabel racisme bestaat.
Hoe kom je daarbij dan?quote:Op woensdag 10 juni 2020 08:58 schreef Kaji het volgende:
Mooi. Laten we het verbod op discriminatie maar uit de grondwet halen dan.
Onderscheid maken op basis van feiten en ervaringen uit het verleden is logisch, acceptabel en overigens iets wat ieder mens voortdurend doet. Raar om dat te verbieden of tegen te demonstreren.quote:
Taalgebruik zou je af kunnen doen als triviaal, maar ik vind het vooral in deze discussie belangrijk. Als je twee mensen met een verschillende opvatting van wat racisme is gaat laten discussiëren dan komt er nooit iets uit.quote:Op woensdag 10 juni 2020 08:56 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Als het beter voor je voelt, dan noemen we het toch discriminatie.
Potato - patato.
Die slachtofferrol wordt opgedrukt door de media. Je krijgt hier ook in Nederland nu een groep donkere mensen die denken dat wat ze ook doen, ze altijd achter zullen blijven vanwege hun huidskleur. Uit dat oogpunt is de frustratie goed te begrijpen en is het ook te begrijpen dat achter álles racisme zal worden gezocht. Krijgt een persoon van kleur niet precies wat hij of zij wil in het leven? > Racisme. Alle negatieve ervaringen uit de jeugd zullen ook als racisme worden bestempeld. Die keer dat groep 7 moest worden overgedaan? Ja, die juffrouw was eigenlijk wel racistisch. Die keer dat er een routinecontrole was bij een concert? Zie je wel, etnisch profileren. Die keer afwijzing na die ene date? Zonder twijfel op basis van de huidskleur. Die gewenste stage of baan die naar iemand anders ging? Racisme.quote:Op woensdag 10 juni 2020 08:29 schreef descon het volgende:
Mensen moeten eens minder in die slachtoffer rol gaan zitten en wat maken van hun leven.
Dit zijn one-liners die eigenlijk het in twijfel trekken van een theorie direct ad hominem kunnen afserveren. Treurig genoeg is dat ook de hele kern van identiteitspolitiek.quote:Op woensdag 10 juni 2020 08:38 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
"Privilege is when you think something is not a problem because you aren't affected personally"
Kunnen we dat dan doortrekken naar de mensen die meteen de racisme kaart trekken of doordraaien zodra iemand ook maar aangeeft last te hebben van grote groepen allochtonen die zijn buurt terroriseren? Het toch immers ook een privilege? Gezien het in de wijk van de veelal linkse stemmers niet voorkomt dan bestaat het toch ook niet in hun ogen?
Wat een onzin. De buurt bepaalt niet hoe je bent of wordt.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 13:37 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dit is ook wel een beetje wat er wordt bedoeld in Nederland.
Hebben we het over een 'zwarte wijk', dan is het een stuk moeilijker opgroeien. Geen garantie dat iemand uit een witte wijk niet ontspoort, maar de kans dat een jongere in een arme/ vaak zwarte wijk ontspoort is vele malen groter.
De kansen daar zijn minder, de inkomens lager, de kans om met justitie in aanraking te komen hoger en de kans op financiële probleme groter... Dat is echt en niet alleen een slachtofferrol.
Natuurlijk zijn er voorbeelden van mensen die er wél uit komen, die wél succesvol worden.
Maar de kans dat je als je laag begint , je ook lager eindigt is gewoon vele malen groter.
Kern van het probleem.quote:Op woensdag 10 juni 2020 09:04 schreef Kaji het volgende:
[..]
Onderscheid maken op basis van feiten en ervaringen uit het verleden is logisch, acceptabel en overigens iets wat ieder mens voortdurend doet. Raar om dat te verbieden of tegen te demonstreren.
Het gaat wel om wat ik vind of hoe ik het ervaar. Het is ook mijn samenleving en bovendien gaat het ook om mijn vrienden en vriendin. Ik heb het altijd als mijn recht beschouwd om met wie dan ook om te gaan, uit te gaan, een relatie aan te gaan en om dan vervolgens nergens last van te hebben. Niemand gaat mij vertellen of laten voelen dat mijn partner of mijn beste vriend blank zou moeten zijn. Ik wil uitdrukkelijk niet in een racistisch land wonen, en ik ben dan ook totaal niet geneigd om het hedendaags racisme te accepteren omdat het van een zwarte identitaire beweging komt. Een soort neonazi's maar dan zwart.quote:Op woensdag 10 juni 2020 07:54 schreef SicSicSics het volgende:
Het gaat er niet om wat jij vindt. Of hoe jij het ervaart.Heb je wel eens naar zo'n protesteerder geluisterd?
En ook institutioneel racsime is "begrijpelijk", althans het is uit te leggen. Maar het is nog steeds racsime. Dat is een beetje de kern van de boodschap, als ik het goed begrijp.
Mee eens, maar in dit geval was het triviaal.quote:Op woensdag 10 juni 2020 09:12 schreef nixxx het volgende:
Taalgebruik zou je af kunnen doen als triviaal, maar ik vind het vooral in deze discussie belangrijk. Als je twee mensen met een verschillende opvatting van wat racisme is gaat laten discussiëren dan komt er nooit iets uit.
Privilege is er. Dat ontkennen, of trucjes noemen, spreekt ook niet echt van inlvevingsvermogen.quote:Ook trucjes zoals dat white privilege, wat dan in zichzelf al inhoud dat je dat als blanke niet ziet omdat je blank bent. Dus neem het nou maar gewoon aan dat het bestaat en dat jij het hebt en nu zwarten voorrang geven graag..
Of nog zoiets waar ik kriebels van krijg, ik zag het in aquawomans post ergens, dat je moet “leren “. Nou ben ik niet tegen leren natuurlijk, het is zo’n positief woord, niemand kan toch tegen leren zijn?? Maar men vergeet dan maar dat je ook bullshit kunt leren, of zelfs geïndoctrineerd kunt worden met de meest walgelijke dingen. Dat is ook leren.
Discirminatie = discriminatie, of je het nou op feiten of fabels baseert.quote:Op woensdag 10 juni 2020 09:04 schreef Kaji het volgende:
Onderscheid maken op basis van feiten en ervaringen uit het verleden is logisch, acceptabel en overigens iets wat ieder mens voortdurend doet. Raar om dat te verbieden of tegen te demonstreren.
Het is een combinatie van factoren, waarbij opvoeding, maar ook buurt, afkomst en omgeving een grote rol spelen.quote:Op woensdag 10 juni 2020 09:16 schreef MisChrartin het volgende:
Wat een onzin. De buurt bepaalt niet hoe je bent of wordt.
Ik heb 10 jaar in Overvecht in Utrecht gewoond en ga ook niet met gejatte Audi’s ramkraken plegen.
Maar ik ben wél opgevoed en gecorrigeerd door mijn ouders. En dat zie je bij vooral Marokkanen dat die totaal onaangepast zijn. En dat is blijkbaar racisme.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |