Anekdotisch is niet het probleem, wel dat het geen bewijs is van de digen die hier boven aanhaalde.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 16:21 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Je kan hem dus ook anders uitleggen, waardoor het heel anders lijkt.
[..]
Om toch weer even anekdotisch bewijs aan te halen.
Ik heb het ook weleens andersom gehad, dat ik bedoel waar uit Nederland. Maar ik vind het ook weer niet zo'n vervelende vraag, wat maakt dat nou uit? Het lijkt me vooral vervelend voor geadopteerden, die overigens ook wel eens heel lompe persoonlijke vragen krijgen of ze ook op zoek gaan naar hun biologische ouders zoals in dat tv-programma. Aangekeken en anders behandeld vind ik moeilijk. HOe weet je dat zonder vergelijkingsmateriaal? Ik wordt ook weleens aangekeken dat ik denk heb ik spinazie tussen mijn tanden en in mij haar of zo.quote:Een van mijn beste vrienden. Geadopteerd. Origineel uit Afrika.
Is zo bounty als maar zijn kan. Patatgeneratie. Henk en Ingrid als ouders. Heeft er wél last van.
Geweigerd worden aan de deur van de discotheek.
Aangekeken worden dat je ergens niet hoort te zijn.
Wordt altijd anders behandeld.
Al is het maar de vraag: "Waar kom je vandaan?" en dan zegtie: "Nederland" en dat men dan zegt: "Nee, waar kom je echt vandaan?" alleen dat al. Onbedoeld, maar toch vervelend.
Alsof dat alleen voorbehouden is aan allochtonen...quote:Op dinsdag 9 juni 2020 16:21 schreef SicSicSics het volgende:
Geweigerd worden aan de deur van de discotheek.
Autochtonen worden inderdaad regelmatig geweigerd om hun huidskleur / afkomst.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 18:49 schreef AchJa het volgende:
[..]
Alsof dat alleen voorbehouden is aan allochtonen...
Ja, en? Iedereen wordt geconfronteerd met problemen die voor anderen niet bestaan.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 18:09 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Doet me denken aan deze foto uit een Amerikaanse demonstratie
[ afbeelding ]
Weigeren aan de deur is weigeren aan de deur. Of dat nou komt omdat je te kaal bent, de verkeerde schoenen aan hebt, het verkeerde t-shirt draagt, de verkeerde broek aan hebt of blauwe ogen hebt of student, militair of bouwvakker bent dat maakt weinig uit verder. Deurbeleid is per definitie discriminerend.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 18:50 schreef Poem_ het volgende:
Autochtonen worden inderdaad regelmatig geweigerd om hun huidskleur / afkomst.
Kijk jij nou eerst naar je eigen janken...quote:Op dinsdag 9 juni 2020 18:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, en? Iedereen wordt geconfronteerd met problemen die voor anderen niet bestaan.
Misschien eens wat minder janken en wat gaan doen.
Het is vooral alles afwentelen op anderen, zéker in Nederland waar racisme inderdaad nauwelijks een probleem is.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 19:03 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Kijk jij nou eerst naar je eigen janken...![]()
![]()
Jij bent het voorbeeld van niet willen weten dat er discriminatie op afkomst bestaat, dan wel dat je aanhanger ervan bent en niet wil weten dat het niet deugt.
Het spandoek beschrijft jouw persoontje... en dat steekt.
Maar daarbij: wat zouden we in Nederland precies moeten doen om deze beroepsgekwetsten niet meer gekwetst te laten zijn?quote:Op dinsdag 9 juni 2020 19:03 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Kijk jij nou eerst naar je eigen janken...![]()
![]()
Jij bent het voorbeeld van niet willen weten dat er discriminatie op afkomst bestaat, dan wel dat je aanhanger ervan bent en niet wil weten dat het niet deugt.
Het spandoek beschrijft jouw persoontje... en dat steekt.
Verder doe ik al heel wat. Bijv informatie zoeken op het internet die bijdragen aan fok-topics
Het spandoek wat ik plaatste beschrijft iets wat bepaalde anderen doen.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 19:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het is vooral alles afwentelen op anderen, zéker in Nederland waar racisme inderdaad nauwelijks een probleem is.
Ja die had je al gepost.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 19:06 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Het spandoek wat plaatste beschrijft iets wat bepaalde anderen doen.
Dat is geen afwentelen.
Je reactie doet me denken aan dit:
[ afbeelding ]
tjaaaaa jij moet toch jezelf je eigen gekwetsheid relativerenquote:Op dinsdag 9 juni 2020 19:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Maar daarbij: wat zouden we in Nederland precies moeten doen om deze beroepsgekwetsten niet meer gekwetst te laten zijn?
In Nederland doen alsof je een zwarte man in het Mississippi van 1800-1965 bent is inderdaad achterlijk.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 19:08 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
tjaaaaa jij moet toch jezelf je eigen gekwetsheid relativeren
ik zou het niet beroepsgekwetsheid noemen. Dat is weer zo'n domme verkettering.
Oplossing:quote:Op dinsdag 9 juni 2020 19:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja die had je al gepost.
Oplossingen?
Ja, alleen heb ik die dus niet. Die worden op mij geprojecteerd omdat... TADAAA: ik blank ben.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 19:11 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Oplossing:
dat mensen , hen die dit spandoek niet willen zien , naar zichzelf kijken en de eigen discriminerende neigingen erkennen
Juist ja. Niet aangenomen worden is niet aangenomen worden. Of dat nu komt door je afkomst of capaciteiten, dat maakt verder weinig uit.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 18:55 schreef AchJa het volgende:
[..]
Weigeren aan de deur is weigeren aan de deur. Of dat nou komt omdat je te kaal bent, de verkeerde schoenen aan hebt, het verkeerde t-shirt draagt, de verkeerde broek aan hebt of blauwe ogen hebt of student, militair of bouwvakker bent dat maakt weinig uit verder. Deurbeleid is per definitie discriminerend.
Ja en nee , maar als je als werkgever een paar keer minder goede ervaringen heb met een bepaalde bevolkingsgroep , dan wil je daar geen tijd en energie meer insteken , ondanks dat het klinkt alsof die hele bevolkingsgroep slecht is.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 19:25 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Juist ja. Niet aangenomen worden is niet aangenomen worden. Of dat nu komt door je afkomst of capaciteiten, dat maakt verder weinig uit.
Logisch.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 18:55 schreef AchJa het volgende:
[..]
Weigeren aan de deur is weigeren aan de deur. Of dat nou komt omdat je te kaal bent, de verkeerde schoenen aan hebt, het verkeerde t-shirt draagt, de verkeerde broek aan hebt of blauwe ogen hebt of student, militair of bouwvakker bent dat maakt weinig uit verder. Deurbeleid is per definitie discriminerend.
Dan heeft zo’n beetje iedereen wel privileges. Er is altijd wel een meerderheid waar je bij hoort. Dat kan gaan om je huidskleur, religie, geaardheid, (psychische) gezondheid.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 19:06 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Het spandoek wat ik plaatste beschrijft iets wat bepaalde anderen doen.
Dat is geen afwentelen.
Je reactie doet me denken aan dit:
[ afbeelding ]
Ik mis ook wel dit argument in het publieke debat over dit onderwerp, en etnisch profileren. Ze worden er niet uitgepikt puur omdat ze Marokkaan zijn, ze worden geweigerd omdat de kans helaas groter is dat ze vervelend gedrag vertonen, op basis van ervaringen met hun groep. Heel kut als je een goede Marokkaan bent natuurlijk, maar racisme kan ik dit niet noemen. Racisme zou zijn als ze geweigerd zouden worden omdat de beveiliger Marokkanen een minderwaardig ras vindt.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 19:49 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Logisch.
Als ik bij een deur zou staan had ik ook alle Marokkanen geweigerd. Ik snap die uitsmijters 100%
Ze vallen meisjes lastig en zijn altijd op zoek naar ruzie en ellende.
Geen Marokkanen in je tent = zorg minder.
Dat klopt. Bijna iedereen heeft privileges. Het gaat erom dat je je er van bewust bent.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 20:10 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Dan heeft zo’n beetje iedereen wel privileges. Er is altijd wel een meerderheid waar je bij hoort. Dat kan gaan om je huidskleur, religie, geaardheid, (psychische) gezondheid.
Er is maar een fractie van de mensheid die echt bij alle minderheden hoort.
Je punt is veranderen van onderwerp. De getallen, Coen’s getallen zijn allemaal afleidingsmanoeuvres. Het ging om het vermoorden van duizenden onschuldige vrouwen en kinderen. De acties van de treinkapers in de jaren 70 zijn nog begrijpelijk vergeleken met de acties van Coen in de 17e eeuw.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 12:47 schreef nixxx het volgende: [..] Nee hoor, massamoord is massamoord, 1500, 15000 of 150000, dat maakt niet uit. Mijn punt was dat Coen weinig tot geen reden had om foute nummers te rapporteren. De opvattingen van de treinkapers waren in hun eigen bevolkingsgroep en tijd hopelijk niet zo gewoon als die van Coen in zijn bevolkingsgroep en tijd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |