abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193555274
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 16:21 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Je kan hem dus ook anders uitleggen, waardoor het heel anders lijkt. ;)
[..]

Om toch weer even anekdotisch bewijs aan te halen.
Anekdotisch is niet het probleem, wel dat het geen bewijs is van de digen die hier boven aanhaalde.

quote:
Een van mijn beste vrienden. Geadopteerd. Origineel uit Afrika.
Is zo bounty als maar zijn kan. Patatgeneratie. Henk en Ingrid als ouders. Heeft er wél last van.

Geweigerd worden aan de deur van de discotheek.
Aangekeken worden dat je ergens niet hoort te zijn.
Wordt altijd anders behandeld.
Al is het maar de vraag: "Waar kom je vandaan?" en dan zegtie: "Nederland" en dat men dan zegt: "Nee, waar kom je echt vandaan?" alleen dat al. Onbedoeld, maar toch vervelend.
Ik heb het ook weleens andersom gehad, dat ik bedoel waar uit Nederland. Maar ik vind het ook weer niet zo'n vervelende vraag, wat maakt dat nou uit? Het lijkt me vooral vervelend voor geadopteerden, die overigens ook wel eens heel lompe persoonlijke vragen krijgen of ze ook op zoek gaan naar hun biologische ouders zoals in dat tv-programma. Aangekeken en anders behandeld vind ik moeilijk. HOe weet je dat zonder vergelijkingsmateriaal? Ik wordt ook weleens aangekeken dat ik denk heb ik spinazie tussen mijn tanden en in mij haar of zo.

Deurbeleid is ook altijd een moeilijke, het is niet dat blanken overal altijd naar binnen mogen maar volgens mij wel vaker. Ik kan niet zeggen dat het altijd onbegrijpelijk is dat bijvoorbeeld groepjes Marokkaanse jongens geweigerd worden, als de Marokkaanse meisjes met hun hoofddoek thuis moeten zitten kuis te wezen dan is er sowieso al een probleem met het evenwicht in uitgaansgelegenheden, nog los van de groepsdynamiek.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 18:44:06 #52
289141 Kaji
Debiele homofiele joodse neger
pi_193555410
Naar mijn idee is de sociaal-economische achterstand van bepaalde minderheidsgroepen het echte pijnpunt. Omdat het in de mode is jezelf als slachtoffer te positioneren (zie MeToo) wordt de 'schuld' voor die achterstand dan maar aan racisme gegeven. Echt racisme is volgens mij een relatief onbeduidend probleem in Nederland. In plaats van demonstreren tegen racisme kan men beter meer op SP/GL/PvdA stemmen om wat te doen aan die maatschappelijke achterstand.
Alle mensen zijn voortdurend ontevreden.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 18:49:20 #53
13456 AchJa
Shut up!!!
  dinsdag 9 juni 2020 @ 18:50:16 #54
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193555524
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 18:49 schreef AchJa het volgende:

[..]

Alsof dat alleen voorbehouden is aan allochtonen...
Autochtonen worden inderdaad regelmatig geweigerd om hun huidskleur / afkomst.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 18:53:55 #55
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193555591
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 18:09 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Doet me denken aan deze foto uit een Amerikaanse demonstratie
[ afbeelding ]
Ja, en? Iedereen wordt geconfronteerd met problemen die voor anderen niet bestaan.

Misschien eens wat minder janken en wat gaan doen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 9 juni 2020 @ 18:55:03 #56
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193555611
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 18:50 schreef Poem_ het volgende:
Autochtonen worden inderdaad regelmatig geweigerd om hun huidskleur / afkomst.
Weigeren aan de deur is weigeren aan de deur. Of dat nou komt omdat je te kaal bent, de verkeerde schoenen aan hebt, het verkeerde t-shirt draagt, de verkeerde broek aan hebt of blauwe ogen hebt of student, militair of bouwvakker bent dat maakt weinig uit verder. Deurbeleid is per definitie discriminerend.
pi_193555746
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 18:53 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ja, en? Iedereen wordt geconfronteerd met problemen die voor anderen niet bestaan.

Misschien eens wat minder janken en wat gaan doen.
Kijk jij nou eerst naar je eigen janken... :( :'(

Jij bent het voorbeeld van niet willen weten dat er discriminatie op afkomst bestaat, dan wel dat je aanhanger ervan bent en niet wil weten dat het niet deugt.
Het spandoek beschrijft jouw persoontje... en dat steekt.

Verder doe ik al heel wat. Bijv informatie zoeken op het internet die bijdragen aan fok-topics
  dinsdag 9 juni 2020 @ 19:04:32 #58
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193555762
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 19:03 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Jij bent het voorbeeld van niet willen weten dat er discriminatie op afkomst bestaat, dan wel dat je aanhanger ervan bent en niet wil weten dat het niet deugt.
Het is vooral alles afwentelen op anderen, zéker in Nederland waar racisme inderdaad nauwelijks een probleem is.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 9 juni 2020 @ 19:05:50 #59
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193555787
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 19:03 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Verder doe ik al heel wat. Bijv informatie zoeken op het internet die bijdragen aan fok-topics
Maar daarbij: wat zouden we in Nederland precies moeten doen om deze beroepsgekwetsten niet meer gekwetst te laten zijn?

Straatnamen aanpassen?
Beelden verwijderen?
Musea herindelen?
Curricula 'diverseren'?
Herstelbetalingen?

Wat?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_193555806
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 19:04 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Het is vooral alles afwentelen op anderen, zéker in Nederland waar racisme inderdaad nauwelijks een probleem is.
Het spandoek wat ik plaatste beschrijft iets wat bepaalde anderen doen.
Dat is geen afwentelen.
Je reactie doet me denken aan dit:
  dinsdag 9 juni 2020 @ 19:06:58 #61
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193555819
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 19:06 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Het spandoek wat plaatste beschrijft iets wat bepaalde anderen doen.
Dat is geen afwentelen.
[ afbeelding ]
Ja die had je al gepost.

Oplossingen?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 9 juni 2020 @ 19:08:14 #62
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193555844
Overigens, wanneer gaat de Protestantse Kerk Nederland excuses aanbieden voor het vandalisme van de beeldenstorm en het stelen van kerkgebouwen? En wanneer krijgen we die eindelijk eens terug?

Protestant privilege... moeten we ook eens bespreekbaar maken.

PS: Uiteraard zijn herstelbetalingen voor emotionele en materiële schade een optie.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_193555852
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 19:05 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Maar daarbij: wat zouden we in Nederland precies moeten doen om deze beroepsgekwetsten niet meer gekwetst te laten zijn?
tjaaaaa jij moet toch jezelf je eigen gekwetsheid relativeren
ik zou het niet beroepsgekwetsheid noemen. Dat is weer zo'n domme verkettering.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 19:11:10 #64
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193555911
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 19:08 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

tjaaaaa jij moet toch jezelf je eigen gekwetsheid relativeren
ik zou het niet beroepsgekwetsheid noemen. Dat is weer zo'n domme verkettering.
In Nederland doen alsof je een zwarte man in het Mississippi van 1800-1965 bent is inderdaad achterlijk.

Vertel eens hoeveel blanken precies baat hebben bij die hele versoepeling van het arbeidsrecht, de flexibilisering van de arbeidsmarkt, het niet meer kunnen betalen van de rekeningen? Hoeveel mensen met een blank velletje lijden wel niet aan stigmatisering (laag milieu/opleiding, bepaalde buurt/wijk, afkomst) en economische onderdrukking?

Dat blindstaren op ras in Nederland, een van de meest tolerante, open landen ter wereld, is gewoon een vorm van ZOEKEN naar dingen om je slachtoffer bij te voelen.

Daar komt straks een Grote Witman om dat allemaal voor de blanken op te lossen?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_193555921
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 19:06 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ja die had je al gepost.

Oplossingen?
Oplossing:
dat mensen , hen die dit spandoek niet willen zien , naar zichzelf kijken en de eigen discriminerende neigingen erkennen
  dinsdag 9 juni 2020 @ 19:12:08 #66
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193555937
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 19:11 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Oplossing:
dat mensen , hen die dit spandoek niet willen zien , naar zichzelf kijken en de eigen discriminerende neigingen erkennen
Ja, alleen heb ik die dus niet. Die worden op mij geprojecteerd omdat... TADAAA: ik blank ben.

:')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 9 juni 2020 @ 19:25:15 #67
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193556211
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 18:55 schreef AchJa het volgende:

[..]

Weigeren aan de deur is weigeren aan de deur. Of dat nou komt omdat je te kaal bent, de verkeerde schoenen aan hebt, het verkeerde t-shirt draagt, de verkeerde broek aan hebt of blauwe ogen hebt of student, militair of bouwvakker bent dat maakt weinig uit verder. Deurbeleid is per definitie discriminerend.
Juist ja. Niet aangenomen worden is niet aangenomen worden. Of dat nu komt door je afkomst of capaciteiten, dat maakt verder weinig uit.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 19:44:44 #68
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_193556532
quote:
9s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 19:25 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Juist ja. Niet aangenomen worden is niet aangenomen worden. Of dat nu komt door je afkomst of capaciteiten, dat maakt verder weinig uit.
Ja en nee , maar als je als werkgever een paar keer minder goede ervaringen heb met een bepaalde bevolkingsgroep , dan wil je daar geen tijd en energie meer insteken , ondanks dat het klinkt alsof die hele bevolkingsgroep slecht is.
Nee , maar als jij 3 x een Opel heb gehad en 3 x gezeik , koop je de volgende keer een Ford.
Ik ben inmiddels overleden
  dinsdag 9 juni 2020 @ 19:49:35 #69
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_193556601
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 18:55 schreef AchJa het volgende:

[..]

Logisch.

Als ik bij een deur zou staan had ik ook alle Marokkanen geweigerd. Ik snap die uitsmijters 100%

Ze vallen meisjes lastig en zijn altijd op zoek naar ruzie en ellende.

Geen Marokkanen in je tent = zorg minder.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_193557026
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 19:06 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Het spandoek wat ik plaatste beschrijft iets wat bepaalde anderen doen.
Dat is geen afwentelen.
[ afbeelding ]
Dan heeft zo’n beetje iedereen wel privileges. Er is altijd wel een meerderheid waar je bij hoort. Dat kan gaan om je huidskleur, religie, geaardheid, (psychische) gezondheid.
Er is maar een fractie van de mensheid die echt bij alle minderheden hoort.
ROBODEMONS..................|:(
  dinsdag 9 juni 2020 @ 20:20:32 #71
289141 Kaji
Debiele homofiele joodse neger
pi_193557220
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 19:49 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Logisch.

Als ik bij een deur zou staan had ik ook alle Marokkanen geweigerd. Ik snap die uitsmijters 100%

Ze vallen meisjes lastig en zijn altijd op zoek naar ruzie en ellende.

Geen Marokkanen in je tent = zorg minder.
Ik mis ook wel dit argument in het publieke debat over dit onderwerp, en etnisch profileren. Ze worden er niet uitgepikt puur omdat ze Marokkaan zijn, ze worden geweigerd omdat de kans helaas groter is dat ze vervelend gedrag vertonen, op basis van ervaringen met hun groep. Heel kut als je een goede Marokkaan bent natuurlijk, maar racisme kan ik dit niet noemen. Racisme zou zijn als ze geweigerd zouden worden omdat de beveiliger Marokkanen een minderwaardig ras vindt.
Alle mensen zijn voortdurend ontevreden.
pi_193557266
Gelukkig hebben ze bij BNN Vara een goede les gehad:

dinsdag 9 juni 2020 @ 20:47:50 #73
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193557708
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 9 juni 2020 @ 20:51:58 #74
441440 aquawoman
Bitch please
pi_193557789
quote:
15s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 20:10 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Dan heeft zo’n beetje iedereen wel privileges. Er is altijd wel een meerderheid waar je bij hoort. Dat kan gaan om je huidskleur, religie, geaardheid, (psychische) gezondheid.
Er is maar een fractie van de mensheid die echt bij alle minderheden hoort.
Dat klopt. Bijna iedereen heeft privileges. Het gaat erom dat je je er van bewust bent.

Ik ben een (blanke) vrouw en heb daar last van gehad in mijn carrière. Maar heb ondanks dat een prima carrière en ben daar trots op.

Iemand anders is misschien vrouw en heeft een donkere huid of een buitenlandse naam en heeft te maken met mijn hobbels, plus nog een beetje meer.

Het enige wat je mijns inziens kan doen is snappen dat dit gebeurt en proberen je eigen bijdrage in het oneerlijke onderscheid tussen mensen (gebaseerd op ras, seksuele oriëntatie, gender etc) minder te maken.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_193558013
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 12:47 schreef nixxx het volgende: [..] Nee hoor, massamoord is massamoord, 1500, 15000 of 150000, dat maakt niet uit. Mijn punt was dat Coen weinig tot geen reden had om foute nummers te rapporteren. De opvattingen van de treinkapers waren in hun eigen bevolkingsgroep en tijd hopelijk niet zo gewoon als die van Coen in zijn bevolkingsgroep en tijd.
Je punt is veranderen van onderwerp. De getallen, Coen’s getallen zijn allemaal afleidingsmanoeuvres. Het ging om het vermoorden van duizenden onschuldige vrouwen en kinderen. De acties van de treinkapers in de jaren 70 zijn nog begrijpelijk vergeleken met de acties van Coen in de 17e eeuw.
West-Melanesia
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')