abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 8 juni 2020 @ 08:46:27 #126
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193532890
de kleur van de agent doet er idd niet toe

verder vind ik het een beetje eigenaardig om je druk te gaan zitten maken of een protestleus de lading wel of niet dekt
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_193532892
quote:
7s.gif Op zondag 7 juni 2020 14:03 schreef Isdatzo het volgende:
Slecht geïnformeerd, en meneer lijkt het concept "institutioneel racisme" niet te begrijpen.
Ook hiervoor zou ik je graag naar mijn reactie in #123 willen verwijzen.
Laten we elkaars mening respecteren, hoe fout die van jou ook is.
pi_193532993
Top verhaal, eindelijk eens wat tegengas.

Discriminatie is in 95% van de gevallen geen sprake van. Een imago probleem wel. Maar daar kun je maar 1 ding tegen doen...
hardcoholic
  Moderator maandag 8 juni 2020 @ 09:21:32 #129
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_193533172
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 08:38 schreef Broeder_Jacob het volgende:

[..]

Deze intelligente eloquente meneer legt uit hoe dat zit:

TL;DR = het ligt aan cultuur, niet aan kleur of ras. Het is ook veel te kortzichtig om alle zwarten over één kam te scheren. Tussen de verschillende groepen zwarten (etniciteit / afkomst, immigrant of niet, enzovoort) zitten namelijk ook grote verschillen. En dát is voornamelijk wat tot de sociaal economische verschillen leidt.

Geldt overigens voor elke kleur. Blanken zijn ook niet allemaal hetzelfde, verre van. Aziaten, Latino's, idem dito. De ene cultuur (binnen dezelfde kleur of hetzelfde ras dus) doet het gewoon veel beter dan de andere. Met name daar waar men meer waarde hecht aan onderwijs en minder single moms zijn gaat het beter.

Dus nee, gelijk weer krampachtig 'racist' roepen gaat niet op :')
Ik had het dan ook niet tegen jou.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_193533331
quote:
7s.gif Op zondag 7 juni 2020 14:03 schreef Isdatzo het volgende:
Slecht geïnformeerd, en meneer lijkt het concept "institutioneel racisme" niet te begrijpen. Zijn hele betoog lijkt gebaseerd te zijn op het gegeven dat criminaliteit vaker voorkomt onder de zwarte bevolking, en dat het dan ook logisch is om vaker in aanraking te komen met de politie.

Welnu, ook als je daarvoor corrigeert dan zijn zwarten onevenredig vaak het slachtoffer van politiegeweld. Ook verklaart dat niet waarom zwarten voor dezelfde misdragingen structureel zwaarder gestraft worden, minder kans op clementie hebben, moorden op zwarte mensen minder vaak opgelost worden en dat er bij de zaken die wel opgelost worden consequent lagere straffen worden geëist en opgelegd, etc, etc, etc.

Structureel (en) institutioneel racisme binnen het justitieel apparaat in de VS volgt uit talloze onafhankelijke wetenschappelijke onderzoeken van gerenommeerde universiteiten. Beweren dat institutioneel racisme niet bestaat, is niks anders dan wegkijken.
quote:
7s.gif Op zondag 7 juni 2020 14:05 schreef Isdatzo het volgende:
Verder zijn institutioneel racisme binnen het justitieel apparaat en gigantische sociaal-economische verschillen (en dus criminaliteit) twee zijden van dezelfde medaille. Namelijk: de jarenlange geschiedenis van onderdrukking en achterstelling.

Dat de onderklasse zo zwak is (en dat geldt voor zowel blank als zwart, alleen wordt die laatste groep nog wat harder tegengewerkt), is nog deels een resultaat van tijdperk van Jim Crow. Een periode wanneer racisme heel normaal was, en dat is de periode waarin veel systemen in de VS vorm kregen, waaronder misschien wel het meest exemplarische systeem in dit geval: het justitiële systeem.

Laat het nu zo zijn dat in deze periode een belangrijke functie (zo niet: dé belangrijkste functie) van dat justitieel systeem het onderdrukken van de zwarte bevolking was. Dan is het natuurlijk niet heel verrassend dat een deel van die perverse neigingen heden ten dage nog steeds aanwezig zijn.
Nee, hij weerlegt al jouw punten in zijn artikel.. niet helemaal gelezen?
Alpha kenny one
pi_193534783
quote:
7s.gif Op maandag 8 juni 2020 09:21 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Ik had het dan ook niet tegen jou.
Nee maar ik wel tegen jou. De suggestie dat het aan hun natuur zou liggen, en dat iemand daarom een racist is, daar wilde ik graag wat inzichten over delen.
  maandag 8 juni 2020 @ 11:34:08 #132
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193534801
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 08:38 schreef Broeder_Jacob het volgende:

[..]

Deze intelligente eloquente meneer legt uit hoe dat zit:

TL;DR = het ligt aan cultuur, niet aan kleur of ras. Het is ook veel te kortzichtig om alle zwarten over één kam te scheren. Tussen de verschillende groepen zwarten (etniciteit / afkomst, immigrant of niet, enzovoort) zitten namelijk ook grote verschillen. En dát is voornamelijk wat tot de sociaal economische verschillen leidt.

Geldt overigens voor elke kleur. Blanken zijn ook niet allemaal hetzelfde, verre van. Aziaten, Latino's, idem dito. De ene cultuur (binnen dezelfde kleur of hetzelfde ras dus) doet het gewoon veel beter dan de andere. Met name daar waar men meer waarde hecht aan onderwijs en minder single moms zijn gaat het beter.

Dus nee, gelijk weer krampachtig 'racist' roepen gaat niet op :')
Hè, dus hij vergelijkt donkere immigranten uit het ene sociaaleconomische milieu met donkere Amerikanen uit het andere sociaaleconomische milieu, constateert dat die eerste groep door de bocht genomen beter onderwijs heeft genoten en minder crimineel is, en gebuikt dat om te concluderen dat institutioneel racisme niet bestaat (en dat het dus geheel en al aan hun eigen mentaliteit ligt). Eh, nee.

Ondanks dat het een boodschap is die jou goed bevalt, want dat is het voornamelijk, hoop ik dat je zelf ook snapt 'ie dat echt veel te kort door de bocht is. Om te beginnen, bijvoorbeeld, zou je die groepen donkere immigranten moeten vergelijken met groepen blanken uit een vergelijkbaar sociaaleconomisch milieu. Dan kan je kijken naar verschillen op basis 'ras' in plaats van verschillen in sociaaleconomische status. Om een extreem voorbeeld te geven: het is nogal onzinnig om Obama te vergelijken met een 'niggah from da hood', en vervolgens te stellen dat omdat Obama het ver geschopt heeft racisme een verzinsel is.

Daarnaast is (historisch) institutioneel racisme, zoals ik eerder al uitgelegd heb, deels de oorzaak van de positie van zwarten aan de onderkant van de samenleving. Iets met een jarenlange systematische onderdrukking. Neemt niet weg dat de zwarte gemeenschap ook wel aan zichzelf mag werken hoor, maar ontkennen dat er racismeproblemen zijn is gewoon wegkijken.
Huilen dan.
pi_193534927
quote:
7s.gif Op maandag 8 juni 2020 11:34 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Hè, dus hij vergelijkt donkere immigranten uit het ene sociaaleconomische milieu met donkere Amerikanen uit het andere sociaaleconomische milieu, constateert dat die eerste groep door de bocht genomen beter onderwijs heeft genoten en minder crimineel is, en gebuikt dat om te concluderen dat institutioneel racisme niet bestaat (en dat het dus geheel en al aan hun eigen mentaliteit ligt). Eh, nee.

Ondanks dat het een boodschap is die jou goed bevalt, want dat is het voornamelijk, hoop ik dat je zelf ook snapt 'ie dat echt veel te kort door de bocht is. Om te beginnen, bijvoorbeeld, zou je die groepen donkere immigranten moeten vergelijken met groepen blanken uit een vergelijkbaar sociaaleconomisch milieu. Dan kan je kijken naar verschillen op basis 'ras' in plaats van verschillen in sociaaleconomische status. Om een extreem voorbeeld te geven: het is nogal onzinnig om Obama te vergelijken met een 'niggah from da hood', en vervolgens te stellen dat omdat Obama het ver geschopt heeft racisme een verzinsel is.

Daarnaast is (historisch) institutioneel racisme, zoals ik eerder al uitgelegd heb, deels de oorzaak van de positie van zwarten aan de onderkant van de samenleving. Iets met een jarenlange systematische onderdrukking. Neemt niet weg dat de zwarte gemeenschap ook wel aan zichzelf mag werken hoor, maar ontkennen dat er racismeproblemen zijn is gewoon wegkijken.
Volgens mij beweert niemand dat racisme helemaal niet (meer) bestaat en alleen een verzinsel is.

Dat zogenaamde institutionele racisme heb ik zeer grote vraagtekens bij. Misschien in andere delen van de wereld, maar bij ons zeker niet. En voor zover ik er als niet-Amerikaan over kan oordelen in Amerika ook niet.

Dat historisch racisme destijds heeft geleid tot ongelijk verdeelde situaties nu, daar kan ik deels inkomen. Deels, want het heeft ook echt voor een minstens zo groot deel met eigen mentaliteit en cultuur te maken. Maar goed, dan nog. Wat valt daar nu nog tegen te protesteren dan? Dat type racisme van toen is er nu niet meer. Dus rellen en protesteren tegen historisch racisme is net zo zinvol als rellen en protesteren tegen de inval van Napoleon.

Daarnaast zijn blanken al een hele poos met ruime afstand het minst racistische ras. Moet je eens kijken hoe er niet-blanke kringen over andere rassen wordt gesproken en gedacht. Arabieren, Chinezen, Japanners, Afrikanen, enzovoort. Wel eens afgevraagd hoe die over elkaar en over blanken denken?

[ Bericht 0% gewijzigd door Broeder_Jacob op 08-06-2020 12:14:58 ]
pi_193535047
Hier nog wat wijze woorden over racisme:

maandag 8 juni 2020 @ 12:14:36 #135
451005 Grems
Clown World
pi_193535460
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2020 07:54 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Ja, je zegt het niet met zoveel woorden, ook in andere posts, maar aangezien je cynische gedoe vind je dus eigenlijk dat het aan de zwarten hun natuur ligt. Gefeliciteerd, je bent een racist. ^O^
Jammer dat je zo'n sterk geconditioneerde reactie hebt op mensen die het niet eens zijn met je. Ik denk dat het een poging is om discussie te kunnen smoren.

Hij is racist, zij is racist lekker puh nu hoef ik nergens meer over na te denken.

Ik denk zelf dat het een cultuurprobleem is, vandaar dat ik ook de Nigeriaanse migrant aanhaal. Waarom kunnen die ( en vele andere migrantengroepen ) het wel?
  maandag 8 juni 2020 @ 15:22:06 #136
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_193537977
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 12:14 schreef Grems het volgende:
Nigeriaanse migrant aanhaal. Waarom kunnen die ( en vele andere migrantengroepen ) het wel?
Omdat deze groep naar de VS is gekomen met als hoofddoel om te leren. Dan is het logisch dat die groep een relaitief hoog aantal met een diploma kent.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  maandag 8 juni 2020 @ 15:25:57 #137
451005 Grems
Clown World
pi_193538021
quote:
6s.gif Op maandag 8 juni 2020 15:22 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Omdat deze groep naar de VS is gekomen met als hoofddoel om te leren. Dan is het logisch dat die groep een relaitief hoog aantal met een diploma kent.
Je zou denken dat een top in de kern racistisch land zoals Amerikkka daar wel een stokje voor zou steken.
pi_193538177
quote:
6s.gif Op maandag 8 juni 2020 15:22 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Ja maar.... institutioneel racisme dan?

Of hebben die nare blanke institutionele racisten een uitzonderingspolicy voor Nigeriaanse immigranten?
  maandag 8 juni 2020 @ 16:23:16 #139
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_193538672
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 15:40 schreef Broeder_Jacob het volgende:

[..]

Ja maar.... institutioneel racisme dan?

Of hebben die nare blanke institutionele racisten een uitzonderingspolicy voor Nigeriaanse immigranten?
Een hoog aantal opgeleiden zegt nog niets over of ze bijvoorbeeld een baan hebben en of ze bij het krijgen van een baan (institutioneel) racisme ondervinden.

Er zijn genoeg zwarte Amerikanen die wel lekker meedraaien in de maatschappij. Dat zegt niets over of er wel of geen institutioneel racisme is. Institutioneel racisme betekent niet dat het compleet onmogelijk is om als zwarte mens dingen voor elkaar te krijgen.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  maandag 8 juni 2020 @ 16:25:50 #140
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193538703
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 11:43 schreef Broeder_Jacob het volgende:

[..]

Volgens mij beweert niemand dat racisme helemaal niet (meer) bestaat en alleen een verzinsel is.

Dat zogenaamde institutionele racisme heb ik zeer grote vraagtekens bij. Misschien in andere delen van de wereld, maar bij ons zeker niet. En voor zover ik er als niet-Amerikaan over kan oordelen in Amerika ook niet.

Dat historisch racisme destijds heeft geleid tot ongelijk verdeelde situaties nu, daar kan ik deels inkomen. Deels, want het heeft ook echt voor een minstens zo groot deel met eigen mentaliteit en cultuur te maken. Maar goed, dan nog. Wat valt daar nu nog tegen te protesteren dan? Dat type racisme van toen is er nu niet meer. Dus rellen en protesteren tegen historisch racisme is net zo zinvol als rellen en protesteren tegen de inval van Napoleon.

Daarnaast zijn blanken al een hele poos met ruime afstand het minst racistische ras. Moet je eens kijken hoe er niet-blanke kringen over andere rassen wordt gesproken en gedacht. Arabieren, Chinezen, Japanners, Afrikanen, enzovoort. Wel eens afgevraagd hoe die over elkaar en over blanken denken?
Bla. Bla. Bla. Je gaat (wederom) niet op de inhoud in. Het is nu wachten tot het volgende linkje naar een twitter-relaas of filmpje op youtube dat de (gemakkelijk te verteren) boodschap verkondigt die in jouw straatje past.

Je hebt immers talloze wetenschappelijke onderzoeken aan de ene kant, en aan de andere kant heb je... mensen op twitter en youtube die iets vertellen. Dat eerste negeer je gevoegelijk, dat laatste presenteer je als feiten. Jouw motieven in deze discussie zijn mij inmiddels compleet helder, en daarmee is de vraag die ik in reactie 107 stelde ook beantwoord.
Huilen dan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')