Meid, de horeca is al open?quote:Op vrijdag 5 juni 2020 16:24 schreef Landgeld het volgende:
Ik snap niet dat de overheid niet wat meer maatwerk geeft. Gooi de horeca open, theaters en snel ook.
Je maakt een grapje, toch?quote:Op vrijdag 5 juni 2020 16:24 schreef Landgeld het volgende:
Ik snap niet dat de overheid niet wat meer maatwerk geeft. Gooi de horeca open, theaters en snel ook.
een zoon van me werkt af en toe in een cafe en heeft deze week voor het eerst gewerkt, hij zei me dat het ervoor zorgen dat mensen aan tafels gaan en blijven zitten niet te doen isquote:Op vrijdag 5 juni 2020 16:34 schreef hooibaal het volgende:
De horeca mag gewoon open, alleen heeft (volgens pingegevens van ING) de helft dat nog niet gedaan.
Maatwerk mbt winkels, handel, horeca, ov.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 16:39 schreef Predator40 het volgende:
de overheid wat meer maatwerk geven ?
ze hebben sinds 1 dag een proef dashboard en het testen net op orde na 3 maanden.
maatwerk kost veel meer moeite/tijd als ze het al kunnen,
Voetstuk gevallen? Iedereen heeft daar door kunnen leven zonder beperking. beperking. Hadden wij en andere Europese landen ook moeten doen.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 16:58 schreef Marcoss het volgende:
Zweden is van z'n voetstuk gevallen, Nederland is nu het voorbeeld van hoe het moet
https://www.hln.be/nieuws(...)land-werkt~aaecc7fb/
quote:Op vrijdag 5 juni 2020 17:06 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Voetstuk gevallen? Iedereen heeft daar door kunnen leven zonder beperking. beperking. Hadden wij en andere Europese landen ook moeten doen.
'Zweden telt nu helaas in verhouding veel meer coronadoden - 4.562 op dit moment op een bevolking van ongeveer tien miljoen - dan de omringende landen'
Nog steeds super weinig doden. Veelal ouderen. ' Killer virus'
Het is nog minder dan een stevige griepgolf.
Hier in het centrum fiets leek het wel alsof er spontaan bevrijdingsfestiviteiten waren uitgebroken de eerste dagen.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 16:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
een zoon van me werkt af en toe in een cafe en heeft deze week voor het eerst gewerkt, hij zei me dat het ervoor zorgen dat mensen aan tafels gaan en blijven zitten niet te doen is
Ja hallo, in die andere helft kun je ws niet eens pinnen.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 16:34 schreef hooibaal het volgende:
De horeca mag gewoon open, alleen heeft (volgens pingegevens van ING) de helft dat nog niet gedaan.
Had je dat liever anders gezien dan?quote:Op vrijdag 5 juni 2020 17:47 schreef polderturk het volgende:
93% van de Corona doden in Turkije zijn 65 plussers
maatwerk duurt veel te lang, we hebben het hier over de overheid he......voordat er een goed plan op tafel ligt is het kerst !quote:Op vrijdag 5 juni 2020 17:05 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Maatwerk mbt winkels, handel, horeca, ov.
Versoepeling gaat gewoon lang niet hard genoeg. Dat is frustrerend
Stichting NICE.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 16:59 schreef Adrie072 het volgende:
ROTTERDAM - Het aantal coronapatiënten dat op de intensivecareafdelingen ligt, bedraagt inmiddels 97. Dat is zestien minder dan donderdag. Dat meldt het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS).
Er liggen 543 andere patiënten op de IC, 24 minder dan een dag eerder. „De overall bezetting blijft met 640 patiënten laag. Twaalf weken na dato is het aantal Covid-19-patiënten op de ic met 97 terug onder het niveau ten tijde van de lockdown’’, aldus voorzitter Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg.
Het aantal opnames wegens corona buiten de ic bedraagt 467. Dat zijn er veertien minder dan gisteren.
Allereerst natuurlijk fijn voor de verpleging en de bevolking, maar waarom dan toch het grote verschil met de cijfers van die andere instantie (waarvan ik de naam even kwijt ben...)
ja maar nu is Nice dus hogerquote:Op vrijdag 5 juni 2020 18:39 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Stichting NICE.
Dit geeft NICE als verklaring (ik had ze een tijdje terug gemaild met de vraag die jij nu stelt): "Er zijn een aantal redenen waardoor de cijfers van NICE en die van de LCPS verschillend zijn. De LNAZ en LCPS gebruiken NICE als belangrijkste bron, maar daarnaast ook nog andere bronnen. Verder is er een verschil doordat NICE in de meeste van haar grafieken uitgaat van bewezen COVID-19-status terwijl het Regionaal Overleg Acute Zorgketen (ROAZ) ook naar verdachte gevallen kijken. De aantallen van de ROAZ’en zijn daarom hoger. Vervolgens wordt NICE met deze bronnen gemiddeld, zodat de LCPS tot een zo actueel mogelijk getal komt."
Misschien hadden ze daar beter niet kunnen gaan stemmen.quote:Het aantal coronagevallen in Suriname beperkt zich niet meer tot een klein aantal brandhaarden. Dat schrijft de nieuwssite Starnieuws. Medici en experts maken zich zorgen over de hoeveelheid medische hulpmiddelen in het land, nu het aantal besmettingen snel toeneemt.
Met name in het oosten van Suriname zijn nu drie grote clusters van besmettingen, zei de Nederlandse chirurg Chander Mahabier tegen Nieuws en Co op NPO Radio 1. En dat terwijl er in het hele land maar veertig IC-bedden beschikbaar zijn.
Thanks!quote:Op vrijdag 5 juni 2020 18:39 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Stichting NICE.
Dit geeft NICE als verklaring (ik had ze een tijdje terug gemaild met de vraag die jij nu stelt): "Er zijn een aantal redenen waardoor de cijfers van NICE en die van de LCPS verschillend zijn. De LNAZ en LCPS gebruiken NICE als belangrijkste bron, maar daarnaast ook nog andere bronnen. Verder is er een verschil doordat NICE in de meeste van haar grafieken uitgaat van bewezen COVID-19-status terwijl het Regionaal Overleg Acute Zorgketen (ROAZ) ook naar verdachte gevallen kijken. De aantallen van de ROAZ’en zijn daarom hoger. Vervolgens wordt NICE met deze bronnen gemiddeld, zodat de LCPS tot een zo actueel mogelijk getal komt."
Goede info!quote:Op vrijdag 5 juni 2020 18:44 schreef Salina het volgende:
Gisteren zijn er behoorlijk wat interessante rapporten verschenen vanuit UWV betreffende de Nederlandse arbeidsmarkt en werkgelegenheid.
Dus minder belasting inkomsten door verdwijnen van betaald werk en meer uitgaven door een grotere hoeveelheid uitkeringen en mensen in de overheid.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 18:44 schreef Salina het volgende:
Gisteren zijn er behoorlijk wat interessante rapporten verschenen vanuit UWV betreffende de Nederlandse arbeidsmarkt en werkgelegenheid.
Coronacrisis: invloed op de werkgelegenheid verschilt per regio (4 juni)
Coronacrisis: invloed op de werkgelegenheid verschilt per regio (4 juni)
De Nederlandse economie wordt flink geraakt door de coronacrisis. UWV verwacht dat het aantal banen in 2020 in het hele land afneemt. Ondanks alle maatregelen die de overheid heeft genomen om zoveel mogelijk werk te behouden. De impact op de werkgelegenheid verschilt per arbeidsmarktregio.
Regionale verschillen in werkgelegenheid
De coronacrisis heeft een grote impact op de werkgelegenheid in Nederland. In alle regio’s is een terugval van werkgelegenheid onvermijdelijk. Toch is de impact niet in alle regio’s even groot. Zo worden Groot Amsterdam en Zuidoost Nederland hard geraakt en behoren Groningen en Rijk van Nijmegen tot de regio’s die het minst getroffen worden. Dit komt omdat de impact van de coronacrisis niet op alle sectoren even groot is. Ook zijn de getroffen sectoren, niet overal in het land even sterk vertegenwoordigd.
Veel sectoren in de problemen
Het meeste werk verdwijnt naar verwachting in delen van de zakelijke dienstverlening (uitzendbranche en reisbureaus), horeca, cultuur, sport & recreatie, sierteelt en luchtvaart. Deze sectoren zijn niet overal even sterk vertegenwoordigd. Zo werken vooral in Groot Amsterdam en Zuid-Kennemerland mensen in de luchtvaart. De horeca is vooral sterk vertegenwoordigd onder werknemers in Zeeland en Groot Amsterdam. De sierteelt concentreert zich vooral in de bollenstreek. Hierdoor worden werknemers in Haaglanden, Holland Rijnland en Noord-Holland Noord getroffen.
Sommige sectoren groeien juist
Er zijn sectoren waarin de werkgelegenheid niet of nauwelijks afneemt. In 3 sectoren is zelfs groei te verwachten. Het gaat om de zorg & welzijn, overheid en de post- en koeriersbranche. Deze groeisectoren zijn vooral sterk vertegenwoordigd in regio’s als Groningen, Rijk van Nijmegen en Zuid-Holland Centraal.
Impact per regio in kaart gebracht
Bekijk de landelijke factsheet Coronacrisis: regionale verschillen in
impact op werkgelegenheid. Hieronder staan de factsheets over de impact van de coronacrisis op de werkgelegenheid per regio. Voor iedere regio is een factsheet beschikbaar.
De factsheets geven een eerste beeld van de impact van de coronacrisis op de werkgelegenheid per sector in de regio. Door de coronacrisis is de situatie op de arbeidsmarkt opeens veranderd. De inzichten in de factsheets zijn daarmee ook een actualisatie van de arbeidsmarktsituatie in Regio in Beeld.
Check de link: Coronacrisis: regionale verschillen in
impact op werkgelegenheid met zeer interessante informatie.
En check ook zeker de zeer uitgebreide, gedetailleerde rapporten over je eigen regio in één van de 35 rapporten van elk van de 35 arbeidsmarktregio's: Regio in Beeld.
Samenvatting:
- Verlies van werk dreigt vooral in Groot Amsterdam, Zuid-Oost Brabant, Noord- en Midden-Limburg.
- Groningen, Rijk van Nijmegen en Zuid-Holland Centraal zijn de minst getroffen regio's.
- Grootste afname arbeidsmarkt in horeca (Amsterdam, Zeeland), metaal en technologie (Zuid-Oost Brabant en Limburg), cultuur, sport & recreatie (noorden Randstad en Midden-Brabant), luchtvaart, verhuur en overige zakelijke diensten (uitzendbureaus, reisbureaus) en sierteelt.
- Groei arbeidsmarkt in de sectoren zorg, openbaar bestuur (overheid) en ook postbezorging.
- Arbeidsmarktregio Zuid-Oost Brabant is het zwaarst getroffen, kijkend naar het percentage werknemers naar impact (zeer grote krimp-grote krimp-gemiddelde krimp-geen/kleine krimp-groei): 40% van de werknemers valt onder de arbeidsmarkt met zeer grote of grote krimp (meeste van de 35 arbeidsmarktregio's) en 17% valt onder de arbeidsmarkt met de minste groei (minste van het land).
Vlak daarna volgen b.v. Groot Amsterdam (34% meeste krimp + 18% minste groei), Noord-Limburg (35 - 22) en Midden-Brabant (33 - 21).
Sorry man.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 19:16 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
Goede info!
Onderhoud aan werk.nl
Tot uiterlijk vrijdag 5 juni 20.30 uur is werk.nl niet bereikbaar. Wij voeren onderhoud uit.
nou godver%#$%@
Landgeld heeft per ongeluk met zijn multiaccount gepost.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 18:48 schreef Piasten het volgende:
De wereld is een grote circustent met 7,5 miljard clowns, waarvan er 0.1% besmet zijn met een voorbijkomend virus, waar 0.0005% clowns over 7 maanden tijd aan dood gaan! so what- die komen er dagelijks in aantal weer bij! Moeten we ons nu meer zorgen maken over ons fuck gedrag over over hoe Covid19 ons fucked?
?quote:Op vrijdag 5 juni 2020 19:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dus minder belasting inkomsten door verdwijnen van betaald werk en meer uitgaven door een grotere hoeveelheid uitkeringen en mensen in de overheid.
Jaaaaaaaaaja
Dat je blijkbaar een grotere overheid moet hebben als je minder mensen aan het werk hebt.quote:
Geeneens. Er zijn meer mensen die logisch nadenkenquote:Op vrijdag 5 juni 2020 19:30 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Landgeld heeft per ongeluk met zijn multiaccount gepost.
Toch opvallend dat die dezelfde rekenfout maakt dan.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 19:49 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Geeneens. Er zijn meer mensen die logisch nadenken
https://nos.nl/artikel/23(...)corona-uitbraak.htmlquote:De Israëlische regering heeft deze week ruim 90 scholen gesloten na een opleving van het aantal coronabesmettingen. De basis- en middelbare scholen waren sinds vorige maand weer open, na zo'n twee maanden sluiting.
Volgens het ministerie van Volksgezondheid is heropening van de scholen de belangrijkste reden dat de aantallen nieuwe infecties nu weer toenemen. Gisteren telde Israël 118 nieuwe bevestigde besmettingen. Dat is het hoogste aantal in meer dan een maand en veel meer dan een paar weken geleden.
'Kinderen kunnen het wel verspreiden'
Dat komt grotendeels door contact op scholen, zegt afdelingshoofd Asher Salmon van het ministerie: "Zonder twijfel. Misschien zijn kinderen minder vatbaar voor het virus, maar ze kunnen het wel degelijk verspreiden. En zo lang er besmettingen zijn, leidt contact tot nieuwe besmettingen. Zo werkt het in een epidemie."
volgens het RIVM niet.......quote:Op vrijdag 5 juni 2020 21:16 schreef hooibaal het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)corona-uitbraak.html
Nee, want die hebben -in lockdowntijd- een onderzoekje gedaan naar de besmettingen binnen gezinnen met zorgmedewerkers! En het blijkt dat de kinderen niet de zorgmedewerkers besmet hebben, maar andersom!!! Je verwacht het niet!quote:
Och, niet alleen het RIVM hoor. In veel Europese landen gaan de kinderen weer naar school en houdt men gewoon de situatie in de gaten.quote:
Tja, er zijn inderdaad nog steeds mensen die liever zagen dat het aantal besmettingen exponentieel zou groeien totdat het overgrote deel van de wereldbevolking besmet is geraakt...quote:Op vrijdag 5 juni 2020 18:48 schreef Piasten het volgende:
De wereld is een grote circustent met 7,5 miljard clowns, waarvan er 0.1% besmet zijn met een voorbijkomend virus, waar 0.0005% clowns over 7 maanden tijd aan dood gaan! so what- die komen er dagelijks in aantal weer bij! Moeten we ons nu meer zorgen maken over ons fuck gedrag over over hoe Covid19 ons fucked?
Voor het ontwikkelen van een vaccin is dit goed nieuws!quote:Op vrijdag 5 juni 2020 21:39 schreef RipCity het volgende:
Lekker bezig in Engeland. Ze gaan weer richting 1+
https://news.sky.com/stor(...)-south-west-12001161
Dit is hetgeen ik al aangeef. Maar nog veel mensen geloven dat wel...quote:Op vrijdag 5 juni 2020 22:06 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Was het achteraf nu allemaal zo erg?
De onwetendheid speelde naar mijn idee een hele grote factor.
De hele economie krijgt nu een tik van jewelste.
Was dat het waard?
Ja? En dus..?quote:Op vrijdag 5 juni 2020 21:41 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, er zijn inderdaad nog steeds mensen die liever zagen dat het aantal besmettingen exponentieel zou groeien totdat het overgrote deel van de wereldbevolking besmet is geraakt...
Dan is dat wat het is. Serieus.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 22:09 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Zouden je ouders of opa en oma maar zijn.
Was het allemaal maar zo simpel jongen
het virus was er toch niet meer volgens sommigen.....best vreemdquote:Op vrijdag 5 juni 2020 21:39 schreef RipCity het volgende:
Lekker bezig in Engeland. Ze gaan weer richting 1+
https://news.sky.com/stor(...)-south-west-12001161
Ik baal als jong iemand ook van die beperkingen, maar laten we nou niet doen of ons hele leven in elkaar stortquote:Op vrijdag 5 juni 2020 22:11 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Dan is dat wat het is. Serieus.
Daarvoor ga je toch geen miljoenen mensen beperken? Balans is totaal zoek.
Oh je komt even je gelijk halen, ben jij nu even het mannetje!quote:Op vrijdag 5 juni 2020 22:13 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Ik ben hier in totaal over meerdere keren vier maanden geband omdat ik zei dat het virus allemaal wel meeviel.
Moet je nu kijken.
Wat is iedereen toch bang gemaakt door de media man man. Scheelt een hoop als je dat niet volgt/geloofd.
ja we hadden niks moeten doen....de IC's waren al overbelast ....en DAAR ging het omquote:Op vrijdag 5 juni 2020 22:13 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Ik ben hier in totaal over meerdere keren vier maanden geband omdat ik zei dat het virus allemaal wel meeviel.
Moet je nu kijken.
Wat is iedereen toch bang gemaakt door de media man man. Scheelt een hoop als je dat niet volgt/geloofd.
Juist. Massahysterie.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 22:13 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Moet je nu kijken.
Weinig bejaarden? Allemaal een paleis waarin 1,5 meter afstand houden makkelijk is?quote:Op vrijdag 5 juni 2020 21:55 schreef Discombobulate het volgende:
Iemand die kan verklaren waarom Qatar zo bizar weinig doden heeft?![]()
https://en.wikipedia.org/wiki/COVID-19_pandemic_in_Qatar
Hoe kan ik anders vertellen dat ik vier maanden geband ben?quote:Op vrijdag 5 juni 2020 22:15 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Oh je komt even je gelijk halen, ben jij nu even het mannetje!
De pest, ook al zo'n killer virus.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 22:08 schreef Landgeld het volgende:
Nog geen 100 mensen onder de 70 zijn door Corona overleden. Killer virus
Doe je verhaal in FB bijvoorbeeldquote:Op vrijdag 5 juni 2020 22:17 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Hoe kan ik anders vertellen dat ik vier maanden geband ben?
Gaan de ouderen dan straks ook offers brengen voor de economie?quote:Op vrijdag 5 juni 2020 22:19 schreef R-woud93 het volgende:
We weten toch allemaal wel dat de meesten van ons het wel zouden overleven, maar hier sluit men af en toe weer een deel van de bevolking uit.
Ik baal net zo hard van de maatregelen maar ergens was het wel nodig, juist omdat we in dit land hebben afgesproken elkaar te verzorgen waar het nodig is (zorgstaat)
Daar moet je niet nu even van afwijken omdat het jou zelf even niet uitkomt
Dat hebben ze al hun werkende jaren al gedaan, wat is je punt?quote:Op vrijdag 5 juni 2020 22:20 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Gaan de ouderen dan straks ook offers brengen voor de economie?
Ik had een verhouding tussen economie en ic bedden wel goed gevonden.quote:
Klopt, daar ben ik het ook mee eens.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 22:21 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Ik had een verhouding tussen economie en ic bedden wel goed gevonden.
Nu liggen er minder dan 100 op de ic. Gooi de rest dan voor 80% ff open aub. Had al een maand terug gekund.
De klap van de economie komt nog wel hoor.
Hebben ze net tussen de 40 en 50 jaar gedaan... Dat is hoeveel keer meer dan jij hebt geleverd?quote:Op vrijdag 5 juni 2020 22:20 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Nog meer offers voor hen die ook buiten proporties zijn. Wij voelen de effecten van de economie nog lekker de komende jaren wanneer de meeste van hen tussen 6 planken liggen, en er geen last meer van hebben.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 22:21 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Dat hebben ze al hun werkende jaren al gedaan, wat is je punt?
Nog niet veel, ik ben nog studerende. Wij mogen de zooi straks opruimen (en op de blaren zitten omdat wij nog de arbeidsmarkt moeten betreden voor het eggie) het komende decennium met zijn allen omdat we met alle respect dor hout gered hebben met maatregelen die buiten proporties zijn. Lekker je kop in het zand blijven steken mensen met dit o zo gevaarlijke virusquote:Op vrijdag 5 juni 2020 22:23 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hebben ze net tussen de 40 en 50 jaar gedaan... Dat is hoeveel keer meer dan jij hebt geleverd?
Dat is te makkelijk, dat weet je zelf hoop ik ook wel.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 22:25 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Nog meer offers voor hen die ook buiten proporties zijn. Wij voelen de effecten van de economie nog lekker de komende jaren wanneer de meeste van hen tussen 6 planken liggen, en er geen last meer van hebben.
En hun mochten de rotzooi van de Duitsers opruimen, zo heeft iedere generatie wel zo zijn eigen problemenquote:Op vrijdag 5 juni 2020 22:27 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Nog niet veel, ik ben nog studerende. Wij mogen de zooi straks opruimen het komende decennium met zijn allen omdat we met alle respect dor hout gered hebben met maatregelen die buiten proporties zijn. Lekker je kop in het zand blijven steken mensen met dit o zo gevaarlijke virus.
het is een Pandemie, die nog lang niet voorbij is.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 22:13 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Moet je nu kijken.
En de jongeren kunnen wel dood neervallen de komende jaren?quote:Op vrijdag 5 juni 2020 22:27 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Dat is te makkelijk, dat weet je zelf hoop ik ook wel.
Wat je in feite nu zegt is dat iedereen die zijn laatste werkdag heeft gehad dood neer mag vallen want ze hebben toch geen toevoeging meer voor de maatschappij .![]()
Denk toch even na man
Nee dat begrijp ik. Maar een pandemie waar iedereen onder de 70 een snotneus krijgt en de economie de grootste klappen.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 22:29 schreef THEFXR het volgende:
[..]
het is een Pandemie, die nog lang niet voorbij is.
Daar konden ze juist blij mee zijn dat er wat op te bouwen viel. Werk genoeg toen.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 22:28 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
En hun mochten de rotzooi van de Duitsers opruimen, zo heeft iedere generatie wel zo zijn eigen problemen
Dit slaat echt nergens op.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 22:30 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
En de jongeren kunnen wel dood neervallen de komende jaren?
Buiten proporties, daar is het veel te vroeg voor om te oordelen. Als wij dat überhaupt al kunnen bepalen, maar bijzonder interessant dat "de economie" belangrijker is dan levens.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 22:27 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Nog niet veel, ik ben nog studerende. Wij mogen de zooi straks opruimen het komende decennium met zijn allen omdat we met alle respect dor hout gered hebben met maatregelen die buiten proporties zijn. Lekker je kop in het zand blijven steken mensen met dit o zo gevaarlijke virus.
Die edit van jou zag ik. Als dat zo is, het zij zoquote:
Straks ook wel weer, zoals eigenlijk bij elke crisis.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 22:31 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Daar konden ze juist blij mee zijn dat er wat op te bouwen viel. Werk genoeg toen.
quote:Op vrijdag 5 juni 2020 22:30 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Makkelijk praat ja, met een vaste baan op zak, werkervaring, hypotheek wssquote:
Fijnquote:Op vrijdag 5 juni 2020 22:32 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Die edit van jou zag ik. Als dat zo is, het zij zo
Ik heb mijn opleiding afgerond tijdens de laatste economische crisis, dat was niet makkelijk nee.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 22:35 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Makkelijk praat ja, met een vaste baan op zak, werkervaring, hypotheek wss
Het komt je niet aanwaaien en zeker niet als je jezelf enorm zielig vindt.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 22:35 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
quote:
die mensen hebben wel de welvaart van nu opgebouwd........verdienen gewoon goede zorg en een goed pensioen, maarja er zijn heel veel egoïsten blijkbaarquote:Op vrijdag 5 juni 2020 22:25 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Nog meer offers voor hen die ook buiten proporties zijn. Wij voelen de effecten van de economie nog lekker de komende jaren wanneer de meeste van hen tussen 6 planken liggen, en er geen last meer van hebben.
dat zal allemaal wel meevallen hoor.....huiliequote:Op vrijdag 5 juni 2020 22:30 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
uh nee........aantal ontdekte besmettingen gaat zeker wel omhoog.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 22:44 schreef Mortaxx het volgende:
Wel grappig dat het aantal testen deze week omhoog is geschoten maar het aantal positieve gevallen blijft dalen
Blijkt weer dat het RIVM gelijk had met het eerdere testbeleid
Ik mag mij toch op gezonde wijze zorgen maken over de economie? Hetzelfde kun je zeggen over de paniekzaaiers rondom het virus maar die worden massaal verdedigd hier.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 22:38 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het komt je niet aanwaaien en zeker niet als je jezelf enorm zielig vindt.
Hoop je dat of heb je hier een bron voorquote:Op vrijdag 5 juni 2020 22:46 schreef Predator40 het volgende:
[..]
uh nee........aantal ontdekte besmettingen gaat zeker wel omhoog.
https://www.nu.nl/coronav(...)onabesmettingen.htmlquote:Op vrijdag 5 juni 2020 22:49 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Hoop je dat of heb je hier een bron voor
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/grafiekenquote:Op vrijdag 5 juni 2020 22:49 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Hoop je dat of heb je hier een bron voor
Inderdaad, maar goed dat we 210.000 tests per week kunnen gaan doen.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 23:02 schreef Kyran het volgende:
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/grafieken
Bovenste grafiek zie je toch gewoon duidelijk een stijgende lijn vanaf begin juni. Complete onzin om te beweren dat ondanks het meer testen er minder gevallen bekend zijn.
En ook:
https://www.nu.nl/coronav(...)onabesmettingen.html
Ik zie het nu ook idd.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 23:02 schreef Predator40 het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)onabesmettingen.html
Ok ok dat mag inderdaad, maar als jij nu studeert dan leef je net in een geweldige tijd. Want de mensen die werken, die zijn de klos, niet te studenten. Zij verliezen banen, zijn verliezen perspectieven, niet de studenten.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 22:49 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik mag mij toch op gezonde wijze zorgen maken over de economie? Hetzelfde kun je zeggen over de paniekzaaiers rondom het virus maar die worden massaal verdedigd hier.
denk niet dat hij diegenen dit dat mogelijk maakten gaat bedanken ( en die moeten gewoon opgesloten worden natuurlijk boven de 60 )quote:Op vrijdag 5 juni 2020 23:16 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ok ok dat mag inderdaad, maar als jij nu studeert dan leef je net in een geweldige tijd. Want de mensen die werken, die zijn de klos, niet te studenten. Zij verliezen banen, zijn verliezen perspectieven, niet de studenten.
Over x tijd gaat de economie weer lopen en dan komen jij en je matties op de arbeidsmarkt. Helemaal geweldig.
Je gaat een huis kopen, is eindelijk die bubbel van afgelopen jaren er af. Je gaat jezelf ontwikkelen in een groeiende organisatie die net een hervorming achter de rug hebben.
Klinkt eigenlijk wel prima
Mortaxx heeft het over "het aantal positieve gevallen". Het lijkt me dat ie daar niet per definitie het aantal nieuwe gevallen mee bedoeld maar eerder het huidige aantal zieken. Ik zit niet zo in de cijfers maar het klinkt niet onaannemelijk.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 22:46 schreef Predator40 het volgende:
[..]
uh nee........aantal ontdekte besmettingen gaat zeker wel omhoog.
Mee eens. Ik denk dat de positie van de nog studerenden een stuk rooskleuriger is dan die van een heleboel mensen die nu hun baan zijn kwijtgeraakt en amper meer een kans maken op de arbeidsmarkt (b.v. door gebrek aan (om)scholing, leeftijd, sectoren die wezenlijk gaan veranderen vanwege de crisis, etcetera).quote:Op vrijdag 5 juni 2020 23:16 schreef opgebaarde het volgende:
maar als jij nu studeert dan leef je net in een geweldige tijd. Want de mensen die werken, die zijn de klos, niet te studenten. Zij verliezen banen, zijn verliezen perspectieven, niet de studenten.
Over x tijd gaat de economie weer lopen en dan komen jij en je matties op de arbeidsmarkt. Helemaal geweldig.
Je gaat een huis kopen, is eindelijk die bubbel van afgelopen jaren er af. Je gaat jezelf ontwikkelen in een groeiende organisatie die net een hervorming achter de rug hebben.
Er hoeft ook niemand bedankt te worden natuurlijk, aangezien het "dorre hout", zoals sommigen dat "respectvol" en met volledig gebrek aan begrip voor de daadwerkelijke reden van de intelligente lockdown noemen, al lang en breed gekapt is als de huidige studenten de arbeidsmarkt mogen bestormen.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 23:19 schreef Predator40 het volgende:
[..]
denk niet dat hij diegenen dit dat mogelijk maakten gaat bedanken ( en die moeten gewoon opgesloten worden natuurlijk boven de 60 )![]()
Dus we hebben geen Covid19 doden.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 22:10 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Ja? En dus..?
Besmetting ga je niet dood aan.
Hebben we geprobeerd, ging meteen mis met overvolle ziekenhuizen en een zorgstelsel dat vast begon te lopen.quote:Zelfs de premier gaf aan dat we grotendeels besmet zouden raken.
Laat het maar gebeuren. De meeste mensen worden niet ziek.
Die hebben ze al gebracht.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 22:20 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ja, dat blijft hardnekkig: dat mensen dor hout zijn en dat alleen dor hout wordt getroffen door Covid19.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 22:27 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Nog niet veel, ik ben nog studerende. Wij mogen de zooi straks opruimen (en op de blaren zitten omdat wij nog de arbeidsmarkt moeten betreden voor het eggie) het komende decennium met zijn allen omdat we met alle respect dor hout gered hebben met maatregelen die buiten proporties zijn. Lekker je kop in het zand blijven steken mensen met dit o zo gevaarlijke virus.
Ja, dat blijft hardnekkig: dat mensen dor hout zijn en dat alleen dor hout wordt getroffen door Covid19.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 22:27 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Nog niet veel, ik ben nog studerende. Wij mogen de zooi straks opruimen (en op de blaren zitten omdat wij nog de arbeidsmarkt moeten betreden voor het eggie) het komende decennium met zijn allen omdat we met alle respect dor hout gered hebben met maatregelen die buiten proporties zijn. Lekker je kop in het zand blijven steken mensen met dit o zo gevaarlijke virus.
Nee, die moeten eerst deze crisis die we dankzij hen hebben betalen.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 22:30 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Zeker waar, o.a. omdat je nu nog van 400 in de maand kan rondkomen terwijl je in een beschimmeld huis woont.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 23:16 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ok ok dat mag inderdaad, maar als jij nu studeert dan leef je net in een geweldige tijd. Want de mensen die werken, die zijn de klos, niet te studenten. Zij verliezen banen, zijn verliezen perspectieven, niet de studenten.
Klinkt eigenlijk wel prima
Bij de Ah proberen ze tevergeefs de mandjes te ontsmetten.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 07:03 schreef inslagenreuring het volgende:
Oh jee. Hebben ze al een test voor covid19, covid30, syfilis55, b100, c1000 en Hrea51?
quote:Op zaterdag 6 juni 2020 01:03 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus we hebben geen Covid19 doden.
Da's goed om te weten.
Niemand is overleden aan Covid19.
[..]
Hebben we geprobeerd, ging meteen mis met overvolle ziekenhuizen en een zorgstelsel dat vast begon te lopen.
En dat met maar een paar procent van de bevolking besmet.
Maar gelukkig geen doden dus begrijp ik van je..
Wat doet dat af aan al dan niet onjuiste corona maatregelen voor niet bejaarde mensen? Geen kut toch?quote:Op vrijdag 5 juni 2020 22:40 schreef Predator40 het volgende:
[..]
die mensen hebben wel de welvaart van nu opgebouwd........verdienen gewoon goede zorg en een goed pensioen, maarja er zijn heel veel egoïsten blijkbaar
Goed je best doen op school, dan heb jij dat misschien later ookquote:Op vrijdag 5 juni 2020 22:35 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
De kwestie was of bejaarden recht hebben op zorg of niet.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 07:45 schreef ludovico het volgende:
[..]
[..]
Wat doet dat af aan al dan niet onjuiste corona maatregelen voor niet bejaarde mensen? Geen kut toch?
wow dus 20-25% van de besmette mensen kwam op de IC, best veel.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 22:09 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Dit is hetgeen ik al aangeef. Maar nog veel mensen geloven dat wel...
0.027% mensen maar besmet. 50.000 op 17.000.000
En toch allemaal angstig.
Ik bedoelde het percentage. Dat is van 30% naar een paar procent gedaald. Maar je moet hier natuurlijk ieder woord zorgvuldig afwegen want men grijpt alles aan om maar niet inhoudelijk op positief nieuws te reagerenquote:Op vrijdag 5 juni 2020 23:47 schreef beantherio het volgende:
[..]
Mortaxx heeft het over "het aantal positieve gevallen". Het lijkt me dat ie daar niet per definitie het aantal nieuwe gevallen mee bedoeld maar eerder het huidige aantal zieken. Ik zit niet zo in de cijfers maar het klinkt niet onaannemelijk.
quote:Nederland
Nu Zweden van zijn voetstuk valt: ‘Intelligente lockdown in Nederland wérkt’
Herinnert u zich nog de luide roep in ons land, half maart, om strengere maatregelen bij onze laksere noorderburen? Drie maanden later krijgt Nederland voor zijn eigenzinnige aanpak van de coronacrisis goede punten op de nieuwssite van Bloomberg. Een “intelligente lockdown” noemde premier Mark Rutte het.
[..]
Nederland slaagde erin om zowel de curve af te vlakken als het leven in coronatijden draaglijk te houden, zo vat Bloomberg het samen. Het hele plan stoelde vooral op de steun van de bevolking, zegt filosofe Daan Roovers aan Bloomberg. “Als je in Nederland een regel oplegt, zal er veel weerstand zijn - zo gehoorzaam zijn we niet”, aldus Roovers. “Maar als je de mensen een beetje manoeuvreerruimte laat voor zichzelf, om zelf na te denken, dan krijg je meer steun en heb je meer kans op succes.” Rutte zit op dezelfde golflengte. Al begin april zei hij: “Ik hoor rondom mij dat mensen blij zijn dat we ze als volwassenen en niet als kinderen behandelen”.
In het Outbreak Management Team (OMT) van Mark Rutte zitten geen economisten. Toch blijkt Nederland ook op economisch vlak de coronacrisis redelijk goed door te maken. Het bruto binnenlands product daalde in het eerste kwartaal met 1,7 procent, terwijl dat in de Europese Unie met 3,5 procent terugviel, meldt Bloomberg. De intelligente lockdown zal dus mogelijk ook de Nederlandse economie op korte termijn ten goede kunnen komen in vergelijking met andere landen, én ook de volksgezondheid op langere termijn. Want armoede is slecht voor de gezondheid. Omgekeerd kunnen de gevolgen van een strikte lockdown nog jaren later voelbaar zijn op sociaal, economisch en gezondheidsvlak.
Volgens economist Michael Grossman beschikt Nederland ook over een groter “gezondheidskapitaal” dan de buurlanden. Grossman stelt dat de Nederlanders minder kampen met de onderliggende aandoeningen die een groter risico vormen voor Covid-19-patiënten om ernstig ziek te worden. Zo komt in Nederland obesitas minder voor en zijn er minder rokers en longpatiënten dan elders in Europa. Nederland had daarmee betere kaarten in handen om de epidemie het hoofd te bieden.
met dank aan het RIVMquote:Op zaterdag 6 juni 2020 09:53 schreef Fer het volgende:
Jammer dat we in eerste instantie de verpleeghuizen hebben laten zitten. Anders hadden we nog veel beter gescoord.
quote:Rotterdammer (47) aangehouden voor steekpartij in Pendrecht na ruzie over anderhalve meter
De politie heeft een 47-jarige Rotterdammer aangehouden voor het neersteken van een 22-jarige man in de Rotterdamse wijk Pendrecht. Het slachtoffer raakte ernstig gewond bij het incident aan het Dirkslandhof.
https://www.ad.nl/rotterd(...)alve-meter~a866355f/
Ik hoop dat dit ook wel een staartje gaat krijgen. Er zijn mogelijk meer mensen omgekomen in verpleeg huizen dan op de IC. En er zitten ook wel wat ethische vragen aan vast. Is het normaal om mensen de toegang tot hun familie te ontzeggen om maar wat te noemen.quote:
als ik geld over had, had ik ze allang aangeklaagd.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 11:22 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik hoop dat dit ook wel een staartje gaat krijgen. Er zijn mogelijk meer mensen omgekomen in verpleeg huizen dan op de IC. En er zitten ook wel wat ethische vragen aan vast. Is het normaal om mensen de toegang tot hun familie te ontzeggen om maar wat te noemen.
Een soort van voorbeeld wellicht?quote:Op zaterdag 6 juni 2020 11:25 schreef THEFXR het volgende:
[..]
als ik geld over had, had ik ze allang aangeklaagd.
dat ben ik wel met je eensquote:Op zaterdag 6 juni 2020 11:47 schreef Landgeld het volgende:
1.5 meter afstand in de wet opnemen. Dat is wel eng.
Nu staat het in een noodverordening, dat is juridisch vrij discutabel volgens mij. Kun je het beter vastleggen op een grondwettelijke manier zo lang het nodig is.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 11:47 schreef Landgeld het volgende:
1.5 meter afstand in de wet opnemen. Dat is wel eng.
Welke laatste economische crisis? Dat rimpeltje in de jaren '00? Vergeleken met wat we nu gaan meemaken stelde dat echt niets voor. We gaan Spaanse toestanden tegemoet wat betreft jeugdwerkloosheid en heel veel mensen gaan diep door de armoedegrens.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 22:36 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Ik heb mijn opleiding afgerond tijdens de laatste economische crisis, dat was niet makkelijk nee.
Maar laten we nou niet doen of de wereld vergaat zeg
Kan je nagaan -edit-als je denkt dat je zo even snel de grondwet aan kan passen.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 11:52 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Nu staat het in een noodverordening, dat is juridisch vrij discutabel volgens mij. Kun je het beter vastleggen op een grondwettelijke manier zo lang het nodig is.
Als het in de wet kan als het nodig is, dan kan het er ook weer uit als het niet meer nodig is.
Wie heeft het over het aanpassen van de grondwet?quote:Op zaterdag 6 juni 2020 12:26 schreef OProg het volgende:
[..]
Kan je nagaan -edit-als je denkt dat je zo even snel de grondwet aan kan passen.
Er waren toch berichten dat rokers nogal ondervertegenwoordigd zouden zijn? Hoe is het daar uiteindelijk mee afgelopen? Dat heb ik een beetje gemist. Ik heb naar aanleiding van die eerdere berichten in het begin mbt roken gewoon stug doorgerookt namelijkquote:Op zaterdag 6 juni 2020 09:21 schreef capricia het volgende:
Zo komt in Nederland obesitas minder voor en zijn er minder rokers en longpatiënten dan elders in Europa.
Ok. Ga jij eens in detail en met onderbouwing uitleggen hoe je, gelet op de inhoud van de noodwet, dit op een grondwettelijke manier wil regelen.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 12:38 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Wie heeft het over het aanpassen van de grondwet?
Waarom zou het niet kunnen?quote:Op zaterdag 6 juni 2020 12:42 schreef OProg het volgende:
[..]
Ok. Ga jij eens in detail en met onderbouwing uitleggen hoe je, gelet op de inhoud van de noodwet, dit op een grondwettelijke manier wil regelen.
kwartje van kok was ook tijdelijk ...quote:Op zaterdag 6 juni 2020 11:52 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Nu staat het in een noodverordening, dat is juridisch vrij discutabel volgens mij. Kun je het beter vastleggen op een grondwettelijke manier zo lang het nodig is.
Als het in de wet kan als het nodig is, dan kan het er ook weer uit als het niet meer nodig is.
https://www.newscientist.(...)oronavirus-not-less/quote:Op zaterdag 6 juni 2020 12:42 schreef vosss het volgende:
[..]
Er waren toch berichten dat rokers nogal ondervertegenwoordigd zouden zijn? Hoe is het daar uiteindelijk mee afgelopen? Dat heb ik een beetje gemist. Ik heb naar aanleiding van die eerdere berichten in het begin mbt roken gewoon stug doorgerookt namelijk
dus de oplossing is .... geen IC bedden meer begreep ikquote:Op zaterdag 6 juni 2020 13:08 schreef -XOR- het volgende:
[..]
en dat mensen hebben gelogen om een ic-bed te kunnen krijgen.
en voor mondmaskersquote:Op zaterdag 6 juni 2020 12:00 schreef Boussaadia het volgende:
[..]
Aldus iemand die altijd om een totale lockdown riep.
Oké manquote:Op zaterdag 6 juni 2020 12:13 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Welke laatste economische crisis? Dat rimpeltje in de jaren '00? Vergeleken met wat we nu gaan meemaken stelde dat echt niets voor. We gaan Spaanse toestanden tegemoet wat betreft jeugdwerkloosheid en heel veel mensen gaan diep door de armoedegrens.
Ik ben blij dat we een niet zo etatische regering hebben die de boel nog een beetje draaiende liet, en veel speelruimte hadden we ook niet aangezien onze economieen interafhankelijk zijn, maar we hebben nu vooral het leven van hoogstbejaarden een aantal maanden verlengd en die zijn extreem duur betaald. Nog een keer een lockdown kan echt niet en het wordt tijd dat er een beetje realiteitszin en economisch besef indaalt in de maatschappij als geheel en in de publieke opinie in het bijzonder.
Klopt, en die is er dan ook van af.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 13:03 schreef RAVW het volgende:
[..]
kwartje van kok was ook tijdelijk ...
straks over een jaar of 10 ziet een agent iemand lopen met zijn vriendin hand in hand... ja ik heb nog niets te doen gehad en er is nog een regel uit 2020 dat je op 1.5 meter afstand moet houden
dus hop 450 euro boete en een strafblad voor die twee mensen
nee dit soort dingen moet je nooit in de wet vast leggen .. tegevaarlijk
4 jun 45. - 171quote:Op zaterdag 6 juni 2020 13:55 schreef Van_Poppel het volgende:
Positief geteste personen
47.335*
(+183)
Er zouden er maandag 9400 getest zijn, hier staan er 2500.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 14:13 schreef Van_Poppel het volgende:
[ afbeelding ]
Volgens deze tabel (pagina 19, jaap_20200606.pdf) worden er nu dagelijks circa 10k mensen getest, waarbij circa 2% besmet blijkt te zijn
Persoonlijk denk ik dat het wel meevalt. Voor de crisis was er zelfs een enorm tekort aan mensen in de horeca. Bijna elk cafe in Amsterdam zat met een personeelstekort en dat deed ook schade. Nu zie je de meeste cafe's alweer open gaan en het toerisme komt langzaam op gang. Voor je het weet is er weer een tekort aan personeel.quote:
Volgens mij zijn die datums niet de datums van testen, maar de datum waarop de uitslag bekend is. Er kan 48 uur zitten tussen testen en uitslag.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 14:17 schreef Za het volgende:
[..]
Er zouden er maandag 9400 getest zijn, hier staan er 2500.
Dit weekend zou het aantal geteste personen van deze week vanaf maandag 80.000 bedragen, wanneer dat klopt is 0,5 % besmet gebleken.
Je maakt aannames, mag je zelf weten.quote:
Je spreekt jezelf zoals wel vaker weer eens helemaal tegen in het tweede deel met wat je eerder zei.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 13:03 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Waarom zou het niet kunnen?
Zo'n noodverordening is een ondemocratisch ding, daarom heeft de RvS er ook een probleem mee. Ze worden gebruikt voor evenementen of voor een of enkele dagen, niet voor drie maanden. Daarom moet je de coronamaatregelen, zoals de anderhalvemetersamenleving, vastleggen in een wet zodat de Tweede Kamer er netjes mee kan instemmen.
Ik weet niet of een verplichting om afstand te houden tegen de grondwet is. Maar zelfs al is het zo, wetten worden niet getoetst aan de grondwet.
6-10 dagen schijnt normaal te zijn, volgens mij.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 15:53 schreef RAVW het volgende:
Even een vraagje waneer kunnen we ongeveer verwachten mocht het zo zijn na aanleiding van de demo op de dam er nieuwe besmettingen er aan komen of het weer gaan stijgen .. dat zou nu toch al vanaf maandag of dinsdag kunnen gebeuren ?
of pas eind volgende week
Hoor je niets van want er gebeurt niets.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 15:53 schreef RAVW het volgende:
Even een vraagje waneer kunnen we ongeveer verwachten mocht het zo zijn na aanleiding van de demo op de dam er nieuwe besmettingen er aan komen of het weer gaan stijgen .. dat zou nu toch al vanaf maandag of dinsdag kunnen gebeuren ?
of pas eind volgende week
Ik vraag het me ook af. De school in Den Haag ging sluiten omdat er 2 leerkrachten positief getest hadden. Er waren 9 kinderen met symptomen, die gaan nu nog getest worden.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 15:41 schreef OProg het volgende:
Hoeveel kinderen testen ze eigenlijk? Want die hebbem amper symptonen en dus in mijn optiek amper reden om tot een test te komen. Is daar ook maar iets over bekend?
Da's ook raaarrrrr… 3½ maand ligt de Wereld op zijn Coronareet , en ineens , na een "Halsemaatje" op de Dam gebeurt er niets? nog een week je dan weten we hetquote:Op zaterdag 6 juni 2020 16:15 schreef bbfakir het volgende:
[..]
Hoor je niets van want er gebeurt niets.
ja dat dahct ik ook dus denk woendag aanhouden dan zit je wel aardig goed .. ik ben wel benieuwdquote:Op zaterdag 6 juni 2020 16:12 schreef Noek het volgende:
[..]
6-10 dagen schijnt normaal te zijn, volgens mij.
Hier meet men ook anders, letterlijk en figuurlijk!quote:
Er lopen ook miljoenen mensen in Nederland rond die het virus bij zich dragen jaquote:Op zaterdag 6 juni 2020 16:19 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
Da's ook raaarrrrr… 3½ maand ligt de Wereld op zijn Coronareet , en ineens , na een "Halsemaatje" op de Dam gebeurt er niets? nog een week je dan weten we het
Dan weten we het inderdaad zeker, maar de kans is groot dat het met een sisser afloopt.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 16:19 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
Da's ook raaarrrrr… 3½ maand ligt de Wereld op zijn Coronareet , en ineens , na een "Halsemaatje" op de Dam gebeurt er niets? nog een week je dan weten we het
Er is een geschat aantal besmettelijken van rond de 1700 als ik me goed herinner. Dus 1 op de 10.000 Nederlanders. Herhaal dat eens, één op de tiendúízend Nederlanders. Ik ga niet ontkennen dat dat er meer gaan worden als we laks worden met maatregelen, maar sommigen schieten echt - zoals hierboven genoemd - hun doel voorbij.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 16:50 schreef Nia het volgende:
Het aantal besmettingen in heel het land is inderdaad drastisch afgenomen, maar de zorginstellingen handelen nog steeds alsof de cliënten buiten de poort dood op straat neervallen. Mijn verstandelijke gehandicapte broer mag nog steeds het terrein (provincie Groningen) niet af. Vanaf 15 juni mogen ik en mijn jongere broer op afspraak 1x per week onze oudere broer in zijn appartement bezoeken. Handjes wassen en uiteraard op 1,5 meter afstand van hem blijven. Ik zal de mondkapjes voor de zekerheid ook maar meenemen naar ons eerste bezoek. Wanneer ik hem weer bij mij thuis mag uitnodigen is nog een groot vraagteken
Ongelofelijk hèquote:
Een plan aan het bedenken zodat we allemaal je zo zielig binnen moeten blijven als BoerHagenees.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 17:24 schreef DonDruiper het volgende:
Waar is hooibaal eigenlijk na alle goede berichten van vandaag?
welke goede berichten ? is het virus er niet meer ?quote:Op zaterdag 6 juni 2020 17:24 schreef DonDruiper het volgende:
Die is weer narigheid aan het zoeken om hier neer te plempen, om vervolgens te genieten van de ergernissen die door zijn stroom van negativiteit ontstaan.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 17:24 schreef DonDruiper het volgende:
Ja, want andere goede berichten kunnen er onmogelijk zijn.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 17:26 schreef Predator40 het volgende:
[..]
welke goede berichten ? is het virus er niet meer ?
Bron ?quote:Op zaterdag 6 juni 2020 17:30 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, want andere goede berichten kunnen er onmogelijk zijn.
je bedoeld de realiteit op dit moment......quote:Op zaterdag 6 juni 2020 17:28 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Die is weer narigheid aan het zoeken om hier neer te plempen, om vervolgens te genieten van de ergernissen die door zijn stroom van negativiteit ontstaan.
Ik bedoel dat er meer goede berichten zijn naast een ''Corona is definitief weg''. Alleen maar zeiken is ook leuk hoor, ieder zo z'n ding.quote:
Bij sommigen wel ja...quote:Op zaterdag 6 juni 2020 17:33 schreef Predator40 het volgende:
[..]
je bedoeld de realiteit op dit moment......
Stiekem een terrasje pakken.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 17:24 schreef DonDruiper het volgende:
Was net in het lokale winkelcentrum, gezellige drukte, alles open, soort van ouderwets zeg maar. Jammer voor de terrasjes, met die akelige wind was het niet druk.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 17:34 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik bedoel dat er meer goede berichten zijn naast een ''Corona is definitief weg''. Alleen maar zeiken is ook leuk hoor, ieder zo z'n ding.
Ja, maar dat zijn geen positieve berichten. Het is pas positief als Corona he-le-maal weg is.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 17:37 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Was net in het lokale winkelcentrum, gezellige drukte, alles open, soort van ouderwets zeg maar. Jammer voor de terrasjes, met die akelige wind was het niet druk.
En de cijfers zijn de laatste tijd top 👌
Nee, voor zulke mensen is het positief nieuws wanneer er 1000'en besmettingen en doden zijn. Kicken op ellende, tenminste die indruk heb ik.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 17:42 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, maar dat zijn geen positieve berichten. Het is pas positief als Corona he-le-maal weg is.
dan is half nederland in eens psychopaatquote:Op zaterdag 6 juni 2020 17:47 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Nee, voor zulke mensen is het positief nieuws wanneer er 1000'en besmettingen en doden zijn. Kicken op ellende, tenminste die indruk heb ik.
Ik denk niet dat ze kicken op extra doden. Dat zou wel heel ziekelijk zijn. Er zijn echter users die zich echt vasthouden aan de negativiteit omdat dat hun standpunt en mening ondersteunt (terwijl de meer positief ingestelde mensen juist berichten zoeken die die mening onderbouwt). Sommigen zijn wat bang geworden/gemaakt (en dat is niet iets slechts - ik zeg 't maar even - en dat geldt natuurlijk niet voor iedereen die gewoon wat voorzichtiger is - ook dat zeg ik maar even, want dat is nodig hier op FOK!). En ze willen hun gelijk claimen. Maar dat gaat nog altijd beide kanten op hierquote:Op zaterdag 6 juni 2020 17:47 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Nee, voor zulke mensen is het positief nieuws wanneer er 1000'en besmettingen en doden zijn. Kicken op ellende, tenminste die indruk heb ik.
Bron: https://www.nu.nl/tech/60(...)kers-in-te-zien.htmlquote:Datalek in Infectieradar RIVM, gegevens van gebruikers in te zien
De Infectieradar van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM), waar Nederlanders aan kunnen geven of ze last hebben van coronaklachten, bevatte een ernstig datalek. Dat blijkt zaterdag uit onderzoek van de NOS in samenwerking met beveiligingsonderzoeker Tom Wolters. Het RIVM heeft de database uit de lucht gehaald.
Volgens de NOS kon "iedereen met enige technische vaardigheid tot vanmorgen zien wat andere deelnemers antwoordden op persoonlijke en medische vragen".
Deelnemers aan de Infectieradar vullen wekelijks een formulier in waarbij ze aangeven welke klachten ze hebben. Hiermee kan het RIVM volgen hoe gezondheidsklachten verspreid zijn in Nederland en hoe zich dat ontwikkelt in de tijd.
Maar het formulier waarop mensen hun klachten invulden, bleek niet beveiligd. "Het was heel eenvoudig om data van andere mensen uit te lezen", aldus beveiligingsonderzoeker Tom Wolters.
'Lek bestond al sinds 17 maart'
Deelnemers aan de Infectieradar krijgen een uniek nummer van acht cijfers toegewezen. Bij het invullen van het formulier was dat nummer te zien in de adresbalk. Wie het nummer veranderde, kreeg een formulier te zien van een andere deelnemer. Onder meer e-mailadres, geboortejaar en postcodecijfers waren dan zichtbaar.
Het lek bestond al sinds de introductie van Infectieradar op 17 maart. Volgens het RIVM werden de nieuw ingevulde formulieren elke dag geleegd. Wie het lek pas vandaag ontdekte, kon de formulieren van langer dan een dag geleden niet meer downloaden. Maar wie op 17 maart al achter het lek kwam, zou tot nu toe alle aanmeldingen in hebben kunnen zien. Het is niet bekend of dat ook is gebeurd.
De NOS heeft het RIVM op het lek gewezen, waarop de database offline is gehaald. De leverancier van de software heeft een oplossing doorgevoerd die nu getest wordt, schrijft het RIVM op zijn website. Verder wordt onderzocht in hoeverre privacygevoelige informatie bekeken is.
Het is op dit moment niet meer mogelijk om vragenlijsten in te vullen. Wel kunnen mensen zich nog aanmelden voor de Infectieradar. Die gegevens worden volgens het RIVM in een ander systeem opgeslagen.
wel leuk zo'n corona crisis het legt wel veel sneller het falen blood van veel politieke lui ... de een na de andere komt in een schandaal te rechtquote:Op zaterdag 6 juni 2020 18:04 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Bron: https://www.nu.nl/tech/60(...)kers-in-te-zien.html
Dit is toch wel enigszins slordig van Jaap
Zo veel doden in een land dat zo uitgestrekt is. Dit zijn echt ongekend slechte cijfers.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 17:06 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Voetstuk gevallen? Iedereen heeft daar door kunnen leven zonder beperking. beperking. Hadden wij en andere Europese landen ook moeten doen.
'Zweden telt nu helaas in verhouding veel meer coronadoden - 4.562 op dit moment op een bevolking van ongeveer tien miljoen - dan de omringende landen'
Nog steeds super weinig doden. Veelal ouderen. ' Killer virus'
Het is nog minder dan een stevige griepgolf.
Dit!quote:Op zaterdag 6 juni 2020 18:11 schreef Simmertje het volgende:
Denk dat we in Nederland behoorlijk positief kunnen zijn over de situatie waar we nu inzitten, alleen ik vind de situatie in de wereld nou niet iets om heel blij van te worden. Dat in landen steeds meer getest wordt zal vast meespelen, maar ik vind de opgaande trend van corona besmettingen wereldwijd best wel weer zorgwekkend. Daarnaast lijkt de daling van het aantal doden ook te stagneren.
Met alle protesten nu wereldwijd en landen die weer opengaan is er best reden om bezorgd te zijn. Dat hoeft niet meteen te betekenen dat je angstig bent gemaakt door de media, het is eerder realisme.
Ik hoop echt dat de regering heel voorzichtig is met de grenzen opengooien voor landen buiten de EU.
gelul natuurlijk, er zijn nog genoeg berichten dat het virus weer oplaait....niet zo heel positief.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 17:42 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, maar dat zijn geen positieve berichten. Het is pas positief als Corona he-le-maal weg is.
Welk politiek persoon in dit geval?quote:Op zaterdag 6 juni 2020 18:09 schreef RAVW het volgende:
[..]
wel leuk zo'n corona crisis het legt wel veel sneller het falen blood van veel politieke lui ... de een na de andere komt in een schandaal te recht
![]()
alleen daarom mag dit nog wel even blijven duren tot aan de verkiezingen , alleen de goede en sterkste zullen over winteren![]()
en we zijn er nog lang niet en er gaan nog veel meer koppen rollen ..
Hahaha, beter ben je gewoon stil als je niet weet waar je over spreekt.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 22:10 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Ja? En dus..?
Besmetting ga je niet dood aan. Zelfs de premier gaf aan dat we grotendeels besmet zouden raken.
Laat het maar gebeuren. De meeste mensen worden niet ziek.
Ja, er zijn negatieve berichten. Maar er zijn ook positieve berichten. Het is maar net waar je voor open staat. Jij blijkbaar enkel voor negativiteit.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 18:19 schreef Predator40 het volgende:
[..]
gelul natuurlijk, er zijn nog genoeg berichten dat het virus weer oplaait....niet zo heel positief.
gewoon even de realiteit onder ogen zien van dit moment.
Het ergste is dat hij totaal geen gelijk heeft. Geef het hem dan ook niet.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 22:15 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Oh je komt even je gelijk halen, ben jij nu even het mannetje!
Terwijl sommige alleen maar het positieve willen zien, net een samenleving dit forum.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 18:26 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, er zijn negatieve berichten. Maar er zijn ook positieve berichten. Het is maar net waar je voor open staat. Jij blijkbaar enkel voor negativiteit.
nogmaals: BRON ?quote:Op zaterdag 6 juni 2020 18:26 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, er zijn negatieve berichten. Maar er zijn ook positieve berichten. Het is maar net waar je voor open staat. Jij blijkbaar enkel voor negativiteit.
Man man man, net als je denkt dat mensen niet dommer kunnen worden, lees je zo'n reactie.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 22:21 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Ik had een verhouding tussen economie en ic bedden wel goed gevonden.
Nu liggen er minder dan 100 op de ic. Gooi de rest dan voor 80% ff open aub. Had al een maand terug gekund.
De klap van de economie komt nog wel hoor.
Dat zal nog wel heel lang zo zijn, dat het weer ergens opduikt. Om je daar nu alleen op te focussen...quote:Op zaterdag 6 juni 2020 18:19 schreef Predator40 het volgende:
[..]
gelul natuurlijk, er zijn nog genoeg berichten dat het virus weer oplaait....niet zo heel positief.
gewoon even de realiteit onder ogen zien van dit moment.
tasten de cororna de hersenen niet aan ?quote:Op zaterdag 6 juni 2020 18:28 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Man man man, net als je denkt dat mensen niet dommer kunnen worden, lees je zo'n reactie.
Kijk eens naar buiten wat er allemaal weer kan en hoeveel mensen je ziet. Kijk daarna eens naar de ziekenhuisopnames op de RIVM site.quote:
dus je hebt gewoon geen echt bron met iets wat echt positief is, duidelijk !quote:Op zaterdag 6 juni 2020 18:34 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Kijk eens naar buiten wat er allemaal weer kan en hoeveel mensen je ziet. Kijk daarna eens naar de ziekenhuisopnames op de RIVM site.
Voor de zomer van 2021 een vaccin over de hele wereld gedistribueerd hebben zou zeker goed nieuws zijn. Wereldprestatie danquote:Op zaterdag 6 juni 2020 18:36 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dus je hebt gewoon geen echt bron met iets wat echt positief is, duidelijk !
ik wel:
https://www.jpost.com/hea(...)doses-by-2021-630484
dit soort zaken zijn pas positief
Ook positief, ik had al zo'n reactie verwacht hoor.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 18:36 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik wel:
je ziet toch wat er gebeurd ? scholen sluiten, slachterijen sluiten, landen gaan weer in lockdown.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 18:39 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ook positief, ik had al zo'n reactie verwacht hoor.
Maar om nu te gaan zitten mokken tot het vaccin er ooit is want dat is het enige goede nieuws...
Amen.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 18:11 schreef Simmertje het volgende:
Denk dat we in Nederland behoorlijk positief kunnen zijn over de situatie waar we nu inzitten, alleen ik vind de situatie in de wereld nou niet iets om heel blij van te worden. Dat in landen steeds meer getest wordt zal vast meespelen, maar ik vind de opgaande trend van corona besmettingen wereldwijd best wel weer zorgwekkend. Daarnaast lijkt de daling van het aantal doden ook te stagneren.
Met alle protesten nu wereldwijd en landen die weer opengaan is er best reden om bezorgd te zijn. Dat hoeft niet meteen te betekenen dat je angstig bent gemaakt door de media, het is eerder realisme.
Ik hoop echt dat de regering heel voorzichtig is met de grenzen opengooien voor landen buiten de EU.
Sommige mensen zouden ze een leven lang een lockdown moeten geven.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 18:33 schreef RAVW het volgende:
[..]
tasten de cororna de hersenen niet aan ?
maar mensen een lockdown / 3 maanden thuis zitten doet ook geen goede dingen met mensen
ja of zo'n gek als Bolsonaro of Tegnell die lekker achter overzit en denk we gaan het maar even aankijken ...het valt wel mee en het waait wel overquote:Op zaterdag 6 juni 2020 18:45 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Sommige mensen zouden ze een leven lang een lockdown moeten geven.
Wat ben ik toch ontzettend blij dat mannen als Rutte aan het hoofd van Nederland staan, en niet een gemiddelde Fok!ker.
Uiteraard, maar dat hoort er blijkbaar bij op de lange weg naar het vaccin. Bovendien gaat het in de EU redelijk. Ja er zijn wel eens lokale uitbraken op een school of slachterij of er wordt wel eens wat verscherpt, Maar op grote lijnen gaat het prima in de EU.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 18:41 schreef Predator40 het volgende:
[..]
je ziet toch wat er gebeurd ? scholen sluiten, slachterijen sluiten, landen gaan weer in lockdown.
en dan alleen de NL cijfers erbij halen die naar beneden gaan, tja
Sommigen denken kennelijk dat NL op een andere planeet ligt. Binnenkort gaan de grenzen in Europa weer open, ook die met Italië. In Lombardije waren er gisteren 402 nieuwe besmettingen.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 18:41 schreef Predator40 het volgende:
[..]
je ziet toch wat er gebeurd ? scholen sluiten, slachterijen sluiten, landen gaan weer in lockdown.
quote:Op zaterdag 6 juni 2020 18:51 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Sommigen denken kennelijk dat NL op een andere planeet ligt. Binnenkort gaan de grenzen in Europa weer open, ook die met Italië. In Lombardije waren er vandaag 402 nieuwe besmettingen.
zag `m net voorbij komen, vandaar.twitter:mousmar twitterde op zaterdag 06-06-2020 om 18:09:21We zijn terug naar 270 nieuwe besmettingen en maar 142 in Lombardije. De uitschieter van gisteren lijkt niet meer dan dat. Een uitschieter. De minister van gezondheidszorg zei vandaag al dat het de goede kant op gaat. Er is geen regio waar R= > 1. https://t.co/05z4z3iNLC https://t.co/8SaE3RfCSK reageer retweet
quote:
Je beantwoord je eigen vraag. Er zijn zat dingen die je positief kan bekijken. Als je er voor open staat.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 18:36 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik wel:
Dus je hebt jezelf op lopen naaien met iets wat een uitschieter bleek te zijn?quote:Op zaterdag 6 juni 2020 18:51 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Sommigen denken kennelijk dat NL op een andere planeet ligt. Binnenkort gaan de grenzen in Europa weer open, ook die met Italië. In Lombardije waren er gisteren 402 nieuwe besmettingen.
Neequote:Op zaterdag 6 juni 2020 18:57 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dus je hebt jezelf op lopen naaien met iets wat een uitschieter bleek te zijn?
Dat wordt ook weer groter gemaakt dan het is in het algemeenquote:Op zaterdag 6 juni 2020 18:41 schreef Predator40 het volgende:
[..]
tuurlijk kerel....kijk even naar Suriname en Iran dan.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 19:01 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dat wordt ook weer groter gemaakt dan het is in het algemeen
Trots zijn op de grootste groei in banen ooit nadat een record aantal banen verloren zijn gegaan afgelopen maanden.twitter:realDonaldTrump twitterde op vrijdag 05-06-2020 om 18:31:16Greatest Top Five Monthly Jobs Gains in HISTORY. We are #1! https://t.co/Cs8NEFbHG0 reageer retweet
Als je er zo in zit wordt het lastig ja.... Alles wat nu weer wel kan, versoepelingen voor andere zaken, lagere cijfers NL, binnen de EU worden vorderingen gemaakt... maakt allemaal niet uit want het kan opeens fout gaan, Dan snap ik wel dat geen enkel nieuws positief is op te vatten voor je.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 19:05 schreef Predator40 het volgende:
[..]
tuurlijk kerel....kijk even naar Suriname en Iran dan.
in NL kan zomaar hetzelfde weer gaan gebeuren
Anderhalvemeter samenleving via noodverordening = strijdig met de grondwetquote:Op zaterdag 6 juni 2020 15:35 schreef OProg het volgende:
[..]
Je spreekt jezelf zoals wel vaker weer eens helemaal tegen in het tweede deel met wat je eerder zei.
Net wilde je dingen nog 'grondwettelijk regelen'.
Maar goed, ik weet ook wel dat het gewoon losse flarden met wat opmerkingen zijn om mensen hier proberen op te naaien.
Mee eens, wie niet aan anderhalve meter houdt moet echt boete hiervoor krijgen.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 19:29 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Anderhalvemeter samenleving via noodverordening = strijdig met de grondwet
Anderhalvemeter samenleving via reguliere wetgeving = mogelijk volgens de grondwet
Zo moeilijk is het toch niet lijkt me.
Alleen zijn die boetes op dit moment op los juridisch zand gebaseerd, waardoor de kans groot is dat er een heleboel terechte boetes worden kwijtgescholden vanwege een soort vormfout. Het zou wat dat betreft dus wel tijd worden dat e.e.a. gewoon netjes geregeld wordt.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 19:46 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Mee eens, wie niet aan anderhalve meter houdt moet echt boete hiervoor krijgen.
Liefst ook met camera’s en gezichtsherkenning. Iedereen in het openbaar automatisch een boete bij overschrijding! Dat zal ze leren.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 19:48 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Alleen zijn die boetes op dit moment op los juridisch zand gebaseerd, waardoor de kans groot is dat er een heleboel terechte boetes worden kwijtgescholden vanwege een soort vormfout. Het zou wat dat betreft dus wel tijd worden dat e.e.a. gewoon netjes geregeld wordt.
Moeilijk he lezen?quote:Op zaterdag 6 juni 2020 18:51 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Sommigen denken kennelijk dat NL op een andere planeet ligt. Binnenkort gaan de grenzen in Europa weer open, ook die met Italië. In Lombardije waren er gisteren 402 nieuwe besmettingen.
Sja. Weet je wat het is met boetes: als je je aan de regels houdt, dan krijg je ze niet.quote:
Ik denk dat er vooral verschil moet zijn tussen het echt bewust overtreden zoals met 10 man een feest in een woning te geven, of met zijn zessen op afstand in het park te zitten.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 20:40 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Sja. Weet je wat het is met boetes: als je je aan de regels houdt, dan krijg je ze niet.
Dat verschil is er. Voor het tweede kun je namelijk al geen boete meer krijgen.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 20:41 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik denk dat er vooral verschil moet zijn tussen het echt bewust overtreden zoals met 10 man een feest in een woning te geven, of met zijn zessen op afstand in het park te zitten.
Dat snap ik, maar daar zijn wel heel veel boetes voor uitgegeven, en veelal onterecht omdat veel BOA's de regels niet snappen.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 20:43 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Dat verschil is er. Voor het tweede kun je namelijk al geen boete meer krijgen.
Tot aan de een-na-laatste persconferentie van Rutte waren die boetes wel degelijk terecht. Georganiseerde bijeenkomsten van drie of meer personen waren namelijk niet toegestaan. Die stond los van de anderhalvemeterregels.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 20:44 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar daar zijn wel heel veel boetes voor uitgegeven, en veelal onterecht omdat veel BOA's de regels niet snappen.
Hoe kan dit nou niet satire zijnquote:Op zaterdag 6 juni 2020 19:05 schreef Simmertje het volgende:
Even tussendoor Trump:Trots zijn op de grootste groei in banen ooit nadat een record aantal banen verloren zijn gegaan afgelopen maanden.twitter:realDonaldTrump twitterde op vrijdag 05-06-2020 om 18:31:16Greatest Top Five Monthly Jobs Gains in HISTORY. We are #1! https://t.co/Cs8NEFbHG0 reageer retweet
Met 10 man een feestje geven in een woning is geen overtreding meer sinds 1 juno. Wel dient den anderthalb meter in achtung genommen te werden.,quote:Op zaterdag 6 juni 2020 20:41 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik denk dat er vooral verschil moet zijn tussen het echt bewust overtreden zoals met 10 man een feest in een woning te geven, of met zijn zessen op afstand in het park te zitten.
Ja en daar ging het vaak mis met de handhaving, als je met ze tienen in het park bij elkaar zit valt dat niet onder bijeenkomst.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 20:50 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Tot aan de een-na-laatste persconferentie van Rutte waren die boetes wel degelijk terecht. Georganiseerde bijeenkomsten van drie of meer personen waren namelijk niet toegestaan. Die stond los van de anderhalvemeterregels.
Jawel, tenzij je elkaar daar toevallig tegenkwam. Dat leverde als probleem op dat het nogal lastig te controleren was, maar dat maakt een boete nog niet onterecht. De meeste bekeurde groepjes hadden natuurlijk wel degelijk afgesproken om bijelkaar te komen in het park.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 21:03 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja en daar ging het vaak mis met de handhaving, als je met ze tienen in het park bij elkaar zit valt dat niet onder bijeenkomst.
Sja, totdat ze op los zand zijn gebaseerd hè?quote:Op zaterdag 6 juni 2020 20:40 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Sja. Weet je wat het is met boetes: als je je aan de regels houdt, dan krijg je ze niet.
Dat getal van besmettelijken heeft de huidige crisis voor mij ook weer even in een nieuw daglicht gezet.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 16:59 schreef galantis het volgende:
[..]
Er is een geschat aantal besmettelijken van rond de 1700 als ik me goed herinner. Dus 1 op de 10.000 Nederlanders. Herhaal dat eens, één op de tiendúízend Nederlanders. Ik ga niet ontkennen dat dat er meer gaan worden als we laks worden met maatregelen, maar sommigen schieten echt - zoals hierboven genoemd - hun doel voorbij.
zo zwaar tillen aan knuffelen ...als het nu met je eigen partner is oke.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 21:15 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
En als ik dan naar het verdriet van mijn ouders en schoonouders kijk omdat ze mijn kinderen niet meer kunnen knuffelen.. Dat lijkt misschien een klein offer, maar is voor opa's en oma's wel heel erg waardevol. De oma van mijn vriendin (dus overgrootouder) van 89 vertelde laatst dat ze er in bed om huilt.. Dat raakt me ook.
Kijk, 2 maanden, of één maand geleden, uiteraard dat we ons overal aan houden. Maar inmiddels vraag ik me af of de risico-afweging nog klopt.
Worden er hier alweer opa's en oma's geknuffeld?
Dat is toch bizar? Dan maar geen feest, als het zo moet. Afwachten maar tot het weer normaal is.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 20:59 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Met 10 man een feestje geven in een woning is geen overtreding meer sinds 1 juno. Wel dient den anderthalb meter in achtung genommen te werden.,
Dat is hier nooit veranderd.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 21:15 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Ik vind het ook zó sneu voor de oude mensen die nu hun kinderen en kleinkinderen geen knuffel meer mogen geven. Wat een eenzaamheid en kilte. Onmenselijk vind ik het.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 21:15 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Dat getal van besmettelijken heeft de huidige crisis voor mij ook weer even in een nieuw daglicht gezet.
En we mogen er toch ook vanuit gaan dat deze personen zich vrijwel niet zomaar onder ons op straat bevinden. De meeste zitten ziek thuis (of elders). Slechts een deel zal besmettelijk zijn zonder nu nog klachten te hebben. Dus dan is die 0,01% nog kleiner..
Oftewel 99,99% van de mensen is gewoon veilig (qua corona dan hè) om bij te zijn. Daar zou je normaal wel een wedje op te durven leggen toch..
En als ik dan naar het verdriet van mijn ouders en schoonouders kijk omdat ze mijn kinderen niet meer kunnen knuffelen.. Dat lijkt misschien een klein offer, maar is voor opa's en oma's wel heel erg waardevol. De oma van mijn vriendin (dus overgrootouder) van 89 vertelde laatst dat ze er in bed om huilt.. Dat raakt me ook.
Kijk, 2 maanden, of één maand geleden, uiteraard dat we ons overal aan houden. Maar inmiddels vraag ik me af of de risico-afweging nog klopt.
Ik ben nu zover dat ik de keuze aan de opa's en oma's ga laten. Als zij het aandurven mogen ze van mij weer lekker knuffelen en op schoot (mits geen snotneusjes bij de kinderen e.d.).quote:Op zaterdag 6 juni 2020 21:23 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik vind het ook zó sneu voor de oude mensen die nu hun kinderen en kleinkinderen geen knuffel meer mogen geven. Wat een eenzaamheid en kilte. Onmenselijk vind ik het.
Ik hou me er ook aan, en als ik dan zie dat zo'n Halsema zonder afstand te houden gewoon mee demonstreert zakt mijn broek af.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 21:31 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Ik ben nu zover dat ik de keuze aan de opa's en oma's ga laten. Als zij het aandurven mogen ze van mij weer lekker knuffelen en op schoot (mits geen snotneusjes bij de kinderen e.d.).
Heb er zelf geen enkele moeite mee om afstand te blijven houden.
Weet niet hoe de leeftijden bij jouw familie zijn, maar mijn kinderen zijn 2 en 5. Even op schoot zitten om een boekje voor te lezen genieten zowel kind als opa/oma erg van.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 21:21 schreef Predator40 het volgende:
[..]
zo zwaar tillen aan knuffelen ...als het nu met je eigen partner is oke.
hier word er helemaal niet meer geknuffeld en/of handen gegeven, niet aan ouders, niet aan familie, niet aan vrienden, de hele familie is aardig kwetsbaar ook, het is maar een heel klein offer.
Ja, dat is natuurlijk zo, maar die kans is momenteel wel erg klein. 99,99% kans dat het goed gaat, toch?quote:je zou toevallig toch maar besmet worden, better safe than sorry.
Zo, wat een crime zeg! Echt misdadig gewoonquote:Op zaterdag 6 juni 2020 21:04 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Jawel, tenzij je elkaar daar toevallig tegenkwam. Dat leverde als probleem op dat het nogal lastig te controleren was, maar dat maakt een boete nog niet onterecht. De meeste bekeurde groepjes hadden natuurlijk wel degelijk afgesproken om bijelkaar te komen in het park.
Misschien is dat voor de ene persoon wel heel belangrijk, zo'n knuffel.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 21:21 schreef Predator40 het volgende:
[..]
zo zwaar tillen aan knuffelen ...als het nu met je eigen partner is oke.
hier word er helemaal niet meer geknuffeld en/of handen gegeven, niet aan ouders, niet aan familie, niet aan vrienden, de hele familie is aardig kwetsbaar ook, het is maar een heel klein offer.
je zou toevallig toch maar besmet worden, better safe than sorry.
he dat kan niet dan halen we nooit die Groepsimmuniteitquote:Op zaterdag 6 juni 2020 21:37 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Misschien is dat voor de ene persoon wel heel belangrijk, zo'n knuffel.
Beter las jij gewoon je voordeur dicht en blijft je hele leven maar binnen, je zal maar besmet raken, brrr.
beter doe jij gewoon even normaal en respecteer je mijn keuze, je hebt er totaal geen last van dusquote:Op zaterdag 6 juni 2020 21:37 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Misschien is dat voor de ene persoon wel heel belangrijk, zo'n knuffel.
Beter las jij gewoon je voordeur dicht en blijft je hele leven maar binnen, je zal maar besmet raken, brrr.
gelukkig bijna geen kleine kinderen in onze familie......dat scheelt.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 21:35 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Weet niet hoe de leeftijden bij jouw familie zijn, maar mijn kinderen zijn 2 en 5. Even op schoot zitten om een boekje voor te lezen genieten zowel kind als opa/oma erg van.
[..]
Ja, dat is natuurlijk zo, maar die kans is momenteel wel erg klein. 99,99% kans dat het goed gaat, toch?
Dankzij de maatregelen. Anders was die lijn rechtdoor omhoog gelopenquote:Op zaterdag 6 juni 2020 22:16 schreef Wirelessmouse het volgende:
Oversterfte is flink gedaald:
[ afbeelding ]
Dat zit er wel in ja, en ondanks de versoepeling geen stijging of verminderde daling.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 22:26 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dankzij de maatregelen. Anders was die lijn rechtdoor omhoog gelopen
Inderdaad, viel mij ook op. En op TV gaat het nu vooral over Blacklifematters inclusief massale bijeenkomsten in London en Berlijn.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 21:25 schreef Zwansen het volgende:
Corona eindelijk niet meer bovenaan op Teletekst
We zijn terug in die tijd door de maatregelen. Die moeten dan ook vooral zorgvuldig behandeld worden. Afschaffen als het kan, maar niet als het riskant is.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 23:33 schreef Ronald het volgende:
[..]
Inderdaad, viel mij ook op. En op TV gaat het nu vooral over Blacklifematters inclusief massale bijeenkomsten in London en Berlijn.
Dus we kunnen langzaam de conclusie trekken dat we weer terug zijn in de tijd voor Corona. Daarom gewoon nu kappen met de meeste maatregelen.
Daarom ook de meeste maatregelen, niet per se alle.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 23:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
We zijn terug in die tijd door de maatregelen. Die moeten dan ook vooral zorgvuldig behandeld worden. Afschaffen als het kan, maar niet als het riskant is.
Bijna alles is dan ook gewoon weer open. Je moet alleen wat vaker je handen wassen en anderhalve meter afstand houden.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 23:45 schreef Ronald het volgende:
[..]
Daarom ook de meeste maatregelen, niet per se alle.
Nou ja, dat is ook weer overdreven gesteld natuurlijk. Ik mag niet naar de universiteit. Niet naar de voetbal (zowel eredivisie als kijken bij de plaatselijke 4e-klasser). Ik word geacht weg te blijven uit het OV (nu staat hier wel een auto bij de deur, maar als je die niet hebt is dat al een hele inperking). Ik mag me niet douchen op de camping. En zo kan ik nog wel even doorgaan.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 23:47 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Bijna alles is dan ook gewoon weer open. Je moet alleen wat vaker je handen wassen en anderhalve meter afstand houden.
Dat hele rijtje wat je opnoemt, kun je al zo los laten qua maatregelen. Dit duurt allemaal onnodig lang.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 23:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nou ja, dat is ook weer overdreven gesteld natuurlijk. Ik mag niet naar de universiteit. Niet naar de voetbal (zowel eredivisie als kijken bij de plaatselijke 4e-klasser). Ik word geacht weg te blijven uit het OV (nu staat hier wel een auto bij de deur, maar als je die niet hebt is dat al een hele inperking). Ik mag me niet douchen op de camping. En zo kan ik nog wel even doorgaan.
En dan is er nog een heel lijstje van dingen die anders zijn geworden. De vrijblijvendheid is er af. Dat voelt naar.
Langs de lijn bij een amateurwedstrijd of plassen op de camping zou inderdaad wel moeten kunnen, maar met 50.000 man in de Arena of nu weer in volgepakte treinen en metro's gaan zitten is volgens mij wel vragen om ellende.quote:Op zondag 7 juni 2020 00:00 schreef Ronald het volgende:
[..]
Dat hele rijtje wat je opnoemt, kun je al zo los laten qua maatregelen. Dit duurt allemaal onnodig lang.
Laten we ze even langslopen dan:quote:Op zondag 7 juni 2020 00:00 schreef Ronald het volgende:
[..]
Dat hele rijtje wat je opnoemt, kun je al zo los laten qua maatregelen. Dit duurt allemaal onnodig lang.
Dat ik het nog eens met jou eens zou zijnquote:Op zondag 7 juni 2020 00:06 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Langs de lijn bij een amateurwedstrijd of plassen op de camping zou inderdaad wel moeten kunnen, maar met 50.000 man in de Arena of nu weer in volgepakte treinen en metro's gaan zitten is volgens mij wel vragen om ellende.
er zijn zoveel (amateur) sportevenementen ook indoor ( met duizenden bezoekers ) dat ze dat gewoon in het algemeen nog even niet doen, logisch ook want als het voetbal los gaat dan gaat de hele evenementen/sport branche aankloppen dat ze ook los willen.quote:Op zondag 7 juni 2020 00:06 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Langs de lijn bij een amateurwedstrijd of plassen op de camping zou inderdaad wel moeten kunnen, maar met 50.000 man in de Arena of nu weer in volgepakte treinen en metro's gaan zitten is volgens mij wel vragen om ellende.
Maar goed, voetbal of muziek kun je gewoon streamen of op tv uitzenden en ook voor vervoer zijn er genoeg alternatieven. Zo spannend is het allemaal niet.
Dat eerste is een onzinnige reden. Je kunt prima met een beperking op aantal werken (al dan niet per m2 beschikbaar oppervlak.). Of alleen buiten. Waar een wil is is een weg wat dat betreft.quote:Op zondag 7 juni 2020 00:12 schreef Predator40 het volgende:
[..]
er zijn zoveel (amateur) sportevenementen ook indoor ( met duizenden bezoekers ) dat ze dat gewoon in het algemeen nog even niet doen, logisch ook want als het voetbal los gaat dan gaat de hele evenementen/sport branche aankloppen dat ze ook los willen.
ik vind versoepelingen prima maar "met de kennis van nu" kunnen dat soort dingen gewoon echt nog niet ......
Dat is juridisch gezien geen bijeenkomst dus.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 21:04 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Jawel, tenzij je elkaar daar toevallig tegenkwam. Dat leverde als probleem op dat het nogal lastig te controleren was, maar dat maakt een boete nog niet onterecht. De meeste bekeurde groepjes hadden natuurlijk wel degelijk afgesproken om bijelkaar te komen in het park.
Als dit echt waar is, dan zou dat toch wel heel interessante vragen oproepen. Als het virus genetisch niet veranderd is, wat is dan het mechanisme waardoor de replicatie van het virus verminderd wordt?quote:Op zondag 7 juni 2020 01:02 schreef Za het volgende:
De studie van de Massimo Clementi, hoogleraar microbiologie en virologie aan de San Raffaele Universiteit van Milaan, onderschrijft in een interview met TPI de verklaringen van Alberto Zangrillo:
Wat is er veranderd in het Coronavirus van februari tot maart?
'Ik nam van honderd patiënten uit de eerste fase van de epidemie een sample en vergeleek deze met samples van honderd patiënten uit de tweede fase. De eerste honderd besmet in de eerste helft van maart en de tweede honderd in de tweede helft van mei: het waren gevallen waarvan ik andere alles wist, omdat ik hun klinische geschiedenis kende. Na het maken van deze twee sets homogene monsters heb ik ze vergeleken".
(En zo ontdekte hij de kleine virulentie van Coronavirus:)
"Er werd een index van 70.000 gevonden in een het sample van de eerste groep, en rond de 700 in de tweede . Een stratosferisch verschil. Vanaf begin mei ontvingen onze afdelingen niet langer zieken met ernstige symptomen, het virus hoeft zijn gastheer niet te doden om te overleven. De verandering zit voorlopig in intensiteit, maar is nog niet gebeurd op genetisch niveau. Het virus vermindert echter de virale belasting om zich aan de gastheer aan te passen ".
https://www.ilnapolista.i(...)potesi-di-zangrillo/
Wie denkt die vent wel wie hij is? Borstkanker vergelijken met Covid... wat een domoor!1!1!1!!!quote:Op zondag 7 juni 2020 09:12 schreef Ringo het volgende:
Interview in de Volkskrant met klinisch ethicus Erwin Kompanje:
‘Dat hele slachtofferschap zit me dwars. Je kunt geen slachtoffer zijn van een virusinfectie’
Not sure if serious....quote:Op zondag 7 juni 2020 09:25 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Wie denkt die vent wel wie hij is? Borstkanker vergelijken met Covid... wat een domoor!1!1!1!!!
Ik zou het niet serieus nemen nee...quote:
Hij weet het beter te verwoorden....quote:Op zondag 7 juni 2020 09:33 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik zou het niet serieus nemen nee...
Deze man verwoord precies wat ik hier al weken zeg. Alleen mijn posts werden regelmatig weggezet als “dom”.
quote:Op zaterdag 6 juni 2020 18:14 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Zo veel doden in een land dat zo uitgestrekt is. Dit zijn echt ongekend slechte cijfers.
De slappe maatregelen van Zweden zouden bij ons echt desastreuze gevolgen hebben gehad.
appels en peren vergelijken, goed bezig manquote:Op zondag 7 juni 2020 09:33 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik zou het niet serieus nemen nee...
Deze man verwoord precies wat ik hier al weken zeg. Alleen mijn posts werden regelmatig weggezet als “dom”.
Het virus weg ????quote:
Komtie weer...quote:Op zondag 7 juni 2020 11:01 schreef Predator40 het volgende:
[..]
appels en peren vergelijken, goed bezig man
is toch niet zo heel bijzonder wat deze man zegt, wel met hem eens dat je een nieuw normaal niet als normaal moet gaan beschouwenquote:Op zondag 7 juni 2020 09:12 schreef Ringo het volgende:
‘Dat hele slachtofferschap zit me dwars. Je kunt geen slachtoffer zijn van een virusinfectie’
Er zijn ook dwarsdenkers die stellen dat de aarde plat is.quote:Op zondag 7 juni 2020 11:03 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Het virus weg ????
https://www.dvhn.nl/extra(...)%80%99-25735006.html
Dat is het ook niet, gezond verstand meets medische ervaring. Daarom vond ik het juist wel prettig om te lezen.quote:Op zondag 7 juni 2020 11:17 schreef Tarado het volgende:
is toch niet zo heel bijzonder wat deze man zegt, wel met hem eens dat je een nieuw normaal niet als normaal moet gaan beschouwen
vervelend he de realiteit en de waarheidquote:
Pas op hè, deze man is stellig in zijn uitspraken maar genuanceerd in zijn stellingname. Hij is vaker voor het karretje van anderen gespannen, dat benoemt ie zelf in de laatste alinea van het interview.quote:Op zondag 7 juni 2020 09:33 schreef Vliegbaard het volgende:
Prachtig zo’n rouwperiode of zo’n tv-uitzending, maar laten we dat dan ook doen voor alle andere doden. Er overlijden hier jaarlijks 150 duizend mensen, daarvoor kunnen we heel wat stille tochten houden.’quote:Op zondag 7 juni 2020 09:12 schreef Ringo het volgende:
het is meer dat het wel gaat ophouden die stille tochten, het is ook meer het gevolg van het eenzame sterven en begraven dan van corona zelf denk ikquote:Op zondag 7 juni 2020 11:34 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Prachtig zo’n rouwperiode of zo’n tv-uitzending, maar laten we dat dan ook doen voor alle andere doden. Er overlijden hier jaarlijks 150 duizend mensen, daarvoor kunnen we heel wat stille tochten houden.’
Klinkt leuk, maar zo'n redenatie snijdt natuurlijk geen hout... Je kunt prima A doen zonder per se B te doen. Het slaat nergens op om te doen alsof we opeens voor iedereen een stille tocht moeten houden.
Jouw waarheid is gelukkig niet mijn waarheid. Ik ben hier ook helemaal niet om mijn gelijk te halen. Dat jij het appels en peren vindt is eerder jouw tekortkoming dan de mijne.quote:Op zondag 7 juni 2020 11:30 schreef Predator40 het volgende:
[..]
vervelend he de realiteit en de waarheid
sommige users halen er echt van alles bij om het maar te bagatelliseren ......griep, kanker, verkeersdoden, heeft gewoon helemaal niks te maken met dit virus en de maatregelen ertegen.quote:Op zondag 7 juni 2020 11:38 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Jouw waarheid is gelukkig niet mijn waarheid. Ik ben hier ook helemaal niet om mijn gelijk te halen. Dat jij het appels en peren vindt is eerder jouw tekortkoming dan de mijne.
Er wordt ook jaarlijks stil gestaan bij mensen die aan Kanker overlijden. Ook zie je regelmatig filmpjes voorbij komen waarbij patienten door een complete verpleegafdeling worden uitgezwaaid dus om nou te doen dit dat echt alleen maar voor Corona gevallen gedaan wordt vind ik een beetje stemmingmakerij van deze Ethicus.quote:Op zondag 7 juni 2020 11:34 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Prachtig zo’n rouwperiode of zo’n tv-uitzending, maar laten we dat dan ook doen voor alle andere doden. Er overlijden hier jaarlijks 150 duizend mensen, daarvoor kunnen we heel wat stille tochten houden.’
Klinkt leuk, maar zo'n redenatie snijdt natuurlijk geen hout... Je kunt prima A doen zonder per se B te doen. Het slaat nergens op om te doen alsof we opeens voor iedereen een stille tocht moeten houden.
Verder ben ik het met hem eens. Maar ik heb hetzelfde 2 maanden geleden ook al geroepen. Toen waren er hier mensen die het gegoochel met cijfers vonden, tja...
daarom het is ook niet meer of minder dan iemand die er zijn zegje over doet en dan moet je ook wat hards zeggen want anders leest niemand het stukjequote:Op zondag 7 juni 2020 11:55 schreef JFlip het volgende:
[..]
Er wordt ook jaarlijks stil gestaan bij mensen die aan Kanker overlijden. Ook zie je regelmatig filmpjes voorbij komen waarbij patienten door een complete verpleegafdeling worden uitgezwaaid dus om nou te doen dit dat echt alleen maar voor Corona gevallen gedaan wordt vind ik een beetje stemmingmakerij van deze Ethicus.
En zo werkt het nou eenmaal. Als er een bus een ravijn instort waarbij een complete schooklas tegelijk omkomt worden er in het weekend erna ook voor alle eredivisiewedstrijden een minuut stilte gehouden, terwijl er jaarlijks een veelvoud van het aantal slachtoffers in het verkeer valt.
Probleem met dit soort interviews vind ik verder dat er altijd wordt benadrukt wat er niet moet, maar er verder geen oplossing gegeven worden.. Natuurlijk is het wreed om bezoek in verzorgingshuizen niet toe te staan, maar de "oplossing" waar deze ethicus dan mee komt is om het aan de bewoner van het verzorgingshuis te vragen. Dat is allemaal leuk en aardig, maar er zitten meer mensen in dat verzorgingshuis. Als Opa Jan het prima vind dat kinderen en kleinkinderen op bezoek komen , maar zij besmetten Opa Jan, dan zorgt Opa Jan er vervolgens voor dat de overige bewoners van het verzorgingshuis besmet worden. Het risico is niet alleen voor Opa Jan. Dat is nou eenmaal inherent aan een infectieziekte.
Dat wordt toch ook helemaal niet beweerd. Het gaat mij er om dat we het zullen moeten accepteren dat we niet onsterfelijk zijn. Dat houdt niet automatisch in dat we geen maatregelen moeten nemen. Ik mag toch hopen dat we het ondertussen wel eens zijn dat de lockdown meer slachtoffers eist in alle opzichten dan dat dit Corona tot nu toe op heeft geeist.quote:Op zondag 7 juni 2020 11:51 schreef Predator40 het volgende:
[..]
sommige users halen er echt van alles bij om het maar te bagatelliseren ......griep, kanker, verkeersdoden, heeft gewoon helemaal niks te maken met dit virus en de maatregelen ertegen.
Voor dat laatste had DeVerzamelaar (geloof ik) laatst een prima oplossing: verdeel de bewoners van dergelijke verzorgingstehuizen over twee verschillende afdelingen zonder onderling contact. Hou dezelfde groep medewerkers op een groep, zonder onderling te wisselen. En laat de mensen zelf kiezen in welke afdeling ze willen zitten: die die hen beschermt tegen een mogelijke besmetting of die waarin ze het risico op besmetting lopen maar wel hun familie kunnen zien.quote:Op zondag 7 juni 2020 11:55 schreef JFlip het volgende:
[..]
Er wordt ook jaarlijks stil gestaan bij mensen die aan Kanker overlijden. Ook zie je regelmatig filmpjes voorbij komen waarbij patienten door een complete verpleegafdeling worden uitgezwaaid dus om nou te doen dit dat echt alleen maar voor Corona gevallen gedaan wordt vind ik een beetje stemmingmakerij van deze Ethicus.
En zo werkt het nou eenmaal. Als er een bus een ravijn instort waarbij een complete schooklas tegelijk omkomt worden er in het weekend erna ook voor alle eredivisiewedstrijden een minuut stilte gehouden, terwijl er jaarlijks een veelvoud van het aantal slachtoffers in het verkeer valt.
Probleem met dit soort interviews vind ik verder dat er altijd wordt benadrukt wat er niet moet, maar er verder geen oplossing gegeven worden.. Natuurlijk is het wreed om bezoek in verzorgingshuizen niet toe te staan, maar de "oplossing" waar deze ethicus dan mee komt is om het aan de bewoner van het verzorgingshuis te vragen. Dat is allemaal leuk en aardig, maar er zitten meer mensen in dat verzorgingshuis. Als Opa Jan het prima vind dat kinderen en kleinkinderen op bezoek komen , maar zij besmetten Opa Jan, dan zorgt Opa Jan er vervolgens voor dat de overige bewoners van het verzorgingshuis besmet worden. Het risico is niet alleen voor Opa Jan. Dat is nou eenmaal inherent aan een infectieziekte.
Die acceptatie kan wel voor verschillende groepen andere consequenties met zich meebrengen. Want jij kunt we vinden dat we de dood moeten accepteren als onderdeel van het leven, maar jij kunt niet bepalen hoever mensen willen gaan om die dood zo ver mogelijk weg te duwen. Door behandeling, zelfisolatie, afstand houden, aan de beademing komen te liggen. Het is niet aan jou om te stellen dat een willekeurige 80-jarige op dit moment moet accepteren dat hij 80 is en sterfelijk en dus maar moet sterven aan Covid-19 als hij dat krijgt. Dat is aan ieder individu om te bepalen.quote:Op zondag 7 juni 2020 11:58 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dat wordt toch ook helemaal niet beweerd. Het gaat mij er om dat we het zullen moeten accepteren dat we niet onsterfelijk zijn. Dat houdt niet automatisch in dat we geen maatregelen moeten nemen. Ik mag toch hopen dat we het ondertussen wel eens zijn dat de lockdown meer slachtoffers eist in alle opzichten dan dat dit Corona tot nu toe op heeft geeist.
Ik zal het toch maar weer zeggen. Aan kanker gaan jaarlijks 45.000 mensen dood. Dat is helemaal geen vergelijking met een infectieziekte, het is onderdeel gammons leven... wanneer we niet doodgaan aan ouderdom kunnen we overlijden aan een ziekte.
Dan kun jij dat appels en peren noemen maar dan doe je geen moeite om de andere kant te begrijpen. Daar schiet echt niemand iets mee op.
We zullen covid en Corona moeten accepteren want er zit gewoon niks anders op.
niet alleen 80 jarigen maar ook gewoon kwetsbaren die nog een leven voor zich hebben.....en die moeten accepteren om dood te gaan aan coid19 zodat anderen weer volop zoals vanouds kunnen leven ???quote:Op zondag 7 juni 2020 12:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Die acceptatie kan wel voor verschillende groepen andere consequenties met zich meebrengen. Want jij kunt we vinden dat we de dood moeten accepteren als onderdeel van het leven, maar jij kunt niet bepalen hoever mensen willen gaan om die dood zo ver mogelijk weg te duwen. Door behandeling, zelfisolatie, afstand houden, aan de beademing komen te liggen. Het is niet aan jou om te stellen dat een willekeurige 80-jarige op dit moment moet accepteren dat hij 80 is en sterfelijk en dus maar moet sterven aan Covid-19 als hij dat krijgt. Dat is aan ieder individu om te bepalen.
Simpele oplossing voor een complex probleem, waarin users zoals de Verzamelaar uitblinken.quote:Op zondag 7 juni 2020 12:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Voor dat laatste had DeVerzamelaar (geloof ik) laatst een prima oplossing: verdeel de bewoners van dergelijke verzorgingstehuizen over twee verschillende afdelingen zonder onderling contact. Hou dezelfde groep medewerkers op een groep, zonder onderling te wisselen. En laat de mensen zelf kiezen in welke afdeling ze willen zitten: die die hen beschermt tegen een mogelijke besmetting of die waarin ze het risico op besmetting lopen maar wel hun familie kunnen zien.
Je kunt niet alleen de mensen beschermen die geen risico willen lopen. De mensen die een grote behoefte hebben aan contact, nabijheid, knuffels dienen óók geholpen te worden en beschermd tegen eenzaamheid en wegkwijnen.
Dat in eerste instantie de beslissing eenzijdig is geweest, snap ik. Maar nu moet er echt verder gekeken worden en gehandeld worden op andere, passende manieren.
iedere 80 jarige weet ook wel dat de beste jaren wel voorbij zijn maar dat betekent inderdaad niet dat we ze dan maar moeten laten gaan.quote:Op zondag 7 juni 2020 12:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Die acceptatie kan wel voor verschillende groepen andere consequenties met zich meebrengen. Want jij kunt we vinden dat we de dood moeten accepteren als onderdeel van het leven, maar jij kunt niet bepalen hoever mensen willen gaan om die dood zo ver mogelijk weg te duwen. Door behandeling, zelfisolatie, afstand houden, aan de beademing komen te liggen. Het is niet aan jou om te stellen dat een willekeurige 80-jarige op dit moment moet accepteren dat hij 80 is en sterfelijk en dus maar moet sterven aan Covid-19 als hij dat krijgt. Dat is aan ieder individu om te bepalen.
Het is misschien geen gemakkelijk uitvoerbare oplossing, maar dat betekent niet dat het niet bekeken kan worden. Want de enige oplossing die nu wordt gehanteerd is mensen opsluiten n eenzaamheid. Dat is niet menselijk, dus dan moet je zoeken naar andere mogelijkheden.quote:Op zondag 7 juni 2020 12:15 schreef JFlip het volgende:
[..]
Simpele oplossing voor een complex probleem, waarin users zoals de Verzamelaar uitblinken.
Want wat doen we dan bijvoorbeeld met de mensen die daar zelf geen beslissing over kunnen nemen? En wat doen we met mensen die ineens van gedachten daarover veranderen? En hoe etisch is het dan om een soort van "ten dode opgeschreven afdeling" te creeeren? Ik kan sommige politieke partijen vanaf hier horen gillen. En wat doe je dan als er in de geisolleerde groep onverhoopt toch een besmetting optreedt? Hoe zit het dan bijvoorbeeld met de aansprakelijkheid? Ik hoor de familie van de overige patienten al klagen.. En wat doen we dan met families waarbij de ene groep vind dat Opa in de open afdeling moet, en de andere familieleden vinden dat Opa in een gesloten afdeling?
Dit soort "eenvoudige" oplossing levert alleen maar meer vragen en meer complexiteit op. Om over de logistiek nog maar te zwijgen.
Het hele idee van een soort tweestromen oplossing lijkt me onuitvoerbaar, zowel in de samenleving als in de gezondheidszorg.
je kan weer naar een restaurant, bioscoop, op vakantie, naar de camping, volgende maand naar de sportschool en nog veel meer andere dingen.quote:Op zondag 7 juni 2020 12:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
iedere 80 jarige weet ook wel dat de beste jaren wel voorbij zijn maar dat betekent inderdaad niet dat we ze dan maar moeten laten gaan.
Nu het virus redelijk onder controle is hier kan je wel kijken naar een andere benadering die wat meer op die specifieke kwetsbare groep gericht is, dat vind ik nog wel ontbreken in de aanpak, er wordt nog teveel "onnodige" solidariteit verlangt in het openbare leven.
wie gaat dat doen dan ?quote:Op zondag 7 juni 2020 12:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is misschien geen gemakkelijk uitvoerbare oplossing, maar dat betekent niet dat het niet bekeken kan worden. Want de enige oplossing die nu wordt gehanteerd is mensen opsluiten n eenzaamheid. Dat is niet menselijk, dus dan moet je zoeken naar andere mogelijkheden.
Het RIVM heeft al zo vaak uitspraken gedaan die niet kloppen en nog steedsquote:Op zondag 7 juni 2020 12:27 schreef Tarado het volgende:
hier moet ik dan wel weer om lachen, lijkt een beetje op die van februari "carnaval vier je in kleine groepjes"
RIVM: kans klein dat heel vliegtuig besmet wordt met corona
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-verspreiding-veilig
Het gaat niet om de “onnodig” verlangde solidariteit of het totale gebrek eraan (het dorre hout moet maar wijken?).quote:Op zondag 7 juni 2020 12:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
iedere 80 jarige weet ook wel dat de beste jaren wel voorbij zijn maar dat betekent inderdaad niet dat we ze dan maar moeten laten gaan.
Nu het virus redelijk onder controle is hier kan je wel kijken naar een andere benadering die wat meer op die specifieke kwetsbare groep gericht is, dat vind ik nog wel ontbreken in de aanpak, er wordt nog teveel "onnodige" solidariteit verlangt in het openbare leven.
ik wil gewoon terug naar het pre corona tijdperk, het liefst vandaag nog maar begrijp ook wel dat dit nog wat moeilijk ligt.quote:
Lekker positief. Iets is nog niet zo gemakkelijk, dus laten we er maar niet eens naar kijken.quote:Op zondag 7 juni 2020 12:27 schreef Predator40 het volgende:
[..]
wie gaat dat doen dan ?
de overheid ? een vaccin is nog sneller
iedereen zou dat wel willen ( zonder extra risico )quote:Op zondag 7 juni 2020 12:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik wil gewoon terug naar het pre corona tijdperk, het liefst vandaag nog maar begrijp ook wel dat dit nog wat moeilijk ligt.
Om een voorbeeld te noemen, social distancing buiten vs binnen, hier is toch wel meer mogelijk dan "kan niet mag niet"
ze hebben 3 maanden nodig gehad om het testen redelijk op orde te krijgen......tjaquote:Op zondag 7 juni 2020 12:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Lekker positief. Iets is nog niet zo gemakkelijk, dus laten we er maar niet eens naar kijken.
Nogmaals: lekker positief.quote:Op zondag 7 juni 2020 12:33 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ze hebben 3 maanden nodig gehad om het testen redelijk op orde te krijgen......tja
het is de realiteit, je weet toch hoe onze overheid werkt......sorry dat dat niet positief isquote:Op zondag 7 juni 2020 12:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nogmaals: lekker positief.
Alleen met klagen en commentaar gaat er nooit iets veranderen. Ideeën kun je bekijken, uitwerken, fine-tunen, veranderen, etc. Dat is een stuk constructiever en kan nog eens ergens toe leiden.
Ik prefereer anders naar de wereld te kijken dan op deze manier.quote:Op zondag 7 juni 2020 12:37 schreef Predator40 het volgende:
[..]
het is de realiteit, je weet toch hoe onze overheid werkt......sorry dat dat niet positief is
risicoloos door het leven gaan bestaat niet en waarom stel je die vragen aan mij, het voorbeeld wat ik eerder aanhaalde over buiten vs binnen lijkt me toch geen onhaalbare kaart zeker als blijkt dat na die Dam demonstratie er geen of geringe toename in het aantal besmettingen is geweest.quote:Op zondag 7 juni 2020 12:32 schreef Predator40 het volgende:
[..]
iedereen zou dat wel willen ( zonder extra risico )
maar ook al sluit je alle kwetsbare en ouderen op, terug naar het pre corona tijdperk kan je gewoon vergeten, festivals met 20.000 man ? voetbal wedstrijden met 40.000 man ?
allemaal dicht op elkaar gepakt in een zwembad ?
Ik ben hier ook ontzettend benieuwd naar.quote:Op zondag 7 juni 2020 09:02 schreef nixxx het volgende:
Als dit echt waar is, dan zou dat toch wel heel interessante vragen oproepen. Als het virus genetisch niet veranderd is, wat is dan het mechanisme waardoor de replicatie van het virus verminderd wordt?
Is dat iets in het virus? Een soort communicatie achtig proces waardoor het zijn gedrag aanpast, misschien een chemisch stofje dat aangemaakt wordt en replicatie remt? Dan heb je een potentieel medicijn in handen en mogelijk niet alleen tegen dit virus maar tegen allerlei virussen.
Of, zou het iets in de gastheer zijn. Dat zou dan misschien wel betekenen dat mensen op de een of andere manier iets communiceren naar elkaar dat helpt bij het bestrijden van een virus.
Heeft virus RNA misschien telomeren die verdwijnen met veelvuldige replicatie? Misschien is dat een gedeelte van het genoom waar niet naar gekeken wordt?
Op zich wel een interessant onderwerpquote:Op zondag 7 juni 2020 12:49 schreef Za het volgende:
[..]
Ik ben hier ook ontzettend benieuwd naar.
Volgens nieuw onderzoek beschermen T-cellen ons tegen Covid. Er schijnt een correlatie te zijn tussen T-cellen en virale lading.
Ik overweeg een aparte thread hierover, mochten meerderen geïnteresseerd zijn, er is best veel materiaal, mogelijk is het gros van de mensen beschermd tegen Covid vanwege een kort of langer geleden doorgemaakte verkoudheid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |