abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 7 juni 2020 @ 00:07:17 #251
408813 crew  trein2000
pi_193514613
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 00:00 schreef Ronald het volgende:

[..]

Dat hele rijtje wat je opnoemt, kun je al zo los laten qua maatregelen. Dit duurt allemaal onnodig lang.
Laten we ze even langslopen dan:
- Ik mag niet naar de universiteit.
Volkomen begrijpelijk uiteraard. Zijn ten eerste gigantische samenkomsten (bij een hoorcollege zit zo'n 480 man.) en ten tweede legt heropening een onaanvaardbare druk op het OV. De bus naar de campus was altijd stampens vol. Dat kan niet in deze tijd.

- Niet naar de voetbal (zowel eredivisie als kijken bij de plaatselijke 4e-klasser).
Voor de eredivisie geldt hetzelfde als de universiteit. Wat betreft de plaatselijke 4e klasse zou je wel beperkt publiek kunnen toelaten ja. Aan de andere kant. De afgelopen weken was ik een aantal keer verantwoordelijk voor de gang van zake op een sportveld wbt corona. Als je dan al ziet hoe sporters er mee omgaan vrees ik voor publiek.

- Ik word geacht weg te blijven uit het OV
Volkomen logisch natuurlijk. Afstand houden is ondoenlijk en het zijn benauwde hokken als het wat drukker wordt.

- Ik mag me niet douchen op de camping.
Deze is wel bijzonder ja.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 7 juni 2020 @ 00:08:12 #252
408813 crew  trein2000
pi_193514634
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 00:06 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Langs de lijn bij een amateurwedstrijd of plassen op de camping zou inderdaad wel moeten kunnen, maar met 50.000 man in de Arena of nu weer in volgepakte treinen en metro's gaan zitten is volgens mij wel vragen om ellende.
Dat ik het nog eens met jou eens zou zijn :D
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_193514701
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 00:06 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Langs de lijn bij een amateurwedstrijd of plassen op de camping zou inderdaad wel moeten kunnen, maar met 50.000 man in de Arena of nu weer in volgepakte treinen en metro's gaan zitten is volgens mij wel vragen om ellende.

Maar goed, voetbal of muziek kun je gewoon streamen of op tv uitzenden en ook voor vervoer zijn er genoeg alternatieven. Zo spannend is het allemaal niet.
er zijn zoveel (amateur) sportevenementen ook indoor ( met duizenden bezoekers ) dat ze dat gewoon in het algemeen nog even niet doen, logisch ook want als het voetbal los gaat dan gaat de hele evenementen/sport branche aankloppen dat ze ook los willen.

ik vind versoepelingen prima maar "met de kennis van nu" kunnen dat soort dingen gewoon echt nog niet ......
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 7 juni 2020 @ 00:14:05 #254
408813 crew  trein2000
pi_193514735
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 00:12 schreef Predator40 het volgende:

[..]

er zijn zoveel (amateur) sportevenementen ook indoor ( met duizenden bezoekers ) dat ze dat gewoon in het algemeen nog even niet doen, logisch ook want als het voetbal los gaat dan gaat de hele evenementen/sport branche aankloppen dat ze ook los willen.

ik vind versoepelingen prima maar "met de kennis van nu" kunnen dat soort dingen gewoon echt nog niet ......
Dat eerste is een onzinnige reden. Je kunt prima met een beperking op aantal werken (al dan niet per m2 beschikbaar oppervlak.). Of alleen buiten. Waar een wil is is een weg wat dat betreft.

Ik snap het wel hoor, maar dit kan natuurlijk niet de reden zijn.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_193515651
De studie van de Massimo Clementi, hoogleraar microbiologie en virologie aan de San Raffaele Universiteit van Milaan, onderschrijft in een interview met TPI de verklaringen van Alberto Zangrillo:

Wat is er veranderd in het Coronavirus van februari tot maart?

'Ik nam van honderd patiënten uit de eerste fase van de epidemie een sample en vergeleek deze met samples van honderd patiënten uit de tweede fase. De eerste honderd besmet in de eerste helft van maart en de tweede honderd in de tweede helft van mei: het waren gevallen waarvan ik andere alles wist, omdat ik hun klinische geschiedenis kende. Na het maken van deze twee sets homogene monsters heb ik ze vergeleken".
(En zo ontdekte hij de kleine virulentie van Coronavirus:)
"Er werd een index van 70.000 gevonden in een het sample van de eerste groep, en rond de 700 in de tweede . Een stratosferisch verschil. Vanaf begin mei ontvingen onze afdelingen niet langer zieken met ernstige symptomen, het virus hoeft zijn gastheer niet te doden om te overleven. De verandering zit voorlopig in intensiteit, maar is nog niet gebeurd op genetisch niveau. Het virus vermindert echter de virale belasting om zich aan de gastheer aan te passen ".

https://www.ilnapolista.i(...)potesi-di-zangrillo/
pi_193517673
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 21:04 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Jawel, tenzij je elkaar daar toevallig tegenkwam. Dat leverde als probleem op dat het nogal lastig te controleren was, maar dat maakt een boete nog niet onterecht. De meeste bekeurde groepjes hadden natuurlijk wel degelijk afgesproken om bijelkaar te komen in het park.
Dat is juridisch gezien geen bijeenkomst dus.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_193517686
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zondag 7 juni 2020 @ 09:02:27 #258
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_193518208
quote:
14s.gif Op zondag 7 juni 2020 01:02 schreef Za het volgende:
De studie van de Massimo Clementi, hoogleraar microbiologie en virologie aan de San Raffaele Universiteit van Milaan, onderschrijft in een interview met TPI de verklaringen van Alberto Zangrillo:

Wat is er veranderd in het Coronavirus van februari tot maart?

'Ik nam van honderd patiënten uit de eerste fase van de epidemie een sample en vergeleek deze met samples van honderd patiënten uit de tweede fase. De eerste honderd besmet in de eerste helft van maart en de tweede honderd in de tweede helft van mei: het waren gevallen waarvan ik andere alles wist, omdat ik hun klinische geschiedenis kende. Na het maken van deze twee sets homogene monsters heb ik ze vergeleken".
(En zo ontdekte hij de kleine virulentie van Coronavirus:)
"Er werd een index van 70.000 gevonden in een het sample van de eerste groep, en rond de 700 in de tweede . Een stratosferisch verschil. Vanaf begin mei ontvingen onze afdelingen niet langer zieken met ernstige symptomen, het virus hoeft zijn gastheer niet te doden om te overleven. De verandering zit voorlopig in intensiteit, maar is nog niet gebeurd op genetisch niveau. Het virus vermindert echter de virale belasting om zich aan de gastheer aan te passen ".

https://www.ilnapolista.i(...)potesi-di-zangrillo/
Als dit echt waar is, dan zou dat toch wel heel interessante vragen oproepen. Als het virus genetisch niet veranderd is, wat is dan het mechanisme waardoor de replicatie van het virus verminderd wordt?
Is dat iets in het virus? Een soort communicatie achtig proces waardoor het zijn gedrag aanpast, misschien een chemisch stofje dat aangemaakt wordt en replicatie remt? Dan heb je een potentieel medicijn in handen en mogelijk niet alleen tegen dit virus maar tegen allerlei virussen.
Of, zou het iets in de gastheer zijn. Dat zou dan misschien wel betekenen dat mensen op de een of andere manier iets communiceren naar elkaar dat helpt bij het bestrijden van een virus.

Heeft virus RNA misschien telomeren die verdwijnen met veelvuldige replicatie? Misschien is dat een gedeelte van het genoom waar niet naar gekeken wordt?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  zondag 7 juni 2020 @ 09:12:51 #259
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_193518274
Interview in de Volkskrant met klinisch ethicus Erwin Kompanje:
‘Dat hele slachtofferschap zit me dwars. Je kunt geen slachtoffer zijn van een virusinfectie’
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_193518409
quote:
14s.gif Op zondag 7 juni 2020 09:12 schreef Ringo het volgende:
Interview in de Volkskrant met klinisch ethicus Erwin Kompanje:
‘Dat hele slachtofferschap zit me dwars. Je kunt geen slachtoffer zijn van een virusinfectie’
Wie denkt die vent wel wie hij is? Borstkanker vergelijken met Covid... wat een domoor!1!1!1!!!
  zondag 7 juni 2020 @ 09:30:34 #261
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_193518452
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 09:25 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Wie denkt die vent wel wie hij is? Borstkanker vergelijken met Covid... wat een domoor!1!1!1!!!
Not sure if serious....
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_193518473
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 09:30 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Not sure if serious....
Ik zou het niet serieus nemen nee...

Deze man verwoord precies wat ik hier al weken zeg. Alleen mijn posts werden regelmatig weggezet als “dom”.
pi_193518527
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 09:33 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Ik zou het niet serieus nemen nee...

Deze man verwoord precies wat ik hier al weken zeg. Alleen mijn posts werden regelmatig weggezet als “dom”.
Hij weet het beter te verwoorden....
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_193518539
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 09:38 schreef Wantie het volgende:

[..]

Hij weet het beter te verwoorden....
Hij heeft er dan ook zijn beroep van kunnen maken.
pi_193519204
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 18:14 schreef AToontje87 het volgende:

[..]

Zo veel doden in een land dat zo uitgestrekt is. Dit zijn echt ongekend slechte cijfers.

De slappe maatregelen van Zweden zouden bij ons echt desastreuze gevolgen hebben gehad.
Love is in the air!
pi_193519345
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 09:33 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Ik zou het niet serieus nemen nee...

Deze man verwoord precies wat ik hier al weken zeg. Alleen mijn posts werden regelmatig weggezet als “dom”.
appels en peren vergelijken, goed bezig man
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_193519372
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_193519435
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 11:01 schreef Predator40 het volgende:

[..]

appels en peren vergelijken, goed bezig man
Komtie weer... :')
  zondag 7 juni 2020 @ 11:17:50 #269
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193519561
quote:
14s.gif Op zondag 7 juni 2020 09:12 schreef Ringo het volgende:
Interview in de Volkskrant met klinisch ethicus Erwin Kompanje:
‘Dat hele slachtofferschap zit me dwars. Je kunt geen slachtoffer zijn van een virusinfectie’
is toch niet zo heel bijzonder wat deze man zegt, wel met hem eens dat je een nieuw normaal niet als normaal moet gaan beschouwen
pi_193519571
quote:
Er zijn ook dwarsdenkers die stellen dat de aarde plat is.
In dit soort tijden worden er mensen in de spotlights gezet die daar niet horen...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zondag 7 juni 2020 @ 11:30:23 #271
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_193519729
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 11:17 schreef Tarado het volgende:
is toch niet zo heel bijzonder wat deze man zegt, wel met hem eens dat je een nieuw normaal niet als normaal moet gaan beschouwen
Dat is het ook niet, gezond verstand meets medische ervaring. Daarom vond ik het juist wel prettig om te lezen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_193519734
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 11:08 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Komtie weer... :')
vervelend he de realiteit en de waarheid >:)
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  zondag 7 juni 2020 @ 11:32:42 #273
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_193519767
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 09:33 schreef Vliegbaard het volgende:
Deze man verwoord precies wat ik hier al weken zeg. Alleen mijn posts werden regelmatig weggezet als “dom”.
Pas op hè, deze man is stellig in zijn uitspraken maar genuanceerd in zijn stellingname. Hij is vaker voor het karretje van anderen gespannen, dat benoemt ie zelf in de laatste alinea van het interview.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_193519789
quote:
14s.gif Op zondag 7 juni 2020 09:12 schreef Ringo het volgende:
Interview in de Volkskrant met klinisch ethicus Erwin Kompanje:
‘Dat hele slachtofferschap zit me dwars. Je kunt geen slachtoffer zijn van een virusinfectie’
Prachtig zo’n rouwperiode of zo’n tv-uitzending, maar laten we dat dan ook doen voor alle andere doden. Er overlijden hier jaarlijks 150 duizend mensen, daarvoor kunnen we heel wat stille tochten houden.’

Klinkt leuk, maar zo'n redenatie snijdt natuurlijk geen hout... Je kunt prima A doen zonder per se B te doen. Het slaat nergens op om te doen alsof we opeens voor iedereen een stille tocht moeten houden.

Verder ben ik het met hem eens. Maar ik heb hetzelfde 2 maanden geleden ook al geroepen. Toen waren er hier mensen die het gegoochel met cijfers vonden, tja...
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  zondag 7 juni 2020 @ 11:37:01 #275
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193519819
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 11:34 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Prachtig zo’n rouwperiode of zo’n tv-uitzending, maar laten we dat dan ook doen voor alle andere doden. Er overlijden hier jaarlijks 150 duizend mensen, daarvoor kunnen we heel wat stille tochten houden.’

Klinkt leuk, maar zo'n redenatie snijdt natuurlijk geen hout... Je kunt prima A doen zonder per se B te doen. Het slaat nergens op om te doen alsof we opeens voor iedereen een stille tocht moeten houden.
het is meer dat het wel gaat ophouden die stille tochten, het is ook meer het gevolg van het eenzame sterven en begraven dan van corona zelf denk ik
pi_193519843
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 11:30 schreef Predator40 het volgende:

[..]

vervelend he de realiteit en de waarheid >:)
Jouw waarheid is gelukkig niet mijn waarheid. Ik ben hier ook helemaal niet om mijn gelijk te halen. Dat jij het appels en peren vindt is eerder jouw tekortkoming dan de mijne.
pi_193520011
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 11:38 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Jouw waarheid is gelukkig niet mijn waarheid. Ik ben hier ook helemaal niet om mijn gelijk te halen. Dat jij het appels en peren vindt is eerder jouw tekortkoming dan de mijne.
sommige users halen er echt van alles bij om het maar te bagatelliseren ......griep, kanker, verkeersdoden, heeft gewoon helemaal niks te maken met dit virus en de maatregelen ertegen.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_193520045
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 11:34 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Prachtig zo’n rouwperiode of zo’n tv-uitzending, maar laten we dat dan ook doen voor alle andere doden. Er overlijden hier jaarlijks 150 duizend mensen, daarvoor kunnen we heel wat stille tochten houden.’

Klinkt leuk, maar zo'n redenatie snijdt natuurlijk geen hout... Je kunt prima A doen zonder per se B te doen. Het slaat nergens op om te doen alsof we opeens voor iedereen een stille tocht moeten houden.

Verder ben ik het met hem eens. Maar ik heb hetzelfde 2 maanden geleden ook al geroepen. Toen waren er hier mensen die het gegoochel met cijfers vonden, tja...
Er wordt ook jaarlijks stil gestaan bij mensen die aan Kanker overlijden. Ook zie je regelmatig filmpjes voorbij komen waarbij patienten door een complete verpleegafdeling worden uitgezwaaid dus om nou te doen dit dat echt alleen maar voor Corona gevallen gedaan wordt vind ik een beetje stemmingmakerij van deze Ethicus.
En zo werkt het nou eenmaal. Als er een bus een ravijn instort waarbij een complete schooklas tegelijk omkomt worden er in het weekend erna ook voor alle eredivisiewedstrijden een minuut stilte gehouden, terwijl er jaarlijks een veelvoud van het aantal slachtoffers in het verkeer valt.

Probleem met dit soort interviews vind ik verder dat er altijd wordt benadrukt wat er niet moet, maar er verder geen oplossing gegeven worden.. Natuurlijk is het wreed om bezoek in verzorgingshuizen niet toe te staan, maar de "oplossing" waar deze ethicus dan mee komt is om het aan de bewoner van het verzorgingshuis te vragen. Dat is allemaal leuk en aardig, maar er zitten meer mensen in dat verzorgingshuis. Als Opa Jan het prima vind dat kinderen en kleinkinderen op bezoek komen , maar zij besmetten Opa Jan, dan zorgt Opa Jan er vervolgens voor dat de overige bewoners van het verzorgingshuis besmet worden. Het risico is niet alleen voor Opa Jan. Dat is nou eenmaal inherent aan een infectieziekte.
  zondag 7 juni 2020 @ 11:57:36 #279
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193520068
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 11:55 schreef JFlip het volgende:

[..]

Er wordt ook jaarlijks stil gestaan bij mensen die aan Kanker overlijden. Ook zie je regelmatig filmpjes voorbij komen waarbij patienten door een complete verpleegafdeling worden uitgezwaaid dus om nou te doen dit dat echt alleen maar voor Corona gevallen gedaan wordt vind ik een beetje stemmingmakerij van deze Ethicus.
En zo werkt het nou eenmaal. Als er een bus een ravijn instort waarbij een complete schooklas tegelijk omkomt worden er in het weekend erna ook voor alle eredivisiewedstrijden een minuut stilte gehouden, terwijl er jaarlijks een veelvoud van het aantal slachtoffers in het verkeer valt.

Probleem met dit soort interviews vind ik verder dat er altijd wordt benadrukt wat er niet moet, maar er verder geen oplossing gegeven worden.. Natuurlijk is het wreed om bezoek in verzorgingshuizen niet toe te staan, maar de "oplossing" waar deze ethicus dan mee komt is om het aan de bewoner van het verzorgingshuis te vragen. Dat is allemaal leuk en aardig, maar er zitten meer mensen in dat verzorgingshuis. Als Opa Jan het prima vind dat kinderen en kleinkinderen op bezoek komen , maar zij besmetten Opa Jan, dan zorgt Opa Jan er vervolgens voor dat de overige bewoners van het verzorgingshuis besmet worden. Het risico is niet alleen voor Opa Jan. Dat is nou eenmaal inherent aan een infectieziekte.
daarom het is ook niet meer of minder dan iemand die er zijn zegje over doet en dan moet je ook wat hards zeggen want anders leest niemand het stukje
pi_193520076
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 11:51 schreef Predator40 het volgende:

[..]

sommige users halen er echt van alles bij om het maar te bagatelliseren ......griep, kanker, verkeersdoden, heeft gewoon helemaal niks te maken met dit virus en de maatregelen ertegen.
Dat wordt toch ook helemaal niet beweerd. Het gaat mij er om dat we het zullen moeten accepteren dat we niet onsterfelijk zijn. Dat houdt niet automatisch in dat we geen maatregelen moeten nemen. Ik mag toch hopen dat we het ondertussen wel eens zijn dat de lockdown meer slachtoffers eist in alle opzichten dan dat dit Corona tot nu toe op heeft geeist.
Ik zal het toch maar weer zeggen. Aan kanker gaan jaarlijks 45.000 mensen dood. Dat is helemaal geen vergelijking met een infectieziekte, het is onderdeel gammons leven... wanneer we niet doodgaan aan ouderdom kunnen we overlijden aan een ziekte.
Dan kun jij dat appels en peren noemen maar dan doe je geen moeite om de andere kant te begrijpen. Daar schiet echt niemand iets mee op.
We zullen covid en Corona moeten accepteren want er zit gewoon niks anders op.
  Moderator zondag 7 juni 2020 @ 12:06:02 #281
5428 crew  miss_sly
pi_193520155
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 11:55 schreef JFlip het volgende:

[..]

Er wordt ook jaarlijks stil gestaan bij mensen die aan Kanker overlijden. Ook zie je regelmatig filmpjes voorbij komen waarbij patienten door een complete verpleegafdeling worden uitgezwaaid dus om nou te doen dit dat echt alleen maar voor Corona gevallen gedaan wordt vind ik een beetje stemmingmakerij van deze Ethicus.
En zo werkt het nou eenmaal. Als er een bus een ravijn instort waarbij een complete schooklas tegelijk omkomt worden er in het weekend erna ook voor alle eredivisiewedstrijden een minuut stilte gehouden, terwijl er jaarlijks een veelvoud van het aantal slachtoffers in het verkeer valt.

Probleem met dit soort interviews vind ik verder dat er altijd wordt benadrukt wat er niet moet, maar er verder geen oplossing gegeven worden.. Natuurlijk is het wreed om bezoek in verzorgingshuizen niet toe te staan, maar de "oplossing" waar deze ethicus dan mee komt is om het aan de bewoner van het verzorgingshuis te vragen. Dat is allemaal leuk en aardig, maar er zitten meer mensen in dat verzorgingshuis. Als Opa Jan het prima vind dat kinderen en kleinkinderen op bezoek komen , maar zij besmetten Opa Jan, dan zorgt Opa Jan er vervolgens voor dat de overige bewoners van het verzorgingshuis besmet worden. Het risico is niet alleen voor Opa Jan. Dat is nou eenmaal inherent aan een infectieziekte.
Voor dat laatste had DeVerzamelaar (geloof ik) laatst een prima oplossing: verdeel de bewoners van dergelijke verzorgingstehuizen over twee verschillende afdelingen zonder onderling contact. Hou dezelfde groep medewerkers op een groep, zonder onderling te wisselen. En laat de mensen zelf kiezen in welke afdeling ze willen zitten: die die hen beschermt tegen een mogelijke besmetting of die waarin ze het risico op besmetting lopen maar wel hun familie kunnen zien.
Je kunt niet alleen de mensen beschermen die geen risico willen lopen. De mensen die een grote behoefte hebben aan contact, nabijheid, knuffels dienen óók geholpen te worden en beschermd tegen eenzaamheid en wegkwijnen.

Dat in eerste instantie de beslissing eenzijdig is geweest, snap ik. Maar nu moet er echt verder gekeken worden en gehandeld worden op andere, passende manieren.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator zondag 7 juni 2020 @ 12:09:37 #282
5428 crew  miss_sly
pi_193520183
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 11:58 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Dat wordt toch ook helemaal niet beweerd. Het gaat mij er om dat we het zullen moeten accepteren dat we niet onsterfelijk zijn. Dat houdt niet automatisch in dat we geen maatregelen moeten nemen. Ik mag toch hopen dat we het ondertussen wel eens zijn dat de lockdown meer slachtoffers eist in alle opzichten dan dat dit Corona tot nu toe op heeft geeist.
Ik zal het toch maar weer zeggen. Aan kanker gaan jaarlijks 45.000 mensen dood. Dat is helemaal geen vergelijking met een infectieziekte, het is onderdeel gammons leven... wanneer we niet doodgaan aan ouderdom kunnen we overlijden aan een ziekte.
Dan kun jij dat appels en peren noemen maar dan doe je geen moeite om de andere kant te begrijpen. Daar schiet echt niemand iets mee op.
We zullen covid en Corona moeten accepteren want er zit gewoon niks anders op.
Die acceptatie kan wel voor verschillende groepen andere consequenties met zich meebrengen. Want jij kunt we vinden dat we de dood moeten accepteren als onderdeel van het leven, maar jij kunt niet bepalen hoever mensen willen gaan om die dood zo ver mogelijk weg te duwen. Door behandeling, zelfisolatie, afstand houden, aan de beademing komen te liggen. Het is niet aan jou om te stellen dat een willekeurige 80-jarige op dit moment moet accepteren dat hij 80 is en sterfelijk en dus maar moet sterven aan Covid-19 als hij dat krijgt. Dat is aan ieder individu om te bepalen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_193520227
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 12:09 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Die acceptatie kan wel voor verschillende groepen andere consequenties met zich meebrengen. Want jij kunt we vinden dat we de dood moeten accepteren als onderdeel van het leven, maar jij kunt niet bepalen hoever mensen willen gaan om die dood zo ver mogelijk weg te duwen. Door behandeling, zelfisolatie, afstand houden, aan de beademing komen te liggen. Het is niet aan jou om te stellen dat een willekeurige 80-jarige op dit moment moet accepteren dat hij 80 is en sterfelijk en dus maar moet sterven aan Covid-19 als hij dat krijgt. Dat is aan ieder individu om te bepalen.
niet alleen 80 jarigen maar ook gewoon kwetsbaren die nog een leven voor zich hebben.....en die moeten accepteren om dood te gaan aan coid19 zodat anderen weer volop zoals vanouds kunnen leven ???

over 1 maand missen we alleen nog de grote bijeenkomsten en festivals en verder bijna niks, lijkt mij een klein offer maar zoals eerder gezegd denken er veel mensen alleen maar aan hun zelf
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_193520240
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 12:06 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Voor dat laatste had DeVerzamelaar (geloof ik) laatst een prima oplossing: verdeel de bewoners van dergelijke verzorgingstehuizen over twee verschillende afdelingen zonder onderling contact. Hou dezelfde groep medewerkers op een groep, zonder onderling te wisselen. En laat de mensen zelf kiezen in welke afdeling ze willen zitten: die die hen beschermt tegen een mogelijke besmetting of die waarin ze het risico op besmetting lopen maar wel hun familie kunnen zien.
Je kunt niet alleen de mensen beschermen die geen risico willen lopen. De mensen die een grote behoefte hebben aan contact, nabijheid, knuffels dienen óók geholpen te worden en beschermd tegen eenzaamheid en wegkwijnen.

Dat in eerste instantie de beslissing eenzijdig is geweest, snap ik. Maar nu moet er echt verder gekeken worden en gehandeld worden op andere, passende manieren.
Simpele oplossing voor een complex probleem, waarin users zoals de Verzamelaar uitblinken.

Want wat doen we dan bijvoorbeeld met de mensen die daar zelf geen beslissing over kunnen nemen? En wat doen we met mensen die ineens van gedachten daarover veranderen? En hoe etisch is het dan om een soort van "ten dode opgeschreven afdeling" te creeeren? Ik kan sommige politieke partijen vanaf hier horen gillen. En wat doe je dan als er in de geisolleerde groep onverhoopt toch een besmetting optreedt? Hoe zit het dan bijvoorbeeld met de aansprakelijkheid? Ik hoor de familie van de overige patienten al klagen.. En wat doen we dan met families waarbij de ene groep vind dat Opa in de open afdeling moet, en de andere familieleden vinden dat Opa in een gesloten afdeling?

Dit soort "eenvoudige" oplossing levert alleen maar meer vragen en meer complexiteit op. Om over de logistiek nog maar te zwijgen.

Het hele idee van een soort tweestromen oplossing lijkt me onuitvoerbaar, zowel in de samenleving als in de gezondheidszorg.
  zondag 7 juni 2020 @ 12:18:59 #285
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193520282
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 12:09 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Die acceptatie kan wel voor verschillende groepen andere consequenties met zich meebrengen. Want jij kunt we vinden dat we de dood moeten accepteren als onderdeel van het leven, maar jij kunt niet bepalen hoever mensen willen gaan om die dood zo ver mogelijk weg te duwen. Door behandeling, zelfisolatie, afstand houden, aan de beademing komen te liggen. Het is niet aan jou om te stellen dat een willekeurige 80-jarige op dit moment moet accepteren dat hij 80 is en sterfelijk en dus maar moet sterven aan Covid-19 als hij dat krijgt. Dat is aan ieder individu om te bepalen.
iedere 80 jarige weet ook wel dat de beste jaren wel voorbij zijn maar dat betekent inderdaad niet dat we ze dan maar moeten laten gaan.
Nu het virus redelijk onder controle is hier kan je wel kijken naar een andere benadering die wat meer op die specifieke kwetsbare groep gericht is, dat vind ik nog wel ontbreken in de aanpak, er wordt nog teveel "onnodige" solidariteit verlangt in het openbare leven.
  Moderator zondag 7 juni 2020 @ 12:26:24 #286
5428 crew  miss_sly
pi_193520379
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 12:15 schreef JFlip het volgende:

[..]

Simpele oplossing voor een complex probleem, waarin users zoals de Verzamelaar uitblinken.

Want wat doen we dan bijvoorbeeld met de mensen die daar zelf geen beslissing over kunnen nemen? En wat doen we met mensen die ineens van gedachten daarover veranderen? En hoe etisch is het dan om een soort van "ten dode opgeschreven afdeling" te creeeren? Ik kan sommige politieke partijen vanaf hier horen gillen. En wat doe je dan als er in de geisolleerde groep onverhoopt toch een besmetting optreedt? Hoe zit het dan bijvoorbeeld met de aansprakelijkheid? Ik hoor de familie van de overige patienten al klagen.. En wat doen we dan met families waarbij de ene groep vind dat Opa in de open afdeling moet, en de andere familieleden vinden dat Opa in een gesloten afdeling?

Dit soort "eenvoudige" oplossing levert alleen maar meer vragen en meer complexiteit op. Om over de logistiek nog maar te zwijgen.

Het hele idee van een soort tweestromen oplossing lijkt me onuitvoerbaar, zowel in de samenleving als in de gezondheidszorg.
Het is misschien geen gemakkelijk uitvoerbare oplossing, maar dat betekent niet dat het niet bekeken kan worden. Want de enige oplossing die nu wordt gehanteerd is mensen opsluiten n eenzaamheid. Dat is niet menselijk, dus dan moet je zoeken naar andere mogelijkheden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_193520388
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 12:18 schreef Tarado het volgende:

[..]

iedere 80 jarige weet ook wel dat de beste jaren wel voorbij zijn maar dat betekent inderdaad niet dat we ze dan maar moeten laten gaan.
Nu het virus redelijk onder controle is hier kan je wel kijken naar een andere benadering die wat meer op die specifieke kwetsbare groep gericht is, dat vind ik nog wel ontbreken in de aanpak, er wordt nog teveel "onnodige" solidariteit verlangt in het openbare leven.
je kan weer naar een restaurant, bioscoop, op vakantie, naar de camping, volgende maand naar de sportschool en nog veel meer andere dingen.
wat wil je nog meer dan ??? wat is onnodig ?

kwetsbare mensen dan maar opsluiten tot een vaccin zodat de rest als vanouds kan leven ?
dat gaat ook gewoon niet omdat dan de besmettingen weer flink toenemen getuige de berichten van de afgelopen dagen.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  zondag 7 juni 2020 @ 12:27:36 #288
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193520396
hier moet ik dan wel weer om lachen, lijkt een beetje op die van februari "carnaval vier je in kleine groepjes"

RIVM: kans klein dat heel vliegtuig besmet wordt met corona

https://www.rtlnieuws.nl/(...)-verspreiding-veilig
pi_193520397
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 12:26 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het is misschien geen gemakkelijk uitvoerbare oplossing, maar dat betekent niet dat het niet bekeken kan worden. Want de enige oplossing die nu wordt gehanteerd is mensen opsluiten n eenzaamheid. Dat is niet menselijk, dus dan moet je zoeken naar andere mogelijkheden.
wie gaat dat doen dan ?
de overheid ? een vaccin is nog sneller :{
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_193520418
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 12:27 schreef Tarado het volgende:
hier moet ik dan wel weer om lachen, lijkt een beetje op die van februari "carnaval vier je in kleine groepjes"

RIVM: kans klein dat heel vliegtuig besmet wordt met corona

https://www.rtlnieuws.nl/(...)-verspreiding-veilig
Het RIVM heeft al zo vaak uitspraken gedaan die niet kloppen en nog steeds -O-
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  Moderator zondag 7 juni 2020 @ 12:29:51 #291
5428 crew  miss_sly
pi_193520430
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 12:18 schreef Tarado het volgende:

[..]

iedere 80 jarige weet ook wel dat de beste jaren wel voorbij zijn maar dat betekent inderdaad niet dat we ze dan maar moeten laten gaan.
Nu het virus redelijk onder controle is hier kan je wel kijken naar een andere benadering die wat meer op die specifieke kwetsbare groep gericht is, dat vind ik nog wel ontbreken in de aanpak, er wordt nog teveel "onnodige" solidariteit verlangt in het openbare leven.
Het gaat niet om de “onnodig” verlangde solidariteit of het totale gebrek eraan (het dorre hout moet maar wijken?).
Het gaat erom dat als mensen ouder worden ze niet ineens ophouden een individu te zijn en recht te hebben op zorg als ze dat wensen. Of het afwijzen van zorg als ze geen behoefte hebben aan levensverlengende zorg. En alle zorg er tussen in. Onder die specifieke kwetsbare groep zitten heel veel mensen die nog prima zelf kunnen nadenken en beslissen over zaken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 7 juni 2020 @ 12:30:50 #292
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193520444
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 12:26 schreef Predator40 het volgende:
wat wil je nog meer dan ?
ik wil gewoon terug naar het pre corona tijdperk, het liefst vandaag nog maar begrijp ook wel dat dit nog wat moeilijk ligt.

Om een voorbeeld te noemen, social distancing buiten vs binnen, hier is toch wel meer mogelijk dan "kan niet mag niet"
  Moderator zondag 7 juni 2020 @ 12:32:05 #293
5428 crew  miss_sly
pi_193520472
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 12:27 schreef Predator40 het volgende:

[..]

wie gaat dat doen dan ?
de overheid ? een vaccin is nog sneller :{
Lekker positief. Iets is nog niet zo gemakkelijk, dus laten we er maar niet eens naar kijken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_193520485
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 12:30 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik wil gewoon terug naar het pre corona tijdperk, het liefst vandaag nog maar begrijp ook wel dat dit nog wat moeilijk ligt.

Om een voorbeeld te noemen, social distancing buiten vs binnen, hier is toch wel meer mogelijk dan "kan niet mag niet"
iedereen zou dat wel willen ( zonder extra risico )

maar ook al sluit je alle kwetsbare en ouderen op, terug naar het pre corona tijdperk kan je gewoon vergeten, festivals met 20.000 man ? voetbal wedstrijden met 40.000 man ?
allemaal dicht op elkaar gepakt in een zwembad ?
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_193520494
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 12:32 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Lekker positief. Iets is nog niet zo gemakkelijk, dus laten we er maar niet eens naar kijken.
ze hebben 3 maanden nodig gehad om het testen redelijk op orde te krijgen......tja
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  Moderator zondag 7 juni 2020 @ 12:36:11 #296
5428 crew  miss_sly
pi_193520521
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 12:33 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ze hebben 3 maanden nodig gehad om het testen redelijk op orde te krijgen......tja
Nogmaals: lekker positief.
Alleen met klagen en commentaar gaat er nooit iets veranderen. Ideeën kun je bekijken, uitwerken, fine-tunen, veranderen, etc. Dat is een stuk constructiever en kan nog eens ergens toe leiden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_193520534
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 12:36 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nogmaals: lekker positief.
Alleen met klagen en commentaar gaat er nooit iets veranderen. Ideeën kun je bekijken, uitwerken, fine-tunen, veranderen, etc. Dat is een stuk constructiever en kan nog eens ergens toe leiden.
het is de realiteit, je weet toch hoe onze overheid werkt......sorry dat dat niet positief is
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  Moderator zondag 7 juni 2020 @ 12:40:46 #298
5428 crew  miss_sly
pi_193520577
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 12:37 schreef Predator40 het volgende:

[..]

het is de realiteit, je weet toch hoe onze overheid werkt......sorry dat dat niet positief is
Ik prefereer anders naar de wereld te kijken dan op deze manier.
Behalve dat kunnen initiatieven ook vanuit andere kanalen komen. Er zijn genoeg creatieve mensen met goede ideeen. Alleen maar naar de overheid kijken en wijzen en daarna commentaar hebben...tja.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 7 juni 2020 @ 12:41:19 #299
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193520592
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 12:32 schreef Predator40 het volgende:

[..]

iedereen zou dat wel willen ( zonder extra risico )

maar ook al sluit je alle kwetsbare en ouderen op, terug naar het pre corona tijdperk kan je gewoon vergeten, festivals met 20.000 man ? voetbal wedstrijden met 40.000 man ?
allemaal dicht op elkaar gepakt in een zwembad ?
risicoloos door het leven gaan bestaat niet en waarom stel je die vragen aan mij, het voorbeeld wat ik eerder aanhaalde over buiten vs binnen lijkt me toch geen onhaalbare kaart zeker als blijkt dat na die Dam demonstratie er geen of geringe toename in het aantal besmettingen is geweest.

het wettelijk willen vastleggen van 1,5 meter vind ik een stap in de verkeerde richting
pi_193520696
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 09:02 schreef nixxx het volgende:

Als dit echt waar is, dan zou dat toch wel heel interessante vragen oproepen. Als het virus genetisch niet veranderd is, wat is dan het mechanisme waardoor de replicatie van het virus verminderd wordt?
Is dat iets in het virus? Een soort communicatie achtig proces waardoor het zijn gedrag aanpast, misschien een chemisch stofje dat aangemaakt wordt en replicatie remt? Dan heb je een potentieel medicijn in handen en mogelijk niet alleen tegen dit virus maar tegen allerlei virussen.
Of, zou het iets in de gastheer zijn. Dat zou dan misschien wel betekenen dat mensen op de een of andere manier iets communiceren naar elkaar dat helpt bij het bestrijden van een virus.

Heeft virus RNA misschien telomeren die verdwijnen met veelvuldige replicatie? Misschien is dat een gedeelte van het genoom waar niet naar gekeken wordt?
Ik ben hier ook ontzettend benieuwd naar.
Volgens nieuw onderzoek beschermen T-cellen ons tegen Covid. Er schijnt een correlatie te zijn tussen T-cellen en virale lading.

Ik overweeg een aparte thread hierover, mochten meerderen geïnteresseerd zijn, er is best veel materiaal, mogelijk is het gros van de mensen beschermd tegen Covid vanwege een kort of langer geleden doorgemaakte verkoudheid.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')