Meid, de horeca is al open?quote:Op vrijdag 5 juni 2020 16:24 schreef Landgeld het volgende:
Ik snap niet dat de overheid niet wat meer maatwerk geeft. Gooi de horeca open, theaters en snel ook.
Je maakt een grapje, toch?quote:Op vrijdag 5 juni 2020 16:24 schreef Landgeld het volgende:
Ik snap niet dat de overheid niet wat meer maatwerk geeft. Gooi de horeca open, theaters en snel ook.
een zoon van me werkt af en toe in een cafe en heeft deze week voor het eerst gewerkt, hij zei me dat het ervoor zorgen dat mensen aan tafels gaan en blijven zitten niet te doen isquote:Op vrijdag 5 juni 2020 16:34 schreef hooibaal het volgende:
De horeca mag gewoon open, alleen heeft (volgens pingegevens van ING) de helft dat nog niet gedaan.
Maatwerk mbt winkels, handel, horeca, ov.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 16:39 schreef Predator40 het volgende:
de overheid wat meer maatwerk geven ?
ze hebben sinds 1 dag een proef dashboard en het testen net op orde na 3 maanden.
maatwerk kost veel meer moeite/tijd als ze het al kunnen,
Voetstuk gevallen? Iedereen heeft daar door kunnen leven zonder beperking. beperking. Hadden wij en andere Europese landen ook moeten doen.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 16:58 schreef Marcoss het volgende:
Zweden is van z'n voetstuk gevallen, Nederland is nu het voorbeeld van hoe het moet
https://www.hln.be/nieuws(...)land-werkt~aaecc7fb/
quote:Op vrijdag 5 juni 2020 17:06 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Voetstuk gevallen? Iedereen heeft daar door kunnen leven zonder beperking. beperking. Hadden wij en andere Europese landen ook moeten doen.
'Zweden telt nu helaas in verhouding veel meer coronadoden - 4.562 op dit moment op een bevolking van ongeveer tien miljoen - dan de omringende landen'
Nog steeds super weinig doden. Veelal ouderen. ' Killer virus'
Het is nog minder dan een stevige griepgolf.
Hier in het centrum fiets leek het wel alsof er spontaan bevrijdingsfestiviteiten waren uitgebroken de eerste dagen.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 16:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
een zoon van me werkt af en toe in een cafe en heeft deze week voor het eerst gewerkt, hij zei me dat het ervoor zorgen dat mensen aan tafels gaan en blijven zitten niet te doen is
Ja hallo, in die andere helft kun je ws niet eens pinnen.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 16:34 schreef hooibaal het volgende:
De horeca mag gewoon open, alleen heeft (volgens pingegevens van ING) de helft dat nog niet gedaan.
Had je dat liever anders gezien dan?quote:Op vrijdag 5 juni 2020 17:47 schreef polderturk het volgende:
93% van de Corona doden in Turkije zijn 65 plussers
maatwerk duurt veel te lang, we hebben het hier over de overheid he......voordat er een goed plan op tafel ligt is het kerst !quote:Op vrijdag 5 juni 2020 17:05 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Maatwerk mbt winkels, handel, horeca, ov.
Versoepeling gaat gewoon lang niet hard genoeg. Dat is frustrerend
Stichting NICE.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 16:59 schreef Adrie072 het volgende:
ROTTERDAM - Het aantal coronapatiënten dat op de intensivecareafdelingen ligt, bedraagt inmiddels 97. Dat is zestien minder dan donderdag. Dat meldt het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS).
Er liggen 543 andere patiënten op de IC, 24 minder dan een dag eerder. „De overall bezetting blijft met 640 patiënten laag. Twaalf weken na dato is het aantal Covid-19-patiënten op de ic met 97 terug onder het niveau ten tijde van de lockdown’’, aldus voorzitter Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg.
Het aantal opnames wegens corona buiten de ic bedraagt 467. Dat zijn er veertien minder dan gisteren.
Allereerst natuurlijk fijn voor de verpleging en de bevolking, maar waarom dan toch het grote verschil met de cijfers van die andere instantie (waarvan ik de naam even kwijt ben...)
ja maar nu is Nice dus hogerquote:Op vrijdag 5 juni 2020 18:39 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Stichting NICE.
Dit geeft NICE als verklaring (ik had ze een tijdje terug gemaild met de vraag die jij nu stelt): "Er zijn een aantal redenen waardoor de cijfers van NICE en die van de LCPS verschillend zijn. De LNAZ en LCPS gebruiken NICE als belangrijkste bron, maar daarnaast ook nog andere bronnen. Verder is er een verschil doordat NICE in de meeste van haar grafieken uitgaat van bewezen COVID-19-status terwijl het Regionaal Overleg Acute Zorgketen (ROAZ) ook naar verdachte gevallen kijken. De aantallen van de ROAZ’en zijn daarom hoger. Vervolgens wordt NICE met deze bronnen gemiddeld, zodat de LCPS tot een zo actueel mogelijk getal komt."
Misschien hadden ze daar beter niet kunnen gaan stemmen.quote:Het aantal coronagevallen in Suriname beperkt zich niet meer tot een klein aantal brandhaarden. Dat schrijft de nieuwssite Starnieuws. Medici en experts maken zich zorgen over de hoeveelheid medische hulpmiddelen in het land, nu het aantal besmettingen snel toeneemt.
Met name in het oosten van Suriname zijn nu drie grote clusters van besmettingen, zei de Nederlandse chirurg Chander Mahabier tegen Nieuws en Co op NPO Radio 1. En dat terwijl er in het hele land maar veertig IC-bedden beschikbaar zijn.
Thanks!quote:Op vrijdag 5 juni 2020 18:39 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Stichting NICE.
Dit geeft NICE als verklaring (ik had ze een tijdje terug gemaild met de vraag die jij nu stelt): "Er zijn een aantal redenen waardoor de cijfers van NICE en die van de LCPS verschillend zijn. De LNAZ en LCPS gebruiken NICE als belangrijkste bron, maar daarnaast ook nog andere bronnen. Verder is er een verschil doordat NICE in de meeste van haar grafieken uitgaat van bewezen COVID-19-status terwijl het Regionaal Overleg Acute Zorgketen (ROAZ) ook naar verdachte gevallen kijken. De aantallen van de ROAZ’en zijn daarom hoger. Vervolgens wordt NICE met deze bronnen gemiddeld, zodat de LCPS tot een zo actueel mogelijk getal komt."
Goede info!quote:Op vrijdag 5 juni 2020 18:44 schreef Salina het volgende:
Gisteren zijn er behoorlijk wat interessante rapporten verschenen vanuit UWV betreffende de Nederlandse arbeidsmarkt en werkgelegenheid.
Dus minder belasting inkomsten door verdwijnen van betaald werk en meer uitgaven door een grotere hoeveelheid uitkeringen en mensen in de overheid.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 18:44 schreef Salina het volgende:
Gisteren zijn er behoorlijk wat interessante rapporten verschenen vanuit UWV betreffende de Nederlandse arbeidsmarkt en werkgelegenheid.
Coronacrisis: invloed op de werkgelegenheid verschilt per regio (4 juni)
Coronacrisis: invloed op de werkgelegenheid verschilt per regio (4 juni)
De Nederlandse economie wordt flink geraakt door de coronacrisis. UWV verwacht dat het aantal banen in 2020 in het hele land afneemt. Ondanks alle maatregelen die de overheid heeft genomen om zoveel mogelijk werk te behouden. De impact op de werkgelegenheid verschilt per arbeidsmarktregio.
Regionale verschillen in werkgelegenheid
De coronacrisis heeft een grote impact op de werkgelegenheid in Nederland. In alle regio’s is een terugval van werkgelegenheid onvermijdelijk. Toch is de impact niet in alle regio’s even groot. Zo worden Groot Amsterdam en Zuidoost Nederland hard geraakt en behoren Groningen en Rijk van Nijmegen tot de regio’s die het minst getroffen worden. Dit komt omdat de impact van de coronacrisis niet op alle sectoren even groot is. Ook zijn de getroffen sectoren, niet overal in het land even sterk vertegenwoordigd.
Veel sectoren in de problemen
Het meeste werk verdwijnt naar verwachting in delen van de zakelijke dienstverlening (uitzendbranche en reisbureaus), horeca, cultuur, sport & recreatie, sierteelt en luchtvaart. Deze sectoren zijn niet overal even sterk vertegenwoordigd. Zo werken vooral in Groot Amsterdam en Zuid-Kennemerland mensen in de luchtvaart. De horeca is vooral sterk vertegenwoordigd onder werknemers in Zeeland en Groot Amsterdam. De sierteelt concentreert zich vooral in de bollenstreek. Hierdoor worden werknemers in Haaglanden, Holland Rijnland en Noord-Holland Noord getroffen.
Sommige sectoren groeien juist
Er zijn sectoren waarin de werkgelegenheid niet of nauwelijks afneemt. In 3 sectoren is zelfs groei te verwachten. Het gaat om de zorg & welzijn, overheid en de post- en koeriersbranche. Deze groeisectoren zijn vooral sterk vertegenwoordigd in regio’s als Groningen, Rijk van Nijmegen en Zuid-Holland Centraal.
Impact per regio in kaart gebracht
Bekijk de landelijke factsheet Coronacrisis: regionale verschillen in
impact op werkgelegenheid. Hieronder staan de factsheets over de impact van de coronacrisis op de werkgelegenheid per regio. Voor iedere regio is een factsheet beschikbaar.
De factsheets geven een eerste beeld van de impact van de coronacrisis op de werkgelegenheid per sector in de regio. Door de coronacrisis is de situatie op de arbeidsmarkt opeens veranderd. De inzichten in de factsheets zijn daarmee ook een actualisatie van de arbeidsmarktsituatie in Regio in Beeld.
Check de link: Coronacrisis: regionale verschillen in
impact op werkgelegenheid met zeer interessante informatie.
En check ook zeker de zeer uitgebreide, gedetailleerde rapporten over je eigen regio in één van de 35 rapporten van elk van de 35 arbeidsmarktregio's: Regio in Beeld.
Samenvatting:
- Verlies van werk dreigt vooral in Groot Amsterdam, Zuid-Oost Brabant, Noord- en Midden-Limburg.
- Groningen, Rijk van Nijmegen en Zuid-Holland Centraal zijn de minst getroffen regio's.
- Grootste afname arbeidsmarkt in horeca (Amsterdam, Zeeland), metaal en technologie (Zuid-Oost Brabant en Limburg), cultuur, sport & recreatie (noorden Randstad en Midden-Brabant), luchtvaart, verhuur en overige zakelijke diensten (uitzendbureaus, reisbureaus) en sierteelt.
- Groei arbeidsmarkt in de sectoren zorg, openbaar bestuur (overheid) en ook postbezorging.
- Arbeidsmarktregio Zuid-Oost Brabant is het zwaarst getroffen, kijkend naar het percentage werknemers naar impact (zeer grote krimp-grote krimp-gemiddelde krimp-geen/kleine krimp-groei): 40% van de werknemers valt onder de arbeidsmarkt met zeer grote of grote krimp (meeste van de 35 arbeidsmarktregio's) en 17% valt onder de arbeidsmarkt met de minste groei (minste van het land).
Vlak daarna volgen b.v. Groot Amsterdam (34% meeste krimp + 18% minste groei), Noord-Limburg (35 - 22) en Midden-Brabant (33 - 21).
Sorry man.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 19:16 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
Goede info!
Onderhoud aan werk.nl
Tot uiterlijk vrijdag 5 juni 20.30 uur is werk.nl niet bereikbaar. Wij voeren onderhoud uit.
nou godver%#$%@
Landgeld heeft per ongeluk met zijn multiaccount gepost.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 18:48 schreef Piasten het volgende:
De wereld is een grote circustent met 7,5 miljard clowns, waarvan er 0.1% besmet zijn met een voorbijkomend virus, waar 0.0005% clowns over 7 maanden tijd aan dood gaan! so what- die komen er dagelijks in aantal weer bij! Moeten we ons nu meer zorgen maken over ons fuck gedrag over over hoe Covid19 ons fucked?
?quote:Op vrijdag 5 juni 2020 19:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dus minder belasting inkomsten door verdwijnen van betaald werk en meer uitgaven door een grotere hoeveelheid uitkeringen en mensen in de overheid.
Jaaaaaaaaaja
Dat je blijkbaar een grotere overheid moet hebben als je minder mensen aan het werk hebt.quote:
Geeneens. Er zijn meer mensen die logisch nadenkenquote:Op vrijdag 5 juni 2020 19:30 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Landgeld heeft per ongeluk met zijn multiaccount gepost.
Toch opvallend dat die dezelfde rekenfout maakt dan.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 19:49 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Geeneens. Er zijn meer mensen die logisch nadenken
https://nos.nl/artikel/23(...)corona-uitbraak.htmlquote:De Israëlische regering heeft deze week ruim 90 scholen gesloten na een opleving van het aantal coronabesmettingen. De basis- en middelbare scholen waren sinds vorige maand weer open, na zo'n twee maanden sluiting.
Volgens het ministerie van Volksgezondheid is heropening van de scholen de belangrijkste reden dat de aantallen nieuwe infecties nu weer toenemen. Gisteren telde Israël 118 nieuwe bevestigde besmettingen. Dat is het hoogste aantal in meer dan een maand en veel meer dan een paar weken geleden.
'Kinderen kunnen het wel verspreiden'
Dat komt grotendeels door contact op scholen, zegt afdelingshoofd Asher Salmon van het ministerie: "Zonder twijfel. Misschien zijn kinderen minder vatbaar voor het virus, maar ze kunnen het wel degelijk verspreiden. En zo lang er besmettingen zijn, leidt contact tot nieuwe besmettingen. Zo werkt het in een epidemie."
volgens het RIVM niet.......quote:Op vrijdag 5 juni 2020 21:16 schreef hooibaal het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)corona-uitbraak.html
Nee, want die hebben -in lockdowntijd- een onderzoekje gedaan naar de besmettingen binnen gezinnen met zorgmedewerkers! En het blijkt dat de kinderen niet de zorgmedewerkers besmet hebben, maar andersom!!! Je verwacht het niet!quote:
Och, niet alleen het RIVM hoor. In veel Europese landen gaan de kinderen weer naar school en houdt men gewoon de situatie in de gaten.quote:
Tja, er zijn inderdaad nog steeds mensen die liever zagen dat het aantal besmettingen exponentieel zou groeien totdat het overgrote deel van de wereldbevolking besmet is geraakt...quote:Op vrijdag 5 juni 2020 18:48 schreef Piasten het volgende:
De wereld is een grote circustent met 7,5 miljard clowns, waarvan er 0.1% besmet zijn met een voorbijkomend virus, waar 0.0005% clowns over 7 maanden tijd aan dood gaan! so what- die komen er dagelijks in aantal weer bij! Moeten we ons nu meer zorgen maken over ons fuck gedrag over over hoe Covid19 ons fucked?
Voor het ontwikkelen van een vaccin is dit goed nieuws!quote:Op vrijdag 5 juni 2020 21:39 schreef RipCity het volgende:
Lekker bezig in Engeland. Ze gaan weer richting 1+
https://news.sky.com/stor(...)-south-west-12001161
Dit is hetgeen ik al aangeef. Maar nog veel mensen geloven dat wel...quote:Op vrijdag 5 juni 2020 22:06 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Was het achteraf nu allemaal zo erg?
De onwetendheid speelde naar mijn idee een hele grote factor.
De hele economie krijgt nu een tik van jewelste.
Was dat het waard?
Ja? En dus..?quote:Op vrijdag 5 juni 2020 21:41 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, er zijn inderdaad nog steeds mensen die liever zagen dat het aantal besmettingen exponentieel zou groeien totdat het overgrote deel van de wereldbevolking besmet is geraakt...
Dan is dat wat het is. Serieus.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 22:09 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Zouden je ouders of opa en oma maar zijn.
Was het allemaal maar zo simpel jongen
het virus was er toch niet meer volgens sommigen.....best vreemdquote:Op vrijdag 5 juni 2020 21:39 schreef RipCity het volgende:
Lekker bezig in Engeland. Ze gaan weer richting 1+
https://news.sky.com/stor(...)-south-west-12001161
Ik baal als jong iemand ook van die beperkingen, maar laten we nou niet doen of ons hele leven in elkaar stortquote:Op vrijdag 5 juni 2020 22:11 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Dan is dat wat het is. Serieus.
Daarvoor ga je toch geen miljoenen mensen beperken? Balans is totaal zoek.
Oh je komt even je gelijk halen, ben jij nu even het mannetje!quote:Op vrijdag 5 juni 2020 22:13 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Ik ben hier in totaal over meerdere keren vier maanden geband omdat ik zei dat het virus allemaal wel meeviel.
Moet je nu kijken.
Wat is iedereen toch bang gemaakt door de media man man. Scheelt een hoop als je dat niet volgt/geloofd.
ja we hadden niks moeten doen....de IC's waren al overbelast ....en DAAR ging het omquote:Op vrijdag 5 juni 2020 22:13 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Ik ben hier in totaal over meerdere keren vier maanden geband omdat ik zei dat het virus allemaal wel meeviel.
Moet je nu kijken.
Wat is iedereen toch bang gemaakt door de media man man. Scheelt een hoop als je dat niet volgt/geloofd.
Juist. Massahysterie.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 22:13 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Moet je nu kijken.
Weinig bejaarden? Allemaal een paleis waarin 1,5 meter afstand houden makkelijk is?quote:Op vrijdag 5 juni 2020 21:55 schreef Discombobulate het volgende:
Iemand die kan verklaren waarom Qatar zo bizar weinig doden heeft?![]()
https://en.wikipedia.org/wiki/COVID-19_pandemic_in_Qatar
Hoe kan ik anders vertellen dat ik vier maanden geband ben?quote:Op vrijdag 5 juni 2020 22:15 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Oh je komt even je gelijk halen, ben jij nu even het mannetje!
De pest, ook al zo'n killer virus.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 22:08 schreef Landgeld het volgende:
Nog geen 100 mensen onder de 70 zijn door Corona overleden. Killer virus
Doe je verhaal in FB bijvoorbeeldquote:Op vrijdag 5 juni 2020 22:17 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Hoe kan ik anders vertellen dat ik vier maanden geband ben?
Gaan de ouderen dan straks ook offers brengen voor de economie?quote:Op vrijdag 5 juni 2020 22:19 schreef R-woud93 het volgende:
We weten toch allemaal wel dat de meesten van ons het wel zouden overleven, maar hier sluit men af en toe weer een deel van de bevolking uit.
Ik baal net zo hard van de maatregelen maar ergens was het wel nodig, juist omdat we in dit land hebben afgesproken elkaar te verzorgen waar het nodig is (zorgstaat)
Daar moet je niet nu even van afwijken omdat het jou zelf even niet uitkomt
Dat hebben ze al hun werkende jaren al gedaan, wat is je punt?quote:Op vrijdag 5 juni 2020 22:20 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Gaan de ouderen dan straks ook offers brengen voor de economie?
Ik had een verhouding tussen economie en ic bedden wel goed gevonden.quote:
Klopt, daar ben ik het ook mee eens.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 22:21 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Ik had een verhouding tussen economie en ic bedden wel goed gevonden.
Nu liggen er minder dan 100 op de ic. Gooi de rest dan voor 80% ff open aub. Had al een maand terug gekund.
De klap van de economie komt nog wel hoor.
Hebben ze net tussen de 40 en 50 jaar gedaan... Dat is hoeveel keer meer dan jij hebt geleverd?quote:Op vrijdag 5 juni 2020 22:20 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Nog meer offers voor hen die ook buiten proporties zijn. Wij voelen de effecten van de economie nog lekker de komende jaren wanneer de meeste van hen tussen 6 planken liggen, en er geen last meer van hebben.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 22:21 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Dat hebben ze al hun werkende jaren al gedaan, wat is je punt?
Nog niet veel, ik ben nog studerende. Wij mogen de zooi straks opruimen (en op de blaren zitten omdat wij nog de arbeidsmarkt moeten betreden voor het eggie) het komende decennium met zijn allen omdat we met alle respect dor hout gered hebben met maatregelen die buiten proporties zijn. Lekker je kop in het zand blijven steken mensen met dit o zo gevaarlijke virusquote:Op vrijdag 5 juni 2020 22:23 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hebben ze net tussen de 40 en 50 jaar gedaan... Dat is hoeveel keer meer dan jij hebt geleverd?
Dat is te makkelijk, dat weet je zelf hoop ik ook wel.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 22:25 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Nog meer offers voor hen die ook buiten proporties zijn. Wij voelen de effecten van de economie nog lekker de komende jaren wanneer de meeste van hen tussen 6 planken liggen, en er geen last meer van hebben.
En hun mochten de rotzooi van de Duitsers opruimen, zo heeft iedere generatie wel zo zijn eigen problemenquote:Op vrijdag 5 juni 2020 22:27 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Nog niet veel, ik ben nog studerende. Wij mogen de zooi straks opruimen het komende decennium met zijn allen omdat we met alle respect dor hout gered hebben met maatregelen die buiten proporties zijn. Lekker je kop in het zand blijven steken mensen met dit o zo gevaarlijke virus.
het is een Pandemie, die nog lang niet voorbij is.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 22:13 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Moet je nu kijken.
En de jongeren kunnen wel dood neervallen de komende jaren?quote:Op vrijdag 5 juni 2020 22:27 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Dat is te makkelijk, dat weet je zelf hoop ik ook wel.
Wat je in feite nu zegt is dat iedereen die zijn laatste werkdag heeft gehad dood neer mag vallen want ze hebben toch geen toevoeging meer voor de maatschappij .![]()
Denk toch even na man
Nee dat begrijp ik. Maar een pandemie waar iedereen onder de 70 een snotneus krijgt en de economie de grootste klappen.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 22:29 schreef THEFXR het volgende:
[..]
het is een Pandemie, die nog lang niet voorbij is.
Daar konden ze juist blij mee zijn dat er wat op te bouwen viel. Werk genoeg toen.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 22:28 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
En hun mochten de rotzooi van de Duitsers opruimen, zo heeft iedere generatie wel zo zijn eigen problemen
Dit slaat echt nergens op.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 22:30 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
En de jongeren kunnen wel dood neervallen de komende jaren?
Buiten proporties, daar is het veel te vroeg voor om te oordelen. Als wij dat überhaupt al kunnen bepalen, maar bijzonder interessant dat "de economie" belangrijker is dan levens.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 22:27 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Nog niet veel, ik ben nog studerende. Wij mogen de zooi straks opruimen het komende decennium met zijn allen omdat we met alle respect dor hout gered hebben met maatregelen die buiten proporties zijn. Lekker je kop in het zand blijven steken mensen met dit o zo gevaarlijke virus.
Die edit van jou zag ik. Als dat zo is, het zij zoquote:
Straks ook wel weer, zoals eigenlijk bij elke crisis.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 22:31 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Daar konden ze juist blij mee zijn dat er wat op te bouwen viel. Werk genoeg toen.
quote:Op vrijdag 5 juni 2020 22:30 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Makkelijk praat ja, met een vaste baan op zak, werkervaring, hypotheek wssquote:
Fijnquote:Op vrijdag 5 juni 2020 22:32 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Die edit van jou zag ik. Als dat zo is, het zij zo
Ik heb mijn opleiding afgerond tijdens de laatste economische crisis, dat was niet makkelijk nee.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 22:35 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Makkelijk praat ja, met een vaste baan op zak, werkervaring, hypotheek wss
Het komt je niet aanwaaien en zeker niet als je jezelf enorm zielig vindt.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 22:35 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
quote:
die mensen hebben wel de welvaart van nu opgebouwd........verdienen gewoon goede zorg en een goed pensioen, maarja er zijn heel veel egoïsten blijkbaarquote:Op vrijdag 5 juni 2020 22:25 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Nog meer offers voor hen die ook buiten proporties zijn. Wij voelen de effecten van de economie nog lekker de komende jaren wanneer de meeste van hen tussen 6 planken liggen, en er geen last meer van hebben.
dat zal allemaal wel meevallen hoor.....huiliequote:Op vrijdag 5 juni 2020 22:30 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
uh nee........aantal ontdekte besmettingen gaat zeker wel omhoog.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 22:44 schreef Mortaxx het volgende:
Wel grappig dat het aantal testen deze week omhoog is geschoten maar het aantal positieve gevallen blijft dalen
Blijkt weer dat het RIVM gelijk had met het eerdere testbeleid
Ik mag mij toch op gezonde wijze zorgen maken over de economie? Hetzelfde kun je zeggen over de paniekzaaiers rondom het virus maar die worden massaal verdedigd hier.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 22:38 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het komt je niet aanwaaien en zeker niet als je jezelf enorm zielig vindt.
Hoop je dat of heb je hier een bron voorquote:Op vrijdag 5 juni 2020 22:46 schreef Predator40 het volgende:
[..]
uh nee........aantal ontdekte besmettingen gaat zeker wel omhoog.
https://www.nu.nl/coronav(...)onabesmettingen.htmlquote:Op vrijdag 5 juni 2020 22:49 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Hoop je dat of heb je hier een bron voor
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/grafiekenquote:Op vrijdag 5 juni 2020 22:49 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Hoop je dat of heb je hier een bron voor
Inderdaad, maar goed dat we 210.000 tests per week kunnen gaan doen.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 23:02 schreef Kyran het volgende:
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/grafieken
Bovenste grafiek zie je toch gewoon duidelijk een stijgende lijn vanaf begin juni. Complete onzin om te beweren dat ondanks het meer testen er minder gevallen bekend zijn.
En ook:
https://www.nu.nl/coronav(...)onabesmettingen.html
Ik zie het nu ook idd.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 23:02 schreef Predator40 het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)onabesmettingen.html
Ok ok dat mag inderdaad, maar als jij nu studeert dan leef je net in een geweldige tijd. Want de mensen die werken, die zijn de klos, niet te studenten. Zij verliezen banen, zijn verliezen perspectieven, niet de studenten.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 22:49 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik mag mij toch op gezonde wijze zorgen maken over de economie? Hetzelfde kun je zeggen over de paniekzaaiers rondom het virus maar die worden massaal verdedigd hier.
denk niet dat hij diegenen dit dat mogelijk maakten gaat bedanken ( en die moeten gewoon opgesloten worden natuurlijk boven de 60 )quote:Op vrijdag 5 juni 2020 23:16 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ok ok dat mag inderdaad, maar als jij nu studeert dan leef je net in een geweldige tijd. Want de mensen die werken, die zijn de klos, niet te studenten. Zij verliezen banen, zijn verliezen perspectieven, niet de studenten.
Over x tijd gaat de economie weer lopen en dan komen jij en je matties op de arbeidsmarkt. Helemaal geweldig.
Je gaat een huis kopen, is eindelijk die bubbel van afgelopen jaren er af. Je gaat jezelf ontwikkelen in een groeiende organisatie die net een hervorming achter de rug hebben.
Klinkt eigenlijk wel prima
Mortaxx heeft het over "het aantal positieve gevallen". Het lijkt me dat ie daar niet per definitie het aantal nieuwe gevallen mee bedoeld maar eerder het huidige aantal zieken. Ik zit niet zo in de cijfers maar het klinkt niet onaannemelijk.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 22:46 schreef Predator40 het volgende:
[..]
uh nee........aantal ontdekte besmettingen gaat zeker wel omhoog.
Mee eens. Ik denk dat de positie van de nog studerenden een stuk rooskleuriger is dan die van een heleboel mensen die nu hun baan zijn kwijtgeraakt en amper meer een kans maken op de arbeidsmarkt (b.v. door gebrek aan (om)scholing, leeftijd, sectoren die wezenlijk gaan veranderen vanwege de crisis, etcetera).quote:Op vrijdag 5 juni 2020 23:16 schreef opgebaarde het volgende:
maar als jij nu studeert dan leef je net in een geweldige tijd. Want de mensen die werken, die zijn de klos, niet te studenten. Zij verliezen banen, zijn verliezen perspectieven, niet de studenten.
Over x tijd gaat de economie weer lopen en dan komen jij en je matties op de arbeidsmarkt. Helemaal geweldig.
Je gaat een huis kopen, is eindelijk die bubbel van afgelopen jaren er af. Je gaat jezelf ontwikkelen in een groeiende organisatie die net een hervorming achter de rug hebben.
Er hoeft ook niemand bedankt te worden natuurlijk, aangezien het "dorre hout", zoals sommigen dat "respectvol" en met volledig gebrek aan begrip voor de daadwerkelijke reden van de intelligente lockdown noemen, al lang en breed gekapt is als de huidige studenten de arbeidsmarkt mogen bestormen.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 23:19 schreef Predator40 het volgende:
[..]
denk niet dat hij diegenen dit dat mogelijk maakten gaat bedanken ( en die moeten gewoon opgesloten worden natuurlijk boven de 60 )![]()
Dus we hebben geen Covid19 doden.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 22:10 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Ja? En dus..?
Besmetting ga je niet dood aan.
Hebben we geprobeerd, ging meteen mis met overvolle ziekenhuizen en een zorgstelsel dat vast begon te lopen.quote:Zelfs de premier gaf aan dat we grotendeels besmet zouden raken.
Laat het maar gebeuren. De meeste mensen worden niet ziek.
Die hebben ze al gebracht.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 22:20 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ja, dat blijft hardnekkig: dat mensen dor hout zijn en dat alleen dor hout wordt getroffen door Covid19.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 22:27 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Nog niet veel, ik ben nog studerende. Wij mogen de zooi straks opruimen (en op de blaren zitten omdat wij nog de arbeidsmarkt moeten betreden voor het eggie) het komende decennium met zijn allen omdat we met alle respect dor hout gered hebben met maatregelen die buiten proporties zijn. Lekker je kop in het zand blijven steken mensen met dit o zo gevaarlijke virus.
Ja, dat blijft hardnekkig: dat mensen dor hout zijn en dat alleen dor hout wordt getroffen door Covid19.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 22:27 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Nog niet veel, ik ben nog studerende. Wij mogen de zooi straks opruimen (en op de blaren zitten omdat wij nog de arbeidsmarkt moeten betreden voor het eggie) het komende decennium met zijn allen omdat we met alle respect dor hout gered hebben met maatregelen die buiten proporties zijn. Lekker je kop in het zand blijven steken mensen met dit o zo gevaarlijke virus.
Nee, die moeten eerst deze crisis die we dankzij hen hebben betalen.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 22:30 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Zeker waar, o.a. omdat je nu nog van 400 in de maand kan rondkomen terwijl je in een beschimmeld huis woont.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 23:16 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ok ok dat mag inderdaad, maar als jij nu studeert dan leef je net in een geweldige tijd. Want de mensen die werken, die zijn de klos, niet te studenten. Zij verliezen banen, zijn verliezen perspectieven, niet de studenten.
Klinkt eigenlijk wel prima
Bij de Ah proberen ze tevergeefs de mandjes te ontsmetten.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 07:03 schreef inslagenreuring het volgende:
Oh jee. Hebben ze al een test voor covid19, covid30, syfilis55, b100, c1000 en Hrea51?
quote:Op zaterdag 6 juni 2020 01:03 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus we hebben geen Covid19 doden.
Da's goed om te weten.
Niemand is overleden aan Covid19.
[..]
Hebben we geprobeerd, ging meteen mis met overvolle ziekenhuizen en een zorgstelsel dat vast begon te lopen.
En dat met maar een paar procent van de bevolking besmet.
Maar gelukkig geen doden dus begrijp ik van je..
Wat doet dat af aan al dan niet onjuiste corona maatregelen voor niet bejaarde mensen? Geen kut toch?quote:Op vrijdag 5 juni 2020 22:40 schreef Predator40 het volgende:
[..]
die mensen hebben wel de welvaart van nu opgebouwd........verdienen gewoon goede zorg en een goed pensioen, maarja er zijn heel veel egoïsten blijkbaar
Goed je best doen op school, dan heb jij dat misschien later ookquote:Op vrijdag 5 juni 2020 22:35 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
De kwestie was of bejaarden recht hebben op zorg of niet.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 07:45 schreef ludovico het volgende:
[..]
[..]
Wat doet dat af aan al dan niet onjuiste corona maatregelen voor niet bejaarde mensen? Geen kut toch?
wow dus 20-25% van de besmette mensen kwam op de IC, best veel.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 22:09 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Dit is hetgeen ik al aangeef. Maar nog veel mensen geloven dat wel...
0.027% mensen maar besmet. 50.000 op 17.000.000
En toch allemaal angstig.
Ik bedoelde het percentage. Dat is van 30% naar een paar procent gedaald. Maar je moet hier natuurlijk ieder woord zorgvuldig afwegen want men grijpt alles aan om maar niet inhoudelijk op positief nieuws te reagerenquote:Op vrijdag 5 juni 2020 23:47 schreef beantherio het volgende:
[..]
Mortaxx heeft het over "het aantal positieve gevallen". Het lijkt me dat ie daar niet per definitie het aantal nieuwe gevallen mee bedoeld maar eerder het huidige aantal zieken. Ik zit niet zo in de cijfers maar het klinkt niet onaannemelijk.
quote:Nederland
Nu Zweden van zijn voetstuk valt: ‘Intelligente lockdown in Nederland wérkt’
Herinnert u zich nog de luide roep in ons land, half maart, om strengere maatregelen bij onze laksere noorderburen? Drie maanden later krijgt Nederland voor zijn eigenzinnige aanpak van de coronacrisis goede punten op de nieuwssite van Bloomberg. Een “intelligente lockdown” noemde premier Mark Rutte het.
[..]
Nederland slaagde erin om zowel de curve af te vlakken als het leven in coronatijden draaglijk te houden, zo vat Bloomberg het samen. Het hele plan stoelde vooral op de steun van de bevolking, zegt filosofe Daan Roovers aan Bloomberg. “Als je in Nederland een regel oplegt, zal er veel weerstand zijn - zo gehoorzaam zijn we niet”, aldus Roovers. “Maar als je de mensen een beetje manoeuvreerruimte laat voor zichzelf, om zelf na te denken, dan krijg je meer steun en heb je meer kans op succes.” Rutte zit op dezelfde golflengte. Al begin april zei hij: “Ik hoor rondom mij dat mensen blij zijn dat we ze als volwassenen en niet als kinderen behandelen”.
In het Outbreak Management Team (OMT) van Mark Rutte zitten geen economisten. Toch blijkt Nederland ook op economisch vlak de coronacrisis redelijk goed door te maken. Het bruto binnenlands product daalde in het eerste kwartaal met 1,7 procent, terwijl dat in de Europese Unie met 3,5 procent terugviel, meldt Bloomberg. De intelligente lockdown zal dus mogelijk ook de Nederlandse economie op korte termijn ten goede kunnen komen in vergelijking met andere landen, én ook de volksgezondheid op langere termijn. Want armoede is slecht voor de gezondheid. Omgekeerd kunnen de gevolgen van een strikte lockdown nog jaren later voelbaar zijn op sociaal, economisch en gezondheidsvlak.
Volgens economist Michael Grossman beschikt Nederland ook over een groter “gezondheidskapitaal” dan de buurlanden. Grossman stelt dat de Nederlanders minder kampen met de onderliggende aandoeningen die een groter risico vormen voor Covid-19-patiënten om ernstig ziek te worden. Zo komt in Nederland obesitas minder voor en zijn er minder rokers en longpatiënten dan elders in Europa. Nederland had daarmee betere kaarten in handen om de epidemie het hoofd te bieden.
met dank aan het RIVMquote:Op zaterdag 6 juni 2020 09:53 schreef Fer het volgende:
Jammer dat we in eerste instantie de verpleeghuizen hebben laten zitten. Anders hadden we nog veel beter gescoord.
quote:Rotterdammer (47) aangehouden voor steekpartij in Pendrecht na ruzie over anderhalve meter
De politie heeft een 47-jarige Rotterdammer aangehouden voor het neersteken van een 22-jarige man in de Rotterdamse wijk Pendrecht. Het slachtoffer raakte ernstig gewond bij het incident aan het Dirkslandhof.
https://www.ad.nl/rotterd(...)alve-meter~a866355f/
Ik hoop dat dit ook wel een staartje gaat krijgen. Er zijn mogelijk meer mensen omgekomen in verpleeg huizen dan op de IC. En er zitten ook wel wat ethische vragen aan vast. Is het normaal om mensen de toegang tot hun familie te ontzeggen om maar wat te noemen.quote:
als ik geld over had, had ik ze allang aangeklaagd.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 11:22 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik hoop dat dit ook wel een staartje gaat krijgen. Er zijn mogelijk meer mensen omgekomen in verpleeg huizen dan op de IC. En er zitten ook wel wat ethische vragen aan vast. Is het normaal om mensen de toegang tot hun familie te ontzeggen om maar wat te noemen.
Een soort van voorbeeld wellicht?quote:Op zaterdag 6 juni 2020 11:25 schreef THEFXR het volgende:
[..]
als ik geld over had, had ik ze allang aangeklaagd.
dat ben ik wel met je eensquote:Op zaterdag 6 juni 2020 11:47 schreef Landgeld het volgende:
1.5 meter afstand in de wet opnemen. Dat is wel eng.
Nu staat het in een noodverordening, dat is juridisch vrij discutabel volgens mij. Kun je het beter vastleggen op een grondwettelijke manier zo lang het nodig is.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 11:47 schreef Landgeld het volgende:
1.5 meter afstand in de wet opnemen. Dat is wel eng.
Welke laatste economische crisis? Dat rimpeltje in de jaren '00? Vergeleken met wat we nu gaan meemaken stelde dat echt niets voor. We gaan Spaanse toestanden tegemoet wat betreft jeugdwerkloosheid en heel veel mensen gaan diep door de armoedegrens.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 22:36 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Ik heb mijn opleiding afgerond tijdens de laatste economische crisis, dat was niet makkelijk nee.
Maar laten we nou niet doen of de wereld vergaat zeg
Kan je nagaan -edit-als je denkt dat je zo even snel de grondwet aan kan passen.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 11:52 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Nu staat het in een noodverordening, dat is juridisch vrij discutabel volgens mij. Kun je het beter vastleggen op een grondwettelijke manier zo lang het nodig is.
Als het in de wet kan als het nodig is, dan kan het er ook weer uit als het niet meer nodig is.
Wie heeft het over het aanpassen van de grondwet?quote:Op zaterdag 6 juni 2020 12:26 schreef OProg het volgende:
[..]
Kan je nagaan -edit-als je denkt dat je zo even snel de grondwet aan kan passen.
Er waren toch berichten dat rokers nogal ondervertegenwoordigd zouden zijn? Hoe is het daar uiteindelijk mee afgelopen? Dat heb ik een beetje gemist. Ik heb naar aanleiding van die eerdere berichten in het begin mbt roken gewoon stug doorgerookt namelijkquote:Op zaterdag 6 juni 2020 09:21 schreef capricia het volgende:
Zo komt in Nederland obesitas minder voor en zijn er minder rokers en longpatiënten dan elders in Europa.
Ok. Ga jij eens in detail en met onderbouwing uitleggen hoe je, gelet op de inhoud van de noodwet, dit op een grondwettelijke manier wil regelen.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 12:38 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Wie heeft het over het aanpassen van de grondwet?
Waarom zou het niet kunnen?quote:Op zaterdag 6 juni 2020 12:42 schreef OProg het volgende:
[..]
Ok. Ga jij eens in detail en met onderbouwing uitleggen hoe je, gelet op de inhoud van de noodwet, dit op een grondwettelijke manier wil regelen.
kwartje van kok was ook tijdelijk ...quote:Op zaterdag 6 juni 2020 11:52 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Nu staat het in een noodverordening, dat is juridisch vrij discutabel volgens mij. Kun je het beter vastleggen op een grondwettelijke manier zo lang het nodig is.
Als het in de wet kan als het nodig is, dan kan het er ook weer uit als het niet meer nodig is.
https://www.newscientist.(...)oronavirus-not-less/quote:Op zaterdag 6 juni 2020 12:42 schreef vosss het volgende:
[..]
Er waren toch berichten dat rokers nogal ondervertegenwoordigd zouden zijn? Hoe is het daar uiteindelijk mee afgelopen? Dat heb ik een beetje gemist. Ik heb naar aanleiding van die eerdere berichten in het begin mbt roken gewoon stug doorgerookt namelijk
dus de oplossing is .... geen IC bedden meer begreep ikquote:Op zaterdag 6 juni 2020 13:08 schreef -XOR- het volgende:
[..]
en dat mensen hebben gelogen om een ic-bed te kunnen krijgen.
en voor mondmaskersquote:Op zaterdag 6 juni 2020 12:00 schreef Boussaadia het volgende:
[..]
Aldus iemand die altijd om een totale lockdown riep.
Oké manquote:Op zaterdag 6 juni 2020 12:13 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Welke laatste economische crisis? Dat rimpeltje in de jaren '00? Vergeleken met wat we nu gaan meemaken stelde dat echt niets voor. We gaan Spaanse toestanden tegemoet wat betreft jeugdwerkloosheid en heel veel mensen gaan diep door de armoedegrens.
Ik ben blij dat we een niet zo etatische regering hebben die de boel nog een beetje draaiende liet, en veel speelruimte hadden we ook niet aangezien onze economieen interafhankelijk zijn, maar we hebben nu vooral het leven van hoogstbejaarden een aantal maanden verlengd en die zijn extreem duur betaald. Nog een keer een lockdown kan echt niet en het wordt tijd dat er een beetje realiteitszin en economisch besef indaalt in de maatschappij als geheel en in de publieke opinie in het bijzonder.
Klopt, en die is er dan ook van af.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 13:03 schreef RAVW het volgende:
[..]
kwartje van kok was ook tijdelijk ...
straks over een jaar of 10 ziet een agent iemand lopen met zijn vriendin hand in hand... ja ik heb nog niets te doen gehad en er is nog een regel uit 2020 dat je op 1.5 meter afstand moet houden
dus hop 450 euro boete en een strafblad voor die twee mensen
nee dit soort dingen moet je nooit in de wet vast leggen .. tegevaarlijk
4 jun 45. - 171quote:Op zaterdag 6 juni 2020 13:55 schreef Van_Poppel het volgende:
Positief geteste personen
47.335*
(+183)
Er zouden er maandag 9400 getest zijn, hier staan er 2500.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 14:13 schreef Van_Poppel het volgende:
[ afbeelding ]
Volgens deze tabel (pagina 19, jaap_20200606.pdf) worden er nu dagelijks circa 10k mensen getest, waarbij circa 2% besmet blijkt te zijn
Persoonlijk denk ik dat het wel meevalt. Voor de crisis was er zelfs een enorm tekort aan mensen in de horeca. Bijna elk cafe in Amsterdam zat met een personeelstekort en dat deed ook schade. Nu zie je de meeste cafe's alweer open gaan en het toerisme komt langzaam op gang. Voor je het weet is er weer een tekort aan personeel.quote:
Volgens mij zijn die datums niet de datums van testen, maar de datum waarop de uitslag bekend is. Er kan 48 uur zitten tussen testen en uitslag.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 14:17 schreef Za het volgende:
[..]
Er zouden er maandag 9400 getest zijn, hier staan er 2500.
Dit weekend zou het aantal geteste personen van deze week vanaf maandag 80.000 bedragen, wanneer dat klopt is 0,5 % besmet gebleken.
Je maakt aannames, mag je zelf weten.quote:
Je spreekt jezelf zoals wel vaker weer eens helemaal tegen in het tweede deel met wat je eerder zei.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 13:03 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Waarom zou het niet kunnen?
Zo'n noodverordening is een ondemocratisch ding, daarom heeft de RvS er ook een probleem mee. Ze worden gebruikt voor evenementen of voor een of enkele dagen, niet voor drie maanden. Daarom moet je de coronamaatregelen, zoals de anderhalvemetersamenleving, vastleggen in een wet zodat de Tweede Kamer er netjes mee kan instemmen.
Ik weet niet of een verplichting om afstand te houden tegen de grondwet is. Maar zelfs al is het zo, wetten worden niet getoetst aan de grondwet.
6-10 dagen schijnt normaal te zijn, volgens mij.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 15:53 schreef RAVW het volgende:
Even een vraagje waneer kunnen we ongeveer verwachten mocht het zo zijn na aanleiding van de demo op de dam er nieuwe besmettingen er aan komen of het weer gaan stijgen .. dat zou nu toch al vanaf maandag of dinsdag kunnen gebeuren ?
of pas eind volgende week
Hoor je niets van want er gebeurt niets.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 15:53 schreef RAVW het volgende:
Even een vraagje waneer kunnen we ongeveer verwachten mocht het zo zijn na aanleiding van de demo op de dam er nieuwe besmettingen er aan komen of het weer gaan stijgen .. dat zou nu toch al vanaf maandag of dinsdag kunnen gebeuren ?
of pas eind volgende week
Ik vraag het me ook af. De school in Den Haag ging sluiten omdat er 2 leerkrachten positief getest hadden. Er waren 9 kinderen met symptomen, die gaan nu nog getest worden.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 15:41 schreef OProg het volgende:
Hoeveel kinderen testen ze eigenlijk? Want die hebbem amper symptonen en dus in mijn optiek amper reden om tot een test te komen. Is daar ook maar iets over bekend?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |