abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193465166
President:
Donald Trump

Vice President:
Mike Pence
SPOILER: Het Kabinet-Trump
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Amerikaans Congres:

Political groups house:
Democratic (235)
Republican (197)
Vacant (3)

Political groups Senate:
Republican (53)
Democratic (45)
Independents (2)

SPOILER: Overzicht van lopende onderzoeken
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Hoe werkt een impeachment?
Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic normale bronnen. Hier te verifiëren: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen:
Land of the free. Home of the brave.
pi_193465183
Laatste post vorige topic:

quote:
BLM is een beweging die niks om black lives geeft tenzij een blanke agent wat doet. Nu val ik in herhaling maar 95% van alle zwarten die worden vermoord worden door zwarten zelf vermoord. Je ziet BLM nooit demonstreren in "the hood" wanneer weer een zwarte wordt doodgeschoten. Een aantal dagen terug werd een zwarte security guard doodgeschoten tijdens het plunderen voor een simpele TV (Dave Dorn RIP). Blijkbaar telt het leven van een zwarte dan niet. Enige dat BLM doet is mensen tegen elkaar uitspelen. De cijfers weerspreken dat zwarten vaker het slachtoffer zijn.
  donderdag 4 juni 2020 @ 07:27:51 #3
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_193465187
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 07:19 schreef Scarface88 het volgende:
<knip>
Ik herhaal: het echte probleem in de VS (en daarbuiten) is de mentaliteit van mensen zoals Scarface88.

“Racisme bestaat niet. En als het wel bestaat, dan leg je het verkeerd uit. En als het toch bestaat, dan is het eigenlijk niet zo verkeerd. En dan: er zijn wel meer/ergere/belangrijkere problemen. Bovendien, ik heb er zelf geeneens last van.”
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_193465206
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 07:27 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ik herhaal: het echte probleem in de VS (en daarbuiten) is de mentaliteit van mensen zoals Scarface88.

“Racisme bestaat niet. En als het wel bestaat, dan leg je het verkeerd uit. En als het toch bestaat, dan is het eigenlijk niet zo verkeerd. En dan: er zijn wel meer/ergere/belangrijkere problemen. Bovendien, ik heb er zelf geeneens last van.”
Ik denk juist NIET in huidskleur. Dat zijn de democraten die alleen maar met identity politics bezig zijn. Voor mij is iedereen Amerikaan. Ik weiger ook mijn huisdkleur in te vullen bij een census of andere formulieren wat hier vrij gebruikelijk is. Dan kruis ik aan dat ik dat niet wil vermelden.
  donderdag 4 juni 2020 @ 07:31:58 #5
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_193465217
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 07:30 schreef Scarface88 het volgende:

Ik denk juist NIET in huidskleur. Dat zijn de democraten die alleen maar met identity politics bezig zijn. Voor mij is iedereen Amerikaan. Ik weiger ook mijn huisdkleur in te vullen bij een census of andere formulieren wat hier vrij gebruikelijk is. Dan kruis ik aan dat ik dat niet wil vermelden.
Die luxe heb je, omdat jouw huidskleur geen issue is.
pi_193465224
quote:
7s.gif Op donderdag 4 juni 2020 07:31 schreef Ringo het volgende:

[..]

Die luxe heb je, omdat jouw huidskleur geen issue is.
Voor een zwarte ook niet. Dit land kent de meeste zwarte miljonairs ter wereld. Er ligt voor iedereen een kans. Zelfs voor iemand die uit een arme community komt er zijn genoeg voorbeelden van self made millionairs. Iedereen heeft kansen om te slagen in dit land. Succesverhalen genoeg.
pi_193465229
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 07:34 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Voor een zwarte ook niet. Dit land kent de meeste zwarte miljonairs ter wereld. Er ligt voor iedereen een kans. Zelfs voor iemand die uit een arme community komt er zijn genoeg voorbeelden van self made millionairs. Iedereen heeft kansen om te slagen in dit land. Succesverhalen genoeg.
Noem er eens 3
  donderdag 4 juni 2020 @ 07:35:21 #8
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_193465231
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 07:34 schreef Scarface88 het volgende:
Voor een zwarte ook niet. Dit land kent de meeste zwarte miljonairs ter wereld. Er ligt voor iedereen een kans. Zelfs voor iemand die uit een arme community komt er zijn genoeg voorbeelden van self made millionairs. Iedereen heeft kansen om te slagen in dit land.
Wegkijker, goedprater.
Je bevestigt wat ik eerder schreef.
pi_193465233
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 07:27 schreef Scarface88 het volgende:
Laatste post vorige topic:
[..]

Dat zal best.

Armoede en het gebrek aan toekomstperspectief leidt tot criminaliteit. Dat is overal zo, bij zwart en bij blank.

Zolang het toekomstperspectief van de zwarte bevolking in de VS zo slecht is, gaat daar niets aan veranderen. Dat is een vicieuze cirkel en het lullige is: als je uit de 'verkeerde' moeder valt dan zijn je kansen op een fatsoenlijke baan een heel stuk kleiner. Daarmee is de kans dat je door geweld om het leven komt groter.

Dat is hetzelfde als het immense drugsprobleem wat dat land heeft, of het aantal daklozen. Je kunt die wel allemaal opsluiten maar dat heeft geen enkele zin. Het zijn de levensomstandigheden die mensen in zo'n situatie drukken en zolang het verschil tussen arm en rijk in de VS zo gigantisch groot is blijft dat doorgaan.

En onder Trump is die kloof alleen maar groter geworden. Alleen al daarom is hij een beroerde president.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  donderdag 4 juni 2020 @ 07:37:30 #10
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_193465240
https://www.theatlantic.c(...)litarization/612640/

Dit is wel een erg pijnlijke analyse van Trump.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_193465244
pi_193465257
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 07:35 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Dat zal best.

Armoede en het gebrek aan toekomstperspectief leidt tot criminaliteit. Dat is overal zo, bij zwart en bij blank.

Zolang het toekomstperspectief van de zwarte bevolking in de VS zo slecht is, gaat daar niets aan veranderen. Dat is een vicieuze cirkel en het lullige is: als je uit de 'verkeerde' moeder valt dan zijn je kansen op een fatsoenlijke baan een heel stuk kleiner. Daarmee is de kans dat je door geweld om het leven komt groter.

Dat is hetzelfde als het immense drugsprobleem wat dat land heeft, of het aantal daklozen. Je kunt die wel allemaal opsluiten maar dat heeft geen enkele zin. Het zijn de levensomstandigheden die mensen in zo'n situatie drukken en zolang het verschil tussen arm en rijk in de VS zo gigantisch groot is blijft dat doorgaan.

En onder Trump is die kloof alleen maar groter geworden. Alleen al daarom is hij een beroerde president.
Er zijn ook genoeg blanken die geen nagel aan hun vinger hebben om hun reet mee te krassen. Armoede vind je in alle lagen van de bevolking.
pi_193465267
quote:
je moest even googlen
pi_193465270
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 06:55 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Ja zo kun je alles recht praten wat krom is. Dus de republikeinen hadden meerderheid in congres dus is het hun schuld. Oke. Obama was toch de "verzoenende factor tussen blank en zwart". Tenminste dat is wat ik hier altijd in dit topic lees. Maargoed als er rassenrellen zijn terwijl Obama in office zit is het de schuld van het republikeinse congres. En als er rassenrellen zijn terwijl Trump in office zit dan is het wel schuld van de president. Ok :')
Eh... nee, weer niet begrepen. Die rassenrellen zijn er steeds (terecht) door onvrede met het huidige politie-systeem waarvan in verhouding vooral de zwarte bevolking het slachtoffer is. Daar zijn hervormingen voor nodig die ten eerste heel veel tijd vergen en ten tweede een president alleen kan doorvoeren in samenwerking met het Congres. Zo werkt dat in de praktijk nou eenmaal.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_193465271
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 07:41 schreef Beathoven het volgende:

[..]

je moest even googlen
Ik geef je een lijst daarvoor moest ik naar google ja.
pi_193465293
quote:

Succesverhalen genoeg.
Politiegeweld en slectieve aanhoudingen verhalen genoeg, daar gaat het om, die blm wordt er alleen steeds bijgehaald om maar niet over het disfunctioneren van politie en justitie wat juist een van de onderliggende problemen is.

In de vk een collum van een donkere Nederlander die in Minneapolis ooit een stagejaar gelopen heeft en daar samen woonde met een blanke illegaal verblijvende, de donkere is meermaals aangehouden en moet weer verder na het tonen van zijn papieren en zijn huischoot nooit aangehouden.
pi_193465295
quote:
9s.gif Op donderdag 4 juni 2020 07:42 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Eh... nee, weer niet begrepen. Die rassenrellen zijn er steeds (terecht) door onvrede met het huidige politie-systeem waarvan in verhouding vooral de zwarte bevolking het slachtoffer is. Daar zijn hervormingen voor nodig die ten eerste heel veel tijd vergen en ten tweede een president alleen kan doorvoeren in samenwerking met het Congres. Zo werkt dat in de praktijk nou eenmaal.
Zeker. Maar als een zwarte security guard wordt neergeschoten tijdens het plunderen, of een schietpartij in "the hood". Dan hoor je de BLM movement niet. Sociale vooruitgang betekent ook elkaar niet om het minste of geringste afknallen. De cijfers van black on black crime zijn schrikbarend hoog. Niet gek dat veel bedrijven niet in een ghetto hun business willen en naar een veilige buurt gaan.
pi_193465299
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 07:42 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Ik geef je een lijst daarvoor moest ik naar google ja.
vroeg niet om een lijstje van google.

overigens vraag ik me af wat het zegt over rechten als je iemand hebt die rijk is.

De onderklasse moet niet zo zeuren want Bill Gates en Michael Jordan zijn rijk?
  donderdag 4 juni 2020 @ 07:49:26 #19
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_193465302
quote:

[..]

Je feitenkennis laat ook nogal te wensen over zie ik.

Maar dat kan ook niet anders.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_193465321
Vooral in de slachtofferrol blijven. Waarom lukt het latinos wel om in dezelfde omstandigheden te kunnen slagen? Of Aziaten? Hindoestanen?
pi_193465332
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 07:40 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Er zijn ook genoeg blanken die geen nagel aan hun vinger hebben om hun reet mee te krassen. Armoede vind je in alle lagen van de bevolking.
Dat klopt. En je ziet dan ook overal dat mensen in die groepen eerder te maken krijgen met criminaliteit, onzekerheid en geweld.

Je maakt het jezelf echter wel heel makkelijk zo. Als jij zou moeten kiezen of je als blanke of als zwarte Amerikaan door het leven zou moeten gaan, ben ik 100% zeker dat jij kiest voor blank. Ik weet dat je dan weer met het riedeltje komt dat je er niet eens over nadenkt, maar er is je hier boven al uitgelegd dat je die luxe hebt omdat je blank bent.

Er stond hier laatst een prachtig filmpje van een vrouw die een hele zaal de vraag stelde of ze behandeld zouden willen worden zoals zwarte Amerikanen. Daar was opvallend weinig animo voor. Hoe zou dat komen, denk je?
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_193465337
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 07:52 schreef Scarface88 het volgende:
Vooral in de slachtofferrol blijven. Waarom lukt het latinos wel om in dezelfde omstandigheden te kunnen slagen? Of Aziaten? Hindoestanen?
Bizar he, de selectiviteit van racisme. |:(
pi_193465353
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 07:55 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Dat klopt. En je ziet dan ook overal dat mensen in die groepen eerder te maken krijgen met criminaliteit, onzekerheid en geweld.

Je maakt het jezelf echter wel heel makkelijk zo. Als jij zou moeten kiezen of je als blanke of als zwarte Amerikaan door het leven zou moeten gaan, ben ik 100% zeker dat jij kiest voor blank. Ik weet dat je dan weer met het riedeltje komt dat je er niet eens over nadenkt, maar er is je hier boven al uitgelegd dat je die luxe hebt omdat je blank bent.

Er stond hier laatst een prachtig filmpje van een vrouw die een hele zaal de vraag stelde of ze behandeld zouden willen worden zoals zwarte Amerikanen. Daar was opvallend weinig animo voor. Hoe zou dat komen, denk je?
Dat vind ik altijd van die domme vragen. Ik zou ook niet als een goudvis geboren willen worden. We moeten het hiermee doen wat we elke dag in de spiegel zien.
  donderdag 4 juni 2020 @ 07:59:52 #24
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_193465356
James Mattis Denounces President Trump, Describes Him as a Threat to the Constitution

Zijn hele statement:
quote:
IN UNION THERE IS STRENGTH

I have watched this week’s unfolding events, angry and appalled. The words “Equal Justice Under Law” are carved in the pediment of the United States Supreme Court. This is precisely what protesters are rightly demanding. It is a wholesome and unifying demand—one that all of us should be able to get behind. We must not be distracted by a small number of lawbreakers. The protests are defined by tens of thousands of people of conscience who are insisting that we live up to our values—our values as people and our values as a nation.

When I joined the military, some 50 years ago, I swore an oath to support and defend the Constitution. Never did I dream that troops taking that same oath would be ordered under any circumstance to violate the Constitutional rights of their fellow citizens—much less to provide a bizarre photo op for the elected commander-in-chief, with military leadership standing alongside.

We must reject any thinking of our cities as a “battlespace” that our uniformed military is called upon to “dominate.” At home, we should use our military only when requested to do so, on very rare occasions, by state governors. Militarizing our response, as we witnessed in Washington, D.C., sets up a conflict—a false conflict—between the military and civilian society. It erodes the moral ground that ensures a trusted bond between men and women in uniform and the society they are sworn to protect, and of which they themselves are a part. Keeping public order rests with civilian state and local leaders who best understand their communities and are answerable to them.

James Madison wrote in Federalist 14 that “America united with a handful of troops, or without a single soldier, exhibits a more forbidding posture to foreign ambition than America disunited, with a hundred thousand veterans ready for combat.” We do not need to militarize our response to protests. We need to unite around a common purpose. And it starts by guaranteeing that all of us are equal before the law.

Instructions given by the military departments to our troops before the Normandy invasion reminded soldiers that “The Nazi slogan for destroying us…was ‘Divide and Conquer.’ Our American answer is ‘In Union there is Strength.’” We must summon that unity to surmount this crisis—confident that we are better than our politics.

Donald Trump is the first president in my lifetime who does not try to unite the American people—does not even pretend to try. Instead he tries to divide us. We are witnessing the consequences of three years of this deliberate effort. We are witnessing the consequences of three years without mature leadership. We can unite without him, drawing on the strengths inherent in our civil society. This will not be easy, as the past few days have shown, but we owe it to our fellow citizens; to past generations that bled to defend our promise; and to our children.

We can come through this trying time stronger, and with a renewed sense of purpose and respect for one another. The pandemic has shown us that it is not only our troops who are willing to offer the ultimate sacrifice for the safety of the community. Americans in hospitals, grocery stores, post offices, and elsewhere have put their lives on the line in order to serve their fellow citizens and their country. We know that we are better than the abuse of executive authority that we witnessed in Lafayette Park. We must reject and hold accountable those in office who would make a mockery of our Constitution. At the same time, we must remember Lincoln’s “better angels,” and listen to them, as we work to unite.

Only by adopting a new path—which means, in truth, returning to the original path of our founding ideals—will we again be a country admired and respected at home and abroad.

James Mattis
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_193465357
quote:
Waarom komen er de laatste dagen zoveel mensen op POL die racisme bagatelliseren? Snap je er echt zo weinig van?

En ja, er zijn ook rijke Afro-Amerikanen en arme blanken, maar dat gegeven haalt het bestaan van racisme toch niet weg? Dat Amerika sowieso een groot armoedeprobleem heeft, alsof het een derdewereldland is, is weer een heel ander probleem.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193465358
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 07:48 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Zeker. Maar als een zwarte security guard wordt neergeschoten tijdens het plunderen, of een schietpartij in "the hood". Dan hoor je de BLM movement niet.
Dus als jij in andere een verhaaltje brouwt rondom moord onder joden onderling dan kan men daarmee partijen die opkomen tegen Jodenhaat volledig terzijde schuiven.

quote:
Sociale vooruitgang betekent ook elkaar niet om het minste of geringste afknallen. De cijfers van black on black crime zijn schrikbarend hoog. Niet gek dat veel bedrijven niet in een ghetto hun business willen en naar een veilige buurt gaan.
Dus.. bedrijven die op A lokaties willen zitten gaan niet in Ghetto's zitten. :')

Nog meer open deuren en spins?

we kunnen wel zien dat het weer lekker gaat met je vandaag he. Komen die ideeen van je 'little friend' ;). Zeg maar hallo tegen 'm dan.
pi_193465363
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 07:59 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Dat vind ik altijd van die domme vragen. Ik zou ook niet als een goudvis geboren willen worden. We moeten het hiermee doen wat we elke dag in de spiegel zien.
Dat noemen ze een gedachte-experiment schat. Kan best wat inzicht geven ;)

Is soms wel heel confronterend.
pi_193465365
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 07:59 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Nee je vind het waarschijnlijk een te confronterende vraag, daarom doe je hem nu maar af met wat ridicuuls. 8-)
  donderdag 4 juni 2020 @ 08:02:06 #29
384435 klappernootopreis
pi_193465379
quote:

[..]

Trump weet niet wat armoede inhoudt, hij heeft zijn hele leven in weelde geleefd. Voor hem is die laag van de bevolking een middel waar hij politiek iets mee kan winnen, hij heeft ze in 2016 met retoriek in zijn bubbel gelokt. En de afgelopen 4 jaar is duidelijk geworden dat hij juist over die kwetsbare groep is gelopen.Latino's, kleine blanke boeren, kleurlingen. Ze zijn voor hem minderwaardig, maar nuttig omdat ze zo snel te overtuigen zijn met behulp van de meest achterlijke statements. Hij is het prototype van een zwendelaar, en de groep mensen die met hem in zee zijn gegaan zullen nooit toegeven dat ze belazerd zijn, vanwege misplaatste trots.
pi_193465380
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 07:56 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Bizar he, de selectiviteit van racisme. |:(
Het heeft ook een stuk met mentaliteit te maken. Er zijn veel gebroken gezinnen in de zwarte gemeenschap. Mannen die er vandoor gaan en een vrouw alleen met het kind laten zitten en niet meehelpen in de opvoeding bijvoorbeeld. Latinos zijn meer familiegericht en conservatiever in die zin. Het is bewezen dat kinderen die zonder vaderfiguur opgroeien vaker naar drugs en alcohol enz grijpen.
  donderdag 4 juni 2020 @ 08:02:13 #31
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_193465381
Het is geen kwestie van snappen, het is simpelweg een kwestie van niet willen zien.

Scarface en mensen zoals hij leven in een bubbel met een bepaald wereldbeeld en ze zullen tot de dood vechten om dat wereldbeeld intact te houden, hoeveel feiten die het ontkrachten je er ook tegenaan gooit.

Dit is een kwestie van mentaal zelfbehoud. Een soort geestelijke afweerreactie, zo je wilt.
pi_193465405
Ondertussen is Mattis, de ex-minister van Trump, heel hard voor Trump:
https://www.theatlantic.c(...)litarization/612640/

Hopen dat dit tot veel meer Republikeinen door dringt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 4 juni 2020 @ 08:06:14 #33
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_193465415
pi_193465417
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 08:02 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Het heeft ook een stuk met mentaliteit te maken. Er zijn veel gebroken gezinnen in de zwarte gemeenschap. Mannen die er vandoor gaan en een vrouw alleen met het kind laten zitten en niet meehelpen in de opvoeding bijvoorbeeld. Latinos zijn meer familiegericht en conservatiever in die zin. Het is bewezen dat kinderen die zonder vaderfiguur opgroeien vaker naar drugs en alcohol enz grijpen.
Ah dus daar ligt het aan.

De familiegerichtheid onder zwarte bevolkingsgroepen is over het algemeen groter dan onder blanken.
pi_193465422
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 08:02 schreef DustPuppy het volgende:
Het is geen kwestie van snappen, het is simpelweg een kwestie van niet willen zien.

Scarface en mensen zoals hij leven in een bubbel met een bepaald wereldbeeld en ze zullen tot de dood vechten om dat wereldbeeld intact te houden, hoeveel feiten die het ontkrachten je er ook tegenaan gooit.

Dit is een kwestie van mentaal zelfbehoud. Een soort geestelijke afweerreactie, zo je wilt.
Van mij mag de wereld best veranderen hoor. Ik zou graag armoede opgelost zien worden. Ik vind ook dat iedereen zorgverzekering moet kunnen hebben. Ik denk alleen niet dat nivelleren zoals Obama wilde de oplossing is. Er moeten meer banen terug naar de VS in plaats van banen naar het buitenland te laten vertrekken. We moeten weer zelf producten maken. Geen socialisme ala Bernie Sanders.
  donderdag 4 juni 2020 @ 08:08:23 #36
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_193465425
  donderdag 4 juni 2020 @ 08:10:00 #37
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_193465430
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 08:08 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Van mij mag de wereld best veranderen hoor. Ik zou graag armoede opgelost zien worden. Ik vind ook dat iedereen zorgverzekering moet kunnen hebben. Ik denk alleen niet dat nivelleren zoals Obama wilde de oplossing is. Er moeten meer banen terug naar de VS in plaats van banen naar het buitenland te laten vertrekken. We moeten weer zelf producten maken. Geen socialisme ala Bernie Sanders.
Je bedoelt socialisme zoals de meeste Europese landen dat hebben?

Of ben je nu in die Amerikaanse conservatieve val getrapt dat socialisme slecht is en vergelijkbaar met communisme?
pi_193465434
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 08:06 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ah dus daar ligt het aan.

De familiegerichtheid onder zwarte bevolkingsgroepen is over het algemeen groter dan onder blanken.
Dat denk ik niet. Er zijn juist super veel gebroken gezinnen. Single moeders enz.
pi_193465439
quote:

[..]

Probeer je nu van onderwerp te veranderen?

Wie zou er dan de banen in die maakindustrie die je terug wilt halen gaan werken denk je? En verdienen die daar een fatsoenlijk salaris? En vindt de gemiddelde Amerikaan het dan niet zo'n probleem om wat meer te betalen voor zijn producten?

Het probleem waar je de boel naartoe probeert te sturen is, ironisch genoeg, hetzelfde probleem als wat in de VS speelt. Het is voor ontwikkelignslanden nauwelijks te doen om uit die cirkel van armoede te komen, hoofdzakelijk door uitbuiting door het westen. En daar reken ik de EU ook onder.
  donderdag 4 juni 2020 @ 08:16:02 #40
384435 klappernootopreis
pi_193465444
quote:

[..]

Wat voor producten? kolen? olie? auto's? De rest van de wereld wil hier juist van af. Het hele economische systeem in de VS draait rond het in stand houden van iets wat 120 jaar misschien state of the art was, maar nu langzamerhand aan het afsterven is. De VS loopt achter de feiten aan, de rest van de wereld niet. "clean" coal! 8)7
pi_193465446
Ik kom er morgen op terug jongens. Het is nu bijna middernacht hier en moet vroeg op. Early bird gets the worm.
  donderdag 4 juni 2020 @ 08:19:03 #42
384435 klappernootopreis
pi_193465454
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 08:11 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Probeer je nu van onderwerp te veranderen?

Wie zou er dan de banen in die maakindustrie die je terug wilt halen gaan werken denk je? En verdienen die daar een fatsoenlijk salaris? En vindt de gemiddelde Amerikaan het dan niet zo'n probleem om wat meer te betalen voor zijn producten?

Het probleem waar je de boel naartoe probeert te sturen is, ironisch genoeg, hetzelfde probleem als wat in de VS speelt. Het is voor ontwikkelignslanden nauwelijks te doen om uit die cirkel van armoede te komen, hoofdzakelijk door uitbuiting door het westen. En daar reken ik de EU ook onder.
Shithole countrys blijven bestaan zolang je je shit daar dumpt.
  donderdag 4 juni 2020 @ 08:23:27 #43
8369 speknek
Another day another slay
pi_193465489
The People's Champion heeft wat woorden voor de Bunker Jabroni.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_193465490
quote:

[..]

Jij bent uiteraard al begonnen met het zelf maken van producten.
pi_193465553
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 07:30 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Racisme is nog altijd wijdverspreid in de VS. Slechts 50/60 jaar geleden waren zwarten in grote delen van de VS nog verplicht om in een andere pot te pissen dan hun blanke medeburgers. Toen een zwarte vrouw naar de universiteit ging, waren er felle protesten. En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Denk je nou werkelijk dat al die miljoenen Amerikanen die groot voorstander waren van segregatie, racisme de rug toekeerden toen hun regering tegen ze zei dat hun zwarte landgenoten voortaan gelijken van ze zijn? Natuurlijk niet. Die mensen hebben hun racistische denkbeelden altijd behouden en in veel gevallen hebben ze hun kinderen er ook mee besmet. Daarom is racisme nog altijd wijdverspreid in de VS en dat is ook de reden dat er actie nodig is. Al vrees ik dat het nog tientallen jaren duurt om racisme in dat land uit te bannen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_193465591
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 08:23 schreef speknek het volgende:
The People's Champion heeft wat woorden voor de Bunker Jabroni.
Haha die vent is ook niet helemaal goed he
pi_193465610
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 08:37 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Haha die vent is ook niet helemaal goed he
Hij zegt toch geen gekke dingen. Z'n films zijn over het algemeen pure ellende, maar Johnson is geen domme en hij slaat hier dan ook zinnige taal uit.
pi_193465631
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 08:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hij zegt toch geen gekke dingen. Z'n films zijn over het algemeen pure ellende, maar Johnson is geen domme en hij slaat hier dan ook zinnige taal uit.
Hij zegt hier helemaal niets. Behalve dat hij een leider wil die eenheid schept. Ja, dat wil ieder zinnig mens. Maar hoe en wat?
  donderdag 4 juni 2020 @ 08:46:03 #49
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_193465640
quote:

[..]

Het gaat erom dat er geen gelijke kansen zijn.
quote:

[..]

Dat doet niets af aan het institutionele racisme dat welig tiert in de VS.
quote:
Je hebt zojuist het effect van racisme ontdekt.

quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 08:02 schreef ScarfaceHH het volgende:

[..]

Het heeft ook een stuk met mentaliteit te maken.
Dat doet niets af aan het aanwezige institutionele racisme.
Je bent alleen maar deflecties aan het plaatsen. Alsof racisme ophoudt te bestaan op het moment dat er ook andere zaken een rol spelen :').

quote:

[..]

Van mij mag de wereld best veranderen hoor. Ik zou graag armoede opgelost zien worden. Ik vind ook dat iedereen zorgverzekering moet kunnen hebben.
Niemand gelooft dit uit de mond van iemand die blind achter de slechtste president van deze tijd aanloopt, eentje die er alles aan gedaan heeft om alle ingangen richting gelijkere kansen af te sluiten :'). Je bent totaal niet geïnteresseerd in het oplossen van armoede, je vindt het wel best zo in de VS, die gigantische sociaal-economische scheidslijnen, en de armoede waar zoveel Amerikanen - vooral die met een donkerdere huidskleur - in leven. Je hebt er zelf nog geen last van blijkbaar, een kwestie van parasiteren als immigrant en je internetbundel opmaken aan boze berichten over de NOS en andere zaken in Nederland.
  donderdag 4 juni 2020 @ 08:47:29 #50
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193465648
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 08:44 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Hij zegt hier helemaal niets. Behalve dat hij een leider wil die eenheid schept. Ja, dat wil ieder zinnig mens. Maar hoe en wat?
dat is aan de leider, helaas weet die niet hoe
pi_193465660
quote:

[..]

En als je aangeeft dat je dat wil ben je volgens jou 'niet helemaal goed'?

Oké, bedankt voor je bijdrage (voel je vooral niet verplicht om op mij te reageren).
pi_193465662
quote:

[..]

Nou uit de man die daar op dit moment aan het roer staat heb ik nog weinig oproepen tot eenheid gezien. :D
  donderdag 4 juni 2020 @ 08:51:06 #53
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_193465676
quote:

[..]

Je bent hier bijna 1 op 1 de verkiezingsbeloftes van Trump aan het herhalen.

Ik krijg steeds meer het idee dat je niet echt een eigen mening hebt over de materie maar vooral lekker achter Trump aan hobbelt en dat wel best vind. Volgens mij is je daadwerkelijke interesse in politiek ook nogal klein, maar omdat je op Fok zit en in de VS woont voel je jezelf in de ideale positie om toch hier te reageren. Ondanks dat het je allemaal eigenlijk maar magertjes interesseert.

Volgens mij zie ik het dan vrij helder, of niet?

Ik vroeg je namelijk om een argumentatie voor je stelling van een week geleden dat "de VS Trump nu nodig heeft", maar die heb je tot dusver natuurlijk niet gegeven. Maar je blijft wel gefaalde beloftes van Trump herhalen.
pi_193465680
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 08:48 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nou uit de man die daar op dit moment aan het roer staat heb ik nog weinig oproepen tot eenheid gezien. :D
Gewoon een vreedzaam protest uit elkaar laten beuken zodat je op de foto kan met een boek dat je nooit hebt gelezen bij een kerk waar je nooit komt. Ja toch niet dan.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_193465684
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 08:46 schreef VoMy het volgende:

ScarfaceHH
I see what you did there ;)
pi_193465691
Ik snap het sentiment in de 'zwarte gemeenschap' heel goed maar wie zegt mij dat dit niet net zo goed was gebeurd als de beste man blank was? En het vooral police brutality is en niet racisme?

Automatisch uitgaan van racisme zodra het een gekleurd persoon betreft is al soort van (zelf)racisme op zichzelf.

Voor nu zie ik een hufter van een agent die voldoening haalt uit het domineren van een ander persoon. Kan goed zijn dat ras meespeelt, maar het is denk ik juist om richting een wereld te gaan waar ras geen verschil maakt om hier ook de optie open te houden dat het niet meespeelde.
  donderdag 4 juni 2020 @ 08:53:29 #57
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_193465699
Haggis_UK twitterde op donderdag 04-06-2020 om 07:54:04 Rudy Giuliani completely loses the plot on #GMB.

Piers Morgan - you sound completely barking mad. https://t.co/iS6kyJWfVi reageer retweet
Ik wist niet dat het mogelijk was, maar vergeleken met Giuliani is Donald Trump een baken van rust en coherentie :').

Bindende kijktip. Het is echt hilarisch.
pi_193465706
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 08:52 schreef VacaLoca het volgende:
Ik snap het sentiment in de 'zwarte gemeenschap' heel goed maar wie zegt mij dat dit niet net zo goed was gebeurd als de beste man blank was? En het vooral police brutality is en niet racisme?

Automatisch uitgaan van racisme zodra het een gekleurd persoon betreft is al soort van (zelf)racisme op zichzelf.

Voor nu zie ik een hufter van een agent die voldoening haalt uit het domineren van een ander persoon. Kan goed zijn dat ras meespeelt, maar het is denk ik juist om richting een wereld te gaan waar ras geen verschil maakt om hier ook de optie open te houden dat het niet meespeelde.
Het is een combinatie maar idd het is een gewelddadige maatschappij en er valt al veel te winnen als ze dat oplossen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_193465717
De racisme kaart wordt hier continu gespeeld, maar dat is juist NIET de manier om aan de gang van zaken iets te doen. Alleen al de suggestie dat de politie in de VS niets anders doet dan zwarten neerschieten, is volledig incorrect. Er worden regelmatig mensen neergeschoten door de politie, blank/zwart/..., omdat ze ermee wegkomen. Notabene Amy Klobuchar, één van de beoogde VPs voor Joe Biden, liet de hoofdverdachte in deze zaak enige jaren geleden impliciet gaan.

Er zijn genoeg voorbeelden te vinden van blanken, die slachtoffer zijn van politiegeweld, die zelfs op een vergelijkbare manier zijn omgebracht als de recente George Floyd zaak, maar nee, alleen black lives matter. Zoek maar eens op Tony Timpa, Kelly Thomas of Daniel Shaver, maar daar horen we helemaal niets over.

En dan de "protesten"; je gaat de omgeving vernietigen, waar juist de sociaal zwakkeren wonen. Dat helpt de zwarte gemeenschap alleen maar verder de vernieling in. Denk aan het fenomeen "food deserts"; oftewel wijken waarin helemaal geen winkels of voorzieningen meer over zijn gebleven. Je gaat woningen afbranden, die juist voor mensen met lage inkomens zijn gemaakt. Dat gaat echt een positief effect hebben.
pi_193465838
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 08:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En als je aangeeft dat je dat wil ben je volgens jou 'niet helemaal goed'?

Oké, bedankt voor je bijdrage (voel je vooral niet verplicht om op mij te reageren).
Het komt wat narcistisch over, ja.

Kom dan met oplossingen.
pi_193465851
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 08:48 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat is correct. Daarom moet die man ook weg.

Het is te hopen dat het Amerikaanse volk daar verstandig genoeg voor is. Al vraag ik mij of het met Biden wel echt beter wordt.
  donderdag 4 juni 2020 @ 09:11:58 #62
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_193465855
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 08:56 schreef drexciya het volgende:
De racisme kaart wordt hier continu gespeeld, maar dat is juist NIET de manier om aan de gang van zaken iets te doen.
Fijn dat jij weet hoe zaken kunnen veranderen.
quote:
Alleen al de suggestie dat de politie in de VS niets anders doet dan zwarten neerschieten, is volledig incorrect.
Niemand wekt die suggestie.
quote:
Er worden regelmatig mensen neergeschoten door de politie, blank/zwart/..., omdat ze ermee wegkomen.
Dit klopt wel.
quote:
Notabene Amy Klobuchar, één van de beoogde VPs voor Joe Biden, liet de hoofdverdachte in deze zaak enige jaren geleden impliciet gaan.
Dit klopt ook, maar hoezo 'nota bene'?
quote:
Er zijn genoeg voorbeelden te vinden van blanken, die slachtoffer zijn van politiegeweld, die zelfs op een vergelijkbare manier zijn omgebracht als de recente George Floyd zaak,
Zoals eerder al gehint, niemand ontkent dit...
quote:
maar nee, alleen black lives matter.
Dit slaat nergens op. Niemand zegt 'alleen black lives matter', dat is een racistische stropop.
quote:
Zoek maar eens op Tony Timpa, Kelly Thomas of Daniel Shaver, maar daar horen we helemaal niets over.
Jij begint er nu over en je bent niet de eerste. En wat doet dat precies af aan de andere doden van politiegeweld? En wat zegt dat statistisch over politiegeweld en hoe daarmee om wordt gegaan? Ow, dat is ook zo, helemaal niets.
Heb je nog meer anekdotische voorbeelden voor een onduidelijk punt dat je probeert te maken?
quote:
En dan de "protesten"; je gaat de omgeving vernietigen, waar juist de sociaal zwakkeren wonen.
Hoezo, 'je gaat de omgeving vernietigen'. Heb je door dat er ondertussen in zegge schrijve 200 steden gedemonstreerd wordt? Al die omgevingen worden vernietigd ja? Of ga je ook nu, net als net, af op wat korte twitterfilmpjes om alles weg te kunnen generaliseren.
quote:
Dat helpt de zwarte gemeenschap alleen maar verder de vernieling in.
Totaal willekeurige alsmede nergens op gebaseerde link met de 'zwarte gemeenschap' die 'de vernieling' in zou worden geholpen door deze protesten. Als er zoiets is als 'de zwarte gemeenschap' maar ik heb het idee dat je ze gelijkstelt met de 'zwakkeren', hoezo wordt die nu de vernieling in geholpen? Omdat je een filmpje hebt gezien van een winkelruit die wordt ingegooid ofzo? Ben je toch weer aan het generaliseren geslagen he.
quote:
Denk aan het fenomeen "food deserts"; oftewel wijken waarin helemaal geen winkels of voorzieningen meer over zijn gebleven. Je gaat woningen afbranden, die juist voor mensen met lage inkomens zijn gemaakt. Dat gaat echt een positief effect hebben.
Bronnen, cijfers wiillen we zien. Geen vage fenomenen die zo onbekend zijn dat je ze zelf moet uitleggen. Ik ben nu overigens op jouw advies enorm aan dat fenomeen aan het denken, maar er gebeurt nog niets.

Terugkomend, wat is eigenlijk je plan om verandering te bewerkstelligen. Je begon dit warrige verhaal immers met dat dit niet de manier was. Heb je wel een manier om een verandering in excessief politiegeweld waar zwarte Amerikanen relatief vaak door getroffen worden te realiseren?
  donderdag 4 juni 2020 @ 09:12:20 #63
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_193465858
Ik denk ook dat politiegeweld een 'groter' issue is en een beter perspectief op verbetering, maar dat doet niets af van de zeer kwalijke realiteit van racisme in het algemeen en racisme onder agenten.
Géén kloon van tvlxd!
pi_193465902
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 08:53 schreef VoMy het volgende:
Haggis_UK twitterde op donderdag 04-06-2020 om 07:54:04 Rudy Giuliani completely loses the plot on #GMB.

Piers Morgan - you sound completely barking mad. https://t.co/iS6kyJWfVi reageer retweet
Ik wist niet dat het mogelijk was, maar vergeleken met Giuliani is Donald Trump een baken van rust en coherentie :').

Bindende kijktip. Het is echt hilarisch.
Hoe is het toch mogelijk. Die man is jurist van beroep. Dus niet dom, lijkt mij.
  donderdag 4 juni 2020 @ 09:18:05 #65
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_193465930
Krachtig verhaal van Mattis. Historisch perspectief tegen fascisme en de relatie tussen burgers en leger. En een duidelijk afkeuring van het knuppelgeweld voor een campagnefilmpje van Trump. En dat van een gerespecteerde militaire Republikein.
Géén kloon van tvlxd!
  donderdag 4 juni 2020 @ 09:18:31 #66
384435 klappernootopreis
pi_193465934
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 09:12 schreef Montov het volgende:
Ik denk ook dat politiegeweld een 'groter' issue is en een beter perspectief op verbetering, maar dat doet niets af van de zeer kwalijke realiteit van racisme in het algemeen en racisme onder agenten.
Je hoeft maar één rotte appel te hebben, die de andere aansteekt.
pi_193465936
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 09:11 schreef VoMy het volgende:
Terugkomend, wat is eigenlijk je plan om verandering te bewerkstelligen. Je begon dit warrige verhaal immers met dat dit niet de manier was. Heb je wel een manier om een verandering in excessief politiegeweld waar zwarte Amerikanen relatief vaak door getroffen worden te realiseren?
Op het naked capitalism blog werd, al een tijd geleden, de volgende erg snedige opmerking gemaakt; laat het pensioenfonds van de politiecorpsen in de VS alle schadevergoedingen betalen, die voortkomen uit de rechtzaken, gerelateerd aan het politiegeweld, en laten we zien hoe snel het dan opgelost wordt. We praten over miljoenen per rechtszaak in deze, dus dat loopt snel op, en de enige manier om mensen te raken, is in hun portemonnee.

Dat gaat natuurlijk niet gebeuren, maar ik zou beginnen met de combinatie wetgeving (vreemd genoeg zijn er allerlei barrières op dit gebied om agenten aansprakelijk te stellen), opleiding, het daadwerkelijk opschonen van het politiecorps, en, opmerkelijk genoeg, de politievakbonden. Ik zie allerlei suggesties langskomen, dat zij ook in de weg staan, als het gaat om het aanpakken van misstanden.
pi_193465952
https://twitter.com/Kevinliptakcnn/status/1268175678949732353

Stel je voor je ziet jezelf als een Amerikaanse-nationalist, en hebt nog steeds vertrouwen in deze clown.. _O- _O-
  donderdag 4 juni 2020 @ 09:22:28 #69
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_193465979
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 09:18 schreef drexciya het volgende:

[..]

Op het naked capitalism blog werd, al een tijd geleden, de volgende erg snedige opmerking gemaakt; laat het pensioenfonds van de politiecorpsen in de VS alle schadevergoedingen betalen, die voortkomen uit de rechtzaken, gerelateerd aan het politiegeweld betalen, en laten we zien hoe snel het dan opgelost wordt. We praten over miljoenen per rechtszaak in deze, dus dat loopt snel op, en de enige manier om mensen te raken, is in hun portemonnee.

Dat gaat natuurlijk niet gebeuren, maar ik zou beginnen met de combinatie wetgeving (vreemd genoeg zijn er allerlei barrières op dit gebied om agenten aansprakelijk te stellen), opleiding, het daadwerkelijk opschonen van het politiecorps, en, opmerkelijk genoeg, de politievakbonden. Ik zie allerlei suggesties langskomen, dat zij ook in de weg staan, als het gaat om het aanpakken van misstanden.
Goede plannen, oprecht. Denk ook dat heel veel mensen die meelopen in de protesten hier goede punten in zien.

De crux ligt hem in het begin van je tweede alinea. "Dit gaat natuurlijk niet gebeuren".

Snap je nu waarom de protesten er zijn? Het probleem KAN politiek aangepakt worden, maar de politiek doet er niks mee.

Aanvullend heeft Obama hierin al eerste stappen gezet tijdens zijn presidentschap, maar die heeft Trump, hoe kan het ook anders, weer terug gedraaid.
  donderdag 4 juni 2020 @ 09:25:09 #70
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193466008
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 09:22 schreef Belabor het volgende:

[..]

Goede plannen, oprecht. Denk ook dat heel veel mensen die meelopen in de protesten hier goede punten in zien.

De crux ligt hem in het begin van je tweede alinea. "Dit gaat natuurlijk niet gebeuren".

Snap je nu waarom de protesten er zijn? Het probleem KAN politiek aangepakt worden, maar de politiek doet er niks mee.

Aanvullend heeft Obama hierin al eerste stappen gezet tijdens zijn presidentschap, maar die heeft Trump, hoe kan het ook anders, weer terug gedraaid.
op zich wel een goed plan maar dan moet je wel eerst agenten die zich niet aan de procedures houden straffen want daar begint het mee.
  donderdag 4 juni 2020 @ 09:28:08 #71
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_193466049
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 09:25 schreef Tarado het volgende:

[..]

op zich wel een goed plan maar dan moet je wel eerst agenten die zich niet aan de procedures houden straffen want daar begint het mee.
Eens. Maar ook dat moet de politiek dan wel mogelijk gaan maken, door wetgeving te veranderen, door te lobbyen en door de boodschap uit te dragen dat dit zinloze geweld niet meer ongestraft zal gaan.

Trump en zijn ministers vinden dat alleen allemaal niet zo nodig. Gevolg: tienduizenden mensen gaan de straat op.
  donderdag 4 juni 2020 @ 09:31:52 #72
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193466097
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 09:28 schreef Belabor het volgende:

[..]

Eens. Maar ook dat moet de politiek dan wel mogelijk gaan maken, door wetgeving te vergeven, door te lobbyen en door de boodschap uit te dragen dat door geweld niet meer ongestraft zal gaan.

Trump en zijn ministers vinden dat alleen allemaal niet zo nodig. Gevolg: tienduizenden mensen gaan de straat op.
ik kan me niet voorstellen dat er geen wet en regelgeving voor is maar je moet er wel gebruik van maken, het is nu teveel wildwest en degene met de badge mag alles
pi_193466110
Ook niet zo netjes tegenover de agenten die zich wel gedragen, het gesprek aangaan met demonstranten, desnoods geknield om de machtspositie wat te vereffenen.

Agent zijn in de VS is sowieso al verschrikkelijk moeilijk in deze tijden. Zeker als je wel normaal na kunt denken. Laat ik het zo stellen: als in mijn beroepsgroep, die van docent, wordt ingesteld dat studievertraging wordt betaald uit mijn (toch al vrij magere) pensioenspot neem ik direct ontslag.
pi_193466198
Ook wel een twijfelachtige ontwikkeling trouwens, waar de Washington Post over schrijft.

quote:
[..] But it wasn’t only components of the Defense Department that had been brought to the nation’s capital to help with the “domination” that President Trump sought to display in the wake of the turmoil. Washington residents have also been confronted with a number of other heavily armed law enforcement officers who share an unexpected characteristic: Neither their affiliation nor their personal identities are discernible.

[..]

So did the New Republic's Matt Ford. When he asked the armed men if they were associated with the Bureau of Prisons based on an acronym on their uniforms, Ford was simply told, "Maybe."

[..]
https://www.washingtonpos(...)nforcement-officers/

Dus je hebt daar gewapende gasten staan die claimen, waarschijnlijk terecht maar toch, onderdeel te zijn van 'de staat' zonder te specificeren welke afdeling precies en zonder zich te willen identificeren.

Zo zet je natuurlijk wel lekker de deur open voor allerlei milities :{
  donderdag 4 juni 2020 @ 09:51:09 #75
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_193466314
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 08:56 schreef drexciya het volgende:
alleen black lives matter. Zoek maar eens op Tony Timpa, Kelly Thomas of Daniel Shaver, maar daar horen we helemaal niets over.
Als 'we daar helemaal niets over horen', hoe ken je deze mensen dan? Tony, Kelly en Daniel behoorden tot je vriendenkring?
pi_193466380
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 08:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

offtopic... Ik vind hem eigenlijk nog best een aardige acteur vergeleken veel andere actie-helden als de Stallones en Schwartzeneggers.

Ontopic: Het is wel frappant om te zien hoe extreem de tegenstanders van de demonstraties alle demonstranten proberen gelijk te stellen aan plunderaars terwijl het natuurlijk maar 0,1% van de demonstranten zijn. En op basis van die 0,1% gaat men iedereen aanpakken. Ipv gericht de rotte appels er proberen uit te halen.

De miljoenen oprechte demonstranten kunnen niets aan die paar rotte appels doen.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_193466459
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 09:57 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

offtopic... Ik vind hem eigenlijk nog best een aardige acteur vergeleken veel andere actie-helden als de Stallones en Schwartzeneggers.

Ontopic: Het is wel frappant om te zien hoe extreem de tegenstanders van de demonstraties alle demonstranten proberen gelijk te stellen aan plunderaars terwijl het natuurlijk maar 0,1% van de demonstranten zijn. En op basis van die 0,1% gaat men iedereen aanpakken. Ipv gericht de rotte appels er proberen uit te halen.

De miljoenen oprechte demonstranten kunnen niets aan die paar rotte appels doen.
Terwijl figuren als Scarface dat weldegelijk kunnen, want die stelt een stukje naar boven nog dat er ook zwarte miljonairs zijn in de VS en dat het daarom prima is gesteld met het levensperspectief van de zwarte bevolking van het land.
  donderdag 4 juni 2020 @ 10:06:57 #78
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_193466482
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 07:48 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Zeker. Maar als een zwarte security guard wordt neergeschoten tijdens het plunderen, of een schietpartij in "the hood". Dan hoor je de BLM movement niet.
En als de dader gekend is wordt die aangeklaagd en veroordeeld. Als dat ook bij politiegeweld gebeurde zou BLM niet bestaan.
are we infinite or am I alone
  Redactie Games donderdag 4 juni 2020 @ 10:07:42 #79
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_193466492
quote:

[..]

Dat argumenten werkt alleen bij agenten, niet bij de demonstranten. Dat weet je toch?
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_193466560
quote:

[..]

Dat is natuurlijk helemaal niet frappant. Tegenstanders wil namelijk helemaal niet weten wat de demonstranten hebben te zeggen. En je kunt de boodschap van al die marcherende mensen natuurlijk makkelijker negeren als je in je hoofd het beeld creëert dat er louter wordt geplunderd.
pi_193466645
Ik ben wel benieuwd hoe lang de protesten doorgaan. Ik heb het idee dat de protesteerders weinig reden zullen hebben om hun protest vóór de verkiezingen te beëindigen en zelfs daarna is maar de vraag of de rust weerkeert. Dat zou betekenen dat we maanden van protest tegemoet gaan zien. Ik ben benieuwd of Trump zich daarin uiteindelijk berust of dat hij verdere stappen gaat nemen waardoor verdere escalatie dreigt.
pi_193466693
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 10:21 schreef Jojoke het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe lang de protesten doorgaan. Ik heb het idee dat de protesteerders weinig reden zullen hebben om hun protest vóór de verkiezingen te beëindigen en zelfs daarna is maar de vraag of de rust weerkeert. Dat zou betekenen dat we maanden van protest tegemoet gaan zien. Ik ben benieuwd of Trump zich daarin uiteindelijk berust of dat hij verdere stappen gaat nemen waardoor verdere escalatie dreigt.
Natuurlijk, the Donald gaat ook nooit "gewoon" weg als ie de verkiezingen zou verliezen. Aan de ene kant ben ik best blij dat ie nu een interne aangelegenheid heeft die hij zou kunnen gebruiken als afleiding. In plaats dat hij zich in een of andere oorlog gaat gooien.
pi_193466736
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 09:18 schreef Montov het volgende:
Krachtig verhaal van Mattis. Historisch perspectief tegen fascisme en de relatie tussen burgers en leger. En een duidelijk afkeuring van het knuppelgeweld voor een campagnefilmpje van Trump. En dat van een gerespecteerde militaire Republikein.
Dat statement is wel mooi en redelijk maar of hij zo gerespecteerd is weet ik niet.

quote:
In May 2004 Mattis ordered the 3 a.m. bombing of what he alleged was a suspected enemy safe house near the Syrian border, but was in fact a wedding party and resulted in the deaths of 42 civilians, including 11 women and 14 children. Mattis said it had taken him 30 seconds to decide whether to bomb the location. Describing the wedding as implausible, he said, "How many people go to the middle of the desert to hold a wedding 80 miles (130 km) from the nearest civilization? These were more than two dozen military-age males. Let's not be naive."[47] The occurrence of a wedding was disputed by military officials, but the Associated Press obtained video footage showing a wedding party and a video the next day showed musical instruments and party decoration among the remains.[48] When asked by the press about footage on Arabic television of a child's body being lowered into a grave, he replied: "I have not seen the pictures but bad things happen in wars. I don't have to apologise for the conduct of my men."
https://en.wikipedia.org/wiki/Jim_Mattis
Toppertje natuurlijk, nog geen 30 seconde nadenken om 42 burgerslachtoffers te maken. Ach het waren maar Iraqi's zal hij gedacht hebben.

quote:
Mattis acquired the nickname "Mad Dog" -- a moniker that is not used by people who know him, friends say -- after he made comments such as "be polite, be professional, but have a plan to kill everybody you meet" and "a good soldier follows orders, but a true warrior wears his enemy's skin like a poncho."
https://edition.cnn.com/2(...)-nickname/index.html
  donderdag 4 juni 2020 @ 10:29:56 #84
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_193466754
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 09:42 schreef BlackLining het volgende:

Tijd voor al-Nusra om de orde te herstellen.
pi_193466767
quote:
Veel zal er vanaf hangen in welke mate het coronavirus mee heeft gedaan aan de protesten.

We zijn ongeveer een week bezig. Uitgaande van de gemiddelde incubatietijd zou je langzaamaan effecten moeten gaan zien. Als mensen besmet zijn geraakt en die gaan nu weer demonstreren krijg je weer exponentiële groei. De zevendaagse trends van het aantal gevallen dalen inmiddels niet meer maar worden vlak. Nou is dat natuurlijk érg kort om al iets zinnigs over te zeggen maar hoopgevend is het in ieder geval niet.

Misschien hebben we dan wel een beetje een indicatie over wat ons in Nederland nog te wachten staat }:|

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/us/
pi_193466844
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 10:26 schreef koemleit het volgende:

In plaats dat hij zich in een of andere oorlog gaat gooien.
Breng donald nu niet op ideeen om weer iets anders onbezonnens te gaan doen om af te leiden van de interne problemen. ;)

quote:
https://www.nu.nl/economi(...)r-china-vliegen.html
De aankondiging van de Chinese luchtvaartautoriteiten volgt een dag nadat de Verenigde Staten besloten Chinese vliegtuigen per 16 juni te weren. De Amerikaanse autoriteiten deden dat naar eigen zeggen uit protest tegen de sluiting van het Chinese luchtruim, die volgens hen indruist tegen internationale verdragen.
Dus china moet hun luchtruim nu opeens openstellen omdat het ingaat tegen internationale verdragen. Mocht dan eigenlijk het sluiten van het vliegverkeer vanuut europa naar de vs wel volgens diezelfde verdragen. Of is het wederom selectief naar verdragen kijken.
  donderdag 4 juni 2020 @ 10:39:51 #87
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_193466914
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 10:28 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Dat statement is wel mooi en redelijk maar of hij zo gerespecteerd is weet ik niet.
[..]

https://en.wikipedia.org/wiki/Jim_Mattis
Toppertje natuurlijk, nog geen 30 seconde nadenken om 42 burgerslachtoffers te maken. Ach het waren maar Iraqi's zal hij gedacht hebben.
[..]

https://edition.cnn.com/2(...)-nickname/index.html
Hij wordt wel gerespecteerd door militairen en Republikeinen. Maar misschien krijgt Mattis nu ook de McCain behandeling.
Géén kloon van tvlxd!
pi_193466942
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 10:26 schreef koemleit het volgende:

[..]

Natuurlijk, the Donald gaat ook nooit "gewoon" weg als ie de verkiezingen zou verliezen. Aan de ene kant ben ik best blij dat ie nu een interne aangelegenheid heeft die hij zou kunnen gebruiken als afleiding. In plaats dat hij zich in een of andere oorlog gaat gooien.
Zou je denken dat hij verkiezingsfraude of iets degelijks gaat claimen als hij in november verliest? Ik zie hem wel alles uit de klas trekken om op zijn zetel te blijven. Hij zal het niet kunnen verkroppen als hij een 1-termijn president wordt. Ik weet niet precies welke mogelijkheden hij heeft om op zijn zetel te blijven. Als hij verliest, dan heeft hij weinig andere keuze dan uiteindelijk te vertrekken.

Je ziet nu al dat Republikeinen als Mattis of Esper hun president niet door dik en dun gaan steunen als het erop aankomt. Daarvoor vinden ze de grondwet en de democratie te belangrijk.
pi_193466981
quote:
Uiteindelijk zal de regering de angel er uit moeten halen en de demonstranten tegemoet komen met wetgeving die hun zorgen vermindert. Dat is wat in een normale rechtsstaat gebeurt.
Als de demonstraties op een gegeven moment hard worden neergeslagen en er volgt geen verdere aktie dan onderdrukking, dan is er iets goed mis.

Stel dat bijv. die boerenprotesten keihard de kop waren ingedrukt en de regering ze nergens in tegemoet zou komen...
pi_193467013
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 10:41 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Zou je denken dat hij verkiezingsfraude of iets degelijks gaat claimen als hij in november verliest? Ik zie hem wel alles uit de klas trekken om op zijn zetel te blijven. Hij zal het niet kunnen verkroppen als hij een 1-termijn president wordt. Ik weet niet precies welke mogelijkheden hij heeft om op zijn zetel te blijven. Als hij verliest, dan heeft hij weinig andere keuze dan uiteindelijk te vertrekken.

Je ziet nu al dat Republikeinen als Mattis of Esper hun president niet door dik en dun gaan steunen als het erop aankomt. Daarvoor vinden ze de grondwet en de democratie te belangrijk.
Dat ballonnetje werd vorige week alvast in stelling gebracht met dat commentaar op eventueel stemmen per post mocht de epidemie weer oplaaien.

Je kunt er donder op zeggen dat straks de lamestream de mensen hebben beïnvloedt, het stemmen oneerlijk is verloren, de phony FBI weigert in te grijpen en dat wederom de lamestream media onvoldoende verslag doen van de veverkiezingsfraude. Very unfair. Obamagate.
pi_193467015
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 10:30 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Veel zal er vanaf hangen in welke mate het coronavirus mee heeft gedaan aan de protesten.

We zijn ongeveer een week bezig. Uitgaande van de gemiddelde incubatietijd zou je langzaamaan effecten moeten gaan zien. Als mensen besmet zijn geraakt en die gaan nu weer demonstreren krijg je weer exponentiële groei. De zevendaagse trends van het aantal gevallen dalen inmiddels niet meer maar worden vlak. Nou is dat natuurlijk érg kort om al iets zinnigs over te zeggen maar hoopgevend is het in ieder geval niet.

Misschien hebben we dan wel een beetje een indicatie over wat ons in Nederland nog te wachten staat }:|

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/us/
Als de zevendaagse trends nu vlak worden, dan is het aantal besmettingen al aan het stijgen toch? Het zou ook niet verwonderlijk zijn. ik had alleen gehoopt dat het scheelt dat de protesten in de buitenlucht plaatsvinden.
pi_193467021
quote:

[..]

Vertrekken naar een land zonder uitleveringsverdrag denk ik... Er lopen aardig wat rechtszaken die hout snijden tegen Trump en als hij president-af is raakt hij zijn immuniteit kwijt.
pi_193467063
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 10:44 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Als de zevendaagse trends nu vlak worden, dan is het aantal besmettingen al aan het stijgen toch? Het zou ook niet verwonderlijk zijn. ik had alleen gehoopt dat het scheelt dat de protesten in de buitenlucht plaatsvinden.
Nee, ik doel op nieuwe gevallen per dag.

Dat aantal daalde de laatste tijd (de groei van het totaal ging dus elke dag langzamer) maar dat stabiliseert. Als dat verder gaat zo, zijn er straks elke dag méér besmettingen dan de dag ervoor. Dan krijg je exponentiële stijging. En als dat doorzet dondert naast de economie ook de zorg finaal in elkaar.

Maar, nogmaals, er is nog wat te weinig data om echt wat zinnigs te kunnen zeggen. Buiten dat zou je eigenlijk moeten kijken naar het aantal ziekenhuisopnamen en niet naar het aantal positieve testen. Hopelijk valt het mee.
pi_193467064
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 10:43 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Uiteindelijk zal de regering de angel er uit moeten halen en de demonstranten tegemoet komen met wetgeving die hun zorgen vermindert. Dat is wat in een normale rechtsstaat gebeurt.
Als de demonstraties op een gegeven moment hard worden neergeslagen en er volgt geen verdere aktie dan onderdrukking, dan is er iets goed mis.

Stel dat bijv. die boerenprotesten keihard de kop waren ingedrukt en de regering ze nergens in tegemoet zou komen...
Dat zou verstandig zijn, maar ik zie Trump dat niet doen -O-
pi_193467093
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 10:44 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Dat ballonnetje werd vorige week alvast in stelling gebracht met dat commentaar op eventueel stemmen per post mocht de epidemie weer oplaaien.

Je kunt er donder op zeggen dat straks de lamestream de mensen hebben beïnvloedt, het stemmen oneerlijk is verloren, de phony FBI weigert in te grijpen en dat wederom de lamestream media onvoldoende verslag doen van de veverkiezingsfraude. Very unfair. Obamagate.
Daar heb je een punt. Hij is de zaadjes ervoor al aan het zaaien. -O-
pi_193467115
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 10:48 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Nee, ik doel op nieuwe gevallen per dag.

Dat aantal daalde de laatste tijd (de groei van het totaal ging dus elke dag langzamer) maar dat stabiliseert. Als dat verder gaat zo, zijn er straks elke dag méér besmettingen dan de dag ervoor. Dan krijg je exponentiële stijging. En als dat doorzet dondert naast de economie ook de zorg finaal in elkaar.

Maar, nogmaals, er is nog wat te weinig data om echt wat zinnigs te kunnen zeggen. Buiten dat zou je eigenlijk moeten kijken naar het aantal ziekenhuisopnamen en niet naar het aantal positieve testen. Hopelijk valt het mee.
Het is afwachten. Hopelijk helpt de open lucht en de zon om de schade te beperken.
pi_193467151
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 10:45 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Vertrekken naar een land zonder uitleveringsverdrag denk ik... Er lopen aardig wat rechtszaken die hout snijden tegen Trump en als hij president-af is raakt hij zijn immuniteit kwijt.
Misschien wil Boris, Australië of Brazilië hem asiel verlenen |:)
pi_193467182
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 10:48 schreef BlackLining het volgende:
Buiten dat zou je eigenlijk moeten kijken naar het aantal ziekenhuisopnamenen niet naar het aantal positieve testen. Hopelijk valt het mee.
En dat met 40 miljoen werklozen, ten opzichte van een paar maanden terug. Wat heeft dat voor invloed op de ziekenhuisopnamen? Rekening houdend met de aanwezigheid van zorgverzekering bij mensen met een baan, en de zorgverzekering die ze kwijt raken als men de baan verliest (vaak, niet altijd).

Overigens interessant @Jojoke dat jij precies de vragen stelt die ik me ook aan het stellen ben.

Gaat Trump vreedzaam weg als hij in november verliest, hoe gaat hij om met eventueel verlies, gaat het zonder slag of stoot of niet? Bestaat er volgens jullie echt een reële kans op een burgeroorlog? Nadat de verkiezingen zijn geweest of wellicht al daarvoor? Ben benieuwd hoe jullie, die hier veel vaker posten dan ikzelf, over denken. :)

Wat is het toekomstperspectief voor dit VS? Bestaat er nog kans op heling en zo ja, hoe?

En dan ook nog die privémilities er bij...wat een krankzinnige situatie daar.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  donderdag 4 juni 2020 @ 10:55:47 #99
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193467191
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 10:45 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

en dat zie jij gebeuren?
pi_193467230
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 10:55 schreef Salina het volgende:

[..]

En dat met 40 miljoen werklozen, ten opzichte van een paar maanden terug. Wat heeft dat voor invloed op de ziekenhuisopnamen? Rekening houdend met de aanwezigheid van zorgverzekering bij mensen met een baan, en de zorgverzekering die ze kwijt raken als men de baan verliest (vaak, niet altijd).

Overigens interessant @:Jojoke dat jij precies de vragen stelt die ik me ook aan het stellen ben.

Gaat Trump vreedzaam weg als hij in november verliest, hoe gaat hij om met eventueel verlies, gaat het zonder slag of stoot of niet? Bestaat er volgens jullie echt een reële kans op een burgeroorlog? Nadat de verkiezingen zijn geweest of wellicht al daarvoor? Ben benieuwd hoe jullie, die hier veel vaker posten dan ikzelf, over denken. :)

Wat is het toekomstperspectief voor dit VS? Bestaat er nog kans op heling en zo ja, hoe?

En dan ook nog die privémilities er bij...wat een krankzinnige situatie daar.
Testen op COVID is in de VS gratis (en naar verluid nauwelijks te doen). De behandeling echter niet, dus die kan het gros van de mensen niet betalen.

Ik wil heel graag weten hoeveel mensen met de ziekenhuisrekening en het vooruitzicht op levenslange schulden in het achterhoofd hebben gegokt op thuis herstellen. Die gok zal niet in alle gevallen positief hebben uitgepakt.

Ik kan helaas zo snel geen over/ondersterfte grafiekje vinden van de VS..

Dat hoort in COR natuurlijk, dat weet ik, maar ik vermoed dat een eventuele tweede golf de kaarten weer flink gaat schudden voor Trump en de zijne.
pi_193467251
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 10:53 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Misschien wil Boris, Australië of Brazilië hem asiel verlenen |:)
Boris wil al 2.8 miljoen Hongkong bewoners asiel verlenen daar is dadelijk geen ruimte meer voor trump.
pi_193467283
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 10:58 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Testen op COVID is in de VS gratis (en naar verluid nauwelijks te doen). De behandeling echter niet, dus die kan het gros van de mensen niet betalen.

Ik wil heel graag weten hoeveel mensen met de ziekenhuisrekening en het vooruitzicht op levenslange schulden in het achterhoofd hebben gegokt op thuis herstellen. Die gok zal niet in alle gevallen positief hebben uitgepakt.

Misschien in het Corona in de VS-topic in het Corona-subforum. Er zijn wel cijfers van oversterfte in New York, die liegen er volgens mij niet om. Maar er is zoveel info verschenen, geen idee waar en wanneer.

Inderdaad, testen kan wel, maar behandeling gaat in de tienduizenden (minstens) dollars lopen begreep ik. Laat staan dat je een maand op de IC ligt, dan tik je wellicht meer dan 100.000 dollar af, kun je de rest van je leven afbetalen.
En als je dan geen zorgverzekering meer hebt....

quote:
Dat hoort in COR natuurlijk, dat weet ik, maar ik vermoed dat een eventuele tweede golf de kaarten weer flink gaat schudden voor Trump en de zijne.
Ah dit heb je net nog toegevoegd zie ik. ;)

En inderdaad, dat gedoe met die verkiezingsfraude voorspelt ook niet veel goeds... :N
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_193467316
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 10:58 schreef BlackLining het volgende:

[..]

The New York Times heeft zeer uitgebreide data over sterfte gerelateerd aan COVID, inclusief oversterfte, in de VS, die sectie is gratis te lezen.
pi_193467372
Gisteravond schijnt Hannity heel boos geweest te zijn omdat, volgens hem, BLM zich aan het bewapenen is, blijkbaar zijn FOX kijkers heel bang voor zwarte mensen met wapens of zo.

Op zich al lachwekkend, natuurlijk, maar het mooiste is natuurlijk dat het een grondrecht is in de VS om je als burger te bewapenen, BLM zou zelfs gewoon een eigen militie mogen vormen.
Dezelfde Hannity verdedigde met hand en tand het recht van de Bundy's om een federaal gebouw gewapened te bezetten. Hoezo racistisch?

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 04-06-2020 11:07:42 ]
pi_193467376
quote:

[..]

David Pakman benoemde leuk wat de Trump strategie is.

Confuse about what's happening in the US
Conflate protesters, looters, rioters and inciters
Criticize and pass the blame to governors, democrats and protesters
Pander to the trumpist base.

Dat dat CCCP spelt is puur toeval natuurlijk. ;)

pi_193467428
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 11:07 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:

[..]

David Pakman benoemde leuk wat de Trump strategie is.

Confuse about what's happening in the US
Conflate protesters, looters, rioters and inciters
Criticize and pass the blame to governors, democrats and protesters
Pander to the trumpist base.

Dat dat CCCP spelt is puur toeval natuurlijk. ;)
pi_193467619
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 09:42 schreef BlackLining het volgende:
Ook wel een twijfelachtige ontwikkeling trouwens, waar de Washington Post over schrijft.

[ afbeelding ]
[..]

https://www.washingtonpos(...)nforcement-officers/

Dus je hebt daar gewapende gasten staan die claimen, waarschijnlijk terecht maar toch, onderdeel te zijn van 'de staat' zonder te specificeren welke afdeling precies en zonder zich te willen identificeren.

Dan kunnen Putin en Erdogan wel even een legertje in laten vliegen
pi_193467658
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 11:21 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Dan kunnen Putin en Erdogan wel even een legertje in laten vliegen
Waarom moeilijk doen als de broer van Betsy DeVos zijn eigen huurlingenleger heeft ;)
  donderdag 4 juni 2020 @ 11:25:48 #109
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_193467692
quote:

[..]

Ja, want het aantal miljonairs in een land geeft aan hoe gaat het gaat met de bevolking.... Wat een enorme poep komt er uit jouw toetsenboord, zeg. Post anders nog even een antisemitisch plaatje of zo.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_193467726
quote:
2s.gif Op donderdag 4 juni 2020 11:23 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Waarom moeilijk doen als de broer van Betsy DeVos zijn eigen huurlingenleger heeft ;)
Is ook zo..

Maar waarom is dit überhaupt een hoofdstuk? :')

Gisteren ook al een advocaat gehoord die er totaal geen zinnigheid meer in ziet. En je weet hoe ver men gezakt is als straks advocaten gaan protesteren. De VS keldert zo wel in korte tijd richting de bananenrepublieken.
pi_193467747
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 11:28 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Is ook zo..

Maar waarom is dit überhaupt een hoofdstuk? :')

Gisteren ook al een advocaat gehoord die er totaal geen zinnigheid meer in ziet. En je weet hoe ver men gezakt is als straks advocaten gaan protesteren. De VS keldert zo wel in korte tijd richting de bananenrepublieken.
Bedoel je deze?
pi_193467791
quote:
Heel goed stuk was dit. :Y
  Overall beste user 2022 donderdag 4 juni 2020 @ 11:39:39 #113
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_193467907
kylegriffin1 twitterde op woensdag 03-06-2020 om 23:15:30 RICHMOND, Va. (AP) -- Virginia governor to announce removal of iconic Richmond statue of Confederate Gen. Robert E. Lee. reageer retweet
Mooi, naar de schroothoop met die rotzooi. En mochten de rednecks komen protesteren keihard de knoet erover.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_193467943
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 11:39 schreef Ulx het volgende:
kylegriffin1 twitterde op woensdag 03-06-2020 om 23:15:30 RICHMOND, Va. (AP) -- Virginia governor to announce removal of iconic Richmond statue of Confederate Gen. Robert E. Lee. reageer retweet
Mooi, naar de schroothoop met die rotzooi. En mochten de rednecks komen protesteren keihard de knoet erover.
Dit gaat geheid shit opleveren. :Y) :@
  Overall beste user 2022 donderdag 4 juni 2020 @ 11:44:40 #115
3928 Ulx
pi_193468005
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 11:40 schreef Salina het volgende:

[..]

Dit gaat geheid shit opleveren. :Y) :@
Mochten mensen een standbeeld met geweertjes gaan verdedigen dan moet de National Guard gewoon het vuur openen op die relschoppers. Law and order.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 donderdag 4 juni 2020 @ 11:47:08 #116
3928 Ulx
pi_193468046
Trump en Biden staan gelijk in polls in Texas.
Twijfelaars zijn meestal geneigd een nieuwe kandidaat te kiezen. Slecht nieuws voor Trump.
pi_193468085
Interessant artikel over de helikopters boven Washington, welke het waren, van welke eenheid z
waren, waar ze vandaan kwamen en andere opmerkelijke militaire vliegbewegingen rondom de stad.

https://www.thedrive.com/(...)titude-show-of-force
pi_193468340
Wanneer is de demo voor de moord op Tony Timpa?

donderdag 4 juni 2020 @ 12:05:04 #119
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_193468360
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 12:03 schreef riazop het volgende:

Begin er een zou ik zeggen.
pi_193468367
Ah, een beetje concern trolling miste nog in dit topic.
pi_193468396
Het schijnt dat de linkse gemeenschap zeer gegaan is met politiegeweld in de VS. Dys wanneer demo?
pi_193468447
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 12:07 schreef riazop het volgende:
Het schijnt dat de linkse gemeenschap zeer gegaan is met politiegeweld in de VS. Dys wanneer demo?
Vraag het aan mensen in de VS.
pi_193468454
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 12:03 schreef riazop het volgende:

Als jij vindt dat blanken in de VS structureel slachtoffer worden van geweld en dat hervormingen nodig, staat het je vrij de straat op te gaan.
pi_193468513
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 11:47 schreef Ulx het volgende:
Twijfelaars zijn meestal geneigd een nieuwe kandidaat te kiezen. Slecht nieuws voor Trump.
Terwijl hij texas in 2016 met 52,2% vs 43,2% gewonnen heeft. Als hij zelfs in het van oorsprong conservatieve texas zo snel aan populariteit verliest moet hij toch een andere campagne strategie gaan bedenken. :P
  donderdag 4 juni 2020 @ 12:16:34 #125
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_193468551
Weer een bijzonder deel van AMV dat #779, nuanceren is sommige mensen echt totaal vreemd.
pi_193468574
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 12:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als jij vindt dat blanken in de VS structureel slachtoffer worden van geweld en dat hervormingen nodig, staat het je vrij de straat op te gaan.
Wat kan het mij schelen wélk ras bij geweld om komt.
Maar als je naar de statistieken kijkt is de linkse gemeenschap in Amsterdam nogal selectief en hypocriet. En das wel weer ionteressant.

pi_193468624
quote:
Wat ook nog best zou kunnen is dat W. Bush Biden gaat endorsen onder het motto van "we moeten nu een leider hebben die verenigt ipv verdeelt". Dat kan ook nog impact hebben in die staat.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_193468632
quote:
2s.gif Op donderdag 4 juni 2020 11:49 schreef xpompompomx het volgende:
Interessant artikel over de helikopters boven Washington, welke het waren, van welke eenheid z
waren, waar ze vandaan kwamen en andere opmerkelijke militaire vliegbewegingen rondom de stad.

https://www.thedrive.com/(...)titude-show-of-force
Na 2 dagen dus zwart op wit hóeveel heli’s, de tactiek, de bemanning en ws. troepentransport.
Intimidatie first class.

Van twitter:
“ U.S. presidents spoke this week about systemic racism and injustice.

A fifth U.S. president spoke instead this week about using military force to dominate Americans who are protesting racial injustice.”

https://mobile.twitter.co(...)/1268331709147176960
met fraaie foto.
  donderdag 4 juni 2020 @ 12:21:28 #129
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_193468634
Oh God, niet dit getrol weer.
pi_193468644
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 12:17 schreef riazop het volgende:

[..]

Maar als je naar de statistieken kijkt is de linkse gemeenschap in Amsterdam nogal selectief en hypocriet. En das wel weer ionteressant.

[ afbeelding ]
Veel Amerikanen vinden dat zwarten onevenredig vaak het slachtoffer worden van politiegeweld. Als jij liever strijdt tegen politiegeweld in het algemeen, dan moet je dat vooral doen.
  donderdag 4 juni 2020 @ 12:24:53 #131
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_193468684
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 12:21 schreef DustPuppy het volgende:
Oh God, niet dit getrol weer.
Het is helaas geen getrol, zo gaat het in die koppies echt. Het is voor anderen wel makkelijk zien wat voor vlees je in de kuip heb, zo komen ook allemaal met datzelfde plaatje en net doen alsof ze zogenaamd ook huidskleurproblemen hebben en zo niet bestaat dat probleem niet eens.
pi_193468697
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 12:20 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Wat ook nog best zou kunnen is dat W. Bush Biden gaat endorsen onder het motto van "we moeten nu een leider hebben die verenigt ipv verdeelt". ....
geloof ik niet, young bush houdt zich al jaren afzijdig. Ook al heeft hij een tyfushekel aan Trump.
  Overall beste user 2022 donderdag 4 juni 2020 @ 12:27:42 #133
3928 Ulx
pi_193468723
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 12:14 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Terwijl hij texas in 2016 met 52,2% vs 43,2% gewonnen heeft. Als hij zelfs in het van oorsprong conservatieve texas zo snel aan populariteit verliest moet hij toch een andere campagne strategie gaan bedenken. :P
Dat doet Trump as we speak. Het heeft alleen weinig met democratie te maken.
  donderdag 4 juni 2020 @ 12:29:00 #134
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_193468744
quote:
Dit heb ik even gemist. Mooie woorden hoor. Klinkt veel meer als een staatsman dan ie tijdens zijn presidentsperiode klonk. Moet ik wel bij zeggen dat Trump de lat een stuk lager heeft gelegd m.b.t. wat we al respectabel vinden.

George W. Bush: ‘Demonstranten komen op straat voor een betere toekomst’
  Overall beste user 2022 donderdag 4 juni 2020 @ 12:31:02 #135
3928 Ulx
pi_193468774
Vinden de Trumpisten hier Mad Dog Mathis nu slecht? Vroeger was de man populair bij dat kliekje.
pi_193468777
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 12:17 schreef riazop het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ziet deze grafiek in Nederland er hetzelfde eruit?
pi_193468793
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 12:07 schreef riazop het volgende:
Waarom je verschuilen achter anderen als je ook zelf het verschil kan maken?
  donderdag 4 juni 2020 @ 12:33:43 #138
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_193468813
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 12:32 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Waarom je verschuilen achter anderen als je ook zelf het verschil kan maken?
Daar gaat het hem ook niet om. Hij wil helemaal geen protest beginnen, hij vind dat hij tekort wordt gedaan in deze situatie, omdat hij als blanke geen aandacht krijgt en zich blijkbaar aangesproken voelt.
pi_193468833
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 12:14 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Er wordt natuurlijk al heel lang gespeculeerd over het feit dat Texas met z'n veranderende demografie geleidelijk aan een blauwe staat zou kunnen worden, maar vooralsnog bleek elke keer weer dat dit nog wat te voorbarig is. Of het nou presidentsverkiezingen, gouverneursverkiezingen of senaatsverkiezingen zijn, Texas als geheel blijft nog wel vrij consistent rood. Heel dieprood is de staat natuurlijk niet met ook 'liberal hellholes' als Austin, maar de marge lijkt toch nog wel vrij consistent. Je moet terug naar 1990 voor de laatste Democratische overwinning.
O'Rourke kwam nog aardig in de buurt bij het verslaan van Cruz, maar die laatste was vrij impopulair en O'Rourke voerde natuurlijk een enorme campagne die ook nog eens behoorlijk financieel gesteund werd van buitenaf.

Overigens stemt daar slechts iets van 50% van de mensen, dus daar zit ook nog best wat ruimte in. Het kan best zijn dat Trump helemaal niet veel stemmen inlevert, maar afkeer van zijn beleid juist een groep kiezers naar de stembus jaagt voor een antistem.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 4 juni 2020 @ 12:35:59 #140
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_193468838
joshfoxfilm twitterde op donderdag 04-06-2020 om 04:18:45 People stuck in traffic are witnessing NYPD beat up folks on their way home. https://t.co/AkUGPQQOIf reageer retweet
New York is echt Gotham-taferelen aan het vertonen, met ontzettend veel chaos avond na avond.

LibsInAmerica twitterde op donderdag 04-06-2020 om 00:53:37 Could someone explain why NYPD is breaking into a jewelry store? @NYCMayor? Anyone?

https://t.co/nMeNpbYot6 reageer retweet
Hoe beoordelen we dit? Fake? Niet wat het lijkt? Precies wat het lijkt?
pi_193468899
-nee-

[ Bericht 99% gewijzigd door capricia op 04-06-2020 12:46:13 ]
pi_193468934
Precies wat Trump wil

3 agenten aangevallen en verwond

pi_193468957
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 12:35 schreef Monolith het volgende:

Overigens stemt daar slechts iets van 50% van de mensen, dus daar zit ook nog best wat ruimte in. Het kan best zijn dat Trump helemaal niet veel stemmen inlevert, maar afkeer van zijn beleid juist een groep kiezers naar de stembus jaagt voor een antistem.
Dat is toch in de meeste staten dat de opkomst rond de 50% zit. Dat komt toch ook voor een deel door dat vreemde systeem dat je jezelf eerst als stemmer moet registreren voordat je uberhaubt een stembiljet krijgt. Volgens mij krijg je in alle andere serieuze westerse democratieën gewoon automagisch een stembiljet bij verkiezingen in je brievenbus. :P
  donderdag 4 juni 2020 @ 12:47:19 #144
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_193469006
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 12:44 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat is toch in de meeste staten dat de opkomst rond de 50% zit. Dat komt toch ook voor een deel door dat vreemde systeem dat je jezelf eerst als stemmer moet registreren voordat je uberhaubt een stembiljet krijgt. Volgens mij krijg je in alle andere serieuze westerse democratieën gewoon automagisch een stembiljet bij verkiezingen in je brievenbus. :P
Fixed :P.
  donderdag 4 juni 2020 @ 12:49:16 #145
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_193469036
quote:
Ik geloof het allemaal wel met die polls. Het gaat puur om de meerderheid. En 1 stem meer is al een meerderheid. Dus of er een miljoen of 10 mensen gestemd hebben is dan niet relevant. Democraten zijn gebaat bij een hoge opkomst. Maar of dat gebeurt betwijfel ik met een kandidaat als Biden.

Om over het hele fenomeen gerrymandering nog maar te zwijgen.
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
  donderdag 4 juni 2020 @ 12:49:28 #146
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_193469041
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 12:25 schreef riazop het volgende:

[..]

geloof ik niet, young bush houdt zich al jaren afzijdig. Ook al heeft hij een tyfushekel aan Trump.
Afzijdig? Eergister nog dit:
https://www.politico.com/(...)-bush-protest-297133

quote:
George W. Bush laments 'shocking failure' in treatment of black Americans

Former President George W. Bush is calling for a national examination of “tragic failures” in the realm of racial injustice following a week of protests over the police killing of an unarmed black man in Minneapolis.

In a statement released Tuesday evening, the 43rd president said he and former first lady Laura Bush had been “anguished by the brutal suffocation of George Floyd,” the 46-year-old who was pinned by a knee to the neck for nearly nine minutes last Monday by an officer of the Minneapolis Police Department.

The former president said that he and his wife had thus far “resisted the urge to speak out, because this is not the time for us to lecture. It is time for us to listen.”

But “it remains a shocking failure that many African Americans, especially young African American men, are harassed and threatened in their own country,” Bush said, as he argued that “the doctrine and habits of racial superiority, which once nearly split our country, still threaten our Union” today.

etcetera
pi_193469050
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 12:44 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nou ja, daar zit nog best heel wat variatie in van staat tot staat. Sterker nog, Texas bungelt aardig onderaan het lijstje doorgaans. Zie bijvoorbeeld de data voor 2016.
  Overall beste user 2022 donderdag 4 juni 2020 @ 12:54:01 #148
3928 Ulx
pi_193469107
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 12:49 schreef Terreros85 het volgende:

[..]

Ik geloof het allemaal wel met die polls. Het gaat puur om de meerderheid. En 1 stem meer is al een meerderheid. Dus of er een miljoen of 10 mensen gestemd hebben is dan niet relevant. Democraten zijn gebaat bij een hoge opkomst. Maar of dat gebeurt betwijfel ik met een kandidaat als Biden.

Om over het hele fenomeen gerrymandering nog maar te zwijgen.
Vast, maar het betekent wel dat Trump aan de bak moet in Texas. Dankzij hem is het nu een swingstate.
  Overall beste user 2022 donderdag 4 juni 2020 @ 12:54:50 #149
3928 Ulx
pi_193469116
TheRickWilson twitterde op woensdag 03-06-2020 om 16:20:01 OH MY GOD. Lindsay dyed his hair to look like Trump.

CANNOT UNSEE. https://t.co/M1g7a4wEiY reageer retweet
  donderdag 4 juni 2020 @ 13:05:52 #150
272296 Jan_Lul
Ik zit hier niet voor
pi_193469280
interessante reclame, vooral als je ziet wie 'm gemaakt heeft.

Overall beste user 2022 donderdag 4 juni 2020 @ 13:12:27 #151
3928 Ulx
pi_193469372
De Lincoln Project mensen hebben een aardige samenvatting gemaakt van wat Trump deed nadat hij uit zijn bunker kroop.

ProjectLincoln twitterde op donderdag 04-06-2020 om 00:10:01 📺 @realDonaldTrump is no longer hiding that he’s a brazen authoritarian, so desiring of control and power that he’s willing to turn our once peaceful cities into war zones.

#AmericaOrTrump https://t.co/8Kn5Zi14Qx reageer retweet
pi_193469568
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 12:49 schreef VoMy het volgende:

[..]

Afzijdig? Eergister nog dit:

Dat zijn obligate open deuren.

Hij houdt zich afzijdig in de zin van politieke aanvallen op presidenten
pi_193469583
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 12:49 schreef Terreros85 het volgende:

Maar of dat gebeurt betwijfel ik met een kandidaat als Biden.

Idd. Geen inspirerende man, maar een uitgebluste conservatieve oude zak
  donderdag 4 juni 2020 @ 13:32:57 #154
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_193469610
Gaan we weer....Biden is een demente oude lul, terwijl Trump de beste president is die de USA ooit gehad heeft. #whogivesafuckaboutfacts
  donderdag 4 juni 2020 @ 13:35:15 #155
39333 Zelva
pi_193469635
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 10:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk helemaal niet frappant. Tegenstanders wil namelijk helemaal niet weten wat de demonstranten hebben te zeggen. En je kunt de boodschap van al die marcherende mensen natuurlijk makkelijker negeren als je in je hoofd het beeld creëert dat er louter wordt geplunderd.
  donderdag 4 juni 2020 @ 13:36:24 #156
39333 Zelva
pi_193469645
quote:

[..]

Zou je denken dat hij verkiezingsfraude of iets degelijks gaat claimen als hij in november verliest?
Hij roeptoetert zelfs jaren na dato nog over verkiezingsfraude in een verkiezing waar hij wint, dus wat denk je zelf?

[ Bericht 1% gewijzigd door Zelva op 04-06-2020 13:43:00 ]
  donderdag 4 juni 2020 @ 13:39:49 #157
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_193469693
Het is extreem onwaarschijnlijk, maar 't zou wel grappig zijn om zijn verklaring te horen indien Trump de popular vote zou winnen maar niet de electoral college.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_193469729
quote:
99s.gif Op donderdag 4 juni 2020 13:39 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het is extreem onwaarschijnlijk, maar 't zou wel grappig zijn om zijn verklaring te horen indien Trump de popular vote zou winnen maar niet de electoral college.
Geen enkel probleem, volgens Trump heeft Clinton de popular vote gewonnen door fraude. Dan zou Biden de electoral vote hebben gewonnen door fraude. 'THE PEOPLE WANT ME'
pi_193469734
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 12:35 schreef Monolith het volgende:

[..]

Er wordt natuurlijk al heel lang gespeculeerd over het feit dat Texas met z'n veranderende demografie geleidelijk aan een blauwe staat zou kunnen worden, maar vooralsnog bleek elke keer weer dat dit nog wat te voorbarig is. Of het nou presidentsverkiezingen, gouverneursverkiezingen of senaatsverkiezingen zijn, Texas als geheel blijft nog wel vrij consistent rood. Heel dieprood is de staat natuurlijk niet met ook 'liberal hellholes' als Austin, maar de marge lijkt toch nog wel vrij consistent. Je moet terug naar 1990 voor de laatste Democratische overwinning.
O'Rourke kwam nog aardig in de buurt bij het verslaan van Cruz, maar die laatste was vrij impopulair en O'Rourke voerde natuurlijk een enorme campagne die ook nog eens behoorlijk financieel gesteund werd van buitenaf.

Die shift is wel interessant. In een normale democratie zou dat namelijk betekenen dat de verhoudingen in de volksrepresentatie langzaamaan verschuiven. Dat zou zodoende langzaamaan steeds meer invloed krijgen op het beleid omdat de groeiende groep meer gewicht in de schaal legt.

In een dysfunctionele democratie echter, maakt het allemaal bar weinig verschil als je niet de meerderheid of grootste minderheid bent. En daar komt bij dat in een dergelijke dysfunctionele democratie zo'n effect nog wat weggepoetst kan worden door wat te schuiven met de districtsgrenzen.

De verandering die je noemt is er, en dat de laatste switch uit 1990 dateert zegt helemaal niets over het tempo van die verandering. Het zegt iets over de problemen van het Amerikaanse kiesstelsel.
  donderdag 4 juni 2020 @ 13:48:43 #160
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_193469823
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 13:29 schreef riazop het volgende:

[..]

Dat zijn obligate open deuren.

Hij houdt zich afzijdig in de zin van politieke aanvallen op presidenten
Hij houdt zich gewoon niet afzijdig, je bent uit je nek aan het zwetsen. Treurig weer.
  Overall beste user 2022 donderdag 4 juni 2020 @ 13:52:36 #161
3928 Ulx
pi_193469886
Big beautiful wall.

betsy_klein twitterde op donderdag 04-06-2020 om 12:33:34 More fencing going up around the White House complex early this morning https://t.co/VLBRnx1lgz reageer retweet
Promises made promises kept.
  donderdag 4 juni 2020 @ 13:55:44 #162
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_193469937
Laat alvast z’n eigen gevangenis bouwen
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_193469968
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 13:55 schreef Szura het volgende:
Dat muren niet alleen mensen buiten-, maar ook binnenhouden, is vaak maar moeilijk te begrijpen voor MAGA-rakkers.
  Overall beste user 2022 donderdag 4 juni 2020 @ 13:58:50 #164
3928 Ulx
pi_193469979
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 13:55 schreef Szura het volgende:
De bewaking komt ook vanuit het gevangeniswezen naar het schijnt.
pi_193470015
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 13:43 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Die shift is wel interessant. In een normale democratie zou dat namelijk betekenen dat de verhoudingen in de volksrepresentatie langzaamaan verschuiven. Dat zou zodoende langzaamaan steeds meer invloed krijgen op het beleid omdat de groeiende groep meer gewicht in de schaal legt.

In een dysfunctionele democratie echter, maakt het allemaal bar weinig verschil als je niet de meerderheid of grootste minderheid bent. En daar komt bij dat in een dergelijke dysfunctionele democratie zo'n effect nog wat weggepoetst kan worden door wat te schuiven met de districtsgrenzen.

De verandering die je noemt is er, en dat de laatste switch uit 1990 dateert zegt helemaal niets over het tempo van die verandering. Het zegt iets over de problemen van het Amerikaanse kiesstelsel.
Nou ja, jij zegt dat het in een 'normale democratie zou betekenen dat de verhoudingen in volksrepresentatie opschuiven'. Dat hoeft niet het geval te zijn hoor. Kijk, als er een algehele verschuiving in het sentiment is dan merk je dat hier 'gewoon' in de verkiezingsuitslag. In een FPTP systeem merk je het dan doordat 'swing districts' omklappen met uiteindelijk hetzelfde effect als de verschuiving maar significant genoeg is.

De reden dat in Texas verhoudingen ook geleidelijk verschuiving is ook juist omdat er forse demografische veranderingen aan de gang zijn. Als in Groningen veelal jongeren wegtrekken of juist naar de provincie toe zouden trekken, dan heeft dat waarschijnlijk ook lokale electorale effecten, maar dat betekent niet dat er sprake is van een algehele verschuiving.
  Overall beste user 2022 donderdag 4 juni 2020 @ 14:01:15 #166
3928 Ulx
pi_193470020
quote:
2s.gif Op donderdag 4 juni 2020 13:58 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Dat muren niet alleen mensen buiten-, maar ook binnenhouden, is vaak maar moeilijk te begrijpen voor MAGA-rakkers.
Die lui vinden Trump dapper terwijl die vent zit te bibberen als een rietje in de bunker. Zijn stem was gisteren drie octaven hoger wegens de paniek.
  Overall beste user 2022 donderdag 4 juni 2020 @ 14:04:03 #167
3928 Ulx
pi_193470062
kylegriffin1 twitterde op donderdag 04-06-2020 om 14:00:00 The Homeland Security Chairman is demanding a briefing on the Secret Service's involvement in the "gassing" of protesters outside of the White House.

"I write to you stunned, disturbed, and furious." https://t.co/szdmaWtmsD reageer retweet
Document in de tweet. Benieuwd of Trump hem ontslaat.
pi_193470155
En blijkbaar is er nog steeds niets geleerd:

YourAnonCentral twitterde op donderdag 04-06-2020 om 09:35:55 An eye witness account from a medic who was shot by APD in the process of trying to administer medical aid to victim Justin Howell. #GeorgeFloyd #hisnameisjustinhowell #BlackLivesMatter https://t.co/RZc210a09w reageer retweet
pi_193470226
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 14:01 schreef Ulx het volgende:

[..]

Die lui vinden Trump dapper terwijl die vent zit te bibberen als een rietje in de bunker. Zijn stem was gisteren drie octaven hoger wegens de paniek.
Verder zijn die 2nd Amendment rakkers die o zo fel tegen tirannieke overheid zijn wel heel erg stil op het moment. Laatst liepen ze nog stoer te doen in bijvoorbeeld Michigan, maar nu het echt prijs is zijn deze "good guys with guns" nergens te bekennen.
  donderdag 4 juni 2020 @ 14:14:21 #170
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_193470236
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 14:09 schreef Tijger_m het volgende:
En blijkbaar is er nog steeds niets geleerd:

YourAnonCentral twitterde op donderdag 04-06-2020 om 09:35:55 An eye witness account from a medic who was shot by APD in the process of trying to administer medical aid to victim Justin Howell. #GeorgeFloyd #hisnameisjustinhowell #BlackLivesMatter https://t.co/RZc210a09w reageer retweet
Ja, hier staan wel wat filmpjes over op de twitter. Speelde zich volgens mij zondagavond af.
pi_193470238
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 13:42 schreef archito het volgende:

[..]

Geen enkel probleem, volgens Trump heeft Clinton de popular vote gewonnen door fraude. Dan zou Biden de electoral vote hebben gewonnen door fraude. 'THE PEOPLE WANT ME'
Dat doet mij herinneren aan wat ik afgelopen week las.

quote:
3. He is convinced that “the real public” loves him, even if you find him repulsive.

Brenner’s investigation occurred when Trump’s business empire was in the dumps and the real-estate scion was personally overexposed by millions of dollars. But he didn’t think that was a problem: “I’m more popular now than I was two months ago. There are two publics as far as I’m concerned. The real public and then there’s the New York society horseshit. The real public has always liked Donald Trump. The real public feels that Donald Trump is going through Trump-bashing. When I go out now, forget about it. I’m mobbed. It’s bedlam.”
https://www.vanityfair.co(...)renner-ivana-divorce

Het volk houdt van Trump en Trump doet nooit iets fout. Daar komt zijn gedachtegoed op neer.
pi_193470243
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 13:32 schreef Vis1980 het volgende:
Gaan we weer....Biden is een demente oude lul, ....
Biden is niet dement, wel een ongeinspireerde oude zak

benieuwd of de kiezers daarvoor massaal naar de stembus zullen gaan.
ik vermoed dat de meesten wel wat beters hebben te doen
  Overall beste user 2022 donderdag 4 juni 2020 @ 14:17:51 #173
3928 Ulx
pi_193470284
Generaal Milley heeft door dat hij gesuckered is door Trump.
pi_193470319
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 14:17 schreef Ulx het volgende:
Ja, nogal logisch, er is waarschijnlijk nogal wat pushback binnenskamers in het Pentagon geweest, Mattis is echt niet de enige die ziet wat er gebeurt en die ook ziet dat Amerikaanse soldaten niet in dat moeras terecht moeten komen.
pi_193470326
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 08:02 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Maar deze studie laat zien dat afro-amerikaanse vaders het meest betrokken zijn met de opvoeding en je idee over latino vaders totaal niet klopt;

https://www.cdc.gov/nchs/data/nhsr/nhsr071.pdf
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_193470327
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 14:15 schreef riazop het volgende:

[..]

Biden is niet dement, wel een ongeinspireerde oude zak

benieuwd of de kiezers daarvoor massaal naar de stembus zullen gaan.
ik vermoed dat de meesten wel wat beters hebben te doen
Ach, het voordeel voor Biden is dan ook dat mensen niets zo zeer naar de stembus gaan omdat ze op de banken staan voor hem, maar meer omdat ze de huidige president weg willen hebben.
  donderdag 4 juni 2020 @ 14:21:05 #177
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_193470341
Is het nou een goed idee dat de politie zo massaal met vuurwapens rondloopt? Wat is er mis met wapenstokken? Nederlandse ME heeft ook enkel wapenstokken toch?

morphonios twitterde op donderdag 04-06-2020 om 04:34:55 This man isn't a protester. He was just a guy sitting at a traffic light when cops shot his car with a tear gas round. He got out to yell at them because his pregnant wife is in the vehicle. So they opened fire on them. https://t.co/gFAsxwi97x reageer retweet
pi_193470344
quote:
Grappig, was dat niet dezelfde generaal die stoer in uniform door de straten van DC liep?
  donderdag 4 juni 2020 @ 14:21:33 #179
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_193470352
quote:
Resign
pi_193470371
quote:
2s.gif Op donderdag 4 juni 2020 14:21 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Grappig, was dat niet dezelfde generaal die stoer in uniform door de straten van DC liep?
Ja, dat was dezelfde:
https://www.washingtonpos(...)05b1af82b_story.html
pi_193470405
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 14:20 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ach, het voordeel voor Biden is dan ook dat mensen niets zo zeer naar de stembus gaan omdat ze op de banken staan voor hem, maar meer omdat ze de huidige president weg willen hebben.
Hoeveel mensen gaan er straks, in wsl kloteweer, in een rij staan, om....ja waarom eigenlijk? Om de ene zeventiger voor de andere in te wisselen?

Lijkt me geen winnende strategie voor Biden.
  donderdag 4 juni 2020 @ 14:25:59 #182
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_193470410
quote:

[..]

Jep, realiseert nu wellicht pas dat hij gebruikt is door Trump
  donderdag 4 juni 2020 @ 14:27:37 #183
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_193470430
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 14:25 schreef riazop het volgende:

[..]

Hoeveel mensen gaan er straks, in wsl kloteweer, in een rij staan, om....ja waarom eigenlijk? Om de ene zeventiger voor de andere in te wisselen?

Lijkt me geen winnende strategie voor Biden.
Nee, het is verder niet dat Amerikanen stemmen zien als heel erg belangrijk.
pi_193470435
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 14:25 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Jep, realiseert nu wellicht pas dat hij gebruikt is door Trump
Neuh, ik denk dat hij een berg kritiek binnenskamers van zijn collega's gehad heeft en dat die hem eraan herinnert hebben dat bijna 40% van US Army niet-blank is.
  donderdag 4 juni 2020 @ 14:38:55 #185
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_193470562
USDOL twitterde op donderdag 04-06-2020 om 14:30:14 Unemployment Insurance Weekly Claims

Initial claims were 1,877,000 for the week ending 5/30 (-249,000).

Insured unemployment was 21,487,000 for the week ending 5/23 (+649,000).

https://t.co/ys7Eg5LKAW reageer retweet
Weer 1,8 miljoen first-time unemployment erbij. Een deel van de werklozen is ondertussen weer aan het werk natuurlijk, maar de stand van de werkloosheid is ondertussen dus 21,5 miljoen en weer aan het oplopen (vorige week was het nog met 3 miljoen afgenomen van 24 miljoen tot 21). Of het herstel is nu al klaar en dit is de nieuwe situatie, of het is een tijdelijk plateau en later daalt het weer verder. Deze tweede set cijfers zijn overigens nog van voor de protesten...
  Overall beste user 2022 donderdag 4 juni 2020 @ 14:40:04 #186
3928 Ulx
pi_193470574
quote:

[..]

Yep. Hij heeft nu blijkbaar door dat Trump hem gebruikt heeft en/of hij ziet zelf de fout in.
  Overall beste user 2022 donderdag 4 juni 2020 @ 14:49:28 #187
3928 Ulx
pi_193470708
jdawsey1 twitterde op woensdag 03-06-2020 om 18:57:53 President Trump tried to register to vote in Florida using an out-of-state address - The Washington Post https://t.co/wZyzqafIH2 reageer retweet
VOTER FRAUD!
  donderdag 4 juni 2020 @ 15:26:24 #188
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_193471269
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 12:35 schreef VoMy het volgende:

LibsInAmerica twitterde op donderdag 04-06-2020 om 00:53:37 Could someone explain why NYPD is breaking into a jewelry store? @:NYCMayor? Anyone?

https://t.co/nMeNpbYot6 reageer retweet
Hoe beoordelen we dit? Fake? Niet wat het lijkt? Precies wat het lijkt?
Er zaten 3 looters vast in de juweliers winkel, eigenaar van de winkel had de politie gevraagd ze te bevrijden.
  donderdag 4 juni 2020 @ 15:29:36 #189
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_193471319
Weer 1,8 miljoen jobless claims erbij. Je zou toch verwachten dat dat wel enigzins moet stoppen nu.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_193471475
quote:
2s.gif Op donderdag 4 juni 2020 15:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Weer 1,8 miljoen jobless claims erbij. Je zou toch verwachten dat dat wel enigzins moet stoppen nu.
Volgens mij lopen er ook juist wat steunmaatregelen weer af zo langzamerhand. Veelal betekent het weer opengooien van de economie ook eigenlijk juist dat bedrijven geen aanspraak meer kunnen maken op steunmaatregelen, met als gevolg dat de tent gesloten moet worden.
Wat het opengooien vaak ook juist niet betekent is dat iedereen zo maar en masse weer aan het consumeren slaat. Economie is ook vertrouwen en als corona nog welig tiert en er overal protesten en onrusten zijn heeft dat ook wel z'n uitwerking op het consumentenvertrouwen.
  donderdag 4 juni 2020 @ 15:42:14 #191
384435 klappernootopreis
pi_193471550
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 15:38 schreef Monolith het volgende:

[..]

Volgens mij lopen er ook juist wat steunmaatregelen weer af zo langzamerhand. Veelal betekent het weer opengooien van de economie ook eigenlijk juist dat bedrijven geen aanspraak meer kunnen maken op steunmaatregelen, met als gevolg dat de tent gesloten moet worden.
Wat het opengooien vaak ook juist niet betekent is dat iedereen zo maar en masse weer aan het consumeren slaat. Economie is ook vertrouwen en als corona nog welig tiert en er overal protesten en onrusten zijn heeft dat ook wel z'n uitwerking op het consumentenvertrouwen.
en daar komt nog bij dat 40 Miljoen werklozen ook 40 miljoen klanten zijn die hun hand op de knip houden de komende tijd.
  donderdag 4 juni 2020 @ 15:42:14 #192
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_193471551
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 15:38 schreef Monolith het volgende:

[..]

Duidelijk ja. Stocks zullen wel weer hoger sluiten vandaag.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Overall beste user 2022 donderdag 4 juni 2020 @ 16:12:26 #193
3928 Ulx
pi_193472093
alexburnsNYT twitterde op donderdag 04-06-2020 om 04:36:49 Bill Weld ended his (extremely) long-shot primary challenge to Trump in March

On Tues, Weld won more than 20 percent of the GOP primary vote in several of Maryland's most populous countries, & collected apparent protest votes in the Indianapolis suburbs
https://t.co/jjnITj7ypV reageer retweet
pi_193472761
Stukje van Politico over Trump die 'full base' gaat:

quote:
Trump defaults to his safe space: Energizing the MAGA base
The president’s return to the roots of his political strategy is on full display as crises pile up ahead of the election.

His message was more strategic than symbolic: As President Donald Trump waved a Bible outside St. John’s Episcopal Church this week, like an auctioneer brandishing a rare book, he signaled that in the five months remaining between now and Election Day he will be singularly focused on his core supporters — and whatever energizes them most.

The president’s brief appearance outside the historic chapel across from the White House on Monday, a move he later claimed “many religious leaders loved,” was an unmistakable sign — one of several this week — that Trump is defaulting to his most familiar strategy, where his every move is intended to excite or rile the GOP base. In the past 72 hours, he’s made back-to-back visits to religious sites, vowed to protect his supporters’ Second Amendment rights amid protests against police brutality and late-night violence — blaming the “lamestream media” for inciting those nationwide demonstrations — suggested mail-in voting is part of a Democratic scheme to rig the 2020 election and threatened to send active-duty military into America’s communities while declaring himself a “law and order president.”

“You know, they want to take your guns away,” Trump told “Fox & Friends” host Brian Kilmeade on Wednesday, boasting that gun sales have spiked “in the last three, four days” amid his own calls for law and order. “They want security and they want safety.”

The base-only strategy is a gamble for Trump, whose campaign spent much of the past year trying to build up good will with suburban swing voters — knowing their disapproval alone could cost him reelection. But the base is also his safe space. If all that matters to Trump is that his dedicated supporters turn out in November, he can replace rosy language about national unity with appeals to their worries — above the six-figure Covid-19 death count or the images of protesters being forcibly dispersed by police. Instead, he’s focusing on images of burning churches and badly beaten shop owners that he’s been quick to blame on “rioters, looters and anarchists.”

“He should be out there saying, ‘If another building burns, I’m going to send in the 101st Airborne,’” said a Republican close to the White House, who expressed concern that Trump “hasn’t been tough enough on reopening the economy or enforcing the rule of law for everyone.”

Trump supporters’ disappointment with his response to the violent outbreaks that have occurred during otherwise peaceful protests over the police killing of George Floyd is the primary reason the president has made overt gestures to his base in recent days, according to an outside adviser to his 2020 campaign. The president was furious after several conservative pundits sarcastically questioned his whereabouts at the start of the week while he remained out of public view following a weekend of protests, the adviser said. It wasn’t until Monday evening that Trump, in remarks from the White House Rose Garden, seriously threatened military force if the widespread violence didn’t stop. Conservative author Ann Coulter at one point mocked Trump for being preoccupied with “some very promising Joe Scarborough leads,” referring to the president’s repeated attempts to link the MSNBC host to the 2001 death of a staffer.

As Trump faced criticism from corners of his base for what allies perceived as a lackluster response to rioting, polls also showed him losing ground with his religious supporters — including white evangelicals, a demographic far more likely to align with Trump than his challenger, presumptive Democratic presidential nominee Joe Biden.

A Morning Consult poll conducted over the weekend, when the president‘s public appearance was focused on the launch of the SpaceX Falcon 9 rocket from Cape Canaveral, Fla., found that only 27 percent of evangelical Christians viewed his response to the nationwide protests as excellent or good. The only group to give the president a net positive rating was respondents who voted for him in 2016, while a majority of both independents and suburban women rated his handling of the protests poorly.

Last month, the president responded to the plateau in his support from white evangelicals and white Catholics by leaning into demands to reopen houses of worship across the country, despite warnings from top U.S. health officials that crowded church services could exacerbate the spread of Covid-19. He doubled down in his outreach to religious groups this week with his controversial visit to the centuries-old St. John’s Church — known as the “Church of the Presidents” for hosting every president since James Madison — and subsequent trip to lay a ceremonial wreath at a Washington shrine to Saint John Paul II.

In his interview with Kilmeade, which came after White House officials denied Trump’s visit to St. John’s was merely a photo opportunity, the president seemed to confirm that he’d achieved his desired outcome: “Most religious leaders loved it. I heard Franklin Graham this morning thought it was great.”

But the visit was also emblematic of the troubles Trump could face as he targets his base with divisive language, partisan red meat and a strategic commingling of politics and religion.

After police used forceful tactics — including what eyewitnesses called tear gas but officials described as smoke canisters and pepper balls — to clear protesters away from the perimeter of St. John’s ahead of Trump’s visit, several White House allies expressed dismay at the episode. One accused Trump of treating “the word of God as a political prop” and potentially violating the constitutional rights of peaceful protesters who had gathered in the area before curfew.

“There is no right to riot, no right to destroy others’ property and no right to throw rocks at police. But there is a fundamental — a constitutional — right to protest, and I’m against clearing out peaceful protests for a photo op,” Sen. Ben Sasse (R-Neb.) said in a statement.

South Carolina Sen. Tim Scott, a Republican who has worked closely with the president and White House senior adviser Jared Kushner on the administration’s outreach to African Americans, said: “If your question is, ‘Should you use tear gas to clear a path so the president can go have a photo-op? The answer is no.”

The president’s actions in recent days also struck a nerve with his former defense secretary, Jim Mattis, who excoriated Trump in a rare statement on Wednesday for deliberately trying “to divide us.” The retired four-star general resigned from the Trump administration in Feb. 2018 after clashing with the president over his attempt to withdraw U.S. troops from Syria.

“Donald Trump is the first president in my lifetime who does not try to unite the American people — does not even pretend to try,” said Mattis, who is widely revered in military circles. “We are witnessing the consequences of three years without mature leadership.”

Trump’s inner circle is still debating whether a base-only strategy for the remainder of the election is a prudent approach, particularly as he struggles with suburban women and college-educated voters, many of whom turned away from the GOP in the 2018 midterm elections and have shown little desire to return to the party of Trump in recent polling.

Kushner has urged Trump to balance his law-and-order message with displays of empathy while responding to protests and the national conversation about systemic racism — hoping his father-in-law can still salvage his campaign’s broader effort to peel off a slice of black voters in November. Others warned Trump to tread carefully with his language after a particularly problematic tweet in which he quoted 1960s-era Miami police chief Walter Headley, an advocate of harsh policing in black communities, according to a Trump campaign official familiar with the matter. “When the looting starts, the shooting starts,” Trump wrote on Twitter last Thursday.

Still, there are some who think the president’s renewed focus on his base — and the tactics he’s employed to make supporters feel connected to him — is a much-needed course correction after months of trying to court voters with an anti-socialism message that has proved more difficult to pin to Biden than other Democratic candidates.

One former administration official suggested that Trump should test an array of messages — about stay-at-home orders in response to the coronavirus pandemic, rioters and looters and “Democratic governors' blatant hostility toward religious Americans" — until he finds one that sticks with his base, much like the “no collusion, no obstruction” slogan Trump flooded campaign rallies and advertisements with during the special counsel investigation.

It was that approach that Trump appeared to embrace in an interview with his former press secretary late Wednesday. Asked whether Americans need their president to provide comfort in this moment of chaos, Trump instead replied, “Right now, I think the nation needs law and order.”
https://www.politico.com/(...)ase-2020-maga-299362
pi_193472892
Lees ik dat nou goed, hierboven in politico stuk.

“He should be out there saying, ‘If another building burns, I’m going to send in the 101st Airborne,’” said a Republican close to the White House, who expressed concern that Trump “hasn’t been tough enough on reopening the economy or enforcing the rule of law for everyone.”

8)7
pi_193473278
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 17:05 schreef AnneX het volgende:
Lees ik dat nou goed, hierboven in politico stuk.

8)7
Vooral dat "enforcing the rule of law for everyone"...everyone behalve Trump, zijn familie en Republicans, natuurlijk.
pi_193474096
neal_katyal twitterde op donderdag 04-06-2020 om 15:29:16 Trump may claim to love the Generals, but they sure don’t seem to love him back. https://t.co/pNxoCPeEaX reageer retweet
Nog een generaal die wel even zijn ei kwijt wil:

A Moment of National Shame and Peril—and Hope

We may be witnessing the beginning of the end of American democracy, but there is still a way to stop the descent.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_193474144
quote:
6s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:23 schreef Kijkertje het volgende:
neal_katyal twitterde op donderdag 04-06-2020 om 15:29:16 Trump may claim to love the Generals, but they sure don’t seem to love him back. https://t.co/pNxoCPeEaX reageer retweet
Nog een generaal die wel even zijn ei kwijt wil:

A Moment of National Shame and Peril—and Hope

We may be witnessing the beginning of the end of American democracy, but there is still a way to stop the descent.
Tja Trump is wat dat betreft ook wel een sneu figuur. Zelf te laf om het leger in te gaan, maar wel een hard plassertje krijgen van militair machtsvertoon. Zo'n Bolsonaro heeft in ieder geval nog zelf in het leger gezeten.
pi_193474251
Weer vol aan de EO's om zijn al bestaande ideetjes maar unilateraal door te kunnen drukken, veel geavanceerder wordt het niet bij hem.

quote:
President Trump will sign an executive order Thursday instructing agencies to waive long-standing environmental laws to speed up federal approval for new mines, highways, pipelines and other projects given the current “economic emergency,” according to four people briefed on the matter who spoke on the condition of anonymity in advance of the formal announcement.

Declaring an economic emergency allows the president to invoke a section of federal law “where emergency circumstances make it necessary to take an action with significant environmental impact without” observing normal requirements imposed by laws such as the Endangered Species Act and the National Environmental Policy Act. These laws require agencies to solicit public input on proposed projects and analyze in detail how federal decisions could harm the environment.

EPA won't tighten limits on soot, despite link between air pollution and covid-19 illnesses

One senior administration official said Thursday that the move would help the nation recover from the economic losses it has suffered since the covid-19 outbreak. Waiving these requirements will “expedite construction of highways and other projects designed for environmental, energy, transportation, natural resource, and other uses,” one official said in an email.

But Trump’s desire to weaken the National Environmental Policy Act predates the eruption of the pandemic in the United States. In early January, the president proposed fundamental changes to 50-year-old regulations to narrow its scope. Those changes would mean that communities would have less control over some projects built in their neighborhoods. Environmental groups, tribal activists and others have used the law to delay or block infrastructure, mining, logging and drilling projects since it was signed by President Richard Nixon in 1970.

Those proposed changes are under review by the White House Office of Management and Budget and could be finalized within weeks.

The order Trump is expected to sign Thursday will also accelerate civil works projects overseen by the U.S. Army Corps of Engineers and instruct the Interior, Agriculture and Defense departments to use their authorities to speed up projects on federal lands.

Just in the past month, Trump signed an executive order instructing agencies to ease regulatory requirements whenever possible to bolster the economy. The energy industry has argued these steps provide critical aid to businesses during the current downturn.

“Removing bureaucratic barriers that stifle economic growth is paramount to getting American energy workers back in their jobs and spurring business investment that gets our economy moving again,” said AXPC CEO Anne Bradbury, whose group represents America’s shale industry and large producers of oil and gas, “We value the importance of these reforms now, and underscore the need for finalizing rules across regulatory agencies that will implement permanent reforms.”

But Thomas Jensen, a partner at the firm Perkins Coie, said in an email that any decisions made in response to the executive order could be challenged in court. He noted that the National Environmental Policy Act was enacted 50 years ago partly to prevent arbitrary federal decisions such as building highways through parks and communities of color, and that the current administration cannot simply set aside laws aimed at protecting vulnerable Americans or the environment.
https://www.washingtonpos(...)eviews-key-projects/
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
pi_193474264
JakeSherman twitterde op donderdag 04-06-2020 om 18:05:01 🚨🚨MURKOWSKI to @pkcapitol about mattis piece: “I was really thankful. I thought Gen Mattis’ words were true and honest and necessary and overdue.”

She says she’s “struggling” over whether she can support trump. reageer retweet
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_193474355
quote:
11s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:33 schreef SnertMetChoco het volgende:
JakeSherman twitterde op donderdag 04-06-2020 om 18:05:01 🚨🚨MURKOWSKI to @:pkcapitol about mattis piece: “I was really thankful. I thought Gen Mattis’ words were true and honest and necessary and overdue.”

kylegriffin1 twitterde op donderdag 04-06-2020 om 18:35:05 Murkowski: "When I saw Gen. Mattis's comments yesterday I felt like perhaps we’re getting to the point where we can be more honest with the concerns we might hold internally and have the courage of our convictions and speak up." https://t.co/FtbRMCLXJk reageer retweet
Toe maar, die durft...
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_193474415
quote:
She says she’s “struggling” over whether she can support trump.
Deze act van Murkowski wordt inmiddels ook wel erg vermoeiend.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
  Moderator donderdag 4 juni 2020 @ 19:05:16 #203
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_193474928
quote:
9s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:41 schreef nostra het volgende:

[..]

Deze act van Murkowski wordt inmiddels ook wel erg vermoeiend.
Dit gaat wel wat verder dan 'verontrust' zijn. Ze kiest openlijk stelling tegen Trump en tot nu toe heeft alleen Romney dat gedurfd.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_193474950
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:38 schreef pullup het volgende:

[..]

kylegriffin1 twitterde op donderdag 04-06-2020 om 18:35:05 Murkowski: "When I saw Gen. Mattis's comments yesterday I felt like perhaps we’re getting to the point where we can be more honest with the concerns we might hold internally and have the courage of our convictions and speak up." https://t.co/FtbRMCLXJk reageer retweet
Toe maar, die durft...
En was ze nog van plan om er wat mee te doen? Of blijft het weer bij concerns?
  donderdag 4 juni 2020 @ 19:07:40 #205
67640 SaintOfKillers
pi_193474985
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:26 schreef Monolith het volgende:

[..]

Tja Trump is wat dat betreft ook wel een sneu figuur. Zelf te laf om het leger in te gaan, maar wel een hard plassertje krijgen van militair machtsvertoon. Zo'n Bolsonaro heeft in ieder geval nog zelf in het leger gezeten.
Ach ja, het is de man die een TV-persoonlijkheid is geworden door steeds "you're fired" te roepen, maar in realiteit zelden tot nooit het lef heeft om iemand face-to-face te ontslaan. Iedereen hoort dat via-via of in het nieuws. Iedereen weet dat zo'n Mattis, McMaster, Tillerson of wie dan ook Trump probleemloos tot een stamelend hoopje face-bronzer terugbrengt als ze even hun stem verheffen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_193475005
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 19:05 schreef Mike het volgende:

[..]

Dit gaat wel wat verder dan 'verontrust' zijn. Ze kiest openlijk stelling tegen Trump en tot nu toe heeft alleen Romney dat gedurfd.
Mja, ik heb wel meer Republikeinse congresleden verbaal stelling zien nemen om vervolgens doodleuk gewoon braaf met de partij mee te stemmen.
  donderdag 4 juni 2020 @ 19:49:38 #207
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_193476013
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 19:08 schreef Monolith het volgende:

[..]

Mja, ik heb wel meer Republikeinse congresleden verbaal stelling zien nemen om vervolgens doodleuk gewoon braaf met de partij mee te stemmen.
Dat.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 4 juni 2020 @ 19:59:19 #208
862 Arcee
Look closer
pi_193476316
quote:
JakeSherman twitterde op donderdag 04-06-2020 om 18:05:01 🚨🚨MURKOWSKI to @:pkcapitol about mattis piece: “I was really thankful. I thought Gen Mattis’ words were true and honest and necessary and overdue.”

Daar had ze al die drie en half jaar nog geen last van, denk ik dan ook tegelijk altijd maar.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_193476406
Laura Ingraham is een racist. De ene dag roept ze dat Lebron James moet "Shut up and dribble" en dat niemand wil horen van atlete en nu roept ze dat Drew Brees, die tegen het knielen op het veld was en is "he's allowed to have his views, he is a person".

Het enige verschil tussen James en Brees is hun huidskleur.
  donderdag 4 juni 2020 @ 20:03:45 #210
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_193476444
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 20:02 schreef Tijger_m het volgende:
Laura Ingraham is een racist. De ene dag roept ze dat Lebron James moet "Shut up and dribble" en dat niemand wil horen van atlete en nu roept ze dat Drew Brees, die tegen het knielen op het veld was en is "he's allowed to have his views, he is a person".

En hun mening.
pi_193476463
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 20:02 schreef Tijger_m het volgende:
En de sport die ze beoefenen.

Laura Ingraham is een vervelend persoon. :{w :X
  Overall beste user 2022 donderdag 4 juni 2020 @ 20:39:27 #212
3928 Ulx
pi_193477255
kylegriffin1 twitterde op donderdag 04-06-2020 om 19:55:01 Breaking via WaPo: Trump's ex-chief of staff John Kelly defends Jim Mattis.

"The president did not fire him. He did not ask for his resignation," Kelly said. "The president has clearly forgotten how it actually happened or is confused." https://t.co/rR2o47dBap reageer retweet
Optie 3: Trump loog er weer eens op los.

Optie 4: Alle drie tegelijk.
  Overall beste user 2022 donderdag 4 juni 2020 @ 21:38:01 #213
3928 Ulx
pi_193478449
Acosta twitterde op donderdag 04-06-2020 om 19:49:11 WH email:

Corey R. Lewandowski, of New Hampshire, to be a Member of the Commission on Presidential Scholars.

David N. Bossie, of Maryland, to be a Member of the Commission on Presidential Scholars. reageer retweet
Wat een horseshit.
  Overall beste user 2022 donderdag 4 juni 2020 @ 21:47:24 #214
3928 Ulx
pi_193478681
ChuckGrassley twitterde op donderdag 04-06-2020 om 19:49:03 Im placing holds on 2 Trump Admin noms until I get reasons 4firing 2 agency watchdogs as required by law Not 1st time ive raised alarm when admins flout IG protection law Obama did same& got same earfull from me All I want is a reason 4 firing these ppl CHECKS&BALANCES reageer retweet
Grassley lijkt nu ook bezorgdheid te veinzen over het gedrag van Trump.
  Overall beste user 2022 donderdag 4 juni 2020 @ 22:10:32 #215
3928 Ulx
pi_193479225
Esper stuurt de 82nd terug de kazerne in schrijft politico.
pi_193479927
Ondertussen....in de V.S. honderd en zeven duizend overledenen aan corona. 🇺🇸
pi_193480009
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 22:44 schreef AnneX het volgende:
Ondertussen....in de V.S. honderd en zeven duizend overledenen aan corona. 🇺🇸
Volgens worldometer zitten ze al op 110k.
pi_193480300
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 22:48 schreef Monolith het volgende:

[..]

Volgens worldometer zitten ze al op 110k.
Dan loopt cnn achter.

Liberalyogi twitterde op donderdag 04-06-2020 om 20:57:31 @AshaRangappa_ He is also calling supporters his “Army” to “fight off the lib mob” and asking them to buy hats so they can be “identified” @FBI https://t.co/wfmcpi3DwL reageer retweet
Jaja, ze kan het wel.
Alleen komt de tekst niet mee waarom het gaat. Dus toch even de tweet lezen daaro.🤪
  Overall beste user 2022 donderdag 4 juni 2020 @ 23:21:41 #219
3928 Ulx
pi_193480698
W7VOA twitterde op donderdag 04-06-2020 om 18:00:22 "All options are on the table" for use of the military to deal with nationwide unrest, @hogangidley45 tells reporters. reageer retweet
Ook Ted Lieu had even een WTF momentje. Net als ik.

tedlieu twitterde op donderdag 04-06-2020 om 23:16:17 Dear Deputy Asst @hogangidley45: What the f*ck do you mean? Are you going to use tanks on Americans? Apache helicopters? F-15 fighter jets? Bayonets? Machine guns? The phrase “all options are on the table” for military is a phrase for our enemies. Americans are not the enemy. https://t.co/UbsXZPAznc reageer retweet
  Overall beste user 2022 donderdag 4 juni 2020 @ 23:35:39 #220
3928 Ulx
pi_193480973
kylegriffin1 twitterde op donderdag 04-06-2020 om 23:25:09 An audit of thousands of old case files by Ukrainian prosecutors found no evidence of wrongdoing on the part of Hunter Biden, the former prosecutor general, who had launched the audit, told Reuters. https://t.co/gZ9hVO9vv3 reageer retweet
Binnenkort zal Rusland wel groen licht krijgen van Trump om dat land te bezetten.
pi_193481012
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 23:35 schreef Ulx het volgende:
kylegriffin1 twitterde op donderdag 04-06-2020 om 23:25:09 An audit of thousands of old case files by Ukrainian prosecutors found no evidence of wrongdoing on the part of Hunter Biden, the former prosecutor general, who had launched the audit, told Reuters. https://t.co/gZ9hVO9vv3 reageer retweet
Binnenkort zal Rusland wel groen licht krijgen van Trump om dat land te bezetten.
Ik neem aan dat we als Europa wel op zoiets voorbereid zijn en troepen in de buurt gestationeerd hebben?
pi_193481035
blakesmustache twitterde op donderdag 04-06-2020 om 15:29:46 REVELATION THREAD: How a small group of brave patriots saved democracy

This is the story of the FBI counterintelligence investigation, how it was protected and completed, and how it doomed Donald J. Trump. reageer retweet
Een lange draad, die een tijdlijn tracht te ontrafelen.
https://mobile.twitter.co(...)/1268535418137595905

Waarvan Seth Abrahmson zegt:
“ Look—it is *possible* that the below is what happened. There are certainly accurate elements in this thread. But we *do not know* that an unthwarted FBI Counterintelligence Division report has been assembled or will ever be made available to the public in any permutation.”
https://mobile.twitter.co(...)/1268635367579758592
N.B. Zijn derde boek komt binnenkort uit...
pi_193481785
Het is nu wel duidelijk dat het Amerikaanse leger geen zin heeft om chickenhawks als Trump te volgen en gebruikt te worden omdat hij niet in staat is een dialoog te voeren.

Esper krabbelt terug en stuurt de 82nd Airborne terug naar de kazerne, Mattis, die veel respect heeft in het leger, haalt hard uit naar Trump, hoge ambtenaren nemen ontslag en de Chairman van de Joint Chiefs is ook aan het backtracken.

Voeg daarbij de uitspraken van mensen als de Sergeant Major of the Army en zijn collega van de US Air Force: https://twitter.com/16thSma en https://twitter.com/cmsaf18/status/1267572332907954177

Daarbij dit van de Joint Chiefs: https://www.govexec.com/d(...)logue-change/165905/

En voor de ontkenners dit:
quote:
"Racism is real in America, and we must all do our very best to recognize it, to confront it, and to eradicate it," the Defence Secretary said.
PS: Voor degene die niet bekend zijn met dit fenomeen, Sergeant of the Army is een echte titel en een zeer belangrijke: https://en.wikipedia.org/wiki/Sergeant_Major_of_the_Army

While the SMA is a non-commissioned officer, protocol places the SMA higher than all lieutenant generals[6] (except for the Director of the Army Staff) and equivalent to a general for formal courtesies in addition to seating, billeting, transportation, and parking.
pi_193483074
MaybeAmes twitterde op vrijdag 05-06-2020 om 02:06:13 2 weeks ago this tyrant was trying to destroy an old man's life for opening his barbershop to survive. Whitmer has destroyed lives and livelihoods and still won't open hair salons.

But here's Whitmer today, not social distancing, practically giving these dudes a lap-dance. https://t.co/W7J6louu3p reageer retweet
Whitmer doet een Halsema, niet geheel verrassend natuurlijk.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 09:16:13 #225
384435 klappernootopreis
pi_193484414
https://www.abc.net.au/ne(...)er-bleeding/12326010

blijkbaar hebben zelfs bejaarde blanken geen recht meer om te demonsteren..
pi_193484537
Ja schandalig, zag het filmpje vanmorgen al in een ander topic voorbij komen (NWS ergens).

Had de politie niet in eerste instantie gezegd dat de beste man zelf struikelde?

Ah, hier:

Police initially said a man was injured after tripping and falling, according to local public radio station WBFO.

:r
pi_193484611
Jaja :{

Dat hoort wel in dezelfde categorie als die Russische artsen die uit het raam vielen na het ventileren van hun mening.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 5 juni 2020 @ 09:35:44 #228
426493 crew  PippenScottie
pi_193484636
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 09:27 schreef Salina het volgende:
Ja schandalig, zag het filmpje vanmorgen al in een ander topic voorbij komen (NWS ergens).

Had de politie niet in eerste instantie gezegd dat de beste man zelf struikelde?

Ah, hier:

Police initially said a man was injured after tripping and falling, according to local public radio station WBFO.

:r
Dat roept natuurlijk de vraag op waar ze nog meer over liegen. Zeker als er geen camera’s bij zijn.
My friends all drive horses
  vrijdag 5 juni 2020 @ 09:41:02 #229
384435 klappernootopreis
pi_193484710
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 09:35 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Dat roept natuurlijk de vraag op waar ze nog meer over liegen. Zeker als er geen camera’s bij zijn.
Het roept bij mij de vraag op: als ze een blanke bejaarde al zo aanpakken, wie weet wat ze bij een afro-amerikaanse bejaarde doen? (en waar dan natuurlijk geen camera's bij zijn)
pi_193484748
quote:

[..]

Het beroerdste is misschien nog wel dat ze gewoon doorlopen (zoals die lui bij Floyd ook gewoon doorgingen, met wurgen en met bezorgde mensen op afstand houden). Tuig. Uiteindelijk zijn het militairen die zich over de man hebben ontfermd.
Ik doe het ff rustig aan.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 09:44:08 #231
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193484756
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 09:16 schreef klappernootopreis het volgende:
https://www.abc.net.au/ne(...)er-bleeding/12326010

blijkbaar hebben zelfs bejaarde blanken geen recht meer om te demonsteren..
dat ze hem duwen is 1 ding maar gewoon laten liggen erna toch wel erg kwalijk
  vrijdag 5 juni 2020 @ 09:46:15 #232
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_193484787
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 09:43 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Het beroerdste is misschien nog wel dat ze gewoon doorlopen (zoals die lui bij Floyd ook gewoon doorgingen, met wurgen en met bezorgde mensen op afstand houden). Tuig. Uiteindelijk zijn het militairen die zich over de man hebben ontfermd.
Dat is enerzijds nog wel logisch. Ze vormen een cordon voor hem en meteen daarna komt een medic.

Andersom is lastig uit te voeren.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_193484789
quote:

[..]

Daar wil ik niet eens over nadenken eerlijk gezegd. :( (maar je moet er wel over nadenken).

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 09:41 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Het roept bij mij de vraag op: als ze een blanke bejaarde al zo aanpakken, wie weet wat ze bij een afro-amerikaanse bejaarde doen? (en waar dan natuurlijk geen camera's bij zijn)
Ook. ;( :'(
pi_193484815
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 09:46 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dat is enerzijds nog wel logisch. Ze vormen een cordon voor hem en meteen daarna komt een medic.

[...]
Schei toch uit.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 09:50:07 #235
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_193484835
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 09:48 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Schei toch uit.
Waarom je ziet het zelfs op de beelden. Ze duwen die man omver zien dat dat fout gaat en roepen meteen een medic.

Kijk dat duwen moet niet maar dat ze hem voorbij lopen en wachten op de medic is echt niet heel raar.
pi_193484933
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 09:50 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Waarom je ziet het zelfs op de beelden. Ze duwen die man omver zien dat dat fout gaat en roepen meteen een medic.

Kijk dat duwen moet niet maar dat ze hem voorbij lopen en wachten op de medic is echt niet heel raar.
Yep, my mistake. Excuses.
Had de clip op een andere site al gezien, maar daar was het geluid bepaald van mindere kwaliteit. Vandaar mijn woede.

Die woede blijft trouwens, maar goed... Amerika is nu eenmaal God's own country. Laten we hopen dat de Heilige Geest de stemgerechtigden snugger genoeg maakt om op Biden te stemmen. Hoewel Biden bepaald geen sterke indruk maakt. Maar inmiddels ben ik ook op de kar gesprongen: beter wie-dan-ook dan Trump. Ik vrees dat zelfs Pence een zegen zou zijn.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 10:17:21 #237
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_193485209
Ik snap zoiets dus echt niet. Waarom is het nodig om hem weg te duwen, waarom loop je niet langs hem heen? Amerikaanse politie is echt door en door verrot.

De toestanden van afgelopen jaren heeft me eigenlijk ook tegengehouden om een vakantie daarheen te boeken.
pi_193485239
Als ik in de VS woonde, liep ik nu ook bakstenen te gooien naar agenten. De politiekorpsen in dat land worden onevenredig bemand door halve zwakzinnigen met losse handjes.
pi_193485285
Nou die agenten zijn al gevonden en geschorst.

Dat ding snel. O-) :|W

https://nos.nl/collectie/(...)-anti-racismeprotest
  vrijdag 5 juni 2020 @ 10:25:26 #240
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_193485329
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 10:22 schreef BlackLining het volgende:
Nou die agenten zijn al gevongen en geschorst.

Dat ding snel. O-) :|W

https://nos.nl/collectie/(...)-anti-racismeprotest
De agent die hem wou helpen werd tegengehouden door een andere agent. Die mag ook wel geschorst worden. De rest die niets deed mag wel een aantekeningje krijgen. Walgelijk.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 5 juni 2020 @ 10:34:24 #241
pi_193485493
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 10:19 schreef KoosVogels het volgende:
Als ik in de VS woonde, liep ik nu ook bakstenen te gooien naar agenten. De politiekorpsen in dat land worden onevenredig bemand door halve zwakzinnigen met losse handjes.
Dat probleem lost zich ook niet zo gemakkelijk op.
De generatie die nu opgroeit.. wie daarvan denkt na de afgelopen weken, ik wil ook politieagent worden?
pi_193485517
Wat vinden jullie van de claim van Biden dat 10 tot 15 procent van de Amerikanen 'probably not very good people' zijn?

https://www.foxnews.com/p(...)not-very-good-people
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 5 juni 2020 @ 10:39:13 #243
pi_193485575
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 10:35 schreef archito het volgende:
Wat vinden jullie van de claim van Biden dat 10 tot 15 procent van de Amerikanen 'probably not very good people' zijn?

Optimistisch.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 10:42:38 #244
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_193485626
quote:

Dat is nog een voorzichtige schatting als je ziet hoeveel procent in peilingen nog achter Trump staat
pi_193485656
quote:

Een conservatieve schatting.
pi_193485806
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 08:00 schreef Hanca het volgende:

[..]

Waarom komen er de laatste dagen zoveel mensen op POL die racisme bagatelliseren? Snap je er echt zo weinig van?

En ja, er zijn ook rijke Afro-Amerikanen en arme blanken, maar dat gegeven haalt het bestaan van racisme toch niet weg? Dat Amerika sowieso een groot armoedeprobleem heeft, alsof het een derdewereldland is, is weer een heel ander probleem.
Net zoals er genoeg vrouwen zijn die niet worden gediscrimineerd, laat staan aangerand of verkracht.

Trump is geen racist, want hij heeft zwarte vrienden.
Zwarten worden niet gediscrimineerd, want er zijn zwarte miljonairs.

Right.

Als die verontrustend hoge criminaliteitscijfers onder zwarten al iets zeggen, dan is het: er is daar iets goed mis. En als er iets goed mis is, moet je proberen dat op te lossen. Je kunt pas iets oplossen als je op zoek gaat naar de oorzaak. Zolang dat niet gebeurt, is een oplossing sowieso ver weg.

Ik persoonlijk geloof niet in de oplossing: er is geen racisme, mijn zwarte buurman is rijk, dus er is geen probleem.

Ik denk niet dat we als racist worden geboren, maar we kunnen wel geboren worden in een cultuur waar racisme diep in het DNA zit. Het gaat niet eenvoudig zijn om dat te bestrijden. Maar wie weet komt er ooit een moment dat de overgrote meerderheid op deze planeet ervan overtuigd is dat er geen onderscheidende rassen bestaan. Dat er maar 1 ras is: het menselijk ras.

There are no races, there is only a human race.
  Overall beste user 2022 vrijdag 5 juni 2020 @ 11:00:13 #247
3928 Ulx
pi_193485889
quote:

Aan de lage kant. En wat denk jij?
pi_193485968
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 10:19 schreef KoosVogels het volgende:
Dan ben je hypocriet.

Ook in Nederland is het politiekorps laag opgeleid , grof, en heerst er een nare machocultuur.

Het verschil met de VS is dat er daar bodycams zijn en dat de politiekorpsen in de grote steden rond de 50% zwart zijn (in Amsterdam is dat bv maar 6%)
pi_193486014
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 11:05 schreef riazop het volgende:

[..]

Dan ben je hypocriet.

Ook in Nederland is het politiekorps laag opgeleid , grof, en heerst er een nare machocultuur.

Het verschil met de VS is dat er daar bodycams zijn en dat de politiekorpsen in de grote steden rond de 50% zwart zijn (in Amsterdam is dat bv maar 6%)
Ik ken de meeste agenten die in mijn regio actief zijn. Daar zitten inderdaad grote flapdrollen tussen, maar ik heb ze nog nooit kunnen betrappen op excessieve acties. Sterker, ik heb ze regelmatig bezig gezien in het uitgaansgebied en zie ze daar vooral de dialoog zoeken en gespannen situaties de-escaleren.

Zie dus geen reden om die mannen en vrouwen te bekogelen met bakstenen.
pi_193486021
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 11:00 schreef Ulx het volgende:

[..]

Aan de lage kant. En wat denk jij?
Ik snap de ophef niet zo. Ik ga altijd in beginsel uit van het goede van een mens, maar dat is op individuele basis en niet op een hele bevolking te projecteren. Dus het lijkt me een prima schatting. Hij schrijft het ook niet toe aan 1 bepaalde groep dus discriminatie is het ook niet.
  Overall beste user 2022 vrijdag 5 juni 2020 @ 11:24:56 #251
3928 Ulx
pi_193486268
realDonaldTrump twitterde op vrijdag 05-06-2020 om 01:36:08 Few people know where they’ll be in two years from now, but I do, in the Great State of Alaska (which I love) campaigning against Senator Lisa Murkowski. She voted against HealthCare, Justice Kavanaugh, and much else... reageer retweet
Hiervoor stemde ze tegen het afzetten van Trump.
pi_193486519
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 11:24 schreef Ulx het volgende:
realDonaldTrump twitterde op vrijdag 05-06-2020 om 01:36:08 Few people know where they’ll be in two years from now, but I do, in the Great State of Alaska (which I love) campaigning against Senator Lisa Murkowski. She voted against HealthCare, Justice Kavanaugh, and much else... reageer retweet
Hiervoor stemde ze tegen het afzetten van Trump.
Als de publieke opinie zich voldoende tegen Trump heeft gekeerd, zullen meer Republikeinse senatoren Trump als een baksteen laten vallen en voor hun eigen hachje kiezen. Ik denk dat een deel van de senatoren zoveel geslikt heeft omdat ze bang zijn dat Trump's val de Republikeinse Partij in tweeën splitst: een extreem rechtse partij en een 'gewone' rechtse partij.
  Overall beste user 2022 vrijdag 5 juni 2020 @ 11:43:06 #253
3928 Ulx
pi_193486591
Ze zijn gewoon bang voor hun plek op het pluche en de beleggingsinformatie die dat oplevert.
  Overall beste user 2022 vrijdag 5 juni 2020 @ 11:43:35 #254
3928 Ulx
pi_193486601
kylegriffin1 twitterde op donderdag 04-06-2020 om 23:55:06 BRUNSWICK, Ga. (AP) -- Judge rules there is enough evidence to try 3 suspects on murder charges in fatal shooting of Ahmaud Arbery. reageer retweet
Mooi.
  Overall beste user 2022 vrijdag 5 juni 2020 @ 11:50:41 #255
3928 Ulx
pi_193486754
Trumpist valt kleine blanke meisjes aan.

VicStoddard twitterde op donderdag 04-06-2020 om 21:08:21 They were putting up signs to commemorate the death of George Floyd. He wasn't having it. https://t.co/eukrXrxoLN reageer retweet
De politie komt nu wel in actie. Voor deze rechtsmens te hopen dat die hem eerder vinden dan Twitter.

KBucRay twitterde op donderdag 04-06-2020 om 21:42:06 @VicStoddard He’s got police and Twitter after him now.

I don’t like his chances...

https://t.co/qvA4ILFghO reageer retweet
pi_193486996
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 11:05 schreef riazop het volgende:

[..]

Dan ben je hypocriet.

Machocultuur zie je in alle geüniformeerde clubs. De ene keer in een min of meer onschuldige vorm, maar soms ook uiterst kwalijk.
En "overal is wat", dat is zonneklaar.

Maar over het algemeen deel ik de ervaringen van Koos Vogels.

Het soort ongein als hieronder zul je in NL veel en veel minder vaak zien.
En dan uiteraard rapporteren dat die 'vuile nikker' zijn wapenstok afpakte en ze wel hardhandig moesten ingrijpen.
Net als dat rapport over die lastige oude baas die 'struikelde' en geen agent kon daar iets aan doen.

https://peertube.live/vid(...)ae-975a-b9de8c225438

Maar goed, volgens POTUS is dit allemaal Antifa-prop.
De problematiek van de USA vind je ook in (vele) andere delen van de wereld. Maar de USA is onze machtigste bondgenoot en er zit een idioot in het Witte Huis die nog nooi van enig (zelf)onderzoek heeft gehoord, nooit met andersdenkenden een serieuze dialoog zal voeren & met zijn verknipte machogedrag de ellende alleen maar vergroten wil.
  Overall beste user 2022 vrijdag 5 juni 2020 @ 12:01:33 #257
3928 Ulx
pi_193487021
Lijkt al gevonden te zijn door Twitter. Hij lijkt heel erg op Captain Damskey, Montgomery County Police Dept.
  Overall beste user 2022 vrijdag 5 juni 2020 @ 12:09:38 #258
3928 Ulx
pi_193487185
Ook in Tennessee zegt de rechter dat stemmen per post mogelijk moet zijn. (AP)

Barr zal weer moeten ingrijpen.
pi_193487396
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 12:00 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Het soort ongein als hieronder zul je in NL veel en veel minder vaak zien.

Juist vaker

Zelfs in het relatief "zwarte" Amsterdam is het politiekorps nog voor 94% blank.
Dan is het veel makkelijker denigrerend over "negers" te spreken dan in een korps in een Amerikaanse stad.

Juist door het nare racistische sfeertje bij de Hollandse popo willen weinig allochtonen daar werken

https://www.parool.nl/nie(...)de-politie~bdbe7d2e/
  Overall beste user 2022 vrijdag 5 juni 2020 @ 12:25:11 #260
3928 Ulx
pi_193487427
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 12:22 schreef riazop het volgende:

[..]

Juist vaker

Zelfs in het relatief "zwarte" Amsterdam is het politiekorps nog voor 94% blank.
Dan is het veel makkelijker denigrerend over "negers" te spreken dan in een korps in een Amerikaanse stad.

Juist door het nare racistische sfeertje bij de Hollandse popo willen weinig allochtonen daar werken

Jij bent meer van het theedrinken begrijp ik.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 12:25:32 #261
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_193487435
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 11:50 schreef Ulx het volgende:
Trumpist valt kleine blanke meisjes aan.

VicStoddard twitterde op donderdag 04-06-2020 om 21:08:21 They were putting up signs to commemorate the death of George Floyd. He wasn't having it. https://t.co/eukrXrxoLN reageer retweet
De politie komt nu wel in actie. Voor deze rechtsmens te hopen dat die hem eerder vinden dan Twitter.

KBucRay twitterde op donderdag 04-06-2020 om 21:42:06 @:VicStoddard He’s got police and Twitter after him now.

I don’t like his chances...

https://t.co/qvA4ILFghO reageer retweet
Altijd weer die wielrennners
pi_193487469
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 12:22 schreef riazop het volgende:

[..]

Juist vaker

De NL politie heeft inderdaad een probleem als het gaat om het aantrekken van mensen met een migratieachtergrond.
Maar je negeert de ongein waaraan ik refereer.
pi_193487494
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 12:25 schreef Szura het volgende:

[..]

Altijd weer die wielrennners
Die gast was gefrustreerd omdat de Ronde van Vlaanderen voor liefhebbers dit jaar niet doorging, en hij maar 50% van zijn boekingskosten terugkreeg.

Excuus... off-topic (kon het niet laten :@ ).
  Overall beste user 2022 vrijdag 5 juni 2020 @ 12:38:20 #264
3928 Ulx
pi_193487668
Collins gaat Trump niet verwelkomen in Maine. Ze is erg bezorgd om zijn gedrag.

https://www.npr.org/2020/(...)e-there-to-greet-him
  vrijdag 5 juni 2020 @ 12:39:55 #265
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_193487703
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 12:38 schreef Ulx het volgende:
Collins gaat Trump niet verwelkomen in Maine. Ze is erg bezorgd om zijn gedrag.

https://www.npr.org/2020/(...)e-there-to-greet-him
Zo wat een daadkracht
  Overall beste user 2022 vrijdag 5 juni 2020 @ 12:42:49 #266
3928 Ulx
pi_193487753
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 12:39 schreef Szura het volgende:

[..]

Zo wat een daadkracht
Laat Trump haar maar even op haar plek zetten. Zodat ze nog teleurgestelder wordt.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 12:45:12 #267
8369 speknek
Another day another slay
pi_193487802
SeanHardingXXX twitterde op vrijdag 05-06-2020 om 00:36:21 There is a homophobic republican senator who is no better than Trump who keeps passing legislation that is damaging to the lgbt and minority communities. Every sex worker I know has been hired by this man. Wondering if enough of us spoke out if that could get him out of office? reageer retweet
Een homofobe Republikeinse senator die stiekem homo blijkt te zijn en voortdurend mannelijke prostituees inhuurde, that sure narrows it down to... alle 53 Republikeinse senatoren. Maar dezelfde twitteraar heeft het later specifiek over "LG" dus dan weten we eindelijk welke kompromat Lindsey Graham in een wezelige kontlikker van Trump heeft doen veranderen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 12:45:49 #268
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_193487814
  Overall beste user 2022 vrijdag 5 juni 2020 @ 12:45:58 #269
3928 Ulx
pi_193487818
thehill twitterde op donderdag 04-06-2020 om 20:04:55 Sen. Lindsey Graham: "You think I am in Trump's pocket." https://t.co/J9lpf1stdB reageer retweet
Kijk, een retorische vraag.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 5 juni 2020 @ 12:52:28 #270
pi_193487923
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 12:45 schreef speknek het volgende:
SeanHardingXXX twitterde op vrijdag 05-06-2020 om 00:36:21 There is a homophobic republican senator who is no better than Trump who keeps passing legislation that is damaging to the lgbt and minority communities. Every sex worker I know has been hired by this man. Wondering if enough of us spoke out if that could get him out of office? reageer retweet
Een homofobe Republikeinse senator die stiekem homo blijkt te zijn en voortdurend mannelijke prostituees inhuurde, that sure narrows it down to... alle 53 Republikeinse senatoren. Maar dezelfde twitteraar heeft het later specifiek over "LG" dus dan weten we eindelijk welke kompromat Lindsey Graham in een wezelige kontlikker van Trump heeft doen veranderen.
Laten we een iets hogere standaard aanhouden dan een random twitteraar, ok?
pi_193488003
quote:
Als je het leest!!!
ddale8 twitterde op donderdag 04-06-2020 om 21:19:46 Trump was asked how to address the problem of low trust in the police among African Americans. Here's the transcript of his response. https://t.co/qRWppbvsCU reageer retweet
pi_193488152
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 12:57 schreef AnneX het volgende:

[..]

Als je het leest!!!
ddale8 twitterde op donderdag 04-06-2020 om 21:19:46 Trump was asked how to address the problem of low trust in the police among African Americans. Here's the transcript of his response. https://t.co/qRWppbvsCU reageer retweet
Dat zou elke Trump-fan moeten doen; hardop die transcripts oplezen en dan eens goed bedenken waar ze nou eigenlijk zo'n fan van zijn.
Цой жив
pi_193488381
Moet toegeven dat hij in het laatste stukje per ongeluk wel een goede aanval op Biden plaatst. In de context van Trump is er veel op aan te merken, maar als een andere presidentskandidaat dit zou zeggen maar dan in iets bloemrijker taalgebruik was ik het ermee eens geweest.
What Would Goku Do
pi_193488387
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 12:57 schreef AnneX het volgende:

[..]

Als je het leest!!!
Maar wat is dat ook voor journalist. Trump komt niet eens in de buurt van het formuleren van een antwoord op vragen. Zeg dan gewoon dat is geen antwoord probeer het nog een keer. Heel raar interview zo als Trump gewoon over zichzelf lult en nergens op antwoord. Het meest trieste daaraan is natuurlijk dat Trump president is hoor maar als journalist denk ik dat je toch misschien als doel moet hebben een vraag beantwoord krijgen in plaats van telkens na een rant maar op te geven en door te gaan naar het volgende onderwerp waar je weer geen antwoord op krijgt.
  Overall beste user 2022 vrijdag 5 juni 2020 @ 13:26:14 #275
3928 Ulx
pi_193488430
Alleen Fox krijgt antwoorden van Trump. Dus het zal er vriendelijke journalist zijn geweest.
pi_193488494
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 13:23 schreef viagraap het volgende:
Moet toegeven dat hij in het laatste stukje per ongeluk wel een goede aanval op Biden plaatst. In de context van Trump is er veel op aan te merken, maar als een andere presidentskandidaat dit zou zeggen maar dan in iets bloemrijker taalgebruik was ik het ermee eens geweest.
Klopt, het is opzich terechte kritiek. Biden zit er al heel lang en gaat weinig veranderen. Ik vind het ook erg jammer dat Biden niet gewoon bedankt voor de nominatie en een ander het laat doen. Maar in vergelijking met Trump is Biden natuurlijk ongeveer de messias. Op zijn minst legt Biden zijn vinger min of meer op de zere plek en kan problemen onder ogen zien en oplossingen bedenken. Trump kan alleen maar deflecteren.
  Overall beste user 2022 vrijdag 5 juni 2020 @ 13:32:35 #277
3928 Ulx
pi_193488518
Jouw held zit er ook al decennia, LR.
pi_193488592
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 13:32 schreef Ulx het volgende:
Jouw held zit er ook al decennia, LR.
Welke held? Bernie? Die betoogt al jaren/decennia dat dit moet veranderen, niet alleen nu het uitkomt en een hot item is. Maar ik snap wel dat dat soort nuances je volledig ontgaan.
pi_193488621
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 13:37 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Welke held? Bernie? Die betoogt al jaren/decennia dat dit moet veranderen, niet alleen nu het uitkomt en een hot item is. Maar ik snap wel dat dat soort nuances je volledig ontgaan.
Toch heeft Biden zijn nominatie voor een groot deel te danken aan Afro-Amerikaanse kiezers. Dat zegt natuurlijk ook wel wat.
pi_193488630
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 12:01 schreef Ulx het volgende:
Lijkt al gevonden te zijn door Twitter. Hij lijkt heel erg op Captain Damskey, Montgomery County Police Dept.
Een politieagent (of voormalig politieagent).

Krankzinnig. :?
pi_193488633
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 13:23 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Maar wat is dat ook voor journalist. Trump komt niet eens in de buurt van het formuleren van een antwoord op vragen. Zeg dan gewoon dat is geen antwoord probeer het nog een keer. Heel raar interview zo als Trump gewoon over zichzelf lult en nergens op antwoord. Het meest trieste daaraan is natuurlijk dat Trump president is hoor maar als journalist denk ik dat je toch misschien als doel moet hebben een vraag beantwoord krijgen in plaats van telkens na een rant maar op te geven en door te gaan naar het volgende onderwerp waar je weer geen antwoord op krijgt.
Brian Kilmeade kun je met de beste wil van de wereld geen journalist noemen.
pi_193488687
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 13:23 schreef viagraap het volgende:
Dat had veel in zich van de "clean the swamp" belofte van 2015/2016.

Probleem is: Trump heeft een nieuw, nog meer verstikkend moeras gecreëerd.
Laat hem zijn eigen miezerige bedrijf maar weer gaan runnen. Daar kan hij "you're fired!" schreeuwen wanneer hij maar wil. En met deze 4 'presidentiële jaren' voor de hele wereld als zichtbaar bewijs, is ontslagen worden door Trump waarschijnlijk voor iedere werknemer een dikke plus op de CV.
pi_193488745
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 13:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Toch heeft Biden zijn nominatie voor een groot deel te danken aan Afro-Amerikaanse kiezers. Dat zegt natuurlijk ook wel wat.
Omdat ze werd verteld dat Bernie een racist was en die Peter B een gay.
pi_193488764
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 13:45 schreef riazop het volgende:

[..]

Omdat ze werd verteld dat Bernie een racist was en die Peter B een gay.
Kun jij gewoon niet meer op mij reageren? Ik ben totaal niet geïnteresseerd in een discussie met jou - of hoe je die hersenscheten die je hier neerplempt ook wil noemen.

Bij voorbaat dank.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 13:51:41 #285
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_193488821
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 12:45 schreef speknek het volgende:
1. Het is vooralsnog een vaag gerucht van een willekeurige Twitteraar.
2. Het kan ook over een staatssenator gaan.
3. Zie punt 1.
4. Zie nogmaals punt 1.
Géén kloon van tvlxd!
pi_193488842
Omdat je geen "x" voor transgenders op elk wc hokje wil plaatsen ben je "homofoob"?

In de VS zijn ze nog meer doorgeslagen dan bij ons
pi_193488895
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 13:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Weet niet of dat zoveel zegt. Ja dat hij Obama's vice was. Trump heeft zijn verkiezing ook te danken aan groepen waar hij 0,00 voor doet. Nu met deze protesten kreeg Biden toen hij met community leaders ging spreken toch commentaar op zijn aandeel in de 1994 crime bill die er voor mede verantwoordelijk is dat Afro Amerikanen zoveel vaker vast zitten dan blanken.

Maargoed in elk geval heeft hij het probleem met de politie onderkent en iets geformuleerd dat het beter maakt. In tegenstelling tot zijn tegenstander die het probleem amper durft te erkennen geen oplossing aandraagt maar alleen maar olie op het vuur gooit. Dus ja Biden doet het veel beter dan Trump maar ik denk dat hij inderdaad als langzittende politicus natuurlijk enige verantwoordelijkheid voor dit probleem draagt.
pi_193488943
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 13:57 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Weet niet of dat zoveel zegt. Ja dat hij Obama's vice was. Trump heeft zijn verkiezing ook te danken aan groepen waar hij 0,00 voor doet. Nu met deze protesten kreeg Biden toen hij met community leaders ging spreken toch commentaar op zijn aandeel in de 1994 crime bill die er voor mede verantwoordelijk is dat Afro Amerikanen zoveel vaker vast zitten dan blanken.

Maargoed in elk geval heeft hij het probleem met de politie onderkent en iets geformuleerd dat het beter maakt. In tegenstelling tot zijn tegenstander die het probleem amper durft te erkennen geen oplossing aandraagt maar alleen maar olie op het vuur gooit. Dus ja Biden doet het veel beter dan Trump maar ik denk dat hij inderdaad als langzittende politicus natuurlijk enige verantwoordelijkheid voor dit probleem draagt.
quote:
Joe Biden would be retired if not for the black vote. Black voters made him the Democrats’ presidential nominee. In November, the number of black voters who turn out in the crucial swing states of Pennsylvania, Michigan and Wisconsin is likely to be the deciding factor in the election. That means black voters, 12 percent of the national electorate, are set to pick our next president.

Black women, the most reliable activist base of the party, are this year’s version of the stars of past campaigns — Soccer Moms and Blue Collar Moms. The best illustration of this power is a black woman asking Jim Clyburn, her South Carolina congressman, who he planned to vote for in the primary. He said Joe Biden and followed up with a public endorsement: “We know Joe. But most importantly, Joe knows us.”

Bron
pi_193489055
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 14:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

[..]

Wat wil je daarmee zeggen. Omdat een paar zwarte vrouwen zeggen Joe te kennen en hij hun is dat zo? Als blanke arbeiders zeggen dat Trump ze begrijpt betekent dat volgens jou dan dat dat zo is? Als mensen iets zeggen is dat niet direct bewijs is voor wat ze zeggen.

Volgens mij laten stemmers zich heel vaak misleiden. Dit lijkt me daar een mooi voorbeeld van.

[ Bericht 3% gewijzigd door Lord-Ronddraai op 05-06-2020 14:13:42 ]
  vrijdag 5 juni 2020 @ 14:14:07 #290
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_193489166
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 13:51 schreef Montov het volgende:

[..]

1. Het is vooralsnog een vaag gerucht van een willekeurige Twitteraar.
2. Het kan ook over een staatssenator gaan.
3. Zie punt 1.
4. Zie nogmaals punt 1.
LG staatssenatoren:
Lena Gongalez (D) California
Leroy Garcia (D) Colorado
Linda Greenstein (D) New Jersey
Laary Grooms (R) South Carolina
are we infinite or am I alone
  Moderator vrijdag 5 juni 2020 @ 14:17:46 #291
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_193489213
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 14:14 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

LG staatssenatoren:
Lena Gongalez (D) California
Leroy Garcia (D) Colorado
Linda Greenstein (D) New Jersey
Laary Grooms (R) South Carolina
Perez Hilton zit er al vol bovenop. :P

ThePerezHilton twitterde op vrijdag 05-06-2020 om 06:09:41 A source just told me that Republican senator Lindsey Graham makes his male escorts he hired for sex sign NDAs. Non-disclosure agreements. That's why we haven't heard anything yet about all the rentboys he's allegedly been with. NOT SURE how credible that is. Do we believe that? reageer retweet
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_193489318
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 14:06 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Wat wil je daarmee zeggen. Omdat een paar zwarte vrouwen zeggen Joe te kennen en hij hun is dat zo? Als blanke arbeiders zeggen dat Trump ze begrijpt betekent dat volgens jou dan dat dat zo is? Als mensen iets zeggen is dat niet direct bewijs is voor wat ze zeggen.

Volgens mij laten stemmers zich heel vaak misleiden. Dit lijkt me daar een mooi voorbeeld van.
We gaan het meemaken. De kans is aanzienlijk dat Biden zich mag gaan bewijzen. Dan zien we in hoeverre hij de daad bij het woord voegt.
pi_193489367
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 14:17 schreef Mike het volgende:

[..]

Perez Hilton zit er al vol bovenop. :P

ThePerezHilton twitterde op vrijdag 05-06-2020 om 06:09:41 A source just told me that Republican senator Lindsey Graham makes his male escorts he hired for sex sign NDAs. Non-disclosure agreements. That's why we haven't heard anything yet about all the rentboys he's allegedly been with. NOT SURE how credible that is. Do we believe that? reageer retweet
Oh ja, het aloude 'ik heb hier een bak geruchten die ik uiteraard niet als feiten ga presenteren, maar simpelweg als vragen waardoor ik eigenlijk niets beweer maar toch weer wel'-trucje.
pi_193489381
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 14:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

We gaan het meemaken. De kans is aanzienlijk dat Biden zich mag gaan bewijzen. Dan zien we in hoeverre hij de daad bij het woord voegt.
Biden kan gewoon competente mensen aanstellen en hoeft zelf niet zo veel te doen, natuurlijk, het probleem met Trump is dat hij alleen incompetente mensen aanstelt of mensen die er alleen maar zitten voor hun eigen ideologie dan wel om hun zakken te vullen.
pi_193489415
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 14:30 schreef Monolith het volgende:

[..]

Oh ja, het aloude 'ik heb hier een bak geruchten die ik uiteraard niet als feiten ga presenteren, maar simpelweg als vragen waardoor ik eigenlijk niets beweer maar toch weer wel'-trucje.
Perezhilton is toch zo'n roddelsite? Klinkt inderdaad ongeveer niveau Story dit. Oh een twitteraar zegt iets laten we het serieus nemen.
pi_193489432
Ik denk dat dit plaatje geen verdere toelichting behoeft...

pi_193489440
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 14:36 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Perezhilton is toch zo'n roddelsite? Klinkt inderdaad ongeveer niveau Story dit. Oh een twitteraar zegt iets laten we het serieus nemen.
Ja dat is een beetje de Albert Verlinde van de VS geloof ik.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 14:41:31 #298
67640 SaintOfKillers
pi_193489458
De vice-president van Biden wordt belangrijk. Of Joe nu coherent of seniel is, hij blijft natuurlijk bijzonder oud en de kans dat hij het stokje moet doorgeven is reëel. Pijnlijke voor de democraten is dat die sowieso alleen maar fossielen in de aanbieding hadden en dat sowieso wel een dingetje was geweest.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 15:06:09 #299
8369 speknek
Another day another slay
pi_193489751
Nouja er waren ook wel jongere zoals Buttigieg, maar die moest gelijk zichzelf compromitteren, want uitgezonderd zeer zeldzame politieke grassroots talenten als Obama en AOC, hebben de Democraten precies hetzelfde probleem als de Republikeinen en het gehele Amerikaanse stelsel, en dat is dat het een plutarchy is waar alleen geld je een verkiezing brengt. En dat bevoordeelt bovenmatig het old (white) boys network. Jongeren kunnen alleen meekomen als ze speelbal van de superpacs worden...en ouderen zijn de superpacs.

Maar ik verwacht niet dat ze zich bezig gaan houden met wie Biden vervangt als hij in zijn broek begint te poepen, de hele verkiezing gaat er alleen maar om om Trump te wippen. En daartoe kiezen ze Kamala Harris om breed de minderheden bevolking aan te spreken (en een beetje law and order van de republikeinen weg te vangen), of Val Demings om te proberen Florida te flippen, zodat Trump uberhaupt kansloos is.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 15:25:34 #300
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_193489962
quote:
99s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 14:41 schreef SaintOfKillers het volgende:
De vice-president van Biden wordt belangrijk. Of Joe nu coherent of seniel is, hij blijft natuurlijk bijzonder oud en de kans dat hij het stokje moet doorgeven is reëel. Pijnlijke voor de democraten is dat die sowieso alleen maar fossielen in de aanbieding hadden en dat sowieso wel een dingetje was geweest.
Heb je straks helemaal de poppen aan het dansen daar als een zwarte vrouw opeens de leiding heeft :7
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  Overall beste user 2022 vrijdag 5 juni 2020 @ 15:35:50 #301
3928 Ulx
pi_193490056
Boeh
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')