abonnement Unibet Coolblue
pi_193465166
President:
Donald Trump

Vice President:
Mike Pence
SPOILER: Het Kabinet-Trump
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Amerikaans Congres:



Political groups house:
Democratic (235)
Republican (197)
Vacant (3)

Political groups Senate:
Republican (53)
Democratic (45)
Independents (2)

SPOILER: Overzicht van lopende onderzoeken
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Hoe werkt een impeachment?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic normale bronnen. Hier te verifiëren: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen:
Land of the free. Home of the brave.
pi_193465183
Laatste post vorige topic:

quote:
BLM is een beweging die niks om black lives geeft tenzij een blanke agent wat doet. Nu val ik in herhaling maar 95% van alle zwarten die worden vermoord worden door zwarten zelf vermoord. Je ziet BLM nooit demonstreren in "the hood" wanneer weer een zwarte wordt doodgeschoten. Een aantal dagen terug werd een zwarte security guard doodgeschoten tijdens het plunderen voor een simpele TV (Dave Dorn RIP). Blijkbaar telt het leven van een zwarte dan niet. Enige dat BLM doet is mensen tegen elkaar uitspelen. De cijfers weerspreken dat zwarten vaker het slachtoffer zijn.
Land of the free. Home of the brave.
  donderdag 4 juni 2020 @ 07:27:51 #3
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_193465187
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 07:19 schreef Scarface88 het volgende:
<knip>
Ik herhaal: het echte probleem in de VS (en daarbuiten) is de mentaliteit van mensen zoals Scarface88.

“Racisme bestaat niet. En als het wel bestaat, dan leg je het verkeerd uit. En als het toch bestaat, dan is het eigenlijk niet zo verkeerd. En dan: er zijn wel meer/ergere/belangrijkere problemen. Bovendien, ik heb er zelf geeneens last van.”
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_193465206
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 07:27 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ik herhaal: het echte probleem in de VS (en daarbuiten) is de mentaliteit van mensen zoals Scarface88.

“Racisme bestaat niet. En als het wel bestaat, dan leg je het verkeerd uit. En als het toch bestaat, dan is het eigenlijk niet zo verkeerd. En dan: er zijn wel meer/ergere/belangrijkere problemen. Bovendien, ik heb er zelf geeneens last van.”
Ik denk juist NIET in huidskleur. Dat zijn de democraten die alleen maar met identity politics bezig zijn. Voor mij is iedereen Amerikaan. Ik weiger ook mijn huisdkleur in te vullen bij een census of andere formulieren wat hier vrij gebruikelijk is. Dan kruis ik aan dat ik dat niet wil vermelden.
Land of the free. Home of the brave.
  donderdag 4 juni 2020 @ 07:31:58 #5
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_193465217
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 07:30 schreef Scarface88 het volgende:

Ik denk juist NIET in huidskleur. Dat zijn de democraten die alleen maar met identity politics bezig zijn. Voor mij is iedereen Amerikaan. Ik weiger ook mijn huisdkleur in te vullen bij een census of andere formulieren wat hier vrij gebruikelijk is. Dan kruis ik aan dat ik dat niet wil vermelden.
Die luxe heb je, omdat jouw huidskleur geen issue is.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_193465224
quote:
7s.gif Op donderdag 4 juni 2020 07:31 schreef Ringo het volgende:

[..]

Die luxe heb je, omdat jouw huidskleur geen issue is.
Voor een zwarte ook niet. Dit land kent de meeste zwarte miljonairs ter wereld. Er ligt voor iedereen een kans. Zelfs voor iemand die uit een arme community komt er zijn genoeg voorbeelden van self made millionairs. Iedereen heeft kansen om te slagen in dit land. Succesverhalen genoeg.
Land of the free. Home of the brave.
pi_193465229
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 07:34 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Voor een zwarte ook niet. Dit land kent de meeste zwarte miljonairs ter wereld. Er ligt voor iedereen een kans. Zelfs voor iemand die uit een arme community komt er zijn genoeg voorbeelden van self made millionairs. Iedereen heeft kansen om te slagen in dit land. Succesverhalen genoeg.
Noem er eens 3
  donderdag 4 juni 2020 @ 07:35:21 #8
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_193465231
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 07:34 schreef Scarface88 het volgende:
Voor een zwarte ook niet. Dit land kent de meeste zwarte miljonairs ter wereld. Er ligt voor iedereen een kans. Zelfs voor iemand die uit een arme community komt er zijn genoeg voorbeelden van self made millionairs. Iedereen heeft kansen om te slagen in dit land.
Wegkijker, goedprater.
Je bevestigt wat ik eerder schreef.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_193465233
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 07:27 schreef Scarface88 het volgende:
Laatste post vorige topic:
[..]

Dat zal best.

Armoede en het gebrek aan toekomstperspectief leidt tot criminaliteit. Dat is overal zo, bij zwart en bij blank.

Zolang het toekomstperspectief van de zwarte bevolking in de VS zo slecht is, gaat daar niets aan veranderen. Dat is een vicieuze cirkel en het lullige is: als je uit de 'verkeerde' moeder valt dan zijn je kansen op een fatsoenlijke baan een heel stuk kleiner. Daarmee is de kans dat je door geweld om het leven komt groter.

Dat is hetzelfde als het immense drugsprobleem wat dat land heeft, of het aantal daklozen. Je kunt die wel allemaal opsluiten maar dat heeft geen enkele zin. Het zijn de levensomstandigheden die mensen in zo'n situatie drukken en zolang het verschil tussen arm en rijk in de VS zo gigantisch groot is blijft dat doorgaan.

En onder Trump is die kloof alleen maar groter geworden. Alleen al daarom is hij een beroerde president.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  donderdag 4 juni 2020 @ 07:37:30 #10
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_193465240
https://www.theatlantic.c(...)litarization/612640/

Dit is wel een erg pijnlijke analyse van Trump.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_193465244
Land of the free. Home of the brave.
pi_193465257
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 07:35 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Dat zal best.

Armoede en het gebrek aan toekomstperspectief leidt tot criminaliteit. Dat is overal zo, bij zwart en bij blank.

Zolang het toekomstperspectief van de zwarte bevolking in de VS zo slecht is, gaat daar niets aan veranderen. Dat is een vicieuze cirkel en het lullige is: als je uit de 'verkeerde' moeder valt dan zijn je kansen op een fatsoenlijke baan een heel stuk kleiner. Daarmee is de kans dat je door geweld om het leven komt groter.

Dat is hetzelfde als het immense drugsprobleem wat dat land heeft, of het aantal daklozen. Je kunt die wel allemaal opsluiten maar dat heeft geen enkele zin. Het zijn de levensomstandigheden die mensen in zo'n situatie drukken en zolang het verschil tussen arm en rijk in de VS zo gigantisch groot is blijft dat doorgaan.

En onder Trump is die kloof alleen maar groter geworden. Alleen al daarom is hij een beroerde president.
Er zijn ook genoeg blanken die geen nagel aan hun vinger hebben om hun reet mee te krassen. Armoede vind je in alle lagen van de bevolking.
Land of the free. Home of the brave.
pi_193465267
quote:
je moest even googlen
pi_193465270
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 06:55 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Ja zo kun je alles recht praten wat krom is. Dus de republikeinen hadden meerderheid in congres dus is het hun schuld. Oke. Obama was toch de "verzoenende factor tussen blank en zwart". Tenminste dat is wat ik hier altijd in dit topic lees. Maargoed als er rassenrellen zijn terwijl Obama in office zit is het de schuld van het republikeinse congres. En als er rassenrellen zijn terwijl Trump in office zit dan is het wel schuld van de president. Ok :')
Eh... nee, weer niet begrepen. Die rassenrellen zijn er steeds (terecht) door onvrede met het huidige politie-systeem waarvan in verhouding vooral de zwarte bevolking het slachtoffer is. Daar zijn hervormingen voor nodig die ten eerste heel veel tijd vergen en ten tweede een president alleen kan doorvoeren in samenwerking met het Congres. Zo werkt dat in de praktijk nou eenmaal.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_193465271
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 07:41 schreef Beathoven het volgende:

[..]

je moest even googlen
Ik geef je een lijst daarvoor moest ik naar google ja.
Land of the free. Home of the brave.
pi_193465293
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 07:34 schreef Scarface88 het volgende:

Succesverhalen genoeg.
Politiegeweld en slectieve aanhoudingen verhalen genoeg, daar gaat het om, die blm wordt er alleen steeds bijgehaald om maar niet over het disfunctioneren van politie en justitie wat juist een van de onderliggende problemen is.

In de vk een collum van een donkere Nederlander die in Minneapolis ooit een stagejaar gelopen heeft en daar samen woonde met een blanke illegaal verblijvende, de donkere is meermaals aangehouden en moet weer verder na het tonen van zijn papieren en zijn huischoot nooit aangehouden.
pi_193465295
quote:
9s.gif Op donderdag 4 juni 2020 07:42 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Eh... nee, weer niet begrepen. Die rassenrellen zijn er steeds (terecht) door onvrede met het huidige politie-systeem waarvan in verhouding vooral de zwarte bevolking het slachtoffer is. Daar zijn hervormingen voor nodig die ten eerste heel veel tijd vergen en ten tweede een president alleen kan doorvoeren in samenwerking met het Congres. Zo werkt dat in de praktijk nou eenmaal.
Zeker. Maar als een zwarte security guard wordt neergeschoten tijdens het plunderen, of een schietpartij in "the hood". Dan hoor je de BLM movement niet. Sociale vooruitgang betekent ook elkaar niet om het minste of geringste afknallen. De cijfers van black on black crime zijn schrikbarend hoog. Niet gek dat veel bedrijven niet in een ghetto hun business willen en naar een veilige buurt gaan.
Land of the free. Home of the brave.
pi_193465299
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 07:42 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Ik geef je een lijst daarvoor moest ik naar google ja.
vroeg niet om een lijstje van google.

overigens vraag ik me af wat het zegt over rechten als je iemand hebt die rijk is.

De onderklasse moet niet zo zeuren want Bill Gates en Michael Jordan zijn rijk?
  donderdag 4 juni 2020 @ 07:49:26 #19
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_193465302
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 07:34 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Voor een zwarte ook niet. Dit land kent de meeste zwarte miljonairs ter wereld. Er ligt voor iedereen een kans. Zelfs voor iemand die uit een arme community komt er zijn genoeg voorbeelden van self made millionairs. Iedereen heeft kansen om te slagen in dit land. Succesverhalen genoeg.
Je feitenkennis laat ook nogal te wensen over zie ik.

Maar dat kan ook niet anders.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_193465321
Vooral in de slachtofferrol blijven. Waarom lukt het latinos wel om in dezelfde omstandigheden te kunnen slagen? Of Aziaten? Hindoestanen?
Land of the free. Home of the brave.
pi_193465332
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 07:40 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Er zijn ook genoeg blanken die geen nagel aan hun vinger hebben om hun reet mee te krassen. Armoede vind je in alle lagen van de bevolking.
Dat klopt. En je ziet dan ook overal dat mensen in die groepen eerder te maken krijgen met criminaliteit, onzekerheid en geweld.

Je maakt het jezelf echter wel heel makkelijk zo. Als jij zou moeten kiezen of je als blanke of als zwarte Amerikaan door het leven zou moeten gaan, ben ik 100% zeker dat jij kiest voor blank. Ik weet dat je dan weer met het riedeltje komt dat je er niet eens over nadenkt, maar er is je hier boven al uitgelegd dat je die luxe hebt omdat je blank bent.

Er stond hier laatst een prachtig filmpje van een vrouw die een hele zaal de vraag stelde of ze behandeld zouden willen worden zoals zwarte Amerikanen. Daar was opvallend weinig animo voor. Hoe zou dat komen, denk je?
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_193465337
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 07:52 schreef Scarface88 het volgende:
Vooral in de slachtofferrol blijven. Waarom lukt het latinos wel om in dezelfde omstandigheden te kunnen slagen? Of Aziaten? Hindoestanen?
Bizar he, de selectiviteit van racisme. |:(
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_193465353
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 07:55 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Dat klopt. En je ziet dan ook overal dat mensen in die groepen eerder te maken krijgen met criminaliteit, onzekerheid en geweld.

Je maakt het jezelf echter wel heel makkelijk zo. Als jij zou moeten kiezen of je als blanke of als zwarte Amerikaan door het leven zou moeten gaan, ben ik 100% zeker dat jij kiest voor blank. Ik weet dat je dan weer met het riedeltje komt dat je er niet eens over nadenkt, maar er is je hier boven al uitgelegd dat je die luxe hebt omdat je blank bent.

Er stond hier laatst een prachtig filmpje van een vrouw die een hele zaal de vraag stelde of ze behandeld zouden willen worden zoals zwarte Amerikanen. Daar was opvallend weinig animo voor. Hoe zou dat komen, denk je?
Dat vind ik altijd van die domme vragen. Ik zou ook niet als een goudvis geboren willen worden. We moeten het hiermee doen wat we elke dag in de spiegel zien.
Land of the free. Home of the brave.
  donderdag 4 juni 2020 @ 07:59:52 #24
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_193465356
James Mattis Denounces President Trump, Describes Him as a Threat to the Constitution

Zijn hele statement:
quote:
IN UNION THERE IS STRENGTH

I have watched this week’s unfolding events, angry and appalled. The words “Equal Justice Under Law” are carved in the pediment of the United States Supreme Court. This is precisely what protesters are rightly demanding. It is a wholesome and unifying demand—one that all of us should be able to get behind. We must not be distracted by a small number of lawbreakers. The protests are defined by tens of thousands of people of conscience who are insisting that we live up to our values—our values as people and our values as a nation.

When I joined the military, some 50 years ago, I swore an oath to support and defend the Constitution. Never did I dream that troops taking that same oath would be ordered under any circumstance to violate the Constitutional rights of their fellow citizens—much less to provide a bizarre photo op for the elected commander-in-chief, with military leadership standing alongside.

We must reject any thinking of our cities as a “battlespace” that our uniformed military is called upon to “dominate.” At home, we should use our military only when requested to do so, on very rare occasions, by state governors. Militarizing our response, as we witnessed in Washington, D.C., sets up a conflict—a false conflict—between the military and civilian society. It erodes the moral ground that ensures a trusted bond between men and women in uniform and the society they are sworn to protect, and of which they themselves are a part. Keeping public order rests with civilian state and local leaders who best understand their communities and are answerable to them.

James Madison wrote in Federalist 14 that “America united with a handful of troops, or without a single soldier, exhibits a more forbidding posture to foreign ambition than America disunited, with a hundred thousand veterans ready for combat.” We do not need to militarize our response to protests. We need to unite around a common purpose. And it starts by guaranteeing that all of us are equal before the law.

Instructions given by the military departments to our troops before the Normandy invasion reminded soldiers that “The Nazi slogan for destroying us…was ‘Divide and Conquer.’ Our American answer is ‘In Union there is Strength.’” We must summon that unity to surmount this crisis—confident that we are better than our politics.

Donald Trump is the first president in my lifetime who does not try to unite the American people—does not even pretend to try. Instead he tries to divide us. We are witnessing the consequences of three years of this deliberate effort. We are witnessing the consequences of three years without mature leadership. We can unite without him, drawing on the strengths inherent in our civil society. This will not be easy, as the past few days have shown, but we owe it to our fellow citizens; to past generations that bled to defend our promise; and to our children.

We can come through this trying time stronger, and with a renewed sense of purpose and respect for one another. The pandemic has shown us that it is not only our troops who are willing to offer the ultimate sacrifice for the safety of the community. Americans in hospitals, grocery stores, post offices, and elsewhere have put their lives on the line in order to serve their fellow citizens and their country. We know that we are better than the abuse of executive authority that we witnessed in Lafayette Park. We must reject and hold accountable those in office who would make a mockery of our Constitution. At the same time, we must remember Lincoln’s “better angels,” and listen to them, as we work to unite.

Only by adopting a new path—which means, in truth, returning to the original path of our founding ideals—will we again be a country admired and respected at home and abroad.

James Mattis
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_193465357
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 07:52 schreef Scarface88 het volgende:
Vooral in de slachtofferrol blijven. Waarom lukt het latinos wel om in dezelfde omstandigheden te kunnen slagen? Of Aziaten? Hindoestanen?
Waarom komen er de laatste dagen zoveel mensen op POL die racisme bagatelliseren? Snap je er echt zo weinig van?


En ja, er zijn ook rijke Afro-Amerikanen en arme blanken, maar dat gegeven haalt het bestaan van racisme toch niet weg? Dat Amerika sowieso een groot armoedeprobleem heeft, alsof het een derdewereldland is, is weer een heel ander probleem.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193465358
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 07:48 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Zeker. Maar als een zwarte security guard wordt neergeschoten tijdens het plunderen, of een schietpartij in "the hood". Dan hoor je de BLM movement niet.
Dus als jij in andere een verhaaltje brouwt rondom moord onder joden onderling dan kan men daarmee partijen die opkomen tegen Jodenhaat volledig terzijde schuiven.

quote:
Sociale vooruitgang betekent ook elkaar niet om het minste of geringste afknallen. De cijfers van black on black crime zijn schrikbarend hoog. Niet gek dat veel bedrijven niet in een ghetto hun business willen en naar een veilige buurt gaan.
Dus.. bedrijven die op A lokaties willen zitten gaan niet in Ghetto's zitten. :')

Nog meer open deuren en spins?

we kunnen wel zien dat het weer lekker gaat met je vandaag he. Komen die ideeen van je 'little friend' ;). Zeg maar hallo tegen 'm dan.
pi_193465363
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 07:59 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Dat vind ik altijd van die domme vragen. Ik zou ook niet als een goudvis geboren willen worden. We moeten het hiermee doen wat we elke dag in de spiegel zien.
Dat noemen ze een gedachte-experiment schat. Kan best wat inzicht geven ;)

Is soms wel heel confronterend.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_193465365
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 07:59 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Dat vind ik altijd van die domme vragen. Ik zou ook niet als een goudvis geboren willen worden. We moeten het hiermee doen wat we elke dag in de spiegel zien.
Nee je vind het waarschijnlijk een te confronterende vraag, daarom doe je hem nu maar af met wat ridicuuls. 8-)
  donderdag 4 juni 2020 @ 08:02:06 #29
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_193465379
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 07:40 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Er zijn ook genoeg blanken die geen nagel aan hun vinger hebben om hun reet mee te krassen. Armoede vind je in alle lagen van de bevolking.
Trump weet niet wat armoede inhoudt, hij heeft zijn hele leven in weelde geleefd. Voor hem is die laag van de bevolking een middel waar hij politiek iets mee kan winnen, hij heeft ze in 2016 met retoriek in zijn bubbel gelokt. En de afgelopen 4 jaar is duidelijk geworden dat hij juist over die kwetsbare groep is gelopen.Latino's, kleine blanke boeren, kleurlingen. Ze zijn voor hem minderwaardig, maar nuttig omdat ze zo snel te overtuigen zijn met behulp van de meest achterlijke statements. Hij is het prototype van een zwendelaar, en de groep mensen die met hem in zee zijn gegaan zullen nooit toegeven dat ze belazerd zijn, vanwege misplaatste trots.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_193465380
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 07:56 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Bizar he, de selectiviteit van racisme. |:(
Het heeft ook een stuk met mentaliteit te maken. Er zijn veel gebroken gezinnen in de zwarte gemeenschap. Mannen die er vandoor gaan en een vrouw alleen met het kind laten zitten en niet meehelpen in de opvoeding bijvoorbeeld. Latinos zijn meer familiegericht en conservatiever in die zin. Het is bewezen dat kinderen die zonder vaderfiguur opgroeien vaker naar drugs en alcohol enz grijpen.
Land of the free. Home of the brave.
  donderdag 4 juni 2020 @ 08:02:13 #31
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_193465381
Het is geen kwestie van snappen, het is simpelweg een kwestie van niet willen zien.

Scarface en mensen zoals hij leven in een bubbel met een bepaald wereldbeeld en ze zullen tot de dood vechten om dat wereldbeeld intact te houden, hoeveel feiten die het ontkrachten je er ook tegenaan gooit.

Dit is een kwestie van mentaal zelfbehoud. Een soort geestelijke afweerreactie, zo je wilt.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_193465405
Ondertussen is Mattis, de ex-minister van Trump, heel hard voor Trump:
https://www.theatlantic.c(...)litarization/612640/

Hopen dat dit tot veel meer Republikeinen door dringt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 4 juni 2020 @ 08:06:14 #33
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_193465415
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_193465417
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 08:02 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Het heeft ook een stuk met mentaliteit te maken. Er zijn veel gebroken gezinnen in de zwarte gemeenschap. Mannen die er vandoor gaan en een vrouw alleen met het kind laten zitten en niet meehelpen in de opvoeding bijvoorbeeld. Latinos zijn meer familiegericht en conservatiever in die zin. Het is bewezen dat kinderen die zonder vaderfiguur opgroeien vaker naar drugs en alcohol enz grijpen.
Ah dus daar ligt het aan.

De familiegerichtheid onder zwarte bevolkingsgroepen is over het algemeen groter dan onder blanken.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_193465422
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 08:02 schreef DustPuppy het volgende:
Het is geen kwestie van snappen, het is simpelweg een kwestie van niet willen zien.

Scarface en mensen zoals hij leven in een bubbel met een bepaald wereldbeeld en ze zullen tot de dood vechten om dat wereldbeeld intact te houden, hoeveel feiten die het ontkrachten je er ook tegenaan gooit.

Dit is een kwestie van mentaal zelfbehoud. Een soort geestelijke afweerreactie, zo je wilt.
Van mij mag de wereld best veranderen hoor. Ik zou graag armoede opgelost zien worden. Ik vind ook dat iedereen zorgverzekering moet kunnen hebben. Ik denk alleen niet dat nivelleren zoals Obama wilde de oplossing is. Er moeten meer banen terug naar de VS in plaats van banen naar het buitenland te laten vertrekken. We moeten weer zelf producten maken. Geen socialisme ala Bernie Sanders.
Land of the free. Home of the brave.
  donderdag 4 juni 2020 @ 08:08:23 #36
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_193465425
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  donderdag 4 juni 2020 @ 08:10:00 #37
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_193465430
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 08:08 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Van mij mag de wereld best veranderen hoor. Ik zou graag armoede opgelost zien worden. Ik vind ook dat iedereen zorgverzekering moet kunnen hebben. Ik denk alleen niet dat nivelleren zoals Obama wilde de oplossing is. Er moeten meer banen terug naar de VS in plaats van banen naar het buitenland te laten vertrekken. We moeten weer zelf producten maken. Geen socialisme ala Bernie Sanders.
Je bedoelt socialisme zoals de meeste Europese landen dat hebben?

Of ben je nu in die Amerikaanse conservatieve val getrapt dat socialisme slecht is en vergelijkbaar met communisme?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_193465434
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 08:06 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ah dus daar ligt het aan.

De familiegerichtheid onder zwarte bevolkingsgroepen is over het algemeen groter dan onder blanken.
Dat denk ik niet. Er zijn juist super veel gebroken gezinnen. Single moeders enz.
Land of the free. Home of the brave.
pi_193465439
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 08:08 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Van mij mag de wereld best veranderen hoor. Ik zou graag armoede opgelost zien worden. Ik vind ook dat iedereen zorgverzekering moet kunnen hebben. Ik denk alleen niet dat nivelleren zoals Obama wilde de oplossing is. Er moeten meer banen terug naar de VS in plaats van banen naar het buitenland te laten vertrekken. We moeten weer zelf producten maken. Geen socialisme ala Bernie Sanders.
Probeer je nu van onderwerp te veranderen?

Wie zou er dan de banen in die maakindustrie die je terug wilt halen gaan werken denk je? En verdienen die daar een fatsoenlijk salaris? En vindt de gemiddelde Amerikaan het dan niet zo'n probleem om wat meer te betalen voor zijn producten?

Het probleem waar je de boel naartoe probeert te sturen is, ironisch genoeg, hetzelfde probleem als wat in de VS speelt. Het is voor ontwikkelignslanden nauwelijks te doen om uit die cirkel van armoede te komen, hoofdzakelijk door uitbuiting door het westen. En daar reken ik de EU ook onder.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  donderdag 4 juni 2020 @ 08:16:02 #40
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_193465444
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 08:08 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Van mij mag de wereld best veranderen hoor. Ik zou graag armoede opgelost zien worden. Ik vind ook dat iedereen zorgverzekering moet kunnen hebben. Ik denk alleen niet dat nivelleren zoals Obama wilde de oplossing is. Er moeten meer banen terug naar de VS in plaats van banen naar het buitenland te laten vertrekken. We moeten weer zelf producten maken. Geen socialisme ala Bernie Sanders.
Wat voor producten? kolen? olie? auto's? De rest van de wereld wil hier juist van af. Het hele economische systeem in de VS draait rond het in stand houden van iets wat 120 jaar misschien state of the art was, maar nu langzamerhand aan het afsterven is. De VS loopt achter de feiten aan, de rest van de wereld niet. "clean" coal! 8)7
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_193465446
Ik kom er morgen op terug jongens. Het is nu bijna middernacht hier en moet vroeg op. Early bird gets the worm.
Land of the free. Home of the brave.
  donderdag 4 juni 2020 @ 08:19:03 #42
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_193465454
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 08:11 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Probeer je nu van onderwerp te veranderen?

Wie zou er dan de banen in die maakindustrie die je terug wilt halen gaan werken denk je? En verdienen die daar een fatsoenlijk salaris? En vindt de gemiddelde Amerikaan het dan niet zo'n probleem om wat meer te betalen voor zijn producten?

Het probleem waar je de boel naartoe probeert te sturen is, ironisch genoeg, hetzelfde probleem als wat in de VS speelt. Het is voor ontwikkelignslanden nauwelijks te doen om uit die cirkel van armoede te komen, hoofdzakelijk door uitbuiting door het westen. En daar reken ik de EU ook onder.
Shithole countrys blijven bestaan zolang je je shit daar dumpt.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  donderdag 4 juni 2020 @ 08:23:27 #43
8369 speknek
Another day another slay
pi_193465489
The People's Champion heeft wat woorden voor de Bunker Jabroni.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_193465490
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 08:08 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Van mij mag de wereld best veranderen hoor. Ik zou graag armoede opgelost zien worden. Ik vind ook dat iedereen zorgverzekering moet kunnen hebben. Ik denk alleen niet dat nivelleren zoals Obama wilde de oplossing is. Er moeten meer banen terug naar de VS in plaats van banen naar het buitenland te laten vertrekken. We moeten weer zelf producten maken. Geen socialisme ala Bernie Sanders.
Jij bent uiteraard al begonnen met het zelf maken van producten.
pi_193465553
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 07:30 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Ik denk juist NIET in huidskleur. Dat zijn de democraten die alleen maar met identity politics bezig zijn. Voor mij is iedereen Amerikaan. Ik weiger ook mijn huisdkleur in te vullen bij een census of andere formulieren wat hier vrij gebruikelijk is. Dan kruis ik aan dat ik dat niet wil vermelden.
Racisme is nog altijd wijdverspreid in de VS. Slechts 50/60 jaar geleden waren zwarten in grote delen van de VS nog verplicht om in een andere pot te pissen dan hun blanke medeburgers. Toen een zwarte vrouw naar de universiteit ging, waren er felle protesten. En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Denk je nou werkelijk dat al die miljoenen Amerikanen die groot voorstander waren van segregatie, racisme de rug toekeerden toen hun regering tegen ze zei dat hun zwarte landgenoten voortaan gelijken van ze zijn? Natuurlijk niet. Die mensen hebben hun racistische denkbeelden altijd behouden en in veel gevallen hebben ze hun kinderen er ook mee besmet. Daarom is racisme nog altijd wijdverspreid in de VS en dat is ook de reden dat er actie nodig is. Al vrees ik dat het nog tientallen jaren duurt om racisme in dat land uit te bannen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_193465591
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 08:23 schreef speknek het volgende:
The People's Champion heeft wat woorden voor de Bunker Jabroni.
Haha die vent is ook niet helemaal goed he
pi_193465610
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 08:37 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Haha die vent is ook niet helemaal goed he
Hij zegt toch geen gekke dingen. Z'n films zijn over het algemeen pure ellende, maar Johnson is geen domme en hij slaat hier dan ook zinnige taal uit.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_193465631
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 08:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hij zegt toch geen gekke dingen. Z'n films zijn over het algemeen pure ellende, maar Johnson is geen domme en hij slaat hier dan ook zinnige taal uit.
Hij zegt hier helemaal niets. Behalve dat hij een leider wil die eenheid schept. Ja, dat wil ieder zinnig mens. Maar hoe en wat?
  donderdag 4 juni 2020 @ 08:46:03 #49
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_193465640
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 07:34 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Voor een zwarte ook niet. Dit land kent de meeste zwarte miljonairs ter wereld. Er ligt voor iedereen een kans. Zelfs voor iemand die uit een arme community komt er zijn genoeg voorbeelden van self made millionairs. Iedereen heeft kansen om te slagen in dit land. Succesverhalen genoeg.
Het gaat erom dat er geen gelijke kansen zijn.
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 07:40 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Er zijn ook genoeg blanken die geen nagel aan hun vinger hebben om hun reet mee te krassen. Armoede vind je in alle lagen van de bevolking.
Dat doet niets af aan het institutionele racisme dat welig tiert in de VS.
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 07:52 schreef Scarface88 het volgende:
Vooral in de slachtofferrol blijven. Waarom lukt het latinos wel om in dezelfde omstandigheden te kunnen slagen? Of Aziaten? Hindoestanen?
Je hebt zojuist het effect van racisme ontdekt.

quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 08:02 schreef ScarfaceHH het volgende:

[..]

Het heeft ook een stuk met mentaliteit te maken.
Dat doet niets af aan het aanwezige institutionele racisme.
Je bent alleen maar deflecties aan het plaatsen. Alsof racisme ophoudt te bestaan op het moment dat er ook andere zaken een rol spelen :').

quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 08:08 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Van mij mag de wereld best veranderen hoor. Ik zou graag armoede opgelost zien worden. Ik vind ook dat iedereen zorgverzekering moet kunnen hebben.
Niemand gelooft dit uit de mond van iemand die blind achter de slechtste president van deze tijd aanloopt, eentje die er alles aan gedaan heeft om alle ingangen richting gelijkere kansen af te sluiten :'). Je bent totaal niet geïnteresseerd in het oplossen van armoede, je vindt het wel best zo in de VS, die gigantische sociaal-economische scheidslijnen, en de armoede waar zoveel Amerikanen - vooral die met een donkerdere huidskleur - in leven. Je hebt er zelf nog geen last van blijkbaar, een kwestie van parasiteren als immigrant en je internetbundel opmaken aan boze berichten over de NOS en andere zaken in Nederland.
  donderdag 4 juni 2020 @ 08:47:29 #50
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193465648
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 08:44 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Hij zegt hier helemaal niets. Behalve dat hij een leider wil die eenheid schept. Ja, dat wil ieder zinnig mens. Maar hoe en wat?
dat is aan de leider, helaas weet die niet hoe
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')