abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_205688990
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 20:08 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]
_O-

Ja, daar heb je ook wel weer gelijk in, maar ieder zo zijn vak :P Bij kleinere bedrijven zie je zulke combifuncties wel vaker idd.

Ik weet niet of het zo'n succes wordt als je bijv. Gerda van de administratie ook gelijk de Communicatie / Marketing laat doen.
De wat betere draaiende kleine bedrijven werken doorgaans ook geen Gerda’s maar goed presterende multitaskers.
Ja er zijn uitzonderingen. :D
Vakman pur sang
pi_205689004
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 20:29 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
De wat betere draaiende kleine bedrijven werken doorgaans ook geen Gerda’s maar goed presterende multitaskers.
Ik ken wel Gerda's die harstikke goede en harde werkers zijn, maar goed, we gaan nu teveel offtopic :P
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zaterdag 20 augustus 2022 @ 13:21:35 #153
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_205694497
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 20:08 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]
_O-

Ja, daar heb je ook wel weer gelijk in, maar ieder zo zijn vak :P Bij kleinere bedrijven zie je zulke combifuncties wel vaker idd.

Ik weet niet of het zo'n succes wordt als je bijv. Gerda van de administratie ook gelijk de Communicatie / Marketing laat doen.
Hangt van de verdere competenties van Gerda af natuurlijk
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_205694540
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 13:21 schreef Tinkepink het volgende:

[..]
Hangt van de verdere competenties van Gerda af natuurlijk
Gerda's zijn natuurlijk per definitie oudere dames die eigenlijk niets kunnen behalve de telefoon opnemen. Hoe heerlijk denigrerend.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 20 augustus 2022 @ 13:37:43 #155
3542 Gia
User under construction
pi_205694638
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 13:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Gerda's zijn natuurlijk per definitie oudere dames die eigenlijk niets kunnen behalve de telefoon opnemen. Hoe heerlijk denigrerend.
Ik heb ooit gewerkt met zo'n herintredende 'gerda', die niet eens de telefoon op durfde te nemen. En dat bij een verzekeringsmaatschappij.
  zaterdag 20 augustus 2022 @ 13:40:55 #156
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205694662
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 13:37 schreef Gia het volgende:

[..]
Ik heb ooit gewerkt met zo'n herintredende 'gerda', die niet eens de telefoon op durfde te nemen. En dat bij een verzekeringsmaatschappij.
En werk(te) je zelf natuurlijk wel tot je AOW leeftijd met succes? :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_205694666
quote:

[..]
Ik heb ook wel eens met een herintreder gewerkt. Zowel mannen als vrouwen. Die hebben het moeilijk, inderdaad. Dat is niet zo gek. Daar hoeft toch niet denigrerend over gedaan te worden?

Ik heb ook gewerkt met oudere mannen en vrouwen die al jaren bij een bedrijf werken, multitasken en dat enorm goed doen. De zogenaamde 'spin in het web'.

Er zijn goed en minder goed functionerende medewerkers van alle leeftijden en zowel mannen als vrouwen en op allerlei functies.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_205694731
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 13:40 schreef Molo het volgende:

[..]
Ze zit in de wao volgens mij. Geen waardeoordeel verder maar inderdaad niet tot aow leeftijd. Gerda doet een poging
  zaterdag 20 augustus 2022 @ 13:52:14 #159
3542 Gia
User under construction
pi_205694763
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 13:40 schreef Molo het volgende:

[..]
AOW? Zo oud ben ik nog niet.
Tot mijn WAO werkte ik inderdaad met succes. Heb een secretaresse-opleiding gedaan.
  zaterdag 20 augustus 2022 @ 13:55:21 #160
3542 Gia
User under construction
pi_205694795
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 13:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik heb ook wel eens met een herintreder gewerkt. Zowel mannen als vrouwen. Die hebben het moeilijk, inderdaad. Dat is niet zo gek. Daar hoeft toch niet denigrerend over gedaan te worden?

Ik heb ook gewerkt met oudere mannen en vrouwen die al jaren bij een bedrijf werken, multitasken en dat enorm goed doen. De zogenaamde 'spin in het web'.

Er zijn goed en minder goed functionerende medewerkers van alle leeftijden en zowel mannen als vrouwen en op allerlei functies.
Het is niet denigrerend bedoeld, maar ik snapte die telefoonangst niet. Ik vond dat juist het leukste aan die baan.
  zaterdag 20 augustus 2022 @ 14:05:51 #161
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205694858
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 13:52 schreef Gia het volgende:

[..]
AOW? Zo oud ben ik nog niet.
Tot mijn WAO werkte ik inderdaad met succes. Heb een secretaresse-opleiding gedaan.
Dan mag je toch wel iets meer compassie uiten naar 'Gerda'

quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 13:55 schreef Gia het volgende:

[..]
Het is niet denigrerend bedoeld, maar ik snapte die telefoonangst niet. Ik vond dat juist het leukste aan die baan.
Dan verwoordde je je behoorlijk ongelukkig denk ik
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 20 augustus 2022 @ 14:09:30 #162
3542 Gia
User under construction
pi_205694887
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 14:05 schreef Molo het volgende:

[..]
Dan mag je toch wel iets meer compassie uiten naar 'Gerda'
[..]
Dan verwoordde je je behoorlijk ongelukkig denk ik
Ik nam de term 'gerda' over omdat dit eerder genoemd is.
Iemand zei dat Gerda's alleen goed zijn om de telefoon aan te nemen.
Daar reageer ik op dat er ook zijn die ook dat niet kunnen, omdat ze dat niet durven.
Dar is dus een vaststelling.
pi_205697239
- offtopic geblaat -

[ Bericht 28% gewijzigd door CoolGuy op 21-08-2022 09:48:48 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 20 augustus 2022 @ 21:28:24 #164
233102 cherrycoke
You underestimate my power!
pi_205698415
ad interim manager

heel de dag niks doen, beetje popie jopie en je zakken goed vullen en na een half jaar rot je weer op.

ja jammer project is niet gelukt.

dikke doei.

ik word ook maar ad interim denk ik.
Something’s happening. I’m not the Jedi I should be. I want more. And I know I shouldn’t.”
pi_205701139
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 20:29 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ook binnen een klein bedrijf heb je een sales executive, een content manager en diverse HR-professionals nodig. Anders wordt het natuurlijk nooit wat.

pi_205701342
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 21:28 schreef cherrycoke het volgende:
ad interim manager

heel de dag niks doen, beetje popie jopie en je zakken goed vullen en na een half jaar rot je weer op.

ja jammer project is niet gelukt.

dikke doei.

ik word ook maar ad interim denk ik.
Ik vraag me vaak af of die lui die dat doen zich nooit schamen voor hun continue falen (want de meesten falen)
Als je vraagt waarom doe je dit werk? “Ja ik hou van heel veel afwisseling.”
Dan zeg ik altijd: Weet je vrouw dat ook?
Vakman pur sang
  Moderator zondag 21 augustus 2022 @ 09:51:31 #167
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_205701790
- dit gaat over niet functionerende collega's en niet ergens anders over.
Breitling - Instruments for Professionals
  zondag 21 augustus 2022 @ 11:47:45 #168
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_205702460
quote:
6s.gif Op zondag 21 augustus 2022 02:07 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ook binnen een klein bedrijf heb je een sales executive, een content manager en diverse HR-professionals nodig. Anders wordt het natuurlijk nooit wat.

Hehe die video :D
Zelfde als het brugwachter verhaal :D
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zondag 21 augustus 2022 @ 11:51:54 #169
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205702492
;)

[ Bericht 87% gewijzigd door Seven. op 22-08-2022 07:26:19 ]
Resistance is futile.
pi_205702755
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2022 11:51 schreef Seven. het volgende:
Collega die 10 weken na indiensttreding een werkgeversverklaring had gekregen, daarna niet meer op het werk verschenen met allerlei uiteenlopende klachten. Inmiddels dus langer ziek dan gewerkt.
Keiharde haat aan dat volk. Bah.
Vakman pur sang
pi_205706677
quote:

[..]

Geniaal _O-
pindazakje
  zondag 21 augustus 2022 @ 20:32:40 #172
499244 2xHenk
Niet anoniem
pi_205707129
quote:

[..]

_O-
Niet anoniem
  zondag 21 augustus 2022 @ 21:07:17 #173
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_205707566
quote:

[..]

Briljant _O- _O_
pi_205709172
quote:

[..]

Zo herkenbaar _O-

Je moet de kerstboom eens bij ons op het werk zien (groot Amerikaans bedrijf)

Corporate, groepen, divisies, landen (al dan niet in regio’s of werelddelen), locaties en alles heeft zijn eigen management lagen

We hebben eens geteld wat er effectief zit tussen de man op de vloer en de hoogste baas

1 is de man op de vloer
2 medewerker-C (soort meewerkend voorman)
3 team leader
4 value stream leader
5 valuestreams manager
6 locatie manager
7 divisie general manager
8 emea group Vice President
9 emea Vice President
10 emea President
11 Group Vice President
12 Group President
13 President / chief operating officer
14 Chairman / chief executive officer

En dan komen de aandeelhouders pas
  maandag 22 augustus 2022 @ 07:33:14 #175
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205709629
Tussen de man/vrouw op de vloer en de eindbaas in Europa, zitten 9 bestuurslagen. Vervolgens gaan we kijken naar het wereldwijde plaatje en dan zien we overzee nog 4 lagen of zo.
Resistance is futile.
  maandag 22 augustus 2022 @ 07:35:55 #176
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_205709635
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2022 23:47 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Zo herkenbaar _O-

Je moet de kerstboom eens bij ons op het werk zien (groot Amerikaans bedrijf)

Corporate, groepen, divisies, landen (al dan niet in regio’s of werelddelen), locaties en alles heeft zijn eigen management lagen

We hebben eens geteld wat er effectief zit tussen de man op de vloer en de hoogste baas

1 is de man op de vloer
2 medewerker-C (soort meewerkend voorman)
3 team leader
4 value stream leader
5 valuestreams manager
6 locatie manager
7 divisie general manager
8 emea group Vice President
9 emea Vice President
10 emea President
11 Group Vice President
12 Group President
13 President / chief operating officer
14 Chairman / chief executive officer

En dan komen de aandeelhouders pas
Ik vraag me dan altijd af wat alles vanaf 7 en nummer 5 doen de hele dag. Bij ons hebben ze bij een reorganisatie gelukkig een paar van die lagen geschrapt :W
En de grap is: nu doen ándere mensen er dat dus bij. Dus sommigen hebben een 60+60+60 uur baan in de week. Maar die zijn echt niet (veel) langer bezig per week.

Bij ons moesten "om geld te besparen" declaraties goedgekeurd worden door minstens 5! van die hogere management lagen (tot de CTO aan toe) :')_!
Dan zitten er dus hééééééle dure mensen declaraties goed te keuren die minder geld bedragen dan de tijd (in geld) die ze eraan besteden met zijn allen :')______________!
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_205709832
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 07:35 schreef daNpy het volgende:

[..]
Ik vraag me dan altijd af wat alles vanaf 7 en nummer 5 doen de hele dag. Bij ons hebben ze bij een reorganisatie gelukkig een paar van die lagen geschrapt :W
En de grap is: nu doen ándere mensen er dat dus bij. Dus sommigen hebben een 60+60+60 uur baan in de week. Maar die zijn echt niet (veel) langer bezig per week.

Bij ons moesten "om geld te besparen" declaraties goedgekeurd worden door minstens 5! van die hogere management lagen (tot de CTO aan toe) :')_!
Dan zitten er dus hééééééle dure mensen declaraties goed te keuren die minder geld bedragen dan de tijd (in geld) die ze eraan besteden met zijn allen :')______________!
Hier zijn ze vooral druk als top management weer eens langs komt om te regelen dat alles gepoetst word en de stickers op de vloeren er weer spik en span bij liggen.

Tijdens de bezuinig rondes word bv gekeken hoeveel telefoon abonnementen ze weg kunnen snijden om zo kosten te besparen

Dan halen ze er 3 weg bij medewerkers die krap 25 euro per maand kosten maar wel minimaal 1 week per maand weg zijn, dat vervangen ze dan voor 2 leen toestellen :')

Aan de fles wijn van 250 euro tijdens het eten of de telefoonkosten van minimaal 1000 euro van niveau 7 of hoger word uiteraard niets gedaan
  maandag 22 augustus 2022 @ 09:47:47 #178
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_205710203
Ja, herkenbaar.
Sowieso vraag ik me af waarom wij als redelijk groot bedrijf een flink prijs voor telefoon abonnementjes betalen. Daar kan toch wel wat korting vanaf zou ik zeggen.

En mocht ik nog ooit een hoge positie gaan bekleden en ergens in een werkplaats oid waar alles super schoon is een rondleiding krijgen, zou ik echt vragen
"Wordt er hier niet gewerkt? Het is zo schoon?" >:)
pi_205710242
quote:

[..]
Ik ben dan altijd wel benieuwd naar hoe zo'n sollicitatiegesprek is verlopen.
Een van de dingen waar je heden ten dage niet meer onderuit komt is het opnemen van de telefoon.

Bij een ex-werkgever van mij is ooit een wat oudere dame (55+) aangenomen, maar zij wist niet hoe Outlook werkte. Dat is niet erg, maar als collega's je het enkele keren uit willen leggen en als je er verder niets mee doet en blijft hangen in: kan niet.. ja dan houdt het op.
Was ook benieuwd hoe dat sollicitatiegesprek was verlopen, aangezien werken met Outlook een groot gedeelte van het takenpakket was...
  maandag 22 augustus 2022 @ 09:58:18 #180
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_205710267
"Maar dat doe ik altijd zo" -> schurft hekel aan dat soort lui.

Prima als je blijft hangen in het verleden, maar het bedrijf gaat verder. Tot ziens :W
  maandag 22 augustus 2022 @ 10:57:40 #181
3542 Gia
User under construction
pi_205710619
quote:
7s.gif Op maandag 22 augustus 2022 09:53 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]
Ik ben dan altijd wel benieuwd naar hoe zo'n sollicitatiegesprek is verlopen.
Een van de dingen waar je heden ten dage niet meer onderuit komt is het opnemen van de telefoon.

Bij een ex-werkgever van mij is ooit een wat oudere dame (55+) aangenomen, maar zij wist niet hoe Outlook werkte. Dat is niet erg, maar als collega's je het enkele keren uit willen leggen en als je er verder niets mee doet en blijft hangen in: kan niet.. ja dan houdt het op.
Was ook benieuwd hoe dat sollicitatiegesprek was verlopen, aangezien werken met Outlook een groot gedeelte van het takenpakket was...
Dat herintreden werd, volgens mij, zwaar gesubsidieerd in die tijd. Heb het dan over begin jaren 90. Het was in principe ook een baan voor 2 jaar.
Ikzelf wilde daarvoor al een kantoorbaan, maar werd inderdaad niet aangenomen omdat ik geen wordperfect beheerste. Toen ik bij het arbeidsburo vroeg om een cursus wordperfect, omdat ik die echt niet zelf kon betalen, kon dat niet. Jaar later kreeg ik te horen dat ik een fulltime secretaresse-opleiding mocht gaan volgen, met behoud van uitkering. Dat was van '89 - '91. Duurde 2 jaar. Ja, en toen had ik meteen werk.
Helaas ging dat fout bij de bevalling van mijn oudste; door medische fout (bewezen, schadevergoeding gehad) raakte ik arbeidsongeschikt.
pi_205710795
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 10:57 schreef Gia het volgende:

[..]
Dat herintreden werd, volgens mij, zwaar gesubsidieerd in die tijd. Heb het dan over begin jaren 90. Het was in principe ook een baan voor 2 jaar.
Ikzelf wilde daarvoor al een kantoorbaan, maar werd inderdaad niet aangenomen omdat ik geen wordperfect beheerste. Toen ik bij het arbeidsburo vroeg om een cursus wordperfect, omdat ik die echt niet zelf kon betalen, kon dat niet. Jaar later kreeg ik te horen dat ik een fulltime secretaresse-opleiding mocht gaan volgen, met behoud van uitkering. Dat was van '89 - '91. Duurde 2 jaar. Ja, en toen had ik meteen werk.
Helaas ging dat fout bij de bevalling van mijn oudste; door medische fout (bewezen, schadevergoeding gehad) raakte ik arbeidsongeschikt.
Ah, het geval waar ik het over had was enkele jaren terug, het zou goed kunnen dat zij er subsidie voor hebben gekregen, maar dat weet ik niet.

Wel heftig zeg, die medische fout :{
  maandag 22 augustus 2022 @ 11:31:57 #183
3542 Gia
User under construction
pi_205710925
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 11:18 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]
Ah, het geval waar ik het over had was enkele jaren terug, het zou goed kunnen dat zij er subsidie voor hebben gekregen, maar dat weet ik niet.

Wel heftig zeg, die medische fout :{
Tja, kind is nu 30. In 1999 bleek ik ook nog een hartkwaal te hebben, openhartoperatie 2004 gehad, en 11 jaar geleden kreeg ik borstkanker. Soms zit het mee, soms zit het tegen.

Heb ook vaak genoeg geprobeerd telewerk te krijgen, omdat ik prima kan typen, bijvoorbeeld. Arbeidsburo bemiddelde niet in telewerk, stichting vrouw en werk (bestaat volgens mij nu niet meer) bemiddelde niet voor WAO-ers. En werknemers gaan dat risico niet aan.
Tegenwoordig zal dit makkelijker gaan, maar ben nu bijna 60 en eerlijk gezegd, hoeft het voor mij niet meer zo. Ik vermaak me prima.

Ben wel als taalvrijwilliger aan de gang. Als mensen hier een verblijfsstatus krijgen, wil ik ze graag helpen zo goed mogelijk Nederlands te leren. Maar soms is het ook trekken aan een dood paard, als ze thuis alleen maar de eigen taal spreken en weigeren Nederlandse tv te kijken. Ik wil dan ook liefst gemotiveerde hulpvragers helpen, die bijvoorbeeld graag willen gaan werken. Dat geeft meer voldoening dan een huisvrouw, die alleen maar huis- tuin- en keuken-Nederlands wil leren, zodat ze naar de markt kan. Dat doen anderen dan maar.
pi_205710944
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 11:31 schreef Gia het volgende:

[..]
Tja, kind is nu 30. In 1999 bleek ik ook nog een hartkwaal te hebben, openhartoperatie 2004 gehad, en 11 jaar geleden kreeg ik borstkanker. Soms zit het mee, soms zit het tegen.

Heb ook vaak genoeg geprobeerd telewerk te krijgen, omdat ik prima kan typen, bijvoorbeeld. Arbeidsburo bemiddelde niet in telewerk, stichting vrouw en werk (bestaat volgens mij nu niet meer) bemiddelde niet voor WAO-ers. En werknemers gaan dat risico niet aan.
Tegenwoordig zal dit makkelijker gaan, maar ben nu bijna 60 en eerlijk gezegd, hoeft het voor mij niet meer zo. Ik vermaak me prima.

Ben wel als taalvrijwilliger aan de gang. Als mensen hier een verblijfsstatus krijgen, wil ik ze graag helpen zo goed mogelijk Nederlands te leren. Maar soms is het ook trekken aan een dood paard, als ze thuis alleen maar de eigen taal spreken en weigeren Nederlandse tv te kijken. Ik wil dan ook liefst gemotiveerde hulpvragers helpen, die bijvoorbeeld graag willen gaan werken. Dat geeft meer voldoening dan een huisvrouw, die alleen maar huis- tuin- en keuken-Nederlands wil leren, zodat ze naar de markt kan. Dat doen anderen dan maar.
Soms heb je omstandigheden waardoor werken niet lukt. :{

Ah, wel fijn dat je taalvrijwilliger bent en daar voldoening uit haalt :Y
pi_205715186
quote:
10s.gif Op maandag 22 augustus 2022 09:47 schreef daNpy het volgende:
Ja, herkenbaar.
Sowieso vraag ik me af waarom wij als redelijk groot bedrijf een flink prijs voor telefoon abonnementjes betalen. Daar kan toch wel wat korting vanaf zou ik zeggen.
Er zit wel ergens een balans, vooral bij (relatief) kleine uitgaven. Even gechargeerd: als ik een hele Europese aanbesteding optuig voor het bestellen van potloden, dan kan ik daar vast een goede prijs voor bedingen. Alleen weegt die lage prijs totaal niet op tegen de kosten van de procedure.

quote:
En mocht ik nog ooit een hoge positie gaan bekleden en ergens in een werkplaats oid waar alles super schoon is een rondleiding krijgen, zou ik echt vragen
Jij bent een F1-fan, toch? Heb je daar de werkplaatsen wel eens gezien? Dan zou je deze vraag niet hoeven te stellen.
  maandag 22 augustus 2022 @ 22:38:18 #186
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_205717532
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 19:58 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Er zit wel ergens een balans, vooral bij (relatief) kleine uitgaven. Even gechargeerd: als ik een hele Europese aanbesteding optuig voor het bestellen van potloden, dan kan ik daar vast een goede prijs voor bedingen. Alleen weegt die lage prijs totaal niet op tegen de kosten van de procedure.
Maar voor 300 man telefoon abonnementen voor meerdere jaren is nogal een uitgave. Dat wij daar meer voor betalen via de zaak dan dat ik privé doe voor 1 is best vreemd vind ik. We hebben een hele afdeling inkoop nota bene (maar ook die wordt op andere dingen afgerekend waardoor ze een ander belang hebben, zoals ik al eerder meldde).

quote:
Jij bent een F1-fan, toch? Heb je daar de werkplaatsen wel eens gezien? Dan zou je deze vraag niet hoeven te stellen.
Mjah, ik volg het, maar het is wel allemaal show. Mede daarom zijn er dus schone werkplaatsen. Maar dat heb je ook in high tech en andere specifieke industrieën. Waar 'gewoon' gewerkt wordt, wordt het ook vies.
pi_205718397
quote:
Ja, herkenbaar.

Dat zit hem vooral in lekker ongegeneerd data slurpen buiten de EU. Ik weet dat er 1 tv kijkt via 5g in landen waar geen enkele provider een goed prijsplan voor heeft
pi_205719225
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2022 07:50 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik vraag me vaak af of die lui die dat doen zich nooit schamen voor hun continue falen (want de meesten falen)
Als je vraagt waarom doe je dit werk? “Ja ik hou van heel veel afwisseling.”
Dan zeg ik altijd: Weet je vrouw dat ook?
Vaak worden dit soort interim managers ingehuurd omdat er volgens hoger management "iets moet veranderen". De noodzaak wordt dan door de werkvloer vaak totaal niet ingezien, en de interimmer zit dan met een ploeg die totaal niet vatbaar is voor zijn veranderingen.

Zou niet zo snel willen zeggen dat hij dan in dit soort gevallen mislukt is, of dat hij gewoon niet ingehuurd zou moeten zijn....
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_205719261
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 09:58 schreef daNpy het volgende:
"Maar dat doe ik altijd zo" -> schurft hekel aan dat soort lui.

Prima als je blijft hangen in het verleden, maar het bedrijf gaat verder. Tot ziens :W
"We doen het al 30 jaar zo"
pi_205719980
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 19:58 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Dat is overigens wat de mensen opd e werkvloer soms niet zien. Die willen dan zaken bij de lidl bestellen omdat dat ¤1 goedkoper is. Dat de gehele logistieke en facturatiestroom dan ¤100 duurder uitvalt krijg je ze maar moeilijk uitgelegd. Vaak krijg je dan het weerwoord dat ze het dan zelf daar wel gaan kopen en declareren omdat het goedkoper is :') .
quote:
[..]
Precies een bouwplaats moet schoon zijn.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 10:55:57 #191
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_205720158
quote:

Ik vraag me eerder af hoe je kan werken als het een zooitje is...
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 12:19:37 #192
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_205721075
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 10:55 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Ik vraag me eerder af hoe je kan werken als het een zooitje is...
Tussen brandschoon en een zooitje zitten nogal wat gradaties.
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 12:20:15 #193
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_205721086
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 09:12 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]
Vaak worden dit soort interim managers ingehuurd omdat er volgens hoger management "iets moet veranderen". De noodzaak wordt dan door de werkvloer vaak totaal niet ingezien, en de interimmer zit dan met een ploeg die totaal niet vatbaar is voor zijn veranderingen.

Zou niet zo snel willen zeggen dat hij dan in dit soort gevallen mislukt is, of dat hij gewoon niet ingehuurd zou moeten zijn....
Of het doel van de interim is niet bekend op de werkvloer...
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 13:36:43 #194
486785 Pensioengenieter
Geen vrije tijd meer
pi_205721889
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 12:20 schreef daNpy het volgende:

[..]
Of het doel van de interim is niet bekend op de werkvloer...
Ik herken dit het doel was op de werkvloer heel duidelijk, maar als alle professionals zeggen het kan niet op die manier dan wordt er een manager ingehuurd. Het doel werd er door gedrukt tegen alles in de professionals liepen in no time weg de interim manager ging ook weg. Resultaat chaos alom en niemand wist meer hoe het verder moest want de oorspronkelijke leiding was helemaal weg.
pi_205751584
Einde vakantie (ik werkte door) dus nu moetmoetMOET er van alles . Meent men :{w

Fijn ook hoe collega’s dan meedenken. Een vraag waarvan ik wist dat die al zes weken ligt (en ik aangaf dat er iets mee moest) wordt na de vakanties pas op de juiste plek gesteld en collega belooft mede namens mij dat we er diezelfde dag een knoop over doorhakken.
A) geen tijd voor
B) geen zin in

Vraag ligt er volgende week ook nog wel. ‘O ja. Ik hoef niet meteen te springen als men mij een hoepel voorhoudt’-leermomentje

Andere vraag is wel dringend (geworden want wederom… vakanties…), dus dit weekend nog even bezig met afstemmen en voorbereiden. Het helpt dan niet als ik drie mensen met spoed bij elkaar moet krijgen, waarvan er eentje zegt dat hij op op bepaalde tijden kan en, eenmaal afspraak geprikt ‘kan het echt niet op een andere tijd?’ }:|
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_205760033
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 13:36 schreef Pensioengenieter het volgende:

[..]
Ik herken dit het doel was op de werkvloer heel duidelijk, maar als alle professionals zeggen het kan niet op die manier dan wordt er een manager ingehuurd. Het doel werd er door gedrukt tegen alles in de professionals liepen in no time weg de interim manager ging ook weg. Resultaat chaos alom en niemand wist meer hoe het verder moest want de oorspronkelijke leiding was helemaal weg.
Dat vergeten veel hoge managers en directieleden. Zonder personeel draait je bedrijf niet als er iemand meer is heb je een heel groot probleem en vooral met de huidige tijd kun je niet zomaar een nieuw blik mensen opentrekken. Wat je ook veel ziet is dat bedrijven met zo minimaal mogelijk hoeveelheid personeel maximaal werk probeert te verzetten. Lekker kostenbesparend toch? Totdat iemand ziek wordt en er drie weken uit ligt.

Dat zie je ook met het leerkrachtentekort wat steeds erger wordt. De maatschappij heeft dit zelf veroorzaakt en vooral in de randstad staan ze te stuiteren omdat kinderen nog maar 4 dagen naar school gaan en zelfs een dag geen rekenen en taal meer krijgen. Dan kunnen mensen wel gaan zeuren maar dit is wat je krijgt als je mensen respectloos behandeld. Ze lopen weg en jij hebt een probleem.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  zaterdag 27 augustus 2022 @ 09:36:40 #197
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_205761330
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 10:57 schreef Gia het volgende:

[..]
Ik weet dat een oude afdeling waar ik werkte, nog steeds herintreders in dienst neemt. Krijgen ze subsidie voor. En iemand die ik ken met een WIA, die nu weer aan het werk is, levert ook subsidie op aan het bedrijf.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_205761726
quote:

[..]
Laten we eerlijk zijn: We hebben op dit moment gewoon ontzettend veel mensen die een onzinbaan hebben. Als je in Nederland 20 tot 25 procent van de kantoorbanen zou schrappen dan mis je er niets aan. Het is puur geld rondpompen.

Dan vind ik jouw persoonlijke verhaal net zo inspirerend.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_206233714
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 21:31 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Een bekende van mijn vriendin zit al bijna anderhalf jaar lang met long kortjakje thuis, "werkt" inmiddels weer vier dagen in de week één uurtje per dag. Na dat uurtje koffie drinken op het werk en collega's van het werk houden gaat mevrouw lekker de stad in en met vriendinnen ontbijten, leuke uitstapjes met de kinderen van haar broer maken enz. :')
Daaf, met jouw permissie deze quote even verplaatst naar dit topic. :) Vond hem wel vermakelijk.

Hoeveel uur krijgt ze uitbetaald?
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_206238175
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 09:36 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Ik weet dat een oude afdeling waar ik werkte, nog steeds herintreders in dienst neemt. Krijgen ze subsidie voor. En iemand die ik ken met een WIA, die nu weer aan het werk is, levert ook subsidie op aan het bedrijf.
Ja loonkostenvoordeel als het oudere werknemers zijn en indien ze weer ziek worden minimaal risico, want no risk.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')