Ik geloof dat je nog niet helemaal begrijpt hoe het werkt, is het wel?quote:Op maandag 1 juni 2020 20:30 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee maar daar maak ik me niet zo druk om als dit niet dagelijkse kost is.
Kansloze vergelijking. Als ik door rood rij, 15 mensen potentieel gewond raken en ik mag vervolgens mijn rijbewijs houden van Halsema want "die is zo belangrijk" , dan heb je enigzins gelijke situatie.quote:Op maandag 1 juni 2020 20:24 schreef BobW het volgende:
[..]
Dus als iemand door rood rijdt ga jij dat ook doen?
Joh, ons is ingepeperd dat we dit SAMEN moeten doen en IEDEREEN moet meedoen omdat anders de maatregelen niet werken. Nu blijkt dat er een laffe burgemeester is die dit helemaal teniet gedaan heeft zie ik geen enkele reden mij te houden aan diezelfde regels, we kunnen met elkaar concluderen dat hun effect nu nagenoeg tot nul is gereduceerd.quote:Of je vindt het fout wat in Amsterdam gebeurt en jij gaat dat niet doen. Of je hebt er geen problemen mee wat er gebeurt en je houdt je mond dicht.
Doe even niet zo kansloos debiel en gedraag je als een volwassen kerel zonder gelijk andere mensen voor racist uit te maken als het even niet met je eens zijn. Je hebt meer hersencellen dan dat dus stel je niet zo aan.quote:Alternatief: je vindt Halsema/linkse mensen/zwarten al sowieso niks en je zoekt mooi een nieuw punt om te haten.
En velen hadden hun mondkapje op hun kin hangen.quote:Op maandag 1 juni 2020 20:32 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Geloof nooit dat die allemaal mondkapjes op hadden zoals de media zegt!
Sowieso bleek uit onderzoek al dat POC meer risico lopen op besmetting. En dan gaan ze met zijn allen op de Dam staanquote:Op maandag 1 juni 2020 20:31 schreef Tyr80 het volgende:
Moeten we de komende weken weer extra ruim om alles met een kleurtje heen lopen voor het geval ze vandaag op de dam zijn geweest, nee da’s goed voor de samenleving.
Hoewel ik niet per se denk dat de carrière van Halsema ten einde is vermoed ik wel dat de negatieve reacties op de demonstratie betreffende de coronamaatregelen wel een blijvende impact hebben. Nederlandse subfora op Reddit zijn erg links qua gemiddelde overtuiging en ook daar zie je flink veel negatieve reacties. Heb niet het idee dat het alleen rechts is dat hierover valt.quote:
Zal hij een plexiglas plaat neergelaten hebben?quote:Op maandag 1 juni 2020 20:35 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Hopelijk wel vegetarisch/veganistisch/halal.
Lieve mensen, want die wonen nu eenmaal in een lieve stad.quote:Op maandag 1 juni 2020 20:35 schreef Boca_Raton het volgende:
Wat voor mensen staan daar nou eigenlijk. Ik vermoed veel figuren die daar niets te zoeken hebben.
nee, hij zegt heel duidelijk niet doen en doet het vervolgens zelf, nog op hetzelfde moment.quote:Op maandag 1 juni 2020 20:32 schreef alopio het volgende:
[..]
Ja snapt het verschil dus niet tussen Rutte die, uit gewoonte, een hand geeft. Aan het begin van de crisis waar alles verder nog kon en mocht. Een onbewust onhandigheidje wat verder geen gevolgen heeft. En tussen een Halsema die een massa demonstratie toelaat waar duizenden mensen massaal dicht op elkaar staan terwijl net heel Nederland afstand heeft moeten bewaren en allerlei beperkingen heeft doorstaan.
Zal wel van die vega-shit zijn!quote:
Hahaquote:Op maandag 1 juni 2020 20:35 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Hopelijk wel vegetarisch/veganistisch/halal.
quote:Op maandag 1 juni 2020 20:38 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik lees dat Halsema ook bij de demonstratie aanwezig was.
Wat moet je hier nou nog over zeggen...
Ongelooflijk dit. Dat ze zichzelf hiermee een dreun verkoopt moge duidelijk zijn. Ik denk alleen wel dat Groen Links hier ook nadelig uit komt.quote:
Denk dat de meeste Amsterdammers haar niet zo zien.quote:Op maandag 1 juni 2020 20:40 schreef Bocaj het volgende:
Ik denk dat Halsema zich de moeder van Amsterdam voelt!
Sterker nog, ze stond er mooi tussen!quote:Op maandag 1 juni 2020 20:38 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik lees dat Halsema ook bij de demonstratie aanwezig was.
Wat moet je hier nou nog over zeggen...
Da's niet erg, toch!quote:Op maandag 1 juni 2020 20:40 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ongelooflijk dit. Dat ze zichzelf hiermee een dreun verkoopt moge duidelijk zijn. Ik denk alleen wel dat Groen Links hier ook nadelig uit komt.
Wat is..."niets te zoeken "quote:Op maandag 1 juni 2020 20:35 schreef Boca_Raton het volgende:
Wat voor mensen staan daar nou eigenlijk. Ik vermoed veel figuren die daar niets te zoeken hebben.
Het is NIET uit te leggen!quote:Op maandag 1 juni 2020 20:41 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Sterker nog, ze stond er mooi tussen!
[ afbeelding ]
Ik zou echt woest zijn als mij dat was overkomen.quote:Op maandag 1 juni 2020 20:41 schreef hollandia02 het volgende:
Familieleden van mensen die op sterven lagen (Zoals de moeder van Rutte) mochten niet bezocht worden.
Maar dit mocht wel.
Nee hoor, dit gaat GroenLinks stemmen van lieve mensen uit heel Nederland opleveren. Het GroenLinks regime, binnenkort ook in uw stad!quote:Op maandag 1 juni 2020 20:40 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ongelooflijk dit. Dat ze zichzelf hiermee een dreun verkoopt moge duidelijk zijn. Ik denk alleen wel dat Groen Links hier ook nadelig uit komt.
Verontwaardigd zijn kan ook prima op 1,5m afstand, daar hoef je niet voor op een kluitje te gaan staan.quote:Op maandag 1 juni 2020 20:42 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Wat is..."niets te zoeken "
Als mensen verontwaardigd en boos zijn over discriminatie vanwege afkomst dan hebben ze daar zeker iets te zoeken: de meningsuiting.
Ik zou het begrijpelijk vinden als zo iemand nu iets onwerkelijks gaat doen.quote:Op maandag 1 juni 2020 20:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik zou echt woest zijn als mij dat was overkomen.
En de gewone burger mag volgend jaar nog eens extra ziektenkosten lappen.quote:Op maandag 1 juni 2020 20:42 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
En die kut van een Halsema vindt het allemaal wel bestErgens hoop ik dat er flink wat mensen daar besmet zijn geraakt, en dat die kut daar verantwoordelijk voor wordt gehouden. Achterlijk wijf
Kritiek van de NOS op Halsema? Never!quote:Op maandag 1 juni 2020 20:42 schreef rutger05 het volgende:
Het viel mij ook op dat er in het NOS journaal zeer weinig aandacht was voor de gevaarlijke consequenties die deze demonstratie voor de volksgezondheid kan hebben. Geen viroloog die aan het woord is geweest in het NOS journaal over dit grootschalige evenement.
Het begint er steeds meer op te lijken dat links zijn een hersenafwijking is...quote:Op maandag 1 juni 2020 20:41 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Sterker nog, ze stond er mooi tussen!
[ afbeelding ]
Dat kan kloppen, want niemand heeft daar wat te zoeken.quote:Op maandag 1 juni 2020 20:35 schreef Boca_Raton het volgende:
quote:Op maandag 1 juni 2020 20:45 schreef H.FR het volgende:
[..]
Dat kan kloppen, want niemand heeft daar wat te zoeken.
Dat verrast je?quote:Op maandag 1 juni 2020 20:42 schreef rutger05 het volgende:
Ik zie een Halsema op het NOS journaal lafjes deze demonstratie 'te belangrijk' noemen. Ook als linkse politica moet je als burgemeester je verantwoordelijkheid voor je burgers nemen en zij had zich duidelijk moeten uitspreken dat zo'n demonstratie nu houden ronduit onverantwoord en asociaal is.
Het viel mij ook op dat er in het NOS journaal zeer weinig aandacht was voor de gevaarlijke consequenties die deze demonstratie voor de volksgezondheid kan hebben. Geen viroloog die aan het woord is geweest in het NOS journaal over dit grootschalige evenement.
mee eens.... ik zou weggegaan zijn.... te drukquote:Op maandag 1 juni 2020 20:43 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Verontwaardigd zijn kan ook prima op 1,5m afstand, daar hoef je niet voor op een kluitje te gaan staan.
Jij ziet ook écht achter iedere boom een racist hè?quote:Op maandag 1 juni 2020 20:42 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Als mensen verontwaardigd en boos zijn over discriminatie vanwege afkomst dan hebben ze daar zeker iets te zoeken: de meningsuiting.
Niet alleen een dubbele moraal maar ook een dubbele standaard en daarmee bevestigt ze nog maar eens waarom gl hypocriet genoemd wordt.quote:Op maandag 1 juni 2020 20:42 schreef TheVulture het volgende:
Los van het onderwerp, waar ik wel volledig achter sta, is een demonstratie waarbij niet aan de corona-richtlijnen wordt gehouden, niet wordt gehandhaafd en de burgemeester het bagatelliseert een dikke middelvinger naar risicogroepen, zorgmedewerkers en iedereen die zich wel netjes aan de regels houdt. Daarnaast maak je het handhavers nu onmogelijk met die dubbele moraal.
Waar ter wereld denk je het beter te zullen krijgen dan in Nederland? Welke vreselijke wantoestand is het waard om daar vandaag zo veel risico, voor de gehele bevolking, voor te nemen?quote:Op maandag 1 juni 2020 20:42 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Denk je Dat is jouw gebrek aan hersens, lijkt mequote:Op maandag 1 juni 2020 20:44 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Het begint er steeds meer op te lijken dat links zijn een hersenafwijking is...
Ben ik met je eens, maar er is ook een verdomd goede reden om in te grijpen om die onderlinge afstand af te dwingen.quote:Op maandag 1 juni 2020 20:46 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
mee eens.... ik zou weggegaan zijn.... te druk
Maar de meeste aanwezigen hadden zeker wel een reden voor demonstreren
Halsema is een activist dus die krijgt een nat poesje van dit soort anti-racisme demonstraties.quote:Op maandag 1 juni 2020 20:42 schreef rutger05 het volgende:
Ik zie een Halsema op het NOS journaal lafjes deze demonstratie 'te belangrijk' noemen. Ook als linkse politica moet je als burgemeester je verantwoordelijkheid voor je burgers nemen en zij had zich duidelijk moeten uitspreken dat zo'n demonstratie nu houden ronduit onverantwoord en asociaal is.
Te belangrijkquote:Op maandag 1 juni 2020 20:42 schreef rutger05 het volgende:
Ik zie niet in waarom dat niet zou kunnen.quote:Op maandag 1 juni 2020 20:48 schreef hollandia02 het volgende:
Nou vanaf volgend weekend begint de Eredivisie weer laten we maar zeggen.
Cambuur kan alsnog promoverenquote:Op maandag 1 juni 2020 20:48 schreef hollandia02 het volgende:
Ja op sterven liggende familie lid bezoeken? Nee dat kan niet.quote:Op maandag 1 juni 2020 20:42 schreef rutger05 het volgende:
Die plaatsen zullen er vast wel zijn ... aldus 7.3 miljard mensenquote:Op maandag 1 juni 2020 20:47 schreef the-eye het volgende:
[..]
Waar ter wereld denk je het beter te zullen krijgen dan in Nederland?
hopelijk niet dan blijven er maar weinig profs over in nederland wat betreft voetbalquote:Op maandag 1 juni 2020 20:49 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom dat niet zou kunnen.
Het zou toch eerder racistisch zijn als de donkere spelers geen balletje zouden kunnen trappen?
Champions Leaguequote:Op maandag 1 juni 2020 20:48 schreef hollandia02 het volgende:
Dat ook.quote:Op maandag 1 juni 2020 20:44 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
En de gewone burger mag volgend jaar nog eens extra ziektenkosten lappen.
En mensen die een voorkeursbehandeling krijgen zoals op de Dam.quote:Op maandag 1 juni 2020 20:52 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Die plaatsen zullen er vast wel zijn ... aldus 7.3 miljard mensen
Maar het is niet de boodschap van de demonstranten dat nederland een heel erg slecht land is om te leven.
Ik neem aan dat velen van hen wel de mening hebben dat er ook in nederland te veel mensen worden achtergesteld vanwege hun afkomst. En dat te veel mensen dat niet willen weten , direct ontkennen.
twitter:DiederikSmit twitterde op maandag 01-06-2020 om 19:34:58Halsema: "Ik vind volksgezondheid zó niet bij Amsterdam passen." reageer retweet
Halsema en de NOS zijn beiden toch ook maar gewoon instrumenten in handen van dezelfde mensen.quote:
Gewoon in heel Nederland niet. Want.dat hebben ze ook nog even verziekt. Als er iemand nog een prent krijgt kunnen ze even mooi refereren naar Amsterdam, want daar kreeg ook niemand er één.quote:Op maandag 1 juni 2020 20:53 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Dat ook.
En als jij morgen met een man of 4 samen staat, kun je een boete krijgen. Mag aannemen dat er vanaf nu niemand in A'dam nog een Corona boete krijgt. Nooit meer.
Nee, joh die staat bij Gate 20 richting Maleisië!quote:Op maandag 1 juni 2020 20:53 schreef superniger het volgende:
Heeft Jesse Klaver al een reactie gegeven?
Natuurlijk zullen er hier mensen achtergesteld worden maar zal ik er een leermomentje voor je van maken?; Daar hoef je geen kleurtje voor te hebben. Zo zit de mens nu eenmaal in elkaar.quote:Op maandag 1 juni 2020 20:52 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Die plaatsen zullen er vast wel zijn ... aldus 7.3 miljard mensen
Maar het is niet de boodschap van de demonstranten dat nederland een heel erg slecht land is om te leven.
Ik neem aan dat velen van hen wel de mening hebben dat er ook in nederland te veel mensen worden achtergesteld vanwege hun afkomst. En dat te veel mensen dat niet willen weten , direct ontkennen.
ja dat is mogelijkquote:Op maandag 1 juni 2020 20:55 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Is het trouwens mogelijk om een burgemeester uit zijn/haar ambt te zetten? Dit mens is totaal niet geschikt voor deze functie.
Alsof een rechter daar in mee zal gaan als jij een boete aanvecht met als reden dit protest in Amsterdam. Halsema en rechters vormen gewoon onderdeel van dezelfde kliek.quote:Op maandag 1 juni 2020 20:56 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Gewoon in heel Nederland niet. Want.dat hebben ze ook nog even verziekt. Als er iemand daar nog een prent krijgt kunnen ze even mooi referen naar Amsterdam, want daar kreeg ook niemand er één).
Hoofdstuk IV. De burgemeesterArtikel 61b1.De burgemeester kan te allen tijde bij koninklijk besluit op voordracht van Onze Minister worden ontslagen.quote:Op maandag 1 juni 2020 20:56 schreef RAVW het volgende:
[..]
ja dat is mogelijk
maar dan moet er wel aktie onder nomen worden , denk dat heel nederland nu wel schreeuwt om het vertrek van die vrouw .... dus denk wel dat er iets zal moeten gebeuren
Tja, dit is nogal een Catch-22. Als je ingrijpt, weet je zeker dat de vlam in de pan slaat. En dan kunnen de demonstranten dat als onterecht argument gebruiken om te zeggen dat waar ze tegen demonstreren dus klopt.quote:Op maandag 1 juni 2020 20:47 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ben ik met je eens, maar er is ook een verdomd goede reden om in te grijpen om die onderlinge afstand af te dwingen.
Ja want die zijn ook vermoord door een US cop.quote:Op maandag 1 juni 2020 20:46 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
mee eens.... ik zou weggegaan zijn.... te druk
Maar de meeste aanwezigen hadden zeker wel een reden voor demonstreren
Dan roepen ze dat het racisme is want de slaven werden ook opgeslotenquote:Op maandag 1 juni 2020 20:58 schreef Repentless het volgende:
[..]
Tja, dit is nogal een Catch-22. Als je ingrijpt, weet je zeker dat de vlam in de pan slaat. En dan kunnen de demonstranten dat als onterecht argument gebruiken om te zeggen dat waar ze tegen demonstreren dus klopt.
Mijns inziens had het gewoon afgezet moeten worden voor een maximaal aantal demonstranten. Na het bereiken van dat aantal de hekken sluiten. Of dat had gewerkt weet ik ook niet, maar dit is gewoon een chaos.
Nu dat niet meer mogelijk was, in ieder geval als burgemeester aangeven dat het onverantwoord is om met zoveel mensen bij elkaar te zijn en aangeven dat dit niet de bedoeling is. En dus niet het slappe statement dat je niet ingrijpt omdat de demonstratie 'te belangrijk' is.
quote:
Dat "racisme" roepen zal echt niet minder zijn na het nu doorgaan van deze poppenkastquote:Op maandag 1 juni 2020 20:59 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Dan roepen ze dat het racisme is want de slaven werden ook opgesloten
quote:
Entrada, ook weer zo’n voorbeeld van geïmporteerde bullshit uit het buitenland.quote:Op maandag 1 juni 2020 20:59 schreef Enchanter het volgende:
https://www.indehekken.ne(...)J1iAELXK_QPnuRCYL7PQ
Geen KOZP'er te vinden.quote:
Het is georganiseerd door KOZPquote:
Gewoon met een winkelwagentje het plein op, en als de wagentjes op zijn moet je wachten tot iemand vertrekt...quote:Op maandag 1 juni 2020 20:58 schreef Repentless het volgende:
[..]
Tja, dit is nogal een Catch-22. Als je ingrijpt, weet je zeker dat de vlam in de pan slaat. En dan kunnen de demonstranten dat als onterecht argument gebruiken om te zeggen dat waar ze tegen demonstreren dus klopt.
Mijns inziens had het gewoon afgezet moeten worden voor een maximaal aantal demonstranten. Na het bereiken van dat aantal de hekken sluiten. Of dat had gewerkt weet ik ook niet, maar dit is gewoon een chaos.
Nu dat niet meer mogelijk was, in ieder geval als burgemeester aangeven dat het onverantwoord is om met zoveel mensen bij elkaar te zijn en aangeven dat dit niet de bedoeling is. En dus niet het slappe statement dat je niet ingrijpt omdat de demonstratie 'te belangrijk' is.
Georganiseerd door...quote:
Die worden dan door een horde bontkraagjes van het plein gemept.quote:Op maandag 1 juni 2020 21:01 schreef Filosoofert het volgende:
Eigenlijk even een gay-lives-matter protest organiseren na het aanhoudende anti-homogeweld in Amsterdam. Kijken hoe snel je weggestuurd wordt.
Gaat om het meten met 2 maten van Halsema.quote:Op maandag 1 juni 2020 21:01 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Entrada, ook weer zo’n voorbeeld van geïmporteerde bullshit uit het buitenland.
Ik heb het over een anti-homogeweld demonstratiequote:
Of door de eigen burgers op zijn Ceaușescu's, maar zoiets gebeurt niet in zo'n lieve stad.quote:Op maandag 1 juni 2020 20:57 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Hoofdstuk IV. De burgemeesterArtikel 61b1.De burgemeester kan te allen tijde bij koninklijk besluit op voordracht van Onze Minister worden ontslagen.
owwquote:Op maandag 1 juni 2020 21:03 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Ik heb het over een anti-homogeweld demonstratie
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |