abonnement Unibet Coolblue
  Moderator maandag 1 juni 2020 @ 11:27:42 #1
236264 crew  capricia
pi_193416438
President:
Donald Trump

Vice President:
Mike Pence
SPOILER: Het Kabinet-Trump
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Amerikaans Congres:



Political groups house:
Democratic (235)
Republican (197)
Vacant (3)

Political groups Senate:
Republican (53)
Democratic (45)
Independents (2)

SPOILER: Overzicht van lopende onderzoeken
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Hoe werkt een impeachment?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:
Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen:
Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie.

Wat je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.

-Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
-We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken.
-ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

-We gebruiken in dit topic normale bronnen. Hier te verifiëren: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen:
Definitely not CIA
  maandag 1 juni 2020 @ 11:28:50 #2
452300 DuizendGezichten
Komedie? Tragedie?
pi_193416459
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 11:19 schreef klappernootopreis het volgende: [..] de "nekschot reacties" mogen dus zomaar blijven staan.
Dat vroeg ik me ook af, ja. Moderatie?
Op het scherp van de snede.
  Moderator maandag 1 juni 2020 @ 11:28:56 #3
236264 crew  capricia
pi_193416461
Ben bang dat het gedicht schieten op mensen er wel van zou kunnen komen. Met wat we nu zien.

Hopelijk blijft het bij rubber.
Definitely not CIA
  maandag 1 juni 2020 @ 11:30:59 #4
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_193416490
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 11:21 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dat is inmiddels al een paar keer gebeurd. Gelukkig schieten ze alleen (nog) met rubber.
Heb al een paar gexplodeerde ogen voorbij zien komen, wat raar is want je mag met rubberkogels helemaal niet op het hoofd richten, dat kan dodelijk zijn.
  Moderator maandag 1 juni 2020 @ 11:31:02 #5
236264 crew  capricia
pi_193416492
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 11:28 schreef DuizendGezichten het volgende:

[..]

Dat vroeg ik me ook af, ja. Moderatie?
Ik zie nergens nekschot staan.
En ja. Er wordt nu ook geschoten. Met traangas en met rubber.
Definitely not CIA
pi_193416524
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2020 11:28 schreef capricia het volgende:
Ben bang dat het gedicht schieten op mensen er wel van zou kunnen komen. Met wat we nu zien.

Hopelijk blijft het bij rubber.
Mensen worden nu random mishandeld, kopschop filmpjes staan nu overal op Twitter. En dat is dus alleen wat word gefilmd.
Het gericht schieten op dit soort mensen is onvermijdelijk, de staat heeft een verplichting naar de bevolking om eigendommen en burgers te beschermen tegen dit soort tuig.

[ Bericht 0% gewijzigd door capricia op 01-06-2020 12:12:31 ]
pi_193416541
Hebben ze geen waterkanonnen in de vs, waarom moet het poltie geweld daar meteen een stap verder gaan als in Europa?
pi_193416564
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 11:34 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Mensen worden nu random mishandeld, kopschop filmpjes staan nu overal op Twitter. En dat is dus alleen wat word gefilmd.
Het gericht schieten op dit soort mensen is onvermijdelijk, de staat heeft een verplichting naar de bevolking om eigendommen en burgers te beschermen tegen dit soort tuig.
Klopt, de overheid heeft de verplichting mensen te beschermen. Helaas is met George Floyd weer eens gebleken dat de overheid daarin faalt. Die al jarenlang om zich heen schietende en schoppende politie, dat is het grote probleem.

Een geweldadig protest sla je uit elkaar met wat gummiknuppels en een waterkanon, dat hoeft echt niet met schieten. Dat is juist het probleem: ze moeten daar juist veel strenger zijn tegen schietende agenten.

[ Bericht 5% gewijzigd door capricia op 01-06-2020 12:13:16 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 1 juni 2020 @ 11:39:16 #9
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_193416598
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 11:34 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Mensen worden nu random mishandeld, kopschop filmpjes staan nu overal op Twitter. En dat is dus alleen wat word gefilmd.
Het gericht schieten op dit soort mensen is onvermijdelijk, de staat heeft een verplichting naar de bevolking om eigendommen en burgers te beschermen tegen dit soort tuig.
De staat heeft die verplichting wellicht, maar de staat heeft ook de verplichting om niet mensen zomaar op straat te executeren.


Nergens blijkt ook uit dat jij weet welke mensen precies moeten worden geëxecuteerd, is er een soort metriek die je in gedachten hebt, zo van, 100 relschoppers verspreid over 10 steden doodschieten en dan komt de rust terug?

[ Bericht 4% gewijzigd door capricia op 01-06-2020 12:13:45 ]
  maandag 1 juni 2020 @ 11:41:36 #10
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193416625
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 11:34 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Mensen worden nu random mishandeld, kopschop filmpjes staan nu overal op Twitter. En dat is dus alleen wat word gefilmd.
Het gericht schieten op dit soort mensen is onvermijdelijk, de staat heeft een verplichting naar de bevolking om eigendommen en burgers te beschermen tegen dit soort tuig.
je valt in herhaling

[ Bericht 0% gewijzigd door capricia op 01-06-2020 12:14:02 ]
  maandag 1 juni 2020 @ 11:41:55 #11
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_193416631
Er zal toch vroeg of laat een toespraak van de president moeten komen. Heel het land staat in brand, wie weet wat doe met de verspreiding van covid gaat doen.

Alleen is die man tot een fatsoenlijke rustbrengende rede niet in staat.

Hoe dit verder moet?
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_193416709
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 11:41 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Er zal toch vroeg of laat een toespraak van de president moeten komen. Heel het land staat in brand, wie weet wat doe met de verspreiding van covid gaat doen.

Alleen is die man tot een fatsoenlijke rustbrengende rede niet in staat.

Hoe dit verder moet?
Ik hoop op een toespraak van iemand die gezaghebbend is zonder direct bij de overheid vandaan te komen. Een beroemde evangelische dominee, wellicht? Iemand waar de Afro-Amerikanen naar luisteren. Iemand die kan zeggen: ja, wat er met George Floyd is gebeurd is verschrikkelijk en raakt mij heel erg, maar rellen is niet de oplossing. En nu ons vreedzame protest door mensen gebruikt wordt om te gaan rellen, kunnen we beter stoppen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 1 juni 2020 @ 11:48:05 #13
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_193416728
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 11:30 schreef Tweek het volgende:

[..]

Heb al een paar gexplodeerde ogen voorbij zien komen, wat raar is want je mag met rubberkogels helemaal niet op het hoofd richten, dat kan dodelijk zijn.
In mexico schieten ze met dit soort kogels gericht op vrouwelijke demonstranten. Om ze permanent blind te maken.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_193416758
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 11:41 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Er zal toch vroeg of laat een toespraak van de president moeten komen. Heel het land staat in brand, wie weet wat doe met de verspreiding van covid gaat doen.

Alleen is die man tot een fatsoenlijke rustbrengende rede niet in staat.

Hoe dit verder moet?
Ik had niet verwacht dit ooit te posten, maar ik hoop nu dat als er een toespraak komt vanuit het witte huis, deze van Pence zal komen. Wat je ook van hem vind, hij is tenminste kalm :{
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  maandag 1 juni 2020 @ 11:51:57 #15
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_193416782
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 11:50 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Ik had niet verwacht dit ooit te posten, maar ik hoop nu dat als er een toespraak komt vanuit het witte huis, deze van Pence zal komen. Wat je ook van hem vind, hij is tenminste kalm :{
hij staat er om ineens "presidentieel" over te komen. Maar wat we zien is een gier die wacht tot het lijk van de galg valt.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_193416811
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 11:51 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

hij staat er om ineens "presidentieel" over te komen. Maar wat we zien is een gier die wacht tot het lijk van de galg valt.
Klopt helemaal. Maar nog steeds beter Dan Molotov cocktail Trump.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_193416881
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 11:51 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Onzin natuurlijk.
Mensen die willekeurige voorbijgangers en ondernemers kopschoppen zijn geen mensen, maar beesten. Maar hey, Chivaz is een trumptard, dus moet je wel een tegengesteld standpunt innemen.
Dan zie jij de moordende agent en de agenten die lukraak mensen beschieten zeker ook als beesten? Ik denk dat het mensen zijn die gearresteerd moeten worden en voor de rechter moeten verschijnen. Mensen midden op straat executeren is niet de oplossing.
pi_193416928
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 11:58 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Dan zie jij de moordende agent en de agenten die lukraak mensen beschieten zeker ook als beesten? Ik denk dat het mensen zijn die gearresteerd moeten worden en voor de rechter moeten verschijnen. Mensen midden op straat executeren is niet de oplossing.
Ik heb mijn walging over die psychopaat van een agent allang uitgesproken. Hoe verschrikkelijk die daden van die agent ook zijn het geeft niemand het recht om dan maar random te plunderen en mensen te mishandelen.
De staat moet ingrijpen en de orde bewaken by any means neccesary wat mij betreft.
  Redactie Games maandag 1 juni 2020 @ 12:02:52 #19
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_193416967
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 12:00 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik heb mijn walging over die psychopaat van een agent allang uitgesproken. Hoe verschrikkelijk die daden van die agent ook zijn het geeft niemand het recht om dan maar random te plunderen en mensen te mishandelen.
De staat moet ingrijpen en de orde bewaken by any means neccesary wat mij betreft.
Stel je voor dat je meer geeft om die arme merchandise dan mensenlevens.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_193417050
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 12:00 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik heb mijn walging over die psychopaat van een agent allang uitgesproken. Hoe verschrikkelijk die daden van die agent ook zijn het geeft niemand het recht om dan maar random te plunderen en mensen te mishandelen.
De staat moet ingrijpen en de orde bewaken by any means neccesary wat mij betreft.
Geweld moet proportioneel zijn. Je beschiet alleen iemand als je eigen leven ernstig wordt bedreigt of als het leven van iemand anders ernstig bedreigd wordt, en je geen andere optie meer hebt.
pi_193417071
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 12:08 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Geweld moet proportioneel zijn. Je beschiet alleen iemand als je eigen leven ernstig wordt bedreigt of als het leven van iemand anders ernstig bedreigd wordt, en je geen andere optie meer hebt.
Als je massaal begint te kopschoppen op mensen en lukraak gebouwen in brand aan het steken bent dan bedreig je nogal wat levens lijkt mij.
pi_193417073
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 11:58 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Dan zie jij de moordende agent en de agenten die lukraak mensen beschieten zeker ook als beesten?
Ja
pi_193417094
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 12:02 schreef Puddington het volgende:

[..]

Stel je voor dat je meer geeft om die arme merchandise dan mensenlevens.
Hetzelfde kun je zeggen over die plunderaars maar dat hoor ik dan weer niet van je.
pi_193417102
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 12:00 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik heb mijn walging over die psychopaat van een agent allang uitgesproken. Hoe verschrikkelijk die daden van die agent ook zijn het geeft niemand het recht om dan maar random te plunderen en mensen te mishandelen.
De staat moet ingrijpen en de orde bewaken by any means neccesary wat mij betreft.
Ach als de staat tyraniek blijkt staat het de bevolking natuurlijk vrij om op mensen die het geweldsmonopolie van die staat gebruiken te schieten. Hebben ze daar eindelijk wat aan het second amendment. Lekker de beesten van de politie en leger afstoppen :Y
pi_193417115
Even terugkomen op post in vorig topic:

Wat is er eigenlijk gebeurd met dat dozijn andere zaken van vrouwen aan wie Donald Trump zich opgedrongen heeft, die in dat artikel van Vox genoemd worden? Allemaal netjes afgekocht?

“ This now-completed set of 31 tweets by @joelockhart to commemorate May
as @realDonaldTrump-is-a-sexual-predator month deserves to be preserved as a thread, so here it is:”

https://mobile.twitter.com/gtconway3d/status/1267244040975769600

#facts
  maandag 1 juni 2020 @ 12:14:12 #26
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_193417119
Dit valt zeker onder de duidelijke regels die Trump zijn opgesteld.
pi_193417140
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 12:14 schreef Tweek het volgende:
Dit valt zeker onder de duidelijke regels die Trump zijn opgesteld.
Schandalig
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_193417155
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 12:10 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Als je massaal begint te kopschoppen op mensen en lukraak gebouwen in brand aan het steken bent dan bedreig je nogal wat levens lijkt mij.
Ik denk dat nog geen 0,01% van alle mensen die deelnemen aan het protest zich schuldig maken aan brandstichting of kopschoppen.
pi_193417188
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 12:17 schreef Jojoke het volgende:

[..]


[..]

Ik denk dat nog geen 0,01% van alle mensen die deelnemen aan het protest zich schuldig maken aan brandstichting of kopschoppen.
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 12:17 schreef Jojoke het volgende:

[..]


[..]

Ik denk dat nog geen 0,01% van alle mensen die deelnemen aan het protest zich schuldig maken aan brandstichting of kopschoppen.
Dat is niet relevant, ik heb ook niet geclaimd dat een ieder beschoten moet worden. Slechts de plunderaars die het nodig vinden deze tragedie te misbruiken om hun barbaarse gedrag te etaleren.

[ Bericht 0% gewijzigd door capricia op 01-06-2020 12:25:02 ]
pi_193417215
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2020 12:20 schreef Chivaz het volgende:

[..]

[..]

Dat is niet relevant, ik heb ook niet geclaimd dat een ieder beschoten moet worden. Slechts de plunderaars die het nodig vinden deze tragedie te misbruiken om hun barbaarse gedrag te etaleren.
Je gaat toch niet iemand doodschieten omdat ze wat spullen uit de Target stelen? Gewoon filmen, later traceren en arresteren, en voor de rechter laten komen voor diefstal. Zo ingewikkeld is het niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door capricia op 01-06-2020 12:28:00 ]
  maandag 1 juni 2020 @ 12:23:12 #31
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193417227
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 12:22 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Je gaat toch niet iemand doodschieten omdat ze wat spullen uit de Target stelen? Gewoon filmen, later traceren en arresteren, en voor de rechter laten komen voor diefstal. Zo ingewikkeld is het niet.
lijkt me verstandiger inderdaad
pi_193417247
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 12:22 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Je gaat toch niet iemand doodschieten omdat ze wat spullen uit de Target stelen? Gewoon filmen, later traceren en arresteren, en voor de rechter laten komen voor diefstal. Zo ingewikkeld is het niet.
Ik had ze van te voren gewaarschuwd, meteen stoppen of dodelijk geweld volgt.
Dat filmen en traceren heeft totaal geen preventieve werking.
pi_193417257
Gezien de perfecte staat van dienst van de politie mbt vuurwapengebruik gaat met scherp schieten op een paar plunderaars in een menigte legitieme demonstranten uiteraard een daverend succes worsen 14.gif
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_193417266
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2020 12:20 schreef Chivaz het volgende:

[..]


[..]

Dat is niet relevant, ik heb ook niet geclaimd dat een ieder beschoten moet worden. Slechts de plunderaars die het nodig vinden deze tragedie te misbruiken om hun barbaarse gedrag te etaleren.
Dat is één kant. Pak de plunderaars op (niet beschieten, niet nodig). Maar veel belangrijker: kom tegemoet aan de eis van de vreedzame protestanten, pak dat walgelijke rascisme nou eens aan. Doe wat aan het geweld van de politie, met name tegen Afro-Amerikanen. Veroordeel massaal rascisme en maak duidelijk dat voor een agent een rascistische opmerking of daad gewoon op staande voet oneervol ontslag betekent. Dat is wat de overheid moet doen. Dat is ook veel belangrijker dan het aanpakken van de paar mensen die nu rellen. Er leeft een heel percentage van de bevolking in angst voor de politie vanwege hun huidskleur, dat is het probleem waar de overheid zich voor moet inspannen.

[ Bericht 1% gewijzigd door capricia op 01-06-2020 12:27:31 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator maandag 1 juni 2020 @ 12:27:08 #35
236264 crew  capricia
pi_193417278
Kappen met mensen beesten te noemen.
Ik blijf geen posts aanpassen.
Definitely not CIA
pi_193417322
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 12:25 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik had ze van te voren gewaarschuwd, meteen stoppen of dodelijk geweld volgt.
Dat filmen en traceren heeft totaal geen preventieve werking.
En een escalerende geweldsspiraal werkt wel preventief?
  maandag 1 juni 2020 @ 12:30:26 #37
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_193417331
Iemand die het voortdurend over ‘plunderaars’ heeft, alsof deze protesten niet veel méér betekenen, is echt geen haar beter dan de politieagent die z’n hond op een demonstrant afstuurt in de hoop dat de vlam in de pan slaat.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_193417335
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 12:25 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik had ze van te voren gewaarschuwd, meteen stoppen of dodelijk geweld volgt.
Dat filmen en traceren heeft totaal geen preventieve werking.
Jij pleit nu voor executies zonder enige vorm van proces?

Jij leeft in de middeleeuwen?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 1 juni 2020 @ 12:32:46 #39
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_193417359
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 12:00 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik heb mijn walging over die psychopaat van een agent allang uitgesproken.
Laten we dit eens factchecken. Je eerste reacties zijn allemaal gericht tegen de demonstranten. Uiteraard. Met behulp van wat fakenews, maar net zo makkelijk, zo niet makkelijker, ook zonder bronnen weet je direct met vingers te gaan wijzen. Let op he, je eerste 8 berichten zijn alleen maar gericht tégen de demonstranten.

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 08:42 schreef Chivaz het volgende:
w_terrence twitterde op vrijdag 29-05-2020 om 03:11:20 MAKE IT MAKE SENSE
Explain to me why are White Leftists Antifa Thugs destroying black communities ?

How is this Justice for George Floyd?
How is this helping black people??

George Soros are these your paid thugs ? Tell them to stand down.

George Floyd deserves real Justice https://t.co/2MgQrqWHeW reageer retweet
Zullen er nu eindelijk Democraten zijn die afstand nemen van de terreurgroep antifa?
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 08:48 schreef Chivaz het volgende:
https://nypost.com/2018/0(...)antifa-to-the-party/

Keith Allison uit Minnesota notabene heeft zijn tweet verwijderd.
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 08:55 schreef Chivaz het volgende:
ByLizSawyer twitterde op vrijdag 29-05-2020 om 08:38:42 Mayor Frey responds to President Trump’s tweeted bashing his leadership and advocating the shooting of looters. https://t.co/9GfodpcvFd reageer retweet
En dan deze malloot die zit te piepen dat Trump geen leiderschap toont. Het is zijn stad die in de brand staat omdat hij de totale controle verloren heeft. Wat een drama.
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 18:06 schreef Chivaz het volgende:
Antifa strikes again. Jammer van al die mensen die hun eigendommen hebben zien afbranden. Was het probleem en vooral het geweld van antifa niet goedgepraat en soms zelfs verheerlijkt door de media dan waren mensen misschien alert geweest op het gevaar van radicale communisten.
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 18:50 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Dat had al lang geleden moeten gebeuren met de vernielingen die ze aanrichten.
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 19:09 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Och ja ik ben in het AMV.
Antifa goed, Trump slecht.
Ik ben weer weg.
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 09:50 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ook de Messias Obama maakt onderscheid tussen vreedzame protesten en criminelen en ander soort gespuis.
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 10:02 schreef Chivaz het volgende:
WhiteHouse twitterde op zaterdag 30-05-2020 om 23:51:44 “We support the right of peaceful protestors, and we hear their pleas. But what we are now seeing on the streets of our cities has nothing to do with justice or peace.” https://t.co/ckZ28xXSkA reageer retweet
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 11:50 schreef Chivaz het volgende:

[..]

stillgray twitterde op zondag 31-05-2020 om 05:08:40 A mob of rioters just murdered a man in cold blood in Dallas. He was defending his store. https://t.co/1b28ezTUiY reageer retweet
ElijahSchaffer twitterde op zondag 31-05-2020 om 11:19:51 Kicked in the head laying lifeless on the street

A man had his teeth literally knocked out by Portland rioters

Reporter @:farleymedia shows how vicious these riots have become

Nobody is safe

No business is exempt from destruction

https://t.co/7x1PAfvy3a reageer retweet
Zomaar even een kleine greep, maar blijf vooral racisme roepen terwijl racisme hier helemaal niets mee te maken heeft.
En dan opeens een moment van bezinning. Mondjesmaat, met allemaal mitsen en maren (niet te snel oordelen he, de nuance is wel belangrijk - tenzij je natuurlijk demonstranten kunt doodschieten, dan is dat gewoon broodnodig - maar verder is de nuance heel belangrijk voor je).

quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 13:17 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Het was een tragedie heel die arrestatie van Floyd maar racisme is niet bewezen.
En zelfs:

quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 13:19 schreef Chivaz het volgende:
quote:

Op zondag 31 mei 2020 13:18 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Het was geen tragedie.
Het was moord.
Eens
Dat je dus 3 dagen na de start van de rellen, en bijna een week na de dood van George Floyd, toch nog een post weet te wijden aan dit drama, in plaats van aan je afkeer van de demonstranten, verdiend een pluim hoor. Was iedereen in Amerika maar zo snel van begrip, dat ze slechts een week nodig hadden om het zoveelste geval van excessief politiegeweld te beoordelen als excessief politiegeweld.

Daarna ga je natuurlijk weer terug met waar je mee bezig was:
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 18:08 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Het moet toch heerlijk zijn om zo simpel te zijn. Een agent pleegt een moord op een burger, de bevolking begint massaal te rellen en zelf kom je niet verder dan “ja maar Trump”.
Deze is natuurlijk exemplarisch voor de bizarre spagaat waar je je in bevindt. Je weet wat er gebeurd is. Je weet (denk ik toch) dat het niet door de beugel kan. Toch waren je eerste 8 reacties allemaal in de trant van: 'Maar Antifa. Maar de rellen. Maar de demonstranten gedragen zich niet'. Allemaal. Je doet zelf niets anders dan 'ja maar ...'. zeggen. Sterker nog, niet eens 'ja maar'. De originele aanleiding vond je in eerste instantie niet eens de moeite van het noemen waard.

quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 19:42 schreef Chivaz het volgende:
MrAndyNgo twitterde op zondag 31-05-2020 om 15:52:44 Portland: A man tried to help the man carrying a US flag who was getting beaten on the ground at yesterday’s antifa/BLM riot. They chased him away and kicked him in the face when he was unconscious on the ground: #Antifa #BlackLivesMatter https://t.co/xqKTYT5tPl reageer retweet
Stel je voor dat je een organisatie vol met radicale communisten die het geweld niet schuwen classificeert als een terroristische organisatie.
Ja MaAR CHarlOtTeSvILlE!!!!
En hier doe je het weer. Weer klagen dat er 'ja maar' gezegd wordt (nota bene over die ene keer dat de Trumpfans een demonstrant doodreden). Waarschijnlijk vind je ook hier dat niet de tragedie, maar wel dat er door 'links', of, meer in wappietaal, de liberals/dems, over geklaagd wordt. Je plaatst alleen maar deflecties, je bent alleen maar bezig om het niet over de echte aanleiding te hebben, je bent de verpersoonlijking van de 'ja maar'-zegger, en niet eens dat dus, aangezien je het 'ja' gedeelte liever overslaat.

Overigens noem je nergens de agent in kwestie een psychopaat.
We beoordelen je post als op zijn best half-waar.

[ Bericht 0% gewijzigd door VoMy op 01-06-2020 12:40:57 ]
  Moderator maandag 1 juni 2020 @ 12:32:49 #40
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193417361
Het is totaal niet verassend wat er nu gebeurt, je hebt de enorme COVID crisis met daarbij een economische instorting en 40 miljoen ineens zonder werk, het gebrek aan leiderschap op het hoogste nivo en je hebt het constant voortdurende racistische geweld in de VS ondanks alle mooie woorden.

Dan krijg je een explosieve mix en daar zie je nu de effecten van, dit gaat een eigen level leiden.

Geweld, plundering etc etc is altijd fout. Punt.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator maandag 1 juni 2020 @ 12:33:01 #41
236264 crew  capricia
pi_193417364
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 12:25 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik had ze van te voren gewaarschuwd, meteen stoppen of dodelijk geweld volgt.
Dat filmen en traceren heeft totaal geen preventieve werking.
Morele failliet van een staat. Imo.
Als je het alleen op kunt lossen door excessief geweld toe te passen.
Definitely not CIA
  maandag 1 juni 2020 @ 12:33:06 #42
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_193417367
quote:
7s.gif Op maandag 1 juni 2020 12:30 schreef Ringo het volgende:
Iemand die het voortdurend over ‘plunderaars’ heeft, alsof deze protesten niet veel méér betekenen, is echt geen haar beter dan de politieagent die z’n hond op een demonstrant afstuurt in de hoop dat de vlam in de pan slaat.
Het is lekker makkelijk om alles onder de noemer plunderaar, Antifa-terrorist en relschopper te scharen om maar niet hoeven te praten over de echte problematiek: institutioneel racisme, een ophitsende en polariserende president, totaal gebrek aan een sociaal vangnet etc etc
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_193417393
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 11:35 schreef Basp1 het volgende:
Hebben ze geen waterkanonnen in de vs, waarom moet het poltie geweld daar meteen een stap verder gaan als in Europa?
Omdat Amerikanen (vooral republikeinen) en ook fokkertjes hier op de één of andere manier altijd liever escalerend te werk gaan dan de-escalerend. De oplossing erger dan de kwaal. Dat zie je overal in terug.

- Keihard tegen abortus optreden/verbieden met als gevolg méér abortussen en ernstiger letsel voor vrouwen
- Keihard rellen de kop in drukken met als gevolg méér rellen en meer letsel
- Keihard tegen drugs optreden met als gevolg méér drugshandel, hogere kosten en meer menselijk leed
etc etc.

Thee drinken is zo gek nog niet. Wíj hebben hier geen ban lieus, zoals in landen waar men geen thee dronk.
beter een knipoog dan een blauw oog
  Moderator maandag 1 juni 2020 @ 12:35:53 #44
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193417397
Ik hoor Chivaz of Refragmental nooit over de 40 white supremacists die gearresteerd zijn in Minneapolis, ik heb nog geen enkel bericht gezien dat er Antifa leden zijn gearresteerd. Kan iemand die discrepantie uitleggen?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 1 juni 2020 @ 12:36:18 #45
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_193417403
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 12:32 schreef Tijger_m het volgende:
Geweld, plundering etc etc is altijd fout. Punt.
Nee, niet meegaan in het quasi-pacifistische frame van rauwrechts.
Geweld is altijd fout.
De woede en frustratie van zwarte Amerikanen is logisch en begrijpelijk.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  Moderator maandag 1 juni 2020 @ 12:37:15 #46
236264 crew  capricia
pi_193417419
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 12:33 schreef Szura het volgende:

[..]

Het is lekker makkelijk om alles onder de noemer plunderaar, Antifa-terrorist en relschopper te scharen om maar niet hoeven te praten over de echte problematiek: institutioneel racisme, een ophitsende en polariserende president, totaal gebrek aan een sociaal vangnet etc etc
Ook als je deze opstand neerslaat, is het probleem niet weg.
Het is dan wachten op de volgende escalatie.
Definitely not CIA
pi_193417446
quote:
7s.gif Op maandag 1 juni 2020 12:36 schreef Ringo het volgende:

[..]

Nee, niet meegaan in het quasi-pacifistische frame van rauwrechts.
Geweld is altijd fout.
De woede en frustratie van zwarte Amerikanen is logisch en begrijpelijk.
Woede is begrijpelijk, dat je dat laat escaleren tot geweld niet. Protesteren tegen geweld door geweld te plegen kan niet. Ieder die geweld pleegt is fout, zo simpel is het.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator maandag 1 juni 2020 @ 12:41:17 #48
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193417475
quote:
7s.gif Op maandag 1 juni 2020 12:36 schreef Ringo het volgende:

[..]

Nee, niet meegaan in het quasi-pacifistische frame van rauwrechts.
Geweld is altijd fout.
De woede en frustratie van zwarte Amerikanen is logisch en begrijpelijk.
Oh, dat doe ik ook niet, het interesseert mij geen fuck wat de Alt Right zegt, ik zeg dat al decennia.

Boos de straat op gaan maar niet komen opdagen als er verkiezingen zijn is wat je hiertoe leid. De woede is heel begrijpelijk, de middelen minder omdat degenen die er door getroffen worden veelal degenen zijn die geen blaam treft.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_193417482
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2020 12:39 schreef Hanca het volgende:

[..]

Woede is begrijpelijk, dat je dat laat escaleren tot geweld niet. Protesteren tegen geweld door geweld te plegen kan niet. Ieder die geweld pleegt is fout, zo simpel is het.
Soms is geweld gewoon het enige dat werkt. Het is naief om te denken dat je met theedrinken alles op kan lossen. Denk je dat IS ooit verslagen was door een leger vreedzame psychologen naar Syrië te sturen? Op dezelfde manier lijkt het zonder enig geweld te gebruiken onmogelijk om de Amerikaanse politie op orde te krijgen. Het is natuurlijk wel slimmer om het geweld gericht tegen de boosdoeners toe te passen -> Dus de politie en national guard en niet op gewone winkeliers.
pi_193417483
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 12:16 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Schandalig
Palestijnen gooiden tenminste nog stenen voor ze voor hun kop geknald werden. Deze man wees alleen maar en was boos.

Die pepperspray had op zich wel gekund, politie provoceren verdient wat mij betreft een gepaste straf. Ga maar ergens in een hoekje dat spul weghalen. Maar van korte afstand gericht een granaat op je op hoofd afgevuurd krijgen....WTF 8)7
beter een knipoog dan een blauw oog
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')