abonnement Unibet Coolblue
pi_193377691
President:
Donald Trump

Vice President:
Mike Pence
SPOILER: Het Kabinet-Trump
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Amerikaans Congres:



Political groups house:
Democratic (235)
Republican (197)
Vacant (3)

Political groups Senate:
Republican (53)
Democratic (45)
Independents (2)

SPOILER: Overzicht van lopende onderzoeken
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Hoe werkt een impeachment?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:
Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen:
Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie.

Wat je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.

-Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
-We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken.
-ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

-We gebruiken in dit topic normale bronnen. Hier te verifiëren: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen:


[ Bericht 0% gewijzigd door trein2000 op 30-05-2020 21:50:50 ]
  vrijdag 29 mei 2020 @ 23:52:12 #2
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_193377706
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 23:49 schreef Scarface88 het volgende: [..] Hoezo is het racistisch te roepen when the looting starts the shooting starts? Hij heeft het totaal niet over huidskleur of de plunderaars nu zwart blank of paars zijn maakt totaal niets uit.
Historische context, maar daar ben jij te kortzichtig voor, net als je grote held.

Lees eens een artikeltje voordat je weer terug in je hol kruipt

kaitlancollins twitterde op vrijdag 29-05-2020 om 23:42:59 On his tweet about "when the looting starts, the shooting starts," Trump said he's heard the phrase for a long time but insists he's unaware of where it originated. He says it means "when there's looting, people get shot and they die." Its history: https://t.co/41dOe1vI04 reageer retweet
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 23:54:14 #3
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_193377734
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 23:52 schreef Szura het volgende:

[..]

Historische context, maar daar ben jij te kortzichtig voor, net als je grote held.

Lees eens een artikeltje voordat je weer terug in je hol kruipt

kaitlancollins twitterde op vrijdag 29-05-2020 om 23:42:59 On his tweet about "when the looting starts, the shooting starts," Trump said he's heard the phrase for a long time but insists he's unaware of where it originated. He says it means "when there's looting, people get shot and they die." Its history: https://t.co/41dOe1vI04 reageer retweet
Of Trump is te dom om te weten waar de uitspraak vandaan komt, dus dat is de keuze Trump is racistisch of incompetent.

Maar als we kijken naar het overige taal gebruik van Trump in dit soort situaties, dan is het gewoon racisme.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 23:54:39 #4
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_193377740
En laten we de smerige zaakjes waarin Flynn roerde niet vergeten

kylegriffin1 twitterde op vrijdag 29-05-2020 om 22:55:58 Breaking via Politico: Michael Flynn told Sergey Kislyak in late 2016 to take "reciprocal" actions in response to Obama admin sanctions, rather than escalating the situation.

The exchange was released as part of a batch of declassified transcripts.
https://t.co/0zJewvmLIl reageer retweet
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_193377798
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 23:54 schreef Tweek het volgende:

[..]

Of Trump is te dom om te weten waar de uitspraak vandaan komt, dus dat is de keuze Trump is racistisch of incompetent.

Maar als we kijken naar het overige taal gebruik van Trump in dit soort situaties, dan is het gewoon racisme.
Nou ja, het is ook heel vaak incompetent. Kan het niet gewoon beide zijn?
  vrijdag 29 mei 2020 @ 23:59:29 #6
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_193377805
De man die een stadion verliet vanwege een vreedzaam protest wil ook nog wat kwijt

Mike_Pence twitterde op vrijdag 29-05-2020 om 19:47:09 Our prayers are with the family of George Floyd and our prayers are also with the family of Ahmaud Arbery in Georgia. We have no tolerance for racism in America. We have no tolerance for violence inspired by racism. And, as President Trump said, justice will be served. reageer retweet
Mike_Pence twitterde op vrijdag 29-05-2020 om 19:47:09 We believe in law and order in this Country. We condemn violence against property or persons. We will always stand for the right of Americans to peacefully protest and let their voices be heard. reageer retweet
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_193377842
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 23:52 schreef Szura het volgende:

[..]

Historische context, maar daar ben jij te kortzichtig voor, net als je grote held.

Lees eens een artikeltje voordat je weer terug in je hol kruipt

kaitlancollins twitterde op vrijdag 29-05-2020 om 23:42:59 On his tweet about "when the looting starts, the shooting starts," Trump said he's heard the phrase for a long time but insists he's unaware of where it originated. He says it means "when there's looting, people get shot and they die." Its history: https://t.co/41dOe1vI04 reageer retweet
Zo kun je alles wel aan racisme linken. De tweet was vrij duidelijk het plunderen moet ophouden en er is niets over huidskleur gezegd. Bovendien heb ik in de videobeelden ook blanke mensen zien plunderen. De media vind het weer heerlijk om Trump als racist neer te zetten.
Land of the free. Home of the brave.
  Moderator zaterdag 30 mei 2020 @ 00:04:38 #8
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193377858
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 23:59 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Nou ja, het is ook heel vaak incompetent. Kan het niet gewoon beide zijn?
Vermoedelijk wel, het is ook heel goed mogelijk dat die tweet met die uitspraak niet van hemzelf kwam, natuurlijk. En er zitten wat figuren in het Witte Huis die nogal van de white supremacy zijn.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator zaterdag 30 mei 2020 @ 00:05:16 #9
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193377866
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 00:03 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Zo kun je alles wel aan racisme linken. De tweet was vrij duidelijk het plunderen moet ophouden en er is niets over huidskleur gezegd. Bovendien heb ik in de videobeelden ook blanke mensen zien plunderen. De media vind het weer heerlijk om Trump als racist neer te zetten.
Mwah, ik denk eerder dat de media een beetje moe is van een racist als President.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zaterdag 30 mei 2020 @ 00:05:56 #10
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_193377873
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 00:04 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Vermoedelijk wel, het is ook heel goed mogelijk dat die tweet met die uitspraak niet van hemzelf kwam, natuurlijk. En er zitten wat figuren in het Witte Huis die nogal van de white supremacy zijn.
Stephen Miller heeft er wel een handje van omdat soort dingen op papier te zetten. Hoe dan ook kom je nog steeds niet op een positief verhaal voor Trump terecht, in zo'n geval is hij de willfull idiot.
pi_193377891
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 00:04 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Vermoedelijk wel, het is ook heel goed mogelijk dat die tweet met die uitspraak niet van hemzelf kwam, natuurlijk. En er zitten wat figuren in het Witte Huis die nogal van de white supremacy zijn.
Wie dan?

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 00:05 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Mwah, ik denk eerder dat de media een beetje moe is van een racist als President.
Er zijn een hoop zwarten die op Trump stemmen hoor. Hoezo is Trump een racist? Media zijn politieke activisten.
Land of the free. Home of the brave.
  zaterdag 30 mei 2020 @ 00:08:10 #12
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_193377895
Trump ontkent net dat hij niet weet waar het vandaan komt, je hoort het wel vaker, het kan overal vandaan komen. Of te wel hij is een idioot. Want hij geeft ook toe dat hij het niet zelf verzonnen heeft.
  Moderator zaterdag 30 mei 2020 @ 00:08:15 #13
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193377897
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 00:05 schreef Tweek het volgende:

[..]

Stephen Miller heeft er wel een handje van omdat soort dingen op papier te zetten. Hoe dan ook kom je nog steeds niet op een positief verhaal voor Trump terecht, in zo'n geval is hij de willfull idiot.
Er is hoegenaamd niets positiefs aan Trump. De VS is in elk meetbaar opzicht slechter af dan in 2016. It is what it is.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zaterdag 30 mei 2020 @ 00:09:32 #14
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_193377911
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 00:07 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Er zijn een hoop zwarten die op Trump stemmen hoor. Hoezo is Trump een racist? Media zijn politieke activisten.
Het één heeft niets met het ander te maken, dat is een argument als ik heb zwarte vrienden dus ik kan geen racist zijn.
  Moderator zaterdag 30 mei 2020 @ 00:10:38 #15
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193377923
En dit had vast helemaal niemand verwacht, 2 weken nadat Wisconsins Supreme Court alle beperkingen ophief:

quote:
Wisconsin reports record number of new coronavirus cases, deaths

https://www.nbcnews.com/n(...)ases-deaths-n1216471
Zal wel onverklaarbaar zijn.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zaterdag 30 mei 2020 @ 00:18:49 #16
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_193378018
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 00:10 schreef Tijger_m het volgende:
En dit had vast helemaal niemand verwacht, 2 weken nadat Wisconsins Supreme Court alle beperkingen ophief:
[..]

Zal wel onverklaarbaar zijn.
Geloof dat Ulx al eerder posten over de vele doden door longontsteking in Florida, vergeleken met normaal. Datzelfde geldt voor Georgia waar ze 300-500 meer doden door longontsteking hadden als normaal. En dat zelfde gold voor de omringde staten, zoals Alabama, Tennesee en South Carolina. De voorspelling zijn nu 123.000 doden binnen drie weken. Momenteel zitten ze op 104.000 doden, met nog steeds +1000 doden per dag. Lijkt me duidelijk dat de VS net als Nederland ondertelt in het aantal doden dat tot nu toe gevallen is. Al dan niet in opdracht van Trump in dit geval.

Trump zou duizenden levens kunnen redden door simpelweg in het openbaar een mondkapje te dragen en mensen op het hart te drukken dat het serieus is. Maar dat zal gezichtsverlies betekenen, dus dat zal niet gebeuren.
  Moderator zaterdag 30 mei 2020 @ 00:20:00 #17
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193378034
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 00:18 schreef Tweek het volgende:

[..]

Geloof dat Ulx al eerder posten over de vele doden door longontsteking in Florida, vergeleken met normaal. Datzelfde geldt voor Georgia waar ze 300-500 meer doden door longontsteking hadden als normaal. En dat zelfde gold voor de omringde staten, zoals Alabama, Tennesee en South Carolina. De voorspelling zijn nu 123.000 doden binnen drie weken. Momenteel zitten ze op 104.000 doden, met nog steeds +1000 doden per dag. Lijkt me duidelijk dat de VS net als Nederland ondertelt in het aantal doden dat tot nu toe gevallen is. Al dan niet in opdracht van Trump in dit geval.

Trump zou duizenden levens kunnen redden door simpelweg in het openbaar een mondkapje te dragen en mensen op het hart te drukken dat het serieus is. Maar dat zal gezichtsverlies betekenen, dus dat zal niet gebeuren.
Zoals gezegd, er is niets positiefs aan Trump.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zaterdag 30 mei 2020 @ 00:20:44 #18
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_193378043
Overigens bij de protesten veel mensen met mondkapjes, maar die 6 feet wordt niet aangehouden, interessante case study in wording voor de verspreiding van het virus.
pi_193378052
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 00:07 schreef Scarface88 het volgende:
Er zijn een hoop zwarten die op Trump stemmen hoor.
Ja, zo'n 10% zal het wel op uit komen.

quote:
Hoezo is Trump een racist?
Waarom hij racist is geworden is natuurlijk gissen.

Als je bedoelt welke aanwijzingen er zijn dat hij racist is, dan kan ik je terugverwijzen naar eerdere antwoorden die je gegeven zijn en die je toen genegeerd hebt. Ga je ze nu weer negeren?

Twee zaken die redelijk top of mind zijn:

- het birther gedoe tegen Obama. Alsof heel toevallig de enige zwarte president ooit geen Amerikaan kon zijn. Terwijl andere blanke kandidaten van wie vast staan dat ze niet in de VS als zodanig geboren waren totaal geen probleem vormden (McCain bv.).

- roepen dat een aantal gekozen Afgevaardigden met een kleurtje, waar 2 van de 3 in de VS geboren zijn, maar eerst eens hun eigen land zouden moeten verbeteren. (Nota bene gaf je daarover in een NWS topic aan dat het in 1 geval wel correct was, want die mevrouw was in het buitenland geboren; waarmee je de andere 2 negeert, waarmee je het complete plaatje mist en waarmee je mist dat het niet eens een relevant verwijt is aangezien die mevrouw in kwestie door de inwoners van haar district verkozen is om haar land, de VS, te verbeteren.)

quote:
Media zijn politieke activisten.
Types als Hannity, die bij Trumprallies het publiek opzweept, of andere politieke commentatoren van andere zenders zijn dat uiteraard vaak wel. Ben ik zo met je eens.

Verder heb je nog nepjournalistiek als OANN die geladen onzin-vragen stellen bij Trumps persconferenties. Ook die zijn duidelijk politieke activisten. Ik kan daar niet een radicaal linkse evenknie tegenover stellen die bv. bij Obama geladen vragen mocht stellen.

Maar journalisten als zodanig... nee, dat zie ik niet zo, je hebt over het hele spectrum journalisten die verslag geven. Soms vanuit wat meer of minder bias maar niet zozeer vanuit een activisme. Dat is een of ander raar complotdenken waarbij je een hele groep mensen als zodanig weg zet wat nergens op slaat. Op individueel niveau zal het vast voorkomen, maar als beroepsgroep zie ik het als raar complotdenken.

[ Bericht 0% gewijzigd door SnertMetChoco op 30-05-2020 00:26:24 ]
  zaterdag 30 mei 2020 @ 00:30:56 #20
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_193378178

Statement van Biden, voor wie het gemist had.

Misschien handig als iemand de video van Trump zijn statement post, zodat we beide kanten hebben.
pi_193378198
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 00:21 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Ja, zo'n 10% zal het wel op uit komen.
[..]

Waarom hij racist is geworden is natuurlijk gissen.

Als je bedoelt welke aanwijzingen er zijn dat hij racist is, dan kan ik je terugverwijzen naar eerdere antwoorden die je gegeven zijn en die je toen genegeerd hebt. Ga je ze nu weer negeren?

Twee zaken die redelijk top of mind zijn:

- het birther gedoe tegen Obama. Alsof heel toevallig de enige zwarte president ooit geen Amerikaan kon zijn. Terwijl andere blanke kandidaten van wie vast staan dat ze niet in de VS als zodanig geboren waren totaal geen probleem vormden (McCain bv.).

- roepen dat een aantal gekozen Afgevaardigden met een kleurtje, waar 2 van de 3 in de VS geboren zijn, maar eerst eens hun eigen land zouden moeten verbeteren. (Nota bene gaf je daarover in een NWS topic aan dat het in 1 geval wel correct was, want die mevrouw was in het buitenland geboren; waarmee je de andere 2 negeert, waarmee je het complete plaatje mist en waarmee je mist dat het niet eens een relevant verwijt is aangezien die mevrouw in kwestie door de inwoners van haar district verkozen is om haar land, de VS, te verbeteren.)
[..]

Types als Hannity, die bij Trumprallies het publiek opzweept, of andere politieke commentatoren van andere zenders zijn dat uiteraard vaak wel. Ben ik zo met je eens.

Verder heb je nog nepjournalistiek als OANN die geladen onzin-vragen stellen bij Trumps persconferenties. Ook die zijn duidelijk politieke activisten. Ik kan daar niet een radicaal linkse evenknie tegenover stellen die bv. bij Obama geladen vragen mocht stellen.

Maar journalisten als zodanig... nee, dat zie ik niet zo, je hebt over het hele spectrum journalisten die verslag geven. Soms vanuit wat meer of minder bias maar niet zozeer vanuit een activisme. Dat is een of ander raar complotdenken waarbij je een hele groep mensen als zodanig weg zet wat nergens op slaat. Op individueel niveau zal het vast voorkomen, maar als beroepsgroep zie ik het als raar complotdenken.
In het geval van Ilhan Omar sta ik daar nog steeds achter ja. Als je in een land gastvrij wordt opgevangen en je gaat vervolgens op alles lopen zeuren en zeiken dat is niet netjes.

Mensen die op een militaire basis zijn geboren zoals McCain zijn gewoon per geboorte Amerikaan. Iemand moet een natural born citizen zijn om president te worden.
Land of the free. Home of the brave.
  Moderator zaterdag 30 mei 2020 @ 00:35:34 #22
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193378226
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 00:32 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

In het geval van Ilhan Omar sta ik daar nog steeds achter ja. Als je in een land gastvrij wordt opgevangen en je gaat vervolgens op alles lopen zeuren en zeiken dat is niet netjes.

Mensen die op een militaire basis zijn geboren zoals McCain zijn gewoon per geboorte Amerikaan. Iemand moet een natural born citizen zijn om president te worden.
Huh? Iemand zoals jij die in de VS gastvrij ontvangen is en constant hier zeer negatieve uitlatingen doet over Amerikaanse politici moet zich dus leren gedragen?
Nou, leer de les, zou ik zeggen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_193378229
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 00:35 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Huh? Iemand zoals jij die in de VS gastvrij ontvangen is en constant hier zeer negatieve uitlatingen doet over Amerikaanse politici moet zich dus leren gedragen?
Nou, leer de les, zou ik zeggen.
Ik sta 100% achter mijn democratisch gekozen president.
Land of the free. Home of the brave.
  zaterdag 30 mei 2020 @ 00:36:36 #24
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_193378231
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 00:32 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

In het geval van Ilhan Omar sta ik daar nog steeds achter ja. Als je in een land gastvrij wordt opgevangen en je gaat vervolgens op alles lopen zeuren en zeiken dat is niet netjes.

Mensen die op een militaire basis zijn geboren zoals McCain zijn gewoon per geboorte Amerikaan. Iemand moet een natural born citizen zijn om president te worden.
Waar haal jij het recht vandaan om dan te klagen over Ilhan Omar? Of Biden?
  Moderator zaterdag 30 mei 2020 @ 00:40:14 #25
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193378262
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 00:36 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Ik sta 100% achter mijn democratisch gekozen president.
Omar is 100% democratisch gekozen. Je bent dus een hypocriet die als gast in de VS is, jij moet gewoon je mond houden dus. Toch? Dat stel je toch zelf?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_193378266
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 00:36 schreef Tweek het volgende:

[..]

Waar haal jij het recht vandaan om dan te klagen over Ilhan Omar? Of Biden?
Ik vind de VS een fantastisch land. En Amerika moet great blijven. Dat kan alleen met nog vier jaar Trump.
Land of the free. Home of the brave.
  Moderator zaterdag 30 mei 2020 @ 00:41:35 #27
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193378278
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 00:40 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Ik vind de VS een fantastisch land. En Amerika moet great blijven. Dat kan alleen met nog vier jaar Trump.
Nee, dat was de vraag niet. Waarom hanteer jij niet dezelfde maatstaf voor Omar als voor jezelf?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_193378279
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 00:40 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Omar is 100% democratisch gekozen. Je bent dus een hypocriet die als gast in de VS is, jij moet gewoon je mond houden dus. Toch? Dat stel je toch zelf?
Ik zit niet in de politiek om het land af te breken zoals Ilhan Omar.
Land of the free. Home of the brave.
  Moderator zaterdag 30 mei 2020 @ 00:43:22 #29
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193378293
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 00:41 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Ik zit niet in de politiek om het land af te breken zoals Ilhan Omar.
Nou ben je gewoon aan het liegen, Omar is een democratisch gekozen volksvertegenwoordiger, een lid van het Congress, dat is het tegenovergestelde van een land afbreken.

En je beantwoord nog steeds de vraag niet. WAAROM meen jij dat zij geen kritiek mag hebben en jij wel?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zaterdag 30 mei 2020 @ 00:43:23 #30
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_193378294
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 00:41 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Ik zit niet in de politiek om het land af te breken zoals Ilhan Omar.
Haha, man man. Ik weet dat ik mensen met 88 in hun naam niet serieus moet nemen. Maar je had me toch weer even op de kast.
pi_193378362
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 00:32 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

In het geval van Ilhan Omar sta ik daar nog steeds achter ja. Als je in een land gastvrij wordt opgevangen en je gaat vervolgens op alles lopen zeuren en zeiken dat is niet netjes.

Mensen die op een militaire basis zijn geboren zoals McCain zijn gewoon per geboorte Amerikaan. Iemand moet een natural born citizen zijn om president te worden.
Poeh, je gaat niet in op de overall punten, maar zoomt heel erg in op kleine punten die ik niet maak.

Je vindt het niet vreemd dat Trump heel toevallig een aantal Afgevaardigden met andere etniciteit uitkiest om te melden dat ze "hun eigen land" zouden moeten verbeteren? Dat spreekt niet van een racistische mindset?

Je vindt het niet gek dat uitgerekend de enige zwarte president kon rekenen op de absurde kritiek dat hij geen Amerikaan zou zijn (wat trouwens ook past in de gedachte dat de voornoemde Afgevaardigden niet écht Amerikaans zouden zijn)?

Om individueel in te zoomen op de 2 dingen die je zegt:
quote:
In het geval van Ilhan Omar sta ik daar nog steeds achter ja. Als je in een land gastvrij wordt opgevangen en je gaat vervolgens op alles lopen zeuren en zeiken dat is niet netjes.
Ik zie het juist als een enorme burgerzin om het land waarin je nieuw komt te willen verbeteren. Een goede eigenschap dus. Althans, ik zie niet wat zij doet, voor zover ik erover lees, dat ze over "alles zit te zeuren en te zeiken".

Als volksvertegenwoordiger en politica is het denk ik haar rol om opbouwende kritiek te leveren. En haar land, is klaarblijkelijk de VS. Dat is niet aan Trump of jou of mij om te bepalen.

quote:
Mensen die op een militaire basis zijn geboren zoals McCain zijn gewoon per geboorte Amerikaan. Iemand moet een natural born citizen zijn om president te worden.
Klopt. Je zag van de Democratische hoek ook geen rare jarenlange prominente birtheracties tegen McCain, Cruz en dergelijke. Gek genoeg ook niet van Trump... als je zoiets begint zou je toch verwachten dat de personen waarvan je zeker weet dat die in het buitenland geboren zijn als eerst verdacht zouden zijn.
  zaterdag 30 mei 2020 @ 00:59:01 #32
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_193378405
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 00:43 schreef Tweek het volgende:

[..]

Haha, man man. Ik weet dat ik mensen met 88 in hun naam niet serieus moet nemen. Maar je had me toch weer even op de kast.
Niet teveel aandacht besteden aan immigranten die willen profiteren van hun gastland maar tegelijkertjid een ziekelijke hang naar hun geboortegrond houden. Figuren zonder enig besef van loyaliteit kun je in een politieke discussie maar beter links laten liggen.
  zaterdag 30 mei 2020 @ 01:01:52 #33
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_193378432
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 00:59 schreef VoMy het volgende:

[..]

Niet teveel aandacht besteden aan immigranten die willen profiteren van hun gastland maar tegelijkertjid een ziekelijke hang naar hun geboortegrond houden. Figuren zonder enig besef van loyaliteit kun je in een politieke discussie maar beter links laten liggen.
Blijft altijd vreemd dat immigranten anti immigranten zijn, zeker in een land dat voor 99% uit immigranten bestaat.
  Moderator zaterdag 30 mei 2020 @ 01:05:22 #34
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193378463
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 01:01 schreef Tweek het volgende:

[..]

Blijft altijd vreemd dat immigranten anti immigranten zijn, zeker in een land dat voor 99% uit immigranten bestaat.
Neuh, dat is een bekend gegeven, men noemt dat "Pulling the ladder up behind you", zie je ook veel in het VK
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zaterdag 30 mei 2020 @ 01:07:04 #35
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_193378481
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 01:01 schreef Tweek het volgende:

[..]

Blijft altijd vreemd dat immigranten anti immigranten zijn, zeker in een land dat voor 99% uit immigranten bestaat.
Zal wel een innerlijke cover-up van hun schuldgevoel zijn met een hele berg projectie erbij. Een soort zelfhaat ja. Opzich niet gek dat je dan ook Trumpsupporter wordt.
pi_193378514
Wat zou Flynn hier bedoelen tegen Kislyak over een common enemy?

  zaterdag 30 mei 2020 @ 01:12:21 #37
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_193378517
Twin Cities hebben allebei een avondklok ingesteld. Benieuwd of dat gaat helpen, volgens de beelden zijn er nog steeds veel mensen op de been. Ook in Washington en New York.
Als iemand nog een link naar de video statement van Trump kan posten, waar hij het land bij elkaar probeert te brengen zou dat wel in perspectief kunnen plaatsen.

Ik kan hem niet vinden.
  Moderator zaterdag 30 mei 2020 @ 01:16:18 #38
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193378547
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 01:12 schreef Tweek het volgende:
Twin Cities hebben allebei een avondklok ingesteld. Benieuwd of dat gaat helpen, volgens de beelden zijn er nog steeds veel mensen op de been. Ook in Washington en New York.
Als iemand nog een link naar de video statement van Trump kan posten, waar hij het land bij elkaar probeert te brengen zou dat wel in perspectief kunnen plaatsen.

Ik kan hem niet vinden.
Atlanta heeft ook een, rustige, demonstratie momenteel.

En nee, zoiets ga je van Trump niet zien.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_193378558
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 01:16 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

...
En nee, zoiets ga je van Trump niet zien.
Oh jawel hoor, maar dat WIL je niet zien.

Kijk zijn speech op de avond van de verkiezingsoverwinning.

Maar de slechtste verliezers uit de hele geschiedenis van de mensheid kunnen alleen maar negativiteit spuien.
  zaterdag 30 mei 2020 @ 01:20:36 #40
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_193378567
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 01:19 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:

[..]

Oh jawel hoor, maar dat WIL je niet zien.

Kijk zijn speech op de avond van de verkiezingsoverwinning.

Maar de slechtste verliezers uit de hele geschiedenis van de mensheid kunnen alleen maar negativiteit spuien.
Kan jij mij dan in de richting wijzen van de video van Trump's statement over de landelijke protesten naar aanleiding van de dood van George Floyd?
  zaterdag 30 mei 2020 @ 01:20:43 #41
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_193378568
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 01:12 schreef SnertMetChoco het volgende:
Wat zou Flynn hier bedoelen tegen Kislyak over een common enemy?

[ afbeelding ]
De regering-Obama
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  Moderator zaterdag 30 mei 2020 @ 01:21:20 #42
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193378574
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 01:19 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:

[..]

Oh jawel hoor, maar dat WIL je niet zien.

Kijk zijn speech op de avond van de verkiezingsoverwinning.

Maar de slechtste verliezers uit de hele geschiedenis van de mensheid kunnen alleen maar negativiteit spuien.
We moeten een speech uit 2016 gaan kijken omdat hij toen iets gezegd heeft en nu zijn bek houd en de boel loopt te escalaren? Ok, Karen.

Ben jij familie van hem of zo met die ridicule hyperbool over slechte verliezers?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_193378575
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 01:19 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
Kijk zijn speech op de avond van de verkiezingsoverwinning
Dat kan ik me nog wel herinneren ja. Hij zou eenheid gaan brengen in het land. Vervolgens is hij alleen maar bezig geweest met de verdeeldheid te vergroten en groepen tegen elkaar op te zetten.
  Moderator zaterdag 30 mei 2020 @ 01:24:58 #44
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193378591
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 01:21 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

Dat kan ik me nog wel herinneren ja. Hij zou eenheid gaan brengen in het land. Vervolgens is hij alleen maar bezig geweest met de verdeeldheid te vergroten en groepen tegen elkaar op te zetten.
Blanke mannen die gewapend een overheidsgebouw bezetten, Trump steunt ze, Zwarte mensen die demonstreren tegen moord, THUGS!

Maar hey, in 2016 heeft hij iets gezegd over eenheid. Ja, ja, echt waar en enorm relevant.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_193378595
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 01:21 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

Dat kan ik me nog wel herinneren ja. Hij zou eenheid gaan brengen in het land. Vervolgens is hij alleen maar bezig geweest met de verdeeldheid te vergroten en groepen tegen elkaar op te zetten.
Jullie zijn grappig!

Ik ben neutraal, maar als je niet ziet dat Trump vanaf dag 1 alleen maar negatief word weggezet en tegen gewerkt, moet je terug naar school.

Heeft hij gelijk? Is zijn weg de goede?

Geen idee! Maar het is wel democratie.

Man up! Stel je eens voor dat jou partij wint en je krijgt deze shit, die wereld wil je niet in leven.

[ Bericht % gewijzigd door trein2000 op 30-05-2020 03:13:15 ]
  zaterdag 30 mei 2020 @ 01:26:38 #46
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_193378603
Merkel: stik maar in je publiciteits-G7-top

herszenhorn twitterde op zaterdag 30-05-2020 om 01:02:25 German Chancellor Angela Merkel rebuffs @realDonaldTrump's invitation to G7, sensing trip to DC could be toxic — health-wise that is. #EU leaders also suspect Trump wants to use them for a photo op, as #US has done little traditional preparation for summit https://t.co/axccvHXM40 reageer retweet
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  Moderator zaterdag 30 mei 2020 @ 01:26:50 #47
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193378605
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 01:25 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:

[..]

Jullie zijn grappig!

Ik ben neutraal, maar als je niet ziet dat Trump vanaf dag 1 alleen maar negatief word weggezet en tegen gewerkt, moet je terug naar school.

Heeft hij gelijk? Is zijn weg de goede?

Geen idee! Maar het is wel democratie.

Man up! Stel je eens voor dat jou partij wint en je krijgt deze shit, die wereld wil je niet in leven.
Wat is dit voor geraaskal? Mischien kan je het morgen nuchter proberen?

[ Bericht 0% gewijzigd door trein2000 op 30-05-2020 03:13:18 ]
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_193378614
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 01:20 schreef Szura het volgende:

[..]

De regering-Obama
Als dat zo is, dan ontstaat er wel een beeld waarom de rechter voor wie Flynn moest verschijnen zich afvroeg waarom de man geen landverrader zou zijn.
pi_193378621
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 01:26 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Wat is dit voor geraaskal? Mischien kan je het morgen nuchter proberen?
Inhoudsvol antwoord ! ^O^

[ Bericht % gewijzigd door trein2000 op 30-05-2020 03:13:24 ]
pi_193378622
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 01:25 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:

[..]

Jullie zijn grappig!

Ik ben neutraal, maar als je niet ziet dat Trump vanaf dag 1 alleen maar negatief word weggezet en tegen gewerkt, moet je terug naar school.

Heeft hij gelijk? Is zijn weg de goede?

Geen idee! Maar het is wel democratie.

Man up! Stel je eens voor dat jou partij wint en je krijgt deze shit, die wereld wil je niet in leven.
Trump wordt idd heel negatief neergezet, maar het is dat ook de grootste debiel die ooit president is geweest. Dat iemand democratisch gekozen wordt betekt niet dat je geen kritiek mag krijgen.

[ Bericht % gewijzigd door trein2000 op 30-05-2020 03:13:27 ]
  zaterdag 30 mei 2020 @ 01:29:21 #51
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_193378631
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 01:25 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:

[..]

Jullie zijn grappig!

Ik ben neutraal, maar als je niet ziet dat Trump vanaf dag 1 alleen maar negatief word weggezet en tegen gewerkt, moet je terug naar school.

Heeft hij gelijk? Is zijn weg de goede?

Geen idee! Maar het is wel democratie.

Man up! Stel je eens voor dat jou partij wint en je krijgt deze shit, die wereld wil je niet in leven.
Volgens mij mis je het principe van democratie, en dat is dat er altijd kritisch gekeken moet worden naar de uitvoerende macht. Het klakkeloos aannemen voor 4 jaar van een heersende macht staat daar loodrecht op. Dat is een autocratie. Ook in Nederland hebben we niet voor niets een oppositie.

Het vereeren van een gekozen leider is het meest debiele wat een mens kan doen. Het is geen voetbalclub waarbij winnaars en verliezers zijn. Het doel van een democratie is om iedereen te helpen, niet alleen de mensen die "gewonnen" hebben met de verkiezing.

[ Bericht % gewijzigd door trein2000 op 30-05-2020 03:13:30 ]
pi_193378633
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 01:28 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

Trump wordt idd heel negatief neergezet, maar het is dat ook de grootste debiel die ooit president is geweest. Dat iemand democratisch gekozen wordt betekt niet dat je geen kritiek mag krijgen.
Dat zeg ik ook niet, maar de balans is zoek.

Trump heeft het beste voor met zijn land, of dat het beste is... dat valt te bezien.

Maar hoe hij weg gezet word... daar is de balans zoek.

[ Bericht % gewijzigd door trein2000 op 30-05-2020 03:13:38 ]
  zaterdag 30 mei 2020 @ 01:29:51 #53
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_193378637
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 01:28 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:

[..]

Inhoudsvol antwoord ! ^O^
Top antwoord, voor iemand die mijn eerste vraag negeert!

[ Bericht % gewijzigd door trein2000 op 30-05-2020 03:13:40 ]
pi_193378641
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 01:28 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:

[..]

Inhoudsvol antwoord ! ^O^
Niet echt, maar het is half twee op vrijdagavond en je verschijnt nooit hier. Verder kom je met zaken die hier al honderd keer besproken zijn alsof ze zogenaamd nieuw zouden zijn. Probeer het morgen nuchter nog eens, is misschien kansrijker.

[ Bericht % gewijzigd door trein2000 op 30-05-2020 03:13:43 ]
pi_193378645
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 01:29 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:

[..]

Trump heeft het beste voor met zijn land

Dat betwijfel ik Trump heeft vooral het beste voor met Trump.

[ Bericht % gewijzigd door trein2000 op 30-05-2020 03:13:47 ]
  Moderator zaterdag 30 mei 2020 @ 01:32:20 #56
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193378652
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 01:29 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook niet, maar de balans is zoek.

Trump heeft het beste voor met zijn land, of dat het beste is... dat valt te bezien.

Maar hoe hij weg gezet word... daar is de balans zoek.
Kun je uitleggen waar jij aan afleid dat Trump het beste met het land voor heeft? Is dat zijn afschaffen van de wet die Amerikanen schoon drinkwater garandeerd? De belasting verlagingen voor de allerrijksten en bedrijven? Is het het terugdraaien van emissie eisen? Vertel?

[ Bericht 2% gewijzigd door trein2000 op 30-05-2020 03:13:51 ]
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_193378653
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 01:29 schreef Tweek het volgende:

[..]

Volgens mij mis je het principe van democratie, en dat is dat er altijd kritisch gekeken moet worden naar de uitvoerende macht. Het klakkeloos aannemen voor 4 jaar van een heersende macht staat daar loodrecht op. Dat is een autocratie. Ook in Nederland hebben we niet voor niets een oppositie.

Het vereeren van een gekozen leider is het meest debiele wat een mens kan doen. Het is geen voetbalclub waarbij winnaars en verliezers zijn. Het doel van een democratie is om iedereen te helpen, niet alleen de mensen die "gewonnen" hebben met de verkiezing.
Ik ben het met je eens, maar je moet een gekozen regering oom de kans geven om te regeren.

Heb je betere plannen of ideeën, uit ze, propageer ze , en dan ben je hopenlijk aan de beurt bij de volgende verkiezing.

Maar wat er nu gebeurt is niet gezond.

En jha, beide partijen reageren daar op en polariseren.. Kip, ei enzo...

Maar ieder mens met gezond verstand ziet dat er een hetze is vanaf dag een, door de media en het establishment.

De gewone man in de VS gaat gewoon weer op Trump stemmen, en dan is iedereen in de pers en de EU weer verbaasd ... :+

[ Bericht % gewijzigd door trein2000 op 30-05-2020 03:13:55 ]
pi_193378660
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 01:29 schreef Tweek het volgende:

[..]

Top antwoord, voor iemand die mijn eerste vraag negeert!
Niet bewust, wat was je eerste vraag ?

[ Bericht % gewijzigd door trein2000 op 30-05-2020 03:14:02 ]
  zaterdag 30 mei 2020 @ 01:33:05 #59
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_193378662
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 01:29 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook niet, maar de balans is zoek.

Trump heeft het beste voor met zijn land, of dat het beste is... dat valt te bezien.

Maar hoe hij weg gezet word... daar is de balans zoek.
#enlightenedcentrism

[ Bericht % gewijzigd door trein2000 op 30-05-2020 03:14:05 ]
  zaterdag 30 mei 2020 @ 01:33:46 #60
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_193378669
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 01:32 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:

[..]

Niet bewust, wat was je eerste vraag ?
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 01:20 schreef Tweek het volgende:

[..]

Kan jij mij dan in de richting wijzen van de video van Trump's statement over de landelijke protesten naar aanleiding van de dood van George Floyd?


[ Bericht % gewijzigd door trein2000 op 30-05-2020 03:14:08 ]
pi_193378675
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 01:30 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

Dat betwijfel ik Trump heeft vooral het beste voor met Trump.
Trump zijn ego, maakt dat hij een goede president wil zijn. Denk daar maar eens over na.

Voor het geld hoeft hij het niet te doen.

[ Bericht % gewijzigd door trein2000 op 30-05-2020 03:14:11 ]
pi_193378677
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 01:26 schreef Szura het volgende:
Merkel: stik maar in je publiciteits-G7-top

herszenhorn twitterde op zaterdag 30-05-2020 om 01:02:25 German Chancellor Angela Merkel rebuffs @:realDonaldTrump's invitation to G7, sensing trip to DC could be toxic — health-wise that is. #EU leaders also suspect Trump wants to use them for a photo op, as #US has done little traditional preparation for summit https://t.co/axccvHXM40 reageer retweet
Ik weet nog hoe geprezen Thatcher werd in met name conservatieve kringen, maar ook daarbuiten. Merkel vind ik oprecht een van de beste conservatieve politici ooit en we mogen blij zijn dat uitgerkend zij daar nu regeert, maar die zal vreemd genoeg juist ter rechter zijde niet zo gauw die erkenning krijgen op het moment.
  zaterdag 30 mei 2020 @ 01:35:49 #63
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_193378683
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 01:32 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens, maar je moet een gekozen regering oom de kans geven om te regeren.

Heb je betere plannen of ideeën, uit ze, propageer ze , en dan ben je hopenlijk aan de beurt bij de volgende verkiezing.

Maar wat er nu gebeurt is niet gezond.
Trump is 3 jaar aan de macht. De economie is naar de klote, de milieu regeling zijn naar de klote, racisme onder agenten laait op, nadat trump regelgeving heeft terug gedraait. Democraten ageren daar tegen maar jou argument is dat ze het over zich heen moeten laten komen voor 4 jaar en daarna mogen ze pas weer wat zeggen.

Zo werkt dat hele land qua politiek niet eens.

[ Bericht % gewijzigd door trein2000 op 30-05-2020 03:14:16 ]
pi_193378684
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 01:32 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Kun je uitleggen waar jij aan afleid dat Trump het beste met het land voor heeft? Is dat zijn afschaffen van de wet die Amerikanen schoon drinkwater garandeerd? De belasting verlagingen voor de allerrijksten en bedrijven? Is het het terugdraaien van emissie eisen? Vertel?
Dus jij denkt dat hij het land naar de klote wil helpen ?

Ik zeg niet dat hij de beste manier uit voert.. ik zeg alleen dat hij DENKT dat hij de beste manier uit voert.

En ja.. dat zou tot de schrik van velen nog weleens de beste manier kunnen zijn... >:)

[ Bericht % gewijzigd door trein2000 op 30-05-2020 03:14:24 ]
  Moderator zaterdag 30 mei 2020 @ 01:36:11 #65
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193378686
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 01:34 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:

[..]

Trump zijn ego, maakt dat hij een goede president wil zijn. Denk daar maar eens over na.

Voor het geld hoeft hij het niet te doen.
Zijn ego is een ding, het probleem is zijn hersenen en karakter. En zijn gelieg,natuurlijk, dat helpt ook niet echt. Maar goed, dat hangt samen met zijn karakter.

Iemand die het beste voor heeft met het land en een goede President wil zijn liegt geen 18000 keer in functie in 3 jaar tijd.

[ Bericht % gewijzigd door trein2000 op 30-05-2020 03:14:31 ]
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator zaterdag 30 mei 2020 @ 01:36:47 #66
236264 crew  capricia
pi_193378689
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 01:34 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Ik weet nog hoe geprezen Thatcher werd in met name conservatieve kringen, maar ook daarbuiten. Merkel is oprecht een van de beste conservatieve politici ooit, maar die zal vreemd genoeg juist ter rechter zijde niet zo gauw die erkenning krijgen op het moment.
Het is niet on topic. Maar ik ben het wel met je eens.
Wat een vrouw _O_
Definitely not CIA
  Moderator zaterdag 30 mei 2020 @ 01:37:07 #67
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193378690
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 01:36 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:

[..]

Dus jij denkt dat hij het land naar de klote wil helpen ?

Ik zeg niet dat hij de beste manier uit voert.. ik zeg alleen dat hij DENKT dat hij de beste manier uit voert.

En ja.. dat zou tot de schrik van velen nog weleens de beste manier kunnen zijn... >:)
Ok, en waar blijkt dat volgens jou uit, dat het de beste manier is? Ik wacht al een tijdje op enige onderbouwing van je beweringen.

[ Bericht % gewijzigd door trein2000 op 30-05-2020 03:14:35 ]
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zaterdag 30 mei 2020 @ 01:37:46 #68
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_193378694
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 01:34 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:

[..]

Trump zijn ego, maakt dat hij een goede president wil zijn. Denk daar maar eens over na.

Voor het geld hoeft hij het niet te doen.
Waarom betaald hij dan niet voor zijn golf trips, maar laat hij de belasting betaler opdraven voor die kosten a 130 miljoen?
Waarom worden zijn hotels betaald als hij en de USSS daar verblijven en worden die kamers niet gratis gegeven aan de USSS?

[ Bericht % gewijzigd door trein2000 op 30-05-2020 03:14:40 ]
pi_193378697
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 01:37 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ok, en waar blijkt dat volgens jou uit, dat het de beste manier is? Ik wacht al een tijdje op enige onderbouwing van je beweringen.
Je leest niet eens mijn posts goed, ik zeg niet dat het zo is, ik zeg dat het zo zou kunnen zijn.

Maar blijf gerust aanvallen en niet denken.

[ Bericht % gewijzigd door trein2000 op 30-05-2020 03:14:45 ]
pi_193378699
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 01:37 schreef Tweek het volgende:

[..]

Waarom betaald hij dan niet voor zijn golf trips, maar laat hij de belasting betaler opdraven voor die kosten a 130 miljoen?
Waarom worden zijn hotels betaald als hij en de USSS daar verblijven en worden die kamers niet gratis gegeven aan de USSS?
Je kunt je beter afvragen hoe Obama en de zijnen miljonair geworden zijn terwijl ze ambtenaar waren.... dan hoe een Biljonair die daarna politicus geworden is zijn golfclubs betaald.

[ Bericht % gewijzigd door trein2000 op 30-05-2020 03:14:55 ]
  Moderator zaterdag 30 mei 2020 @ 01:40:06 #71
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193378702
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 01:38 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:

[..]

Je leest niet eens mijn posts goed, ik zeg niet dat het zo is, ik zeg dat het zo zou kunnen zijn.

Maar blijf gerust aanvallen en niet denken.
Maar daar heb je toch een reden voor om te denken dat het zo ZOU kunnen zijn?

Het ZOU ook zo kunnen zijn dat de Paashaas echt is en dat Jezus morgen op aarde terugkeert maar ik verwacht dat mensen dat kunnen onderbouwen als ze zoiets roepen.

[ Bericht % gewijzigd door trein2000 op 30-05-2020 03:14:53 ]
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_193378705
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 01:40 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Maar daar heb je toch een reden voor om te denken dat het zo ZOU kunnen zijn?

Het ZOU ook zo kunnen zijn dat de Paashaas echt is en dat Jezus morgen op aarde terugkeert maar ik verwacht dat mensen dat kunnen onderbouwen als ze zoiets roepen.
Wat vond je van Reagan?

[ Bericht % gewijzigd door trein2000 op 30-05-2020 03:14:58 ]
  Moderator zaterdag 30 mei 2020 @ 01:41:03 #73
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193378707
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 01:39 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:

[..]

Je kunt je beter afvragen hoe Obama en de zijnen miljonair geworden zijn terwijl ze ambtenaar waren.... dan hoe een Biljonair die daarna politicus geworden is zijn golfclubs betaald.
Obama schreef boeken die heel goed verkocht werden en worden. Niks geheimzinnigs aan.

[ Bericht % gewijzigd door trein2000 op 30-05-2020 03:15:01 ]
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zaterdag 30 mei 2020 @ 01:41:19 #74
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_193378708
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 01:39 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:

[..]

Je kunt je beter afvragen hoe Obama en de zijnen miljonair geworden zijn terwijl ze ambtenaar waren.... dan hoe een Biljonair die daarna politicus geworden is zijn golfclubs betaald.
Prima heb je voor mij de balans van de rekening van Obama vanaf zijn dagen als organiser tot president?

Kan je ook antwoordt geven op mijn vragen zonder te deflecteren?

[ Bericht % gewijzigd door trein2000 op 30-05-2020 03:15:05 ]
  Moderator zaterdag 30 mei 2020 @ 01:41:21 #75
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193378709
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 01:40 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:

[..]

Wat vond je van Reagan?
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Nogmaals:

Maar daar heb je toch een reden voor om te denken dat het zo ZOU kunnen zijn?

Het ZOU ook zo kunnen zijn dat de Paashaas echt is en dat Jezus morgen op aarde terugkeert maar ik verwacht dat mensen dat kunnen onderbouwen als ze zoiets roepen.

[ Bericht 21% gewijzigd door trein2000 op 30-05-2020 03:15:07 ]
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_193378711
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 01:41 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Obama schreef boeken die heel goed verkocht werden en worden. Niks geheimzinnigs aan.
Boekdeals.... nothing to see here, move on _O-

[ Bericht % gewijzigd door trein2000 op 30-05-2020 03:15:10 ]
  zaterdag 30 mei 2020 @ 01:42:30 #77
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_193378715
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 01:40 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:

[..]

Wat vond je van Reagan?
Demente bejaarde, die homo's de dood in jaagde en verraad pleegde, maar door zijn dementie niet eens meer wist dat hij dat gedaan had. Grootste aanjager van de war on drugs, terwijl onder hem de drugs werden verspreid in het land.

[ Bericht % gewijzigd door trein2000 op 30-05-2020 03:15:12 ]
pi_193378716
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 01:40 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:

[..]

Wat vond je van Reagan?
Ups & downs. Gek genoeg zou hij tegenwoordig weggezet worden als een RINO. Misschien is het goed als je diametraal tegenover elkaar staat om het niet over personen (Trump, Obama, Reagan) te hebben, maar over welk beleid je wel of niet steunt. Welk beleid steun je van Trump bijvoorbeeld en waarom?
pi_193378717
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 01:41 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat is geen antwoord op mijn vraag. Nogmaals:

Maar daar heb je toch een reden voor om te denken dat het zo ZOU kunnen zijn?

Het ZOU ook zo kunnen zijn dat de Paashaas echt is en dat Jezus morgen op aarde terugkeert maar ik verwacht dat mensen dat kunnen onderbouwen als ze zoiets roepen.
De tijd gaat dit uitwijzen. Feiten zijn hedentendage moeilijk te vinden... alles is gepolariseerd.
Dus ik sta open!

Eng hè.

[ Bericht % gewijzigd door trein2000 op 30-05-2020 03:15:18 ]
  zaterdag 30 mei 2020 @ 01:43:57 #80
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_193378719
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 01:42 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:

[..]

Boekdeals.... nothing to see here, move on _O-
Neem even de tijd om te reageren op mij, waarschijnlijk moet je dingen opzoeken en dan kom je erachter dat jezelf een lul verhaal ophangt.

[ Bericht % gewijzigd door trein2000 op 30-05-2020 03:15:24 ]
pi_193378721
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 01:42 schreef Tweek het volgende:

[..]

Demente bejaarde, die homo's de dood in jaagde en verraad pleegde, maar door zijn dementie niet eens meer wist dat hij dat gedaan had. Grootste aanjager van de war on drugs, terwijl onder hem de drugs werden verspreid in het land.
Dit waardeer ik, een gefundeerde mening! Niet mijn mening, maar dat hoeft niet. ^O^

[ Bericht % gewijzigd door trein2000 op 30-05-2020 03:15:30 ]
pi_193378727
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 01:42 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Ups & downs. Gek genoeg zou hij tegenwoordig weggezet worden als een RINO. Misschien is het goed als je diametraal tegenover elkaar staat om het niet over personen (Trump, Obama, Reagan) te hebben, maar over welk beleid je wel of niet steunt. Welk beleid steun je van Trump bijvoorbeeld en waarom?
Zijn beleid tegen human trafficking bijvoorbeeld.

Maar het gaat me meer om de intentie.

Ik snap en zie dat ik jullie in het harnas jaag, maar dat is niet mijn bedoeling.
  Moderator zaterdag 30 mei 2020 @ 01:45:38 #83
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193378728
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 01:43 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:

[..]

De tijd gaat dit uitwijzen. Feiten zijn hedentendage moeilijk te vinden... alles is gepolariseerd.
Dus ik sta open!

Eng hè.
Nee, hoor, feiten zijn helemaal niet moeilijk te vinden, dat is makkelijker dan het ooit geweest is.

Kortom, je hebt geen idee en je roept maar wat. Prima.

[ Bericht % gewijzigd door trein2000 op 30-05-2020 03:15:38 ]
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_193378731
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 01:41 schreef Tweek het volgende:

[..]

Prima heb je voor mij de balans van de rekening van Obama vanaf zijn dagen als organiser tot president?

Kan je ook antwoordt geven op mijn vragen zonder te deflecteren?
De balans van Obama? Vind je dat een reale vraag, dat ik die kan produceren

[ Bericht % gewijzigd door trein2000 op 30-05-2020 03:15:42 ]
  Moderator zaterdag 30 mei 2020 @ 01:46:35 #85
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193378737
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 01:45 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:

[..]

Zijn beleid tegen human trafficking bijvoorbeeld.

Maar het gaat me meer om de intentie.

Ik snap en zie dat ik jullie in het harnas jaag, maar dat is niet mijn bedoeling.
Welk beleid is dat dan precies? En hoe verschilt dat van het beleid van Obama? Of zijn dat weer van die feiten die je niet kan vinden?

[ Bericht % gewijzigd door trein2000 op 30-05-2020 03:15:45 ]
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_193378740
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 01:45 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nee, hoor, feiten zijn helemaal niet moeilijk te vinden, dat is makkelijker dan het ooit geweest is.

Kortom, je hebt geen idee en je roept maar wat. Prima.
_O-

[ Bericht % gewijzigd door trein2000 op 30-05-2020 03:15:50 ]
pi_193378743
-doe gewoon normaal mee met de discussie-

[ Bericht 47% gewijzigd door capricia op 30-05-2020 01:50:57 ]
  zaterdag 30 mei 2020 @ 01:48:05 #88
3292 Tweek
Koffie graag!
  zaterdag 30 mei 2020 @ 01:49:10 #89
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_193378753
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 01:46 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:

[..]

De balans van Obama? Vind je dat een reale vraag, dat ik die kan produceren
Ja graag, laat maar zien hoe Obama zijn kapitaal opbouwde tot hij president werd en daarna.
pi_193378754
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 01:48 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ok, doei. Dit is gewoon getroll.
Ik sta open, en sluit niets uit... en dan ben ik de troll?

Jij gooit de deur dicht en hebt alle feiten.... ?

Welk universum ?
  zaterdag 30 mei 2020 @ 01:49:46 #91
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_193378755
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 01:47 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:

[..]

Ik ga jouw huiswerk niet doen.

Maar ik zou wel graag een linkje zien naar jouw absolute waarheden.
Nog steeds geen antwoord op mijn eerste vraag overigens.
  Moderator zaterdag 30 mei 2020 @ 01:50:07 #92
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193378760
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 01:49 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:

[..]

Ik sta open, en sluit niets uit... en dan ben ik de troll?

Jij gooit de deur dicht en hebt alle feiten.... ?

Welk universum ?
Je liegt gewoon. Ik vraag jou om onderbouwing van je beweringen en alles wat je doet is deflecteren en onzin uitslaan.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_193378767
quote:
Kan jij mij dan in de richting wijzen van de video van Trump's statement over de landelijke protesten naar aanleiding van de dood van George Floyd?
Geen idee of die video er is....

Ik ga Trump niet verdedigen, ik verdedig common sense.
pi_193378771
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 01:50 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Je liegt gewoon. Ik vraag jou om onderbouwing van je beweringen en alles wat je doet is deflecteren en onzin uitslaan.
Nu lieg ik ook al... _O-

Wat is mijn leugen ook alweer?
  Moderator zaterdag 30 mei 2020 @ 01:52:21 #95
236264 crew  capricia
pi_193378772
Het is wel een beetje de bedoeling dat stellingen onderbouwd worden in POL.
Definitely not CIA
pi_193378773
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 01:45 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:

[..]

Zijn beleid tegen human trafficking bijvoorbeeld.

Maar het gaat me meer om de intentie.

Ik snap en zie dat ik jullie in het harnas jaag, maar dat is niet mijn bedoeling.
Je gaat hier in als "tegen jullie", terwijl de mensen hier individuen zijn die regelmatig over politiek babbelen en doorgaans niet zo'n fan zijn van autoritaire types als Putin, Erdogan en Trump. Verder wisselt het meen ik zo'n beetje van SGP tot SP wat je hier met name vindt.

Wat ik lees als je zegt dat het je met name om de intentie gaat, dat het om het signaleren gaat. Of gevoel. Bovendien, als het onder de huidige regels niet kan, dan moeten de regels, welke regels dan ook, aangepast worden -althans, als ik de huidige manier van opereren van Trump & vrienden ernaast leg. Zit dat een beetje in de buurt?
pi_193378774
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 01:52 schreef capricia het volgende:
[modbreak]
Het is wel een beetje de bedoeling dat stellingen onderbouwd worden in POL.
[/modbreak]
Fair enough, wat is de stelling?
  Moderator zaterdag 30 mei 2020 @ 01:54:53 #98
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193378784
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 01:53 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:

[..]

Fair enough, wat is de stelling?
Deze bijvoorbeeld over human trafficking:

Welk beleid is dat dan precies? En hoe verschilt dat van het beleid van Obama?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_193378789
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 01:52 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Je gaat hier in als "tegen jullie", terwijl de mensen hier individuen zijn die regelmatig over politiek babbelen en doorgaans niet zo'n fan zijn van autoritaire types als Putin, Erdogan en Trump. Verder wisselt het meen ik zo'n beetje van SGP tot SP wat je hier met name vindt.

Wat ik lees als je zegt dat het je met name om de intentie gaat, dat het om het signaleren gaat. Of gevoel. Bovendien, als het onder de huidige regels niet kan, dan moeten de regels, welke regels dan ook, aangepast worden -althans, als ik de huidige manier van opereren van Trump & vrienden ernaast leg. Zit dat een beetje in de buurt?
Waar het mij om gaat... is dat ik niet geloof dat Trump in en in slecht is, daar alleen maar zit voor zijn eigen gewin, een rascist is of erger.

Ik denk dat die man denkt dat hij het goede doet. En blijkbaar denken vele Amerikanen dat ook, en daardoor is hij gekozen.

Kritiek? Prima.

Maar het is een hetze ( in mijn bescheiden mening ) vanaf dag één.

Tuurlijk maakt hij fouten, net zoals zijn voorgangers.. en zijn nagangers. Maar de manier waarop het nu gespeelt word gaat leiden tot grote problemen endaar zijn ALLE partijen schuldig aan.
  Moderator zaterdag 30 mei 2020 @ 01:59:08 #100
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193378801
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 01:56 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:

[..]

Waar het mij om gaat... is dat ik niet geloof dat Trump in en in slecht is, daar alleen maar zit voor zijn eigen gewin, een rascist is of erger.

Ik denk dat die man denkt dat hij het goede doet. En blijkbaar denken vele Amerikanen dat ook, en daardoor is hij gekozen.

Kritiek? Prima.

Maar het is een hetze ( in mijn bescheiden mening ) vanaf dag één.

Tuurlijk maakt hij fouten, net zoals zijn voorgangers.. en zijn nagangers. Maar de manier waarop het nu gespeelt word gaat leiden tot grote problemen endaar zijn ALLE partijen schuldig aan.
Ok, Henk. Nou, slaap lekker.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zaterdag 30 mei 2020 @ 01:59:58 #101
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_193378805
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 01:56 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:

[..]

Waar het mij om gaat... is dat ik niet geloof dat Trump in en in slecht is, daar alleen maar zit voor zijn eigen gewin, een rascist is of erger.

Ik denk dat die man denkt dat hij het goede doet. En blijkbaar denken vele Amerikanen dat ook, en daardoor is hij gekozen.

Kritiek? Prima.

Maar het is een hetze ( in mijn bescheiden mening ) vanaf dag één.

Tuurlijk maakt hij fouten, net zoals zijn voorgangers.. en zijn nagangers. Maar de manier waarop het nu gespeelt word gaat leiden tot grote problemen endaar zijn ALLE partijen schuldig aan.
Prima mening, maar we zijn 3 jaar in een 4 jaar duurende presidentschap. Dan geldt dat idee niet meer. We weten nu wat Trump wilt, wat hij doet en propageert. Als je nu nog bezig bent met we moeten afwachten, er zijn serieus nog maar 6 maanden waar hij serieus macht heeft. Dan is het gewoon dom om te komen te verkondigen wat jij doet.

Als je dat zelf niet in de gaten hebt, dan vraag ik me serieus af of het wel goed gaat met je.
pi_193378810
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 01:59 schreef Tweek het volgende:

[..]

Prima mening, maar we zijn 3 jaar in een 4 jaar duurende presidentschap. Dan geldt dat idee niet meer. We weten nu wat Trump wilt, wat hij doet en propageert. Als je nu nog bezig bent met we moeten afwachten, er zijn serieus nog maar 6 maanden waar hij serieus macht heeft. Dan is het gewoon dom om te komen te verkondigen wat jij doet.

Als je dat zelf niet in de gaten hebt, dan vraag ik me serieus af of het wel goed gaat met je.
Denk je dat hij herkozen word?
  zaterdag 30 mei 2020 @ 02:01:32 #103
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_193378815
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 02:00 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:

[..]

Denk je dat hij herkozen word?
Die kans is er altijd, het is nog te vroeg om daar een uitspraak over te doen.
pi_193378819
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 02:01 schreef Tweek het volgende:

[..]

Die kans is er altijd, het is nog te vroeg om daar een uitspraak over te doen.
Mocht dat gebeuren, Dus dan is meer dan 50% van de Amerikanen dom en beïnvloed neem ik aan?
  Moderator zaterdag 30 mei 2020 @ 02:03:21 #105
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193378826
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 02:02 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:

[..]

Mocht dat gebeuren, Dus dan is meer dan 50% van de Amerikanen dom en beïnmvloed neem ik aan?
Als dat zo is dan is dat hun probleem, niet het mijne.

Maar goed, ik heb nog steeds geen antwoord gehad op mijn vraag over human trafficking, zal wel niet gaan gebeuren?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_193378827
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 02:03 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Als dat zo is dan is dat hun probleem, niet het mijne.

Maar goed, ik heb nog steeds geen antwoord gehad op mijn vraag over human trafficking, zal wel niet gaan gebeuren?
Dat is een heel scala aan maatregelen... van in beslag name van bezittingen voor overtreders tot intensieve opsporing... wil je dat ik het allemaal opnoem... of heb je google?
  zaterdag 30 mei 2020 @ 02:04:44 #107
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_193378829
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 02:02 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:

[..]

Mocht dat gebeuren, Dus dan is meer dan 50% van de Amerikanen dom en beïnmvloed neem ik aan?
Bij de vorige verkiezing stemde minder dan 50% van de amerikanen. Het meerendeel van de Amerikanen dat stemde koos voor Clinton.

Dus ik weet niet wat je bedoelt? Probeer je mij woorden in de mond te leggen zodat je met een gotcha kan komen?

Of kan je gewoon reageren op mijn vragen, maar ben je daar niet toe instaat, omdat je niet weet waar je het over hebt?
pi_193378831
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 02:04 schreef Tweek het volgende:

[..]

Bij de vorige verkiezing stemde minder dan 50% van de amerikanen. Het meerendeel van de Amerikanen dat stemde koos voor Clinton.

Dus ik weet niet wat je bedoelt? Probeer je mij woorden in de mond te leggen zodat je met een gotcha kan komen?

Of kan je gewoon reageren op mijn vraagen maar ben je daar niet toe instaat, omdat je niet weet waar je het over hebt?
No Gotcha, en ik weet prima waar ik het over heb.

Ik stelde een vraag.
pi_193378835
Waarom die vijandigheid ?
  zaterdag 30 mei 2020 @ 02:06:02 #110
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_193378836
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 02:05 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:

[..]

No Gotcha, en ik weet prima waar ik het over heb.

Ik stelde een vraag.
Maar je bent niet instaat om mijn vragen te beantwoorden?
  Moderator zaterdag 30 mei 2020 @ 02:06:05 #111
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193378837
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 02:04 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:

[..]

Dat is een heel scala aan maatregelen... van in beslag name van bezittingen voor overtreders tot intensieve opsporing... wil je dat ik het allemaal opnoem... of heb je google?
Ok, en hoe verschillen die van Obama? En ik stel jou de vraag omdat jij zegt dat jij dat een groot pluspunt van Trump vind, dan mag ik toch verwachten dat kan vertellen waarom, of niet?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zaterdag 30 mei 2020 @ 02:06:31 #112
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_193378841
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 02:05 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
Waarom die vijandigheid ?
Vragen om een antwoord is vijandigheid?
pi_193378846
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 02:06 schreef Tweek het volgende:

[..]

Maar je bent niet instaat om mijn vragen te beantwoorden?
Ik doe niet anders, dat de antwoorden je niet bevallen.. tja...
  zaterdag 30 mei 2020 @ 02:10:17 #114
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_193378870
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 02:06 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:

[..]

Ik doe niet anders, dat de antwoorden je niet bevallen.. tja...
Er zijn landelijke protesten in de VS momenteel, omdat de bevolking de systematische racisme zat is. Wat is jou mening over het feit dat Biden wel een statement heeft uitgebracht maar Trump de situatie negeert. Terwijl er politie bureaus in vlammen opgaan?
pi_193378878
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 02:10 schreef Tweek het volgende:

[..]

Er zijn landelijke protesten in de VS momenteel, omdat de bevolking de systematische racisme zat is. Wat is jou mening over het feit dat Biden wel een statement heeft uitgebracht maar Trump de situatie negeert. Terwijl er politie bureaus in vlammen opgaan?
Mijn mening is dat die 4 agenten aan de hoogste boom mogen..

Zie alleen niet in hoe dit nu weer de schuld is van Trump.
pi_193378881
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 01:56 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:

[..]

Waar het mij om gaat... is dat ik niet geloof dat Trump in en in slecht is, daar alleen maar zit voor zijn eigen gewin, een rascist is of erger.
Ik denk ook niet dat Trump "in en in slecht" is.

Ik denk wel dat hij daar met name voor eigen gewin zit. Hij denkt misschien zelf dat hij daar voor het algemene belang zit, maar dat blijkt niet uit zijn acties, waar hij bv. governors die zijn kont niet genoeg kusten benadeelde bij het uitdelen van beademingsapparatuur. Of bv. uit het feit dat hij nog geen 2 dagen terug retweette dat de beste Democraat een dode Democraat is.

Zoals echt nog geen uur geleden besproken ligt het racisme er wel vrij dik bovenop met het birtherisme van Obama en zeggen dat bepaalde Afgevaardigden met andere etniciteit eerst hun eigen land maar zouden moeten verbeteren. Zo zijn er nog wel meer dingen te vinden, maar dit is wat laaghangend fruit wat maar niet opgeruimd wordt.

Of erger is nogal wijd open voor interpretatie.

quote:
Ik denk dat die man denkt dat hij het goede doet. En blijkbaar denken vele Amerikanen dat ook, en daardoor is hij gekozen.
Nou ja, hij is eerst gekozen en is daarna pas dingen gaan doen he. Dus het was niet zo dat hij vanuit zijn rol als president dingen goed deed en toen gekozen werd - nog los van het feit dat de meesten een andere wilde.

Verder geef je steeds niet aan wat dan goed is wat hij doet. Ik vroeg er net al naar toen ik vroeg naar beleid, maar toen kwam je met dat het je om intentie ging.

quote:
Kritiek? Prima.

Maar het is een hetze ( in mijn bescheiden mening ) vanaf dag één.
Hij begon dan ook al van dag 1 met belachelijke autoritaire leugens als de grootste menigte ooit die zijn beëdiging hadden bijgewoond.

Ik wilde hem oprecht wel een kans geven, hoewel ik wel vermoedde dat het een ramp zou worden, maar vanaf dag 1 is er geen reden geweest om van mijn vermoeden af te stappen.

quote:
Tuurlijk maakt hij fouten, net zoals zijn voorgangers.. en zijn nagangers. Maar de manier waarop het nu gespeelt word gaat leiden tot grote problemen endaar zijn ALLE partijen schuldig aan.
Er zijn zeker problemen waar de Democraten ook schuld aan bijdragen. Niet aan de huidige bizar slechte regering echter.
  zaterdag 30 mei 2020 @ 02:13:43 #117
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_193378886
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 02:11 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:

[..]

Mijn mening is dat die 4 agenten aan de hoogste boom mogen..

Zie alleen niet in hoe dit nu weer de schuld is van Trump.
Niemand zegt dat het de schuld van Trump is, treffend voor jou is dat dat jou reacite is.
De normale reactie zou zijn dat Trump inderdaad daar als leider van het land een reactie op zou gegeven moeten hebben.

Of vind jij dat als er over het hele land protesten plaats vinden om deze redenen dat Trump daar niets over moet zeggen? Als leider van het land?
pi_193378895
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 02:12 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Ik denk ook niet dat Trump "in en in slecht" is.

Ik denk wel dat hij daar met name voor eigen gewin zit. Hij denkt misschien zelf dat hij daar voor het algemene belang zit, maar dat blijkt niet uit zijn acties, waar hij bv. governors die zijn kont niet genoeg kusten benadeelde bij het uitdelen van beademingsapparatuur. Of bv. uit het feit dat hij nog geen 2 dagen terug retweette dat de beste Democraat een dode Democraat is.

Zoals echt nog geen uur geleden besproken ligt het racisme er wel vrij dik bovenop met het birtherisme van Obama en zeggen dat bepaalde Afgevaardigden met andere etniciteit eerst hun eigen land maar zouden moeten verbeteren. Zo zijn er nog wel meer dingen te vinden, maar dit is wat laaghangend fruit wat maar niet opgeruimd wordt.

Of erger is nogal wijd open voor interpretatie.
[..]

Nou ja, hij is eerst gekozen en is daarna pas dingen gaan doen he. Dus het was niet zo dat hij vanuit zijn rol als president dingen goed deed en toen gekozen werd.

Verder geef je steeds niet aan wat dan goed is wat hij doet. Ik vroeg er net al naar toen ik vroeg naar beleid, maar toen kwam je met dat het je om intentie ging.
[..]

Hij begon dan ook al van dag 1 met belachelijke autoritaire leugens als de grootste menigte ooit die zijn beëdiging hadden bijgewoond.

Ik wilde hem oprecht wel een kans geven, hoewel ik wel vermoedde dat het een ramp zou worden, maar vanaf dag 1 is er geen reden geweest om van mijn vermoeden af te stappen.
[..]

Er zijn zeker problemen waar de Democraten ook schuld aan bijdragen. Niet aan de huidige bizar slechte regering echter.
Ik ben blij dat je het onderbouwd! En ik zie je punten...

De man is niet heilig, maar ik DENK ( hoe kan ik het weten, vraag het Tweek, die heeft de feiten ) dat hij het goede voor heeft, en daar zit uit twee redenen:

1. Zijn liefde voor America
2. Zijn Ego.

En wat ik in ieder geval een pluspunt vind is dat hij nog geen zinloze oorlog begonnen is zoals zijn voorgangers.
  Moderator zaterdag 30 mei 2020 @ 02:16:06 #119
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193378898
Het word steeds gekker:

quote:
Border Patrol flies anti-terrorism drone over Minneapolis protestors

https://arstechnica.com/t(...)neapolis-protestors/
Ben benieuwd of Rand Paul nu ook heel boos gaat worden.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_193378902
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 02:13 schreef Tweek het volgende:

[..]

Niemand zegt dat het de schuld van Trump is, treffend voor jou is dat dat jou reacite is.
De normale reactie zou zijn dat Trump inderdaad daar als leider van het land een reactie op zou gegeven moeten hebben.

Of vind jij dat als er over het hele land protesten plaats vinden om deze redenen dat Trump daar niets over moet zeggen? Als leider van het land?
Hij heeft er vanalles over gezegd... Zoveel zelfs dat twitter er hem op censureert ... Wat wil je nou?

Je beschuldigt mij van provoceren, uitlokking... maar zelf doe je niet anders.

We hoeven het niet eens te zijn, maar leer communiceren.
pi_193378906
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 02:15 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:

[..]

Ik ben blij dat je het onderbouwd! En ik zie je punten...

De man is niet heilig, maar ik DENK ( hoe kan ik het weten, vraag het Tweek, die heeft de feiten ) dat hij het goede voor heeft, en daar zit uit twee redenen:

1. Zijn liefde voor America
2. Zijn Ego.

En wat ik i ieder geval een pluspunt vind is dat hij nog geen zinloze oorlog begonnen is zoals zijn voorgangers.
Obama is ook geen oorlog begonnen, net als Clinton. Maar het punt van discussiëren is denk ik niet dat je iemand quote en je reet ermee afveegt terwijl je dankjewel zegt, maar ingaat op wat die persoon inbrengt.
  zaterdag 30 mei 2020 @ 02:17:32 #122
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_193378909
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 02:16 schreef Tijger_m het volgende:
Het word steeds gekker:
[..]

Ben benieuwd of Rand Paul nu ook heel boos gaat worden.
https://twitter.com/randpaul

Geloof het niet en dit was 5 uur geleden al bekend.
pi_193378910
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 02:17 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Obama is ook geen oorlog begonnen, net als Clinton. Maar het punt van discussiëren is denk ik niet dat je iemand quote en je reet ermee afveegt terwijl je dankjewel zegt, maar ingaat op wat die persoon inbrengt.
Lybië ? Om maar wat te noemen....
  Moderator zaterdag 30 mei 2020 @ 02:18:48 #124
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193378913
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 02:16 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:

[..]

Hij heeft er vanalles over gezegd... Zoveel zelfs dat twitter er hem op censureert ... Wat wil je nou?

Je beschuldigt mij van provoceren, uitlokking... maar zelf doe je niet anders.

We hoeven het niet eens te zijn, maar leer communiceren.
Dat is weer een leugen, Trump is niet gecensureert. Er is geen tweet van hem verwijderd of gewijzigd. Per definitie dus geen censuur.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator zaterdag 30 mei 2020 @ 02:19:35 #125
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193378917
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 02:18 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:

[..]

Lybië ? Om maar wat te noemen....
Libie was een NAVO operatie. Geen VS operatie.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_193378918
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 02:18 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat is weer een leugen, Trump is niet gecensureert. Er is geen tweet van hem verwijderd of gewijzigd. Per definitie dus geen censuur.
Leugen... zucht... Je snapt me best wel.. mierenneuken nu omdat je het niet kan winnen?
  zaterdag 30 mei 2020 @ 02:20:03 #127
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_193378922
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 02:16 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:

[..]

Hij heeft er vanalles over gezegd... Zoveel zelfs dat twitter er hem op censureert ... Wat wil je nou?

Je beschuldigt mij van provoceren, uitlokking... maar zelf doe je niet anders.

We hoeven het niet eens te zijn, maar leer communiceren.
Sorry maar shooting looters is de statement waar jij de statement van Biden mee vergelijkt?

En dan zeg je leer communiceren? Ik probeer een dialoog met je aan te gaan, maar dat is waarschijnlijk een lettergreep teveel voor jou.

Prima.
pi_193378926
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 02:19 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Libie was een NAVO operatie. Geen VS operatie.


Hahaha
  Moderator zaterdag 30 mei 2020 @ 02:21:32 #129
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193378932
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 02:19 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:

[..]

Leugen... zucht... Je snapt me best wel.. mierenneuken nu omdat je het niet kan winnen?
Was het een wedstrijd dan? Censuur is een beladen woord, als je het gebruikt als er geen sprake van censuur is dan ben je aan het fantaseren of liegen. Zo simpel is het.

Dan zijn nou zaken die wij feiten noemen en die jij zo moeilijk lijkt te vinden.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator zaterdag 30 mei 2020 @ 02:22:55 #130
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193378938
quote:
En nogmaals. Libie was een NAVO operatie waarop aangedrongen werd door het VK en Frankrijk die ook toezegden om de nazorg te doen en troepen in Libie te stationeren, kun je in Obama's boek nalezen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_193378944
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 02:22 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

En nogmaals. Libie was een NAVO operatie waarop aangedrongen werd door het VK en Frankrijk die ook toezegden om de nazorg te doen en troepen in Libie te stationeren, kun je in Obama's boek nalezen.
Lybië was omdat Gadaffie de Dollar zat was en met goud betaald wilde worden voor de Arabische olie.

Kijk eens wat verder.
  Moderator zaterdag 30 mei 2020 @ 02:25:38 #132
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193378952
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 02:24 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:

[..]

Lybië was omdat Gadaffie de Dollar zat was en met goud betaald wilde worden voor de Arabische olie.

Kijk eens wat verder.
Natuurlijk, joh. Libie ligt niet in Arabie maar in Afrika, overigens, nog zo'n feit.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_193378958
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 02:20 schreef Tweek het volgende:

[..]

Sorry maar shooting looters is de statement waar jij de statement van Biden mee vergelijkt?

En dan zeg je leer communiceren? Ik probeer een dialoog met je aan te gaan, maar dat is waarschijnlijk een lettergreep teveel voor jou.

Prima.
Ik heb het nog helemaal niet over Biden gehad ... en dat lijkt me ook niet nodig... :+
  zaterdag 30 mei 2020 @ 02:27:26 #134
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_193378964
Heeft iemand een link naar de video verklaring van Trump toen ze 100.000 doden haden in de vs?
pi_193378966
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 02:18 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:

[..]

Lybie ? Om maar wat te noemen....
Dat was al een burgeroorlog waar een luchtinterventie gepleegd werd. Je kunt het daar natuurlijk mee oneens zijn, hij noemde het zelf zijn grootste falen bijvoorbeeld - iets wat je Trump nooit zult horen zeggen overigens.

Qua aard, gezien de luchtinterventie ook volstrekt anders dan de oorlogen onder elke Republikeinse president die ik me kan herinneren eigenlijk. Dus nee, geen goed voorbeeld. Trump is inderdaad geen oorlog gestart (wel moord van een WaPo journalist geaccepteerd en vele burgers met dronestrikes gedood); iets wat meer gewoon was voor Democratische presidenten en raar voor Republikeinse presidenten.

Verder: "Maar het punt van discussiëren is denk ik niet dat je iemand quote en je reet ermee afveegt terwijl je dankjewel zegt, maar ingaat op wat die persoon inbrengt." Reageer eens op de rest, vriendelijke vriend.
  Moderator zaterdag 30 mei 2020 @ 02:29:40 #136
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193378975
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 02:27 schreef Tweek het volgende:
Heeft iemand een link naar de video verklaring van Trump toen ze 100.000 doden haden in de vs?
Die video bestaat niet. Trump doet net alsof corona voorbij is.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zaterdag 30 mei 2020 @ 02:29:43 #137
3292 Tweek
Koffie graag!
  zaterdag 30 mei 2020 @ 02:30:32 #138
3292 Tweek
Koffie graag!
  zaterdag 30 mei 2020 @ 02:31:10 #139
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_193378985
Voor beide, geen versie van de president van amerika.
  Moderator zaterdag 30 mei 2020 @ 03:07:38 #140
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193379112
The White House is in lockdown:

quote:
RIGHT NOW The Secret Service placed the White House on lockdown Friday evening as a large crowd of protesters amassed outside.

https://www.nytimes.com/2(...)ight&pgtype=Homepage
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zaterdag 30 mei 2020 @ 03:08:42 #141
323401 Kijkertje
met filter
pi_193379120
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 03:07 schreef Tijger_m het volgende:
The White House is in lockdown:
[..]

Ja zag het net. In NYC zijn er ook al rellen.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_193379129
Hij heeft wel een punt denk ik, in die zin, dat, ondanks dat ik niet de indruk had dat hij binnenkwam om zich te informeren of een open discussie aan te gaan (dit blijkt ook uit de tekst "Ik heb mijn zegje gedaan"), het alsnog wel een goed idee is om de zaken die je zelf naar voren brengt te onderbouwen en met enig respect te reageren. Die twee dingen zijn zaken waar trollen (ik weet niet of hij trollde, of wat lol had of zin had in een serieus gesprek) allergisch voor zijn en dus op de langere termijn beter.

Zie bv. het einde van dit filmpje:

Uiteraard reken ik op zijn stem als in december de fok verkiezingen plaats vinden. :7
  zaterdag 30 mei 2020 @ 03:21:04 #143
323401 Kijkertje
met filter
pi_193379176
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 03:09 schreef SnertMetChoco het volgende:
Hij heeft wel een punt denk ik, in die zin, dat, ondanks dat ik niet de indruk had dat hij binnenkwam om zich te informeren of een open discussie aan te gaan (dit blijkt ook uit de tekst "Ik heb mijn zegje gedaan"), het alsnog wel een goed idee is om de zaken die je zelf naar voren brengt te onderbouwen en met enig respect te reageren. Die twee dingen zijn zaken waar trollen (ik weet niet of hij trollde, of wat lol had of zin had in een serieus gesprek) allergisch voor zijn en dus op de langere termijn beter.

Zie bv. het einde van dit filmpje:

Uiteraard reken ik op zijn stem als in december de fok verkiezingen plaats vinden. :7
Je kan er ook voor kiezen om dan de discussie aan te gaan met degene die dat wel doet en de rest te negeren. Nee ik denk niet dat hij daarvoor kwam.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_193379196
quote:
6s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 03:21 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Je kan er ook voor kiezen om dan de discussie aan te gaan met degene die dat wel doet en de rest te negeren. Nee ik denk niet dat hij daarvoor kwam.
Huh? Waarvoor kwam? Ik geef in mijn tekst juist aan dat ik niet weet waar hij voor kwam en vermoed dat het niet voor een open discussie was. Tegelijk ben ik doodmoe en ga ik nu naar bed, dus misschien begrijp ik je verkeerd. :W
  zaterdag 30 mei 2020 @ 03:26:41 #145
323401 Kijkertje
met filter
pi_193379202
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 03:24 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Huh? Waarvoor kwam? Ik geef in mijn tekst juist aan dat ik niet weet waar hij voor kwam en vermoed dat het niet voor een open discussie was. Tegelijk ben ik doodmoe en ga ik nu naar bed, dus misschien begrijp ik je verkeerd. :W
Ik denk dat je me verkeerd begrijpt idd :D

slaap lekker :W
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zaterdag 30 mei 2020 @ 04:43:21 #146
323401 Kijkertje
met filter
pi_193379451
De Flynn-Kislyak transcripts worden nu een beetje ondergesneeuwd door andere gebeurtenissen:

Draadje:
adamgoldmanNYT twitterde op zaterdag 30-05-2020 om 03:16:36 Flynn has said he does not remember talking in late 2016 with the Russian ambassador about sanctions. But the transcripts showed that the sanctions were the central discussion point between the men. https://t.co/ZlQz1QV7fd reageer retweet
Nog meer commentaren:
gtconway3d twitterde op vrijdag 29-05-2020 om 23:46:45 And here's what Flynn said to the FBI. It's clear beyond any reasonable doubt that he lied, even apart from the fact that he admitted twice in court that he lied. https://t.co/SOJGReP5aR https://t.co/XSuag5x0dQ reageer retweet


adamgoldmanNYT twitterde op zaterdag 30-05-2020 om 03:21:22 In other words, the F.B.I. wiretap was able pick up what Russians officials were saying to each other -- in this case, discussion of a hacking operation -- when they apparently were unaware that the open phone line was already transmitting their voices. reageer retweet
gtconway3d twitterde op zaterdag 30-05-2020 om 04:11:47 Which just highlights how Trump has continually lied about this case. It wasn't any American citizen that was being tapped--it was the Russians. https://t.co/tSoI3VC2MS reageer retweet
JoyceWhiteVance twitterde op vrijdag 29-05-2020 om 23:55:36 What we still don't have a clear answer for is, why did he lie. If it was innocuous as Trump, et al maintain, then why lie and expose yourself to the risk of a federal felony. An answer to that question is essential. https://t.co/hUcoRpmnTL reageer retweet
gtconway3d twitterde op zaterdag 30-05-2020 om 00:09:08 Also, the 302 shows the agents gave Flynn multiple opportunities to come clean, asking specific questions like whether he discussed reciprocity with Kislyak. Flynn could have said, oh, wait, now I remember. Flynn was determined to lie, and as you say, the nagging question is--why? https://t.co/LU8gNRF6pt reageer retweet
AshaRangappa_ twitterde op zaterdag 30-05-2020 om 04:37:46 @gtconway3d They literally referenced the transcripts verbatim to jog his memory. That's not what you do in a "perjury trap." He got a more gimmes than most people would in that interview, and he blew it. reageer retweet


[ Bericht 58% gewijzigd door Kijkertje op 30-05-2020 04:59:23 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zaterdag 30 mei 2020 @ 07:25:08 #147
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_193379986
De VS staat letterlijk en figuurlijk in brand, het juridische systeem is systematisch uitgekleed door Trump en trawanten, de FBI is vleugellam gemaakt. Putin en Kislyak liggen nu rollend van het lachend in de Doema, terwijl de president bibberend van angst op de plee zit te Twitteren, als een kolderieke versie van Ceaușescu.. Het is het wachten op het moment dat de president van de VS besluit om het leger tegen zijn eigen volk in te zetten.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_193380007
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 02:15 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:

[..]
En wat ik in ieder geval een pluspunt vind is dat hij nog geen zinloze oorlog begonnen is zoals zijn voorgangers.
Dat hij zeker in het begin zijn best deed om het goede te doen geloof ik nog wel, hij kon gewoon niet beter en is dus ook bewezen ongeschikt.

Maar dit punt van jou, dat hij geen oorlog is gestart... dat is meer per ongeluk. Hij schoot nota bene de hoogste generaal van Iran neer terwijl die op een diplomatieke missie was. Dat dat geen oorlog werd ligt aan de zelfbeheersing die Iran ten toon spreidde (omdat ze wisten dat ze niet konden winnen), niet aan Trump. De actie van Trump was gewoon een oorlogsverklaring.

De senaat schrok daar zo van, dat ze Trump zijn macht om zulke dingen te doen hebben afgepakt. Hij staat onder curatele. Door zijn eigen partij. Dat zegt toch genoeg.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193380010
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 07:25 schreef klappernootopreis het volgende:
De VS staat letterlijk en figuurlijk in brand, het juridische systeem is systematisch uitgekleed door Trump en trawanten, de FBI is vleugellam gemaakt. Putin en Kislyak liggen nu rollend van het lachend in de Doema, terwijl de president bibberend van angst op de plee zit te Twitteren, als een kolderieke versie van Ceaușescu.. Het is het wachten op het moment dat de president van de VS besluit om het leger tegen zijn eigen volk in te zetten.
En dan vergeet je nog dat de economie is ingestort en er 40 miljoen mensen thuis zitten zonder baan of zorgverzekering en het land in de greep is van een dodelijke pandemie die op het punt staat opnieuw te pieken, waarbij dan buiten de economie en het juridisch systeem ook nog eens het zorgstelsel tegen de vlakte gaat.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_193380030
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 07:31 schreef Hanca het volgende:


Maar dit punt van jou, dat hij geen oorlog is gestart... dat is meer per ongeluk.
Geen oorlog gestart er is daar intern, per ongeluk bijna een burgeroorlog aan het uitbreken door zijn polarisatie tactieken. :')
  zaterdag 30 mei 2020 @ 07:54:35 #151
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_193380099
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 07:38 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Geen oorlog gestart er is daar intern, per ongeluk bijna een burgeroorlog aan het uitbreken door zijn polarisatie tactieken. :')
Het is ook maar net hoe je ‘oorlog’ definieert, hij heeft ook een gewapende strijd met Iran geëscaleerd.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  zaterdag 30 mei 2020 @ 07:59:33 #152
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_193380120
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 07:32 schreef BlackLining het volgende:

[..]

En dan vergeet je nog dat de economie is ingestort en er 40 miljoen mensen thuis zitten zonder baan of zorgverzekering en het land in de greep is van een dodelijke pandemie die op het punt staat opnieuw te pieken, waarbij dan buiten de economie en het juridisch systeem ook nog eens het zorgstelsel tegen de vlakte gaat.
Het een sluit het ander niet uit. het is de tactiek van de verschroeide aarde, een methode die despoten gebruiken. de vraag is, wie gaat er aan het eind met de buit vandoor.?
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_193380122
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 07:54 schreef Szura het volgende:

[..]

Het is ook maar net hoe je ‘oorlog’ definieert, hij heeft ook een gewapende strijd met Iran geëscaleerd.
En dan hebben we het ook nog niet over het steunen van een proxyoorlog in Jemen door Saudi-Arabië (de terroriste opleiders van de wereld door wahhabisme te promoten) flink wat wapens te leveren. ;)
pi_193380134
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 07:59 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Het een sluit het ander niet uit. het is de tactiek van de verschroeide aarde, een methode die despoten gebruiken. de vraag is, wie gaat er aan het eind met de buit vandoor.?
Ik durf de vraag niet te beantwoorden.

In 1864 heeft men ook gestemd ten tijde van een burgeroorlog. Alleen stonden toen de republikeinen nog aan de goeie kant en koos men verstandig. Ik houd mijn hart vast.

Niet dat het daar nog maar iets met politek te maken heeft verder.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  zaterdag 30 mei 2020 @ 08:44:18 #155
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_193380321
Bij de Telegraaf zitten ze steeds meer in kamp Trump lijkt het wel :'). Marianne Zwagerman vindt het opeens ook prima om het leger tegen de bevolking in te zetten - met de boerenprotesten was dat nog een ontzettend kwalijke en fascistische zaak, maar boeren zijn dan ook overwegend blank. En Wierd Duk, die zijn diploma geschiedenis kreeg bij aankoop van een pak melk, vindt ook dat Twitter partijdig is :'). Wat een klapjosti's.

Ik ga er niet eens naar linken, die vuilnisbelt verdient de views niet.
  zaterdag 30 mei 2020 @ 09:02:20 #156
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_193380460
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 01:12 schreef SnertMetChoco het volgende:
Wat zou Flynn hier bedoelen tegen Kislyak over een common enemy?

[ afbeelding ]
Hij raadt de Russen aan om de situatie te escaleren richting de Amerikaanse regering? Lees ik dat goed? Tering, dit geeft wel een ander beeld dan eerder geschetst.

Dit is dus de reden dat Flynn loog tegen de FBI en Pence. En logisch dat Flynn het liegen bekende om ergere aanklachten te voorkomen.
Géén kloon van tvlxd!
  zaterdag 30 mei 2020 @ 09:04:55 #157
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_193380492
Hoe zit het eigenlijk?

4 dagen en nachten aan protesten over heel de VS in veel verschillende steden: 0 doden?
1 arrestatie van een zwarte man op een doorsnee avond: 1 dode.

Zit het zo?
pi_193380521
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 08:44 schreef VoMy het volgende:
Bij de Telegraaf zitten ze steeds meer in kamp Trump lijkt het wel :'). Marianne Zwagerman vindt het opeens ook prima om het leger tegen de bevolking in te zetten - met de boerenprotesten was dat nog een ontzettend kwalijke en fascistische zaak, maar boeren zijn dan ook overwegend blank. En Wierd Duk, die zijn diploma geschiedenis kreeg bij aankoop van een pak melk, vindt ook dat Twitter partijdig is :'). Wat een klapjosti's.

Ik ga er niet eens naar linken, die vuilnisbelt verdient de views niet.
Toen 'onze' boeren met geweld een provinciehuis binnendrongen, stond heel FOK! te juichen of het op z'n minst te vergoelijken (om nog maar te zwijgen over legio opiniemakers).

Maar huidskleur speelt geen rol, mensen!

Ik snap trouwens heel goed dat men in de VS de straat op gaat. Bepaalde bevolkingsgroepen zijn al eeuwen de lul in de VS. Dat roept reacties op.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_193380552
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 09:04 schreef VoMy het volgende:
Hoe zit het eigenlijk?

4 dagen en nachten aan protesten over heel de VS in veel verschillende steden: 0 doden?
1 arrestatie van een zwarte man op een doorsnee avond: 1 dode.

Zit het zo?
Ongeveer.

In 2019 zijn 1.004 mensen omgelegd door de Amerikaanse politie. Daaronder 235 zwarte Amerikanen. Dat lijkt niet zoveel, maar zulke cijfers moet je afzetten tegen de totale bevolking van de groep en dan verandert het plaatje:

Gedode zwarte Amerikanen: 30 per 1.000.000 zwarte Amerikanen
Gedode witte Amerikanen: 12 per 1.000.000 witte Amerikanen
(Gedode Hispanic Amerikanen: 22 per 1.000.000 hispanic Amerikanen)

Het is dus wat structureler dan deze twee gebeurtenissen.

https://www.washingtonpos(...)-shootings-database/ (Note: ik ben, na comment van VoMy, ook niet helemaal overtuigd van deze cijfers, of ik snap ze niet, of ik heb koffie nodig)

2020 loopt overigens ook aardig op schema. 400 deaths by police, waarvan 75 zwart.

[ Bericht 3% gewijzigd door BlackLining op 30-05-2020 09:45:23 ]
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  zaterdag 30 mei 2020 @ 09:13:20 #160
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_193380570
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 09:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Toen 'onze' boeren met geweld een provinciehuis binnendrongen, stond heel FOK! te juichen of het op z'n minst te vergoelijken (om nog maar te zwijgen over legio opiniemakers).

Maar huidskleur speelt geen rol, mensen!

Ik snap trouwens heel goed dat men in de VS de straat op gaat. Bepaalde bevolkingsgroepen zijn al eeuwen de lul in de VS. Dat roept reacties op.
Als je kijkt naar de schaal van de protesten, dan verloopt het redelijk geordend. Ook als je van die losse filmpjes uit steden ziet, in doorsnee is het rustig. Af en toe komen er een paar van die knuppelzwaaiers die met z'n zessen op 1 iemand doorslaan, maar dat is dan ook de politie.

Witte Huis is trouwens in lockdown, er staan teveel demonstranten voor de hekken.

[ Bericht 4% gewijzigd door VoMy op 30-05-2020 09:18:49 ]
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 30 mei 2020 @ 09:18:45 #161
426493 crew  PippenScottie
pi_193380619
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 09:11 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Nou, niet helemaal.

In 2019 zijn 1.004 mensen omgelegd door de Amerikaanse politie. Daaronder 235 zwarte Amerikanen. Dat lijkt niet zoveel, maar zulke cijfers moet je afzetten tegen de totale bevolking van de groep en dan verandert het plaatje:

Gedode zwarte Amerikanen: 30 per 1.000.000
Gedode witte Amerikanen: 12 per 1.000.000
(Gedode Hispanic Amerikanen: 22 per 1.000.000)

Het is dus wat zelfs structureler dan deze twee gebeurtenissen.

https://www.washingtonpos(...)-shootings-database/

2020 loopt overigens ook aardig op schema. 400 deaths by police, waarvan 75 zwart.
Het gaat niet alleen om het aantal doden.
Het gaat erom dat een flink deel van de Amerikaanse bevolking de politie niet kan zien als een instantie die je kan bellen als er gevaar dreigt.

Door jarenlang profileren, vernederen en intimideren wordt de politie door hen juist als het gevaar gezien.
pi_193380636
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 09:18 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Het gaat niet alleen om het aantal doden.
Het gaat erom dat een flink deel van de Amerikaanse bevolking de politie niet kan zien als een instantie die je kan bellen als er gevaar dreigt.

Door jarenlang profileren, vernederen en intimideren wordt de politie door hen juist als het gevaar gezien.
Dat klopt maar da's niet noodzakelijkerwijs Amerikaans.

Hier in Nederland heb je ook legio mensen die denken dat de politie tegen ze is, terwil wij hier een van de meest kundige (en zwaar onderbezette, maar toch) politiemachten ter wereld hebben. Veel mensen hebben een diepgeworteld autoriteitsprobleem.

Dat de politie in Amerika bizar dodelijk is voor een 'beschaafd' land ben ik met je eens.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  zaterdag 30 mei 2020 @ 09:23:09 #163
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_193380765
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 07:25 schreef klappernootopreis het volgende:
Putin en Kislyak liggen nu rollend van het lachend in de Doema, terwijl de president bibberend van angst op de plee zit te Twitteren, als een kolderieke versie van Ceaușescu..
:D _O-

Wat een heftig en levend topic toch man, dit. Amper bij te houden, zo snel alles gaat. Al die discussies, video's, linkjes. Ik heb er echt geen tijd (meer) voor. :'(

Maar ik heb 2 vraagjes:

- hoe zit het nu met China, ik las iets over gisteravond, wat heeft Trump nu weer gezegd of gedaan?

- heeft de politie al officieel excuses aangeboden voor het incident met die CNN-reporter van gisteren, en zo nee, gaan ze dat nog doen en is dat überhaupt de taak van de politie?

Ik weet da de gouverneur excuses heeft aangeboden, maar moet je daar genoegen mee nemen? Is de gouverneur formeel (of informeel) eindverantwoordelijk voor gedrag en handelen van politie? Of mag je van de hoogste politiebaas verwachten dat deze verantwoordelijkheid neemt?
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_193380773
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 09:11 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ongeveer.

In 2019 zijn 1.004 mensen omgelegd door de Amerikaanse politie. Daaronder 235 zwarte Amerikanen. Dat lijkt niet zoveel, maar zulke cijfers moet je afzetten tegen de totale bevolking van de groep en dan verandert het plaatje:

Gedode zwarte Amerikanen: 30 per 1.000.000
Gedode witte Amerikanen: 12 per 1.000.000
(Gedode Hispanic Amerikanen: 22 per 1.000.000)

Het is dus wat structureler dan deze twee gebeurtenissen.

https://www.washingtonpos(...)-shootings-database/

2020 loopt overigens ook aardig op schema. 400 deaths by police, waarvan 75 zwart.
En afzettend tegen veroordeelde criminelen?

Ik denk dat statistieken niet echt het hele verhaal vertellen in dezen (behalve inderdaad dat de Amerikaanse politie überhaupt gigantisch veel mensen doodt). Racisme is alom vertegenwoordigd, wat duidelijk naar voren komt op social media en in het succes dat politici hebben met xenofobe teksten. Amerika is alleen nog veel meer gepolariseerd en de daadwerkelijke problemen zijn ook veel extremer.
pi_193380794
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 09:34 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

En afzettend tegen veroordeelde criminelen?

Ik denk dat statistieken niet echt het hele verhaal vertellen in dezen (behalve inderdaad dat de Amerikaanse politie überhaupt gigantisch veel mensen doodt). Racisme is alom vertegenwoordigd, wat duidelijk naar voren komt op social media en in het succes dat politici hebben met xenofobe teksten. Amerika is alleen nog veel meer gepolariseerd en de daadwerkelijke problemen zijn ook veel extremer.
Voor hier zou dat er op neerkomen dat de politie jaarlijks 300-400 door zou schieten. Bizarre aantallen :X
  zaterdag 30 mei 2020 @ 09:39:41 #167
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_193380822
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 09:11 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ongeveer.

In 2019 zijn 1.004 mensen omgelegd door de Amerikaanse politie. Daaronder 235 zwarte Amerikanen. Dat lijkt niet zoveel, maar zulke cijfers moet je afzetten tegen de totale bevolking van de groep en dan verandert het plaatje:

Gedode zwarte Amerikanen: 30 per 1.000.000
Gedode witte Amerikanen: 12 per 1.000.000
(Gedode Hispanic Amerikanen: 22 per 1.000.000)

Het is dus wat structureler dan deze twee gebeurtenissen.

https://www.washingtonpos(...)-shootings-database/

2020 loopt overigens ook aardig op schema. 400 deaths by police, waarvan 75 zwart.
Cijfers kloppen niet met het totale aantal toch?
pi_193380825
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 09:36 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Voor hier zou dat er op neerkomen dat de politie jaarlijks 300-400 door zou schieten. Bizarre aantallen :X
Nou ja, 1.004 doden op 328.800.000 inwoners. Dat zou omgerekend naar 17.5 miljoen mensen in Nederland uitkomen op 58 per jaar. Maar da's dus gemiddeld genomen meer dan één keer in de week.

Statitieken zeggen ook niet alles natuurlijk. Je kunt op die site van Washington Post ook wat rommelen met filters. Wel of niet gewapend, leeftijd, veroordeeld, etc. Best interessant wel.

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 09:39 schreef VoMy het volgende:

[..]

Cijfers kloppen niet met het totale aantal toch?
Vrij aardig volgens mij. Maar je moet dat lezen als 30 per 1.000.000 [zwarte Amerikanen] he, niet als in 30 per miljoen Amerikanen als geheel.

Edit: Wacht, nu kom ik er ook niet meer uit :') Er zijn zo'n 41 miljoen zwarte Amerikanen, Dat zouden er 1.231 moeten zijn dan. Bijzonder.

Ik heb ook nog geen koffie op, moment.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_193380878
quote:
Overigens is hier nu te zien hoe de politie daar weer wat tot rust gekomen is en zelfs in gesprek is met een zwarte Amerikaan. Dat gaat daar ineens weer vrij netjes.

Al is dat natuurlijk secret service, en geen gewone politie.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_193380964
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 09:47 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Overigens is hier nu te zien hoe de politie daar weer wat tot rust gekomen is en zelfs in gesprek is met een zwarte Amerikaan. Dat gaat daar ineens weer vrij netjes.

Al is dat natuurlijk secret service, en geen gewone politie.
En laten we even eerlijk zijn: politieagent zijn in Amerika is een vreselijk moeilijke baan. Die probleemwijken daar zijn wel next level. En ik durf het bijna niet te zeggen, maar, ik vind het voorstelbaar als je racisme brandstof krijgt als je veel in aanraking komt met zwarte criminaliteit. Te allen tijde moet je dat natuurlijk niet vertalen naar je acties, dat staat buiten kijf.

(Onder die zwarte criminaliteit zit wel een systeem van een totaal gebrek aan kansen voor bepaalde gemeenschappen, wat die criminaliteit weer meer verklaarbaar maakt. Maar ik vermoed dat de gemiddelde politieman dit systeem niet doorziet en ook geen weet heeft hoe dit in andere westerse landen is.)
pi_193381147
_O-

Wel fake waarschijnlijk.
pi_193381171
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 09:02 schreef Montov het volgende:

[..]

Hij raadt de Russen aan om de situatie te escaleren richting de Amerikaanse regering? Lees ik dat goed? Tering, dit geeft wel een ander beeld dan eerder geschetst.

Dit is dus de reden dat Flynn loog tegen de FBI en Pence. En logisch dat Flynn het liegen bekende om ergere aanklachten te voorkomen.
Ik lees het meer als "ik weet dat jullie het er niet bij kunnen laten, maar doe het svp zonder te escaleren zodat we in een betere positie zijn om onze gemeenschappelijke vijand, de Democraten (volgens Szura), aan te pakken."
pi_193381196
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 10:19 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Ik lees het meer als "ik weet dat jullie het er niet bij kunnen laten, maar doe het svp zonder te escaleren zodat we in een betere positie zijn om onze gemeenschappelijke vijand, de Democraten (volgens Szura), aan te pakken."
Zo lees ik hem ook ja. Er zijn nou eenmaal gebeurtenissen waar Staten op wel moeten reageren, ookal is dat niet direct gundyih, om geen gezichtsverlies te leiden. Dat is iets wat Trump niet begrijpt overigens, en daarom was het doden van die Iraanse generaal ook zo levensgevaarlijk. Iran kan dat niet zomaar laten gebeuren. Gelukkig was Iran in dat geval verstandiger, hoe bijzonder ook. Maar je kunt dan inderdaad wel onderling afspreken om gematigd te reageren om escalatie te voorkomen.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  zaterdag 30 mei 2020 @ 10:23:34 #174
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_193381200
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 10:19 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Ik lees het meer als "ik weet dat jullie het er niet bij kunnen laten, maar doe het svp zonder te escaleren zodat we in een betere positie zijn om onze gemeenschappelijke vijand, de Democraten (volgens Szura), aan te pakken."
Dat het ging om de Democraten/regering-Obama blijkt wel uit:

quote:
When Flynn and Kislyak followed up on Dec. 31, 2016, Kislyak emphasized that Russian President Vladimir Putin opted not to escalate the sanctions battle because of his talk with Flynn — despite “raging” feelings in Moscow. And Kisylak argued that the Obama administration sanctions were aimed at damaging the incoming Trump administration just as much as they were the Kremlin.

“I just wanted to tell you that we found that these actions have targeted not only against Russia, but also against the president elect,” Kisylak said.
en:
quote:
The documents at one point show Flynn engaged in a prolonged discussion with Kislyak over the sanctions the outgoing administration had slapped on Russia hours earlier for its campaign meddling, an apparent effort to convince Moscow not to retaliate and to embrace a new relationship with the incoming Trump team. They show no sign that he condemned Russia’s interference in the 2016 election to Kislyak.
https://www.politico.com/(...)ia-ambassador-289905
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_193381218
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 02:12 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Ik denk ook niet dat Trump "in en in slecht" is.
Het probleem met Trump is zijn narcisme en gebrek aan empathie. Wat hem anders maakt dan andere mensen en gemeen heeft met harde criminelen is dat hij opdracht kan geven jou neer te knallen en daar geen enkel gevoel bij te hebben. Hij kan een kind naar zijn ex sturen 'hier voedt jij hem maar op' zonder daar emoties bij te hebben anders dan woede en rancune omdat dingen niet gaan zoals hij wil dat ze gaan. Hij kan vreemd gaan met een hoogzwangere vrouw en uit rancune mensen kapotmaken en kleine bouwbedrijfjes kapotprocederen omdat hij geen zin had ze te betalen zonder enige empathie voor de betrokkenen.

Dat zorgt ervoor dat je hoog aan de top kan eindigen, maar gewoon een verdorven mens bent uiteindelijk.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_193381220
Overigens heeft de NY Times vanmorgen een stukje over hoe je als leider van een land ook te werk kunt gaan :)

https://www.nytimes.com/2(...)timesworld&smtyp=cur

quote:
Playing by the Rules: Dutch Leader Offers a Sober Contrast in a Brash Era
At a time when populists are overturning social norms, Prime Minister Mark Rutte did not visit his mother in the weeks before her death. It was against his country’s policies.

AMSTERDAM — He likes to ride his bicycle to the office. If time is an issue, he opts for the aging Saab parked in front of his modest apartment in The Hague.

He pays for his own coffees and refuses any reimbursement for costs incurred on duty. When attending public events, he stands in line with everyone else. At the rave festivals he enjoys, he dances among all the others.
:)
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_193381236
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 09:40 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Nou ja, 1.004 doden op 328.800.000 inwoners. Dat zou omgerekend naar 17.5 miljoen mensen in Nederland uitkomen op 58 per jaar. Maar da's dus gemiddeld genomen meer dan één keer in de week.

Statitieken zeggen ook niet alles natuurlijk. Je kunt op die site van Washington Post ook wat rommelen met filters. Wel of niet gewapend, leeftijd, veroordeeld, etc. Best interessant wel.
[..]

Vrij aardig volgens mij. Maar je moet dat lezen als 30 per 1.000.000 [zwarte Amerikanen] he, niet als in 30 per miljoen Amerikanen als geheel.

Edit: Wacht, nu kom ik er ook niet meer uit :') Er zijn zo'n 41 miljoen zwarte Amerikanen, Dat zouden er 1.231 moeten zijn dan. Bijzonder.

Ik heb ook nog geen koffie op, moment.
Er klopt inderdaad iets niet. Ik ging uit van die getallen per miljoen (en dan kom je met 20 X 18 mln mooi in die bandbreedte uit. Maar die getallen kloppen niet of zijn niet compleet (misschien aantallen per volwassen mannen in die categorie oid).
pi_193381239
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 10:23 schreef Szura het volgende:

[..]

Dat het ging om de Democraten/regering-Obama blijkt wel uit:
[..]

en:
[..]

https://www.politico.com/(...)ia-ambassador-289905
Ah ja, dank je. Het leek me ook wel aannemelijk, maar ik heb er verder nog praktisch niks over gelezen. Vandaar dat beetje voorbehoud.
pi_193381242
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 10:27 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Er klopt inderdaad iets niet. Ik ging uit van die getallen per miljoen (en dan kom je met 20 X 18 mln mooi in die bandbreedte uit. Maar die getallen kloppen niet of zijn niet compleet (misschien aantallen per volwassen mannen in die categorie oid).
Ik ben inmiddels drie koffie verder en ik kom er ook nog geen wijs uit. Heb ook even mijn post aangepakt met de note dat ik ook mijn twijfels heb bij die cijfers.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  zaterdag 30 mei 2020 @ 10:44:37 #180
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_193381348
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 10:24 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Het probleem met Trump is zijn narcisme en gebrek aan empathie. Wat hem anders maakt dan andere mensen en gemeen heeft met harde criminelen is dat hij opdracht kan geven jou neer te knallen en daar geen enkel gevoel bij te hebben. Hij kan een kind naar zijn ex sturen 'hier voedt jij hem maar op' zonder daar emoties bij te hebben anders dan woede en rancune omdat dingen niet gaan zoals hij wil dat ze gaan. Hij kan vreemd gaan met een hoogzwangere vrouw en uit rancune mensen kapotmaken en kleine bouwbedrijfjes kapotprocederen omdat hij geen zin had ze te betalen zonder enige empathie voor de betrokkenen.

Dat zorgt ervoor dat je hoog aan de top kan eindigen, maar gewoon een verdorven mens bent uiteindelijk.
Dat Trump al 4 jaar de rechtsstaat aan het ondermijnen is, heeft de uitbraak van afgelopen week mede laten escaleren. De politie staat nu in de vuurlinie, maar het zou eigenlijk de DOJ moeten zijn. Met Barr en zijn voorgangers zijn als eindverantwoordelijken.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_193381403
Iemand nog antwoord op mjjn vragen?
Wat was het met China giateravond en waarom heeft de politie van Minneapolis nog geen excuses aangeboden voor die CBN reporter? Gaan ze dat nog doen?
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  zaterdag 30 mei 2020 @ 10:57:13 #182
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_193381442
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 09:47 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Overigens is hier nu te zien hoe de politie daar weer wat tot rust gekomen is en zelfs in gesprek is met een zwarte Amerikaan. Dat gaat daar ineens weer vrij netjes.

Al is dat natuurlijk secret service, en geen gewone politie.
De "thugs" zoals Trump ze via twitter afbrandde, staat nu pal voor de deur van het witte Huis. die gaan uit zichzelf echt geen geweld gebruiken, en als Trump wél opdracht voor gewelddadige verwijdering heeft gegeven en de SC heeft zijn opdracht genegeerd, dan hebben we een échte crisis in het Witte huis.

[ Bericht 0% gewijzigd door klappernootopreis op 30-05-2020 11:02:55 ]
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  zaterdag 30 mei 2020 @ 11:00:28 #183
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_193381468
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 10:51 schreef Salina het volgende:
Iemand nog antwoord op mjjn vragen?
Wat was het met China giateravond en waarom heeft de politie van Minneapolis nog geen excuses aangeboden voor die CBN reporter? Gaan ze dat nog doen?
Ik zou het niet weten. en was het geen CNN reporter?
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_193381619
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 11:00 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Ik zou het niet weten. en was het geen CNN reporter?
CNN ja, typte op de telefoon. Erg irritant. Alleen maar spelfouten.

Bestaat CBN Uberhaupt?
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  zaterdag 30 mei 2020 @ 11:26:01 #185
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_193381722
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 11:15 schreef Salina het volgende:

[..]

Bestaat CBN Uberhaupt?
Christian Broadcasting Network.. :')
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_193381814
Oh. :{ _O- :{w

Voor mijn defense, de b staat naast de n op bijna elk toetsenbord. :+
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  zaterdag 30 mei 2020 @ 11:41:43 #187
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_193381864
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 11:36 schreef Salina het volgende:
Oh. :{ _O- :{w

Voor mijn defense, de b staat naast de n op bijna elk toetsenbord. :+
batuurlijk.. :D
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_193381893
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 10:51 schreef Salina het volgende:
Iemand nog antwoord op mjjn vragen?
Wat was het met China giateravond en waarom heeft de politie van Minneapolis nog geen excuses aangeboden voor die CBN reporter? Gaan ze dat nog doen?
De gouverneur ging door het stof met excuses aan cnn.
( kreeg ook binnen 5 minuten na het gebeurde een boos telefoontje van de cnn baas).
Geen link bij de hand van de presser van gouverneur, leger! , meneer van veiligheid.
Vond het wel duidelijk en goed klinken.
“Hope does not work” !
  zaterdag 30 mei 2020 @ 11:48:12 #189
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_193381930
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 10:51 schreef Salina het volgende:
Iemand nog antwoord op mjjn vragen?
Wat was het met China giateravond en waarom heeft de politie van Minneapolis nog geen excuses aangeboden voor die CBN reporter? Gaan ze dat nog doen?
Het gaat om de autonome status van Hong Kong. De VS heeft die status ingetrokken met als bedoeling China te straffen. Gisteren hield hij een persconferentie hierover, maar liep weg voordat er vragen gesteld konden worden (volgens mij).

In dit artikel staat een en ander helder uitgelegd mbt de mogelijke gevolgen voor Hong Kong en China.

https://www.volkskrant.nl(...)-verliezer~b82f71a1/

Hier nog een stuk voor als je het stuk van de VK niet kan lezen (ik heb een abonnement, dus ik weet niet in hoeverre het openbaar is)

https://www.npr.org/2020/(...)kong?t=1590832126250
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Moderator zaterdag 30 mei 2020 @ 11:50:19 #190
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193381946
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 10:24 schreef BlackLining het volgende:
Overigens heeft de NY Times vanmorgen een stukje over hoe je als leider van een land ook te werk kunt gaan :)

https://www.nytimes.com/2(...)timesworld&smtyp=cur
[..]

:)
Oh oh, de Trump aanhangers zullen wel getriggerd zijn ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator zaterdag 30 mei 2020 @ 11:51:57 #191
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193381960
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 10:51 schreef Salina het volgende:
Iemand nog antwoord op mjjn vragen?
Wat was het met China giateravond en waarom heeft de politie van Minneapolis nog geen excuses aangeboden voor die CBN reporter? Gaan ze dat nog doen?
De VS stapt uit de WHO omdat China de WHO domineert (aldus Trump) en de gouverneur van Minnesota, Walz, heeft zijn verontschuldigingen aangeboden voor de situatie met de CNN reporter. Het was State Police die hem aanhield dus Walz' verantwoording.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_193382016
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 11:43 schreef AnneX het volgende:

[..]

De gouverneur ging door het stof met excuses aan cnn.
( kreeg ook binnen 5 minuten na het gebeurde een boos telefoontje van de cnn baas).
Geen link bij de hand van de presser van gouverneur, leger! , meneer van veiligheid.
Vond het wel duidelijk en goed klinken.
“Hope does not work” !
Thanks Anne.

Snap dat de gouverneur excuses aanbood, maar mijn vraag was waarom hij dat doet en niet het hoofd van de politie. Wie is verantwoordelijk voor het handelen van de politie? Het lijkt alsof ze er erg makkelijk vanaf komen. Misschien ligt het in de VS anders maar normaal gesproken zou je van het hoofd van een organisatie/bedrijf/macht verantwoording verwachten. Is de gouverneur dan eindverantwoordelijke voor gedrag en handelen van de politie (juridisch, organisatorisch en ook ethisch)?

Als ik die reporter was zou ik de politie aanklagen of alsnog excuses en verantwoordelijkheid opeisen. Leuk die excuses van de gouverneur maar - nogmaals - wat heb je daar aan? Is hij verantwoordelijk voor politie-falen?

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 11:51 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

De VS stapt uit de WHO omdat China de WHO domineert (aldus Trump) en de gouverneur van Minnesota, Walz, heeft zijn verontschuldigingen aangeboden voor de situatie met de CNN reporter. Het was State Police die hem aanhield dus Walz' verantwoording.
OK, duidelijk dan. Dank.

Ik dacht dat het misschien regionale politie was. Is er wel regionale politie, of alleen staatspolitie?

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 11:48 schreef livelink het volgende:

[..]

Het gaat om de autonome status van Hong Kong. De VS heeft die status ingetrokken met als bedoeling China te straffen. Gisteren hield hij een persconferentie hierover, maar liep weg voordat er vragen gesteld konden worden (volgens mij).

In dit artikel staat een en ander helder uitgelegd mbt de mogelijke gevolgen voor Hong Kong en China.

https://www.volkskrant.nl(...)-verliezer~b82f71a1/

Hier nog een stuk voor als je het stuk van de VK niet kan lezen (ik heb een abonnement, dus ik weet niet in hoeverre het openbaar is)

https://www.npr.org/2020/(...)kong?t=1590832126250
Thanks! :)
Ben wel benieuwd, hoe "straf" je China door de autonome status van HK in te trekken? Bereik je dan niet het tegenovergestelde juist? En straf je niet juist HK ipv China?
Ik zal het wel lezen dalijk, misschien snap ik het dan.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  Moderator zaterdag 30 mei 2020 @ 12:15:06 #193
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193382175
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 11:57 schreef Salina het volgende:

[..]

Thanks Anne.

Snap dat de gouverneur excuses aanbood, maar mijn vraag was waarom hij dat doet en niet het hoofd van de politie. Wie is verantwoordelijk voor het handelen van de politie? Het lijkt alsof ze er erg makkelijk vanaf komen. Misschien ligt het in de VS anders maar normaal gesproken zou je van het hoofd van een organisatie/bedrijf/macht verantwoording verwachten. Is de gouverneur dan eindverantwoordelijke voor gedrag en handelen van de politie (juridisch, organisatorisch en ook ethisch)?

Als ik die reporter was zou ik de politie aanklagen of alsnog excuses en verantwoordelijkheid opeisen. Leuk die excuses van de gouverneur maar - nogmaals - wat heb je daar aan? Is hij verantwoordelijk voor politie-falen?
[..]

OK, duidelijk dan. Dank.

Ik dacht dat het misschien regionale politie was. Is er wel regionale politie, of alleen staatspolitie?
[..]

Thanks! :)
Ben wel benieuwd, hoe "straf" je China door de autonome status van HK in te trekken? Bereik je dan niet het tegenovergestelde juist? En straf je niet juist HK ipv China?
Ik zal het wel lezen dalijk, misschien snap ik het dan.
MPD is de politie van Minneapolis maar vanwege de situatie was er ook State Police aanwezig in Minneapolis.

Er is geen regionale politie in Minnesota vziw. State Police valt onder de gouverneur en MPD valt onder de burgermeester.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zaterdag 30 mei 2020 @ 12:15:29 #194
452300 DuizendGezichten
Komedie? Tragedie?
pi_193382179
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 07:38 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Geen oorlog gestart er is daar intern, per ongeluk bijna een burgeroorlog aan het uitbreken door zijn polarisatie tactieken. :')
Over een burgeroorlog, hawaii shirts en igloos.

https://www.bellingcat.co(...)-not-what-you-think/
Op het scherp van de snede.
  zaterdag 30 mei 2020 @ 12:25:39 #195
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_193382278
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 00:03 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Zo kun je alles wel aan racisme linken. De tweet was vrij duidelijk het plunderen moet ophouden en er is niets over huidskleur gezegd. Bovendien heb ik in de videobeelden ook blanke mensen zien plunderen. De media vind het weer heerlijk om Trump als racist neer te zetten.
Het bijzondere bij racisten is dat ze vaak steigeren als ze racist genoemd worden en dat erger vinden dat het racisme.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  zaterdag 30 mei 2020 @ 12:29:34 #196
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_193382307
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 00:32 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

In het geval van Ilhan Omar sta ik daar nog steeds achter ja. Als je in een land gastvrij wordt opgevangen en je gaat vervolgens op alles lopen zeuren en zeiken dat is niet netjes.

Mensen die op een militaire basis zijn geboren zoals McCain zijn gewoon per geboorte Amerikaan. Iemand moet een natural born citizen zijn om president te worden.
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 00:32 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

In het geval van Ilhan Omar sta ik daar nog steeds achter ja. Als je in een land gastvrij wordt opgevangen en je gaat vervolgens op alles lopen zeuren en zeiken dat is niet netjes.

Mensen die op een militaire basis zijn geboren zoals McCain zijn gewoon per geboorte Amerikaan. Iemand moet een natural born citizen zijn om president te worden.
Waarom zou je alleen kritiek op de politiek mogen hebben als je daar geboren bent?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_193382325
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 00:32 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

In het geval van Ilhan Omar sta ik daar nog steeds achter ja. Als je in een land gastvrij wordt opgevangen en je gaat vervolgens op alles lopen zeuren en zeiken dat is niet netjes.

Mensen die op een militaire basis zijn geboren zoals McCain zijn gewoon per geboorte Amerikaan. Iemand moet een natural born citizen zijn om president te worden.
Ik neem aan dat we van jou geen onvertogen woord horen wanneer een Democraat in de toekomst weer president wordt. Dat zou immers niet netjes zijn.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 30 mei 2020 @ 12:33:14 #198
426493 crew  PippenScottie
pi_193382328
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 12:29 schreef Vis1980 het volgende:

[..]


[..]

Waarom zou je alleen kritiek op de politiek mogen hebben als je daar geboren bent?
Ze is donker, moslim, vrouw en uitgesproken.

Dat is kwartet voor onzekere mannen.
  zaterdag 30 mei 2020 @ 12:46:47 #199
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_193382468
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 09:36 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Voor hier zou dat er op neerkomen dat de politie jaarlijks 300-400 door zou schieten. Bizarre aantallen :X
Het helpt ook niet dat statistisch gezien de politie veel sneller op burgers met wapens kan rekenen en dat zal agenten vast niet geruststellend naar een melding laten gaan. Amerika is een kapot land op allerlei fronten.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_193382520
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 12:29 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

[..]

Waarom zou je alleen kritiek op de politiek mogen hebben als je daar geboren bent?
Ik denk dat je van S88 best kritiek mag hebben, zolang het maar op de linkerkant van het politieke spectrum is.
pi_193382539
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 12:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik neem aan dat we van jou geen onvertogen woord horen wanneer een Democraat in de toekomst weer president wordt. Dat zou immers niet netjes zijn.
Dit zouden we moeten onthouden. :D
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  zaterdag 30 mei 2020 @ 13:02:22 #202
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_193382613
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 12:52 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Dit zouden we moeten onthouden. :D
jammer dat je in fok! heen optie hebt om single reacties te bookmarken voor later gebruik..

Ik denk dat we allemaal wel uitspraken van bepaalde users hebben om die er mee mee te confronteren.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_193382798
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 12:15 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

MPD is de politie van Minneapolis maar vanwege de situatie was er ook State Police aanwezig in Minneapolis.

Er is geen regionale politie in Minnesota vziw. State Police valt onder de gouverneur en MPD valt onder de burgermeester.
Ja, met regionale politie bedoel ik eigenlijk stadspolitie, maar wist niet dat er ook staatspolitie aanwezig was, heb me er niet zo in verdiept gisteren, geen tijd voor gehad nog. Dank voor de uitleg wederom.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_193383609
realDonaldTrump twitterde op zaterdag 30-05-2020 om 14:41:04 Great job last night at the White House by the U.S. @SecretService. They were not only totally professional, but very cool. I was inside, watched every move, and couldn’t have felt more safe. They let the “protesters” scream & rant as much as they wanted, but whenever someone.... reageer retweet
zie verdere reeks in tweet...

Many Secret Service agents just waiting for action. “We put the young ones on the front line, sir, they love it, and....good practice.” As you saw last night, they were very cool & very professional. Never let it get out of hand. Thank you!

Ik ben er nog niet over uit of dit nou onbeholpen eerlijk is of..... ja wat eigenlijk?
pi_193384012
wat vergelijkingen n.a.v. het forensisch verslag over de moord.

“ lee harvey oswald has been exonerated after an autopsy revealed mr. kennedy had underlying health conditions including chronic back pain and addison's disease. the combined effects of mr. kennedy being fired at, his underlying health conditions, and any potential intoxicants in h...”
https://mobile.twitter.com/llw902/status/1266487443580223489

Zie daar nog een aantal vergelijkingen staan.
Wat ziet de wereld dan keer op keer zich afspelen? in het filmpje.
pi_193384420
Nu de presser van Gov. Tim Walz, Minnesota. / cnn

Burg. Jacob Frey zegt nu, dat mensen van buíten de staat komen sinds woensdag.
Heeft “niets” meer te maken met rouw en boos en verdriet en verontwaardiging.

Wow.. all in full the national guard fully mobilized.

80% komt van buiten de staat. Arrestanten zijn van buiten de steden Minneapolis en St. Paul.
Namen worden bekend gemaakt...tracing...white supremacist ...dark web...flyers ...organized criminal organization...
Men is building Intel network to understand where pp are organized: violence and destruction.

Impressive!

[ Bericht 41% gewijzigd door AnneX op 30-05-2020 16:45:58 ]
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 30 mei 2020 @ 16:48:21 #207
54593 crew  Olga
Cheese
pi_193385013
Dit lijkt me nu niet echt handig van een Amerikaanse president

realDonaldTrump twitterde op zaterdag 30-05-2020 om 15:34:02 The professionally managed so-called “protesters” at the White House had little to do with the memory of George Floyd. They were just there to cause trouble. The @SecretService handled them easily. Tonight, I understand, is MAGA NIGHT AT THE WHITE HOUSE??? reageer retweet
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
pi_193385024
quote:
15s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 16:48 schreef Olga het volgende:
Dit lijkt me nu niet echt handig van een Amerikaanse president

realDonaldTrump twitterde op zaterdag 30-05-2020 om 15:34:02 The professionally managed so-called “protesters” at the White House had little to do with the memory of George Floyd. They were just there to cause trouble. The @:SecretService handled them easily. Tonight, I understand, is MAGA NIGHT AT THE WHITE HOUSE??? reageer retweet
Hij vraagt erom ...
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 30 mei 2020 @ 16:50:37 #209
54593 crew  Olga
Cheese
pi_193385042
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 16:49 schreef AnneX het volgende:

[..]

Hij vraagt erom ...
Hij zal morgen wel zeggen dat hij het niet zo bedoelde
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
  Moderator zaterdag 30 mei 2020 @ 16:54:55 #210
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193385105
Het enige wat nog ontbreekt zijn tweets met Wunderwaffen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_193385106
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 16:50 schreef Olga het volgende:

[..]

Hij zal morgen wel zeggen dat hij het niet zo bedoelde
Dat de staf, aides, kinderen de man niet onder curatele stellen en/of telefoon inleveren of door de play trekken. 8)7
  Moderator zaterdag 30 mei 2020 @ 17:09:12 #212
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193385311
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 16:54 schreef AnneX het volgende:

[..]

Dat de staf, aides, kinderen de man niet onder curatele stellen en/of telefoon inleveren of door de play trekken. 8)7
Die zijn allemaal afhankelijk van hem.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_193385444
Ach, was ook beetje blond gedacht.

Hier een schriftelijk verslag van de presser in MN, zojuist.

https://mobile.twitter.com/joyannreid/status/1266741059163389952

“ Remarkable info coming out of this presser: Gov. Tim Walls, Minneapolis Mayor Jacob Frey and St. Paul Mayor Melvin Carter and now MN attorney general Keith Ellison ALL alleging outside forces, domestic and possibly foreign, have post-Tuesday infiltrated the state, and are...”
pi_193385468
quote:
15s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 16:48 schreef Olga het volgende:
Dit lijkt me nu niet echt handig van een Amerikaanse president

realDonaldTrump twitterde op zaterdag 30-05-2020 om 15:34:02 The professionally managed so-called “protesters” at the White House had little to do with the memory of George Floyd. They were just there to cause trouble. The @:SecretService handled them easily. Tonight, I understand, is MAGA NIGHT AT THE WHITE HOUSE??? reageer retweet
What the fuck?

Ik moet zeggen, Trump heeft de boel een stuk meer laten escaleren in zijn presidentschap dan ik (wellicht wat naïef) had gedacht.
pi_193385657



“Putin has won”
  Overall beste user 2022 zaterdag 30 mei 2020 @ 17:52:52 #216
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_193385801
Heeft iemand de voor Flynn nogal belastende documenten die zijn vrijgegeven ergens gezien?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zaterdag 30 mei 2020 @ 18:03:34 #217
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_193385952
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 16:06 schreef AnneX het volgende:
Nu de presser van Gov. Tim Walz, Minnesota. / cnn

Burg. Jacob Frey zegt nu, dat mensen van buíten de staat komen sinds woensdag.
Heeft “niets” meer te maken met rouw en boos en verdriet en verontwaardiging.

Wow.. all in full the national guard fully mobilized.

80% komt van buiten de staat. Arrestanten zijn van buiten de steden Minneapolis en St. Paul.
Namen worden bekend gemaakt...tracing...white supremacist ...dark web...flyers ...organized criminal organization...
Men is building Intel network to understand where pp are organized: violence and destruction.

Impressive!
De plunderingen zijn vooral van antifa en zwarte gangs. De gemiddelde protesterende mensen gebruiken geen geweld en willen gewoon justice. Jammer dat een groep het nu verpest. Lees ook dat extreem-rechts soms stiekem meedoet.

https://www.fox9.com/news(...)ts-still-unconfirmed

[ Bericht 4% gewijzigd door martijnde3de op 30-05-2020 18:34:11 ]
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
pi_193386002
Antifa strikes again. Jammer van al die mensen die hun eigendommen hebben zien afbranden. Was het probleem en vooral het geweld van antifa niet goedgepraat en soms zelfs verheerlijkt door de media dan waren mensen misschien alert geweest op het gevaar van radicale communisten.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 30 mei 2020 @ 18:06:31 #219
54593 crew  Olga
Cheese
pi_193386003
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 18:03 schreef martijnde3de het volgende:

[..]

De plunderingen zijn vooral van antifa en zwarte gangs. De gemiddelde protesterende mensen gebruiken geen geweld en willen gewoon justice. Jammer dat een groep het nu verpest.
Bron?
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 30 mei 2020 @ 18:07:32 #220
54593 crew  Olga
Cheese
pi_193386016
oh wacht Trump zei het

realDonaldTrump twitterde op zaterdag 30-05-2020 om 17:54:56 It’s ANTIFA and the Radical Left. Don’t lay the blame on others! reageer retweet
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
  zaterdag 30 mei 2020 @ 18:14:03 #221
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_193386111
wat een droevenis:

marc_wilson21 twitterde op vrijdag 29-05-2020 om 04:42:59 OHIO PROTEST: The crowd has grown and is now blocking the intersection of Broad and High Street in Columbus, Ohio https://t.co/Sb3b2fegE0 reageer retweet
Seth_Kaplan twitterde op vrijdag 29-05-2020 om 05:41:17 New angle and wider shot of crowd gathering at overrun MPD 3rd Precinct and fire at the corner of Lake and Minnehaha. https://t.co/MaB0U9OukL reageer retweet
ericcrawford twitterde op vrijdag 29-05-2020 om 05:14:41 A protestor (at an overwhelmingly peaceful protest) in downtown Louisville has made off with the hand of the King Louis XVI statue https://t.co/vnkq1xWvgQ reageer retweet
ericcrawford twitterde op vrijdag 29-05-2020 om 05:49:03 Shots ring out (not sure what kind, or by whom) as tensions escalate at a large downtown Louisville protest. @WDRBNews is at 6th and Jefferson with @TravisRagsdale @ChadKMills and @HaydenWDRB reporting https://t.co/OOlcaSxVRD reageer retweet
PaulBlume_FOX9 twitterde op vrijdag 29-05-2020 om 07:45:29 Current view from Hwy 55 bridge looking down towards 3rd Precinct police hqtrs & Target store on East Lake. Fires seemingly in every direction. #minneapolisriots #GeorgeFloydprotest @FOX9 https://t.co/uj4eADe3fw reageer retweet
https://eu.courier-journa(...)-protest/5280762002/
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
pi_193386322
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 18:07 schreef Olga het volgende:
oh wacht Trump zei het

realDonaldTrump twitterde op zaterdag 30-05-2020 om 17:54:56 It’s ANTIFA and the Radical Left. Don’t lay the blame on others! reageer retweet
Daar staat niets over "black gangs". Ik ben ook wel benieuwd naar de bronvermelding.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zaterdag 30 mei 2020 @ 18:33:41 #223
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_193386421
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 18:26 schreef Monolith het volgende:

[..]

Daar staat niets over "black gangs". Ik ben ook wel benieuwd naar de bronvermelding.
https://www.fox9.com/news(...)ts-still-unconfirmed
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
pi_193386438
Wat is er aan de hand in de VS?!?! Het hele land staat in brand als ik de tweets zo zie.

Kun je CNN ergens live kijken via internet? Heb al twee maanden geen TV-verbinding (kastje ziggo) meer. :')
Of een andere nieuws-waardige, interessante zender? (Geen FOX)
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_193386448
quote:
Dus geen antifa, maar naar het zich doet aanzien, hoewel onbevestigd, white supremacists?
  zaterdag 30 mei 2020 @ 18:35:25 #226
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_193386449
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 18:06 schreef Chivaz het volgende:
Antifa strikes again. Jammer van al die mensen die hun eigendommen hebben zien afbranden. Was het probleem en vooral het geweld van antifa niet goedgepraat en soms zelfs verheerlijkt door de media dan waren mensen misschien alert geweest op het gevaar van radicale communisten.
Trump gaat Antifa misschien aanmerken als terroristische organisatie.
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
  zaterdag 30 mei 2020 @ 18:37:16 #227
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_193386473
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
pi_193386487
quote:
"But reports still unconfirmed is nog wel een relevant voorbehoud natuurlijk.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 30 mei 2020 @ 18:38:26 #229
54593 crew  Olga
Cheese
pi_193386491
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 18:34 schreef Salina het volgende:
Wat is er aan de hand in de VS?!?! Het hele land staat in brand als ik de tweets zo zie.

Kun je CNN ergens live kijken via internet? Heb al twee maanden geen TV-verbinding (kastje ziggo) meer. :')
Of een andere nieuws-waardige, interessante zender? (Geen FOX)
zoek op cnn en livestream. Er zijn er een paar
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
  zaterdag 30 mei 2020 @ 18:39:39 #230
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_193386508
Deel een tweet van Donald Trump, verdien een punt. Deel de app met een vriend, verdien honderd punten. Verdien 5000 punten en krijg 25 dollar korting in de campagne-webshop. Verdien 28.000 punten en krijg voorrang bij een campagne-evenement. Bij 100.000 punten mag je zelfs op de foto met Trump.


De app van Trump is vernieuwd, soort game om zijn boodschap te verspreiden.

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)-foto-met-trump.html
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
pi_193386522
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 18:38 schreef Olga het volgende:

[..]

zoek op cnn en livestream. Er zijn er een paar
Thanks!
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_193386550
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 18:35 schreef martijnde3de het volgende:

[..]

Trump gaat Antifa misschien aanmerken als terroristische organisatie.
Bestaat antifa überhaupt als organisatie?
pi_193386559
quote:
15s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 16:48 schreef Olga het volgende:
Tonight, I understand, is MAGA NIGHT AT THE WHITE HOUSE???
Walgelijk stuk mens.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_193386586
quote:
De eerste twee zijn opiniestukken. Daarna een opinie van Marco Rubio. En de 4e link heeft de EU afgeschermd. Niet bepaald overtuigend vooralsnog.

Het roept wel een vraag bij me op. Waarom willen Trump en andere republikeinen de mogelijke betrokkenheid van witte surpemacisten onder het tapijt vegen? ("Don’t lay the blame on others!")
pi_193386672
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 18:35 schreef martijnde3de het volgende:

[..]

Trump gaat Antifa misschien aanmerken als terroristische organisatie.
Dat had al lang geleden moeten gebeuren met de vernielingen die ze aanrichten.
  zaterdag 30 mei 2020 @ 19:00:18 #236
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_193386854
Trump tweet wat en binnen een paar minuten komen sommige mensen hier gelijk hijgen. Wat een enorme droefenis. Laten we vooral naar de protesten kijken en niet naar wat er nu eigenlijk aan de hand is.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_193386870
Opiniestuk op Politico over het besluit om de WHO te verlaten:
https://www.politico.com/(...)nt-help-trump-290610
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zaterdag 30 mei 2020 @ 19:03:05 #238
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_193386901
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 18:06 schreef Chivaz het volgende:
Antifa strikes again. Jammer van al die mensen die hun eigendommen hebben zien afbranden. Was het probleem en vooral het geweld van antifa niet goedgepraat en soms zelfs verheerlijkt door de media dan waren mensen misschien alert geweest op het gevaar van radicale communisten.
Ben je weer vergeten je pilletje te slikken?
pi_193386985
Dank nogmaals @Olga voor de tip. ;)

Zit net live CNN te kijken.

Trump:

"MAGA loves black people."
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 30 mei 2020 @ 19:09:18 #240
54593 crew  Olga
Cheese
pi_193387014
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 19:00 schreef Vis1980 het volgende:
Trump tweet wat en binnen een paar minuten komen sommige mensen hier gelijk hijgen. Wat een enorme droefenis. Laten we vooral naar de protesten kijken en niet naar wat er nu eigenlijk aan de hand is.
Het gaat er niet om dat hij tweet, maar om wat hij tweet. Hij is de president van de VS, niet een of andere realityster.

Niets mis met demonstraties, zolang er gewoon geprotesteerd wordt en niet eigendommen worden vernield van anderen, of je nu links of rechts of een marsmannetje bent.
\
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
pi_193387026
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 19:03 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Ben je weer vergeten je pilletje te slikken?
Och ja ik ben in het AMV.
Antifa goed, Trump slecht.
Ik ben weer weg.
pi_193387098
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 19:07 schreef Scarface88 het volgende:

[..]


[..]

Ja echt fijne mensen die Omars. Ze vinden deze chaos heerlijk en zien het land graag in brand staan.
[..]

Geen zin om te checken of het klopt, maar het maakt niet uit. Dit is natuurlijk geen reactie op mijn schrijven. Ik hoef niks van Omars politiek te vinden en heb me daar ook niet over uit gelaten. Kun je nog wel reageren op wat ik wel geschreven heb en je gevraagd heb?
  zaterdag 30 mei 2020 @ 19:13:23 #243
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_193387105
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 19:09 schreef Olga het volgende:

[..]

Het gaat er niet om dat hij tweet, maar om wat hij tweet. Hij is de president van de VS, niet een of andere realityster.

Niets mis met demonstraties, zolang er gewoon geprotesteerd wordt en niet eigendommen worden vernield van anderen, of je nu links of rechts of een marsmannetje bent.
\
Het gaat mij erom dat bepaalde types het gelijk als talking point komen gebruiken. Useful idiots Zodra ineens twee van dat soort gasten een topic met veel bombarie komen binnenvallen blijkt dat altijd te komen van een zojuist gepostte talking point.

Ik ben ook tegen plunderen, vorige topic nog netjes uitgelegd. Het is alleen onduidelijk wie er allemaal plunderen en het lijkt mij makkelijk dit aan te wakkeren zodat de aandacht weggaat van de daadwerkelijke discussie. Je kan zeggen dat men dat zelf doet en je kan zeggen dat iemand dat voor ze doet. In beide gevallen loopt het uit op een andere discussie dan die van het politiegeweld.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  zaterdag 30 mei 2020 @ 19:16:31 #244
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_193387159
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 19:13 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Geen zin om te checken of het klopt, maar dit is natuurlijk geen reactie op mijn schrijven. Ik hoef niks van Omars politiek te vinden en heb me daar ook niet over uit gelaten. Kun je nog wel reageren op wat ik geschreven heb en je vroeg?
Dat ze een tintje heeft is voor sommige al genoeg. Zelf zal hij altijd kritiek uiten op een democratische president, maar de 'Omars' mogen dat niet. Vervolgens komt hij met een uiterst bedenkelijke link. Meneer is namelijk ('ex') extreemrechts volgens eigen zeggen. Zijn bronnen heeft hij helaas niet vervangen toen hij uit zijn extreme groep stapte.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_193387180
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 19:16 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Dat ze een tintje heeft is voor sommige al genoeg. Zelf zal hij altijd kritiek uiten op een democratische president, maar de 'Omars' mogen dat niet. Vervolgens komt hij met een uiterst bedenkelijke link. Meneer is namelijk ('ex') extreemrechts volgens eigen zeggen. Zijn bronnen heeft hij helaas niet vervangen toen hij uit zijn extreme groep stapte.
Wat? Nooit gezegd. Wat loop je weer dingen te verzinnen?
Land of the free. Home of the brave.
pi_193387453
Dit is haar laatste tweet.

IlhanMN twitterde op zaterdag 30-05-2020 om 16:49:18 Minneapolis, people are exploiting our grief and destroying our city.

The fires in area in Minneapolis where no protest took place gives us a clearer picture of that.

We can’t let them. We must all come together to clean up our city and protect one another. https://t.co/lCe8P8Pcfs reageer retweet
Ik lees hier in ieder geval niet in dat ze meer chaos wil, maar juist minder.

Niet dat ik verder wat over haar politiek heb gezegd, dus ik zie niet goed in waarom de reactie erop kwam die erop kwam... ?! :?
pi_193387456
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 19:18 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Irrelevant. De Omars hebben het zelf getweet. Nu doe je net alsof de tweets niet bestaan omdat de bron je niet aanstaat.
Het zegt wel weer genoeg over jou, als je van dergelijke sites je informatie haalt. :r
  zaterdag 30 mei 2020 @ 19:47:21 #248
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_193387787
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 19:09 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Och ja ik ben in het AMV.
Antifa goed, Trump slecht.
Ik ben weer weg.
Antifa? Kun je daar lid van worden? Heb je een adres?

Als het over inhoud gaat is iedere trumpfan welkom. Maar het continu de media zijn gemeen, trump is zielig is te zot voor woorden. Trump heeft een kutzooi van de VS gemaakt, in werkelijk elk opzicht. Heeft niets met media of tegenstand te maken, maar alleen maar met die idioot zelf.

Dus, als je hem wil verdedigen, prima, maar wel op basis van feiten en op basis van zijn functioneren. Geen Obama, Clinton of welke afleiding ook. Gewoon zijn beleid, zijn resultaten.

Dus, waar is de muur? Waarom is de staatsschuld verder opgelopen? Waarom bezuinigen op Organisaties als FEMA en CDC? Wat te doen met de zorg? Waar blijven de investeringen in infrastructuur? Worden er al meer kolen gedolven?
pi_193388470
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 18:34 schreef Salina het volgende:
Wat is er aan de hand in de VS?!?! Het hele land staat in brand als ik de tweets zo zie.

Kun je CNN ergens live kijken via internet? Heb al twee maanden geen TV-verbinding (kastje ziggo) meer. :')
Of een andere nieuws-waardige, interessante zender? (Geen FOX)
Het lijkt een hete zomer te worden in de VS. De geest gaat niet meer in de fles denk ik. Het wordt aftellen tot verkiezingsdag.
pi_193388787
Mark van fb en trump:
New Mark Zuckerberg post on Trump:

"Personally, I have a visceral negative reaction to this kind of divisive and inflammatory rhetoric."

"But I'm responsible for reacting not just in my personal capacity but as the leader of an institution committed to free expression."
https://mobile.twitter.co(...)/1266511197500608513

Er staat meer in de tweet.
pi_193388836
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 20:41 schreef AnneX het volgende:
Mark van fb en trump:
New Mark Zuckerberg post on Trump:

"Personally, I have a visceral negative reaction to this kind of divisive and inflammatory rhetoric."

"But I'm responsible for reacting not just in my personal capacity but as the leader of an institution committed to free expression. making a shitload of money"
https://mobile.twitter.co(...)/1266511197500608513

Er staat meer in de tweet.
Even gecorrigeerd. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_193388854
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 20:44 schreef Monolith het volgende:

[..]

Even gecorrigeerd. :P
Be my guest.🇺🇸
pi_193389026
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 20:04 schreef OMG het volgende:
Zit wel een kern van waarheid in. Kan me een user bedenken die hier na wat vragen over afro-amerikanen toch behoorlijk achterlijke racistisch bagger begon rond te gooien, maar meneer was helemaal geen racist hoor.

En er zijn genoeg liberals als die Amy Cooper te vinden. Al een aantal keer met zogezegde socially liberal fiscal conservatives gesproken die toch ineens een enorm twijfelachtige afslag nemen qua denkbeelden wat betreft minderheden.
Het gaat om jou he. Iedereen in dit topic.

Ik geloof het wel, evolutionair vrij logisch. Echter kan je dat racistische virus vrij gemakkelijk de kop indrukken door je een beetje in te lezen in de materie.
  zaterdag 30 mei 2020 @ 20:53:07 #254
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_193389030
Trouwens die aanvallen op fox en CNN zijn ook schandalig.

alexsalvinews twitterde op zaterdag 30-05-2020 om 03:36:23 A flash bang or firecracker is thrown into the lobby of the CNN HQ as Nick Valencia reports live on Chris Cuomo’s show amid violent protests in Atlanta: https://t.co/DLuoBcocp9 reageer retweet
Breaking911 twitterde op zaterdag 30-05-2020 om 09:38:06 BREAKING: Fox News’ @LelandVittert & crew robbed and assaulted while covering protest outside of the White House

https://t.co/dNdemMBbqG reageer retweet
fernalfonso twitterde op zaterdag 30-05-2020 om 01:32:13 Glass getting broken outside the main entrance to CNN's Atlanta headquarters; protesters cheer https://t.co/EToiEj5Pom reageer retweet
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
pi_193389524
joshscampbell twitterde op zaterdag 30-05-2020 om 16:46:46 Minnesota officials say many of the violent protesters who have caused widespread damage are from out of state. Authorities have been monitoring alleged criminals online, including postings by suspected white supremacists trying to incite violence. reageer retweet
joshscampbell twitterde op zaterdag 30-05-2020 om 18:30:59 In an historic move, the Minnesota governor is fully mobilizing the state's national guard to stop the groups of determined criminals who have hijacked peaceful protests.

Authorities are now also reportedly investigating white supremacists suspected of stoking violence. https://t.co/diqDYqyxGN reageer retweet
Hoe moet ik dit lezen? Willen de white supremacists een burgeroorlog?

joshscampbell twitterde op zaterdag 30-05-2020 om 20:55:03 Attorney General Barr says violent protests are being driven by far left extremists. But the Minnesota governor says he suspects white supremacists are fueling some of the violence.

In a time of national crisis, federal and state leaders don't appear to be on the same page. https://t.co/xvgefVfPVS reageer retweet
Wat een shitshow -O-
pi_193390188
quote:
The CNN political commentator said “even the most liberal, well-intentioned white person" has a racist “virus” in their brain that can be “activated” at any moment.
Maar eerlijk is eerlijk, wat iemand hier boven ook al zegt, dit is toch ook niet echt wat je van een politiek commentator verwacht te horen? :?

Ik voel me ook niet aangesproken trouwens, maar dat terzijde.

Mijn God zeg, wat is er toch allemaal aan het gebeuren daar. De hele beschaving valt weg. Die hele (Amerikaanse) samenleving spoort niet en is zo giftig als Tsjernobyl als je het mij vraagt.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  zaterdag 30 mei 2020 @ 21:30:27 #257
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_193390243
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 21:28 schreef Salina het volgende:

[..]

Maar eerlijk is eerlijk, wat iemand hier boven ook al zegt, dit is toch ook niet echt wat je van een politiek commentator verwacht te horen? :?

Ik voel me ook niet aangesproken trouwens, maar dat terzijde.

Mijn God zeg, wat is er toch allemaal aan het gebeuren daar. De hele beschaving valt weg. Die hele (Amerikaanse) samenleving spoort niet en is zo giftig als Tsjernobyl als je het mij vraagt.
Eens, al gaat het hier vooral om de vocale mensen. Er wonen ontzettend veel mensen daar en ze zijn echt niet allemaal slecht of gek, maar het zijn altijd de luide mensen die je ziet. Die nemen anderen wel vaak mee en daar zit altijd een gevaar in.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  zaterdag 30 mei 2020 @ 21:47:46 #258
458679 Ruse
Super, man
pi_193390727
jezus, moeten ze nou bij die lancering echt zo vaak benoemen hoeveel Trump wel niet betrokken is bij dit programma? :') wat een sneue vertoning weer, zo'n wanhopige poging om zijn eigen relevantie weer te propageren :')
got some money in my pocket, don’t remember where I got it
pi_193390818
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 21:28 schreef Salina het volgende:

[..]

Maar eerlijk is eerlijk, wat iemand hier boven ook al zegt, dit is toch ook niet echt wat je van een politiek commentator verwacht te horen? :?

Ik voel me ook niet aangesproken trouwens, maar dat terzijde.

Mijn God zeg, wat is er toch allemaal aan het gebeuren daar. De hele beschaving valt weg. Die hele (Amerikaanse) samenleving spoort niet en is zo giftig als Tsjernobyl als je het mij vraagt.
Eens. Ook daar heb je de rare mensen als hier de Sylvana Simonsjes. Maar dat is niet de norm en ook niet waar de democraten voor staan.
Gewoon lekker laten lullen. Als dat soort mensen president worden of in posities met met macht dreigen te komen is het belangrijk genoeg om het over te hebben. Het is niet alsof het een Sean Hannity is of zo.
pi_193391036
De SC heeft een zaak verworpen van een kerk die vond dat het grondwettelijke recht op vrijheid van religie werd ingeperkt door noodmaatregelen:
https://www.politico.com/(...)ckdown-relief-290185
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_193391952
Zal er vannacht iets van Trump's MAGA night terecht komen? Het is mij onduidelijk of het potentieel een ramp kan worden of dat het allemaal wel zal meevallen.
  Overall beste user 2022 zaterdag 30 mei 2020 @ 22:45:20 #262
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_193392184
NBCPolitics twitterde op zaterdag 30-05-2020 om 22:26:53 JUST IN: FBI's top lawyer, Dana Boente, has been asked to resign, and 2 sources familiar with the decision to dismiss him say it came from high levels of the Justice Dept. rather than directly from FBI Director Wray. https://t.co/XAfhfTLqb8 reageer retweet
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_193392883
foxwoundband twitterde op zaterdag 30-05-2020 om 08:12:18 Atlanta has deployed a child militia at Lenox Mall fitted with riot shields and batons. What the actual fuck is going on? https://t.co/zTtmw5mDTN reageer retweet
zie de film
is dit een hoax? nepnieuws ?
kids die stoer willen doen ?
  Moderator zondag 31 mei 2020 @ 00:33:14 #264
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193394233
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 19:09 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Och ja ik ben in het AMV.
Antifa goed, Trump slecht.
Ik ben weer weg.
Waarom iedere keer die leugens? Niemand hier noemt Antifa goed. Ridicuul figuur.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator zondag 31 mei 2020 @ 00:35:40 #265
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193394277
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 22:00 schreef Monolith het volgende:
De SC heeft een zaak verworpen van een kerk die vond dat het grondwettelijke recht op vrijheid van religie werd ingeperkt door noodmaatregelen:
https://www.politico.com/(...)ckdown-relief-290185
Dat is een hele belangrijke uitspraak te meer omdat ze hun uitspraak verder trokken dan alleen kerken door hem ook van toepassing te verklaring op andere vormen van samenzijn.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zondag 31 mei 2020 @ 01:08:24 #266
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_193394763
Waarom zijn mijn 2 tweets over politie geweld weggehaald?

Update: Aah de bron is verkeerd. Hier nogmaals met een betere bron.

Jackson cop is placed on leave after video emerges showing him with his hands wrapped around a suspect's neck as onlookers yell 'he can't breathe'

https://www.dailymail.co.(...)suspect-breathe.html

[ Bericht 40% gewijzigd door martijnde3de op 31-05-2020 01:18:01 ]
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
pi_193394806
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 01:08 schreef martijnde3de het volgende:
Waarom zijn mijn 2 tweets over politie geweld weggehaald?
Omdat politiegeweld 1 woord is.
pi_193394858
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 01:08 schreef martijnde3de het volgende:
Waarom zijn mijn 2 tweets over politie geweld weggehaald?
Weet ik niet, maar feedback is de plek om het te vragen.
  Moderator zondag 31 mei 2020 @ 01:16:55 #269
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193394920
Interessant wel, niemand in Minnesotta noemt Antifa of extreem links maar white supremacists worden wel genoemd als betrokken bij geweld en plundering.

Er word wel gesproken over outsiders door de gouverneur.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator zondag 31 mei 2020 @ 01:49:18 #270
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193395359
Over politie geweld in de VS, de gemiddelde lengte van een opleiding tot politie agent in de VS is 21 weken, de langste is 6 maanden (Virginia State Police), de kortste Mississippi met 12 weken.
In Nederland, waar politie agenten soms ook in de fout gaan is dat minstens 1.5 jaar.

20% zijn veteranen van het leger, veel staten hebben wetgeving die politie diensten verplicht om veteranen boven niet-veteranen te stellen bij aannemingsprocedures. Onderzoek heeft aangetoond dat agenten die veteraan zijn vaker betrokken zijn bij schietincidenten en vaker PTSD klachten hebben.
Daarbij het gegeven dat agenten vrijwel altijd vrijgesproken worden al schieten ze een ongewapend iemand 11 keer in de rug en je hebt een probleem.

Voeg daarbij een maatschappij waar wapens gemeengoed zijn en levens minder relevant zijn dan geld en je krijgt explosieve situaties.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_193395783
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 01:49 schreef Tijger_m het volgende:
Over politie geweld in de VS, de gemiddelde lengte van een opleiding tot politie agent in de VS is 21 weken, de langste is 6 maanden (Virginia State Police), de kortste Mississippi met 12 weken.
In Nederland, waar politie agenten soms ook in de fout gaan is dat minstens 1.5 jaar.

20% zijn veteranen van het leger, veel staten hebben wetgeving die politie diensten verplicht om veteranen boven niet-veteranen te stellen bij aannemingsprocedures. Onderzoek heeft aangetoond dat agenten die veteraan zijn vaker betrokken zijn bij schietincidenten en vaker PTSD klachten hebben.
Daarbij het gegeven dat agenten vrijwel altijd vrijgesproken worden al schieten ze een ongewapend iemand 11 keer in de rug en je hebt een probleem.

Voeg daarbij een maatschappij waar wapens gemeengoed zijn en levens minder relevant zijn dan geld en je krijgt explosieve situaties.
Dat zijn maar bijzaken/nevenfactoren die hoogstens aan de ellende bijdragen maar de hoofdzaak/oorzaak is toch echt wel de Blauwe Muur van Verzwijgen oftewel die zwijgcultuur waarbij agenten elkaar altijd de hand boven het hoofd houden en klachten en misdragingen onder het tapijt vegen.
pi_193395792
CNN weer met hun racebaiting en mensen op basis van huidskleur tegen elkaar opzetten:

"This protest is not just about George Floyd, and when people are looking at these protesters -- this rebellion that's going on around the country -- I hope they have some empathy because these people are going home. We are going home, black folk are going home, brown folk are going home and drinking dirty water, going to poor schools, not having access to quality care and so this is bubbling over," said CNN political commentator Bakari Sellers.

https://www.cnn.com/2020/(...)rge-floyd/index.html
pi_193395804
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 02:50 schreef KI1234 het volgende:
CNN weer met hun racebaiting en mensen op basis van huidskleur tegen elkaar opzetten:

"This protest is not just about George Floyd, and when people are looking at these protesters -- this rebellion that's going on around the country -- I hope they have some empathy because these people are going home. We are going home, black folk are going home, brown folk are going home and drinking dirty water, going to poor schools, not having access to quality care and so this is bubbling over," said CNN political commentator Bakari Sellers.

https://www.cnn.com/2020/(...)rge-floyd/index.html
Triest dat CNN gewoon schijt heeft en vrolijk doorgaat met hun haat verspreiding.
Land of the free. Home of the brave.
pi_193395810
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2020 02:54 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Triest dat CNN gewoon schijt heeft en vrolijk doorgaat met hun haat verspreiding.
Je zou natuurlijk ook inhoudelijk kunnen ingaan op hun stellingen...
pi_193395812
Nou, er is Flint en genoeg te bedenken wat natuurlijk gewoon klopt.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  zondag 31 mei 2020 @ 02:56:25 #276
263706 Barbusse
Geneuzel
pi_193395814
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 02:50 schreef KI1234 het volgende:
CNN weer met hun racebaiting en mensen op basis van huidskleur tegen elkaar opzetten:

"This protest is not just about George Floyd, and when people are looking at these protesters -- this rebellion that's going on around the country -- I hope they have some empathy because these people are going home. We are going home, black folk are going home, brown folk are going home and drinking dirty water, going to poor schools, not having access to quality care and so this is bubbling over," said CNN political commentator Bakari Sellers.

https://www.cnn.com/2020/(...)rge-floyd/index.html
Tis niet alsof dit statement onjuist is anders.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_193395821
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 02:56 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Tis niet alsof dit statement onjuist is anders.
En blanken drinken geen vies water in de VS? Blanken hebben nooit last van gebrekkige scholing of politiegeweld of ondermaatse gezondheidszorg? Wat een bullshit. Je hitst het ene bevolkingsdeel op tegen het andere op basis van ras. CNN verspreidt haat alleen maar en spoort radicaal links aan om door te gaan met hun vernielingen.
pi_193395831
Blanke mensen worden zijn in veel mindere mate slachtoffer van police brutality, racial profiling, weet ik het. Het is sneu dat er genoeg blanken in erbarmelijke situaties leven, maar ook al zijn afro-amerikanen sinds de '60s gelijk onder de wet, hele volkstammen die er nog steeds andere ideeën op na houden. En dat heeft gevolgen op hun levens.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_193395837
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 03:07 schreef OMG het volgende:
Blanke mensen worden zijn in veel mindere mate slachtoffer van police brutality, racial profiling, weet ik het. Het is sneu dat er genoeg blanken in erbarmelijke situaties leven, maar ook al zijn afro-amerikanen sinds de '60s gelijk onder de wet, hele volkstammen die er nog steeds andere ideeën op na houden. En dat heeft gevolgen op hun levens.
Leuk fantasieverhaal, je kan bijna bestseller-auteur worden MAAR wat heeft dat alles te maken met de onrechtmatige doding van een burger door een mogelijk psychopathische, kwaadaardige agent? De agent in kwestie vertegenwoordigt niet alle andere agenten laat staan het hele blanke volk. Er zijn behoorlijk veel goede dienders die ons veilig en wel houden. Zich opofferen zodat wij in vrede kunnen leven. Daarnaast is de dader in deze reeds aangeklaagd en opgesloten. Wat meer wil je hebben? Wil je de hele politiemacht afschaffen of vervangen met gekleurd volk? :')

Daarnaast is het goed fout om te doen alsof racisme, geweld, of al het slechts enkel van een kant komt. Voldoende geweld en misdadigheid in de zwarte gemeenschap die veelal niet aangepakt wordt vanwege de vrees om voor racist te worden uitgemaakt.
pi_193395840
Naast dat het geen fantasieverhaal is, kun je eens inhoudelijk in gaan op mijn post? Waarom die knee-jerk reaction om telkens maar weer blanke mensen er als slachtoffers bij te slepen? Je kruipt graag in de slachtofferrol, nietwaar?
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  zondag 31 mei 2020 @ 03:22:51 #281
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_193395846
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 03:00 schreef KI1234 het volgende:

[..]

En blanken drinken geen vies water in de VS? Blanken hebben nooit last van gebrekkige scholing of politiegeweld of ondermaatse gezondheidszorg? Wat een bullshit. Je hitst het ene bevolkingsdeel op tegen het andere op basis van ras. CNN verspreidt haat alleen maar en spoort radicaal links aan om door te gaan met hun vernielingen.
Ah komt meneer weer de slachtoffer uithangen. Ik ben jouw uitspraken over die jogger nog niet vergeten. Zeggen dat zwarte mensen het over zichzelf uitroepen, maar gaat het over blanken kom je gelijk janken.

Tribalisme heb je overal, maar het blijft toch gek dat je als Nederlander aangesproken voelt door wat er aan de andere kant van de zee gezegd wordt over een situatie in hun eigen land. En dan net doen alsof 'ras' voor jou niet uitmaakt, terwijl je een wij en hunnie ervan maakt.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_193396159
Trump slaat door: als Angela niet wil, dan wil ik ook niet en anders...

“President Trump postponed a G7 meeting after Chancellor Angela Merkel of Germany declined to attend, adding that he wants Russia to rejoin the group.
Saturday, May 30, 2020 9:03 PM EST
The president said he also planned to invite South Korea, Australia and India to the summit, with an adviser adding that the idea was to bring together traditional allies to discuss China.

“I don’t feel that as a G7 it properly represents what’s going on in the world. It’s a very outdated group of countries,” Mr. Trump said.”

Bron: The New York Times

Wat een beschrijving van de politie opleiding (?) hierboven in post #270 van Tijger.
pi_193396189
Net een video gezien op twitter van een blanke winkeleigenaar die wordt doodgetrapt door zwarten omdat hij zijn winkel verdedigt die leeg wordt geplunderd. Hoeveel media zullen dit melden??? Super triest wat er nu aan de hand is. Ongeacht huidskleur overigens.
Land of the free. Home of the brave.
pi_193396194
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2020 05:36 schreef Scarface88 het volgende:
Net een video gezien op twitter van een blanke winkeleigenaar die wordt doodgetrapt door zwarten omdat hij zijn winkel verdedigt die leeg wordt geplunderd. Hoeveel media zullen dit melden??? Super triest wat er nu aan de hand is. Ongeacht huidskleur overigens.
Twitter is media, en wel een heel sociale dan. ;)
pi_193396195
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 05:39 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Twitter is media, en wel een heel sociale dan. ;)
https://twitter.com/LibertyHangout/status/1266926402269523969

LibertyHangout twitterde op zondag 31-05-2020 om 04:56:07 HOLY SHIT. The rioters appear to have just murdered a man defending his shop from looters in Dallas. Please pray for this country. https://t.co/kYbBYJlpYE reageer retweet
Land of the free. Home of the brave.
pi_193396197
Nou, tof zeg, geen idee waar je het over hebt, maar wat heb je nou precies tegen afro-amerikanen, en waarom wil je zo graag een slachtoffer zijn?
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_193396199
Ik lees op een Amerikaans forum de zorg dat een burgeroorlog in de VS mogelijk staat uit te breken tussen de liberalen en de conservatieven. En dan discusieert men over wie mogelijk zal winnen en hoe herken je de vijand.

Sommigen wedden op de liberalen want die zouden de hogeropgeleiden en wetenschap achter zich hebben maar weer anderen gokken op de conservatieven omdat deze veel meer vuurwapens bezitten en de steun van het militair zal krijgen.

Te gek voor woorden allemaal.
pi_193396200
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 05:41 schreef OMG het volgende:
Nou, tof zeg, geen idee waar je het over hebt, maar wat heb je nou precies tegen afro-amerikanen, en waarom wil je zo graag een slachtoffer zijn?
Pardon? Ik heb helemaal niets tegen niemand. Waarom probeer jij mij weer in het racistenhoekje te duwen? Ik heb het over de media die alleen selectief bericht.
Land of the free. Home of the brave.
pi_193396202
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 05:43 schreef KI1234 het volgende:
Ik lees op een Amerikaans forum de zorg dat een burgeroorlog in de VS mogelijk staat uit te breken tussen de liberalen en de conservatieven. En dan discusieert men over wie mogelijk zal winnen en hoe herken je de vijand.

Sommigen wedden op de liberalen want die zouden de hogeropgeleiden en wetenschap achter zich hebben maar weer anderen gokken op de conservatieven omdat deze veel meer vuurwapens bezitten en de steun van het militair zal krijgen.

Te gek voor woorden allemaal.
Tja ik zou er niet eens zo gek van opkijken het zijn op dit moment echt twee kampen die elkaar het licht in de ogen niet gunnen.
Land of the free. Home of the brave.
pi_193396204
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2020 05:39 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

https://twitter.com/LibertyHangout/status/1266926402269523969

LibertyHangout twitterde op zondag 31-05-2020 om 04:56:07 HOLY SHIT. The rioters appear to have just murdered a man defending his shop from looters in Dallas. Please pray for this country. https://t.co/kYbBYJlpYE reageer retweet
Dat is een misdrijf. Doe aangifte. Meld het bij de politie. Gelukkig staan velen herekenbaar op beeld.

Verder zie ik niet waar de winkel is en hoe hij deze zou beschermen, maar goed, dat is irrelevant.
pi_193396209
“ Barr actively participated in Trump's election plot in Ukraine—a plot that's ongoing—and my book Proof of Corruption establishes it. Americans must understand that when this man speaks it's not a lawyer, Attorney General, or law-abiding citizen speaking. It's a Trump conspirator.”
https://mobile.twitter.co(...)/1266846644550713345

Seth zegt daarna nog meer, heel stellig.
In ieder geval is het geen gedrag dat is te verwachten van Barr in zijn positie.
Wáar vinden die lui elkaar?
pi_193396210
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 05:44 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Pardon? Ik heb helemaal niets tegen niemand. Waarom probeer jij mij weer in het racistenhoekje te duwen? Ik heb het over de media die alleen selectief bericht.
Da's geen antwoord op m'n vraag.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_193396216
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 05:48 schreef OMG het volgende:

[..]

Da's geen antwoord op m'n vraag.
Wat is je vraag?
Land of the free. Home of the brave.
pi_193396218
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 05:46 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Dat is een misdrijf. Doe aangifte. Meld het bij de politie. Gelukkig staan velen herekenbaar op beeld.

Verder zie ik niet waar de winkel is en hoe hij deze zou beschermen, maar goed, dat is irrelevant.
Ja ik hoop dat ze allemaal worden vervolgd voor doodslag dit gaat echt nergens meer over.
Land of the free. Home of the brave.
pi_193396221
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 05:50 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Wat is je vraag?
Wat je precies tegen afro-amerikanen hebt. Je oeuvre in NWS bewijst het tegendeel wat betreft het niets hebben tegen minderheden, etc.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_193396227
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2020 05:52 schreef OMG het volgende:

[..]

Wat je precies tegen afro-amerikanen hebt. Je oeuvre in NWS bewijst het tegendeel wat betreft het niets hebben tegen minderheden, etc.
Nogmaals helemaal niets. Ik heb jarenlang een zwarte vriendin gehad, ik heb zwarte vrienden. Waarom denk jij dat ik een racist ben? Omdat mijn mening over politiek anders is dan de jouwe? Hou toch op mij in het racismehoekje te duwen aub. Zo vermoeiend.
Land of the free. Home of the brave.
pi_193396231
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 05:57 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Nogmaals helemaal niets. Ik heb jarenlang een zwarte vriendin gehad, ik heb zwarte vrienden. Waarom denk jij dat ik een racist ben? Omdat mijn mening over politiek anders is dan de jouwe? Hou toch op mij in het racismehoekje te duwen aub. Zo vermoeiend.
"Ik heb een zwarte vriendin gehad" is wel zo'n enorm zwakzinnig argument om nu onder je denkbeelden uit te komen. Het typische "nee, hoor, ik heb een donkere kennis" argument om vervolgens een stortvloed aan racistische onzin te lozen. Maar goed, wat heb je nou precies tegen afro-amerikanen en waarom wil je nou zo graag een slachtoffer zijn?
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_193396232
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2020 05:48 schreef AnneX het volgende:
“ Barr actively participated in Trump's election plot in Ukraine—a plot that's ongoing—and my book Proof of Corruption establishes it. Americans must understand that when this man speaks it's not a lawyer, Attorney General, or law-abiding citizen speaking. It's a Trump conspirator.”
https://mobile.twitter.co(...)/1266846644550713345

Seth zegt daarna nog meer, heel stellig.
In ieder geval is het geen gedrag dat is te verwachten van Barr in zijn positie.
Wáar vinden die lui elkaar?
Met die louche figuur van een Barr leek het wel alsof delen van zijn speech door Trump waren gedicteerd. Vooral die stukken over antifa en radicaal links. Barr stotterde zelfs een beetje en versprak zich bij het noemen van 'linkse extremisten ... radicaallinkse extremisten.'. Deze spreekfout versterkt het gevoel dat deze uitspraken van hem niet de eigen zijn.
pi_193396234
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 06:01 schreef OMG het volgende:

[..]

"Ik heb een zwarte vriendin gehad" is wel zo'n enorm zwakzinnig argument om nu onder je denkbeelden uit te komen. Het typische "nee, hoor, ik heb een donkere kennis" argument om vervolgens een stortvloed aan racistische onzin te lozen. Maar goed, wat heb je nou precies tegen afro-amerikanen en waarom wil je nou zo graag een slachtoffer zijn?
Ik ga niet op jouw onzin reageren.
Land of the free. Home of the brave.
pi_193396285
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 06:02 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Ik ga niet op jouw onzin reageren.
Probeer het eens.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_193396288
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 06:28 schreef OMG het volgende:

[..]

Probeer het eens.
Nee bedankt.
Land of the free. Home of the brave.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')