abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 26 mei 2020 @ 23:35:55 #1
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_193330590
Geniale zet volgens expert Jort Kelder :')
Eerst 14% aandelen kopen met nu meer dan 50% verlies, vervolgens miljarden steun rechter aan gooien omdat de tent anders failliet gaat :|W
pi_193330609
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 23:34 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Daar scheurt Elbers toch gewoon zijn kringspier mee :?

Smeren helpt daar niet tegen

[ afbeelding ]
Ja maar ja je moet wat he..
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
  woensdag 27 mei 2020 @ 00:13:54 #3
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_193331141
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 23:35 schreef ikweethetookniet het volgende:
En vol
Wie? Elbers?
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  woensdag 27 mei 2020 @ 00:20:45 #4
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193331224
Hoekstra kan nu wel gratis business class vliegen en mag ook in de KLM Crown Lounge.
We have always been at war with Eastasia.
  woensdag 27 mei 2020 @ 00:21:26 #5
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_193331230
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 00:20 schreef -XOR- het volgende:
Hoekstra kan nu wel gratis business class vliegen en mag ook in de KLM Crown Lounge.
Wees maar niet bang, die heeft over 5 jaar een prachtige functie bij KLM.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_193331235
En de VVD is nog nooit zo populair geweest haha
  woensdag 27 mei 2020 @ 00:23:40 #7
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193331257
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 00:21 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Wees maar niet bang, die heeft over 5 jaar een prachtige functie bij KLM.
De vorige CDA-kroonprins beviel wel enorm daar.
We have always been at war with Eastasia.
  woensdag 27 mei 2020 @ 00:26:03 #8
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_193331285
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 00:23 schreef -XOR- het volgende:

[..]

De vorige CDA-kroonprins beviel wel enorm daar.
Wat een aanfluiting was dat _O-
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 27 mei 2020 @ 00:28:34 #9
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193331323
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 00:26 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Wat een aanfluiting was dat _O-
"Met Camiel halen we een hoop slagkracht in huis."

-Tessa Rolink
We have always been at war with Eastasia.
  woensdag 27 mei 2020 @ 12:42:01 #10
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193335782
quote:
Ceo Smith pakt ¤4,8 miljoen aan bonussen bij Air France KLM
https://www.telegraaf.nl/(...)n-bij-air-france-klm
  woensdag 27 mei 2020 @ 12:53:19 #11
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_193335919


Even het verschil tussen nederland en Frankrijk in beeld

4746456 vs 342000

14:1
  woensdag 27 mei 2020 @ 12:54:59 #12
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193335933
quote:
6s.gif Op woensdag 27 mei 2020 12:53 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ afbeelding ]

Even het verschil tussen nederland en Frankrijk in beeld

4746456 vs 342000

14:1
hij schijnt wel goed te zijn die Smith maar bonussen uitkeren en staatsteun vragen gaan niet samen lijkt mij, vreemd dat hij daar zelf geen afstand van doet
  woensdag 27 mei 2020 @ 12:55:57 #13
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_193335944
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 00:23 schreef -XOR- het volgende:
De vorige CDA-kroonprins beviel wel enorm daar.
POL / Boek: Opkomst en ondergang in biografie Camiel Eurlings :P
  woensdag 27 mei 2020 @ 12:58:54 #14
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_193335965
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 12:54 schreef Tarado het volgende:
hij schijnt wel goed te zijn die Smith maar bonussen uitkeren en staatsteun vragen gaan niet samen lijkt mij, vreemd dat hij daar zelf geen afstand van doet
Gaat prima samen hoor :')

Bonus voor Ben bij verkrijgen staatsteun :D

De bonus voor Air France-KLM topman Ben Smith zal het komende jaar afhangen van de kaspositie van de fusiemaatschappij. Een bonus over de winstgevenheid en andere doelstellingen die door het coronavirus onmogelijk zijn geworden heeft dit jaar geen zin. Onderdeel van een betere kaspositie is het verkrijgen van staatssteun, zo heeft het FD uitgezocht.

De krant baseert zich op het ingediende Universal Registration Document voor de aandeelhoudersvergadering die op 26 mei wordt gehouden. Het voorstel zal mogelijk slecht vallen bij de Nederlandse staat, die sinds vorig jaar een belangrijke en medebepalende aandeelhouder is in de luchtvaartcombinatie.

https://luchtvaartnieuws.(...)rkrijgen-staatssteun

Meer steun binnenslepen = meer bonus = logisch toch :') :|W
  woensdag 27 mei 2020 @ 13:02:10 #15
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_193335997
https://www.facebook.com/(...)eos/234463584564162/

Rutte gaat het even uitzoeken :')

Dat hebben we vaker gehoord :r
pi_193336232
quote:
6s.gif Op woensdag 27 mei 2020 12:58 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Gaat prima samen hoor :')

Bonus voor Ben bij verkrijgen staatsteun :D

De bonus voor Air France-KLM topman Ben Smith zal het komende jaar afhangen van de kaspositie van de fusiemaatschappij. Een bonus over de winstgevenheid en andere doelstellingen die door het coronavirus onmogelijk zijn geworden heeft dit jaar geen zin. Onderdeel van een betere kaspositie is het verkrijgen van staatssteun, zo heeft het FD uitgezocht.

De krant baseert zich op het ingediende Universal Registration Document voor de aandeelhoudersvergadering die op 26 mei wordt gehouden. Het voorstel zal mogelijk slecht vallen bij de Nederlandse staat, die sinds vorig jaar een belangrijke en medebepalende aandeelhouder is in de luchtvaartcombinatie.

https://luchtvaartnieuws.(...)rkrijgen-staatssteun

Meer steun binnenslepen = meer bonus = logisch toch :') :|W
Smith heeft al afgezien van de bonus voor 2020. In het nieuws gaat het om de beloning voor 2019 door de aandeelhouders. Hoewel het natuurlijk nog steeds discutabel is om bonussen uit te keren terwijl er ontslagen gepland staan en het bedrijf aan het staatsinfuus ligt.
pi_193336261
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 13:19 schreef Havermout2 het volgende:

[..]

Smith heeft al afgezien van de bonus voor 2020. In het nieuws gaat het om de beloning voor 2019 door de aandeelhouders. Hoewel het natuurlijk nog steeds discutabel is om bonussen uit te keren terwijl er ontslagen gepland staan en het bedrijf aan het staatsinfuus ligt.
Ja, en over 2021 zal hij vast en zeker weer een enorme bonus krijgen, die heus niets te maken heeft met het niet krijgen van een 2020 bonus.

Parasieten veranderen niet.
"Pools are perfect for holding water"
pi_193336369
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 13:21 schreef probeer het volgende:

[..]

Ja, en over 2021 zal hij vast en zeker weer een enorme bonus krijgen, die heus niets te maken heeft met het niet krijgen van een 2020 bonus.

Parasieten veranderen niet.
Mee eens. Maar wie zijn de grotere parasieten? De bonusontvanger in de vorm van de CEO of de aandeelhouder die zijn gedrag sturen met beloningen?
pi_193336697
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 00:21 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Wees maar niet bang, die heeft over 5 jaar een prachtige functie bij KLM.
Ik acht Wopke Hoekstra hierin een stuk zuiverder dan Camiel Eurlings.
pi_193336718
De hoofdvraag blijft: Wat is Schiphol waard om KLM op deze manier overeind te houden?

Wopke Hoekstra had het belang in AF/KLM genomen met als enig doel om de positie van Schiphol veilig te stellen, en dat er niet teveel winstgevende intercontinentale vluchten naar Parijs zou gaan, waardoor onze concurrentiepositie qua bedrijfsvestiging ongunstig zou worden.
Op zich was de aandelenkoop van vorig jaar dit een goede set.

Alleen momenteel ben ik wel bang, dat Wopke niet opgewassen is tegen de verborgen Franse agenda's En moeten wij er nu nog indirekt nog 4 miljard euro aan staatssteun in steken?

[ Bericht 67% gewijzigd door Idisrom op 27-05-2020 13:57:43 ]
pi_193336808
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 13:28 schreef Havermout2 het volgende:

[..]

Mee eens. Maar wie zijn de grotere parasieten? De bonusontvanger in de vorm van de CEO of de aandeelhouder die zijn gedrag sturen met beloningen?
Beiden zo enorm ver over de grens van wat moreel aanvaardbaar is, dat het niet echt uit maakt wie het ergste is.
"Pools are perfect for holding water"
pi_193336924
Swiss is ook al jaren een dochter van Lufthansa, maar toch stopt ook de Zwitserse overheid nu 1,4 miljard steun in deze maatschappij (en Edelweiss Air, waar ik nog nooit van gehoord had).
pi_193352040
Wat ik niet snap bij die staatssteun aan bedrijven in het algemeen is waarom er niet extra aandelen worden uitgegeven. Die aandeelhouders hebben vaak winstuitkeringen genoten waardoor er minder kapitaal in het bedrijf zit, en dat moet de belastingbetaler dan ophoesten om het bedrijf en de werkgelegenheid te behouden.

Zo'n bedrijf kan toch ook gewoon nieuwe aandelen uitgeven, dan worden die van de aandeelhouders minder waard ja, maar als het bedrijf failliet gaat zijn ze het helemaal kwijt. Dus het is in principe sowieso hun probleem. Met die aandelen haal je dan nieuw geld op, is daar te weinig interesse in dan kan de overheid alsnog die aandelen kopen, dat is dan ook steun, maar dan hebben ze wel een groter deel van het bedrijf, wat ze dan over een paar jaar weer zouden kunnen verkopen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_193352127
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 12:22 schreef Weltschmerz het volgende:
Wat ik niet snap bij die staatssteun aan bedrijven in het algemeen is waarom er niet extra aandelen worden uitgegeven. Die aandeelhouders hebben vaak winstuitkeringen genoten waardoor er minder kapitaal in het bedrijf zit, en dat moet de belastingbetaler dan ophoesten om het bedrijf en de werkgelegenheid te behouden.

Zo'n bedrijf kan toch ook gewoon nieuwe aandelen uitgeven, dan worden die van de aandeelhouders minder waard ja, maar als het bedrijf failliet gaat zijn ze het helemaal kwijt. Dus het is in principe sowieso hun probleem. Met die aandelen haal je dan nieuw geld op, is daar te weinig interesse in dan kan de overheid alsnog die aandelen kopen, dat is dan ook steun, maar dan hebben ze wel een groter deel van het bedrijf, wat ze dan over een paar jaar weer zouden kunnen verkopen.
In het algemeen zijn de dividenduitkeringen bij KLM nooit bijzonder geweest.
In het midden van de jaren '90 ben ik ook eens verleid door KLM voor het meedoen aan een extra aandelenemissie bij KLM. Dat geld was enkele jaren later al verdampt, zonder voor mijn gevoel tussentijds dividend ervan hebben gekregen.

AF/KLM heeft sowieso vanaf 2016 2009 geen dividend uitgekeerd.
https://www.telegraaf.nl/(...)ance-klm/kerncijfers

[ Bericht 5% gewijzigd door Idisrom op 28-05-2020 12:46:22 ]
pi_193352221
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 12:28 schreef Idisrom het volgende:

[..]

In het algemeen zijn de dividenduitkeringen bij KLM nooit bijzonder geweest.
In het midden van de jaren '90 ben ik ook eens verleid door KLM voor het meedoen aan een extra aandelenemissie bij KLM. Dat geld was enkele jaren later al verdampt, zonder voor mijn gevoel tussentijds dividend ervan hebben gekregen.

AF/KLM heeft sowieso vanaf 2016 geen dividend (meer) uitgekeerd.
https://www.telegraaf.nl/(...)ance-klm/kerncijfers
Sowieso zijn veel aandelen KLM al in handen van overheden geloof ik, en een kasrondje heeft niet zoveel zin.

Maar in het algemeen, is het principieel niet gewoon een heel goed idee voor NV's en BV's overeind te houden? En in het bijzonder wanneer het gaat om bedrijven die weinig reserves hebben en wel veel winst hebben uitgekeerd?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 28 mei 2020 @ 12:51:28 #26
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_193352375
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 12:36 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Sowieso zijn veel aandelen KLM al in handen van overheden geloof ik, en een kasrondje heeft niet zoveel zin.

Maar in het algemeen, is het principieel niet gewoon een heel goed idee voor NV's en BV's overeind te houden? En in het bijzonder wanneer het gaat om bedrijven die weinig reserves hebben en wel veel winst hebben uitgekeerd?
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  donderdag 28 mei 2020 @ 13:14:28 #27
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_193352634
Dat plaatje is leuk :P

Kan je zien hoe Hoekstra hopeloos gefaald heeft met zijn aankoop van dat 14% belang
Gaan ze stemmen over bonus........ staat Hoekstra helemaal alleen tegen te stemmen
Dan heb je wel een hele goede politieke antenne :') _O-

Ondertussen 550 miljoen verlies gemaakt :|W
pi_193352843
Ik denk dat het met de politieke antenne van Wopke Hoekstra wel goed zit.
Hij wist bij voorbaat al dat zijn tegenstem tegen de bonus niet zou werken in de AvA, maar hij wist ook dat bij niet tegenstemmen dat dat hem in de Tweede Kamer steeds om de oren zou worden geslagen.

Het gaat nog steeds om het groter belang, en dat is Schiphol en daar heeft deze bonus geen invloed op.
  donderdag 28 mei 2020 @ 13:29:24 #29
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_193352846
Tweede Kamer, wees veel alerter op Air France-KLM _O_

Liefst 770.000 euro krijgt de topman van Air France-KLM, Ben Smith, als bonus over het jaar 2019. Toegegeven, dat jaar was voor de luchtvaartmaatschappij relatief goed. De hele praktijk van bonussen mag dan abjecte trekken hebben, als er dan een jaar is waarover bonussen mogen en kunnen worden uitgekeerd, dan is het 2019.

Het is echter niet 2019. We zijn een jaar verder en in dat jaar is de wereld fundamenteel veranderd. De omstandigheden zijn in de luchtvaartindustrie door de pandemie zelfs dermate verslechterd dat Air France-KLM bij de Franse en de Nederlandse staat moest aankloppen voor steun. In die context schept het toekennen van een bonus aan de topman van het fusiebedrijf een volkomen verkeerd beeld. Het was dan ook niet meer dan terecht dat de Nederlandse minister van financiën als een van de grootaandeelhouders van het bedrijf zich tegen het voornemen verzette.

Alleen een paar kleine aandeelhouders steunden Hoekstra afgelopen dinsdag. Eigenaren van 84 procent van de aandelen stemden voor het toekennen van de bonus (naast Nederland met een aandeel van 14 procent stemde dus nog een schamele twee procent tegen). Ook voor de bonusregeling op langere termijn, een bonus in contanten en aandelen die kan oplopen tot 2 miljoen euro per jaar, kreeg Air France-KLM steun.

De kansloze nederlaag van Hoekstra in de aandeelhoudersvergadering geeft te denken
Vorig jaar kocht hij als een donderslag bij heldere hemel een aandelenpakket. Hij had er ruim 744 miljoen euro voor over. De minister, zo oordeelde de Algemene Rekenkamer vorige week, handelde met de aankoop onrechtmatig door het budgetrecht van de Tweede Kamer te negeren.

quote:
Naar dinsdag bleek was de handeling niet alleen onrechtmatig, maar wordt het daarmee beoogde doel ook niet binnen bereik gebracht. Hoekstra beweerde na de aankoop dat de positie van de Nederlandse staat bij Air France-KLM was verstevigd. De Nederlandse belangen in de luchtvaartmaatschappij konden zo beter worden beschermd.
Daar is niets van gebleken. Nederland blijft een vrij gemakkelijk te negeren factor. Dat bleek al eerder, toen de Franse regering besloot Air France-KLM te steunen met leningen en garanties ter waarde van zeven miljard euro. Hoekstra werd verrast door die actie en moest hals over kop berichten dat Nederland KLM te hulp wil schieten met 2 tot 4 miljard euro.

Uit alles blijkt dat Hoekstra zijn beoogde doel niet heeft bereikt. Dit plaatst het oordeel van onrechtmatigheid van de Rekenkamer in een nog negatiever daglicht. De Kamer zou er goed aan doen veel beter en veel alerter op haar zaak te letten. _O_

https://www.trouw.nl/opin(...)france-klm~bfa11772/

Die snappen het
pi_193352917
quote:
6s.gif Op donderdag 28 mei 2020 13:29 schreef ikweethetookniet het volgende:
Tweede Kamer, wees veel alerter op Air France-KLM _O_

....knip....

Nederland blijft een vrij gemakkelijk te negeren factor. Dat bleek al eerder, toen de Franse regering besloot Air France-KLM te steunen met leningen en garanties ter waarde van zeven miljard euro. Hoekstra werd verrast door die actie en moest hals over kop berichten dat Nederland KLM te hulp wil schieten met 2 tot 4 miljard euro.

....knip....

Dit is de essentie waar het volgens mij om gaat.
Geeft deze 2 tot 4 euro miljard steun enig garanties voor Schiphol?
Of heeft de Franse Staat (onderhands) bedongen voor hun staatssteun dat de (winstgevende) intercontinentale lijnen van Schiphol overgeheveld moeten worden naar Parijs.
  donderdag 28 mei 2020 @ 13:59:52 #31
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_193353296
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 13:35 schreef Idisrom het volgende:
....Geeft deze 2 tot 4 euro miljard steun enig garanties voor Schiphol?
Of heeft de Franse Staat (onderhands) bedongen voor hun staatssteun dat de (winstgevende) intercontinentale lijnen van Schiphol overgeheveld moeten worden naar Parijs.
Dat heeft Camiel de randdebiel al gedaan ;)

Camiel Eurlings gaf KLM-landingsrechten weg aan Air France

https://www.quotenet.nl/n(...)n-air-france-154392/

En nog bedankt he Camiel :r
  donderdag 28 mei 2020 @ 14:02:08 #32
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_193353328
  donderdag 28 mei 2020 @ 14:06:36 #33
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_193353385
Bonussen het kan nog gekker :D

Hertz vraagt faillissement aan, keert wel retentiebonussen uit

Vorige week heeft autoverhuurbedrijf Hertz faillissement aangevraagd in de VS. Dinsdag maakte het concern bekend dat het 340 van zijn topbestuurders retentiebonussen uit heeft gekeerd met een totale waarde van 16,2 miljoen dollar.

quote:
Zo heeft de kersverse ceo Paul Stone (ceo Kathryn Marinello heeft op 16 mei haar ontslag ingediend) er 7 ton bij gekregen, vicepresident en cfo Jamere Jackson 6 ton. Als reden geeft Hertz aan dat het topmanagement vanwege het bankroet al afziet van zijn jaarlijkse bonus, en het al jaren noodlijdende concern juist in deze tijden deze ‘sleutelfiguren’ wil behouden.
https://www.mt.nl/nieuws/(...)ebonussen-uit/589171

:') :|W

Nou Benjamin Smith hopelijk geef jij jezelf ook nog een bonus vlak voordat de tent failliet gaat, want je hebt het al zo zwaar :r
  donderdag 28 mei 2020 @ 14:40:22 #34
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193353780
quote:
6s.gif Op donderdag 28 mei 2020 13:59 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Dat heeft Camiel de randdebiel al gedaan ;)

Camiel Eurlings gaf KLM-landingsrechten weg aan Air France

https://www.quotenet.nl/n(...)n-air-france-154392/

En nog bedankt he Camiel :r
mochten ze eventueel weer splitsen dan heeft Air France daar niets aan omdat het startpunt AMS moet zijn, toen KLM nog in een alliantie zat met Alitalia waren er ook wat bestemmingen naar overgedragen maar die zijn weer terug gekomen na beëindiging daarvan.

[ Bericht 3% gewijzigd door Tarado op 28-05-2020 14:46:00 ]
pi_193353997
quote:
6s.gif Op donderdag 28 mei 2020 14:06 schreef ikweethetookniet het volgende:
Bonussen het kan nog gekker :D

Hertz vraagt faillissement aan, keert wel retentiebonussen uit

Vorige week heeft autoverhuurbedrijf Hertz faillissement aangevraagd in de VS. Dinsdag maakte het concern bekend dat het 340 van zijn topbestuurders retentiebonussen uit heeft gekeerd met een totale waarde van 16,2 miljoen dollar.
[..]

https://www.mt.nl/nieuws/(...)ebonussen-uit/589171

:') :|W

Nou Benjamin Smith hopelijk geef jij jezelf ook nog een bonus vlak voordat de tent failliet gaat, want je hebt het al zo zwaar :r
Een Chapter 11 constructie is wel wat anders dan faillissement hier. Hier houdt de toko gewoon op te bestaan, onder een Chapter 11 blijft de organisatie, zonder her-/doorstart nog steeds opereren. Alleen oude schulden worden niet meer betaald.
Ik kan me voorstellen dat de organisatie dan juist in dat soort omstandigheden niet wil dat sleutelfiguren de tent verlaten, al is 16mln wel weer erg veel.
  donderdag 4 juni 2020 @ 21:13:47 #36
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_193477980
Hoekstra naar Parijs voor gesprek met Air France KLM

Ministers Wopke Hoekstra (Financiën) en Cora van Nieuwenhuizen (Infrastructuur) zijn donderdag naar Parijs gevlogen voor een gesprek met de top van Air France KLM. Witte rook over het definitieve steunpakket voor KLM is er nog altijd niet. :')

Een woordvoerder van Hoekstra bevestigt dat de ministers donderdag het regeringsvliegtuig hebben gepakt richting Frankrijk. Op de agenda stond een gesprek met topman Ben Smith van de Nederlands-Franse luchtvaartmaatschappij Air France KLM en niet-uitvoerend voorzitter Anne-Marie Couderc. Er was behoefte om elkaar eens in de ogen te kijken, zegt een ingewijde. Fysiek bijeenkomen was door de coronabeperkingen de afgelopen maanden niet mogelijk. De Nederlandse delegatie vliegt donderdagavond alweer terug.

Het gesprek ging over de invulling van het definitieve steunpakket voor Air France KLM. Nederland is in gesprek met banken over leningen met staatsgaranties van 2 tot 4 miljard euro om KLM in de lucht te houden. De Fransen geven 3 miljard euro middels een directe lening en 4 miljard komt van banken. Nederland en Frankrijk hebben allebei een aandeel van bijna 15 procent in de luchtvaartmaatschappij.

quote:
Topman Ben Smith is bezig met een herstructureringsplan, dat mogelijk ten koste kan gaan van KLM-afdelingen en de routes op Schiphol. Insiders melden aan de De Telegraaf dat topman Pieter Elbers van KLM nauwelijks nog betrokken wordt in de besluitvorming in Parijs. Smith wil afdelingen als IT, communicatie, vloot en merkstrategie verder centraliseren.

De Air France-KLM topman zette de afgelopen weken in hoog tempo vertrouwelingen neer op strategische posities bij de Franse divisie, waardoor de functie van de huidige ceo van Air France Anne Rigail nog nauwelijks meer inhoud lijkt te hebben. Zij heeft de afgelopen week haar communicatie-en duurzaamheidsteam verloren aan Smith.

De ceo van de moedermaatschappij wil ook van KLM een zogeheten operating carrier maken, die geen eigenstandige beslissingen meer neemt. De Nederlandse politiek kwam hier in het verleden tegen in het geweer. „Is Hoekstra nog wel in gesprek met KLM, of staat de onderhandelingstafel inmiddels in Parijs? Het gevraagde bedrijfsplan van de Nederlandse banken komt dan uit Parijs.
Het laat zich zich raden wat er dan met de technische dienst, Transavia en de groei op Schiphol gaat gebeuren”, zegt luchtvaartdeskundige Ruud Jansen donderdagavond.

De gang van Hoekstra naar Parijs is opvallend, want hij botste vorige week nog met Ben Smith, de topman van Air France KLM.
Nederland stemde op de aandeelhoudersvergadering van de luchtvaartmaatschappij als enige tegen de bonus van Smith, waarmee de Canadees zijn royale beloning toch binnen wist te halen. Tot frustratie van het kabinet, dat juist heeft gesteld dat financiële noodsteun aan bedrijven niet samen zou gaan met bonussen voor de top.

Het kabinet is al weken aan het onderhandelen over hoe het definitieve steunpakket eruit moet komen te zien, en hoeveel het precies moet gaan kosten. Witte rook is er nog altijd niet. De onderhandelingen met banken en de luchtvaartmaatschappij lopen nog, en ook de Europese Commissie moet de staatssteun nog goedkeuren. De tijd begint wel te dringen, Hoekstra zei eerder te verwachten dat zonder steun de kas van KLM half juni leeg zou zijn.

https://www.telegraaf.nl/(...)k-met-air-france-klm

We worden dus weer keihard genaaid en mogen uiteraard wel betalen maar niks te vertellen hebben en alleen vluchten uitvoeren

Wopke :') :|W
  maandag 8 juni 2020 @ 19:52:00 #37
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_193541775
Minister Hoekstra moet op last van tweede kamer splitsing onderzoeken _O_ ^O^

https://www.telegraaf.nl/(...)lm-dure-en-lange-weg
  dinsdag 9 juni 2020 @ 14:17:00 #38
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_193552021
Redden KLM niet verstandig

KLM zit in ongelooflijk zwaar weer. Dat het bedrijf op de een of andere manier gered wordt, lijkt politiek noodzakelijk, maar de vraag is of het verstandig is voor de BV Nederland.

De economische lockdown als gevolg van het coronavirus heeft geleid tot ongekende steunpakketten die in hoog tempo zijn ingevoerd. De inspanningen zijn gericht op het in stand houden van werkgelegenheid. Dit kan effectief zijn voor bedrijven en sectoren die een tijdelijke klap ondervinden en daarna weer relatief snel kunnen aantrekken. Voor het langdurig in stand houden van werkgelegenheid die anders zou verdwijnen, is de steun minder geschikt. Hier helpt hij enkel om uitstel van executie te voorkomen.

Dat de coronacrisis leidt tot structurele veranderingen in de economie lijkt onvermijdelijk. Digitalisering, videovergaderen en thuiswerken krijgen een enorme impuls. En waarschijnlijk zal er in de toekomst minder gereisd worden, waardoor de trendgroei in het luchtverkeer gebroken of naar beneden gebogen wordt.

Nationaal icoon
Als gevolg van de ontwikkelingen zit de KLM in ongelooflijk zwaar weer. Overleven zonder hulp van de overheid is uitgesloten. Met een faillissement van KLM zou een nationaal icoon verloren gaan. Dat KLM op de een of andere manier gered wordt, lijkt politiek noodzakelijk, maar de vraag is of het verstandig is voor de BV Nederland. Het zou gaan om bedragen van 2 tot 4 miljard euro. De middelen die aan een redding van KLM worden besteed, moeten elders worden opgebracht. Ofwel door uitgifte van extra staatsschuld, die uiteindelijk moet worden afbetaald, ofwel door nu elders te bezuinigen.

Weliswaar wordt KLM gezien als een nationale kampioen, maar als we het bedrijf relateren aan de schaal van de Nederlandse economie en de ranglijst van grote Nederlandse bedrijven, dan is de omvang van KLM beperkt. In tegenstelling tot een aantal van onze grote techbedrijven, vertegenwoordigt KLM geen strategisch belang in termen van kennis en onderzoek dat verloren kan gaan.

Wanneer KLM wordt gered, is het bovendien de vraag of daarmee een duurzame levensvatbaarheid is gegarandeerd. Dat is bepaald niet duidelijk, omdat het luchtverkeer mogelijk langdurig of permanent onder zijn huidige capaciteit zal blijven opereren. Toekomstige reddingsacties lijken heel waarschijnlijk.

Concurrentieverhoudingen
Wel is duidelijk dat een voortbestaan van KLM een voortzetting betekent van problemen en strubbelingen die er al waren voor de coronacrisis. Een moeizaam huwelijk met Air France, waarbij er voortdurend de dreiging is van het verschuiven van macht en middelen richting Frankrijk en waarbij er voortdurend de dreiging is dat KLM moet bloeden voor de zwakte van Air France, een bedrijf dat naar goede Franse traditie wordt gegijzeld door radicale vakbonden.

Voortbestaan van KLM betekent ook dat onze eigen politiek zich blijft bezighouden met het wel en wee van KLM. Immers, de Nederlandse staat is een grote aandeelhouder van KLM. Een standaardvuistregel in de economie is dat de staat alleen moet ingrijpen als markten hun werk niet kunnen doen. De luchtvaartsector kan prima aan de markt worden overgelaten. Een redding van KLM zal de concurrentieverhoudingen verstoren ten opzichte van maatschappijen die zelf hun broek moeten ophouden.

Wat zou er gebeuren als KLM failliet gaat? Om hier antwoord op te geven, is het goed om te kijken naar België. Begin deze eeuw viel het doek voor Sabena, een luchtvaartmaatschappij die tientallen jaren lang vrijwel uitsluitend verliezen maakte. Wordt er nu niet meer van en naar Brussel gevlogen? Het gat dat door Sabena is achtergelaten, is opgevuld door andere luchtvaartmaatschappijen.

Zo zal het ook gaan als KLM niet overleeft in zijn huidige vorm. Een deel van de ”slots” (het recht om te mogen vertrekken en aankomen op een bepaald moment op een luchthaven, red.) zal worden overgenomen door andere maatschappijen. Het ligt voor de hand dat KLM in afgeslankte vorm een doorstart zal maken, wellicht onder de naam KLM 2.0 en zonder Air France. De arbeidsvoorwaarden zullen dan meer in lijn zijn met die van budgetmaatschappijen. Hoe dan ook, de ontwikkeling van de Nederlandse economie en onze reismogelijkheden zullen er niet door beïnvloed worden.

Bezuinigen
Het is goed om de kosten van een redding van KLM in breder perspectief te zien. Rekening houdend met het tweede steunpakket zal de overheid dit jaar ten minste 110 miljard euro extra moeten lenen, en dit is nog zonder een steunpakket deze herfst of extra middelen voor het OV. Omdat deze schuld na de crisis moet worden afgebouwd, moet er nagedacht worden over bezuinigen.

In april meldde het Financieele Dagblad dat rijksambtenaren in het kader van de brede maatschappelijke heroverwegingen mogelijkheden zagen voor besparingen op het middelbaar en hoger beroepsonderwijs van 5 miljard, „met een doelmatigheidskorting van 20 procent, het stopzetten van subsidies voor praktijkleren en het verkleinen van de instroom van buitenlandse studenten door Nederlands verplicht te stellen voor bachelor opleidingen.” Hetzelfde rapport, ”Ongekend talent”, suggereert ook om masteropleidingen uit de rijksbekostiging te halen.

Deze besparingen op onderwijs zijn van dezelfde orde van grootte als de kosten van een redding van KLM. Deze middelen komen uit exact dezelfde pot. Het kan dus gaan om een concrete keuze tussen een twijfelachtige redding en een langdurige aantasting van het kennisniveau en dus het groeivermogen van onze economie. Is KLM belangrijker dan de gezondheid van ons onderwijsstelsel?

quote:
Roel Beetsma is hoogleraar macro-economie aan de Universiteit van Amsterdam; Raymond Gradus is hoogleraar economie aan de Vrije Universiteit Amsterdam.
https://www.rd.nl/opinie/redden-klm-niet-verstandig-1.1669803

We zijn wakker geworden nu Wopke nog :')
  dinsdag 9 juni 2020 @ 14:31:22 #39
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193552180
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 14:17 schreef ikweethetookniet het volgende:
Redden KLM niet verstandig

KLM zit in ongelooflijk zwaar weer. Dat het bedrijf op de een of andere manier gered wordt, lijkt politiek noodzakelijk, maar de vraag is of het verstandig is voor de BV Nederland.

De economische lockdown als gevolg van het coronavirus heeft geleid tot ongekende steunpakketten die in hoog tempo zijn ingevoerd. De inspanningen zijn gericht op het in stand houden van werkgelegenheid. Dit kan effectief zijn voor bedrijven en sectoren die een tijdelijke klap ondervinden en daarna weer relatief snel kunnen aantrekken. Voor het langdurig in stand houden van werkgelegenheid die anders zou verdwijnen, is de steun minder geschikt. Hier helpt hij enkel om uitstel van executie te voorkomen.

Dat de coronacrisis leidt tot structurele veranderingen in de economie lijkt onvermijdelijk. Digitalisering, videovergaderen en thuiswerken krijgen een enorme impuls. En waarschijnlijk zal er in de toekomst minder gereisd worden, waardoor de trendgroei in het luchtverkeer gebroken of naar beneden gebogen wordt.

Nationaal icoon
Als gevolg van de ontwikkelingen zit de KLM in ongelooflijk zwaar weer. Overleven zonder hulp van de overheid is uitgesloten. Met een faillissement van KLM zou een nationaal icoon verloren gaan. Dat KLM op de een of andere manier gered wordt, lijkt politiek noodzakelijk, maar de vraag is of het verstandig is voor de BV Nederland. Het zou gaan om bedragen van 2 tot 4 miljard euro. De middelen die aan een redding van KLM worden besteed, moeten elders worden opgebracht. Ofwel door uitgifte van extra staatsschuld, die uiteindelijk moet worden afbetaald, ofwel door nu elders te bezuinigen.

Weliswaar wordt KLM gezien als een nationale kampioen, maar als we het bedrijf relateren aan de schaal van de Nederlandse economie en de ranglijst van grote Nederlandse bedrijven, dan is de omvang van KLM beperkt. In tegenstelling tot een aantal van onze grote techbedrijven, vertegenwoordigt KLM geen strategisch belang in termen van kennis en onderzoek dat verloren kan gaan.

Wanneer KLM wordt gered, is het bovendien de vraag of daarmee een duurzame levensvatbaarheid is gegarandeerd. Dat is bepaald niet duidelijk, omdat het luchtverkeer mogelijk langdurig of permanent onder zijn huidige capaciteit zal blijven opereren. Toekomstige reddingsacties lijken heel waarschijnlijk.

Concurrentieverhoudingen
Wel is duidelijk dat een voortbestaan van KLM een voortzetting betekent van problemen en strubbelingen die er al waren voor de coronacrisis. Een moeizaam huwelijk met Air France, waarbij er voortdurend de dreiging is van het verschuiven van macht en middelen richting Frankrijk en waarbij er voortdurend de dreiging is dat KLM moet bloeden voor de zwakte van Air France, een bedrijf dat naar goede Franse traditie wordt gegijzeld door radicale vakbonden.

Voortbestaan van KLM betekent ook dat onze eigen politiek zich blijft bezighouden met het wel en wee van KLM. Immers, de Nederlandse staat is een grote aandeelhouder van KLM. Een standaardvuistregel in de economie is dat de staat alleen moet ingrijpen als markten hun werk niet kunnen doen. De luchtvaartsector kan prima aan de markt worden overgelaten. Een redding van KLM zal de concurrentieverhoudingen verstoren ten opzichte van maatschappijen die zelf hun broek moeten ophouden.

Wat zou er gebeuren als KLM failliet gaat? Om hier antwoord op te geven, is het goed om te kijken naar België. Begin deze eeuw viel het doek voor Sabena, een luchtvaartmaatschappij die tientallen jaren lang vrijwel uitsluitend verliezen maakte. Wordt er nu niet meer van en naar Brussel gevlogen? Het gat dat door Sabena is achtergelaten, is opgevuld door andere luchtvaartmaatschappijen.

Zo zal het ook gaan als KLM niet overleeft in zijn huidige vorm. Een deel van de ”slots” (het recht om te mogen vertrekken en aankomen op een bepaald moment op een luchthaven, red.) zal worden overgenomen door andere maatschappijen. Het ligt voor de hand dat KLM in afgeslankte vorm een doorstart zal maken, wellicht onder de naam KLM 2.0 en zonder Air France. De arbeidsvoorwaarden zullen dan meer in lijn zijn met die van budgetmaatschappijen. Hoe dan ook, de ontwikkeling van de Nederlandse economie en onze reismogelijkheden zullen er niet door beïnvloed worden.

Bezuinigen
Het is goed om de kosten van een redding van KLM in breder perspectief te zien. Rekening houdend met het tweede steunpakket zal de overheid dit jaar ten minste 110 miljard euro extra moeten lenen, en dit is nog zonder een steunpakket deze herfst of extra middelen voor het OV. Omdat deze schuld na de crisis moet worden afgebouwd, moet er nagedacht worden over bezuinigen.

In april meldde het Financieele Dagblad dat rijksambtenaren in het kader van de brede maatschappelijke heroverwegingen mogelijkheden zagen voor besparingen op het middelbaar en hoger beroepsonderwijs van 5 miljard, „met een doelmatigheidskorting van 20 procent, het stopzetten van subsidies voor praktijkleren en het verkleinen van de instroom van buitenlandse studenten door Nederlands verplicht te stellen voor bachelor opleidingen.” Hetzelfde rapport, ”Ongekend talent”, suggereert ook om masteropleidingen uit de rijksbekostiging te halen.

Deze besparingen op onderwijs zijn van dezelfde orde van grootte als de kosten van een redding van KLM. Deze middelen komen uit exact dezelfde pot. Het kan dus gaan om een concrete keuze tussen een twijfelachtige redding en een langdurige aantasting van het kennisniveau en dus het groeivermogen van onze economie. Is KLM belangrijker dan de gezondheid van ons onderwijsstelsel?
[..]

https://www.rd.nl/opinie/redden-klm-niet-verstandig-1.1669803

We zijn wakker geworden nu Wopke nog :')
goed artikel wel, ben het met de schrijver eens
  dinsdag 9 juni 2020 @ 15:58:28 #40
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_193553109
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 14:17 schreef ikweethetookniet het volgende:
Redden KLM niet verstandig

KLM zit in ongelooflijk zwaar weer. Dat het bedrijf op de een of andere manier gered wordt, lijkt politiek noodzakelijk, maar de vraag is of het verstandig is voor de BV Nederland.

De economische lockdown als gevolg van het coronavirus heeft geleid tot ongekende steunpakketten die in hoog tempo zijn ingevoerd. De inspanningen zijn gericht op het in stand houden van werkgelegenheid. Dit kan effectief zijn voor bedrijven en sectoren die een tijdelijke klap ondervinden en daarna weer relatief snel kunnen aantrekken. Voor het langdurig in stand houden van werkgelegenheid die anders zou verdwijnen, is de steun minder geschikt. Hier helpt hij enkel om uitstel van executie te voorkomen.

Dat de coronacrisis leidt tot structurele veranderingen in de economie lijkt onvermijdelijk. Digitalisering, videovergaderen en thuiswerken krijgen een enorme impuls. En waarschijnlijk zal er in de toekomst minder gereisd worden, waardoor de trendgroei in het luchtverkeer gebroken of naar beneden gebogen wordt.

Nationaal icoon
Als gevolg van de ontwikkelingen zit de KLM in ongelooflijk zwaar weer. Overleven zonder hulp van de overheid is uitgesloten. Met een faillissement van KLM zou een nationaal icoon verloren gaan. Dat KLM op de een of andere manier gered wordt, lijkt politiek noodzakelijk, maar de vraag is of het verstandig is voor de BV Nederland. Het zou gaan om bedragen van 2 tot 4 miljard euro. De middelen die aan een redding van KLM worden besteed, moeten elders worden opgebracht. Ofwel door uitgifte van extra staatsschuld, die uiteindelijk moet worden afbetaald, ofwel door nu elders te bezuinigen.

Weliswaar wordt KLM gezien als een nationale kampioen, maar als we het bedrijf relateren aan de schaal van de Nederlandse economie en de ranglijst van grote Nederlandse bedrijven, dan is de omvang van KLM beperkt. In tegenstelling tot een aantal van onze grote techbedrijven, vertegenwoordigt KLM geen strategisch belang in termen van kennis en onderzoek dat verloren kan gaan.

Wanneer KLM wordt gered, is het bovendien de vraag of daarmee een duurzame levensvatbaarheid is gegarandeerd. Dat is bepaald niet duidelijk, omdat het luchtverkeer mogelijk langdurig of permanent onder zijn huidige capaciteit zal blijven opereren. Toekomstige reddingsacties lijken heel waarschijnlijk.

Concurrentieverhoudingen
Wel is duidelijk dat een voortbestaan van KLM een voortzetting betekent van problemen en strubbelingen die er al waren voor de coronacrisis. Een moeizaam huwelijk met Air France, waarbij er voortdurend de dreiging is van het verschuiven van macht en middelen richting Frankrijk en waarbij er voortdurend de dreiging is dat KLM moet bloeden voor de zwakte van Air France, een bedrijf dat naar goede Franse traditie wordt gegijzeld door radicale vakbonden.

Voortbestaan van KLM betekent ook dat onze eigen politiek zich blijft bezighouden met het wel en wee van KLM. Immers, de Nederlandse staat is een grote aandeelhouder van KLM. Een standaardvuistregel in de economie is dat de staat alleen moet ingrijpen als markten hun werk niet kunnen doen. De luchtvaartsector kan prima aan de markt worden overgelaten. Een redding van KLM zal de concurrentieverhoudingen verstoren ten opzichte van maatschappijen die zelf hun broek moeten ophouden.

Wat zou er gebeuren als KLM failliet gaat? Om hier antwoord op te geven, is het goed om te kijken naar België. Begin deze eeuw viel het doek voor Sabena, een luchtvaartmaatschappij die tientallen jaren lang vrijwel uitsluitend verliezen maakte. Wordt er nu niet meer van en naar Brussel gevlogen? Het gat dat door Sabena is achtergelaten, is opgevuld door andere luchtvaartmaatschappijen.

Zo zal het ook gaan als KLM niet overleeft in zijn huidige vorm. Een deel van de ”slots” (het recht om te mogen vertrekken en aankomen op een bepaald moment op een luchthaven, red.) zal worden overgenomen door andere maatschappijen. Het ligt voor de hand dat KLM in afgeslankte vorm een doorstart zal maken, wellicht onder de naam KLM 2.0 en zonder Air France. De arbeidsvoorwaarden zullen dan meer in lijn zijn met die van budgetmaatschappijen. Hoe dan ook, de ontwikkeling van de Nederlandse economie en onze reismogelijkheden zullen er niet door beïnvloed worden.

Bezuinigen
Het is goed om de kosten van een redding van KLM in breder perspectief te zien. Rekening houdend met het tweede steunpakket zal de overheid dit jaar ten minste 110 miljard euro extra moeten lenen, en dit is nog zonder een steunpakket deze herfst of extra middelen voor het OV. Omdat deze schuld na de crisis moet worden afgebouwd, moet er nagedacht worden over bezuinigen.

In april meldde het Financieele Dagblad dat rijksambtenaren in het kader van de brede maatschappelijke heroverwegingen mogelijkheden zagen voor besparingen op het middelbaar en hoger beroepsonderwijs van 5 miljard, „met een doelmatigheidskorting van 20 procent, het stopzetten van subsidies voor praktijkleren en het verkleinen van de instroom van buitenlandse studenten door Nederlands verplicht te stellen voor bachelor opleidingen.” Hetzelfde rapport, ”Ongekend talent”, suggereert ook om masteropleidingen uit de rijksbekostiging te halen.

Deze besparingen op onderwijs zijn van dezelfde orde van grootte als de kosten van een redding van KLM. Deze middelen komen uit exact dezelfde pot. Het kan dus gaan om een concrete keuze tussen een twijfelachtige redding en een langdurige aantasting van het kennisniveau en dus het groeivermogen van onze economie. Is KLM belangrijker dan de gezondheid van ons onderwijsstelsel?
[..]

https://www.rd.nl/opinie/redden-klm-niet-verstandig-1.1669803

We zijn wakker geworden nu Wopke nog :')
Prima artikel, bedankt voor het posten.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_193558209
Prima artikel inderdaad. Failliet gaan geeft toch ook wel mogelijkheden om er sterker uit te komen als bedrijf.
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
  dinsdag 9 juni 2020 @ 21:59:46 #42
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_193559033
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 21:16 schreef H.FR het volgende:
Prima artikel inderdaad. Failliet gaan geeft toch ook wel mogelijkheden om er sterker uit te komen als bedrijf.
Alleen wat moet Wopke dan met zijn 14% belang a 770 miljoen euro :?
Daar is de waarde dan 0,00 van en dat kan hij niet verantwoorden en dus blijft hij door klooien door extra geld erin te pompen :')
  dinsdag 9 juni 2020 @ 22:09:17 #43
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_193559226
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 21:59 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Alleen wat moet Wopke dan met zijn 14% belang a 770 miljoen euro :?
Daar is de waarde dan 0,00 van en dat kan hij niet verantwoorden en dus blijft hij door klooien door extra geld erin te pompen :')
Dat is maar een klein bedrag vergeleken met 4 miljard euro wat slechts het begin is van een bodemloze put. Er zullen nog vele miljarden volgen als er aan een dood paard wordt getrokken.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  dinsdag 9 juni 2020 @ 22:12:08 #44
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_193559301
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 22:09 schreef ACT-F het volgende:
Dat is maar een klein bedrag vergeleken met 4 miljard euro wat slechts het begin is van een bodemloze put. Er zullen nog vele miljarden volgen als er aan een dood paard wordt getrokken.
Klopt maar die 4 miljard is een lening :') en diebetalen ze dus wel terug _O-
Ze trekken al maanden aan een dood paard wat door bloedzuigers de Fransen olv Ben Smith helemaal wordt leeg gezogen :(
Alleen Wopke weet het beter en wil scoren als minister om het cda en vooral zichzelf op de kaart te zetten
Dat gaat dus faliekant mislukken en ons klauwen met geld kosten
Wie verzint het dan ook om een jurist op financiën te zetten met een insead opleiding als gladjakker
Die man kan niet eens balans lezen :')
En met zijn ego wat niet eens in de kamer past luisterd hij al helemaal niet naar mensen om hem heen die het wel begrijpen :(
  dinsdag 9 juni 2020 @ 22:22:06 #45
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_193559531
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 22:12 schreef ikweethetookniet het volgende:
Klopt maar die 4 miljard is een lening :') en diebetalen ze dus wel terug _O-
Het maakt niet uit of ze het beestje lening, aandelenkoop of gift noemen. Het verdampt binnen luttele seconden. Als ze nou slim waren hadden ze alle vliegtickets terugbetaald zodat het geld in Nederland blijft, maar nu de bodem bereikt is kan iedereen fluiten naar hun centen. Het is allemaal leuk en aardig dat het verzekerd is, maar de Nederlandse consument moet dit uiteindelijk betalen.

https://www.anvr.nl/reisnieuws/artikel.aspx?item=6
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  dinsdag 9 juni 2020 @ 22:26:54 #46
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_193559641
Een politicus die slimme dingen doet met geld van anderen die moet nog geboren worden ;)
Een machts geile nieuwkomer die zijn kansen ruikt zich te laten gelden op kosten van anderen is de norm hier
En ja dat gaat ons heel veel geld kosten en Hoekstra wordt gedekt want niemand heeft dit kunnen voorzien, want unieke situatie en hopla daar gaat hij naar de volgende baan :r
pi_193560078
De Franse cultuur en de Nederlandse cultuur was en is een onoverkomelijk hindernis. De wijze van denken en doen werkt niet.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 23:12:32 #48
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193560625
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 22:44 schreef cempexo het volgende:
De Franse cultuur en de Nederlandse cultuur was en is een onoverkomelijk hindernis. De wijze van denken en doen werkt niet.
dat is niet het enige probleem, zitten gewoon te dicht op elkaar dus als je niet vroeg of laat volledig opgeslokt wilt worden dan moet je afscheid nemen of afscheid van de KLM nemen, dat kan natuurlijk ook
  woensdag 10 juni 2020 @ 16:14:04 #49
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_193569470
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 22:22 schreef ACT-F het volgende:

Als ze nou slim waren hadden ze alle vliegtickets terugbetaald zodat het geld in Nederland blijft,
Alsof het merendeel van de KLM-klanten Nederlander is. :')
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 10 juni 2020 @ 16:17:50 #50
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_193569516
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 14:31 schreef Tarado het volgende:

goed artikel wel, ben het met de schrijver eens
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 15:58 schreef BlaZ het volgende:

Prima artikel, bedankt voor het posten.
Niet meer dan een mening. Een boel niet onderbouwde aannames.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 10 juni 2020 @ 16:18:22 #51
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193569528
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 16:17 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

[..]

Niet meer dan een mening. Een boel niet onderbouwde aannames.
en dan is het meteen slecht?
  woensdag 10 juni 2020 @ 16:24:28 #52
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_193569608
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 16:18 schreef Tarado het volgende:

[..]

en dan is het meteen slecht?
Nee. Maar ook niet 'goed'.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 10 juni 2020 @ 16:25:10 #53
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193569620
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 16:24 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Nee. Maar ook niet 'goed'.
:) bedankt voor je uitleg
  woensdag 10 juni 2020 @ 22:12:27 #54
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_193575221
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 16:14 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Alsof het merendeel van de KLM-klanten Nederlander is. :')
Als KLM failliet gaat moeten alle vliegtickets vergoed worden door:

A: SGR + Nederlandse belastingbetaler
B: De Koning van Marokko
C: We geven gewoon de Rabobank de schuld

Aan jou de eer om de meest waarschijnlijk scenario uit te kiezen.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  donderdag 11 juni 2020 @ 14:55:35 #55
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_193584446
quote:
10s.gif Op woensdag 10 juni 2020 22:12 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Als KLM failliet gaat moeten alle vliegtickets vergoed worden door:

A: SGR + Nederlandse belastingbetaler
B: De Koning van Marokko
C: We geven gewoon de Rabobank de schuld

Aan jou de eer om de meest waarschijnlijk scenario uit te kiezen.
Hoe is dit van toepassing op jouw opmerking dat geld van terugbetaalde tickets in Nederland blijft? Als alle tickets terugbetaald worden, gaat het merendeel van dat geld naar het buitenland. Want daar zit het gros van de KLM klanten.

Overigens is het antwoord D: Door niemand.

Losse vliegtickets vallen niet onder de SGR.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 11 juni 2020 @ 15:03:56 #56
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_193584591
E: Wopke 8-)
Die paar kut centen op 4 miljard steun en 500 miljoen koersverlies maken dan toch niet meer uit
pi_193584820
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 23:12 schreef Tarado het volgende:

[..]

dat is niet het enige probleem, zitten gewoon te dicht op elkaar dus als je niet vroeg of laat volledig opgeslokt wilt worden dan moet je afscheid nemen of afscheid van de KLM nemen, dat kan natuurlijk ook
Dit is de crux waar het om gaat.
Of Schiphol wordt een soort Charles de Gaulle-Nord
Of Schiphol houdt een centrale functie, maar tegen welke kostprijs wordt dat dan?
  donderdag 11 juni 2020 @ 15:25:25 #58
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_193584949
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 14:55 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Hoe is dit van toepassing op jouw opmerking dat geld van terugbetaalde tickets in Nederland blijft? Als alle tickets terugbetaald worden, gaat het merendeel van dat geld naar het buitenland. Want daar zit het gros van de KLM klanten.

Overigens is het antwoord D: Door niemand.

Losse vliegtickets vallen niet onder de SGR.
Er stond een link bij mijn reactie. Niet gelezen?

https://www.anvr.nl/reisnieuws/artikel.aspx?item=6
quote:
Sinds het begin van de coronacrisis hebben ANVR-leden helaas veel reizen van consumenten moeten annuleren, maar hebben zij de Reisvoucher kunnen uitgeven. Deze Reisvoucher geeft jou als reiziger de mogelijkheid om op een later moment je reis alsnog te boeken, terwijl in de tussentijd jouw betaalde reissom gegarandeerd gedekt is door garantiefonds SGR. Deze regeling liep tot 1 juni. Maar op vrijdag 29 mei is deze dekking verlengd tot 1 september.

SGR en ANVR zijn blij dat met behulp van het ministerie van Economische Zaken de uitgifte van de enige voucher in Nederland mét SGR-dekking kan worden voortgezet tot in ieder geval 1 september 2020.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  donderdag 11 juni 2020 @ 15:27:10 #59
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_193584966
quote:
3s.gif Op donderdag 11 juni 2020 15:25 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Er stond een link bij mijn reactie. Niet gelezen?

https://www.anvr.nl/reisnieuws/artikel.aspx?item=6
[..]

Geldt alleen voor pakketreizen, niet voor losse vliegtickets. En als jij je pakketreis wil terugclaimen, dan doe je dat bij het reisbureau, niet de luchtvaartmaatschappij.

Dus nogmaals, je eerdere stelling was kul.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 11 juni 2020 @ 15:28:13 #60
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_193584988
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 15:27 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Geldt alleen voor pakketreizen, niet voor losse vliegtickets.
En waar zie jij dat staan in de link die ik gaf?
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  donderdag 11 juni 2020 @ 15:34:05 #61
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_193585060
quote:
5s.gif Op donderdag 11 juni 2020 15:28 schreef ACT-F het volgende:

[..]

En waar zie jij dat staan in de link die ik gaf?
Niet. Maar dat is voor mij parate kennis. Als jij die kennis ook wilt hebben, kun je het internet gebruiken.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 11 juni 2020 @ 15:38:00 #62
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_193585124
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 15:34 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Niet. Maar dat is voor mij parate kennis. Als jij die kennis ook wilt hebben, kun je het internet gebruiken.
Ik heb het al gebruikt, maar ik adviseer je hetzelfde te doen. Er is voor de vouchers, zoals in de link te lezen is, een dekking in het leven geroepen door het ministerie van Economische Zaken. Normaal gesproken zijn de vouchers niet gedekt nee, maar SinterWopke strooit nu met een garantstelling waar wij als belastingbetaler voor moeten betalen als KLM op de fles gaat.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  donderdag 11 juni 2020 @ 15:39:48 #63
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_193585150
quote:
7s.gif Op donderdag 11 juni 2020 15:38 schreef ACT-F het volgende:

Er is voor de vouchers, zoals in de link te lezen is, een dekking in het leven geroepen door het ministerie van Economische Zaken.
En die geldt alleen voor reizen die vallen onder de SGR.

EN LOSSE VLIEGTICKETS VALLEN NIET ONDER DE SGR.

Godverdomme wat ben je eigenwijs.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 11 juni 2020 @ 15:42:09 #64
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_193585180
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 15:39 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

En die geldt alleen voor reizen die vallen onder de SGR.

EN LOSSE VLIEGTICKETS VALLEN NIET ONDER DE SGR.

Godverdomme wat ben je eigenwijs.
Normaal gesproken ja. Maar vanwege de coronacrisis is er....

EEN REGELING IN HET LEVEN GEROEPEN DOOR HET MINISTERIE VAN ECONOMISCHE ZAKEN.

Over eigenwijs gesproken :') :')
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  donderdag 11 juni 2020 @ 15:43:28 #65
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_193585195
quote:
10s.gif Op donderdag 11 juni 2020 15:42 schreef ACT-F het volgende:

EEN REGELING IN HET LEVEN GEROEPEN DOOR HET MINISTERIE VAN ECONOMISCHE ZAKEN.

Die geldt voor reizen die onder het SGR vallen. Zoals in het artikel staat dat jij gelinkt hebt. Dus je lult nog steeds uit je nek.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 11 juni 2020 @ 15:46:15 #66
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_193585245
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 15:43 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Die geldt voor reizen die onder het SGR vallen. Zoals in het artikel staat dat jij gelinkt hebt. Dus je lult nog steeds uit je nek.
Nee, die regeling is in samenwerking met het SGR in het leven geroepen. ALLE tickets waar nu een voucher voor uitgegeven is, is dankzij die regeling gedekt.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  donderdag 11 juni 2020 @ 15:47:55 #67
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_193585271
quote:
10s.gif Op donderdag 11 juni 2020 15:46 schreef ACT-F het volgende:

Nee, die regeling is in samenwerking met het SGR in het leven geroepen. ALLE tickets reizen waar nu een voucher voor uitgegeven is, is dankzij die regeling gedekt.
Fixed
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 12 juni 2020 @ 04:09:04 #68
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_193595514
quote:
10s.gif Op donderdag 11 juni 2020 15:42 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Normaal gesproken ja. Maar vanwege de coronacrisis is er....

EEN REGELING IN HET LEVEN GEROEPEN DOOR HET MINISTERIE VAN ECONOMISCHE ZAKEN.

Over eigenwijs gesproken :') :')
quote:
9. Sommige luchtvaartmaatschappijen geven ook vouchers uit, hoe zit dat?
De Reisvoucher met SGR-dekking geldt alleen voor pakketreizen, dus niet voor losse vliegtuigtickets.
https://www.anvr.nl/reisnieuws/artikel.aspx?item=10
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 12 juni 2020 @ 11:44:41 #69
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_193598797
quote:
Onder normale omstandigheden ja. Lees je eigen bron eens goed bij punt 7.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  vrijdag 12 juni 2020 @ 12:00:11 #70
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_193598977
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 11:44 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Onder normale omstandigheden ja. Lees je eigen bron eens goed bij punt 7.
Geef jij nou eens een bron dat de Reisvoucher ook geldt voor losse tickets.

Zelf zeggen ze van niet namelijk.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 12 juni 2020 @ 13:26:58 #71
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_193600304
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 12:00 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Geef jij nou eens een bron dat de Reisvoucher ook geldt voor losse tickets.

Zelf zeggen ze van niet namelijk.
Je eigen bron bij punt 2.

Onder normale omstandigheden zou je je geld terug krijgen als een organisatie je reis annuleert. Dat geldt natuurlijk ook voor overige diensten en producten. Vanwege liquiditeitsproblemen bij reisorganisaties loop je het risico dat ze al failliet zijn voordat je je geld terug hebt kunnen vorderen waardoor je je geld kwijt bent, net zoals bij alle andere faillissementen. Nu heeft onze overheid bedacht dat alle reisorganisaties, dus ook de losse tickets, een voucher mogen uitgeven met de voorwaarde dat er een SGR-garantie op zit waardoor je gedekt bent. Het idee is dat KLM nog te redden is. Gaat de boel failliet dan worden alle tickets betaald door SGR. Uiteindelijk is het de belastingbetaler die deze garantstelling betaalt.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  vrijdag 12 juni 2020 @ 13:29:21 #72
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_193600350
quote:
3s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 13:26 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Je eigen bron bij punt 2.

Onder normale omstandigheden zou je je geld terug krijgen als een organisatie je reis annuleert. Dat geldt natuurlijk ook voor overige diensten en producten. Vanwege liquiditeitsproblemen bij reisorganisaties loop je het risico dat ze al failliet zijn voordat je je geld terug hebt kunnen vorderen waardoor je je geld kwijt bent, net zoals bij alle andere faillissementen. Nu heeft onze overheid bedacht dat alle reisorganisaties, dus ook de losse tickets, een voucher mogen uitgeven met de voorwaarde dat er een SGR-garantie op zit waardoor je gedekt bent. Het idee is dat KLM nog te redden is. Gaat de boel failliet dan worden alle tickets betaald door SGR. Uiteindelijk is het de belastingbetaler die deze garantstelling betaalt.
Ja, maar dat mag een organisatie alleen doen voor diensten die onder SGR gedekte producten vallen.

Er is zelfs een speciale corona voucher in het leven geroepen om de door jou genoemde dekking aan te bieden.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 12 juni 2020 @ 13:39:00 #73
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_193600467
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 13:29 schreef Drekkoning het volgende:

Ja, maar dat mag een organisatie alleen doen voor diensten die onder SGR gedekte producten vallen.

Er is zelfs een speciale corona voucher in het leven geroepen om de door jou genoemde dekking aan te bieden.
Juist! Het draait om die corona voucher. Dat is geen initiatief van SGR zelf, want die gaat echt niet voor Sinterklaas spelen terwijl de kopers van losse tickets geen annuleringspremie betaald hebben. Het initiatief komt van het ministerie van economische zaken in samenwerking met SGR. Zij staan garant voor deze vouchers die onder normale omstandigheden nooit gedekt zouden zijn omdat er geen annuleringsverzekering afgesloten is..
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  vrijdag 12 juni 2020 @ 13:44:21 #74
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_193600528
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 13:39 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Juist! Het draait om die corona voucher. Dat is geen initiatief van SGR zelf, want die gaat echt niet voor Sinterklaas spelen terwijl de kopers van losse tickets geen annuleringspremie betaald hebben. Het initiatief komt van het ministerie van economische zaken in samenwerking met SGR. Zij staan garant voor deze vouchers die onder normale omstandigheden nooit gedekt zouden zijn omdat er geen annuleringsverzekering afgesloten is..
quote:
5. De aan SGR deelnemende doorverkoper/handelaar zowel handelend in zijn hoedanigheid van zuiver bemiddelaar als handelend als reisorganisator na toevoeging van reisdiensten kan voor de totale aan de consument in rekening gebrachte diensten voor zover die diensten vallen onder de SGR garantieregeling een voucher onder SGR dekking uitschrijven en de van de SGR organisator ontvangen voucher onder zich houden. Een doorverkoper/handelaar mag derhalve geen vouchers uitschrijven van niet onder de SGR dekking vallende diensten en of van diensten van niet bij SGR aangesloten organisatoren.
https://www.sgr.nl/reisor(...)ucher-28-april-2020/

Of nog iets explicieter:

quote:
Mag ik een Corona-voucher verstrekken aan klanten die alleen een vliegticket hebben geboekt?
Nee, dat mag niet. Losse vliegtickets zijn niet gedekt onder de garantieregeling van SGR. Een waardebon om later een nieuw ticket te kopen kan dus niet worden gedekt.
https://www.sgr.nl/reisorganisaties/veelgestelde-vragen/
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 12 juni 2020 @ 14:13:04 #75
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_193600931
quote:
Dat laatste is interessant, want die had ik niet eerder gelezen. Waarvoor dank! Want dit scheelt ons een hoop centen. Neemt niet weg dat de overige (pakket)reizen wel voor rekening van de belastingbetaler komt als de boel op de fles gaat.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  vrijdag 12 juni 2020 @ 14:15:59 #76
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_193600969
quote:
11s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 14:13 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Dat laatste is interessant, want die had ik niet eerder gelezen. Waarvoor dank! Want dit scheelt ons een hoop centen. Neemt niet weg dat de overige (pakket)reizen wel voor rekening van de belastingbetaler komt als de boel op de fles gaat.
Ja, zeker zo. Er is nu al 150 miljoen ingepompt en als dat nodig blijkt zal dat waarschijnlijk meer worden.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 19 juni 2020 @ 10:30:25 #77
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_193695304
Controle geld struikelblok redding KLM

De voorgenomen steunoperatie van de overheid aan KLM wordt bemoeilijkt doordat Air France zijn invloed op de Nederlandse luchtvaartmaatschappij wil behouden. Dat schrijft het FD op basis van ingewijden. Minister van Financiën Wopke Hoekstra (CDA) eist dat de leningen tot 4 miljard euro enkel ten goede komen aan KLM en wil daarom controle hebben op de besteding. De Fransen willen zo min mogelijk beperkingen en voorwaarden omdat het gaat om een reddingsoperatie, voortgekomen uit de lockdown vanwege het coronavirus.

Een van de opties is het aantal commissarissen bij KLM uit te breiden zodat de Nederlanders in de meerderheid zijn. Dat is voor de Fransen onbespreekbaar. :') Een alternatief is het benoemen van een vertrouwenspersoon ('trustee') die toeziet op de besteding van het overheidsgeld. De vraag is hoeveel macht deze 'waakhond' krijgt. Ook een goedkeuringsrecht voor investeringen boven een bepaald bedrag ligt als mogelijkheid op tafel.

Dat melden bronnen die op de hoogte zijn van de onderhandelingen. Er is de afgelopen weken veel progressie geboekt, onder andere rond de overheidseis om de milieuoverlast rond Schiphol te beperken. Datzelfde geldt voor de gesprekken met de banken en de arbeidsvoorwaarden van piloten. De verwachting in politiek Den Haag is dat er uiterlijk eind volgende week meer duidelijk wordt over het steunpakket. "Het is nu de governance die op tafel ligt. Hoe de staat controle houdt op de besteding van het geld", zegt een ingewijde.

https://voorburgsdagblad.(...)ikelblok-redding-klm

Fransen willen wel ons geld maar geen controle, goh wat een verrassing :')
  vrijdag 19 juni 2020 @ 10:34:25 #78
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_193695332
Bijl valt bij KLM in plaats van Air France

De redding van luchtvaartmaatschappij KLM dreigt te verzanden in een moeras van rechtszaken en eisen van de politiek. Ook houdt de Franse regering diepe ingrepen bij Air France tegen, waardoor KLM volledig gestript dreigt te worden.

https://www.telegraaf.nl/(...)laats-van-air-france

Goh die had niemand zien aankomen, behalve Wopke :') natuurlijk :|W
pi_193695376
quote:
6s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 10:34 schreef ikweethetookniet het volgende:
Bijl valt bij KLM in plaats van Air France

De redding van luchtvaartmaatschappij KLM dreigt te verzanden in een moeras van rechtszaken en eisen van de politiek. Ook houdt de Franse regering diepe ingrepen bij Air France tegen, waardoor KLM volledig gestript dreigt te worden.

https://www.telegraaf.nl/(...)laats-van-air-france

Goh die had niemand zien aankomen, behalve Wopke :') natuurlijk :|W
Dit proces had Wopke Hoekstra vorig jaar juist willen voorkomen. Dat alles nu tegenzit, kun je hem nu niet verwijten.

We moeten ons nu wel gaan afvragen, als KLM toch helemaal uitgekleed wordt, moeten wij dan nu nog staatsgaranties van 2 tot 4 miljard euro gaan geven op leningen aan KLM.
  vrijdag 19 juni 2020 @ 13:54:28 #80
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193697940
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 10:38 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Dit proces had Wopke Hoekstra vorig jaar juist willen voorkomen. Dat alles nu tegenzit, kun je hem nu niet verwijten.

We moeten ons nu wel gaan afvragen, als KLM toch helemaal uitgekleed wordt, moeten wij dan nu nog staatsgaranties van 2 tot 4 miljard euro gaan geven op leningen aan KLM.
daarom, misschien is er wel een non EU airline bereid KLM van Air France te kopen, met hun verder gaan is zinloos
  vrijdag 19 juni 2020 @ 14:15:50 #81
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_193698148
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 13:54 schreef Tarado het volgende:

[..]

daarom, misschien is er wel een non EU airline bereid KLM van Air France te kopen, met hun verder gaan is zinloos
Misschien kan men KLM bij Airfrance losweken en aan de Luchthanze overdoen. Met de Duitsers is samenwerken een stuk gemakkelijker in ieder geval.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  vrijdag 19 juni 2020 @ 14:17:51 #82
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193698166
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 14:15 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Misschien kan men KLM bij Airfrance losweken en aan de Luchthanze overdoen. Met de Duitsers is samenwerken een stuk gemakkelijker.
Ook Frankfurt is erg dichtbij, naar mijn mening is het beter een partner te hebben uit de VS, Midden Oosten, of Verre Oosten die dan Amsterdam als Europese hub gebruikt en niet een EU partner die van Schiphol een streekvliegveld wil maken.
pi_193698229
Daar waar de overheid zich gaat bemoeien met commerciële organisaties, daar gaat het mis. Overheid zijn namelijk ambtenaren...
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  vrijdag 19 juni 2020 @ 14:40:19 #84
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_193698411
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 14:17 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ook Frankfurt is erg dichtbij, naar mijn mening is het beter een partner te hebben uit de VS, Midden Oosten, of Verre Oosten die dan Amsterdam als Europese hub gebruikt en niet een EU partner die van Schiphol een streekvliegveld wil maken.
Lufthanza is niet zo gecentraliseerd als Airfrance, waar de focus puur op Parijs licht. De Duitse maatschappij vliegt ook international vanuit München en Berlijn. Daarom denk ik dat deze combinatie beter past.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_193698700
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 14:17 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ook Frankfurt is erg dichtbij, naar mijn mening is het beter een partner te hebben uit de VS, Midden Oosten, of Verre Oosten die dan Amsterdam als Europese hub gebruikt en niet een EU partner die van Schiphol een streekvliegveld wil maken.
Ja, ik denk ook aan zo'n oplossing. 40% naar China East, en 40% naar Delta
pi_193698727
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 14:40 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Lufthanza is niet zo gecentraliseerd als Airfrance, waar de focus puur op Parijs licht. De Duitse maatschappij vliegt ook international vanuit München en Berlijn. Daarom denk ik dat deze combinatie beter past.
Lufthansa zit in hetzelfde vaarwater als KLM. Die hebben al zoveel verplichtingen jegens andere landen (België, Oostenrijk en Zwitserland), dat KLM ook in die combinatie een ondergeschoven kind zal blijven. Ik meende dat de Oostenrijkse regering steun heeft gegeven aan Lufthansa-dochter Austrian in ruil voor een grotere meer internationale hubfunctie voor Wenen.
  vrijdag 19 juni 2020 @ 17:48:51 #87
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_193700375
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 15:09 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Lufthansa zit in hetzelfde vaarwater als KLM. Die hebben al zoveel verplichtingen jegens andere landen (België, Oostenrijk en Zwitserland), dat KLM ook in die combinatie een ondergeschoven kind zal blijven. Ik meende dat de Oostenrijkse regering steun heeft gegeven aan Lufthansa-dochter Austrian in ruil voor een grotere meer internationale hubfunctie voor Wenen.
Het is inderdaad niet perfect, maar alles beter dan met Chinezen of Arabieren in zee te moeten.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_193700538
Wat is KLM nog waard. M.a.w. wat kan je kopen voor 2-4 miljard?
pi_193700732
Gesubsidieerd vliegen, grappig wel. En dan willen ze nog dat mensen minder gaan vliegen, top zakenlieden die overheid ^O^
  vrijdag 19 juni 2020 @ 19:45:54 #90
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_193702067
’Waterhoofd Air France KLM weer groter’ :D

De Nederlander Pieter Bootsma wordt de nieuwe hoogste commerciële eindbaas bij luchtvaartcombinatie Air France KLM. Het aantal topfuncties wordt daarmee ondanks de coronacrisis weer verder uitgebreid.

https://www.telegraaf.nl/(...)ance-klm-weer-groter

Lekker bezig weer :')
Krijgt deze kanjer toch wel een bonus :?
  vrijdag 19 juni 2020 @ 19:57:29 #91
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_193702235
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 18:02 schreef stalybridge het volgende:
Wat is KLM nog waard. M.a.w. wat kan je kopen voor 2-4 miljard?
Aantal uitstaande aandelen 428.630.000 AirFrance KLM
Koers is 4.56
------------------------------
Hele hut kost dus 1.954.552.000 nog geen twee miljard
14% heb je al dus die gaat er vanaf
1.680.915.000 en je hebt de hele onderneming in bezit
Maar 51% is al voldoende om die Fransen uit te roken en dat kost dus..
51%-14%=37% Dat kost 723.184.000 is minder dan we al uitgegeven hebben en we zuigen die Fransen helemaal leeg net zoals ze bij ons al die jaren gedaan hebben
Maar nee, Wopke gaat 4 miljard lenen aan Fransen die we dus nooit meer terug zien :')
  vrijdag 19 juni 2020 @ 19:58:34 #92
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_193702245
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 18:16 schreef Jed1Gam het volgende:
Gesubsidieerd vliegen, grappig wel. En dan willen ze nog dat mensen minder gaan vliegen, top zakenlieden die overheid ^O^
Klopt als een bus, die Debiel Eurlings was ook zo een succes bij de KLM :')
pi_193752739
Yteke de Jong vraagt het zich ook af. "Wordt KLM een blijvende pinautomaat voor Air France?"

https://www.telegraaf.nl/(...)omaat-wordt-gebruikt
  dinsdag 23 juni 2020 @ 15:09:45 #94
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_193752756
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 15:08 schreef Idisrom het volgende:
Yteke de Jong vraagt het zich ook af. "Wordt KLM een blijvende pinautomaat voor Air France?"

https://www.telegraaf.nl/(...)omaat-wordt-gebruikt
Denk dat de governance eigenlijk de belangrijkste voorwaarde moet zijn van eventuele steun, veel meer dan dat geneuzel over nachtvluchten, biobrandstof, of wat Henk de piloot verdient.

[ Bericht 1% gewijzigd door Drekkoning op 23-06-2020 15:15:53 ]
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 23 juni 2020 @ 16:01:47 #95
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_193753621
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 15:08 schreef Idisrom het volgende:
Yteke de Jong vraagt het zich ook af. "Wordt KLM een blijvende pinautomaat voor Air France?"
https://www.telegraaf.nl/(...)omaat-wordt-gebruikt
Zij snapt het, alleen Wopke :') staat er anders in :')
Die strooit gewoon met geld van anderen om zijn 1e aankoop van 750 miljoen met met nu 500 miljoen koersverlies te redden :')
Wopke schuift de shit van de Fransen gewoon door naar het volk om zijn eigen gezicht te kunnen redden
  woensdag 24 juni 2020 @ 01:30:05 #96
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_193762595
Weinig animo voor vrijwillige vertrekregeling KLM :')

Slechts 800 vrijwilligers hebben zich aangemeld voor de vrijwillige vertrekregeling van KLM, aldus vakbondsvoorzitter Robert Swankhuizen. Dat is veel te weinig om gedwongen ontslagen te voorkomen. De luchtvaartmaatschappij moet als gevolg van de coronacrisis waarschijnlijk 5400 tot 7000 banen schrappen.

Swankhuizen, de voorzitter van de Nederlandse vakbond voor luchtvaarttechnici (NVLT), bevestigt aan RTL Z dat er tot nu toe 800 aanmeldingen voor de vrijwillige vertrekregeling zijn, op het totale aantal van 30.000 medewerkers.

Volgens hem is de regeling te karig om genoeg mensen over de streep te trekken. De vertrekpremie van KLM kan oplopen tot maximaal anderhalf jaarsalaris.

Te karig
Swankhuizen wees er gisteren in de Telegraaf al op dat de Nederlandse fiscus daarvan de helft opeist. In Frankrijk zou dat slechts 25 procent zijn.

Om het aantal gedwongen ontslagen zo laag mogelijk te houden, is het van belang dat de vrijwillige vertrekregeling zo gunstig mogelijk is. "Hoe meer de mensen daar netto van overhouden, hoe meer er zich voor zullen aanmelden", vult de vakbondsvoorzitter tegenover RTL Z aan. "Dat moeten de Wopke Hoekstra's van deze wereld zich realiseren." :D

Volgens de vakbondsvoorzitter kunnen de verschillen tussen de Nederlandse en Franse vertrekregelingen kwaad bloed zetten bij de werknemers van KLM. "Die hebben jarenlang veel beter gepresteerd dan hun Franse collega's, terwijl die sowieso al betere arbeidsomstandigheden hadden met een kortere werkweek en een lagere pensioenleeftijd. Nu houden zij ook nog eens meer over aan hun vertrekregeling."

Swankhuizen is teleurgesteld in de gebrekkige informatie over de komende reorganisatie, die de vakbonden van KLM krijgen. "Zo is nog steeds niet bekend hoeveel werknemers KLM moet laten gaan."

Rechtszaak ontslagmethode
De grootste vakbond bij KLM, de Vereniging Nederlands Cabinepersoneel (VNC), stapt vrijdag naar de rechter om te protesteren tegen de ontslagmethode die de luchtvaartmaatschappij bij de komende sanering wil gebruiken.

Daarbij wil KLM ontslagen spreiden over de leeftijdscategorieën, in plaats van de werknemers met het kortste arbeidsverleden te ontslaan. Volgens een woordvoerster van de VNC willen veel werknemers eerst de rechtszaak afwachten, omdat zij dan beter kunnen beoordelen of de vrijwillige vertrekregeling voor hen geschikt is.

KLM reageerde vanochtend nog niet op een verzoek om toelichting op het animo voor de vrijwillige vertrekregeling en de aanstaande rechtszaak.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)-klm-sanering-corona

Wopke :r realiseert zich helemaal niks en is alleen bezig met zichzelf op de kaart te zetten en zijn geniale :') aankoop van 750 miljoen met 500 miljoen verlies goed te praten
  woensdag 24 juni 2020 @ 01:33:19 #97
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_193762617
President Macron in DenHaag voor overleg met premier Rutte

Premier Mark Rutte krijgt vandaag hoog bezoek: de Franse president Emmanuel Macron komt op de koffie.



De twee hebben heel wat te bespreken. Macron komt naar Den Haag om Rutte te overtuigen van het Europese noodfonds, waarover Rutte nog altijd dwars ligt – de huidige voorstellen zijn volgens Rutte „nog verre van” acceptabel. Daarover belde hij gisteren ook al met de Duitse bondskanselier Angela Merkel. Maar ook het reddingsplan voor Air France-KLM zal op tafel komen.

quote:
Deze week zal het leningenpakket voor KLM worden gepresenteerd, stelt De Telegraaf. “Rutte kan dinsdag nog laatste toezeggingen losweken ten aanzien van garanties voor KLM om zo de rol als pinautomaat af te wenden”, stelt een ingewijde tegen de krant.
https://denhaagfm.nl/2020(...)g-met-premier-rutte/

Nou nu gaan we de daadkracht van Rutte zien, nadat het Wopke :r al niet gelukt is de faalhaas
Dit gaat ons nog veel meer geld kosten want ego's zijn belangrijker dan het volk
  woensdag 24 juni 2020 @ 05:05:09 #98
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_193763160
quote:
6s.gif Op woensdag 24 juni 2020 01:30 schreef ikweethetookniet het volgende:
Weinig animo voor vrijwillige vertrekregeling KLM :')

Slechts 800 vrijwilligers hebben zich aangemeld voor de vrijwillige vertrekregeling van KLM, aldus vakbondsvoorzitter Robert Swankhuizen. Dat is veel te weinig om gedwongen ontslagen te voorkomen. De luchtvaartmaatschappij moet als gevolg van de coronacrisis waarschijnlijk 5400 tot 7000 banen schrappen.

Swankhuizen, de voorzitter van de Nederlandse vakbond voor luchtvaarttechnici (NVLT), bevestigt aan RTL Z dat er tot nu toe 800 aanmeldingen voor de vrijwillige vertrekregeling zijn, op het totale aantal van 30.000 medewerkers.

Volgens hem is de regeling te karig om genoeg mensen over de streep te trekken. De vertrekpremie van KLM kan oplopen tot maximaal anderhalf jaarsalaris.

Te karig
Swankhuizen wees er gisteren in de Telegraaf al op dat de Nederlandse fiscus daarvan de helft opeist. In Frankrijk zou dat slechts 25 procent zijn.

Om het aantal gedwongen ontslagen zo laag mogelijk te houden, is het van belang dat de vrijwillige vertrekregeling zo gunstig mogelijk is. "Hoe meer de mensen daar netto van overhouden, hoe meer er zich voor zullen aanmelden", vult de vakbondsvoorzitter tegenover RTL Z aan. "Dat moeten de Wopke Hoekstra's van deze wereld zich realiseren." :D

Volgens de vakbondsvoorzitter kunnen de verschillen tussen de Nederlandse en Franse vertrekregelingen kwaad bloed zetten bij de werknemers van KLM. "Die hebben jarenlang veel beter gepresteerd dan hun Franse collega's, terwijl die sowieso al betere arbeidsomstandigheden hadden met een kortere werkweek en een lagere pensioenleeftijd. Nu houden zij ook nog eens meer over aan hun vertrekregeling."

Swankhuizen is teleurgesteld in de gebrekkige informatie over de komende reorganisatie, die de vakbonden van KLM krijgen. "Zo is nog steeds niet bekend hoeveel werknemers KLM moet laten gaan."

Rechtszaak ontslagmethode
De grootste vakbond bij KLM, de Vereniging Nederlands Cabinepersoneel (VNC), stapt vrijdag naar de rechter om te protesteren tegen de ontslagmethode die de luchtvaartmaatschappij bij de komende sanering wil gebruiken.

Daarbij wil KLM ontslagen spreiden over de leeftijdscategorieën, in plaats van de werknemers met het kortste arbeidsverleden te ontslaan. Volgens een woordvoerster van de VNC willen veel werknemers eerst de rechtszaak afwachten, omdat zij dan beter kunnen beoordelen of de vrijwillige vertrekregeling voor hen geschikt is.

KLM reageerde vanochtend nog niet op een verzoek om toelichting op het animo voor de vrijwillige vertrekregeling en de aanstaande rechtszaak.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)-klm-sanering-corona

Wopke :r realiseert zich helemaal niks en is alleen bezig met zichzelf op de kaart te zetten en zijn geniale :') aankoop van 750 miljoen met 500 miljoen verlies goed te praten
Niet de VVR pakken, en er daarna uitgebonjourd worden met een minimale transitievergoeding. Living on the edge.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 24 juni 2020 @ 10:35:24 #99
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_193765276
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 14:23 schreef cempexo het volgende:
Daar waar de overheid zich gaat bemoeien met commerciële organisaties, daar gaat het mis.
Graaf jij nog even een put in Tsjechie, of zo.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_193765309
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 05:05 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Niet de VVR pakken, en er daarna uitgebonjourd worden met een minimale transitievergoeding. Living on the edge.
Mwoah, je kunt nog 2 jaar in de WW als je genoeg jaren gewerkt hebt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')