Ja maar ja je moet wat he..quote:Op dinsdag 26 mei 2020 23:34 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Daar scheurt Elbers toch gewoon zijn kringspier mee![]()
Smeren helpt daar niet tegen
[ afbeelding ]
Wees maar niet bang, die heeft over 5 jaar een prachtige functie bij KLM.quote:Op woensdag 27 mei 2020 00:20 schreef -XOR- het volgende:
Hoekstra kan nu wel gratis business class vliegen en mag ook in de KLM Crown Lounge.
De vorige CDA-kroonprins beviel wel enorm daar.quote:Op woensdag 27 mei 2020 00:21 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Wees maar niet bang, die heeft over 5 jaar een prachtige functie bij KLM.
Wat een aanfluiting was datquote:Op woensdag 27 mei 2020 00:23 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De vorige CDA-kroonprins beviel wel enorm daar.
"Met Camiel halen we een hoop slagkracht in huis."quote:
https://www.telegraaf.nl/(...)n-bij-air-france-klmquote:Ceo Smith pakt ¤4,8 miljoen aan bonussen bij Air France KLM
hij schijnt wel goed te zijn die Smith maar bonussen uitkeren en staatsteun vragen gaan niet samen lijkt mij, vreemd dat hij daar zelf geen afstand van doetquote:Op woensdag 27 mei 2020 12:53 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ afbeelding ]
Even het verschil tussen nederland en Frankrijk in beeld
4746456 vs 342000
14:1
POL / Boek: Opkomst en ondergang in biografie Camiel Eurlingsquote:Op woensdag 27 mei 2020 00:23 schreef -XOR- het volgende:
De vorige CDA-kroonprins beviel wel enorm daar.
Gaat prima samen hoorquote:Op woensdag 27 mei 2020 12:54 schreef Tarado het volgende:
hij schijnt wel goed te zijn die Smith maar bonussen uitkeren en staatsteun vragen gaan niet samen lijkt mij, vreemd dat hij daar zelf geen afstand van doet
Smith heeft al afgezien van de bonus voor 2020. In het nieuws gaat het om de beloning voor 2019 door de aandeelhouders. Hoewel het natuurlijk nog steeds discutabel is om bonussen uit te keren terwijl er ontslagen gepland staan en het bedrijf aan het staatsinfuus ligt.quote:Op woensdag 27 mei 2020 12:58 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Gaat prima samen hoor![]()
Bonus voor Ben bij verkrijgen staatsteun![]()
De bonus voor Air France-KLM topman Ben Smith zal het komende jaar afhangen van de kaspositie van de fusiemaatschappij. Een bonus over de winstgevenheid en andere doelstellingen die door het coronavirus onmogelijk zijn geworden heeft dit jaar geen zin. Onderdeel van een betere kaspositie is het verkrijgen van staatssteun, zo heeft het FD uitgezocht.
De krant baseert zich op het ingediende Universal Registration Document voor de aandeelhoudersvergadering die op 26 mei wordt gehouden. Het voorstel zal mogelijk slecht vallen bij de Nederlandse staat, die sinds vorig jaar een belangrijke en medebepalende aandeelhouder is in de luchtvaartcombinatie.
https://luchtvaartnieuws.(...)rkrijgen-staatssteun
Meer steun binnenslepen = meer bonus = logisch toch![]()
Ja, en over 2021 zal hij vast en zeker weer een enorme bonus krijgen, die heus niets te maken heeft met het niet krijgen van een 2020 bonus.quote:Op woensdag 27 mei 2020 13:19 schreef Havermout2 het volgende:
[..]
Smith heeft al afgezien van de bonus voor 2020. In het nieuws gaat het om de beloning voor 2019 door de aandeelhouders. Hoewel het natuurlijk nog steeds discutabel is om bonussen uit te keren terwijl er ontslagen gepland staan en het bedrijf aan het staatsinfuus ligt.
Mee eens. Maar wie zijn de grotere parasieten? De bonusontvanger in de vorm van de CEO of de aandeelhouder die zijn gedrag sturen met beloningen?quote:Op woensdag 27 mei 2020 13:21 schreef probeer het volgende:
[..]
Ja, en over 2021 zal hij vast en zeker weer een enorme bonus krijgen, die heus niets te maken heeft met het niet krijgen van een 2020 bonus.
Parasieten veranderen niet.
Ik acht Wopke Hoekstra hierin een stuk zuiverder dan Camiel Eurlings.quote:Op woensdag 27 mei 2020 00:21 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Wees maar niet bang, die heeft over 5 jaar een prachtige functie bij KLM.
Beiden zo enorm ver over de grens van wat moreel aanvaardbaar is, dat het niet echt uit maakt wie het ergste is.quote:Op woensdag 27 mei 2020 13:28 schreef Havermout2 het volgende:
[..]
Mee eens. Maar wie zijn de grotere parasieten? De bonusontvanger in de vorm van de CEO of de aandeelhouder die zijn gedrag sturen met beloningen?
In het algemeen zijn de dividenduitkeringen bij KLM nooit bijzonder geweest.quote:Op donderdag 28 mei 2020 12:22 schreef Weltschmerz het volgende:
Wat ik niet snap bij die staatssteun aan bedrijven in het algemeen is waarom er niet extra aandelen worden uitgegeven. Die aandeelhouders hebben vaak winstuitkeringen genoten waardoor er minder kapitaal in het bedrijf zit, en dat moet de belastingbetaler dan ophoesten om het bedrijf en de werkgelegenheid te behouden.
Zo'n bedrijf kan toch ook gewoon nieuwe aandelen uitgeven, dan worden die van de aandeelhouders minder waard ja, maar als het bedrijf failliet gaat zijn ze het helemaal kwijt. Dus het is in principe sowieso hun probleem. Met die aandelen haal je dan nieuw geld op, is daar te weinig interesse in dan kan de overheid alsnog die aandelen kopen, dat is dan ook steun, maar dan hebben ze wel een groter deel van het bedrijf, wat ze dan over een paar jaar weer zouden kunnen verkopen.
Sowieso zijn veel aandelen KLM al in handen van overheden geloof ik, en een kasrondje heeft niet zoveel zin.quote:Op donderdag 28 mei 2020 12:28 schreef Idisrom het volgende:
[..]
In het algemeen zijn de dividenduitkeringen bij KLM nooit bijzonder geweest.
In het midden van de jaren '90 ben ik ook eens verleid door KLM voor het meedoen aan een extra aandelenemissie bij KLM. Dat geld was enkele jaren later al verdampt, zonder voor mijn gevoel tussentijds dividend ervan hebben gekregen.
AF/KLM heeft sowieso vanaf 2016 geen dividend (meer) uitgekeerd.
https://www.telegraaf.nl/(...)ance-klm/kerncijfers
quote:Op donderdag 28 mei 2020 12:36 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Sowieso zijn veel aandelen KLM al in handen van overheden geloof ik, en een kasrondje heeft niet zoveel zin.
Maar in het algemeen, is het principieel niet gewoon een heel goed idee voor NV's en BV's overeind te houden? En in het bijzonder wanneer het gaat om bedrijven die weinig reserves hebben en wel veel winst hebben uitgekeerd?
Daar is niets van gebleken. Nederland blijft een vrij gemakkelijk te negeren factor. Dat bleek al eerder, toen de Franse regering besloot Air France-KLM te steunen met leningen en garanties ter waarde van zeven miljard euro. Hoekstra werd verrast door die actie en moest hals over kop berichten dat Nederland KLM te hulp wil schieten met 2 tot 4 miljard euro.quote:Naar dinsdag bleek was de handeling niet alleen onrechtmatig, maar wordt het daarmee beoogde doel ook niet binnen bereik gebracht. Hoekstra beweerde na de aankoop dat de positie van de Nederlandse staat bij Air France-KLM was verstevigd. De Nederlandse belangen in de luchtvaartmaatschappij konden zo beter worden beschermd.
Dit is de essentie waar het volgens mij om gaat.quote:Op donderdag 28 mei 2020 13:29 schreef ikweethetookniet het volgende:
Tweede Kamer, wees veel alerter op Air France-KLM![]()
....knip....
Nederland blijft een vrij gemakkelijk te negeren factor. Dat bleek al eerder, toen de Franse regering besloot Air France-KLM te steunen met leningen en garanties ter waarde van zeven miljard euro. Hoekstra werd verrast door die actie en moest hals over kop berichten dat Nederland KLM te hulp wil schieten met 2 tot 4 miljard euro.
....knip....
Dat heeft Camiel de randdebiel al gedaanquote:Op donderdag 28 mei 2020 13:35 schreef Idisrom het volgende:
....Geeft deze 2 tot 4 euro miljard steun enig garanties voor Schiphol?
Of heeft de Franse Staat (onderhands) bedongen voor hun staatssteun dat de (winstgevende) intercontinentale lijnen van Schiphol overgeheveld moeten worden naar Parijs.
https://www.mt.nl/nieuws/(...)ebonussen-uit/589171quote:Zo heeft de kersverse ceo Paul Stone (ceo Kathryn Marinello heeft op 16 mei haar ontslag ingediend) er 7 ton bij gekregen, vicepresident en cfo Jamere Jackson 6 ton. Als reden geeft Hertz aan dat het topmanagement vanwege het bankroet al afziet van zijn jaarlijkse bonus, en het al jaren noodlijdende concern juist in deze tijden deze ‘sleutelfiguren’ wil behouden.
mochten ze eventueel weer splitsen dan heeft Air France daar niets aan omdat het startpunt AMS moet zijn, toen KLM nog in een alliantie zat met Alitalia waren er ook wat bestemmingen naar overgedragen maar die zijn weer terug gekomen na beëindiging daarvan.quote:Op donderdag 28 mei 2020 13:59 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Dat heeft Camiel de randdebiel al gedaan
Camiel Eurlings gaf KLM-landingsrechten weg aan Air France
https://www.quotenet.nl/n(...)n-air-france-154392/
En nog bedankt he Camiel
Een Chapter 11 constructie is wel wat anders dan faillissement hier. Hier houdt de toko gewoon op te bestaan, onder een Chapter 11 blijft de organisatie, zonder her-/doorstart nog steeds opereren. Alleen oude schulden worden niet meer betaald.quote:Op donderdag 28 mei 2020 14:06 schreef ikweethetookniet het volgende:
Bonussen het kan nog gekker
Hertz vraagt faillissement aan, keert wel retentiebonussen uit
Vorige week heeft autoverhuurbedrijf Hertz faillissement aangevraagd in de VS. Dinsdag maakte het concern bekend dat het 340 van zijn topbestuurders retentiebonussen uit heeft gekeerd met een totale waarde van 16,2 miljoen dollar.
[..]
https://www.mt.nl/nieuws/(...)ebonussen-uit/589171
![]()
![]()
Nou Benjamin Smith hopelijk geef jij jezelf ook nog een bonus vlak voordat de tent failliet gaat, want je hebt het al zo zwaar
Het laat zich zich raden wat er dan met de technische dienst, Transavia en de groei op Schiphol gaat gebeuren”, zegt luchtvaartdeskundige Ruud Jansen donderdagavond.quote:Topman Ben Smith is bezig met een herstructureringsplan, dat mogelijk ten koste kan gaan van KLM-afdelingen en de routes op Schiphol. Insiders melden aan de De Telegraaf dat topman Pieter Elbers van KLM nauwelijks nog betrokken wordt in de besluitvorming in Parijs. Smith wil afdelingen als IT, communicatie, vloot en merkstrategie verder centraliseren.
De Air France-KLM topman zette de afgelopen weken in hoog tempo vertrouwelingen neer op strategische posities bij de Franse divisie, waardoor de functie van de huidige ceo van Air France Anne Rigail nog nauwelijks meer inhoud lijkt te hebben. Zij heeft de afgelopen week haar communicatie-en duurzaamheidsteam verloren aan Smith.
De ceo van de moedermaatschappij wil ook van KLM een zogeheten operating carrier maken, die geen eigenstandige beslissingen meer neemt. De Nederlandse politiek kwam hier in het verleden tegen in het geweer. „Is Hoekstra nog wel in gesprek met KLM, of staat de onderhandelingstafel inmiddels in Parijs? Het gevraagde bedrijfsplan van de Nederlandse banken komt dan uit Parijs.
https://www.rd.nl/opinie/redden-klm-niet-verstandig-1.1669803quote:Roel Beetsma is hoogleraar macro-economie aan de Universiteit van Amsterdam; Raymond Gradus is hoogleraar economie aan de Vrije Universiteit Amsterdam.
goed artikel wel, ben het met de schrijver eensquote:Op dinsdag 9 juni 2020 14:17 schreef ikweethetookniet het volgende:
Redden KLM niet verstandig
KLM zit in ongelooflijk zwaar weer. Dat het bedrijf op de een of andere manier gered wordt, lijkt politiek noodzakelijk, maar de vraag is of het verstandig is voor de BV Nederland.
De economische lockdown als gevolg van het coronavirus heeft geleid tot ongekende steunpakketten die in hoog tempo zijn ingevoerd. De inspanningen zijn gericht op het in stand houden van werkgelegenheid. Dit kan effectief zijn voor bedrijven en sectoren die een tijdelijke klap ondervinden en daarna weer relatief snel kunnen aantrekken. Voor het langdurig in stand houden van werkgelegenheid die anders zou verdwijnen, is de steun minder geschikt. Hier helpt hij enkel om uitstel van executie te voorkomen.
Dat de coronacrisis leidt tot structurele veranderingen in de economie lijkt onvermijdelijk. Digitalisering, videovergaderen en thuiswerken krijgen een enorme impuls. En waarschijnlijk zal er in de toekomst minder gereisd worden, waardoor de trendgroei in het luchtverkeer gebroken of naar beneden gebogen wordt.
Nationaal icoon
Als gevolg van de ontwikkelingen zit de KLM in ongelooflijk zwaar weer. Overleven zonder hulp van de overheid is uitgesloten. Met een faillissement van KLM zou een nationaal icoon verloren gaan. Dat KLM op de een of andere manier gered wordt, lijkt politiek noodzakelijk, maar de vraag is of het verstandig is voor de BV Nederland. Het zou gaan om bedragen van 2 tot 4 miljard euro. De middelen die aan een redding van KLM worden besteed, moeten elders worden opgebracht. Ofwel door uitgifte van extra staatsschuld, die uiteindelijk moet worden afbetaald, ofwel door nu elders te bezuinigen.
Weliswaar wordt KLM gezien als een nationale kampioen, maar als we het bedrijf relateren aan de schaal van de Nederlandse economie en de ranglijst van grote Nederlandse bedrijven, dan is de omvang van KLM beperkt. In tegenstelling tot een aantal van onze grote techbedrijven, vertegenwoordigt KLM geen strategisch belang in termen van kennis en onderzoek dat verloren kan gaan.
Wanneer KLM wordt gered, is het bovendien de vraag of daarmee een duurzame levensvatbaarheid is gegarandeerd. Dat is bepaald niet duidelijk, omdat het luchtverkeer mogelijk langdurig of permanent onder zijn huidige capaciteit zal blijven opereren. Toekomstige reddingsacties lijken heel waarschijnlijk.
Concurrentieverhoudingen
Wel is duidelijk dat een voortbestaan van KLM een voortzetting betekent van problemen en strubbelingen die er al waren voor de coronacrisis. Een moeizaam huwelijk met Air France, waarbij er voortdurend de dreiging is van het verschuiven van macht en middelen richting Frankrijk en waarbij er voortdurend de dreiging is dat KLM moet bloeden voor de zwakte van Air France, een bedrijf dat naar goede Franse traditie wordt gegijzeld door radicale vakbonden.
Voortbestaan van KLM betekent ook dat onze eigen politiek zich blijft bezighouden met het wel en wee van KLM. Immers, de Nederlandse staat is een grote aandeelhouder van KLM. Een standaardvuistregel in de economie is dat de staat alleen moet ingrijpen als markten hun werk niet kunnen doen. De luchtvaartsector kan prima aan de markt worden overgelaten. Een redding van KLM zal de concurrentieverhoudingen verstoren ten opzichte van maatschappijen die zelf hun broek moeten ophouden.
Wat zou er gebeuren als KLM failliet gaat? Om hier antwoord op te geven, is het goed om te kijken naar België. Begin deze eeuw viel het doek voor Sabena, een luchtvaartmaatschappij die tientallen jaren lang vrijwel uitsluitend verliezen maakte. Wordt er nu niet meer van en naar Brussel gevlogen? Het gat dat door Sabena is achtergelaten, is opgevuld door andere luchtvaartmaatschappijen.
Zo zal het ook gaan als KLM niet overleeft in zijn huidige vorm. Een deel van de ”slots” (het recht om te mogen vertrekken en aankomen op een bepaald moment op een luchthaven, red.) zal worden overgenomen door andere maatschappijen. Het ligt voor de hand dat KLM in afgeslankte vorm een doorstart zal maken, wellicht onder de naam KLM 2.0 en zonder Air France. De arbeidsvoorwaarden zullen dan meer in lijn zijn met die van budgetmaatschappijen. Hoe dan ook, de ontwikkeling van de Nederlandse economie en onze reismogelijkheden zullen er niet door beďnvloed worden.
Bezuinigen
Het is goed om de kosten van een redding van KLM in breder perspectief te zien. Rekening houdend met het tweede steunpakket zal de overheid dit jaar ten minste 110 miljard euro extra moeten lenen, en dit is nog zonder een steunpakket deze herfst of extra middelen voor het OV. Omdat deze schuld na de crisis moet worden afgebouwd, moet er nagedacht worden over bezuinigen.
In april meldde het Financieele Dagblad dat rijksambtenaren in het kader van de brede maatschappelijke heroverwegingen mogelijkheden zagen voor besparingen op het middelbaar en hoger beroepsonderwijs van 5 miljard, „met een doelmatigheidskorting van 20 procent, het stopzetten van subsidies voor praktijkleren en het verkleinen van de instroom van buitenlandse studenten door Nederlands verplicht te stellen voor bachelor opleidingen.” Hetzelfde rapport, ”Ongekend talent”, suggereert ook om masteropleidingen uit de rijksbekostiging te halen.
Deze besparingen op onderwijs zijn van dezelfde orde van grootte als de kosten van een redding van KLM. Deze middelen komen uit exact dezelfde pot. Het kan dus gaan om een concrete keuze tussen een twijfelachtige redding en een langdurige aantasting van het kennisniveau en dus het groeivermogen van onze economie. Is KLM belangrijker dan de gezondheid van ons onderwijsstelsel?
[..]
https://www.rd.nl/opinie/redden-klm-niet-verstandig-1.1669803
We zijn wakker geworden nu Wopke nog
Prima artikel, bedankt voor het posten.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 14:17 schreef ikweethetookniet het volgende:
Redden KLM niet verstandig
KLM zit in ongelooflijk zwaar weer. Dat het bedrijf op de een of andere manier gered wordt, lijkt politiek noodzakelijk, maar de vraag is of het verstandig is voor de BV Nederland.
De economische lockdown als gevolg van het coronavirus heeft geleid tot ongekende steunpakketten die in hoog tempo zijn ingevoerd. De inspanningen zijn gericht op het in stand houden van werkgelegenheid. Dit kan effectief zijn voor bedrijven en sectoren die een tijdelijke klap ondervinden en daarna weer relatief snel kunnen aantrekken. Voor het langdurig in stand houden van werkgelegenheid die anders zou verdwijnen, is de steun minder geschikt. Hier helpt hij enkel om uitstel van executie te voorkomen.
Dat de coronacrisis leidt tot structurele veranderingen in de economie lijkt onvermijdelijk. Digitalisering, videovergaderen en thuiswerken krijgen een enorme impuls. En waarschijnlijk zal er in de toekomst minder gereisd worden, waardoor de trendgroei in het luchtverkeer gebroken of naar beneden gebogen wordt.
Nationaal icoon
Als gevolg van de ontwikkelingen zit de KLM in ongelooflijk zwaar weer. Overleven zonder hulp van de overheid is uitgesloten. Met een faillissement van KLM zou een nationaal icoon verloren gaan. Dat KLM op de een of andere manier gered wordt, lijkt politiek noodzakelijk, maar de vraag is of het verstandig is voor de BV Nederland. Het zou gaan om bedragen van 2 tot 4 miljard euro. De middelen die aan een redding van KLM worden besteed, moeten elders worden opgebracht. Ofwel door uitgifte van extra staatsschuld, die uiteindelijk moet worden afbetaald, ofwel door nu elders te bezuinigen.
Weliswaar wordt KLM gezien als een nationale kampioen, maar als we het bedrijf relateren aan de schaal van de Nederlandse economie en de ranglijst van grote Nederlandse bedrijven, dan is de omvang van KLM beperkt. In tegenstelling tot een aantal van onze grote techbedrijven, vertegenwoordigt KLM geen strategisch belang in termen van kennis en onderzoek dat verloren kan gaan.
Wanneer KLM wordt gered, is het bovendien de vraag of daarmee een duurzame levensvatbaarheid is gegarandeerd. Dat is bepaald niet duidelijk, omdat het luchtverkeer mogelijk langdurig of permanent onder zijn huidige capaciteit zal blijven opereren. Toekomstige reddingsacties lijken heel waarschijnlijk.
Concurrentieverhoudingen
Wel is duidelijk dat een voortbestaan van KLM een voortzetting betekent van problemen en strubbelingen die er al waren voor de coronacrisis. Een moeizaam huwelijk met Air France, waarbij er voortdurend de dreiging is van het verschuiven van macht en middelen richting Frankrijk en waarbij er voortdurend de dreiging is dat KLM moet bloeden voor de zwakte van Air France, een bedrijf dat naar goede Franse traditie wordt gegijzeld door radicale vakbonden.
Voortbestaan van KLM betekent ook dat onze eigen politiek zich blijft bezighouden met het wel en wee van KLM. Immers, de Nederlandse staat is een grote aandeelhouder van KLM. Een standaardvuistregel in de economie is dat de staat alleen moet ingrijpen als markten hun werk niet kunnen doen. De luchtvaartsector kan prima aan de markt worden overgelaten. Een redding van KLM zal de concurrentieverhoudingen verstoren ten opzichte van maatschappijen die zelf hun broek moeten ophouden.
Wat zou er gebeuren als KLM failliet gaat? Om hier antwoord op te geven, is het goed om te kijken naar België. Begin deze eeuw viel het doek voor Sabena, een luchtvaartmaatschappij die tientallen jaren lang vrijwel uitsluitend verliezen maakte. Wordt er nu niet meer van en naar Brussel gevlogen? Het gat dat door Sabena is achtergelaten, is opgevuld door andere luchtvaartmaatschappijen.
Zo zal het ook gaan als KLM niet overleeft in zijn huidige vorm. Een deel van de ”slots” (het recht om te mogen vertrekken en aankomen op een bepaald moment op een luchthaven, red.) zal worden overgenomen door andere maatschappijen. Het ligt voor de hand dat KLM in afgeslankte vorm een doorstart zal maken, wellicht onder de naam KLM 2.0 en zonder Air France. De arbeidsvoorwaarden zullen dan meer in lijn zijn met die van budgetmaatschappijen. Hoe dan ook, de ontwikkeling van de Nederlandse economie en onze reismogelijkheden zullen er niet door beďnvloed worden.
Bezuinigen
Het is goed om de kosten van een redding van KLM in breder perspectief te zien. Rekening houdend met het tweede steunpakket zal de overheid dit jaar ten minste 110 miljard euro extra moeten lenen, en dit is nog zonder een steunpakket deze herfst of extra middelen voor het OV. Omdat deze schuld na de crisis moet worden afgebouwd, moet er nagedacht worden over bezuinigen.
In april meldde het Financieele Dagblad dat rijksambtenaren in het kader van de brede maatschappelijke heroverwegingen mogelijkheden zagen voor besparingen op het middelbaar en hoger beroepsonderwijs van 5 miljard, „met een doelmatigheidskorting van 20 procent, het stopzetten van subsidies voor praktijkleren en het verkleinen van de instroom van buitenlandse studenten door Nederlands verplicht te stellen voor bachelor opleidingen.” Hetzelfde rapport, ”Ongekend talent”, suggereert ook om masteropleidingen uit de rijksbekostiging te halen.
Deze besparingen op onderwijs zijn van dezelfde orde van grootte als de kosten van een redding van KLM. Deze middelen komen uit exact dezelfde pot. Het kan dus gaan om een concrete keuze tussen een twijfelachtige redding en een langdurige aantasting van het kennisniveau en dus het groeivermogen van onze economie. Is KLM belangrijker dan de gezondheid van ons onderwijsstelsel?
[..]
https://www.rd.nl/opinie/redden-klm-niet-verstandig-1.1669803
We zijn wakker geworden nu Wopke nog
Alleen wat moet Wopke dan met zijn 14% belang a 770 miljoen euroquote:Op dinsdag 9 juni 2020 21:16 schreef H.FR het volgende:
Prima artikel inderdaad. Failliet gaan geeft toch ook wel mogelijkheden om er sterker uit te komen als bedrijf.
Dat is maar een klein bedrag vergeleken met 4 miljard euro wat slechts het begin is van een bodemloze put. Er zullen nog vele miljarden volgen als er aan een dood paard wordt getrokken.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 21:59 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Alleen wat moet Wopke dan met zijn 14% belang a 770 miljoen euro![]()
Daar is de waarde dan 0,00 van en dat kan hij niet verantwoorden en dus blijft hij door klooien door extra geld erin te pompen
Klopt maar die 4 miljard is een leningquote:Op dinsdag 9 juni 2020 22:09 schreef ACT-F het volgende:
Dat is maar een klein bedrag vergeleken met 4 miljard euro wat slechts het begin is van een bodemloze put. Er zullen nog vele miljarden volgen als er aan een dood paard wordt getrokken.
Het maakt niet uit of ze het beestje lening, aandelenkoop of gift noemen. Het verdampt binnen luttele seconden. Als ze nou slim waren hadden ze alle vliegtickets terugbetaald zodat het geld in Nederland blijft, maar nu de bodem bereikt is kan iedereen fluiten naar hun centen. Het is allemaal leuk en aardig dat het verzekerd is, maar de Nederlandse consument moet dit uiteindelijk betalen.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 22:12 schreef ikweethetookniet het volgende:
Klopt maar die 4 miljard is een leningen diebetalen ze dus wel terug
dat is niet het enige probleem, zitten gewoon te dicht op elkaar dus als je niet vroeg of laat volledig opgeslokt wilt worden dan moet je afscheid nemen of afscheid van de KLM nemen, dat kan natuurlijk ookquote:Op dinsdag 9 juni 2020 22:44 schreef cempexo het volgende:
De Franse cultuur en de Nederlandse cultuur was en is een onoverkomelijk hindernis. De wijze van denken en doen werkt niet.
Alsof het merendeel van de KLM-klanten Nederlander is.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 22:22 schreef ACT-F het volgende:
Als ze nou slim waren hadden ze alle vliegtickets terugbetaald zodat het geld in Nederland blijft,
quote:Op dinsdag 9 juni 2020 14:31 schreef Tarado het volgende:
goed artikel wel, ben het met de schrijver eens
Niet meer dan een mening. Een boel niet onderbouwde aannames.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |