abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  dinsdag 26 mei 2020 @ 23:35:55 #1
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_193330590
Geniale zet volgens expert Jort Kelder :')
Eerst 14% aandelen kopen met nu meer dan 50% verlies, vervolgens miljarden steun rechter aan gooien omdat de tent anders failliet gaat :|W
pi_193330609
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 23:34 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Daar scheurt Elbers toch gewoon zijn kringspier mee :?

Smeren helpt daar niet tegen

[ afbeelding ]
Ja maar ja je moet wat he..
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
  woensdag 27 mei 2020 @ 00:13:54 #3
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_193331141
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 23:35 schreef ikweethetookniet het volgende:
En vol
Wie? Elbers?
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  woensdag 27 mei 2020 @ 00:20:45 #4
458878 -XOR-
uitsluitend
pi_193331224
Hoekstra kan nu wel gratis business class vliegen en mag ook in de KLM Crown Lounge.
It was a bright cold day in April, and the clocks were striking thirteen.
  woensdag 27 mei 2020 @ 00:21:26 #5
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_193331230
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 00:20 schreef -XOR- het volgende:
Hoekstra kan nu wel gratis business class vliegen en mag ook in de KLM Crown Lounge.
Wees maar niet bang, die heeft over 5 jaar een prachtige functie bij KLM.
pi_193331235
En de VVD is nog nooit zo populair geweest haha
  woensdag 27 mei 2020 @ 00:23:40 #7
458878 -XOR-
uitsluitend
pi_193331257
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 00:21 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Wees maar niet bang, die heeft over 5 jaar een prachtige functie bij KLM.
De vorige CDA-kroonprins beviel wel enorm daar.
It was a bright cold day in April, and the clocks were striking thirteen.
  woensdag 27 mei 2020 @ 00:26:03 #8
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_193331285
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 00:23 schreef -XOR- het volgende:

[..]

De vorige CDA-kroonprins beviel wel enorm daar.
Wat een aanfluiting was dat _O-
  woensdag 27 mei 2020 @ 00:28:34 #9
458878 -XOR-
uitsluitend
pi_193331323
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 00:26 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Wat een aanfluiting was dat _O-
"Met Camiel halen we een hoop slagkracht in huis."

-Tessa Rolink
It was a bright cold day in April, and the clocks were striking thirteen.
  woensdag 27 mei 2020 @ 12:42:01 #10
131800 Tarado
capŰ de fusca
pi_193335782
quote:
Ceo Smith pakt §4,8 miljoen aan bonussen bij Air France KLM
https://www.telegraaf.nl/(...)n-bij-air-france-klm
  woensdag 27 mei 2020 @ 12:53:19 #11
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_193335919
4f3a19e2-9f8f-11ea-812c-0255c322e81b.png

Even het verschil tussen nederland en Frankrijk in beeld

4746456 vs 342000

14:1
  woensdag 27 mei 2020 @ 12:54:59 #12
131800 Tarado
capŰ de fusca
pi_193335933
quote:
6s.gif Op woensdag 27 mei 2020 12:53 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ afbeelding ]

Even het verschil tussen nederland en Frankrijk in beeld

4746456 vs 342000

14:1
hij schijnt wel goed te zijn die Smith maar bonussen uitkeren en staatsteun vragen gaan niet samen lijkt mij, vreemd dat hij daar zelf geen afstand van doet
  woensdag 27 mei 2020 @ 12:55:57 #13
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_193335944
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 00:23 schreef -XOR- het volgende:
De vorige CDA-kroonprins beviel wel enorm daar.
POL / Boek: Opkomst en ondergang in biografie Camiel Eurlings :P
  woensdag 27 mei 2020 @ 12:58:54 #14
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_193335965
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 12:54 schreef Tarado het volgende:
hij schijnt wel goed te zijn die Smith maar bonussen uitkeren en staatsteun vragen gaan niet samen lijkt mij, vreemd dat hij daar zelf geen afstand van doet
Gaat prima samen hoor :')

Bonus voor Ben bij verkrijgen staatsteun :D

De bonus voor Air France-KLM topman Ben Smith zal het komende jaar afhangen van de kaspositie van de fusiemaatschappij. Een bonus over de winstgevenheid en andere doelstellingen die door het coronavirus onmogelijk zijn geworden heeft dit jaar geen zin. Onderdeel van een betere kaspositie is het verkrijgen van staatssteun, zo heeft het FD uitgezocht.

De krant baseert zich op het ingediende Universal Registration Document voor de aandeelhoudersvergadering die op 26 mei wordt gehouden. Het voorstel zal mogelijk slecht vallen bij de Nederlandse staat, die sinds vorig jaar een belangrijke en medebepalende aandeelhouder is in de luchtvaartcombinatie.

https://luchtvaartnieuws.(...)rkrijgen-staatssteun

Meer steun binnenslepen = meer bonus = logisch toch :') :|W
  woensdag 27 mei 2020 @ 13:02:10 #15
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_193335997
https://www.facebook.com/(...)eos/234463584564162/

Rutte gaat het even uitzoeken :')

Dat hebben we vaker gehoord :r
pi_193336232
quote:
6s.gif Op woensdag 27 mei 2020 12:58 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Gaat prima samen hoor :')

Bonus voor Ben bij verkrijgen staatsteun :D

De bonus voor Air France-KLM topman Ben Smith zal het komende jaar afhangen van de kaspositie van de fusiemaatschappij. Een bonus over de winstgevenheid en andere doelstellingen die door het coronavirus onmogelijk zijn geworden heeft dit jaar geen zin. Onderdeel van een betere kaspositie is het verkrijgen van staatssteun, zo heeft het FD uitgezocht.

De krant baseert zich op het ingediende Universal Registration Document voor de aandeelhoudersvergadering die op 26 mei wordt gehouden. Het voorstel zal mogelijk slecht vallen bij de Nederlandse staat, die sinds vorig jaar een belangrijke en medebepalende aandeelhouder is in de luchtvaartcombinatie.

https://luchtvaartnieuws.(...)rkrijgen-staatssteun

Meer steun binnenslepen = meer bonus = logisch toch :') :|W
Smith heeft al afgezien van de bonus voor 2020. In het nieuws gaat het om de beloning voor 2019 door de aandeelhouders. Hoewel het natuurlijk nog steeds discutabel is om bonussen uit te keren terwijl er ontslagen gepland staan en het bedrijf aan het staatsinfuus ligt.
pi_193336261
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 13:19 schreef Havermout2 het volgende:

[..]

Smith heeft al afgezien van de bonus voor 2020. In het nieuws gaat het om de beloning voor 2019 door de aandeelhouders. Hoewel het natuurlijk nog steeds discutabel is om bonussen uit te keren terwijl er ontslagen gepland staan en het bedrijf aan het staatsinfuus ligt.
Ja, en over 2021 zal hij vast en zeker weer een enorme bonus krijgen, die heus niets te maken heeft met het niet krijgen van een 2020 bonus.

Parasieten veranderen niet.
"Pools are perfect for holding water"
pi_193336369
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 13:21 schreef probeer het volgende:

[..]

Ja, en over 2021 zal hij vast en zeker weer een enorme bonus krijgen, die heus niets te maken heeft met het niet krijgen van een 2020 bonus.

Parasieten veranderen niet.
Mee eens. Maar wie zijn de grotere parasieten? De bonusontvanger in de vorm van de CEO of de aandeelhouder die zijn gedrag sturen met beloningen?
pi_193336697
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 00:21 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Wees maar niet bang, die heeft over 5 jaar een prachtige functie bij KLM.
Ik acht Wopke Hoekstra hierin een stuk zuiverder dan Camiel Eurlings.
pi_193336718
De hoofdvraag blijft: Wat is Schiphol waard om KLM op deze manier overeind te houden?

Wopke Hoekstra had het belang in AF/KLM genomen met als enig doel om de positie van Schiphol veilig te stellen, en dat er niet teveel winstgevende intercontinentale vluchten naar Parijs zou gaan, waardoor onze concurrentiepositie qua bedrijfsvestiging ongunstig zou worden.
Op zich was de aandelenkoop van vorig jaar dit een goede set.

Alleen momenteel ben ik wel bang, dat Wopke niet opgewassen is tegen de verborgen Franse agenda's En moeten wij er nu nog indirekt nog 4 miljard euro aan staatssteun in steken?

[ Bericht 67% gewijzigd door Idisrom op 27-05-2020 13:57:43 ]
pi_193336808
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 13:28 schreef Havermout2 het volgende:

[..]

Mee eens. Maar wie zijn de grotere parasieten? De bonusontvanger in de vorm van de CEO of de aandeelhouder die zijn gedrag sturen met beloningen?
Beiden zo enorm ver over de grens van wat moreel aanvaardbaar is, dat het niet echt uit maakt wie het ergste is.
"Pools are perfect for holding water"
pi_193336924
Swiss is ook al jaren een dochter van Lufthansa, maar toch stopt ook de Zwitserse overheid nu 1,4 miljard steun in deze maatschappij (en Edelweiss Air, waar ik nog nooit van gehoord had).
pi_193352040
Wat ik niet snap bij die staatssteun aan bedrijven in het algemeen is waarom er niet extra aandelen worden uitgegeven. Die aandeelhouders hebben vaak winstuitkeringen genoten waardoor er minder kapitaal in het bedrijf zit, en dat moet de belastingbetaler dan ophoesten om het bedrijf en de werkgelegenheid te behouden.

Zo'n bedrijf kan toch ook gewoon nieuwe aandelen uitgeven, dan worden die van de aandeelhouders minder waard ja, maar als het bedrijf failliet gaat zijn ze het helemaal kwijt. Dus het is in principe sowieso hun probleem. Met die aandelen haal je dan nieuw geld op, is daar te weinig interesse in dan kan de overheid alsnog die aandelen kopen, dat is dan ook steun, maar dan hebben ze wel een groter deel van het bedrijf, wat ze dan over een paar jaar weer zouden kunnen verkopen.
Wie slaapt in een democratie wordt woke in een dictatuur.
pi_193352127
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 12:22 schreef Weltschmerz het volgende:
Wat ik niet snap bij die staatssteun aan bedrijven in het algemeen is waarom er niet extra aandelen worden uitgegeven. Die aandeelhouders hebben vaak winstuitkeringen genoten waardoor er minder kapitaal in het bedrijf zit, en dat moet de belastingbetaler dan ophoesten om het bedrijf en de werkgelegenheid te behouden.

Zo'n bedrijf kan toch ook gewoon nieuwe aandelen uitgeven, dan worden die van de aandeelhouders minder waard ja, maar als het bedrijf failliet gaat zijn ze het helemaal kwijt. Dus het is in principe sowieso hun probleem. Met die aandelen haal je dan nieuw geld op, is daar te weinig interesse in dan kan de overheid alsnog die aandelen kopen, dat is dan ook steun, maar dan hebben ze wel een groter deel van het bedrijf, wat ze dan over een paar jaar weer zouden kunnen verkopen.
In het algemeen zijn de dividenduitkeringen bij KLM nooit bijzonder geweest.
In het midden van de jaren '90 ben ik ook eens verleid door KLM voor het meedoen aan een extra aandelenemissie bij KLM. Dat geld was enkele jaren later al verdampt, zonder voor mijn gevoel tussentijds dividend ervan hebben gekregen.

AF/KLM heeft sowieso vanaf 2016 2009 geen dividend uitgekeerd.
https://www.telegraaf.nl/(...)ance-klm/kerncijfers

[ Bericht 5% gewijzigd door Idisrom op 28-05-2020 12:46:22 ]
pi_193352221
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 12:28 schreef Idisrom het volgende:

[..]

In het algemeen zijn de dividenduitkeringen bij KLM nooit bijzonder geweest.
In het midden van de jaren '90 ben ik ook eens verleid door KLM voor het meedoen aan een extra aandelenemissie bij KLM. Dat geld was enkele jaren later al verdampt, zonder voor mijn gevoel tussentijds dividend ervan hebben gekregen.

AF/KLM heeft sowieso vanaf 2016 geen dividend (meer) uitgekeerd.
https://www.telegraaf.nl/(...)ance-klm/kerncijfers
Sowieso zijn veel aandelen KLM al in handen van overheden geloof ik, en een kasrondje heeft niet zoveel zin.

Maar in het algemeen, is het principieel niet gewoon een heel goed idee voor NV's en BV's overeind te houden? En in het bijzonder wanneer het gaat om bedrijven die weinig reserves hebben en wel veel winst hebben uitgekeerd?
Wie slaapt in een democratie wordt woke in een dictatuur.
  donderdag 28 mei 2020 @ 12:51:28 #26
56749 BlaZ
Sic Mundus Creatus Est
pi_193352375
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 12:36 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Sowieso zijn veel aandelen KLM al in handen van overheden geloof ik, en een kasrondje heeft niet zoveel zin.

Maar in het algemeen, is het principieel niet gewoon een heel goed idee voor NV's en BV's overeind te houden? En in het bijzonder wanneer het gaat om bedrijven die weinig reserves hebben en wel veel winst hebben uitgekeerd?
antoine.png
  donderdag 28 mei 2020 @ 13:14:28 #27
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_193352634
Dat plaatje is leuk :P

Kan je zien hoe Hoekstra hopeloos gefaald heeft met zijn aankoop van dat 14% belang
Gaan ze stemmen over bonus........ staat Hoekstra helemaal alleen tegen te stemmen
Dan heb je wel een hele goede politieke antenne :') _O-

Ondertussen 550 miljoen verlies gemaakt :|W
pi_193352843
Ik denk dat het met de politieke antenne van Wopke Hoekstra wel goed zit.
Hij wist bij voorbaat al dat zijn tegenstem tegen de bonus niet zou werken in de AvA, maar hij wist ook dat bij niet tegenstemmen dat dat hem in de Tweede Kamer steeds om de oren zou worden geslagen.

Het gaat nog steeds om het groter belang, en dat is Schiphol en daar heeft deze bonus geen invloed op.
  donderdag 28 mei 2020 @ 13:29:24 #29
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_193352846
Tweede Kamer, wees veel alerter op Air France-KLM _O_

Liefst 770.000 euro krijgt de topman van Air France-KLM, Ben Smith, als bonus over het jaar 2019. Toegegeven, dat jaar was voor de luchtvaartmaatschappij relatief goed. De hele praktijk van bonussen mag dan abjecte trekken hebben, als er dan een jaar is waarover bonussen mogen en kunnen worden uitgekeerd, dan is het 2019.

Het is echter niet 2019. We zijn een jaar verder en in dat jaar is de wereld fundamenteel veranderd. De omstandigheden zijn in de luchtvaartindustrie door de pandemie zelfs dermate verslechterd dat Air France-KLM bij de Franse en de Nederlandse staat moest aankloppen voor steun. In die context schept het toekennen van een bonus aan de topman van het fusiebedrijf een volkomen verkeerd beeld. Het was dan ook niet meer dan terecht dat de Nederlandse minister van financiŽn als een van de grootaandeelhouders van het bedrijf zich tegen het voornemen verzette.

Alleen een paar kleine aandeelhouders steunden Hoekstra afgelopen dinsdag. Eigenaren van 84 procent van de aandelen stemden voor het toekennen van de bonus (naast Nederland met een aandeel van 14 procent stemde dus nog een schamele twee procent tegen). Ook voor de bonusregeling op langere termijn, een bonus in contanten en aandelen die kan oplopen tot 2 miljoen euro per jaar, kreeg Air France-KLM steun.

De kansloze nederlaag van Hoekstra in de aandeelhoudersvergadering geeft te denken
Vorig jaar kocht hij als een donderslag bij heldere hemel een aandelenpakket. Hij had er ruim 744 miljoen euro voor over. De minister, zo oordeelde de Algemene Rekenkamer vorige week, handelde met de aankoop onrechtmatig door het budgetrecht van de Tweede Kamer te negeren.

quote:
Naar dinsdag bleek was de handeling niet alleen onrechtmatig, maar wordt het daarmee beoogde doel ook niet binnen bereik gebracht. Hoekstra beweerde na de aankoop dat de positie van de Nederlandse staat bij Air France-KLM was verstevigd. De Nederlandse belangen in de luchtvaartmaatschappij konden zo beter worden beschermd.
Daar is niets van gebleken. Nederland blijft een vrij gemakkelijk te negeren factor. Dat bleek al eerder, toen de Franse regering besloot Air France-KLM te steunen met leningen en garanties ter waarde van zeven miljard euro. Hoekstra werd verrast door die actie en moest hals over kop berichten dat Nederland KLM te hulp wil schieten met 2 tot 4 miljard euro.

Uit alles blijkt dat Hoekstra zijn beoogde doel niet heeft bereikt. Dit plaatst het oordeel van onrechtmatigheid van de Rekenkamer in een nog negatiever daglicht. De Kamer zou er goed aan doen veel beter en veel alerter op haar zaak te letten. _O_

https://www.trouw.nl/opin(...)france-klm~bfa11772/

Die snappen het
pi_193352917
quote:
6s.gif Op donderdag 28 mei 2020 13:29 schreef ikweethetookniet het volgende:
Tweede Kamer, wees veel alerter op Air France-KLM _O_

....knip....

Nederland blijft een vrij gemakkelijk te negeren factor. Dat bleek al eerder, toen de Franse regering besloot Air France-KLM te steunen met leningen en garanties ter waarde van zeven miljard euro. Hoekstra werd verrast door die actie en moest hals over kop berichten dat Nederland KLM te hulp wil schieten met 2 tot 4 miljard euro.

....knip....

Dit is de essentie waar het volgens mij om gaat.
Geeft deze 2 tot 4 euro miljard steun enig garanties voor Schiphol?
Of heeft de Franse Staat (onderhands) bedongen voor hun staatssteun dat de (winstgevende) intercontinentale lijnen van Schiphol overgeheveld moeten worden naar Parijs.
  donderdag 28 mei 2020 @ 13:59:52 #31
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_193353296
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 13:35 schreef Idisrom het volgende:
....Geeft deze 2 tot 4 euro miljard steun enig garanties voor Schiphol?
Of heeft de Franse Staat (onderhands) bedongen voor hun staatssteun dat de (winstgevende) intercontinentale lijnen van Schiphol overgeheveld moeten worden naar Parijs.
Dat heeft Camiel de randdebiel al gedaan ;)

Camiel Eurlings gaf KLM-landingsrechten weg aan Air France

https://www.quotenet.nl/n(...)n-air-france-154392/

En nog bedankt he Camiel :r
  donderdag 28 mei 2020 @ 14:02:08 #32
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_193353328
AirFrance-topmanbonus-1024x762.jpg
  donderdag 28 mei 2020 @ 14:06:36 #33
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_193353385
Bonussen het kan nog gekker :D

Hertz vraagt faillissement aan, keert wel retentiebonussen uit

Vorige week heeft autoverhuurbedrijf Hertz faillissement aangevraagd in de VS. Dinsdag maakte het concern bekend dat het 340 van zijn topbestuurders retentiebonussen uit heeft gekeerd met een totale waarde van 16,2 miljoen dollar.

quote:
Zo heeft de kersverse ceo Paul Stone (ceo Kathryn Marinello heeft op 16 mei haar ontslag ingediend) er 7 ton bij gekregen, vicepresident en cfo Jamere Jackson 6 ton. Als reden geeft Hertz aan dat het topmanagement vanwege het bankroet al afziet van zijn jaarlijkse bonus, en het al jaren noodlijdende concern juist in deze tijden deze ‘sleutelfiguren’ wil behouden.
https://www.mt.nl/nieuws/(...)ebonussen-uit/589171

:') :|W

Nou Benjamin Smith hopelijk geef jij jezelf ook nog een bonus vlak voordat de tent failliet gaat, want je hebt het al zo zwaar :r
  donderdag 28 mei 2020 @ 14:40:22 #34
131800 Tarado
capŰ de fusca
pi_193353780
quote:
6s.gif Op donderdag 28 mei 2020 13:59 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Dat heeft Camiel de randdebiel al gedaan ;)

Camiel Eurlings gaf KLM-landingsrechten weg aan Air France

https://www.quotenet.nl/n(...)n-air-france-154392/

En nog bedankt he Camiel :r
mochten ze eventueel weer splitsen dan heeft Air France daar niets aan omdat het startpunt AMS moet zijn, toen KLM nog in een alliantie zat met Alitalia waren er ook wat bestemmingen naar overgedragen maar die zijn weer terug gekomen na beŽindiging daarvan.

[ Bericht 3% gewijzigd door Tarado op 28-05-2020 14:46:00 ]
pi_193353997
quote:
6s.gif Op donderdag 28 mei 2020 14:06 schreef ikweethetookniet het volgende:
Bonussen het kan nog gekker :D

Hertz vraagt faillissement aan, keert wel retentiebonussen uit

Vorige week heeft autoverhuurbedrijf Hertz faillissement aangevraagd in de VS. Dinsdag maakte het concern bekend dat het 340 van zijn topbestuurders retentiebonussen uit heeft gekeerd met een totale waarde van 16,2 miljoen dollar.
[..]

https://www.mt.nl/nieuws/(...)ebonussen-uit/589171

:') :|W

Nou Benjamin Smith hopelijk geef jij jezelf ook nog een bonus vlak voordat de tent failliet gaat, want je hebt het al zo zwaar :r
Een Chapter 11 constructie is wel wat anders dan faillissement hier. Hier houdt de toko gewoon op te bestaan, onder een Chapter 11 blijft de organisatie, zonder her-/doorstart nog steeds opereren. Alleen oude schulden worden niet meer betaald.
Ik kan me voorstellen dat de organisatie dan juist in dat soort omstandigheden niet wil dat sleutelfiguren de tent verlaten, al is 16mln wel weer erg veel.
  donderdag 4 juni 2020 @ 21:13:47 #36
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_193477980
Hoekstra naar Parijs voor gesprek met Air France KLM

Ministers Wopke Hoekstra (FinanciŽn) en Cora van Nieuwenhuizen (Infrastructuur) zijn donderdag naar Parijs gevlogen voor een gesprek met de top van Air France KLM. Witte rook over het definitieve steunpakket voor KLM is er nog altijd niet. :')

Een woordvoerder van Hoekstra bevestigt dat de ministers donderdag het regeringsvliegtuig hebben gepakt richting Frankrijk. Op de agenda stond een gesprek met topman Ben Smith van de Nederlands-Franse luchtvaartmaatschappij Air France KLM en niet-uitvoerend voorzitter Anne-Marie Couderc. Er was behoefte om elkaar eens in de ogen te kijken, zegt een ingewijde. Fysiek bijeenkomen was door de coronabeperkingen de afgelopen maanden niet mogelijk. De Nederlandse delegatie vliegt donderdagavond alweer terug.

Het gesprek ging over de invulling van het definitieve steunpakket voor Air France KLM. Nederland is in gesprek met banken over leningen met staatsgaranties van 2 tot 4 miljard euro om KLM in de lucht te houden. De Fransen geven 3 miljard euro middels een directe lening en 4 miljard komt van banken. Nederland en Frankrijk hebben allebei een aandeel van bijna 15 procent in de luchtvaartmaatschappij.

quote:
Topman Ben Smith is bezig met een herstructureringsplan, dat mogelijk ten koste kan gaan van KLM-afdelingen en de routes op Schiphol. Insiders melden aan de De Telegraaf dat topman Pieter Elbers van KLM nauwelijks nog betrokken wordt in de besluitvorming in Parijs. Smith wil afdelingen als IT, communicatie, vloot en merkstrategie verder centraliseren.

De Air France-KLM topman zette de afgelopen weken in hoog tempo vertrouwelingen neer op strategische posities bij de Franse divisie, waardoor de functie van de huidige ceo van Air France Anne Rigail nog nauwelijks meer inhoud lijkt te hebben. Zij heeft de afgelopen week haar communicatie-en duurzaamheidsteam verloren aan Smith.

De ceo van de moedermaatschappij wil ook van KLM een zogeheten operating carrier maken, die geen eigenstandige beslissingen meer neemt. De Nederlandse politiek kwam hier in het verleden tegen in het geweer. „Is Hoekstra nog wel in gesprek met KLM, of staat de onderhandelingstafel inmiddels in Parijs? Het gevraagde bedrijfsplan van de Nederlandse banken komt dan uit Parijs.
Het laat zich zich raden wat er dan met de technische dienst, Transavia en de groei op Schiphol gaat gebeuren”, zegt luchtvaartdeskundige Ruud Jansen donderdagavond.

De gang van Hoekstra naar Parijs is opvallend, want hij botste vorige week nog met Ben Smith, de topman van Air France KLM.
Nederland stemde op de aandeelhoudersvergadering van de luchtvaartmaatschappij als enige tegen de bonus van Smith, waarmee de Canadees zijn royale beloning toch binnen wist te halen. Tot frustratie van het kabinet, dat juist heeft gesteld dat financiŽle noodsteun aan bedrijven niet samen zou gaan met bonussen voor de top.

Het kabinet is al weken aan het onderhandelen over hoe het definitieve steunpakket eruit moet komen te zien, en hoeveel het precies moet gaan kosten. Witte rook is er nog altijd niet. De onderhandelingen met banken en de luchtvaartmaatschappij lopen nog, en ook de Europese Commissie moet de staatssteun nog goedkeuren. De tijd begint wel te dringen, Hoekstra zei eerder te verwachten dat zonder steun de kas van KLM half juni leeg zou zijn.

https://www.telegraaf.nl/(...)k-met-air-france-klm

We worden dus weer keihard genaaid en mogen uiteraard wel betalen maar niks te vertellen hebben en alleen vluchten uitvoeren

Wopke :') :|W
  maandag 8 juni 2020 @ 19:52:00 #37
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_193541775
Minister Hoekstra moet op last van tweede kamer splitsing onderzoeken _O_ ^O^

https://www.telegraaf.nl/(...)lm-dure-en-lange-weg
  dinsdag 9 juni 2020 @ 14:17:00 #38
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_193552021
Redden KLM niet verstandig

KLM zit in ongelooflijk zwaar weer. Dat het bedrijf op de een of andere manier gered wordt, lijkt politiek noodzakelijk, maar de vraag is of het verstandig is voor de BV Nederland.

De economische lockdown als gevolg van het coronavirus heeft geleid tot ongekende steunpakketten die in hoog tempo zijn ingevoerd. De inspanningen zijn gericht op het in stand houden van werkgelegenheid. Dit kan effectief zijn voor bedrijven en sectoren die een tijdelijke klap ondervinden en daarna weer relatief snel kunnen aantrekken. Voor het langdurig in stand houden van werkgelegenheid die anders zou verdwijnen, is de steun minder geschikt. Hier helpt hij enkel om uitstel van executie te voorkomen.

Dat de coronacrisis leidt tot structurele veranderingen in de economie lijkt onvermijdelijk. Digitalisering, videovergaderen en thuiswerken krijgen een enorme impuls. En waarschijnlijk zal er in de toekomst minder gereisd worden, waardoor de trendgroei in het luchtverkeer gebroken of naar beneden gebogen wordt.

Nationaal icoon
Als gevolg van de ontwikkelingen zit de KLM in ongelooflijk zwaar weer. Overleven zonder hulp van de overheid is uitgesloten. Met een faillissement van KLM zou een nationaal icoon verloren gaan. Dat KLM op de een of andere manier gered wordt, lijkt politiek noodzakelijk, maar de vraag is of het verstandig is voor de BV Nederland. Het zou gaan om bedragen van 2 tot 4 miljard euro. De middelen die aan een redding van KLM worden besteed, moeten elders worden opgebracht. Ofwel door uitgifte van extra staatsschuld, die uiteindelijk moet worden afbetaald, ofwel door nu elders te bezuinigen.

Weliswaar wordt KLM gezien als een nationale kampioen, maar als we het bedrijf relateren aan de schaal van de Nederlandse economie en de ranglijst van grote Nederlandse bedrijven, dan is de omvang van KLM beperkt. In tegenstelling tot een aantal van onze grote techbedrijven, vertegenwoordigt KLM geen strategisch belang in termen van kennis en onderzoek dat verloren kan gaan.

Wanneer KLM wordt gered, is het bovendien de vraag of daarmee een duurzame levensvatbaarheid is gegarandeerd. Dat is bepaald niet duidelijk, omdat het luchtverkeer mogelijk langdurig of permanent onder zijn huidige capaciteit zal blijven opereren. Toekomstige reddingsacties lijken heel waarschijnlijk.

Concurrentieverhoudingen
Wel is duidelijk dat een voortbestaan van KLM een voortzetting betekent van problemen en strubbelingen die er al waren voor de coronacrisis. Een moeizaam huwelijk met Air France, waarbij er voortdurend de dreiging is van het verschuiven van macht en middelen richting Frankrijk en waarbij er voortdurend de dreiging is dat KLM moet bloeden voor de zwakte van Air France, een bedrijf dat naar goede Franse traditie wordt gegijzeld door radicale vakbonden.

Voortbestaan van KLM betekent ook dat onze eigen politiek zich blijft bezighouden met het wel en wee van KLM. Immers, de Nederlandse staat is een grote aandeelhouder van KLM. Een standaardvuistregel in de economie is dat de staat alleen moet ingrijpen als markten hun werk niet kunnen doen. De luchtvaartsector kan prima aan de markt worden overgelaten. Een redding van KLM zal de concurrentieverhoudingen verstoren ten opzichte van maatschappijen die zelf hun broek moeten ophouden.

Wat zou er gebeuren als KLM failliet gaat? Om hier antwoord op te geven, is het goed om te kijken naar BelgiŽ. Begin deze eeuw viel het doek voor Sabena, een luchtvaartmaatschappij die tientallen jaren lang vrijwel uitsluitend verliezen maakte. Wordt er nu niet meer van en naar Brussel gevlogen? Het gat dat door Sabena is achtergelaten, is opgevuld door andere luchtvaartmaatschappijen.

Zo zal het ook gaan als KLM niet overleeft in zijn huidige vorm. Een deel van de ”slots” (het recht om te mogen vertrekken en aankomen op een bepaald moment op een luchthaven, red.) zal worden overgenomen door andere maatschappijen. Het ligt voor de hand dat KLM in afgeslankte vorm een doorstart zal maken, wellicht onder de naam KLM 2.0 en zonder Air France. De arbeidsvoorwaarden zullen dan meer in lijn zijn met die van budgetmaatschappijen. Hoe dan ook, de ontwikkeling van de Nederlandse economie en onze reismogelijkheden zullen er niet door beÔnvloed worden.

Bezuinigen
Het is goed om de kosten van een redding van KLM in breder perspectief te zien. Rekening houdend met het tweede steunpakket zal de overheid dit jaar ten minste 110 miljard euro extra moeten lenen, en dit is nog zonder een steunpakket deze herfst of extra middelen voor het OV. Omdat deze schuld na de crisis moet worden afgebouwd, moet er nagedacht worden over bezuinigen.

In april meldde het Financieele Dagblad dat rijksambtenaren in het kader van de brede maatschappelijke heroverwegingen mogelijkheden zagen voor besparingen op het middelbaar en hoger beroepsonderwijs van 5 miljard, „met een doelmatigheidskorting van 20 procent, het stopzetten van subsidies voor praktijkleren en het verkleinen van de instroom van buitenlandse studenten door Nederlands verplicht te stellen voor bachelor opleidingen.” Hetzelfde rapport, ”Ongekend talent”, suggereert ook om masteropleidingen uit de rijksbekostiging te halen.

Deze besparingen op onderwijs zijn van dezelfde orde van grootte als de kosten van een redding van KLM. Deze middelen komen uit exact dezelfde pot. Het kan dus gaan om een concrete keuze tussen een twijfelachtige redding en een langdurige aantasting van het kennisniveau en dus het groeivermogen van onze economie. Is KLM belangrijker dan de gezondheid van ons onderwijsstelsel?

quote:
Roel Beetsma is hoogleraar macro-economie aan de Universiteit van Amsterdam; Raymond Gradus is hoogleraar economie aan de Vrije Universiteit Amsterdam.
https://www.rd.nl/opinie/redden-klm-niet-verstandig-1.1669803

We zijn wakker geworden nu Wopke nog :')
  dinsdag 9 juni 2020 @ 14:31:22 #39
131800 Tarado
capŰ de fusca
pi_193552180
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 14:17 schreef ikweethetookniet het volgende:
Redden KLM niet verstandig

KLM zit in ongelooflijk zwaar weer. Dat het bedrijf op de een of andere manier gered wordt, lijkt politiek noodzakelijk, maar de vraag is of het verstandig is voor de BV Nederland.

De economische lockdown als gevolg van het coronavirus heeft geleid tot ongekende steunpakketten die in hoog tempo zijn ingevoerd. De inspanningen zijn gericht op het in stand houden van werkgelegenheid. Dit kan effectief zijn voor bedrijven en sectoren die een tijdelijke klap ondervinden en daarna weer relatief snel kunnen aantrekken. Voor het langdurig in stand houden van werkgelegenheid die anders zou verdwijnen, is de steun minder geschikt. Hier helpt hij enkel om uitstel van executie te voorkomen.

Dat de coronacrisis leidt tot structurele veranderingen in de economie lijkt onvermijdelijk. Digitalisering, videovergaderen en thuiswerken krijgen een enorme impuls. En waarschijnlijk zal er in de toekomst minder gereisd worden, waardoor de trendgroei in het luchtverkeer gebroken of naar beneden gebogen wordt.

Nationaal icoon
Als gevolg van de ontwikkelingen zit de KLM in ongelooflijk zwaar weer. Overleven zonder hulp van de overheid is uitgesloten. Met een faillissement van KLM zou een nationaal icoon verloren gaan. Dat KLM op de een of andere manier gered wordt, lijkt politiek noodzakelijk, maar de vraag is of het verstandig is voor de BV Nederland. Het zou gaan om bedragen van 2 tot 4 miljard euro. De middelen die aan een redding van KLM worden besteed, moeten elders worden opgebracht. Ofwel door uitgifte van extra staatsschuld, die uiteindelijk moet worden afbetaald, ofwel door nu elders te bezuinigen.

Weliswaar wordt KLM gezien als een nationale kampioen, maar als we het bedrijf relateren aan de schaal van de Nederlandse economie en de ranglijst van grote Nederlandse bedrijven, dan is de omvang van KLM beperkt. In tegenstelling tot een aantal van onze grote techbedrijven, vertegenwoordigt KLM geen strategisch belang in termen van kennis en onderzoek dat verloren kan gaan.

Wanneer KLM wordt gered, is het bovendien de vraag of daarmee een duurzame levensvatbaarheid is gegarandeerd. Dat is bepaald niet duidelijk, omdat het luchtverkeer mogelijk langdurig of permanent onder zijn huidige capaciteit zal blijven opereren. Toekomstige reddingsacties lijken heel waarschijnlijk.

Concurrentieverhoudingen
Wel is duidelijk dat een voortbestaan van KLM een voortzetting betekent van problemen en strubbelingen die er al waren voor de coronacrisis. Een moeizaam huwelijk met Air France, waarbij er voortdurend de dreiging is van het verschuiven van macht en middelen richting Frankrijk en waarbij er voortdurend de dreiging is dat KLM moet bloeden voor de zwakte van Air France, een bedrijf dat naar goede Franse traditie wordt gegijzeld door radicale vakbonden.

Voortbestaan van KLM betekent ook dat onze eigen politiek zich blijft bezighouden met het wel en wee van KLM. Immers, de Nederlandse staat is een grote aandeelhouder van KLM. Een standaardvuistregel in de economie is dat de staat alleen moet ingrijpen als markten hun werk niet kunnen doen. De luchtvaartsector kan prima aan de markt worden overgelaten. Een redding van KLM zal de concurrentieverhoudingen verstoren ten opzichte van maatschappijen die zelf hun broek moeten ophouden.

Wat zou er gebeuren als KLM failliet gaat? Om hier antwoord op te geven, is het goed om te kijken naar BelgiŽ. Begin deze eeuw viel het doek voor Sabena, een luchtvaartmaatschappij die tientallen jaren lang vrijwel uitsluitend verliezen maakte. Wordt er nu niet meer van en naar Brussel gevlogen? Het gat dat door Sabena is achtergelaten, is opgevuld door andere luchtvaartmaatschappijen.

Zo zal het ook gaan als KLM niet overleeft in zijn huidige vorm. Een deel van de ”slots” (het recht om te mogen vertrekken en aankomen op een bepaald moment op een luchthaven, red.) zal worden overgenomen door andere maatschappijen. Het ligt voor de hand dat KLM in afgeslankte vorm een doorstart zal maken, wellicht onder de naam KLM 2.0 en zonder Air France. De arbeidsvoorwaarden zullen dan meer in lijn zijn met die van budgetmaatschappijen. Hoe dan ook, de ontwikkeling van de Nederlandse economie en onze reismogelijkheden zullen er niet door beÔnvloed worden.

Bezuinigen
Het is goed om de kosten van een redding van KLM in breder perspectief te zien. Rekening houdend met het tweede steunpakket zal de overheid dit jaar ten minste 110 miljard euro extra moeten lenen, en dit is nog zonder een steunpakket deze herfst of extra middelen voor het OV. Omdat deze schuld na de crisis moet worden afgebouwd, moet er nagedacht worden over bezuinigen.

In april meldde het Financieele Dagblad dat rijksambtenaren in het kader van de brede maatschappelijke heroverwegingen mogelijkheden zagen voor besparingen op het middelbaar en hoger beroepsonderwijs van 5 miljard, „met een doelmatigheidskorting van 20 procent, het stopzetten van subsidies voor praktijkleren en het verkleinen van de instroom van buitenlandse studenten door Nederlands verplicht te stellen voor bachelor opleidingen.” Hetzelfde rapport, ”Ongekend talent”, suggereert ook om masteropleidingen uit de rijksbekostiging te halen.

Deze besparingen op onderwijs zijn van dezelfde orde van grootte als de kosten van een redding van KLM. Deze middelen komen uit exact dezelfde pot. Het kan dus gaan om een concrete keuze tussen een twijfelachtige redding en een langdurige aantasting van het kennisniveau en dus het groeivermogen van onze economie. Is KLM belangrijker dan de gezondheid van ons onderwijsstelsel?
[..]

https://www.rd.nl/opinie/redden-klm-niet-verstandig-1.1669803

We zijn wakker geworden nu Wopke nog :')
goed artikel wel, ben het met de schrijver eens
  dinsdag 9 juni 2020 @ 15:58:28 #40
56749 BlaZ
Sic Mundus Creatus Est
pi_193553109
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 14:17 schreef ikweethetookniet het volgende:
Redden KLM niet verstandig

KLM zit in ongelooflijk zwaar weer. Dat het bedrijf op de een of andere manier gered wordt, lijkt politiek noodzakelijk, maar de vraag is of het verstandig is voor de BV Nederland.

De economische lockdown als gevolg van het coronavirus heeft geleid tot ongekende steunpakketten die in hoog tempo zijn ingevoerd. De inspanningen zijn gericht op het in stand houden van werkgelegenheid. Dit kan effectief zijn voor bedrijven en sectoren die een tijdelijke klap ondervinden en daarna weer relatief snel kunnen aantrekken. Voor het langdurig in stand houden van werkgelegenheid die anders zou verdwijnen, is de steun minder geschikt. Hier helpt hij enkel om uitstel van executie te voorkomen.

Dat de coronacrisis leidt tot structurele veranderingen in de economie lijkt onvermijdelijk. Digitalisering, videovergaderen en thuiswerken krijgen een enorme impuls. En waarschijnlijk zal er in de toekomst minder gereisd worden, waardoor de trendgroei in het luchtverkeer gebroken of naar beneden gebogen wordt.

Nationaal icoon
Als gevolg van de ontwikkelingen zit de KLM in ongelooflijk zwaar weer. Overleven zonder hulp van de overheid is uitgesloten. Met een faillissement van KLM zou een nationaal icoon verloren gaan. Dat KLM op de een of andere manier gered wordt, lijkt politiek noodzakelijk, maar de vraag is of het verstandig is voor de BV Nederland. Het zou gaan om bedragen van 2 tot 4 miljard euro. De middelen die aan een redding van KLM worden besteed, moeten elders worden opgebracht. Ofwel door uitgifte van extra staatsschuld, die uiteindelijk moet worden afbetaald, ofwel door nu elders te bezuinigen.

Weliswaar wordt KLM gezien als een nationale kampioen, maar als we het bedrijf relateren aan de schaal van de Nederlandse economie en de ranglijst van grote Nederlandse bedrijven, dan is de omvang van KLM beperkt. In tegenstelling tot een aantal van onze grote techbedrijven, vertegenwoordigt KLM geen strategisch belang in termen van kennis en onderzoek dat verloren kan gaan.

Wanneer KLM wordt gered, is het bovendien de vraag of daarmee een duurzame levensvatbaarheid is gegarandeerd. Dat is bepaald niet duidelijk, omdat het luchtverkeer mogelijk langdurig of permanent onder zijn huidige capaciteit zal blijven opereren. Toekomstige reddingsacties lijken heel waarschijnlijk.

Concurrentieverhoudingen
Wel is duidelijk dat een voortbestaan van KLM een voortzetting betekent van problemen en strubbelingen die er al waren voor de coronacrisis. Een moeizaam huwelijk met Air France, waarbij er voortdurend de dreiging is van het verschuiven van macht en middelen richting Frankrijk en waarbij er voortdurend de dreiging is dat KLM moet bloeden voor de zwakte van Air France, een bedrijf dat naar goede Franse traditie wordt gegijzeld door radicale vakbonden.

Voortbestaan van KLM betekent ook dat onze eigen politiek zich blijft bezighouden met het wel en wee van KLM. Immers, de Nederlandse staat is een grote aandeelhouder van KLM. Een standaardvuistregel in de economie is dat de staat alleen moet ingrijpen als markten hun werk niet kunnen doen. De luchtvaartsector kan prima aan de markt worden overgelaten. Een redding van KLM zal de concurrentieverhoudingen verstoren ten opzichte van maatschappijen die zelf hun broek moeten ophouden.

Wat zou er gebeuren als KLM failliet gaat? Om hier antwoord op te geven, is het goed om te kijken naar BelgiŽ. Begin deze eeuw viel het doek voor Sabena, een luchtvaartmaatschappij die tientallen jaren lang vrijwel uitsluitend verliezen maakte. Wordt er nu niet meer van en naar Brussel gevlogen? Het gat dat door Sabena is achtergelaten, is opgevuld door andere luchtvaartmaatschappijen.

Zo zal het ook gaan als KLM niet overleeft in zijn huidige vorm. Een deel van de ”slots” (het recht om te mogen vertrekken en aankomen op een bepaald moment op een luchthaven, red.) zal worden overgenomen door andere maatschappijen. Het ligt voor de hand dat KLM in afgeslankte vorm een doorstart zal maken, wellicht onder de naam KLM 2.0 en zonder Air France. De arbeidsvoorwaarden zullen dan meer in lijn zijn met die van budgetmaatschappijen. Hoe dan ook, de ontwikkeling van de Nederlandse economie en onze reismogelijkheden zullen er niet door beÔnvloed worden.

Bezuinigen
Het is goed om de kosten van een redding van KLM in breder perspectief te zien. Rekening houdend met het tweede steunpakket zal de overheid dit jaar ten minste 110 miljard euro extra moeten lenen, en dit is nog zonder een steunpakket deze herfst of extra middelen voor het OV. Omdat deze schuld na de crisis moet worden afgebouwd, moet er nagedacht worden over bezuinigen.

In april meldde het Financieele Dagblad dat rijksambtenaren in het kader van de brede maatschappelijke heroverwegingen mogelijkheden zagen voor besparingen op het middelbaar en hoger beroepsonderwijs van 5 miljard, „met een doelmatigheidskorting van 20 procent, het stopzetten van subsidies voor praktijkleren en het verkleinen van de instroom van buitenlandse studenten door Nederlands verplicht te stellen voor bachelor opleidingen.” Hetzelfde rapport, ”Ongekend talent”, suggereert ook om masteropleidingen uit de rijksbekostiging te halen.

Deze besparingen op onderwijs zijn van dezelfde orde van grootte als de kosten van een redding van KLM. Deze middelen komen uit exact dezelfde pot. Het kan dus gaan om een concrete keuze tussen een twijfelachtige redding en een langdurige aantasting van het kennisniveau en dus het groeivermogen van onze economie. Is KLM belangrijker dan de gezondheid van ons onderwijsstelsel?
[..]

https://www.rd.nl/opinie/redden-klm-niet-verstandig-1.1669803

We zijn wakker geworden nu Wopke nog :')
Prima artikel, bedankt voor het posten.
pi_193558209
Prima artikel inderdaad. Failliet gaan geeft toch ook wel mogelijkheden om er sterker uit te komen als bedrijf.
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
  dinsdag 9 juni 2020 @ 21:59:46 #42
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_193559033
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 21:16 schreef H.FR het volgende:
Prima artikel inderdaad. Failliet gaan geeft toch ook wel mogelijkheden om er sterker uit te komen als bedrijf.
Alleen wat moet Wopke dan met zijn 14% belang a 770 miljoen euro :?
Daar is de waarde dan 0,00 van en dat kan hij niet verantwoorden en dus blijft hij door klooien door extra geld erin te pompen :')
  dinsdag 9 juni 2020 @ 22:09:17 #43
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_193559226
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 21:59 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Alleen wat moet Wopke dan met zijn 14% belang a 770 miljoen euro :?
Daar is de waarde dan 0,00 van en dat kan hij niet verantwoorden en dus blijft hij door klooien door extra geld erin te pompen :')
Dat is maar een klein bedrag vergeleken met 4 miljard euro wat slechts het begin is van een bodemloze put. Er zullen nog vele miljarden volgen als er aan een dood paard wordt getrokken.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  dinsdag 9 juni 2020 @ 22:12:08 #44
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_193559301
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 22:09 schreef ACT-F het volgende:
Dat is maar een klein bedrag vergeleken met 4 miljard euro wat slechts het begin is van een bodemloze put. Er zullen nog vele miljarden volgen als er aan een dood paard wordt getrokken.
Klopt maar die 4 miljard is een lening :') en diebetalen ze dus wel terug _O-
Ze trekken al maanden aan een dood paard wat door bloedzuigers de Fransen olv Ben Smith helemaal wordt leeg gezogen :(
Alleen Wopke weet het beter en wil scoren als minister om het cda en vooral zichzelf op de kaart te zetten
Dat gaat dus faliekant mislukken en ons klauwen met geld kosten
Wie verzint het dan ook om een jurist op financiŽn te zetten met een insead opleiding als gladjakker
Die man kan niet eens balans lezen :')
En met zijn ego wat niet eens in de kamer past luisterd hij al helemaal niet naar mensen om hem heen die het wel begrijpen :(
  dinsdag 9 juni 2020 @ 22:22:06 #45
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_193559531
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 22:12 schreef ikweethetookniet het volgende:
Klopt maar die 4 miljard is een lening :') en diebetalen ze dus wel terug _O-
Het maakt niet uit of ze het beestje lening, aandelenkoop of gift noemen. Het verdampt binnen luttele seconden. Als ze nou slim waren hadden ze alle vliegtickets terugbetaald zodat het geld in Nederland blijft, maar nu de bodem bereikt is kan iedereen fluiten naar hun centen. Het is allemaal leuk en aardig dat het verzekerd is, maar de Nederlandse consument moet dit uiteindelijk betalen.

https://www.anvr.nl/reisnieuws/artikel.aspx?item=6
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  dinsdag 9 juni 2020 @ 22:26:54 #46
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_193559641
Een politicus die slimme dingen doet met geld van anderen die moet nog geboren worden ;)
Een machts geile nieuwkomer die zijn kansen ruikt zich te laten gelden op kosten van anderen is de norm hier
En ja dat gaat ons heel veel geld kosten en Hoekstra wordt gedekt want niemand heeft dit kunnen voorzien, want unieke situatie en hopla daar gaat hij naar de volgende baan :r
pi_193560078
De Franse cultuur en de Nederlandse cultuur was en is een onoverkomelijk hindernis. De wijze van denken en doen werkt niet.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 23:12:32 #48
131800 Tarado
capŰ de fusca
pi_193560625
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 22:44 schreef cempexo het volgende:
De Franse cultuur en de Nederlandse cultuur was en is een onoverkomelijk hindernis. De wijze van denken en doen werkt niet.
dat is niet het enige probleem, zitten gewoon te dicht op elkaar dus als je niet vroeg of laat volledig opgeslokt wilt worden dan moet je afscheid nemen of afscheid van de KLM nemen, dat kan natuurlijk ook
  woensdag 10 juni 2020 @ 16:14:04 #49
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_193569470
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 22:22 schreef ACT-F het volgende:

Als ze nou slim waren hadden ze alle vliegtickets terugbetaald zodat het geld in Nederland blijft,
Alsof het merendeel van de KLM-klanten Nederlander is. :')
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 10 juni 2020 @ 16:17:50 #50
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_193569516
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 14:31 schreef Tarado het volgende:

goed artikel wel, ben het met de schrijver eens
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 15:58 schreef BlaZ het volgende:

Prima artikel, bedankt voor het posten.
Niet meer dan een mening. Een boel niet onderbouwde aannames.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')